Enige die zich aan de malaise onttrekt is Klaassen.
Op zich voetbalt oranje wel beter nu en heeft een paar kansen gecreëerd
Weet niet wie eruit zijn maar daar kunnen we dus zonder denk ik dan
Weet niet wie eruit zijn maar daar kunnen we dus zonder denk ik dan
Promes speelt ook wel aardig vind ik.Leon Zwiers schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 22:17:
Enige die zich aan de malaise onttrekt is Klaassen.
Zit er schoudervulling in die nieuwe shirts ofzo? Of hebben ze die beha's weer aan als veredelde stappenteller?
echt he, die groep japanners in de hoek allemaal paraat met fotocamera
Of zou het de Sony Experia experience zijn

Of zou het de Sony Experia experience zijn
[ Voor 37% gewijzigd door apis29 op 25-03-2016 22:38 ]
Wat een schitterende goal van Afellay!
[ Voor 23% gewijzigd door gambieter op 25-03-2016 22:47 ]
die keeper man man man blijf t zeggen zo matig...
Tjongejonge die goal... 3 man op 1 Fransman en geen 1 gedraagt zich als een vent... Wat verschrikkelijk slap
Afgezien dat Nederland het aardig deed in de tweede helft heb ik wel zo'n idee dat onze spelers nog wel ff de sportschool ook in mogen. Frankrijk is fysiek een stuk sterker
Cillessen niet sterk
Afgezien dat Nederland het aardig deed in de tweede helft heb ik wel zo'n idee dat onze spelers nog wel ff de sportschool ook in mogen. Frankrijk is fysiek een stuk sterker
Cillessen niet sterk
[ Voor 4% gewijzigd door Harribo op 25-03-2016 22:42 ]
Die linksbuiten stond wel heel erg vrij, onwaarschijnlijk, geen oranjehemd in geen 15 meter of zo.
Houdoe
Komt omdat Veltman bij hem weg liep om een aanvaller te blokkeren.Witte schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 22:42:
Die linksbuiten stond wel heel erg vrij, onwaarschijnlijk, geen oranjehemd in geen 15 meter of zo.
Alleen,... Het was zo belachelijk slappe ingreep dat die gast en gewoon langs kwam
Dat bedoel ik dus 1 Fransman is fysiek niet af te stoppen door 3 verdedigers van ons. Dat kan natuurlijk niet.
Enfin goed zoals ze terug zijn gekomen maar hoop dat de spelers er lering uit trekken
Het is eigenlijk jammer dat Nederland niet wekelijks dit soort potjes speelt. Dan zouden veel spelers zich stukken beter ontwikkelen
Btw iedereen die geïnterviewd wordt, iedereen is van slag wegens Cruyff
Wat een huichelarij. Zijn er ook zat die hem nauwelijks kenden en gewoon doorgaan hoor
[ Voor 10% gewijzigd door Harribo op 25-03-2016 22:50 ]
Nederland moet niet oefenen tegen ploegen als Frankrijk. Daar leer je niks van. Die lui ztten 4 x aan en scoren 3 x. Nederland kan beter oefenen tegen ploegen als Denemarken, Oostenrijk etc.
Bovendien kost het je fifa-punten en dat is weer ongunstig bij lotingen.
Bovendien kost het je fifa-punten en dat is weer ongunstig bij lotingen.
[ Voor 16% gewijzigd door Witte op 25-03-2016 22:49 ]
Houdoe
Van mij mag er wel wat meer PSV in dit Nederlands elftal, te beginnen met de keeper, en wellicht nog wat verdedigers. En wellicht kan Vlaar ook weer terug.
Mooi detail dat de (Franse) nummer 14 de winnende goal maakt...
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Welke andere verdedigers van PSV?? Ik ben benieuwd.....Fiber schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 22:50:
Van mij mag er wel wat meer PSV in dit Nederlands elftal, te beginnen met de keeper, en wellicht nog wat verdedigers. En wellicht kan Vlaar ook weer terug.
Float like a butterfly, sting like a bee.
We geven gewoon Moreno en Arias een Nederlands paspoort, want die lieten zien heel goed te kunnen verdedigen tegen Ajaxmartinusz schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 22:53:
[...]
Welke andere verdedigers van PSV?? Ik ben benieuwd.....
Nederland liep wel veel beter met 'gewoon' een 4-3-3 opstelling na rust, zijn we misschien nu ook weer van die 5-3-2 onzin af.
[ Voor 18% gewijzigd door Krukar op 25-03-2016 23:03 ]
Nou Bruma deed het wel aardig.
Van Dijk is verdedigend wel een gaten kaas.
Karim Rekik eens een kans geven dan?
Formatie 5-3-2 oid ligt het niet aan. Ligt aan de mentaliteit
En wat ik nog steeds vind : Nederland moet er echt veel korter op zitten
Een klein beetje volwassenheid kan echt geen kwaad: schrijf namen nou eens zoals ze werkelijk zijn.
Formatie 5-3-2 oid ligt het niet aan. Ligt aan de mentaliteit
En wat ik nog steeds vind : Nederland moet er echt veel korter op zitten
Een klein beetje volwassenheid kan echt geen kwaad: schrijf namen nou eens zoals ze werkelijk zijn.
[ Voor 76% gewijzigd door Ramzzz op 26-03-2016 10:42 ]
5-3-2 kan best goed werken, maar dan moeten je spelers het wel gewend zijn en die tactiek ook goed kunnen uitvoeren. Dat is bij Nederland dus niet het geval. Op het WK ging het meestal ook pas lopen als er weer werd teruggeschakeld naar 4-3-3 of zo. Maar uiteindelijk boeit het systeem helemaal niet, als de spelers het maar goed uitvoeren en individueel en als team goed genoeg zijn.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Yup die Van Dijk is echt ver afgegleden.Harribo schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 23:13:
Nou Bruma deed het wel aardig.
Probleem met Nederland is dat de sterkmakers in de Eredivisie vooral buitenlanders zijn, de Nederlandse goede spelers in de ED kun je op één hand tellen: Luuk de jong, Klaassen, Bruma, dan heb je het wel gehad.
Lopen wel een paar spelers met potentie rond, Hendrix, Bazoer, Tete, Kramer, maar die zijn geen van allen al op het gewenste niveau voor het NLE.
In het buitenland hebben we ook niet echt geweldige spelers lopen, dat lijstje is ook aardig kort op die paar vedettes na.
Dost, Büttner, Bonevacia, Vormer, Janmaat, Krul, Strootman, Aké, Vlaar en de Vrij?
Waarom Aké nu niet geselecteed was weet ik trouwens niet, lijkt toch een betere verdediger dan dat zooitje kneuzen wat er nu stond.
[ Voor 9% gewijzigd door Ramzzz op 26-03-2016 10:43 ]
Dost zou ik altijd meenemen, stormram voorinschrijving
Ake? Mwah die zie ik regelmatig ook fouten maken hoor
Schrale troost:Portugal staat thuis al tijdje achter tegen Bulgarije
Ake? Mwah die zie ik regelmatig ook fouten maken hoor
Schrale troost:Portugal staat thuis al tijdje achter tegen Bulgarije
[ Voor 22% gewijzigd door Harribo op 25-03-2016 23:23 ]
We weten dat 5-3-2 goed kan werken, echter moet je dan voorin wel dreiging hebben.Fiber schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 23:13:
5-3-2 kan best goed werken, maar dan moeten je spelers het wel gewend zijn en die tactiek ook goed kunnen uitvoeren. Dat is bij Nederland dus niet het geval. Op het WK ging het meestal ook pas lopen als er weer werd teruggeschakeld naar 4-3-3 of zo. Maar uiteindelijk boeit het systeem helemaal niet, als de spelers het maar goed uitvoeren en individueel en als team goed genoeg zijn.
Met Robben heb je een speler die kan constant dreiging heeft, de tegenstander bezig houd en nooit vrijgelaten word. Echter met deze spelergroep heb je niet die unieke kwaliteiten voorin, waardoor je steeds verder naar achteren word gedrukt.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Een tactiek bedenken is nou eenmaal meer dan 11 namen op een vel papier schrijven en na 4 of 5 namen een komma plaatsen. Blind slaagt er nooit in om iets van synergie te creëren of er iets meer van te maken. Natuurlijk heeft Frankrijk meer kwaliteit, maar dat geldt niet voor 3/4 van de andere EK deelnemers. Het verschil was nu wel heel schrijnend, het is dat het die Fransen niks meer kon schelen na de eerste 10 minuten maar uiteindelijk heeft het Nederlands elftal gewoon 80+ minuten tegen een achterstand aangekeken.Bossie schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 23:23:
[...]
We weten dat 5-3-2 goed kan werken, echter moet je dan voorin wel dreiging hebben.
Met Robben heb je een speler die kan constant dreiging heeft, de tegenstander bezig houd en nooit vrijgelaten word. Echter met deze spelergroep heb je niet die unieke kwaliteiten voorin, waardoor je steeds verder naar achteren word gedrukt.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
We komen dan wel mooi terug tot 2-2, maar dat is meer omdat Frankrijk het wel prima vond. Als die nog ff door hadden gezet was het eerder 0-4 geworden in plaats van 2-2. Dat je dan een minuut na de gelijkmaker zo'n goal weggeeft, dat mag natuurlijk nooit gebeuren... helaas.
Voedingsadviseur bij Voeding-en-fitness.nl
Dat komt omdat onze weergaloze interviewers die achterlijke vraag bij alles wat ademt neerleggen. Als jij er zou staan en die vragen krijgt zeg je ook niet iets als: "Nee doet me niets, ik kan die hele vent niet.". Op een forum roepen we dat natuurlijk makkelijk, maar met je kop op TV voor het hele land ben je toch iets genuanceerder.Harribo schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 22:47:
Btw iedereen die geïnterviewd wordt, iedereen is van slag wegens Cruyff
Wat een huichelarij. Zijn er ook zat die hem nauwelijks kenden en gewoon doorgaan hoor
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
nuance en liegen is niet hetzelfde.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Inderdaad.ph4ge schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 03:56:
[...]
Een tactiek bedenken is nou eenmaal meer dan 11 namen op een vel papier schrijven en na 4 of 5 namen een komma plaatsen. Blind slaagt er nooit in om iets van synergie te creëren of er iets meer van te maken. Natuurlijk heeft Frankrijk meer kwaliteit, maar dat geldt niet voor 3/4 van de andere EK deelnemers. Het verschil was nu wel heel schrijnend, het is dat het die Fransen niks meer kon schelen na de eerste 10 minuten maar uiteindelijk heeft het Nederlands elftal gewoon 80+ minuten tegen een achterstand aangekeken.
Een in potentie weergaloze middenvelder als Bazoer gaat te elfder ure in het veld geparachuteerd, niet ineens aan achterstand ombuigen.
Een strijdplan, een goede samenwerking, werkende patronen, deugende tactiek, een sluitende verdediging is allemaal meer dan alleen de 'beste 11 in de kleedkamer' opstellen.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Maar ze sluiten elkaar ook niet uit. Politiek correct is vaak wel liegen.carpebios schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 10:41:
nuance en liegen is niet hetzelfde.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dat dus.ph4ge schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 03:56:
[...]
Een tactiek bedenken is nou eenmaal meer dan 11 namen op een vel papier schrijven en na 4 of 5 namen een komma plaatsen. Blind slaagt er nooit in om iets van synergie te creëren of er iets meer van te maken.
Ik heb het ook al eens bij Feyenoord geconstateerd: 532 spelen is veel meer dan gewoon vijf verdedigers opstellen. Het kan heel nuttig zijn als je tegen een ploeg met twee centrale spitsen speelt. Je hebt centraal dan een mannetje over voor rugdekking en de backs kunnen doorschuiven. Maar tegen een ploeg die anders speelt, zoals Frankrijk, werkt dat natuurlijk niet zo makkelijk. Zonder langdurig trainen op zonedekking kom je dan in de problemen.
Op zich zou het systeem wel kunnen werken. Maar stel dan mensen op die dat systeem effectiever maken. Je hebt dan backs nodig als Karsdorp, Janmaat, v Aanholt of Willems die kunnen opstomen en je hebt centrale verdedigers nodig die de links- of rechtsback plaats kunnen overnemen als die backs weg zijn. Veltman als rechtsback is waanzin in een 532, van Dijk centraal is ook al minder verstandig.
Onze verdedigers zijn echt niet allemaal zo slecht. Er is waarschijnlijk zelfs meer verdedigend dan aanvallend talent in Nederland op dit moment (helaas). Ik denk nog steeds dat de sleutel op het middenveld ligt. Drie middenvelders waarvan twee ukkies: dat is vragen om problemen.
En zolang Blind aan het roer is verwacht ik niet dat we samenwerking, tactiek en patronen gaan zien. Hopelijk ziet de KNVB dat voordat we kansloos zijn in de wk kwalificatie poule.Ramzzz schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 10:46:
[...]
Inderdaad.
Een in potentie weergaloze middenvelder als Bazoer gaat te elfder ure in het veld geparachuteerd, niet ineens aan achterstand ombuigen.
Een strijdplan, een goede samenwerking, werkende patronen, deugende tactiek, een sluitende verdediging is allemaal meer dan alleen de 'beste 11 in de kleedkamer' opstellen.

XXXVI
De mensen bij de KNVB zijn net zo ongeschikt voor hun functie als Blind.ephymerous schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 14:29:
[...]
En zolang Blind aan het roer is verwacht ik niet dat we samenwerking, tactiek en patronen gaan zien. Hopelijk ziet de KNVB dat voordat we kansloos zijn in de wk kwalificatie poule.
Het gerucht gaat dat v Gaal na zijn ontslag bij United een functie krijgt bij de KNVB als TD ofzo.
Als dat klopt zegt het denk ik al genoeg over hoe ongeschikt de hoge heren bij de KNVB zijn. v Gaal zal nooit een trainer toestaan met een eigen mening, tenzij deze dezelfde mening heeft als v Gaal.
Helaas alleen de samenvatting kunnen zien gisteren, maar dat leek in ieder geval nergens op, goal van Afellay daargelaten. En Cillessen ziet er bij de 0-1 en 2-3 wel ontzettend slecht uit.
Eigenlijk is het dus gewoon hopen dat 'we' de eerstvolgende drie, vier wedstrijden ook kansloos verliezen, en dan schoon schip maken: Nieuw bestuur en nieuwe technische staf.ephymerous schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 14:29:
[...]
En zolang Blind aan het roer is verwacht ik niet dat we samenwerking, tactiek en patronen gaan zien. Hopelijk ziet de KNVB dat voordat we kansloos zijn in de wk kwalificatie poule.
Helaas is 'de beste bondscoach die we nooit gehad hebben' deze week overleden...
...Fiber schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 18:10:
[...]
Helaas is 'de beste bondscoach die we nooit gehad hebben' deze week overleden...
Zolang iemand zijn verantwoordelijkheid niet durft te nemen kan je hem moeilijk benoemen tot potentieel 'beste bondscoach'...
We zullen het helaas nooit meer weten...Napo schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 18:21:
[...]
Zolang iemand zijn verantwoordelijkheid niet durft te nemen kan je hem moeilijk benoemen tot potentieel 'beste bondscoach'...
De grote vraag blijft natuurlijk: Stel dat we Blind er echt uitschoppen na nog drie verliespartijen of zo. Wie moet het dan gaan doen...?

Waarom klad je de tekst dan neer?
Bondscoach zou niet zo veel uit moeten maken zolang hij maar niet aan "zijn" systeem vasthoud maar de selectie zo opstelt waardoor het beste uit het elftal komt. Daarmee vallen al genoeg trainers af helaas, trainers die 1 opstelling kunnen verzinnen en blijkbaar daar niet vanaf willen wijken
Komt Duitsland Engeland ook nog op een andere zender dan fox? Zie niets bij Ard of BBC
ZDF volgens de digitale gids.Harribo schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 19:30:
Komt Duitsland Engeland ook nog op een andere zender dan fox? Zie niets bij Ard of BBC
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
Wel aardige wedstrijd tussen Duitsland en Engeland, 1-0 bij rust. Aardig gelijkwaardig, al werd een Duitse goal onterecht afgekeurd.
De goal was wat lullig. Keeper Jack Butland blesseerde zich, en dan zie je de onervarenheid. Ipv de bal eruit te gooien en op de grond te gaan zitten. blijft hij doorspelen, moet een minuut later een bal wegwerken wat erg pijnlijk is, en hij kan niet goed duiken naar het strakke schot van Kroos. Gelijk na de goal keeper eraf met brancard...
Edit: Gomez met een mooie kopbal 2-0, en dan Harry Kane met een fraaie actie (gelijk Cruijffiaans genoemd door Glenn Hoddle bij ITV) de 2-1.
Edit2: Wow, 2-2 door Vardy met een hakje achter zijn standbeen langs. Zeer fraai, staat er net 5 minuten in.
De goal was wat lullig. Keeper Jack Butland blesseerde zich, en dan zie je de onervarenheid. Ipv de bal eruit te gooien en op de grond te gaan zitten. blijft hij doorspelen, moet een minuut later een bal wegwerken wat erg pijnlijk is, en hij kan niet goed duiken naar het strakke schot van Kroos. Gelijk na de goal keeper eraf met brancard...
Edit: Gomez met een mooie kopbal 2-0, en dan Harry Kane met een fraaie actie (gelijk Cruijffiaans genoemd door Glenn Hoddle bij ITV) de 2-1.
Edit2: Wow, 2-2 door Vardy met een hakje achter zijn standbeen langs. Zeer fraai, staat er net 5 minuten in.
[ Voor 21% gewijzigd door gambieter op 26-03-2016 22:27 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
2-3 Duitsland verslagen
Pffff knap hoor, wordt leuk op het EK
Pffff knap hoor, wordt leuk op het EK
[ Voor 21% gewijzigd door Harribo op 26-03-2016 22:49 ]
Bij een corner, geen mannen bij de paal. Ik snap dat nog steeds niet...
Knap gedaan van Engeland, Duitsland was lui na de 0-2 en Engeland toonde wel vechtlust. Alli miste al voor open doel, het had nog eerder 2-4 kunnen zijn. Terechte overwinning en fraaie goals
Knap gedaan van Engeland, Duitsland was lui na de 0-2 en Engeland toonde wel vechtlust. Alli miste al voor open doel, het had nog eerder 2-4 kunnen zijn. Terechte overwinning en fraaie goals
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Van Oostveen kennende zal dit niet gebeuren, het wordt de komende tijd gewoon ellende. Tot de ellende ook de volgende kwalificatie gaat beïnvloeden en hij onder druk van het land overstag moet. Moeten we weer op het laatste moment iets opbouwen.Fiber schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 18:29:
De grote vraag blijft natuurlijk: Stel dat we Blind er echt uitschoppen na nog drie verliespartijen of zo. Wie moet het dan gaan doen...?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Klaassen haakt af voor de volgende wedstrijd

Verdorie, zei het nog tegen een vriend van me... Kansloze oefenwedstrijden, niets te winnen en alleen maar te verliezen, dat blijkt wel weer

XXXVI
Zoet wil ik wel graag eens zien, want hij doet het dit seizoen goed.Leon Zwiers schreef op zondag 27 maart 2016 @ 19:17:
Cilissen breekt zijn neus, Klaassen haakt ook af. Iedereen verlaat het zinkende schip.
Klaassen vind ik dan een groter verlies. Wijnaldum vind ik goed maar Klaassen vind ik beter en Sneijder, tja, eens kijken hoeveel afstandsschoten op goal we zien.
Hopelijk is het van Klaassen preventief, anders kunnen we PSV alvast feliciteren.

Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dat is te hopen inderdaad. Domme interlands.Gonadan schreef op zondag 27 maart 2016 @ 19:53:
Hopelijk is het van Klaassen preventief, anders kunnen we PSV alvast feliciteren.
Ik had graag Klaassen en Wijnaldum eens samen willen zien, juist zonder SneijderDeadsy schreef op zondag 27 maart 2016 @ 19:20:
[...]
Klaassen vind ik dan een groter verlies. Wijnaldum vind ik goed maar Klaassen vind ik beter en Sneijder, tja, eens kijken hoeveel afstandsschoten op goal we zien.
Ik denk ook dat hun twee samen wel eens de betere optie zou kunnen zijn. Zolang Wijnaldum dan wel inziet wanneer hij diep kan gaan en wanneer niet.D-e-n schreef op zondag 27 maart 2016 @ 20:21:
[...]
Ik had graag Klaassen en Wijnaldum eens samen willen zien, juist zonder Sneijder
De tijd van Sneijder is voorbij, maar hij wil dit nog niet inzien. Hij denkt dat hij het team nog kan dragen en het verschil kan maken.
Zijn passes zijn niet meer wat het ooit eens was, zijn afstandsschoten idem, hij kan het spel ook niet meer echt lezen en wil te graag de grote man zijn.
Soms gaat er dan een in maar als je ziet hoeveel kansen hij om zeep helpt met belachelijke schoten van afstand dan hoeft het voor mij niet meer.
Nu zullen wel mensen beginnen over respect etc maar men moet gewoon accepteren dat hij het verschil niet kan maken en zich niet naar het team kan schikken.
Het kan echt nog wel, desnoods in een controlerende rol om op te bouwen zodat het 'tikkie breed tikkie terug' eruit kan. Wijnaldum was ook maar blind aan het rennen, daar komt ook niks uit.
Dat rennen eruit halen. Bal laten vasthouden, laten kijken naar een aanspeelpunt en passen.dutchgio schreef op zondag 27 maart 2016 @ 20:52:
Het kan echt nog wel, desnoods in een controlerende rol om op te bouwen zodat het 'tikkie breed tikkie terug' eruit kan. Wijnaldum was ook maar blind aan het rennen, daar komt ook niks uit.
Want dat doet hij bij Oranje al vrij lang fout, waardoor ik bijna denk dat hij het moet van de coach.
Als je met Wijnaldum (of bijv. Propper) en Klaassen speelt kun je daar nu juist Clasie neerzetten: opbouw van achteruit en loopvermogen daarvoor.dutchgio schreef op zondag 27 maart 2016 @ 20:52:
Het kan echt nog wel, desnoods in een controlerende rol om op te bouwen zodat het 'tikkie breed tikkie terug' eruit kan.
Clasie... daar kun je internationaal toch niet mee aankomen. Persoonlijk vind ik dat echt een lachertje. Tijdens de opstelling voorafgaand aan Nederland-Frankrijk stonden er kinderen voor de internationals die groter waren dan Clasie. Leuke voetballer hoor, prima voor club voetbal, maar voor interlands vind ik hem te beperkt en veel te klein voor op het middenveld.D-e-n schreef op zondag 27 maart 2016 @ 21:34:
Als je met Wijnaldum (of bijv. Propper) en Klaassen speelt kun je daar nu juist Clasie neerzetten: opbouw van achteruit en loopvermogen daarvoor.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Verwijderd
Uhmm Wat?Han schreef op zondag 27 maart 2016 @ 21:42:
[...]
Clasie... daar kun je internationaal toch niet mee aankomen. Persoonlijk vind ik dat echt een lachertje. Tijdens de opstelling voorafgaand aan Nederland-Frankrijk stonden er kinderen voor de internationals die groter waren dan Clasie. Leuke voetballer hoor, prima voor club voetbal, maar voor interlands vind ik hem te beperkt en veel te klein voor op het middenveld.
Hij is wekelijks 1 van de betere spelers bij Southhampton..
En je ziet dat die daar met de week steeds meer gewend raakt aan het spel in de premier league en dus beter word.
Vind hem op dit moment een stuk beter dat een klaassen, bazoer, propper of noem het maar op..
Het moet bijna wel een taak zijn die hij heeft gekregen. Bij de club speelt hij heel anders.Deadsy schreef op zondag 27 maart 2016 @ 21:11:
[...]
Dat rennen eruit halen. Bal laten vasthouden, laten kijken naar een aanspeelpunt en passen.
Want dat doet hij bij Oranje al vrij lang fout, waardoor ik bijna denk dat hij het moet van de coach.
Nee, merp!
@han
Ik denk dat het geen toeval was dat er op het WK juist tegen Brazilië makkelijker gevoetbald werd. Clasie, de Guzman, Wijnaldum: qua namen niet het beste middenveld maar wel een middenlinie met balans en opbouw van achteruit. Dat was, samen met de oefeninterland tegen Spanje ook één van de weinige keren dat die balans er was bij Oranje.
Het is een structureel probleem in Nederland: we geven vaak de verdediging de schuld van het open huis maar vaak is gewoon de linie ervoor niet in balans.
Ik vind ook dat Clasie en Sneijder samen op een middenlinie van drie fysiek onverantwoord is maar dan kies ik dus voor Clasie. Ik denk namelijk dat we de spelers niet hebben om de oude Sneijder in de rug te dekken terwijl we wel spelers hebben die voor Clasie kunnen spelen.
Ik denk dat het geen toeval was dat er op het WK juist tegen Brazilië makkelijker gevoetbald werd. Clasie, de Guzman, Wijnaldum: qua namen niet het beste middenveld maar wel een middenlinie met balans en opbouw van achteruit. Dat was, samen met de oefeninterland tegen Spanje ook één van de weinige keren dat die balans er was bij Oranje.
Het is een structureel probleem in Nederland: we geven vaak de verdediging de schuld van het open huis maar vaak is gewoon de linie ervoor niet in balans.
Ik vind ook dat Clasie en Sneijder samen op een middenlinie van drie fysiek onverantwoord is maar dan kies ik dus voor Clasie. Ik denk namelijk dat we de spelers niet hebben om de oude Sneijder in de rug te dekken terwijl we wel spelers hebben die voor Clasie kunnen spelen.
Het maakt niet meer uit wie 'we' opstellen. Deze bondscoach heeft 'het' gewoon niet en dus wordt het onder hem nooit meer wat.
Hij is niet de enige.PauseBreak schreef op zondag 27 maart 2016 @ 21:45:
[...]
Het moet bijna wel een taak zijn die hij heeft gekregen. Bij de club speelt hij heel anders.
Er zijn diverse spelers die rare dingen doen die ze bij hun club niet doen.
En niet alleen bij Blind, ook bij Hiddink.
@D-e-n
We hebben de spelers om Sneijder de rug te dekken zodat Sneijder zijn spelletje kan doen.
Maar Sneijder is het niet waard om het team dusdanig te handicappen.
[ Voor 19% gewijzigd door Deadsy op 27-03-2016 22:39 ]
@deadsy
Wie zouden Sneijder dan moeten ondersteunen? Klaassen, Propper en Wijnaldum hebben loopvermogen maar zijn geen verdedigende middenvelders en Clasie met Sneijder lijkt me dus geen goede combi. Ik kan alleen Bazoer bedenken maar die is nog jong.
Wie zouden Sneijder dan moeten ondersteunen? Klaassen, Propper en Wijnaldum hebben loopvermogen maar zijn geen verdedigende middenvelders en Clasie met Sneijder lijkt me dus geen goede combi. Ik kan alleen Bazoer bedenken maar die is nog jong.
2 verdedigend ingestelde spelers. Zodat Sneijder zijn defensieve/controlerende/dekkende taken kan laten vallen en continu naar voren kan gaan. Ik zou dan kiezen voor Clasie en Bazoer, Bazoer vanwege de toekomst.D-e-n schreef op zondag 27 maart 2016 @ 22:54:
@deadsy
Maar zoals gezegd, daarmee zou je het team flink handicappen, waardoor het een slechte zet zou zijn.
Waarmee je ook Bazoer zou handicappen, gewoon zonde inderdaad. Sneijder kan best nog wat maar het is het niet meer waard om een team omheen te bouwen. Je zal zien dat hij volgend toernooi niet eens mee doet.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Maar zoals ik zei: met Clasie en Sneijder samen vind ik dat je middenveld op fysiek vlak dan wel wat karig bedeeld is. Of je moet met vier middenvelders spelen en Sneijder dan hangend op links zetten.Deadsy schreef op zondag 27 maart 2016 @ 23:02:
[...]
2 verdedigend ingestelde spelers. Zodat Sneijder zijn defensieve/controlerende/dekkende taken kan laten vallen en continu naar voren kan gaan. Ik zou dan kiezen voor Clasie en Bazoer, Bazoer vanwege de toekomst.
Klopt, je kunt ook de Jong in plaats van Clasie er neer zetten maar dat is dan nog minder.D-e-n schreef op maandag 28 maart 2016 @ 11:38:
[...]
Maar zoals ik zei: met Clasie en Sneijder samen vind ik dat je middenveld op fysiek vlak dan wel wat karig bedeeld is. Of je moet met vier middenvelders spelen en Sneijder dan hangend op links zetten.
@Gonadan
Inderdaad, Bazoer begint nu bij Ajax met regelmaat mee naar voren te gaan. In dit systeem zou Bazoer nooit naar voren mogen gaan.
Ik zou Sneijder natuurlijk wel gewoon oproepen, het is een speler waar de jeugd veel van kan leren.
Maar zijn tijd is geweest en over 2 jaar zal hij nog minder zijn. De vraag is of hij het zelf beseft en zijn rol binnen de selectie wil aanpassen.
Bij van Persie kan ik hetzelfde zeggen, zijn tijd is voor bij, over 2 jaar is het maar de vraag of hij nog speelt etc. Behalve dat ik bij van Persie niet het gevoel heb dat hij er mee zal kunnen omgaan om op de bank te zitten en de andere spelers te corrigeren in de voorbereiding/training.
Een Robben voegt wel wat toe etc en moet gewoon spelen wanneer fit en hem zie ik er over 2 jaar nog wel bij zitten. In hem zie ik ook iemand die spelers kan corrigeren tijdens de wedstrijd wanneer hij zich minder op zijn eigen spel zou focussen. Maar we laten het niet toe dat hij zich minder op zichzelf focust, want er moet succes zijn en dat is er alleen als hij zijn ding doet.
Komt nog bij dat ik bij de assistenten van Blind totaal niet het gevoel heb dat hun echt ermee bezig zijn de jonge spelers beter te maken.
Over v Basten heb ik dan wat positieve verhalen gehoord, van nadat hij bij AZ een stapje terug deed. Maar tegenwoordig is hij meer bezig met Blind te beschermen en zijn gelijk te krijgen.
[ Voor 10% gewijzigd door Deadsy op 28-03-2016 13:52 ]
Het is nooit Van Persie's tijd geweest, maar daar was hij het ook al niet mee eens. 
Sneijder zie ik over twee jaar nog wel bij de selectie zitten, maar een basisplaats lijkt mij niet meer verstandig. Daarom moet je nu al gaan bouwen.
Robben is fit fantastisch, maar drukt ook een hele grote stempel. Zolang hij mee doet krijg je voorin niet echt een systeem. De vraag is of hij bij volgend toernooi wel fit is, wil je dat risico nemen? Of moet je ook qua voorhoede maar gaan bouwen voor de toekomst?
Sneijder zie ik over twee jaar nog wel bij de selectie zitten, maar een basisplaats lijkt mij niet meer verstandig. Daarom moet je nu al gaan bouwen.
Robben is fit fantastisch, maar drukt ook een hele grote stempel. Zolang hij mee doet krijg je voorin niet echt een systeem. De vraag is of hij bij volgend toernooi wel fit is, wil je dat risico nemen? Of moet je ook qua voorhoede maar gaan bouwen voor de toekomst?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
6 september spelen we al tegen Zweden en 10 oktober al tegen Frankrijk, dan moeten de spelers er al staan. Waarschijnlijk komen we nog dit jaar tot de conclusie dat we ook in 2018 gewoon een zomervakantie kunnen boeken zeker zolang Blind er zit. We hoeven dus echt nog niet te kijken wie er in 2018 nog fit is maar moeten gewoon over een half jaar het beste team van dat moment opstellen. Al lijkt mij ook dat dat een elftal is zonder Sneijder.Gonadan schreef op maandag 28 maart 2016 @ 14:27:
Het is nooit Van Persie's tijd geweest, maar daar was hij het ook al niet mee eens.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Dat zijn toch nulpuntenwedstrijden.ph4ge schreef op maandag 28 maart 2016 @ 14:32:
[...]
6 september spelen we al tegen Zweden en 10 oktober al tegen Frankrijk, dan moeten de spelers er al staan. Waarschijnlijk komen we nog dit jaar tot de conclusie dat we ook in 2018 gewoon een zomervakantie kunnen boeken zeker zolang Blind er zit. We hoeven dus echt nog niet te kijken wie er in 2018 nog fit is maar moeten gewoon over een half jaar het beste team van dat moment opstellen. Al lijkt mij ook dat dat een elftal is zonder Sneijder.
Maar dat is wel snel inderdaad. Uiteraard moet het beste elftal er staan, maar ik denk dat je niet meer moet gaan leunen op individuen. Leuk als ze bijdragen maar het draait niet om hun.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Blind slaagt er nooit in om iets van een team, met een plan, tactiek en patronen, neer te zetten. Normaal gesproken zou ik het met je eens zijn, maar nu is het hopen op een individuele opleving.Gonadan schreef op maandag 28 maart 2016 @ 14:35:
Dat zijn toch nulpuntenwedstrijden.
Maar dat is wel snel inderdaad. Uiteraard moet het beste elftal er staan, maar ik denk dat je niet meer moet gaan leunen op individuen. Leuk als ze bijdragen maar het draait niet om hun.

Sky Sports heeft een stukje over de toekomst van Oranje ("Vincent Janssen, Riechedly Bazoer, Jetro Willems: The future of Dutch football").

En dan Karsdorp tonen ipv Janssen...

[ Voor 23% gewijzigd door gambieter op 28-03-2016 14:40 ]
Snelle editgambieter schreef op maandag 28 maart 2016 @ 14:40:
Sky Sports heeft een stukje over de toekomst van Oranje ("Vincent Janssen, Riechedly Bazoer, Jetro Willems: The future of Dutch football").
[afbeelding]
Yep, maar niet snel genoeg
Daar ben ik ook een beetje bang voor inderdaad. Dat je gewoon alsnog afhankelijk moet zijn van een Robben. Nu vind ik dat minder erg. Een vleugel vervang je makkelijker dan een centrale positie.ph4ge schreef op maandag 28 maart 2016 @ 14:39:
Blind slaagt er nooit in om iets van een team, met een plan, tactiek en patronen, neer te zetten. Normaal gesproken zou ik het met je eens zijn, maar nu is het hopen op een individuele opleving.
offtopic:
wel lollig zo twee topics tegelijk
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Morgen Portugal-België ipv. België-Portugal door de gebeurtenissen van vorige week. België is zo goed geworden dat ze zich kunnen permitteren een B-team op te stellen tegenover Ronaldo en co! 
Neen: het halve A-team zit in de ziekenboeg. Geblesseerd zijn Kompany (alweer), De Bruyne, Hazard, Vertonghen, Origi, Benteke, Carrasco en Alderweireld. Dat wordt knokken morgen. Ideaal moment natuurlijk om een basisplaats te versieren.
Neen: het halve A-team zit in de ziekenboeg. Geblesseerd zijn Kompany (alweer), De Bruyne, Hazard, Vertonghen, Origi, Benteke, Carrasco en Alderweireld. Dat wordt knokken morgen. Ideaal moment natuurlijk om een basisplaats te versieren.
Nou ja die Co valt ook wel mee.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Daley dus aanvoerder van Oranje. Ik beloof hierbij dat ik geen wedstrijd van oranje zal kijken zolang zijn vader op de bank zit. Walgelijk gewoon.
Probleem met dat men volledig hoopt op Robben is dat de rest zich niet kan ontwikkelen. 'Belangrijk zijn is iets wat men niet alleen bij de club moet zijn maar ook bij Oranje.Gonadan schreef op maandag 28 maart 2016 @ 14:50:
[...]
Daar ben ik ook een beetje bang voor inderdaad. Dat je gewoon alsnog afhankelijk moet zijn van een Robben. Nu vind ik dat minder erg. Een vleugel vervang je makkelijker dan een centrale positie.
offtopic:
Pfff, Inderdaad, net als je dacht dat ze niet dieper konden zinken...Lekkerboeie86 schreef op maandag 28 maart 2016 @ 22:48:
Daley dus aanvoerder van Oranje. Ik beloof hierbij dat ik geen wedstrijd van oranje zal kijken zolang zijn vader op de bank zit. Walgelijk gewoon.

http://www.nu.nl/voetbal/...als-captain-engeland.html
Hoe triest het ook is. Hij is momenteel één van de meeste ervaren spelers(qua interlands iig). Alleen Affelay en Huntelaar hebben meer interlands. Maar dan zullen beiden niet gaan spelen denk ik, iig niet in de basis.Fiber schreef op maandag 28 maart 2016 @ 23:10:
[...]
Pfff, Inderdaad, net als je dacht dat ze niet dieper konden zinken...![]()
http://www.nu.nl/voetbal/...als-captain-engeland.html
Zegt helaas ook heel veel over hoe we er voor staan als Nederland
[ Voor 6% gewijzigd door Terranova op 29-03-2016 00:35 ]
Inderdaad, zoon of niet, er is ook gewoon niet beter. Wie anders?
Blind speelt elke week bij Man U en doet dat redelijk stabiel.
Een Cilessen of Promes is ook geen goede aanvoerder.
Zolang een Huntelaar niet in de basis staat kun je die ook geen aanvoerder maken.
Blind speelt elke week bij Man U en doet dat redelijk stabiel.
Een Cilessen of Promes is ook geen goede aanvoerder.
Zolang een Huntelaar niet in de basis staat kun je die ook geen aanvoerder maken.
Ik vind het ook gewoon logisch dat Blind aanvoerder is in deze selectie.
Mooi, beloof je dan ook dat je over die wedstrijden geen commentaar komt posten hier?Lekkerboeie86 schreef op maandag 28 maart 2016 @ 22:48:

Wie dan? Een Eredivisie speler? Of een aanvaller? Of je het nu leuk vindt of niet, onderhand heeft hij bovengemiddeld veel internationale ervaring. Alle andere ervaren spelers zijn de afgelopen pagina's al weggestemd.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ach joh laat Daley lekker aanvoerder zijn.
Maakt toch geen bal uit?
Ben benieuwd wie spelen. Formatie zegt mij niet altijd wat. Bijv. een 4-3-3 kan in de praktijk een 5-4-1 worden als ze steeds moeten verdedigen.
Trouwens het ligt ook aan de aanvallende /verdedigende intenties van een speler op een positie.
Hoop dat we een fris Oranje zien die ervoor gaan. Winnen of verliezen heb ik het dan niet over.
Heb het idee dat Oranje als team wel kan groeien met de juiste spelers maar dat is veel puzzelen. Gebrek aan individuele kwaliteit kan je ook compenseren door inzet en teamprestatie.
Ben ook benieuwd of Janssen gebracht wordt. Vond hem wel een paar goede doortik ballen hebben tegen de Fransen. Je verwacht van hem niet veel dus wie weet zit daar een verassing?
Als ie scoort hoort je niemand meer dat hij niet geschikt voor oranje zou zijn.
Maakt toch geen bal uit?
Ben benieuwd wie spelen. Formatie zegt mij niet altijd wat. Bijv. een 4-3-3 kan in de praktijk een 5-4-1 worden als ze steeds moeten verdedigen.
Trouwens het ligt ook aan de aanvallende /verdedigende intenties van een speler op een positie.
Hoop dat we een fris Oranje zien die ervoor gaan. Winnen of verliezen heb ik het dan niet over.
Heb het idee dat Oranje als team wel kan groeien met de juiste spelers maar dat is veel puzzelen. Gebrek aan individuele kwaliteit kan je ook compenseren door inzet en teamprestatie.
Ben ook benieuwd of Janssen gebracht wordt. Vond hem wel een paar goede doortik ballen hebben tegen de Fransen. Je verwacht van hem niet veel dus wie weet zit daar een verassing?
Als ie scoort hoort je niemand meer dat hij niet geschikt voor oranje zou zijn.
Uiteraard. Ik kan moeilijk iets zeggen over de wedstrijd die ik niet gezien heb. Nogsteeds vind ik het bizar dat Blind daar op de bank mag zitten. Hoe kan je dat nou accepteren na het mis lopen van het EK. Ze hebben zelf de combo Hiddink/Blind opgezet, waarbij Blind onvoorwaardelijk zou opvolgen. Op grond van wel resultaten?Zeddicius schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 08:27:
[...]
Mooi, beloof je dan ook dat je over die wedstrijden geen commentaar komt posten hier?
Geen, want hij is slechts 1 seizoen coach geweest en daar werd hij aan het einde ook ontslagen omdat het niks was.
Blind als aanvoerder kan ik nog wel begrijpen. Blind als trainer heb ik wat meer moeite mee. Voor die positie heb je gewoon iemand nodig die zich al bewezen heeft. De journalistiek was veel te snel met het neersabelen van Guus Hiddink. Had hem liever nog gehad als coach, ook al had hij het EK waarschijnlijk ook niet gehaald.
Tomorrow is not today!
Blind aanvoerder is prima, Klaassen of Wijnaldum zouden ook kunnen. Vind Wijnaldum bij z'n clubs altijd heel lekker spelen, enorme drive. Alleen bij NL is het nogal een slappe zak. Dan moet je dus kiezen tussen Blind en Klaassen en zou ik voor de ervaring van Blind gaan. Geen gekke keuze dus.
Blind als aanvoerder is te lachwekkend voor woorden. Geen tegenstander die onder de indruk is van die slapjanus. Daarnaast schiet hij over overduidelijk tekort in het organiseren van het elftal. Laat Vlaar spelen en maak hem aanvoerder. Als je straks Strootman en De Vrij weer terughebt zijn dat in mijn ogen ook kandidaten. Robben en Sneijder tel ik gezien de leeftijd maar even niet mee. Dat is vanzelfsprekend.
PSN: Finally_Chris
Ik vraag me af of je de opstelling moet aanpassen om geforceerd iemand aanvoerder te kunnen laten zijn, omdat je de gewenste aanvoerders mist wegens blessure's.CR1691 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 10:51:
Blind als aanvoerder is te lachwekkend voor woorden. Geen tegenstander die onder de indruk is van die slapjanus. Daarnaast schiet hij over overduidelijk tekort in het organiseren van het elftal. Laat Vlaar spelen en maak hem aanvoerder. Als je straks Strootman en De Vrij weer terughebt zijn dat in mijn ogen ook kandidaten. Robben en Sneijder tel ik gezien de leeftijd maar even niet mee. Dat is vanzelfsprekend.
daarnaast zit bijv. Vlaar er niet in omdat die niet fit is. Dus als je een suggestie voor een aanvoerder voor de komende wedstrijd hebt van een speler die in de selectie zit/ erbij had moeten zitten én om niet-medische redenen daar niet bij zit, dan hoor ik 't graag
geblesseerd zelfs, dat is gewoon geen optie.
Zoals gezegd, Huntelaar had gekunt, is oud en ervaren, maar die lijkt dus niet in de basis te staan. Dat wordt dan waarschijnlijk Janssen voorin...
ondertussen laat Nederlandse beste brombeer laat ook weer van zich horen:
http://www.nu.nl/sport/42...na-cruijff-hypocriet.html
Zoals gezegd, Huntelaar had gekunt, is oud en ervaren, maar die lijkt dus niet in de basis te staan. Dat wordt dan waarschijnlijk Janssen voorin...
Gek dat ik dat idee totaal niet heb. Elke wedstrijd gaat slechter: steeds minder kwaliteit en mentaliteit in het veld, gecombineerd met een steeds groter wordend gebrek aan een plan.Harribo schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 09:36:
Ik denk dat Oranje nog lang niet klaar is met de vrije val: welke speler in de leeftijd 20-25 gaat dit team de komende jaren beter maken? Want: voor een speler die erbij komt gaat er ook een af.
Houdoe
Dát is dus het probleem. Op het moment dat je niet meer kunt leunen op wereldklasse als Sneijder of Robben dan heb je dus een goed tactisch plan nodig. En dat is er de afgelopen jaren niet geweest, ook als Robben en Sneijder meededen overigens.Witte schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 11:48:
[...]
gecombineerd met een steeds groter wordend gebrek aan een plan.
Met een tactisch plan zijn we nog steeds geen niveau Frankrijk. Maar dan staat het in elk geval wat beter.
We kunnen iedere keer wel kijken wat er niet is maar laten we kijken wat we nog wel hebben en wat er aankomt. We hebben linksbacks die aanvallend ijzersterk zijn (Willems, v Aanholt en evt. nog Blind), we hebben echt wel degelijke centrumverdedigers (Bruma, de Vrij, Vlaar), verdedigende middenvelders die sterk zijn aan de bal (Clasie, Bazoer) en veel lopers op het middenveld (Klaassen, Wijnaldum, Propper). Voeg daar een spits als Janssen of Dost bij en bijvoorbeeld Promes of Depay en er moet toch wel iets van een degelijk elftal in elkaar te draaien zijn?
Het is al vreemd dat Blind speelt, hij heeft een redelijk WK gespeeld maar is sindsdien constant een zwakke schakel waarvan ik niet snap dat er constant een plekje voor hem wordt gecreëerd. Dat hij aanvoerder is omdat hij veel caps heeft zegt mij niks, een zwakke schakel is geen leider.CR1691 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 10:51:
Blind en Blind Jr. hebben de schijn dat Jr. wordt voorgetrokken al tegen en dat alleen lijkt mij al een reden om hem vooral niet als aanvoerder te kiezen.
Vraag is wie dan? Cilissen, Klaassen, Vlaar en De Vrij zijn er niet en Huntelaar zou ik niet opstellen. Blijft over Bruma, Clasie, Wijnaldum?
Laat Blind nog maar even doorblunderen, we moeten blijkbaar door een diep dal heen. Zijn zoon aanvoerder maken is echt onbelangrijk vergeleken met het missen van tactisch inzicht, selectieinzicht of andere competenties (zowel bij Blind als bij de KNVB).
Dan missen we het WK desnoods maar. Het is de vraag of de huidige generatie er uberhaupt veel te zoeken heeft.
Dan missen we het WK desnoods maar. Het is de vraag of de huidige generatie er uberhaupt veel te zoeken heeft.
Ik vind hem eigenlijk wel een beetje gelijk hebben. Zowel aangaande de naam van het stadion als het gelul ipv beelden. Maar goed, sinds programma's als Studio Voetbal is dat de normdutchgio schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 11:34:
[ Voor 38% gewijzigd door gambieter op 29-03-2016 13:18 ]
Misschien omdat eindverantwoordelijke Hiddink afdroop zodra het wel duidelijk was dat kwalificeren heel moeilijk zou worden? Hoeveel invloed denk jij dat Blind op Hiddink heeft gehad?Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 09:42:
[...]
Uiteraard. Ik kan moeilijk iets zeggen over de wedstrijd die ik niet gezien heb. Nogsteeds vind ik het bizar dat Blind daar op de bank mag zitten. Hoe kan je dat nou accepteren na het mis lopen van het EK. Ze hebben zelf de combo Hiddink/Blind opgezet, waarbij Blind onvoorwaardelijk zou opvolgen. Op grond van wel resultaten?
Ajax + Mening van Van Hanegem =dutchgio schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 11:34:

Het stadion van Feyenoord is al enigszins vernoemd naar Van Hanegem, want met al die zoute tranen van hem kun je een flinke kuip vullen.
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Kuijt terug vragen...?D-e-n schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 13:10:
Vraag is wie dan? Cilissen, Klaassen, Vlaar en De Vrij zijn er niet en Huntelaar zou ik niet opstellen. Blijft over Bruma, Clasie, Wijnaldum?
Of Van der Vaart? Eigenlijk is het dieptriest dat we nog steeds terug verlangen naar de oude namen. Er zou al lang een nieuwe generatie moeten staan.
Zou Blind opstappen als we vanavond met 5-0 of zo verliezen van Engeland...?gambieter schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 13:16:
Laat Blind nog maar even doorblunderen, we moeten blijkbaar door een diep dal heen...
Een gebrek aan vertrouwen in zijn kwaliteiten kan ik begrijpen, maar wat je nu vertelt is gewoon absoluut niet waar. Hij heeft twee seizoenen gedraaid in de Eredivisie waarvan één goed en één minder, waarna hij tegen de zin van velen die Eigenheimer Van Geel is ontslagen.dutchgio schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 09:59:
Geen, want hij is slechts 1 seizoen coach geweest en daar werd hij aan het einde ook ontslagen omdat het niks was.
Daarnaast heeft hij jaren de A1 gecoacht wat wel erg goed ging. Feitelijk kan je prima stellen dat hij nog te weinig ervaring heeft, maar niet dat hij er niets van kan. Zeggen dat hij er niets van kan is slechts gebaseerd op een aantal wedstrijden met oranje.
Wat mij wel zorgen baart is dat ook bij Ajax hij er soms een handje van had om met opstellingen en systemen te experimenteren. Net alsof hij het gewoon niet meer wist. Ik ben van mening dat je pas na een aantal wedstrijden proberen kan zeggen of een opstelling werkt, niet na één oefenwedstrijd.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Probleem is dat je bij Oranje geen tijd hebt om wat te proberen. Je hebt geen voorbereiding met tien wedstrijden om er patronen in te slijpen. Een bondscoach moet dus wel gevoel hebben voor dat soort zaken.
Mij lijkt het verder niet zo moeilijk. De meeste tegenstanders spelen met één spits dus vier verdedigers is dan logisch. Maar als je dan Willems opstelt moet je wel iemand voor zijn neus zetten die zijn plek overneemt als hij weg is. Noodzaak tot spelen met vleugelspelers zie ik niet dus dan kom ik al snel op 442 uit.
Mij lijkt het verder niet zo moeilijk. De meeste tegenstanders spelen met één spits dus vier verdedigers is dan logisch. Maar als je dan Willems opstelt moet je wel iemand voor zijn neus zetten die zijn plek overneemt als hij weg is. Noodzaak tot spelen met vleugelspelers zie ik niet dus dan kom ik al snel op 442 uit.
En de spelers ook. Je hebt niets aan spelers die maar één systeem kennen en die tien wedstrijden nodig hebben. Als je naar de verdediging van vorige keer kijkt lijkt het wel of er niet eens simpele afspraken gemaakt zijn. Gewoon gaan staan en kijk maar ff?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Het is de schuld van de KNVB dat we met deze rotzooi zitten opgescheept. Als ze Koeman normaal hadden behandeld hadden we die als bondscoach van Nederland gehad. Een tacticus en ook iemand die zijn spelers keihard aan durft te pakken als ze een wanprestatie leveren. Over beide competenties beschikt Blind niet. Die zit liever als een dood vogeltje op de bank. Daarnaast kan je mij niet wijsmaken dat iemand onder de indruk is als Blind een teambespreking doet. Hij is serieus een hele slechte parodie op een bondscoach (en überhaupt veldtrainer).
PSN: Finally_Chris
Nogmaals, Blind bij de selectie is twijfelachtig (oke, met al deze blessures te begrijpen), Blind in de basis hoort nog steeds niet en als hij niet in de basis staat kan hij ook geen aanvoerder zijn. Letterlijk elke andere basisspeler is dus meer geschikt. Om concreet namen te noemen: Klaassen is een uitstekende aanvoerder van Ajax en een potentiele toekomstige aanvoerder van Oranje, Clasie was een goede aanvoerder bij Feyenoord en Wijnaldum bij PSV, die zijn allemaal meer dan geschikt. Jammer dan dat ze niet zoveel interlands hebben, het aantal interlands is ook maar een statistiek waar ik zeker in het geval van Blind weinig waarde aan hecht. Veltman en Bruma kunnen het volgens mij ook wel al ben ik bang dat die dan doordraven en bijv. een domme rode kaart pakken of niet meer met hun eigen spel bezig zijn.D-e-n schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 13:10:
Cilissen en Huntelaar vind ik totaal geen leiderschapstypes ondanks dat ze vrij veel interlands hebben. Aan de andere kant zijn het ook maar oefenwedstrijden dus gun die ervaring aan een speler die in de toekomst op eigen kracht ook nog weleens in de basis gaat staan nadat Blind is opgestapt.
Even los van dat Blind al weinig vertrouwen genoot toen hij werd aangesteld, na een van de grootste wanprestaties uit de Nederlandse voetbalgeschiedenis bleef hij als verantwoordelijke gewoon zitten en nu is hij dus helemaal niet meer serieus te nemen en wordt elke beslissing die hij neemt per definitie wantrouwt. Ik vind de media nog verbazingwekkend mild over hem en zn team.CR1691 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 14:20:
Het is de schuld van de KNVB dat we met deze rotzooi zitten opgescheept. Als ze Koeman normaal hadden behandeld hadden we die als bondscoach van Nederland gehad. Een tacticus en ook iemand die zijn spelers keihard aan durft te pakken als ze een wanprestatie leveren. Over beide competenties beschikt Blind niet. Die zit liever als een dood vogeltje op de bank. Daarnaast kan je mij niet wijsmaken dat iemand onder de indruk is als Blind een teambespreking doet. Hij is serieus een hele slechte parodie op een bondscoach (en überhaupt veldtrainer).
Het is ook verdacht dat het kwartje elke keer net ten voordele van zijn zoon valt. Misschien had Koeman hem ook opgeroepen, dan was er ook discussie geweest, maar die man heeft autoriteit en is onafhankelijk. Dat Blind de schijn van partijdigheid maar niet wil vermijden voegt een extra laag aan de discussie toe.
Het klopte gewoon niet. Veltman heeft al weinig ervaring op die positie op dit niveau, en zeker niet als RB in een 5 mans verdediging. Zet hem daar dan niet neer, maar zet hem als rechter centrale verdediger. Volgens mij wist van de 5 verdedigers alleen Willems wat er van hem verwacht werd en stond hij in een enigszins natuurlijke rol.Gonadan schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 14:07:
En de spelers ook. Je hebt niets aan spelers die maar één systeem kennen en die tien wedstrijden nodig hebben. Als je naar de verdediging van vorige keer kijkt lijkt het wel of er niet eens simpele afspraken gemaakt zijn. Gewoon gaan staan en kijk maar ff?
[ Voor 44% gewijzigd door ph4ge op 29-03-2016 15:03 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
~[html]<h2>Voor het EK2016 in Frankrijk: Themaforum: Sportzomer</h2>~[/html]
Voor de FIFA-perikelen: [Voetbal] FIFA-perikelen en opvolging Blatter
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2015/2016
Voor FC-Twente: FC Twente - hoe nu verder
~[html]<h2>Voor het EK2016 in Frankrijk: Themaforum: Sportzomer</h2>~[/html]
Voor de FIFA-perikelen: [Voetbal] FIFA-perikelen en opvolging Blatter
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2015/2016
Voor FC-Twente: FC Twente - hoe nu verder