Ben ik ook wel benieuwd naar. Mij lijkt PSV het op het moment op alle vlakken het beter te doen.
Het woordje niet moet weg denk ik
En dan bedoel ik bij Han.
[ Voor 7% gewijzigd door Vos op 02-02-2016 12:13 ]
PauseBreak schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 10:45:
[...]
Nou ja, het is een spierblessure, dat weten we al. Ik gok op minstens 6-8 weken aan de kant. Daarom ben ik ook erg blij dat ze nu Van Ginkel hebben gehaald. Hoeven we tenminste niet tegen Atletico aan te treden met Maher in de basis

Hoe kom je daar bij? PSV heeft geen concrete verwachting uitgesproken van de duur van de blessure. Als het inderdaad maar 2-3 weken is dan is dat erg goed nieuws jaFiXeR.nl schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 12:19:
[...]
2 tot 3 weken maar. Misschien nog op tijd voor Atletico de 24e!
Nee, merp!
vi.nl, hoeveel er idd geen verwachting staat in het artikel staat, is de titel duidelijkPauseBreak schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 12:32:
[...]
Hoe kom je daar bij? PSV heeft geen concrete verwachting uitgesproken van de duur van de blessure. Als het inderdaad maar 2-3 weken is dan is dat erg goed nieuws ja
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
De verwachting is enkele weken.
Gemiddeld staat voor een verrekking aan de hamstrings een week of 4, maar Guardado herstelt sneller dan gemiddeld (tot nu toe tenminste).
Dus 2 tot 3 weken is geen verkeerde gok.
Gemiddeld staat voor een verrekking aan de hamstrings een week of 4, maar Guardado herstelt sneller dan gemiddeld (tot nu toe tenminste).
Ietwat tegenstrijdig? Overmars is ook maar een schakel in het geheel, ik zou wel eens boven tafel willen hebben wie de beslissingen echt maakt en waarom. Het beleid was goed om een reserve te kweken, maar nu slaat het door. Tenzij ze van de beurs af willen of de Arena willen kopen en uitbreiden of zoiets malligs.Baseman77 schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 11:16:
Je laatste zin is de spijker op de kop, onbegrijpelijke actie dus weer van Overmars.
[...]
Bij mijn weten beslist het TH over gewenste transfers en mag Overmars het vervolgens uitvoeren, mits de RvC accoord is. Overmars maakt zelf deel uit van het TH, maar De Boer ook.
De Boer mag alleen meebeslissen over de opties die op tafel liggen, hij kan ze er zelf niet neerleggen en hij kan ze ook niet weigeren als de rest het wel een goed idee vind. In het laatste geval kan je wel raden wat er met zo'n speler gebeurt, zie Heitinga.
Ik denk dat hij reageert op het feit dat het nogal kort door de bocht is om een club vanwege een, op dit moment, beter transferbeleid als simpelweg 'beter' te beschouwen.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Nou ja, dat is gebaseerd op één blessuregeval. Hij heeft in het verleden ook wel eens langer aan de zijkant gestaan door een blessure. Ik hoop met je mee, maar ik hou wat dat betreft toch even een slag om de arm.Baseman77 schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 12:35:
De verwachting is enkele weken.
Nee, merp!
Morgen fijn Roda uit. Altijd al een fijne wedstrijd. Roda ruikt bloed en Feyenoord trilt nog op zijn benen.
De enige die er nog vertrouwen in heeft is de Toto, die Feyenoord een stuk beter inschaald.
De enige die er nog vertrouwen in heeft is de Toto, die Feyenoord een stuk beter inschaald.
Roda is stiekem ook wel bezig aan een goede reeks. Dat gaat echt nog erg lastig worden voor Feyenoord.PWM schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 12:48:
Morgen fijn Roda uit. Altijd al een fijne wedstrijd. Roda ruikt bloed en Feyenoord trilt nog op zijn benen.
Nee, merp!
En al versla je Roda, PSV zit ook nog in de beker. Zie Feyenoord de beker niet winnen.
Ik ook niet hoor. Maar de vorige seizoenen waren Ajax en PSV ook echt beter dan de rest, en wonnen AZ, Groningen en Zwolle de beker. Als PSV hierna AZ uit loot kan het ook gebeurd zijn.Niku schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 13:20:
En al versla je Roda, PSV zit ook nog in de beker. Zie Feyenoord de beker niet winnen.
Feyenoord mag dit seizoen blij zijn als ze uberhaupt europees halen. Was die doelstelling in het begin van het seizoen bij nader inzien toch niet zo gek verzonnen
ik zou bijna een keer meedoen met de toto en voor Roda JC gaan, want ik zie Feyenoord absoluut niet van Roda winnen op dat plastic veld in Limburg, niet dat ze in de kuip van ze hadden gewonnen, want op het moment is het incasseren en hopen dat het seizoen rustig overgaat.
Ook die televaag weer met die suggestieve chocoladekoppen over Feyenoord vandaag, wat een belachelijk excuus van een "krant" is dat toch.
Laat PSV inderdaad eerst maar eens van Utrecht winnen. Die zijn ook geen push-overs, en PSV heeft het dit seizoen moeilijk tegen de "kleintjes"
ik zou bijna een keer meedoen met de toto en voor Roda JC gaan, want ik zie Feyenoord absoluut niet van Roda winnen op dat plastic veld in Limburg, niet dat ze in de kuip van ze hadden gewonnen, want op het moment is het incasseren en hopen dat het seizoen rustig overgaat.
Ook die televaag weer met die suggestieve chocoladekoppen over Feyenoord vandaag, wat een belachelijk excuus van een "krant" is dat toch.
Laat PSV inderdaad eerst maar eens van Utrecht winnen. Die zijn ook geen push-overs, en PSV heeft het dit seizoen moeilijk tegen de "kleintjes"
[ Voor 11% gewijzigd door LZ86 op 02-02-2016 13:30 ]
Ach, ze hebben hetzelfde gedaan toen bleek dat criminelen bij Ajax mee mochten praten vorig jaar. Ze hadden zelfs de bus op de Hertgang die toen bij PSV tegengehouden werd op de voorpagina.Leon Zwiers schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 13:27:
De telegraaf is zowel een krant die het moet hebben van sport/voetbal, als de mensen die op de bank zitten en zeggen: "Zie je wel, allemaal tuig".
Zou me er niet te druk om maken
Nu geeft Gio aan dat hij vastigheid wil nastreven en het systeem dus niet om gaat gooien........
Ga me nu toch serieus afvragen of ie wel geschikt is als hoofdtrainer. Zelfs Gudde gaf aan dat ze een ander systeem nodig hebben.
In plaats van defensieve zekerheid inbouwen met 5-3-2 of 4-4-2 blijft ie dwangmatig aan 4-3-3 vasthouden......het systeem wat 5 x op rij verlies heeft opgeleverd. We hebben duidelijk de spelers niet voor 4-3-3, snap echt het hele idee achter het spel van Feyenoord niet atm.
Edit: en Blom als arbiter bij de klassieker, staat Ajax alvast 1-0 voor
Ga me nu toch serieus afvragen of ie wel geschikt is als hoofdtrainer. Zelfs Gudde gaf aan dat ze een ander systeem nodig hebben.
In plaats van defensieve zekerheid inbouwen met 5-3-2 of 4-4-2 blijft ie dwangmatig aan 4-3-3 vasthouden......het systeem wat 5 x op rij verlies heeft opgeleverd. We hebben duidelijk de spelers niet voor 4-3-3, snap echt het hele idee achter het spel van Feyenoord niet atm.
Edit: en Blom als arbiter bij de klassieker, staat Ajax alvast 1-0 voor
[ Voor 7% gewijzigd door LZ86 op 02-02-2016 14:26 ]
Utrecht doet het goed de laatste tijd, staan 7e, niet klein genoeg om een probleem voor PSV te zijnLeon Zwiers schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 13:27:
Eerste seizoenshelft hebben ze toch ook veel gewonnen met een 4-3-3 systeem. Ik vind het niet zo'n gekke gedachte. Het gaat om de spelopvatting. Ook met een 4-3-3 systeem kun je verdedigend spelen.
Ik zou Vilhena er weer uit halen en Vejinovic er in zetten. Vilhena gaat weg en Vejinovic moet je nog een tijdje mee door. Daarbij wil Vilhena zich alleen maar bewijzen wat vaak in te veel opportunisme resulteert (lees: moeilijke ballen ipv simpele optie). Zorg dat El ahmadi en Vejinovic kort op de verdediging spelen. en laat ze het voorin maar uitvechten. Beter dat ze gaan counteren dan als dolle stieren naar voren en ze daardoor achterin weer om de oren krijgen
Ik zou Vilhena er weer uit halen en Vejinovic er in zetten. Vilhena gaat weg en Vejinovic moet je nog een tijdje mee door. Daarbij wil Vilhena zich alleen maar bewijzen wat vaak in te veel opportunisme resulteert (lees: moeilijke ballen ipv simpele optie). Zorg dat El ahmadi en Vejinovic kort op de verdediging spelen. en laat ze het voorin maar uitvechten. Beter dat ze gaan counteren dan als dolle stieren naar voren en ze daardoor achterin weer om de oren krijgen
Heb het idee dat Vilhena in de etalage moest voor de transfer periode. Hij is niet verkocht, dus kan ie nu naar het 2e elftal. Hij is toch een stoorzender in de selectie. Zou ook inderdaad met Vejinovic gaan spelen. El Ahmadi heeft bij mij een beetje afgedaan, enige wat ie doet is als een blind paard naar voren rennen en zijn verdediging in de steek laten. Die gast loopt voorin in de weg, kan niet scoren en verzaakt daarin zijn eigenlijke taak van verdedigende middenvelderChrosser schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 14:36:
Eerste seizoenshelft hebben ze toch ook veel gewonnen met een 4-3-3 systeem. Ik vind het niet zo'n gekke gedachte. Het gaat om de spelopvatting. Ook met een 4-3-3 systeem kun je verdedigend spelen.
Zou denken aan:
Karsdorp - v Beek - Botteghin- Heyden- Kongolo
Toornstra/Kuyt- Vejinovic- Gustafson
Kramer- Elia
Waarom noemt iedereen Vilhena een stoorzender in de groep? Zowel Rutten als Gio hebben hem nooit uit de selectie verwijderd. Ik word een beetje moe van de haat tegen één speler.
En Vilhena heeft voor de winterstop gewoon Gustafson vervangen. Het is dus ook dikke onzin om te doen alsof hij Vejinovic uit de basis heeft gehouden.
En Vilhena heeft voor de winterstop gewoon Gustafson vervangen. Het is dus ook dikke onzin om te doen alsof hij Vejinovic uit de basis heeft gehouden.
Op Unibet krijg je zelf 4.0 als Roda wint. (Binnen 90 min) voelt niet goed om hierop in te zetten, maar ik zie Feyenoord een vreselijke week tegemoet gaan. Dan zondag nog even de genade klapPWM schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 12:48:
Bij Unibet zullen ze wel denken dat de kans op winst steeds meer toeneemt omdat 6x verliezen op rij nog nooit is voorgekomen.
Het liefst zou ik morgen naar Limburg rijden om ze te steunen, maar weinig contacten in Limburg om aan kaarten te komen. Wat er ook gebeurt ik blijf Feyenoord supporten
Neemt niet weg dat ik ook mijn ongenoegen ook zal blijven uiten als ze als een krant presteren.
Utrecht de laatste 2 wedstrijden gewoon verloren. Desalniettemin denk ik 1 punt voor PSV uit de aankomende 2 wedstrijden (uitgeschakeld in de beker en zondag? gelijk).Niku schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 14:31:
[...]
Utrecht doet het goed de laatste tijd, staan 7e, niet klein genoeg om een probleem voor PSV te zijn
Ajax zal denk ik niet winnen van Feyenoord dus de schade blijft beperkt. Week erop verwacht ik een klinkende overwinning voor PSV.
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Ajax weet meestal nog punten te halen als Feyenoord wel in goede doen is en het beter van het spel heeft, terwijl als Feyenoord in slechte doen is het überhaupt kansloos is. Kan me niet herinneren dat Feyenoord ooit in een moeilijke fase wel won van Ajax, die illusie heb ik nu dus ook niet. Waarschijnlijk is het spannend totdat de 1-0 valt en stort het kaartenhuis dan in.St@m schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 15:06:
Utrecht de laatste 2 wedstrijden gewoon verloren. Desalniettemin denk ik 1 punt voor PSV uit de aankomende 2 wedstrijden (uitgeschakeld in de beker en zondag? gelijk).
Ajax zal denk ik niet winnen van Feyenoord dus de schade blijft beperkt. Week erop verwacht ik een klinkende overwinning voor PSV.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Verwijderd
Mwah, dat is wel een beetje overdreven. Bij Ajax staat het geld zowel op de bank als op het veld lijkt mij meer recht te doen aan de feitelijke situatie.chimera2 schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 10:47:
[...]
Bij Ajax staat het geld op de bank
Bij Psv staat het geld op het veld
Heb je zijn gedrag gezien tijdens en na de vrije trap afgelopen wedstrijd? Dat gedrag zegt veel hoor.D-e-n schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 14:52:
Waarom noemt iedereen Vilhena een stoorzender in de groep? Zowel Rutten als Gio hebben hem nooit uit de selectie verwijderd. Ik word een beetje moe van de haat tegen één speler.
Nee, merp!
Om daar gelijk gedrag in de groep aan te koppelen is overdreven. Dat is een beetje amateurpsychologiePauseBreak schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 16:04:
[...]
Heb je zijn gedrag gezien tijdens en na de vrije trap afgelopen wedstrijd? Dat gedrag zegt veel hoor.
Dan is het maar goed dat ik geen amateur benD-e-n schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 16:17:
[...]
Om daar gelijk gedrag in de groep aan te koppelen is overdreven. Dat is een beetje amateurpsychologie
Edit:
Maar even zonder gekheid, ik koppel dat gedrag ook niet aan zijn gedrag in de groep. Ik zeg alleen dat dat gedrag problematisch kan zijn als hij het óók in de groep vertoont.
Maar even iets veel relevanters:
Kalezic passeert PSV: ‘Feyenoord de grootste kandidaat voor bekerwinst’
“Zij willen dit seizoen een prijs winnen en zijn inmiddels uit beeld voor het kampioenschap”, laat Kalezic weten aan Voetbal International. “Daarom zullen ze op volle oorlogssterkte naar Kerkrade komen. Zij zijn de favoriet, Feyenoord is verplicht hier te winnen.”
[ Voor 53% gewijzigd door PauseBreak op 02-02-2016 19:01 ]
Nee, merp!
Helaas zorgt geld op de bank niet voor een kampioenschap of succes in de CLchimera2 schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 10:47:
[...]
Bij Ajax staat het geld op de bank
Bij Psv staat het geld op het veld

Voedingsadviseur bij Voeding-en-fitness.nl
Assistent-bondscoach Van Nistelrooy stopt bij Oranje
Assistent-bondscoach Ruud van Nistelrooy maakt met ingang van de kwalificatiereeks voor het WK 2018 geen deel meer uit van de technische staf van het Nederlands elftal.
De 70-voudig international heeft laten weten dat hij zijn contract, dat hem tot juli van dit jaar bindt aan de KNVB, niet verlengt.
Hij gaat bij PSV aan de slag als trainer-coach van de spitsen van Onder 17, Onder 19 en Jong PSV. Van Nistelrooy (39), die bij de KNVB de cursus UEFA Pro Coach Betaald Voetbal volgt, liep in het kader van deze opleiding al stage bij de Eindhovense eredivisionist.
Bron
Nee, merp!
PSV is denk ik erg sterk bezig, mensen die graag voor PSV willen werken, spelers die graag voor PSV willen spelen. Er komt denk ik weer een aantal sterke jaren van PSV aan, hopelijk ook op Europees vlak. Op dit moment denk ik de club die alles het beste voor elkaar heeft.
Float like a butterfly, sting like a bee.
tja, er zijn wat dat betreft geen zekerheden in 't NL voetbal, het nadeel van Europees presteren is dat je spelers zich in de kijker spelen en met wat pech ben je zo 3/4 sterkhouders kwijt. Ajax heeft voldoende geld op de bank om er juist een paar bij te kopen. Al denk ik op dit moment niet dat de rest van de eredivisie die aansluiting kan maken.
Zolang je goed en op tijd anticipeert op mogelijk vertrekkende spelers is er vrij weinig aan de hand. Dat is ook juist het punt waar Ajax de mist in is gegaan (vind ik). Te veel goede spelers verkocht en niet op de goede manier ingekocht, of net te veel jeugd in laten stromen die er nog niet klaar voor zijn / toch niet het niveau blijken te hebben. Een inhaalslag kost dan tijd (iets wat voor de komst van Brands en later Gerbrands ook veel te vaak bij PSV gebeurde).
Wat ik me trouwens afvraag is of Ajax echt genoeg geld op de bank heeft staan. De media roept steeds dat ajax meerdere tientallen miljoenen op de bank heeft staan, en de leiding van Ajax roept steeds dat er nauwelijks budget is
Wat dat betreft moet ik de complimenten geven aan de leiding van PSV over de afgelopen 2 jaren . Met Depay en Wijnaldum een karresloot aan assists en goals verkocht (en goed geld gevangen) en toch op de juiste manier ingekocht. (al moet het wel allemaal op de juiste manier op zijn plek vallen, daar ben ik me van bewust). En ook daar zullen er altijd gehaalde spelers zijn die tegen vallen (Maher bijv)
Wat ik me trouwens afvraag is of Ajax echt genoeg geld op de bank heeft staan. De media roept steeds dat ajax meerdere tientallen miljoenen op de bank heeft staan, en de leiding van Ajax roept steeds dat er nauwelijks budget is
Wat dat betreft moet ik de complimenten geven aan de leiding van PSV over de afgelopen 2 jaren . Met Depay en Wijnaldum een karresloot aan assists en goals verkocht (en goed geld gevangen) en toch op de juiste manier ingekocht. (al moet het wel allemaal op de juiste manier op zijn plek vallen, daar ben ik me van bewust). En ook daar zullen er altijd gehaalde spelers zijn die tegen vallen (Maher bijv)
[ Voor 11% gewijzigd door Chrosser op 03-02-2016 15:29 ]
Het geld is er wel, maar ze hebben volgens mij veel van dat geld gereserveerd voor iets.(Wat dat is geen idee, Arena kopen/van de beurs gaan).Chrosser schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 15:28:
Zolang je goed en op tijd anticipeert op mogelijk vertrekkende spelers is er vrij weinig aan de hand. Dat is ook juist het punt waar Ajax de mist in is gegaan (vind ik). Te veel goede spelers verkocht en niet op de goede manier ingekocht, of net te veel jeugd in laten stromen die er nog niet klaar voor zijn / toch niet het niveau blijken te hebben. Een inhaalslag kost dan tijd (iets wat voor de komst van Brands en later Gerbrands ook veel te vaak bij PSV gebeurde).
Wat ik me trouwens afvraag is of Ajax echt genoeg geld op de bank heeft staan. De media roept steeds dat ajax meerdere tientallen miljoenen op de bank heeft staan, en de leiding van Ajax roept steeds dat er nauwelijks budget is![]()
Bovendien wil de RVC het geld niet uitgeven zolang er al te veel spelers zijn.
Het probleem is wel dat het steeds lastiger gaat worden om dat vol te houden. Zeker nu de prijzen zo bizar snel omhoog zijn gegaan en de Nederlandse clubs daar eigenlijk niet echt van hebben kunnen profiteren (vergelijk Depay/Wijnaldum maar met Martial bijv.). Plus het probleem dat er ook in de lagere divisies van grotere competities ondertussen meer geld in omloop begint te komen dan in de Eredivisie het geval is.Chrosser schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 15:28:
[...]
[ Voor 0% gewijzigd door PauseBreak op 03-02-2016 20:41 . Reden: +kunnen ]
Nee, merp!
Verwijderd
Zul je net zien, iedereen die denkt dat Feyenoord het moeilijk gaat krijgen bij Roda, gaat Feyenoord het vanavond heel gemakkelijk krijgen.
Ja ben het met je eens. De genadeklap zou wel eens kunnen vallen als we als eredivisie geen rechtstreeks ticket bemachtigen voor de Champions League. Daar zit hem ook het verschil tussen Ajax en PSV. Ik vind de PSV de exposure goed gebruikt van het spelen in de Champions league. Een verhaal dat ze ook constant verkondigen aan de spelers die ze willen halen. Dat heeft er natuurlijk ook mede voor gezorgd dat een Moreno, de Jong, Guardado, Lestienne, van Ginkel het interessant vinden om te komen. Ajax zijnde heeft dat dan weer te weinig benut om qua spelers voor Nederlandse begrippen ''toppers'' te halen.PauseBreak schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 16:06:
[...]
Het probleem is wel dat het steeds lastiger gaat worden om dat vol te houden. Zeker nu de prijzen zo bizar snel omhoog zijn gegaan en de Nederlandse clubs daar eigenlijk niet echt van hebben profiteren (vergelijk Depay/Wijnaldum maar met Martial bijv.). Plus het probleem dat er ook in de lagere divisies van grotere competities ondertussen meer geld in omloop begint te komen dan in de Eredivisie het geval is.
Verwijderd
PSV doet meer moeite voor spelers, Brands houdt langdurig contact met spelers waar ie in geïnteresseerd is en verdiept zich in hen. Hij zorgt er voor dat spelers zich gewaardeerd voelen en dat ze het idee krijgen dat PSV ze graag wil hebben. Ajax stelt zich veel arroganter op de in de onderhandelingen. Wij zijn Ajax, wij zijn de beste, graag of niet. Dat was volgens Narsingh destijds de reden om voor PSV te kiezen. PSV biedt spelers een warm bad.
Nu is Narsingh niet direct een speler waarvoor Ajacieden groen van jaloezie naar het Zuiden zullen kijken, maar ik denk dat er bij PSV wel een paar spelers lopen die bij Ajax van meerwaarde zouden zijn.
Nu is Narsingh niet direct een speler waarvoor Ajacieden groen van jaloezie naar het Zuiden zullen kijken, maar ik denk dat er bij PSV wel een paar spelers lopen die bij Ajax van meerwaarde zouden zijn.
Verwijderd
Wat Feyenoord betreft: hetgeen de club klein houdt, is dit:
De terreur en het geweld komt van een minderheid, die vergeleken bij gewelddadige minderheden bij andere NLse clubs desondanks zeer groot is. De acties van de minderheid worden gebagatelliseerd door een Legioen goedpraters. Valt wel mee. Bij andere clubs gebeurt het ook. Degenen die het doen, zijn geen Feyenoorders. Etc. etc.
Op deze manier is een topsportklimaat onmogelijk. Als de bestuurders en voetballers in angst leven voor de eigen fans, kan dat nooit tot iets goeds leiden. Sponsoren willen niet worden geassocieerd met wangedrag, als er beelden opduiken van zich misdragende Feyenoorders wil je niet dat ze je logo op de borst dragen.
De club is volslagen kansloos om weer topclub te worden, zolang de goedpraters hun vernietigende werk doen. Dat Gudde het doet begrijp ik, die man is doodsbang voor zijn achterban, maar als supporter hoor je alle wangedrag keihard te veroordelen. Zonder een Legioen aan "maren".
De club heeft een ellenlange historie van geweldsincidenten. De enige twee supporters die in NL ooit door supportersgeweld om het leven zijn gekomen, zijn vermoord door Feyenoord supporters. De daders worden beschouwd als helden en legendes bij de harde kern. In uitwedstrijden in het buitenland gaat het stelselmatig verkeerd, veel vaker dan bij andere clubs. Feyenoord heeft wat dat betreft in heel Europa een slechte naam.Feyenoord gaat al tien jaar gebukt onder bedreigingen
Terreur regeert in De Kuip
Van een onzer verlaggevers
ROTTERDAM -
Spelers, bestuurders en directeuren van Feyenoord worden al bijna tien jaar stelselmatig bedreigd door een kleine groep supporters.
Het gros van de bedreigingen is nooit in de openbaarheid gekomen, maar de politie en het Openbaar Ministerie zijn er wel van op de hoogte. Gisteren regende het nieuwe dreigementen op fansites en sociale media. De club wordt geterroriseerd door een deel van de eigen aanhang.
De maat is vol voor Feyenoord, dat aan een ’cocktail van maatregelen’ denkt. ,,Feyenoord loopt grote imagoschade op door een opeenstapeling van incidenten, die we nadrukkelijk moeten aanpakken’’, zegt algemeen directeur Eric Gudde. De doodsbedreiging van Feyenoord-speler Marko Vejinovic, die zaterdag thuis werd bezocht door hooligans, is niet nieuw. Sinds 2006 zijn veel meer spelers, bestuurders en directeuren thuis door verschillende groepen hooligans opgezocht en zwaar geïntimideerd. Ook kinderen van directieleden zijn bedreigd en op een schoolplein gemolesteerd.
De terreur en het geweld komt van een minderheid, die vergeleken bij gewelddadige minderheden bij andere NLse clubs desondanks zeer groot is. De acties van de minderheid worden gebagatelliseerd door een Legioen goedpraters. Valt wel mee. Bij andere clubs gebeurt het ook. Degenen die het doen, zijn geen Feyenoorders. Etc. etc.
Op deze manier is een topsportklimaat onmogelijk. Als de bestuurders en voetballers in angst leven voor de eigen fans, kan dat nooit tot iets goeds leiden. Sponsoren willen niet worden geassocieerd met wangedrag, als er beelden opduiken van zich misdragende Feyenoorders wil je niet dat ze je logo op de borst dragen.
De club is volslagen kansloos om weer topclub te worden, zolang de goedpraters hun vernietigende werk doen. Dat Gudde het doet begrijp ik, die man is doodsbang voor zijn achterban, maar als supporter hoor je alle wangedrag keihard te veroordelen. Zonder een Legioen aan "maren".
Jij hebt goede connecties binnen beide clubs? LeukVerwijderd schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 18:07:
PSV doet meer moeite voor spelers, Brands houdt langdurig contact met spelers waar ie in geïnteresseerd is en verdiept zich in hen. Hij zorgt er voor dat spelers zich gewaardeerd voelen en dat ze het idee krijgen dat PSV ze graag wil hebben. Ajax stelt zich veel arroganter op de in de onderhandelingen. Wij zijn Ajax, wij zijn de beste, graag of niet. Dat was volgens Narsingh destijds de reden om voor PSV te kiezen. PSV biedt spelers een warm bad.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Dat zou heel goed kunnen inderdaad. Daarom vind ik het ook zo ontzettend frustrerend hoe Ajax er nu bij ligt en welk beleid ze daar voeren. Leuk dat ze geld op de bank hebben zitten, maar denk ook even aan het grote plaatje jongens. En ik noem hier expliciet Ajax omdat zij wél de middelen hebben om het beter te doen in Europa dan wat ze de afgelopen 5 jaar hebben laten zien.Chrosser schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 16:28:
[...]
Ja ben het met je eens. De genadeklap zou wel eens kunnen vallen als we als eredivisie geen rechtstreeks ticket bemachtigen voor de Champions League. Daar zit hem ook het verschil tussen Ajax en PSV. Ik vind de PSV de exposure goed gebruikt van het spelen in de Champions league. Een verhaal dat ze ook constant verkondigen aan de spelers die ze willen halen. Dat heeft er natuurlijk ook mede voor gezorgd dat een Moreno, de Jong, Guardado, Lestienne, van Ginkel het interessant vinden om te komen. Ajax zijnde heeft dat dan weer te weinig benut om qua spelers voor Nederlandse begrippen ''toppers'' te halen.
Nee, merp!
Iets minder eenzijdig graag. Wat mij betreft was iedereen die op dat veld bij Beverwijk stond een grote idioot en een schande voor het voetbal. Wie dan wie doodsteekt doet er uiteindelijk niet meer toe. Waren er maar meer slachtoffers gevallen zou je bijna denken, opgeruimd staat netjes.Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 18:20:
De enige twee supporters die in NL ooit door supportersgeweld om het leven zijn gekomen, zijn vermoord door Feyenoord supporters. De daders worden beschouwd als helden en legendes bij de harde kern.
Een nog grotere schande is het wat mij betreft het feit dat het "slachtoffer" aan Ajax-zijde later gewoon doodleuk door supporters herdacht is in de Arena. Dus als het op vereren van hooligantuig aankomt kan de harde kern van Ajax er ook wat van.
Wat een vage opstelling van Gio. Is dit nou een wedstrijd om te gaan experimenteren met het systeem? Mag hopen dat ze winnen..
Verwijderd
Modbreak gemist? Dit leidt tot louter flames. Stop daarmee.
[ Voor 97% gewijzigd door Ramzzz op 03-02-2016 20:27 ]
Edit : foutje
[ Voor 95% gewijzigd door PWM op 03-02-2016 20:40 ]
2? 1 amateurclub op dit moment toch, of beschouw je az als amateurclubPWM schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 20:28:
2 amateur clubs in de halve finale. Dat betekent of een walk over in de halve finale voor de eredivisie clubs, of... Een amateurclub in de finale.
Float like a butterfly, sting like a bee.
LOL, zat even in het schema van de vorige ronde waar nog 2 amateur clubs speelden open woensdagmartinusz schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 20:33:
[...]
2? 1 amateurclub op dit moment toch, of beschouw je az als amateurclub
Als Feyenoord wint zijn het er alsnog 2
Ik heb het gemist, wat is er zo vaag aan?Lekkerboeie86 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 20:12:
Wat een vage opstelling van Gio. Is dit nou een wedstrijd om te gaan experimenteren met het systeem? Mag hopen dat ze winnen..
Nee, merp!
Er is nog nooit zo gespeeld.PauseBreak schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 20:42:
Ik heb het gemist, wat is er zo vaag aan?
Volgens mij is het misgegaan toen Gio is gaan wijzigen in een winnend team en zou ik vooral normaal blijven doen. Natuurlijk, individuele spelers die falen vervangen, maar compleet anders gaan spelen snap ik niet.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Ja, zover was ik maar ik heb letterlijk de hele opstelling gemist en dus ook het systeem en wat er anders is
Nee, merp!
5-3-2 in ieder geval. En Achabar op de tribune.PauseBreak schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 20:53:
[...]
Ja, zover was ik maar ik heb letterlijk de hele opstelling gemist en dus ook het systeem en wat er anders isEn omdat Fox Sports om de een of andere reden alleen de antieke videoplayer heeft aanstaan voor deze wedstrijd kan ik het ook niet even terugkijken. Feyenoord.nl geeft alleen de 11 namen namelijk en dat zegt me niet zo heel veel.
Dat winnende team draaide al steeds minder natuurlijk. En Gustafson moest je sowieso vervangen vanwege die schorsing. Daarna heeft Vilhena kennelijk een betere indruk gemaakt dan Gustafson want Vejinovic heeft toch meestal wel meegedaan.ph4ge schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 20:48:
[...]
Volgens mij is het misgegaan toen Gio is gaan wijzigen in een winnend team en zou ik vooral normaal blijven doen. Natuurlijk, individuele spelers die falen vervangen, maar compleet anders gaan spelen snap ik niet.
Het jammere van die vijf verdedigers is dat het een korte termijn oplossing is die alleen leuk is tegen een ploeg als Roda die met twee spitsen speelt. Tegen Ajax gaat dit al weer niet werken want geen van de drie centrumverdedigers kan inschuiven naar het middenveld.
Ik vind overigens wel dat een systeemwijziging nodig is. In de ogen van velen is Gustafson-Vejinovic-El Ahmadi nu het enige mogelijke middenveld maar gezien de wisselvalligheid van alle drie de heren is dat een wankele basis om op te bouwen. Voeg daar de vorm van Elia en de staat van dienst van Kramer bij en je hebt genoeg reden om wat te proberen.
ps.
Achahbar op de tribune is wel heel raar als je met twee spitsen balt....
[ Voor 3% gewijzigd door D-e-n op 03-02-2016 21:00 ]
Interessant. Lijkt tot nu toe wel aardig uit te pakken.PWM schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 20:55:
[...]
5-3-2 in ieder geval. En Achabar op de tribune.
Nee, merp!
Waarom ook nog een verdedigend middenvelder opstellen wanneer je een 5-mansverdediging opstelt?PWM schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 20:55:
[...]
Wil je dan echt geen effectieve aanval?
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Wat heeft Den Bosch het weggegeven zeg, niet normaal.. Wel gigantisch mooi voor VVSB dit.
Why waste time say lot word when few word do trick? | Tweakblog: durt.nl
Verwijderd
Hoe er met Achahbar wordt omgegaan is toch werkelijk niet te geloven. Gozer mag continu opdraaien wanneer de nood aan de man is om zonder blikken en blozen de volgende wedstrijd op de tribune te belanden.PWM schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 20:55:
[...]
Gozer mag wel een sterk karakter hebben zoals hij zich op blijft stellen.
Inderdaad, hij past natuurlijk niet in het gedroomde systeem, maar als je dan toch het systeem aanpast... Volgens mij zou je met een 4-4-2 systeem met een statische Kramer en beweeglijke Achahbar er omheen bijv. een leuk duo hebben.Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 21:29:
Hoe er met Achahbar wordt omgegaan is toch werkelijk niet te geloven. Gozer mag continu opdraaien wanneer de nood aan de man is om zonder blikken en blozen de volgende wedstrijd op de tribune te belanden.
Gozer mag wel een sterk karakter hebben zoals hij zich op blijft stellen.
------Kramer-Achahbar
----------Gustavson
-El Ahmadi-----------Kuyt
------------Vejinovic
Kuyt als een middenvelder, waarom niet? Jammer voor Elia, maar die presteert toch niet. Vilhena kan op alle 4 de middenveld posities uit de voeten als je die er in wil zetten.
Verwijderd
Dacht zelf eerder aan Kuijt en Achahbar in de spits. Die zijn samen wel in staat een verdediging aan gort te spelen. Moet er wel een opkomende middenvelder aansluiten.ph4ge schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 21:35:
[...]
Inderdaad, hij past natuurlijk niet in het gedroomde systeem, maar als je dan toch het systeem aanpast... Volgens mij zou je met een 4-4-2 systeem met een statische Kramer en beweeglijke Achahbar er omheen bijv. een leuk duo hebben.
------Kramer-Achahbar
----------Gustavson
-El Ahmadi-----------Kuyt
------------Vejinovic
Kuyt als een middenvelder, waarom niet? Jammer voor Elia, maar die presteert toch niet. Vilhena kan op alle 4 de middenveld posities uit de voeten als je die er in wil zetten.
Toevallig stelde ik dat ook voor op een ander forum, dat kan inderdaad ook prima. Ik mis echter scorend vermogen en dat heeft Kramer wel. Je ziet ook dat Feyenoord veel op hoge voorzetten speelt en dan heb je weinig aan Achahbar en ook niet veel aan Kuyt. Kuyt heeft natuurlijk ook scorend vermogen en (ook) daarom zou ik hem opstellen.Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 21:42:
Dacht zelf eerder aan Kuijt en Achahbar in de spits. Die zijn samen wel in staat een verdediging aan gort te spelen. Moet er wel een opkomende middenvelder aansluiten.
Ik krijg de hele tijd bij Fox Sports Go in beeld dat de video niet in deze regio beschikbaar is
. Iemand nog meer last van of weet hoe je dat kunt oplossen?
PSN: Finally_Chris
Blij dat er een tijd limiet aan een wedstrijd zit anders zou het volgende week dinsdag nog 0 - 0 staan.
Verwijderd
Kramer, Gustafson en Bilal voor Kuijt, de Vilhena en Kuijt, iets anders zou ik 1-2-3 niet weten.BigWillem89 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 22:26:
Zou Gio weten dat hij ook mag wisselen?
Vrees echter dat van Bronckhorst gokt op pingels en om die reden Kuijt en de Vilhena zal laten staan.
Vilhena moet je echt snel uit je team halen hoor. Kan me niet herinneren dat ik me zo erg aan een speler heb zitten ergeren. Zijn hele houding straalt Kazim 2.0 uit.
Verwijderd
Maar wat Elia laat zien. Man man man, en die heeft dan als international gespeeld en in het buitenland.
Geen last van dit keer maar ctrl+f5 lost het eigenlijk wel op.CR1691 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 22:30:
Ik krijg de hele tijd bij Fox Sports Go in beeld dat de video niet in deze regio beschikbaar is. Iemand nog meer last van of weet hoe je dat kunt oplossen?
Nee, merp!
Ja dat heb ik helaas al meerdere malen geprobeerd maar dat helpt niet. Ook een andere browser biedt geen uitkomst. En als ik inlog op de Fox Sports Go app op mijn telefoon heb ik hetzelfde probleem, dan loopt de video gewoon vastPauseBreak schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 22:38:
[...]
Geen last van dit keer maar ctrl+f5 lost het eigenlijk wel op.
Volgens mij gaan er 20 penalties nodig zijn voordat er een goal valt in deze wedstrijd.PWM schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 22:43:
Jeuj. In de reguliere speeltijd niet verloren. Dat is al winst
Verwijderd
Nah, daar gokt van Bronckhorst op volgens mij.ph4ge schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 22:44:
[...]
Volgens mij gaan er 20 penalties nodig zijn voordat er een goal valt in deze wedstrijd.
Ja, dat lijkt mij ook. Je kan beter gaan aanvallen nu. Als het op het mentale aspect tijdens penalties aan komt kan je ze net zo goed niet nemen volgens mij.D-e-n schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 22:47:
Hoe kun je daar nu op gokken? Ze hebben nul zelfvertrouwen
Al schijnen we ooit een penalty killer in Amsterdam gekocht te hebben natuurlijk...
Verwijderd
Van Bronckhorst gokt op Vermeer.D-e-n schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 22:47:
Hoe kun je daar nu op gokken? Ze hebben nul zelfvertrouwen
Voor de statistieken dus een gelijkspel.PWM schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 22:43:
Jeuj. In de reguliere speeltijd niet verloren. Dat is al winst

Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Niet zo maar international, wk-finalist, net als Kuyt en de trainer trouwens. Dat moet toch de doorslag gaan geven.Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 22:37:
Maar wat Elia laat zien. Man man man, en die heeft dan als international gespeeld en in het buitenland.
Verwijderd
En dan te bedenken dat Roda met 7 nieuwelingen speelt, en een fractie van het spelersbudget van Feyenoord heeft.Sempy schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 22:51:
[...]
Niet zo maar international, wk-finalist, net als Kuyt en de trainer trouwens. Dat moet toch de doorslag gaan geven.
Zo, gewoon gescoord, niets aan het handje...
Heerlijk. Hopelijk is dit de ommekeer!
Verwijderd
Ben jij altijd zo'n koele kikker?ph4ge schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 22:55:
Zo, gewoon gescoord, niets aan het handje...
Wel gaaf dat het Botteghin was. Speelde als enige zo ongeveer niet onverdienstelijk.
Nou Roda, tik er nog ff eentje in!

Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Leuk voor Botteghin, ja, dat is zeker niet de minste op het veld. Voor Vejinovic misschien ook een opsteker, is toch een assist.Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 22:57:
Ben jij altijd zo'n koele kikker?
Wel gaaf dat het Botteghin was. Speelde als enige zo ongeveer niet onverdienstelijk.
Ik zit zondag in ieder geval onder de bank en kom er een week later wel onder vandaan.
Morgen in de loting (bij deze stand) uiteraard AZ uit en PSV krijgt Noordwijkerhout op bezoek.
Morgen in de loting (bij deze stand) uiteraard AZ uit en PSV krijgt Noordwijkerhout op bezoek.
Verwijderd
Watje!PWM schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 23:01:
Ik zit zondag in ieder geval onder de bank en kom er een week later wel onder vandaan.
Zondag wordt het gewoon 0-2.

Hm, dat wordt Noordwijkerhout in de finale danPWM schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 23:01:
Nee, merp!
Feyenoord speelt uit toch?
Nou sorry, maar als Feyenoord deze wedstrijd wint, ligt PSV morgen uit de beker...PWM schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 23:01:
Why waste time say lot word when few word do trick? | Tweakblog: durt.nl
Verwijderd
En Feyenoord in de Kuip tegen die amateurs. Als dat zou kunnen.Chckdsk! schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 23:07:
[...]
Nou sorry, maar als Feyenoord deze wedstrijd wint, ligt PSV morgen uit de beker...
Ondertussen heeft Kazim zich van zijn beste kant laten zien bij zijn eerste invalbeurt in Schotland
http://voetbalflitsen.nl/...-ook-rood-had-kunnen-zijn
http://voetbalflitsen.nl/...-ook-rood-had-kunnen-zijn
God wat was dit weer een bizar slechte pot voetbal zeg. Werkelijk niet om aan te gluren. Heerlijk
Nee, merp!
Hoe krijg je het voor elkaar om zo'n grote kans te missen en vlak daarna verdedigend zo uit positie te zijn in de allerlaatste seconde van de verlenging. Gaat die bal naar een hoek dan is het gewoon een goal.
Hopelijk kan Feyenoord het Ajax moeilijk maken dit weekend.
Hopelijk kan Feyenoord het Ajax moeilijk maken dit weekend.
ik ga een stuk lekkerder slapen nu. Maar wat een enorme zaadpartij. Zondag weer op deze manier winnen vind ik prima.
Volgens Kuyt geeft deze wedstrijd vertrouwen. Geeft weer aan dat je het in het veld anders ziet dan er buiten
.
Dan ben ik heerlijk op wintersport, geniet ik denk ik meer vanVerwijderd schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 23:30:
Ja Vosje maak je borst maar nat a.s. zondag om 12:30 uur!
Verwijderd
Zal daar ook vast wel een stream zijn toch? Bloed kruipt waar het niet gaan kan toch?Vos schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 23:33:
[...]
Dan ben ik heerlijk op wintersport, geniet ik denk ik meer van
*Iets met weglopen*Vos schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 23:33:
[...]
Dan ben ik heerlijk op wintersport, geniet ik denk ik meer van

geintje natuurlijk. Deze wedstrijd geeft mij geen vertrouwen op een overwinning zondag.
[ Voor 17% gewijzigd door Lekkerboeie86 op 03-02-2016 23:41 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
~[html]<h2>Voor het EK2016 in Frankrijk: Themaforum: Sportzomer</h2>~[/html]
Voor de FIFA-perikelen: [Voetbal] FIFA-perikelen en opvolging Blatter
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2015/2016
Voor FC-Twente: FC Twente - hoe nu verder
~[html]<h2>Voor het EK2016 in Frankrijk: Themaforum: Sportzomer</h2>~[/html]
Voor de FIFA-perikelen: [Voetbal] FIFA-perikelen en opvolging Blatter
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2015/2016
Voor FC-Twente: FC Twente - hoe nu verder