Dat niet winnen van titels door arsenal komt volgens mij door een paar zaken.
Blessures: Wenger wil het liefst alleen technisch zeer vaardige spelers op het veld hebben. Tot nu toe is gebleken dat er van die spelers altijd een groot gedeelte geblesseerd uitvallen (in vergelijking met andere top clubs).
Team samenstelling: Elk team heeft één of twee slopers nodig. Minimaal 1 op het middenveld en 1tje achterin (en dan bedoel ik geen mertesacker). In ieder geval moet er ook in de top een mix aan ervaring en verschillende type spelers zijn.
Middelmatige verdediging: De afgelopen jaren waren ze defensief gewoon ook best zwak. Spelers die niet goed genoeg zijn werden aangetrokken en dan wordt het sowieso moeilijk. Als je dat als trainer weet en ziet, dan is er ook sprake van enige naïviteit als je dan zo gaat lopen aanvallen (de beperkingen van een aantal verdedigers zijn best goed waar te nemen *ahum)
Investeringen: Volgens mij is het zo dat Ozil en Sanchez de enige echte top aankopen zijn geweest de laatste jaren (+- 50mil). Wil je mee blijven doen zul je zulk soort spelers bijna elke transfer window halen. Je ziet dat die spelers het team vooruit brengen. Er hoeft echt niet veel en spectaculair geïnvesteerd te worden, maar op drie zwakste positie nog eens investeren en je gaat echt mee doen (150 mil uitgeven en je bent er)(als je seizoenskaart minimaal 1100 pond kost moet je dat kunnen betalen als club

).
Daarbij ondersteun ik de visie uiteraard wel van Arsenal, ze spelen met vlagen prachtig. Als ze die speelstijl nu in de wedstrijden tegen de kleintjes hanteren, en iets realistischer en behoudender spelen tegen de topclubs. Dan kan dat het laatste duwtje misschien zijn.
[
Voor 5% gewijzigd door
Chrosser op 24-02-2016 15:37
]