[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2015/2016 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 119 Laatste
Acties:
  • 247.575 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:32

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2015 @ 23:50:
Enige bron van zorg voor Ajax is het teruglopend bezoekersaantal gedurende competitiewedstrijden. Over het resultaat in de competitie hebben Ajacieden vooralsnog weinig te klagen.
Vind je? Over de ranglijst hoor je mij niet. Maar door het ijs zakken bij PSV en de tweede helft bij Feyenoord niet aan kunnen passen of omschakelen waardoor je het weggeeft vind ik wel iets om over te klagen. Je directe concurrenten heb je beide keren van verloren. Dat zijn wel de wedstrijden die nog het meest op Europees lijken.
Napo schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 07:04:
Het is toch onacceptabel dat Ajax deze wedstrijd laat lopen zodat ze komende zondag tegen Feyneoord kunnen exceleren. Dit is zo slecht voor het Nederlands voetbal. Dit komt het Nederlands voetbal iig niet ten goeden.

Dit gebeurt de laatste jaren wel van bij Ons Aller Ajax...
Goed gedaan, zo onder water. :D

[ Voor 25% gewijzigd door Gonadan op 06-11-2015 09:04 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 21:39
Pffff.. wat een kater in de Euroborg zeg. Marseille thuis waren we kansloos. Vervolgens creëer je in Liberec en Braga voldoende mogelijkheden, maar ben je gewoon niet scherp genoeg. Gisteravond hetzelfde verhaal. Op basis van twee weken terug dacht ik dat "we" Slovan thuis wel konden pakken. Eerste helft was goed genoeg, voldoende kansen en met wat meer geluk en scherpte maak je die goal. Datzelfde beeld in de tweede helft tot omstreeks de 70e/75e minuut, toen was het op. De tank leeg.
Dan wisselt Looi uiterst vaag en behouden, krijg je de mazzelgoal tegen die je zelf al 3 wedstrijden erg graag had willen hebben en zit het Europese avontuur erop.

Ik zei in het supportershome nog tegen vrienden.. dan zit je in een poule met Marseille, Braga en Slovan.. lig je er alsnog uit. Dan had ik liever Brugge, Napoli en Tottenham gehad ofzo.

Bah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:39
(jarig!)
Han schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 08:54:
[...]

Elk voorjaar en najaar het zelfde liedje; hoge luchtvochtigheid in de Arena zorgt er voor dat de grasmat spekglad wordt. Afgelopen zondag zag je het ook, de ene speler na de andere speler glijdt uit. Echt onacceptabel. De blessure van El Ghazi lag er aan ten grondslag.
Bedoel je niet dat de grasmat ten grondslag lag aan de blessure ipv andersom? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

rik86 schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 09:05:
Bedoel je niet dat de grasmat ten grondslag lag aan de blessure ipv andersom? ;)
Dat zeg ik toch ook? :)
.....hoge luchtvochtigheid in de Arena.... grasmat spekglad.... de ene speler na de andere speler glijdt uit.... De blessure van El Ghazi lag er aan ten grondslag.
Aan de grasmat zelf ligt het niet, het gaat om de vochtigheid die neerslaat op die grasmat. Het veld wordt spekglad. Het gras zelf is weinig mis mee, het ligt aan de omstandigheden die ontstaan. Ik zeg; zaag dat dak er af of doe deze alleen dicht bij overige evenementen. Voor, tijdens en na het voetbal moet het dak gewoon open zijn. Veldvoetbal is een buitensport, spelers mogen vies en nat worden. De enige keren dat het dak nut heeft is tijdens sneeuwval, maar dan moet je hopen dat de platen niet naar beneden komen...

[ Voor 12% gewijzigd door Han op 06-11-2015 10:08 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
BeefHazard schreef op donderdag 05 november 2015 @ 23:57:

Dan heb jij die keeper niet gezien in de thuiswedstrijd. Die man pakt álles.
Ja maar bij die ballen op de lat en paal dook de keeper en zat er alle keren toch bij lange na niet in de buurt. Dus dan had die bal met veel meer beheersing kunnen worden ingeschoten en waren het wel goals geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-09 09:53

PauseBreak

derp!

Gonadan schreef op donderdag 05 november 2015 @ 22:52:
[...]

Fier bovenaan in punten ja, maar het is nog steeds niet om aan te gluren. Daarnaast vind ik het nogal ambitieloos om als Nederlandse topclub genoegen te nemen met uitschakeling in zowel beker als Europa als november net begonnen is.

Koppen eraf heb ik nergens genoemd, maar ik verwacht wel meer dan er nu uit gehaald wordt.
Klopt helemaal. Ik hoor om me heen alle Ajax-fans ook steen en been klagen over hóe er wordt gevoetbald. Gisteravond werd er zelfs excuses gemaakt dat Ajax een dergelijke wedstrijd niet gewoon wint en dat ze oprecht hopen dat PSV kampioen wordt omdat Ajax gewoon niets in Europa te zoeken heeft.
En laten we eerlijk zijn, als je in deze poule je niet fluitend kwalificeert dan héb je ook niks te zoeken in Europa. Dat ligt deels ook aan de weigering van De Boer om af te wijken van het "Ajax principe" en om zijn ervaren krachten niet op te stellen.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alsnog een matig rondje Europees voetbal. Het begon uitstekend, met een ijzersterk PSV dat Wolfsburg vast zette en dikverdiend won.

Ik wist niet wat ik hoorde van Derksen trouwens, die sloeg Fenerbahce hoger aan dan Wolfsburg in de rust van Ajax-Fener. Want Fenerbahce wist wat ze deden en gaf meer tegenstand, Wolfsburg deed maar wat. Pardon?!

Tijd dat ie met pensioen gaat, veel verstand van voetbal had ie sowieso al niet, maar nu begint de ouderdom wel heel hard zijn tol te eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Laatst online: 10-09 13:23

Niku

Alagaesii

Verwijderd schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 13:06:
Alsnog een matig rondje Europees voetbal. Het begon uitstekend, met een ijzersterk PSV dat Wolfsburg vast zette en dikverdiend won.

Ik wist niet wat ik hoorde van Derksen trouwens, die sloeg Fenerbahce hoger aan dan Wolfsburg in de rust van Ajax-Fener. Want Fenerbahce wist wat ze deden en gaf meer tegenstand, Wolfsburg deed maar wat. Pardon?!

Tijd dat ie met pensioen gaat, veel verstand van voetbal had ie sowieso al niet, maar nu begint de ouderdom wel heel hard zijn tol te eisen.
Wat een grap :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

PauseBreak schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 13:03:
Dat ligt deels ook aan de weigering van De Boer om af te wijken van het "Ajax principe" en om zijn ervaren krachten niet op te stellen.
Zijn keuzes sta ik inderdaad niet altijd helemaal achter, een type Poulsen (hoe gammel ook) had nu best wat kunnen betekenen. Gudelj heb ik niet gezien.

Maar wat ik gisteren zag aan kansloze ballen is iets wat je met een opstelling niet gaat veranderen, dat zit gewoon helemaal mis in het koppie. Ik weet niet wat er aan de hand is maar als het gewoon niet meer lukt om een bal in iemands voeten te spelen of een voorzet _niet_ op de invaliden te mikken dan weet ik het ook niet meer.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Gonadan schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 13:29:
[...]

Zijn keuzes sta ik inderdaad niet altijd helemaal achter, een type Poulsen (hoe gammel ook) had nu best wat kunnen betekenen. Gudelj heb ik niet gezien.

Maar wat ik gisteren zag aan kansloze ballen is iets wat je met een opstelling niet gaat veranderen, dat zit gewoon helemaal mis in het koppie. Ik weet niet wat er aan de hand is maar als het gewoon niet meer lukt om een bal in iemands voeten te spelen of een voorzet _niet_ op de invaliden te mikken dan weet ik het ook niet meer.
Dat is gewoon een kwestie van veel teveel instructies meegeven. Die jongens kunnen het gewoon nooit goed doen en dat is erg slecht voor je zelfvertrouwen, het vertrouwen in je medespelers en het vertrouwen in je trainers. Ja, dan ga je wel slecht spelen. Zelfs Bazoer deelde in de miserie gisteren. Dat vind ik veelzeggend.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-09 15:44
Verwijderd schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 13:06:

Femerbahce was natuurlijk 3x niks, maar van Wolfsburg had ik ook meer verwacht.
Derksen slaat dan weer wat door zoals gewoonlijk, die is ook niet objectief..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:48

Fiber

Beaches are for storming.

OK, nieuwe ronde, nieuwe kansen. Op naar het WK 2018... :)F

De definitieve Oranje-selectie:

Doel: Jasper Cillessen (Ajax), Maarten Stekelenburg (Southampton) en Kenneth Vermeer (Feyenoord)

Defensie: Daley Blind (Manchester United), Jeffrey Bruma (PSV), Virgil van Dijk (Southampton), Daryl Janmaat (Newcastle United), Terence Kongolo (Feyenoord), Jairo Riedewald (Ajax), Kenny Tete (Ajax) en Joël Veltman (Ajax)

Middenveld: Jordy Clasie (Southampton), Davy Klaassen (Ajax), Wesley Sneijder (Galatasaray), Marko Vejinovic (Feyenoord), Georginio Wijnaldum (Newcastle United) en Riechedly Bazoer (Ajax)

Aanval: Bas Dost (VfL Wolfsburg), Eljero Elia (Feyenoord), Klaas-Jan Huntelaar (Schalke), Luuk de Jong (PSV), Quincy Promes (Spartak Moskou), Arjen Robben (Bayern München) en Memphis Depay (Manchester United)

Door: NU.nl

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
de enige linie waar ik me volledig in kan vinden is de doelmannen linie....

overigens laat Blind ook in deze linie zijn brevet van onvermogen zien door de basiskeeper van de alles of niets wedstrijd tegen Tsjechie nu niet eens te selecteren. Geeft hij daarmee zijn eigen stomme fout toe (niet dat Zoet schuldig is aan het verlies tegen Tsjechie)

[ Voor 64% gewijzigd door P.O. Box op 06-11-2015 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Nu online
Het middenveld kan ik me wel in vinden hoor. Hoewel Marko Vejinovic natuurlijk nergens op slaat. Roep dan Davy Pröpper op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Fleximex schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 14:33:
Het middenveld kan ik me wel in vinden hoor. Hoewel Marko Vejinovic natuurlijk nergens op slaat. Roep dan Davy Pröpper op.
Nee, Pröpper heeft alleen de Nederlandse nationaliteit. Vejinovic wordt dus gewoon opgeroepen zodat hij later niet meer kan kiezen.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:50
Doelmannen: meest logische keuze. Gelukkig Zoet weg laten vallen

verdediging: Tja, Bruma.... Hopen dat de Vrij na zijn revalidatie als de echte kwalificatie begint weer fit is. We hebben verder niet beter.

Middenveld: Veijnovic? Really? Die speelt bij Feyenoord al best vaak ontzettend matige partijen. Roep dan Pröpper op. Bazoer snap ik wel, alhoewel hij gisteren wel zwaar door het ijs zakte.

Aanval: de ene week geef je ontzettend af op Depay, de volgende week roep je m alsnog op 8)7. De rest? tja, op Robben na allemaal net niets.

Ik verwacht dat we ontzettend afgedroogd gaan worden door Duitsland. Wales zonder Bale is net wat vriendelijker, maar zie ons die ook niet winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dutchgio schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 13:32:
[...]

Femerbahce was natuurlijk 3x niks, maar van Wolfsburg had ik ook meer verwacht.
Derksen slaat dan weer wat door zoals gewoonlijk, die is ook niet objectief..
Idd, Wolfsburg was niet goed, maar de oorzaak daarvan moet je denk ik zoeken in het fanatieke en hoge druk zetten van PSV. Ajax heeft het zo een team als Manchester City ook al eens heel lastig gemaakt. En Feyenoord Sevilla.

Zo ziet Cocu PSV graag voetballen, alleen heb je daar het hele team voor nodig. Als er een paar jongens zich even te groot voelen om te blijven afjagen dan valt het in het water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

PauseBreak schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 13:31:
Dat is gewoon een kwestie van veel teveel instructies meegeven. Die jongens kunnen het gewoon nooit goed doen en dat is erg slecht voor je zelfvertrouwen, het vertrouwen in je medespelers en het vertrouwen in je trainers. Ja, dan ga je wel slecht spelen. Zelfs Bazoer deelde in de miserie gisteren. Dat vind ik veelzeggend.
Dat vind ik te simpel geredeneerd. Ik wil niet beweren dat wat jij nu stelt niet speelt, soms heb ik dat gevoel ook wel, maar daar kan je niet alles aan ophangen. De organisatorische chaos en besluiteloosheid kan je aan instructies ophangen. Ik zie bepaalde spelers gewoon moeite hebben met het geven van een normale pass, dat is wat anders.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 14:10
Fleximex schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 14:33:
Het middenveld is fysiek/verdedigend nogal matig. Het tekent wat mij betreft de naïeve visie van de bondscoach dat hij van Feyenoord dan juist de speler pakt die door zijn eigen coach te zwak wordt geacht om in een fysieke strijd voorop te gaan. Voetballend vermogen op het middenveld hebben we wel. Zet dan Sneijder op die plek met twee lopers voor zijn neus.

Ik denk dat gezien de mogelijkheden een loper als Pröpper of een degelijke verdedigende speler als Hendrikx dan meer toevoegen. Wat mij betreft probeer je ook die van Roon een keer. Die deed het toch aardig in Italië?

Verder hoop ik vooral dat er nu eens een speler op linksback een kans krijgt die daar ook echt speelt en dat gewend is in plaats van steeds maar weer een speciaal plekje te creëren voor een speler die je wellicht talentvol acht voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:56
Wat een drukte om Blind en zijn selectiebeleid. Die man en zijn keuzes hebben het bij mijn afgedaan. De druppel is toch wel hoe hij met Kuijt en van Persie is omgegaan, beiden ook niet mijn favoriete spelers ;)

Nieuws en wedstrijden van Oranje probeer ik lekker te negeren zolang Blind de bondscoach is :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
D-e-n schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 15:46:
Het middenveld is fysiek/verdedigend nogal matig. Het tekent wat mij betreft de naïeve visie van de bondscoach dat hij van Feyenoord dan juist de speler pakt die door zijn eigen coach te zwak wordt geacht om in een fysieke strijd voorop te gaan. Voetballend vermogen op het middenveld hebben we wel. Zet dan Sneijder op die plek met twee lopers voor zijn neus.
Ik heb het vaker gezegd, maar Sneijder is absoluut niet geschikt in de rol voor de verdediging, maar afgezien daarvan is het inderdaad wel ironisch dat nota bene Vejinovic wordt opgeroepen van Feyenoord. We hebben het er juist altijd over dat Oranje bestaat uit teveel sierlijke lichte mooi weer spelers en dat types zoals Van Beek en Kuyt zoals die bij Feyenoord lopen hard nodig zijn, en dan selecteert hij een keer een speler van Feyenoord en dan pakt hij precies die speler waarvan zelfs de fans van Feyenoord vinden dat hij niks in Oranje te zoeken heeft en precies niet heeft wat Oranje nodig heeft. 8)7

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
ph4ge schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 15:54:
[...]
Ik heb het vaker gezegd, maar Sneijder is absoluut niet geschikt in de rol voor de verdediging
Dat ligt er maar aan hoe je de rest opstelt. Maar als Vejinovic kan kan Sneijder ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Mijn antwoord voegde geen reet toe aan de discussie, maar ik vond het toch wel slecht.
Feyenoord mag ze nog wel een keertje overlopen. Met alle respect voor Ajax, maar dit is niet kampioens waardig.

[ Voor 69% gewijzigd door Mosin op 06-11-2015 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Gonadan schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 15:36:
[...]

Dat vind ik te simpel geredeneerd. Ik wil niet beweren dat wat jij nu stelt niet speelt, soms heb ik dat gevoel ook wel, maar daar kan je niet alles aan ophangen. De organisatorische chaos en besluiteloosheid kan je aan instructies ophangen. Ik zie bepaalde spelers gewoon moeite hebben met het geven van een normale pass, dat is wat anders.
Nee, dat is niet iets anders, dat is gewoon een uiting van mentale overbelasting. En ja, dat heeft natuurlijk ook te maken met allerlei andere zaken, maar dat spelers ineens niet meer kunnen passen in Europese wedstrijden en ineens geen overzicht meer hebben, dat komt door twee dingen imho:
1. Teveel instructies.
2. Teveel druk erop.
Nummer 3 zou zijn 'tegenstander is beter/niveau is veel hoger', maar dat is in de EL niet van toepassing.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

PauseBreak schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 17:56:
Nee, dat is niet iets anders, dat is gewoon een uiting van mentale overbelasting. En ja, dat heeft natuurlijk ook te maken met allerlei andere zaken, maar dat spelers ineens niet meer kunnen passen in Europese wedstrijden en ineens geen overzicht meer hebben, dat komt door twee dingen imho:
1. Teveel instructies.
2. Teveel druk erop.
Waarbij geen overzicht mijns inziens komt door punt 1 en de passing door punt 2. Die extra druk zal deels door De Boer of de club zelf gelegd zijn, maar de mentale weerbaarheid is blijkbaar ook niet echt best. Anders kom je wel iets beter uit de verf.
Nummer 3 zou zijn 'tegenstander is beter/niveau is veel hoger', maar dat is in de EL niet van toepassing.
Eensch.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 13:08
Nogmaals alleen Tete vind ik Oranje waardig
Voor de rest zou ik geen eredivisie spelers oproepen behalve keepers. Het niveau is laag waardoor spelers niet genoeg ontwikkelen of getest worden
ECHT de eredivisie kan niet in Oranje

Propper heeft zich tenminste tegen Wolfsburg op niveau laten zien, die zou ik eerder meenemen dan Veijnovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Compleet andere spelers, zolang Sneijder speelt heb je propper noet echt nodig, hooguit als backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn God, die Braamhaar is echt een idioot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
In een interview geeft Brenet ( PSV ) aan dat er binnen de Eindhovense spelersgroep het gevoel heerst dat Blind wel heel erg Ajax georienteerd is. Net zoals hier. Als nu spelersgroepen ook al gaan morren is er toch echt geen draagvlak meer voor dat slappe excuus van een BC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Tja wat wil je dan, dat hij mensen gaat selecteren van de nummer laatst uit de eredivisie? Het lijkt me niet meer dan logisch dat hij spelers selecteert van de nummer 1 (in stand) van NL. Hij kan wel meer spelers van andere teams gaan selecteren, maar die zijn niks beter. Ik zou dan kiezen voor de mensen waar je in de toekomst ook wat hebt, dus snap zijn keuzes voor de spelers wel. Zoet hoort sowieso niet in Oranje thuis, dat was een fout van hem.

Blind kiest niet de verkeerde spelers, hij is gewoon geen goede trainer/coach. De KNVB heeft hierin een grote fout gemaakt en is net zo goed schuldig aan dit debacle. Koeman heeft zich redelijk bewezen en lijkt mij een goede opvolger. Nu hopen dat de KNVB snel ingrijpt en niet langer op dit niveau gaat zitten voortborduren.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

ephymerous schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 15:53:
Wat een drukte om Blind en zijn selectiebeleid. Die man en zijn keuzes hebben het bij mijn afgedaan. De druppel is toch wel hoe hij met Kuijt en van Persie is omgegaan, beiden ook niet mijn favoriete spelers ;)

Nieuws en wedstrijden van Oranje probeer ik lekker te negeren zolang Blind de bondscoach is :)
Ik ben het niet vaak met je eens, maar nu wel ;) . We kunnen wel bezig blijven over Blind's incompetentie, maar zolang de KNVB geen hersens heeft en Blind geen schaamte, zitten we aan de volgende kwalificatiemislukking vast.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

gambieter schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 03:53:
[...]

Ik ben het niet vaak met je eens, maar nu wel ;) . We kunnen wel bezig blijven over Blind's incompetentie, maar zolang de KNVB geen hersens heeft en Blind geen schaamte, zitten we aan de volgende kwalificatiemislukking vast.
Tijd om het Duitse of Belgische volkslied te leren dus! :9

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 01:25:
In een interview geeft Brenet ( PSV ) aan dat er binnen de Eindhovense spelersgroep het gevoel heerst dat Blind wel heel erg Ajax georienteerd is. Net zoals hier. Als nu spelersgroepen ook al gaan morren is er toch echt geen draagvlak meer voor dat slappe excuus van een BC?
Dat is iets waard als een speler het zegt die wel bij de selectie zit. Zeker niet van een Brenet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Tja, alsof de spelers die (onterecht) verkozen worden gaan klagen...

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:34
Ajax spelers worden voorgetrokken, terwijl de enige PSV-er die erbij hoort te zitten, Hendrix, niet mee gaat ten faveure van een Feyenoorder, Vejinovic.

Beetje een huil-verhaal van Brenet. Over vijf jaar is ie er vast bij, want dan speelt ie bij Barcelona :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:48

Fiber

Beaches are for storming.

D-e-n schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 15:57:
[...]

Dat ligt er maar aan hoe je de rest opstelt...
Inderdaad. Ik zou Sneijder wel eens willen zien in een rol zoals 'vroeger' Wim Jonk speelde bij Ajax en in Oranje...

Maar ook dat werkte alleen goed omdat er toen ook nog een paar goede bal-afpakkers en lopers op het middenveld stonden.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Harribo schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 20:07:
Voor de rest zou ik geen eredivisie spelers oproepen behalve keepers.
Dat is in mijn ogen een klassieke denkfout. Dan beoordeel je spelers op basis van de club waar ze spelen in plaats van op hun fitheid en kwaliteiten. Dan ga je dus weer Van Persie of Huntelaar verkiezen boven De Jong op basis van hun historie in plaats van dat je kijkt wat het elftal nodig heeft. Lijkt me niet de weg die je moet gaan.

Alleen de top acht van de wereld kan het zich veroorloven zo te selecteren maar wij zijn dat niet meer. En kijk naar de landen waar wij van verliezen: die spelers komen ook vaak uit competities die wij dan in jouw ogen zouden moeten negeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
Fiber schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 11:04:
[...]

Inderdaad. Ik zou Sneijder wel eens willen zien in een rol zoals 'vroeger' Wim Jonk speelde bij Ajax en in Oranje...

Maar ook dat werkte alleen goed omdat er toen ook nog een paar goede bal-afpakkers en lopers op het middenveld stonden.
Wat verwacht je daar nou precies van? Sneijder kon 10 jaar geleden het al niet belopen op die positie. Hij moet het hebben van schoten en beslissende passjes. Hij is niet de persoon die opbouwt, hij moet het laatste of voorlaatste de bal raken in de buurt van de goal. Zet hem dan niet ver weg van de goal!

De positie voor de verdediging in Nederland zal moeten verdedigen, want de verdediging is niet sterk genoeg. Bovendien is dat een van de weinige posities waar je nog wel wat spelers hebben die in grote competities spelen en waar je toptalenten hebt, terwijl je maar 1 fatsoenlijke creatieve aanvallende middenvelder hebt.

Leg mij nou eens uit waarom Sneijder voor de verdediging nu wel een goed idee zou zijn?

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Nu online
JanW schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 10:43:
Beetje een huil-verhaal van Brenet. Over vijf jaar is ie er vast bij, want dan speelt ie bij Barcelona :z
Hij zegt wat iedereen al denkt en zegt. Maar omdat hij zelf niet in het NL elftal speelt heeft hij geen recht van spreken?
En wat hij vertelt vertelt hij ook vanuit de PSV spelersgroep. Niet alleen vanuit zichzelf.

Beetje een huil reactie van jou eerder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Ik denk niet dat Blind bewust naar de club kijkt. Ik denk wél dat Blind bewust spelers selecteert die in de filosofie van Ajax passen. Het selecteren van Vejinovic (technisch goed, verdedigend minder) is daarvan voor mij wel wederom het bewijs. Probleem is dat die filosofie internationaal niet blijkt te werken als je met een jong elftal aankomt zetten dat bovendien niet die extra kwaliteit heeft die we voorheen wel hadden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
JanW schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 10:43:
Ajax spelers worden voorgetrokken, terwijl de enige PSV-er die erbij hoort te zitten, Hendrix, niet mee gaat ten faveure van een Feyenoorder, Vejinovic.

Precies ja, die vind zichzelf ook wel heel goed dan lijkt het.
Hij bedoelde dan bijvoorbeeld Tete die net een paar wedstrijden speelt en erbij wordt gehaald, maar zo goed heeft Brenet zelf in z'n hele carrière nog nooit gespeeld dus dan heb je gewoon geen recht van spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dutchgio schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 13:26:
[...]

Precies ja, die vind zichzelf ook wel heel goed dan lijkt het.
Hij bedoelde dan bijvoorbeeld Tete die net een paar wedstrijden speelt en erbij wordt gehaald, maar zo goed heeft Brenet zelf in z'n hele carrière nog nooit gespeeld dus dan heb je gewoon geen recht van spreken.
Gemiddeld haalt Tete een beter niveau, imo. Maar zo goed als Brenet speelde tegen Wolfsburg, Ajax en en Manchester United heb ik Tete nog niet zien spelen. Brenet is zeer wisselvallig maar zijn pieken zijn belachelijk hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11-09 15:32

Qu3st

Verwijderd schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 14:22:
[...]

Gemiddeld haalt Tete een beter niveau, imo. Maar zo goed als Brenet speelde tegen Wolfsburg, Ajax en en Manchester United heb ik Tete nog niet zien spelen. Brenet is zeer wisselvallig maar zijn pieken zijn belachelijk hoog.
Tete was allebei de wedstrijden tegen Fener de beste man bij Ajax. Hij had Nani in zijn broekzak zitten. En in de competitie is hij ook altijd ijzersterk. Verdedigend maakt hij weinig fouten. Brenet is aanvallend wel sterker vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:54
Gezellig eem bij Twente in t stadion, wat een slappe hap op het veld zeg. Pfft..

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 13:08
Qu3st schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 19:01:
[...]

Tete was allebei de wedstrijden tegen Fener de beste man bij Ajax. Hij had Nani in zijn broekzak zitten. En in de competitie is hij ook altijd ijzersterk. Verdedigend maakt hij weinig fouten. Brenet is aanvallend wel sterker vind ik.
Ik vind Tete top maar ik heb het gevoel dat niet veel nodig is om Nani in je broekzak te hebben.
Wat een waardeloze speler, elke cent die hij krijgt in Turkije is een cent te veel.

En als ik voor Oranje moet kiezen tussen Brenet of Tete zal ik altijd Tete kiezen. Omdat ik vind dat je bij ons centrum backs moet hebben die goed kunnen verdedigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:34
Paar jaar terug speelde Ajax tegen United en stond Dico Koppers tegen Nani. Na de wedstrijd moest Nani ook uit de broekzak van Koppers worden verwijderd. Hij heeft wat geniale momenten gehad, maar Nani is echt zo'n speler die daar een heel seizoen op teert, liever lui dan moe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook niet zo onder de indruk van Nani of van Fenerbahce, ik sla Manchester United of Wolfsburg wel wat hoger aan.

Maar ik vind Tete ook de betere back. Die is betrouwbaar, Brenet kan meer allround zijn maar de ene week is het top en de volgende week kan ie weer diep door de ondergrens zakken. Moet je niet willen bij Oranje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Als ik als PSVer één Ajacied uit zou mogen kiezen, zou het zonder twijfel Tete zijn. Ben zwaar onder de indruk van die jongen, wat een toptalent, fantastische speler.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Bazoer, Tete en Riedewald vormen samen met anderen in mijn optiek wel degelijk de toekomst van Oranje.

Los van Oranje las ik vandaag in De Telegraaf een apart statement van Schöne inzake de klassieker van morgen.

Schöne hoopte dat Nijhuis niet zoveel zou toe laten als tijdens de bekerwedstrijd. Apart, omdat Ajax 27 overtredingen maakte en Feyenoord 13.

Lijkt bijna wel een soortement van stemmingmakerij om Nijhuis voordeliger te laten fluiten voor Ajax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:10

Shabbaman

Got love?

gambieter schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 08:16:
Tja, alsof de spelers die (onterecht) verkozen worden gaan klagen...
Dat zie ik Michiel Kramer nog wel doen :+ Leuk interview in de VK vandaag, hij is niet echt van plan om vrienden te maken. Wat ik wel raar vindt is dat hij niet wil luisteren naar kritiek van iemand als Van Hanegem. Goed, dat je je niks aantrekt van zemelcolumns snap ik wel, maar nooit naar anderen luisteren? Lijkt me lastig coachbaar.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
Tja, het moge duidelijk zijn dat Kramer alles behalve goedwijs is. Dat was bij Ado al duidelijk en bij Feyenoord zie je het alleen nog maar vaker. Het is geen voetballer, slechts een irritante gast.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 11:04
Verwijderd schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 23:06:
Bazoer, Tete en Riedewald vormen samen met anderen in mijn optiek wel degelijk de toekomst van Oranje.

Los van Oranje las ik vandaag in De Telegraaf een apart statement van Schöne inzake de klassieker van morgen.

Schöne hoopte dat Nijhuis niet zoveel zou toe laten als tijdens de bekerwedstrijd. Apart, omdat Ajax 27 overtredingen maakte en Feyenoord 13.

Lijkt bijna wel een soortement van stemmingmakerij om Nijhuis voordeliger te laten fluiten voor Ajax.
Je ziet vaak dat de ploeg welke minder ruw speelt meer overtredingen tegen krijgt. Kijk ook maar eens naar dergelijke wedstrijden van het NL elftal.

Wanneer je de bekerwedstrijd terug kijkt is het een wonder dat er 11 van Feyenoord op het veld stonden op het einde van de eerste helft.

Niet zozeer gemeen, maar wel veel overtredingen welke ook geel hadden kunnen opleveren, maar met name in het begin geen kaarten opleverde waardoor Feyenoord uiteindelijk ruwer kon en mocht spelen.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Schone moet gewoon niet zo zeiken en gaan voetballen. Wakker worden Lasse! Zo word er in het buitenland ook gespeeld en daar wordt ook veel meer toegestaan dan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spacey23 schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 23:52:
Tja, het moge duidelijk zijn dat Kramer alles behalve goedwijs is. Dat was bij Ado al duidelijk en bij Feyenoord zie je het alleen nog maar vaker. Het is geen voetballer, slechts een irritante gast.
Och, er zijn ook mensen die genieten van de authenticiteit van Kramer: http://www.volkskrant.nl/...-kramer-blijven~a3772065/

Authentieke spelers kom je allengs niet meer zoveel tegen in de voetballerij. Ideale schoonzonen die precies weten wat ze wel en niet moeten zeggen tegen mensen van de pers daarentegen des te meer.

En nee, van Hanegem was allesbehalve een ideale schoonzoon. Zal hij zelf ongetwijfeld als eerste erkennen. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
Toch nog iemand fan van deze man dus. Ach ja, je hebt altijd mensen die liever het tegenovergestelde om de aandacht te trekken en dat blijf je houden ook.

[ Voor 8% gewijzigd door Sydney08 op 08-11-2015 02:43 ]

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:32
Leon Zwiers schreef op zondag 08 november 2015 @ 01:52:
Schone moet gewoon niet zo zeiken en gaan voetballen. Wakker worden Lasse! Zo word er in het buitenland ook gespeeld en daar wordt ook veel meer toegestaan dan hier.
Inderdaad, alleen maakt het niet makkelijk omdat de ene wedstrijd het wel wordt toegelaten en de volgende weer niet, dan loop je ineens tegen gele kaarten aan.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Wat is er precies mis met Kramer? Die actie destijds tegen Cillesen was 1 van de meest debiele dingen die ik ooit heb gezien, daar had hij 10 wedstrijden voor mogen krijgen.

Voor de rest kan ik niet zeggen dat hij erg op de radar staat. Ja, bij een opstootje staat hij er bij. Ik kan echter in ze recente geschiedenis en huidige selectie van de traditionele top-3 wel 20 spelers noemen die vervelender waren. Of smerige overtredingen maakten. Kramer is alleen wat lomper, misschien dat dat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
Achja als Kramer vanmiddag de winnende maakt is alles weer vergeten en vergeven.

Helaas ben ik wat minder optimistisch dan voor het bekerduel. Toen was ik 100% overtuigd dat Feyenoord ging winnen. Het verlies bij ADO heeft een hele verkeerde indruk gemaakt.

We gaan het beleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

ADO is zo zonde geweest. Nu staat er opeens een andere druk op de wedstrijd. Je wil natuurlijk altijd winnen. Echter, bij een gelijke stand is alles wel te overzien. Mocht Ajax vanmiddag winnen, is er opeens een echt gat van 3 wedstrijden (2 + doelsaldo). Ipv te willen winnen, moet je winnen vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niku schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 22:34:
Als ik als PSVer één Ajacied uit zou mogen kiezen, zou het zonder twijfel Tete zijn. Ben zwaar onder de indruk van die jongen, wat een toptalent, fantastische speler.
Doe mij dan maar Baas Oer. Je ziet direct dat die jongen een goede opleiding heeft gehad >:)

Tete is vrijwel onpasseerbaar maar voetballend valt het nog tegen. In het moderne voetbal zijn backs opkomende spelers die als extra aanvaller moeten kunnen fungeren. Oranje heeft enorme behoefte aan echte verdedigers omdat de rest zo zwak is.

Baas Oer heeft het allemaal. Meer nog dan Hendrix, wat ik ook al een ERG fijn talent vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 08 november 2015 @ 10:27:
[...]

Doe mij dan maar Baas Oer. Je ziet direct dat die jongen een goede opleiding heeft gehad >:)

Tete is vrijwel onpasseerbaar maar voetballend valt het nog tegen. In het moderne voetbal zijn backs opkomende spelers die als extra aanvaller moeten kunnen fungeren. Oranje heeft enorme behoefte aan echte verdedigers omdat de rest zo zwak is.

Baas Oer heeft het allemaal. Meer nog dan Hendrix, wat ik ook al een ERG fijn talent vind.
Misschien krijgt Ajax wel minder goals tegen omdat de backs (althans Tete) juist wat minder aanvallend speelt. Als je in de aanval de bal verliest dan ben je bij een counter enorm kwetsbaar, daar vielen de afgelopen jaren veel tegengoals bij Ajax uit. Het is dat Ajax (internationaal) moeilijk scoort, maar als je achterin niks weggeeft dan kun je ver komen.

Ik las onlangs Analyse: is Tete wel beter dan van Rhijn? Het is niet bepaald onderbouwd en erg lastig 1 op 1 vergelijken maar ik zag hier voor mezelf wel wat bijzondere dingen in.

Tete
Afbeeldingslocatie: http://www.ajaxshowtime.com/uploads/inline/FILE-20151026-113041AQEA2D8GQ9.png

Van Rhijn
Afbeeldingslocatie: http://www.ajaxshowtime.com/uploads/inline/FILE-20151026-1104CPUZ6T3TRHBG.png

[ Voor 8% gewijzigd door Aghanim op 08-11-2015 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Verwijderd schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 23:06:
Met de nadruk op toekomst. En zelfs dat kun je moeilijk voorspellen. En dat betekent niet dat ze nu dan al geselecteerd moeten worden natuurlijk. Tete maakt verdedigend wel een goede indruk wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Wil je bouwen aan de toekomst of met de gammele garde die volgende keer niet meer mee doet nog lekker een tijdje spelen?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aghanim schreef op zondag 08 november 2015 @ 11:10:
[...]

Misschien krijgt Ajax wel minder goals tegen omdat de backs (althans Tete) juist wat minder aanvallend speelt. Als je in de aanval de bal verliest dan ben je bij een counter enorm kwetsbaar, daar vielen de afgelopen jaren veel tegengoals bij Ajax uit. Het is dat Ajax (internationaal) moeilijk scoort, maar als je achterin niks weggeeft dan kun je ver komen.

Ik las onlangs Analyse: is Tete wel beter dan van Rhijn? Het is niet bepaald onderbouwd en erg lastig 1 op 1 vergelijken maar ik zag hier voor mezelf wel wat bijzondere dingen in.

Tete
[afbeelding]

Van Rhijn
[afbeelding]
Interessante vergelijking.

Overigens vond ik Van Rhijn in zijn eerste seizoen een uitstekende back, het verbaast me dus niets dat hij verdedigend toen minimaal even goed was als Tete nu. Daarbij opbouwend veel beter, heeft een machtig afstandsschot.

Anyway, imo heeft Bazoer veel meer talent dan Riedewald en Tete. Die heeft alles in huis voor de top. Tete is qua opbouw gemankeerd en Reidewald heeft niet het fysiek voor een centrumverdediger.

Als Oranje weer eens echt Oranje wordt, zal Tete daar denk ik niet in staan omdat de klassieke NLse voetbalschool voetballende backs voortbrengt die ook aan kunnen vallen. De bondscoaches van nu zijn daar mee opgegroeid en het wordt niet makkelijk geaccepteerd als je anders wil gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Gonadan schreef op zondag 08 november 2015 @ 11:15:
Wil je bouwen aan de toekomst of met de gammele garde die volgende keer niet meer mee doet nog lekker een tijdje spelen?
Ik wil me plaatsen voor een toernooi. Dat houdt in dat de besten moeten spelen. Dat kan bij gelijke kwaliteit prima een jongere speler zijn maar ook een jonge speler moet wel eerst minuten gemaakt hebben bij zijn club, ook op de positie waar je hem in Oranje opstelt. Posities creëren voor een speler omdat hij mogelijk een grote toekomst voor zich heeft: daar is Oranje niet voor bedoeld.

Mijn belangrijkste kritiek op Blind is ook niet dat hij mensen laat debuteren. Mijn kritiek is dat hij een te eenzijdige visie heeft op voetbal. Hij lijkt nog steeds te denken dat we het altijd maar voetballend kunnen oplossen. Erg naïef want dat gaat niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

PSV na twee minuten al op 1-0, kan nog wat worden.

(6-3? :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

D-e-n schreef op zondag 08 november 2015 @ 12:45:
Ik wil me plaatsen voor een toernooi. Dat houdt in dat de besten moeten spelen. Dat kan bij gelijke kwaliteit prima een jongere speler zijn maar ook een jonge speler moet wel eerst minuten gemaakt hebben bij zijn club, ook op de positie waar je hem in Oranje opstelt. Posities creëren voor een speler omdat hij mogelijk een grote toekomst voor zich heeft: daar is Oranje niet voor bedoeld.

Mijn belangrijkste kritiek op Blind is ook niet dat hij mensen laat debuteren. Mijn kritiek is dat hij een te eenzijdige visie heeft op voetbal. Hij lijkt nog steeds te denken dat we het altijd maar voetballend kunnen oplossen. Erg naïef want dat gaat niet meer.
Je doelt dus op de selectie in het verleden. Ik ben onderhand bezig met de selectie van nu. We zijn niet geplaatst, we moeten vooruit kijken in plaats van achterom.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Ik doel op de selectie van nu en het verleden. Met naïviteit gaan we ons ook voor het WK niet plaatsen. Frankrijk is voetballend beter en tegen Zweden red je het ook niet met alleen wat getik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Alle tijd om wat op te bouwen met jonge spelers dus. De ouderen zijn niet goed genoeg om de echt oude garde uit de basis te spelen dus die gaan het verschil ook niet maken.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
De Boer gooit het maar weer eens om:
Opstelling: Cillessen, Tete, Veltman, Riedewald, Dijks, Bazoer, Sinkgraven, Gudelj, Schone, Klaassen, Younes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:54

Vos

AFCA

Geen Fischer in Milik in de basis, het zal wel Frank... Fischer toch niet fit?

[ Voor 17% gewijzigd door Vos op 08-11-2015 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
@gonadan
Jij geeft het WK nu al op? Onzin. Oranje is geen opleidingsinstituut. En ook met de huidige spelers kun je prima tweede worden in de groep. Daar moet alles op gericht zijn.

Spelers die het WK niet zullen halen kun je dan inderdaad beter laten afvallen. Maar dat wil niet zeggen dat je iedereen ouder dan 25 nu moet afschrijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Ik zou als Ajacied helemaal gek worden van die opstellingen van De Boer, opnieuw geen echte spits (laat Milik toch eens staan!).

PSV maakt het zichzelf overigens wel lastig tegen Utrecht, wedstrijd had al beslist moeten zijn. Nu blijft het uitkijken met Haller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
In het verleden bracht het spelen zonder spits Ajax toch wel eens succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

D-e-n schreef op zondag 08 november 2015 @ 13:25:
In het verleden bracht het spelen zonder spits Ajax toch wel eens succes.
Ik denk meer slechte resultaten dan goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Feyenoord tweet overigens dat Kazim in de basis staat, Kramer op de bank. Opvallend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

De laatste Ajax goal tegen Feyenoord werd door een verdediger gemaakt :p
Niku schreef op zondag 08 november 2015 @ 13:26:
Feyenoord tweet overigens dat Kazim in de basis staat, Kramer op de bank. Opvallend.
De manier van spelen tegen Ajax van de week was ook meer voor het type Kazim. Als je hem nog hebt, snap ik het opstellen waarbij ik nog steeds hoop dat hij weggaat in de winter.

Ik durf nu alvast te beweren dat de irritatie in Amsterdam over Kuijt en Kramer, vanmiddag in het niet valt bij onze Turk :p

[ Voor 78% gewijzigd door PWM op 08-11-2015 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

PWM schreef op zondag 08 november 2015 @ 13:26:
De laatste Ajax goal tegen Feyenoord werd door een verdediger gemaakt :p
Laatste Feyenoord goal tegen Ajax ook :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Vos schreef op zondag 08 november 2015 @ 13:25:
[...]

Ik denk meer slechte resultaten dan goede.
De Jong was ook geen echte spits.

Volgens de bronnen die ik lees speelt Kramer gewoon, wel Vilhena in plaats van Gustafson en Botteghin in plaats van vd Heijden

[ Voor 25% gewijzigd door D-e-n op 08-11-2015 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Mmm, behalve Kazim dus ook Botteghin en Vilhena. Vooral die laatste zakte wat mij betreft echt door het ijs volgende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PSV wel op 1-0, maar ik ben er absoluut niet gerust op. Narsingh met grote afstand de slechtste man op het veld (incl. alle Utreg spelers). Maher weer heel matig. Zet Hendrix er toch in, dan word je middenveld niet zo overlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:21
PWM schreef op zondag 08 november 2015 @ 13:30:
Mmm, behalve Kazim dus ook Botteghin en Vilhena. Vooral die laatste zakte wat mij betreft echt door het ijs volgende week.
Moet toch Kramer zijn lees ik net... Botteghin vind ik wel een interessante keuze, ben benieuwd wat hij doet vergeleken met Van der Heijden. Vilhena, tsja, voegde voor mij niet veel toe nee. Jammer dat Gustafson niet speelt...

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
PSV mag ook niet klagen dat ze geen pingel tegen hebben gehad. had bij die grote kans van Haller op 2 verschillende momenten gegeven kunnen/moeten worden.

Maarja, Philips stadion effect he :+

Wel een spannende pot, kom maar op met de 2e helft!
Arjan90 schreef op zondag 08 november 2015 @ 13:34:
[...]

Moet toch Kramer zijn lees ik net... Botteghin vind ik wel een interessante keuze, ben benieuwd wat hij doet vergeleken met Van der Heijden. Vilhena, tsja, voegde voor mij niet veel toe nee. Jammer dat Gustafson niet speelt...
Gustafson speelde nou niet echt geweldig na die ene helft Heerenveen. Snap wel dat Vilhena nog een kans krijgt.

Edit: 1-1 Utrecht

[ Voor 49% gewijzigd door LZ86 op 08-11-2015 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Mm, geen wissels bij PSV. Had Pereiro en Hendrix wel in het veld willen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

En PSV krijgt weer het deksel op de neus: 1-1 :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Niku schreef op zondag 08 november 2015 @ 13:36:
Mm, geen wissels bij PSV. Had Pereiro en Hendrix wel in het veld willen zien.
Dat Pereiro überhaupt niet start i.p.v. Narsingh vind ik vrij vreemd.

1-1 hoor ik. Niet geheel onterecht aldus Langs de lijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Vos op 08-11-2015 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Nu online
Interessante opstellingen bij Feyenoord en ajax. Het vertrouwen in de volle winst stijgt alweer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Tijd zat voor PSV. Nu maken ze het nog wel goed, Utrecht had even tot 90+3 moeten wachten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Vos schreef op zondag 08 november 2015 @ 13:37:
[...]

Dat Pereiro überhaupt niet start i.p.v. Narsingh vind ik vrij vreemd.
Eens, Cocu heeft om vage redenen oneindig veel vertrouwen in Narsingh.

Ik wil gewoon toe, mits iedereen aanwezig, naar een voorhoede met Lestienne - De Jong - Pereiro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Lol: Ipv een update op het bericht waarin vermeld word dat het een foutje was, heeft VI gewoon het artikel herschreven en weer bovenaan gezet. Ook een manier. Anyway, gewoon Kramer dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Lekkerboeie86 schreef op zondag 08 november 2015 @ 13:38:
Interessante opstellingen bij Feyenoord en ajax. Het vertrouwen in de volle winst stijgt alweer :)
Op basis van? Het kan wel snel keren ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Nu online
Vos schreef op zondag 08 november 2015 @ 13:39:
[...]

Op basis van? Het kan wel snel keren ;).
Heel snel :) ik moet wat voorzichtig zijn, maar Sinkgraven geef ik weinig kans op dit middenveld. Klaassen in de spits is leuk, maar je kan hem wel beter gebruiken op het middenveld. Daarnaast is Milk een prima spits die op de bank zit.

Als Gustafson nog zou spelen ipv. Vilhena is het de sterkste opstelling mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Arias maakt 2-1, assist Pereiro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

De tering.

PSV (De Jong) mist weer een penalty. Pff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Niku schreef op zondag 08 november 2015 @ 13:52:
De tering.

PSV (De Jong) mist weer een penalty. Pff.
Hopen op weer een deksel ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Lees op Twitter dat PSV 7 van de laatste 11 strafschoppen heeft gemist. Dat is niet best.

Edit: En dan scoort De Jong toch, 3-1.

[ Voor 19% gewijzigd door Niku op 08-11-2015 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Hey, dat is mooi. Specifiek Fey - Ajax "besteld" bij Ziggo en heb al beeld, kan de laatste minuten nog meepakken van PSV :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Nu online
Het angstzweet van Veltman kan je bijna ruiken. Ik voorspel een 3-0 :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Lekkerboeie86 schreef op zondag 08 november 2015 @ 14:15:
Het angstzweet van Veltman kan je bijna ruiken. Ik voorspel een 3-0 :Y
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Complimenten voor Utreg, ze hebben hun huid duur verkocht. PSV won verdiend, maar speelde niet goed.

Wat kwamen Hendrix en Pereiro pas laat voor de 2 zwakste schakels Maher en Narsingh. Laat die jongens in vredesnaam staan Phillip. Maher is een slapjanus en Narsingh kan echt niet voetballen.

De penalty was wat mij betreft een aanfluiting trouwens, de misser van De Jong was gerechtigheid.

Ik voorspel 1-2 voor Feyenoord-Ajax. Voor PSV-Utrecht had ik 3-1 voorspeld :-P

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2015 14:31 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 119 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[html]<h2>Voor het EK2016 in Frankrijk: Themaforum: Sportzomer</h2>~[/html]
Voor de FIFA-perikelen: [Voetbal] FIFA-perikelen en opvolging Blatter
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2015/2016
Voor FC-Twente: FC Twente - hoe nu verder