Dijks had daar w.m.b. ook rood voor mogen krijgen.
Ik merk het, ik ga daarmee stoppen
Float like a butterfly, sting like a bee.
Voorspel nog even dat Heerenveen 3 keer scoort!!
Voorspel nog een paar goals voor Heerenveen dan
PSN: Finally_Chris
Alleen speelt Tete aan de andere kantFist schreef op woensdag 20 april 2016 @ 22:32:
Geen zorgen, Tete is volgende week weer fit
Wordt dus weer een rare opstelling met Viergever als linksback o.i.d.
[ Voor 15% gewijzigd door Krukar op 20-04-2016 22:33 ]
Allemaal plekje doorschuiven dus
Zoals je zelf al zegt
[ Voor 11% gewijzigd door Vos op 20-04-2016 22:34 ]
Ben benieuwd of die ene supporter morgen weer aangifte gaat doen
Nee, merp!
Gelukkig is de rest van het programma toch wel aardig in het voordeel van Ajax 
Als ze van Twente of De Graafschap verliezen verdienen ze het kampioenschap niet.
Als ze van Twente of De Graafschap verliezen verdienen ze het kampioenschap niet.
PauseBreak schreef op woensdag 20 april 2016 @ 22:33:
Ben benieuwd of die ene supporter morgen weer aangifte gaat doen

Haha volgens Been moet je de bal vangen voordat het hands is
XXXVI
Nou dan heb ik even mijn best gedaan voor je.Fleximex schreef op woensdag 20 april 2016 @ 22:29:
Ok, ik ben weer even terug. Er wordt door Terranova twee plaatjes getoond van voordat de voorzet gegeven wordt. En voordat de bal de arm raakt. Je mist de hele context toch. De videobeelden geven een ander beeld.
Ik vind veel Ajax fans hier nogal raar met hun meningen die allemaal toevallig zo gevormd zijn alsof het een super duidelijke penalty was. En dat was het niet.
Ok nu ben ik weg.

Moment van spelen... Hand langs het lichaam.
Volgens mij is elke Ajacied het er hier wel over eens dat de penalty wel terecht was, maar ook makkelijk werd gegeven. En dat het niet raar zou zijn als hij niet gegeven werd.Fleximex schreef op woensdag 20 april 2016 @ 22:29:
Ok, ik ben weer even terug. Er wordt door Terranova twee plaatjes getoond van voordat de voorzet gegeven wordt. En voordat de bal de arm raakt. Je mist de hele context toch. De videobeelden geven een ander beeld.
Ik vind veel Ajax fans hier nogal raar met hun meningen die allemaal toevallig zo gevormd zijn alsof het een super duidelijke penalty was. En dat was het niet.
Ok nu ben ik weg.
Niet geholpen door het feit dat scheidsrechters 'm vaak niet geven.
Feit blijft dat het gewoon dom was van die verdediger met de scheidsrechter op die lijn.
[ Voor 8% gewijzigd door Krukar op 20-04-2016 22:42 ]
Ik zou graag De Graafschap veilig voor directe degradatie zien, maar voor Ajax is het denk ik gunstiger als Cambuur morgen wint... want als Cambuur morgen verliest of gelijkspeelt dan MOETEN ze winnen van PSV... erg: ze gaan als een kip zonder kop te werk en worden naar de slachtbank geleid... en dan is 7-0 idd niet gek... zeker omdat PSV zal doorjagen op doelpunten tot ze een ons wegen.jaapstobbe schreef op woensdag 20 april 2016 @ 22:23:
[...]
Nou een 7-0 tegen dit cambuur is helemaal niet gek hoor.
Deze penalty vond ik in ieder geval niet zo belachelijk als de penalty tegen Utrecht. Voortaan de verdedigers maar dwangbuizen als shirts aan laten trekken.Krukar schreef op woensdag 20 april 2016 @ 22:40:
[...]
Volgens mij is elke Ajacied het er hier wel over eens dat de penalty wel terecht was, maar ook makkelijk werd gegeven. En dat het niet raar zou zijn als hij niet gegeven werd.
Met de huidige regels vind ik het gewoon een strafschop. Ik ben meer voor strafschoppen geven die op doel gerichte overtredingen zijn. ( ook buiten de 16 meter ).
Dit haalde wel potentieel geen gevaarlijke bal weg waardoor je kan oordelen dat de strafschop terecht is.
Dit haalde wel potentieel geen gevaarlijke bal weg waardoor je kan oordelen dat de strafschop terecht is.
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
Volgend seizoen Huntelaar terug begint toch wel een steeds beter optie te worden.
Dan zijn er tenminste opties met Milik, Huntelaar en Dolberg.
Vraag mij wel af of Huntelaar er zelf zin in heeft, hij is toch weer aardig op dreef met 10 doelpunten in de laatste 8 wedstrijden. Kan wellicht ook nog naar een grote club toe.
Ziyech geschorst overigens voor de wedstrijd tegen Ajax
Dan zijn er tenminste opties met Milik, Huntelaar en Dolberg.
Vraag mij wel af of Huntelaar er zelf zin in heeft, hij is toch weer aardig op dreef met 10 doelpunten in de laatste 8 wedstrijden. Kan wellicht ook nog naar een grote club toe.
Ziyech geschorst overigens voor de wedstrijd tegen Ajax
[ Voor 8% gewijzigd door Krukar op 20-04-2016 22:54 ]
Milik wordt verkocht, kan voor veel geld naar Duitsland, die houdt Ajax niet vast.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Verwijderd
Feyenoord volhardt in het bezorgen van meerdere hartverzakkingen bij hun supporters. Goedemorgen, dat Feyenoord niet won in Almelo heeft het echt helemaal aan zichzelf te danken. En ook best wel een beetje aan Vejinovic. Gozer maakt allesbehalve een lekker seizoen door in Rotterdam.
Ajax zoals verwacht met winst terug naar Amsterdam. De Boer weet een elftal het veld op te sturen wat uit blinkt in het weinig tegendoelpunten krijgen. Toch vond ik het spel van Ajax voor de rest eigelijk beste wel een beetje tegenvallen. Het is dat Milik in goede doen is want anders had ik het nog moeten zien.
Ajax zoals verwacht met winst terug naar Amsterdam. De Boer weet een elftal het veld op te sturen wat uit blinkt in het weinig tegendoelpunten krijgen. Toch vond ik het spel van Ajax voor de rest eigelijk beste wel een beetje tegenvallen. Het is dat Milik in goede doen is want anders had ik het nog moeten zien.
Zeg, je mag me voor vanalles uitmaken, maar niet voor een ajaciedKrukar schreef op woensdag 20 april 2016 @ 22:40:
[...]
Volgens mij is elke Ajacied het er hier wel over eens dat de penalty wel terecht was, maar ook makkelijk werd gegeven. En dat het niet raar zou zijn als hij niet gegeven werd.
Feit blijft dat het gewoon dom was van die verdediger met de scheidsrechter op die lijn.
In dat geval is een speler van kaliber Huntelaar toch alleen maar een mooiere optie. Dan heb je Huntelaar als eerste spits waar Dolberg enorm veel van kan leren.Han schreef op woensdag 20 april 2016 @ 22:53:
Milik wordt verkocht, kan voor veel geld naar Duitsland, die houdt Ajax niet vast.
Haha bedoelde meer de Ajax supporters in dit topic, had ook wel gezien dat jij het ook eens was met die zelfde meningLeon Zwiers schreef op woensdag 20 april 2016 @ 22:54:
[...]
Zeg, je mag me voor vanalles uitmaken, maar niet voor een ajacied
Overigens kan ADO morgen de EL bezorgen aan Feyenoord.
[ Voor 35% gewijzigd door Krukar op 20-04-2016 22:58 ]
Die speelt een goed EK en dan is ie weg.
Maar Huntelaar heeft zich zelf nu ook uitgelaten over de terugkeer naar Ajax, met dat hij het 'overweegt'.
Maar Huntelaar heeft zich zelf nu ook uitgelaten over de terugkeer naar Ajax, met dat hij het 'overweegt'.
Zie net inderdaad dat Ziyech geschorst is tegen Ajax. Dat zijn alvast 3 punten dus voor de Amsterdammerts
Wordt voor Ajax vooral hopen dat PEC wint van Excelsior, dan speelt PEC nog ergens voor tegen PSV.Leon Zwiers schreef op woensdag 20 april 2016 @ 22:58:
Zie net inderdaad dat Ziyech geschorst is tegen Ajax. Dat zijn alvast 3 punten dus voor de Amsterdammerts
Hij was toch vandaag geschorst?Leon Zwiers schreef op woensdag 20 april 2016 @ 22:58:
Volgens mij heeft hij vandaag een gele kaart gekregen en is dus volgende speelronde geschorts.
Is dat zo? Dat is mooi.Leon Zwiers schreef op woensdag 20 april 2016 @ 22:58:
Sowieso is het nu mooi dat de Graafschap heeft gewonnen. Want de kans is nu wel aanwezig dat ze de nacompetitie in mogen, of Cambuur wint van PSV. In beide gevallen is het voordelig voor Ajax
Wel weer iets van competitievervalsing, net zoals die bekerwedstrijd van zondag. Maarja dat is elk jaar wel zo.
Das knap, hij zat op de tribune.
Oh ok, ze zeiden net bij Fox dat hij tegen Ajax geschorst is, kan zijn dat ze het daar fout hadden.martinusz schreef op woensdag 20 april 2016 @ 23:03:
Das knap, hij zat op de tribune.
mwoah, dat lijkt me sterk... hij zat in burgerkloffie op de tribuneKrukar schreef op woensdag 20 april 2016 @ 23:02:
[...]
Volgens mij heeft hij vandaag een gele kaart gekregen en is dus volgende speelronde geschorts.
Op VI stond het ook, zie het nu niet meer staan, zal wel fout zijn geweest. Maar dat betekend dat er nog hoop is
[ Voor 21% gewijzigd door LZ86 op 20-04-2016 23:04 ]
Misschien een nieuwe truc van de KNVB om Ajax kampioen te maken
Transferwindow aangepast en Ziyech deze week naar Ajax?martinusz schreef op woensdag 20 april 2016 @ 23:06:
Misschien een nieuwe truc van de KNVB om Ajax kampioen te maken
Als hij deze week z'n been breekt op de training ofzo heb je echt de rapen gaar, maarja alle gekheid op een stokje
Maar veroorzaakt desondanks toch een onterechte penalty in de laatste minuut van de blessuretijd met een handsbal in het strafschopgebied van Ajax, aldus makkelie gezien vanuit zijn standpunt.Leon Zwiers schreef op woensdag 20 april 2016 @ 23:14:
"Ziyech op de fiets aangereden door Michell Dijks, breekt been"
[ Voor 4% gewijzigd door Martinusz op 20-04-2016 23:20 ]
Dat zou wel mooi zijn.martinusz schreef op woensdag 20 april 2016 @ 23:19:
[...]
Maar veroorzaakt desondanks toch een onterechte penalty in de laatste minuut van de blessuretijd met een handsbal in het strafschopgebied van Ajax, aldus makkelie gezien vanuit zijn standpunt.
[ Voor 6% gewijzigd door Toewan op 20-04-2016 23:24 ]
Neuh... Ziyech wordt in elkaar geslagen door Elia tijdens het stappen vanavondLeon Zwiers schreef op woensdag 20 april 2016 @ 23:14:
"Ziyech op de fiets aangereden door Michell Dijks, breekt been"
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Vliegt samen met Elia naar Marokko om te stappen met Ronaldo en Badr Hari?Han schreef op woensdag 20 april 2016 @ 23:25:
[...]
Neuh... Ziyech wordt in elkaar geslagen door Elia tijdens het stappen vanavond
De mods worden boos zometeen, laten we weer over voetbal praten
Wel Sneijder en Huntelaar, maar daar spelen ze niet tegenVerwijderd schreef op woensdag 20 april 2016 @ 23:25:
Heef de Boer al kenbaar gemaakt dat hij Ziyech een interessante speler voor Ajax vindt?
Verwijderd
Dan kan opa van der Vaart toch niet achterblijven toch?martinusz schreef op woensdag 20 april 2016 @ 23:27:
[...]
Wel Sneijder en Huntelaar, maar daar spelen ze niet tegen
Kunnen ze samen met Heitinga gaan kwartetten als Ajax voortploetert op het veld.
Gebruik die 150 miljoen op de bank om Suarez ook terug te halen dan, dan kunnen ze tenminste weer met de tanden erin spelenVerwijderd schreef op woensdag 20 april 2016 @ 23:31:
[...]
Dan kan opa van der Vaart toch niet achterblijven toch?
Kunnen ze samen met Heitinga gaan kwartetten als Ajax voortploetert op het veld.
Verwijderd
Is dat niet een beetje overdreven, die €150,- miljoen?Krukar schreef op woensdag 20 april 2016 @ 23:40:
[...]
Gebruik die 150 miljoen op de bank om Suarez ook terug te halen dan, dan kunnen ze tenminste weer met de tanden erin spelen
Naar verwachting van het Ajax bestuur zal Ajax dit seizoen bijvoorbeeld een verlies gaan draaien van ergens tussen de €6,- en €8,- miljoen dacht ik.
Ik zou wel echt heel hard gaan balen wanneer de Vilhena naar Ajax zou gaan, dat wel. Maar verder denk ik dat Ajax niet Suarez maar een alternatief voor hem zou moeten zoeken.
Zou niet weten waarom, winst over eerste helft seizoen was 2 miljoen euro. Ajax draait ook gewoon winst zonder CL.Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2016 @ 23:51:
[...]
Is dat niet een beetje overdreven, die €150,- miljoen?
Naar verwachting van het Ajax bestuur zal Ajax dit seizoen bijvoorbeeld een verlies gaan draaien van ergens tussen de €6,- en €8,- miljoen dacht ik.
Ik zou wel echt heel hard gaan balen wanneer de Vilhena naar Ajax zou gaan, dat wel. Maar verder denk ik dat Ajax niet Suarez maar een alternatief voor hem zou moeten zoeken.
http://www.ajax.nl/stream...ert-halfjaarcijfers-3.htm
Eigen vermogen is nu €114,4 miljoen.
Waarom zou Ajax Vilhena willen kopen trouwens
Nog blij met een punt na 2x achter te staan.
Maar vejinovic ga je schamen
Maar vejinovic ga je schamen
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Verwijderd
Zo, dat was wel een HELE makkelijke penal. De verdediger steekt zijn been uit om de bal te blokken, als je in beweging bent kun je je armen dan niet stijf naast je lichaam houden. Hij probeert dat wel zo goed mogelijk te doen. Als je heel graag wil kun je 'm geven.
Zonder die penal had ik Ajax niet zien winnen want wat ze voetballend lieten zien, leek nergens op.
Ach ja, het is wel leuk voor de neutrale toeschouwer, want het blijft erg spannend. Tegen Cambuur zal PSV niet heel dik gaan winnen. Ik denk 3-0 of 4-0 max. En dat is onvoldoende.
Zonder die penal had ik Ajax niet zien winnen want wat ze voetballend lieten zien, leek nergens op.
Ach ja, het is wel leuk voor de neutrale toeschouwer, want het blijft erg spannend. Tegen Cambuur zal PSV niet heel dik gaan winnen. Ik denk 3-0 of 4-0 max. En dat is onvoldoende.
Ik denk ook dat het moeilijk wordt voor PSV, maar 6x scoren tegen Cambuur moet kunnen hoor. De wedstrijd in Leeuwarden werd namelijk 0-6.
Ja, ik vraag me ook af wat die verdediger meer had moeten doen om de bal te ontwijken?Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2016 @ 07:22:
Zo, dat was wel een HELE makkelijke penal. De verdediger steekt zijn been uit om de bal te blokken, als je in beweging bent kun je je armen dan niet stijf naast je lichaam houden. Hij probeert dat wel zo goed mogelijk te doen. Als je heel graag wil kun je 'm geven.
Wanneer Ajax beide wedstrijden met minimaal verschil wint dan moet PSV 8 doelpunten overbruggen, dus zelf minimaal 9 keer scoren. Lastig maar niet onmogelijk. Echter kan Ajax ook maar zo eens meer scoren tegen bijvoorbeeld de Graafschap. Maar daar gaat het niet om, Ajax moet eerst maar eens winnen van Twentekimiferrari schreef op donderdag 21 april 2016 @ 07:59:
Ik denk ook dat het moeilijk wordt voor PSV, maar 6x scoren tegen Cambuur moet kunnen hoor. De wedstrijd in Leeuwarden werd namelijk 0-6.
XXXVI
Voor iedereen die steeds roept dat Ajax door mazzeltjes of "hulp" kampioen kan worden - waar was PSV toen ze thuis met 3-0 op hun scrotum kregen van Ajax? PSV had alles in eigen hand, maar hebben het kampioenschap mogelijk echt zelf verprutst.
[ Voor 28% gewijzigd door jaapstobbe op 21-04-2016 08:19 ]
Hoezo minimaal 9x scoren? Gaat het daarna niet om wie de meeste doelpunten heeft gemaakt en staat psv dus 1e als het 8 doelpunten zou scoren en ajax 2? blijft evengoed zo goed als onmogelijk though, zeker met dit team aangezien ze gewoon enigszins moeilijk tot scoren komenephymerous schreef op donderdag 21 april 2016 @ 08:15:
[...]
Wanneer Ajax beide wedstrijden met minimaal verschil wint dan moet PSV 8 doelpunten overbruggen, dus zelf minimaal 9 keer scoren. Lastig maar niet onmogelijk. Echter kan Ajax ook maar zo eens meer scoren tegen bijvoorbeeld de Graafschap. Maar daar gaat het niet om, Ajax moet eerst maar eens winnen van Twente
Wat als Ajax en PSV in de spannende titelstrijd gelijk eindigen?Snowdog schreef op donderdag 21 april 2016 @ 08:18:
[...]
Hoezo minimaal 9x scoren? Gaat het daarna niet om wie de meeste doelpunten heeft gemaakt en staat psv dus 1e als het 8 doelpunten zou scoren en ajax 2? blijft evengoed zo goed als onmogelijk though, zeker met dit team aangezien ze gewoon enigszins moeilijk tot scoren komen
[ Voor 6% gewijzigd door jaapstobbe op 21-04-2016 08:21 ]
ajax staat nu op +6 als ze 2x winnen staan ze op +8 dus vandaar dat psv dan 9x moet scoren.Snowdog schreef op donderdag 21 april 2016 @ 08:18:
[...]
Hoezo minimaal 9x scoren? Gaat het daarna niet om wie de meeste doelpunten heeft gemaakt en staat psv dus 1e als het 8 doelpunten zou scoren en ajax 2? blijft evengoed zo goed als onmogelijk though, zeker met dit team aangezien ze gewoon enigszins moeilijk tot scoren komen
Gelukkig is het gister goed gekomen. Nu de volgende moeilijke wedstrijd. Ik houd mijn hart alweer vast tegen Twente. Zonder Dijks en tegen ziyech
Als psv 2x wint is het kampioen.
Dit ajax zit echt te prutsen, ze hebben geluk dat nu de bekerfinale op het programma staat en ze een extra week hebben.
Want dit ajax gaat niet winnen van Twente.
Dit ajax zit echt te prutsen, ze hebben geluk dat nu de bekerfinale op het programma staat en ze een extra week hebben.
alsof twente zo fantastisch speelt.Joostje123 schreef op donderdag 21 april 2016 @ 08:21:
Als psv 2x wint is het kampioen.
Even een quote uit het Nu.nl artikel:chimera2 schreef op donderdag 21 april 2016 @ 08:21:
[...]
ajax staat nu op +6 als ze 2x winnen staan ze op +8 dus vandaar dat psv dan 9x moet scoren.
Gelukkig is het gister goed gekomen. Nu de volgende moeilijke wedstrijd. Ik houd mijn hart alweer vast tegen Twente. Zonder Dijks en tegen ziyech
En als het doelsaldo ook gelijk is?
Dan telt het aantal gemaakte treffers. Momenteel leidt PSV deze race met 79 goals, 3 meer dan Ajax.
Dus dan zijn 8 goals voldoende.
Als het gelijk is telt wie meer heeft gescoord, dat heeft PSV.chimera2 schreef op donderdag 21 april 2016 @ 08:21:
[...]
ajax staat nu op +6 als ze 2x winnen staan ze op +8 dus vandaar dat psv dan 9x moet scoren.
Ajax komt bijvoorbeeld op +58, 2x 1-0 winnen bijvoobeeld.
PSV staat nu op +50 dus als psv +8 doelsaldo heeft in de laatste 2wedstrijden.
Is het kampioen want dan Ajax 78 goals en PSV 87
Ik dacht ergen te gelezen te hebben dat als het doelsaldo ook gelijk is dat het onderlinge resultaat telt.kimiferrari schreef op donderdag 21 april 2016 @ 08:24:
[...]
Even een quote uit het Nu.nl artikel:
En als het doelsaldo ook gelijk is?
Dan telt het aantal gemaakte treffers. Momenteel leidt PSV deze race met 79 goals, 3 meer dan Ajax.
Dus dan zijn 8 goals voldoende.
Maar op nu.nl staat weer anders.
True maar Ajax speelt thuis. Dat moet eer voordeel zijn. (hoeft tuurlijk niet altijd zo te zijnJoostje123 schreef op donderdag 21 april 2016 @ 08:25:
[...]
Nee, maar in de 2de seizoenshelft zijn er wel redelijke resultaten geweest.
Alleen dankzij Ziyech.
en hopen da ziyech zijn dag niet heeft
Heb er toch wel de balen van dat nota bene de Graafschap met 2-0 van Utrecht wint, terwijl dat zelfde Utrecht zich wel kan oprichten tegen een Ajax. Dan vraag ik me af wie heeft het nu laten lopen.
Heb je de wedstrijd gezien?loewie1984 schreef op donderdag 21 april 2016 @ 08:34:
Heb er toch wel de balen van dat nota bene de Graafschap met 2-0 van Utrecht wint, terwijl dat zelfde Utrecht zich wel kan oprichten tegen een Ajax. Dan vraag ik me af wie heeft het nu laten lopen.
Utrecht heeft wel wat spelers gespaard, maar heeft niks laten lopen.
De bal mocht er gewoon niet in, 3x van de lijn gehaald. 10x Jurjus die toevallig in de weg staat.
Ik heb diverse stukken van die wedstrijd gezien, Utrecht was de betere, maar de Graafschap was een stuk effectiever. Ik zie inderdaad de verhalen al weer dat Utrecht zich “weer eens” alleen tegen Ajax kon opladen, ik geloof dat als mensen een beetje hebben zitten opletten de laatste weken, dat Utrecht best goed speelt. Tegen Ajax bleven ze wat meer achterin hangen en kwamen ze juist dankzij fouten van Ajax op voorsprong. Niet omdat ze “opgeladener” speelden.loewie1984 schreef op donderdag 21 april 2016 @ 08:34:
Wat betreft de penalty van Ajax gisteren. Ik had hem niet gegeven, maar ja.. het is meer een penalty dan die van zondag. Zure van dit soort penalty’s is dat ze 8 van de 10 keer niet gegeven worden. Ik moet nog maar zien of Ajax deze had gehad in Eindhoven of De Kuip, of Heerenveen in de Arena. Ik heb in de wedstrijd FC Groningen – Roda JC alleen al 3 van dergelijke “hands”ballen gezien, 3x zei de scheids dat er gewoon doorgespeeld moest worden. Dat maakt het zo zuur voor velen, het is geen overduidelijk 100% strafschopgeval.
Nee helaas niet de wedstrijd gezien, dus kan alleen maar wat van het resultaat vinden.Joostje123 schreef op donderdag 21 april 2016 @ 08:41:
[...]
Heb je de wedstrijd gezien?
Utrecht heeft wel wat spelers gespaard, maar heeft niks laten lopen.
De bal mocht er gewoon niet in, 3x van de lijn gehaald. 10x Jurjus die toevallig in de weg staat.
Dat er überhaupt nog discussie is over deze penalty. Als vorige wedstrijd die makkelijke penalty niet was gegeven had je nu ook niemand gehoord over de penalty van gisteren. Natuurlijk kan je moeilijk je arm eraf hakken, maar feit blijft dat de voorzet compleet van richting werd veranderd. Terechte penalty in mijn ogen..
Voedingsadviseur bij Voeding-en-fitness.nl
Ja en laten we eerlijk wezen ik kan me nog wat Ajax verdedigers in bepaalde CL wedstrijden herinneren die de bal ook onbewust tegen de arm aan kregen en toen ging die bal ook op de stip. Als die verdediger zijn handen achter zijn rug en de handen in elkaar geknoopt had, dan was er geen discussie ontstaan.MarvinG schreef op donderdag 21 april 2016 @ 08:45:
Dat er überhaupt nog discussie is over deze penalty. Als vorige wedstrijd die makkelijke penalty niet was gegeven had je nu ook niemand gehoord over de penalty van gisteren. Natuurlijk kan je moeilijk je arm eraf hakken, maar feit blijft dat de voorzet compleet van richting werd veranderd. Terechte penalty in mijn ogen..
Wel jammer dat Ajax qua wedstrijd zo in het zadel geholpen wordt. Want ze hadden kansen zat om een goal te maken daarvoor.
Ach als zelfs het AD het afdoet als een terecht maar makkelijk gegeven penalty dan zal het wel zo zijn, gezien het feit dat ze de vorige penalty over 5 pagina's besproken
heeft PSV in de afgelopen 32 wedstrijden geen enkele discutable penalty meegekregen?
Degenen die de penalty van Ajax volkomen terecht vinden kennen de regels blijkbaar niet zo goed:
En ja, deze regels zijn interpretabel.
Zowel Ajax als PSV hebben volkomen onnodig punten laten liggen, dat doet echter iets af aan de veel te makkelijke penalty's tegen Utrecht en Heerenveen.
PS: Ik begrijp niet helemaal wat de uitslag van PSV-Ajax in het seizoen 1972-1973 ermee te maken heeft...
Oftewel lucky Ajax in optima forma.Hands houdt in, dat de speler de bal opzettelijk met de hand of arm speelt/raakt. De scheidsrechter moet het volgende in overweging nemen:
- de beweging van de hand naar de bal (niet de bal naar de hand);
- de afstand tussen de tegenstander en de bal (onverwachte bal);
- de positie van de hand hoeft niet noodzakelijkerwijs in te houden dat er altijd sprake is van een overtreding;
- de bal raken met een voorwerp dat in de hand gehouden wordt (kleding, scheenbeschermer etc.) wordt gezien als een overtreding;
- de bal raken door met een voorwerp te gooien (schoen, scheenbeschermer etc.) wordt gezien als een overtreding
http://www.knvb.nl/watdoenwe/spelregelsenreglementen
Wat heeft dit te maken met de cadeautjes die Ajax de laatste 2 wedstrijden krijgt?jaapstobbe schreef op donderdag 21 april 2016 @ 08:18:
Voor iedereen die steeds roept dat Ajax door mazzeltjes of "hulp" kampioen kan worden - waar was PSV toen ze thuis met 3-0 op hun scrotum kregen van Ajax? PSV had alles in eigen hand, maar hebben het kampioenschap mogelijk echt zelf verprutst.
Zowel Ajax als PSV hebben volkomen onnodig punten laten liggen, dat doet echter iets af aan de veel te makkelijke penalty's tegen Utrecht en Heerenveen.
PS: Ik begrijp niet helemaal wat de uitslag van PSV-Ajax in het seizoen 1972-1973 ermee te maken heeft...
Jawel, de 2-0 tegen Heracles.jaapstobbe schreef op donderdag 21 april 2016 @ 09:49:
heeft PSV in de afgelopen 32 wedstrijden geen enkele discutable penalty meegekregen?
Haha, of de bal wel of niet van richting wordt veranderd is absoluut geen criterium.MarvinG schreef op donderdag 21 april 2016 @ 08:45:
Ik weet nog aan het begin van dit seizoen een wedstrijd van Feyenoord, volgens mij tegen Cambuur, en daar was een vergelijkbare situatie waar geen penalty werd gegeven en daar was weinig ophef over.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Hierom kan de penalty gewoon terecht zijn. Een afstand van 10cm tussen bal en arm is ook een afstand. En een arm 10cm opzij ook. Dus wat je zegt, interpretabel.Baseman77 schreef op donderdag 21 april 2016 @ 09:50:
Degenen die de penalty van Ajax volkomen terecht vinden kennen de regels blijkbaar niet zo goed:
[...]
Oftewel lucky Ajax in optima forma.
Ook maar goed ook, of we moeten alles gaan meten aan de hand van 3D beelden
[ Voor 22% gewijzigd door Vos op 21-04-2016 09:57 ]
Als PSV straks toch kampioen is ga ik hier ook 3 pagina's lang lopen mekkeren gebaseerd op het volgende:
http://www.elfvoetbal.nl/...rbitrage-het-vaakst-tegen
Ranglijst top-4 zonder arbitrale dwalingen:
1. Ajax 34-88
2. PSV 34-66
3. Feyenoord 34-64
4. Vitesse 34-55
1. Ajax 34-88
2. PSV 34-66
3. Feyenoord 34-64
4. Vitesse 34-55
''16 mei 2013''...
Toen werd Ajax toch ook kampioen?
Toen werd Ajax toch ook kampioen?
[ Voor 51% gewijzigd door dutchgio op 21-04-2016 09:58 ]
gepubliceerd op 16 mei '13 09:51jaapstobbe schreef op donderdag 21 april 2016 @ 09:56:
Als PSV straks toch kampioen is ga ik hier ook 3 pagina's lang lopen mekkeren gebaseerd op het volgende:
1. Ajax 34-88
2. PSV 34-66
3. Feyenoord 34-64
4. Vitesse 34-55

gepubliceerd op 16 mei '13jaapstobbe schreef op donderdag 21 april 2016 @ 09:56:
1. Ajax 34-88
2. PSV 34-66
3. Feyenoord 34-64
4. Vitesse 34-55
Ga maar lekker mekkeren over dat Ajax met een nog grotere marge kampioen had moeten worden.
[ Voor 9% gewijzigd door Prosac op 21-04-2016 09:59 ]
Maar ook toen werd er lucky Ajax geroepen toen ze kampioen werden. Ik denk dat het gewoon een kwestie is van slecht incasseringsvermogen is van de verliezende partijen. Iets wat je bij het voetbal wel erg vaak ziet.
Kerel, je bent ernstig aan het trollen. Kap eens.jaapstobbe schreef op donderdag 21 april 2016 @ 10:01:
Maar ook toen werd er lucky Ajax geroepen toen ze kampioen werden. Ik denk dat het gewoon een kwestie is van slecht incasseringsvermogen is van de verliezende partijen. Iets wat je bij het voetbal wel erg vaak ziet.
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Lucky Ajax wordt ook geroepen als ze geen kampioen worden, naast een aantal andere termen die niet voor herhaling vatbaar zijn. Laten we het er maar op houden dat er altijd wel mensen zijn die afkeer van een club hebben, welke club dan ook, en het nodig vinden dat continu te moeten uiten.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Helemaal niet, maar ik zou liever eens over iets anders praten dan dat eindeloze gekeuvel over een discutabele penalty die we elke speelronde wel tegenkomen. Onderdeel van het voetbal, net zoals een graspolletjes of windvlaag.St@m schreef op donderdag 21 april 2016 @ 10:03:
[...]
Kerel, je bent ernstig aan het trollen. Kap eens.
Totaal andere factor, want daar ligt geen beslissing aan ten grondslag.jaapstobbe schreef op donderdag 21 april 2016 @ 10:07:
[...]
Helemaal niet, maar ik zou liever eens over iets anders praten dan dat eindeloze gekeuvel over een discutabele penalty die we elke speelronde wel tegenkomen. Onderdeel van het voetbal, net zoals een graspolletjes of windvlaag.
Edit, overbodige reactie...het gaat snel hier
[ Voor 75% gewijzigd door Baseman77 op 21-04-2016 10:10 ]
Maar er wordt door diverse mensen van diverse clubs gezegd dat de penalty van gisteren gegeven KON worden. Dan is er toch helemaal geen discussie meer nodig?
En dat de penalty tegen Utrecht een onterechte beslissing was is ook voor een ieder duidelijk.
En dat de penalty tegen Utrecht een onterechte beslissing was is ook voor een ieder duidelijk.
[ Voor 23% gewijzigd door Vos op 21-04-2016 10:11 ]
Absoluut niet, de beslissing was volkomen terecht. Vanuit het oogpunt van de scheidsrechter had hij op dat moment het gevoel dat het een strafschop moest zijn.Vos schreef op donderdag 21 april 2016 @ 10:11:
Achteraf, na het zien van extra beelden, met schaamrood op zijn kaken en een camera op zijn porem moest hij toegeven dat hij hem eigenlijk niet had moeten geven.
Heel erg vervelend, maar wel begrijpelijk. Geen beschikking over videobeelden en blijkbaar geen enkele assistent die er hard tegenin ging.
Lang verhaal kort: de beslissing wordt genomen op het veld, live, niet achteraf in de studio.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Hij stond alleen compleet verkeerdGonadan schreef op donderdag 21 april 2016 @ 10:17:
[...]
Absoluut niet, de beslissing was volkomen terecht. Vanuit het oogpunt van de scheidsrechter had hij op dat moment het gevoel dat het een strafschop moest zijn.
Achteraf, na het zien van extra beelden, met schaamrood op zijn kaken en een camera op zijn porem moest hij toegeven dat hij hem eigenlijk niet had moeten geven.
Heel erg vervelend, maar wel begrijpelijk. Geen beschikking over videobeelden en blijkbaar geen enkele assistent die er hard tegenin ging.
Lang verhaal kort: de beslissing wordt genomen op het veld, live, niet achteraf in de studio.

Hoe had hij dan moeten staan volgens jou?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
En daar zit het hele eieren eten. Naast de regels krijgen scheidsrechter ook richtlijnen over hoe bepaalde situaties geïnterpreteerd moeten worden. Wanneer een speler zijn oppervlakte vergroot om de kans groter te maken dat de bal hem niet passeert en de bal wordt op de hand/arm geraakt, dan is dat hands, een overtreding en in het strafschopgebied dus een strafschop. Naar mijn idee was daar in deze situatie zeker spraken van en was het gewoon een terechte strafschop.Baseman77 schreef op donderdag 21 april 2016 @ 09:50:
De regels voor hands zijn interpretabel, dus zo bezien kon de penalty van gisteren gegeven worden.Vos schreef op donderdag 21 april 2016 @ 10:11:
Maar er wordt door diverse mensen van diverse clubs gezegd dat de penalty van gisteren gegeven KON worden. Dan is er toch helemaal geen discussie meer nodig?
Maar gezien de regels ging de hand niet naar de bal en werd de bal van zeer korte afstand tegen de hand geschoten, dus het betreft een ontzettend makkelijk gegeven penalty.
Er zijn meer dan voldoende voorbeelden van vergelijkbare situaties waarin geen penalty gegeven wordt, de analisten van Fox vonden het allebei geen penalty en ook de Engelse commentator van Sky vond het niets.
Dit samen met de onterechte penalty tegen Utrecht maakt dat de term lucky Ajax nu wel terecht is, het zit ze namelijk absoluut niet tegen. Wat natuurlijk vrij frustrerend is voor de PSV supporters.
Makkelie kon de bal niet zien, dus hij gokte erop dat Janssen de bal niet speelde en alleen Milik raakte.Gonadan schreef op donderdag 21 april 2016 @ 10:17:
Absoluut niet, de beslissing was volkomen terecht. Vanuit het oogpunt van de scheidsrechter had hij op dat moment het gevoel dat het een strafschop moest zijn.
Op basis van een gok zo'n beslissing maken kan nooit terecht zijn.
Los hiervan was dit een duidelijke voorbeeld hoe belangrijk een video scheidsrechter kan zijn.
De armen hangen langs het lichaam, wat een natuurlijke houding is en dat is hetgeen dat telt. De bal ging naar de hand, niet andersom.lateef schreef op donderdag 21 april 2016 @ 10:24:
Naar mijn idee was daar in deze situatie zeker spraken van en was het gewoon een terechte strafschop.
Tegenwoordig zie je regelmatig dat verdedigers de armen achter het lichaam houden om dit risico te voorkomen, wat eigenlijk belachelijk is. Je bent daardoor niet in balans en je bent veel minder wendbaar. Het is aardig doorgeslagen ondertussen.
Schuin ten opzichte van het duel in plaats van recht er achter.
Hij beweegt zijn linker been om de voorzet te blokken, dan is het logisch dat je arm enigszins zwaait in plaats van strak naast je lichaam blijft. Daarbij was de afstand tussen hem en degene die de voorzet gaf dusdanig klein dat er nooit sprake kan zijn van bewust de hand naar de bal bewegen. Kortom, geen opzet en dus geen hands.lateef schreef op donderdag 21 april 2016 @ 10:24:
[...]
En daar zit het hele eieren eten. Naast de regels krijgen scheidsrechter ook richtlijnen over hoe bepaalde situaties geïnterpreteerd moeten worden. Wanneer een speler zijn oppervlakte vergroot om de kans groter te maken dat de bal hem niet passeert en de bal wordt op de hand/arm geraakt, dan is dat hands, een overtreding en in het strafschopgebied dus een strafschop. Naar mijn idee was daar in deze situatie zeker spraken van en was het gewoon een terechte strafschop.
Zie je, zo kan je bezig blijven
In theorie heb je natuurlijk gelijk, helaas is de praktijk weerbarstiger. Je wilt niet weten hoe vaak een scheidsrechter het niet 100% goed kan zien en zijn beslissing dus moet extrapoleren uit wat hij wél zag.Baseman77 schreef op donderdag 21 april 2016 @ 10:28:
Makkelie kon de bal niet zien, dus hij gokte erop dat Janssen de bal niet speelde en alleen Milik raakte.
Op basis van een gok zo'n beslissing maken kan nooit terecht zijn.
Je ziet dit met slaande bewegingen, wilde charges waarvan de exacte uitkomst moeilijk te zien is, de reactie van de tegenspeler die voornamelijk gebruikt wordt als maatstaf. Het is wel vervelend, maar scheidsrechters doen de hele wedstrijd aan gokken, ze kunnen niet anders.
Niet los hiervan, het is in mijn ogen het belangrijkste punt van de hele discussie. Maar ook hoe weinig je dus hebt aan de assistenten, want waarom grepen die niet in als het zo duidelijk een onterechte beslissing was?Los hiervan was dit een duidelijke voorbeeld hoe belangrijk een video scheidsrechter kan zijn.
Ok, en als de bal breed gespeeld was en daar was een duel geweest? Had hij dan Scotty moeten vragen om even gauw schuin gepositioneerd te worden? Ofwel, verwacht jij van een scheidsrechter dat hij het voor elkaar krijgt om voor letterlijk _elk_ duel de juiste positie in te kunnen nemen?Joster schreef op donderdag 21 april 2016 @ 10:31:
Schuin ten opzichte van het duel in plaats van recht er achter.
Jawel hoor, maar waarschijnlijk lees je niet terug en wil je gewoon trollen. DIe van PSV was terecht, en dat zeg ik als Ajacied.

[ Voor 18% gewijzigd door gambieter op 21-04-2016 10:39 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ga eens heel snel de spelregels lezen.
[ Voor 41% gewijzigd door gambieter op 21-04-2016 10:40 ]
Heb je mijn screenshots van gister niet gezien dan? De hand ging daadwerkelijk wel naar de bal, miniem maar toch.Baseman77 schreef op donderdag 21 april 2016 @ 10:28:
[...]
De regels voor hands zijn interpretabel, dus zo bezien kon de penalty van gisteren gegeven worden.
Maar gezien de regels ging de hand niet naar de bal en werd de bal van zeer korte afstand tegen de hand geschoten
In de 16 wel ja. Zijn looplijn was gewoon verkeerd, anders had hij voor elke duel na de diepte bal schuin kunnen staan namelijk.Gonadan schreef op donderdag 21 april 2016 @ 10:34:
[...]
[...]
Ok, en als de bal breed gespeeld was en daar was een duel geweest? Had hij dan Scotty moeten vragen om even gauw schuin gepositioneerd te worden? Ofwel, verwacht jij van een scheidsrechter dat hij het voor elkaar krijgt om voor letterlijk _elk_ duel de juiste positie in te kunnen nemen?
Duels kunnen in een variatie van 180 graden ten opzichte van het doel plaats vinden binnen de 16, het lijkt mij onmogelijk om _elk_ duel vanuit de juiste positie te beoordelen. Je kunt het nastreven maar 100% haal je nooit.Joster schreef op donderdag 21 april 2016 @ 10:36:
In de 16 wel ja. Zijn looplijn was gewoon verkeerd, anders had hij voor elke duel na de diepte bal schuin kunnen staan namelijk.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Inderdaad, maar 98 % wel en dit duel had daar zeker binnen moeten vallen, zo complex was het niet om op de goede positie te komen.Gonadan schreef op donderdag 21 april 2016 @ 10:39:
[...]
Duels kunnen in een variatie van 180 graden ten opzichte van het doel plaats vinden binnen de 16, het lijkt mij onmogelijk om _elk_ duel vanuit de juiste positie te beoordelen. Je kunt het nastreven maar 100% haal je nooit.
Wat een discussie levert zo'n handsbal op, misschien moeten we eens iets aan die regels gaan doen. De scheidsrechter moet in het hoofd van de verdediger kunnen kijken of hij bewust met zijn hand naar de bal gaat, of dat het puur toevallig is dat zijn hand daar hangt.
Waarom maken we het niet zo simpel als bij hockey bijvoorbeeld? Daar is ieder bal op de voet een strafcorner, bewust of onbewust. Maakt de beslissing voor scheidsrechters een stuk eenvoudiger.
Als ik even los van de regels naar dit specifieke voorval kijk, dan wordt door deze handsbal Ajax een flinke kans ontnomen. Volgens mij stonden er twee man op die voorzet te wachten. Natuurlijk weet je niet of het een doelpunt had opgeleverd, maar een kans was het. Een straf lijkt mij dan op zijn plaats.
Waarom maken we het niet zo simpel als bij hockey bijvoorbeeld? Daar is ieder bal op de voet een strafcorner, bewust of onbewust. Maakt de beslissing voor scheidsrechters een stuk eenvoudiger.
Als ik even los van de regels naar dit specifieke voorval kijk, dan wordt door deze handsbal Ajax een flinke kans ontnomen. Volgens mij stonden er twee man op die voorzet te wachten. Natuurlijk weet je niet of het een doelpunt had opgeleverd, maar een kans was het. Een straf lijkt mij dan op zijn plaats.
Alleen als de verdediger iets deed wat volgens de regels niet mag. Dus je kan het niet los van de regels zien.Amras schreef op donderdag 21 april 2016 @ 10:45:
Wat een discussie levert zo'n handsbal op, misschien moeten we eens iets aan die regels gaan doen. De scheidsrechter moet in het hoofd van de verdediger kunnen kijken of hij bewust met zijn hand naar de bal gaat, of dat het puur toevallig is dat zijn hand daar hangt.
Dit topic is gesloten.
Let op:
~[html]<h2>Voor het EK2016 in Frankrijk: Themaforum: Sportzomer</h2>~[/html]
Voor de FIFA-perikelen: [Voetbal] FIFA-perikelen en opvolging Blatter
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2015/2016
Voor FC-Twente: FC Twente - hoe nu verder
~[html]<h2>Voor het EK2016 in Frankrijk: Themaforum: Sportzomer</h2>~[/html]
Voor de FIFA-perikelen: [Voetbal] FIFA-perikelen en opvolging Blatter
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2015/2016
Voor FC-Twente: FC Twente - hoe nu verder