mijns inziens had Luckassen voor de eerste actie rood kunnen krijgen... alhoewel ik het altijd moeilijk vind om iemand die simpelweg te laat is rood te geven, rood vind ik meer op zijn plaats voor een bewust harde overtreding.... de andere overtreding van Luckassen op Elia vond ik meer een per ongelukje... inderdaad kan Elia er erg last van hebben, maar shit happens.... verder zat Luckassen de hele tijd op het randje van een kaart qua overtredingen (niet omdat hij zo smerig speelde, maar gewoon omdat hij niet goed genoeg is), maar in alle gevallen vind ik dat het scheidsrechter het correct heeft afgehandeld.rikoos schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 14:27:
[...]
Enkel van Elia na de (diverse) overtredingen waar niet voor gefloten werd...
[afbeelding]
Natrappen (al zijn de menigen daar verschillend over) is nooit goed te noemen maar als de scheids bewust niet fluit na ongeveer 20 keiharde overtredingen kan een speler wel eens gefrusteerd raken en dingen doen die niet horen. Dus nogmaal als het echt zo was dan is het fout echter had zijn directe man 2x direct rood moeten hebben voor de belachelijke trappen die hij uitdeelde.
Het laatste kwartier was Elia alleen nog maar bezig met Luckassen een tweede gele kaart aannaaien.. dat ging echt helemaal nergens over... de natrappende beweging was daar onderdeel / gevolg van in mijn ogen...
Het grappige is: zo goed als alle Feyenoorders vonden dat de scheidsrechter in hun nadeel floot.... op de ajax.netwerk.to (ok, niet de meest hoogdravende bron) en ajax showtime (nog veel minder hoogdravend) vonden ze juist dat de Rotterdamse vrienden weer alle mazzel hadden met de scheids...
Ik zelf vond Makkelie prima fluiten... en ja, hij had Luckassen rood mogen geven voor die eerste overtreding, maar met geel kon ik ook prima leven.