[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2015/2016 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 97 ... 119 Laatste
Acties:
  • 247.633 views

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

gambieter schreef op zondag 08 mei 2016 @ 20:58:
Of misschien Lowieke van Gaal, of wie weet is Danny Blind genteresseerd? :p
Dit is gewoon wreed. :N

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-09 09:15

CR1691

Hero of Time

Misschien moeten sommige Ajacieden zich ook eens afvragen hoe het komt dat supporters van andere clubs ook het kampioenschap van PSV 'vieren'. Als je het hele jaar roept dat je de beste bent en kampioen wordt mag je na een wanprestatie tegen de Graafschap op de blaren gaan zitten.

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-09 20:51
Het is ontzettend zuur dat je op deze manier geen kampioen wordt. En ik heb de laatste week ook genoeg Ajacieden gesproken die zeiden: "Ja, maar we moeten nog wel winnen van DGS.. en je weet het nooit".

Daar tegenover stonden ook heel veel "ff de puntjes ophalen in Doetinchem" reacties. Tel daarbij de eenvoudige penalties tegen Utrecht en Heerenveen. Vervolgens de irritante collega's die op maandag Ajacied zijn als er gewonnen is, dat inwrijven en niet zoveel van voetbal houden als er verloren is (en dat soort fans heeft een grote club a;s Ajax nou eenmaal). Met een snufje van het idee dat Ajacieden voor een heel groot deel de treinreizigers uit Vriezenveen, Drachten of Weert zijn, de plattelands-Amsterdammer zeg maar (iets met support your local) en je begrijpt iets meer van de lol. Plus, hoge bomen vangen veel wind. ;)
Het heeft an sich weinig meer met Ajax zelf te maken denk ik, vooral met een deel van de supporters dat er zoveel lol was in 9 stadions vanmiddag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:04
CR1691 schreef op zondag 08 mei 2016 @ 22:35:
Misschien moeten sommige Ajacieden zich ook eens afvragen hoe het komt dat supporters van andere clubs ook het kampioenschap van PSV 'vieren'. Als je het hele jaar roept dat je de beste bent en kampioen wordt mag je na een wanprestatie tegen de Graafschap op de blaren gaan zitten.
Vooral Feyenoorders, waarvan het anti-ajax wel bekend is maar die nu ook mee kunnen doen omdat ze zelf wel een prijs hebben en Ajax niet, wat normaliter niet zo is.
Verder blijft Ajax gewoon de grote club uit Amsterdam, dat wekt een bepaalde aversie op voor een ieder die daar niet voor is.
Zo'n 'clubje' uit Eindhoven heb je niks op tegen maar ook niks mee maar dan is de gunfactor net wat hoger.

[ Voor 7% gewijzigd door dutchgio op 08-05-2016 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-09 08:31

PauseBreak

derp!

Prosac schreef op zondag 08 mei 2016 @ 22:42:
Het is ontzettend zuur dat je op deze manier geen kampioen wordt. En ik heb de laatste week ook genoeg Ajacieden gesproken die zeiden: "Ja, maar we moeten nog wel winnen van DGS.. en je weet het nooit".

Daar tegenover stonden ook heel veel "ff de puntjes ophalen in Doetinchem" reacties. Tel daarbij de eenvoudige penalties tegen Utrecht en Heerenveen. Vervolgens de irritante collega's die op maandag Ajacied zijn als er gewonnen is, dat inwrijven en niet zoveel van voetbal houden als er verloren is (en dat soort fans heeft een grote club a;s Ajax nou eenmaal). Met een snufje van het idee dat Ajacieden voor een heel groot deel de treinreizigers uit Vriezenveen, Drachten of Weert zijn, de plattelands-Amsterdammer zeg maar (iets met support your local) en je begrijpt iets meer van de lol. Plus, hoge bomen vangen veel wind. ;)
Het heeft an sich weinig meer met Ajax zelf te maken denk ik, vooral met een deel van de supporters dat er zoveel lol was in 9 stadions vanmiddag.
Treinreizigers uit Drachten.... _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

P.s.: In Vriezenveen zijn ze érg pro-FC Twente. Die lui hebben niet voor niets een eigen vak :+

Nee, merp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• don_jorg
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-08 09:46
Ferra schreef op zondag 08 mei 2016 @ 21:36:
AZ, mijn cluppie, netjes 4e. Is het vernoemen ook nog wel even waard. Hebben het uit bij utrecht, de concurrent voor de 4e plek, afgemaakt. En Vincent Janssen topscoorder met 27 goals. Mooi seizoen is het geweest 😎
Gefeliciteerd van deze Utrechter. Wij hadden vandaag (zoals wel vaker in finales...) helemaal niets in te brengen en jullie hebben meer dan terecht gewonnen. Hopelijk kan het team zich nog voor de laatste (hopelijk) vier wedstrijden oppeppen om zo het seizoen niet als een gigantische nachtkaars uit te laten gaan. Succes in Europa, hopelijk zien we elkaar daar weer! :)

PS: mooi uitvak vandaag, heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:17
Fijn dat Ajax geen kampioen. Ben voor Ajax maar ze maken ons Europees echt ten schande tot nu toe. Daarom blij met Psv in de CL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:49
dutchgio schreef op zondag 08 mei 2016 @ 22:45:
[...]

Vooral Feyenoorders, waarvan het anti-ajax wel bekend is maar die nu ook mee kunnen doen omdat ze zelf wel een prijs hebben en Ajax niet, wat normaliter niet zo is.
Verder blijft Ajax gewoon de grote club uit Amsterdam, dat wekt een bepaalde aversie op voor een ieder die daar niet voor is.
Zo'n 'clubje' uit Eindhoven heb je niks op tegen maar ook niks mee maar dan is de gunfactor net wat hoger.
Zo simpel zit het niet alleen. Natuurlijk had ik een enorme voorkeur voor PSV als Feyenoord aanhanger, maar ik zou er vrede mee gehad hebben als Ajax kampioen zou zijn geweest.

Het mes snijdt natuurlijk aan 2 kanten. De Ajax fans op je werk die je clubje maar belachelijk maken, je kakkerlak noemen ( all in good fun natuurlijk, maar toch ), de hele tijd dat wzawzdb en die hele omhooggevallen houding maakt dat je als niet Ajacied best een hekel aan die club krijgt. En daar heeft mijn Feyenoordschap niets mee te maken ( behalve het kakkerlakken gebeuren :+ ). Elke collega die niet voor Ajax of Feyenoord is ( en dat zijn er nogal wat ) maar voor provincieclubs of zelfs jupilerclubs heeft om eerdergenoemde reden 1 ding gemeen, een aversie tegen Ajax. En dat is ergens wel zielig, maar goed, dat is bovengenoemd gedrag uit de hoofdstad en van haar aanhang ook.

Waar ik eerst was voorbereid op morgen weer een hele dag dat "Wij zijn de beste, maar ach, de beker is ook wel schattig hoor " gedrag, mag ik nu vooruitkijken naar een relaxed dagje, denk dat ze het er amper over willen hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
pffff.... Jan Mulder blijft maar zeuren over de kans voor Cerny. Alsof er in een heel seizoen niet vaker kansen worden gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-09 09:15

CR1691

Hero of Time

Om maar niet te praten over de vele vrienden en vriendinnen groepen die vandaag (ineens) naar Amsterdam gingen om te feesten. Zijn ook flink bedrogen uitgekomen maar ik kan er wel om lachen :+

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

D-e-n schreef op zondag 08 mei 2016 @ 23:09:
pffff.... Jan Mulder blijft maar zeuren over de kans voor Cerny. Alsof er in een heel seizoen niet vaker kansen worden gemist.
Die bal op de paal in 78 zul je bedoelen! O-)

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
Ajax heeft dit seizoen wel meer punten gehaald dan in de 5 (of meer!?) voorgaande seizoenen.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 21:23
aicaramba schreef op zondag 08 mei 2016 @ 23:38:
Ajax heeft dit seizoen wel meer punten gehaald dan in de 5 (of meer!?) voorgaande seizoenen.
Zegt meer over hoe slecht de rest was (m.u.v. PSV natuurlijk) dan hoe goed Ajax was dit seizoen, en dat zeg ik als Ajax supporter. Ajax creëerde vaak weinig, maar de tegenstanders meestal nog minder.
Ben dan ook van mening dat dit seizoen wel een all-time low was qua niveau in de ED, de Europese succesen van PSV maskeren het gelukkig nog wat.
Blijf hier hopen op Stam of Bosz als hoofdcoach volgend seizoen.

Slechte woorden over FdB gaat mij te ver, maar ik denk dat hij bij Ajax wel over z'n hoogtepunt heen is.
Zie eigenlijk het liefste dat Overmars ook vertrekt, maar dat is wishful thinking...

[ Voor 45% gewijzigd door Krukar op 08-05-2016 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
PauseBreak schreef op zondag 08 mei 2016 @ 21:43:
[...]

Piet Paulusma? Hans v/d Togt? Hennie Huisman?

Nee serieus, namen roepen kan iedereen wel. Waarom kom jij met juist die namen en wie van hen zou jij als Ajax-supporter (ga ik vanuit) willen zien? :)
Als je mn eerdere post had gelezen, ook op deze pagina, had je geweten dat ik een AZ'er ben. Dus John mag bij ons blijven. En wie het dan mag worden? Maakt me niks uit eigenlijk 😄.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:42
D-e-n schreef op zondag 08 mei 2016 @ 23:09:
De hele uitzending tegen die zure kop van Jan Mulder aankijken, met z'n calimero opmerking: De Graafschap supporters juichten wel erg hard... :'( :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
don_jorg schreef op zondag 08 mei 2016 @ 22:55:
[...]

Gefeliciteerd van deze Utrechter. Wij hadden vandaag (zoals wel vaker in finales...) helemaal niets in te brengen en jullie hebben meer dan terecht gewonnen. Hopelijk kan het team zich nog voor de laatste (hopelijk) vier wedstrijden oppeppen om zo het seizoen niet als een gigantische nachtkaars uit te laten gaan. Succes in Europa, hopelijk zien we elkaar daar weer! :)

PS: mooi uitvak vandaag, heerlijk!
Ik heb nog een foto van het uitvak in 2014. Zaten we welgeteld met 10 man.

Dank voor de felicitaties. Ik gun jullie zeker de playoffs gezien jullie spel en goede trainer! Ten hag is een soort kopie van guardiola, in kleding, uiterlijk en spelopvatting 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:41
Als je alleen studio voetbal zou kijken.... Zou je dan weten wie er kampioen van Nederland is gebleven?

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 21:23
Toewan schreef op zondag 08 mei 2016 @ 23:57:
[...]

De hele uitzending tegen die zure kop van Jan Mulder aankijken, met z'n calimero opmerking: De Graafschap supporters juichten wel erg hard... :'( :'(
Wie neemt Mulder dan ook nog serieus? Is al net zo'n clown als die Derksen. Voetbalprogramma's in Nederland zijn helaas ver onder maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

carpebios schreef op zondag 08 mei 2016 @ 23:59:
Als je alleen studio voetbal zou kijken.... Zou je dan weten wie er kampioen van Nederland is gebleven?
Ach, de afgelopen week hoorde niks anders dan "het 34e kampioenschap" als het bij de NOS over voetbal ging.
Het feit dat PSV hun 23e kampieonschap kon halen is (nagenoeg) nooit benoemd!

Niet voor niks wordt de NOS vaak de NAOS genoemd: de Nederlandse Ajax Omroep Stichting! Zo'n Jan Mulder (vind ik een sympathieke vent, overigens), Jack van Gelder... Als ik die twee zag was ik al klaar! :r
Ik heb dan ook verdomd weinig uitzendingen van Studio Voetbal gezien :)

[ Voor 0% gewijzigd door Pietervs op 09-05-2016 00:21 . Reden: Typo ]

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:42
Krukar schreef op zondag 08 mei 2016 @ 23:59:
[...]

Wie neemt Mulder dan ook nog serieus? Is al net zo'n clown als die Derksen. Voetbalprogramma's in Nederland zijn helaas ver onder maat.
Jan Mulder is inderdaad niet meer serieus te nemen. Dat Youri nog samen met zijn vader in 1 programma wil zitten, het zal wel genoeg schuiven.

Vanochtend heb ik met een schuin oog (tijdens motorsport) naar De tafel van Kees gekeken voor de eerste keer. Dat programma heeft toch wel meer niveau en inhoud dan Studio voetbal en Voetbal inside.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Laatst online: 22:26

ST10©DE

Dus.............

dutchgio schreef op zondag 08 mei 2016 @ 22:45:
[...]

Precies, de aversie ontstaat puur uit de geografische ligging. Het heeft helemaal niks te maken met de houding en uitlatingen/uitspraken/opmerkingen.

:?

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:31

Superkiwi

Hoi doei

Ik merk dat bij sommigen de haat tegen Ajax inderdaad diep zit :D
Voor elke reden die er genoemd wordt kan je de clubnamen zowat omdraaien.
Je gaat me niet vertellen dat de haat bij (een deel van de) supporters van bijvoorbeeld Feyenoord, Utrecht en Ado (om de bekendste clubs te noemen die niet neutraal tegenover Ajax staan) komt doordat ze "vervelende Ajax collega's hebben".
Ik denk dat het ergens anders vandaan komt. Waarvandaan? Geen idee. Maar het is wel jammer.

Volgend jaar hoop ik gewoon eens een seizoen te zien zónder:
-Supporters die elkaar de huid verrot schelden enkel en alleen omdat ze een ander shirt aan hebben;
-Supporters die spelers van de tegenstander verrot schelden langs de boarding bij een inworp;
-Spelers die niet bij elk tikje op het hoofd doen alsof ze doodgaan;
-Spelers die, ondanks de tussenstand, niet gaan doen alsof ze "opeens" kramp of pijn hebben en niet meer kunnen lopen;
-Spelers die, als ze gewisseld worden, naar de kant joggen ipv te doen alsof ze he-le-maal uitgeput zijn en nauwelijks meer kunnen lopen.

Al die dingen maken het voetbal een stuk minder leuk. Terwijl het zo'n leuke sport kan zijn.
Tot volgend seizoen; geniet van de zomer :)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:29
Tja, je kan van alles over 'Ajax haat' schrijven. Dat tegen Utrecht het stadion al bijna leeg was is ook zo'n voorbeeld waarom je het niet zo gunt. Blijf achter je ploeg staan ook als ze slecht spelen. Ik merk dat ook niet-Feyenoord supporters ook bijv het gedoe rond de dubbele bekerfinale en de bekerfinale tegen Zwolle en andere historie niet zijn vergeten. Tel daar het gedrag van de laatste weken bij op waar de prestaties van PSV in Europa en Feyenoord in de beker belachelijk werden gemaakt en er ontstaat gewoon een beetje leedvermaak. Dat is niets ten nadelen van de meeste 'goede' Ajacieden, en een beetje plagen over en weer moet ook gewoon kunnen, imo. Dat de rollen meestal omgedraaid zijn speelt ook mee. :-)

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Precies! Het is gewoon leedvermaak waar menige Ajacied het zelf naar heeft gemaakt. Amsterdammers gaan er prat op recht voor de raap te zijn met een grote mond en gans het land gniffelt dan ook niet weinig wanneer ze vervolgens op hun muil gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 08:19
dvdkiwi schreef op maandag 09 mei 2016 @ 05:52:
Ik merk dat bij sommigen de haat tegen Ajax inderdaad diep zit :D
Voor elke reden die er genoemd wordt kan je de clubnamen zowat omdraaien.
Je gaat me niet vertellen dat de haat bij (een deel van de) supporters van bijvoorbeeld Feyenoord, Utrecht en Ado (om de bekendste clubs te noemen die niet neutraal tegenover Ajax staan) komt doordat ze "vervelende Ajax collega's hebben".
Ik denk dat het ergens anders vandaan komt. Waarvandaan? Geen idee. Maar het is wel jammer.

Volgend jaar hoop ik gewoon eens een seizoen te zien zónder:
-Supporters die elkaar de huid verrot schelden enkel en alleen omdat ze een ander shirt aan hebben;
-Supporters die spelers van de tegenstander verrot schelden langs de boarding bij een inworp;
-Spelers die niet bij elk tikje op het hoofd doen alsof ze doodgaan;
-Spelers die, ondanks de tussenstand, niet gaan doen alsof ze "opeens" kramp of pijn hebben en niet meer kunnen lopen;
-Spelers die, als ze gewisseld worden, naar de kant joggen ipv te doen alsof ze he-le-maal uitgeput zijn en nauwelijks meer kunnen lopen.

Al die dingen maken het voetbal een stuk minder leuk. Terwijl het zo'n leuke sport kan zijn.
Tot volgend seizoen; geniet van de zomer :)
Er is hier niemand die "met diepe haat" heeft gereageerd, allemaal vrij tamme reacties. Je vindt het zelf gewoon nogal wat, jouw Ajax.

En waarvandaan? 1 'zin': WZAWZDB. Dat trieste gedoe. Als je dat zelf niet ziet, sja... ook daarmee beantwoord je je eigen vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:20
Wanprestatie! Werkelijk een wanprestatie. Met alle respect voor De Graafschap, maar zoals Gijpie zou zeggen, als je vroeger zei De Graafschap - Ajax kon je van tevoren 0 - 5 invullen op het wedstrijdformulier. Totaal geen mentaliteit gezien van een kampioen. El Ghazi, 20 jaar, groot talent. Dan kan je toch wel een paar acties maken? Het feit dat De Graafschap 90 minuten mee kon en druk kon zeggen, zegt alles over dit Ajax. Ze hebben totaal niet de kwaliteit om daar onderuit te voetballen of De Graafschap met de rug tegen de muur te zetten. Het tempo leek wel van de zondag veteranen. Op een gegeven was ik gewoon voor De Graafschap. En daarna schakel je over naar Real Madrid - Valencia. Je weet niet wat je ziet! Ik dacht dat m'n TV op fast-forward stond. 8)7

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Verwijderd

Van elders op internet:

WELKOM BIJ STUDIO VOETBAL
Tom:
Goedenavond beste kijkers. Dit is Studio Voetbal.
Mijn gasten van vanavond zijn Jan Mulder, Youri Mulder, Sjoerd Mossou en Pierre van Hooijdonk.
Heren, PSV is landskampioen. Dat zag niemand aankomen.
Jan:
Jaaaa. En Ajax is geen kampioen Tom. Werkelijk waar, door die ene misser van Cerny. Die kost óns het kampioenschap Tom. Laten we het daar eens over hebben. En over die onbegrijpelijke vrije trap van Cilissen 25 seconden voor tijd. ON-BE-GRIJ-PE-LIJK Tom. En waarom wisselt Frank de Boer Milik? Die had ons kunnen redden. Ja toch Tom? Zijn daar beelden van Tom? Van Milik? Met dat wisselen en zo?
Tom:
Misschien straks Jan. Feit is dat PSV kampioen is. En daarom gaan we nu even kijken naar hoe Frank de Boer, de trainer van Ajax, in de bus zat na de wedstrijd.
< 2 minuten beeld van Frank de Boer die in een bus zit. >
Jan:
Hij zit in een bus Tom. In de Ajax spelersbus. Werkelijk waar. Bij het raam. Iedereen kan hem zien zitten. Typisch Ajax dit. Zal je ze bij PSV niet zien doen dit, zomaar in een bus gaan zitten. Wij bij Ajax wel Tom. Wij doen dat.
Sjoerd:
Maar zullen we het nu even over PSV hebben? Want die zijn kampioen.
Jan:
Nou kampioen. Ze hebben twee punten meer Sjoerd. Laten we niet overdrijven. Het is eigenlijk gewoon bijna hetzelfde hoor. Dit is niet een manier waarop bijvoorbeeld AJAX kampioen zou willen worden hoor. Wij doen het toch echt liever op eigen kracht Sjoerd. Want heb je die Smeets van de Graafschap gezien Tom? Toen ie de 1-1 binnen schoot? Heb je gekeken? Die juichte wel héél hard hè Tom? Vond ik. Vond ik wel. Beetje gênant. Waarom is dat toch? Wij bij Ajax juichen zo niet. Wij gaan wiegen met de armpjes. Of bij de cornervlag staan en dat dan een andere speler doet alsof ie je schoenen poetst. Gewoon, normaal vieren dat je gescoord hebt. Maar hard juichen met twee armen in de lucht en roepen en zo is absoluut niet des Ajax. Maar in de provincie schamen ze zich nergens voor hoor. Dat werd vandaag maar weer eens duidelijk hè Youri?
Youri:
Ja pap.
Tom:
We gaan even naar een column heren. En daarna gaan we weer verder over het kampioenschap van PSV.
< Column over waarom niet-Ajacieden een hekel hebben aan de arrogantie van Ajax >
Jan:
Goede column Tom. Want waarom leeft dat nou zo? Wat doen wij fout? Wij zijn Ajax. Wij zijn de beste.
Tom:
Wie vonden jullie trouwens de beste speler van dit seizoen?
Jan:
Vincent Jansen! Absoluut Tom. Wat een speler. Zou naar Ajax moeten komen. Fan-tas-ti-sche progressie maakt die jongen door. Kunnen wij wel gebruiken bij Ajax.
Tom:
Vincent Jansen Jan? Niet Hakim Ziyech bijvoorbeeld?
Jan:
Ook prima. Als het maar niet een speler van PSV is.
Sjoerd:
Moeten we het trouwens niet even over PSV hebben? Want die zijn kampioen geworden.
Tom:
Nee, want we gaan nu kijken naar Andrea Bocelli die kwam zingen bij Leicester City.
< 2 minuten beeld van Andrea Bocelli die zingt bij Leicester City >
Pierre:
Wie is er trouwens kampioen in Nederland geworden? Want ik geloof niet dat we het daar vandaag al over hebben gehad.
Tom:
Goed dat je het even meldt Pierre. We hebben namelijk beelden van de PSV selectie in de bus op weg naar huis. Kijk. Hier kijken ze allemaal naar de tv. Zien jullie het? En nu gaan ze juichen want de Graafschap scoort. Kijk ze blij worden die PSV’ers…
< 14 seconden beeld van juichende PSV’ers in de bus >
Jan:
Weer dat juichen Tom. En ook dat banale feesten van ze. Met bier en gezelligheid. Kan ik sowieso al niet tegen, gezelligheid. Dit is helemaal niet zoals wij bij Ajax in een bus zitten hoor. Kun je dat beeld nog eens laten zien Tom? Van hoe Frank de Boer bijvoorbeeld in een bus zit. Heel anders. Zonder dat overdreven gejuich en zo.
Tom:
Tuurlijk Jan. Komt het beeld nog een keer.
Jan:
Kijk. Dát is in een bus zitten. Dán ben je een échte kampioen vind ik.
Sjoerd:
Maar PSV is toch kampioen?
Tom:
Inderdaad Sjoerd. Daarom gaan we nu even kijken naar een mini docu van een vergeten ouwe lul uit de jaren ’60, Jan Boskamp, die voetbalde voor … even kijken … oh ja, voor Ajax.
Jan:
Ah lekker. Ajax.
< 4 minuten beeld van een ouwe lul die bij Ajax voetbalde en ook nog aan toneel deed >
Tom:
PSV is kampioen. Laten we daar mee beginnen.
En laten we daar mee afsluiten. Want dit is alweer het einde van deze uitzending.
Ajax is bijna gedeeld eerste geworden, en heeft daardoor, heel knap, voorronde Champions League bereikt. Felicitaties aan Ajax zijn daarom wel op z’n plek.
Het was een picobello uitzending naar mijn mening. Youri, Jan, Sjoerd en Pierre bedankt voor jullie aanwezigheid.
En u thuis bedankt voor het kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:28

Vos

AFCA

Naar mijn mening wordt dit hier (!) bar weinig geroepen. Hier is de tendens eerder dat PSV gewoon beter was en dat Ajax goed in het spoor bleef, met slecht spel. Wat collega's of vrienden van Tweakers zeggen weet ik niet en boeit mij ook niet. Maar dat laatste wordt hier dus blijkbaar wel meegenomen door sommige mensen en hier geuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Vos schreef op maandag 09 mei 2016 @ 08:05:
Naar mijn mening wordt dit hier (!) bar weinig geroepen. Hier is de tendens eerder dat PSV gewoon beter was en dat Ajax goed in het spoor bleef, met slecht spel. Wat collega's of vrienden van Tweakers zeggen weet ik niet en boeit mij ook niet. Maar dat laatste wordt hier dus blijkbaar wel meegenomen door sommige mensen en hier geuit.
Welke post hier stoor je je nou zo erg aan? Die piepkleine plaagstootjes? Die zijn ook zeer beschaafd vergeleken bij wat er gisteravond allemaal over WhatsApp en Facebook verspreid werd.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:28

Vos

AFCA

ph4ge schreef op maandag 09 mei 2016 @ 08:09:
[...]

Welke post hier stoor je je nou zo erg aan? Die piepkleine plaagstootjes? Die zijn ook zeer beschaafd vergeleken bij wat er gisteravond allemaal over WhatsApp en Facebook verspreid werd.
Ik ga ze niet voor je quoten, lijkt me niet nodig toch? Ben je het verder met me eens? Omdat je alleen hier over begint.

Ik lees zulke berichten niet op Facebook omdat ik weet hoeveel achterlijk volk er rond loopt wat alleen maar onzin uitkraamt. En op WhatsApp is het (bij mij) alleen maar plagen, wat juist prima is en bij het voetbal hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Vos schreef op maandag 09 mei 2016 @ 08:16:
Ik lees zulke berichten niet op Facebook omdat ik weet hoeveel achterlijk volk er rond loopt wat alleen maar onzin uitkraamt. En op WhatsApp is het (bij mij) alleen maar plagen, wat juist prima is en bij het voetbal hoort.
Wat ik wil aangeven is dat wat ik hier lees precies is wat jij in je laatste zin omschrijft. :) Ik ben benieuwd wat jij dan over het randje vindt want volgens mij valt het best wel mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarvinG
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 30-12-2022
Zo ik ben weer een beetje bijgekomen.
Man, wat is dit zuur.. Maar als je op de laatste speeldag alles in eigen hand hebt en het niet kunt opbrengen om van, met alle respect, De Graafschap te winnen...dan verdien je het ook gewoon niet!

Voedingsadviseur bij Voeding-en-fitness.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phantasmagoria
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-04-2024
Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2016 @ 07:50:
Van elders op internet:

<snip>
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:57
Het is dit seizoen gewoon heel vaak met de hakken over de sloot geweest voor Ajax met daarbovenop nog eens heel erg matig voetbal. Geen donder presteren in Europa, dat gerommel met die opstelling (met spitsen El Ghazi en Schone?..), het gedoe met Jonk, het is allemaal nogal wat poeha om niet zo veel.

Ik ben blij dat de investerende en voetballende club dit seizoen gewonnen heeft. Ze stonden er mooi op tegen de CL-finalist, spelen attractief voetbal en zijn niet bang smaakmakende spelers naar NL te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-09 11:15
Verwijderd schreef op zondag 08 mei 2016 @ 22:18:
Vind Pastoor eigenlijk wel iemand voor Ajax......
Nee, laat die maar lekker bij ons blijven. Sparta heeft de afgelopen jaren al zo veel trainers versleten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
Van elders op internet:

Tom:
<knip>
Vooral leuk vanwege het leedvermaak natuurlijk. :P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrinsPils
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 12:40
En leedvermaak was (is) er! Was gisteren zelf in de Kuip, heerlijk in het zonnetje kijkend naar een saaie pot die toch nergens meer over ging. Mooie gelegenheid om even lekker bij te kleuren. En toen de tussen- en eindstand uit Doetinchem binnenkwam barstte er zowaar nog een klein feestje uit. Was leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Michielgb schreef op maandag 09 mei 2016 @ 08:56:
Ik ben blij dat de investerende en voetballende club dit seizoen gewonnen heeft. Ze stonden er mooi op tegen de CL-finalist, spelen attractief voetbal en zijn niet bang smaakmakende spelers naar NL te halen.
Het oppotten van geld door Ajax is ook slecht voor het Nederlandse voetbal. Topclubs moeten gewoon kopen bij subtopclubs, subtopclubs bij middenmoters, middenmoters bij laagvliegers etc. De topclubs halen het geld op in het buitenland en dat moet door druppelen door de hele competitie zodat iedereen er beter van wordt en de topclubs ook weer meer tegenstand hebben en daar beter van worden. Wat dat aan gaat zie ik ook liever PSV kampioen worden.

Bij met name Utrecht en AZ (en Ziyech, maar die zal wel naar het buitenland gaan) lopen een aantal jonge spelers die klaar zijn voor een stap naar een topclub en bij PSV lopen een paar spelers die klaar zijn voor een stap naar het buitenland.

Overigens is Klaassen bij de Telegraaf speler van het jaar geworden, vooral door goede beoordelingen de laatste weken. :F Bij het AD en VI is dat Janssen, een veel betere keuze, imo. Ziyech, De Jong, Guardado zijn ook spelers die ik boven Klaassen zou verkiezen. Het AD en VI hebben Klaassen niet eens in de top 5. Vermeer is bij beide kranten ook hoog geëindigd, dat is ook de enige speler bij Feyenoord die daar voor in aanmerking komt, helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:44

St@m

@ Your Service

Wat een dag gisteren :D
Begon gezellig met een lekker druk supportershome bij PEC, lekker in de zon een biertje gedaan. Daarna de wedstrijd, "voor wie ben je dan vandaag?" Een veel gehoorde vraag. Ik was voor PSV zolang de uitslag op de andere velden ook goed was voor PEC en zolang het bij De Graafschap - Ajax goed zou zijn.

Na een kwartier was ik dan ook gewoon weer voor PEC, geen geloof meer in een goede afloop (had ik vorige week al niet meer).
En plots was daar het moment in de 2e helft, PSV supporters begonnen te juichen en bij ons op de tribune ging het ook rond 1-1, 1-1!
En we schakelen weer om en zijn voor PSV, maar eigenlijk was de wedstrijd al wel gespeeld, dus dat boeide niet meer, uitslagen op de andere velden ook nog prima voor een play-off plek.
70e minuut, de eerste telefoons worden uit de zak gehaald om de andere wedstrijd te gaan kijken. Om me heen veel supporters die voor Ajax zijn en veel Feyenoorders en PSV'ers die graag PSV kampioen zien worden. Er wordt al wat gegrapt en we bestellen een broodje voor mij Ajaxmaat die zijn slipper zou gaan opeten als Ajax geen kampioen zou worden. De spanning stijgt.

En het verlossende fluitsignaal is daar, wel gedroomd maar nooit meer gehoopt dat dit zou gebeuren. De PEC/Ajacieden druipen teleurgesteld af naar huis. Ik sta wat te juichen en te genieten van de huldiging tot ik word opgemerkt door de "harde kern" van PEC. Wat ik wel niet aan het doen ben.
Dat zie je toch, niet zo aanstellen man.
Er wordt wat geduwd maar na wat sussende woorden is het ook allemaal weer goed. We besluiten toch maar even om uit het stadion te gaan om bij het supportershome een biertje te doen.
Kenneth Perez komt zwaar geïrriteerd voorbij. Blijkbaar is die voor Ajax.. Hans van Breukelen komt superblij voorbij :P

Na nog wat meer biertjes bij het stadion, hapje eten in de stad en nog wat biertjes bij een vriend van me, plof ik thuis op de bank. Hoe laat is het? 23:00, ha, nog even Studio Voetbal kijken..
Na een half uur vraag ik me af of PSV wel echt kampioen is geworden omdat het alleen maar over Ajax ging :D
/care doe maar lekker Studio Ajax.

Voor vandaag maar even vrij genomen want ik ben totaal niet fit :D

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

St@m schreef op maandag 09 mei 2016 @ 09:30:
[...]
Kenneth Perez komt zwaar geïrriteerd voorbij. Blijkbaar is die voor Ajax..
[..]
Bijzonder, heeft bij beide clubs gevoetbald en is bij beide (maar zeker ook Ajax, was zelfs een rechtzaak) niet erg lekker weggegaan.
Voor vandaag maar even vrij genomen want ik ben totaal niet fit :D
Ach gossie, 's avonds een vent... ;)
Maar ik vind het niet heul raar dat de PEC harde kerne wat geïrriteerd werd door jouw gedrag, je druiptmet 3-1 het veld af en dan staan er een aantal te juichen omdat de tegenstander kampioen is geworden.
Ga dan in het uitvak staan 8)7
ph4ge schreef op maandag 09 mei 2016 @ 09:16:
[...]

Overigens is Klaassen bij de Telegraaf speler van het jaar geworden, vooral door goede beoordelingen de laatste weken. :F Bij het AD en VI is dat Janssen, een veel betere keuze, imo. Ziyech, De Jong, Guardado zijn ook spelers die ik boven Klaassen zou verkiezen. Het AD en VI hebben Klaassen niet eens in de top 5. Vermeer is bij beide kranten ook hoog geëindigd, dat is ook de enige speler bij Feyenoord die daar voor in aanmerking komt, helaas.
Vermeer is zeker terecht bij Feyenoord, maar ik vind het terugknokken van Toornstra bijvoorbeeld ook lovenswaardig.
Kuyt die er als niet spits 23 inschiet op zijn leeftijd blijft toch ook bijzonder.

Klaassen speelde imho de laatste paar weken echt niet zo super, behalve die kop goal tegen Cambuur, maar misschien heb ik wat gemist.

Overall zou mijn top 3:
1) Guardado, deze gast is imho bij tijd en wijlen echt te goed voor onze competitie
2) Janssen, topscoorder bij AZ, gescoord bij Oranje, maar ik wil het hem nog zien doen bij een van de top 3
3) De Jong, veel gescoord, maar ook een echte leider

en de publieksprijs: Beugelsdijk, want ik geniet van die gozah :D

[ Voor 47% gewijzigd door Afvalzak op 09-05-2016 10:08 ]

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:44

St@m

@ Your Service

Afvalzak schreef op maandag 09 mei 2016 @ 10:01:
[...]

Bijzonder, heeft bij beide clubs gevoetbald en is bij beide (maar zeker ook Ajax, was zelfs een rechtzaak) niet erg lekker weggegaan.

[...]

Ach gossie, 's avonds een vent... ;)
Maar ik vind het niet heul raar dat de PEC harde kerne wat geïrriteerd werd door jouw gedrag, je druiptmet 3-1 het veld af en dan staan er een aantal te juichen omdat de tegenstander kampioen is geworden.
Ga dan in het uitvak staan 8)7
Pff.. hou toch op man. De harde kern van PEC zijn jochies van 20 ofzo die pas naar de voetbal mogen sinds PEC in de eredivisie voetbalt. Never nooit is het een probleem geweest, op vrijdagavond naar FC Zwolle (in de 1e divisie) en op zaterdag/zondag ben je gewoon voor Ajax/Feyenoord/PSV net zoals 99% van de supporters van bijna elke club in de 1e divisie.
Against modern football roepen ze dan.. weet je, vroeger kon je gewoon samen met de supporters van de tegenstander een biertje drinken. Maar door het doorgesnoven tuig op de tribunes kan dat niet meer. Ze hebben zelf niet in de gaten dat ZIJ het probleem zijn.

Kijk, als PEC nou met lege handen had gestaan.. tja.. maar ondanks het verlies hebben ze gewoon play-offs gehaald. Prima deal.

[ Voor 11% gewijzigd door St@m op 09-05-2016 10:10 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 10:54
St@m schreef op maandag 09 mei 2016 @ 10:07:
[...]
...op zaterdag/zondag ben je gewoon voor Ajax/Feyenoord/PSV net zoals 99% van de supporters van bijna elke club in de 1e divisie.
Het zelfde geldt natuurlijk voor Ajax / Feyenoord / PSV supporters die nog nooit in het stadion of überhaupt in de provincie wonen. Zelf ben ik voor VV Capelle daarnaast voor PSV; geen idee waarom; ben geen Brabander kom er nooit; ga alleen naar Eindhoven om richting het vliegveld te gaan. Die vent die die pop ophing bij Ajax van Vermeer woonde ergens in Arnhem ofzo :F

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Vermeer is zeker terecht bij Feyenoord, maar ik vind het terugknokken van Toornstra bijvoorbeeld ook lovenswaardig.
Kuyt die er als niet spits 23 inschiet op zijn leeftijd blijft toch ook bijzonder.
Toornstra heeft gewoon te weinig gespeeld om een prijs over een heel seizoen te krijgen. Hij heeft inderdaad wel de weg omhoog gevonden, maar is natuurlijk nog lang geen Ziyech, Guardado etc. Kuyt had ook te maken met wellicht te hoge verwachtingen. Op zichzelf heeft hij uitzonderlijke cijfers en is hij los van de statistieken natuurlijk ook heel belangrijk.

Vermeer was de enige constante factor bij Feyenoord, elke wedstrijd op zn minst een 7 verdiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20-09 12:34

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Van elders op internet:

Tom:
Goedenavond beste kijkers. Dit is Studio Voetbal.
Mijn gasten van vanavond zijn Jan Mulder, Youri Mulder, Sjoerd Mossou en Pierre van Hooijdonk.
Heren, PSV is landskampioen. Dat zag niemand aankomen.
Jan:
Jaaaa. En Ajax is geen kampioen Tom. Werkelijk waar, door die ene misser van Cerny. Die kost óns het kampioenschap Tom. Laten we het daar eens over hebben. En over die onbegrijpelijke vrije trap van Cilissen 25 seconden voor tijd. ON-BE-GRIJ-PE-LIJK Tom. En waarom wisselt Frank de Boer Milik? Die had ons kunnen redden. Ja toch Tom? Zijn daar beelden van Tom? Van Milik? Met dat wisselen en zo?
Tom:
Misschien straks Jan. Feit is dat PSV kampioen is. En daarom gaan we nu even kijken naar hoe Frank de Boer, de trainer van Ajax, in de bus zat na de wedstrijd.
Jan:
Hij zit in een bus Tom. In de Ajax spelersbus. Werkelijk waar. Bij het raam. Iedereen kan hem zien zitten. Typisch Ajax dit. Zal je ze bij PSV niet zien doen dit, zomaar in een bus gaan zitten. Wij bij Ajax wel Tom. Wij doen dat.
Sjoerd:
Maar zullen we het nu even over PSV hebben? Want die zijn kampioen.
Jan:
Nou kampioen. Ze hebben twee punten meer Sjoerd. Laten we niet overdrijven. Het is eigenlijk gewoon bijna hetzelfde hoor. Dit is niet een manier waarop bijvoorbeeld AJAX kampioen zou willen worden hoor. Wij doen het toch echt liever op eigen kracht Sjoerd. Want heb je die Smeets van de Graafschap gezien Tom? Toen ie de 1-1 binnen schoot? Heb je gekeken? Die juichte wel héél hard hè Tom? Vond ik. Vond ik wel. Beetje gênant. Waarom is dat toch? Wij bij Ajax juichen zo niet. Wij gaan wiegen met de armpjes. Of bij de cornervlag staan en dat dan een andere speler doet alsof ie je schoenen poetst. Gewoon, normaal vieren dat je gescoord hebt. Maar hard juichen met twee armen in de lucht en roepen en zo is absoluut niet des Ajax. Maar in de provincie schamen ze zich nergens voor hoor. Dat werd vandaag maar weer eens duidelijk hè Youri?
Youri:
Ja pap.
Tom:
We gaan even naar een column heren. En daarna gaan we weer verder over het kampioenschap van PSV.
< Column over waarom niet-Ajacieden een hekel hebben aan de arrogantie van Ajax >
Jan:
Goede column Tom. Want waarom leeft dat nou zo? Wat doen wij fout? Wij zijn Ajax. Wij zijn de beste.
Tom:
Wie vonden jullie trouwens de beste speler van dit seizoen?
Jan:
Vincent Jansen! Absoluut Tom. Wat een speler. Zou naar Ajax moeten komen. Fan-tas-ti-sche progressie maakt die jongen door. Kunnen wij wel gebruiken bij Ajax.
Tom:
Vincent Jansen Jan? Niet Hakim Ziyech bijvoorbeeld?
Jan:
Ook prima. Als het maar niet een speler van PSV is.
Sjoerd:
Moeten we het trouwens niet even over PSV hebben? Want die zijn kampioen geworden.
Tom:
Nee, want we gaan nu kijken naar Andrea Bocelli die kwam zingen bij Leicester City.
< 2 minuten beeld van Andrea Bocelli die zingt bij Leicester City >
Pierre:
Wie is er trouwens kampioen in Nederland geworden? Want ik geloof niet dat we het daar vandaag al over hebben gehad.
Tom:
Goed dat je het even meldt Pierre. We hebben namelijk beelden van de PSV selectie in de bus op weg naar huis. Kijk. Hier kijken ze allemaal naar de tv. Zien jullie het? En nu gaan ze juichen want de Graafschap scoort. Kijk ze blij worden die PSV’ers…
< 14 seconden beeld van juichende PSV’ers in de bus >
Jan:
Weer dat juichen Tom. En ook dat banale feesten van ze. Met bier en gezelligheid. Kan ik sowieso al niet tegen, gezelligheid. Dit is helemaal niet zoals wij bij Ajax in een bus zitten hoor. Kun je dat beeld nog eens laten zien Tom? Van hoe Frank de Boer bijvoorbeeld in een bus zit. Heel anders. Zonder dat overdreven gejuich en zo.
Tom:
Tuurlijk Jan. Komt het beeld nog een keer.
Jan:
Kijk. Dát is in een bus zitten. Dán ben je een échte kampioen vind ik.
Sjoerd:
Maar PSV is toch kampioen?
Tom:
Inderdaad Sjoerd. Daarom gaan we nu even kijken naar een mini docu van een vergeten ouwe lul uit de jaren ’60, Jan Boskamp, die voetbalde voor … even kijken … oh ja, voor Ajax.
Jan:
Ah lekker. Ajax.
< 4 minuten beeld van een ouwe lul die bij Ajax voetbalde en ook nog aan toneel deed >
Tom:
PSV is kampioen. Laten we daar mee beginnen.
En laten we daar mee afsluiten. Want dit is alweer het einde van deze uitzending.
Ajax is bijna gedeeld eerste geworden, en heeft daardoor, heel knap, voorronde Champions League bereikt. Felicitaties aan Ajax zijn daarom wel op z’n plek.
Het was een picobello uitzending naar mijn mening. Youri, Jan, Sjoerd en Pierre bedankt voor jullie aanwezigheid.
+10 hahaha :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
[...]
Dat heeft alles te maken met het niveau van de Eredivisie. Kijk je naar de spits van PSV; de Jong. Leuk tegen clubjes zoals Zwolle, NEC en Vitesse. Maar in Europa heeft hij er weinig van gebakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Precies, die moet ook lekker bij PSV blijven en niet weer naar een subtopper in een topcompetitie, daar is hij niet voor geschikt, dat niveau kan hij niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

ph4ge schreef op maandag 09 mei 2016 @ 10:12:
[...]
Kuyt had ook te maken met wellicht te hoge verwachtingen.
Fantastisch toch. Die Kuyt heeft mooie statistieken en brengt (in de meeste wedstrijden) vuur in het team. Elke speler in de ED die zo speelt zou op handen gedragen worden.

En bij Kuyt is de media (van NOS, VI tot AD): Meh

Ik hoop dat hij blijft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PickleRick
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16-09 11:14
Meer nog dan Guardado, vond ik toch Davy Pröpper de speler van het seizoen bij PSV. Hoe makkelijk hij de stap van Vitesse heeft kunnen zetten, is bewonderenswaardig. En ook nog eens bepalend zijn in de Champions League, ik ben heel benieuwd waar zijn lat ligt.

Speler van het jaar in de eredivisie vind ik toch wel Ziyech. Zeker voor de winterstop heeft hij in zijn eentje er voor gezorgd dat Twente boven de streep bleef.

Steam: Pickle Rick

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aicaramba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Bij #studiovoetbal vrijwel geen woord over Feyenoord, terwijl wij ook geen kampioen zijn geworden.
:p

Toch, begrijp ik het wel een beetje. Die 1-1 was toch wel echt het moment van de dag. Ajax was degene die alles weggooide.

Natuurlijk was de aandacht voor PSV te weinig, maar ik vind nu zelf ook de ineenstorting van Ajax interessanter: WTF happened

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-09 08:31

PauseBreak

derp!

PWM schreef op maandag 09 mei 2016 @ 10:26:
[...]

[...]

:p

Toch, begrijp ik het wel een beetje. Die 1-1 was toch wel echt het moment van de dag. Ajax was degene die alles weggooide.

Natuurlijk was de aandacht voor PSV te weinig, maar ik vind nu zelf ook de ineenstorting van Ajax interessanter: WTF happened
Nou ja, er gebeurde eigenlijk hetzelfde als de laatste drie wedstrijden. Ajax kon niet goed met de druk omgaan en als je dan een vechtploeg treft dan kan het dubbeltje wel eens de andere kant op vallen.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:44
De Graafschap heeft na de winterstop thuis ook behoorlijk wat punten gepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
PSV wordt kampioen omdat Ajax het laat liggen, dan is het min of meer wel logisch dat het over dat laatste gaat en niet hoe goed PSV speelde tegen PEC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
PWM schreef op maandag 09 mei 2016 @ 10:16:
[...]

Fantastisch toch. Die Kuyt heeft mooie statistieken en brengt (in de meeste wedstrijden) vuur in het team. Elke speler in de ED die zo speelt zou op handen gedragen worden.

Inderdaad, al dat geneuzel van dat hij op zijn retour is, te oud, bla bla bla. Wel direct betrokken bij 28 doelpunten in 38 wedstrijden (23 goals - 5 assists). Niet slecht voor die man met zijn rollator! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
dutchgio schreef op maandag 09 mei 2016 @ 10:30:
PSV wordt kampioen omdat Ajax het laat liggen, dan is het min of meer wel logisch dat het over dat laatste gaat en niet hoe goed PSV speelde tegen PEC.
PSV wordt kampioen omdat ze beter zijn dan Ajax. Als je op zo'n manier gaat redeneren moet je Kittel niet interviewen maar Owen omdat hij het heeft laten liggen.
.
En dan de manier waarop PSV de echte schaal kreeg; op een parkeerplaatsje als of het één of andere drugsdeal was. Echt schandalig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
PWM schreef op maandag 09 mei 2016 @ 10:16:

Ik hoop ook dat hij blijft, maar ik hoop ook dat hij langzaam uitgefaseerd wordt en er talenten inkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 16:30

MAZZA

Barbie is er weer!

PauseBreak schreef op maandag 09 mei 2016 @ 10:27:
[...]

Nou ja, er gebeurde eigenlijk hetzelfde als de laatste drie wedstrijden. Ajax kon niet goed met de druk omgaan en als je dan een vechtploeg treft dan kan het dubbeltje wel eens de andere kant op vallen.
Met de druk omgaan was het niet. Het spel is gewoon te middelmatig om kampioen te worden. Als Ajax-supporter ga je de meeste wedstrijden niet in met het gevoel van dit is een zekerheidje. Het hele seizoen is een wisseling geweest van "Yes, dit gaat lekker" tot "WTF is dit?!". Het is een klein wonder geweest dat het zo lang, zo goed ging. En het is tekenend voor dit seizoen dat met de schaal bijna in handen alles weer kwijtspelen in een wedstrijd waarvan vrijwel iedereen (supporter of niet) op voorhand denkt dat het gewoon een simpele overwinning moet zijn voor Ajax.

Supporter zijn van Ajax zijn in 2015/2016 is een beetje leven tussen hoop en vrees. En die vrees wordt je dan elke keer weer hard in je gezicht gedrukt :/

Maar goed.. Gefeliciteerd PSV en aanhang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
xzaz schreef op maandag 09 mei 2016 @ 10:36:
[...]

PSV wordt kampioen omdat ze beter zijn dan Ajax. Als je op zo'n manier gaat redeneren moet je Kittel niet interviewen maar Owen omdat hij het heeft laten liggen.
.
En dan de manier waarop PSV de echte schaal kreeg; op een parkeerplaatsje als of het één of andere drugsdeal was. Echt schandalig.
Die echte schaal was toch ook in Doetinchem en niet in Zwolle? Met een reden misschien?
Of is PSV beter dan Ajax omdat Ajax niet wint van De Graafschap? (En PSV wel....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
dutchgio schreef op maandag 09 mei 2016 @ 10:39:
[...]

Die echte schaal was toch ook in Doetinchem en niet in Zwolle? Met een reden misschien?
Of is PSV beter dan Ajax omdat Ajax niet wint van De Graafschap? (En PSV wel....)
Ze zouden het kunnen hebben gehad over het feit dat PSV tegen de topploegen erg goed heeft gepresteerd, met slechts 1 nederlaag tegen ajax. Of dat PSV 2/3 van de competitie gewoon beter voetbal liet zijn, maar dat ze met name rond CL wedstrijden punten lieten liggen tegen de kleintjes. Of dat PSV wél met de druk om kon gaan. Of dat PSV best veel doelpunten heeft gemaakt en veel kansen heeft gecreerd gedurende het seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 19-09 16:31

Baseman77

We move

Wat een onwaarschijnlijke ontknoping gisteren!
Ik kon het ook maar nauwelijks geloven, maar dat maakte het feest er gisteren niet minder mooi om *O*
Wat een ontlading na het laatste fluitsignaal bij De Graafschap-Ajax...vooraf had ik alleen een beetje hoop op de titel, na de 0-1 van Ajax legde ik me neer bij het onvermijdelijke, na de 1-1 kwam er toch weer wat hoop terug, om vervolgens steeds zenuwachtiger te worden naarmate het einde van de wedstrijd dichterbij kwam.

PSV heeft een gelukkige hand bij bizarre ontknopingen op de laatste speeldag, na 2007 wordt ook 2016 nooit meer vergeten d:)b _/-\o_

PS: Ik heb gister geen Studio Voetbal gekeken, maar gezien de berichten in de media en op Twitter was het een schandalige uitzending. Veel aandacht voor Ajax zou begrijpelijk zijn, dat echter zo ongeveer de gehele uitzending over Ajax is gegaan is belachelijk. Volkomen terecht dat deze uitzending hard wordt aangepakt in de media.

[ Voor 21% gewijzigd door Baseman77 op 09-05-2016 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
dutchgio schreef op maandag 09 mei 2016 @ 10:39:
[...]

Wat Jan in Studio Voetbal ook deed is het hele seizoen koppelen aan één wedstrijd. En dat is niet terecht; kijk gewoon naar het punten verlies. Je moet elke wedstrijd winnen. Ik weet nog dat de coach van PSV, toen Rutte eens zei na een gelijkspel bij één van de eerste wedstrijd van het seizoen "Ach het seizoen is nog niet afgelopen". Dat was zoooooooo tergend. Je moet voor elk punt strijden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:24
Snap niet dat mensen het zo serieus kunnen nemen, ik ben voor Ajax, maar ik lag net zo hard om de grapjes en plaatjes als mijn PSV collega's. Is toch gewoon voetbalhumor, als iedereen het wat minder serieus zou nemen, zaten we weer gezellig door elkaar in een stadion, maar goed dat gaat nooit meer gebeuren uiteraard :+

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aicaramba
Die ene wedstrijd is bepalend. Die ene kans can Cerny verloor het kampioenschap. Maar die ene verkeerde beslissing van Makalie moet worden uitgesmeerd over het hele seizoen en dan wordt dat altijd wel gelijk getrokken. Dat is vaak de tendens.

Vorige week was (ik weet zijn naam niet) aan het verkondigen dat PSV het in de grote wedstrijden had laten liggen, want ze verloren van ajax.

Nee, ook dan moet je het over het hele seizoen uitsmeren, want PSV heeft gewoon het kampioenschap gewonnen tegen de grote teams, maar bijna verspeeld tegen de kleintjes. Ajax heeft over het hele seizoen te weinig punten behaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
aicaramba schreef op maandag 09 mei 2016 @ 11:07:
Die ene wedstrijd is bepalend. Die ene kans can Cerny verloor het kampioenschap. Maar die ene verkeerde beslissing van Makalie moet worden uitgesmeerd over het hele seizoen en dan wordt dat altijd wel gelijk getrokken. Dat is vaak de tendens.

Vorige week was (ik weet zijn naam niet) aan het verkondigen dat PSV het in de grote wedstrijden had laten liggen, want ze verloren van ajax.

Nee, ook dan moet je het over het hele seizoen uitsmeren, want PSV heeft gewoon het kampioenschap gewonnen tegen de grote teams, maar bijna verspeeld tegen de kleintjes. Ajax heeft over het hele seizoen te weinig punten behaald.
Precies, het is een competitie geen knock-out systeem.

Om de pijnlijkheid nog even op te halen; Arjen Robben had de bal erin moeten schieten tegen Spanje toen die 1 op 1 tegenover Casillas stond.

[ Voor 8% gewijzigd door xzaz op 09-05-2016 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
aicaramba schreef op maandag 09 mei 2016 @ 11:07:
Ajax heeft over het hele seizoen te weinig punten behaald.
Uiteindelijk te weinig om kampioen te worden, maar wel bizar veel punten t.o.v. vorige seizoenen waarmee je doorgaabs kampioen wordt, ook die van PSV.
Erg aan elkaar gewaagd en beide erg veel punten behaald, dat is ook wel een prestatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
dutchgio schreef op maandag 09 mei 2016 @ 11:14:
[...]

Uiteindelijk te weinig om kampioen te worden, maar wel bizar veel punten t.o.v. vorige seizoenen waarmee je doorgaabs kampioen wordt, ook die van PSV.
Erg aan elkaar gewaagd en beide erg veel punten behaald, dat is ook wel een prestatie.
Aan de andere kant had ajax die seizoenen ook bizar weinig punten nodig om kampioen te worden, omdat vooral PSV het gigantisch liet afweten.

Dit is overigens geen aanval op ajax, maar vooral op PSV.

[ Voor 5% gewijzigd door aicaramba op 09-05-2016 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ph4ge schreef op maandag 09 mei 2016 @ 09:16:
[...]

Het oppotten van geld door Ajax is ook slecht voor het Nederlandse voetbal. Topclubs moeten gewoon kopen bij subtopclubs, subtopclubs bij middenmoters, middenmoters bij laagvliegers etc. De topclubs halen het geld op in het buitenland en dat moet door druppelen door de hele competitie zodat iedereen er beter van wordt en de topclubs ook weer meer tegenstand hebben en daar beter van worden. Wat dat aan gaat zie ik ook liever PSV kampioen worden.
Mwah. Kan me wel voorstellen dat menigeen een beetje een wrange smaak in de mond krijgt met dat je bedenkt dat de Europese instantie die er over gaat nog steeds geen definitieve uitspraak heeft gedaan inzake die gronddeal die PSV indertijd met de gemeente Eindhoven maakte. Wat PSV er niet van weerhouden heeft twee seizoenen achter elkaar landskampioen te worden, mede mogelijk gemaakt door de opbrengsten uit die gronddeal.

Komt die uitspraak alsnog en blijkt die negatief te zijn voor PSV komen die landstitels van PSV toch acht wel in een heel apart daglicht te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Die 49 Miljoen hebben ze wel al terugverdiend (al is dat vast nog niet terugbetaald) door 2 jaar Champions League te voetballen ;)

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Zoveel levert CL toch ook weer niet op?
Die 20 miljoen die genoemd werd was als totaal van het kampioenschap geloof ik wat het verschil maakt niet van slechts de CL.

[ Voor 7% gewijzigd door dutchgio op 09-05-2016 11:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 16:01
Erg sneu om nu weer die grond deal er bij te halen, moeten we dan ook nog ff kritisch kijken wie er groot aandeelhouder van de Arena is? (kuch, de gemeente Amsterdam, kuch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

ph4ge schreef op maandag 09 mei 2016 @ 06:19:
Tja, je kan van alles over 'Ajax haat' schrijven. Dat tegen Utrecht het stadion al bijna leeg was is ook zo'n voorbeeld waarom je het niet zo gunt. Blijf achter je ploeg staan ook als ze slecht spelen.
Geen idee of het waar is, maar er is mij verteld dat bij een brandoefening het langer duurt voor de Arena leeg is dan wanneer Ajax op punt van verliezen staat... :+
Ik merk dat ook niet-Feyenoord supporters ook bijv het gedoe rond de dubbele bekerfinale en de bekerfinale tegen Zwolle en andere historie niet zijn vergeten. Tel daar het gedrag van de laatste weken bij op waar de prestaties van PSV in Europa en Feyenoord in de beker belachelijk werden gemaakt en er ontstaat gewoon een beetje leedvermaak. Dat is niets ten nadelen van de meeste 'goede' Ajacieden, en een beetje plagen over en weer moet ook gewoon kunnen, imo. Dat de rollen meestal omgedraaid zijn speelt ook mee. :-)
Beetje plagen hoort er bij.
Als PSV-supporter kon ik ook wel lachen om de Netnix-shirts die PSV volgens de Ajax-aanhang zou dragen in de laatste wedstrijd. :)

[ Voor 0% gewijzigd door Pietervs op 09-05-2016 11:45 . Reden: Typo ]

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
Pietervs schreef op maandag 09 mei 2016 @ 11:44:
[...]

Als PSV-supporter kon ik ook wel lachen om de Netnix-shirts die PSV volgens de Ajax-aanhang zou dragen in de laatste wedstrijd. :)
Die de Ajax-supporters nu terug krijgen als "Ziggo sponsort volgend seizoen als NetNix op de borst"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-09 09:36
Gefeliciteerd PSVers.
Bizar dat Ajax het verprutst tegen de Graafschap. Maar wederom kampioen!

Nu hopen dat Feyenoord volgend seizoen wat langer meedoet, want het huidige seizoen is schandalig. Gelukkig hebben we de beker gewonnen. Dat is in ieder geval iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Laatst online: 18-09 08:25

Niku

Alagaesii

Zeer benieuwd wat Luuk de Jong gaat doen volgend jaar. Hoop dat ie blijft. Als PSV dankzij een nieuw CL avontuur de selectie redelijk bij elkaar houdt, zijn ze volgend jaar weer de topfavoriet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Laatst online: 16:18
PrinsPils schreef op maandag 09 mei 2016 @ 09:11:
En leedvermaak was (is) er! Was gisteren zelf in de Kuip, heerlijk in het zonnetje kijkend naar een saaie pot die toch nergens meer over ging. Mooie gelegenheid om even lekker bij te kleuren. En toen de tussen- en eindstand uit Doetinchem binnenkwam barstte er zowaar nog een klein feestje uit. Was leuk :)
Toch wel mooi om te zien dat je toch nog kunt juichen om een niet-kampioenschap van Ajax, terwijl je zelf 17 jaar al niet meer kampioen bent geworden. Een beetje triest..

Overigens was het gisteren duidelijk te zien dat de spanning te groot was bij de Ajax spelers, uiteindelijk heeft PSV de meeste punten en zijn ze de terechte kampioen. Aan alle PSV supporters hier, van harte gefeliciteerd.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 22:47

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
ph4ge schreef op maandag 09 mei 2016 @ 06:19:
Tja, je kan van alles over 'Ajax haat' schrijven. Dat tegen Utrecht het stadion al bijna leeg was is ook zo'n voorbeeld waarom je het niet zo gunt. Blijf achter je ploeg staan ook als ze slecht spelen.
Eens, maar dat blijft ook een hardnekkig vooroordeel. Alsof het alleen, of meer, bij Ajax gebeurt. Ik zie elke week weer op TV de supporters voortijdig stadions verlaten. Ja, in een groot stadion zijn dat er meer, maar het gebeurt overal.
Ik merk dat ook niet-Feyenoord supporters ook bijv het gedoe rond de dubbele bekerfinale en de bekerfinale tegen Zwolle en andere historie niet zijn vergeten. Tel daar het gedrag van de laatste weken bij op waar de prestaties van PSV in Europa en Feyenoord in de beker belachelijk werden gemaakt en er ontstaat gewoon een beetje leedvermaak. Dat is niets ten nadelen van de meeste 'goede' Ajacieden, en een beetje plagen over en weer moet ook gewoon kunnen, imo. Dat de rollen meestal omgedraaid zijn speelt ook mee. :-)
Dit verbaast mij oprecht, wat een verschil in beleving. Ik heb werkelijk waar helemaal niets mee gekregen van het belachelijk maken van de prestaties van PSV en Feyenoord. Wellicht is dat gewoon aan mij voorbij gegaan, of misschien beleef ik het heel anders. Ik ben wel benieuwd wat jij dan ervaren hebt. :)

Een beetje plagen onderling is mij ook niet vreemd, maar dat is dan ook tussen vrienden onderling. Ik snap ook wel dat je als fan van een kleinere club weinig te plagen hebt, dus dat je mee lift op het succes van een concurrent van de grote club.

Gisteren zat ik toevallig in een plaatselijke voetbalkantine, zo'n 170 kilometer van Eindhoven. Het was echter net alsof ik midden in Eindhoven zat, terwijl er amper PSV-supporters waren. Dan helpt bij mij niet mee om het 'support your local club' idee aan te hangen, het geeft toch een wrange smaak. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Gynnad schreef op maandag 09 mei 2016 @ 12:08:
[...]

Toch wel mooi om te zien dat je toch nog kunt juichen om een niet-kampioenschap van Ajax, terwijl je zelf 17 jaar al niet meer kampioen bent geworden. Een beetje triest..
Een logisch gevolg van Ajax-supporters die smalend deden over de bekerwinst van Feyenoord. Dat was 'maar' de beker....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Laatst online: 16:18
Friespeuk schreef op maandag 09 mei 2016 @ 12:27:
[...]

Een logisch gevolg van Ajax-supporters die smalend deden over de bekerwinst van Feyenoord. Dat was 'maar' de beker....
Het is nog steeds 'maar' de beker, een mooie prijs als je het landskampioenschap pakt voor een club als Ajax en ik denk dat ik ook wel mag spreken voor PSV. Maar dat had voor mij het seizoen nog steeds niet gemaakt als Ajacied zijnde.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 22:47

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Iedereen noemt het 'maar' de beker, dat is echt niet beperkt tot Ajacieden hoor. :D

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Nu online

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Gonadan schreef op maandag 09 mei 2016 @ 12:54:
Iedereen noemt het 'maar' de beker, dat is echt niet beperkt tot Ajacieden hoor. :D
En dat is nog logisch ook. Een prijs gebaseerd op - hoeveel zijn het er - 6, 7 of 8 potjes tegen half gemotiveerde tegenstanders is niet een hoofdprijs. Meer als een bronze medaille - ook een prijs.

Desondanks wel terecht dat Feyenoord hem gewonnen heeft en ik snap hun feestje goed. Dat van de tweede plaats vieren een aantal jaren geleden is een ander verhaal.

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

dutchgio schreef op maandag 09 mei 2016 @ 11:34:
Zoveel levert CL toch ook weer niet op?
Die 20 miljoen die genoemd werd was als totaal van het kampioenschap geloof ik wat het verschil maakt niet van slechts de CL.
http://www.nu.nl/champion...uro-champions-league.html
Startgeld is 12 miljoen + 3.8 miljoen tv gelden.

Als je dat een paar jaar achter elkaar red dan koop je als club Eindhoven over ipv andersom ;)
Family Guy schreef op maandag 09 mei 2016 @ 12:57:
[...]

En dat is nog logisch ook. Een prijs gebaseerd op - hoeveel zijn het er - 6, 7 of 8 potjes tegen half gemotiveerde tegenstanders is niet een hoofdprijs. Meer als een bronze medaille - ook een prijs.

[...]
Zo kan je een Europa League ook wel diskwalificeren tot een troostprijs, de helft van de LEague is niet gemotiveerd omdat het niet genoeg geld opbrengt etc. Het is 1 van de 3 prijzen die we kunnen winnen in Nederland, daarnaast ga je gegarandeerd Europa in en heb je direct kans op de JC schaal.

Dus ja, het is misschien de kortste weg naar een prijs maar ik vind het zeker wel een hoofdprijs.

En half gemotiveerd, PEC, Ajax en Utrecht waren volgens mij best wel gemotiveerd.

[ Voor 43% gewijzigd door Afvalzak op 09-05-2016 13:04 ]

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
Afvalzak schreef op maandag 09 mei 2016 @ 12:58:
[...]

http://www.nu.nl/champion...uro-champions-league.html
Startgeld is 12 miljoen + 3.8 miljoen tv gelden.

Als je dat een paar jaar achter elkaar red dan koop je als club Eindhoven over ipv andersom ;)
En dat bedrag zal dit jaar alleen maar hoger zijn, aangezien iedere jaar het miljardenbal het prijzengeld omhoog gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Joostje123 schreef op maandag 09 mei 2016 @ 13:03:
[...]

En dat bedrag zal dit jaar alleen maar hoger zijn, aangezien iedere jaar het miljardenbal het prijzengeld omhoog gaat
Klopt, maar mocht Ajax wel de voorrondes overleven dan is het bedrag wel weer minder omdat het startbedrag dan gesplitst wordt over deze teams als ik het goed heb.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
Afvalzak schreef op maandag 09 mei 2016 @ 13:05:
[...]

Klopt, maar mocht Ajax wel de voorrondes overleven dan is het bedrag wel weer minder omdat het startbedrag dan gesplitst wordt over deze teams als ik het goed heb.
Dan word het startbedrag niet gesplitst
Maar het tv bedrag:

Tv-gelden (CL)
Verder maken de clubs per land aanspraak op de pot tv-gelden voor het betreffende land. Omdat ook de uitzendrechten per land verschillen, is ervoor gekozen om deze middels een verdeelsleutel terug te laten vloeien naar de verschillende landen. De grote (voetbal)landen krijgen hieruit aanzienlijk meer dan clubs uit een land als Nederland, die zich moeten zien te redden met een ‘schamele’ 8,5 miljoen euro.
De helft van dit bedrag wordt verdeeld onder alle clubs uit dat land, 10% gaat naar de in de voorronden uitgeschakelde club(s), en de rest, vaak minder dan de helft dus, wordt verdeeld onder alle deelnemers van dat land aan het hoofdtoernooi.
Doen twee clubs (of meer) mee aan het hoofdtoernooi, dan moeten ze deze pot splitsen. In 2012, 2013 en 2014 kon Ajax dit bedrag dus geheel voor zichzelf houden.

---
http://plazilla.com/page/...s-league-en-europa-league

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Joostje123 schreef op maandag 09 mei 2016 @ 13:08:
[...]

Dan word het startbedrag niet gesplitst
Maar het tv bedrag:

Tv-gelden (CL)
Verder maken de clubs per land aanspraak op de pot tv-gelden voor het betreffende land. Omdat ook de uitzendrechten per land verschillen, is ervoor gekozen om deze middels een verdeelsleutel terug te laten vloeien naar de verschillende landen. De grote (voetbal)landen krijgen hieruit aanzienlijk meer dan clubs uit een land als Nederland, die zich moeten zien te redden met een ‘schamele’ 8,5 miljoen euro.
De helft van dit bedrag wordt verdeeld onder alle clubs uit dat land, 10% gaat naar de in de voorronden uitgeschakelde club(s), en de rest, vaak minder dan de helft dus, wordt verdeeld onder alle deelnemers van dat land aan het hoofdtoernooi.
Doen twee clubs (of meer) mee aan het hoofdtoernooi, dan moeten ze deze pot splitsen. In 2012, 2013 en 2014 kon Ajax dit bedrag dus geheel voor zichzelf houden.

---
http://plazilla.com/page/...s-league-en-europa-league
Weer wat geleerd :)

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrinsPils
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 12:40
Family Guy schreef op maandag 09 mei 2016 @ 12:57:
[...]

Desondanks wel terecht dat Feyenoord hem gewonnen heeft en ik snap hun feestje goed. Dat van de tweede plaats vieren een aantal jaren geleden is een ander verhaal.
Ik denk juist dat de tegenstanders in de beker gemiddeld genomen extra gemotiveerd zijn, voor alles onder de top 3 is het namelijk de enige (realistische) kans om een prijs te pakken, en daarmee zelfs Europees voetbal te verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
top 2 kun je wel stellen, gezien hoe blij ze met de bekerwinst waren, hoe dat gevierd werd en de titelkansen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GrooV schreef op maandag 09 mei 2016 @ 11:40:
Erg sneu om nu weer die grond deal er bij te halen, moeten we dan ook nog ff kritisch kijken wie er groot aandeelhouder van de Arena is? (kuch, de gemeente Amsterdam, kuch)
Ik ben geen Ajacied hoor. En ja, de toenmalige wethouder financiën van de gemeente Amsterdam heeft jaren later idd verklaard dat hij de gemeenteraad indertijd, zonder het zelf te weten, onvolledig heeft geïnformeerd. Die toenmalige wedhouder wist toen ook niet dat het de gemeente Amsterdam meer dan fl.60,- miljoen zou gaan kosten.

Los daarvan, toont die gronddeal wel aan dat het met eerlijke concurrentie niet echt veel meer te doen heeft.

Kan me zo uit de losse pols ook nog wel herinneren dat het stadion van Sparta bijvoorbeeld op kosten van de gemeente Rotterdam is opgeknapt en dat Sparta daar zeggen en schrijven het symbolische bedrag van €1,- voor heeft betaald.

En dan heb ik het nog niet eens over de garantiestellingen van de gemeente Enschede en de gemeente Almelo voor respectievelijk Twente en Heracles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gynnad schreef op maandag 09 mei 2016 @ 12:08:
[...]

Overigens was het gisteren duidelijk te zien dat de spanning te groot was bij de Ajax spelers, uiteindelijk heeft PSV de meeste punten en zijn ze de terechte kampioen. Aan alle PSV supporters hier, van harte gefeliciteerd.
Woon al jaren in Amsterdam maar woonde als klein kind in Rotterdam Zuid. Kan je vertellen dat ik hier menigmaal geplaagd werd afgelopen weken dat de beker maar een troostprijs was en niets voorstelde.

Helemaal niets in Amsterdam pak ik iedereen terug die mij zo plaagde. Mag ik? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Wel leuk dat PSV en Feyenoord na de zomer mogen uitmaken wie nu echt de baas in Amsterdam is :+

Sommige mensen mogen hier wel een iets dikkere huid hebben hoor ;) Beetje incasseren kan geen kwaad, vertel ik mijn kinderen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
PWM schreef op maandag 09 mei 2016 @ 14:05:
Wel leuk dat PSV en Feyenoord na de zomer mogen uitmaken wie nu echt de baas in Amsterdam is :+

Sommige mensen mogen hier wel een iets dikkere huid hebben hoor ;) Beetje incasseren kan geen kwaad, vertel ik mijn kinderen ook.
Ik vind de vergelijking voetbalsupporters en kinderen idd wel een passende. :)

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 08:56
Las op twitter dat de goalmaker van de Graafschap bedreigd werd momenteel en ook diens familie. En dat hij daarom o.a. in Limburg een interview had afgezegd.
Dan heb je toch een slag van de molen gehad als dat in je hoofd op komt.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
loewie1984 schreef op maandag 09 mei 2016 @ 14:32:
Las op twitter dat de goalmaker van de Graafschap bedreigd werd momenteel en ook diens familie. En dat hij daarom o.a. in Limburg een interview had afgezegd.
Nja, ik snap het wel. Hoe haal je het als voetballer in je hoofd om je werk zo goed mogelijk te doen!? Dat is natuurlijk van de zotte.

[/sarcasm]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Heerlijk volk toch. Eerst een Vermeer pop ophangen en nu dit weer.
Eerlijk gezegd vind ik dit ernstiger dan wat boekhoud foutjes bij Twente. Wat Twente doet/deed is immers niet veel anders dan waar Barcelona succesvol mee is geworden.

(zo nu alle fans weer op scherp? :+ )

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:41

Player1S

Probably out in the dark

Ankona schreef op maandag 09 mei 2016 @ 14:43:
[...]

Heerlijk volk toch. Eerst een Vermeer pop ophangen en nu dit weer.
Eerlijk gezegd vind ik dit ernstiger dan wat boekhoud foutjes bij Twente. Wat Twente doet/deed is immers niet veel anders dan waar Barcelona succesvol mee is geworden.

(zo nu alle fans weer op scherp? :+ )
Jaaaa maar dat zijn geen echte supporters......

Vond het wel lachwekkend dat men gister bij Studio ajaxVoetbal niks snapte van de haat richting Ajax maar wel gewoon het grootste deel van de tijd over die club zwamt en bijna niks over de kampioen of over bijvoorbeeld een Heracles dat een topseizoen had.
Op zo'n moment bevestigen ze (mogelijk onbedoeld) het vooroordeel van de voorkeursbehandeling van die club door de NOS en strijk je menig voetballiefhebber tegen de haren in.
Op zo'n moment zit Jan Modaal op de bank en denkt "Hebben ze het weer over Ajax. Die zijn geen kampioenhoor das PSV!!....kutclub is het toch ook blij dat ze geen kampioen zijn."

En dan vandaag proberen goed te praten.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:36
L1nt schreef op maandag 09 mei 2016 @ 15:06:
[...]

Jaaaa maar dat zijn geen echte supporters......

Vond het wel lachwekkend dat men gister bij Studio ajaxVoetbal niks snapte van de haat richting Ajax maar wel gewoon het grootste deel van de tijd over die club zwamt en bijna niks over de kampioen of over bijvoorbeeld een Heracles dat een topseizoen had.
Op zo'n moment bevestigen ze (mogelijk onbedoeld) het vooroordeel van de voorkeursbehandeling van die club door de NOS en strijk je menig voetballiefhebber tegen de haren in.
Op zo'n moment zit Jan Modaal op de bank en denkt "Hebben ze het weer over Ajax. Die zijn geen kampioenhoor das PSV!!....kutclub is het toch ook blij dat ze geen kampioen zijn."

En dan vandaag proberen goed te praten.
Studio Voetbal is al vrij lang een matig programma. Veel mensen die zichzelf graag horen praten en waar ik soms twijfel of ze wel de wedstrijden gezien hebben. Daarnaast hebben ze allemaal hun eigen agenda en is het vrij duidelijk dat sommigen er puur voor de centen zitten.
Kritische vragen worden niet gesteld en je mag al helemaal niet denken dat de presentator mensen gaat corrigeren. Egbers gaat net als zijn voorganger gewoon de agenda af en stuurt nauwelijks bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:03

Pierre

Van nature lui!

Dat zijn zogenaamde Ajax supporters, opsluiten die lui, en de sleutel in een diepe put gooien

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 16:01
Deadsy schreef op maandag 09 mei 2016 @ 15:28:
[...]

Studio Voetbal is al vrij lang een matig programma. Veel mensen die zichzelf graag horen praten en waar ik soms twijfel of ze wel de wedstrijden gezien hebben. Daarnaast hebben ze allemaal hun eigen agenda en is het vrij duidelijk dat sommigen er puur voor de centen zitten.
Kritische vragen worden niet gesteld en je mag al helemaal niet denken dat de presentator mensen gaat corrigeren. Egbers gaat net als zijn voorganger gewoon de agenda af en stuurt nauwelijks bij.
Ligt er ook aan wie er aan tafel zit, als je de jan mulder inruilt voor Willem Vissers heb je al een hele ander uitzending.

Jan Mulder hoeft er van mij niet meer te zitten in ieder geval.

Een tafel met Co Adriaanse, Willem Visser, Sjoerd Mossou en dan afwisselen met wisselende gasten en het tijdstip weer terug naar 22:00 zetten maakt het al wat leuker.

Maar als ze het echt goed willen doen dan maken ze de studio groter en vervroegen ze het tijdstip, eventueel Tom Egbers inruilen voor Henry Schut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Tijdstip kwam door alle Eredivisie samenvattingen geloof ik, die vanaf 19:00 werden uitgezonden met een onderbreking voor het 8 uur journaal, daardoor schoof de tijd wat op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 08:56
GrooV schreef op maandag 09 mei 2016 @ 15:44:
[...]

Maar als ze het echt goed willen doen dan maken ze de studio groter en vervroegen ze het tijdstip, eventueel Tom Egbers inruilen voor Henry Schut
Heb ik liever Sjoerd van Ramshorst, toffe peer vind ik dat! Beetje frivool en goedlachs

discogs

Pagina: 1 ... 97 ... 119 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[html]<h2>Voor het EK2016 in Frankrijk: Themaforum: Sportzomer</h2>~[/html]
Voor de FIFA-perikelen: [Voetbal] FIFA-perikelen en opvolging Blatter
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2015/2016
Voor FC-Twente: FC Twente - hoe nu verder