[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2015/2016 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 53 ... 119 Laatste
Acties:
  • 247.674 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Voetbalpubliek O+
Op de tribune was er ook nog een moeder die haar 9-jarige zoontje tegen Kramer op zette. 'Roep maar hard homo naar Kramer', sprak ze het kind toe.' Een journalist hoorde haar en vroeg of ze wel goed bij haar hoofd was om een kind hiertoe aan te zetten. 'Jij hebt toch ook wel is wat geroepen toen je klein was brieste zei de journalist toe. 'Ja maar nog nooit in opdracht van mijn moeder, die wist wel beter', antwoordde hij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

|:(

En dan 'de jeugd van tegenwoordig' de schuld geven van de verpeste sfeer in Nederland.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:09
Gonadan schreef op maandag 29 februari 2016 @ 14:48:
[...]
Toch verliezen onze clubs steevast op mentaliteit van clubs uit de mes-tussen-je-tanden-landen. Je kunt je echter afvragen of dat niet gewoon een probleem van afkomst is. Ik denk namelijk dat wij Nederlanders het gewoon veel te goed hebben en daarom niet gewend zijn ergens voor te moeten vechten, dat zie je ook terug in de sport helaas.
Ik zie daar nog steeds tactisch, technische oorzaken. Je ziet het aan PSV dat we het wel kunnen: realistisch spelen met een realistische opstelling.

Bij bijvoorbeeld Ajax was het dit seizoen natuurlijk ook gewoon leeftijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 09:03

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
D-e-n schreef op maandag 29 februari 2016 @ 15:10:
Ik zie daar nog steeds tactisch, technische oorzaken. Je ziet het aan PSV dat we het wel kunnen: realistisch spelen met een realistische opstelling.

Bij bijvoorbeeld Ajax was het dit seizoen natuurlijk ook gewoon leeftijd.
Klopt, maar ik heb vaak genoeg realistische opstellingen ten onder zien gaan waar dat eigenlijk niet nodig was voor je gevoel.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Ramzzz schreef op maandag 29 februari 2016 @ 13:49:
[...]

Dat is imho de essentie van het probleem.
Volgens mij juist niet, techniek en tactiek i.c.m. die mentaliteit. Het een kan niet zonder het ander:

Artikel uit 2012: http://www.catenaccio.nl/...erbeterde-jeugdopleiding/

Artikel van eind 2015: http://www.catenaccio.nl/...eiding-moet-klein-denken/

Ãrtikel van laatst: http://www.catenaccio.nl/...is-dan-voetbal-op-straat/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 12:42
ph4ge schreef op zondag 28 februari 2016 @ 19:09:
Net die rode kaart van El Ghazi gezien maar dat lijkt mij gewoon terecht. Die speler is er langs en hij tikt hem aan. Gewoon oliedom.
Tja, het was onhandig, ik vind het jammer dat bij deze duidelijk onhandige acties waar hij eigenlijk vooral z'n best deed om hem niet aan te raken dergelijke gevolgen hebben.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:46
Kevinp schreef op maandag 29 februari 2016 @ 22:29:
Tja, het was onhandig, ik vind het jammer dat bij deze duidelijk onhandige acties waar hij eigenlijk vooral z'n best deed om hem niet aan te raken dergelijke gevolgen hebben.
Er is maar een manier waarop een speler dit af leert, en dat is door dit soort consequenties.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Met de schorsing van El Ghazi krijgt Muric weer een kans. Die was gisteren bij jong Ajax lekker op dreef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinG
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 30-12-2022
Exocet schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 06:32:
Met de schorsing van El Ghazi krijgt Muric weer een kans. Die was gisteren bij jong Ajax lekker op dreef.
Ja, denk dat Muric de Jupiler League wel ontgroeid is. Alleen de vraag of hij het waar kan maken in de Eredivisie. Talentvol is hij zeker, maar talent is helaas niet het enige wat erbij komt kijken..

Voedingsadviseur bij Voeding-en-fitness.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gonadan schreef op maandag 29 februari 2016 @ 11:52:
Dus omdat eindelijk een club één keer het geluk heeft dat het in de CL wel mee zit en alle factoren juist zijn is ineens het probleem opgelost dat we Europees geen hol meer betekenen? :?
Suggereer je nu dat het Ajax 4 jaar op rij tegen heeft gezeten en "de factoren niet juist waren"? Dat lijkt me onzin.

Kijk naar hoeveel punten Ajax pakte in de competitie in die seizoenen, en hoe veel punten PSV vorig jaar pakte toen ze zich voor de CL kwalificeerden. Ik denk dat dit PSV gewoon beduidend sterker is dan het Ajax in de 4 jaar dat ze CL speelden.

PSV verloor 2 van zijn beste spelers met Depay en Wijnaldum, niet alles zat dus mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'Ik had naar Inter, Chelsea of Manchester United gekund, maar ik heb heel bewust voor China gekozen vanwege de cultuur en natuur.'
• Ezequiel Lavezzi's transfer van Paris Saint-Germain naar Hebei China Fortune FC had he-le-maal niets met geld te maken! (Canal+)
Prachtig toch, een natuurliefhebber! Waarschijnlijk eet ie ook graag loempia´s en sushi. Sawatdi khrap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 08:38:
Suggereer je nu dat het Ajax 4 jaar op rij tegen heeft gezeten en "de factoren niet juist waren"? Dat lijkt me onzin.
Dat is net hoe je het wilt uitleggen. Ik stel dat een Nederlandse club niet zomaar meer op eigen kracht door zal gaan in de CL en dat je daarvoor wel een aantal factoren mee moet hebben. Het feit dat een club als Manchester United zo slecht presteert in de poule is natuurlijk wel een factor die je mee moet hebben, hadden die historisch correct gepresteerd dan had PSV nu in de EL gezeten.

Zo eerlijk moeten we wel zijn. Een kwalitatieve vergelijking met Ajax is iets waar ik totaal niet op uit ben. Dat het dubbeltje voor Ajax een aantal keer de verkeerde kant op viel is ook een feit. Wat ik wil suggereren is dat het nogal opportunistisch is om te stellen dat PSV het grote voorbeeld voor Nederland moet zijn omdat ze nu toevallig wel een keer succes in Europa hebben. Want ook de jaren ervoor zijn zij niet altijd reclame geweest.
Kijk naar hoeveel punten Ajax pakte in de competitie in die seizoenen, en hoe veel punten PSV vorig jaar pakte toen ze zich voor de CL kwalificeerden. Ik denk dat dit PSV gewoon beduidend sterker is dan het Ajax in de 4 jaar dat ze CL speelden.

PSV verloor 2 van zijn beste spelers met Depay en Wijnaldum, niet alles zat dus mee.
Het aantal punten in de competitie als maatstaf nemen voor de kracht in Europa lijkt mij wat vergezocht. De kracht van de subtop en middenmoot verschilt enorm per jaar dus de kwaliteit van de competitie en daarmee het aantal punten ook.

Bij PSV heeft inderdaad ook niet alles mee gezeten, maar bij geen enkele club zit alles mee. Het heeft wel genoeg mee gezeten om door te gaan (gelukkig). Dat doet niets af aan de prestatie, maar de roep om grote voorbeeld vind ik gewoon onzin.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-09 18:44
Bossie schreef op maandag 29 februari 2016 @ 13:01:
[...]

Het salarisplafond is simpelweg onderdeel van het beleid van een club, de overkoepelende voetbalorganisaties hebben hier geen invloed op. Wat mij betreft moeten deze organisaties zich hier ook niet mee bemoeien.

Financial FairPlay is ook een zinloos compromis, en mag wat mij betreft ook meteen weer afgeschaft worden.
Als City deze zomer 1,5 miljard uit wil geven om half bayern en barcelona leeg te kopen voor Guardiola dan moet kunnen. Voetbalclubs zijn in mijn ogen bedrijven en zouden ook op die manier behandelt moeten worden.

In Nederland zijn er naar mijn bescheiden mening een paar problemen:
- Jeugdspelers gaan vaak al naar het buitenland voordat ze in een eerste elftal komen
- "Top"spelers vinden de Eredivisie simpelweg niet interessant om financiële en sportieve redenen
- De Nederlandse markt is de klein om de Eredivisie financieel te laten groeien

Ik denk dat dit voornamelijk allemaal met de grootte van de Nederlandse markt voor het voetbal te maken heeft echter is niet het uitgesloten dat door de koopkracht van de Eredivisie clubs te vergroten het niveau omhooggaat.
T.a.v. de 1,5 miljard van City.
Dat doet een bedrijf ook niet, wanneer ze niet verwachten dat dat geld ook weer terugkomt binnen afzienbare tijd. Dat is nu wel wat er met (verschillende) clubs gebeurt: Een of andere rijke gast pleurt een bende geld naar binnen, maar er is geen echte return of investment. Wat men wil bereiken met financial fairplay is dat juist dat stuk "bodemloze putten" wegwerken en er inderdaad een bedrijf van maken. Stelselmatig meer geld uitgeven dan er (via de normale weg) in komt is daarmee ook niet meer toegestaan. Dat betekent ook dat City die geen 1,5 miljard meer uit mag geven door als een malle spelers te kopen, omdat de return of investment er dan niet is. Voetbalclubs worden door rijke managers/ eigenaars/ investeerders gewoon gezien als een speeltje. Bij bedrijven gelden dergelijke reguleringen ook, al gebeurt dat meer door "natuurlijke selectie" dan dat er wetten voor zijn gemaakt.
Het hele idee van FFP is ook ontstaan doordat meer dan 50% van de clubs boven hun stand leefden, dus stelselmatig meer geld uitgaven dan ze hadden. Dat doet een bedrijf ook niet, tenzij mogelijk in een opstartfase, maar voetbalclubs zijn die tijd al lang voorbij.

Qua markt ben ik het met je eens dat de Nederlandse markt in verhouding maar klein is, maar dat geldt niet zo sterk in vergelijking met België, Oostenrijk en een aantal Oost-Europese landen. Waarom kan het daar wel, en hier niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Gonadan:
Nu zeg je nogmaals dat het dubbeltje voor PSV toevallig de goede kant op viel, voor Ajax 4 jaar op rij (!) niet. Sjonge, wat een pech!

Is de opmerking van De Boer niet gewoon exemplarisch voor het falen van Ajax in de CL? Bij PSV worden er geen excuses meer gezocht. Sommige dingen zitten tegen, zoals het vertrek van je captain en je topscorer voor dit seizoen en een aantal blessuregevallen (beste man Guardado en topscorer De Jong zijn van het veld geschopt en zaten een tijd in de lappenmand), andere dingen zitten mee. Deal with it, geen excuses.

Ik denk dat PSV een voorbeeld is in een aantal opzichten. Met name als het gaat om het binnenhalen van spelers van niveau met ervaring.

Guardado, Moreno, De Jong. Van Ginkel is 3x benaderd door Ajax, die wilde niet, nu voetbalt ie in Eindhoven. En van een speler als Pereiro dachten de kenners dat hij onhaalbaar was voor een NLse club.

Eredivisie:
2014/2015: Kampioen PSV 88 punten, doelsaldo +61

2013/2014: Kampioen Ajax 71 punten, doelsaldo +41

2012/2013: Kampioen Ajax 76 punten, doelsaldo +52

2011/2012: Kampioen Ajax 76 punten, doelsaldo +57

2010/2011: Kampioen Ajax 73 punten, doelsaldo +42

PSV haalde een punt of 15 meer (!) dan Ajax gemiddeld in hun kampioensreeks. Uiteraard zegt dat veel over de kracht van een team. In de CL topseizoenen onder Hiddink werden er ook heel veel punten gehaald in de competitie. Toen PSV de halve finale CL haalde, haalde het team 87 punten in de competitie. Het seizoen voor de kwartfinale CL plaats haalde PSV 84 punten.

Het is volkomen absurd om te stellen dat dat niets met elkaar te maken heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 09:57:
@ Gonadan:
Nu zeg je nogmaals dat het dubbeltje voor PSV toevallig de goede kant op viel, voor Ajax 4 jaar op rij (!) niet. Sjonge, wat een pech!
Nee dat schrijf ik niet, dat haal jij er nogmaals zelf uit.
Is de opmerking van De Boer niet gewoon exemplarisch voor het falen van Ajax in de CL? Bij PSV worden er geen excuses meer gezocht. Sommige dingen zitten tegen, zoals het vertrek van je captain en je topscorer voor dit seizoen en een aantal blessuregevallen (beste man Guardado en topscorer De Jong zijn van het veld geschopt en zaten een tijd in de lappenmand), andere dingen zitten mee. Deal with it, geen excuses.
Ach ja de opmerking van De Boer. 100% waarheid wat die man zei, maar iedereen valt erover. Ook die kan je precies zo uitleggen als je wilt, net als mijn woorden.

Het feit dat PSV mazzel heeft dat er niet twee grote clubs in de poule zitten die bijna alles winnen zegt totaal niets over de prestaties van Ajax. Durf dat nu toch eens los van elkaar te zien. Ajax heeft jaren gehad waar ze het zelf verkloot hebben en ze hebben jaren gehad waarbij ze geen kans hadden, het blijft een combinatie van factoren.
Ik denk dat PSV een voorbeeld is in een aantal opzichten. Met name als het gaat om het binnenhalen van spelers van niveau met ervaring.

Guardado, Moreno, De Jong. Van Ginkel is 3x benaderd door Ajax, die wilde niet, nu voetbalt ie in Eindhoven. En van een speler als Pereiro dachten de kenners dat hij onhaalbaar was voor een NLse club.
Waarbij je al aangeeft dat ook Ajax het geprobeerd heeft. Maar op dit punt ben ik het met je eens, PSV toont wel daadkracht in het halen van spelers die het team extra vuur geven.
Eredivisie:
2014/2015: Kampioen PSV 88 punten, doelsaldo +61

2013/2014: Kampioen Ajax 71 punten, doelsaldo +41

2012/2013: Kampioen Ajax 76 punten, doelsaldo +52

2011/2012: Kampioen Ajax 76 punten, doelsaldo +57

2010/2011: Kampioen Ajax 73 punten, doelsaldo +42

PSV haalde een punt of 15 meer (!) dan Ajax gemiddeld in hun kampioensreeks. Uiteraard zegt dat veel over de kracht van een team. In de CL topseizoenen onder Hiddink werden er ook heel veel punten gehaald in de competitie. Toen PSV de halve finale CL haalde, haalde het team 87 punten in de competitie. Het seizoen voor de kwartfinale CL plaats haalde PSV 84 punten.

Het is volkomen absurd om te stellen dat dat niets met elkaar te maken heeft.
Jij zoekt een correlatie, ik stel dat er geen causaal verband is. Nogal een verschil.

Resumerend: PSV doet echt wel dingen goed en ik ben er trots op dat zij dit nu bereiken met de realistische speelstijl. Ook ben ik gecharmeerd van bepaalde spelers die ze binnen halen en hoe die de kar trekken. Ik ben echter ook van mening dat het nogal van een opportunistische gekleurde bril getuigd als je nu PSV ineens als dé maatstaf van Nederland wilt gaan zien met het oog op Europees voetbal.

Want nogmaals, dit jaar doet PSV het goed, de jaren ervoor kregen ze net zo goed gezeik over zich heen van heel Nederland. Of zijn we dat alweer even toevallig vergeten? :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:05
De KNVB lijkt het frauderende Twente zat te zijn zo lijkt het. Verschillende media koppen dat Twente grote kans heeft, volgend jaar niet meer te bestaan. Dat zou m.i terecht zijn, maar wel ontzettend zonde. Ik hoop dat Twente behouden blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-09 15:22
Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 08:56:
[...]

Prachtig toch, een natuurliefhebber! Waarschijnlijk eet ie ook graag loempia´s en sushi. Sawatdi khrap!
Wat zal hij bedrogen uitkomen als hij er naartoe gaat voor de sushi en loempia's.

ps. Bert van Oostveen is echt te mediageil voor zijn functie.

“Ik ken de regels van het licentierecht een beetje en ik kan aardig rekenen”, vertelde hij aan BNR. “Ik maak me er grote zorgen over of Twente dat allemaal voor elkaar krijgt voor 1 mei. Het heeft te maken met allerlei schijnfacturen die niet zijn verwerkt. Daardoor haalt Twente mogelijk het meetmoment niet en eerlijk gezegd acht ik de kans dat FC Twente volgend jaar betaald voetbal speelt niet heel groot.”

bron: http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=271382

Dus hij kent de regels een beetje, mogelijk het niet halen van een meetmoment en een persoonlijke mening.

Hij moet echt eens begrijpen dat hij vanwege zijn functie niet zijn persoonlijke mening mag zeggen over een club tegen de media en pas dingen mag zeggen wanneer ze vast staan of dat de KNVB met een officieel bericht naar buiten komt.
Maar de media heeft intussen al door dat Bertje direct alles gaat vertellen zodra ze hem te pakken krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06:46
KNVB-directeur acht kans groot dat FC Twente proflicentie verliest

Bert van Oostveen, directeur betaald voetbal van de KNVB, is bijzonder pessimistisch over de toekomst van FC Twente. De kans dat de club volgend jaar nog betaald voetbal speelt is volgens hem niet heel erg groot.

"Een snelle rekensom leert mij dat het niet ondenkbeeldig is dat FC Twente de licentie verliest. Ik ben niet optimistisch", aldus Van Oostveen tegen BNR.

"Het is zo dat de club nu echt aan een zijden draadje hangt. Ik ben er niet optimistisch over dat Twente volgend jaar betaald voetbal speelt, sterker nog: dan acht ik de kans groter dat ze dat niet spelen", vertelt de KNVB-directeur tegen RTV Oost.

Van Oostveen zegt tegen Tubantia dat de problemen veel groter dan veel mensen denken. "De zaak wordt onderschat. Het lijk ligt niet alleen al voor de kist, de begrafenis is al besteld. Ik zeg dit met pijn in het hart."

"Er zijn geen lijken, maar bijna een heel massagraf uit de kast gekomen. Daar zal een oplossing voor moeten worden gezocht. Ik denk dat je Houdini en Hans Klok tegelijkertijd nodig hebt om als Twente hier uit te komen."

FC Twente raakte in grote problemen door torenhoge ambities en moest gered worden door de gemeente Enschede. De club werkt aan een schuldsanering en moet voor 1 mei een akkoord hebben met de schuldeisers en een sluitende begroting kunnen presenteren.

bron: nu.nl

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Wow, dat zijn nogal uitspraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

FC Twente, betaald voetbal club in de KNVB, is bijzonder pessimistisch over de toekomst van Bert van Oostveen, directeur betaald voetbal van de KNVB. De kans dat Bert volgend jaar nog Directeur betaald voetbal is, is volgens de club niet heel erg groot.
:+

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
RoD schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 18:00:
[...]

Wow, dat zijn nogal uitspraken.
Mediageile mafkees die feiten mengt met zijn persoonlijke mening terwijl hij deze vanuit zijn functie niet publiek zou mogen maken. Omdat het eventuele geldschieters kan afschrikken dat de directeur betaald voetbal publiekelijk zulke dingen zegt.
Waardoor hij met zijn uitspraken Twente nog meer richting de afgrond duwt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Deadsy schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 18:05:
[...]

Mediageile mafkees die feiten mengt met zijn persoonlijke mening terwijl hij deze vanuit zijn functie niet publiek zou mogen maken. Omdat het eventuele geldschieters kan afschrikken dat de directeur betaald voetbal publiekelijk zulke dingen zegt.
Waardoor hij met zijn uitspraken Twente nog meer richting de afgrond duwt.
Als directeur KNVB spreekt hij daar nogal vanuit een positie, inderdaad. Er hangt een behoorlijk gewicht aan. Als het dus allemaal anders ligt cq. anders gaat lopen, dan zou hij ter verantwoording geroepen moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
RoD schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 18:09:
[...]

Als directeur KNVB spreekt hij daar nogal vanuit een positie, inderdaad. Er hangt een behoorlijk gewicht aan. Als het dus allemaal anders ligt cq. anders gaat lopen, dan zou hij ter verantwoording geroepen moeten worden.
Word hij niet. De afgelopen paar jaar heeft hij al vaker dingen gezegd tegen de media die hij vanuit zijn positie niet zou mogen maken.
Hij komt er mee weg omdat hij geen verantwoording hoeft af te leggen. De enige mensen die boven hem staan zijn geloof ik de RVC wat een groepje zwaar incompetente en ongeschikte figuren zijn.

En laten we eerlijk zijn, de kans is groot dat Twente punten afgetrokken krijgt en de kans is ook echt aanwezig dat ze hun licentie verliezen na dit seizoen.
Maar zijn uitspraken zijn dan toch weer een extra duw, investeerders die ze misschien nodig hebben om tekorten te dekken zullen wat langer na gaan denken over een investering als ze zijn uitspraken zien. In de gemeente zullen diverse gemeenteraadsleden misschien ook wel van mening veranderen over steun aan Twente aan de hand van deze uitspraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08:30
Ik denk ook dat het allemaal wel mee valt. Hij wil nu even heel streng klinken en er een grote consequentie aan hangen, maar de licentie intrekken is altijd al een optie geweest. Ook toen ze 'maar' 50.000(?) boete kregen en uitsluiting van Europees voetbal, wat toch al niet haalbaar is.

Die oneliners over een bevrijd en een goochel act voegen daar maar weinig aan toe.

Sowieso zou hij na het hele Oranje debacle al weg moeten zijn, maar ook daar verkoos hij zichzelf boven andere belangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
dutchgio schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 18:18:
Ik denk ook dat het allemaal wel mee valt. Hij wil nu even heel streng klinken en er een grote consequentie aan hangen, maar de licentie intrekken is altijd al een optie geweest. Ook toen ze 'maar' 50.000(?) boete kregen en uitsluiting van Europees voetbal, wat toch al niet haalbaar is.

Die oneliners over een bevrijd en een goochel act voegen daar maar weinig aan toe.

Sowieso zou hij na het hele Oranje debacle al weg moeten zijn, maar ook daar verkoos hij zichzelf boven andere belangen.
Inderdaad, maar deze man heeft niemand boven hem en vrijwilliger zal hij nooit vertrekken.
Hij word ook steeds doller op de aandacht die hij krijgt vanuit zijn functie.

We kunnen veel zeggen over zijn voorgangers maar die kwamen minder vaak met dergelijk slechte uitspraken.
Maar zolang hij geen verantwoording hoeft af te leggen zal dit nooit veranderen. Als ik zijn baas was had ik hem al lang terug gefloten en hem naar een mediatraining gestuurd.

edit:
Hoe triest zou het zijn als intern bij de KNVB al lang duidelijk is dat Twente de licentie behoud en alles goed gaat omdat de KNVB een oogje dichtknijpt.
Maar dat Bertje toch even deze uitspraken doet zodat hij er streng uitziet.

[ Voor 10% gewijzigd door Deadsy op 02-03-2016 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 09:57:
@ Gonadan:
Goed beschouwd was Ajax in 2011 natuurlijk wel gewoon door. Door echter een wedstrijd tegen Madrid waar de 100% correcte 1-0 en 2-0 van Ajax werden afgekeurd, en op hetzelfde moment Lyon in 1 helft 7x scoorde waar ze de eerste helft er niets van bakten, waren ze er uit.

Die jaren daarna was het inderdaad wel gewoon kansloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
PWM schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 19:28:
[...]

Goed beschouwd was Ajax in 2011 natuurlijk wel gewoon door. Door echter een wedstrijd tegen Madrid waar de 100% correcte 1-0 en 2-0 van Ajax werden afgekeurd, en op hetzelfde moment Lyon in 1 helft 7x scoorde waar ze de eerste helft er niets van bakten, waren ze er uit.

Was dat gedrocht uit Lyon al bijna vergeten. Als dat geen matchfixing was weet ik het ook niet meer inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:46
Deadsy schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 18:22:
[...]

Inderdaad, maar deze man heeft niemand boven hem en vrijwilliger zal hij nooit vertrekken.
Hij word ook steeds doller op de aandacht die hij krijgt vanuit zijn functie.

We kunnen veel zeggen over zijn voorgangers maar die kwamen minder vaak met dergelijk slechte uitspraken.
Maar zolang hij geen verantwoording hoeft af te leggen zal dit nooit veranderen. Als ik zijn baas was had ik hem al lang terug gefloten en hem naar een mediatraining gestuurd.

edit:
Hoe triest zou het zijn als intern bij de KNVB al lang duidelijk is dat Twente de licentie behoud en alles goed gaat omdat de KNVB een oogje dichtknijpt.
Maar dat Bertje toch even deze uitspraken doet zodat hij er streng uitziet.
Fc Twente gaat een goede 2e seizoenshelft draaien en eindigt in de middenmoot, daarna krijgen ze als straf precies genoeg punten in aftrek dat ze geen nacompetitie hoeven te spelen en dat was het.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
ph4ge schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 19:45:
[...]

Fc Twente gaat een goede 2e seizoenshelft draaien en eindigt in de middenmoot, daarna krijgen ze als straf precies genoeg punten in aftrek dat ze geen nacompetitie hoeven te spelen en dat was het.
Denk dat het ook zo zal lopen. Vraag me wel af of het niet verkopen van Ziyech in de winter nog gevolgen gaat hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:52
RoD schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 18:09:
[...]

Nu.nl heeft een belangrijk deel van de uitspraken bij Tubantia weggelaten...
Munsterman moet zich melden

De bondsman noemt het een trieste constatering dat het bestuurlijk één grote puinhoop is bij FC Twente. Er is volgens Van Oostveen maar één manier waarop Twente gered kan worden: "Er moet zo snel mogelijk een crediteurenakkoord komen."

Hij roept Munsterman, Van der Laan en Trebbe dan ook expliciet zich te melden en een akkoord te sluiten met de club. "Dat moet echt gebeuren en ik vind ook dat ze een morele verantwoordelijk hebben richting de fans en de achterban om dat te doen."
Als je dat leest lijkt het er meer op dat hij druk wil zetten op de ex-commissarissen-schuldeisers. Het hele reddingsplan met de gemeente en een afboeking bij de schuldeisers had namelijk een deadline die niet is gehaald omdat het onderzoek langer duurde dan voorzien. In dat plan zouden leningen van de heren een lager rentepercentage krijgen en ik geloof ook achtergesteld worden. Omdat de deadline is verstrekken moet er opnieuw een akkoord worden bereikt/gegeven. Dat hebben de commissarissen (nog) niet gedaan.

Maarrem, geeft iemand de amateurs een kans vanavond? Het lijkt me fantastisch als ze de finale halen!

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Nee die zijn kansloos, Utrecht wint wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Die amateurclub heeft 1 ding bereikt, gewonnen van een 1ste divisie laagvlieger. Leuk, maar voor de rest waren het amateurs waar ze tegen gespeeld hebben. Kansloos vanavond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Laatst online: 06:46
PWM schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 20:29:
Die amateurclub heeft 1 ding bereikt, gewonnen van een 1ste divisie laagvlieger. Leuk, maar voor de rest waren het amateurs waar ze tegen gespeeld hebben. Kansloos vanavond
Volgens mij ook Emmen?

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06:33

Vos

AFCA

Klopt, in oktober was dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:39
Voorlopig staat het toch mooi nog 0-0 :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Utrecht heeft t moeilijk zat. Weten al die mensen die normaal niet komen ook weer waarom ze normaal niet komen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-07 11:23
Niet te geloven. Boymans wordt voortdurend opgehemeld, terwijl hij toch echt een waardeloze spits is.
Deze waardeloze pot voetbal is het directe gevolg van de o zo charmante 'we smijten alles in een grote pot en trekken er steeds 2 teams uit'-loting.

Mij lijkt een loting met plaatsing zoals bij een tennistoernooi een veel beter systeem. Dan kan je nog steeds mindere goden hebben die ver komen, zoals Martin Verkerk, maar die hebben dan wel iets gepresteerd. Uiteindelijk zit niemand op een finale Richel Hogenkamp - Serena Williams te wachten, afgezien van wat familie en vrienden.

Wel stuitend om te zien dat een Eredivisieploeg uit het linkerrijtje onvoldoende in huis geeft om in eigen stadion 11 verdedigende stucadoors, schilders en vakkenvullers weg te spelen.

Ach en door een eigen goal op voorsprong komen, klasse hoor :|

[ Voor 57% gewijzigd door Witte op 02-03-2016 22:17 ]

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Och, ik heb een collega die voor Utrecht is. Na weken lol om mijn club, vind ik dit dan wel leuk. Hij is pislink via de app :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ach, uitstel van executie. Hij gaat gewoon een keer goed vallen.

Edit: dus

En nu word het 3-0

[ Voor 23% gewijzigd door PWM op 02-03-2016 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Daar istie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-07 11:23
... Tis gedaan ...

En die blijdschap, alsof er een goal is gemaakt in de champignonsleague-finale... Aandoenlijk.

[ Voor 73% gewijzigd door Witte op 02-03-2016 22:18 ]

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08:57

PauseBreak

derp!

Nou dan hebben ze het toch lang vol weten te houden. Niet zo gek ook met dat extreem slechte spel dat Utrecht op de mat legt :D

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05:42
Jammer, twas leuk zolang het duurde.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Zo daar was het wachten op idd, maar toch knap gedaan van die amateurs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sup4rdurt
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-09 22:57
Trieste reacties hierboven, heren. Ik denk dat het voor elke Eredivisieclub een lastig pot voetbal spelen is tegen 11 man in de 16. Moet ook gezegd worden dat VVSB dit knap heeft volgehouden.
Ben ook van mening dat Utrecht al eerder in de wedstrijd veel meer druk moest zetten ipv dat eeuwige geschaak; je hebt een helft lang gezien dat dat weinig effectief is.

En ik neem aan dat jullie allemaal voor Feyenoord of AZ zijn?

Why waste time say lot word when few word do trick? | Tweakblog: durt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
Chckdsk! schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 23:14:
Denk meer dat het met sympathie voor de underdog te maken heeft. Maar ik neem aan dat jij een Utrecht supporter bent, je laat je wel heel erg kennen... :/

Het is redelijk uniek dat een 'amateurclub' zo ver in de beker komt, zo'n club krijgt dan wat extra aandacht en ook wat meer sympathie. Overigens is het wel uniek, maar de zoals terecht - maar niet helemaal juist ;) - opgemerkt, was de prestatie van VVSB niet zo heel bijzonder. Naast een aantal andere amateurclubs hebben ze een slecht draaiend Den Bosch - op een miraculeuze wijze uitgeschakeld en gewonnen van Emmen. Maar iedere Topklasse club kan incidenteel winnen van een Eerste Divisie club. En van een echte amateurclub is in de Topklasse natuurlijk helemaal geen sprake. Menig Topklasse club heeft een zelfde of zelfs groter spelersbudget dan menig Eerste Divisie club. In de Eerste Divisie spelen over het algemeen wat jongere, talentvolle, maar niet zo ervaren spelers die hopen nog een stap omhoog te kunnen maken. De Topklasse wordt vooral bevolkt door oudere, meer ervaren spelers, die die stap niet meer kunnen of willen maken of die voor hebben gekozen om een stapje terug te doen, zodat ze met minder training en een niet geringe beloning ook kunnen werken aan hun carrière na(ast) het voetbal. Doordat ze minder trainen, zullen ze fysiek wat te kort komen en het een heel seizoen lastig hebben in de Eerste Divisie, maar voetballend doen ze echt niet onder voor de meeste clubs in de Eerste Divisie. Zo'n incidentele overwinning op Emmen en een miraculeuze op Den Bosch zijn niet zo vreemd. Wanneer zo'n club een Eredivisie club meer dan een uur lang tegen kan houden, dan is wat leedvermaak niet zo vreemd. Dat was bijvoorbeeld ook het geval toen Ajax het een aantal jaar geleden verdomd lastig had tegen - ik dacht - Kozakken Boys. 99 van de 100 keer zal de Eredivisieclub uiteindelijk wel als winnaar boven komen, dat lukte Ajax een aantal jaar terug en dat was vanavond met Utrecht ook het geval.

Het hoort naar mijn idee ook wel een beetje bij de charme van een bekertoernooi, je ziet in Nederland zelden dat een Eerste Divisie of Topklasse club zo ver komt. Van mij zou dat wel vaker mogen gebeuren.

[ Voor 7% gewijzigd door lateef op 03-03-2016 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Chckdsk! schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 23:14:
Trieste reacties hierboven, heren. Ik denk dat het voor elke Eredivisieclub een lastig pot voetbal spelen is tegen 11 man in de 16. Moet ook gezegd worden dat VVSB dit knap heeft volgehouden.
Ben ook van mening dat Utrecht al eerder in de wedstrijd veel meer druk moest zetten ipv dat eeuwige geschaak; je hebt een helft lang gezien dat dat weinig effectief is.

Nee hoor, gewoon PSV-fan. Wat FC Utrecht liet zien was gewoon extreem slecht. Het was zó slecht dat ik in de 65e minuut de tv heb uitgezet en naar bed ben gegaan. Het was echt werkelijk waar totaal niet om aan te gluren die pot. Nul tempo, nul aanvallende ideeën, nul uitgespeelde kansen, nul effectieve passeerbewegingen. Heel veel balletjes breed en terug, op nul tempo.

En ja, natuurlijk wint Utrecht dat uiteindelijk "simpel" met 3-0, maar als je even wat kritischer kijkt naar hoe dat is gegaan... Ik zou bijna Rob Geus bellen voor zijn beroemde uitspraak.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-09 13:20

On_E

Housemusic

Lekker zeiken op Utrecht, maar wij staan in de finale.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PWM schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 19:28:
[...]

Heb je gelijk in. De enige reden dat Ajax niet door ging, was corruptie.

Maar als ik die poule vergelijk met die van PSV, vind ik 'm niet veel zwaarder. Ueberhaupt niet zwaarder zelfs. Die Kroaten waren kanonnenvoer (CSKA van nu is veel sterker), Wolfsburg moet je hoger aanslaan dat dat Lyon, de hoogtijdagen van l'OL liggen veel verder terug. Alleen is Real Madrid duidelijk sterker dan het Manchester United waar PSV tegen speelde.

Dan kun je a la de Boer zeggen "PSV had geen Barcelona of Real", maar PSV had ook geen kanonnenvoer club in de poule, alle 3 de tegenstanders waren voor een NLse club heel lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En Utrecht? Tegen amateurs heb je altijd alles te verliezen en weinig te winnen, die spelen de wedstrijd van hun leven. Aantrekkelijk wordt dat zelden tot nooit. Als Ajax of PSV tegen zo'n club speelt ook niet.

Een heel normaal wedstrijdverloop dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 07:51:
Ajax [...] PSV [...] PSV [...] de Boer [...] PSV [...] PSV
Ik zal het nog één keer proberen uit te leggen. :)

2011-2012
• PSV niet bij eerste twee, dus EL.
• PSV wint een poule met Warschau, Hapoel en Rapid.
• PSV wint de volgende ronde tegen Trabzonspor.
• PSV ligt daarna in maart eruit, tegen Valencia.
Een prima seizoen waarbij je pech hebt dat je een club Valencia zo vroeg tegen komt.

2012-2013
• PSV komt een poule met Dnjepr, Napoli en Solna niet door.
Een teleurstellend Europees seizoen met veel kritiek van PSV-haters.

2013-2014
• PSV weet zich niet te kwalificeren voor de CL.
• PSV komt een poule met Ludogerets, Chornomoretes en Dinamo niet door.
Een teleurstellend Europees seizoen met veel kritiek van PSV-haters.

2014-2015
• PSV eindigt in de poule zeer ruim achter Dinamo, maar net voor Estoril en Panathinaikos.
• PSV vliegt er de eerstvolgende ronde kansloos uit tegen Zenit.
Iets minder teleurstellend, maar velen hadden op meer gehoopt.

2015-2016
• PSV kampioen dus CL.
• PSV weet in de poule behalve Wolfsburg wel United en CSKA achter zich te houden.
• Nu in maart is de kans om door te gaan nog open.
Een lekker seizoen.

Dát bedoel ik met de juiste omstandigheden. Ik zie geen enkele reden om vergelijkingen met een andere club te maken, ik kijk zuiver naar PSV. Na jaren Europese armoe gaat het één keer echt lekker en meteen roepen enkelen dat heel Nederland een voorbeeld aan PSV moet nemen. Dat vind ik nogal opportunistisch en daarom vind ik die opmerking niet objectief.

Het feit dat Manchester United niet optimaal draaide is ditmaal gunstig geweest voor PSV, want iedereen met gezond verstand weet dat als zowel Wolfsburg als United goed draaien het erg lastig is om on zo'n poule door te gaan. Gelukkig was het op papier erger dan in de praktijk.

Ajax heeft dus helemaal geen hol te maken met die redenatie en ik zie dan ook totaal geen reden om die erbij te betrekken. :?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 07:52:
En Utrecht? Tegen amateurs heb je altijd alles te verliezen en weinig te winnen, die spelen de wedstrijd van hun leven. Aantrekkelijk wordt dat zelden tot nooit. Als Ajax of PSV tegen zo'n club speelt ook niet.

Een heel normaal wedstrijdverloop dus.
ga het nou niet lopen te verdedigen, het was ondanks de geflatterde 3-0 gewoon een slechte prestatie.
het is ook juist andersom, het zijn de amateurs die alles te verliezen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

dutchgio schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 09:43:
[...]

ga het nou niet lopen te verdedigen, het was ondanks de geflatterde 3-0 gewoon een slechte prestatie.
Geflatteerde 3-0? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinG
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 30-12-2022
VVSB heeft het leuk geprobeerd en lang volgehouden, dat het op het eind nog 3-0 wordt is een beetje sneu natuurlijk. Na de 1-0 was het klaar... VVSB zou toch nooit gaan scoren tegen Utrecht.

Voedingsadviseur bij Voeding-en-fitness.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Laatst online: 08:52
Tsja als 1 van die kansen bijvoorbeeld die hele grote kans van Haller voor de rust in gaat. Valt er niks te zeuren. Maar daar had je gewoon pech. Uiteindelijk gaat het om winst en win je nog met 3-0. Zonder in de problemen te komen ja het zijn amateurs maar ja het is ook de halve finale beker. Enige wat telt is winst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Joostje123 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 10:02:
Tsja als 1 van die kansen bijvoorbeeld die hele grote kans van Haller voor de rust in gaat. Valt er niks te zeuren. Maar daar had je gewoon pech. Uiteindelijk gaat het om winst en win je nog met 3-0. Zonder in de problemen te komen ja het zijn amateurs maar ja het is ook de halve finale beker. Enige wat telt is winst.
In de eerste helft alleen al 15 keer op doel geschoten... En dan noemt iemand de 3-0 geflatteerd. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Dutchgio zegt het eigenlijk precies verkeerd op. De enige die wat kan verliezen is FC Utrecht. De verwachting is dat je zo'n amateurclub lachend met twee vinders in de neus oprolt, doe je dat niet dan is het meteen slecht. De amateurs hebben niets te verliezen, de verwachting is dat ze eraf gaan en alles wat aan tegenstand lukt is mooi meegenomen.

Ik kan mij nog een heleboel wedstrijden tegen amateurclubs herinneren van verschillende clubs in het bekertoernooi. Een sprankelende 7-0 zit er bijna nooit in. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
BREKEND: Feyenoord gaat vanavond winnen met 2-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-09 19:29

Niku

Alagaesii

Lekkerboeie86 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 11:41:
Zet dat even in spoiler tags.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Lekkerboeie86 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 11:41:
Ik heb mijn belchinees ingeschakeld, en die was 'elvool te pollen', 10-1.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Blijkbaar heeft van Oostveen een aanvullende verklaring op de site van de KNVB gezet na de nogal negatieve reacties op zijn recente uitspraken met betrekking tot Twente.

Deze nieuwe uitspraken waren helemaal niet nodig geweest als hij de eerdere uitspraken niet had gemaakt.
Maar ik betwijfel dat hij nu zijn les geleerd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

http://m.fcupdate.nl/voet...ergroot-titelkansen-ajax/

Mocht zoiets gebeuren dan kan het natuurlijk niet uitblijven dat de verbasteringen van KNVB weer om de hoek komen. :D

Mag toch hopen dat ze een dergelijk scenario niet serieus overwegen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:21
Zit nu nog ff studio voetbal te kijken

Praten ze nb nog over Maher
Maher is toch al lang niet meer belangrijk??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Laatst online: 07:19
Gonadan schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 18:46:

Mocht zoiets gebeuren dan kan het natuurlijk niet uitblijven dat de verbasteringen van KNVB weer om de hoek komen. :D

Wat zijn de opties dan? Je kan slechts tegen PSV zeggen, hou die punten maar. De enige eerlijke optie die in een dergelijk scenario is, is het scenario wat wordt geschetst. Dus alle wedstrijden van FC Twente worden geschrapt uit de competitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

JanW schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 18:53:
[...]

Wat zijn de opties dan? Je kan slechts tegen PSV zeggen, hou die punten maar. De enige eerlijke optie die in een dergelijk scenario is, is het scenario wat wordt geschetst. Dus alle wedstrijden van FC Twente worden geschrapt uit de competitie.
De competitie uit laten spelen. :?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Gonadan schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 18:56:
[...]

De competitie uit laten spelen. :?
Nee dat zou veel te simpel zijn.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
Dat is reinste competitie vervalsing, de spelers van FC Twente zullen er nergens meer voor gaan en zullen de komende tegenstanders alle punten bij FC Twente vandaan kunnen sprokkelen.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Quad schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 19:09:
Dat is reinste competitie vervalsing, de spelers van FC Twente zullen er nergens meer voor gaan en zullen de komende tegenstanders alle punten bij FC Twente vandaan kunnen sprokkelen.
Valt wel mee, een nieuw contract elders als ze het goed doen :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
Dat zou je wel zeggen maar toch.. Het zal een potentieel scenario zijn wat mee speelt in een dergelijke beslissing.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Quad schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 19:10:
Dat zou je wel zeggen maar toch.. Het zal een potentieel scenario zijn wat mee speelt in een dergelijke beslissing.
En aan de andere kant zal ook meespelen dat je hiermee als voetbalbond de uitkomst van de competitie enorm kunt beïnvloeden. Volgens mij zijn beide duels voor de titelkandidaten al gespeeld tegen deze club, dus laat de uitslagen gewoon staan.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanG-BuiK-ZwijN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-09 10:04

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

ik zie het of gebeuren dat Twente het seizoen mag afmaken en daarna teruggezet gaat worden en er dus mogelijk extra playfoss voor promotie komen zodat er een 3de club promoveerd in dit geval word de competitiestand niet beinvloed door wegvallen van resultaten (PSV zou dan 1 puntje nder ajax staan in verliespunten als dat wel zou gebeuren).

een 2de mogelijkheid is als 1 maar dat twente 20 punten aftrek krijgt of zoiets en dus ook dan het seizoen kan afmaken en alsong al dan niet teruggezet word.

Hoop liever dat de punten behouden blijven voor alle clubs en Ajax gewoo met 0-4 wint (4x Milik) in Eindhoven :+ :+

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
PauseBreak schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 19:12:
[...]

En aan de andere kant zal ook meespelen dat je hiermee als voetbalbond de uitkomst van de competitie enorm kunt beïnvloeden. Volgens mij zijn beide duels voor de titelkandidaten al gespeeld tegen deze club, dus laat de uitslagen gewoon staan.
Ajax heeft 1x en PSV heeft al 2x tegen ze gespeeld.
PSV zou dan wel 1 wedstrijd minder gespeeld hebben dan Ajax.

En wat het leukst is vind ik dan bijzaak, gewoon de regels volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Deadsy schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 19:28:
[...]

Ajax heeft 1x en PSV heeft al 2x tegen ze gespeeld.
PSV zou dan wel 1 wedstrijd minder gespeeld hebben dan Ajax.

En wat het leukst is vind ik dan bijzaak, gewoon de regels volgen.
Aha, ik dacht dat Ajax ook al de tweede had gespeeld. Nou ja, dat is lood om oud ijzer dan.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanG-BuiK-ZwijN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-09 10:04

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

ajax - twente is/gaat zijn/zou zijn 1 mei , in verliespunten komt ajax dan 1 punt boven psv te staan ipv andersom als de resultaten van twente geschrapt gaan worden ;)

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Gonadan schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 18:46:

Te bezopen voor woorden. En ik denk dat je dan ook serieus moet bedenken dat niemand dit acceptabel vindt.

De KNVB heeft zelf jarenlang forse, zeer forse steken laten vallen, en nou zou je alle clubs de punten afnemen die ze eerlijk verdiend hebben, omdat je zelf je schijnheilige hachie wilt redden?

Bezopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:15

St@m

@ Your Service

Ik denk dat (als ze al de licentie gaan innemen) dat pas na dit seizoen gebeurd.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Ramzzz schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 19:53:
[...]

Te bezopen voor woorden. En ik denk dat je dan ook serieus moet bedenken dat niemand dit acceptabel vindt.

De KNVB heeft zelf jarenlang forse, zeer forse steken laten vallen, en nou zou je alle clubs de punten afnemen die ze eerlijk verdiend hebben, omdat je zelf je schijnheilige hachie wilt redden?

Bezopen.
Dit is gewoon de praktische uitwerking van de reglementen zodra een club om wat voor reden dan ook uit competitie wordt genomen. Nu het mogelijk in de eredivisie plaatsvindt en het de titelstrijd beïnvloed is het opeens een bijzonder iets, maar bij amateurs is het al jaren zo dat meerdere keren per jaar op deze wijze een competitie wordt aangepast en eigenlijk niet meer dan normaal (maar soms vervelend).

Er van uitgaande dat Twente daadwerkelijk zijn licentie kwijt raakt is de enige andere optie om Twente bewust uitstel te geven tot de competitie geheel gespeeld is. Maar in feite zou je dat ook als competitievervalsing kunnen opvatten richting de clubs die puntverlies hebben geleden tegen Twente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dutchgio schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 09:43:
[...]

Dat slaat nergens op. Utrecht heeft gewonnen en staat in de finale. Voetbal is topsport, volgens de regels van de topsport is het never nooit een slechte prestatie. Dan heb je het niet begrepen.

Als je het bekijkt als entertainment, dan valt er wel wat op aan te merken.

Ik denk dat geen enkele ploeg er een aantrekkelijke wedstrijd van had gemaakt tegen VVSB. Ajax of PSV zouden met zo weinig mogelijk moeite willen winnen. En gelijk hebben ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Sempy schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 20:02:
[...]

Dit is gewoon de praktische uitwerking van de reglementen zodra een club om wat voor reden dan ook uit competitie wordt genomen. Nu het mogelijk in de eredivisie plaatsvindt en het de titelstrijd beïnvloed is het opeens een bijzonder iets, maar bij amateurs is het al jaren zo dat meerdere keren per jaar op deze wijze een competitie wordt aangepast en eigenlijk niet meer dan normaal (maar soms vervelend).

Er van uitgaande dat Twente daadwerkelijk zijn licentie kwijt raakt is de enige andere optie om Twente bewust uitstel te geven tot de competitie geheel gespeeld is. Maar in feite zou je dat ook als competitievervalsing kunnen opvatten richting de clubs die puntverlies hebben geleden tegen Twente.
En jij denkt dat het belang van een club om kampioen te worden (en CL te halen) daaraan ondergeschikt is?

PSV heeft die punten 'fair & square' behaald, in de tijd dat de KNVB zat te slapen. het gaat niet om 'kampion worden', het gaat wel om de CL-miljoenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Sempy schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 20:02:
Maar in feite zou je dat ook als competitievervalsing kunnen opvatten richting de clubs die puntverlies hebben geleden tegen Twente.
Nee hoor, die hebben zelf die punten verloren. Het gaat om de kans hebben de punten te winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ramzzz schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 20:12:
[...]

En jij denkt dat het belang van een club om kampioen te worden (en CL te halen) daaraan ondergeschikt is?

PSV heeft die punten 'fair & square' behaald, in de tijd dat de KNVB zat te slapen. het gaat niet om 'kampion worden', het gaat wel om de CL-miljoenen.
Je kunt het ook als vervalsing opvatten dat Twente clubs punten heeft afgesnoept met behulp van spelers die ze nooit hadden mogen halen. Ook daar hangt nu CL van af. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Gonadan schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 20:19:
[...]

Je kunt het ook als vervalsing opvatten dat Twente clubs punten heeft afgesnoept met behulp van spelers die ze nooit hadden mogen halen. Ook daar hangt nu CL van af. ;)
Ja, en al die spelers die nu bij andere clubs spelen dan ze hadden gedaan als Twente niet zo'n aantrekkelijke prooi was geweest (Ziyech naar Feyenoord! Of Ajax! Of bij Heerenveen gebleven!) in andere competities (Tadic niet naar Southampton! Puntenaftrek) spelen, die zich nooit in de kijker hadden kunnen spelen, als ze niet bij Twente hadden kunnen opklimmen, en en en...

:N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Laatst online: 07:19
Neem als voorbeeld WKE die kort geleden failliet is verklaard. http://www.fcupdate.nl/vo...nieuws-voor-afc-en-sneek/. AFC heeft daar 6 punten verloren en staat ineens vierde op de ranglijst.

Laat ik voorop stellen dat ik hoop dat het niet gebeurt, maar mocht het gebeuren is het meest logische wat je kan bedenken dat alle resultaten tegen Twente worden geschrapt. Er zijn teams die maar één keer tegen Twente hebben gespeeld, wil je die dan op 33 wedstrijden laten eindigen en sommige teams op 34? Dat zou nog meer ruiken naar competitievervalsing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ramzzz schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 20:26:
Ja, en al die spelers die nu bij andere clubs spelen dan ze hadden gedaan als Twente niet zo'n aantrekkelijke prooi was geweest (Ziyech naar Feyenoord! Of Ajax! Of bij Heerenveen gebleven!) in andere competities (Tadic niet naar Southampton! Puntenaftrek) spelen, die zich nooit in de kijker hadden kunnen spelen, als ze niet bij Twente hadden kunnen opklimmen, en en en...

:N
Riudiculiseer het maar. Geen enkele oplossing zal helemaal eerlijk zijn, Twente verpest het gewoon voor iedereen op deze manier.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
pffff wat wordt AZ gematst met geel

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Ramzzz schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 20:12:
[...]

Of de KNVB de punten aftrekt of de ploegen die nog tegen Twente moeten gewoon 3 punten krijgen. Het is hoe dan ook nadelig voor iemand.

Gewoon de regels volgen en klaar dan is er ook minder gezeik, want je krijgt pas echt gezeik als je de regels niet gaat volgen puur om 1 club tegemoet te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Juist. Nogmaals, dit zei je:
Zo eerlijk moeten we wel zijn. Een kwalitatieve vergelijking met Ajax is iets waar ik totaal niet op uit ben. Dat het dubbeltje voor Ajax een aantal keer de verkeerde kant op viel is ook een feit. Wat ik wil suggereren is dat het nogal opportunistisch is om te stellen dat PSV het grote voorbeeld voor Nederland moet zijn omdat ze nu toevallig wel een keer succes in Europa hebben.
Ajax heeft een aantal keer pech gehad, het succes van PSV is toeval.

Mij lijkt een stelling als "Ajax moet een voorbeeld nemen aan PSV" gewoon fair en conform de geleverde prestaties in de CL. Je moet je spiegelen aan de sporter, het team dat presteert. Als jij vindt van niet, is Ajax topclub af.

Jij gooit het op toeval en geluk als cruciale factor voor het succes van PSV, dat houdt automatisch in dat Ajax te weinig geluk heeft gehad, zeker als je zegt dat het een "feit" is dat voor Ajax het dubbeltje de verkeerde kant op viel. Je kunt wel beweren dat je dat niet wil suggereren, maar dat doe je heel impliciet. Dus die bewering heeft geen waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ah ok, inhoudelijk ga je er niet meer op in dus maar selectief citeren uit eerdere posts? Je begrijpt dat er een lijn in zit een ik steeds duidelijker probeer te maken wat ik bedoel?

Of heb nu je mening al klaar, weet jij beter dan ik zelf wat ik bedoel en heeft elke discussie totaal geen zin? :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Lukassen had nu 1* rood en 2* geel moeten hebben. Echt een schande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gonadan schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 21:09:
[...]

Ah ok, inhoudelijk ga je er niet meer op in dus maar selectief citeren uit eerdere posts? Je begrijpt dat er een lijn in zit een ik steeds duidelijker probeer te maken wat ik bedoel?

Of heb nu je mening al klaar, weet jij beter dan ik zelf wat ik bedoel en heeft elke discussie totaal geen zin? :)
Je maakt impliciet de vergelijking met Ajax, beweert daarbij dat je niet wil vergelijken maar dat het toch echt vooral mee zat bij PSV! Over Ajax wil je het niet hebben, maar het zat een aantal keer tegen en de Boer heeft gelijk als ie PSV en Ajax vergelijkt, wat jij ABSOLUUT niet wil doen uiteraard. Maar het klopt wel, want laten we eerlijk blijven...

Ik ruik hypocrisie. En het ruikt niet naar bloemetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-09 20:24
Hij zat net vol op de enkels, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
PutO :+ :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-09 17:53
El Ahmadi...
Die maakt ook echt nooit een goal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 21:15:
Je maakt impliciet de vergelijking met Ajax, beweert daarbij dat je niet wil vergelijken maar dat het toch echt vooral mee zat bij PSV! Over Ajax wil je het niet hebben, maar het zat een aantal keer tegen en de Boer heeft gelijk als ie PSV en Ajax vergelijkt, wat jij ABSOLUUT niet wil doen uiteraard. Maar het klopt wel, want laten we eerlijk blijven...

Ik ruik hypocrisie. En het ruikt niet naar bloemetjes.
Jij haakte in op de discussie en kwam zelf met Ajax aanzetten, ik heb vanaf het begin gezegd dat ik het los over psv had. Jij blijft er keert op keer op terug komen.

Op dit moment ben je echt alles uit verband aan het trekken om maar je vete te kunnen vervolgen. Prima als jij daar gelukkig van wordt, maar ik doe niet mee aan dat kinderachtige psv vs ajax gedoe.

In mijn optiek heb ik in mijn meest recente post erg duidelijk uitgelegd waarom PSV nu ineens als grote voorbeeld noemen mij te ver gaat. Mocht je daar verder niets mee kunnen dan laten we het hierbij, zonde van mijn tijd anders. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

http://www.fcupdate.nl/vo...aken-ondanks-onzekerheid/

Dit zou dus in principe voor Twente ook gewoon kunnen toch?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Andere situatie en bij Twente gaat het om flink hogere bedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Deadsy schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 21:34:
[...]

Andere situatie en bij Twente gaat het om flink hogere bedragen.
Dat zeker, maar de KNVB kan ook pas aan het einde van het seizoen uitspraak doen en de licentie intrekken. Mits juridisch mogelijk uiteraard.

Dan blijft de invloed op de competitie beperkt en kan je toch je straf uitdelen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Wow Feyenoord. Het gaat aardig. Jammer dat lukassen nog in het veld staat. Had al 2-0 moeten staan, maarja el armada kan niet scoren hè

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Gonadan schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 21:40:
[...]

Dat zeker, maar de KNVB kan ook pas aan het einde van het seizoen uitspraak doen en de licentie intrekken. Mits juridisch mogelijk uiteraard.

Dan blijft de invloed op de competitie beperkt en kan je toch je straf uitdelen.
Maar het is dan wel een zwakkere straf en de competitie beïnvloed je toch wel.
Want dat ze de licentie kwijt raken zal al voor het einde van het seizoen bekend worden en dan heb je de aanhang, de spelers die misschien ongemotiveerd zijn etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Deadsy schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 21:43:
Maar het is dan wel een zwakkere straf en de competitie beïnvloed je toch wel.
Want dat ze de licentie kwijt raken zal al voor het einde van het seizoen bekend worden en dan heb je de aanhang, de spelers die misschien ongemotiveerd zijn etc.
De straf hoeft niet zwakker te zijn, de uitspraak is slechts later.

Het was natuurlijk wel mijn idee dat het dan binnenskamers zou blijven, anders heeft het inderdaad geen zin. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Pagina: 1 ... 53 ... 119 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[html]<h2>Voor het EK2016 in Frankrijk: Themaforum: Sportzomer</h2>~[/html]
Voor de FIFA-perikelen: [Voetbal] FIFA-perikelen en opvolging Blatter
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2015/2016
Voor FC-Twente: FC Twente - hoe nu verder