6min extra tijd?
Hoop dat de scheids bijna 10min extra trekt puur om dat tijdrekken af te bestraffen.
5min wat een aanfluiting..
5min wat een aanfluiting..
[ Voor 15% gewijzigd door v8power67 op 03-05-2016 22:33 ]
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
5 minuten extra tijd! Kom aan Simeone!
Wat loopt die Lewandowski allemaal te stuntelen, hele wedstrijd al ...
Vidal zoals die dat kopbalduel won bij de 2-1 was echt fenomenaal
Vidal zoals die dat kopbalduel won bij de 2-1 was echt fenomenaal
Die simione spoort echt voor geen meter of wel..
Nou. Daar had menig Eredivisie speler meer uit gehaald.Vos schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 22:35:
Wat is Coman aan het doen? Zeer egoïstisch bezig, al paar keer.
Ja man, zoals ie op de bank zit ... echt niet normaal!Luxicon schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 22:35:
Die Costa pfffffff
Coman idd ego tripper aan het spelen,
En weer Lewandowski gestuntel in de laatste seconde.
[ Voor 10% gewijzigd door apis29 op 03-05-2016 22:38 ]
Haha oh, ik dacht dat Costa nog steeds rechtsbuiten stond. Stond Robben daar maar.apis29 schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 22:37:
[...]
Ja man, zoals ie op de bank zit ... echt niet normaal!![]()
Coman idd ego tripper aan het spelen,
bah, saaie finale straks.

[ Voor 5% gewijzigd door Luxicon op 03-05-2016 22:38 ]
...
He gadverdamme... Had gehoopt op een late goal. Nu weer Anti voetbal in finale. Jippy
Tja, dan vraag ik me wel een beetje af wat Guardiola eigenlijk gewonnen heeft in zijn tijd bij Bayern.
Inderdaad, had echt graag Real - Bayern gezien in de finale. Zal je zien dat het Atletico - City wordt.Vos schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 22:38:
Jammer, op zich niks tegen Atletico maar ik had liever geen (mogelijke) Spaanse finale.
Dat tiki-nada van Bayern als ze een keer tegen een topclub staan is nou ook niet om over naar huis te schrijven.v8power67 schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 22:38:
He gadverdamme... Had gehoopt op een late goal. Nu weer Anti voetbal in finale. Jippy
Hoezo anti voetbal?
Is gewoon strijd en passie.
Mooiste voetbal wat er is!
Fijn dat we een neutrale commentator hebben op ziggo sport
100x liever echt voetbal met veel doelpogingen dan met z'n allen voor goal gaan staan en een keer een countertje eruit gooien..andries.t.net schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 22:41:
[...]
Dat tiki-nada van Bayern als ze een keer tegen een topclub staan is nou ook niet om over naar huis te schrijven.
Verdiend gewonnen uiteindelijk.
Wel benieuwd of Simeone bij de finale mag zijn na het aanvallen van de vierde man arme atletico medewerker
Die vent is niet goed snik.
https://streamable.com/h6go
Wel benieuwd of Simeone bij de finale mag zijn na het aanvallen van de vierde man arme atletico medewerker

[ Voor 8% gewijzigd door Goron op 03-05-2016 22:47 ]
Dat was een atleti-assistentGoron schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 22:43:
Wel benieuwd of Simeone bij de finale mag zijn na het aanvallen van de vierde manDie vent is niet goed snik.
Scheids mee zitten mag je toch wel een lul verhaal noemen hoor. Dat terzijde, die scheids is echt een onwaardige vent. Makkelijk om hem door de stront te halen nu, maar hij is echt focking droevig. Penalty geven terwijl het duidelijk een vrije trap is. Dat kan echt niet, ik hoop niet dat die de finale fluit zegBossie schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 21:36:
[...]
Beetje jammer dat Bayern daarvoor de scheidsrechter nodig heeft, de tweede helft was leuker geweest met een 0-0 stand.
Overigens ben ik rete kwaad nu, maar verdient Bayern het niet. Atletico ook niet, maar daar begin ik 3x niks tegen nu. Hopelijk worden ze nog een keer geslacht door Real (neem aan dat zei doorgaan). Wat een vieze ploeg, ik neem direct al mijn lovende worden over die hele club terug.
[ Voor 4% gewijzigd door Mosin op 03-05-2016 22:46 ]
Dat is toch gewoon iemand van Athletico als ik het commentaar van Ziggo mag geloven.Goron schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 22:43:
Wel benieuwd of Simeone bij de finale mag zijn na het aanvallen van de vierde manDie vent is niet goed snik.
Ik zat juist te wachten op de kaart voor Guardiola die constant buiten zn vak commentaar aan het geven was.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Dit is niet eens echt tiki-'nada' voetbal, lijkt al veel meer op het Duitse elftal ...andries.t.net schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 22:41:
[...]
Dat tiki-nada van Bayern als ze een keer tegen een topclub staan is nou ook niet om over naar huis te schrijven.
Als je niks anders kan dan hou je strijd en passie over ja, net vrouwenvoetbalJoostje123 schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 22:42:
Hoezo anti voetbal?

[ Voor 47% gewijzigd door apis29 op 03-05-2016 22:55 ]
Dan is het nog een rode kaartBossie schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 22:46:
[...]
Dat is toch gewoon iemand van Athletico als ik het commentaar van Ziggo mag geloven
Sierd?JeroenTheStig schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 22:43:
Fijn dat we een neutrale commentator hebben op ziggo sport
Bij SBS zit Van Bommel, ook niet echt neutraal...
Die "slaande beweging" van Simeone is overigens op z'n eigen teammanager.
[ Voor 13% gewijzigd door dutchgio op 03-05-2016 22:55 ]
Jep, hij kwam nog even in beeld met z'n atleti-shirtje aandutchgio schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 22:54:
[...]
Sierd?

[ Voor 30% gewijzigd door JeroenTheStig op 03-05-2016 23:05 ]
Wel leuk hoe stil hij werd toen ze begonnen over dat de prestaties van PSV nu nog mooier zijn.dutchgio schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 22:54:
[...]
Sierd?
Dat was Mark denk ik vergeten
Ha, ze hebben het net over de 1-1 en of ze wel of niet de buitenspelval open hadden moeten trekken. Dat vond ik dus ook wel onbegrijpelijk op dat moment (ook al leek het toch wel buitenspel maar nu heb ik weer de herhaling gemist).
Ik vind het wel leuk. Ik kan dat strijdlustige resultaatvoetbal wel waarderen. Eens wat anders dan altijd maar dat wedstrijden dood domineren met balbezit. En Simeone is cool.
In alle strijd van het voetbal vanavond moet ik toch zeggen dat Philip Lahm zich het meest voorbeeldig heeft gedragen. Liet zich ook niet gek maken door Godin op het laatste toen hij viel in de 16 meter.
Ik heb nu wel ervaren hoe het is om als fan van de tegen partij te zien wat voor voetbal ze spelen en dan wordt het opeens minder leuk.
Ik heb nu wel ervaren hoe het is om als fan van de tegen partij te zien wat voor voetbal ze spelen en dan wordt het opeens minder leuk.
Antivoetbal heeft weer gewonnen helaas.
Finale is nu al niet meer interessant om te kijken, weer een Madrileense finale of anders 2 bussen op het veld, dat wordt helemaal een saaie wedstrijd.
Finale is nu al niet meer interessant om te kijken, weer een Madrileense finale of anders 2 bussen op het veld, dat wordt helemaal een saaie wedstrijd.
Niets wat jij, ik, en m'n oma ook niet hadden gewonnen bij Bayern als we daar coach mochten zijn. Pep heeft gewoon keihard gefaald. Ik ben benieuwd hoe hij het gaat doen bij City.Deadsy schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 22:39:
Tja, dan vraag ik me wel een beetje af wat Guardiola eigenlijk gewonnen heeft in zijn tijd bij Bayern.
Het is idd antivoetbal, maar het blijft wel knap dat ze zowel Bayern als Barcelona hebben uitgeschakeld. Dat was de gedoodverfde finale.Krukar schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 04:08:
Antivoetbal heeft weer gewonnen helaas.
Dat jaar dat Inter de CL won (Met Sneijder) was ook anti-voetbal, maar desalniettemin knap hoe ze toen met 10 man Barca hebben tegengehouden.
Helaas wel 3 ploegen over die ik het eigenlijk niet gun. En gezien Ronaldo fit is zal het helaas wel weer een Madrileense finale worden
[ Voor 26% gewijzigd door KingKoning op 04-05-2016 08:17 ]
Anti-voetbal? Bayern was impotent en speelde niks klaar. De bal elkaar in de voeten schuiven over 5 meter heeft net zo min met voetbal te maken. Anti-voetbal, vrouwenvoetbal, kinderachtige termen vliegen hier in het rond omdat er een team eens iets anders voetbalt dan de gevestigde orde en er ook nog resultaat mee boekt.
Voetbal is gewoon gericht op resultaat. Er zijn puristen die dat niet snappen en denken dat voetbal 60% balbezit is op plaatsen waar het niet gevaarlijk is en dat je daarmee gevaarlijk bent.
Atletico bewijst gewoon dat je met hard werken en een goed team heel ver kan komen. Ik ben blij dat ze de finale hebben gehaald. Zowel Bayern als Barcelona leunt te veel op individuele spelers (Ribery, Muller, Lewandowski, Messi, Neymar, Suarez) en zodra het een beetje tegen zit komen er allerlei vervelende trekjes boven drijven. Vidal had vorige keer al met rood weg gestuurd mogen worden vanwege een elleboog, de vervelende trekjes van Barcelona zijn hier al tot in den treure uitgelicht, dus daar gaan we niet aan beginnen.
Kijk eens de heatmap van gisteravond en kijk waar Bayern de bal had, nee daar zou je verdorie nog eens 90 minuten naar moeten kijken. Impotent gebrei. https://www.whoscored.com...2015-2016-Bayern-Atletico
Voetbal is gewoon gericht op resultaat. Er zijn puristen die dat niet snappen en denken dat voetbal 60% balbezit is op plaatsen waar het niet gevaarlijk is en dat je daarmee gevaarlijk bent.
Atletico bewijst gewoon dat je met hard werken en een goed team heel ver kan komen. Ik ben blij dat ze de finale hebben gehaald. Zowel Bayern als Barcelona leunt te veel op individuele spelers (Ribery, Muller, Lewandowski, Messi, Neymar, Suarez) en zodra het een beetje tegen zit komen er allerlei vervelende trekjes boven drijven. Vidal had vorige keer al met rood weg gestuurd mogen worden vanwege een elleboog, de vervelende trekjes van Barcelona zijn hier al tot in den treure uitgelicht, dus daar gaan we niet aan beginnen.
Kijk eens de heatmap van gisteravond en kijk waar Bayern de bal had, nee daar zou je verdorie nog eens 90 minuten naar moeten kijken. Impotent gebrei. https://www.whoscored.com...2015-2016-Bayern-Atletico
Eens. Clubs met een relatief klein budget moeten andere manieren vinden om toch kans op een overwinning te maken, en dat heeft Atletico uitstekend voor elkaar.
Of moet iedereen verplicht worden aanvallend te voetballen in een 4-3-3 waarna je door Bayern / Barcelona met 4-0 van het veld wordt gevaagd? Maar ze hebben het wel geprobeerd!!!
Of moet iedereen verplicht worden aanvallend te voetballen in een 4-3-3 waarna je door Bayern / Barcelona met 4-0 van het veld wordt gevaagd? Maar ze hebben het wel geprobeerd!!!
het gaat niet om Bayern en wel of niet aanvallend voetbal, het gaat om die maniertjes van Atletico. Ballen het veld in trappen, tijdrekken op academisch niveau, huilen, zeiken bij de scheids, smerige overtredingen en algeheel onsportief gedrag.
Dit is misschien 'normaal' in het moderne voetbal, maar ik vind het onsportief en antivoetbal. Dat ze niet op balbezit spelen interesseert me niet zoveel. Dat deed Inter ook niet in het jaar dat ze de CL wonnen, maar ik heb wel respect voor hoe ze dat toen klaargespeeld hebben.
Wat ik overigens ook zou hebben als Atletico hem dit jaar wint, sowieso knap hoe ze blijven aanhaken bij Madrid en Barca, en steeds maar weer goede spelers vinden ondanks dat ze continue leeggekocht worden. Het aantal topspitsen dat daar vandaan komt is niet normaal.
Dit is misschien 'normaal' in het moderne voetbal, maar ik vind het onsportief en antivoetbal. Dat ze niet op balbezit spelen interesseert me niet zoveel. Dat deed Inter ook niet in het jaar dat ze de CL wonnen, maar ik heb wel respect voor hoe ze dat toen klaargespeeld hebben.
Wat ik overigens ook zou hebben als Atletico hem dit jaar wint, sowieso knap hoe ze blijven aanhaken bij Madrid en Barca, en steeds maar weer goede spelers vinden ondanks dat ze continue leeggekocht worden. Het aantal topspitsen dat daar vandaan komt is niet normaal.
Helemaal mee eens,JanW schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 08:21:
Anti-voetbal? Bayern was impotent en speelde niks klaar. De bal elkaar in de voeten schuiven over 5 meter heeft net zo min met voetbal te maken. Anti-voetbal, vrouwenvoetbal, kinderachtige termen vliegen hier in het rond omdat er een team eens iets anders voetbalt dan de gevestigde orde en er ook nog resultaat mee boekt.
Ik wou deze discussie hier niet aan gaan. Mensen zijn blind en geilen alleen op Barcelona en Bayern.
Wat PEP doet is de bal rond spelen rond de middenlijn en dan claimen dat ze 70% balbezit hebben en dus beter waren en goed hebben gevoetbald.
Atletico voetbalt ook gewoon heel goed op de momenten wanneer het moet.
Als het niet hoeft ja dan mag Bayern best die bal rondspelen op de mdidenlijn.
Maar voetballen is niet alleen maar rondspelen.
Dat zal ELKE club doen in die situatie.. PSV, Ajax, Barca, Bayern.. Als ze onder druk staan en het is nog een paar minuten. Elke club zal tijdrekken en elke club zal dat doen door 'maniertjes'.
Of Inter met Mourinho aan hun zijden, niet die maniertjes had.KingKoning schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 08:35:
het gaat niet om Bayern en wel of niet aanvallend voetbal, het gaat om die maniertjes van Atletico. Ballen het veld in trappen, tijdrekken op academisch niveau, huilen, zeiken bij de scheids, smerige overtredingen en algeheel onsportief gedrag.
Daarom groot Mourinho en Simeone fan! Alles toegestaan om te winnen, fanatiek!
Dat zeiken, kaarten vragen zit er ook in bij Barca en Real.
Maniertjes als in tijd rekken, zuigen en zeiken bij de scheidsrechter: ja, dat is gruwelijk irritant. Maar daar wordt ze binnen de huidige spelregels (absolute speeltijd + rugby regels voor zeiken zou veel schelen) alle gelegenheid voor gegeven. Dus kan je dat ze kwalijk nemen?
Smerige overtredingen / tackles? Ik heb er gisteren geen gezien, uiterst fair verdedigd.
Smerige overtredingen / tackles? Ik heb er gisteren geen gezien, uiterst fair verdedigd.
In navolging van bovenstaand zou ik willen pleiten voor de adoptie van een aantal regels van het rugby, van zowel de video-referee als het niet praten/zeiken tegen de scheids, met uitzondering van de aanvoerders van beide teams. De arbitrage heeft niet altijd gelijk, de videoref zorgt hier al voor een kleinere foutmarge, maar de scheidsrechter heeft altijd het laatste woord en daar zul je het mee moeten doen.Joster schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 08:40:
Maniertjes als in tijd rekken, zuigen en zeiken bij de scheidsrechter: ja, dat is gruwelijk irritant. Maar daar wordt ze binnen de huidige spelregels (absolute speeltijd + rugby regels voor zeiken zou veel schelen) alle gelegenheid voor gegeven. Dus kan je dat ze kwalijk nemen?
Misschien heb ik een vertekend beeld doordat ik zelf gerugbyd heb, maar mijn bloed begint te koken bij het zien van al die 'acteurs' op het veld, die wanneer ze een tikje krijgen als een stervende zwaan naar de vlakte gaan. Om daarna met 5+ man om de scheids heen gaan staan mekkeren om een kaart.
Vooral bij Spaanse/Italiaanse clubs kan ik mij hier mateloos aan irriteren.
Ik zou graag meer strijd, minder gejank en wederzijds respect (ook naar de arbitrage) willen zien op het veld.
Die trap in de 4de minuut van Gabi.Joster schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 08:40:
Helemaal eens hoor, maar binnen de huidige spelregels kan het dus gebeurt hetsven240 schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 08:53:
[...]
In navolging van bovenstaand zou ik willen pleiten voor de adoptie van een aantal regels van het rugby, van zowel de video-referee als het niet praten/zeiken tegen de scheids, met uitzondering van de aanvoerders van beide teams. De arbitrage heeft niet altijd gelijk, de videoref zorgt hier al voor een kleinere foutmarge, maar de scheidsrechter heeft altijd het laatste woord en daar zul je het mee moeten doen.
Misschien heb ik een vertekend beeld doordat ik zelf gerugbyd heb, maar mijn bloed begint te koken bij het zien van al die 'acteurs' op het veld, die wanneer ze een tikje krijgen als een stervende zwaan naar de vlakte gaan. Om daarna met 5+ man om de scheids heen gaan staan mekkeren om een kaart.
Vooral bij Spaanse/Italiaanse clubs kan ik mij hier mateloos aan irriteren.
Ik zou graag meer strijd, minder gejank en wederzijds respect (ook naar de arbitrage) willen zien op het veld.
Een droomfinale tussen City en Atletico, 2 ploegen die de bal niet willen hebben... Hoe een spektakel gaat dat worden... Na 120 minuten ligt de bal nog altijd op de middenstip en wordt het beslecht met penalty's.
Houdoe
City is juist wel een ploeg die de bal wel wil hebben.Witte schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 08:57:
Een droomfinale tussen City en Atletico, 2 ploegen die de bal niet willen hebben... Hoe een spektakel gaat dat worden... Na 120 minuten ligt de bal nog altijd op de middenstip en wordt het beslecht met penalty's.
Viel ook wel mee maar was wel direct even Ribery(?) gewoon onderuit trappen.Joster schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 08:58:
[...]
Excusez moi, die heb ik dan gemist, maar verder?
Even de toon direct gezet haha.
Maar voor de rest viel echt wel mee ja!
Maar denk dat hier vooral bedoeld over het algemeen.
Ik begrijp dat beide speelstijlen voor een neutrale toeschouwer niet leuk zijn om naar te kijken, maar die gedragingen van Atletico slaan helemaal nergens op. Om het nu vrouwen voetbal te noemen is niet correct, maar we hebben allemaal wel gezien dat het gedrag van die gasten soms echt nergens op slaat. Vidal en Ribery kunnen daar ook iets van en ik kan Atletico absoluut geen ongelijk geven. Het is ook knap dat je Barca en Bayern gewoon uitschakelt, daar is niks van te zeggen.. Het gedrag van hun is niet goed te praten en dat geld voor elke speler of club. Ook voor Bayern, Real of Barca.JanW schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 08:21:
Ik moet daarbij ook zeggen dat de scheids ook een hoop kan vernietigen en dat deed hij gisteren ook wel voor beiden partijen. Die had ook een hoop in zijn hand.
Mocht de finale Real - Atletico worden, dan zal dat nog een veel heter potje worden dan die van gisteren en eigenlijk is dat ook niet erg gezellig om naar te kijken.
[ Voor 4% gewijzigd door Mosin op 04-05-2016 09:36 ]
Mag toch hopen van niet... ik zelf zou, bij vertrek van De Boer, Ten Hag wel een mooie optie vinden... maar dat zal wel niet gaan gebeuren...Gynnad schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 21:22:
De geruchten zwellen weer aan over Bosz en Ajax, volgens Israëlische media is Overmars gezien in een hotel in Tel Aviv.
Om zo ver te komen zonder voetbaltechnisch te excelleren heb je in potentie wat 'klootzakken' nodig, om het verschil te maken.Mosin schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 09:34:
[...]
Ik begrijp dat beide speelstijlen voor een neutrale toeschouwer niet leuk zijn om naar te kijken, maar die gedragingen van Atletico slaan helemaal nergens op. Om het nu vrouwen voetbal te noemen is niet correct, maar we hebben allemaal wel gezien dat het gedrag van die gasten soms echt nergens op slaat. Vidal en Ribery kunnen daar ook iets van en ik kan Atletico absoluut geen ongelijk geven. Het is ook knap dat je Barca en Bayern gewoon uitschakelt, daar is niks van te zeggen.. Het gedrag van hun is niet goed te praten en dat geld voor elke speler of club. Ook voor Bayern, Real of Barca.
Ik moet daarbij ook zeggen dat de scheids ook een hoop kan vernietigen en dat deed hij gisteren ook wel voor beiden partijen. Die had ook een hoop in zijn hand.
Mocht de finale Real - Atletico worden, dan zal dat nog een veel heter potje worden dan die van gisteren en eigenlijk is dat ook niet erg gezellig om naar te kijken.
Sommige ploegen hebben beide in huis, en dat is een mix die volgens mij je ook moet willen hebben.
Bij sommige ploegen is de balans redelijk naar één kant doorgeslagen, en ik vind het gedrag van een aantal Real- en soms Atléticospelers ook vér beneden peil.
Pepe, Ramos, Marcello, steevast goed voor een zwik kaarten, en gek genoeg nog steeds heel vaak wegkomen met geel bij rood-waardig gedrag. Zelf schoppen, maar gaan liggen als een wijf. En omdat ze ermee wegkomen, met onsportief en gewoonweg verachtelijk gedrag, punten voor Real behouden, die de ploeg niet verdient.
Maar wanneer je bij de laatste 8 staat, heb je vast en zeker in de mix voldoende kwaliteit zitten om verder te komen, mits de volgende tegenstander zich ervoor leent.
Op grond hiervan is het gewoon zonde dat juist de voetballende ploegen de tijdrekkers, bikkelharde schoffelaars, de kaarten-aansmerende geniepige klootzakken treffen, die wonder boven wonder toch steeds min of meer onbestraft doorkomen. Maar omdat dat vaak genoeg gebeurd is, gaan ze tegenmaatregelen treffen (zie met name Barcelona), die per saldo geen haar beter zijn. En wat spelers aantrekken die dit ook doen. Maar omdat de oorspronkelijke kwaaie pieren niet bestraft worden en ze dit zelf ook moeten doen om te overleven, gaat het aanzien van heel het voetbal onderuit.
Dat doet het voetbal geen goed, en zorgt er ook nog eens voor dat de kwalijke gedragingen gemeengoed worden in heel het voetbal, het druppelt, nee stroomt door naar de lagere echelons. Ronaldo-haantjesgedrag is dan misschien irritant, maar wel voetbal. Ramos- en Pepe-gedrag is verachtelijk schoppen en smerig voetbal, en dat wordt ook overgenomen.
Voor het voetbal zou Barcelona-Bayern de droomfinale zijn.
Deze finale hoef ik niet te zien. En bedankt, UEFA!

[ Voor 21% gewijzigd door Ramzzz op 04-05-2016 10:07 ]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Ramzzz schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 10:06:
[...]
Bij sommige ploegen is de balans redelijk naar één kant doorgeslagen, en ik vind het gedrag van een aantal Real- en soms Atléticospelers ook vér beneden peil.
Pepe, Ramos, Marcello, steevast goed voor een zwik kaarten, en gek genoeg nog steeds heel vaak wegkomen met geel bij rood-waardig gedrag. Zelf schoppen, maar gaan liggen als een wijf. En omdat ze ermee wegkomen, met onsportief en gewoonweg verachtelijk gedrag, punten voor Real behouden, die de ploeg niet verdient.
Opmerkelijk dat je het onsportieve gedrag bij Real en Atletico spelers benoemd, maar vervolgens wel de stervende zwanen en scheidsrechterbelagers van Barca in de finale wilt zien.Ramzzz schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 10:06:
[...]
Helemaal niet opmerkelijk, omdat je nogal selectief quote.Kaap schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 10:15:
[...]
[...]
Opmerkelijk dat je het onsportieve gedrag bij Real en Atletico spelers benoemd, maar vervolgens wel de stervende zwanen en scheidsrechterbelagers van Barca in de finale wilt zien.
Ramzzz schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 10:06:
[...]
Maar omdat dat vaak genoeg gebeurd is, gaan ze tegenmaatregelen treffen (zie met name Barcelona), die per saldo geen haar beter zijn. En wat spelers aantrekken die dit ook doen.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Klopt, selectief quote om je argumenten uit te lichten, dik gedrukt. Waar het om gaat is dat je wel Barca in die finale wilt zien waar zij net zo onsportief gedrag vertonen als dat Atletico en Real doen. De vorm waarin ze het doen is slechts anders. Dat vind ik wel apart ja.
Ik hoefde Bacelona niet zo nodig in de finale, maar zowel Barcelona als Bayern speelt meestal technisch hogeschoolvoetbal, en dat zouden ze tegen elkaar ook doen. En dat is finalewaardig.Kaap schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 10:20:
Klopt, selectief quote om je argumenten uit te lichten, dik gedrukt. Waar het om gaat is dat je wel Barca in die finale wilt zien waar zij net zo onsportief gedrag vertonen als dat Atletico en Real doen. De vorm waarin ze het doen is slechts anders. Dat vind ik wel apart ja.
Die 'anderen' lopen vooral te schoffelen en dat hogeschoolvoetbal - volgens mij buiten de (ook uiterst vervelende) maniertjes om een voorbeeld voor iedere voetballer - te frustreren met allerlei randzaken. En dat bestaat dan vooral uit geniepig kaarten aannaaien, tijdrekken, etc.
Als je daar van wilt winnen, zul je je dus ook moeten wapenen. Barcelona ging tegen Inter genadeloos onderuit, omdat het in de val liep (want niet opgewassen tegen deze stijl van spelen), en dat was een voetbalfeest - ondanks het wat laffe gecounter.
Daarna hebben we veel minder voetbal gezien, en veel meer vervelende randzaken. Ik denk dat Mourinho's erfenis hier duidelijk naar voren komt.
Athletco is ook zeker niet mijn favoriet, maar je staat niet zomaar in de finale. Als je alleen maar verdedigd en vervelend bent, kom je niet door, dus blijkbaar beschikken ze ook over behoorlijke aanvallers die doelpunten maken.
Overigens kun je dezelfde tactiek ook niet tegenover elkaar zetten, want hoe kunnen nu 2 teams tegelijk domineren met balbezit
Overigens kun je dezelfde tactiek ook niet tegenover elkaar zetten, want hoe kunnen nu 2 teams tegelijk domineren met balbezit
Float like a butterfly, sting like a bee.
Zeker wel!Joster schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 11:13:
Tactisch geweldig staan is ineens niet finalewaardig?
Ik veroordeel alleen het wangedrag en de negatieve, onsportieve spelopvatting.
Finales tussen twee totaal verschillende systemen zijn juist erg interessant!
Hoe frustrerend dat ook kan zijn voor de fans van het verliezende systeem. It's all in the game!
Atletico brengt vervelend voetbal tot een heel nieuw niveau.
Er staan daar 9 zuigers in het veld, met opperzuiger Koke als meest vervelende.
Dat ze verdedigen is prima, dat is hun goed recht, maar het vanaf minuut 1 tijdrekken, het constant janken bij de scheids, bij het minste geringste op de grond liggen kermen, etc. etc. is gewoon niet leuk om naar te kijken imho.
Die trainer geeft ook elke keer het goede voorbeeld, gisteren ook weer iemand aanvallen langs de zijlijn...
Sommigen noemen dit "tactisch", ik noem het laf voetbal wat voor mij de plezier uit het spelletje weghaalt.
Barcelona doet dit ook in zekere mate, maar lang niet zo extreem als Atletico, en laat daarbij nog wat leuk voetbal zien waardoor het nog enigszins leuk is om naar te kijken.
Dat ze verdedigen is prima, dat is hun goed recht, maar het vanaf minuut 1 tijdrekken, het constant janken bij de scheids, bij het minste geringste op de grond liggen kermen, etc. etc. is gewoon niet leuk om naar te kijken imho.
Die trainer geeft ook elke keer het goede voorbeeld, gisteren ook weer iemand aanvallen langs de zijlijn...
Sommigen noemen dit "tactisch", ik noem het laf voetbal wat voor mij de plezier uit het spelletje weghaalt.
Barcelona doet dit ook in zekere mate, maar lang niet zo extreem als Atletico, en laat daarbij nog wat leuk voetbal zien waardoor het nog enigszins leuk is om naar te kijken.
[ Voor 7% gewijzigd door Krukar op 04-05-2016 11:32 ]
Gisteren had atletico echt niet zo veel schwalbes, if any. Klagen en vragen bij de scheids doet elke ploeg. Sommige wat meer als andere, maar ook Barca ofzo doet dat aan de lopende band. Tijdrekken heb ik tot de laatste minuten eigenlijk niet gezien.Krukar schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 11:30:
Atletico brengt vervelend voetbal tot een heel nieuw niveau.
En ja.. Simeone leeft er mee met de wedstrijd en ging gisteren wat (te) ver. Maar die beleving vind ik wel erg mooi om te zien. Daar kunnen we in nederland iets van leren. Wat vuur in de wedstrijd.
Als PSV'er ben ik altijd al groot fan geweest van Suárez. Ook toen hij bij Ajax speelde. Heerlijk, zo'n speler die 'alles' doet om te winnen.
Leuker dan het eindeloze tiki taka voetbal wat barca een paar jaar geleden speelde. Gewoon te goed daarin om alle strijd en uit de wedstrijd te voetballen. Totale controle

[ Voor 17% gewijzigd door aicaramba op 04-05-2016 11:45 ]
Ik heb gisteren een heerlijke pot voetbal gezien, de organisatie en vechtlust van Athletico en de spelopvatting van Bayern waarbij Guardiola niet meer tikki/takka speelt zoals bij Barcelona maar veel directer speelt. Sowieso ben ik enorme fan van Kapitein Roodbaardaicaramba schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 11:39:
[...]
Gisteren had atletico echt niet zo veel schwalbes, if any. Klagen en vragen bij de scheids doet elke ploeg. Sommige wat meer als andere, maar ook Barca ofzo doet dat aan de lopende band. Tijdrekken heb ik tot de laatste minuten eigenlijk niet gezien.
En ja.. Simeone leeft er mee met de wedstrijd en ging gisteren wat (te) ver. Maar die beleving vind ik wel erg mooi om te zien. Daar kunnen we in nederland iets van leren. Wat vuur in de wedstrijd.
Als PSV'er ben ik altijd al groot fan geweest van Suárez. Ook toen hij bij Ajax speelde. Heerlijk, zo'n speler die 'alles' doet om te winnen.
Leuker dan het eindeloze tiki taka voetbal wat barca een paar jaar geleden speelde. Gewoon te goed daarin om alle strijd en uit de wedstrijd te voetballen. Totale controle
Tijdens de wedstrijd zelf dacht ik dat Bayern het wel over de streep zou trekken, maar ze waren dom genoeg om een tegendoelpunt te incasseren (veel andere ploegen hadden een overtreding gemaakt om de omschakeling eruit te halen).
Vanavond waarschijnlijk een soortgelijke pot waarbij Madrid de aanval gaat zoeken, en City achterover gedrukt gaat worden maar altijd nog Aguerro heeft (helaas geen Silva).
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Wil ik hier toch een klein beetje in de bres springen voor Pepe. Er zit namelijk een groot verschil tussen Pepe tijdens Mourinho en Pepe nu. Pakt heel weinig kaarten en de laatste echt smerige overtreding is van zijn tijd onder special one Mourinho (die rugschop
)
Om hem nu zo te fileren getuigt van weinig kennis en vooral gebaseerd op voorvallen uit een paar seizoenen geleden.

Om hem nu zo te fileren getuigt van weinig kennis en vooral gebaseerd op voorvallen uit een paar seizoenen geleden.
Natuurlijk wel, ze hebben immers gewonnen. Vervelende is wel (imo dan) dat je op deze manier een finale krijgt tussen een team wat (nogmaals, mijn mening) niet leuk is om naar te kijken, en het bovendien waarschijnlijk een geheel Spaans (Madrileens zelfs) onderonsje wordt. Dat is voor mij als voetbalfan in ieder geval onaantrekkelijk.Joster schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 11:13:
Tactisch geweldig staan is ineens niet finalewaardig?
Het was twee jaar geleden ook geen verkeerde wedstrijd toch?RoD schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 12:32:
[...]
Natuurlijk wel, ze hebben immers gewonnen. Vervelende is wel (imo dan) dat je op deze manier een finale krijgt tussen een team wat (nogmaals, mijn mening) niet leuk is om naar te kijken, en het bovendien waarschijnlijk een geheel Spaans (Madrileens zelfs) onderonsje wordt. Dat is voor mij als voetbalfan in ieder geval onaantrekkelijk.
Echter is het spelbeeld compleet afhankelijk van wie de eerste goal maakt.
Los daarvan is het imo gewoon jammer als twee ploegen uit hetzelfde land tegen elkaar staan, en zeker als het er twee uit Madrid zijn.Bossie schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 12:38:
[...]
Het was twee jaar geleden ook geen verkeerde wedstrijd toch?
Echter is het spelbeeld compleet afhankelijk van wie de eerste goal maakt.
Hoe dan ook ga ik gewoon kijken natuurlijk, het blijft een CL-finale. En Real moet natuurlijk eerst nog maar even winnen
Van den Brom is eerder ook genoemd...lijkt me ook een betere optie dan Bosz.P.O. Box schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 09:49:
[...]
Mag toch hopen van niet... ik zelf zou, bij vertrek van De Boer, Ten Hag wel een mooie optie vinden... maar dat zal wel niet gaan gebeuren...
Ik heb juist het omgekeerde gevoel...Blauwschaap schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 12:54:
Van den Brom is eerder ook genoemd...lijkt me ook een betere optie dan Bosz.
Van der Brom heeft op trainersniveau nog te weinig laten zien waarvan ik het gevoel krijg dat hij een team beter maakt. Bij Anderlecht heeft hij alleen successen behaalt met het elftal wat er al stond. In het tweede jaar bij Anderlecht ging het zeer slecht en werd hij uiteindelijk ontslagen vanwege de slechte prestaties. Dat terwijl er bij Anderlecht geen verkeerde spelers in de selectie zaten. Zijn prestaties bij AZ vind ik ook niet echt bijzonder.
Bosz daar in tegen heeft meerdere jaren bij Vitesse aangetoond binnen afzienbare tijd van een vreemdelingenlegioen een elftal te kunnen maken. En uiteraard spreken de prestaties van Heracles onder zijn bewind voor zich. Ook zijn speelstijl, aanvallend voetbal en dominant spelen , vind ik zeer goed bij Ajax passen. Ik durf zelfs te beweren dat zijn speelstijl aantrekkelijker zal zijn dan die van de Boer nu.
Al met al zie ik Bosz liever komen dan van der Brom
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Liever zie ik de Boer blijven, maar die zal dit of anders volgend jaar wel een keer om zich heen gaan kijken.
Meer dan 5 titels in 5,5 seizoen ga je bij Ajax niet meer halen.
Stam zoekt toch nog een club? Die wil hogerop en heeft daarom zijn contract bij het 2e niet verlengd. Lijkt me ook een prima optie. Oud speler, en heeft al de nodige trainersfuncties gehad binnen Ajax.
Stam zoekt toch nog een club? Die wil hogerop en heeft daarom zijn contract bij het 2e niet verlengd. Lijkt me ook een prima optie. Oud speler, en heeft al de nodige trainersfuncties gehad binnen Ajax.
Er werd geopperd dat "strijd en passie" zoals Atletico echt voetbal was. Vrouwenvoetbal ontbeert elke vorm van techniek en moet het vooral hebben van strijd en passie.JanW schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 08:21:
Het enige wat je hier noemt over Atletico is dus hard werken en een goed team maar over goed/mooi voetbal geen woord
Mooi dat de heatmap erbij gehaald wordt
Atlético, niet anti-voetbal gespeeld en de terechte winnaar:

Impotent Bayern (dat nog altijd gewoon de wedstrijd gewonnen heeft):

En ja als er 10 tegenstanders voor de goal hangen dan is het logisch dat daar niet de action area is en dat teams als Barca en Bayern het van een ingeving moeten hebben. Toevallig is de action area ook het gebied waar Bayern bijna de hele wedstrijd de bal al terugveroverde.
De UEFA heeft ook een soort heat map zie ik: http://www.uefa.com/uefac...5787/pitch-view/influence
apis29 schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 13:49:
[...]
Er werd geopperd dat "strijd en passie" zoals Atletico echt voetbal was. Vrouwenvoetbal ontbeert elke vorm van techniek en moet het vooral hebben van strijd en passie.
Het enige wat je hier noemt over Atletico is dus hard werken en een goed team maar over goed/mooi voetbal geen woord. In principe stelde Oranje '74 dus ook geen hol voor aangezien ze niks gewonnen hebben en het niet van strijd en passie moesten hebben. Dat je nog met #14 als avatar door het leven durft te gaan
![]()
Mooi dat de heatmap erbij gehaald wordt![]()
Atlético, de terechte winnaar:
[afbeelding]
Impotent Bayern (dat nog altijd gewoon de wedstrijd gewonnen heeft):
[afbeelding]
En ja als er 10 tegenstanders voor de goal hangen dan is het logisch dat daar niet de action area is en dat teams als Barca en Bayern het van een ingeving moeten hebben. Toevallig is de action area ook het gebied waar Bayern bijna de hele wedstrijd de bal al terugveroverde.
De UEFA heeft ook een soort heat map zie ik: http://www.uefa.com/uefac...5787/pitch-view/influence
offtopic:
Fijn dat de klassieke
weer van stal wordt getrokken, dat geeft alvast aan met welke toon je de discussie in gaat.
Fijn dat de klassieke
Over goed/mooi voetbal zeg ik inderdaad niks omdat dat nogal subjectief is. Ik heb bijvoorbeeld genoten van de strijd van Atletico, ik vind dat mooi om te zien. Ook vooral nadat ze Barcelona hebben uitgeschakeld. Dan nu ook Bayern eruit knikkeren, ik neem mijn pet ervoor af. Twee gedoodverfde favorieten voor het winnen van de Champions League en zij schakelen ze allebei uit. En ik kan ook genieten van hoe zij als team opereren. De ruimtes klein houden, met zijn alleen van links naar rechts verplaatsen over het veld als een goed geoliede machine.
En ik kan ook best genieten van een Bayern of Barcelona, maar wel een stuk minder. Ik hou van wedstrijden waarin iets gebeurt, en op 40 meter van het doel de bal rondspelen vind ik niet om aan te zien. Bayern tijdens Heynckes was vele malen mooier om te zien spelen. Die hadden goed positiespel, directe passing, snel naar de goal van de tegenstander. Ik weet de wedstrijden in de halve finales nog van Bayern en ook Dortmund tegen Barcelona en Real Madrid, dat waren echt prachtige wedstrijden. Dit Bayern treuzelt teveel en hoopt op een bevlieging van de buitenspelers of weer 5 doelpunten van Lewandowski, maar het mist gewoon wat.
En tuurlijk stelde Oranje in 74 wat voor, maar dat heeft meer te maken met wat het voor het moderne voetbal betekende. In die tijd was voetbal heel anders, ook al wonnen ze toen niet, ze hebben wel wat teweeg gebracht. Over dit Bayern zal men 40 jaar later echt niet meer napraten. Wellicht over wat individuele spelers, maar het team niet. Atletico waarschijnlijk ook niet trouwens, daarvoor maken ze te weinig vrienden met hun spel.
Ben ik trouwens de enige die denkt dat Ajax na het vertrek van de Boer de komende jaren een trainers kerkhof zie worden?KingKoning schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 13:41:
Liever zie ik de Boer blijven, maar die zal dit of anders volgend jaar wel een keer om zich heen gaan kijken.
Als ik de laatste 2-3 jaar hier lees en op andere plekken dan lag de Boer regelmatig al flink onder vuur bij de supports vanwege het spel en IMHO lijkt het er op dat de behaalde successen hem nog het nodige krediet gaven.
Een nieuwe trainer heeft dat krediet nog niet dus ben ik wel benieuwt of de supporters en bestuur dan nog wel zo geduldig zijn.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Daarom moeten ze vind ik Ajax mensen blijven inzetten, die hebben toch iets meer krediet dan anderen. Voor directe opvolging van de Boer weet ik het niet, wellicht Stam? Wat is Bergkamp zijn ambitie eigenlijk?Voor de toekomst wellicht een Kluivert bijvoorbeeld, die nu in lager elftal aan de slag gaat. Winter werd onlangs ook genoemd ergens voor jong Ajax geloof ik.L1nt schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 15:40:
[...]
Ben ik trouwens de enige die denkt dat Ajax na het vertrek van de Boer de komende jaren een trainers kerkhof zie worden?
Als ik de laatste 2-3 jaar hier lees en op andere plekken dan lag de Boer regelmatig al flink onder vuur bij de supports vanwege het spel en IMHO lijkt het er op dat de behaalde successen hem nog het nodige krediet gaven.
Een nieuwe trainer heeft dat krediet nog niet dus ben ik wel benieuwt of de supporters en bestuur dan nog wel zo geduldig zijn.
Maar goed het ligt natuurlijk ook deels aan het bestuur, als je plannen hebt met een trainer, moet je hem langer de kans geven en eigenlijk beetje schijt hebben aan de aanhang, zeker aan die tokkies.
Stam wil zo snel mogelijk naar het buitenland geloof ik, maar dat lukt natuurlijk niet zomaar.
Die aanhang bepaald sowieso je beleid niet, daar moet je je niet door laten leiden.
Die aanhang bepaald sowieso je beleid niet, daar moet je je niet door laten leiden.
Spijker op zijn kop wat mij betreft.Ramzzz schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 10:06:
[...]
Om zo ver te komen zonder voetbaltechnisch te excelleren heb je in potentie wat 'klootzakken' nodig, om het verschil te maken.
Sommige ploegen hebben beide in huis, en dat is een mix die volgens mij je ook moet willen hebben.
Maar wanneer je bij de laatste 8 staat, heb je vast en zeker in de mix voldoende kwaliteit zitten om verder te komen, mits de volgende tegenstander zich ervoor leent.
Op grond hiervan is het gewoon zonde dat juist de voetballende ploegen de tijdrekkers, bikkelharde schoffelaars, de kaarten-aansmerende geniepige klootzakken treffen, die wonder boven wonder toch steeds min of meer onbestraft doorkomen. Maar omdat dat vaak genoeg gebeurd is, gaan ze tegenmaatregelen treffen (zie met name Barcelona), die per saldo geen haar beter zijn. En wat spelers aantrekken die dit ook doen. Maar omdat de oorspronkelijke kwaaie pieren niet bestraft worden en ze dit zelf ook moeten doen om te overleven, gaat het aanzien van heel het voetbal onderuit.
Dat doet het voetbal geen goed, en zorgt er ook nog eens voor dat de kwalijke gedragingen gemeengoed worden in heel het voetbal, het druppelt, nee stroomt door naar de lagere echelons. Ronaldo-haantjesgedrag is dan misschien irritant, maar wel voetbal. Ramos- en Pepe-gedrag is verachtelijk schoppen en smerig voetbal, en dat wordt ook overgenomen.
Deze finale hoef ik niet te zien. En bedankt, UEFA!
Het voetbal is 5/10 jaar geleden gestopt met bestaan, en alleen de grootste klootzakken winnen nog iets. Alles is berust om elkaar zoveel mogelijk aan te naaien, en overtredingen uit te lokken en daardoor kaarten en schorsingen aan te smeren.
Tijd dat scheidsrechters geholpen gaan worden door video, en speeltijd zuiver wordt. We betalen tegenwoordig niet meer voor 90 minuten (laat het vroeger 75 min) voetbal meer, maar voor 2x 15-20 minuten voetbal.
Haha die bal zou niet verplaatsen, maar ondanks dat zouden wel aan beide kanten 4 rode kaarten vallen en de trainers worden naar de tribune verwezenFiXeR.nl schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 15:51:
Als Atletico tegen Atletico zou spelen zou de bal 90 minuten stil op de stip liggen.
maar wat is voldoende krediet? Hier werd na 4 titels ook om de kop gevraagd van de Boer. Een Stam, Bergkamp of Kluivert hebben geen 4 titels op zak als trainer.martinusz schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 15:46:
[...]
Daarom moeten ze vind ik Ajax mensen blijven inzetten, die hebben toch iets meer krediet dan anderen. Voor directe opvolging van de Boer weet ik het niet, wellicht Stam? Wat is Bergkamp zijn ambitie eigenlijk?Voor de toekomst wellicht een Kluivert bijvoorbeeld, die nu in lager elftal aan de slag gaat. Winter werd onlangs ook genoemd ergens voor jong Ajax geloof ik.
Maar goed het ligt natuurlijk ook deels aan het bestuur, als je plannen hebt met een trainer, moet je hem langer de kans geven en eigenlijk beetje schijt hebben aan de aanhang, zeker aan die tokkies.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Tja men wil attractief voetbal zien, kan ik ze geen ongelijk in geven. De Boer heeft titels binnen gesleept, maar echt leuker voor de kijker is het niet geworden. Maar goed is attractief voetbal zonder titel dan wel voldoende? waarschijnlijk niet....Kortom zoals het altijd gaat bij topclubs eigenlijk.L1nt schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 16:03:
[...]
maar wat is voldoende krediet? Hier werd na 4 titels ook om de kop gevraagd van de Boer. Een Stam, Bergkamp of Kluivert hebben geen 4 titels op zak als trainer.
Aye, titel en beker zijn prijzen die iedere gek met dit Bayern wint. De wereldbeker idem, als je deze als Europese club niet wint mag je je gewoon schamen.Gaius schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 07:25:
[...]
Niets wat jij, ik, en m'n oma ook niet hadden gewonnen bij Bayern als we daar coach mochten zijn. Pep heeft gewoon keihard gefaald. Ik ben benieuwd hoe hij het gaat doen bij City.
En toch hemelen ze hem allemaal op terwijl hij niets bijzonders gepresteerd heeft.
En laten we eerlijk zijn, hij heeft het met Barca beter gedaan maar zo bijzonder was dit ook niet met dat elftal.
Tot nu heeft hij voor mij nog niets echt iets gepresteerd waarvan ik sta te kijken en is zijn Bayern periode gewoon zwak.
Hiervoor hebben scheidsrechters geen hulpmiddelen nodig, maar ze moeten simpelweg de regels consequent toepassen en bepaalde acties meteen bestraffen:JPM85 schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 15:49:
[...]
Spijker op zijn kop wat mij betreft.
Het voetbal is 5/10 jaar geleden gestopt met bestaan, en alleen de grootste klootzakken winnen nog iets. Alles is berust om elkaar zoveel mogelijk aan te naaien, en overtredingen uit te lokken en daardoor kaarten en schorsingen aan te smeren.
Tijd dat scheidsrechters geholpen gaan worden door video, en speeltijd zuiver wordt. We betalen tegenwoordig niet meer voor 90 minuten (laat het vroeger 75 min) voetbal meer, maar voor 2x 15-20 minuten voetbal.
- schwalbe = geel
- vragen om kaart = geel
- tijdrekken = geel
- praten tegen leiding = geel
- "nuttige" overtreding = geel
- vasthouden/duwen/trekken tijdens corner = penalty
Geen gezeur of discussie, waarnemen = geel en vrije trap tegenstander. Voor elke speler ongeacht de situatie en niet afwijken van de regels om zogenaamd de wedstrijd aan te voelen.
Als dit simpelweg gebeurt, dan houden de spelers er meteen mee op aan aangezien het risico niet meer aanvaardbaar is. Bij de amateurs moet je er 10minuten uit bij geel, dit zou ook een erg goede regel zijn voor de profs.
Spaans voetbal brengt nu eenmaal matennaaien, schwalbes en smerige overtredingen met zich mee. Ook een reden waarom ik vrijwel iedere wedstrijd met een Spaanse ploeg skip. Ik kan er gewoon niet naar kijken.
PSN: Finally_Chris
De KNVB zou 1 dag na de laatste competitie ronde uitsluitsel geven over de toekomst van Twente, maar ze hebben meer tijd nodig 
Is lekker voor de nr18 t/m 16.
Want stel ze gaan nadat de nacompetitie afgelopen is zeggen dat Twente de licentie kwijt is, wat gaan ze dan met de uitslagen van de nacompetitie doen?

Want stel ze gaan nadat de nacompetitie afgelopen is zeggen dat Twente de licentie kwijt is, wat gaan ze dan met de uitslagen van de nacompetitie doen?
Volgens mij heeft de KNVB dat al bekend gemaakt.Deadsy schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 17:06:
De KNVB zou 1 dag na de laatste competitie ronde uitsluitsel geven over de toekomst van Twente, maar ze hebben meer tijd nodig
Zie hier.
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
Maar ja, als het Ajax of PSV was geweest i.p.v. Atletico, dan had iedereen die nu commentaar levert hoogstwaarschijnlijk hele positieve te zeggen gehad.
Dit dus. Iemand anders van Barca dan de aanvoerder die de scheidsrechter belaagd: geel geven, en niet gelijk weglopen, 2e geel. Vragen om geel, etc etc > lik op stuk beleid. Dan eindigen ze maar eens een wedstrijd met zeven spelers, mooi zo.Bossie schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 16:46:
Hiervoor hebben scheidsrechters geen hulpmiddelen, maar ze moeten simpelweg de regels consequent de regels toepassen en bepaalde acties meteen bestraffen:
(Barcelona is de ergste hierin, maar de andere matenaaiers net zo hard aanpakken)
Ik ben het niet met Ramzzz eens dat Barcelona dat genaai is gaan doen in reactie op andere teams, het zit ze in het bloed.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Dat gedrag was 'vroeger' echt geen gemeengoed.gambieter schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 18:10:
[...]
Dit dus. Iemand anders van Barca dan de aanvoerder die de scheidsrechter belaagd: geel geven, en niet gelijk weglopen, 2e geel. Vragen om geel, etc etc > lik op stuk beleid. Dan eindigen ze maar eens een wedstrijd met zeven spelers, mooi zo.
(Barcelona is de ergste hierin, maar de andere matenaaiers net zo hard aanpakken)
Ik ben het niet met Ramzzz eens dat Barcelona dat genaai is gaan doen in reactie op andere teams, het zit ze in het bloed.

Moet je eens kijken naar het soort spelers wat ze hebben gehad. "Auw, mijn hoofd zit op mijn knie" Rivaldo was er vroeg bij. Jouw claim dat ze het alleen maar zijn gaan doen vanwege Real/Atletico is echt nergens op gebaseerd 
Barcelona houdt graag de mythe op dat ze speciaal zijn, nou echt niet. Alleen zijn Nederlanders er wat gevoelig voor vanwege Cruijff, van Gaal, Koeman etc.
Barcelona houdt graag de mythe op dat ze speciaal zijn, nou echt niet. Alleen zijn Nederlanders er wat gevoelig voor vanwege Cruijff, van Gaal, Koeman etc.
[ Voor 25% gewijzigd door gambieter op 04-05-2016 19:37 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Suarez, neymar, alba, busquets, die Argentijn achterin allemaal aanstellers. Jammer dat ze wel ook goed kunnen voetballen.gambieter schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 19:36:
Moet je eens kijken naar het soort spelers wat ze hebben gehad. "Auw, mijn hoofd zit op mijn knie" Rivaldo was er vroeg bij. Jouw claim dat ze het alleen maar zijn gaan doen vanwege Real/Atletico is echt nergens op gebaseerd
Het gaat niet om het huidige team, dat is inderdaad vreselijk. Maar het verleden is minder rooskleurig dan sommigen zich graag herinnerenmartinusz schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 19:42:
Suarez, neymar, alba, busquets, die Argentijn achterin allemaal aanstellers. Jammer dat ze wel ook goed kunnen voetballen.
Wat een onzin, Atletico speelt voornamelijk zo bekend tegen clubs die voetballend beter zijn. Dat heet gewoon realistisch. PSV deed het tegen Atletico en dat vond men realistisch en knap.FiXeR.nl schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 15:51:
Als Atletico tegen Atletico zou spelen zou de bal 90 minuten stil op de stip liggen.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Men kan voor de regels ook wat meer kijken naar wat ze bij Rugby doen. Geen haar op het hoofd van een normale speler die moeilijk naar de scheids gaat doen.
De sin bin wacht voor iedereen:

De sin bin wacht voor iedereen:

Man van glas IIdutchgio schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 20:55:
Kompany valt 'weer' geblesseerd uit...
Zo zonde, wordt extra lastig zo voor Man City
Het was toch ook een voorzet? Werd de bal niet van richting veranderd?JanW schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 21:06:
Oef wat een doelpunt van BaleJe verwacht een voorzet, maar dit, wat een heerlijke knal
Goal van bale leek meer op een mislukte voorzet.. Maar die tellen ook.
Daar zat ik ook aan te denken ja, maar kon het niet goed zien in herhalingandries.t.net schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 21:06:
[...]
Het was toch ook een voorzet? Werd de bal niet van richting veranderd?
Dit topic is gesloten.
Let op:
~[html]<h2>Voor het EK2016 in Frankrijk: Themaforum: Sportzomer</h2>~[/html]
Voor de FIFA-perikelen: [Voetbal] FIFA-perikelen en opvolging Blatter
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2015/2016
Voor FC-Twente: FC Twente - hoe nu verder
~[html]<h2>Voor het EK2016 in Frankrijk: Themaforum: Sportzomer</h2>~[/html]
Voor de FIFA-perikelen: [Voetbal] FIFA-perikelen en opvolging Blatter
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2015/2016
Voor FC-Twente: FC Twente - hoe nu verder