De 3 grootste kandidaten:
- John van den Brom
- Peter Bosz
- Jaap Stam
- John van den Brom
- Peter Bosz
- Jaap Stam
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
[ Voor 17% gewijzigd door Sjurm op 12-05-2016 11:25 ]
Mooi, extra werk voor OAD, kunnen ze de bus(sen) elke week in het stadion parkeren.
Voor hoeveel verwacht je dat Klaassen verkocht wordt dan? Ik vind eerlijk gezegd Ziyech een completere (meer dragende) speler dan Klaassen.dutchgio schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 07:54:
Zou wel wat zijn. Klaassen verkopen door een miljoenenbod wat Ajax niet weigert en dan Ziyech ophalen als vervanger.
Met Bosz als trainer.
Napoli had interesse, maar dat wilde hij zelf niet.jbdeiman schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 11:28:
[...]
Mooi, extra werk voor OAD, kunnen ze de bus(sen) elke week in het stadion parkeren.![]()
[...]
Voor hoeveel verwacht je dat Klaassen verkocht wordt dan? Ik vind eerlijk gezegd Ziyech een completere (meer dragende) speler dan Klaassen.
Dat Ajax een bod van 20 miljoen (wintertransfer) heeft afgeslagen lijkt mij gezien Klaassen zijn spel in de 2e seizoenshelft geen handig besluit. Kan me momenteel niet indenken dat dat bedrag op dit moment weer wordt geboden.
Zat ik ook aan te denken, maar twijfel of hij dat aankan, misschien toch meer een trainer voor de 'kleinere' clubs. Al zou ik het wel een poging waard vindenPWM schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 11:31:
Ik zet mijn geld op Ron Jans. Outsider, maar toch. Zal de club wellicht ook een wat vriendelijker gezicht geven, dan de immer booskijkende en klagende Bosz.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Dat bedoel ik dus. Ik denk dat hij het overigens niet gaat uithouden, als je bij elke club jezelf zo verkoopt en vervolgens ook nog durft te zeggen: ''Ik ga voor mijn kans bij Ajax'' ben je niet bewust van wat je doet. Als ik over hem mocht beslissen, had ik hem lekker naar de Jupiler League gestuurd. Misschien komt 'ie daar tot zijn zinnen of hij is (zoals vaak in zulke gevallen) waarschijnlijk op zijn bratwürst gestampt.Prosac schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 11:08:
[...]
Hij heeft voldoende talent om het uit te houden met die instelling. Maar inderdaad, zoals je zegt, talent is uiteindelijk niet alles.
Het Ronaldo effect.. tja, misschien moeten talentjes eens opletten hoe hard hij er nog altijd voor werkt. Hij is nukkig, net als Zlatan, maar beide werken keihard om op dat niveau te blijven.
Ik vind dit echt heel lastig. Aan de ene kant helemaal met je eens, Frank heeft zoveel rust en stabiliteit gebracht en cijfermatig heeft hij het in de eredivisie prima gedaan.Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 10:54:
Poeh, dat wordt lastig, om De Boer te vervangen. Toptrainer. Zo veel onrust bij Ajax en dan in 6 seizoenen 4 titels pakken, dat is razend knap. Zelfs dit jaar heeft hij het op zich goed gedaan. 82 punten met deze selectie, dat is een mooie score. Er wordt massaal geroepen om zijn vertrek, maar wat is het alternatief?
Misschien Rijkaard - Ten Cate? Topduo bij Barcelona destijds. Is wel al even geleden. Of anders Mario Been.
En houdt misschien zelfs gelijke tred met leedvermaak.Han schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 10:32:
[...]
En doe dan gelijk Sjaak Swart er bij als woordvoerder, voor alle TV interviews, met name voor de nabeschouwingen. Dan is het feest compleet en gaat de sympathie voor Ajax met rasse schreden omhoog
[ Voor 8% gewijzigd door Ramzzz op 12-05-2016 11:56 ]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Frank keek ook altijd zo blij.PWM schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 11:31:
Ik zet mijn geld op Ron Jans. Outsider, maar toch. Zal de club wellicht ook een wat vriendelijker gezicht geven, dan de immer booskijkende en klagende Bosz.
Ik was onlangs op Craven Cottage toen Cardiff tegen Fulham speelde, maar ik vond Immers weinig indruk maken. Veel knullig balverlies, leek ook overgeslagen te worden door zijn teamgenoten, ook als hij zich liet zakken uit de punt. Hij scoorde trouwens wel met zijn hoofd uit een voorzet, en da's natuurlijk uiteindelijk wat een spits moet doendutchgio schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 12:06:
Lexie Immers definitief naar Cardiff.
Wel leuk voor m, doet het erg goed daar.
Als dat, net als bij Feyenoord, ook een beker oplevert...
Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.
[ Voor 37% gewijzigd door LuNaTiC op 12-05-2016 13:18 ]
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
NOSLeon Zwiers schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 13:20:
Iemand een bron? Zie het op de gebruikelijke media nergens terug, maar dat zou wel weer een lachwekkende actie zijn van de KNVB.
[ Voor 27% gewijzigd door GrooV op 12-05-2016 13:25 ]
Blind voor Ajax, Advocaat bondscoach. Dat gaat populair zijngambieter schreef op zondag 08 mei 2016 @ 20:58:
Of misschien Lowieke van Gaal, of wie weet is Danny Blind genteresseerd?
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Graaggambieter schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 13:44:
Zat ik er toch dicht bij met mijn suggestie:
[...]
Blind voor Ajax, Advocaat bondscoach. Dat gaat populair zijn
Een blij volk is een lui volk...gambieter schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 13:44:
[...]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Oke, zegt natuurlijk nog niet heel veel, maar deur staat ook open voor niet ex-Ajacieden als Trainer."We willen zo snel als mogelijk een opvolger presenteren", aldus Van der Sar. "We kijken naar een aantal criteria en en daarbij maakt het niet heel veel uit of de trainer een Nederlander of een buitenlander is.
Arsène Wenger?martinusz schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 15:16:
[...]
Oke, zegt natuurlijk nog niet heel veel, maar deur staat ook open voor niet ex-Ajacieden als Trainer.
De Boer vind ik ook wel een aardige trainer voor Arsenal, goed met de jeugd.Ramzzz schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 15:29:
[...]
Arsène Wenger?
Maar dan moet wel eerst Overmars eruit.
Goed met de jeugd? Wellicht in de omgang, niet in het beter maken van spelers. Als je gaat kijken naar de vooruitgang van een aantal spelers had ik wel verwacht dat die een stuk verder zouden zijn dan nu. Kijk dan naar een Veltman, Van Rhijn, Klaassen, Fischer, El Ghazi, etc. Weet niet wat het is, maar spelers zie je in een seizoen opkomen, maar daarna stokt hun ontwikkeling of gaat het nog maar mondjesmaat verder. In het geval van Veltman en Van Rhijn ging het zelfs achteruit, alhoewel Veltman zich herpakt heeft.KingKoning schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 15:39:
[...]
De Boer vind ik ook wel een aardige trainer voor Arsenal, goed met de jeugd.
Ik dacht juni - september, maar heb geen bewijsP. Mekes schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 16:01:
Even wat anders, wanneer begint het transferseizoen? Of is deze al geopend?
Normaal gesproken is dit 30 juni - 31 augustus (wellicht is het 1 september) als ik mij niet vergis.P. Mekes schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 16:01:
Even wat anders, wanneer begint het transferseizoen? Of is deze al geopend?
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
En de Boer kan nog wel eens moeite hebben met een speler, bijvoorbeeld Milik die bij Polen echt meer dan prima presteerde maar bij Ajax op de bank zat en dan 3 keer zo hard moet werken om een basisplaats te bemachtigen.Noiz schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 15:56:
[...]
Goed met de jeugd? Wellicht in de omgang, niet in het beter maken van spelers. Als je gaat kijken naar de vooruitgang van een aantal spelers had ik wel verwacht dat die een stuk verder zouden zijn dan nu. Kijk dan naar een Veltman, Van Rhijn, Klaassen, Fischer, El Ghazi, etc. Weet niet wat het is, maar spelers zie je in een seizoen opkomen, maar daarna stokt hun ontwikkeling of gaat het nog maar mondjesmaat verder. In het geval van Veltman en Van Rhijn ging het zelfs achteruit, alhoewel Veltman zich herpakt heeft.
Dat hebben bijna alle jonge spelers. Een stormachtige doorbraak is niet de kunst, jezelf herpakken na de onvermijdelijke terugval is de kunst. Daarom verbaast het ook dat je soms gelijk hoort dat die spelers naar grote clubs zouden kunnen.Noiz schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 15:56:
[...]
Goed met de jeugd? Wellicht in de omgang, niet in het beter maken van spelers. Als je gaat kijken naar de vooruitgang van een aantal spelers had ik wel verwacht dat die een stuk verder zouden zijn dan nu. Kijk dan naar een Veltman, Van Rhijn, Klaassen, Fischer, El Ghazi, etc. Weet niet wat het is, maar spelers zie je in een seizoen opkomen, maar daarna stokt hun ontwikkeling of gaat het nog maar mondjesmaat verder. In het geval van Veltman en Van Rhijn ging het zelfs achteruit, alhoewel Veltman zich herpakt heeft.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Dat is zo, maar spelers als Veltman, Van Rhijn en Klaassen zijn toch wel lang genoeg bezig om al een mooie groei te hebben gehad. Tis mijn inziens ook aan de trainer om ervoor te zorgen dat een eventuele terugval goed wordt opgevangen. En daar vind ik dat De Boer behoorlijk heeft gefaald.ph4ge schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 16:33:
[...]
Dat hebben bijna alle jonge spelers. Een stormachtige doorbraak is niet de kunst, jezelf herpakken na de onvermijdelijke terugval is de kunst. Daarom verbaast het ook dat je soms gelijk hoort dat die spelers naar grote clubs zouden kunnen.
Met meneer Drenthe als mooi voorbeeld, speelt 1 toernooi goed en vertrok, vervolgens niks meer van terecht gekomenph4ge schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 16:33:
[...]
Dat hebben bijna alle jonge spelers. Een stormachtige doorbraak is niet de kunst, jezelf herpakken na de onvermijdelijke terugval is de kunst. Daarom verbaast het ook dat je soms gelijk hoort dat die spelers naar grote clubs zouden kunnen.
Het blijft toch eeuwig zonde bij Drenthe. Bij werkelijk iedere club waar hij heeft gezeten, heeft hij op het begin goed gespeeld en kwam er ook direct weer een briljante actie op Youtube. Zelfs bij Real Madrid begon hij gewoon goed. Alleen iedere keer zakte het meteen weer weg.martinusz schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 17:03:
[...]
Met meneer Drenthe als mooi voorbeeld, speelt 1 toernooi goed en vertrok, vervolgens niks meer van terecht gekomen
In Duitsland is dat dus anders? Want Bayern heeft bijvoorbeeld al twee spelers aangetrokken afgelopen week.Noiz schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 16:10:
[...]
Normaal gesproken is dit 30 juni - 31 augustus (wellicht is het 1 september) als ik mij niet vergis.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Die Roberto Martinez was eerder weleens in beeld voor Ajax, ken hem verder totaal niet....maar denk ook niet dat hij naar Ajax zou gaan. (Geld in Engeland is veel beter)gambieter schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 17:51:
Roberto Martinez is ontslagen bij Everton, kan Frank de Boer daar mooi naar toe. Alleen, ik heb Everton de laatste wedstrijden gezien en het zijn nog ergere labbekakken dan het Ajax dat het kampioenschap verloor...
Dat zou voor Oranje het beste zijn iddrik86 schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 16:32:
jaaaa, blind naar ajax! ik hoop 't!
maar ik ben dan ook niet voor Ajax
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Nee, daarom gaat De Boer ook naar Everton en niet andersom.martinusz schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 17:56:
[...]
Die Roberto Martinez was eerder weleens in beeld voor Ajax, ken hem verder totaal niet....maar denk ook niet dat hij naar Ajax zou gaan. (Geld in Engeland is veel beter)
YouTube: Some men just want to watch the world burn.gambieter schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 13:44:
[...]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ze hebben de transfers al bekend gemaakt. Ze worden pas definitief/officieel op het moment dat het transfer window van start gaat.martinusz schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 17:56:
[...]
Die Roberto Martinez was eerder weleens in beeld voor Ajax, ken hem verder totaal niet....maar denk ook niet dat hij naar Ajax zou gaan. (Geld in Engeland is veel beter)
[ Voor 8% gewijzigd door LZ86 op 12-05-2016 18:59 ]
Bielsa, Brendan Rogers keus genoeggambieter schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 18:12:
Martinez naar Ajax? Ik denk niet dat ze zich hem kunnen veroorloven, die gaat niet goedkoop zijn. Zou wel een goede keuze zijn, hij probeert zijn teams te laten voetballen.
Afhankelijk van de ontslag regeling zal deze sowieso niet ergens beginnen waar hij een minder salaris krijgt.gambieter schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 18:12:
Martinez naar Ajax? Ik denk niet dat ze zich hem kunnen veroorloven, die gaat niet goedkoop zijn. Zou wel een goede keuze zijn, hij probeert zijn teams te laten voetballen.
Tja, dat dachten wij bij Feyenoord ook van bijv. Boetius. Het zijn toch echt de spelers zelf die het moeten doen. In zn algemeenheid heeft Ajax veel jeugd kunnen verkopen onder de Boer, een veelvoud van Feyenoord en PSV.Noiz schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 16:36:
Dat is zo, maar spelers als Veltman, Van Rhijn en Klaassen zijn toch wel lang genoeg bezig om al een mooie groei te hebben gehad. Tis mijn inziens ook aan de trainer om ervoor te zorgen dat een eventuele terugval goed wordt opgevangen. En daar vind ik dat De Boer behoorlijk heeft gefaald.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Ik denk dat de belangrijke ervaren spelers ook niet in staat zijn het hele seizoen dragend te zijn.ph4ge schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 21:25:
[...]
Tja, dat dachten wij bij Feyenoord ook van bijv. Boetius. Het zijn toch echt de spelers zelf die het moeten doen. In zn algemeenheid heeft Ajax veel jeugd kunnen verkopen onder de Boer, een veelvoud van Feyenoord en PSV.
Het gedrocht dat play-offs heet is blijkbaar begonnenJoster schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 22:43:
Zo, ik ben weer aardig bijgekomen van alle festiviteiten.
Hier nog wat gebeurt?
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
In mijn optiek is De Boer daar wel debet aan geweest, hij heeft nogal de neiging om met aanvallers te husselen en steeds weer wat anders neer te zetten. Tel daarbij op dat Fischer wel een 'mannetje' is en Younes ineens is gaan voetballen en dan zie je dat hij net bij zijn rentree problemen heeft. Fischer wil zich veel te graag bewijzen waardoor hij soms te zelfzuchtig is, daar kan De Boer dan weer niet tegen.Deadsy schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 21:34:
En bij Ajax spelen diverse spelers die deze stap nog steeds niet hebben kunnen maken vrij veel. En dit zijn vooral aanvallers.
Fischer en El Ghazi zijn dan 2 voorbeelden die het teveel laten afweten. El Ghazi begon goed (viel in het begin ook veel tegen maar wist toch vaak te scoren. Maar na zijn blessure viel hij alleen maar tegen zonder de goals te maken.
Geld.Leon Zwiers schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 08:25:
Everton en Southhampton zijn toch redelijk gelijk atm? Waarom zou Koeman die overstap in hemelsnaam maken
[ Voor 11% gewijzigd door Gonadan op 13-05-2016 08:27 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Volgens mij heeft de Boer al gezegd het ook niet erg te vinden om even een jaartje niks te hebben...Ferra schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 07:01:
Koeman op nr 1 om hoofdcoach everton te worden. Zal de boer wel een club vinden deze zomer 😁
Voedingsadviseur bij Voeding-en-fitness.nl
Jawel!Joster schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 22:43:
Zo, ik ben weer aardig bijgekomen van alle festiviteiten.
Hier nog wat gebeurt?
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Wel balen voor van Oostveen, die moet nu 10 seconden langer wachten op zijn kroketSpelers van Oranje spelen liever in de Kuip, vanwege de betere grasmat en de goede sfeer. Tijdens de afgelopen EK-kwalificatiereeks gingen stemmen op om weer interlands in Rotterdam te spelen. Oranje wist zich toen niet te plaatsen voor het EK in Frankrijk.
[ Voor 7% gewijzigd door PWM op 13-05-2016 11:39 ]
Ja, dat is aan Omroep Brabant om te meldendutchgio schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 12:02:
Ze vergeten alleen te vermelden dat ze ook in het Philips stadion gaan spelen.
Why waste time say lot word when few word do trick? | Tweakblog: durt.nl
De Kuip was toch verouderd etc. Kan niet zeggen dat er de laatste tijd veel is veranderd.PWM schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 11:37:
De volgende kwalificatie rondes van het EK zijn ook weer gewoon in.... De Kuip.
[...]
Wel balen voor van Oostveen, die moet nu 10 seconden langer wachten op zijn kroket
http://www.rijnmond.nl/ni...s-elftal-terug-in-de-Kuip
Klopt maar wat is dan de juiste oplossing met Fischer? Laten staan terwijl hij weken lang niet presteert?Gonadan schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 08:26:
[...]
In mijn optiek is De Boer daar wel debet aan geweest, hij heeft nogal de neiging om met aanvallers te husselen en steeds weer wat anders neer te zetten. Tel daarbij op dat Fischer wel een 'mannetje' is en Younes ineens is gaan voetballen en dan zie je dat hij net bij zijn rentree problemen heeft. Fischer wil zich veel te graag bewijzen waardoor hij soms te zelfzuchtig is, daar kan De Boer dan weer niet tegen.
[...]
Geld.
Echt allemaal onzin, die van Oostveen spoort niet.JST94 schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 13:19:
[...]
De Kuip was toch verouderd etc. Kan niet zeggen dat er de laatste tijd veel is veranderd.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Volgens van Oostveen komen ze niet terug op hun beslissing, maar is de verkeerssituatie rond de Kuip flink (sic) verbeterd. Ook zijn er allemaal nieuwe en betere faciliteiten in de Kuip gekomen de laatste 2 jaar.JST94 schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 13:19:
[...]
De Kuip was toch verouderd etc. Kan niet zeggen dat er de laatste tijd veel is veranderd.
Helemaal niets in Amsterdam!dutchgio schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 12:12:
En AT5: "Interlands Oranje niet alleen meer in ArenA''
Net zo terecht als die Klaassen met zijn gouden schoen =)martinusz schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 22:39:
Dirk kuyt bij Voetbal inside uitgeroepen tot speler van het jaar....tja trouwe achterban zullen we maar zeggen.
[ Voor 28% gewijzigd door Vos op 13-05-2016 22:54 ]
Yup, maar als Klaassen wordt gekozen, tja, dan is Kuyt ook terecht.Vos schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 22:53:
Het is toch de grootste onzin dat Klaassen en Kuyt boven een Ziyech verkozen worden!?
Oftewel, die berichten laat ik langs mij heen gaan. Dikke onzin.
Ik zeg toch ook niks over de keuze van KuytLeon Zwiers schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 22:56:
[...]
Yup, maar als Klaassen wordt gekozen, tja, dan is Kuyt ook terecht.
let wel dat Klaassen door een zogenaamde "jury" is gekozen, en die van VI een publieksprijs is. Hoe goed de voetballer Ziyech ook is, het is een naar mannetje in de media/interviews etc
Is ook belachelijk, maar dat heb ik toen ook al vermeld. Maar goed weinig mensen zullen er wakker van liggen denk ik van de VI prijsLeon Zwiers schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 22:45:
[...]
Net zo terecht als die Klaassen met zijn gouden schoen =)
Idd, als je de nominaties kijkt dan horen er maar 3 in de top 5martinusz schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 23:10:
[...]
Is ook belachelijk, maar dat heb ik toen ook al vermeld. Maar goed weinig mensen zullen er wakker van liggen denk ik van de VI prijs
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Verwijderd
Ron Jans vind ik absoluut niet het type trainer voor Ajax. Wel een goede trainer hoor, maar hij heeft maar 1 grote club getraind (Standard Luik) en dat werd een drama.Blauwschaap schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 11:45:
[...]
Ik vind dit echt heel lastig. Aan de ene kant helemaal met je eens, Frank heeft zoveel rust en stabiliteit gebracht en cijfermatig heeft hij het in de eredivisie prima gedaan.
Aan de andere kant zijn de Europese prestaties bedroevend geweest en kan ik mij vreselijk ergeren aan zijn wisselbeleid. Ik durf de stelling wel aan dat met betere wissels het kampioenschap wel was behaald dit seizoen.
Daarnaast kan Frank niet omgaan met "moeilijke" types en dat is wel een kwaliteit die je gewoon nodig hebt als trainer.
Ik ben in ieder geval erg benieuwd wie hem gaat vervangen. Mijn voorkeur gaat met lichte twijfel uit naar Jaap Stam.
Edit: Ik lees hierboven Ron Jans. Zou ik ook goed mee kunnen leven!
Verwijderd
Ik vind het een zeer slechte vergelijking.Leon Zwiers schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 22:56:
[...]
Yup, maar als Klaassen wordt gekozen, tja, dan is Kuyt ook terecht.
let wel dat Klaassen door een zogenaamde "jury" is gekozen, en die van VI een publieksprijs is. Hoe goed de voetballer Ziyech ook is, het is een naar mannetje in de media/interviews etc
Verwijderd
Iedereen is gewoon stikjaloers op Ajax en Amsterdam, dat zal het zijn. Dit soort pseudo-arrogante columns van import-Amsterdammers met grootheidswaanzin heeft daar niets mee te maken, dat mensen lachen als Ajax geen kampioen wordt. Of een filmpje van mister Ajax die alles en iedereen de schuld geeft, "hoewel Ajax ook slecht heeft gespeeld hoor. MAAR...""Wie niet in Amsterdam kan wonen, haat Amsterdam."
"Eindhoven, de stad waarmee niemand buiten Oost-Brabant zich wenst te associëren."
"Pijnlijk vaak hebben PSV-fans op vakantie achterin de taxi al moeten uitleggen dat de beroemde Ruud Gullit nooit bij Ajax heeft gevoetbald, maar bij — bij what? comment? Entschuldigung? — PSV."
"De paradox van het fenomeen Ajax, of zeg maar van Amsterdam: alom tegenwoordig en als gevolg daarvan gehaat."
"Hilarische filmpjes over de hooghartigheid van de bekendste club van Nederland raasden door de provincie. Het is de mensen gegund. In de hoofdstad zitten slechts weinigen ermee. Daar klinkt het: Nederland is blij dat het helemaal niks is in Amsterdam, omdat het daar juist alles is."
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2016 13:17 ]
Ik las de column en dacht in het begin nog dat het een soort satire was (ik hoop dat ik het fout heb en de column achteraf alsnog satire blijkt te zijn), omdat de column juist (en dus onbedoeld) precies verwoord waarom er buiten Amsterdam zoveel leedvermaak is.Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 13:15:
Ontluisterende colum door Auke Kok:
http://www.nrc.nl/nieuws/...n-draai-om-de-oren-lekker
[ Voor 84% gewijzigd door Fleximex op 14-05-2016 13:42 ]
Verwijderd
Vooral de laatste speeldag is de partijdigheid gebleken. Janssen stond maar 1 punt onder Klaassen.Fleximex schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 13:16:
Nog los van PSV. Ziyech en Janssen hebben dit seizoen zoveel meer gepresteerd dan Klaassen. Die ook hele periodes gewoon matig gespeeld heeft. Ziyech en Janssen zijn veel consistenter en hebben een gigantische waarde voor hun club gehad. Veel knapper.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq