[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2015/2016 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 98 ... 119 Laatste
Acties:
  • 247.632 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-09 08:25

Niku

Alagaesii

loewie1984 schreef op maandag 09 mei 2016 @ 15:48:
[...]

Heb ik liever Sjoerd van Ramshorst, toffe peer vind ik dat! Beetje frivool en goedlachs
Henry Schut en Sjoerd van Ramshorst inderdaad goede opties. Tom Egbers is al het hele jaar echt een drama, die kan dit gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Afvalzak schreef op maandag 09 mei 2016 @ 12:58:
[...]
Zo kan je een Europa League ook wel diskwalificeren tot een troostprijs, de helft van de LEague is niet gemotiveerd omdat het niet genoeg geld opbrengt etc. Het is 1 van de 3 prijzen die we kunnen winnen in Nederland, daarnaast ga je gegarandeerd Europa in en heb je direct kans op de JC schaal.
In de huidige opzet is de Europa League wél winstgevend (/genoeg) voor het merendeel van de Europese clubs, dat was in de vorige opzet en zelfs daarvoor toen het nog de naam UEFA Cup droeg heel anders.
Grappig genoeg is dat ook een prijs die in Rotterdam veel waarde had/heeft. :+

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Studio Voetbal was jaren terug, naar mijn mening, een erg leuk en goed programma. Toen werd er ook nog echt geanalyseerd. Al een paar jaar is de swung eruit. Met de komst van Tom is het eerder slecht dan beter gegaan. Het is tijd om het programma te stoppen.

Tijdens het EK kan er een nieuw format gelanceerd worden dat ook gedurende de eredivisie wordt uitgezonden. Geen waterreus, geen mulders, geen van hooijdonk. Nieuwe mensen, vernieuwende inzichten

Iets met Seedorf en met lekkere vrouwen met voetbalverstand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Niku schreef op maandag 09 mei 2016 @ 15:55:
[...]

Henry Schut en Sjoerd van Ramshorst inderdaad goede opties. Tom Egbers is al het hele jaar echt een drama, die kan dit gewoon niet.
Het is een aardig verschil, een goed journalist zijn, of een goed interviewer/presentator.

Niet iedereen heeft die gave. ;)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Het is gewoon een gortdroog programma vergeleken met VI of de Tafel van Kees.
En Jan Mulder mogen ze wat mij betreft ook van de buis halen, dat ouderwetse gezwets van hem.
Constant zichzelf klem zetten, ene aflevering zegt hij dat hij mooier voetbal wil zien met veel balbezit, volgende aflevering is het zo mooi dat een club goed kan counteren.
Of hij ziet een levensgevaarlijke tackle, niets aan de hand een lichte tackle en die man moet 4 jaar geschorst worden.

En het is jammer dat als een onderwerp interessant dreigt te worden er snel over een ander onderwerp gepraat moet worden ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Afvalzak op 09-05-2016 16:09 ]

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:36
GrooV schreef op maandag 09 mei 2016 @ 15:44:
[...]

Ligt er ook aan wie er aan tafel zit, als je de jan mulder inruilt voor Willem Vissers heb je al een hele ander uitzending.

Jan Mulder hoeft er van mij niet meer te zitten in ieder geval.

Een tafel met Co Adriaanse, Willem Visser, Sjoerd Mossou en dan afwisselen met wisselende gasten en het tijdstip weer terug naar 22:00 zetten maakt het al wat leuker.

Maar als ze het echt goed willen doen dan maken ze de studio groter en vervroegen ze het tijdstip, eventueel Tom Egbers inruilen voor Henry Schut
Jan Mulder is inderdaad lachwekkend slecht. Het afgelopen WK heb ik wel eens naar de Belg gekeken puur om Jan bezig te zien, de man zit een grote act op te voeren.

Maar Co zie ik liever niet. Er komen regelmatig goede dingen uit maar met regelmaat ook pure onzin.
Dan zitten ze over een wedstrijd te praten en komt Co aan met dat hij speler X zo goed vond terwijl deze helemaal niet heeft gespeeld of volledig onzichtbaar was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Volgens mij gebeurt hier nu hetzelfde als bij Studio Voetbal gisteren.

In plaats over het kampioenschap te praten van PSV, hebben we het nu over een voetbal programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
PWM schreef op maandag 09 mei 2016 @ 16:17:

In plaats over het kampioenschap te praten van PSV, hebben we het nu over een voetbal programma.
Wat is je punt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
PWM schreef op maandag 09 mei 2016 @ 16:17:

Toch niets nieuws dat we hier met zijn alleen zitten te klagen over iets?

Dat we het allemaal met elkaar eens zijn is ook eens leuk voor de verandering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Deadsy schreef op maandag 09 mei 2016 @ 16:21:
[...]
Toch niets nieuws dat we hier met zijn alleen zitten te klagen over iets?

Dat we het allemaal met elkaar eens zijn is ook eens leuk voor de verandering.
Zit ook wat in :p

Oranje Zwart is gisteren hockey kampioen geworden. Ze worden vanmiddag gehuldigd op het stadhuis. PSV mag ook komen, toch aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwnc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:53
Ik vind Tom Egbers maar out of his depth

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:47
En dat PSV kampioen is, weet iedereen inmiddels al wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
nwnc schreef op maandag 09 mei 2016 @ 16:26:
Ik vind Tom Egbers maar out of his depth
Hij is simpelweg niet in staat om leiding te geven.
Men heeft wel een punt als men hem een autocue presentator noemt.
Er komt niets tot weinig van hem zelf en hij gaat gewoon de agenda punten af.

Jack was niet veel beter, die liet iedereen zijn gang gaan en was al lang met pensioen en werd pas wakker als iemand zei dat Ajax zijn club was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrinsPils
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 12:40
Ik vind het überhaupt moeilijk om het programma als geheel serieus te nemen als je elke week Jan Mulder uitnodigt aan tafel. Wat wel jammer is, want mits een beetje op niveau ingevuld is het heerlijk om zondagavond even naar wat (slap, zegt mijn vriendin altijd) geouwehoer over voetbal te kijken en luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
PrinsPils schreef op maandag 09 mei 2016 @ 16:33:
Ik vind het überhaupt moeilijk om het programma als geheel serieus te nemen als je elke week Jan Mulder uitnodigt aan tafel. Wat wel jammer is, want mits een beetje op niveau ingevuld is het heerlijk om zondagavond even naar wat (slap, zegt mijn vriendin altijd) geouwehoer over voetbal te kijken en luisteren.
Denk dat het meer is dat ze vast zitten aan een contract, tenminste dat hoop ik. Want anders is er bij iemand echt niet goed bij zijn hoofd dat ze dat figuur blijven uitnodigen.

Is toch niet zonder reden dat hij het afgelopen WK niet in Nederland op de buis was maar in Belgie.
Zegt ook genoeg over de smaak van de belgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwnc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:53
Deadsy schreef op maandag 09 mei 2016 @ 16:30:
[...]

Hij is simpelweg niet in staat om leiding te geven.
Men heeft wel een punt als men hem een autocue presentator noemt.
Er komt niets tot weinig van hem zelf en hij gaat gewoon de agenda punten af.

Jack was niet veel beter, die liet iedereen zijn gang gaan en was al lang met pensioen en werd pas wakker als iemand zei dat Ajax zijn club was.
Ik vind het maar pijnlijk hoe die worstelt om alles in het gareel te houden. Ik merk dat ik Pierre van Hooijdonk het meeste waardeer van die gasten.

Vorige week keek ik er al van op hoe iedereen zo zeker was dat Ajax de titel zou halen. Wekt natuurlijk antipathie op bij mensen. Zelfs bij mij terwijl het mij om het even is.

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-09 19:55
nwnc schreef op maandag 09 mei 2016 @ 16:39:
[...]
Vorige week keek ik er al van op hoe iedereen zo zeker was dat Ajax de titel zou halen. Wekt natuurlijk antipathie op bij mensen. Zelfs bij mij terwijl het mij om het even is.
Juist omdat zoveel mensen dachten dat ze er al waren werden ze het niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Over PSV ging het al de weken hiervoor, veel meer viel er niet meer over te zeggen ;)
Niku schreef op maandag 09 mei 2016 @ 15:55:
[...]

Zet Gandalf er bij een je hebt een mooi gezelschap :+

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/eg6OXkE.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door apis29 op 09-05-2016 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kunt de speler van de week kiezen op voetbalinside, o.a. die Smeets van De Graafschap is genomineerd.

Dat hij zo vogeltje vrij mocht opstomen zonder gehinderd te worden door welke middenvelder van Ajax dan ook doet daar niets aan af. En die rare kwibussen die hem gaan bedreigen snoer je misschien wel het beste de mond door voor hem te kiezen. Heb ik tenminste wel gedaan.

http://www.voetbalinside.nl/#!/spelerweek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19:09
Vanuit De Graafschap zelf hebben ze gecommuniceerd naar buiten toe dat er helemaal geen sprake is van bedreigingen richting Smeets, anders hadden ze direct aangifte gedaan.
Beetje voorbarig nieuws dus geweest, wat achteraf niet eens lijkt te kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Laatst online: 19-09 20:51

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
dutchgio schreef op maandag 09 mei 2016 @ 19:08:
Vanuit De Graafschap zelf hebben ze gecommuniceerd naar buiten toe dat er helemaal geen sprake is van bedreigingen richting Smeets, anders hadden ze direct aangifte gedaan.
Beetje voorbarig nieuws dus geweest, wat achteraf niet eens lijkt te kloppen.
Dat maakt nu niet meer uit. Staat nu op internet dus het is waar voor de andere supporters. Rectificatie lezen ze niet, want het woord is te moeilijk 😀

Hier is wat de NOS er van maakt:
Speler De Graafschap bedreigd, of toch niet? - http://nos.nl/l/2104045

[ Voor 10% gewijzigd door Exocet op 09-05-2016 20:10 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2016 @ 13:32:
[...]

Ik ben geen Ajacied hoor. En ja, de toenmalige wethouder financiën van de gemeente Amsterdam heeft jaren later idd verklaard dat hij de gemeenteraad indertijd, zonder het zelf te weten, onvolledig heeft geïnformeerd. Die toenmalige wedhouder wist toen ook niet dat het de gemeente Amsterdam meer dan fl.60,- miljoen zou gaan kosten.

Los daarvan, toont die gronddeal wel aan dat het met eerlijke concurrentie niet echt veel meer te doen heeft.

Kan me zo uit de losse pols ook nog wel herinneren dat het stadion van Sparta bijvoorbeeld op kosten van de gemeente Rotterdam is opgeknapt en dat Sparta daar zeggen en schrijven het symbolische bedrag van €1,- voor heeft betaald.

En dan heb ik het nog niet eens over de garantiestellingen van de gemeente Enschede en de gemeente Almelo voor respectievelijk Twente en Heracles.
Sjonge, je slaat de plank zo ver mis dat ik me afvraag of je je wel op dezelfde planeet bevindt als de betreffende plank.

Je zegt dat de gronddeal "aan zou tonen" dat er geen eerlijke concurrentie is. Je vindt het hoe dan ook oneerlijk dat PSV staatssteun heeft gekregen en andere clubs niet.

Ok daar gaan we, dit wordt best een interessant verhaal, ik ga er in echte Tweakers stijl eens wat dieper op in, ik heb het al eens helemaal uitgeplozen dus dat is zo gepiept.

Ik citeer de Groene Amsterdammer:
Provincies en gemeenten redden keer op keer noodlijdende clubs.
De overheid heeft in de afgelopen vijftien jaar meer dan een miljard euro in het betaald voetbal gestoken. Er is in Nederland geen club die niet op de een of andere manier financieel is gesteund door de gemeente of provincie. Dit blijkt uit onderzoek van weekblad De Groene Amsterdammer.
Oei, wat staat daar nou! ALLE betaald voetbal organisaties hebben overheidssteun ontvangen!

Dat is ook volstrekt logisch en terecht, ten eerste omdat de overheid heel veel subsidieert qua vermaak, sport, hobby-gebeuren, waaronder kerken, amateurclubs, topsport... doe je dat niet, dan kun je als land je topsport ook vaarwel zeggen, want andere landen doen dat wel. Ten tweede omdat een BVO ook veel doet voor je stad qua aanzien, het maakt je stad voor veel mensen aantrekkelijker om in te wonen en er wordt omzet gegenereerd op wedstrijddagen waar de stad als geheel baat bij heeft.

Belangrijke tussenconclusie is hier: NATUURLIJK moet de overheid het betaald voetbal steunen.

Zie ook de kaart en kijk eens bij je eigen club, het is bij lange na niet volledig maar geeft een aardige indicatie:
https://www.groene.nl/art...l-met-ruim-1-miljard-euro

Welnu, wat stond er in 2011 bij PSV:
"Afgezien van een businessloge en een aantal seizoenkaarten, staat de gemeente er op voor geen banden te onderhouden met PSV".

Het valt ook op dat PSV de minste overheidssteun had ontvangen van alle betaald voetbal clubs in NL. Ik ben ze niet allemaal afgegaan maar ik heb flink rond geklikt. Zelfs FC Eindhoven had nog meer steun gekregen, terwijl die veel minder betekent voor de stad.

Als je het hebt over een oneerlijke situatie en je je daar aan stoort, moet het dan in dat geval zo zijn dat ofwel alle andere clubs hun staatssteun terugbetaalden, ofwel PSV eindelijk eens wat staatssteun moest gaan krijgen. Toch?

Nu is het zo, dat PSV de grond onder het stadion heeft verkocht aan de gemeente. Dat vind je schandalig. Dat is de gronddeal waar we het over hebben.

Kijken we even naar je eigen club, Feyenoord volgens mij:
http://www.quotenet.nl/Ni...-Feyenoord-stadion-140236

Ik citeer Quotenet:
In 1994, toen De Kuip als een roestende kolos stond te verpieteren, kocht de gemeente Rotterdam voor 7,5 miljoen Hollandse florijnen de grond onder het stadion en leende het 27,5 miljoen gulden aan de club om het huidige stadion op te knappen. Van die lening is €7,9 miljoen nog altijd niet terugbetaald.

Sterker nog, dat hoeft ook niet, zo lezen wij in het jaarverslag van Stadion Feijenoord NV. ‘De lening van de gemeente Rotterdam is in beginsel niet opeisbaar en behoeft niet te worden afgelost.’ In het jaarverslag 1999/ 2000 (helaas kunnen we niet ver terug) staat fl.17.500.000 open, dat werd in 2002 €7.941.154 en dat is in het jaarverslag van 2013 nog steeds zo. Papa leende centjes aan zoontje en zei: hou maar knul.
Bron: http://www.quotenet.nl/Ni...-Feyenoord-stadion-140236

Jemig, jouw club deed HETZELFDE! Daarbij, dat komt er dus BOVENOP, is 8 miljoen een regelrechte SCHENKING geweest. Een donatie. Geen deal, geen aankoop, maar gewoon een kadootje.

Daar is bij PSV geen sprake van. De grond onder het Philips Stadion werd alleen gekocht en terugverhuurd aan de club. PSV betaalt Eindhoven dus erfpacht voor die grond. De truc is hier, dat de gemeente Eindhoven heel goedkoop kan lenen bij de grote banken omdat een gemeente bijvoorbeeld niet failliet kan gaan. De rente is dus heel laag. De gemeente Eindhoven leende dus zijn lage-rente-status als het ware uit aan PSV. PSV loste met het bedrag dure leningen af, met hoge rentes, waardoor de club structureel gezonder werd. De gemeente verliest er niet op door de erfpachtconstructie. Ze maken er alleen minder winst op dan ze zouden maken als ze in iets anders zouden investeren. Dat is dan ook het probleem naar men zegt, de gemeente heeft zich in deze niet opgesteld als commerciële partij is het verhaal.

Verder is het zo, die is ook belangrijk, dat staatssteun aan voetbalclubs door de Europese Commissie officieel niet is toegestaan, TENZIJ het een stadion betreft. Dan mag het ineens wel. Zo krom als een hoepel natuurlijk, want staatssteun is staatssteun. Sneaky uitweggetje van de Europese Commissie. Welnu, het gaat hier om de GROND onder het stadion. Je zou dus kunnen betogen, dat het valt binnen de uitzondering die door de EC nadrukkelijk is opgesteld.

Overigens: ik maak hier even een hele korte vergelijking gemaakt met Feyenoord, ik maakte al eerder in dit topic een vergelijking met Ajax. Daar schrik je je helemaal wild. Dat staat in geen enkele verhouding tot de subtiele staatssteun die PSV kreeg. Ik denk dat niemand medelijden hoeft te hebben met Ajax dat niet op kon tegen het "door de staat gesteunde" PSV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:37
Werkelijk he, die man omvat zo ongeveer alle punten waarom er zoveel antipathie tegen Ajax is

"Ik hoop dat de Graafschap eruit vliegt want ze voetbalden tegen Ajax en gaven alles. Iedereen is tegen Ajax, dat snap je toch niet" 8)7

En zomaar een greep uit de comments onder dat interview:
"In principe is een kampioenschap van Ajax ook veel knapper als die van een ander, want iedereen doet tegen Ajax zijn uiterste best, en PSV is nog maar 23 keer kampioen en wij al 33x" |:( 8)7
Gynnad schreef op maandag 09 mei 2016 @ 12:08:
[...]
Toch wel mooi om te zien dat je toch nog kunt juichen om een niet-kampioenschap van Ajax, terwijl je zelf 17 jaar al niet meer kampioen bent geworden. Een beetje triest..
Kijk, dit soort denigrerende opmerkingen dus. Als je dat elk jaar weer hoort, dat je iets niet mag vieren ( Beker, Europees leuk gedaan, eerste 2e plek na een net niet faillisement, ( wat toegegeven wel raar overkwam, maar als je weet hoe close het was financiëel en wat dan die prestatie losmaakte is het nog enigzins te verantwoorden ), omdat je geen kampioen bent...... en wij lekker wel! Ja dan krijg je vanzelf een hekel aan de club + aanhang.

Verplaats je als Ajacied eens in de anderen, zal al een hoop irritatie schelen. Natuurlijk steek ik daar ook de hand in eigen boezem en hoop ik ook nog steeds van harte dat ook Ajax komend seizoen eens flink gaat vlammen in Europa.

Edit: grappig kaartje van Monsieur Tokkie. Wist niet dat Utrecht zo ontzettend veel geld had gekregen van de gemeente. Bijna net zoveel als Ajax. Of het klopt....ik vraag het me af

[ Voor 11% gewijzigd door LZ86 op 09-05-2016 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:28

Vos

AFCA

Leon Zwiers schreef op maandag 09 mei 2016 @ 20:11:
[...]

Werkelijk he, die man omvat zo ongeveer alle punten waarom er zoveel antipathie tegen Ajax is

"Ik hoop dat de Graafschap eruit vliegt want ze voetbalden tegen Ajax en gaven alles. Iedereen is tegen Ajax, dat snap je toch niet" 8)7

"In principe is een kampioenschap van Ajax ook veel knapper als die van een ander, want iedereen doet tegen Ajax zijn uiterste best, en PSV is nog maar 23 keer kampioen en wij al 33x" |:( 8)7

[...]

Kijk, dit soort denigrerende opmerkingen dus. Als je dat elk jaar weer hoort, dat je iets niet mag vieren ( Beker, Europees leuk gedaan, eerste 2e plek na een net niet faillisement, ( wat toegegeven wel raar overkwam, maar als je weet hoe close het was financiëel en wat dan die prestatie losmaakte is het nog enigzins te verantwoorden ), omdat je geen kampioen bent...... en wij lekker wel! Ja dan krijg je vanzelf een hekel aan de club + aanhang.

Verplaats je als Ajacied eens in de anderen, zal al een hoop irritatie schelen. Natuurlijk steek ik daar ook de hand in eigen boezem en hoop ik ook nog steeds van harte dat ook Ajax komend seizoen eens flink gaat vlammen in Europa.

Edit: grappig kaartje van Monsieur Tokkie. Wist niet dat Utrecht zo ontzettend veel geld had gekregen van de gemeente. Bijna net zoveel als Ajax. Of het klopt....ik vraag het me af
Dat Swart altijd 100% pro Ajax praat is toch al lang bekend? Wat dat betreft is het precies Willem. Die mannen zijn zo pro eigen club. En het is inderdaad veelal gezwets.

Ben echter wel benieuwd wat De Graafschap nu gaat doen. Ik vond hun gedrag ook overdreven, als supporter van DG verwacht je nu wel dezelfde inzet en strijd de komende wedstrijden. Anders voel je je toch ook genaaid als supporter zijnde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Vos schreef op maandag 09 mei 2016 @ 20:23:
[...]

Dat Swart altijd 100% pro Ajax praat is toch al lang bekend? Natuurlijk is het veelal gezwets. Ben echter wel benieuwd wat De Graafschap nu gaat doen. Ik vond hun gedrag ook overdreven, als supporter van DG verwacht je nu wel dezelfde inzet en strijd de komende wedstrijden. Anders voel je je toch ook genaaid als supporter zijnde?
Ik weet het niet, met een gelijkspel in je zak tegen de van te voren gedoodverfde kampioen ga je wat lekkerder de play-offs in dan met een afstraffing. Doet psychologisch toch wel iets met die jongens lijkt me. Maar we zullen het zien!

Maar het is natuurlijk belachelijk dat de schuld bij de Graafschap wordt gelegd. Hadden die sukkels in het veld maar gewoon voor rust er met 3-0 overheen moeten gaan, wat ook prima gekund had. Altijd eerst bij jezelf kijken waar het beter had gekund!

Let wel, dit zelfde gezwets had die van Hanegem Swart ook over Utrecht ( kan het artikel even niet meer terugvinden ) die volgens hem alles aan Ajax haten en daarom de beker laten lopen, dan vraag je er toch gewoon om? Dat er hier redelijk gematigde Ajacieden die echt wel voor logica in zijn ( wat superfijn is, bedankt voor weer een leuk en gezellig topic dit seizoen jongens!!! O+ ) is in mijn ervaring een redelijk unicum.

Edit: Nog 1 pareltje in een ajax showtime artikel, daarna ben ik klaar :+

"Vooral jammer voor de veelal jonge supporters die elke 2 weken de longen uit hun lijf zingen voor hun grote liefde, de liefde die beter, knapper en mooier is dan iedereen! _O-

[ Voor 18% gewijzigd door LZ86 op 09-05-2016 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Leon Zwiers schreef op maandag 09 mei 2016 @ 20:28:
[...]

Ik weet het niet, met een gelijkspel in je zak tegen de van te voren gedoodverfde kampioen ga je wat lekkerder de play-offs in dan met een afstraffing. Doet psychologisch toch wel iets met die jongens lijkt me. Maar we zullen het zien!
Daar zeg ik ook niks over :). De wedstrijdinstelling en hoe zij speelden verdient juist lof, dat zie je lang niet altijd. Dat begrijp ik ook prima.
Let wel, dit zelfde gezwets had die van Hanegem Swart ook over Utrecht ( kan het artikel even niet meer terugvinden ) die volgens hem alles aan Ajax haten en daarom de beker laten lopen, dan vraag je er toch gewoon om? Dat er hier redelijk gematigde Ajacieden die echt wel voor logica in zijn ( wat superfijn is, bedankt voor weer een leuk en gezellig topic dit seizoen jongens!!! O+ ) is in mijn ervaring een redelijk unicum.
Je vormt je mening toch niet alleen om de uitspraken van één persoon mag ik hopen ;). Of twee, of drie... Bepaalde afgunst komt imo bij de voorkeur van een club. Het is veelal napraten en dingen zien die er misschien helemaal niet zijn. Maar laten we de discussie maar niet weer oprakelen ;).

[ Voor 7% gewijzigd door Vos op 09-05-2016 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
Vos schreef op maandag 09 mei 2016 @ 20:34:
[...]

Je vormt je mening toch niet alleen om de uitspraken van één persoon mag ik hopen ;). Of twee, of drie...
Nee, maar wanneer iemand met de status als Swart zoiets roept heeft dat wel veel meer impact dan wanneer een normale supporter dat roept.

Zag net een interview voorbij komen waarbij Swart hoopte dat de Graafschap uit de Eredivisie zou vliegen. Nou, lekkere sportman ben je dan zeg. 8)7 Mijn inziens hoor je zoiets niet te zeggen als 'Mister Ajax' zijnde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Vos schreef op maandag 09 mei 2016 @ 20:34:
[...]

Daar zeg ik ook niks over :). De wedstrijdinstelling en hoe zij speelden verdient juist lof, dat zie je lang niet altijd. Dat begrijp ik ook prima.

[...]

Je vormt je mening toch niet alleen om de uitspraken van één persoon mag ik hopen ;). Of twee, of drie...
Oh nee zeker niet, ik werk in Amsterdam, ga met veel Amsterdammers om, maar kom zelf uit Rotterdam. Dan weet je wel genoeg denk ik :*) ( en ik lees stiekem ook de fansites van andere clubs, de comments zijn altijd goed voor veel lachen, maar die van Ajax en Twente spannen de kroon wat dat gaat )

Maar andersom mag het wel? Ik kan me herinneren dat in dit Topic door veel mensen de woorden van onze dorpsgek v Hanegem voor waar werden aangenomen. :P

[ Voor 10% gewijzigd door LZ86 op 09-05-2016 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

JST94 schreef op maandag 09 mei 2016 @ 20:36:
[...]

Nee, maar wanneer iemand met de status als Swart zoiets roept heeft dat wel veel meer impact dan wanneer een normale supporter dat roept.

Zag net een interview voorbij komen waarbij Swart hoopte dat de Graafschap uit de Eredivisie zou vliegen. Nou, lekkere sportman ben je dan zeg. 8)7 Mijn inziens hoor je zoiets niet te zeggen als 'Mister Ajax' zijnde.
Daar hadden we het net over :p
Leon Zwiers schreef op maandag 09 mei 2016 @ 20:37:
[...]

Oh nee zeker niet, ik werk in Amsterdam, ga met veel Amsterdammers om, maar kom zelf uit Rotterdam. Dan weet je wel genoeg denk ik :*) ( en ik lees stiekem ook de fansites van andere clubs, de comments zijn altijd goed voor veel lachen, maar die van Ajax en Twente spannen de kroon wat dat gaat )
En bij die laatste zin ga je dus de mist in ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Vos op 09-05-2016 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:41

Player1S

Probably out in the dark

Het zou Ajax sieren als ze zich nu openlijk distantieren van deze dementerende man. Gewoon toegeven dat ie onzin verkoopt, de titel verloren is omdat ze zelf verzuimd hebben vaker te scoren en de graafschap het beste wensen in de play-offs.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Vos schreef op maandag 09 mei 2016 @ 20:38:
[...]

Daar hadden we het net over :p

[...]

En bij die laatste zin ga je dus de mist in ;)
Ik lees daar niet veel anders dan wat ik constant moet horen op[ t werk of in de kroeg/verjaardagen/feestjes etc etc als het over voetbal gaat hoor ;) En voor de gemoedsrust, op Feyenoordfora gaat het vooral over dat Gio een nietsnut is, van Geel een lul met een golddiggende vrouw en Gudde op moet rotten. Die zijn genoeg met zichzelf bezig :+
L1nt schreef op maandag 09 mei 2016 @ 20:38:
Het zou Ajax sieren als ze zich nu openlijk distantieren van deze dementerende man. Gewoon toegeven dat ie onzin verkoopt, de titel verloren is omdat ze zelf verzuimd hebben vaker te scoren en de graafschap het beste wensen in de play-offs.
Dit _/-\o_ . Zie het alleen niet gebeuren.

En nog even over het Studio Voetbal debacle: Als je een programma wat met regelmaat Co Adriaanse en Jan Mulder te gast heeft nog serieus kan nemen zou ik toch eens langs de plaatselijke GGZ gaan :+

[ Voor 32% gewijzigd door LZ86 op 09-05-2016 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

L1nt schreef op maandag 09 mei 2016 @ 20:38:
Op zich wel, maar dat gaat natuurlijk nooit gebeuren. En dat geldt voor meer oud coryfeeën. Ze moeten hem achter de schermen aanspreken op dit gedrag.

Morgen kijken of Ajax A1 wel de titel pakt ipv PSV ;).

[ Voor 5% gewijzigd door Vos op 09-05-2016 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moest meteen denken aan Ton van Duinhoven:

Maar in ieder geval PSV en supporters gefeliciteerd met het kampioenschap.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:02

Nox

Noxiuz

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/meme/1U8MGJY2qeOEH2-7rwlM1f.png

Moet ik nu rennen? :Y

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Meme

Modbreak:Maar: neen. Er wordt in dit topic geen enkele post meer aan gewijd. Dat is namelijk al eerder gemeld.

Als iemand dit compleet wil uitzoeken, dan mag dat, maar dan open je een nieuw topic, en vraagt daar op voorhand toestemming voor bij één van de moderatoren.

[ Voor 10% gewijzigd door Ramzzz op 09-05-2016 23:27 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_jorg
  • Laatst online: 08-08 09:46
Nou, dan maar over die andere schaal die niet in de hoofdstad is (maar dat kon ook niet): de beloftencompetitie! Vanavond in de Galgenwaard Jong FC Utrecht gelijk zien spelen tegen Jong FC Volendam. Zelfs een verliespartij was nog voldoende geweest doordat Jong AZ verloor tegen Jong Sparta, maar het punt was sowieso genoeg geweest.

Vanaf volgend seizoen dus buiten Jong Ajax en Jong PSV, ook Jong FC Utrecht in de Jupiler League, dat daardoor weer 20 teams gaat hebben. Ik heb al zin in een aantal thuiswedstrijden tegen clubs die ik nog nooit live heb gezien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Baal er wel van dat Jong AZ er niet in zit, had een mooie beloning geweest voor de jeugdopleiding :)

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
Baal er van dat Feyenoord niet meedoet in de Jupiler League. Dan had bijvoorbeeld een Achahbar, Jari Schuurman, Nieuwkoop etc al een compleet seizoen in de Jupiler League kunnen spelen.

Laten we hopen dat er met het nieuwe trainingscomplex er meer mogelijk is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_jorg
NoxiuZ schreef op maandag 09 mei 2016 @ 22:36:
Baal er wel van dat Jong AZ er niet in zit, had een mooie beloning geweest voor de jeugdopleiding :)
Sorry, jullie hebben gisteren al onze Europacupplek afgepakt, laat ons dan de Jupiler League hebben ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

don_jorg schreef op maandag 09 mei 2016 @ 22:48:
[...]

Sorry, jullie hebben gisteren al onze Europacupplek afgepakt, laat ons dan de Jupiler League hebben ;)
Nee! :P

En die plek was niet van jullie. Wat hebben jullie nou in Europa te zoeken? O-) O-) Niet dat AZ er heel veel te zoeken heeft als we straks weer leeggekocht worden.. :(

Jullie stadion is trouwens wel erg groot moet ik zeggen. Alleen die open hoeken en de heaters zijn niet zo'n goede combinatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

<knip>

Welk deel van "geen enkele post" is niet duidelijk?

[ Voor 97% gewijzigd door Ramzzz op 09-05-2016 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_jorg
NoxiuZ schreef op maandag 09 mei 2016 @ 23:06:
[...]

Nee! :P

En die plek was niet van jullie. Wat hebben jullie nou in Europa te zoeken? O-) O-) Niet dat AZ er heel veel te zoeken heeft als we straks weer leeggekocht worden.. :(

Jullie stadion is trouwens wel erg groot moet ik zeggen. Alleen die open hoeken en de heaters zijn niet zo'n goede combinatie.
Hahahahaha, dus net zoveel als jullie ;) Hopelijk kunnen jullie het team bij elkaar houden, dan kan het nog een mooi seizoen worden. Maar ik ben bang dat jullie net zo hard leeggekocht worden als wij...

Nou, die heaters zetten ze al jaren niet meer aan, hahahaha. Het kostte iets van 20.000 euro per wedstrijd (!) om het te verwarmen. En inderdaad, met die open hoeken heeft het totaal geen zin. Toen ze het nog wel deden, hielp het wel iets, hoor. Een klein beetje minder koud. Hopelijk krijgen ze over een paar jaar het geld voor elkaar om de hoeken dicht te maken, hoeft niet eens met stoeltjes (is toch nooit uitverkocht). Zal een boel schelen in comfort. Sinds de verbouwing, waait het een stuk harder :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

In het AZ Stadion hangt het wel, maar voor de hoofdtribune. En daar werkt het maar zo zo. Ook hier is het een tochtgat soms, vooral in de winter koud. Bovenin hebben ze panelen die onder en boven kieren hebben van 20cm dus tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Laatst online: 05-09 07:40
Haha. Dit is overdreven, maar ook een beetje grappig, maar ook een beetje sneu.

http://petitie-online.eu/haal-studio-ajax-uit-de-lucht/

[ Voor 10% gewijzigd door aicaramba op 10-05-2016 08:15 ]

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Vos schreef op maandag 09 mei 2016 @ 20:42:
[...]

Op zich wel, maar dat gaat natuurlijk nooit gebeuren. En dat geldt voor meer oud coryfeeën. Ze moeten hem achter de schermen aanspreken op dit gedrag.

Morgen kijken of Ajax A1 wel de titel pakt ipv PSV ;).
Welk recht heeft Ajax om Sjaak Swart aan te spreken op zijn uitspraken? Sjaak Swart is niet in dienst van Ajax, het is alleen een hartstochtelijke fan. Ajax heeft niets te maken met deze uitspraken. Daarnaast heb je in dit land vrijheid van meningsuiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Sjaak Swart ging afgelopen zondag in de Business Lounge van de Graafschap nog erger uit z'n dak, toen waren zijn uitspraken, luidkeels, nog erger. Ik stond naast hem en heb er wat van gezegd. Eerst ging hij tegen mij te keer maar na tien seconden herinnerde hij blijkbaar dat ik Ajacied ben, wij voor de wedstrijd met elkaar aan tafel zaten en ging vervolgens weer tegen anderen te keer. Het was echt beschamend. Nadat ik een tweede keer hem aansprak een slechte verliezer te zijn en dat hij zich moest beseffen dat hij te gast was, ben ik er bij weggelopen. Als voetballer respecteer ik hem ten zeerste, maar als persoon is het een ongelikte beer, vreselijk.. :|

Overigens kuddo's voor van der Sar, Overmars en andere stafleden daar, die hadden wel realiteitszin en gedroegen zich zoals het hoort. Blijkbaar is Sjaak Swart niet in staat om de Ajax spiegel om te draaien en zichzelf voor te houden. Ajax heeft het zelf laten liggen, er valt een ander niks te verwijten, punt.

[ Voor 19% gewijzigd door Han op 10-05-2016 08:48 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

aicaramba schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 08:15:
Haha. Dit is overdreven, maar ook een beetje grappig, maar ook een beetje sneu.

http://petitie-online.eu/haal-studio-ajax-uit-de-lucht/
Lol :D

Maar zelfs Gijp nam het gister voor ze op, het is gewoon bijzonderder dat Ajax het kampioenschap verspeelt tegen de Graafschap dan dat PSV kampioen wordt ;)
nog geen minuut over PSV praten is dan weer het andere uiterste maar ik snap het wel.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Afvalzak schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 08:45:
[...]

Lol :D

Maar zelfs Gijp nam het gister voor ze op, het is gewoon bijzonderder dat Ajax het kampioenschap verspeelt tegen de Graafschap dan dat PSV kampioen wordt ;)
nog geen minuut over PSV praten is dan weer het andere uiterste maar ik snap het wel.
Ik snap de aandacht voor ajax zeker. Maar zeker niet meer dan aandacht voor PSV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
Leon Zwiers schreef op maandag 09 mei 2016 @ 20:28:
[...]

Dat er hier redelijk gematigde Ajacieden die echt wel voor logica in zijn ( wat superfijn is, bedankt voor weer een leuk en gezellig topic dit seizoen jongens!!! O+ ) is in mijn ervaring een redelijk unicum.
Dan wil ik toch even een lans breken voor een ander (voetbal)forum waar ik actief ben. Door dat forum (en deze) heb ik geleerd dat niet alle Ajacieden "arrogante provinciale wannabe-Amsterdammers zijn die denken dat zij het voetbal hebben uitgevonden".
Te weten "wijzijnvoetbal". Over het algemeen redelijk genuanceerd, met wat extremen en (incrowd) grappen.
Als je alleen maar voetbalzone, facebook of de netwerksites (of je lokale successupporters) kent, dan is het beeld idd heel anders.

Frank de Boer was een verademing ten opzichte van Jol en Ten Cate. Door de 7 jaar zonder titel werd het allemaal wat milder in Amsterdam. Ik vond het oprecht wel sneu voor het leuke deel Ajacieden dat ik ken, maar er is ook gewoon een aantal voor wie ik het zo ontzettend lekker vond dat ze niet die titel pakten. 8) :+

PSV is nu 2x kampioen, nu mogen Ajax en PSV beide wel 10 jaar wachten. Tijd voor een hele hoop andere ploegen om eens kampioen te worden. Begin volgend jaar maar eens met FC Groningen. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Prosac schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 08:53:
[...]
PSV is nu 2x kampioen, nu mogen Ajax en PSV beide wel 10 jaar wachten. Tijd voor een hele hoop andere ploegen om eens kampioen te worden.
Dat vinden ze in Rotterdam ook wel denk ik :+

Begin van het seizoen zei ik dat PSV met 2 vingers in de neus kampioen zou worden (hoezo arrogante Ajacied?) en gezien de wedstrijd in Zwolle 2 minuten eerder klaar was hebben ze inderdaad nog even kunnen neuspeuteren :P
Voor komend seizoen verwacht ik eigenlijk niet anders...

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:49

On_E

Housemusic

Jong Utrecht is gisteren voor 3.500 toeschouwers kampioen geworden van de beloftencompetitie en speelt dus volgend jaar in de Jupiler League.

Ik ga zeker wat wedstrijden meepakken!

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

On_E schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 09:09:
Jong Utrecht is gisteren voor 3.500 toeschouwers kampioen geworden van de beloftencompetitie en speelt dus volgend jaar in de Jupiler League.

Ik ga zeker wat wedstrijden meepakken!
Dan zit je alleen vermoed ik ;)
Ik ga best vaak naar JL wedstrijden maar die Jong-Ajax/PSV etc. elftallen voegen wat mij betreft weinig toe.
Het spelersmateriaal wisselt gewoon te vaak om echt interessant te zijn en de stadions van deze ploegen zijn (begrijpelijk) ook zo goed als leeg.

Maar misschien is Jong-Utrecht wel een goede aanwinst, dus succes/veel plezier ;)

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:49

On_E

Housemusic

Afvalzak schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 09:13:
[...]

Dan zit je alleen vermoed ik ;)
Ik ga best vaak naar JL wedstrijden maar die Jong-Ajax/PSV etc. elftallen voegen wat mij betreft weinig toe.
Het spelersmateriaal wisselt gewoon te vaak om echt interessant te zijn en de stadions van deze ploegen zijn (begrijpelijk) ook zo goed als leeg.

Maar misschien is Jong-Utrecht wel een goede aanwinst, dus succes/veel plezier ;)
Ik denk dat er best wat publiek op af gaat komen hoor, zal geen 3.500 gemiddeld worden maar ik ben benieuwd.

Overigens is Jong FCU écht 'jong', de oudste selectiespeler is Darren Rosheuvel met 21 jaar, denk niet dat men in de JL bang hoeft te zijn voor een wekelijks wisselende opstelling incl 1e elftal spelers!

Daarbij zal Jong FCU ook wel degradatiekandidaat zijn. ;)

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 22:15
Wat denken jullie, gaat PSV weer een aantal jaren domineren in de eredivisie? Huidige selectie is ijzersterk, er vloeien wederom miljoenen binnen door de CL, dus of nog meer versterkingen of in geval van "leegloop" geld om vervangers te halen.

Ik hoop het niet :) maar acht de kans best wel aanwezig dat het weer een aantal jaren PSV kan worden. Leuker zou zijn als Feyenoord echt weer mee gaat doen, of wellicht een andere club zoals AZ.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Ik denk dat ze daar al twee jaar mee bezig zijn.
Ajax doet het niet slecht hoor, maar PSV speelt veel zakelijker als het ergens om gaat en lijkt dan ook relatief makkelijk 3 punten te pakken. Ajax en spelen onder druk is geen goede combi.
In Europa lijkt me het verschil wel duidelijk.
De aankopen die PSV doet lijken ook vrijwel altijd écht goede spelers te zijn, een beetje wat Heerenveen heeft met zijn transfers uit Scandinavië. Ajax koopt dan weer een of ander spitsje van een kleinere club die na 5 wedstrijden op de bank zit.

2 Dagen te laat, maar het kan nog: Gefeliciteerd PSV d:)b

[ Voor 5% gewijzigd door Superkiwi op 10-05-2016 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:38

St@m

@ Your Service

martinusz schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 09:27:
Wat denken jullie, gaat PSV weer een aantal jaren domineren in de eredivisie? Huidige selectie is ijzersterk, er vloeien wederom miljoenen binnen door de CL, dus of nog meer versterkingen of in geval van "leegloop" geld om vervangers te halen.

Ik hoop het niet :) maar acht de kans best wel aanwezig dat het weer een aantal jaren PSV kan worden. Leuker zou zijn als Feyenoord echt weer mee gaat doen, of wellicht een andere club zoals AZ.
Het verschil was dit jaar zo klein.. Of dat nu de makke was van PSV die op het oog natuurlijk een veel betere selectie hebben dan Ajax of juist superknap van Ajax.. Dat is even afwachten. In principe heeft Ajax natuurlijk geld zat om hetzelfde te doen als PSV, en zolang ze dat niet doen hou ik het erop dat het superknap is wat Ajax heeft laten zien dit seizoen en is het maar de vraag of ze dat de aankomende jaren kunnen volhouden met het huidige beleid.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
St@m schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 09:42:
[...]

Het verschil was dit jaar zo klein.. Of dat nu de makke was van PSV die op het oog natuurlijk een veel betere selectie hebben dan Ajax of juist superknap van Ajax.. Dat is even afwachten. In principe heeft Ajax natuurlijk geld zat om hetzelfde te doen als PSV, en zolang ze dat niet doen hou ik het erop dat het superknap is wat Ajax heeft laten zien dit seizoen en is het maar de vraag of ze dat de aankomende jaren kunnen volhouden met het huidige beleid.
Zowel Ajax als PSV hebben veel punten gehaald, dus ik denk niet dat het de makke van PSV was.
Sinds de invoering van het 3-punten systeem heeft de kampioen gemiddeld 80,4 punten en de nr2 gemiddeld 72,6 punten gehaald. Zowel ajax als PSV hebben meer punten behaald dan de gemiddelde kampioen.

Of het goed is van Ajax.. Moeilijk zeggen, qua resultaat absoluut. Toch heb ik zo'n gevoel dat Ajax normaal gesproken nooit zoveel punten had moeten halen dit seizoen. Er zijn zoveel wedstrijden geweest (met name na de winterstop) dat ajax abominabel speelde, nauwelijks kansen creeerde, maar uiteindelijk toch de overwinning over de streep trok. Dat kan geluk zijn, dat kan ook een bepaalde klasse zijn. Welke van de 2 het is durf ik niet te zeggen. Feit is dat ze weinig kansen weggaven, wat wel goed is, natuurlijk. De laatste grofweg 10 wedstrijden van het seizoen speelde ajax met wat meer overtuiging.

Overigens vind ik de reacties raar waarin wordt gesteld: zie je wel, je wint het kampioenschap tegen de kleintjes, niet tegen de groten. Maar volgens mij heeft PSV dit jaar vooral punten verspeeld tegen de teams uit het rechter rijtje, maar gewonnen tegen de teams uit het linker rijtje en heeft PSV slechts 1 wedstrijd tegen de topteams en subtop punten verloren. Dan zou je voor dit seizoen juist het tegenovergestelde willen stellen, lijkt me.

[ Voor 19% gewijzigd door aicaramba op 10-05-2016 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:02
dvdkiwi schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 09:32:
Ik denk dat ze daar al twee jaar mee bezig zijn.
Ajax doet het niet slecht hoor, maar PSV speelt veel zakelijker als het ergens om gaat en lijkt dan ook relatief makkelijk 3 punten te pakken. Ajax en spelen onder druk is geen goede combi.
In Europa lijkt me het verschil wel duidelijk.
De aankopen die PSV doet lijken ook vrijwel altijd écht goede spelers te zijn, een beetje wat Heerenveen heeft met zijn transfers uit Scandinavië. Ajax koopt dan weer een of ander spitsje van een kleinere club die na 5 wedstrijden op de bank zit.

2 Dagen te laat, maar het kan nog: Gefeliciteerd PSV d:)b
Mwa, Maher is toch compleet mislukt om maar eens wat te noemen. Daarnaast ook genoeg spelers die het niet helemaal waargemaakt hebben, zoals Narsingh. Dat heeft elke club. Bovendien zie je dat spelers die eerst mislukt lijken soms alsnog slagen, zoals Cilissen bij Ajax.

Bij Heerenveen gaat er ook genoeg mis qua aankopen, die zijn niet voor niets op de 12e plaats geëindigd en zitten financieel in zwaar weer.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

In welke wereld is trouwens Davy Klaassen de beste speler van de eredivisie?

Er zijn toch spelers die:

A. Beter hebben gepresteerd
B. Boven verwachting hebben gepresteerd

en belangrijker:

C. Constanter hebben gepresteerd

Klaassen heeft goede wedstrijden afgewisseld met totale afwezigheid. Klaassen is een prima voetballer en heeft onder de streep een prima seizoen gehad. Maar de beste voetballer van de ED? Nah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:02

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Blijkbaar heeft hij volgens de rekenmethode toch betere cijfers gehaald. Overigens maakt boven verwachting spelen je cijfer niet per definitie hoog. Als je een zesje verwacht wordt en je speelt altijd 7 win je de schoen nog niet zomaar.

Je gevoel snap ik wel hoor, ik zou hem zelf ook niet gekozen hebben. Maar het valt mij wel op dat de meesten de neiging hebben om scorende spelers als beter te zien terwijl ze lang niet altijd meer betekenen.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
PWM schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 10:00:

en belangrijker:

Klaassen heeft goede wedstrijden afgewisseld met totale afwezigheid. Klaassen is een prima voetballer en heeft onder de streep een prima seizoen gehad. Maar de beste voetballer van de ED? Nah
Ik snap die ook niet helemaal, zeker laatste periode was hij echt niet in goede doen vergeleken met andere wedstrijden. Wat mij betreft had Vincent hem verdient, niet alleen om de doelpunten, maar gewoon om wat hij heeft laten zien, eerste jaar eredivisie gelijk topscorer en debuut in NL elftal. Dat mag toch wel de verrassing van het seizoen zijn dacht ik zo.
Overigens snap ik Kenneth erbij ook niet helemaal, ook daar zie ik andere keepers eerder voor in aanmerking komen. (blijft goede keeper hoor, maar dit seizoen toch niet echt opgevallen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ik heb liever Pröpper of Guardado op mijn middenveld. Of natuurlijk Ziyech die in zijn eentje een team draaiend heeft gehouden.
martinusz schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 10:11:
[...]
Overigens snap ik Kenneth erbij ook niet helemaal, ook daar zie ik andere keepers eerder voor in aanmerking komen. (blijft goede keeper hoor, maar dit seizoen toch niet echt opgevallen?)
Serieus? Zonder Vermeer had ik niet geweten waar Feyenoord stond. Die heeft echt een waanzinnig seizoen gedraaid en bijna alle fouten in de verdediging glad gestreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
PWM schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 10:13:
Ik heb liever Pröpper of Guardado op mijn middenveld. Of natuurlijk Ziyech die in zijn eentje een team draaiend heeft gehouden.

[...]

Serieus? Zonder Vermeer had ik niet geweten waar Feyenoord stond. Die heeft echt een waanzinnig seizoen gedraaid en bijna alle fouten in de verdediging glad gestreken.
Nah oke, was mij niet zo zeer opgevallen :) blijft uiteindelijk bij keepers toch lastig, want kijk je puur naar tegengoals, of gewoon naar opvallende reddingen etc. Zo zouden Cillissen, Zoet of die keeper van NEC het ook kunnen zijn in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
martinusz schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 10:11:
[...]
Dat begrijp ik juist volkomen, zeker aan het begin van het seizoen was de defensie van Feyenoord nogal wankel en heeft Vermeer toch meermalen de ploeg weten te redden.

Ik denk dat Jurjus en Padt de keepers zijn die minstens zoveel invloed hebben gehad op de punten van hun ploeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Prosac schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 10:34:
Dat begrijp ik juist volkomen, zeker aan het begin van het seizoen was de defensie van Feyenoord nogal wankel en heeft Vermeer toch meermalen de ploeg weten te redden.

Ik denk dat Jurjus en Padt de keepers zijn die minstens zoveel invloed hebben gehad op de punten van hun ploeg.
Niet alleen de grote hoeveelheid punten die hij echt gepakt heeft, maar hij is ook gewoon een baken van rust en stabiele factor geworden binnen een wankel team.

Ik zie te weinig van andere teams om echt iets te zeggen van de keepers die jij noemt, maar Vermeer is gewoon de uitblinker bij Feyenoord en dat zegt op zich genoeg. Hij is inmiddels ook onomstreden en omarmd ondanks zijn roemruchte verleden.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Laatst online: 18-09 08:25

Niku

Alagaesii

Vos schreef op maandag 09 mei 2016 @ 20:23:
[...]

Dat Swart altijd 100% pro Ajax praat is toch al lang bekend? Wat dat betreft is het precies Willem. Die mannen zijn zo pro eigen club. En het is inderdaad veelal gezwets.
Wat dat betreft is het gedrag van Van der Kuijlen genieten, eens per jaar een schaal uitreiken en dat was het :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
PWM schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 10:00:

en belangrijker:

In de wereld van de Telegraaf... |:(
Helemaal de laatste weken was Klaassen niet veel soeps.

Inderdaad een prima seizoen, maar niet de beste. Daarvoor moet je toch naar een De Jong/Ziyech/Propper/Guardado etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

dutchgio schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 11:09:
[...]

Inderdaad een prima seizoen, maar niet de beste. Daarvoor moet je toch naar een De Jong/Ziyech/Propper/Guardado etc.
Ziyech was ik nog vergeten ja, die heeft haast in zijn eentje ervoor gezorgd dat Twente niet helemaal onderaan staat.

http://www.eredivisie.nl/#stats

Meeste doelpogingen, meeste succesvolle dribbels, meeste kansen gecreëerd.

Eeuwig zonde dat hij de strijd bij Feyenoord niet aandurfde. :-(

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:44
dutchgio schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 11:09:
[...]

Ik was het wel aardig eens met dit lijstje van NOS (alleen Milik hoort er niet in thuis imo). Wat mij betreft is de meest bepalende en dragende speler in de ED toch Ziyech geweest, maar ook hij heeft niet constant top gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Sjurm schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 11:35:
[...]

Ik was het wel aardig eens met dit lijstje van NOS (alleen Milik hoort er niet in thuis imo). Wat mij betreft is de meest bepalende en dragende speler in de ED toch Ziyech geweest, maar ook hij heeft niet constant top gespeeld.
Dat zijn ook aardige rijtjes ja, die flops kloppen in ieder geval zeker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Heitinga heeft nog wel 1 keer gescoord, ook al was dit in de beker. Tegen De Graafschap... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:55
Die lijstjes zijn ook maar gewoon meningen van de rapporteurs. Altijd een beetje vaag. Zo vind ik dat verdedigers ook vaak mindere scores krijgen.

Zo hadden Tete(die geen slechte wedstrijd heeft gespeeld) en Veltman(Bijna geen slechte wedstrijd) bij het AD 2 weken geleden beiden onder een 6.5

Nou heb ik geen idee hoe terecht de scores van andere verdedigers zijn omdat ik alleen over Ajax kan oordelen, maar dat lijken mij nou niet echt terecht scores.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Prosac schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 10:34:
[...]

Tja, en Zoet heeft PSV mede in de CL weten te houden, en speelde veel meer wedstrijden, op veel hoger niveau...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Ramzzz schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 12:02:
[...]

Tja, en Zoet heeft PSV mede in de CL weten te houden, en speelde veel meer wedstrijden, op veel hoger niveau...
Leuk, maar dat telt niet mee voor de beste speler in de Eredivisie. :)
Misschien moeten ze beste speler opdelen per positie? Beste aanvaller, middenvelder, verdediger, keeper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

martinusz schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 12:12:
[...]

Leuk, maar dat telt niet mee voor de beste speler in de Eredivisie. :)
Speler van een ploeg in de eredivisie. Daar horen alle prestaties verricht voor dat team bij.
Misschien moeten ze beste speler opdelen per positie? Beste aanvaller, middenvelder, verdediger, keeper?
En dan het scherpe contrast met de keuzes van de 'bondscoach'. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
Ramzzz schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 12:02:
[...]

Ik heb het dan over de eredivisie. Zoet heeft in de CL absoluut laten zien welke waarde hij kan hebben. Ik vond hem echter in de eredivisie minder bepalend, onder andere met dank aan de mannen voor hem natuurlijk. Maar ook omdat PSV soms wel erg eenvoudig goals tegen kreeg (ook met dank aan de mannen voor hem meestal).
Het voorgaande houdt overigens niet direct in dat Zoet een slechtere keeper is, in tegendeel. Misschien wel goed dat hij minder in beeld is geweest. :+

[ Voor 12% gewijzigd door Prosac op 10-05-2016 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Ik snap de keuze voor Vermeer wel.
Na zijn eerste wedstrijd (2 goals tegen gehad tegen Willem II) is hij met de week beter geworden.

Klaassen vind ik ook een beetje apart.
Tuurlijk, hij was in goede vorm voor de winterstop, maar daarna raakte ie steeds verder uit vorm en dat leek door te slaan op het team. Als middenvelder vind ik Schone nog steeds beter dan Klaassen; ik zie Schone het liefst elke week als basisspeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Ramzzz schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 12:18:
[...]

Speler van een ploeg in de eredivisie. Daar horen alle prestaties verricht voor dat team bij.
Sorry maar je hebt het gewoon mis, de gouden schoen wordt aan de beste speler in de eredivisie gegeven op basis van de wekelijkse wedstrijden in de eredivisie.
Als je de CL wilt meetellen, dan moet je gaan voor de Gouden Bal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Terranova schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 11:46:
Die lijstjes zijn ook maar gewoon meningen van de rapporteurs. Altijd een beetje vaag. Zo vind ik dat verdedigers ook vaak mindere scores krijgen.
Ik heb wel een keer een stukje gelezen over de 2014 editie toen Blind Jr. won, die bleek in de wedstrijden dat Ajax al kampioen was en dus slecht speelde en punten morste consequent hoge beoordelingen te hebben gekregen waardoor hij net op de laatste dag de gouden schoen won. We moeten vooral niet teveel waarde aan hechten aan dit soort prijzen.

Het zijn overigens wel regelmatig verdedigers die winnen. Van de laatste 5 edities won 2 keer een verdedigend ingestelde speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

ph4ge schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 12:39:
[...]

Het zijn overigens wel regelmatig verdedigers die winnen. Van de laatste 5 edities won 2 keer een verdedigend ingestelde speler.
Dus 3x een aanvallend ingestelde speler? :+

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Het is ook niet meer dan dat. Een kudde voetbalkijkers die zelf cijfers uitdeelt aan wat ze zien op het veld. Daar wordt één of andere berekening op los gelaten en daar rolt een winnaar uit. Geheel objectief zal het niet zijn in ieder geval.

Ik lees hierboven heel veel subjectieve beoordelingen als wat je betekent voor je team, wat de verwachtingen zijn, waar je vandaan komt en hoe zwaar je privéleven is. Allemaal totaal irrelevant want ze becijferen gewoon de prestaties op het het veld in die wedstrijd, niets meer, niets minder.

Misschien was Blind wel de enige die er nog echt voor ging en sleurde aan het team waar door hij automatisch hoger kreeg dan de rest van het soepzootje. Ook niet geheel objectief, maar nog te begrijpen. Zoals met alle juryprijzen is de uitslag op zijn minst discutabel.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

martinusz schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 12:38:
[...]

Sorry maar je hebt het gewoon mis, de gouden schoen wordt aan de beste speler in de eredivisie gegeven op basis van de wekelijkse wedstrijden in de eredivisie.
Als je de CL wilt meetellen, dan moet je gaan voor de Gouden Bal ;)
Ik had het over dat lijstje, de gouden schoen kwam vziw niet ter sprake? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

De gouden schoen ís die prijs. Speler van het Jaar en Gouden Schoen was vroeger apart, nu niet meer.

Het is logisch dat alleen Eredivisiewedstrijden beoordeeld worden, anders heb je oneerlijke concurrentie qua platform waar men zich kan presenteren.

[ Voor 43% gewijzigd door Gonadan op 10-05-2016 13:26 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:33
Proficiat PSV fans. Dat was ik nog even vergeten te zeggen.
Overigens ben ik niet helemaal te spreken over sommige spelers, maar vooruit :+

Beetje lamzakkerig, als je roept dat je verdient kampioen bent. Als Ajax 1 doelpuntje maakt ben je de klos.. Ze praten alsof ze 10 punten voorsprong hadden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Als Ajax kampioen was geworden, nota bene op doelsaldo, had men dat ook verdiend gevonden. En terecht, ze zijn immers bovenaan geëindigd.

Het enige wat mij tegen de borst zou stuiten is dat men zou insinueren dat een kampioenschap van PSV verdiend is _omdat_ een kampioenschap van Ajax niet verdiend zou zijn.

[ Voor 38% gewijzigd door Gonadan op 10-05-2016 13:28 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Laatst online: 17-09 09:53
Niku schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 11:06:
[...]

Wat dat betreft is het gedrag van Van der Kuijlen genieten, eens per jaar een schaal uitreiken en dat was het :+
Haha. Nou bij PSV hebben ze die 2 broertjes, die wil je ook niet horen over de concurrentie. Wat Sjaak is voor Ajax en Willem voor Feyenoord, zijn die 2 broertjes weer voor PSV.
Mosin schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 13:26:
Proficiat PSV fans. Dat was ik nog even vergeten te zeggen.
Overigens ben ik niet helemaal te spreken over sommige spelers, maar vooruit :+

Beetje lamzakkerig, als je roept dat je verdient kampioen bent. Als Ajax 1 doelpuntje maakt ben je de klos.. Ze praten alsof ze 10 punten voorsprong hadden.
Wat dat betreft zijn PSV'ers ook net zo arrogant als ajacieden, maar dat wil meestal niet iedereen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

KingKoning schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 13:47:
[...]

Wat dat betreft zijn PSV'ers ook net zo arrogant als ajacieden, maar dat wil meestal niet iedereen zien.
Want? Is toch gewoon de waarheid? PSV is de verdiende kampioen. En als Ajax kampioen was geworden waren zij de verdiende kampioen.
Ik ga in ieder geval niet niet als slogan aannemen WZPWZDB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
St@m schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 13:52:
[...]

Want? Is toch gewoon de waarheid? PSV is de verdiende kampioen. En als Ajax kampioen was geworden waren zij de verdiende kampioen.
Ik ga in ieder geval niet niet als slogan aannemen WZPWZDB
Ze zijn ook zeker de terechte kampioen. Dat staat buiten kijf. Het gaat me er meer om dat zon uitspraak bij ajax altijd anders geinterpreteerd wordt. Ik weet nog de jaren dat eindhoven zichzelf "Voetbalhoofdstad van NL" noemde, of dat Dries Mertens de kampioenswedstrijd al gespeeld had.

Is dat zoveel anders dan WZAWZB? In Eindhoven komen ze daar altijd makkelijker mee weg.

Maar, meeste punten, terecht kampioen. Geen speld tussen te krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
KingKoning schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 13:47:
[...]

Haha. Nou bij PSV hebben ze die 2 broertjes, die wil je ook niet horen over de concurrentie. Wat Sjaak is voor Ajax en Willem voor Feyenoord, zijn die 2 broertjes weer voor PSV.

[...]

Willem van Hanegem is wel degelijk heel vaak HEEL kritisch op Feyenoord. Dat kan je echt niet vergelijken met huilie huilie Sjaak Swart. Ik heb Willem ook nog nooit zo horen af geven op de tegenstander en hopen op weet ik wat... Dat is wel een heel groot verschil met deze kwibus hoor. Dit is gewoon heel slecht tegen je verlies kunnen. Zeuren over de scheidsrechter die zo tegen je was (terwijl je de laatste wedstrijden hem meer dan eens onterecht mee had) en zeuren over tijd reken van de tegenstander. Jammer want dat was niet nodig, gewoon je verlies pakken en klaar. Rene en Willie hoor je zelden tot nooit op de tv. Sjakie zoekt het bewust op en denkt ook dat heel Nederland tegen hem op kijkt als hij praat en daar gaat hij echt de mist in.

Verder begrijp ik niet de opmerking dat PSV zo arrogant is? Ik en bijna niemand anders ziet dat hoor! Sterker nog iedereen roept juist dat PSV eens het minderwaardigheids complex moet los laten en zich dominater moet opstellen, meer zoals Ajax dat doet en niet de eeuwige underdog willen zijn. "Klein" verschil dus, misschien is een speler als Willems arrogant maar de club en bijna alle spelers totaal maar dan ook totaal niet.

Ik ben geen PSV fan maar ben wel van mening dat dit de enige club is die op dit moment iets kan betekenen voor het voetbal in Nederland. Dus ben blij dat zij de CL gehaalt hebben want als enige club hebben ze echt iets betekend de laatste jaren in Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Willems arrogant? :D

Die gast heeft gewoon bijzonder veel zelfvertrouwen (niet te verwarren met -kennis). En dat is hoogstens af en toe niet slim.

Arrogant is jezelf beter vinden dan een ander en dan laatdunkend over die ander doen. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Ramzzz op 10-05-2016 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:48

Koppensneller

winterrrrrr

Ramzzz schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 14:59:
[...]

Willems arrogant? :D

Die gast heeft gewoon bijzonder veel zelfvertrouwen (niet te verwarren met -kennis). En dat is hoogstens af en toe niet slim.

Arrogant is jezelf beter vinden dan een ander en dan laatdunkend over die ander doen. ;)
Daar buig je de betekenis van 'arrogant' wel een beetje je eigen richting op ;)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/zsTbmi2.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Koppensneller schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 15:17:
[...]

Daar buig je de betekenis van 'arrogant' wel een beetje je eigen richting op ;)

[afbeelding]
Voetballers zijn over het algemeen niet arrogant.. fans wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
St@m schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 15:26:
[...]

Voetballers zijn over het algemeen niet arrogant.. fans wel.
Behalve een bepaalde Zweedse voetballer dan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
rikoos schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 14:44:
[...]

Ik ben geen PSV fan maar ben wel van mening dat dit de enige club is die op dit moment iets kan betekenen voor het voetbal in Nederland. Dus ben blij dat zij de CL gehaalt hebben want als enige club hebben ze echt iets betekend de laatste jaren in Europa.
Paar pagina's hierboven (ergens vorige week) zijn de lijstjes gepubliceerd hoeveel punten alle NL clubs gehaald hebben voor NL in Europa in de afgelopen jaren. Ajax en PSV staan nagenoeg gelijk (Ajax zelfs volgens mij net iets hoger dan PSV).
Oftewel: Het beeld wordt enigzins vertroebeld doordat PSV afgelopen jaar overwinterd heeft in de CL.

Waarvoor hulde, maar we moeten het ook niet overdrijven, beide hebben te weinig gepresteerd in Europa in de afgelopen jaren, en beide moeten aan de bak komend jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
martinusz schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 15:28:
[...]

Behalve een bepaalde Zweedse voetballer dan :+
En Willems dus. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
KingKoning schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 15:30:
Paar pagina's hierboven (ergens vorige week) zijn de lijstjes gepubliceerd hoeveel punten alle NL clubs gehaald hebben voor NL in Europa in de afgelopen jaren. Ajax en PSV staan nagenoeg gelijk (Ajax zelfs volgens mij net iets hoger dan PSV).
Oftewel: Het beeld wordt enigzins vertroebeld doordat PSV afgelopen jaar overwinterd heeft in de CL.

Waarvoor hulde, maar we moeten het ook niet overdrijven, beide hebben te weinig gepresteerd in Europa in de afgelopen jaren, en beide moeten aan de bak komend jaar.
Het beeld is enigszins vertroebeld omdat je veel punten krijgt voor het simpelweg bereiken van de groepsfase CL, en dat heeft Ajax 3 keer gedaan zonder maar een wedstrijd te spelen. :)

PSV en Feyenoord zijn nu al zeker van een aantal punten in seizoen 16/17 terwijl dat seizoen nog moet beginnen, simpelweg op basis van de prestaties in eigen land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:23

ST10©DE

Dus.............

En waarom is Willems arrogant dan? (serieuze vraag, ik heb nog nooit een interview met hem gehoord)

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
P. Mekes schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 15:45:
[...]

En waarom is Willems arrogant dan? (serieuze vraag, ik heb nog nooit een interview met hem gehoord)
Blijkbaar omdat hij interviews verkondigde dat hij in zijn eigen kunnen en in de titelkansen van PSV geloofd(e).
Niets mis mee toch |:(

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Pagina: 1 ... 98 ... 119 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[html]<h2>Voor het EK2016 in Frankrijk: Themaforum: Sportzomer</h2>~[/html]
Voor de FIFA-perikelen: [Voetbal] FIFA-perikelen en opvolging Blatter
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2015/2016
Voor FC-Twente: FC Twente - hoe nu verder