Wordt nog genoeg gedaan hoor, goed lezenColtrui schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 22:41:
Wacht, moeten jullie nou niet collectief zeuren oven de Blinds? Of doen jullie dat alleen als jullie verliezen?
Rare mensen, die Hollanders
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Wordt nog genoeg gedaan hoor, goed lezenColtrui schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 22:41:
Wacht, moeten jullie nou niet collectief zeuren oven de Blinds? Of doen jullie dat alleen als jullie verliezen?
Let op je eigen ploegColtrui schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 22:41:
Wacht, moeten jullie nou nietcollectief zeuren oven de Blinds? Of doen jullie dat alleen als jullie verliezen?
Ik ben AZ fan, dus ik zie het door een gekleurde bril, maar ik zou het niet als "af en toe een mooie actie" beschrijven. Ookal speelt hij vandaag wel érg goed.Quad schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 22:39:
Janssen is volgens mij net zo een als Vardy, gewoon een harde werker met af en toe een mooie actie.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Hoe staat het eigenlijk bij Portugal - Belgie?Coltrui schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 22:41:
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Ging wel beetje snel liggen die Engelsman, kun je als aanvaller wel doen, maar niet als verdediger.gambieter schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 22:42:
De Engelse commentatoren werden hier helemaal gek, dat was toch een overtreding !!!1!!1!!
(was het ook wel, maar regel 1: doorspelen tot de fluit).
Nederland is niet mooi maar ze werken er wel voor, is wel eens anders geweest
Zeiss Distagon 21 f/2.8
het huidige NL elftal bestaat ook voornamelijk uit geblesseerden gelukkig. En een lamme langs de lijn. Maar inderdaad, wat die Wilmots met jullie elftal weet te doen is een soort grappig. Op papier het beste elftal van de wereld, maar heb weinig hoop op het EK.Coltrui schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 22:47:
Ja, 2-1 verloren jongens![]()
Zonder Hazard, Kompany, De Bruyne, Lombaerts en nog een rits mensen. Maar mij hoor je niet klagen hoor, die piemel aan het roer bij ons verknoeit een gouden generatie. Jullie janken sowieso
[ Voor 18% gewijzigd door LZ86 op 29-03-2016 22:52 ]
Dat zou inderdaad wel heel jammer zijn: zoveel toppers en eigenlijk alle posities sterk bezet, maar het er niet uit zien komen. Ik hoop dat Belgie het gaat laten zien in Frankrijk en zal ze supporten. Op zijn 'ollands dan wel, dus vol kritiek als ze het niet laten zienLeon Zwiers schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 22:49:
het huidige NL elftal bestaat ook voornamelijk uit geblesseerden gelukkig. En een lamme langs de lijn. Maar inderdaad, wat die Wilmots met jullie elftal weet te doen is een soort grappig. Op papier het beste elftal van de wereld, maar heb weinig hoop op het EK.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Hij heeft een baard maar toch blijf ik dit verschil geweldig vinden.Coltrui schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 22:52:
Broeder Jacob
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Leg eens uit?Gonadan schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 22:53:
[...]
Hij heeft een baard maar toch blijf ik dit verschil geweldig vinden.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Bij ons heet 'ie Vader Jacob.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Wist ik niet eens. 't Is toch écht van frère jacques. Nou ja, weer wat geleerd hoe moeilijk het is om je broer en je vader uit elkaar te houden in NL. Zijn jullie van Urk toevallig?
Bedoel je nu die ranglijst? Want qua namen vind ik dat nog niet hoor. De Bruyne is wel heel goed natuurlijk en ze hebben sowieso heel veel middenvelders maar uiteindelijk hebben al die individuele spelers ook bij hun club nog het nodige te winnen. Met de nationale ploeg moet men wel dit jaar presteren.Leon Zwiers schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 22:49:
[...]
Op papier het beste elftal van de wereld
Verwijderd
Kwa namen ook toch?D-e-n schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 22:59:
[...]
Bedoel je nu die ranglijst? Want qua namen vind ik dat nog niet hoor. De Bruyne is wel heel goed natuurlijk en ze hebben sowieso heel veel middenvelders maar uiteindelijk hebben al die individuele spelers ook bij hun club nog het nodige te winnen. Met de nationale ploeg moet men wel dit jaar presteren.
Ze zijn beter dan ons ja. Maar dan ben je nog niet de beste van de wereld natuurlijk.Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 23:01:
[...]
Kwa namen ook toch?
Als je zo eventjes het sterkste elftal van België bekijkt, en dat vergelijkt met het Nederlands Elftal..
Dan heeft België in mijn optiek toch op 10 posities de betere speler..
Zeker wel qua namen. Ze hebben geen Messi, maar op elke positie een goed presterende speler uit een sterke competitie. Dat doet geen nationaal elftal ze verder na ( Behalve Spanje, maar die lijken een soort op z 'n retour )D-e-n schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 22:59:
[...]
Bedoel je nu die ranglijst? Want qua namen vind ik dat nog niet hoor. De Bruyne is wel heel goed natuurlijk en ze hebben sowieso heel veel middenvelders maar uiteindelijk hebben al die individuele spelers ook bij hun club nog het nodige te winnen. Met de nationale ploeg moet men wel dit jaar presteren.
Kijk jij voetbal, of enkel het Nederlandse elftal?D-e-n schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 22:59:
[...]
Nee, gewoon minder goed in dat katholieke geneuzel. Vader, broeder, pater, frater, snap er geen hol van. 't Is gewoon Jacob met z'n klokkenspel.Coltrui schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 22:58:
Wist ik niet eens. 't Is toch écht van frère jacques. Nou ja, weer wat geleerd hoe moeilijk het is om je broer en je vader uit elkaar te houden in NL. Zijn jullie van Urk toevallig?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Courtois, Kompany, De Bruyne, Lukaku.D-e-n schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 22:59:
[...]
Zoals voorspeld.Harribo schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 23:00:
Slechtste : Bazoer
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Verwijderd
Dat klopt,D-e-n schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 23:03:
[...]
Ze zijn beter dan ons ja. Maar dan ben je nog niet de beste van de wereld natuurlijk.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2016 23:07 ]
[ Voor 37% gewijzigd door D-e-n op 29-03-2016 23:11 ]
Bazoer vind ik idd erg zwak spelen in oranje, kan geen bal vast houden. Komt duidelijk tekort.Harribo schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 23:00:
De volgende mensen heb ik hun uiterste best zien doen :
Janssen
Bruma
Zoet
Veltman
v Aanholt
De rest ontbeerde alle mentaliteit. Dat kan natuurlijk niet.
Beste man: Janssen
Slechtste : Bazoer
[ Voor 5% gewijzigd door Coltrui op 29-03-2016 23:14 ]
Verwijderd
Ik heb sowieso altijd het idee dat spelers die niet van de traditionele top 3 komen iets meer hun best doen..RedHat schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 23:11:
Ik erger mij groen en geel aan Depay. Zal wel aan mij liggen maar naast talent komt hij op alle vlakken te kort. Zo zonde!
Jansen zit wel in een lekkere flow, speelt misschien wat makkelijker als je een nuchter persoon bent.
Tegen een geconcentreerd Duitsland was Engeland er gewoon dik afgegaan hoor. Dus was gewoon even wakker schudden voor Duitsland.Coltrui schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 23:13:
Als je zonder je sterspelers van dit Engeland kan winnen (dat een 2-0 achterstand kon ombuigen tot een 2-3 tegen freaking Duitsland - uit dan nog wel) vind ik jullie wel zeuren?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Uiteraard, dat is een hollands kwaaltjeColtrui schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 23:13:
Als je zonder je sterspelers van dit Engeland kan winnen (dat een 2-0 achterstand kon ombuigen tot een 2-3 tegen freaking Duitsland - uit dan nog wel) vind ik jullie wel zeuren?
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
[ Voor 19% gewijzigd door Coltrui op 29-03-2016 23:20 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
De helft van de lol van het NL elftal is eigenlijk dat je ze mag afzeikenColtrui schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 23:18:
Ik heb de wedstrijd niet gezien, maar 1-0 achterkomen tegen een elftal dat mijn inziens furore gaat maken binnen een paar jaar en dat nog weten te winnen met de beperkte middelen die er nu zijn en dan nog in een hokje in foetushouding liggen kermen - ik snap het niet. Maar goed.
Het is gewoon de pijn dat we er in de zomer niet bij zijn, en die pijn duurt nog wel even. En we zijn gewoon een zeurderig volkje.Coltrui schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 23:18:
Ik heb de wedstrijd niet gezien, maar 1-0 achterkomen tegen een elftal dat mijn inziens furore gaat maken binnen een paar jaar en dat nog weten te winnen met de beperkte middelen die er nu zijn en dan nog in een hoekje in foetushouding liggen kermen - ik snap het niet. Overschatting of zo? Is Nederland dan de ploeg die altijd en overal alle EK's en WK's moet winnen? Voetjes op de grond, zou ik zeggen, maar goed.
[ Voor 3% gewijzigd door Goron op 29-03-2016 23:21 ]
Yep. ze wilden er voor werken. Eerst bloed, zweet en tranen, dan pas kapsonesGonadan schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 23:15:
Om maar wat positiefs te brengen, ik heb weer met plezier naar Nederland gekeken. Er ging genoeg mis maar er was strijd en het was leuk.
Hij was inderdaad matig, maar werkte wel hard.D-e-n schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 23:26:
Willems vond ik juist matig
Nee dat doen ze dus niet allemaal.D-e-n schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 23:02:
Ze doen allemaal hun best, echt wel. Maar dan nog kun je minder spelen.
[ Voor 26% gewijzigd door Harribo op 29-03-2016 23:34 ]
Laat je nu niet je gehele beeldvorming beïnvloeden door een selectie azijn?Coltrui schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 23:20:
Nee, hoor, ik kan 'onze' nederlaag goed plaatsen. Jullie hebben moeite om een overwinning te plaatsen. Kom op man.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Zeker wel, opgenomen om later te kijken, en toen ik ging kijken en op 00:24 sec. was, kwam mijn vrouw thuis. Die meldde dat ze bij 35 min. nog op 0-0 stonden, en dus fluks vooruitgespoeld.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Ik snap niet wat je wil zeggen, maar ik treed nu met rasse schreden terug uit dit topic en laat jullie een beetje verder klagen om het feit dat jullie Engeland uit hebben verslagen. Doei.Gonadan schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 23:30:
[...]
Laat je nu niet je gehele beeldvorming beïnvloeden door een selectie azijn?
Veel rennen staat niet gelijk aan je best doen. En verkeerde keuzes maken betekent niet dat je je best niet doet. Ik geloof er geen bal van dat Bazoer niet wil. Hij speelde ook heel anders dan bij Ajax.Harribo schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 23:29:
[...]
Bazoer rent bijvoorbeeld nauwelijks en kijkt elke keer toe vanaf een paar meter hoe zijn tegenstander de bal aanneemt.
Of een verdedigende linkshalf voor zijn neus die overneemt.Willems is gewoon niet beter. Hij moet in dit soort wedstrijden verdedigen en dat kan hij niet zo goed. Daarom tegen goede tegenstanders geen Willems.
Wij Nederlanders hebben altijd wel wat te zeurenColtrui schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 23:13:
Al gaan we wel naar het WK en winnen dat WK, dan nog vind ik dat van Oostveen weg moet.Vlassie1980 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 23:36:
[...]
Wij Nederlanders hebben altijd wel wat te zeuren
We mogen blij zijn dat we nog een beetje partij gaven tegen Frankrijk en Engeland met dit materiaal.
Maar dat we er niet bij zijn... Ik kan het nog steeds niet geloven. Met een 24 landentoernooi moet je je gewoon kwalificeren. Wat mij betreft is dat EK 2016 gauw voorbij met Belgie als winnaar zodat we weer vooruit kunnen kijken.
En ik blijf van mening dat we met Blind Rusland in 2018 niet gaan halen en dat van Oostveen nog steeds moet opbokken
[ Voor 9% gewijzigd door Dr. Strangelove op 30-03-2016 07:55 ]
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Eens! Bovendien, als er ergens stevig gevoetbald wordt dan is het wel in Engeland. Dan moeten ze ook niet zeuren als iemand even zijn lichaam er goed in zetDr. Strangelove schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 07:53:
Toch leuk om met de Engelse buurtjes te kijken en dan net Nederland boven zichzelf te zien uitstijgen. Grotendeels redelijk gespeeld, maar ze kwamen wel in de verdrukking toen Engeland aanzette en de eerste goal is er wel eentje die Blind een paar keer mag terughalen in de training, amateur hour zeg.
Uiteraard waren de meningen hier thuis verdeeld over de goals van Nederland en ik moest toegeven dat het onnederlands is om zo te winnen, maar sec genomen waren ze wat mij betreft gewoon zuiver. Pingel is pech voor Engeland, mazzel voor ons en die douw van Janssen, tja, ik herinner me dat Luca Toni ooit zoiets flikte bij Ron Vlaar in een van zijn eerste interlands en daar vond ik toen ook niets op af te dingen. Als verdediger mag je je nooit tegen de grond laten werken in een duel met een spits.
Alles bij elkaar prettig om eindelijk weer eens grotendeels degelijk voetbal te zien maar de issues blijven: Verdediging wankel en aanval creeërt te weinig zonder Robben.
Voedingsadviseur bij Voeding-en-fitness.nl
[ Voor 27% gewijzigd door matthewk op 30-03-2016 09:20 ]
Consultant - Autogek
We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation
In het voetbal is niets "onvoorwaardelijk", dus de keuze om Dick Advocaat even neer te zetten, en daarna "onvoorwaardelijk" voor Blind te kiezen vind ik een slechte actie. Er dan ook "stug" aan vast te blijven houden getuigt ook niet echt van visie. Natuurlijk snap ik ook wel dat je niet meteen op rasse schreden terugkomt op je keuze, maar je zou niet zo onvoorwaardelijk moeten zijn.thewizard2006 schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 09:18:
Zijn jullie echt van mening dat het NL ineens veel beter wordt als Blind (en Oostveen) weg zijn? Ik volg dat niet helemaal. Kan iemand mij dat uitleggen? Of moet ik dit zien als een lange termijn fix? Het niveau van de spelers die er op dit moment rondlopen is nl gewoon niet voldoende tov een hoop andere landen. Dat krijg je als het merendeel gewoon in de eredivisie of bij subtoppers speelt in het buitenland (of op de bank zit).
Het WK hadden we bergen van geluk en een Robben in topvorm. Als Robben er niet bij had geweest hadden we waarschijnlijk in de groepsfase al uitgeschakeld. Dat Louis ook geen Messias is die het WK (bijna) heeft gewonnen laat Man Utd wel zien.
De enige topper die wij nu hebben is Robben en die is helaas vaak geblesseerd. De rest zijn prima voetballers maar internationaal breken ze geen potten met hier en daar een moment dat ze boven zichzelf uitstijgen.
Als Blind weg is zijn we inderdaad niet plots van het niveau Frankrijk, Duitsland of Spanje of onze zuiderburen wat dat betreft. Maar de laatste jaren leken we meer van het niveau Cyprus en dat slaat natuurlijk ook nergens op. Met Robben waren we bijvoorbeeld kansloos in IJsland. Dat kán natuurlijk niet.thewizard2006 schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 09:18:
Zijn jullie echt van mening dat het NL ineens veel beter wordt als Blind (en Oostveen) weg zijn? Ik volg dat niet helemaal. Kan iemand mij dat uitleggen? Of moet ik dit zien als een lange termijn fix? Het niveau van de spelers die er op dit moment rondlopen is nl gewoon niet voldoende tov een hoop andere landen. Dat krijg je als het merendeel gewoon in de eredivisie of bij subtoppers speelt in het buitenland (of op de bank zit).
Het WK hadden we bergen van geluk en een Robben in topvorm (en Ron Beton). Als Robben er niet bij had geweest hadden we waarschijnlijk in de groepsfase al uitgeschakeld. Dat Louis ook geen Messias is die het WK (bijna) heeft gewonnen laat Man Utd wel zien.
De enige topper die wij nu hebben is Robben en die is helaas vaak geblesseerd. De rest zijn prima voetballers maar internationaal breken ze geen potten met hier en daar een moment dat ze boven zichzelf uitstijgen.
Totaal mee oneens. Guardiola, Mourinho: die hebben toch behoorlijk veel invloed op hun elftallen. En ook op een lager niveau zie je dat iemand als Ten Hag toch vreselijk veel toevoegt aan een team. En juist bij een ploeg in opbouw zoals Oranje is een goede coach zooooo belangrijk. Het zijn geen jongens met veel ervaring die zelf de juiste keuzes allemaal wel kunnen makenthewizard2006 schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 09:39:
Sterker nog, ik ben zelf van mening dat een coach op dat niveau echt maar een fractie invloed heeft of kan hebben.
[ Voor 10% gewijzigd door D-e-n op 30-03-2016 10:27 ]
Vooropgesteld dat Blind (en Van Oostveen) flinke schade hebben toegebracht die inderdaad niet zomaar is weggepoetst. Natuurlijk, het vertrouwen en de teamspirit zijn compleet gesloopt en de relatie met het publiek en de media ernstig verstoord. Het lijkt wel alsof alle automatisme en patronen eruit gesloopt zijn en die krijg je ook niet zomaar terug, al zag je bijv. dat Van Gaal dat er toch in korte tijd ingeslepen had. Voetbal technisch gezien herstel je natuurlijk niet meer van een Ziyech die wegvalt, grote talenten die ervaring missen en matige spelers die overdreven veel ervaring hebben gekregen, die ervaring verplaats je niet meer.thewizard2006 schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 09:18:
Zijn jullie echt van mening dat het NL ineens veel beter wordt als Blind (en Oostveen) weg zijn? Ik volg dat niet helemaal. Kan iemand mij dat uitleggen?
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Ik lees her en der dat Wilmots zo'n slechte coach zou zijn. Dit is eigenlijk de eerste keer dat ik hier over hoor. Wordt Wilmots echt als slechte coach gezien in België en zo ja,waarom dan?matthewk schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 09:18:
Ik vind het wel grappig dat ik hier een tijd geleden zei dat Ajax kampioen ging spelen. Dat ik toen hier best wel werd uitgelachen. Ajax staat nu op kop en gaat gewoon kampioen worden
Als Belg was het gisteren best wel een mooie avond. Romelu Lukaku heeft ondanks een slechte tactiek van coach wilmots toch wat kunnen betekenen samen met zijn broer die de assist gaf. Het is echter oh zo pijnlijk hoe mensen wilmots een goede coach kunnen noemen. Lukaku stond 90 minuten op een eiland. Ik vraag niet om een tweespitsen systeem, maar een ondersteunende aanvaller a la Origi of mirallas zou ik zeker eens proberen want deze tactiek werkt niet. Maar goed, volgens mij wilt hij dat niet inzien en houdt hij van betonvoetbal. Triestig hoe je zo'n prachtige generatie naar de kloten kunt helpen met slechte tactiek. Ook jammer voor romelu, die door anderlechthaters in België nog steeds alle kritiek krijgt terwijl hij zo gigantisch vooruit is gegaan het afgelopen seizoen. Zijn balaannames zijn twintig keren beter, hij heeft zijn mannetje leren passeren. Niet meer die statische rush spits die hij wel best lang was.
Nederland speelde geen slechte wedstrijd, maar jullie zijn zoekende. Blind, van gaal, hiddink... het maakt niet uit wie jullie voor deze groep halen: Er moet even naar het juiste team gezocht worden en dit team laten rijpen. De komende vier jaar niets verwachten maar gewoon de juiste balans zoeken en rijpen.
Hij heeft een topspits en twee veelbelovende aanvallers. Divock origi en batshuayi staan op de deur van de europese top te slaan. Origi en Lukaku kunnen perfect complementair zijn. Toch kiest wilmots voor benteke, die altijd ontzettend nerveus oogt voor doel en de meest wisselvallige speler ooit lijkt te zijn. Dat was hij in de jupiler pro league al, en is hij nog steeds. Lukaku is op alle vlakken beter dan benteke. Tegen portugal speelde de nummer 2. Wilmots zal op het EK origi of benteke laten spelen. Hij moet lukaku niet en dat schaadt het belgisch voetbal.Blauwschaap schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 10:33:
[...]
Ik lees her en der dat Wilmots zo'n slechte coach zou zijn. Dit is eigenlijk de eerste keer dat ik hier over hoor. Wordt Wilmots echt als slechte coach gezien in België en zo ja,waarom dan?
[ Voor 7% gewijzigd door matthewk op 30-03-2016 10:59 ]
Consultant - Autogek
[ Voor 12% gewijzigd door Coltrui op 30-03-2016 10:58 ]
Dat was hij. Hij is echter dit seizoen ontzettend geevolueerd. Hij scoort nu 61% van zijn goals binnen de penaltybox na een pass van een teammaat. Daarnaast passt hij zelf ook veel meer en gebruikt hij layoffs net voor de keeper om een tweede aanvaller aan te spelen.Coltrui schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 10:58:
Lukaku is geen spits die er 'al moet staan'. Hij is meer een counterspits die veel ruimte nodig heeft om diep te gaan en met deze ploeg speel je geen countervoetbal. Voor de rest ben ik het helemaal met je eens.
[ Voor 9% gewijzigd door matthewk op 30-03-2016 11:06 ]
Consultant - Autogek
Je noemt echt uitzonderingen en uitzonderlijke coaches en ook daar is wat van te zeggen (Guardiola die alleen nog met wereldspelers/elftallen heeft gewerkt. Die teams doen het goed ongeacht welke coach daar staat). En Mourinho heeft bijv ook wel "gefaald" terwijl er genoeg goede spelers lopen (real, Chelsea). Dit heeft imo veel meer te maken met de klasse van de spelers maar ook het moraal, geluk, vorm etc Ik denk dat een Barcelona het echt niet ineens veel minder gaat doen als je een, op papier, wat mindere coach neerzet.D-e-n schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 10:16:
Totaal mee oneens. Guardiola, Mourinho: die hebben toch behoorlijk veel invloed op hun elftallen. En ook op een lager niveau zie je dat iemand als Ten Hag toch vreselijk veel toevoegt aan een team. En juist bij een ploeg in opbouw zoals Oranje is een goede coach zooooo belangrijk. Het zijn geen jongens met veel ervaring die zelf de juiste keuzes allemaal wel kunnen maken
Maar wat is dan een logische opstelling. Over iedereen is elke keer wel weer wat geroepen. Te oud, te traag, slechte passing, slechte speler etc. Echt elke speler is wel afgezeken en afgebrand en er is er geen 1 goed genoeg. Nu is Janssen weer de held maar daarvoor hebben we al een hele zwik gehad. Zo doet De Jong het leuk bij PSV maar breekt geen potten bij het NL eftal. Waan van de dag overheerst. Ook over Robben klaagt men dat hij van glas is en je daar niet op kan bouwen (waar deels natuurlijk wat inzit). Wat is het dan het perfecte NL elftal dat je nu kan opstellen en dat vrijwel gegarandeerd van bijv een IJsland wint.ph4ge schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 10:27:
maar zodra hij een enigszins logische opstelling maakt dat er een team staat wat wel weerstand kan bieden aan alle landen.
[ Voor 41% gewijzigd door thewizard2006 op 30-03-2016 11:21 ]
Wat ik bedoelde is dat ik het klagen wel mee vond vallen en dat je een heel topic over één kam leek te scheren vanwege enkele zure posters die altijd blijven klagen zolang Blind er zit. Verder niets persoonlijks hoor.Coltrui schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 23:33:
Ik snap niet wat je wil zeggen, maar ik treed nu met rasse schreden terug uit dit topic en laat jullie een beetje verder klagen om het feit dat jullie Engeland uit hebben verslagen. Doei.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ow dear, het zit echt diep heph4ge schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 10:27:
[...].
Vooropgesteld dat Blind (en Van Oostveen) flinke schade hebben toegebracht die inderdaad niet zomaar is weggepoetst....
Een speler die zoveel waard is MOET er altijd staan. Ze worden bestempeld als absolute wereldtop dus dan zijn er geen excuses meer ;-)Coltrui schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 10:58:
Lukaku is geen spits die er 'al moet staan'. Hij is meer een counterspits die veel ruimte nodig heeft om diep te gaan en met deze ploeg speel je geen countervoetbal. Voor de rest ben ik het helemaal met je eens.
Je spreekt jezelf tegen. Aan de ene kant spreek je over coaches in de top die een uitzondering zouden zijn maar aan de andere kant zeg je dat we Oranje daarmee niet mogen vergelijken. Juist bij een ploeg die je moet opbouwen is de coach van levensbelang. Juist dan kan een slimme coach het verschil maken.thewizard2006 schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 11:07:
[...]
Je noemt echt uitzonderingen en uitzonderlijke coaches en ook daar is wat van te zeggen (Guardiola die alleen nog met wereldspelers/elftallen heeft gewerkt. Die teams doen het goed ongeacht welke coach daar staat). En Mourinho heeft bijv ook wel "gefaald" terwijl er genoeg goede spelers lopen (real, Chelsea). Dit heeft imo veel meer te maken met de klasse van de spelers maar ook het moraal, geluk, vorm etc Ik denk dat een Barcelona het echt niet ineens veel minder gaat doen als je een, op papier, wat mindere coach neerzet.
Ook onder Hiddink (die toch wel als topcoach gezien mag worden lijkt mij) draaide net NL elftal niet. En dit komt imo gewoon door gebrek aan kwaliteit van de huidige generatie. Dat is niet erg, het is immers maar voetbal. Echter ontkom je daar niet aan.
Garantie heb je nooit. Maar zoals eerder al gezegd: van spelen met vijf verdedigers tegen dat soort ploegen word je niet beter maar een middenveld met enkel ukkies (Sneijder, Clasie) of alleen maar aanvallende middenvelders is ook bezopen. En toch zagen we iedere keer dit soort blunders.[...]
Maar wat is dan een logische opstelling. Over iedereen is elke keer wel weer wat geroepen. Te oud, te traag, slechte passing, slechte speler etc. Echt elke speler is wel afgezeken en afgebrand en er is er geen 1 goed genoeg. Ook over Robben klaagt men dat hij van glas is en je daar niet op kan bouwen (waar deels natuurlijk wat inzit). Wat is het dan het perfecte NL elftal dat je nu kan opstellen en dat vrijwel gegarandeerd van bijv een IJsland wint.
Dat gaat nooit werken. Bijna alle concurrenten spelen met één spits en twee man op de flanken. Dan zul je toch gewoon met vier man achterin moeten spelen. Een ploeg als Barcelona kan wegkomen met dit soort zone-dekking, een nationaal team moet het simpel houden.matthewk schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 10:48:
[...]
Maar het aller raarste is hoe hij met deze offensief getalenteerde ploeg alsnog gewoon bange-kip voetbal neerpoot. Ik pleit voor de volgende opstelling.
Als je de wedstrijd tegen Frankrijk erbij pakt, dan is het gewoon onbegrijpelijk dat je Veltman als aanvallende rechtsback zet in een 5 mans verdediging. Dat je Sneijder de rol van loper geeft. Niemand heeft kritiek op de kwaliteit van die 2 spelers en er valt veel te zeggen om ze op te stellen. Het heeft niks met de kwaliteiten van de spelers te maken dat ze in die rol falen en daarmee het hele team gewoon tactisch niet klopt. Terwijl je weet dat Frankijk speelt met veel fysiek op het middenveld stel je daar allemaal lichtgewichtjes op. Dat is gewoon puur tactisch onbenul en in bijna elke wedstrijd onder Blind vind je dat soort voorbeelden, ook in de cruciale wedstrijden tegen IJsland, Turkije en Tsjechië (maar dat wordt een herhaling van oude discussies).thewizard2006 schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 11:07:
Maar wat is dan een logische opstelling. Over iedereen is elke keer wel weer wat geroepen. Te oud, te traag, slechte passing, slechte speler etc. Echt elke speler is wel afgezeken en afgebrand en er is er geen 1 goed genoeg. Nu is Janssen weer de held maar daarvoor hebben we al een hele zwik gehad. Zo doet De Jong het leuk bij PSV maar breekt geen potten bij het NL eftal. Waan van de dag overheerst. Ook over Robben klaagt men dat hij van glas is en je daar niet op kan bouwen (waar deels natuurlijk wat inzit). Wat is het dan het perfecte NL elftal dat je nu kan opstellen en dat vrijwel gegarandeerd van bijv een IJsland wint.
[ Voor 4% gewijzigd door ph4ge op 30-03-2016 11:28 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Dat gaat misschien nooit werken maar dan zijn de wedstrijden tenminste leuk om te werken. Overigens zie ik het wel werken met een teruggezakte witsel en naingolan.D-e-n schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 11:25:
[...]
Dat gaat nooit werken. Bijna alle concurrenten spelen met één spits en twee man op de flanken. Dan zul je toch gewoon met vier man achterin moeten spelen. Een ploeg als Barcelona kan wegkomen met dit soort zone-dekking, een nationaal team moet het simpel houden.
Ik zet me ook vraagtekens bij Hazard: je wilt hem een vrije rol geven maar zet De Bruyne vervolgens op de flank. Dan gaat dat toch weer ten koste van De Bruyne? Wel zou Wilmots wellicht beter echt een keuze kunnen maken voor die twee en de rest dienend laten spelen. Je kunt geen elftal opstellen waarbij zes spelers de ster willen uithangen
[ Voor 3% gewijzigd door matthewk op 30-03-2016 11:33 ]
Consultant - Autogek
Het is een fantasie-opstelling uit het begin van de vorige eeuw. Geen enkel nationaal team kan zo spelen. Je hebt totaal geen verdediging op de flanken zo en op het moment dat Aldeirwereld/Verthongen dat oppakken sta je gelijk één tegen één achterin. Een ploeg als Duitsland maakt gehakt van je.matthewk schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 11:32:
[...]
Dat gaat misschien nooit werken maar dan zijn de wedstrijden tenminste leuk om te werken. Overigens zie ik het wel werken met een teruggezakte witsel en naingolan.
Dat doen ze sowieso. Ik blijf erbij. Als witsel en naingollan genoeg terugzakken en alderweireld en vertonghen niet te ver naar de flanken uitwijken krijg je mooi voetbal te zien en niet die counterende onzin wat nu gebracht wordt (en faalt, overigens, want geen bal komt aan). We winnen misschien niet van duitsland maar dat moet het doel ook helemaal niet zijn.D-e-n schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 11:42:
[...]
Het is een fantasie-opstelling uit het begin van de vorige eeuw. Geen enkel nationaal team kan zo spelen. Je hebt totaal geen verdediging op de flanken zo en op het moment dat Aldeirwereld/Verthongen dat oppakken sta je gelijk één tegen één achterin. Een ploeg als Duitsland maakt gehakt van je.
Consultant - Autogek
Als dat zo was, had ie niet bij Everton gespeeld. Niet voor niks niet gered bij Chelsea. Goede speler, maar absoluut geen topper.
Waarom zou je dat in godsnaam willen? België barst van de flankspelers en middenvelders die uitstekend aanvallend kunnen spelen op de flanken. Die ga je toch niet in een rol dwingen waarbij ze ook voor back moeten spelen? Dat is leuk als je aanvallende backs hebt zoals Willems die niet kunnen verdedigen.dutchgio schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 11:49:
Je kunt natuurlijk wel het tekort aan backs opvangen door 3-5-2 te gaan spelen. Dan zet je geen backs in zodat het 5-3-2 is maar middenvelders op de flanken zodat je die alsnog bezet hebt.
Volgens mij is dat wel wat de fans verwachten: dat België meedoet om de prijzen. Het lijkt me niet de bedoeling dat je er straks in de kwartfinale wordt uit gecounterd door pakweg Italië. Met de opstelling die jij voorschotelt kun je het zelfs tegen minder ploegen moeilijk krijgen mits die zich goed instellen.matthewk schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 11:48:
[...]
We winnen misschien niet van duitsland maar dat moet het doel ook helemaal niet zijn.
hij heeft de ballen niet gehad om zijn kans bij Chelsea te pakken. Dat is heel wat anders. En dat heeft hem goed gedaan want nu is hij een topspits (voor de engelse competitie weliswaar) geworden door weg te gaan van die traditionele counterspitsrol.chim0 schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 11:51:
[...]
Als dat zo was, had ie niet bij Everton gespeeld. Niet voor niks niet gered bij Chelsea. Goede speler, maar absoluut geen topper.
Oh, en mensen hebben het over MSN en BBC. België heeft gewoon een afro middenveld!
Consultant - Autogek
Voor mij mist hij bepaalde kwaliteiten om hem tot topspits te benoemen.matthewk schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 12:15:
[...]
hij heeft de ballen niet gehad om zijn kans bij Chelsea te pakken. Dat is heel wat anders. En dat heeft hem goed gedaan want nu is hij een topspits (voor de engelse competitie weliswaar) geworden door weg te gaan van die traditionele counterspitsrol.
[ Voor 14% gewijzigd door Harribo op 30-03-2016 12:53 ]
De beste 11 zijn niet persé het beste elftal, dat zou Blind ook moeten weten...Harribo schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 12:47:
Blind kan je weinig aanrekenen. Hij heeft nu de beste 11 die hij had in het veld gestuurd. Behalve Willems dan die kan niet verdedigen.
Natte krant (363218) (V.242)
Het is dat we de bal konden houden tegen de Engelsen maar dat middenveld was uiteindelijk veel te aanvallend. Bazoer speelde op een plek waar De Boer hem bij Ajax bewust NIET neerzet i.v.m. onervarenheid. Bij Ajax hebben ze Gudelj voor de verdedigende klusjes.Harribo schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 12:47:
Blind kan je weinig aanrekenen. Hij heeft nu de beste 11 die hij had in het veld gestuurd. Behalve Willems dan die kan niet verdedigen.
Hier ben ik het dus mee eens. Ik heb het gisteren niet gezien wat ik wel jammer vind omdat we eens wonnen.Leon Zwiers schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 12:35:
Wat het probleem van Blind is, is wie hij oproept, welke opstelling hij het veld in stuurt, en de tactiek die hij hanteert. Er zit totaal geen idee achter. Dat mag je toch echt de coach aanrekenen. Als Oranje zou verliezen puur vanwege de onervarenheid van de huidige generatie spelers dan zou niemand m wat kwalijk nemen. Die man toont eigenlijk al sinds hij onder Hiddink al bondscoachje speelde, maar toen nog geen eindverantwoording droeg ruimschoots aan volledig ongeschikt te zijn voor deze functie.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Zal ik dan een ban voor je regelen die opgeheven word zodra Blind vertrokken/ontslagen is?Gonadan schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 15:52:
Kan iemand mij een seintje geven als de discussies over Blind weer overgewaaid zijn? Dan kom ik wel weer eens kijken.
[ Voor 14% gewijzigd door DaniëlWW2 op 30-03-2016 16:57 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Als dat de enige manier is, duurt wel even ben ik bang.DaniëlWW2 schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 16:56:
Zal ik dan een ban voor je regelen die opgeheven word zodra Blind vertrokken/ontslagen is?
Voor mij valt het onderhand in de categorie 'geen discussiewaarde'. Het is een herhaling van zetten en nieuwe inzichten komen er niet. Het lijkt een beetje op discussies over de subsidiëring van PSV of selectieve arbitrage voor bepaalde clubs. Voor sommige van die onderwerpen zijn gelukkig nog aparte topics gemaakt, maar het verhoogt de kwaliteit van deze allang niet meer.Zeuren over de bonscoach hoort er gewoon bij en we hebben er nu eentje waar flink over te klagen valt.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Aan de andere kant is het gewoon een thema dat bij elke wedstrijd terug gaat komen en waar mensen altijd over zullen beginnen. Het verbieden heeft eigenlijk weinig zin omdat het lastig te handhaven is en het eigenlijk ook niet offtopic in een algemeen topic. Nu er weer twee wedstrijden zijn geweest zal het wel even stil zijn rond Blind, tenzij je natuurlijk de behoefte voelt om erover door te gaan.Gonadan schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 17:04:
Voor mij valt het onderhand in de categorie 'geen discussiewaarde'. Het is een herhaling van zetten en nieuwe inzichten komen er niet. Het lijkt een beetje op discussies over de subsidiëring van PSV of selectieve arbitrage voor bepaalde clubs. Voor sommige van die onderwerpen zijn gelukkig nog aparte topics gemaakt, maar het verhoogt de kwaliteit van deze allang niet meer.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik snap niet dat ze niet een keer proberen met een vaste verdediging. Ajax speelt met allemaal NederlandersYuriV schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 12:57:
[...]
De beste 11 zijn niet persé het beste elftal, dat zou Blind ook moeten weten...
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq