[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2015/2016 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 45 ... 119 Laatste
Acties:
  • 247.677 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:19
Han schreef op zondag 14 februari 2016 @ 16:38:
Alles afschuiven op van Geel is niet reëel. Met de huidige spelers moeten ze wel van alles kunnen winnen wat beneden plek 5 staat.
Nee. Met deze groep is zeven wedstrijden verliezen natuurlijk ook schandalig.

Maar sinds men weer wat geld heeft is het aankoopbeleid opportunistisch en zonder lange termijn visie . Vejinovic vond ik een volkomen logische aankoop, Gustafson halen voor de toekomst snap ik maar voor de rest gaat het nergens over. Pelle en Guidetti waren ook maar toevalstreffers.
ph4ge schreef op zondag 14 februari 2016 @ 16:42:
[...]
Ik vind dit te makkelijk, over het algemeen was iedereen erg tevreden met de aankopen en waren ze heel begrijpelijk.
Voor jou misschien wel maar op de namen die ik hierboven noem na was het allemaal opportunisme wat de klok slaat. Ik heb dat al vaker aangegeven.

Elia:
Die werd gehaald omdat men hoopte dat hij de vorm van tig jaar terug nog eens terug zou vinden maar dat is voorlopig bij hopen gebleven. Heeft een duur salaris maar kan het verschil niet maken en blijkt niet beter dan Boetius.
Kramer:
Eerst te licht bevonden en uiteindelijk toch gehaald, onder druk van de buitenwacht die een spits verwachtte. Opportunisme ten top.
Botteghin:
Maandenlang door diverse analisten naar voren geschoven als versterking maar met vd Heyden haalde men al een extra centrumverdediger. Uiteindelijk toch maar gehaald waardoor van Beek naar rechtsback verhuisde, en toch weer niet. Dure speler voor de breedte, ook gezien de leeftijd.
Kuijt:
Die had gewoon twee jaar eerder moeten komen. Nu is het vooral sentiment. Als spits loopt het niet en als rechtsbuiten loopt het niet.
Vd Heijden:
Transfervrij en je hebt toch een stand-in voor Kongolo nodig. Vooruit.
Kazim:
Wekenlang zingt de naam Dost rond maar iedereen wist dat hij niet ging komen. Op het moment dat de competitie al begonnen is haalt men Kazim. Die is niet fit en heeft een trainingsachterstand. Voor de breedte aldus van Geel maar later is het plots de eerste spits. Beleid?
Toornstra:
Wekenlang is men bezig met Ziyech maar uiteindelijk komt Toornstra. Dit zijn totaal verschillende spelers dus dan vraag ik me af wat men nu echt van plan was. Het vreemde is dat Toornstra bij Feyenoord zelden zal spelen op de plek waar hij bij Utrecht stond (achter de spits) of de plek waar hij bij ADO is groot geworden en ook nog even in Oranje speelde (rechtshalf)
El Ahmadi:
Gehaald omdat Rutten dat zo graag wilde. Gevalletje oren laten hangen naar de trainer. Er werd nog even gesuggereerd dat hij Clasie als verdedigende middenvelder kon opvolgen maar dat blijkt nu dus ook niet zo te zijn. Want hij draaft net zoveel als Vilhena. Had hem niet gehaald en Vilhena had zich wellicht gewoon verder kunnen ontwikkelen naast Clasie. Maar ja, dan moet je vooruit kijken en dat blijkt moeilijk.
Bilal:
Vergeet ik nog bijna. Tja, die maakt het gewoon niet waar. Achteraf is hij wel gewoon duur gebleken en een miskoop maar dat men zo'n speler haalt kan ik dan nog begrijpen.
Tapia:
Op zich heb ik niet zo'n problemen mee dat men zo'n jonge gast haalt. Waar ik wel problemen mee heb is de motivatie: "Immers is vertrokken en Vilhena gaat volgend jaar". Het voedt het vermoeden dat men zomaar wat middenvelders haalt zonder naar het type speler te kijken.

[ Voor 17% gewijzigd door D-e-n op 14-02-2016 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:16
JST94 schreef op zondag 14 februari 2016 @ 16:52:
Het is maar net hoe je het neerzet. Het is een feit dat de VvF hun geld toch ooit terug wilt zien. Staat wellicht niet als schulden in de boeken, maar zal toch terug moeten worden betaalt.
Nee, het is niet maar net hoe je het neerzet. Er zit een heel team van experts bij de KNVB en een team van externe accountants die dat zeggen. Bijna elk bedrijf heeft schulden, dat hoort bij ondernemen, zolang je jaarlijks geen verlies draait en de schuld kleiner is dan het bezit is dat volkomen normaal. De voorwaarden van die schuld zijn ook nog eens gunstig en het staat bij mensen waarvan algemeen wordt aangenomen dat het supporters zijn die geen Doyen achtige praktijken plegen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanG-BuiK-ZwijN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:20

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

en waar NEC op 1-0 had kunnen komen en met 10 man had kunnen staan (!) scoort de jong weer ens >_>

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06:20

Niku

Alagaesii

Willems is terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:04

PauseBreak

derp!

Inderdaad zeg, wat een voorzet _/-\o_

Heerlijk weertje ook daar. Het is net alsof ik weer naar een wedstrijd uit de jaren '90 zit te kijken :D

[ Voor 24% gewijzigd door PauseBreak op 14-02-2016 17:28 ]

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:12

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Pfoe wat spelen locadia en narsingh slecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

En PSV heeft ervaring in het weggeven van een 1-0 voorsprong. Het is niet echt om aan te zien...

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser

Chrosser

Klopt helemaal, terwijl de 1ste helft best oke was..

Edit: uiteraard als je er iets over zegt, scoort locadia

[ Voor 36% gewijzigd door Chrosser op 14-02-2016 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Hoppa. Wedstrijd wel gespeeld nu, ben benieuwd of PSV de nul kan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Chrosser schreef op zondag 14 februari 2016 @ 18:07:
Pfoe wat spelen locadia en narsingh slecht
Buiten die voorzet vind ik Willems eigenlijk ook niet briljant spelen. Haalt vaak de snelheid uit het aanvalsspel.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

En 0-3, Van Ginkel. Doelsaldo ontloopt Ajax nog maar twee goals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Niku schreef op zondag 14 februari 2016 @ 18:19:
En 0-3, Van Ginkel. Doelsaldo ontloopt Ajax nog maar twee goals.
Ik verwacht dat PSV dat doelsaldo niet nodig heeft. Ajax laat de komende wedstrijden wel ergens punten liggen een dan kunnen ze het in Eindhoven afmaken.
PSV is veel stabieler dan Ajax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-09 15:45

Pubbert

random gestoord

Daarnaast heeft PSV heeft vanaf nu nog maar 4 uitwedstrijden en 7 thuiswedstrijden, al zit bij de thuis wedstrijd nog wel tegen de nr 2 en 3 bij.

[ Voor 5% gewijzigd door Pubbert op 14-02-2016 19:27 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Exocet schreef op zondag 14 februari 2016 @ 18:56:
Ik verwacht dat PSV dat doelsaldo niet nodig heeft. Ajax laat de komende wedstrijden wel ergens punten liggen een dan kunnen ze het in Eindhoven afmaken.
PSV is veel stabieler dan Ajax.
PSV speelt ook nog in de CL en in de beker. Dat gaat ook meetellen, waar Ajax zich geheel kan focussen op de competitie. Wanneer bijvoorbeeld een Guardado of de Jong weg valt door blessures dan kan het er in eens heel anders uit zien. Waar iedereenverwacht dat Ajax punten laat liggen vanwege hun povere spel, pakken ze wel hun punten. En traditie getrouw gaat Ajax altijd lopen aan het eind van de competitie.

Kortom, het is maar hoe je het (wilt) bekijken. Voor alle scenario's valt wat te zeggen.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-09 17:24
Han schreef op zondag 14 februari 2016 @ 19:39:
[...]

PSV speelt ook nog in de CL en in de beker. Dat gaat ook meetellen, waar Ajax zich geheel kan focussen op de competitie. Wanneer bijvoorbeeld een Guardado of de Jong weg valt door blessures dan kan het er in eens heel anders uit zien. Waar iedereenverwacht dat Ajax punten laat liggen vanwege hun povere spel, pakken ze wel hun punten. En traditie getrouw gaat Ajax altijd lopen aan het eind van de competitie.

Kortom, het is maar hoe je het (wilt) bekijken. Voor alle scenario's valt wat te zeggen.
Probleem bij Ajax is dat 2 zeer belangrijke spelers al weg zijn.
Tete en Riedewald. Dit gaat ze denk ik in de zware wedstrijden nog wel opbreken tenzij bepaalde spelers het team op sleeptouw weten te nemen wat ik betwijfel.

De volgende wedstrijd zal men vd Hoorn moeten vervangen, eens kijken hoe ze dit gaan invullen. Ik neem aan een van de backs uit de jeugd erin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

[...]

PSV is al uitgeschakeld in de beker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:59

Vos

AFCA

Laat maar, beter lezen ;)

[ Voor 93% gewijzigd door Vos op 14-02-2016 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
[...]

Voordeel voor PSV is dat er nog 11 speelronden zijn, waarvan er 7 thuis zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinchible
  • Laatst online: 29-09 21:28

Infinchible

Woef!

Geschorst door zijn rode kaart. ;)

Te laat. :P

[ Voor 4% gewijzigd door Infinchible op 14-02-2016 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:34
Deadsy schreef op zondag 14 februari 2016 @ 19:44:
[...]

Probleem bij Ajax is dat 2 zeer belangrijke spelers al weg zijn.
Tete en Riedewald. Dit gaat ze denk ik in de zware wedstrijden nog wel opbreken tenzij bepaalde spelers het team op sleeptouw weten te nemen wat ik betwijfel.

De volgende wedstrijd zal men vd Hoorn moeten vervangen, eens kijken hoe ze dit gaan invullen. Ik neem aan een van de backs uit de jeugd erin?
Veltman weer centraal en een niet fitte Van Rhijn op rechts, of een talent de kans geven op die positie.
Ze hebben nog ene Savestano rondlopen in de jeugd dacht ik, al kan dat ook een linksachter zijn.
En dan nog maar een centrale verdedoger uit Jong Ajax erbij voor op de bank.

Tegen Excelsior moet dat nog wel kunnen, maar op den duur vormt dat toch een probleem wat je punten kan gaan kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Laatst online: 29-09 17:24
dutchgio schreef op zondag 14 februari 2016 @ 20:49:
[...]

Veltman weer centraal en een niet fitte Van Rhijn op rechts, of een talent de kans geven op die positie.
Ze hebben nog ene Savestano rondlopen in de jeugd dacht ik, al kan dat ook een linksachter zijn.
En dan nog maar een centrale verdedoger uit Jong Ajax erbij voor op de bank.

Tegen Excelsior moet dat nog wel kunnen, maar op den duur vormt dat toch een probleem wat je punten kan gaan kosten.
Aye, denk dat ze dachten dat Heitinga wel een goede reserve zou kunnen zijn voor het centrum. Maar dat was hij in Duitsland al niet.
Vond het centrum zo slecht nog niet vandaag, wel een stuk minder dan het centrum wat er al het hele seizoen stond.

Als alleen Riedewald een blessure had en niet Tete zou je nog een centrum met Veltman en Tete kunnen proberen (alhoewel je dan 2 rechtspoten hebt wat ze liever niet willen).

edit:
Blijkbaar hebben de petjes de spelersbus van Feyenoord opgewacht.
Zo vaak op rij verliezen is slecht maar er zitten gewoon diverse spelers bij die niet beter kunnen en er word teveel verwacht van spelers die niet beter kunnen dan dit.
Ze kunnen beter een beschaafde afspraak maken met van Geel en hem vragen waarom er zoveel geld uitgegeven is aan spitsen die nauwelijks beter zijn dan wat er al was.

[ Voor 17% gewijzigd door Deadsy op 14-02-2016 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
30 man, die hebben wat gepraat met Elia en Kuyt. De rest van de spelersgroep was snel naar huis. Niet heel veel bijzonders, ook geen incident verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Wat een sof, die arbitrage bij Groningen-Ajax.

De speler die eigenlijk rood had moeten hebben, scoort de 0-1.

Dus hij kan dus wel geschorst worden voor die elleboogstoot, maar dat doelpunt (en de 3 punten) terugdraaien, ho maar.

Zo krijg je wel de naam 'lucky Ajax'. :N

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Ramzzz schreef op zondag 14 februari 2016 @ 22:38:
Wat een sof, die arbitrage bij Groningen-Ajax.

De speler die eigenlijk rood had moeten hebben, scoort de 0-1.
whoeha, als je dat rood vind dan heb je echt last van een gekleurde bril... mijn god... de commentator bij de NOS ging ook al helemaal uit zijn dak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

P.O. Box schreef op zondag 14 februari 2016 @ 22:43:
[...]

whoeha, als je dat rood vind dan heb je echt last van een gekleurde bril... mijn god... de commentator bij de NOS ging ook al helemaal uit zijn dak...
Je kunt daar rood voor geven hoor. Hij raakt hem echt al ver voordat de bal er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:24
Jammer dat supporters direct gaan flippen of verhaal willen halen i.p.v. voor de volle 101% ondersteuning te geven. Lijkt me zelfs als thuis ploeg niet heel lekker spelen dan..

Amin Younes maakt me trouwens wel een tevreden fan. Heb hem in zijn Gladbach tijd altijd al bewondert en toen ik een wedstrijd van 'm zag bij Duitsland U19 (meen ik) spatte het voetbal er vanaf. Mooi dat hij het zo goed doet. Ik vind hem veeeeeel beter dan El Ghazi :) Hij lijkt ook zijn draai iets meer te hebben gevonden als ik de laatste wedstrijden van hem zie.

[ Voor 9% gewijzigd door Mosin op 14-02-2016 23:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Ramzzz schreef op zondag 14 februari 2016 @ 22:38:

Zo krijg je wel de naam 'lucky Ajax'. :N
Hoezo? Omdat dit wekelijks gebeurt? Vrij kansloze opmerking.

Ik hoor die term nooit bij NEC, Cambuur of Zwolle als daar zoiets gebeurt.

[ Voor 15% gewijzigd door Vos op 14-02-2016 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Vos schreef op zondag 14 februari 2016 @ 23:27:
[...]

Hoezo? Omdat dit wekelijks gebeurt? Vrij kansloze opmerking.

Ik hoor die term nooit bij NEC, Cambuur of Zwolle als daar zoiets gebeurt.
offtopic:
Zolang die niet meedoen in een deel van de competitie waar het van levensbelang is, doet het er ook minder toe. Het levert Ajax hier direct 3 punten op, en kost Groningen er 1 à 3 (incl. een plek 'bovenin').

Toevallig ben ik dan één van de weinigen die dat ook nog neutraal kan bezien, en benoemen.

Als het PSV, of één van de andere titelpretendenten was overkomen, had ik dat ook zo benoemd. NEC won er bijv. geen enkel punt mee, en Ritzmaier - nota bene onder contract bij PSV - krijgt 'slechts' geel, en schakelt een speler van PSV uit.

1. Feit: Ajax heeft die naam, en is er zelfs trots op.
2. Feit: het gebeurt hier, en er wordt van geprofiteerd. En niet door een andere club die meedoet 'bovenin'.

Wat is daar dan kansloos aan? Dat (profiteren van deze situatie) niet als zodanig erkennen, dat is niet kansloos?

[ Voor 9% gewijzigd door Ramzzz op 15-02-2016 03:06 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Laatst online: 16:02
Niku schreef op zondag 14 februari 2016 @ 23:02:
[...]

Je kunt daar rood voor geven hoor. Hij raakt hem echt al ver voordat de bal er is.
Dit kost Groningen idd gewoon de wedstrijd, tenminste gebaseerd op de samenvatting van de NOS.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:23
Vond die tweede geel van Hoorn ook gewoon direct rood.
Schandalige overtreding en dan daarna doen of jij de slachtoffer ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
P.O. Box schreef op zondag 14 februari 2016 @ 22:43:
[...]

Je hoeft het niet met de regels eens te zijn, maar dit is een actie waarvoor al jaren zonder enige discussie direct rood gegeven wordt.
In het kader van een gelijk speelveld had dat hier dus ook zondermeer moeten gebeuren en was het een hele andere wedstrijd geworden.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-09 13:03
Joostje123 schreef op maandag 15 februari 2016 @ 08:02:
Vond die tweede geel van Hoorn ook gewoon direct rood.
Schandalige overtreding en dan daarna doen of jij de slachtoffer ben.
Als je dit al direct rood vind zouden er een hoop meer rode kaarten moeten vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:23
chimera2 schreef op maandag 15 februari 2016 @ 08:21:
[...]

Als je dit al direct rood vind zouden er een hoop meer rode kaarten moeten vallen.
Ik ben van der hoorn fan, gun hem alle speeltijd maar hij is te laat staat vol op zijn voet. Gewoon gevaar om zijn tegenstander uit de wedstrijd te trappen is rood.

Maar niemand heeft het er over iedereen vindt het sneu voor van der hoorn. Gewoon rood en je excuses aanbieden aan de tegenstander en niet achteraf gaan zeuren dat jij nu weer een week moet missen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Ramzzz schreef op maandag 15 februari 2016 @ 02:44:
[...]

offtopic:
Zolang die niet meedoen in een deel van de competitie waar het van levensbelang is, doet het er ook minder toe. Het levert Ajax hier direct 3 punten op, en kost Groningen er 1 à 3 (incl. een plek 'bovenin').

Toevallig ben ik dan één van de weinigen die dat ook nog neutraal kan bezien, en benoemen.

Als het PSV, of één van de andere titelpretendenten was overkomen, had ik dat ook zo benoemd. NEC won er bijv. geen enkel punt mee, en Ritzmaier - nota bene onder contract bij PSV - krijgt 'slechts' geel, en schakelt een speler van PSV uit.

1. Feit: Ajax heeft die naam, en is er zelfs trots op.
2. Feit: het gebeurt hier, en er wordt van geprofiteerd. En niet door een andere club die meedoet 'bovenin'.

Wat is daar dan kansloos aan? Dat (profiteren van deze situatie) niet als zodanig erkennen, dat is niet kansloos?
Betreffende feit 1, waar staat dat? Die leus wordt sinds 1970 'te pas en te onpas' gebruikt door voornamelijk niet-Ajax supporters als Ajax het geluk een keer mee heeft. Vaak met de lading dat Ajax 'altijd' maar geluk heeft en gematst wordt. Ook omdat gewoon meerdere keren aangetoond is door de jaren heen dat het niet zo is. Daar word ik soms wat moe ;).

Dat Ajax zelf die term gebruikt (met een knipoog naar die bekerwedstrijd) voor hun oud-Ajacieden vereniging lijkt me in dit geval niet relevant.

En verder heb ik nergens mijn mening gegeven over deze betreffende situatie dus dat betitelen als mogelijk kansloos ga ik niet op in.

Betreffende feit 2 i.c.m. je eerder genoemde punt in je eerste alinea. Ben ik het niet mee eens. Die ploegen vechten ook voor hun plek en voor een ranglijst die recht geeft op bijvoorbeeld meer geld/inkomen.

[ Voor 20% gewijzigd door Vos op 15-02-2016 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:27
och, dat heeft toch elke ploeg die bovenin staat? ik kan me de discussies aan 't begin van dit seizoen nog herinneren over een ploeg die lucky was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

rik86 schreef op maandag 15 februari 2016 @ 09:21:
och, dat heeft toch elke ploeg die bovenin staat? ik kan me de discussies aan 't begin van dit seizoen nog herinneren over een ploeg die lucky was...
De discussie komt geregeld voorbij. Ik wil nog wel geloven dat de grotere clubs vaker geluk hebben, maar is dit ook aangetoond? Het is imo vooral een gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:12
Is dat het niet gewoon, Feyenoord die even minder lucky was en Gio die meteen alles om ging gooien? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Laatst online: 14:27
Vos schreef op maandag 15 februari 2016 @ 09:27:
[...]

De discussie komt geregeld voorbij. Ik wil nog wel geloven dat de grotere clubs vaker geluk hebben, maar is dit ook aangetoond? Het is imo vooral een gevoel.
ik heb geen idee, ik durf wel te stellen dat supporters de perceptie hebben dat dit 't geval is bij de concurrentie - die heeft structureel geluk met o.a. scheidsrechters en hun eigen clubje niet

en als bewijs de centraal-voetbaltopic-reeksen van de afgelopen seizoenen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

De focus in die matchfixing zaak ligt nu heel erg op die Afrikaanse speler, terwijl de KNVB tegelijkertijd aangeeft met 100% zekerheid te kunnen zeggen dat Maikel Aerts ook omgekocht was. Geen grootheid oid, maar toch wel een bekende naam en iemand 10 jaar Eredivisie heeft gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Bossie schreef op maandag 15 februari 2016 @ 07:02:
[...]

Dit kost Groningen idd gewoon de wedstrijd, tenminste gebaseerd op de samenvatting van de NOS.
Nah, Groningen heeft verzaakt om te scoren en kwam echt heel erg slecht uit de kleedkamer. Dat heeft ze de wedstrijd gekost. Groningen had in de eerste helft minimaal 2x moeten scoren, en Ajax had echt wel vaker kunnen/moeten scoren in de tweede helft. Al met al een verdiend verlies voor Groningen.

Nee, merp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Vos schreef op maandag 15 februari 2016 @ 09:27:
Ramzzz heeft nooit eerder de term 'Lucky Ajax' gebezigd met het doel de club als geluksvogel te bestempelen, dus ik geef hem het voordeel van de twijfel qua bedoelingen. ;)

Het blijft de discussie of het veranderen één enkele situatie in de wedstrijd daadwerkelijk een andere puntenverdeling tot gevolg zou hebben. De kans is aanwezig, bij een niet gegeven rode kaart groter dan bij een vrije trap, maar je weet het gewoon niet. Zo zijn er ook spelers ontsnapt aan schorsingen waarna zij in een volgende wedstrijd zeer belangrijk waren, dan mogen we dat ook wel continu als lucky gaan bestempelen.

Ramzzz legde het enige tijd geleden wel mooi uit vond ik.
Ramzzz schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 10:58:
Zal best, maar wat moet ik er dan mee? Het beeld dat men in 't land heeft van Ajax is dat daar het dubbeltje vaker naar de juiste kant valt dan elders.

Ajax wordt net zoals andere clubs weleens bevoordeeld én benadeeld door de scheids.

Stelling: Als je achter of gelijk staat (stond) in een wedstrijd doet dat meer pijn, en Ajax staat gemiddeld historisch gezien vaker voor dan achter, dus elders voelt men dat vaker dan Ajax zelf. En Ajax voelt dat dan niet als mazzel, maar elders wel. Nu Ajax het nadeel direct in het wedstrijdresultaat voelt (en de tegenstander niet) zal Ajax harder mauwen dan de tegenstander. Simpel eigenlijk.

Empirische gegevens die dat beeld ondersteunen heb ik niet voorhanden, en ik kan het evenmin hardmaken of ontkennen als degenen die 't roepen. Maar de stelling hierboven zou best wel eens op kunnen gaan. ;)
Dat zou best wel eens kunnen kloppen. Tegen de grotere clubs is het al moeilijk om een voordeeltje te behalen, je moet alles uit de kast halen. Als dan ook nog eens een beslissing tegen zit voelt dat al snel alsof je genaaid wordt terwijl dat objectief gezien best mee valt. Het punt is alleen dat de gevolgen voor een kleinere club groter kunnen zijn.

Als een kleinere club rood krijgt is het over het algemeen gewoon kansloos, gebeurt dit bij Ajax of PSV dan slepen ze evengoed nog wel eens de punten uit het vuur. Net als een niet gegeven strafschop. Voor de kleinere club kan dat de enige kans op een doelpunt zijn, voor de grotere club is de kans dat zij evengoed scoren gewoon groter.

Dit kan best wel eens meespelen in de beleving.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseman77
  • Registratie: April 2015

Baseman77

We move

PSV speelt ook nog in de CL en in de beker. Dat gaat ook meetellen, waar Ajax zich geheel kan focussen op de competitie. Wanneer bijvoorbeeld een Guardado of de Jong weg valt door blessures dan kan het er in eens heel anders uit zien.
1) PSV is uitgeschakeld voor de beker.
2) Guardado is ondertussen al enkele weken geblesseerd (maar gelukkig bijna fit).
3) Zonder Guardado en Lestienne wint PSV uit bij Utrecht en NEC.

Aangezien je blijkbaar wat hebt gemist dit seizoen, dit ter info:
PSV heeft een half seizoen Willems en Jozefzoon gemist en gedurende dit seizoen zijn o.a. Guardado, Bruma, Hendrix, Lestienne en De Jong geblesseerd geweest (en heeft Lestienne door het overlijden van beide ouders aardig wat wedstrijden gemist). PSV heeft dit seizoen nog nooit de beschikking gehad over een volledig fitte en complete spelersgroep...dat lijkt binnenkort eindelijk te gaan gebeuren.

Ajax begint nu pas last te krijgen van blessures, maar hieruit blijkt dat de reservespelers van (duidelijk) mindere kwaliteit zijn. PSV heeft een sterkere bank en dat is zich aan het uitbetalen, helemaal sinds de komst van Van Ginkel (Brands _/-\o_ ).

PSV speelde 4 uitwedstrijden sinds de winterstop; tegen Feyenoord, Excelsior, Utrecht en NEC. Eindresultaat is 12 punten, met 10 doelpunten voor en 1 tegen.
Verder is het recordaantal Eredivisiewedstrijden op rij gescoord weer scherper gezet, inmiddels 50 wedstrijden.
En heeft PSV alweer 7 wedstrijden op rij gewonnen in de Eredivisie.
Het ziet er dus prima uit d:)b
Niku schreef op zondag 14 februari 2016 @ 23:02:
Mee eens, dit had 'gewoon' een rode kaart moeten zijn.
Ik ben benieuwd of de scheidsrechter het voorval heeft gezien, zo niet dan verwacht ik dat de aanklager in actie gaat komen.

Ritzmaier vind ik een smerig pisventje, maar voor zijn armzwaai kreeg hij terecht geel. Zonde alleen dat hij Hendrix ermee blesseerde, waardoor hij in beide wedstrijden tegen PSV een tegenstander heeft geblesseerd. En dat terwijl hij nog t/m 2017 bij PSV onder contract staat.
PWM schreef op maandag 15 februari 2016 @ 09:37:
De focus in die matchfixing zaak ligt nu heel erg op die Afrikaanse speler, terwijl de KNVB tegelijkertijd aangeeft met 100% zekerheid te kunnen zeggen dat Maikel Aerts ook omgekocht was. Geen grootheid oid, maar toch wel een bekende naam en iemand 10 jaar Eredivisie heeft gespeeld.
De KNVB kan juist niet met 100% zekerheid stellen dat Aerts bij matchfixing betrokken is geweest.
In een mailwisseling tussen Kargbo en Peruma (matchfixer) geeft Kargbo aan dat "de aanvoerder" ermee heeft ingestemd, maar hij noemt geen naam. Aerts was destijds de aanvoerder, dus de kans is groot dat hij de betreffende speler was. Maar 100% zeker is het dus niet, er is onvoldoende wettig bewijs zoals het zo mooi heet. Daarbij was er ook nog een 3e speler bij betrokken, maar over zijn identiteit is (nog?) niets bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Baseman77 schreef op maandag 15 februari 2016 @ 11:10:
De KNVB kan juist niet met 100% zekerheid stellen dat Aerts bij matchfixing betrokken is geweest.
In een mailwisseling tussen Kargbo en Peruma (matchfixer) geeft Kargbo aan dat "de aanvoerder" ermee heeft ingestemd, maar hij noemt geen naam. Aerts was destijds de aanvoerder, dus de kans is groot dat hij de betreffende speler was. Maar 100% zeker is het dus niet, er is onvoldoende wettig bewijs zoals het zo mooi heet. Daarbij was er ook nog een 3e speler bij betrokken, maar over zijn identiteit is (nog?) niets bekend.
Nee, grappig, dat lees ik nu ook. Maar vanochtend op BNR om 08.00 werd het wel als zekerheidje gemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

En heeft PSV alweer 7 wedstrijden op rij gewonnen in de Eredivisie.
Hoog tijd dus weer voor een paar lekkere wedstrijden met onderschatting en een gebrek aan inzet. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseman77
  • Registratie: April 2015

Baseman77

We move

Hahaha, dat zie ik gelukkig niet meer zo snel gebeuren. O-)
PWM schreef op maandag 15 februari 2016 @ 11:11:
Nee, grappig, dat lees ik nu ook. Maar vanochtend op BNR om 08.00 werd het wel als zekerheidje gemeld.
Ah, vandaar :)
Hopen dat Kargbo alsnog gaat praten, zodat alle medeplichtigen bekend worden. Maar die kans is helaas zeer klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Baseman77 schreef op maandag 15 februari 2016 @ 11:16:
Hahaha, dat zie ik gelukkig niet meer zo snel gebeuren. O-)
Van Ginkel heeft wat dat betreft wel wat meer volwassenheid aan het middenveld toegevoegd. Schaars speelde gisteren ook een prima pot trouwens.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

[...]

[...]
Helaas mee eens :p.

PSV is imo nog steeds dé favoriet, qua selectie en vorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Reken je niet te snel rijk. Dit seizoen bewijst dat het zelfs de beste kan overkomen om zomaar 7 potten op rij te verliezen. :P

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:53

St@m

@ Your Service

Ankona schreef op maandag 15 februari 2016 @ 12:04:
Reken je niet te snel rijk. Dit seizoen bewijst dat het zelfs de beste kan overkomen om zomaar 7 potten op rij te verliezen. :P
:D :D

Ik was er gisteren uiteraard weer bij, en toch jammer dat er dan een alcoholverbod is. Dat merk je echt wel aan de sfeer in het stadion. Normaliter drink ik lekker een biertje en zing ik soms lekker mee (dan wordt je wat losser). Nu was het toch allemaal maar wat stijfjes en zingen alleen de "die hards".
En waarom het nou altijd de topwedstrijden zijn (Ajax, Feyenoord en PSV (en Eagles uiteraard)) waar een alcoholverbod is? Ik snap er niets van. Net alsof de PEC supporters dan ineens gaan proberen om in het uitvak te komen ofzo..

[ Voor 52% gewijzigd door St@m op 15-02-2016 12:10 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Gonadan schreef op maandag 15 februari 2016 @ 10:50:
[...]

Ramzzz heeft nooit eerder de term 'Lucky Ajax' gebezigd met het doel de club als geluksvogel te bestempelen, dus ik geef hem het voordeel van de twijfel qua bedoelingen. ;)

Het blijft de discussie of het veranderen één enkele situatie in de wedstrijd daadwerkelijk een andere puntenverdeling tot gevolg zou hebben. De kans is aanwezig, bij een niet gegeven rode kaart groter dan bij een vrije trap, maar je weet het gewoon niet. Zo zijn er ook spelers ontsnapt aan schorsingen waarna zij in een volgende wedstrijd zeer belangrijk waren, dan mogen we dat ook wel continu als lucky gaan bestempelen.

Ramzzz legde het enige tijd geleden wel mooi uit vond ik.

[...]

Dat zou best wel eens kunnen kloppen. Tegen de grotere clubs is het al moeilijk om een voordeeltje te behalen, je moet alles uit de kast halen. Als dan ook nog eens een beslissing tegen zit voelt dat al snel alsof je genaaid wordt terwijl dat objectief gezien best mee valt. Het punt is alleen dat de gevolgen voor een kleinere club groter kunnen zijn.

Als een kleinere club rood krijgt is het over het algemeen gewoon kansloos, gebeurt dit bij Ajax of PSV dan slepen ze evengoed nog wel eens de punten uit het vuur. Net als een niet gegeven strafschop. Voor de kleinere club kan dat de enige kans op een doelpunt zijn, voor de grotere club is de kans dat zij evengoed scoren gewoon groter.

Dit kan best wel eens meespelen in de beleving.
Wat kon ik dat toch uitstekend uitleggen zeg! O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

St@m schreef op maandag 15 februari 2016 @ 12:07:
[...]

:D :D

Ik was er gisteren uiteraard weer bij, en toch jammer dat er dan een alcoholverbod is. Dat merk je echt wel aan de sfeer in het stadion. Normaliter drink ik lekker een biertje en zing ik soms lekker mee (dan wordt je wat losser). Nu was het toch allemaal maar wat stijfjes en zingen alleen de "die hards".
En waarom het nou altijd de topwedstrijden zijn (Ajax, Feyenoord en PSV (en Eagles uiteraard)) waar een alcoholverbod is? Ik snap er niets van. Net alsof de PEC supporters dan ineens gaan proberen om in het uitvak te komen ofzo..
Nee, alcohol is gewoon verboden in Zwolle op zondagen. Het is al godslasterlijk dat er überhaupt wordt gevoetbald op zondag ;)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

PauseBreak schreef op maandag 15 februari 2016 @ 12:22:
[...]

Nee, alcohol is gewoon verboden in Zwolle op zondagen. Het is al godslasterlijk dat er überhaupt wordt gevoetbald op zondag ;)
:D True.. mijn collega's zijn ook nog steeds verbaast als ik zeg dat ik geen boodschappen kan doen in een winkel op zondag. Of daarvoor naar de andere kant van Zwolle moet, met dat achterlijke roulatieschema waar 1 supermarkt in een straal van 10km open mag zijn (ofzo).

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Laatst online: 29-09 22:45
PauseBreak schreef op maandag 15 februari 2016 @ 10:10:
[...]

Nah, Groningen heeft verzaakt om te scoren en kwam echt heel erg slecht uit de kleedkamer. Dat heeft ze de wedstrijd gekost. Groningen had in de eerste helft minimaal 2x moeten scoren, en Ajax had echt wel vaker kunnen/moeten scoren in de tweede helft. Al met al een verdiend verlies voor Groningen.
Verdiend niet, terecht wel. Op basis van de hele wedstrijd had ik een puntendeling verdiend gevonden, maar omdat wij de kansen niet afmaken (en zelfs na de rode kaart te lang blijven breien) wint Ajax terecht, omdat zij een uitgelezen mogelijkheid wél afstraffen.
Met name die kans voor open goal van Drost doet me nog pijn aan de ogen, of Hoesen net naast, vlak na het invallen.
Kleedkamer komen we de 2e helft vrijwel altijd matig uit, vreemd is dat, maar het ging pas mis na het vertrek van Maduro, waren we het middenveld kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

FC Groningen-supporter zwaait Ajacied uit met Hitlergroet

Na de wedstrijd FC Groningen-Ajax op zondag heeft de politie een FC Groningen-supporter opgepakt omdat hij de Hitlergroet bracht. Dat deed hij richting een Ajax-supporter. Ook riep hij daarbij racistische leuzen.

De 21-jarige man deed dat omdat hij zich 'liet meeslepen in de sfeer tussen beide supportersgroepen'. Achteraf had hij spijt, liet hij aan de politie weten.

De man kreeg een boete van 525 euro van de officier van Justitie.
Hele vak maar een boete geven dan? O-)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Gonadan schreef op maandag 15 februari 2016 @ 13:28:
[...]

Hele vak maar een boete geven dan? O-)
Hoezo, is het uitvak vergast? :+

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Om toch even om de Feyenoord serie te grimlachen: Matchfixer weigert aanbod speler om van Feyenoord te verliezen
Een speler van Roda JC heeft een Aziatische bende aangeboden om aanstaande zondag in de Kuip van Feyenoord te verliezen. Het voorstel is door de criminelen echter geweigerd. Matchfixer Wilson Raj Perumal: “Het afgesproken resultaat moet wel haalbaar zijn, anders heeft het geen zin.”

De bende is nu in zee gegaan met een speler van Barcelona, die heeft aangeboden woensdagavond met negen doelpunten verschil van degradatiekandidaat Sporting Gijón te verliezen.
Open doel maar toch ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser

Chrosser

>:) humor, heerlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
gambieter schreef op maandag 15 februari 2016 @ 13:54:
Om toch even om de Feyenoord serie te grimlachen: Matchfixer weigert aanbod speler om van Feyenoord te verliezen

[...]

Open doel maar toch ;)
Je leest de speld?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ja, beter dan de Telegraaf en vaak dichter bij de waarheid :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:35
Sparta weer gewonnen, dit maal van Jong PSV.
Zullen wij laten horen: SP-AR-TA

Het gaat gebeuren...Kampioen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Vlassie1980 schreef op maandag 15 februari 2016 @ 23:46:
Sparta weer gewonnen, dit maal van Jong PSV.
Zullen wij laten horen: SP-AR-TA

Het gaat gebeuren...Kampioen
Leuk :) Volg de Jupiler league niet zo, maar Sparta en Volendam zijn van mij wel ploegen die weer mogen terugkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
St@m schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 07:29:
[...]

Leuk :) Volg de Jupiler league niet zo, maar Sparta en Volendam zijn van mij wel ploegen die weer mogen terugkeren.
De ene Rotterdamse ploeg er in en de andere er uit :)
En dan heb ik het niet over Excelsior O-)

[ Voor 9% gewijzigd door thewizard2006 op 16-02-2016 07:34 ]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Zou niet verkeerd zijn, maar denk dat eerder FC Twente eruit vliegt nu bekend is geworden dat ze de boel bedrogen met 2 contracten tijdens de transfer van Tadic.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Spacey23 schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 08:46:
Zou niet verkeerd zijn, maar denk dat eerder FC Twente eruit vliegt nu bekend is geworden dat ze de boel bedrogen met 2 contracten tijdens de transfer van Tadic.
Geloof ik niet. Er was al meer dan genoeg aanleiding om ze stevig aan te pakken, dat is telkens niet gedaan en zal dus waarschijnlijk nu ook niet gebeuren. Wel ironisch dat de KNVB zegt dat ze als ze dit geweten hadden de transfer van Ziyech geblokkeerd hadden, wie weet hoe het was gelopen als hij gewoon naar Feyenoord was gegaan...

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Ik snap jouw redenering, maar de KNVB kan ze de hand niet telkens boven het hoofd blijven houden. FC Twente heeft ze om uitstel gevraagd en nu krijgen we dit met de contracten weer. De KNVB meet met 2 maten als ze zo doorgaan.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinG
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 30-12-2022
Stelletje boeven daar in Enschede. Mogen van mij wel hard aangepakt worden nu (had al eerder gemoeten eigenlijk)

Voedingsadviseur bij Voeding-en-fitness.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Spacey23 schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 09:06:
Ik snap jouw redenering, maar de KNVB kan ze de hand niet telkens boven het hoofd blijven houden. FC Twente heeft ze om uitstel gevraagd en nu krijgen we dit met de contracten weer. De KNVB meet met 2 maten als ze zo doorgaan.
Huh? Dit contract gezever was half januari al bekend gemaakt. Hoezo is dit dan 'nu weer'?

Dit valt gewoon binnen het beerput onderzoek waar men mee bezig is.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Spacey23 schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 09:06:
Als je eenmaal aan het marchanderen bent is het moeilijk om er mee te stoppen. Destijds was al bekend dat de regels mbt de Ziyech transfer waren overtreden, dat leverde ze een symbolische boete op, een jaar later ging de beerput open en kwamen er telkens meer feiten boven water, dat leverde ook alleen een voorwaardelijke straf op, dan kan je niet ineens nu zeggen dat ze een grens over zijn gegaan en wel gaan straffen. Dat is net als de gemeente Enschede die er net 32 miljoen Euro tegenaan heeft gegooid. Dit wisten ze nog niet en is weer een overtreding, maarja, gaan je dan vanwege dit die 32 miljoen Euro gemeenschapsgeld weer terugvorderen en alsnog de stekker er uit trekken? Nee, natuurlijk niet.

Het is gewoon strategie van FC Twente, het slechte nieuws langzaam laten druppelen en zoveel mogelijk achter houden zodat de stakeholders telkens denken: "na alles wat we al geaccepteerd hebben is dit individuele geval geen reden om de stekker er uit te trekken", terwijl als je alles gewoon op een rijtje zet en in 1 keer beoordeeld dan is een zware straf (degradatie plus afpakken prijzen) misschien wel gewoon op zn plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
MarvinG schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 09:59:
Stelletje boeven daar in Enschede. Mogen van mij wel hard aangepakt worden nu (had al eerder gemoeten eigenlijk)
Ik sta daar een beetje dubbel in. Voorbeeld stellen ok, maar red je er ook de sport mee?
Sportief gezien hoort die club met zijn aanhang gewoon in de eredivisie.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Ankona schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 10:41:
[...]

Ik sta daar een beetje dubbel in. Voorbeeld stellen ok, maar red je er ook de sport mee?
Als je de regels dermate overtreed hoor je niet in de top van het voetbal, je beschadigd daar ook de sport mee en dat moet je niet willen. Een club zou nooit te groot moeten mogen zijn om uit de eredivisie gezet te kunnen worden.

Laat ze maar lekker op een lager niveau hun zaken weer op orde krijgen en indien dat het geval is kunnen ze dmv promotie weer terugkomen naar het gewenste niveau.
Slecht/onacceptabel beleid moet je niet met zijden handschoentjes aanpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Ankona schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 10:41:
[...]

Nou ja, er wordt weer gewerkt aan een grotere competitie, als we de berichten mogen geloven:
Van Raaij ziet plannen alsnog uitgewerkt worden

Harry van Raaij juicht het toe dat de B-landen in Europa plannen aan het uitstippelen zijn voor een gezamenlijke competitie, achter een Super League met de toplanden Engeland, Duitsland, Frankrijk, Spanje en Italië. De voormalig voorzitter van PSV opperde in de zomer van 2000, bijna zestien jaar geleden, al voor een dergelijk initiatief.

De ECA (European Club Association) heeft inmiddels plannen besproken voor een Europese competitie, die in de schaduw staat van een topcompetitie met de beste landen en het doel heeft om de kloof met de absolute top te verkleinen. Van Raaij is vanwege zijn expertise geraadpleegd door de zogenoemde B-landen (Portugal, Rusland, Oekraïne, België, Nederland, Turkije, Zwitserland, Tsjechië en Griekenland). "Ik heb een geheimhouding dus kan ik er in dit stadium niet meer over vertellen. Het is een compleet uitgewerkt plan", zegt Van Raaij in De Telegraaf.

bron

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:48

On_E

Housemusic

PauseBreak schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 10:56:
[...]

Nou ja, er wordt weer gewerkt aan een grotere competitie, als we de berichten mogen geloven:

[...]
Als dat doorgaat stop ik ermee.
En ik hoop velen met mij....

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
On_E schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 11:00:
[...]

Als dat doorgaat stop ik ermee.
En ik hoop velen met mij....
Duidelijk verhaal al mis ik alle onderbouwing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Napo schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 11:13:
[...]

Duidelijk verhaal al mis ik alle onderbouwing...
Wat voor onderbouwing heb je nodig dan?

Als de nationale competitie verdwijnt en er een internationale B-competitie voor terugkomt dan ga ik wat anders doen dan voetbal kijken/volgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
On_E schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 11:15:
[...]

Als de nationale competitie verdwijnt en er een internationale B-competitie voor terugkomt dan ga ik wat anders doen dan voetbal kijken/volgen...
Dat is geen onderbouwing?

Een Beneleague lijkt me wel leuk hoor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

FiXeR.nl schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 11:18:
[...]

Dat is geen onderbouwing?

Een Beneleague lijkt me wel leuk hoor. :)
Nogmaals, wat voor onderbouwing heb je nog nodig dan? Ik ben vrij duidelijk volgens mij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

On_E schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 11:20:
[...]

Nogmaals, wat voor onderbouwing heb je nog nodig dan? Ik ben vrij duidelijk volgens mij. :)
Je bent vrij duidelijk in het ontwijken van de vraag. Je zou namelijk kunnen onderbouwen waarom een lokale competitie wel te behappen is voor je en je voetbal doet kijken, maar een internationale competitie opeens je liefde voor het spel doet haperen.

Snap best dat je als fan daar 'minder' mee hebt, maar voor het voetbal an sich kan dit een goede impuls geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:21
Als Feyenoord mee mag doen, zijn we in ieder geval voorbereid met 7 nederlagen op rij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
Napo schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 10:54:
[...]

Laat ze maar lekker op een lager niveau hun zaken weer op orde krijgen en indien dat het geval is kunnen ze dmv promotie weer terugkomen naar het gewenste niveau.
Idd net als de Rangers in Schotland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
On_E schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 11:15:
[...]

Waarom kijk je voetbal?
Ik volg voetbal omdat het ik het een mooie sport om te volgen vindt en ik enige affiniteit heb met een bepaald team uit de regio. De wedstrijden tegen de Graafschap, FC Cambuur, Willem II en Excelsior kan ik missen als kiespijn. De onderste teams in de competitie zijn uitermate zwak en voegen mijn inziens minder toe

Daar zou ik maar al te graag teams als Anderlecht, Brugge en Gent zien. Teams die een hoger niveau op de mat kunnen leggen dan de eerdergenoemde teams. Uiteindelijk ga ikzelf toch vrijwel nooit naar uitwedstrijden in de eredivisie dus daarvoor maakt het mij sowieso niet uit.

En Nederland behoort niet in de top van het voetbal (A-competitie) en dat het dan een B-competitie wordt heb ik vrede mee waarbij dit uiteindelijk wel helpt in een groei naar de onderkant van de top. Nu zak je met de tijd meer en meer af omdat de competitie minder aantrekkelijk wordt door het groter wordende gat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
ik vind de jupiler league vaak leuker dan de eredivisie.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Napo schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 11:32:
[...]

Waarom kijk je voetbal?
Ik volg voetbal omdat het ik het een mooie sport om te volgen vindt en ik enige affiniteit heb met een bepaald team uit de regio. De wedstrijden tegen de Graafschap, FC Cambuur, Willem II en Excelsior kan ik missen als kiespijn. De onderste teams in de competitie zijn uitermate zwak en voegen mijn inziens minder toe

Daar zou ik maar al te graag teams als Anderlecht, Brugge en Gent zien. Teams die een hoger niveau op de mat kunnen leggen dan de eerdergenoemde teams. Uiteindelijk ga ikzelf toch vrijwel nooit naar uitwedstrijden in de eredivisie dus daarvoor maakt het mij sowieso niet uit.

En Nederland behoort niet in de top van het voetbal (A-competitie) en dat het dan een B-competitie wordt heb ik vrede mee waarbij dit uiteindelijk wel helpt in een groei naar de onderkant van de top. Nu zak je met de tijd meer en meer af omdat de competitie minder aantrekkelijk wordt door het groter wordende gat.
Ik kijk voetbal omdat ik gek ben op het spelletje, maar ik ben nog gekker op FC Utrecht en de Eredivisie.

Jij kan de wedstrijden tegen De Graafschap e.d. missen als kiespijn, ik niet. Aan al je genoemde clubs heb ik herinneringen uit het verleden, sentimenten, DAT is voor mij voetbal. Nostalgie!

Een internationale competitie met clubs waar ik helemaal niets mee heb zou voor mij dus de doodsteek zijn. Vind het ook wel mooi hoe je clubs als Anderlecht, Brugge en Gent noemt, maar je krijgt natuurlijk ook Waasland-Beveren, Oud Heverlee Leuven of Caykur Rizespor, GD Estoril Praia, Falkenbergs of FC Sankt Gallen......

Nou doe mij dan maar De Graafschap en Willem II hoor!
Verwijderd schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 11:24:
[...]

Je bent vrij duidelijk in het ontwijken van de vraag. Je zou namelijk kunnen onderbouwen waarom een lokale competitie wel te behappen is voor je en je voetbal doet kijken, maar een internationale competitie opeens je liefde voor het spel doet haperen.

Snap best dat je als fan daar 'minder' mee hebt, maar voor het voetbal an sich kan dit een goede impuls geven.
We spelen al sinds jaar en dag met nationale competities en internationale toernooien, waarom moet dat anders? Alleen maar zodat een club als Ajax eens de 3e ipv 2e ronde haalt in een toernooi?

edit: Ik kan mij echt niet voorstellen dat je als supporter die ook wedstrijden van je favoriete club bezoekt voorstander kunt zijn van dit plan, écht niet....

[ Voor 19% gewijzigd door On_E op 16-02-2016 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Nee, zodat de grote clubs bij elfde in komen een meer uitdaging hebben dan alleen de Champions league, kijk naar een PSG of Bayern.
En dan combineer je de kleinere clubs ook bij elkaar voor en met competitief niveau.
Het ken best wat worden, mits goed uitgewerkt.
Dan zou je dus meerdere categorieën hebben met daarbij degradatie/promotie.
Dus de Europese absolute top, Europese subtop etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

dutchgio schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 11:47:
Nee, zodat de grote clubs bij elfde in komen een meer uitdaging hebben dan alleen de Champions league, kijk naar een PSG of Bayern.
En dan combineer je de kleinere clubs ook bij elkaar voor en met competitief niveau.
Alles voor de elite dus, bah.

Want zeg nou eerlijk, niemand zit te wachten op de lagere divisies dan.
Lekker voor 3.000 man spelen tegen een Portugese laagvlieger.

edit: Wat mij betreft gaan clubs als PSG, Bayern, Real etc lekker een eigen competitie in, kunnen ze voor alle sjeiks e.d. ergens in Abu Dhabi hun wedstrijden gaan spelen.

Maar laten wij alsjeblieft gewoon lekker de nationale competitie in stand houden....

[ Voor 20% gewijzigd door On_E op 16-02-2016 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
On_E schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 11:49:
[...]

Maar laten wij alsjeblieft gewoon lekker de nationale competitie in stand houden....
Prima toch, spelen de eerste 1-3 playoffs voor een plek in de Europe divisies ;)
Hetzelfde zoals nu gebeurt met de nationale en regionale divisies.

Het zou het voetbal en de uitdaging voor de voetballers in ieder geval behoorlijk vergroten,

Bossie is voor !

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Bossie schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 12:46:
[...]

Prima toch, spelen de eerste 1-3 playoffs voor een plek in de Europe divisies ;)

Het zou het voetbal en de uitdaging voor de voetballers in ieder geval behoorlijk vergroten,

Bossie is voor !
Hoezo zou het de uitdaging vergroten? Omdat de middenmoot in Zweden/Portugal/Schotland/etc beter is dan die van ons?

En stel dat dit zo zou zijn, dan is het wat mij betreft een verwaarloosbaar verschil en daarom gooi je dan een kleine 70 jaar aan traditie weg... Want alles moet wijken voor die elite!

Nee, ik kan er niet bij dat mensen die de Eredivisie volgen voorstander kunnen zijn, maar aangezien het er hier toch al wat zijn zal het aan mij liggen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Bossie schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 12:46:
[...]

Bossie is voor !
Het gaat niet om de uitdaging, het gaat om de centen. En gezien ons belastingklimaat zal een carrière in het buitenland altijd lucratiever zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
dutchgio schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 11:47:
Dat is precies wat we nu hebben. Ik zie geen enkele ploeg in de nationale competities die te goed is voor de eredivisie. (In de europa league vliegen ze er niet voor niets uit tegen middenmoters uit andere landen)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viccers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-09 13:53
Advocaat gaat van Bronckhorst adviseren. Lijkt me een goede zet, ben echter wel benieuwd of dit op de korte termijn effect gaat geven.

http://www.nu.nl/voetbal/...teunen-bij-feyenoord.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Europese competitie of niet, Champions league weer terug is wel fijn. ;)
Al is PSG - Chelsea ook een minicompetitie aan het worden, die spelen echt elk jaar tegen elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Laatst online: 16:10
Diego Costa liet zojuist aan wat spelers van PSG zijn masker zien. Je zag Zlatan kijken van "komt goed, ik hou rekening met je blessure. Zeker nadat Chelsea vorig jaar die rode kaart aannaaide".

Kan niet zeggen dat ik er rauwig om zou zijn als baas Zlatan meneertje Costa onder handen neemt :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:09
PSG gaat er op! Lekker begin van de wedstrijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Dat hakje van Zlatan :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Precies, dat is ook weer zoiets. Als iemand het zou verdienen....
Wie is Diego Costa ook om te vrsgen of ze wat voorzichtig aan willen doen...

Rechtsback Aurier van PSG heeft zijn rol bij PSG onmogelijk gemaakt, nadat een filmpje waarin hij nogal kwetsend over coach en spelers tekeer ging online opdook. En nog speelt Van De Wiel niet. Zegt ook wel genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
Fijn wedstrijdje wel. Flink wat actie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Goron schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 21:10:
Fijn wedstrijdje wel. Flink wat actie
Yep, en Guus laat Chelsea ook erg leuk in balbezit voetballen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Laatst online: 16:03
dutchgio schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 20:50:
Precies, dat is ook weer zoiets. Als iemand het zou verdienen....
Wie is Diego Costa ook om te vrsgen of ze wat voorzichtig aan willen doen...

Rechtsback Aurier van PSG heeft zijn rol bij PSG onmogelijk gemaakt, nadat een filmpje waarin hij nogal kwetsend over coach en spelers tekeer ging online opdook. En nog speelt Van De Wiel niet. Zegt ook wel genoeg...
Nu speelt Marquinhos er, dat is normaal een centrale verdediger. Waarschijnlijk wil Blanc met PSG ook niet al te veel risico nemen door daar een heel aanvallende back neer te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
BAAAAAS ZLATAN _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
Haha die gast in de muur was te bang om recht te blijven staan waardoor hij hem de goal in tikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Echt precies zo op z'n scheenbeen gericht ook zo, alles _/-\o_ d:)b

*O*
Pagina: 1 ... 45 ... 119 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[html]<h2>Voor het EK2016 in Frankrijk: Themaforum: Sportzomer</h2>~[/html]
Voor de FIFA-perikelen: [Voetbal] FIFA-perikelen en opvolging Blatter
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2015/2016
Voor FC-Twente: FC Twente - hoe nu verder