[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2015/2016 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 101 ... 119 Laatste
Acties:
  • 247.629 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:52
Pyramiden schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 13:51:
[...]

Vooral de laatste speeldag is de partijdigheid gebleken. Janssen stond maar 1 punt onder Klaassen.
AZ speelde met Janssen een goede wedstrijd tegen Utrecht waarin Janssen scoorde en zoals altijd weer keihard werkte.
Ajax speelde gelijk tegen een degradatiekandidaat in een wedstrijd waarbij Klaassen nergens was, als een zoutzak speelde en zijn team als aanvoerder niet op sleeptouw wist te nemen.
Resultaat:
Janssen: 6,5
Klaassen 6,0
8)7
True, ik vond die met Blind en Immers nog enger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:43
Dat dat eng is, is een understatement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:37
[...]

Vooral de laatste speeldag is de partijdigheid gebleken. Janssen stond maar 1 punt onder Klaassen.
AZ speelde met Janssen een goede wedstrijd tegen Utrecht waarin Janssen scoorde en zoals altijd weer keihard werkte.
Ajax speelde gelijk tegen een degradatiekandidaat in een wedstrijd waarbij Klaassen nergens was, als een zoutzak speelde en zijn team als aanvoerder niet op sleeptouw wist te nemen.
Resultaat:
Klaassen 6,0
8)7
Och, dat was ook zo in dat seizoen waarin Immers het bijna was geworden, was ook absoluut niet opvallend toen. Jammer dat hier niets aan wordt gedaan, zulke opvallende corrupte verkiezingen

[ Voor 3% gewijzigd door LZ86 op 14-05-2016 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_jorg
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-08 09:46
Volgend seizoen is het weer een keuze maken voor de TV-abonnementen.

Voor zover ik weet:

Fox Sports Eredivisie:
- Eredivisie

Fox Sports Internationaal:
- Bundesliga
- Italiaans (?)

Ziggo Sport:
- Spanje Primera División
- Engeland Premier League
- Engeland Championship

Aangezien Engels voetbal naar Ziggo gaat en ik gek ben op Spaans voetbal, wordt het waarschijnlijk Fox Eredivisie en Ziggo, in plaats van Fox Eredivisie en Internationaal dit seizoen. Fox Internationaal heeft voor mij afgedaan, als dit het is.

Zijn er nog meer competities die bij de verschillende zenders te zien zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:55
[...]

Resultaat:
Klaassen 6,0
8)7
Om maar Mike Verweij(Telegraaf) maar even te quoten
Ik vond die 6 ook te hoog @M_Wiedemeijer maar had geen invloed op klassement. 5 slechtste cijfers worden weggestreept.
https://twitter.com/MikeV...30089756030320640?lang=nl

Die laatste wedstrijd telt dus niet mee. <knip>

Een beetje minder onvriendelijk mag ook wel.

[ Voor 5% gewijzigd door Ramzzz op 14-05-2016 15:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Het is in ieder geval onzin dat Klaassen de beste speler zou zijn. Hij valt echt niet op, eerder zwak vind ik. Heeft Europees ook niks klaargespeeld verder. Ik vind dan eerder dat Guardado die prijs verdiend. Of de topscoorder Janssen. Het is puur iemand die Ajax voorkeur heeft, en daarom maar iemand moet verzinnen van Ajax.

Klaassen speelt naar mijn idee waardeloos voor Ajax niveau, of wat voor een middenvelder moet hij dan voorstellen? Hij mist echt wat je verwacht, zoals je bij v.d. Vaart, Sneijder en de verder lichting wel kon laten zien. Het is ook niet voor niets dat Ajax Europees in de pan wordt gehakt, tegen wie dan ook, ook in de Europa Leauge.

In Nederland ben ik voor Ajax, maar kan mij niet echt achter Ajax scharen zoals het nu gaat de laatste jaren. Vooral door de belabberde resultaten en slechte doorgroei naar Europees topniveau. PSV vind ik het juiste voorbeeld afgegeven hebben. Zo moet Ajax het ook doen. Het team is al jaren teveel vol met kleuters die niet goed genoeg zijn.

[ Voor 54% gewijzigd door Luxicon op 14-05-2016 16:27 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauwschaap
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-09 15:37
Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 12:40:
[...]

Ron Jans vind ik absoluut niet het type trainer voor Ajax. Wel een goede trainer hoor, maar hij heeft maar 1 grote club getraind (Standard Luik) en dat werd een drama.

De Boer vind ik een uitstekende trainer. Wat de tegenvallende Europese prestaties betreft, dat ben ik niet geheel met je eens.

Als Ajacied is het lastiger om te wijzen op dingen als zware lotingen etc. omdat je vooral geneigd bent naar eigen prestaties te kijken, zoals het hoort in de topsport. Als PSVer zeg ik: Ajax is 1x keihard genaaid in de CL, toen waren ze door maar door pure corruptie verloor toen ik meen Dinamo Zagreb met 7-1 bij Lyon.

Bovendien heeft Ajax doorgaans pittige lotingen gehad, met zware tegenstanders. Waarbij ze geregeld indruk hebben gemaakt, zo vond ik Ajax in 1 jaargang sterk tegen Manchester City en werd tegen Barcelona thuis op indrukwekkende wijze gewonnen.
Ron Jans bij Standard Luik heb ik op de een of andere manier totaal niet meegekregen of ben ik vergeten...

Het is fijn om te zien dat er PSVers zijn die kunnen toegeven dat Ajax ook best pech heeft gekend in de CL :P Ze hebben het in de CL inderdaad nooit echt heel erg slecht gedaan maar om de een of andere reden speelt Ajax altijd beter tegen grote namen in Europa en spelen ze altijd baggerslecht tegen Molde/Rapid Wien-achtige ploegen.

Maar los van pech en loting, de volwassenheid die PSV dit seizoen in de CL heeft laten zien, heeft Ajax niet laten zien de afgelopen jaren. Per saldo vind ik toch dat Ajax teleurgesteld heeft in Europa onder De Boer.

Ik ben het wel met je eens dat Frank de Boer een uitstekende trainer is, met een aantal beperkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 22:10
Luxicon schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 16:23:
Het is in ieder geval onzin dat Klaassen de beste speler zou zijn. Hij valt echt niet op, eerder zwak vind ik. Heeft Europees ook niks klaargespeeld verder. Ik vind dan eerder dat Guardado die prijs verdiend. Of de topscoorder Janssen. Het is puur iemand die Ajax voorkeur heeft, en daarom maar iemand moet verzinnen van Ajax.

Klaassen speelt naar mijn idee waardeloos voor Ajax niveau, of wat voor een middenvelder moet hij dan voorstellen? Hij mist echt wat je verwacht, zoals je bij v.d. Vaart, Sneijder en de verder lichting wel kon laten zien. Het is ook niet voor niets dat Ajax Europees in de pan wordt gehakt, tegen wie dan ook, ook in de Europa Leauge.

In Nederland ben ik voor Ajax, maar kan mij niet echt achter Ajax scharen zoals het nu gaat de laatste jaren. Vooral door de belabberde resultaten en slechte doorgroei naar Europees topniveau. PSV vind ik het juiste voorbeeld afgegeven hebben. Zo moet Ajax het ook doen. Het team is al jaren teveel vol met kleuters die niet goed genoeg zijn.
Een speler hoeft niet op te vallen om goed te zijn.
De spelers die jij noemt zijn spelers die vooral voor de eigen kansen gingen en derhalve opvielen.
Klaassen is een ander type, hij cijfert zichzelf weg en speelt in dienst van het team en laat anderen beter spelen.
Een team heeft dat soort spelers nodig, want met 11 spelers die alleen willen opvallen kom je niet ver.

http://nos.nl/artikel/210...gelegd-na-opstootjes.html
Op een andere site werd gezegd dat het Feyenoord supporters waren die een vechtpartij begonnen.
Aangezien de NOS dit niet heeft overgenomen neem ik aan dat het niet geverifieerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:43
Alleen als je in die categorie gaat kijken vind ik Davy Pröpper veel beter dit seizoen. Er is van hem eigenlijk geen wedstrijd waar je hem lager dan een 6 zou kunnen geven. Van Klaassen zijn er wel een paar. Zoals de kampioenswedstrijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Fleximex schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 13:16:

[...]

Ik las de column en dacht in het begin nog dat het een soort satire was

<knip>

Conclusie: Auke Kok is een enge man die ik niet wil tegenkomen en de column valt totaal niet serieus te nemen. Óf ik ben er samen met Benedict Tokkie compleet ingetuind en dit is een van de betere satirische columns van de afgelopen jaren :P

P.S. dat einde ook: In de hoofdstad zitten slechts weinigen ermee. De schrijver zit er zelf duidelijk mee anders schrijft hij niet zo'n column 8)7
Goed om te lezen dat ik dus niet de enige was die zich ergerde aan dat inhoudsloze Calimero-gezwam van de heer Kok.
Calimero-gezwam? Ja, want in gedachten hoor ik een piepstemmetje klagend roepen "Amsterdam is beter dan de rest, lekker puh". Want meer staat er feitelijk niet in dat godvergeten waste of bits and space waar de heer Kok ons (en de rest van weldenkend Nederland) mee lastig valt.

Inderdaad, ik mag hopen dat het satire is. Maar ik vrees het ergste... ;w

[ Voor 10% gewijzigd door Pietervs op 14-05-2016 20:45 ]

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:33

Fiber

Beaches are for storming.

De NOS had blijkbaar goede bronnen...

http://www.nu.nl/voetbal/...ondscoach-bij-oranje.html

Als hij Oranje net zo snel weer op de rit krijgt als Feyenoord zou dat wel een knappe prestatie zijn. _/-\o_

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:35

Shabbaman

Got love?

Toch wel bizar. Blind heeft twee oud-bondscoaches als assistent, dat moet toch een of ander record zijn. Het zegt ook genoeg over zij functioneren, helaas.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-09 09:53
Pietervs schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 20:39:
[...]

Goed om te lezen dat ik dus niet de enige was die zich ergerde aan dat inhoudsloze Calimero-gezwam van de heer Kok.
Calimero-gezwam? Ja, want in gedachten hoor ik een piepstemmetje klagend roepen "Amsterdam is beter dan de rest, lekker puh". Want meer staat er feitelijk niet in dat godvergeten waste of bits and space waar de heer Kok ons (en de rest van weldenkend Nederland) mee lastig valt.

Inderdaad, ik mag hopen dat het satire is. Maar ik vrees het ergste... ;w
Ik denk dat hij het bewust erg charcheert. Ik vraag me af of de 'feiten' die hij brengt kloppen eigenlijk. Wonen er echt meer geregistreerde ajax fans dan psv fans in Brabant?

Die enorme haat tegen ajax moet toch ergens vandaan komen. Waarom supporters die hun eigen club zien verliezen (Utrecht) of nacompetitie moeten spelen (graafschap) gaan juichen als ajax de titel verspeeld is beyond me. Soms lijkt de haat groter dan de liefde voor de eigen club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Shabbaman schreef op zondag 15 mei 2016 @ 08:01:
Toch wel bizar. Blind heeft twee oud-bondscoaches als assistent, dat moet toch een of ander record zijn. Het zegt ook genoeg over zij functioneren, helaas.
2 chaperonnes... _O-

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

KingKoning schreef op zondag 15 mei 2016 @ 08:58:
[...]

Ik denk dat hij het bewust erg charcheert. Ik vraag me af of de 'feiten' die hij brengt kloppen eigenlijk. Wonen er echt meer geregistreerde ajax fans dan psv fans in Brabant?

Die enorme haat tegen ajax moet toch ergens vandaan komen. Waarom supporters die hun eigen club zien verliezen (Utrecht) of nacompetitie moeten spelen (graafschap) gaan juichen als ajax de titel verspeeld is beyond me. Soms lijkt de haat groter dan de liefde voor de eigen club.
Ik denk wel dat hij overdrijft.
Maar volgens mij was het een paar jaar terug zo, dat er in Brabant meer seizoenskaarthouders van Ajax dan van PSV waren. En komt daar de (zeer discutabele) conclusie vandaan dat er meer Ajax- dan PSV-supporters in Brabant zouden wonen: http://www.ad.nl/ad/nl/14...n-Ajax-en-Feyenoord.dhtml

En juichen voor een andere club... Tja, dat zie je vaker. Kijk naar het enorme leedvermaak toen PSV van Feijenoord verloor en Ajax kampioen werd (seizoen 2010-2011, nadat PSV eerst Feijenoord met 10-0 verslagen had): ook dat ging rond in het land op het moment dat de wedstrijd nog aan de gang was.
Is dat haat?

Beter gezegd: is leedvermaak haat? Ik denk dat er best een aantal figuren zijn die andere clubs haten. Die lui zijn gewoon verblind, en te dom om een serieus gesprek mee aan te gaan.
Er zijn een aantal mensen de overdreven aandacht van de NOS (en nogal wat andere media) voor Ajax beu. Ook de houding van Ajax staat ze niet aan (Robben koos destijds bijvoorbeeld bewust voor PSV, omdat de houding van de Ajax-onderhandelaars hem en zijn vader niet aan stond). En ja, als arrogantie afgestraft wordt, leidt dat tot leedvermaak. Maar is dat haat?
Daarnaast ik denk dat er ook een aantal zijn, die wel geloven in een stukje gerechtigheid: Ajax had moeten verliezen van Utrecht, maar speelden gelijk door een dwaling van de scheids en zien nu alsnog Ajax het landskampioenschap verliezen. Zij vinden dat terecht. Is dat haat?

Daarom vind ik het hele verhaal Calimero-gejank. Het geneuzel "als je niet voor ons bent ben je tegen ons" moet ik van :r Het toont dezelfde geestelijke beperking aan die je aantreft bij de supporters die ander clubs haten: de wereld bestaat uit meer kleuren dan wit en zwart, maar dat soort lui ziet dat niet.

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:40
Even de WTF van de dag:
http://nos.nl/artikel/210...lders-amateurvoetbal.html
Even de koploper piepelen. Wat een actie :)

We gunnen het de een meer dan de ander. Lijkt de eredivisie wel....,

[ Voor 18% gewijzigd door R.E. op 15-05-2016 12:46 ]

Vette shit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
R.E. schreef op zondag 15 mei 2016 @ 12:45:
Even de WTF van de dag:
http://nos.nl/artikel/210...lders-amateurvoetbal.html
Even de koploper piepelen. Wat een actie :)

We gunnen het de een meer dan de ander. Lijkt de eredivisie wel....,
Aangezien de voorzitter van de andere club het gewoon toegeeft kan ik me voorstellen dat dit wel eens gevolgen voor hun zou kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:27
Wat worden er een kansen gemist bij KunstgrasBoys - Fc Groningen...daar mag je je best als prof voor schamen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:53
Harribo schreef op zondag 15 mei 2016 @ 13:14:
Wat worden er een kansen gemist bij KunstgrasBoys - Fc Groningen...daar mag je je best als prof voor schamen...
Heracles met 5-1 gewonnen dus, Utrecht inmiddels met 3-0 voor. Finale gaat dus tussen die twee..

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsLy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-07 11:54
Slecht kunnen slapen door de spanning van vandaag. Dadelijk maar eens richting het stadion en dan met een 500 man vertrekken naar Doetinchem voor De Graafschap - MVV. De wedstrijd begint om 12:30.

Het is zeker geen onmogelijke missie om alsnog door te gaan naar de volgende ronde van de play-offs, aangezien we het dit seizoen sowieso beter doen in uitwedstrijden dan thuis.

Stichting Hobbyserver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wsLy schreef op maandag 16 mei 2016 @ 07:13:
Slecht kunnen slapen door de spanning van vandaag. Dadelijk maar eens richting het stadion en dan met een 500 man vertrekken naar Doetinchem voor De Graafschap - MVV. De wedstrijd begint om 12:30.

Het is zeker geen onmogelijke missie om alsnog door te gaan naar de volgende ronde van de play-offs, aangezien we het dit seizoen sowieso beter doen in uitwedstrijden dan thuis.
De Graafschap won met 0-1 in Maastricht en heeft sowieso de betere selectie. Bovendien zijn ze thuis ijzersterk. Nah, dat wordt niks met us MVV'ke dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsLy
Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2016 @ 10:39:
[...]

De Graafschap won met 0-1 in Maastricht en heeft sowieso de betere selectie. Bovendien zijn ze thuis ijzersterk. Nah, dat wordt niks met us MVV'ke dit jaar.
MVV deed echt niet onder voor de graafschap afgelopen vrijdag.

Kan nog een leuke wedstrijd gaan worden.

Stichting Hobbyserver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:06

Hupske

AFCA

1-1 bij de rust. Benieuwd of beide teams met 10 man kunnen eindigen. Gaat er hard aan toe op het veld.

Overigens had De Graafschap het na de 1-1 al moeten afmaken. Ze hebben behoorlijke kansen gehad, itt MVV. Wordt nog erg spannend de 2e helft.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_jorg
Ik vind het een leuke wedstrijd. Graafschap sterker, maar goede kansen voor MVV. De Superboeren mogen blij zijn dat ze nog met 11 staan. Maar dat geldt ook wel voor MVV ;). Ben benieuwd hoe dit eindigt, De Graafschap zou zomaar kunnen degraderen vandaag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13:30
Leuke wedstrijd inderdaad, geen hoogstaand voetbal maar wel teams die er vol voor gaan. Spel gaat ook erg snel over en weer, lekker tempo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_jorg
Welkom terug in de studio, dames en heren. We zijn hier met Jan van Halst en Mario Been.

Jan: "Wat een goal, zeg. Schitterend aangenomen en afgemaakt"
Mario: "Ja, is ook schitterend aangenomen"
Jan: "Zie je ook hoe v/d Pavert in de zone loopt?"
Mario: "Die speler loopt ook prima in de zone"

Jan: "Moet je opletten op die Jansen, bij de volgende wedstrijd. Heerlijk spelertje"
Mario: "Ja, was ook schitterend afgemaakt."
Jan: "Ik zet in op een makkelijke overwinning van de thuisploeg."
Mario: "Let ook op die Jansen, goede speler."

Etc, etc etc...

edit: Zo, NAC gaat even hard van start. Maar inmiddels pakt Eindhoven wat terug. Dit wordt nog een leuke wedstrijd! Complimenten voor het veld, trouwens: schitterend, dat logo rond de middenstip.

[ Voor 15% gewijzigd door don_jorg op 16-05-2016 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsLy
Lekkere wedstrijd gezien, helaas is de graafschap door naar de volgende ronde en niet wij. Hopelijk gaan wij volgend seizoen voor de top 5.

Maarja, afgelopen thuiswedstrijd heeft ons ook weer een mooi bedrag opgeleverd voor de clubkas :)

Stichting Hobbyserver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_jorg
wsLy schreef op maandag 16 mei 2016 @ 15:23:
Lekkere wedstrijd gezien, helaas is de graafschap door naar de volgende ronde en niet wij. Hopelijk gaan wij volgend seizoen voor de top 5.
Goed gevochten, alles gegeven. Je kunt met opgeheven hoofd weer naar huis. Ik betwijfelde of De Graafschap het wel zou halen. Jammer voor jullie, ik had volgend seizoen best naar Maastricht gewild. Kan het nu met Jong FC Utrecht doen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wsLy
don_jorg schreef op maandag 16 mei 2016 @ 15:29:
[...]

Goed gevochten, alles gegeven. Je kunt met opgeheven hoofd weer naar huis. Ik betwijfelde of De Graafschap het wel zou halen. Jammer voor jullie, ik had volgend seizoen best naar Maastricht gewild. Kan het nu met Jong FC Utrecht doen ;)
Jammer genoeg zul je mij dan niet tegenkomen met die wedstrijden helaas. Al sinds de introductie van de jong elftallen in de JL boycotten wij deze wedstrijden.

Maar als je eens een weekendje Maastricht gaat doen stuur dan maar een berichtje om een pintje te drinken ;)

Stichting Hobbyserver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
Wat is er dan zo erg aan de Jong-elftallen in de JL? Het enige waar ik op tegenben ik de sterk wisselende selectie. Mijn inziens moet het jong-elftal compleet los staan van het eerste en mogen er alleen tijdens de transferperiodes spelers van Jong naar het eerste en ander som

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:35

Shabbaman

Got love?

JST94 schreef op maandag 16 mei 2016 @ 15:52:
Mijn inziens moet het jong-elftal compleet los staan van het eerste en mogen er alleen tijdens de transferperiodes spelers van Jong naar het eerste en ander som
Op zich zou dat prima zijn, ware het niet dat een "Jong" het reserve-elftal is en niet een U21 of A1. Een transferverbod staat haaks op het doel van een reserveteam.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsLy
Shabbaman schreef op maandag 16 mei 2016 @ 16:01:
[...]

Op zich zou dat prima zijn, ware het niet dat een "Jong" het reserve-elftal is en niet een U21 of A1. Een transferverbod staat haaks op het doel van een reserveteam.
Dit.
Iedere week hebben ze een ander team staan.. Met MVV zijn we eens aangetreden tegen Jong Ajax toen zij 5 of 6 spelers uit het eerste op het veld hadden staan.. En de week ernaar stonden zij met een veel 'zwakker' elftal op het veld. Dit is toch niet normaal in een competitie!?

Stichting Hobbyserver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat het niet normaal, is, wil uiteraard niet zeggen dat het er verder iets mis mee is. De spelers uit het eerste waar je het over hebt zijn vaak bankzitters, bovendien zijn ze normaliter nauwelijks gemotiveerd om voor Jong te spelen. Ze zijn dus vrijwel nooit op hun best bij Jong PSV, Ajax, Twente. Komt bij dat er een aantal spelers bij zit dat qua leeftijd prima thuis hoort tussen de spelers van Jong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
Als je een bankzitter bent zou je toch juist éxtra gemotiveerd moeten zijn om te presteren bij Jong? Dat is namelijk een moment waarop je zou kunnen bewijzen dat jij in de basis elf moet in plaats van de ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14:41
Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2016 @ 17:13:
Dat het niet normaal, is, wil uiteraard niet zeggen dat het er verder iets mis mee is. De spelers uit het eerste waar je het over hebt zijn vaak bankzitters, bovendien zijn ze normaliter nauwelijks gemotiveerd om voor Jong te spelen. Ze zijn dus vrijwel nooit op hun best bij Jong PSV, Ajax, Twente. Komt bij dat er een aantal spelers bij zit dat qua leeftijd prima thuis hoort tussen de spelers van Jong.
De sterkte van de teams kan dus sterk variëren, wat toch ergens naar competitievervalsing neigt. Niet voor de Jong teams, maar voor alle ploegen die voor kampioenschap proberen te strijden, waarbij de ene ploeg dus een veel sterkere Jong tegenover zich kan krijgen dan de ander. Ik denk dus dat er best wat mis mee is.
Weet alleen niet hoe erg dit speelt. Ik vind het idee van de Eerste divisie en volgend jaar de Tweede met jonge ploegen die relatief ervaren, sterke teams tegenover zich krijgen wel goed. Maar dan zouden er wat betere afspraken gemaakt moeten worden over de selecties van de Jonge elftallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
In de eredivisie zijn er toch ook momenten waar clubs niet met de sterkste 11 spelen. Moeten we daar dan niet ook tegen optreden?

Voor de jeugd teams moeten ze gewoon gaan werken met een vaste selectie, en dan elke wedstrijd max 3 spelers die eigenlijk bij het 1e horen.
Probleem is uiteraard waar je de lijn trekt.

Probleem is dat je dan last gaat krijgen wanneer spelers gedurende het seizoen doorschuiven van Jong naar het 1e.

[ Voor 5% gewijzigd door Deadsy op 16-05-2016 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
Ik weet niet of ik dit in het f1 topic of dit topic moet plaatsen, maar ik vond hem wel grappig.

Maar ik denk dat voetbalsupporters hem eerder snappen dan f1 supporters.

https://ermaggezongenword...-tweede-plaats-raikkonen/

[ Voor 15% gewijzigd door aicaramba op 17-05-2016 10:48 ]

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
aicaramba schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 10:47:
Ik weet niet of ik dit in het f1 topic of dit topic moet plaatsen, maar ik vond hem wel grappig.

Maar ik denk dat voetbalsupporters hem eerder snappen dan f1 supporters.

https://ermaggezongenword...-tweede-plaats-raikkonen/
De enige vergelijking die op zou gaan is als Ajax en PSV voor matchfixing uit de competitite genomen zouden worden en Feyenoord de titel had gepakt O-) (en het dan over AZ ging en of vd Brom de nieuwe trainer van Ajax moest worden)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ezNWONB.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door apis29 op 18-05-2016 13:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:02

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Laatst online: 15:00
Mooie column, iets met spijker en kop. :Y

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:17
Die namen bij Nederland U-17: Wijndal en Bakboord. Wtf? 8)7 2 - 0 verloren van Portugal.

Verder een rode kaart voor Tete in een oefenpotje tegen een Chinese club. Met gestrekt been op de enkel. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_jorg
Het is nu nog een gerucht, over twee uur weten we het zeker: FC Twente degradeert naar Jupiler League: http://www.soccernews.nl/...rt_naar_de_Jupiler_League

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:02
don_jorg schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 14:59:
Het is nu nog een gerucht, over twee uur weten we het zeker: FC Twente degradeert naar Jupiler League: http://www.soccernews.nl/...rt_naar_de_Jupiler_League
Hoe betrouwbaar is dat?

Ik zou het aan de ene kant jammer vinden, maar aan de andere kant is het ook niet meer dan terecht natuurlijk. Een jaartje boete doen overleeft de club wel en dit soort consequenties zijn op de lange termijn goed voor het Nederlandse voetbal.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_jorg
ph4ge schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 15:02:
[...]

Hoe betrouwbaar is dat?
Geen idee... Dit is z'n Twitter bio: Samensteller NPO Radio 1 bij @omroepwnl. Geen idee wat een samensteller doet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 22:15
Maar wat te doen met de andere degradanten dan? :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-09 20:51
ph4ge schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 15:02:
[...]

Hoe betrouwbaar is dat?
Komt via een medewerker van Radio 1 en een voormalig medewerker van de KNVB.
Als het waar is, mag Twente zich in de handjes knijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
martinusz schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 15:03:
Maar wat te doen met de andere degradanten dan? :)
Het kan zo zijn dat Cambuur erin blijft.

Als Willem II verliest, blijft Willem II erin
Als Willem II wint en Graafschap verliest, blijft Graafschap erin.
Verliezen ze beide, blijft WII erin.
Winnen ze beide, blijft Cambuur erin. :9 :9~ (GUESS WHO NEVER WENT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Met een beetje selectie kun je dan ook kampioen worden en weer terugkeren, mocht het waar zijn, wat wel aannemelijk is... :)
Dan blijft de straf wel heel beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Ajax toch nog kampioen dan? >:)

Nee dat zullen ze wel niet doen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Terranova schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 15:15:
Ajax toch nog kampioen dan? >:)

Nee dat zullen ze wel niet doen :9
Uh waarom? :?
Ze degraderen, ze maken niet alle wedstrijden ongedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
martinusz schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 15:17:
[...]

Uh waarom? :?
Ze degraderen, ze maken niet alle wedstrijden ongedaan.
Woordkeuze, degraderen niet terugzetten.

Ik was natuurlijk niet serieus. Maar degraderen zou impliceren dat ze laatste zijn geworden in de Eredivisie. Dus daarom zei ik dat met een smiley erbij.

Niet dat Ajax kampioen verdiend te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Zijn we er klaar voor?! :7 (blijft vreemd dat de Europa League finale op een woensdag is ipv zaterdag)

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Cit7OwYXAAEbz_L.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Laatst online: 15:00
apis29 schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 15:25:
Zijn we er klaar voor?! :7 (blijft vreemd dat de Europa League finale op een woensdag is ipv zaterdag)

[afbeelding]
Nouja, komt mij wel goed uit, heb op zaterdag meestal andere dingen te doen. ;)
Ik zit er vanavond er wel klaar voor.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
apis29 schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 15:25:

[afbeelding]
In plaats van op donderdag. :)
Hoop inderdaad op Liverpool, de gunfactor is hoog. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Voor hen die in het VK zitten en de finale niet kunnen zien omdat ze geen BT Sport hebben (* gambieter dus): het wordt via Youtube gestreamed. Alleen voor VK users ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Laatst online: 13:36

Player1S

Probably out in the dark

don_jorg schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 14:59:
Het was licentie weg of terug. Niks anders. Ze kunnen niet telkens wat erbij verzinnen. Komen ze niet mee weg

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prosac
L1nt schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 15:53:
[...]

Het was licentie weg of terug. Niks anders. Ze kunnen niet telkens wat erbij verzinnen. Komen ze niet mee weg
Theorie: Licentie afgepakt, maar direct een nieuwe gekregen voor de Juup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
Ik hoop dat ze gewoon de licentie mogen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Prosac schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 15:55:
[...]

Dat zou dan toch voor het laagst mogelijke betaald voetbal zijn? 2e divisie dan. Dan is dit een goede middenweg. Die 2e divisie winnen ze dan helemaal makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Prosac schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 15:55:
[...]

Je hebt alleen een licentie. Geen ed licentie of JL licentie.

Dit is einde Bert.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Zonder licentie geen betaald voetbal, dus 2e divisie.
Die verklaring zou het logischt zijn, want ze kunnen Twente niet laten degraderen.
Het is of de licentie innemen of niks doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
Terranova schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 15:57:
[...]

Dat zou dan toch voor het laagst mogelijke betaald voetbal zijn? 2e divisie dan. Dan is dit een goede middenweg. Die 2e divisie winnen ze dan helemaal makkelijk.
Is Tweede Divisie officieel betaald? Mijn amateurclub speelt vanaf volgend jaar in die divisie en hij bestaat ook zo goed als alleen maar uit amateurs en Jonge elftallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
L1nt schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 15:59:
[...]

Je hebt alleen een licentie. Geen ed licentie of JL licentie.

Dit is einde Bert.
Je pakt de licentie af, als je een nieuwe krijgt moet je onderaan beginnen. Ergo: Jupiler League.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
dutchgio schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 15:59:
Zonder licentie geen betaald voetbal, dus 2e divisie.
Die verklaring zou het logischt zijn, want ze kunnen Twente niet laten degraderen.
Het is of de licentie innemen of niks doen.
Ja, dat zijn de regels, maar misschien is er toch een loophole gevonden om tot deze conclusie te komen. Als je tegen Twente gewoon zegt; "je accepteert het of je bent alsnog je licentie kwijt", zullen ze dan piepen dat het niet helemaal in lijn is met de reglementen? Ik denk dat andere clubs er ook niet over zullen klagen, sowieso kan Twente op weinig liefde rekenen bij de andere Eredivisieclubs.
Prosac schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 16:01:
Je pakt de licentie af, als je een nieuwe krijgt moet je onderaan beginnen. Ergo: Jupiler League.
Volgens mij niet, in het verleden zijn clubs die hun licentie verloren consequent teruggezet naar de amateurs.

[ Voor 18% gewijzigd door ph4ge op 18-05-2016 16:04 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Het is dus officieel. FC Twente degradeert! Wel vecht een advocaat het aan, dus is het afwachten wat er dan gaat gebeuren. Vraag mij af of ze het willen aanvechten. Straks pakt de KNVB hun de licentie nog af en zijn ze nog verder van huis.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
ph4ge schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 16:03:
[...]

Volgens mij niet, in het verleden zijn clubs die hun licentie verloren consequent teruggezet naar de amateurs.
Maar die kregen geen licentie betaald voetbal weer. Twente in dit theoretische geval dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-09 10:17
Spacey23 schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 16:09:
Het is dus officieel. FC Twente degradeert! Wel vecht een advocaat het aan, dus is het afwachten wat er dan gaat gebeuren. Vraag mij af of ze het willen aanvechten. Straks pakt de KNVB hun de licentie nog af en zijn ze nog verder van huis.
Om 17:00 werd het toch pas officieel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sydney08
DivineNL schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 16:11:
[...]

Om 17:00 werd het toch pas officieel?
Om 17:00 uur is de verklaring.

Bron: http://www.tubantia.nl/sp...elt-advocaat-in-1.6026121

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Prosac schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 16:10:
Maar die kregen geen licentie betaald voetbal weer. Twente in dit theoretische geval dan wel.
Lijkt mij een behoorlijke loophole, want je voldoet aan de licentie voorwaarden of je voldoet er niet aan. Het kan niet zo zijn dat je er op maandag niet aan voldoet en doodleuk op dinsdag weer een nieuwe licentie krijgt omdat je wel overal aan voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Als je de berichten nu leest worden ze gestraft, maar wordt de licentie dus niet ingetrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Wat betekent dat voor de degradatie van andere clubs? Ik neem aan dat de Eredivisie gewoon weer 18 clubs moet krijgen. Wie neemt dan de plek van Twente in? Is dat dan Cambuur? Of een ploeg extra die nu nacompetitie speelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-07 11:23
Als Willem II er dan zoiezo in blijft is dit een slechte beslissing. Willem II speelt dan voor spek en bonen.
Waarom zegt de KNVB niet: er zijn normaliter 2 verliezers in de nacompetitie, echter, in dit geval zou er maar 1 moeten zijn => beslissingswedstrijdje op neutraal terrein tussen de 2 verliezers.
Dan blijft de nacompetitie nog ergens over gaan voor alle 4 de deelnemers.

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
Ligt aan de uitslag van de nacompetitie. Als De graafschap en Willem 2 erin blijven, dan blijft Cambuur er ook in.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-09 10:17
Zoals Spacey23 zegt:

Degradatie van FC Twente betekent het volgende:

Willem II
Willem II, als nummer 16 geëindigd in de eredivisie, is ongeacht het resultaat tegen NAC, zeker van eredivisievoetbal. Als NAC wint, gaat de Bredase club ook gewoon naar de eredivisie.

De Graafschap
De Graafschap, de nummer voorlaatst van afgelopen seizoen, is bij winst op Go Ahead Eagles sowieso zeker van de eredivisie. Als GAE wint, gaat de ploeg uit Deventer naar de eredivisie. Ook dan is er nog een kans op een terugkeer van De Graafschap. Mocht Willem II namelijk 'gewoon' winnen van NAC, dan keert ook de Doetinchemse club terug in de eredivisie.

Cambuur
Tot slot is er zelfs nog hoop voor Cambuur Leeuwarden. Bij winst van zowel Willem II als De Graafschap in de finale van de play-offs, mogen ook de Friezen volgend seizoen op het hoogste niveau meedoen.

Staat in deze bron die hij net heeft gelinkt:
http://www.tubantia.nl/sp...elt-advocaat-in-1.6026121

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Blijft vaag hoor: " Volgens de huidige reglementen van de bond is een degradatie naar de Jupiler League niet mogelijk."

Dusja, of KNVB verzint nu iets ter plekke, wat makkelijk aan te vechten is door Twente of er zit ergens nog een vage regel die het wel mogelijk maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
ph4ge schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 16:13:
[...]

Lijkt mij een behoorlijke loophole, want je voldoet aan de licentie voorwaarden of je voldoet er niet aan. Het kan niet zo zijn dat je er op maandag niet aan voldoet en doodleuk op dinsdag weer een nieuwe licentie krijgt omdat je wel overal aan voldoet.
Ze voldoen aan de licentievoorwaarden, maar hij wordt dan als straf afgepakt omdat ze gefraudeerd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
martinusz schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 16:21:
Blijft vaag hoor: " Volgens de huidige reglementen van de bond is een degradatie naar de Jupiler League niet mogelijk."

Dusja, of KNVB verzint nu iets ter plekke, wat makkelijk aan te vechten is door Twente of er zit ergens nog een vage regel die het wel mogelijk maakt.
Of Twente accepteert dit compromis om dat het enige alternatief is dat ze helemaal verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
Witte schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 16:17:
Als Willem II er dan zoiezo in blijft is dit een slechte beslissing. Willem II speelt dan voor spek en bonen.
Willem II zal het uitermate leuk vinden om buurman NAC nog een jaartje in de Jupiler League te trappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorro
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07:37

Zorro

Z

ph4ge schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 16:22:
[...]

Of Twente accepteert dit compromis om dat het enige alternatief is dat ze helemaal verdwijnen.
Maar als het niet in de reglementen staat kunnen andere clubs dat ook aanvechten.

How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Prosac schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 16:23:
[...]

Willem II zal het uitermate leuk vinden om buurman NAC nog een jaartje in de Jupiler League te trappen.
Inderdaad, voor die wedstrijd maakt het echt geen fluit uit, die gaan er gewoon vol in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Zorro schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 16:23:
Maar als het niet in de reglementen staat kunnen andere clubs dat ook aanvechten.
Tja, wie wordt er dan precies benadeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorro

Zorro

Z

ph4ge schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 16:25:
[...]

Maakt niet uit. Niet volgens de regels is iets wat kan worden aangevochten. Door clubs uit de JL die denken dat ze hierdoor minder kans op kampioenschap hebben bv.

How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
ph4ge schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 16:25:
[...]

Naja bij deze straf kunnen Willem II, de Graafschap en Cambuur voordeel behalen, dus van die zou je wellicht wat kunnen verwachten dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Om 18.00 verklaring van twente bestuur. Zuur voor ze, maar wel terecht. Zou alleen wel netter zijn geweest van de knvb alsz e dit eerder hadden geweten, want het zat er toch al aan te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Zorro schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 16:26:
Maakt niet uit. Niet volgens de regels is iets wat kan worden aangevochten. Door clubs uit de JL die denken dat ze hierdoor minder kans op kampioenschap hebben bv.
Dat vind ik vergezocht, maar laten we het eerst maar eens even afwachten wat er werkelijk gebeurt. Ik denk dat geen van de prof clubs er op zit te wachten dat Twente definitief verdwijnt en dat er eigenlijk alleen maar winnaars zijn bij dit besluit. Ik sta daar heel pragmatisch in, heb in mijn werk vaak genoeg te maken met contracten die heel duidelijk A zeggen maar dat alle partijen B doen en daar prima mee kunnen leven. Soms moet je pragmatisch zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saert
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 15-07-2024
Wat een volstrekt belachelijke regel. En ja, ik ben een Twente fan in hart en nieren.

Twente heeft voldaan aan alle voorwaarden die opgelegd zijn door de KNVB. Vervolgens is er deze week als extra een totaal van 2 miljoen overgemaakt aan clubs uit de Eredivisie. Niet vrijwillig, maar onder druk van de vakbond Eredivisie CV. Werd hier niet aan voldaan zou men geen televisiegelden ontvangen voor volgend seizoen.

Om vervolgens enkele dagen later te besluiten om FC Twente te laten degraderen. Iets wat niet eens mogelijk is volgens de eigen reglementen. Heel benieuwd met wat voor een verklaring van Oostveen gaat komen. Heeft namelijk geen poot om op te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

ph4ge schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 16:22:
[...]

Maar toch nog een dure advocaat nemen? Nee KNVB verzint ter plekke iets omdat Bert van O. nog een vete heeft open staan en overspeelt hiermee haar hand.

Hopelijk volgt er een lange rechtzaak waardoor de competitie uitgesteld moet worden. Mooi miljoenenverlies voor de bond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
L1nt schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 16:30:
Maar toch nog een dure advocaat nemen? Nee KNVB verzint ter plekke iets omdat Bert van O. nog een vete heeft open staan en overspeelt hiermee haar hand.

Hopelijk volgt er een lange rechtzaak waardoor de competitie uitgesteld moet worden. Mooi miljoenenverlies voor de bond.
Juridisch advies kan nooit kwaad, zeker als je overvallen wordt. Een advocaat zal uitzoeken wat het alternatief is en zou best weleens tot de conclusie kunnen komen dat het misschien maar beter is zo. Het heeft met verbaasd dat het allemaal zo lang geduurd heeft maar in principe is dit besluit natuurlijk meer dan terecht.

Iedereen is tot de conclusie gekomen dat het maar raar is dat de regels niet in degradatie voorzien in dit soort gevallen, een foutje wat dringend gerepareerd moet worden, maar moet je dan FC Twente maar opheffen?

[ Voor 13% gewijzigd door ph4ge op 18-05-2016 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

saert schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 16:30:
Wat een volstrekt belachelijke regel. En ja, ik ben een Twente fan in hart en nieren.

Twente heeft voldaan aan alle voorwaarden die opgelegd zijn door de KNVB.
Volgens mij is het ook een straf voor eerder gevoerd beleid, ten tijde van Munsterman etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saert
L1nt schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 16:30:
[...]

Dit type straf is niet mogelijk. Een rechtstreekse degradatie kan niet, aangezien het niet in het reglement staat van de licentiecommissie.

2 mogelijkheden waren er voorafgaand mogelijk:
  • Twente behoudt de licentie en kan door in het betaald voetbal
  • Twente verliest de licentie en moet beginnen in de 2e divisie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13:54

Twente heeft voldaan aan alle voorwaarden die opgelegd zijn door de KNVB. Vervolgens is er deze week als extra een totaal van 2 miljoen overgemaakt aan clubs uit de Eredivisie. Niet vrijwillig, maar onder druk van de vakbond Eredivisie CV. Werd hier niet aan voldaan zou men geen televisiegelden ontvangen voor volgend seizoen.

Om vervolgens enkele dagen later te besluiten om FC Twente te laten degraderen. Iets wat niet eens mogelijk is volgens de eigen reglementen. Heel benieuwd met wat voor een verklaring van Oostveen gaat komen. Heeft namelijk geen poot om op te staan.
Het zou niet om de voorwaarden gaan maar om het sjoemelen en voorliegen van de KNVB. Het is mooi Twente zich aan het beteren is maar dit zijn wel feiten waar je andere clubs mee benadeeld hebt die je eigenlijk niet ongestraft kan laten. Die paar ton per club is natuurlijk aardige goodwill maar dat praat de fraude niet goed.

Technische gezien is het wel mogelijk volgens de reglementen. Als straf kan de proflicentie af worden genomen. Als ze daarna weer een nieuwe licentie krijgen voor betaald voetbal moeten ze vanaf 0 beginnen, in de Jupiler League.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
saert schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 16:34:
[...]

Dit type straf is niet mogelijk. Een rechtstreekse degradatie kan niet, aangezien het niet in het reglement staat van de licentiecommissie.

2 mogelijkheden waren er voorafgaand mogelijk:
  • Twente behoudt de licentie en kan door in het betaald voetbal
  • Twente verliest de licentie en moet beginnen in de 2e divisie
Je hebt liever de laatste begrijp ik dus :+ omdat je terugzetten naar JL niet oke vindt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Ik lees op vi.nl dat waarschijnlijk de licentiebond een gekdboete te soft vindt, en daarom inderdaad de licentie intrekt. De JL zou dus een handreiking zijn om het goede werk van de afgelopen maanden te belonen, anders zou het inderdaad terug naar de amateurs zijn, en dan heeft twente geen garantstelling meer en is failliet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorro

Zorro

Z

ph4ge schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 16:29:
[...]

Dat vind ik vergezocht, maar laten we het eerst maar eens even afwachten wat er werkelijk gebeurt. Ik denk dat geen van de prof clubs er op zit te wachten dat Twente definitief verdwijnt en dat er eigenlijk alleen maar winnaars zijn bij dit besluit. Ik sta daar heel pragmatisch in, heb in mijn werk vaak genoeg te maken met contracten die heel duidelijk A zeggen maar dat alle partijen B doen en daar prima mee kunnen leven. Soms moet je pragmatisch zijn.
Ik ben het helemaal met je eens hoor, maar ik wil maar aangeven dat Twente niet de enige partij is hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saert
martinusz schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 16:35:
[...]

Je hebt liever de laatste begrijp ik dus :+ omdat je terugzetten naar JL niet oke vindt?
Hadden ze niet aan de voorwaarden gedaan begrijp ik de keuze volledig. Nu is deze keuze gezien het voldoen aan alle opgelegde voorwaarden onbegrijpelijk. Voor Twente zelf, maar ook voor de Nederlandse competitie.

Wat was er gebeurd als het Ajax of Feyenoord betrof?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Leon Zwiers schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 16:36:
Ik lees op vi.nl dat waarschijnlijk de licentiebond een gekdboete te soft vindt, en daarom inderdaad de licentie intrekt. De JL zou dus een handreiking zijn om het goede werk van de afgelopen maanden te belonen, anders zou het inderdaad terug naar de amateurs zijn, en dan heeft twente geen garantstelling meer en is failliet.
Alleen kunnen ze dat niet. Ze hebben gezegd dat Twente aan x aantal voorwaarden moest voldoen om de licentie te behouden. Snap dat sommigen bij de KNVB er van balen dat Twente het gelukt is maar je kunt niet dan ongestraft achteraf er iets bij verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saert
L1nt schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 16:42:
[...]

Alleen kunnen ze dat niet. Ze hebben gezegd dat Twente aan x aantal voorwaarden moest voldoen om de licentie te behouden. Snap dat sommigen bij de KNVB er van balen dat Twente het gelukt is maar je kunt niet dan ongestraft achteraf er iets bij verzinnen..
Dit inderdaad. Totaal onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy

Het geld dat ze overgemaakt hebben was vrijwillig, er was wel wat druk maar ze zijn niet gedwongen.
Wat je zegt over TV geld voor volgend seizoen, heb je daar bewijs voor?

De straf die ze nu gaan krijgen staat los van het hele licentie/financieel gebeuren.
Deze straf is voor alle leugens van het voormalig bestuur. En laten we eerlijk zijn, ik geloof dat als ze nog op 1 ding gepakt zouden worden was de licentie volledig weg geweest, omdat ze al op teveel dingen gepakt waren.
Ja het is zuur voor de club en de supporters maar wat moet de KNVB dan doen? Zeggen dat het ok is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saert
Deadsy schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 16:51:
[...]

Het geld dat ze overgemaakt hebben was vrijwillig, er was wel wat druk maar ze zijn niet gedwongen.
Wat je zegt over TV geld voor volgend seizoen, heb je daar bewijs voor?

De straf die ze nu gaan krijgen staat los van het hele licentie/financieel gebeuren.
Deze straf is voor alle leugens van het voormalig bestuur. En laten we eerlijk zijn, ik geloof dat als ze nog op 1 ding gepakt zouden worden was de licentie volledig weg geweest, omdat ze al op teveel dingen gepakt waren.
Ja het is zuur voor de club en de supporters maar wat moet de KNVB dan doen? Zeggen dat het ok is?
Je verwacht dat een club, die geen enkele speler kan aantrekken, vrijwillig 2 miljoen overmaakt?
http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=244633

Zuur voor de club? Dit is de doodsteek. Een club als Twente, de 4e van Nederland, met 30.000 man in een stadion kan niet leven van 1 jaar Jupiler League. Kwestie van tijd tot het faillissement aangevraagd wordt.

Nogmaals, Twente heeft voldaan aan de voorwaarden en men heeft tussentijds de regels gewijzigd. Iets wat niet mogelijk is. Hoe kun je dan dit accepteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
saert schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 16:55:
[...]

Je verwacht dat een club, die geen enkele speler kan aantrekken, vrijwillig 2 miljoen overmaakt?
http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=244633

Zuur voor de club? Dit is de doodsteek. Een club als Twente, de 4e van Nederland, met 30.000 man in een stadion kan niet leven van 1 jaar Jupiler League. Kwestie van tijd tot het faillissement aangevraagd wordt.

Nogmaals, Twente heeft voldaan aan de voorwaarden en men heeft tussentijds de regels gewijzigd. Iets wat niet mogelijk is. Hoe kun je dan dit accepteren?
Er staat toch echt dat ze dreigden, dat is iets anders dan dat het daadwerkelijk was gebeurd wanneer ze het niet hadden gedaan.

Maar de rest van de competitie moet wel accepteren wat Twente jaren lang gedaan heeft? Iets waar ze dit seizoen zelfs gewoon nog voordeel van gehad hebben (Ziyech).
Pagina: 1 ... 101 ... 119 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[html]<h2>Voor het EK2016 in Frankrijk: Themaforum: Sportzomer</h2>~[/html]
Voor de FIFA-perikelen: [Voetbal] FIFA-perikelen en opvolging Blatter
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2015/2016
Voor FC-Twente: FC Twente - hoe nu verder