My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
[ Voor 12% gewijzigd door Vos op 08-05-2016 16:34 ]
Geniet er vanVerwijderd schreef op zondag 08 mei 2016 @ 16:32:
Helden uit Doetinchem, kampioenenmakers! Jurjus heeft een transfer verdiend naar PSV. Wij zijn kampioen, maar baas boven baas en superboer boven boer.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Dit is gewoon heel erg mooi, ik volg voetbal niet, maar ik vind dit prachtig dit Aj*x dacht te winnen en niks hebben. Graafschap is goed bezig
Johann Sebastian Bach
Reken er maar niet op.Vos schreef op zondag 08 mei 2016 @ 16:34:
Wel beetje jammer dat de veelal sportieve reacties hier weer worden vervuild met Ajax hatende reacties. Een beetje niveau mag wel?
Zou wat zijn als de graafschap er nu uit vliegt, omdat ze deze wedstrijd nog in de benen hebben.
Laat ze maar, als je eigen clubje niks presteert is het enige feestje van het jaar als Ajax niet wintVos schreef op zondag 08 mei 2016 @ 16:34:
Wel beetje jammer dat de veelal sportieve reacties hier weer worden vervuild met Ajax hatende reacties. Een beetje niveau mag wel?
Niet gericht aan de PSV'ers overigens, die hebben gewoon verdiend gewonnen!
Verwijderd
Sorry hoor.Vos schreef op zondag 08 mei 2016 @ 16:34:
Maar weken lang hoor je niets anders van de ajacieden op dit forum dat ze beste zijn en dit en dat..
Mogen wij (niet ajax fans) dan eventjes wat leed vermaak hebben
Sorry maar dat is gewoon bs.Verwijderd schreef op zondag 08 mei 2016 @ 16:35:
[...]
Sorry hoor.
Maar weken lang hoor je niets anders van de ajacieden op dit forum dat ze beste zijn en dit en dat..
Mogen wij (niet ajax fans) dan eventjes wat leed vermaak hebben.
Edit: wees gewoon blij met je clubje, leedvermaak heeft geen meerwaarde
[ Voor 21% gewijzigd door Coltrui op 08-05-2016 16:38 ]
Meesten die hier lopen te trollen zijn niet eens PSV fan, die zijn nu terecht een feestje aan het bouwen.dutchgio schreef op zondag 08 mei 2016 @ 16:38:
Ach nu komen er ineens PSV fans tot leven, het is maar hoe je het ziet.
De reacties komen voornamelijk van plekken waar het belangrijker is om Ajax te haten dan fan te zijn van je eigen club
Ik zie alles hoor.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Verder gefeliciteerd PSV! Gelukkig is de kans nu wat groter dat er weer wat Europese puntjes gepakt worden door NL clubs om er voor te zorgen dat we directe plaatsing voor de CL houden.
Stomme keus. Psv heeft gewoon hun plicht gedaan. Helaas.
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Wissels waren compleet stompzinnig, maar dat was niet de kern van het probleem imho.Outerspace schreef op zondag 08 mei 2016 @ 16:40:
Ik ben er ziek van. Ajax geeft het gewoon vergooid. Een stomme keus om Milik te wisselen voor El Ghazi, terwijl Cerni en Klaassen totaal niet in de wedstrijd zaten.
Stomme keus. Psv heeft gewoon hun plicht gedaan. Helaas.
Er liepen vanaf minuut 1 11 zoutzakken in een Ajax shirt op het veld, die dachten dat het kampioenschap al binnen was.
Verwijderd
En ik zeg heel eerlijk.
Het is fijn om zelf EINDELIJK een keer een prijs te hebben gepakt, en ajax het op de laatste moment te zien verkloten..
Ik ga er verder ook niet meer inwrijven..
De boer heeft het wel verkloot met zijn wissels, wat een idiote wissels waren dat..
Maar aan de andere kant, al had El Ghazi hem erin geschoten in de 93ste minuut dan was het opeens weer een maestro geweest... Het is maar hoe je het bekijkt..
Gefeliciteerd PSV.
En we zien jullie in de Johan Cruijf schaal....
Nu hopen op MVV vrijdag, gun het De Graafschap dan ook niet.
Verwijderd
Waarom geen Schone opstellen in de belangrijkste wedstrijd van het seizoen? Die heeft in de CL aangetoond bepalend te kunnen zijn in wedstrijden die er daadwerkelijk toe doen. Nee, van den Hoorn als kopsterke spelers voorin te laten spelen om ballen af te leggen op Younes, El Ghazi of Fischer die geen van drieen ook maar iets klaar spelen in de lucht.
Verlies van deze punten is op het conto van de Boer te schrijven. En de geringe inzet van de Ajax-spelers, die schijnbaar niet helemaal bij de les waren.
Hoe is het mogelijk dat die Smeets(?) van De Graafschap vogeltjevrij kon opstomen vanaf de middencirkel zonder dat ook maar enige middenvelder van Ajax met hem op liep?
Ajax heeft het aan zichzelf te wijten.
En laten we wel zijn, dat punt in de Kuip had Ajax nooit mee mogen nemen naar Amsterdam gezien het over de zijlijn zijn van die bal van Younes indertijd.
Vraag dat eens aan De Boer - die is er vast ook eentje beloofd.Rudedadude schreef op zondag 08 mei 2016 @ 16:42:
Wat kost zo'n iPhone 7 tegewoordig dat je er zoveel harder van gaat voetballen?
Beetje lullig om De Graafschap de schuld te gaan geven van het Amsterdamse onvermogen, niet?
Goed verhaal.Verwijderd schreef op zondag 08 mei 2016 @ 16:44:
En laten we wel zijn, dat punt in de Kuip had Ajax nooit mee mogen nemen naar Amsterdam gezien het over de zijlijn zijn van die bal van Younes indertijd.
Verwijderd
Verwijderd
Is toch te zot voor woorden dat niemand met die Smeets mee liep van de Ajax middenvelders?
Dat doelpunt valt hen echt te verwijten hoor.
Hij heeft veel gebracht maar ook veel niet gebracht. Zal hem altijd dankbaar blijven voor de 4 kampioenschappen, maar ik denk dat het beter is als hij volgend jaar plaats maakt.
Jaap Stam de nieuwe hoofdtrainer?
Geen idee, ik heb de wedstrijd niet gezien. Feit is dat de Graafschap het niet heeft laten lopen in een wedstrijd dat er voor hen weinig meer op het spel stond.Coltrui schreef op zondag 08 mei 2016 @ 16:44:
[...]
Vraag dat eens aan De Boer - die is er vast ook eentje beloofd.
Beetje lullig om De Graafschap de schuld te gaan geven van het Amsterdamse onvermogen, niet?
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
En waarom? Omdat je het op de laatste dag weg gooit door als een slappe doek te spelen? Met daarbij falende wissels. Lijkt me juist redenen te meer om wél te mekkeren.Verwijderd schreef op zondag 08 mei 2016 @ 16:46:
Als ik Ajax fan was zou ik hier wat minder komen jammeren en gewoon naar volgend seizoen uitkijken....
Als je nou met 3-0 was weg gespeeld dan was het anders.
Verwijderd
Dus heel sportief gespeeld heeft.Rudedadude schreef op zondag 08 mei 2016 @ 16:48:
[...]
Geen idee, ik heb de wedstrijd niet gezien. Feit is dat de Graafschap het niet heeft laten lopen in een wedstrijd dat er voor hen weinig meer op het spel stond.
En eigenlijk zouden ze dat moeten doen in jouw ogen? Je speelt tegen Ajax en wil met een goed gevoel die play offs ingaan.Rudedadude schreef op zondag 08 mei 2016 @ 16:48:
[...]
Geen idee, ik heb de wedstrijd niet gezien. Feit is dat de Graafschap het niet heeft laten lopen in een wedstrijd dat er voor hen weinig meer op het spel stond.
Verwijderd
Ieder z'n mening, imo is meer eer te behalen met je verlies nemen als een vent en even een stapje terug te doen, dan te lopen jammeren op aanhang van andere clubs.Vos schreef op zondag 08 mei 2016 @ 16:48:
[...]
En waarom? Omdat je het op de laatste dag weg gooit door als een slappe doek te spelen? Met daarbij falende wissels. Lijkt me juist redenen te meer om wél te mekkeren.
Als je nou met 3-0 was weg gespeeld dan was het anders.
Nu dus hopen dat het ze zelf ook de kop kost, als karma.
Hoop wel dat PSV én Ajax de ploegen wat bij elkaar kunnen houden voor de CL volgend jaar.
En nu ga ik lekker genieten van het weer en bier
Nee, merp!
Geniet er van!PauseBreak schreef op zondag 08 mei 2016 @ 16:52:
Jezus, wat een ontknoping! En wat een genot dat de juiste club kampioen is geworden![]()
![]()
Hoop wel dat PSV én Ajax de ploegen wat bij elkaar kunnen houden voor de CL volgend jaar.
En nu ga ik lekker genieten van het weer en bier
Ik ga ook m'n frustraties weg zuipen
Verwijderd
Sportief gezien is dat het tegenovergestelde van karma.... Een team moet je niet iedere wedstrijd los willen zien. Dit geeft ze meer vertrouwen dan een afslachting thuis. Kijk naar PSV en Atletico.dutchgio schreef op zondag 08 mei 2016 @ 16:51:
Ja, krachten sparen, blessures voorkomen, niet met sterkste opstelling spelen etc. Zo'n aanpak was logischer geweest.
Oh nee, zeker niet. Maar om met deze temperatuur en in de wetenschap dat er nog belangrijkere wedstrijden aan zitten te komen er nog echt voor te gaan is nog best een uitdaging. En daar verandert een iPhone ook weinig aan, dat weet ik welColtrui schreef op zondag 08 mei 2016 @ 16:49:
[...]
En eigenlijk zouden ze dat moeten doen in jouw ogen? Je speelt tegen Ajax en wil met een goed gevoel die play offs ingaan.
Ik heb de wedstrijd ook niet gezien (radio 1 geluisterdColtrui schreef op zondag 08 mei 2016 @ 16:49:
[...]
En eigenlijk zouden ze dat moeten doen in jouw ogen? Je speelt tegen Ajax en wil met een goed gevoel die play offs ingaan.
Blijkbaar is vechtvoetbal zoals bekend niet voor Ajax weggelegd en daardoor ben ik ook als niet fan blij dat PSV de Champions League ingaat.
Daarnaast is FC Groningen 7e geworden
[ Voor 35% gewijzigd door Bossie op 08-05-2016 16:54 . Reden: quote fout ]
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Nee hoor, je gaat met een boost (zeker nu, verkloter van een kampioenschap!) vol vertrouwen die belangrijke wedstrijden in. Verzin ik niet, zijn de woorden van Vreman voor de wedstrijd.dutchgio schreef op zondag 08 mei 2016 @ 16:51:
Ja, krachten sparen, blessures voorkomen, niet met sterkste opstelling spelen etc. Zo'n aanpak was logischer geweest.
Mijn verlies nemen heb ik hier al gedaan. Wat betreft het jammeren, zo kan je het zien. Echter geldt dit natuurlijk niet alleen voor AjaciedenVerwijderd schreef op zondag 08 mei 2016 @ 16:51:
[...]
Ieder z'n mening, imo is meer eer te behalen met je verlies nemen als een vent en even een stapje terug te doen, dan te lopen jammeren op aanhang van andere clubs.
Verwijderd
Kan toch echt iets meer waardering opbrengen voor Ajax dan voor PSV met die nog steeds niet door de Europese Commissie goedgekeurde gronddeal met de gemeente Eindhoven.Vos schreef op zondag 08 mei 2016 @ 16:57:
[...]
Mijn verlies nemen heb ik hier al gedaan. Wat betreft het jammeren, zo kan je het zien. Echter geldt dit natuurlijk niet alleen voor Ajacieden. Actie...reactie.
Zal wel een van de weinigen zijn hier. Maar dan is dat maar zo.
Verwijderd
Iedereen schreef Feyenoord af na een historisch slechte reeks, maar er volgde een wederopstanding die resulteerde in de indrukwekkende bekerwinst en een zeer verdiende 3e plek. En niemand gaf een stuiver voor de kansen van PSV, ik ook niet, en dan doen 11 buffelende Superboeren op weergaloze wijze hun sportieve plicht. Fantastisch. En extreem zuur voor de Ajacieden, die wel een pluim verdienen voor de sportieve reactie hier wat mij betreft.
Voetbal is mooi. Al heb ik nu ook makkelijk praten, dat geef ik toe
Verwijderd schreef op zondag 08 mei 2016 @ 16:59:
[...]
Kan toch echt iets meer waardering opbrengen voor Ajax dan voor PSV met die nog steeds niet door de Europese Commissie goedgekeurde gronddeal met de gemeente Eindhoven.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Really?Verwijderd schreef op zondag 08 mei 2016 @ 16:59:
[...]
Kan toch echt iets meer waardering opbrengen voor Ajax dan voor PSV met die nog steeds niet door de Europese Commissie goedgekeurde gronddeal met de gemeente Eindhoven.

Toewan schreef op zondag 01 mei 2016 @ 17:55:
[...]
Ik heb er wel een voor je, Ajax speelt gelijk in Doetinchem.
Had ik maar geld gezet op mijn voorspelling. Zou ik dan toch helderziend zijn?
Voor mij de terechte kampioen, maar als Ajax kampioen geworden was had ik dat van Ajax ook gezegd aangezien ze bovenaan hadden gestaan (maar laat me daar fijntjes aan toevoegen dat dat met minder overtuiging eruit gekomen was).Maar feit blijft dat Ajax het goed gedaan heeft met 82 punten, en daarnaast vind ik die Younes wel een toppertje in wording.
Voor mij de grootste verassing dat Graafschap (meer dan) zijn sportieve plicht deed, dat is vaker niet zo dan wel zo, kijk vooral eens naar Wk's/Ek's waar men zich nogal eens spaart en zegt dat je "dat ons niet kwalijk kan nemen".
Of een uitdaging voor de trainer om de voorronde te winnen en zo wel de groepsfase in te gaanExocet schreef op zondag 08 mei 2016 @ 17:58:
Als de Boer nu opstapt, wordt een goede trainer vinden ook nog lastig, zeker omdat je geen Champions League speelt.
Ajax moet rigoureus vernieuwen, maar de hand zal wel weer op de knip blijven.
[ Voor 6% gewijzigd door Exocet op 08-05-2016 18:09 ]
Ik vermoed dat De Boer de enige is die het zo ziet...Trainer Frank de Boer snapte zondag na het gelijkspel van Ajax bij De Graafschap (1-1) weinig van de kritiek op zijn beslissing om Arek Milik naar de kant te halen voor Anwar El Ghazi. De Poolse aanvaller is met 21 doelpunten topscorer van Ajax in de eredivisie, maar moest van het veld terwijl zijn ploeg nog minimaal één treffer nodig had voor de landstitel.
"Ik vond Arek niet zo in de wedstrijd zitten", verklaarde De Boer zijn keuze. "Daarnaast lag er veel ruimte achter de twee centrale verdedigers van De Graafschap. Milik heeft heel veel kwaliteiten, maar in de eerste helft zag ik twee momenten die de snellere El Ghazi wel had aangegrepen om echt weg te zijn."
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Had ik niet helemaal meer verwacht na vorige week

Proost
Off day van Ajax of lucky day van De Graafschap...? Wel grappig dat al die commentatoren het de afgelopen weken allemaal mis hadden. Weinigen die dit voorspeld hebben denk ik. Ik kan er wel om lachen.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Geen van beiden. Dit is gewoon hoe Ajax doorgaans voetbalt.Fiber schreef op zondag 08 mei 2016 @ 18:29:
* Fiber komt onder een steen uit de zon vandaan en ziet met verbazing op nu.nl dat PSV kampioen is...
Off day van Ajax of lucky day van De Graafschap...?
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Dat wordt deze week duidelijk wat de Boer gaat doen. Ik ben benieuwd.Exocet schreef op zondag 08 mei 2016 @ 17:58:
Als de Boer nu opstapt, wordt een goede trainer vinden ook nog lastig, zeker omdat je geen Champions League speelt.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Je moet scoren, en dus de tegenstander onder druk zetten. Een tegenstander die dan compact gaat spelen en gokt op een counter. Hoe kan je dan anticiperen op meer ruimte? Achteraf is het makkelijk praten, maar dit is gewoon een fout.gambieter schreef op zondag 08 mei 2016 @ 18:21:
De Boer staat achter wissel Milik.
[...]
Ik vermoed dat De Boer de enige is die het zo ziet...
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Float like a butterfly, sting like a bee.
Sorry, maar zelfs als PSV fan zijnde zeg ik: gelul.danielkraak schreef op zondag 08 mei 2016 @ 18:34:
[...]
Geen van beiden. Dit is gewoon hoe Ajax doorgaans voetbalt.
Met het voetbal dat Ajax vandaag liet zien haal je geen 82 punten...
(En geen kampioenschap, gelukkig!
Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40
"De groep wil dat De Boer blijft, maar hij heeft een beslissing genomen", aldus Veltman.Quad schreef op zondag 08 mei 2016 @ 18:37:
[...]
Dat wordt deze week duidelijk wat de Boer gaat doen. Ik ben benieuwd.
Dat lijkt me dus duidelijk, die gaat.
Aangezien Overmars in Israël bij Bosz was gespot maakt dat het nog aannemelijker, hij zou kandidaat zijn om De Boer op te volgen.
Ik vind het wel terecht. De laatste weken ging het goed gelijk op qua spelkwaliteit, maar daarvoor las ik hier niets dan geklaag over het spel van ajax.
Helaas ligt bij mij het meeste gevoel bij Ajax.
Van te voren alle scenario doorgesproken met wat ik zal doen bij een doelpunt van Ajax of DG
Voor beide maar gekozen om ingetogen te juichen. Bij het doelpunt van Ajax een gebald vuistje en rustig op de plek blijven zitten.
Bij het doelpunt van DG moest ik dan toch echt gaan staan, anders kon ik niks meer zien en maar netjes geklapt.
Daarna hopende dat Ajax toch nog 1 keer ging scoren en zodoende het kampioensfeest van dichtbij te mogen mee maken.
DG begon erg goed en het was duidelijk dat Ajax veel moeite had met de druk van de DG.
Ajax kreeg daarna toch wat meer grip op de wedstrijd en maakte 1-0. Daarna had ik het gevoel dat beide teams een trainingspartijtje aan het spelen waren. DG zat er niet vol meer op en Ajax speelde rustig de bal rond. En het leek al dat t kampioenschap binnen was.
De 2e helft verwachte ik het zelfde beeld, maar niks was minder waar. In het begin waren de aanwezige Ajax supporters tussen de DG supporters nog heerlijk aan t zingen en feest aan t maken, maar dat veranderde snel. DG stroopte de mouwen op en ging er nog vol voor om een goed resultaat te halen zodat ze met een goed gevoel de nacompetitie in kunnen.
De 1-1 kwam wel uit de lucht vallen. Na de 1-1 nooit meer het gevoel gehad dat Ajax het nog ging redden en heb toch even natte oogjes gehad na het laatste fluit signaal. Ajax heeft wel enkele kansjes gehad, maar leek wel of ze te zenuwachtig werden voor t goal.
Gelukkig bleef een 2-1 nederlaag nog bespaard voor Ajax omdat DG slordig was in de counterde. De schouder van mijn buurman is niet bespaard gebleven, daar heb ik enkele keren goed ingeknepen van de spanning op zo een moment.
Het moeilijk was nog dat het publiek van DG vierde alsof hun kampioen waren geworden. Zoveel anti Ajax of was het toch de stemming van de geweldige 2e seizoenshelft die DG heeft gehad.
Gelukkig kon ik mij snel over het mislopen van kampioenschap heen zetten en er toch nog van kunnen genieten van de sfeer op de Vijverberg.
Verder nog het jammere was het teruglopen maar de auto. De ME hadden verschillende routes geblokkeerd vanwege alle aanwezige Ajax supporters, dus heb 45 min moeten lopen om bij de auto te komen.
Overigens hadden sommige supporters al huisgehouden, want sommige auto ruiten waren al gesneuveld. Gelukkig is mijn auto heel gebleven.
Helaas is PSV wel de terechte kampioen. Vond ze veel overtuigender overkomen in alle wedstrijden dit seizoen en zeker als je bedenkt dat ze zware wedstrijden in de CL hebben gehad itt de matige wedstrijden van Ajax in EL.
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
Voor de Belgen (en Manchester City) slecht nieuws: Kompany is 4 maand oud met een scheur in de slanke dijspier. Ik begin bijna te denken dat hij fin-de-carrière is. Hij is nog steeds super, maar zijn lichaam wil niet. De laatste twee jaar is hij meer geblesseerd geweest dan wat anders.
[ Voor 49% gewijzigd door YellowOnline op 08-05-2016 18:57 ]
Ik zat bij een meertje lekker in de zon er niet echt mee bezig omdat ik het totaal niet verwachtte (in 2007 had ik toendertijd wel een onderbuik gevoel). Ik keek op mijn telefoon en zag dat het 1-1 was. Hopen en toen blij omdat het was afgelopen. Rustig dagje zo
Raar verhaal...
Je bent toeschouwer, das heel wat anders.
Als we zo spelen als vanmiddag verdienen we het ook niet.
Wat was het slecht zeg...
Volgend seizoen graag weer zo'n ontknoping, maar dan in ons voordeel aub
Social media mijd ik de komende week wel; Als Ajax kampioen is wordt het gevierd, als PSV het is wordt er gevierd dat Ajax het niet is
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Maar sommige die zijn zwart wit en kunnen maar voor 1 club zijn. Maar moet ik dan een keuze maken? Nee ik vind van niet. Ik kan mij met beide clubs associeren en verder met geen enkele andere club.
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
En op het middenveld moet er zeker één of twee kwaliteitsspelers bij. Spelers als Litmanen vroeger of Christian Eriksen. Creativiteit en een drive naar voren toe. Het jeugd idee is leuk, maar wel met mate. Misschien dat ze dan niet rondlopen alsof ze een wereldwonder zijn en tegenstanders maar gewoon opzij moeten stappen.
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Sneu voor Ajacieden, maar waar een winnaar is, is er een verliezer.
Ik vind wel dat de PSV terechte kampioen is.
Mooie champions leugue ervaring gehad. En hebben gewoon beste elftal.
Al met al was een leuk seizoens einde lekker spannend.
Heb echt met spanning zitten luisteren naar langs de lijn.
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Denk het niet, gewoon vd Brom halen bij AZ. Enige trainer in NL in de NL eredivisie die imho Ajax waardig is én aanvallender kan laten voetballen.Exocet schreef op zondag 08 mei 2016 @ 17:58:
Bij Eredivisie live werd gesproken over Peter Bos als mogelijke opvolger voor De Boer.loewie1984 schreef op zondag 08 mei 2016 @ 19:40:
[...]
Denk het niet, gewoon vd Brom halen bij AZ. Enige trainer in NL in de NL eredivisie die imho Ajax waardig is én aanvallender kan laten voetballen.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Sorry, dit snap ik echt ff niet.wontcachme schreef op zondag 08 mei 2016 @ 19:35:
de Boer moet nu echt gaan stoppen bij Ajax. De afgelopen twee jaar was het spel hooguit "acceptabel" te noemen en wat hij probeert werkt gewoon niet. Ajax creëert niks, er zit geen snelheid in het spel en tikkie takkie op snelheid 3 uit 10 werkt niet. Er zijn amper tot geen uitgespeeld kansen en geen beleving in het spel. Afvallende ballen moeten in wedstrijden zoals vandaag gewoon voor een Ajax speler zijn. Hoe kan elke bal bij een tegenstander terecht komen? En dan ook nog de dode spel momenten. Ajax heeft redelijk wat lange mensen/koppers. Hoe kan het dat de bal nooit bij hun in de buurt komt? De bal zeilt ruim over hun heen of de bal is al te laag bij de eerste paal.
Dit is de eindstand:

Dit is de eerste pagina van de topscorers lijst:

Hoe kun je dan met droge ogen beweren dat zijn speelstijl niet werkt? De teams scoren meer en behalen meer punten jaar-op-jaar.
Nee, merp!

Wat een ongelooflijke ontknoping. Heerlijk.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Het is flauw om je nu teletekst supporter te noemenPauseBreak schreef op zondag 08 mei 2016 @ 21:03:
[...]
Sorry, dit snap ik echt ff niet.
Dit is de eindstand:
[afbeelding]
Dit is de eerste pagina van de topscorers lijst:
[afbeelding]
Hoe kun je dan met droge ogen beweren dat zijn speelstijl niet werkt? De teams scoren meer en behalen meer punten jaar-op-jaar.
Zonder gekheid, de laatste drie seizoenen is het spel niet om aan te gluren. Met als dieptepunt vandaag, waarin -met alle respect- een degradatiekandidaat alle tweede ballen heeft en gevaarlijk is. Daarnaast moet je scoren en wissel je je topscorer? Ik hoop echt dat Frank de Boer bedankt wordt voor de bewezen diensten en we volgend seizoen fris bloed krijgen. Maar ik heb grote angst dat dit tactisch onbenul nog een jaar mag blijven aanknooien.
[ Voor 4% gewijzigd door ephymerous op 08-05-2016 21:32 ]
XXXVI
Ik heb de samenvatting gekeken (had eerste helft gemist), maar zie slechts 1 afgekeurd doelpunt, en dat was terecht. Als een speler die buitenspel staat de bal moet ontwijken, kan je wel zeggen dat hij hinderlijk buitenspel stondTerranova schreef op zondag 08 mei 2016 @ 16:27:
KLote kuipers, die afgekeurde goal is nu wel heel belangrijk gebleken. Nou wil ik ook nooit meer een psver horen over scheidsrechtelijke dwalingen...
Als Cerny zijn 100% kans gewoon raak schoot was er niks aan de hand.
Fisscher was ook totaal niet goed, Dijks ging nergens op door en liet zich te vaak de bal afpakken, Klaassen was uit vorm... gewoon een hele slechte teamprestatie.
Van mij mag De Boer blijven. Als ie Schone maar weer in de basis zet
Heb PSV live op de smartphone gekeken en Ajax op de tv.
PSV was voorin effectiever vandaag en daardoor hebben ze gewonnen. Qua spel deed PEC grote delen van wedstrijd niet onder voor PSV.
Ajax was zoals al eerder gezegd in de eerste helft goed op weg. Enige wat ontbrak was tempo maken om het echt over de streep te trekken. In de 2e helft een heel ander ajax gezien, al moet ook gezegd worden dat de Graafschap een paar keer goed wegkwam als de bal de 16 in werd gepompt.
Over het hele seizoen gezien heeft PSV het meer verdient vind Ik zelf en meer voor het NL voetbal betekent. Wat dat betreft ben ik dus blij dat PSV het is geworden maar hebben ze dit dus ook met enig geluk weten te bereiken.
PSV heeft een wat completer team/selectie. Achterin en op het middenveld is het bij Ajax in principe goed op orde ik vind dat ze voorin wat kwaliteiten missen, maar voornamelijk wat concurrentie. Als er 1 of 2 spelers geblesseerd raken voor langere tijd wordt het erg knutselen. Dat heeft PSV wat beter op orde. Wellicht dat dat het stapje is waardoor PSV kampioen is geworden.
Teletekst heeft nu eenmaal een beste verzameling cijfersephymerous schreef op zondag 08 mei 2016 @ 21:31:
[...]
Het is flauw om je nu teletekst supporter te noemen![]()
![]()
Zonder gekheid, de laatste drie seizoenen is het spel niet om aan te gluren. Met als dieptepunt vandaag, waarin -met alle respect- een degradatiekandidaat alle tweede ballen heeft en gevaarlijk is. Daarnaast moet je scoren en wissel je je topscorer? Ik hoop echt dat Frank de Boer bedankt wordt voor de bewezen diensten en we volgend seizoen fris bloed krijgen. Maar ik heb grote angst dat dit tactisch onbenul nog een jaar mag blijven aanknooien.
Tsja, het spel is niet om aan te gluren... Dat is al wel iets langer aan de gang dan drie seizoenen niet? Het punt dat ik even lekker omhoog trapte is dat de stelling "Ajax creëert niks" simpelweg niet opgaat. Er wordt genoeg gescoord (en dus logischerwijs ook gecreëerd want anders scoor je niet zoveel).
Toch reist de vraag wel, als je FdB wegstuurt (wat ik prima zou vinden, Ajax doet het veel te goed in de Eredivisie en dit slot was echt niet goed voor mijn hart
Nee, merp!
Dit is waarom ik voetbal steeds meer ga haten....
Die tokkies die om een potje voetbal mekaar willen afmaken...
Echt een bizar fenomeen...
Ben normaal redelijk zachtaardig, maar die debielen mogen ze echt keihard aanpakken.
Je zou er net tussen lopen met je gezin, of er wonen met je gezin....
Edit: rant is naar alle "supporters" die dit gedrag vertonen niet naar Ajax specifiek. Is gewoon nu een voorbeeld
[ Voor 13% gewijzigd door v8power67 op 08-05-2016 21:43 ]
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
John v/d Brom? Peter Bosz? Jaap Stam?PauseBreak schreef op zondag 08 mei 2016 @ 21:41:
[...]
Teletekst heeft nu eenmaal een beste verzameling cijfers![]()
Tsja, het spel is niet om aan te gluren... Dat is al wel iets langer aan de gang dan drie seizoenen niet? Het punt dat ik even lekker omhoog trapte is dat de stelling "Ajax creëert niks" simpelweg niet opgaat. Er wordt genoeg gescoord (en dus logischerwijs ook gecreëerd want anders scoor je niet zoveel).
Toch reist de vraag wel, als je FdB wegstuurt (wat ik prima zou vinden, Ajax doet het veel te goed in de Eredivisie en dit slot was echt niet goed voor mijn hart), wie haal je er dan voor terug? Vergeet niet dat diegene er wel meteen moet staan en het liefst ook meteen ervoor moet zorgen dat Ajax door die voorrondes CL heen komt.
Piet Paulusma? Hans v/d Togt? Hennie Huisman?
Nee serieus, namen roepen kan iedereen wel. Waarom kom jij met juist die namen en wie van hen zou jij als Ajax-supporter (ga ik vanuit) willen zien?
Nee, merp!
[ Voor 99% gewijzigd door Superkiwi op 08-05-2016 21:55 ]
Float like a butterfly, sting like a bee.
Ik vind het een bijzonder fenomeen hoe mensen hun leven richten naar een spelletje dat door anderen gespeeld wordt. Niet alleen in het voetbal, maar de "dichtheid" van supporters is daar wat groter.v8power67 schreef op zondag 08 mei 2016 @ 21:41:
Zie alweer filmpjes op dumpert staan over Ajax supporters die de boel verbouwen...
Dit is waarom ik voetbal steeds meer ga haten....
Die tokkies die om een potje voetbal mekaar willen afmaken...
Echt een bizar fenomeen...
Ben normaal redelijk zachtaardig, maar die debielen mogen ze echt keihard aanpakken.
Je zou er net tussen lopen met je gezin, of er wonen met je gezin....
Edit: rant is naar alle "supporters" die dit gedrag vertonen niet naar Ajax specifiek. Is gewoon nu een voorbeeld
Dus het idee dat mensen klauwen met geld uitgeven aan fan prul, tenue's etc. Niet alleen kinderen, vooral ook volwassenen. Als je een stapje terug doet en ziet wat die mensen uitgeven voor "hun" clubje waar ze sportief of anderszins geen enkele reële betrokkenheid bij hebben. Bizar! Dat is in mijn ogen dan ook al geen rationeel gedrag meer. Daarom moet je de emotionele uitspattingen bij winst of verlies ook niet rationeel benaderen. (hoe wel? geen idee. Ik ben geen psycholoog. )
alles kan off-topic
Er zijn mensen die in 1 weekend gemiddeld (veel) meer uitgeven aan bier dan deze supporters, anderen weer aan hun hobby of uitjes.
"Supporters" die de boel slopen willen gewoon rellen en zijn geen echte supporters imo, je stelt jouw club immers in een kwaad daglicht. Heeft weinig met clubliefde te maken.
Dat zou me verbazen, hij is een echte Feyenoorder.Toewan schreef op zondag 08 mei 2016 @ 19:53:
Bij Eredivisie live werd gesproken over Peter Bos als mogelijke opvolger voor De Boer.
Jaap Stam was psv en Cruijf was Ajax. Maar die gingen ook hun gang.ph4ge schreef op zondag 08 mei 2016 @ 22:11:
[...]
Dat zou me verbazen, hij is een echte Feyenoorder.
Ja, natuurlijk, er zijn voorbeelden genoeg van club spelers die onverwachts voor de rivaal kozen. Maar een uitgesproken Feyenoorder als trainer bij Ajax, is dat wel eens eerder voorgekomen? Dat terwijl er een enorme kliek oud spelers van Ajax om het elftal en op de toekomst rondloopt. Het kan, maar zoals ik al zei, het zou me verbazen.PWM schreef op zondag 08 mei 2016 @ 22:17:
Jaap Stam was psv en Cruijf was Ajax. Maar die gingen ook hun gang.
Cruijff was rancuneus en Bosz ook wel een beetje, daar ligt wel een parallel.
Wat een onzin. Jij denkt dat PSV supporters vieren dat Ajax geen kampioen is geworden in plaats van dat ze vieren dat ze zelf kampioen zijn geworden? K kan me geen weldenkend persoon, zelfs geen voetbalsupporter, voorstellen die dat zou doen.dvdkiwi schreef op zondag 08 mei 2016 @ 19:22:
Social media mijd ik de komende week wel; Als Ajax kampioen is wordt het gevierd, als PSV het is wordt er gevierd dat Ajax het niet is
Dat er supporters van andere verenigingen zijn die het fijner vinden dat PSV kampioen worden dan Ajax, ligt waarschijnlijk aan Ajax en haar supporters met dit soort opmerkingen.
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Dit topic is gesloten.
~[html]<h2>Voor het EK2016 in Frankrijk: Themaforum: Sportzomer</h2>~[/html]
Voor de FIFA-perikelen: [Voetbal] FIFA-perikelen en opvolging Blatter
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2015/2016
Voor FC-Twente: FC Twente - hoe nu verder