Martijndoes schreef op maandag 29 februari 2016 @ 12:51:
Het zijn vooral de salarissen. Ook ajax/psv zou best 30M op tafel kunnen leggen voor een speler maar voor 1M per jaar komen die spelers gewoon niet. Als we het voor elkaar kunnen krijgen om het financieel zo te regelen dat de salarisplafonds boven de 2M komen, gaan we al een stuk beter meedoen omdat de talenten dan 2/3 jaar langer blijven.
Het salarisplafond is simpelweg onderdeel van het beleid van een club, de overkoepelende voetbalorganisaties hebben hier geen invloed op. Wat mij betreft moeten deze organisaties zich hier ook niet mee bemoeien.
Financial FairPlay is ook een zinloos compromis, en mag wat mij betreft ook meteen weer afgeschaft worden.
Als City deze zomer 1,5 miljard uit wil geven om half bayern en barcelona leeg te kopen voor Guardiola dan moet kunnen. Voetbalclubs zijn in mijn ogen bedrijven en zouden ook op die manier behandelt moeten worden.
In Nederland zijn er naar mijn bescheiden mening een paar problemen:
- Jeugdspelers gaan vaak al naar het buitenland voordat ze in een eerste elftal komen
- "Top"spelers vinden de Eredivisie simpelweg niet interessant om financiële en sportieve redenen
- De Nederlandse markt is de klein om de Eredivisie financieel te laten groeien
Ik denk dat dit voornamelijk allemaal met de grootte van de Nederlandse markt voor het voetbal te maken heeft echter is niet het uitgesloten dat door de koopkracht van de Eredivisie clubs te vergroten het niveau omhooggaat.
@Hierboven, eens we heb een paar pieken gehad door een paar zeer goede generaties bij zowel Ajax en PSV. Het discussie is volgens mij voornamelijk dat de gemiddelde prestaties in Europa over de afgelopen jaren zeer zwak waren.
Volgens mij moeten we erg blij zijn met de Europese punten die PSV momenteel pakt, het gezeur dat PSV deze wedstrijden omdat .. (zwakke tegenstanders, gunstige loting etc blabla) is totaal niet relevant.
Dat juist de Frank de Boer een opmerking maakte over dat PSV geen Real/Barca in de poule had vond ik ook bijzonder kinderachtig. Een goede prestatie van PSV in Europa is ook voor Ajax zeer gunstig (hoewel we er voorlopig de nr2 van de competitie niet meer direct geplaatst is voor CL).
[
Voor 18% gewijzigd door
Bossie op 29-02-2016 13:07
]
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919