Het grote topic voor nette lan afwerking deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 72 ... 123 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aiolos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
CurlyMo schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 11:04:
[...]

Je vergeet dat als de kabels er eenmaal in zitten ze prima er weer uit te trekken zijn. Dat heb ik namelijk zelf al ervaren. Ik had de kabels te kort afgeknipt voor afmontage. Toen toch met trekken en duwen de 4 kabels door 16mm veel makkelijker dan gedacht een stuk opgeschoven gekregen. Aan de patch panel kant had ik namelijk genoeg buffer gehouden.

Je legt kabels ook niet alleen in buizen voor de looks, maar ook voor een stukje scheiding t.o.v. andere zaken zoals muizen, onverhoopt lekkende waterleidingen e.d.

[...]

Hier ben ik misschien egoïstisch, maar ik richt mijn huis in voor mij en mijn partner, en niet voor de toekomstige bewoners.
Tuurlijk, het is ook niet helemaal zo zwart wit, maar het begon te klinken als "wie krijgt de meeste kabels in een buis.".
In veel gevallen kun je er best nog wat mee, maar als je het door buizen trekt en dan in vreemde bochten wringt... (Geldt ook voor slechts 2 kabels natuurlijk)

En die toekomstige gebruiker kun je ook zelf zijn ;)

Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
nero355 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 15:28:
[...]

Is het een optie om de In Wall in dat kastje te monteren :?

Een aantal medeTweakers zijn je al voor geweest! ;)

[...]

Lube ze! :+
Het is inmiddels gelukt! 3 kabels vervangen door 6 kabels en ik heb nog zo’n 30 meter Belden over. Op een regenachtige dag maar eens met een trekdraad aan de gang om er drie te trekken in een leiding.

Overigens past de In Wall niet in mijn kastje, die komt vlak tegen de muur met maar 11 cm aan opening en ik heb ook niet nog een WiFi punt nodig; de AC Pro aan het plafond lijkt me genoeg voor 52m2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:40
Aiolos schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 19:21:
[...]

Tuurlijk, het is ook niet helemaal zo zwart wit, maar het begon te klinken als "wie krijgt de meeste kabels in een buis.".
Hier ging het om een buis naar een binnenmuur. Die buis bediende beide kanten van de muur en daarmee twee verschillende kamers. Om in beide kamers 2 poorten te maken, moesten er wel vier door één 16mm buis.

Zoiets doe je niet voor de lol :)

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-07 11:40

Eraser127

Nijkerk

DutchKel schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 17:07:
[...]

[...].

@Eraser127 Je hebt veel werk verricht met een onderdeel wat gewoon verkrijgbaar is in de winkel. Die wallmount 19" racks zijn zonder problemen verkrijgbaar in de winkel. Plaats even balken of iets anders aan de zijkant waar je deze tegenaan bevestigd en het zit erg stevig. Het had je behoorlijk wat werk bespaard.

Voorbeelden: https://www.amazon.nl/Sta...uder-staal/dp/B001YHYVEY/ en https://www.patchkastwink...hkast/wall-mount-bracket/

De rest ziet er netjes uit.
Dat klopt idd, maar E110 voor 6HE vindt ik weer wat te veel. Daarbij wilde ik wat te doen hebben.

My Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hipska
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18-07 16:07
Eraser127 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 13:58:

Tussendoor nog even een plafonnetje gemaakt en een tooltje om van de dubbele kabel de juiste aders te vinden (geen merkje op een van beide kabels (van de Belden twin) (batterij er op en aan de andere kant meten met de multimeter. Daarna kon het aansluiten op de LSA strips beginnen.
Ik heb het nog simpeler/makkelijker gedaan door gewoon een stekker te maken waar alle draden met elkaar verbonden zijn. Kan je bij het andere uiteinde gewoon 2 willekeurige aders nemen en daar met de multimeter doormeten (piep-functie)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JDFS
  • Niet online
Lang leve meterkasten met een flinke diepte :) Zelfs uitgeschoven en met houten latjes erachter is er nog ruimte over.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/49H1Lf31PgnD2NZ9IWIY0WZ_TQI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ApYx0cxhY7GTvcU7BZomP24h.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Niet online
hpmkruit schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 15:17:
[...]

Nu heb ik geen scherp beeld meer van wat je bedoeling is. Het plaatje wat je had gepost betreft een 19 inch patchbeugel voor verticale installatie toch? Als je deze weer kantelt heb je een 'normale' 19 inch patchbeugel 8)7

240mm breedte is trouwens aan de krappe kant voor 10 inch. Dit is mijn oplossing:

https://tweakers.net/i/sE...bIXjNpSV.jpg?f=user_large
Omdat ik echt nog heel veel ruimte over heb, denk ik hier misschien ook over na. Heb nu een Silverstone DS380b kastje, maar dat is toch allemaal best wel krap... Wil het liefst mijn Unraid server ook in mijn Rack verwerken nu er gewoon plek voor is.

Hoeveel harde schijven kan jij kwijt in jouw unit?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Gisteren de upgrade gedaan van een bungelende CloudKey naar een rackmount en een CloudKey Gen2. Dat ziet er al weer een stuk beter uit. Ik moet alleen nog een paar korte kabeltjes maken én aluminium blindplaatjes zien te vinden.

EDIT: fotootje toegevoegd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TUe45ry54VI5APAbConAmRz8skI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mWFU5vlNHwWJahCqGqTbAoPl.jpg?f=user_large

[ Voor 44% gewijzigd door sypie op 19-03-2021 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:45
sypie schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 12:52:
Gisteren de upgrade gedaan van een bungelende CloudKey naar een rackmount en een CloudKey Gen2. Dat ziet er al weer een stuk beter uit. Ik moet alleen nog een paar korte kabeltjes maken.
Ha dat bungelen herken ik wel ja. Valt mij ook op dat hij best warm wordt, hoe zit dat met de Gen 2?

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je kunt je handen er wel aan warmen wanneer ze koud zijn van het computeren...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peutpeut
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-07 09:15
JDFS schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 11:18:
Lang leve meterkasten met een flinke diepte :) Zelfs uitgeschoven en met houten latjes erachter is er nog ruimte over.

[Afbeelding]
Dat is erg fijn, ook dat je een 8U rack kwijt kan! :)

14590 Wp PV | 0 kWh Thuisaccu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HalfVol
  • Laatst online: 05-11-2023

HalfVol

Lekker belangrijk

Even ideeen shoppen...

Mooie meterkasten hier allemaal, mensen! Kan wel de hele dag dit topic doorlezen :). Ik heb net een huis gekocht (mijn eerste) en ik wil al mijn netwerk spul toch ook wel netjes wegwerken in die kast. Maar helaas lijkt er niet genoeg ruimte voor een 19" rack (35cm diepe kast):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qdYRX4EqLpD0z3utMuybQT-DNjM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AXnqhQcKfhumruS9CMdwEOvc.jpg?f=fotoalbum_large

Er zitten heel veel ongebruikte kabels door het huis van een vroegere Niko installatie waar nu alleen nog maar een deurbel van over is. Lijkt also die kabels (4-aderig, Nikobus) niet nuttig zijn voor wat dan ook, en ze zitten in de muren vast.

Tot nu toe gaat daar in die kast komen:
- UniFi Security Gateway
- UniFi Cloud Key Controller Gen 2 Plus
- UniFi Switch 16 - 60W PoE
- Zyxel VMG8825-T50 (kunnen die poten eraf? super onhandig)
- Qnap TS-251
- Dell PowerEdge T30
- Patch Panel
- Raspberri Pi 4
- UniFi AP Lite

Mijn idee nu is om een 10" rack te maken naast de 'slimme' electriciteitsmeter aan de linker kant. Van de muur tot aan de slimme meter is exact 26cm, dus dat zou moeten passen mits die 10" racks ook geen centimeter breder zijn dan 10". Zou dat passen, of komt er bovenop die 10" nog extra ruimte bovenop voor de schroeven? Bovendien zit daar links dus ook nog die koperen leiding die dus 'door' de ruimte loops waar ik dat rack zou willen.

Als een 10" rack past, dan kan ik daar bijv. een patch panel voor kopen, anders worden het gewoon losse planken met apparaten. Hebben jullie nog goede ideeen?

[ Voor 0% gewijzigd door HalfVol op 19-03-2021 15:01 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aramiss
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01:03
HalfVol schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 14:55:
Even ideeen shoppen...

Mooie meterkasten hier allemaal, mensen! Kan wel de hele dag dit topic doorlezen :). Ik heb net een huis gekocht (mijn eerste) en ik wil al mijn netwerk spul toch ook wel netjes wegwerken in die kast. Maar helaas lijkt er niet genoeg ruimte voor een 19" rack (35cm diepe kast):

[Afbeelding]

Er zitten heel veel ongebruikte kabels door het huis van een vroegere Niko installatie waar nu alleen nog maar een deurbel van over is. Lijkt also die kabels (4-aderig, Nikobus) niet nuttig zijn voor wat dan ook, en ze zitten in de muren vast.

Tot nu toe gaat daar in die kast komen:
- UniFi Security Gateway
- UniFi Cloud Key Controller Gen 2 Plus
- UniFi Switch 16 - 60W PoE
- Zyxel VMG8825-T50 (kunnen die poten eraf? super onhandig)
- Qnap TS-251
- Dell PowerEdge T30
- Patch Panel
- Raspberri Pi 4
- UniFi AP Lite

Mijn idee nu is om een 10" rack te maken naast de 'slimme' electriciteitsmeter aan de linker kant. Van de muur tot aan de slimme meter is exact 26cm, dus dat zou moeten passen mits die 10" racks ook geen centimeter breder zijn dan 10". Zou dat passen, of komt er bovenop die 10" nog extra ruimte bovenop voor de schroeven? Bovendien zit daar links dus ook nog die koperen leiding die dus 'door' de ruimte loops waar ik dat rack zou willen.

Als een 10" rack past, dan kan ik daar bijv. een patch panel voor kopen, anders worden het gewoon losse planken met apparaten. Hebben jullie nog goede ideeen?
Een snel idee is een open rack van 35 cm diep. Titel zegt 30 centimeter. Hij ligt hier te wachten ter installatie. Het past wel degelijk bij mij in de meterkast die ook 35 cm diep is. Echter neem ik nog stukje mee van de deurpost wat mij genoeg ruimte geeft voor de stekkers etc.

Link naar artikel: https://www.megekko.nl/pr...-Beugel-voor-Patchpanelen

Ik kan niet bepalen of het bij jou past want op de foto zie je maar een gedeelte van de ruimte die je hebt. Ik ga deze boven de schakelaars installeren. Dus mogelijk is mijn oplossing totaal niet geschikt voor jouw situatie 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Aramiss op 19-03-2021 15:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hpmkruit
  • Laatst online: 19:53
JDFS schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 11:25:
[...]

Omdat ik echt nog heel veel ruimte over heb, denk ik hier misschien ook over na. Heb nu een Silverstone DS380b kastje, maar dat is toch allemaal best wel krap... Wil het liefst mijn Unraid server ook in mijn Rack verwerken nu er gewoon plek voor is.

Hoeveel harde schijven kan jij kwijt in jouw unit?
Nogmaals de foto van de binnenkant:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zZ5bZUxCqn7zbqthdwbYyJcL6iY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2ECRvY2NoZTB414zeZlhRA5i.jpg?f=fotoalbum_large

Zoals je ziet heb ik 1 M.2 SSD (bootdrive) en 1 SATA SSD (Opslag camera beelden) in gebruik. Het is een mATX bord met een niet-modulaire voeding. Op dit moment is er dus weinig plek meer over voor extra HDD's. Met beetje proppen en handig positioneren zou ik er nog wel 1 of 2 bij kunnen krijgen.

Als je echter een modulaire PSU en een ITX mobo pakt, heb je daarentegen weer extra ruimte genoeg. Maar mijn keuze was vooral om het goedkoop te houden waar mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-07 11:31
sypie schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 12:52:
Gisteren de upgrade gedaan van een bungelende CloudKey naar een rackmount en een CloudKey Gen2. Dat ziet er al weer een stuk beter uit. Ik moet alleen nog een paar korte kabeltjes maken én aluminium blindplaatjes zien te vinden.

EDIT: fotootje toegevoegd.

[Afbeelding]
Meestal zijn ze van plastic (zwart of wit), je zou ze eventueel zelf kunnen spuiten mocht je ze in het zilver willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDXTweaker
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-07 09:06
HalfVol schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 14:55:
......

Ik vrees dat het niet gaat lukken met 26cm. Hier een 10" kastje, 28cm breed |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Niet online
@HalfVol wat zit helemaal boven? Wellicht heb je daar ruimte om een Digitus 8HE rack te monteren? Die is in diepte verstelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HalfVol

HalfVol

Lekker belangrijk

JDFS schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 16:20:
@HalfVol wat zit helemaal boven? Wellicht heb je daar ruimte om een Digitus 8HE rack te monteren? Die is in diepte verstelbaar.
Daar zit de stoppenkast (over de gehele breedte van de meterkast). Het is een behoorlijk ding :/ (maar wel lekker veel ruimte met veel groepen). Daarboven is geen plek. De foto is de beschikbare ruimte.

Ik zat zelf ook naar die Digitus 8HE te kijken van een vorige post hier. Maar het blijft dan wel echt een enorm ding, zelfs als je die verticaal hangt (ik zag ook de tips om hem niet te laten doorzakken). En dan heb ik nog erg veel spullen die gewoon standalone zijn.

Het zou mooi zijn een 10" rack zelf te klussen, zoals hier op reddit. Maar volgens mij zit die buis daar links in de weg, als ik dit al in 26cm breedte zou kunnen proppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peutpeut
HalfVol schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 16:32:
[...]

Daar zit de stoppenkast (over de gehele breedte van de meterkast). Het is een behoorlijk ding :/ (maar wel lekker veel ruimte met veel groepen). Daarboven is geen plek. De foto is de beschikbare ruimte.

Ik zat zelf ook naar die Digitus 8HE te kijken van een vorige post hier. Maar het blijft dan wel echt een enorm ding, zelfs als je die verticaal hangt (ik zag ook de tips om hem niet te laten doorzakken). En dan heb ik nog erg veel spullen die gewoon standalone zijn.

Het zou mooi zijn een 10" rack zelf te klussen, zoals hier op reddit. Maar volgens mij zit die buis daar links in de weg, als ik dit al in 26cm breedte zou kunnen proppen.
Die is er ook in 4HE, scheelt de helft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:18
HalfVol schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 16:32:
[...]

4HE Alfaco wall mount vertikaal? Vergt een heel klein beetje ondersteuning om niet door te zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

DutchKel schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 17:07:
Dat het kan betekend niet dat het optimaal werkt.
In dit geval is het gewoon goed genoeg! :)
Deze doosjes geven het meeste bereik als ze inderdaad horizontaal worden opgehangen of neergelegd.

In een klein huis zul je het misschien niet zo merken maar als je een grote afstand horizontaal aflegt dan merk je wel zeker dat het bereik minder is.
Ik ben hier nog niet een medeTweaker tegengekomen met een huis dat groter/breder is dan een beetje rijtjeshuis in Nederland of een "twee onder één kap" exemplaar dus dat zit denk ik wel goed! ;)

Mocht er iemand ineens een flinke vrijstaande mansion hebben dan vermeldt hij/zij dat vast wel erbij... :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpmkruit
  • Laatst online: 19:53
nero355 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 19:00:
[...]

[...]

Ik ben hier nog niet een medeTweaker tegengekomen met een huis dat groter/breder is dan een beetje rijtjeshuis in Nederland of een "twee onder één kap" exemplaar dus dat zit denk ik wel goed! ;)

Mocht er iemand ineens een flinke vrijstaande mansion hebben dan vermeldt hij/zij dat vast wel erbij... :+
Ben er ook schuldig aan. Heb 1 Unifi AP Lite schotel centraal per verdieping hangen aan de muur ipv aan het plafond. Verdiepingen zijn 75m2, maar geen last van slecht bereik. Ook niet in de tuin of 20m de straat op. Heb meer last van de betonnen verdieping vloeren die het signaal verstoren, maar daar gaat de oriëntatie van de AP niet tegen helpen ben ik bang. Geloof wel dat je ze beter tegen het plafond kan schroeven alleen was dat hier niet netjes te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

hpmkruit schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 19:07:
Ben er ook schuldig aan. Heb 1 Unifi AP Lite schotel centraal per verdieping hangen aan de muur ipv aan het plafond. Verdiepingen zijn 75m2, maar geen last van slecht bereik. Ook niet in de tuin of 20m de straat op.
Die 20 meter de straat op klinkt als een veel te hoog ingesteld 2.4 GHz signaal, maar verder niks mis mee als je geen andere keuze hebt :)
Heb meer last van de betonnen verdieping vloeren die het signaal verstoren, maar daar gaat de oriëntatie van de AP niet tegen helpen ben ik bang. Geloof wel dat je ze beter tegen het plafond kan schroeven alleen was dat hier niet netjes te doen.
Ik blijf daarom voorstander van de In Wall modellen die je desnoods op de plek van een ongebruikte telefoonaansluiting kan monteren, want vaak CAT5e bekabeling die erachter zit! :*)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-07 16:29
[...]

[...]

Ik denk dat daar ook het verschil in zit. Ik heb een vrijstaand herenhuis met een behoorlijk oppervlak. Maar ik heb dan ook 5 access points verspreid in huis hangen om dat op te vangen.

Dus ja ik houd dan wel rekening met een optimaal bereik.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

DutchKel schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 19:16:
Ik heb een vrijstaand herenhuis met een behoorlijk oppervlak.
Ahh! Kijk! Dan ben je bij deze de eerste hier die ik voorbij zie komen met een dergelijk groot huis! :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:42

ik heb al verschillende kastelen/mansions gaan doen... always fun :+
uit privacy redenen kan ik die installs offc niet hier neersmijten :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HalfVol

HalfVol

Lekker belangrijk

jadjong schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 17:43:
[...]

4HE Alfaco wall mount vertikaal? Vergt een heel klein beetje ondersteuning om niet door te zakken.
Ja, dat had ik ook gezien inderdaad.

Ik heb een 10" 6U rack gevonden zonder behuizing, hierzo. Aangezien al mijn spullen best klein zijn, kan ik ze hierin proppen en op een nog te monteren plank gewoon voor al mijn meters zetten. Die lades die je erin kan doen zijn niet erg diep.

Voordeel is dat hier dan wel netjes een patchpanel en stekkerblok enzo op gemonteerd kunnen worden. Ik denk dat zoiets als dit hem wordt. :)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Genestealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-07 15:54
Vandaag alles verhuisd van mijn meterkast:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OmQzHyDGTTXg382fsIneCCY6lB8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xOeU7uDrG6sugPNl470oSixc.jpg?f=fotoalbum_large

Naar kast onder de trap in een 10 inch 9U patchkast:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GhfYgTIx_OAh7qAsqyL4AgwLuJk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cwVrEXPwbiSqx71ngQvOz5w7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2zOYT-CMVB-rWok2I1h5-v1YCXQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UlI1PL5rVn0nEGNE0IDQAp62.jpg?f=fotoalbum_large

Overal in huis alle bestaande oude netwerk kabel vervangen voor Cat6 en in de meterkast en zolder een verdeel patch kastje gemaakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gFKZ1MdxrZSOnQN_lRYDTb9luKs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7wR4Y1g9pCPn689Ery1Qqfdq.jpg?f=fotoalbum_large

Ook meteen een nieuwe stroomkabel en stopcontact aangelegd. Zodra meterkast wordt vervangen krijg de patchkast zijn eigen aparte groep.

Nu nog zoeken naar leuke led verlichting in mijn kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36835

Farmerwood schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 16:00:

Wel echt zonde dat die loze leidingen niet gewoon in hetzelfde frame gezet zijn als de wcd's.
Is dat bij jouw nieuwbouwwoning wel zo opgeleverd? Ik heb namelijk de voorkeur voor een los raam per loze leiding, ivm het mooi monteren van de InWall AP van Unify. Dat gaat niet als de loze leiding in een raam met WCD's zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fmb
  • Laatst online: 19-07 08:53

fmb

Anoniem: 36835 schreef op zondag 21 maart 2021 @ 14:34:
[...]

Is dat bij jouw nieuwbouwwoning wel zo opgeleverd? Ik heb namelijk de voorkeur voor een los raam per loze leiding, ivm het mooi monteren van de InWall AP van Unify. Dat gaat niet als de loze leiding in een raam met WCD's zit.
Blijkbaar verschilt dit nogal per bouwer. In mijn geval zijn alle extra loze leidingen netjes naast bestaande aansluitingen gezet en passen ook binnen het zelfde afdekraam. Nou is er bij ons best veel mis gegaan, maar dit is gelukkig zonder uitzondering allemaal goed gegaan,

Wellicht dat er nog verschil kan ontstaan tussen prefab en kalkzandsteen; bij prefab hebben ze op de bouwplaats minder vrijheid. Bij kalkzandsteen zou iemand op de bouwplaats zich wat eigen vrijheid kunnen toe-eigenen.

[ Voor 0% gewijzigd door fmb op 22-03-2021 09:08 . Reden: typo ]

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
Even wat advies. Ik heb een temperatuur meter in mijn nieuwe patchkast hangen aan de bovenkant. Die tikt nu 30,4 graden aan en het is nog niet eens zomer. Mijn APU PFSense board is zo 6 graden omhoog gegaan en zit nog verre van de max temp. Moet ik mij druk gaan maken en actieve koeling gaan toepassen in de kast?

Temperatuur in de kast gemeten vanaf plaatsing gisteren 13:00:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1h0oyfq5MOjxE-NnUuPtMKy72rM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O3OTRcAVsVIKpHDs6SJyPtln.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18-07 15:06
Genestealer schreef op maandag 22 maart 2021 @ 07:23:
Even wat advies. Ik heb een temperatuur meter in mijn nieuwe patchkast hangen aan de bovenkant. Die tikt nu 30,4 graden aan en het is nog niet eens zomer. Mijn APU PFSense board is zo 6 graden omhoog gegaan en zit nog verre van de max temp. Moet ik mij druk gaan maken en actieve koeling gaan toepassen in de kast?

Temperatuur in de kast gemeten vanaf plaatsing gisteren 13:00:

[Afbeelding]
Ik heb ook een module die de temperatuur meet. Deze geeft een signaal naar mijn alarmcentrale bij ene temperatuur hoger dan 27,5 graden. Ik heb afgelopen najaar de ventilatoren vergroot van 2 naar 6 ventilatoren, aangezien ik van de zomer de deur open moest houden ivm de warmte. De patchkast staat in de garage en zit een plat dak boven. Ik probeer dus onder de 27 graden te blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19-07 11:17

allure

Titaan fase 2/3

Ik heb hetzelfde euvel, dus ik lees even mee.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gG8BWUw46U9Q7-euCYmoEpRlqDY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/H2UE40NTxkbYo0VUy2lMrCbR.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
Ik heb nu de glazen deur van mijn patchkast opengelaten en dat scheelt 3 graden. Daarnaast ga ik de kastdeur voorzien van 2 roosters, onder en boven. Ik verwacht dan onder de 27 graden te blijven en dat is prima. Zolang mijn devices maar onder de max temps blijft, en dat is nu zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19-07 11:17

allure

Titaan fase 2/3

Ik heb al eens gezicht naar een tangentiële ventilator, naar die zijn nog best lastig te vinden. Daarnaast wil je ook niet dat het ding teveel herrie gaat maken.

[ Voor 3% gewijzigd door allure op 22-03-2021 14:11 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zomborro
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-07 20:53

Zomborro

USCSS Nostromo crew member

Kom al jaren op Tweakers, maar dit is de eerste keer dat ik dit topic tegenkom. Leuk!

Daarom bij deze even een (sorry niet helemaal opgeruimd) kijkje in mijn meterkast:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AKX5lz4N9SPNzgmY4pPfr-hv9oM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Pi5Y9MbxsHsny9keI50qvjEV.jpg?f=fotoalbum_large

Ik maak op dit moment nog gebruik van een 19" wandkast beugel, welke dan 90 graden gedraaid is. Zoals je ziet past dat prima, een niet al te dure oplossing en kan ook nog eens in diepte versteld worden. Deze is 4U en zit een 24 poorts patch panel in, een 24 poorts switch, een stopcontact rail en een kabel geleider.

Altijd leuk als er een keer een monteur langskomt, nietsvermoedend de meterkast opent en dan denkt.... owjee wat is dit?! :)

Volgende huis (binnenkort in aanbouw) wordt nog beter, maar dat volgt tzt wel.

It's life, Jim, but not as we know it...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-07 14:08
Zomborro schreef op maandag 22 maart 2021 @ 14:46:
Kom al jaren op Tweakers, maar dit is de eerste keer dat ik dit topic tegenkom. Leuk!

Daarom bij deze even een (sorry niet helemaal opgeruimd) kijkje in mijn meterkast:

...

Altijd leuk als er een keer een monteur langskomt, nietsvermoedend de meterkast opent en dan denkt.... owjee wat is dit?! :)

Volgende huis (binnenkort in aanbouw) wordt nog beter, maar dat volgt tzt wel.
1: Je access point in de meterkast zal niet heel veel goeds doen voor je bereik 8)7
2: Foei! Je kabelzooi hangt voor de groepen! :'(

Het is natuurlijk geen harde eis, maar als jij in een noodsituatie in je meterkast een groepje wilt uitzetten is het wel belangrijk dat je er ook gewoon fatsoenlijk bij kunt.

En ja, je kan natuurlijk ook gewoon je aardlek uitzetten, maar het gaat om het idee :F

Groepenkasten moeten ten alle tijde snel en makkelijk toegankelijk blijven :z

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 22:30

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ah. Waarom zit dit niet op gelijke hoogte? God wat lelijk zeg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zomborro
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-07 20:53

Zomborro

USCSS Nostromo crew member

Edwin88 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 14:51:
[...]

1: Je access point in de meterkast zal niet heel veel goeds doen voor je bereik 8)7
2: Foei! Je kabelzooi hangt voor de groepen! :'(

Het is natuurlijk geen harde eis, maar als jij in een noodsituatie in je meterkast een groepje wilt uitzetten is het wel belangrijk dat je er ook gewoon fatsoenlijk bij kunt.

En ja, je kan natuurlijk ook gewoon je aardlek uitzetten, maar het gaat om het idee :F

Groepenkasten moeten ten alle tijde snel en makkelijk toegankelijk blijven :z
Ha, bedankt voor de feedback!

1. De AP doet het op zich prima, misschien tegen alle verwachting in :) En anders hangt er boven nog een.
2. Het lijkt op de foto misschien dat de kabels echt direct tegen de groepen aanzitten maar dat valt in het echt wel mee. Natuurlijk het is niet helemaal vrij, maar ik kan op zich nog overal prima bij.

In het volgende huis komt er een aparte ruimte voor alle installaties (gasloos, vandaar) en daar komt dan ook de patchkast in. Dus uiteindelijk komt er helemaal niks meer in de meterkast. Ook de AP's komen dan allemaal horizontaal in aparte ruimtes buiten de meterkast te hangen dus nog beter bereik.

It's life, Jim, but not as we know it...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Anoniem: 36835 schreef op zondag 21 maart 2021 @ 14:34:
[...]
Alles wat op tekening naast elkaar staat zit in hetzelfde frame. Tot 5 breed, want dat is het grootst leverbare frame voor de Busch-Jaeger Balance lijn die bij ons gebruikt is.

Zal morgen eens kijken of die InWall van Unify een beetje past. Heb er inmiddels 3 binnen, maar nog niet uitgepakt.

Ik ontdekte vanmiddag toevallig een 'gratis' loze leiding. Heb op een paar plekken een extra inbouwdoos laten plaatsen met het idee daar achteraf zelf nog o.a een USB wcd in te plaatsen. Toen ik vanmiddag die blindplaat naast het bed weg haalde bleek er een loze leiding achter te zitten die niet op tekening staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekjah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-07 23:57

koekjah

Luctor et emergo

Hoi allen,
We hebben een nieuwbouw woning toegewezen gekregen en moeten nu al gaan nadenken over de loze leidingen. Omdat we in onze huidige woning een slechte verbinding hebben met WiFi wil ik dat in het nieuwe huis direct goed aanpakken. Het gebruik wat wij hebben is vrij standaard, surfen, netflix, Ps5, tablets etc.

Het signaal van Delta komt via de meterkast binnen op de standaard router, vanuit daar wil ik een aantal loze leidingen laten trekken:

Begane grond:
- Garage (utp)
- Woonkamer (coax en utp)

1e verdieping:
- Slaapkamer 1 (coax en utp)
- Slaapkamer 2 (coax en utp)
(slaapkamer 3 kan ik altijd nog doorlussen via slaapkamer 2)
- Centrale hal (plafond utp voor AP)

2e verdieping:
- 2e verdieping zolder (utp)

Het idee:
In de meterkast een PoE switch (TP-Link TL-SG2210P 8) aan te sluiten op de router. Vanuit de switch via de loze leidingen naar de andere aansluitingen.

Op de 1e verdieping in de hal wil ik de Ubiquiti UniFi AP-AC LITE aan het plafond hangen
Op de 2e verdieping/Zolder hoef ik geen wifi, hier sluit ik internet bedraad aan.

Ik twijfel nu over de begane grond, de standaard WiFi van de modem is vermoedelijk niet afdoende. Ik wil eigenlijk geen AP aan het plafond in de woonkamer en ben bang dat een in wall variant niet de hele woonkamer bestrijkt.

De vragen:
- Wat adviseren jullie voor AP in de woonkamer? zie afbeelding voor plattegrond
- Kan in de switch direct aansluiten op de modem van Delta, of is het beter om hier nog een 'eigen' router tussen te zetten en die van de provider in bridge mode te plaatsen?

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/Mpy2hd6/plattegrond.png

Als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
@koekjah Ik zou in elk geval de coax achterwege laten, een loze leiding richting de trap (dat is mooi in het midden en je hebt daar geen last van storingen van de meterkast).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koekjah

koekjah

Luctor et emergo

Tsja wij willen graag tv kijken via COAX en dvb-c, we hebben een verschrikkelijke hekel aan die extra kastjes en het feit dat je daar per maand /per kastje nog 5 euro voor betaalt ook.

De trap is een goed idee echter, die is 'ommuurd' en ik ben bang dat dit weer slechte invloed heeft op het signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
koekjah schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 17:08:
Tsja wij willen graag tv kijken via COAX en dvb-c, we hebben een verschrikkelijke hekel aan die extra kastjes en het feit dat je daar per maand /per kastje nog 5 euro voor betaalt ook.

De trap is een goed idee echter, die is 'ommuurd' en ik ben bang dat dit weer slechte invloed heeft op het signaal.
Een gipswandje houd niet veel van het bereik tegen. Het is voornamelijk de apparatuur en kabels in de meterkast die storen.

Tegenwoordig neem je toch glasvezel bij nieuwbouw (tenminste dat zou ik doen). Dan heb je niks meer aan coax. Wij hebben ook een apart kastje voor tv, maar die staat in een kast en daar merk je niks van. Alles werkt via 1 afstandsbediening (die van de tv of van het kastje, je mag zelf kiezen welke je gebruikt) via HDMI-CEC.

Ik zou wel in elke kamer minimaal 1 loze leiding leggen en niks doorlussen via een andere kamer. Als je het nu niet gebruikt dan over 10 jaar wel. Nu heb je de keuze nog, over 10 jaar heb je anders wellicht spijt ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekjah

koekjah

Luctor et emergo

Nee wij nemen geen glasvezel, want dan kunnen we idd geen coax aansluiting meer doen. Qua download snelheid scheelt het niks (we nemen toch geen 1 gbps) alleen de upload is idd lager.

Hoe zit het met de switch direct op de standaard modem/router van Delta? Of toch beter een extra router er tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Zomborro schreef op maandag 22 maart 2021 @ 14:46:
[...]
[...]
herkenbaar ;)
heb monteurs van Ziggo, KPN en NPNnetwerkNL over de vloer gehad en die hadden allemaal van: "WTF is dit dan!?!?
kreeg zelf de tip van een KPN monteur om de nic in de OPNsense bak te vervangen door een nic met STP+ poorten, kan de NTU er ook tussen uit _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t3vU6jDmICxHeohZ0mTXKOIHolk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9N2x7yzDf8349Rnx8sbV5TDD.jpg?f=fotoalbum_large

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekjah

koekjah

Luctor et emergo

DutchKel schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 17:04:
@koekjah Ik zou in elk geval de coax achterwege laten, een loze leiding richting de trap (dat is mooi in het midden en je hebt daar geen last van storingen van de meterkast).
Als die muren niet storen, kan ik hem dan niet beter gewoon in de hal ophangen buiten de meterkast? Scheelt me weer een loze leiding leggen à 200 euro.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ijske
geenwindows schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 17:29:
[...]

die hadden allemaal van: "WTF is dit dan!?!?
heb ik ook... wat voor ding heb je voor je stoppenkast gebouwd... die stoppen zijn helemaal niet bereikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19-07 08:13

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

ijske schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 17:55:
[...]
heb ik ook... wat voor ding heb je voor je stoppenkast gebouwd... die stoppen zijn helemaal niet bereikbaar
Firewall en/of mediaserver, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Djarune schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 21:09:

Situatie nu:
[Afbeelding]

Shopping
  • Alfaco 10-3306, 6U, 10" Serverkast - Deltaco
  • 3D print 10" rack mount voor Ubiquiti Unifi USG 3P - Thingiverse
  • 2x 3D print 10" rack mounts voor Ubiquiti Unifi US-8-150W switch - Thingiverse
  • Digitus Patch Panel 12 ports, 1U, Modular (voor keystone modules) - Amazon
  • 2x Digitus 10" Tray, 1U - Amazon
  • HMF 63370-02 blind cover, 10", 1U - Amazon
  • AOFO Power (6 Sockets & 4 USB Ports, 5 V / 3.4 A, 17 W), 2M cable - Amazon
  • Keystones CAT6 en CAT6 UTP 0,15m patchkabels - (gekregen)
Dat ziet er echt mooi uit, hopelijk past zoiets over een paar maanden bij mij ook in het nieuwbouwhuis.

Paar vraagjes:

Heb je al die dingen van Thingiverse dan zelf geprint?

Zal zelf maar een simpele setup hebben, zou het dan misschien allemaal in zo'n kast passen?

En voor de duidelijkheid op zo'n patchpanel sluit je dan op de achterkant al je Cat6 kabels aan die in de meterkast door de loze leidingen lopen toch?

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb
  • Laatst online: 19-07 08:53

fmb

koekjah schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 17:00:
Hoi allen,
We hebben een nieuwbouw woning toegewezen gekregen en moeten nu al gaan nadenken over de loze leidingen. Omdat we in onze huidige woning een slechte verbinding hebben met WiFi wil ik dat in het nieuwe huis direct goed aanpakken. Het gebruik wat wij hebben is vrij standaard, surfen, netflix, Ps5, tablets etc.

[knip]
Hoe bedoel je de lijst, is "utp" 1 loze leiding en "coax" 1 loze leiding? Of wil je ze proberen door 1 loze leiding te combineren?
Normaal gesproken kun je 2 utp kabels door een loze leiding halen en bij mij is soms ook 3 stuks gelukt.

Ben je van plan om extra switches te gebruiken, bijvoorbeeld bij de tv?
Met een tv, spelconsole en wellicht een versterker heb je al gauw te kort aan 2 aansluitingen.
Ik heb mezelf als "ontwerpvoorwaarde" gesteld: elke kamer moet minimaal 1 loze leiding hebben. Dus als die er niet standaard zat heb ik er 1 toegevoegd.

Mocht je buiten ook goede wifi willen hebben: hou er rekening mee dat je buiten een access point moet plaatsen. Een nieuwbouwwoning geeft zeer slechte wifi ontvangst buiten.

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koekjah

koekjah

Luctor et emergo

Ik wil ze combineren in 1 leiding, dat moet lukken.
Overigens wil ik het gros (tv, ps5) gewoon via WiFi verbinden. De utp aansluiting ligt er voornamelijk voor het geval we écht over moeten op een tx box.

Thx voor de tip mbt de tuin, daarom wil ik ook een loze leiding naar de garage zodat ik vanuit hier de tuin in kan met een UTP.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ijske
koekjah schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 18:28:
Overigens wil ik het gros (tv, ps5) gewoon via WiFi verbinden.
uhuh... tot je is een 18gb update moet downloaden , en ziet dat het gewoon tig x sneller binnenloopt via kabel , en terwijl ie binnenloopt je nog gewoon lekker kan netflixen oid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04:11
koekjah schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 18:28:
Ik wil ze combineren in 1 leiding, dat moet lukken.
Overigens wil ik het gros (tv, ps5) gewoon via WiFi verbinden.
Dat is echt doodzonde. Alles met een vaste plaats, en een TV met randapparatuur valt daar uiteraard onder, gewoon met een stekker aansluiten. Vergeet ook niet dat alle apparaten op wifi invloed op elkaar hebben. Als je op de TV aan het Netflixen bent kan dat nadelig zijn voor de performance op een echt mobiel apparaat zoals telefoon of tablet.

Dan zou ik nog eerder twee loze leidingen trekken, eentje "los" (niet in lijn met stopcontacten), en dan bv een Ubiquiti UniFi AP AC In-Wall HD plaatsen. Dan heb je én een AP, én een switch met 4 poorten waarop je de TV, PS, versterker, ... kunt aansluiten, zonder dat het wifi "verstoord".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekjah

koekjah

Luctor et emergo

Klinkt logisch! Maar gezien de locatie aldaar, denk ik dat ik nog een 2e AP nodig heb op de begane grond. Denk dat die in wall AP niet voor goed bereik zorgt in de keuken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
ijske schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 17:55:
[...]

dat is m'n OPNsense bakkie (gateway/firewall)
alle stoppen zijn gewoon bereikbaar! er zitten geen schakelaar achter dit past namelijk niet :+
op termijn wil ik een extra aardlekschakelaar + groep schakelaar gaan installeren en deze gaan gebruiken voor de meterkast apparatuur en server in de pc kamer, dan moet ik hem wel verplaatsen. maar zolang ik niet zonder allerlei regeltjes kan rond struinen bij de bouwpauper ligt dit projectje nog op de plank...

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03:08
ijske schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 18:29:
[...]

uhuh... tot je is een 18gb update moet downloaden , en ziet dat het gewoon tig x sneller binnenloopt via kabel , en terwijl ie binnenloopt je nog gewoon lekker kan netflixen oid
Uhuh, totdat je er achter komt dat je tv maar een 100 Mbit netwerkkaartje heeft en tegelijkertijd ook 5Ghz WiFi heeft. Bij mij is die netwerkkabel heel snel verdwenen. En ik heb twee dozijn netwerkaansluitingen door het huis lopen, dus ik prefereer echt wel bekabeling kan ik je vertellen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

GioStyle schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 18:39:
Uhuh, totdat je er achter komt dat je tv maar een 100 Mbit netwerkkaartje heeft en tegelijkertijd ook 5Ghz WiFi heeft. Bij mij is die netwerkkabel heel snel verdwenen.
Bij mij niet : UTP FTW!!! :Y) 8) :*)

Maar als de UTP verbinding brak was dan zal je waarschijnlijk geen andere optie hebben gehad :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
GioStyle schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 18:39:
[...]

Uhuh, totdat je er achter komt dat je tv maar een 100 Mbit netwerkkaartje heeft en tegelijkertijd ook 5Ghz WiFi heeft.
Wat doe je dan streamen dat je aan 100Mbit/s niet genoeg hebt? Netflix 4K Dolby Vision is volgens mij maar rond de 25Mbit/s. En zelfs de meeste 4k blu-ray rips komen niet boven de 100Mbit/s uit.
Mijn TV is in ieder geval met een draadje aangesloten, ondanks dat ook die maar een 100Mbit/s kaartje heeft. En heb ook nooit problemen ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03:08
RobertMe schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 19:05:
[...]

Wat doe je dan streamen dat je aan 100Mbit/s niet genoeg hebt? Netflix 4K Dolby Vision is volgens mij maar rond de 25Mbit/s. En zelfs de meeste 4k blu-ray rips komen niet boven de 100Mbit/s uit.
Mijn TV is in ieder geval met een draadje aangesloten, ondanks dat ook die maar een 100Mbit/s kaartje heeft. En heb ook nooit problemen ervaren.
En als je dan ook nog eens een 18GB update moet binnenhalen zoals de persoon waarop ik reageerde dat voorstelde? Dan gaat het bij mij echt wel sneller via 5Ghz WiFi dan 100mbit.

En nu kom je met: “Hoe vaak gebeurt dat nou?”

Ik denk nooit. Je kan niet je tv updaten en tegelijk Netflix kijken. :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijske
ben ik vast de enige die nog een oude domme plasma tv heeft, en mijn ps4 pro kan prima updates downloaden terwijl ik netflix ga checken ...

maar terug naar plaatjes ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peutpeut
GioStyle schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 19:16:
[...]

En als je dan ook nog eens een 18GB update moet binnenhalen zoals de persoon waarop ik reageerde dat voorstelde? Dan gaat het bij mij echt wel sneller via 5Ghz WiFi dan 100mbit.

En nu kom je met: “Hoe vaak gebeurt dat nou?”

Ik denk nooit. Je kan niet je tv updaten en tegelijk Netflix kijken. :>
Update voor de PS5 of andere spelconsole wordt hier vermoedelijk bedoeld. Een update voor je TV van 18 Gb komt niet snel voor denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekjah

koekjah

Luctor et emergo

Ben nog steeds benieuwd naar jullie reactie op het plaatsen van de switch direct na de standaard modem/router, zie regelmatig dat men er nog een eigen router tussen doet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
koekjah schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 21:14:
Ben nog steeds benieuwd naar jullie reactie op het plaatsen van de switch direct na de standaard modem/router, zie regelmatig dat men er nog een eigen router tussen doet.
Klinkt misschien een beetje lomp, maar als je er de toegevoegde waarde niet van in ziet, dan zal het voor jou waarschijnlijk ook geen toegevoegde waarde hebben. Anders wist je wat de voor, en evt. nadelen, ervan zouden zijn en waarom je het wel/niet zou doen. En als je moet vragen wat "beter" kan met een eigen router i.p.v. de modem/router van de provider dan heb je blijkbaar geen behoefte aan die extra functionaliteiten.

En om één antwoord op je vraag te geven. Je kunt bv een "slimmere" router plaatsen met ondersteuning voor VLANs zodat je je netwerk in meerdere segmenten kunt opdelen. Maar uiteraard moet je dan ook managed switches hebben. Dit zodat je dus bv je "prive" apparaten, IoT apparaten, en gasten in een eigen netwerk kunt plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-07 21:28
Greatsword schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 18:20:
[...]

Dat ziet er echt mooi uit, hopelijk past zoiets over een paar maanden bij mij ook in het nieuwbouwhuis.

Paar vraagjes:

Heb je al die dingen van Thingiverse dan zelf geprint?
Dank. Ik heb de site Treatstock gebruikt. Daar upload je het STL bestand van Thingiverse en je zoekt een leuke / goede / goedkope 3D print shop in Nederland. Een paar dagen later krijg je de modellen goed verpakt bij je thuis.

Het model van de USG bracket ben ik trouwens niet helemaal tevreden mee. Het buigt net te ver door. Ligt niet aan de printkwaliteit, maar aan het model. Een paar ribben eronder had zeker geholpen. Misschien dat een ander soort materiaal uitkomst biedt, maar beter nog is het model aanpassen in 3D CAD software. Ikzelf heb er trouwens geen last van aangezien het bracket rust op mijn switch en dus niet kan buigen.
Zal zelf maar een simpele setup hebben, zou het dan misschien allemaal in zo'n kast passen?
De kasten zijn in verschillende maten verkrijgbaar. Zoek iets uit wat past. 6U was voor mij precies goed. Als ik naar je lijstje kijk zou ik ook de 6U pakken. Kun je altijd nog 1U uitbreiden. Een stap kleiner is de 4U, maar dat is net te weinig.
En voor de duidelijkheid op zo'n patchpanel sluit je dan op de achterkant al je Cat6 kabels aan die in de meterkast door de loze leidingen lopen toch?
Ja, je hebt de keuze uit diverse patchpanelen. Een lege waarbij je zelf de keus hebt welke keystone je gebruikt of goedkoper met alles er al in. Je hebt wel een een LSA tang nodig. Genoeg in dit topic over te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekjah

koekjah

Luctor et emergo

RobertMe schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 21:27:
[...]

Klinkt misschien een beetje lomp, maar als je er de toegevoegde waarde niet van in ziet, dan zal het voor jou waarschijnlijk ook geen toegevoegde waarde hebben.
Dank voor de ietwat lompe reactie 8)7

Maar idd, ik hoef geen vlan. Een apart gasten netwerk is nice, maar geen must. Verder geen domotica waar ik iets mee doe.

Ik wil gewoon een goed werkend netwerk met meer als 4 bekabelde aansluitingen waarvan een aantal via PoE.
Daarnaast prima wifi dekking, een NAS voor de camera en een vrouw die niet klaagt over slechte wifi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro3lie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-06 13:54
Iemand een goed idee om een netwerkkabel over een platdak te bevestigen en weg te werken?

Ik wil een AP ophangen aan de hoek van mijn uitbouw (voor buiten). Via binnen is geen optie. Via de bestaande kabelgoten (airco) kan ik op het dak uitkomen, echter hoe dan verder naar de punt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YsVN5reXdwZ4mWAypzQEceaqbqY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bTYXhtcna2fY4vmw1T7PgByn.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FbzSqjyBzvrnfSIWbzvxjRCtfc8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l13yEXXCMMKQ1MTbZ9W6XIN5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:22
ro3lie schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 22:56:
Iemand een goed idee om een netwerkkabel over een platdak te bevestigen en weg te werken?
Zoiets is denk ik wat overkill? :+

In plaats van draadgoot, kun je op die dakblokken natuurlijk ook een klemzadel schroeven en er een 16 of 19mm buis in drukken.

Maar ben bang dat het een dure oplossing wordt met die blokken.

Gewoon een uv- en vochtbestendige kabel over het dak slingeren en her en der fixeren met een dotje kit zal goedkoper zijn. :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
4 beton tegels.
8 zadels voor een 19mm slagvaste grijze buis.
4meter grijze buis
Boortje om door de tegel te boren.
8 pluggen en 8 schroeven om de zadels mee op de tegel vast te maken.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:46

The Executer

Lekker belangrijk!

Of een buitenkabel pakken & (per plek) 3 stoeptegels. 2 tegels vlak naast elkaar, kabel er tussendoor en de derde tegel er bovenop. Gaat ook geen kant op, en desnoods kun je de tegels aan elkaar kitten. Hoef je niets met je dak te doen.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-07 11:26

MeltedForest

Lenny-t

Ik wil een AP ophangen aan de hoek van mijn uitbouw (voor buiten). Via binnen is geen optie. Via de bestaande kabelgoten (airco) kan ik op het dak uitkomen, echter hoe dan verder naar de punt.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Kabel op het dak gooien en er vervolgens grind of groendak bovenop leggen. Heb je gelijk extra isolatie en dan hoeft de airco wat minder hard te werken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werchter
  • Laatst online: 01-07 23:22
Nu ben ik geen klusser, ben ik ook wel benieuwd hoe de kabel weer door het dak gaat (waterdicht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-06 19:50

PcDealer

HP ftw \o/

@ro3lie naar uren geleiden en dan via de zijkant onder het dak naar het ap.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro3lie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-06 13:54
jack zomer schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 23:43:
4 beton tegels.
8 zadels voor een 19mm slagvaste grijze buis.
4meter grijze buis
Boortje om door de tegel te boren.
8 pluggen en 8 schroeven om de zadels mee op de tegel vast te maken.
Is een optie maar niet heel chic.
MeltedForest schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 07:16:
[...]

Kabel op het dak gooien en er vervolgens grind of groendak bovenop leggen. Heb je gelijk extra isolatie en dan hoeft de airco wat minder hard te werken :P
Een groendak overweeg ik nog, als dat er lag had ik het er tussen gemoffeld ;-)
werchter schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 08:26:
Nu ben ik geen klusser, ben ik ook wel benieuwd hoe de kabel weer door het dak gaat (waterdicht).
Gaat niet door het dak :-) bij de woning gaat die de muur in (op de 1e etage)

---

Ik ga nog eens denken over wat mooi (en betaalbaar) is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:27

Toppe

Oké ✅

ro3lie schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 09:29:
[...]

[...]

[...]

---

Slagvaste pvc nemen of vijver slang (zwart pvc verkleurt toch weer), zijkant van je dak voorzien van bitumenkit en daar je buis indrukken? Heb je geen last van de wind, bitumenkit is flexibel, droogt niet uit, water bestendig… ben je voor twee tientjes klaar.

Op de hoeken zou je kunnen kiezen voor een 90 graden bochtje alleen zou je die ook moeten voorzien van wat bitumenkit om er geen water in te krijgen.

Eenvoudiger dan dat ga je niet krijgen denk ik… nadelen? Tuurlijk, vieze handen en als je ooit je kabel moet vervangen/bij moet trekken kost dat je weer een pvc buis en kit.

Andere optie: dakdekker langs laten komen om nieuw stukje bitumen te branden met daaronder een pvc buis.

[ Voor 22% gewijzigd door Toppe op 24-03-2021 09:42 ]

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
[...]

Correct, maar hoe vaak kijk je er naar?
Grind over het dak kan ook..

Maar groendak is het mooist, pijpje eronder met de kabel.
Als je toch een groen dak wilt hebben, dan zou elke optie die we je geven een tijdelijke optie zijn, maakt het dan nog uit?
Pijpje leggen. 3 tegels er op, en wachten tot het dak groen wordt is dan mijn advies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
[...]

[...]

[...]

---

Als je eruit bent wil je het dan ajb delen? Ik heb namelijk bijna hetzelfde probleem. Met als enige verschil dat ik er al kiezelsteentjes op heb liggen.

Ik neig ernaar om tegels her en der ertussen te leggen (met rubberen matjes eronder) en dan tussen de rubberen matjes de netwerkkabels te leggen. Het gevaar is wel dat als je op de kiezelsteentjes gaat lopen en de kabel loopt eronder dat de kabel kapot gaat omdat een steentje dan net verkeerd ligt.

Ik heb de tegels al op het dak liggen, ze moeten alleen deels nog tussen de kiezelsteentjes gelegd worden. Ik heb het deel waar de kabel moet komen nog niet gelegd omdat ik nog niet helemaal over de oplossing eruit ben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lGY-z19k6fYqtbNQWnFMFnV2wsA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jX2eRX0GYi8cxdmgRdchJAVD.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uR_Y52pBntsTF71ro2Z_DRbV_Ek=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JWDOrQDKmtj5TACHSi4kBmdX.jpg?f=fotoalbum_tile

Bij de linker foto zie je hoe de tegels uiteindelijk zouden moeten komen te liggen. Dit zorgt ervoor dat het dak ook minder snel beschadigd als je eroverheen loopt. Er liggen een paar tegels nog dubbel omdat deze verder nog gelegd moeten worden.

Op de rechter foto zie je een switch tegen de muur aan zitten, van daar moeten er 2 of 3 kabels naar de hoek aan de andere kant worden gelegd. 2 is voor cameras en de 3e is voor een eventueel access point.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

DutchKel schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 09:53:
[...]

Als je eruit bent wil je het dan ajb delen? Ik heb namelijk bijna hetzelfde probleem. Met als enige verschil dat ik er al kiezelsteentjes op heb liggen.

Ik neig ernaar om tegels her en der ertussen te leggen (met rubberen matjes eronder) en dan tussen de rubberen matjes de netwerkkabels te leggen. Het gevaar is wel dat als je op de kiezelsteentjes gaat lopen en de kabel loopt eronder dat de kabel kapot gaat omdat een steentje dan net verkeerd ligt.

Ik heb de tegels al op het dak liggen, ze moeten alleen deels nog tussen de kiezelsteentjes gelegd worden. Ik heb het deel waar de kabel moet komen nog niet gelegd omdat ik nog niet helemaal over de oplossing eruit ben.

[Afbeelding][Afbeelding]

Bij de linker foto zie je hoe de tegels uiteindelijk zouden moeten komen te liggen. Dit zorgt ervoor dat het dak ook minder snel beschadigd als je eroverheen loopt. Er liggen een paar tegels nog dubbel omdat deze verder nog gelegd moeten worden.

Op de rechter foto zie je een switch tegen de muur aan zitten, van daar moeten er 2 of 3 kabels naar de hoek aan de andere kant worden gelegd. 2 is voor cameras en de 3e is voor een eventueel access point.
Buis of vijverslang, kabel er doorheen en tussen het grind liggen?

Prima slang:
https://www.vijverbenodig...ng-19-mm-lengte-7-5-meter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Laatst online: 08-12-2024
DutchKel schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 09:53:
[...]

Je kabels in een slagvaste PVC buis leggen en bij overgangen van buis op buis overzetstukjes gebruiken en lijmen. Bochtjes buigen of voorgemaakte bochten gebruiken en lijmen. Slagvast PVC kan veel meer hebben dan je denkt. Buis onder de steentjes leggen en klaar is DutchKel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwartoog
  • Laatst online: 18-07 16:11
Buitenkabel gebruiken.

Verder ligt het eraan hoe "professioneel" je het wilt doen (de profi-opties zijn al genoemd).

Simpeler: ik hem sowieso op de lange naad rechts leggen, (of misschien juist op het schuine stuk) zodat je geen problemen krijgt met afwatering. Dan een paar lagen Bison Rubber Seal oid eroverheen om hem vast te plakken (is een afdichtingssmeerboel, maar plakt goed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
BlackWhizz schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 11:37:
[...]

Je kabels in een slagvaste PVC buis leggen en bij overgangen van buis op buis overzetstukjes gebruiken en lijmen. Bochtjes buigen of voorgemaakte bochten gebruiken en lijmen. Slagvast PVC kan veel meer hebben dan je denkt. Buis onder de steentjes leggen en klaar is DutchKel.
Ik ga het waarschijnlijk op deze manier doen. Stuk buis aan de muur tot het einde van de muur, dan 90 graden draaien naar beneden (kijken hoeveel buis daar nog tussen moet), dan weer een 90 graden bocht naar de andere kant van het dak en dan de buis onder de steentjes leggen.

Het laatste stukje kabel doe ik met een witte kabelkous afwerken waardoor deze minder opvalt op een witte muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Kleine vraag:
De vorige eigenaar van mijn woning was al zo slim geweest om een lange cat5e kabel te trekken van de meterkast naar een inbouwdoos op de derde verdieping. Nu wilde ik dat wat netter maken door een nieuwe cat6 kabel te trekken en een mooie RJ45 contactdoos aan de muur te hangen.
Kabel, punchtool en alles geregeld, idee was om de huidige kabel als trekveer te gebruiken zit ie muur en muur vast :+
Nu zit er alleen een wifi accespoint aan vast waar niet zo heel veel interessants aan hangt dus ipv per ongeluk de kabel te mollen wil ik de huidige kabel gewoon netjes wegwerken. Ik weet dat er female-female inbouwplaatjes zijn maar kan ze niet vinden, het helpt ook niet echt dat je met de zoektermen op een normale keystone terecht komt. Heeft iemand toevallig de juiste zoekterm voor mij hoe de f zo'n ding nou ook alweer heet?

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BladeSlayer1000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:42
Erasmo schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 12:27:
Kleine vraag:
De vorige eigenaar van mijn woning was al zo slim geweest om een lange cat5e kabel te trekken van de meterkast naar een inbouwdoos op de derde verdieping. Nu wilde ik dat wat netter maken door een nieuwe cat6 kabel te trekken en een mooie RJ45 contactdoos aan de muur te hangen.
Kabel, punchtool en alles geregeld, idee was om de huidige kabel als trekveer te gebruiken zit ie muur en muur vast :+
Nu zit er alleen een wifi accespoint aan vast waar niet zo heel veel interessants aan hangt dus ipv per ongeluk de kabel te mollen wil ik de huidige kabel gewoon netjes wegwerken. Ik weet dat er female-female inbouwplaatjes zijn maar kan ze niet vinden, het helpt ook niet echt dat je met de zoektermen op een normale keystone terecht komt. Heeft iemand toevallig de juiste zoekterm voor mij hoe de f zo'n ding nou ook alweer heet?
Het heeft verschillende benamingen, bij Jung en Gira heet het afdekking voor modular jack.
Bij busch jeager heet het weer centraalplaat :?

Ik heb ook even op sandervunderink gezocht, en kwam op de volgende pagina uit;
sandervunderink.nl/rutenbeck-keystone-montageframe-wit.html#search:query=Keystone+

Het makkelijkste is om bij hetzelfde merk te blijven voor de female to female connectoren en inbouwplaatjes, dat scheelt namelijk een hoop geklooi; de afdekplaatjes kun je vaak wel verwisselen. Heb zelf al een paar keer gehad dat de connectoren van merk X niet pasten in merk Y, of dat je ze er gemakkelijk uit drukte.

[ Voor 8% gewijzigd door BladeSlayer1000 op 24-03-2021 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Yes dat is dus precies wat ik zoek!

https://www.sandervunderi...k-keystone-utp-cat-6.html

Probleem was dat als je op keystone ethernet oid zoekt je alleen maar punch-down spul vindt.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• ranzige pad
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-07 11:03

ranzige pad

kwaaak kwaak

Mijn kastje:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hQg_JvQgY_Abdnft0BOWS0LUkeY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/avB8pvxflYGrVzNb8bFLB6ob.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vpP05ImzljlSrSg15wb_50GHkNI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0p2EGF2G5BExdV514WJNN0jG.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2bP8C3CsiGhUEEA0fFY2OkX-PiE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jDGxEbSpD7J0sIexwgUFaxGS.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5NSFOyCzqoF6Y_v_df8MJUBDeBg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MFCQN1RcKcQnLceqzJKfx8fp.jpg?f=fotoalbum_medium

Wat zit er in:
#CategoryProduct
1KabelsUbiquiti UniFi SFP+ DAC Patch Cable (0,5 meter)
1Netwerk switchesTP-Link TL-SG1008D-8-Port Gigabit Desktop Switch v6.0
2Netwerk switchesUbiquiti UniFi Switch 8-poorts
1Netwerk switchesUbiquiti UniFi Switch Gen 2 (24-poorts 95W PoE+)
2Access pointsUbiquiti UniFi AP AC PRO (1-Pack)
1Access pointsUbiquiti UniFi nanoHD (1-pack)
1Modems en routersUbiquiti UniFi Dream Machine Pro
2NetwerkaccessoiresMerkloos 19" patchpaneel (1U, 24x RJ-45 Cat. 6)
1Vaste telefonieGigaset SL910
1Overige AV-accessoiresHirschmann HMV41 CAI Versterker
1Bewakingscamera'sUbiquiti UniFi Video G3-FLEX Camera
1Digitus Ecoline 8U 19 inch wand kast patch beugel
2Patchkast-stekkerdoos 8voudig

Kabels:
- 5 rol 100m UTP Cat 6Belden 7965E
- 1 rol UTP-kabel Cat.6 Belden OSP6U (waterdicht / grondkabel)
- 1 rol 100m Hirschmann KOKA 799
- Een paar handen vol 100% koper patch kabeltjes

Rest:
#CategoryProduct
3BasisstationsPhilips Hue Bridge 2.0
1BasisstationsSomfy TaHoma Box v2
1BasisstationsGardena smart SILENO life 750
1NetwerkopslagSynology DiskStation DS1618+

Voorlopig ben ik wel even klaar, krijg anders alleen maar meer gaten in de achterwand ;) Misschien nog eens wat nette labels plakken op de devices en kabels.

HT & NAS & Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 22:30

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Strak en zeer netjes. Dat losse peertje hangt er alleen wel een beetje lullig bij zo, vergeleken met de rest. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ranzige pad

ranzige pad

kwaaak kwaak

rens-br schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 12:51:
[...]

Strak en zeer netjes. Dat losse peertje hangt er alleen wel een beetje lullig bij zo, vergeleken met de rest.
Heb je zeker gelijk in, Het werklicht was wel handig. Soms heb je ook wel eens wat oude troep over wat net even de lading dekt. >:)

Andere puntjes,
- Boven in een blind plaat om de kabels we te moffelen
- De plankjes een keer nette planken in leggen.
- Extra kamgoot
- Aarding van de coax installatie nog eens fatsoeneren.
- Hue bridges ophangen, gestapeld werkt niet zo lekker en wordt zo warm.(en 3 zijn echt nodig met 150 lampen)

HT & NAS & Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smaij
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:40
Wat is dat blauwe ding naast je brandblusser ?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:56

timovd

Voorsprong door techniek

ranzige pad schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 13:14:
[...]
...
- Hue bridges ophangen, gestapeld werkt niet zo lekker en wordt zo warm.(en 3 zijn echt nodig met 150 lampen)
HOEVEEL??!!

Een mooi LED-stripje rondom de deurpost aan de binnenkant - uiteraard - met motion sensor. En die moet uiteraard ook van HUE zijn.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
smaij schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 13:17:
[...]

Water ontkalker

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:14
Ik heb voor de verlichting in de meterkast een GU10 inbouwspotje in het verlaagde plafonnetje (houten plaat die ik eruit kan pakken) gemaakt. In de bovenhoek van het deurkozijn een deurschakelaar. Snoer met stekker eraan die in het stopcontact zit.

Deur open = licht aan :) Een lampje op batterijen die bij beweging aan gaat is ook wel mooi bij stroomuitval natuurlijk. Maarja telefoon heeft wel een zaklamp ;)

[ Voor 25% gewijzigd door ThinkPad op 26-03-2021 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasv
  • Laatst online: 17:05
Welk merk?

[ Voor 37% gewijzigd door rens-br op 26-03-2021 15:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
Geen idee. Ik tag de eigenaar van de ontkalker wel even @ranzige pad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Is dat die Somfy die zo’n bak licht geeft?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

ThinkPadd schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 13:47:
Ik heb voor de verlichting in de meterkast een GU10 inbouwspotje in het verlaagde plafonnetje (houten plaat die ik eruit kan pakken) gemaakt. In de bovenhoek van het deurkozijn een deurschakelaar. Snoer met stekker eraan die in het stopcontact zit.

Deur open = licht aan :) Een lampje op batterijen die bij beweging aan gaat is ook wel mooi bij stroomuitval natuurlijk. Maarja telefoon heeft wel een zaklamp ;)
Hele bijzondere deurschakelaar als je de link opent :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasv
Toppe schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 14:20:
[...]

Moet natuurlijk ook wel voor het geld dat het onnodig ernstig opvalt! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thomasv
Toppe schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 14:27:
[...]

Hele bijzondere deurschakelaar als je de link opent :+
Is een opto-coupler :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ranzige pad

ranzige pad

kwaaak kwaak

smaij schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 13:17:
[...]

Een water ontharder, de zwarte tank bevat de zouttabletten (25kg)
timovd schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 13:17:
[...]

HOEVEEL??!!

Een mooi LED-stripje rondom de deurpost aan de binnenkant - uiteraard - met motion sensor. En die moet uiteraard ook van HUE zijn.
Laten het er 130 zijn, maar na toevoeging van 3 buiten schakelaars van Osram merkte ik een duidelijk vertraging en hapering in de werking, daarmee toch maar besloten een 3de bridge er bij te nemen om de load meer te verdelen. Daarmee kn de load van Bridge1 ook weer onder de 50 lampen gebracht worden.

Maar een ledstrip er in, denk niet dat ik dat doe. Het peertje is zo lekker retro
Toppe schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 14:20:
[...]

ja klopt, MEN gaat er vanuit dat je hem in de woonkamer als centrale eenheid gebruikt, nou nooit van mijn leven :)
Zou het echt niet weten, gekocht via een lokale installateur.

HT & NAS & Inventaris

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Als ik het goed zie is het een Hydrotense:
Hydrotense

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasv
Mister I schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 16:22:
[...]

Als ik het goed zie is het een Hydrotense:
Hydrotense
Danku
Pagina: 1 ... 72 ... 123 Laatste

Let op:
Je mag best iets anders posten dan alleen plaatjes, maar houd het wel on-topic. Wil je lekker slap ouwehoeren? Je mag je vraag (ook) stellen in de NT kroeg. In dit topic willen we het graag serieuzer houden.
Reageren op iemand zijn set-up en daar wat over vragen is dus geen probleem, zolang het maar ontopic is.

NT Kroeg v0.1

Dit topic gaat over de LAN kant. Omdat dit vaak ook in de meterkast zit en vanuit daar ook vragen ontstaan is er inmiddels een apart topic. Dus vragen omtrent de elektrische kant van je afwerking:
Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 2