[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2015/2016 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 119 Laatste
Acties:
  • 247.580 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:44

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Zijn er nog objectieve, neutrale supporters die iets over de krachtsverhoudingen van de klassieker kunnen zeggen?

De Feyenoorders hier hebben uiteraard een beter Feyenoord gezien, ik vond uiteraard Ajax beter, ondanks dat ik de wedstrijd niet gezien heb. De Boer had het over een eerste helft voor Feyenoord en een tweede voor Ajax. Maar ik ben wel benieuwd naar de waarheid. :+

Totaal los van deze wedstrijd:
Overigens werd de term 'optisch beter' genoemd, dat vond ik wel een leuke. Zo vinden wij Nederlanders Italianen nooit de betere ploeg, want optisch hadden wij het overwicht. Dat die Italianen het geen reet boeit hoe het er uit ziet als je maar wint vergeten we dan wel eens. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:25

Vos

AFCA

Ja hier! ;)

Ik vond Feyenoord over de gehele pot genomen de bovenliggende partij, waren ook dreigender. Qua schaal van gevaarlijkheid (:+) zeg ik 60/40 voor Feyenoord.

[ Voor 25% gewijzigd door Vos op 09-11-2015 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik vind ze beide weinig voor elkaar onder doen. Feyenoord was over 2 wedstrijden iets sterker maar dat mag ook wel als je thuis speelt en er geen uitpubliek is, dat heeft denk ik wel wat invloed. Verder hebben beide ploegen weinig kansen benut, waarbij Ajax 2x geluk heeft gehad met de doelpunten. Ben wel benieuwd naar de wedstrijd in de Arena, die zou zomaar heel anders uit kunnen pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauwschaap
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:22
Aghanim schreef op maandag 09 november 2015 @ 09:17:
Ik vind ze beide weinig voor elkaar onder doen. Feyenoord was over 2 wedstrijden iets sterker maar dat mag ook wel als je thuis speelt en er geen uitpubliek is, dat heeft denk ik wel wat invloed. Verder hebben beide ploegen weinig kansen benut, waarbij Ajax 2x geluk heeft gehad met de doelpunten. Ben wel benieuwd naar de wedstrijd in de Arena, die zou zomaar heel anders uit kunnen pakken.
Hoe kan Ajax 2 keer geluk hebben gehad bij de doelpunten als ze over 2 wedstrijden maar 1 keer hebben gescoord? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ze hebben twee keer gescoord. O-)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Wat mij betreft heeft Feyenoord zichzelf echt tekort gedaan, je moet gewoon met 2-0 de rust in gaan. Als je me van tevoren had gezegd dat na 12 wedstrijden de traditionele top-3 op 3 punten van elkaar zou staan, zou ik er blij mee zijn, dus laten we dat maar vasthouden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 21:39
Ik heb het met een half oog gevolgd (want Cambuur - FC Groningen tegelijk), maar vond de teams gelijkwaardig acteren, in een soort wurghouding. Maar Feyenoord was vaker veel gevaarlijker dan Ajax. Feyenoord legde toch een paar keer pijnlijk de tekortkomingen van Ajax bloot. Geduld betrachten en dan over de flanken er toch langs. Ajax ook een aantal keren gevaarlijk, maar Feyenoord heeft zichzelf het meest tekort gedaan met die kansen voor Elia en Kazim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 00:43
Gonadan schreef op maandag 09 november 2015 @ 09:12:
Overigens werd de term 'optisch beter' genoemd, dat vond ik wel een leuke.
Daar kwam De Boer mee. Kennelijk vond hij het moeilijk om gewoon te zeggen "beter". :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_jorg
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-08 09:46
Ik ben het eens met De Boer. Feyenoord was beter in de eerste helft, af en toe werd Ajax overlopen. Ondanks dat, evenveel aantal doelpogingen van beide teams. In de tweede helft kwam een statistiek voorbij op het scherm. Verbeter me als ik het fout zeg, maar: eerste helft allebei 4 doelpogingen. Tweede helft (tot dan toe): 5 pogingen Ajax, 0 Feyenoord.

Ondanks dat ik een voorkeur heb voor Feyenoord, vond ik de uitslag terecht. Beide teams 'wonnen' een helft, niet alleen wat betreft doelpunten, maar ook op basis van het veldspel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

D-e-n schreef op maandag 09 november 2015 @ 10:09:
Daar kwam De Boer mee. Kennelijk vond hij het moeilijk om gewoon te zeggen "beter". :)
Waarschijnlijk, maar als je het 'beter' zijn niet uitdrukt in score wat heb je dan op papier? Dan was je inderdaad optisch beter. :P

Maar ik benoemde de term specifiek los van deze wedstrijd, mede om te voorkomen dat daar weer een discussie over los barst. Ik vind wel dat die term waarde heeft in het voetbal. Zeker jij zou dit moeten onderschrijven met je afkeer van Blind. Die streeft ook een optisch overwicht na terwijl we daar nog geen wedstrijd mee gewonnen hebben. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
De term is op zich een goede term. Het zit in de categorie "balbezit". Maar ik vind dat trainers hem dus maar beter niet kunnen gebruiken. Want ze gebruiken het dan natuurlijk alleen weer als de tegenstander beter was, niet als ze zelf beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Je vraagt feitelijk van trainers dat ze consequent zijn in hun beoordelingen. Dat staat los van woordkeuze want ongeacht de terminologie kan je subjectief zijn. Jouw wens kan ik goed begrijpen, ik ben alleen bang dat het een utopie is. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:58
don_jorg schreef op maandag 09 november 2015 @ 10:44:
Ik ben het eens met De Boer. Feyenoord was beter in de eerste helft, af en toe werd Ajax overlopen. Ondanks dat, evenveel aantal doelpogingen van beide teams. In de tweede helft kwam een statistiek voorbij op het scherm. Verbeter me als ik het fout zeg, maar: eerste helft allebei 4 doelpogingen. Tweede helft (tot dan toe): 5 pogingen Ajax, 0 Feyenoord.

Ondanks dat ik een voorkeur heb voor Feyenoord, vond ik de uitslag terecht. Beide teams 'wonnen' een helft, niet alleen wat betreft doelpunten, maar ook op basis van het veldspel.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CTTNlhmWoAId_VP.jpg

De expected goals laat duidelijk zien dat Feyenoord over heel de wedstrijd beter was, ook in de 2e helft. Het laat goed zien dat de goal van Ajax uit de lucht kwam vallen en dat er daarna wel een fase volgde waarin Ajax iets meer dreiging had, maar dat dat eigenlijk geen naam mag hebben, terwijl Feyenoord nog een aantal keer dichtbij een goal was. Op basis van het deze statistiek is te verwachten dat Feyenoord 3 keer zoveel goals dan Ajax maakt, daarmee kan je moeilijk volhouden dat een gelijkspel terecht was. Natuurlijk is dat ook een stukje kwaliteit, al kan je de goal van Ajax moeilijk onder kwaliteit scharen want dat was gewoon gelukkig en zoals het plaatje laat zien ook niet echt afgedwongen geluk.

Soms zit het mee, soms zit het tegen. Gisteren zat het duidelijk niet mee.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 15:50
ik lees overal verschillende berichten over smerige overtredingen bij fey-Ajax van el Ahmed etc maar ik vond die van Kazim veel erger. Hij raakte de speler dan wel niet zo heel erg maar kwam met een soort vliegende karate trap invliegen bij de zijlijn waarmee hij zo iemands bovenbeen had kunnen breken.

Werd ook niet echt herhaald of zo maar zag er op eerste gezicht echt lomp uit.

Iemand die hier een filmpje van kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
ph4ge schreef op maandag 09 november 2015 @ 11:14:
[...]

[afbeelding]

De expected goals laat duidelijk zien dat Feyenoord over heel de wedstrijd beter was, ook in de 2e helft. Het laat goed zien dat de goal van Ajax uit de lucht kwam vallen en dat er daarna wel een fase volgde waarin Ajax iets meer dreiging had, maar dat dat eigenlijk geen naam mag hebben, terwijl Feyenoord nog een aantal keer dichtbij een goal was. Op basis van het deze statistiek is te verwachten dat Feyenoord 3 keer zoveel goals dan Ajax maakt, daarmee kan je moeilijk volhouden dat een gelijkspel terecht was. Natuurlijk is dat ook een stukje kwaliteit, al kan je de goal van Ajax moeilijk onder kwaliteit scharen want dat was gewoon gelukkig en zoals het plaatje laat zien ook niet echt afgedwongen geluk.

Eens met jouw analyse van de grafiek, maar waarop is die grafiek gebaseerd? Sowieso vreemd dat het aantal expected goals van Ajax na de 1-1 nog steeds lager dan 1 is, terwijl de grafiek bij Feyenoord direct bij de 1-0 wel naar 1 springt.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
argro schreef op maandag 09 november 2015 @ 11:17:
Eens met jouw analyse van de grafiek, maar waarop is die grafiek gebaseerd? Sowieso vreemd dat het aantal expected goals van Ajax na de 1-1 nog steeds lager dan 1 is, terwijl de grafiek bij Feyenoord direct bij de 1-0 wel naar 1 springt.
ExpG

Kort gezegd is het op dit moment een van de populaire statistische methodes om voetbal mee te analyseren. Natuurlijk is het ook geen absolute wijsheid, voetbal blijft meer dan een statistiek maar het zegt wel iets. Op basis van de ExpG had Feyenoord vorig seizoen op de laatste dag het kampioenschap verspeeld. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door ph4ge op 09-11-2015 11:23 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeyJey
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:37
ph4ge schreef op maandag 09 november 2015 @ 11:14:
[...]

[afbeelding]

Vage grafiek. In minuut 28 lijkt er zich een kans voor te hebben gedaan, waardoor de grafiek verspringt (net als bij de 1-0), maar de kans van Sinkgraven in de eerste helft, wat een heel behoorlijke was, is nauwelijks af te lezen.
Zijn er nog objectieve, neutrale supporters die iets over de krachtsverhoudingen van de klassieker kunnen zeggen?

De Feyenoorders hier hebben uiteraard een beter Feyenoord gezien, ik vond uiteraard Ajax beter, ondanks dat ik de wedstrijd niet gezien heb. De Boer had het over een eerste helft voor Feyenoord en een tweede voor Ajax. Maar ik ben wel benieuwd naar de waarheid. :+
Objectiviteit bestaat niet, zodra het mensen zijn die dit pretenderen uit te dragen. Ook de meest neutrale supporter zal zijn eigen voorkeuren, affiniteit etc hebben.. Dat wat betreft mijn filosofische bijdrage :)

Ik kan mijn waarheid met je delen: feyenoord had wat meer recht op winst dan ajax, maar ze mogen zich niet zwaar bestolen oid voelen, ook ajax had goede fases met een aantal aardige kansen. Feyenoord had wel meer grote kansen, maar ja, als je ze niet afmaakt... Uiteindelijk tellen alleen de goals, en dan is 1-1 gewoon terecht, simpel as that.

Als ik naar het wedstrijdbeeld kijk, was er gok ik 20% kans op winst voor ajax, 40% gelijkspel, en 40% feyenoord.. Niet dat iemand wat heeft aan zulke zelfbedachte statistieken :P

Laten we maar niet beginnen / stoppen met het aandragen van argumenten als die en die had 2e geel of rood moeten hebben etc. Er kan wel geconcludeerd worden dat de scheidsrechter een aardige stempel heeft gedrukt op de wedstrijd, terwijl dit juist niet de bedoeling was (kijkend naar de eerste helft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij houdt ExpG geen rekening met individuele kwaliteit. Het is dus goed mogelijk dat pakweg Ajax-De Graafschap gemiddeld eindigt in 4-0, wanneer de ExpG ratio 2.0-1.5 is oid, omdat de Graafschap heel weinig individuele kwaliteit heeft en dus veel kansen mist, terwijl Ajax veel scherper is.

In dit geval (daar gaat bovenstaande niet op) vind ik dat de balans te ver in het voordeel van Feyenoord uit lijkt te vallen. Feyenoord was sterker en als een team had verdiend te winnen dan was dat Feyenoord. Maar over 90 min was het verschil niet groot.

Idd mis ik de enorme kans voor Sinkgraven in de grafiek. Waarschijnlijk de grootste kans die geen doelpunt werd, groter dan de kans voor Kazim b.v. Die bal alleen al is in 75% van de gevallen ofzo een goal, vrij uithalen van 3m terwijl je in komt sprinten op de bal.

@ ph4ge: waar vind je die Opta stats? Ik kom er niet via de site van Opta Sports.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
JeyJey schreef op maandag 09 november 2015 @ 11:43:
Vage grafiek. In minuut 28 lijkt er zich een kans voor te hebben gedaan, waardoor de grafiek verspringt (net als bij de 1-0), maar de kans van Sinkgraven in de eerste helft, wat een heel behoorlijke was, is nauwelijks af te lezen.
Het schot van Sinkgraven was gewoon niet zo kansrijk, die bal kan er in principe niet in in die hoek. Hij had hem kunnen voorgeven en als dat had geleid tot een schot was het heel kansrijk, maar dit schot gewoon niet zo. Er zit een heel model achter die kijkt naar schoten en hoe kansrijk het schot is op basis van de positie tov de goal, verdedigers, medespelers etc. De kans van Elia en de goal van Van Beek zijn veel hoger beoordeeld en dat lijkt mij ook logisch, dat waren wel compleet uitgespeelde kansen. Kazim zn kans was ook groter dan die van Sinkgraven en is ook niet eens zo heel hoog beoordeeld, maar dat kan zijn omdat het model rekening houdt met de kwaliteiten van Kazim. :+

Ik wil er geen discussie over ExpG starten, dat is iets voor statistici, maar het lijkt haaks te staan op het gevoel dat het gelijkwaardig was. De eerste helft staat niet ter discussie en de tweede helft was op zn best aan elkaar gewaagd. Het is gewoon een computer model dus er is niets bevooroordeeld aan voordat dat weer de volgende opmerking is.

Feyenoord heeft 3 100% kansen waar er 1 van in gaat, Ajax scoort uit iets wat amper een kans mag heten maar die vreemd van richting veranderd wordt nadat ook nog eens de arbitrage had moeten affluiten. Dat is gewoon niet gelijkwaardig lijkt mij. :)
Verwijderd schreef op maandag 09 november 2015 @ 11:50:
@ ph4ge: waar vind je die Opta stats? Ik kom er niet via de site van Opta Sports.
Ik heb dit plaatje niet gemaakt, dat doet 11tegen11 en wat hun bron is weet ik niet.

Dit is trouwens wat 11tegen11 op dit moment verwacht van de titelstrijd:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CTT9yppWEAAKOgj.jpg

Dat sluit misschien meer aan bij het algemene gevoel hier ;)

[ Voor 35% gewijzigd door ph4ge op 09-11-2015 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok. Jammer dat die data niet vrij toegankelijk zijn. Volgens de statistiekensite die je aanhaalt, liggen de kampioenskansen op basis van ExpG, schoten, passes en goals zo:

PSV 52%
Ajax 45%
Feyenoord 2%
Vitesse 1%

https://twitter.com/11teg...63434093691056132/photo/1

EDIT: Ah, je vond hem zelf ook al :D
Kun je jezelf daar in vinden, als stat-fan?

Ik zou zelf zeggen:
PSV 40%
Ajax 40%
Feyenoord 19%
Vitesse 1%

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2015 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
kwiebus schreef op zondag 08 november 2015 @ 16:56:
[...]

Je vergist je echt wat betreft Kuyt:

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2mx3lmf.jpg
das wel creatief lijntje trekken :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/HNyV0kh.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door P.O. Box op 09-11-2015 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 01:15

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Het zal wel aan mij liggen maar ik vond het echt een slechte pot qua voetbal. Ik (als psv supporter, hopend op een gelijkspel) was samen met een Feyenoord supporter aan het kijken, maar beiden vonden we het gewoon een grote chaos partij.

Natuurlijk is er meer strijd bij een topper, maar zo ontzettend veel foute passes over een afstand van een meter of 2. Onvoorstelbaar. Gezien over de hele wedstrijd kan ik mij 5 momenten nog voor de geest halen die echt noemenswaardig waren. 1. Goal van Beek. 2. Goal Klaassen. 3. Schietkans Elia, 4. Schietkans Kazim. 5. Schot van Ajax dat net voorlangs gaat (denk Sinkgraven).

Vond Ajax eigenlijk de minste. Hutseknutse goal en erg weinig stootkracht voorin. Mistte ook duelkracht bij Ajax (heb het niet over de overtredingen van beide kanten, maar het winnen van een duel zonder overtreding)

edit: het was door de sfeer wel leuk om te kijken, maar niet vanwege de leuke aanvallen die opgezet werden aan beide kanten. Het was meer een hakfestijn op het middenveld :9

[ Voor 9% gewijzigd door Chrosser op 09-11-2015 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
Chrosser schreef op maandag 09 november 2015 @ 12:10:
Het zal wel aan mij liggen maar ik vond het echt een slechte pot qua voetbal. Ik (als psv supporter, hopend op een gelijkspel) was samen met een Feyenoord supporter aan het kijken, maar beiden vonden we het gewoon een grote chaos partij.
Dat ligt niet aan jou... ik vond het van beide kanten ook erg slecht...
De eerste helft waren er nauwelijks kansen (in mijn ogen was het doelpunt van Feyenoord goed uitgespeeld en daarna geloof ik nog een kans voor Feyenoord)... Feyenoord had wel meer kans op een kans en daarom vond ik Feyenoord de eerste helft "beter"... de tweede helft was Ajax bij vlagen iets beter dan Feyenoord, maar ook bij vlagen niet... Al met al was Feyenoord in mijn ogen dus ietsjepietsje beter, maar niet zoveel dat ik zou zeggen dat ze hadden moeten winnen. Een gelijkspel leek mij het meest terecht. Had liever een dikke 0-3 gezien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:50

PauseBreak

derp!

Chrosser schreef op maandag 09 november 2015 @ 12:10:
Ik vond het ook maar slecht hoor. Gelukkig een gelijkspel waardoor we inlopen, maar Ajax was echt niet bij machte iets te creëren. Feyenoord was de eerste helft met name echt duidelijk beter maar daar weten ze niet hoe ze moeten scoren en daarna werd het inderdaad, zoals jij al aangaf, een hakfestijn op het middenveld.
Tsja, geen zak aan om naar te kijken als neutrale supporter. Cambuur - Groningen was serieus leuker en vermakelijker om naar te kijken.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Verwijderd schreef op maandag 09 november 2015 @ 12:08:
Ok. Jammer dat die data niet vrij toegankelijk zijn. Volgens de statistiekensite die je aanhaalt, liggen de kampioenskansen op basis van ExpG, schoten, passes en goals zo:

PSV 52%
Ajax 45%
Feyenoord 2%
Vitesse 1%

https://twitter.com/11teg...63434093691056132/photo/1

EDIT: Ah, je vond hem zelf ook al :D
Kun je jezelf daar in vinden, als stat-fan?

Ik zou zelf zeggen:
PSV 40%
Ajax 40%
Feyenoord 19%
Vitesse 1%
Ik ben helemaal geen stat fan :( . Ik haal ze er alleen soms bij als de beroemde bril wordt opgezet. Ik vind het gewoon erg vreemd dat er wordt gezegd dat het gelijkwaardig was terwijl eigenlijk alle statistieken het voordeel voor Feyenoord laten zien en dat ook mijn gevoel was, behoudens 10 minuten in de 2e helft.

Zoals ik al zei, volgens dit model had Feyenoord vorig seizoen op de laatste speeldag de titel verspeeld, terwijl ze natuurlijk geloof ik met 30 punten minder eindigde. Ajax had amper playoffs gehaald. Het zegt dus ook zeker niet alles. 2% kans lijkt mij wel erg laag, ik zit dichter bij jouw gevoel. Feyenoord niet kansloos maar duidelijk slechts underdog.

Er is nog een ander populair model waar ik even niet op kan komen, dat voorspelt ook dat het tussen Ajax en PSV gaat, maar dat hecht weer heel veel waarde aan historische gegevens terwijl bijv. Feyenoord echt een hele andere ploeg is dan vorig seizoen.

Nog een laatste plaatje, zo worden de kansen van Feyenoord en Ajax gewaardeerd;

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CTTNmIJXAAAiZIY.jpg

Eigenlijk heeft Ajax geen goede kans gehad volgens dit model, tegen 3 van Feyenoord.
P.O. Box schreef op maandag 09 november 2015 @ 12:21:
Dat ligt niet aan jou... ik vond het van beide kanten ook erg slecht...
In Nederland vinden we alleen Barcelona achtig spel mooi, ik vond het weldegelijk mooi om te zien hoe om elke meter werd geknokt en dat het tempo heel hoog lag en dat er eindelijk eens goed wordt verdedigd door Nederlandse ploegen. Ondertussen was de goal van Feyenoord echt een mooie aanval en waren er aan de kant van Feyenoord nog wel meer echt mooie aanvallen. Die aanval waar Riedewald rood moet krijgen en die aanval waar Kramer onterecht wordt afgefloten voor buitenspel zie je niet eens terug in de ExpG maar waren ook gewoon prima gevoetbald en aan de kans van Elia (balletje Vilhena met de buitenkant :9~ )en Kazim ging ook echt technisch mooi voetbal vooraf.

Ik heb dit weekend toch weer heel wat kansen/goals gezien die eigenlijk niet moeten kunnen op dit niveau. Bij Studio Sport s avonds was het tempo verschil met de wedstrijd die jij aanhaalde echt duidelijk zichtbaar.

Het is ook grappig om te zien dat ze bij Feyenoord net de finesse missen om zo'n wedstrijd te beslissen en bij Ajax net de wil en de power om de wedstrijd te beslissen. Daarom doet Oranje het vaak goed als er een gezonde mix is tussen beiden met een vleugje PSV er bij.

[ Voor 34% gewijzigd door ph4ge op 09-11-2015 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 11:11

On_E

Housemusic

Ja hoor, ik vond een gelijkspel wel terecht ondanks dat de goal van Ajax niet geteld had mogen worden.

Vond overigens de wedstrijd in Eindhoven om half 1 van betere kwaliteit...

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Laatst online: 12-09 21:39
P.O. Box schreef op maandag 09 november 2015 @ 12:09:
[...]

das wel creatief lijntje trekken :)

[afbeelding]
Niks creatief, gewoon zoals op tv.
In jouw beeld is de bal zelfs al verder weg, dus maakt het al niet meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
Prosac schreef op maandag 09 november 2015 @ 13:01:
[...]

Niks creatief, gewoon zoals op tv.
In jouw beeld is de bal zelfs al verder weg, dus maakt het al niet meer uit.
Bij beide beelden is de bal even ver weg...
En als de TV het lijntje trekt dan is de TV creatief geweest... die maai-lijnen in het veld zijn er niet voor niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

P.O. Box schreef op maandag 09 november 2015 @ 13:13:
Bij beide beelden is de bal even ver weg...
En als de TV het lijntje trekt dan is de TV creatief geweest... die maai-lijnen in het veld zijn er niet voor niets...
Op jouw foto is het (ook) geen buitenspel.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
gambieter schreef op maandag 09 november 2015 @ 13:20:
[...]

dan verschillen we daarin van mening :)
niet dat het me verder boeit.. ten eerste vind ik namelijk: bij twijfel de aanvallende partij voordeel geven. en ten tweede: als je zo verdedigt als dat Riedewald en Dijks daar verdedigen dan verdien je dat je zo weggespeeld wordt bij die goal.

het ging me gewoon om het creatief met lijntjes zetten. ik heb wel vaker zulke gekke tekeningen voorbij zien komen.

[ Voor 11% gewijzigd door P.O. Box op 09-11-2015 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

gambieter schreef op maandag 09 november 2015 @ 13:20:
[...]

/mierenneuken mode on.

En waarom niet? De schouder van Kuyt is volgens mij buitenspel, hij leunt naar voren. Tete is de Ajax speler die het meest dicht op de lijn staat, echter met zijn arm. Maar de foto is niet in 4k resolutie dus zo duidelijk is de streep niet :+

@hieronder, de lijnen verschillen zeker. Bij de eerste staat de lijn bij de voeten van Tete.

[ Voor 39% gewijzigd door Vos op 09-11-2015 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser

Chrosser

Zie daar toch echt niets geks aan die lijntjes. Zowel boven als onder loopt de lijn volgens mij paralell aan de maailijn. Discussie zou hoogstens dan kunnen gaan of banen van het veld recht gemaaid zijn.

Ben het trouwens wel eens met hierboven. Toen ik om 19.00 de samenvattingen van de overige wedstrijden bekeek, kun je toch echt concluderen dat Nederlandse ploegen niet kunnen verdedigen. Mijn hemel wat een fouten festival. De graafschap voorop! (logisch gezien de stand op de ranglijst). En alle ''kleine'' ploegjes maar lekker naief keihard de aanval blijven zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:05

St@m

@ Your Service

Vos schreef op maandag 09 november 2015 @ 13:47:
[...]

/mierenneuken mode on.

En waarom niet? De schouder van Kuyt is volgens mij buitenspel, hij leunt naar voren. Tete is de Ajax speler die het meest dicht op de lijn staat, echter met zijn arm.
1. Dan moet je er vanuit gaan dat de lijnen op het veld recht zijn
2. Dan zit ik alsnog met mijn hoofd scheef gedraaid om te kijken
3. Schouder kun je interpreteren als bovenarm, en daarmee kun je niet buitenspel staan, die 25cm tussen de arm en de nek kun je echt niet uit dit beeld onderscheiden
4. Met je arm kun je wel degelijk buitenspel opheffen.

imo geldt hier gewoon de regel: Voordeel voor de aanvallende partij in het geval van twijfel.

En sowieso snap ik dat lijntje trekken vanaf de voeten nooit :P Laat IJzeren Rinus er maar op los.

[ Voor 6% gewijzigd door St@m op 09-11-2015 13:53 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

St@m schreef op maandag 09 november 2015 @ 13:51:
[...]

1. Dan moet je er vanuit gaan dat de lijnen op het veld recht zijn
2. Dan zit ik alsnog met mijn hoofd scheef gedraaid om te kijken
3. Schouder kun je interpreteren als bovenarm, en daarmee kun je niet buitenspel staan, die 25cm tussen de arm en de nek kun je echt niet uit dit beeld onderscheiden
4. Met je arm kun je wel degelijk buitenspel opheffen.

imo geldt hier gewoon de regel: Voordeel voor de aanvallende partij in het geval van twijfel.
Het gaat toch om waar je de bal mee mag spelen? Dat is niet de arm, wel de schouder.

En zie de 'mierenneuken' opmerking. Het is puur feitelijk bekeken, jouw punt over bij twijfel geef aanvallende partij het voordeel ben ik geheel mee eens. Ik mekker ook niet over de goal :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Vos schreef op maandag 09 november 2015 @ 13:52:
[...]

Het gaat toch om waar je de bal mee mag spelen? Dat is niet de arm, wel de schouder.

En zie de 'mierenneuken' opmerking. Het is puur feitelijk bekeken, jouw punt over bij twijfel geef aanvallende partij het voordeel ben ik geheel mee eens. Ik mekker ook niet over de goal :).
Oh, ik was ook gewoon mijn 2 centen aan het geven :P
Maar kun jij uit dit beeld opmaken dat het gedeelte tussen de nek van Kuijt en de bovenarm buitenspel staat? Ik niet :+

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

St@m schreef op maandag 09 november 2015 @ 13:54:
[...]

Oh, ik was ook gewoon mijn 2 centen aan het geven :P
Maar kun jij uit dit beeld opmaken dat het gedeelte tussen de nek van Kuijt en de bovenarm buitenspel staat? Ik niet :+
Ik durf mijn hand er niet voor in het vuur te steken ;). Maar het is geen overduidelijke niet buitenspel situatie. Andersom ook niet :+ .

Wat dat betreft prima gehandeld door de arbitrage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:27

Shabbaman

Got love?

Ik lees net dat Ajax toch nog Europees overwintert: http://www.vi.nl/nieuws/ajax-overwintert-in-turkije.htm

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 11:34
Creatief lijntjes trekken, zo ken ik er nog één:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/wMsyjxG.jpg

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Laatst online: 10-09 13:23

Niku

Alagaesii

JanW schreef op maandag 09 november 2015 @ 14:22:

[afbeelding]

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Totaal los van deze wedstrijd:
Overigens werd de term 'optisch beter' genoemd, dat vond ik wel een leuke. Zo vinden wij Nederlanders Italianen nooit de betere ploeg, want optisch hadden wij het overwicht. Dat die Italianen het geen reet boeit hoe het er uit ziet als je maar wint vergeten we dan wel eens. :P
Bij vlagen werd er goed gevoetbald maar menigmaal ergerde ik mij groen en geel aan het hoog omhoog koppen of schoppen van de bal in volstrekt willekeurige voorwaartse richting van beide ploegen. Gert-Jan Verbeek betitelde dat indertijd met hotseknotsebegoniavoetbal. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Gezien het aantal Feyenoorders wat met statistiek probeert aan te tonen wat in de score totaal niet tot uitdrukking komt denk ik dat er toch nog wat knaagt. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oeps, die uitspraak deed Gert-Jan Verbeek weliswaar maar kwam van origine niet van hem maar van deze man:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CNRzKQfWsAAg3D-.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:06
Ik ben voor Ajax, heb alleen de samenvatting gezien, maar kan toch wel redelijk neutraal oordelen denk ik.
Volgens mij was een gelijkspel wel terecht, ondanks dat Feyenoord wellicht iets meer de overhand leek te hebben.

Kijk je naar kansen over en weer, was dit aardig in verhouding, wel was de kans van Kazim levensgroot.
Maar daar tegenover de vrije trap van Gudelj of de kans van Sinkgraven (had minstens op doel moeten zijn en eigenlijk een goal). Verder niet zoveel echte kansen, de goal van Feyenoord netjes uitgespeeld, de goal van Ajax gelukkig (zowel arbitrair als hoe die erin valt).
Verder veel strijd, gele kaarten rode kaarten verhouding mijn idee wat scheef, Ajax meer geel gekregen, terwijl er bij Feyenoord toch ook wat extra kandidaten waren. Rode kaarten (of 2x geel) hadden aan 2 kanten gegeven kunnen worden (Klaassen, El Ahmadi, Kuyt, Veltman volgens mij...) dus dat vlakt elkaar wel weer wat uit.

Kortom gelijkspel denk ik niks mis mee, wel kwam deze voor Ajax wat gelukkig tot stand deze keer.
Waar voorgaande edities Feyenoord duidelijker de overhand had en dan verloor, hadden ze nu minder de overhand maar houden er een punt aan over. Misschien moeten ze Ajax maar de overhand laten zijn, dan winnen ze :+

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:13
St@m schreef op maandag 09 november 2015 @ 08:59:
[...]

Leuk, ik ben er ook :P PEC vak?
Jup, het exacte vak weet ik nog niet. We stellen op het werk een heel aantal kaarten beschikbaar aan mensen die anders geen kans hebben een voetbalwedstrijd te bezoeken. We gaan dan met een aantal collega's mee :)

Tegen AZ ben ik denk ik ook present ;)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

JanW schreef op maandag 09 november 2015 @ 14:22:

[afbeelding]

Moet je die grensrechter ook zien staan 8)7 Kijk, soms kunnen dingen lastig zijn, dat snap ik ook wel. Maar dit is toch zeg maar een beetje waar een grensrechter voor opgeleid is....

EDIT: Zie nu dat de eerste wedstrijd na de winterstop Feyenoord-PSV is. Gekke timing, wel leuk begin.

[ Voor 11% gewijzigd door PWM op 09-11-2015 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Sterker nog, hij staat er bij en kijkt er naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Pieters opgeroepen voor Oranje. Het werd tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:00
Blind is nu alles wat ie de afgelopen week over v persie, Depay etc heeft gezegd aan het terugnemen. "verkeerd uitgelegd" mijn reet. wat een smerige leugenaar is die vent. Ik ga snappen dat men m scholletje noemt.

Nu zegt ie op de kritiek van de media en Brenet "Welke coach selecteert nu niet zijn beste spelers"..........

DAT DOE JIJ BLIND 8)7

Riedewald selecteren op n plek waar ie helemaal niet speelt en Pieters in eerste instantie niet oproepen, v Beek en Karsdorp thuislaten. Geen v Persie, Hendrix of Pröpper. Om de 1 of andere reden Veijnovic selecteren etc etc etc.

Hoe sneller deze man opbokt des te eerder kan het NL voetbal weer wat herstellen.

[ Voor 30% gewijzigd door LZ86 op 09-11-2015 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Niku schreef op maandag 09 november 2015 @ 20:16:
Pieters opgeroepen voor Oranje. Het werd tijd.
Timmer de ramen maar alvast dicht. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 18:11
Daar gaan we weer :(

Jonk weg bij Ajax

En Overmars binnenkort ook, gok ik

Het is alweer te lang rustig geweest geloof ik...

Op zich ben ik niet tegen een nieuwe TD, liefst eentje met een goed netwerk en een iets minder enorme drang tot opppotten van geld, maar al deze onrust is niet goed voor de club :'( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeyJey
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:37
Jorizzz schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 09:23:
Daar gaan we weer :(

Jonk weg bij Ajax

En Overmars binnenkort ook, gok ik

Het is alweer te lang rustig geweest geloof ik...

Op zich ben ik niet tegen een nieuwe TD, liefst eentje met een goed netwerk en een iets minder enorme drang tot opppotten van geld, maar al deze onrust is niet goed voor de club :'( :'(
We zijn niet anders gewend toch? Er is iig ontwikkeling in het hele gebeuren, want dat gedoe met het technisch hart en Jonk die er niet meer bij zat, dat kan toch niet in een proffesionele omgeving..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Naar wat ik begrepen heb heeft Jonk zichzelf onmogelijk gemaakt door met niemand te praten en te overleggen, wat ook gewoon een vorm van werkweigering is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Op dit moment is het ook niet alles, dus een verandering die tot verbetering leid juich ik sowieso toe. Daarnaast is Frank de Boer eerder al erg goed in staat gebleken om de rust binnen de groep te bewaren dus daar maak ik mij niet zo veel zorgen over. Hopelijk komt er ook een technisch hart wat De Boer af en toe even wat tegengas geeft als het om ervaring op het veld gaat.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Dit is de beste oplossing voor iedereen... Jonk stond op een eiland en buiten Jonk om kon iedereen prima door één deur. Dan rest maar één oplossing en dat is het vertrek van diegene die zich niet meer prettig voelt in het team, hoe goed zijn bedoelingen of ideeën ook zijn. Ik hoop dat Seedorf zijn plek gaat overnemen, die heb ik erg hoog zitten :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samcro
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-08 00:07

Samcro

Geen grapjes over de neus

Han schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 11:30:
Dit is de beste oplossing voor iedereen... Jonk stond op een eiland en buiten Jonk om kon iedereen prima door één deur. Dan rest maar één oplossing en dat is het vertrek van diegene die zich niet meer prettig voelt in het team, hoe goed zijn bedoelingen of ideeën ook zijn. Ik hoop dat Seedorf zijn plek gaat overnemen, die heb ik erg hoog zitten :)
Heeft Seedorf aangegeven dit te willen oid? Zou inderdaad geen verkeerde zijn om het over te nemen van Jonk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 18:11
Rijkaard zat laatst ook al een paar keer op de tribune, zou daar nog iets spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ik ken iemand die nauw betrokken is bij de Ajax jeugdopleiding. Die zegt altijd dat ze al blij zijn als Wim die ochtend zijn eigen veters heeft weten te strikken :+ Het wachten was op de eerste zin die hij vloeiend uit zou brengen, maar dat gaat nu dus niet meer gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Dat lijkt een storm in een glas water. Zoals ik het lees heeft Overmars slechts een suggestie voor een aannemer gedaan en daarbij zelfs gemeld dat hij belangen heeft. Bij de keuze voor de uiteindelijke aannemer is hij niet betrokken geweest. Meer dan een suggestie heeft Overmars dus niet gedaan lijkt het. Lijkt mij niks mis mee.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Marten de Roon zeg, speelt zich zowaar zo maar in de kijker in Italië: http://www.ad.nl/ad/nl/10...zzetta-helemaal-gek.dhtml

Toch wel heel erg leuk voor hem natuurlijk. Hier een beetje onder de radar gebleven van de top 3 en daar furore makend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrinsPils
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:39
argro schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 13:59:
[...]
Dat lijkt een storm in een glas water. Zoals ik het lees heeft Overmars slechts een suggestie voor een aannemer gedaan en daarbij zelfs gemeld dat hij belangen heeft. Bij de keuze voor de uiteindelijke aannemer is hij niet betrokken geweest. Meer dan een suggestie heeft Overmars dus niet gedaan lijkt het. Lijkt mij niks mis mee.
Dan zou ik onderstaand nog even goed lezen.

http://www.volkskrant.nl/...zwager-werk-toe~a4182476/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23:16
Die Memphis.. moest ook wel een beetje lachen toen ik hem op tv zag. Bijna waaide zn hoed af hahaha. Komt ie ook zn Louis Vitton tassencollectie ff showen bij aankomst.

Het was iets minder ernstig dan vorige keer. Toen was het 30 graden en had ik een enorme sjaal om zn bezwete kop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 14:59:
Die Marten de Roon zeg, speelt zich zowaar zo maar in de kijker in Italië: http://www.ad.nl/ad/nl/10...zzetta-helemaal-gek.dhtml

Toch wel heel erg leuk voor hem natuurlijk. Hier een beetje onder de radar gebleven van de top 3 en daar furore makend.
Hij was een van de dragende spelers van Heerenveen. Dat je er weinig over hoorde was omdat hij geen bijzondere dingen deed. Nu hij niet meer bij Heerenveen speelt wordt echt duidelijk hoe erg hij wordt gemist. Hij laat het hele elftal beter spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:58
Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 17:02:
Die Memphis.. moest ook wel een beetje lachen toen ik hem op tv zag. Bijna waaide zn hoed af hahaha. Komt ie ook zn Louis Vitton tassencollectie ff showen bij aankomst.

Het was iets minder ernstig dan vorige keer. Toen was het 30 graden en had ik een enorme sjaal om zn bezwete kop.
Ach. In dit interview laat hij toch zien gewoon wel met voetbal bezig te zijn: http://nos.nl/video/20682...en-geschreven-worden.html
Waar ik zelf ook nooit aan getwijfeld heb. Je kan zeggen wat je wil, maar Memphis weet zich wel te focussen op het voetbal. Dat als hij dat slechter speelt er meteen allerlei verhalen verzonnen worden slaat natuurlijk nergens op. Hij is gewoon uit vorm. Opeens is iedereen Albert Verlinde en heeft een mening over een hoed. Waar hebben we het over.

En wat is uit vorm. Tegen Turkije uit vond iedereen (letterlijk alle analisten) hem slecht spelen en onthielden één hakje die hij deed. En refereerde steeds daar aan om hun standpunt kracht bij te zetten.
Ik zelf zag dat Memphis 3x een man vrij voor goal zet. Alle drie de keren eigenlijk schandalig dat die bal er niet in ging. Toch goed voor een flankspeler die ook nog vaak voor een eigen actie gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser

Chrosser

Wat dat betreft hoop ik dat blind met Memphis, De Jong en Robben gaat spelen voorin. Al ben ik niet perse voorstander van 4-3-3. Hoop eerder nog eigenlijk dat we een strategie gaan kiezen voor de komende tijd, eentje die past bij ons spelers materiaal. Juist noet de Hollandse school dus. Blind meteen wegjagen na de komende 2 interlands als hij met dat systeem blijft hannesen terwijl we er de spelers niet meer voor hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Laatst online: 22:45
Chrosser schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 23:21:
Wat dat betreft hoop ik dat blind met Memphis, De Jong en Robben gaat spelen voorin. Al ben ik niet perse voorstander van 4-3-3. Hoop eerder nog eigenlijk dat we een strategie gaan kiezen voor de komende tijd, eentje die past bij ons spelers materiaal. Juist noet de Hollandse school dus. Blind meteen wegjagen na de komende 2 interlands als hij met dat systeem blijft hannesen terwijl we er de spelers niet meer voor hebben.
451 met robben als eenzame counterspits ? :+

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n

Als ik dan lees dat Blind verdedigende middenvelders zoekt is het niet te begrijpen dat zo'n jongen er niet eens bij zit. Misschien is zo'n stille kracht wel heel nuttig voor Oranje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Leuk om te lezen, echter 1 zwaluw maakt nog geen zomer :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser

Chrosser

Bossie schreef op woensdag 11 november 2015 @ 07:24:
[...]

451 met robben als eenzame counterspits ? :+
Mogelijk :) Al zal Robben door midden geschopt worden door Wales. Wellicht niet de meest handige optie :P Aan de andere kant zou hij tegen Duitsland sowieso niet meedoen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 00:42
Na afgelopen wedstrijd aast Ziyech op een vertrek bij FC Twente, en die zijn ook wel bereid om mee te werken:
Voor zo'n 5-6 miljoen mag hij weg in de winter..
Het is dat Ajax Klaassen en PSV Propper/Maher al hebben voor de positie op '10 maar dit is in principe een koopje natuurlijk.
Alsnog naar Feyenoord dan maar? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

dutchgio schreef op woensdag 11 november 2015 @ 19:24:
Na afgelopen wedstrijd aast Ziyech op een vertrek bij FC Twente, en die zijn ook wel bereid om mee te werken:
Mja, leuke speler maar de laatste tijd trapt hij ook geen deuk in een pakje boter. En dat ligt echt niet alleen aan het team om hem heen maar ook aan hemzelf. Net als heel het mannenteam van Twente trouwens.

* Bastien doet maar *O* voor de vrouwen vanavond. Dat ze na Bayern Munchen nu Barcelona verslaan. :9

[ Voor 6% gewijzigd door Bastien op 11-11-2015 19:30 ]

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

dutchgio schreef op woensdag 11 november 2015 @ 19:24:
Het is dat Ajax Klaassen en PSV Propper/Maher al hebben voor de positie op '10 maar dit is in principe een koopje natuurlijk.
Alsnog naar Feyenoord dan maar? :+
Maher naar Twente, Ziyech naar PSV.

Wat PSV niet gaat doen, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 00:42
Beetje lullig voor Maher ook, maar zou wel een goede ruil zijn. ;)
Ajax net zo, ruilen met Serero ofzo. :)
En Feyenoord heeft Vilhena nog over.

Als ie gaat en er komt geen vergelijkbare vervanger is Twente degradatiekandidaat, vrijwel alle doelpunten van Twente is Ziyech bij betrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:06
Bastien schreef op woensdag 11 november 2015 @ 19:29:
[...]
Mja, leuke speler maar de laatste tijd trapt hij ook geen deuk in een pakje boter. En dat ligt echt niet alleen aan het team om hem heen maar ook aan hemzelf. Net als heel het mannenteam van Twente trouwens.

* Bastien doet maar *O* voor de vrouwen vanavond. Dat ze na Bayern Munchen nu Barcelona verslaan. :9
Uh hij is zo'n beetje de enige die doelpunten maakt voor Twente, hoezo raakt ie niks?
Geeft juist aan hoe goed die jongen is, in een slecht elftal presteren.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Bastien schreef op woensdag 11 november 2015 @ 19:29:
[...]
Mja, leuke speler maar de laatste tijd trapt hij ook geen deuk in een pakje boter.
Wacht, gaat dit over Ziyech?

Nee, dat kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

dutchgio schreef op woensdag 11 november 2015 @ 19:36:
Beetje lullig voor Maher ook, maar zou wel een goede ruil zijn. ;)
Ajax net zo, ruilen met Serero ofzo. :)
En Feyenoord heeft Vilhena nog over.

Als ie gaat en er komt geen vergelijkbare vervanger is Twente degradatiekandidaat, vrijwel alle doelpunten van Twente is Ziyech bij betrokken.
Nou ja, nu hoef je maar op één man te letten, lekker makkelijk. Als hij weg is wordt het een stuk minder voorspelbaar. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Dat je doelpunten maakt wil niet direct zeggen dat je goed speelt... bij mij niet tenminste. Hij is zeker een van de beteren in het elftal maar het elftal is gewoon diep droevig en aan die droefheid draagt hij ook bij. Ik heb dit seizoen nog niet echt de Ziyech gezien die hij eerder wel was. Maar misschien kijk ik te weinig met een rode bril. :+

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Bastien schreef op woensdag 11 november 2015 @ 19:44:
Dat je doelpunten maakt wil niet direct zeggen dat je goed speelt... bij mij niet tenminste. Hij is zeker een van de beteren in het elftal maar het elftal is gewoon diep droevig en aan die droefheid draagt hij ook bij. Ik heb dit seizoen nog niet echt de Ziyech gezien die hij eerder wel was. Maar misschien kijk ik te weinig met een rode bril. :+
Hoe kan een speler in zo'n team nu beter presteren dan dat hij doet? Vrijwel elk doelpunt of assist komt van zijn voet. Wat verwacht je nog meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Bastien schreef op woensdag 11 november 2015 @ 19:44:
Ik heb dit seizoen nog niet echt de Ziyech gezien die hij eerder wel was. Maar misschien kijk ik te weinig met een rode bril. :+
Of gewoon te weinig voetbal gekeken of enkel Studio Sport samenvattingen? ;)

Ziyech Is echt de dragende speler bij een zeer matig Twente. En omdat hij de enige speler is waar gevaar van komt en dus daarom continue dubbel gedekt wordt, zal hij niet het spel kunnen spelen zoals in de afgelopen jaren. Zet hem in een PSV of Ajax neer en hij zal zelfs een beter niveau halen dan alle jaren daarvoor. Ziyech Is een speler die snel is, gevaarlijk aan de bal, spelinzicht heeft en ook nog eens oog heeft voor zijn medespelers en deze kan bedienen met een uitstekende pass. Ik hoop van harte dat hij volgend seizoen nog in de eredivisie speelt, bijvoorbeeld bij de traditionele top 3. Het is een speler waarvoor je naar het stadion komt. Maar de financieele situatie bij Twente is dermate slecht dat een buitenlandse club hem wel zal oppikken. De traditionele top 3 zal de (te) hoge vraagprijs niet kunnen of willen betalen, iets waar buitenlandse clubs minder moeite mee hebben...

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Kan me inderdaad niet voorstellen dat Ziyech volgend seizoen, of zelfs na de winterstop al, nog in Nederland speelt. Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:58
Ik twijfel trouwens of Ziyech bij PSV of Ajax echt goed aan het voetballen komt. Daar moet je veel meer in het belang van het team spelen. Ik denk dat hij dan gaat tegenvallen en zo'n speler wordt die 6 goals en 6 assists geeft in één seizoen. En dat dan iedereen zegt: niet slecht, maar je verwachtte er meer van.

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:00
Gaat lekker bij Ajax. Opperhoofd Cruijff staat achter Jonk. Hier gaan koppen rollen

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:26
Fleximex schreef op woensdag 11 november 2015 @ 23:05:
Ik twijfel trouwens of Ziyech bij PSV of Ajax echt goed aan het voetballen komt. Daar moet je veel meer in het belang van het team spelen. Ik denk dat hij dan gaat tegenvallen en zo'n speler wordt die 6 goals en 6 assists geeft in één seizoen. En dat dan iedereen zegt: niet slecht, maar je verwachtte er meer van.
Ik geloof er niets van dat hij zou gaan tegenvallen bij een topclub. Het verhaal van Ziyech is wel wat anders dan dat van bijvoorbeeld Maher na 1 goed seizoen gehyped en wel naar PSV ging. De statistieken van Zyech zijn eigenlijk al 3 jaar dik in orde (en in ontwikkeling).
In '13/'14 had hij 9 goals, 9 assists en 72 gecreerde kansen
In '14/'15 waren het 13 goals, 16 assists en 83 gecreeerde kansen
In het eerste derde van dit seizoen tellen we 7 goals, 4 assists en 36 gecreerde kansen. (20,11 en 102 omgerekend naar een heel seizoen).

Waarbij vooral het lage aantal assists in het lopende seizoen opvalt. En dat het heeft alles te maken met het gebrek aan kwaliteit in de rest van het elftal. Dat is ook waar al die foto's van een gefrustreerde Ziyech vandaan komen. Elke wedstrijd weer zie je de onvrede groeien omdat (door hem) gecreerde kansen verprutst worden, loopacties niet begrepen, etc. In een team met technisch vaardige spelers zou hij veel beter presteren, misschien minder goals, maar veel meer assists. 6.5 miljoen is een koopje imho, volgens mij is het voor zowel Ajax als PSV een versterking.

Twente mag dan Immers wel oppikken bij Feyenoord. Ondergewaarde speler met de vechtersmentaliteit die Twente wel kan gebruiken.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt morgen c.q. vandaag een spannende dag te worden bij Ajax. Veel drukte maar weinig wol.

Jonk die voor de jongens van de Toekomst staat maar ook wel ziet dat die jongens vooralsnog maar weinig deukjes in de boter weten te schieten bij Jong Ajax in de eerste divisie. En de Boer en de zijnen die verantwoordelijk zijn voor Ajax 1 en dat ook zien.

Veel woorden, weinig wol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Het rapport van Ling is (bewust) gelekt.

Als je dit soort dingen leest
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CTrEvxMVEAEHLg8.jpg

Lijkt wel een amateur club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijndoes
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-09 15:12
Blijkt vooral uit dat de scouts niet erg best zijn, of geen verantwoordelijkheid durven te nemen om een speler aan te bevelen.

Hoe kun je bij een speler als Gudelj het scoutingsrapport "Verder volgen" geven? Tig wedstrijden in de eredivisie gespeeld die je allemaal had kunnen bekijken. Een "ongeschikt" had ik misschien kunnen begrijpen maar een verder volgen is onacceptabel. Verder blijkt hij dit seizoen gewoon een vaste waarde bij Ajax en een stabiel niveau te halen.

Bij Younes spreekt 1 scout zichzelf tegen (geen advies in rapport, negatief advies in email). Ook Younes blijkt dit seizoen een toegevoegde waarde te zijn.

Sanogo was inderdaad twijfelachtig. Ik vermoed echter dat dat gewoon een manier was om Arsenal te paaien en zo een band op te bouwen.

ps. sinds wanneer is een interview gegeven bij Fox Sports een bron voor een onderzoeksrapport?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Het is maar goed dat Ling hier niet voor betaald wordt :D man man wat tenenkrommend slecht. Vol spelfouten en conclusies die nergens over gaan..

Wat niet wegneemt dat hij wel een punt heeft betreffende het aankoopbeleid, want dat is om te janken.

[ Voor 26% gewijzigd door St@m op 13-11-2015 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Ik lees her en der dat rapport concludeert dat er alleen winst gemaakt wordt met verkoop van jeugdspelers, mede omdat dat die geen transfersom hebben gekost. Maar dat is te zwart-wit volgens mij.

Want hoe zie je Eriksen of nu bijvoorbeeld Fischer? Dat zijn gewoon aankopen en daar is in het geval Eriksen dikke winst op gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:29
PWM schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 12:09:
Ik ken iemand die nauw betrokken is bij de Ajax jeugdopleiding. Die zegt altijd dat ze al blij zijn als Wim die ochtend zijn eigen veters heeft weten te strikken :+ Het wachten was op de eerste zin die hij vloeiend uit zou brengen, maar dat gaat nu dus niet meer gebeuren
Blijkbaar is dat dus niet zo ;)

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=261567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
D-e-n schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 09:37:
Ik lees her en der dat rapport concludeert dat er alleen winst gemaakt wordt met verkoop van jeugdspelers, mede omdat dat die geen transfersom hebben gekost. Maar dat is te zwart-wit volgens mij.

Want hoe zie je Eriksen of nu bijvoorbeeld Fischer? Dat zijn gewoon aankopen en daar is in het geval Eriksen dikke winst op gemaakt.
Niet vergeten Huntelaar en Suarez, toch spelers die in het recente verleden Ajax kleur hebben gegeven en de broodnodige inkomsten gaven in een tijd dat het er financieel allemaal niet zo rooskleurig voor stond. Maar ook mindere aankopen zoals Boerighter zijn nog met winst verkocht. En er zijn natuurlijk ook heel, heel veel jeugdspelers waarin geinvesteerd wordt en die nooit wat worden.

Volgens mij vond iedere voetballiefhebber Gudelj een goeie aankoop. Voorlopig is hij basisspeler, hoewel hij nog niet echt uitblinkt, maar het lijkt mij nog al vroeg voor keiharde conclusies.

Ik begreep van Johan Derksen (ook kamp Cruyff) dat Jonk zich onmogelijk maakte door gewoon niet meer te willen praten met de rest, en elke keer als de partijen weer een verzoeningspoging deden zich niet aan de afspraken te houden. Ik snap wel dat er dan op een gegeven moment afscheid wordt genomen van zo iemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Martijndoes schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 08:38:
Blijkt vooral uit dat de scouts niet erg best zijn, of geen verantwoordelijkheid durven te nemen om een speler aan te bevelen.
Dat durf jij uit zo'n beperkte tekst te concluderen? :)
Hoe kun je bij een speler als Gudelj het scoutingsrapport "Verder volgen" geven? Tig wedstrijden in de eredivisie gespeeld die je allemaal had kunnen bekijken. Een "ongeschikt" had ik misschien kunnen begrijpen maar een verder volgen is onacceptabel. Verder blijkt hij dit seizoen gewoon een vaste waarde bij Ajax en een stabiel niveau te halen.
Hartstikke logisch. Dan wil je hem niet als ongeschikt bestempelen, maar gewoon kijken of hij zich nog doorontwikkelt. Blijkbaar zit hij nog niet op het niveau van must have maar kan daar welk komen. Best een realistisch rapport wat mij betreft.
Bij Younes spreekt 1 scout zichzelf tegen (geen advies in rapport, negatief advies in email). Ook Younes blijkt dit seizoen een toegevoegde waarde te zijn.
Dat is niet tegen spreken, dat is advies uitstellen. Blijkbaar vond hij initieel dat hij niet genoeg had gezien, maar bedacht zich later toch dat het gewoon geen goed idee was om Younes te halen. Gezien het feit dat het maar om één toernooi ging ook geen rare conclusie.
ph4ge schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 10:03:
Volgens mij vond iedere voetballiefhebber Gudelj een goeie aankoop. Voorlopig is hij basisspeler, hoewel hij nog niet echt uitblinkt, maar het lijkt mij nog al vroeg voor keiharde conclusies.
Volgens mij niet, er was heel veel twijfel of hij Ajax verder gaat brengen. In de Eredivisie deed hij het soms leuk, maar een absolute topper was het ook weer niet. Vooralsnog presteert hij dan ook in mijn ogen naar verwachting. Degelijk, met ups en downs, maar niet iemand die Ajax echt verder brengt.

En daarvan hebben we er al zoveel, elk jaar weer.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijndoes
Hartstikke logisch. Dan wil je hem niet als ongeschikt bestempelen, maar gewoon kijken of hij zich nog doorontwikkelt. Blijkbaar zit hij nog niet op het niveau van must have maar kan daar welk komen. Best een realistisch rapport wat mij betreft.
Gudelj had op het moment dat hij naar Ajax kwam meer dan 120 eredivisiewedstrijden + europa league + wedstrijden met het nationale team in de benen. Als iemand op dat moment nog niet geschikt is, is hij ongeschikt. Zeker als je als Ajax alleen mensen wilt kopen die een toegevoegde waarde zijn en niet een "breedte-aankoop".
Als je dan als scout geen duidelijke mening kan geven vind ik je een slechte scout ja. Dat is inderdaad niet gebaseerd op heel veel feiten maar het bevestigt wel een gevoel dat ik al een aantal jaren heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Martijndoes schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 11:11:
Gudelj had op het moment dat hij naar Ajax kwam meer dan 120 eredivisiewedstrijden + europa league + wedstrijden met het nationale team in de benen. Als iemand op dat moment nog niet geschikt is, is hij ongeschikt. Zeker als je als Ajax alleen mensen wilt kopen die een toegevoegde waarde zijn en niet een "breedte-aankoop".
Als je dan als scout geen duidelijke mening kan geven vind ik je een slechte scout ja. Dat is inderdaad niet gebaseerd op heel veel feiten maar het bevestigt wel een gevoel dat ik al een aantal jaren heb.
Sorry, ik wist niet dat de wereld zwart/wit was. Ik snap niet wat er mis is met de conclusie hoopvol maar nog niet goed genoeg, mogelijk volgend jaar wel, maar ik wil hem niet meteen afschrijven.

Ben je niet gewoon bevooroordeeld? Ik deel namelijk je gevoel dat het scoutingapparaat bij Ajax niet functioneert zoals zou moeten, dat is al jaren zo. Maar uit deze teksten haal ik daar geen bevestiging van zonder immense aannames te gaan doen. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijndoes
Daar is helemaal niks mis mee als iemand net 1 a 2 seizoenen erop heeft zitten. Als iemand al ruim 4 seizoenen erop heeft zitten denk ik dat je vrij goed een inschatting moet kunnen maken. Anders kun je bij iedereen wel zeggen nu niet maar misschien later.

Anyway, nee ik wil hier niet meteen de hele scouting van Ajax op 1 hoop gooien. Echter de passage die hier getoond wordt spreekt imo meer van een falend scoutingapparaat dan van een falend technisch hart. Dat was eigenlijk meer mijn punt

Maar goed zoals St@m ook al zegt lijkt het hele rapport van dramatisch niveau. Slecht lopende zinnen, fout hoofdlettergebruik, taalfouten, geen bronvermeldingen, interviews op Fox gebruiken als argument. Ik denk niet dat we dit heel serieus moeten nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Martijndoes schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 13:49:
Daar is helemaal niks mis mee als iemand net 1 a 2 seizoenen erop heeft zitten. Als iemand al ruim 4 seizoenen erop heeft zitten denk ik dat je vrij goed een inschatting moet kunnen maken. Anders kun je bij iedereen wel zeggen nu niet maar misschien later.
Ik zie het probleem niet? Sommige spelers ontwikkelen zich op een latere leeftijd alsnog goed. Niet iedereen is vanaf zijn 18e zo goed als Ronaldo, Kluivert of Seedorf op die leeftijd waren.

En het kan ook de andere kant opgaan, wie weet glijdt de Eredivisie nog wat verder af, en krijgen zelfs spelers als Gudelj meerwaarde. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Martijndoes schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 13:49:
Nou van velen kan je toch best snel zeggen nu niet en later ook niet. ;)

Maar er zijn genoeg spelers die na een aantal jaar net niet alsnog de top bereiken, zogenaamde laatbloeiers. Wil je die per definitie altijd al afschrijven?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baksteen89
  • Laatst online: 18:10
Even genoeg over Ajax. Laten we ons even richten op vanavond. Zullen we beginnen met een opstelling in elkaar klussen.

Ik dacht aan

---------------------Cil--------------------------

Janmaat--van Dijk--Blind--Pieters

-----Clasie--Sneijder--Wijnaldum----

--------Robben--Dost--Depay----------

Depay ben ik niet heel fan van, laatste wedstrijden voor Man Utd waren erg slecht. Weet alleen niet wie ik er anders neer zou zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Baksteen89 schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 16:38:
Even genoeg over Ajax. Laten we ons even richten op vanavond. Zullen we beginnen met een opstelling in elkaar klussen.

Ik dacht aan

---------------------Cil--------------------------

Janmaat--van Dijk--Blind--Pieters

-----Clasie--Sneijder--Wijnaldum----

--------Robben--Dost--Depay----------

Depay ben ik niet heel fan van, laatste wedstrijden voor Man Utd waren erg slecht. Weet alleen niet wie ik er anders neer zou zetten
Enige aanvulling die ik hier op heb is Dost omruilen voor De Jong. Dost is afhankelijk van de aanvoer en wordt in een systeem met Robben en Memphis op de flanken compleet nutteloos. De Jong voetbalt makkelijker mee en Robben en Memphis kunnen de combinatie met hem aangaan.

Verder Wijnaldum (als loper) op rechts en Sneijder op links, Clasie daarachter, maar dat zul je wel bedoeld hebben.

Ik verwacht alleen dat Blind iets verrassends gaat doen, of met een vijf verdedigers, of met een verdedigend blok op het middenveld achter Sneijder (Clasie, Veijinovic?!). Deze suggestie wekte hij tijdens de persconferentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
De Facebook pagina van betweters suggeerde:

Cilissen
Janmaat, Tete, Veltman, Blind, Kongolo
Clasie, Sneijder
Robben
Huntelaar , Promes

En dat lijkt me dus echt waanzin. Een twee-mans middenveld met twee ukkies : daarmee maak je de problemen alleen maar erger. En als je Janmaat opstelt moet Tete gewoon banken natuurlijk. Maar Blind durft hem kennelijk niet te passeren?

Ik wil dit eigenlijk niet geloven, zo dom. Als een coach dit op de trainerscursus voorstelt wordt hij er direct afgetrapt.

[ Voor 11% gewijzigd door D-e-n op 13-11-2015 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPM
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-07-2024

MPM

Met die 11 denk ik eerder aan de volgende opstelling:

Cilissen
Janmaat, Veltman, Kongolo

Tete Blind
Clasie,
Sneijder

Dost
Robben Promes

Nog steeds waanzin en zie niet hoe je hiermee beter gaat spelen maar daar zijn oefenwedstrijden toch voor? Om dingen te proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

MPM schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 16:59:
Met die 11 denk ik eerder aan de volgende opstelling:

Cilissen
Janmaat, Veltman, Kongolo

Tete Blind
Clasie,
Sneijder

Dost
Robben Promes

Nog steeds waanzin en zie niet hoe je hiermee beter gaat spelen maar daar zijn oefenwedstrijden toch voor? Om dingen te proberen?
Wat? Tete op het middenveld? (Blind op het middenveld?) Kongolo als een van de drie CBs? Clasie voor het verdedigende blok? Dost achter de vleugelaanvallers?

...

En wie is Cilissen?
Pagina: 1 ... 9 ... 119 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[html]<h2>Voor het EK2016 in Frankrijk: Themaforum: Sportzomer</h2>~[/html]
Voor de FIFA-perikelen: [Voetbal] FIFA-perikelen en opvolging Blatter
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2015/2016
Voor FC-Twente: FC Twente - hoe nu verder