Nickname is gewoon actueel. Maar als je geen idee hebt waar het over gaat...tja, net als dat je geen idee hebt waar de nickname boring Arsenal dan vandaan komt
Goed verhaal.Kaap schreef op donderdag 05 november 2015 @ 11:59:
Nickname is gewoon actueel. Maar als je geen idee hebt waar het over gaat...tja, net als dat je geen idee hebt waar de nickname bring Arsenal dan vandaan komt
Enfin, Nederland staat inmiddels 16e op de wereldranglijst, valt nog mee gezien de resultaten.
Ok jongens, nu de focus op ajax-fenerbahce!
. Wat gaat het worden?
Ik denk 2-0 (denk/hoop, ik pretendeer niet 100% neutraal te zijn, zoals niemand dat is overigens)
Ik denk 2-0 (denk/hoop, ik pretendeer niet 100% neutraal te zijn, zoals niemand dat is overigens)
Dat gaat straks wel hard dalen hoor, op het EK kan je heel veel punten scoren.Niku schreef op donderdag 05 november 2015 @ 12:09:
Goed verhaal.
Enfin, Nederland staat inmiddels 16e op de wereldranglijst, valt nog mee gezien de resultaten.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Heerlijk pak slaag aan Arsenal gegeven. Gaan nog wat dingetjes verkeerd, zoals het non-chalante verdedigen bij die tegen goal. Giroud is geen wereld klasse voetballer en ze hadden hem gewoon vol op de schoffel moeten aanpakken daar.
Bayern wordt nogal makkelijk na 3/4 goalen, maar ik ben zelf ook van het ''probeer dan ook direct met 8-0 te winnen ofzo''. Respect moet er altijd zijn, maar het is niet Bayern zijn schuld hoe bescheten Arsenal speelde.
Ajax moet vanavond gewoon winnen, want ze kunnen vanavond lekker puntjes pakken en niet alleen voor zichzelf. Ajax kan makkelijk van dat ploegje winnen, ik vond het niks bijzonders en daarom won Fener ook met dikke geluk.
Bayern wordt nogal makkelijk na 3/4 goalen, maar ik ben zelf ook van het ''probeer dan ook direct met 8-0 te winnen ofzo''. Respect moet er altijd zijn, maar het is niet Bayern zijn schuld hoe bescheten Arsenal speelde.
Ajax moet vanavond gewoon winnen, want ze kunnen vanavond lekker puntjes pakken en niet alleen voor zichzelf. Ajax kan makkelijk van dat ploegje winnen, ik vond het niks bijzonders en daarom won Fener ook met dikke geluk.
[ Voor 19% gewijzigd door Mosin op 05-11-2015 13:49 ]
Ik ben bang dat het 0-0 wordt voor Ajax tegen Fener, omdat Fener weigert te voetballen en Ajax er niet doorheen komt.
Eerste helft Feyenoord.Leon Zwiers schreef op donderdag 05 november 2015 @ 15:31:
Als Ajax net zo speelt als tegen Feyenoord en roda moet het vanavond geen probleem worden hoop ik
[ Voor 50% gewijzigd door Fleximex op 05-11-2015 15:33 ]
Nee, inderdaad, daar heb ik geen idee van...Kaap schreef op donderdag 05 november 2015 @ 11:59:
Nickname is gewoon actueel. Maar als je geen idee hebt waar het over gaat...tja, net als dat je geen idee hebt waar de nickname boring Arsenal dan vandaan komt

Maar Bayern kreeg de bijnaam FC Hollywood omdat in begin/mid jaren 90 de spelers en staf van Bayern geregeld in de (voornamelijk Duitse) roddelbladen kwamen vanwege hun ge-/misdragingen. Die roddelbladen waren tot dan toe voornamelijk het domein van tv- en filmsterren en niet van voetballers. Bayern kwam in beeld, zoals Hollywood in beeld kwam, vandaar de naam FC Hollywood.
Het medialandschap ten aanzien van de voetballerij en de roddelpers is inmiddels drastisch veranderd en voetballers zijn inmiddels ook sterren die in beeld komen als tv- en filmsterren, maar de mensen bij Bayern zijn niet meer in beeld dan bij de gemiddelde andere (top)clubs. Bayern nog steeds FC Hollywood noemen, slaat dus nergens op, behalve dan vanuit historisch perspectief en tja, dan blijft Arsenal natuurlijk immer Boring Arsenal, hun track-record is in elk geval een stuk langer…
Heerlijk die Arsenal hatertjeslateef schreef op donderdag 05 november 2015 @ 16:38:
[...]
dan blijft Arsenal natuurlijk immer Boring Arsenal, hun track-record is in elk geval een stuk langer…

Feitelijk is het natuurlijk gewoon trollen wat je doet, met die geveinsde subjectiviteit.

Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik ben me nergens van bewustGonadan schreef op donderdag 05 november 2015 @ 17:59:
[...]
Feitelijk is het natuurlijk gewoon trollen wat je doet, met die geveinsde subjectiviteit.

Ajax speelt vanavond Champions League?

Tja als Dijks stuk is. Dat vind ik veel erger. Van Persie ook in de basis, dat is weer een voordeel.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Bijzonder, vooral na de goede wedstrijd van van der Hoorn tegen Feyenoord.

XXXVI
Zal wel door de tijd komen. Vrij vroeg nog, moet je al dan niet direct door van werk oid. Wat dan niet haalbaar blijkt.
Of de prijzen, die waren kwartfinale CL waardig.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Waarom staat Schone er niet in?
Heeft toch wel zijn contributie betaald toch?
Zou er bij mij altijd in staan
Grootste talent van Ajax. (Van Nederland misschien zelfs?)Leon Zwiers schreef op donderdag 05 november 2015 @ 19:14:
Dan zeg. Wat is Tete toch een baas. Die gast is zo goed
Ajax gaat deze pot niet winnen als ze zo slordig blijven voetballen... hoop fouten in de passing, zelfs over twee à drie meter.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Nou ik vind Ajax zeker niet minder. El Ghazi was toch best aardig bezig. Vond hem wel de gevaarlijkste man.
Wat een vreselijke huilie huilie duikelaar is die Nani zeg, vreselijke matennaaier, bah. Hopelijk trekt de scheidsrechter een keer geel voor dat vallen en mekkeren...
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Ajax speelt ontzettend slordig zeg.
Schandalig he, wij waren ook geïnteresseerd om naar de wedstrijd te gaan. Maar prijzen van € 50 en hoger p.p. vinden we echt te gekGonadan schreef op donderdag 05 november 2015 @ 19:10:
Of de prijzen, die waren kwartfinale CL waardig.

XXXVI
Kreeg zelfs nog een mail van ze, blijkbaar raakten ze er niet van af. De lol is er wel een beetje af als je voor een hoekplek hetzelfde betaalt als eerst bij de CL.ephymerous schreef op donderdag 05 november 2015 @ 19:40:
Schandalig he, wij waren ook geïnteresseerd om naar de wedstrijd te gaan. Maar prijzen van € 50 en hoger p.p. vinden we echt te gek
Ik snap dat ook niet zo. Niet daar Schöne zo'n eindbaas is maar verdient wel veel meer dan dit. Lijkt wel alsof hij De Boer tegen de haren in gestreken heeft en hij nu dus gewoon beter zijn tas kan pakken.Harribo schreef op donderdag 05 november 2015 @ 19:13:
Waarom staat Schone er niet in?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Vind het maar een bar slechte wedstrijd van biede zijden. Wees blij dat je niet in het stadium zit
PSN: DutchTrickle PVoutput
Dat zeker, nu wel blij dat ik het niet gedaan heb.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Manman. Ajax speelt tenminste met jeugd en heeft iets voor de lange termijn liggen. Wij spelen met vedettes die tegen de 30 aan zitten en nog hebben we moeite met Ajax/Molde/de gemiddelde club in Turkije. Niets ten nadele van Ajax, maar met het geld dat we uitgeven moet dit team toch beter presteren :\
Molde, vooraf gedacht de makkelijkste tegenstander staat wel mooi bovenaan, en goed ook.
2-1 voor bij Celtic en met deze standen op 10 punten, 5 punten los.
Zijn leuke namen bij Fener, vooral voorheen grote voetballers, en dat kost ook flink wat. Maar echt voetbal zit er niet in. 11 gevalletjes Van Persie zeg maar.
Fischer nu ook geblesseerd, gaat lekker.
2-1 voor bij Celtic en met deze standen op 10 punten, 5 punten los.
Zijn leuke namen bij Fener, vooral voorheen grote voetballers, en dat kost ook flink wat. Maar echt voetbal zit er niet in. 11 gevalletjes Van Persie zeg maar.
Fischer nu ook geblesseerd, gaat lekker.
[ Voor 6% gewijzigd door dutchgio op 05-11-2015 20:10 ]
Naja, Sener/Alper Potuk/Caner Erkin/Volkan Sen/Ozan Tufan zijn namen die nog jaren mee kunnen en ongetwijfeld nog wel zullen doorontwikkelen, maar onze collectie van vedettes in de vorm van Bruno Alves/Kjaer/Nani/Van Persie/Diego stelt toch wel flink teleur.
Wat een drama van die commentator, is gewoon een ijsbeentje. Fischer kan zomdsg gewoon startrn
Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.
Leuk die Europese wedstrijden waarin je eigenlijk alleen voor UEFA punten speelt. Want geld verdien je niet in de EL. Kost je wel twee blessures.
Lekker Tete
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Wat een waardeloos niveau ook. Om te janken werkelijk waar. Armoedig voetbal op een armoedig tijdstip in een armoedig toernooi. En dat zeg ik terwijl ik mij er terdege van bewust ben dat Feyenoord het toernooi niet eens gehaald heeft en hoogst waarschijnlijk bij deelname even armoedig zou zijn.
Gaan er nog eens tribunes achter het doel komen? Dat is nu Oost-Duits leeg, terwijl de zijkanten lekker gevuld zijn.
Gaan er nog eens tribunes achter het doel komen? Dat is nu Oost-Duits leeg, terwijl de zijkanten lekker gevuld zijn.
Veel te veel mensen kunnen maar met één ben passen, train daar eens op. Zo vaak start iemand in maar krijgt hij de bal niet omdat de ander net met de verkeerde poot voor staat.

Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ah, onze Braziliaanse beer komt erin. Snap sowieso niet waarom Fernandao niet altijd in de basis staat, hij speelt meestal een stuk beter dan vPersie in de Turkse competitie.
Omdat Van Persie veel geld heeft gekost. 
Gvd Klaassen doe nou gewoon rustig.
Gvd Klaassen doe nou gewoon rustig.
[ Voor 31% gewijzigd door Gonadan op 05-11-2015 20:26 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Nee hoor, ze worden gewoon betaald.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dat eindigt vrijwel nooit in 0-0, dis wat dat betreft niet... 
Genoeg amateurclubs waar je ook betaald krijgt natuurlijk.
Bij clubs zo net onder de Jupiler League verdient het beter als in de Jupiler League zelf.
Genoeg amateurclubs waar je ook betaald krijgt natuurlijk.
Bij clubs zo net onder de Jupiler League verdient het beter als in de Jupiler League zelf.
[ Voor 55% gewijzigd door dutchgio op 05-11-2015 20:29 ]
Je zal zien dat Ajax zondag ineens weer wel kan voetballen. Nu is dat in ieder geval niet te zien. Wat een bedroevende pot
Deed gudelj mee?

Zeiss Distagon 21 f/2.8
Kansloze vrije trappen... hengel die bal voor, Veldman en Milik staan voorin. Dergelijke afstanden gaan er misschien in de eredivisie in, maar niet op dit niveau. Gewoon zonde van de kans. Al wordt de voorzet weggekopt, dan maak je altijd nog kans op de tweede bal....
De aanvallende onmacht van Ajax doet echt pijn aan de ogen...
Van Persie gaat er uit en Fener krijgt 2 3 grote kansen
[ Voor 14% gewijzigd door Fleximex op 05-11-2015 20:41 ]
Wat een slecht ingeschoten bal van Sen. We hoeven in ieder geval niet meer te discussieren welk land nou verder is in voetbal, het stelt allebei heel weinig voor 
In de Turkse competitie is het niet anders. Kansloos dat we hem laten spelen ondanks dat hij voor de spelopbouw dramatisch is. Nee, dan liever Fernandao die naast een killer instinct ook heerlijk de bal bij zich kan houden en met veel wil speelt. Los van dat hij stukken goedkoper was.Fleximex schreef op donderdag 05 november 2015 @ 20:40:
Van Persie gaat er uit en Fener krijgt 2 gigantische kansen
[ Voor 58% gewijzigd door iChaos op 05-11-2015 20:42 ]
Die kans is groot, want slechter kan bijna nietLeon Zwiers schreef op donderdag 05 november 2015 @ 20:34:
Je zal zien dat Ajax zondag ineens weer wel kan voetballen. Nu is dat in ieder geval niet te zien. Wat een bedroevende pot
Man man man....
Float like a butterfly, sting like a bee.
gelukkig heeft de bioer serero weer eens van stal gehaald..... Daar win je de oorlog ook niet mee zeg. VInd het echt beschamend slecht allemaal. Hoop dat Ajax er gewoon uitvliegt in de europa league, dan hoef ik tenminste niet meer 90 minuten te kijken op mijn vrije avond. Hier kijk ik niet voor m'n plezier naar.
De coaches zitten er ook weer goed bij. De Boer komt niet uit zijn stoel en Pereira staat erbij alsof hij een tactisch meesterbrein is terwijl hij een amateurploeg staat te coachen.
Nee daar heb je ook niet veel aan, leuk voor de potjes tegen Roda maar niet voor dit soort wedstrijden.
Als onze Poor Man's Mourinho nou vanaf het begin met deze spelers speelde had het er wellicht wat beter uit gezien voor ons. Maar nee, lekker de volgevreten vedettes opstellen.
Groningen gaat ook verliezen trouwens. Dramatisch! Hoe kan de daling in niveau gestopt worden in Nederland?
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
Je hebt wat topspelers nodig! El Ghazi ruilen voor Van Persie? Omdat ik het jullie gun 
Zo, 90 minuten van mijn leven die ik nooit meer terug ga krijgen.
Zo, 90 minuten van mijn leven die ik nooit meer terug ga krijgen.
[ Voor 27% gewijzigd door iChaos op 05-11-2015 20:52 ]
Die engnek hoef ik echt niet in een Ajax shirt te zien, hou maar lekker bij jeiChaos schreef op donderdag 05 november 2015 @ 20:52:
Je hebt wat topspelers nodig! El Ghazi ruilen voor Van Persie? Omdat ik het jullie gun
Gelukkig is het voorbij. Volgens mij moeten we bij Ajax maar eens afscheid nemen van de Boer deze zomer. Zoveel talentvolle spelers, maar het blijft maar niets.
Denk dat die meer brengt bij Ajax dan bij jullie. Fenerbahce zit helemaal geen voetbal in.iChaos schreef op donderdag 05 november 2015 @ 20:52:

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
Pff, nogal. Dit had niks met voetbal te maken
Vooral niet willen verliezen, vooral in de 70ste minuut Serero brengen. Wat een waardeloos slechte wedstrijd.

[ Voor 53% gewijzigd door JanW op 05-11-2015 20:54 ]
Min maal min is plus. Maar niet in het voetbal. Twee slecht spelende ploegen geven een hele slechte wedstrijd. Pfff.
Sjah gelijk tegen Fener is opzich geen schande maar dat puntverlies tegen Celtic en Molde helpt niet mee nu

XXXVI
1 van de meest zoutloze potten die ik in dit seizoen heb gezien. Beide ploegen en het stadion geloofden er niet in. Zonde van de tijd.
Maar ook hier is alles nog open. Hopelijk is Celtic-Ajax wel leuk, kan wel eens beslissend zijn.
Maar ook hier is alles nog open. Hopelijk is Celtic-Ajax wel leuk, kan wel eens beslissend zijn.
Wanneer Nani, Diego en Van Persie spelen niet nee. Met Ozan/Sen/Fernandao liep het de laatste minuten toch een stuk lekkerder, maar sinds de afgelopen transferperiode nogal een prestigeprojectje is geweest moeten onze topspelers spelen ondanks hun waardeloze rendement. En de verdediging is dramatisch, twee ervaren lui die nog steeds kinderlijke fouten maken.hupske schreef op donderdag 05 november 2015 @ 20:53:
[...]
Denk dat die meer brengt bij Ajax dan bij jullie. Fenerbahce zit helemaal geen voetbal in.
Ben erg benieuwd naar de uitslag van deze groep. Terwijl iedereen dacht dat Celtic, Fenerbahce en Ajax om de eerste twee plekken zouden strijden walst Molde lekker iedereen eruit

Celtic kan er ook niet veel van, dusdat kan net zo'n wedstrijd worden.
Hooelijk kan Akax dan wel eens het doel vinden, zo heel veel heeft die doelman van Fener niet te doen gehad.
Hooelijk kan Akax dan wel eens het doel vinden, zo heel veel heeft die doelman van Fener niet te doen gehad.
Gelukkig niet. Op een goede dag is het een van de beste keepers van Turkije, maar hij pakt zo makkelijk kaarten als ze aangenaaid worden en bij een ietwat lastige duik schiet het weer in zijn rug en kan hij weer het veld af.dutchgio schreef op donderdag 05 november 2015 @ 20:56:
Celtic kan er ook niet veel van, dusdat kan net zo'n wedstrijd worden.
Vuistregel is dat Fenerbahce op papier een zeer gevaarlijke ploeg is wanneer je namen ziet als Bruno Alves, Diego Ribas, Raul Meireles, Nani, Van Persie, maar hoeveel talent er ook bij deze club komt, uiteindelijk presteren we nooit echt optimaal.
Ajax is gewoon nu al klaar in Europa, te triest voor woorden... De kans dat ze door gaan is gewoon nihil. Ze moeten beide wedstrijden winnen, uit tegen Celtic en Molde en Fenerbahçe moet nog een van de twee wedstrijden verliezen... Wanneer Fenerbahçe twee keer wint of een keer wint en gelijk speelt dan is Ajax klaar, ongeacht hun eigen resultaat. Buiten Fenerbahçe om zie ik dit Ajax Europees niet twee keer achter elkaar een uitwedstrijd winnen... zou een unicum zijn.
Dan maar kampioen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Een stemmetje in mijn achterhoofd vraagt zich een beetje af of Ajax ook europa maar heeft laten lopen ten faveure van een evt kampioenschap. Het verschil tussen het spel wat ze in de eredivisie op de mat leggen en in europa is zo ontzettend groot. Fenerbahce was nou niet echt veel beter dan de middenmoot eredivisie.
Celtic uit en Molde thuis toch, uit hebben ze al gehad met die wind toen.Han schreef op donderdag 05 november 2015 @ 21:04:
Ajax is gewoon nu al klaar in Europa, te triest voor woorden... De kans dat ze door gaan is gewoon nihil. Ze moeten beide wedstrijden winnen, uit tegen Celtic en Molde en Fenerbahçe moet nog een van de twee wedstrijden verliezen... Wanneer Fenerbahçe twee keer wint of een keer wint en gelijk speelt dan is Ajax klaar, ongeacht hun eigen resultaat. Buiten Fenerbahçe om zie ik dit Ajax Europees niet twee keer achter elkaar een uitwedstrijd winnen... zou een unicum zijn.
Het kan nog wel, maar ik verwacht het niet. Op deze manier verdien je het ook niet om door te gaan.
Ja, jippie, kampioen. Om vervolgens weer een zwakke Europese ronde te voetballen. Ajax heeft meer ervaring nodig, portomonee trekken en spelers halen die balans brengen. Fenerbahçe had bijna alle afvallende ballen en kon kinderlijk makkelijk Ajax opjagen en storen. Een beetje druk en Ajax was in paniek met slordigheid als gevolg. Totaal geen rust in het spel, het blijven jongetjes tegen de mannen.
Ik denk dat je dan toch het niveau van de eredivisie wat overschat. Tegen ploegen als Roda gaat het inderdaad erg aardig, maar van de 8 Europese wedstrijden dit seizoen heeft Ajax er maar 1 gewonnen. Dat zegt ook wel voldoende.Leon Zwiers schreef op donderdag 05 november 2015 @ 21:15:
Een stemmetje in mijn achterhoofd vraagt zich een beetje af of Ajax ook europa maar heeft laten lopen ten faveure van een evt kampioenschap. Het verschil tussen het spel wat ze in de eredivisie op de mat leggen en in europa is zo ontzettend groot. Fenerbahce was nou niet echt veel beter dan de middenmoot eredivisie.
Fenerbache is zeker geen goed team, maar nog steeds stukken beter dan de middenmoot van de eredivisie.
Daarnaast vind ik Ajax in de eredivisie ook vaak niet best spelen...ze winnen meestal wel, maar zelden met goed spel. Vooral aanvallend zijn ze uiterst onmachtig tegen de wat betere teams.
Ik vond Fener vandaag echt niet beter spelen dan een Vitesse, Feyenoord of AZ. Ja er staan wat grote namen in, maar dat zijn allemaal spelers die zwaar over hun top zijn. In de eredivisie speelt Ajax inderdaad ook niet goed, maar ze maken wel veel doelpunten daar. Molde is qua voetbal in de eredivisie niveautje Utrecht, die hebben nu een paar wedstrijden ontzettende mazzel dat hun tegenstanders het volledig laten liggen. Celtic ( en de Schotse competitie ) stellen ook niet veel voor.Blauwschaap schreef op donderdag 05 november 2015 @ 21:23:
[...]
Ik denk dat je dan toch het niveau van de eredivisie wat overschat. Tegen ploegen als Roda gaat het inderdaad erg aardig, maar van de 8 Europese wedstrijden dit seizoen heeft Ajax er maar 1 gewonnen. Dat zegt ook wel voldoende.
Fenerbache is zeker geen goed team, maar nog steeds stukken beter dan de middenmoot van de eredivisie.
Daarnaast vind ik Ajax in de eredivisie ook vaak niet best spelen...ze winnen meestal wel, maar zelden met goed spel. Vooral aanvallend zijn ze uiterst onmachtig tegen de wat betere teams.
Waarom Ajax het dan in een poule als deze zo ontzettend laat liggen heeft er iig in mijn ogen alle schijn van dat ze eigenlijk de focus compleet niet op Europa hebben, maar op het kampioenschap........zodat ze volgend jaar Europa inkunnen

edit: inmiddels AZ ook al achter. Vraag me af of we volgend seizoen nog wel Europa in moeten gaan als NL. Dit heeft weinig zin meer zo.
[ Voor 4% gewijzigd door LZ86 op 05-11-2015 21:33 ]
En het jaar erop zeker alles wat zich enigszins ontwikkeld heeft verkopen en dan begint het weer opnieuw. Ben echt benieuwd wanneer fans met de voeten gaan stemmen. Het ziet er niet uit en toch blijft men maar kaartjes kopen.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
We kunnen wel stellen dat Ajax er nu ook uitligt
Steeds dat geouwehoer over controle etc. Deze wedstrijd had je moeten winnen.
Ja het kan nog. Ja theoretisch en met een andere instelling en killers mentaliteit. Eigenschappen die Ajax Europees niet liet zien en daarom hoogstwaarschijnlijk ook niet opeens uit de hoge hoed gaat toveren
Het lijkt weer een sneue avond voor het Nederlands voetbal te worden.
Enige team die nog mag dromen van een volgende ronde is Psv.
Dat team mogen we nog trots op zijn, voor Ajax moeten we ons schamen.
(zegt een Groningen en Ajax fan)
Steeds dat geouwehoer over controle etc. Deze wedstrijd had je moeten winnen.
Ja het kan nog. Ja theoretisch en met een andere instelling en killers mentaliteit. Eigenschappen die Ajax Europees niet liet zien en daarom hoogstwaarschijnlijk ook niet opeens uit de hoge hoed gaat toveren
Het lijkt weer een sneue avond voor het Nederlands voetbal te worden.
Enige team die nog mag dromen van een volgende ronde is Psv.
Dat team mogen we nog trots op zijn, voor Ajax moeten we ons schamen.
(zegt een Groningen en Ajax fan)
Als Ajax volgend seizoen nou eindelijk eens wat gerichte versterkingen koopt in plaats van voor een dubbeltje op de 1e rij te willen zitten zou het al een hele verbetering zijn in Europees verband.
Ik vind het in de eredivisie wel best zo, dan doet mijn cluppie tenminste nog mee terwijl we bijna van de schulden af zijn en zelf wat vermogen kunnen gaan opbouwen. Kom maar eindelijk een keer op met die nieuwe Kuip potdorie!
Ik vind het in de eredivisie wel best zo, dan doet mijn cluppie tenminste nog mee terwijl we bijna van de schulden af zijn en zelf wat vermogen kunnen gaan opbouwen. Kom maar eindelijk een keer op met die nieuwe Kuip potdorie!
Nog even zwaaien naar AZ, die worden ook even op de plaats gezet.
alles kan off-topic
Die 2e goal van Augsburg... die Gouweleeuw verdedigt als een oud wijf
... bekijk de beelden nog maar eens
Ajax heeft volgens mij wel goede spelers. Het mankeert aan hun spel. Het moet veel sneller en vooral met meer diepgang.
Bijvoorbeeld bij een tegenaanval wordt er een bal breed gespeeld ipv diep (diepe optie is vaak al weg omdat het te traag gaat) en gaat de eerste man weer breed er naast staan ipv diep te gaan. Om maar wat te noemen
Milik in een beter ondersteunend en sneller spelend team schiet er wel wat in
Edit: Bazoer lijkt heel wat in de eredivisie, maar zo goed is ie niet vind ik. Hoop draverij, weinig effecient. Klaasen vind ik beter.
Edit: Blind selecteert eredivisie spelers zoals Bazoer voor Oranje. Ik blijf erbij, afgezien van Tete ontbeert elke speler uit de eredivisie het niveau van Oranje
... bekijk de beelden nog maar eens
Ajax heeft volgens mij wel goede spelers. Het mankeert aan hun spel. Het moet veel sneller en vooral met meer diepgang.
Bijvoorbeeld bij een tegenaanval wordt er een bal breed gespeeld ipv diep (diepe optie is vaak al weg omdat het te traag gaat) en gaat de eerste man weer breed er naast staan ipv diep te gaan. Om maar wat te noemen
Milik in een beter ondersteunend en sneller spelend team schiet er wel wat in
Edit: Bazoer lijkt heel wat in de eredivisie, maar zo goed is ie niet vind ik. Hoop draverij, weinig effecient. Klaasen vind ik beter.
Edit: Blind selecteert eredivisie spelers zoals Bazoer voor Oranje. Ik blijf erbij, afgezien van Tete ontbeert elke speler uit de eredivisie het niveau van Oranje
[ Voor 22% gewijzigd door Harribo op 05-11-2015 21:55 ]
Niemand over het uitfluiten van van Persie? Toen Blind in Eindhoven werd uitgefloten was het nogal een issue...
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Is een ex-Feyenoorder he. Dan gelden er andere standaarden blijkbaar.P. Mekes schreef op donderdag 05 november 2015 @ 22:08:
Niemand over het uitfluiten van van Persie? Toen Blind in Eindhoven werd uitgefloten was het nogal een issue...
Poei. Wat zijn voetbal-supporters selectief zeg. Ajax staat fier bovenaan en dat is nog niet goed genoeg.
Heb dat nooit begrepen. Vier jaar achtereen kampioen. Het vijfde jaar is het wat minder en gelijk moet van iedereen de kop eraf.....
[ Voor 39% gewijzigd door RodeStabilo op 05-11-2015 22:12 ]
Ach joh dat uitfluiten....dat zijn dezelfde gasten die uit hun dak gingen toen hij scoorde op het Wk voor Oranje.
Dat soort achterlijke aandachttrekkers moeten wij en vooral ook eeeeiiigenlijk de media helemaal geen aandacht aan schenken.
Dat soort achterlijke aandachttrekkers moeten wij en vooral ook eeeeiiigenlijk de media helemaal geen aandacht aan schenken.
Mee eens. Hypocriet, dom, onnadenkend volk.Harribo schreef op donderdag 05 november 2015 @ 22:14:
Ach joh dat uitfluiten....dat zijn dezelfde gasten die uit hun dak gingen toen hij scoorde op het Wk voor Oranje.
Voor het Nederlands voetbal weer een drama. De 3 knappe punten van PSV worden helaas niet opgevolgd. Tot dusverre 1 puntje door Ajax (waar ze als ik beelden zag ook nog eens blij mee moeten zijn ook), 0 punten voor FC Groningen (waar dit keer echt meer in gezeten had) en AZ is afwachten maar ben bang dat dat ook 0 punten wordt.
Nog even en we krijgen Schotse toestanden. De landskampioen moet voorronden CL spelen. En de afgelopen jaren hebben wel laten zien dat voorrondes CL ook voor Nederlandse ploegen geen zekerheid zijn. Ook Celtic komt er niet doorheen.
Het budget van ploegen uit de rest van Europa wordt maar hoger en hoger, waardoor wij op dat punt ook af beginnen te haken. Als je alleen al kijkt naar de begrotingen van de ploegen uit de poule van PSV, dat is toch niet leuk meer.
Nog even en we krijgen Schotse toestanden. De landskampioen moet voorronden CL spelen. En de afgelopen jaren hebben wel laten zien dat voorrondes CL ook voor Nederlandse ploegen geen zekerheid zijn. Ook Celtic komt er niet doorheen.
Het budget van ploegen uit de rest van Europa wordt maar hoger en hoger, waardoor wij op dat punt ook af beginnen te haken. Als je alleen al kijkt naar de begrotingen van de ploegen uit de poule van PSV, dat is toch niet leuk meer.
In europa hebben de nederlandse teams ook niets meer te zoeken. Gewoon vergeten en een leuke nationale competitie spelen met financieel gezonde teams zonder steun van overheden.
Met een beetje geluk krijgen de teams dan ook weer identiteit terug, nu zijn het allemaal maar bij elkaar gekochte zootjes.
Met een beetje geluk krijgen de teams dan ook weer identiteit terug, nu zijn het allemaal maar bij elkaar gekochte zootjes.
[ Voor 26% gewijzigd door Ankona op 05-11-2015 22:23 ]
alles kan off-topic
AZ doet zich in de afronding tekort. Zo vaak het aluminium raken is niet alleen pech. In sommige van de gevallen kon de AZ speler ook met veel minder risico rustig de bal hoog in de hoek krullen. Zo'n alles of niets schiet is helemaal niet nodig.
En dan toch 3-1 terwijl je zoveel beter bent AZ
Alle 3 de goals kun je je afvragen of de Coutinho de bal niet had kunnen hebben.
En dan toch 3-1 terwijl je zoveel beter bent AZ

Alle 3 de goals kun je je afvragen of de Coutinho de bal niet had kunnen hebben.
[ Voor 21% gewijzigd door Fleximex op 05-11-2015 22:28 ]
Nou die goal van die Aziaat van Augsburg.... Kijk eens wat een overtuiging en precisie ook... Dat zie je zelden in Nederland
Hij is gewoon getergd te scoren
Het is geen toeval dat dat bij Az of Ajax niet lukt
Kopen die Won! :-)
Hij is gewoon getergd te scoren
Het is geen toeval dat dat bij Az of Ajax niet lukt
Kopen die Won! :-)
[ Voor 30% gewijzigd door Harribo op 05-11-2015 22:32 ]
Dat is een beetje standaard bij AZ nu, leuk voetbal, veel kansen maar alsnog verliezen.
Verwijderd
Ajax speelt meer en meer op zijn Italiaans. Geen tegengoal krijgen in de wetenschap dat je in het gros van de wedstrijden wel een kansje krijgt.
Commentator: dit is nog veel pijnlijker : vrolijke Duitsers :-)
Van der Linden. Serieus. Eerst een fout en dan kan je het simpel herstellen maar val je opeens om...
Lekker stereotype 'Nederlandse ploeg in Europa' deze wedstrijd van AZ. Je bent voetballend beter, maar daar houdt het dan ook op. Qua ervaring, fysiek, instinct en afwerking faal je hard.
Die kans in de eerste helft op de paal was pech. Maar de rest van de kansen (op de lat) gewoon niet. Omdat er alles of niets geschoten wordt. Er mist totaal de rust en het overzicht om te zien dat de bal helemaal niet perfect onder de lat moet om te scoren. Een meter onder lat en van de paal af is ook goed.
Zonde, zonde, zonde.
Lekker stereotype 'Nederlandse ploeg in Europa' deze wedstrijd van AZ. Je bent voetballend beter, maar daar houdt het dan ook op. Qua ervaring, fysiek, instinct en afwerking faal je hard.
Die kans in de eerste helft op de paal was pech. Maar de rest van de kansen (op de lat) gewoon niet. Omdat er alles of niets geschoten wordt. Er mist totaal de rust en het overzicht om te zien dat de bal helemaal niet perfect onder de lat moet om te scoren. Een meter onder lat en van de paal af is ook goed.
Zonde, zonde, zonde.
Toch vind ik Az wel het leukst om naar te kijken. Ze voetballen vaker vooruit met durf.
Dat betaalt zich ook uit in kansen. Moet je ze alleen wel afmaken.
Kan Az niet die Finbogasson kopen van Sociadad? Met een killer zijn ze spekkoper. Ook Europees denk ik
Dat betaalt zich ook uit in kansen. Moet je ze alleen wel afmaken.
Kan Az niet die Finbogasson kopen van Sociadad? Met een killer zijn ze spekkoper. Ook Europees denk ik
Fier bovenaan in punten ja, maar het is nog steeds niet om aan te gluren. Daarnaast vind ik het nogal ambitieloos om als Nederlandse topclub genoegen te nemen met uitschakeling in zowel beker als Europa als november net begonnen is.Friespeuk schreef op donderdag 05 november 2015 @ 22:11:
Poei. Wat zijn voetbal-supporters selectief zeg. Ajax staat fier bovenaan en dat is nog niet goed genoeg.
Heb dat nooit begrepen. Vier jaar achtereen kampioen. Het vijfde jaar is het wat minder en gelijk moet van iedereen de kop eraf.....
Koppen eraf heb ik nergens genoemd, maar ik verwacht wel meer dan er nu uit gehaald wordt.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Verwijderd
Enige bron van zorg voor Ajax is het teruglopend bezoekersaantal gedurende competitiewedstrijden. Over het resultaat in de competitie hebben Ajacieden vooralsnog weinig te klagen.
Jammer, want hij speelt dit seizoen verder wonderbaarlijk goed.Fleximex schreef op donderdag 05 november 2015 @ 22:40:
Van der Linden. Serieus. Eerst een fout en dan kan je het simpel herstellen maar val je opeens om...
Dan heb jij die keeper niet gezien in de thuiswedstrijd. Die man pakt álles.Een meter onder lat en van de paal af is ook goed.
Who needs Finnbogason als je El Hamdaoui al hebt? De beste man is alleen niet speelgerechtigd voor de EL.Harribo schreef op donderdag 05 november 2015 @ 22:48:
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Het is toch onacceptabel dat Ajax deze wedstrijd laat lopen zodat ze komende zondag tegen Feyneoord kunnen exceleren. Dit is zo slecht voor het Nederlands voetbal. Dit komt het Nederlands voetbal iig niet ten goeden.
Dit gebeurt de laatste jaren wel van bij Ons Aller Ajax...
[ Voor 12% gewijzigd door Napo op 06-11-2015 07:04 ]
Denk niet dat ze deze bewust lieten lopen hoor, het lukte gewoon voor geen meter.Napo schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 07:04:
Het is toch onacceptabel dat Ajax deze wedstrijd laat lopen zodat ze komende zondag tegen Feyneoord kunnen exceleren. Dit is zo slecht voor het Nederlands voetbal. Dit komt het Nederlands voetbal iig niet ten goeden.
Wat was er trouwens met het veld? Ik haakte laat in maar zag constant overal spelers wegglijden
Float like a butterfly, sting like a bee.
Elk voorjaar en najaar het zelfde liedje; hoge luchtvochtigheid in de Arena zorgt er voor dat de grasmat spekglad wordt. Afgelopen zondag zag je het ook, de ene speler na de andere speler glijdt uit. Echt onacceptabel. De blessure van El Ghazi lag er aan ten grondslag.martinusz schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 08:27:
[...]
Denk niet dat ze deze bewust lieten lopen hoor, het lukte gewoon voor geen meter.
Wat was er trouwens met het veld? Ik haakte laat in maar zag constant overal spelers wegglijden
Dit topic is gesloten.
Let op:
~[html]<h2>Voor het EK2016 in Frankrijk: Themaforum: Sportzomer</h2>~[/html]
Voor de FIFA-perikelen: [Voetbal] FIFA-perikelen en opvolging Blatter
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2015/2016
Voor FC-Twente: FC Twente - hoe nu verder
~[html]<h2>Voor het EK2016 in Frankrijk: Themaforum: Sportzomer</h2>~[/html]
Voor de FIFA-perikelen: [Voetbal] FIFA-perikelen en opvolging Blatter
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2015/2016
Voor FC-Twente: FC Twente - hoe nu verder