"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Voedingsadviseur bij Voeding-en-fitness.nl
Hoop dat de klassieker niet doorgaat
[ Voor 18% gewijzigd door LZ86 op 31-01-2016 15:30 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
[ Voor 9% gewijzigd door RoD op 31-01-2016 16:15 ]
Geldt ook voor Cambuur natuurlijk. Wat hebben die een kansen verprutst zeg. Al moet gezegd worden dat Mulder ook gewoon goed staat te keepen.RoD schreef op zondag 31 januari 2016 @ 16:14:
Heerenveen speelt weer net als tegen Feyenoord: twee gigantisch grote kansen om zeep geholpen. Cambuur verdient een punt, maar Heerenveen had het qua kansen af moeten maken.
Nee, merp!
Klopt, dat was vooral de verdienste van de keeper. Bij Heerenveen staan ze vooral elkaar in de weg, net als tegen Feyenoord.PauseBreak schreef op zondag 31 januari 2016 @ 16:15:
[...]
Geldt ook voor Cambuur natuurlijk. Wat hebben die een kansen verprutst zeg. Al moet gezegd worden dat Mulder ook gewoon goed staat te keepen.
Wat Te Vrede aan het doen is snap ik overigens ook niet.
[ Voor 7% gewijzigd door RoD op 31-01-2016 16:17 ]
Die kop van Beugelsdijk!
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
Verwijderd
ADO gefeliciteerd, knappe prestatie.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2016 16:23 ]
Ja echt lekker bezig die Mulder.PauseBreak schreef op zondag 31 januari 2016 @ 16:15:
[...]
Geldt ook voor Cambuur natuurlijk. Wat hebben die een kansen verprutst zeg. Al moet gezegd worden dat Mulder ook gewoon goed staat te keepen.
Feyenoord kan volgende week 7e staan, tenzij twee uit 4-7 tegen elkaar moeten.
Goed te zien (bij vorm) hoe PSV doordendert, Ajax stagneert en Feyenoord afglijdt
En de KNVB heeft letterlijk iemand uit het blinden instituut getrokken en hem de wei in gestuurd als scheids.dutchgio schreef op zondag 31 januari 2016 @ 16:54:
Utrecht ook een offday lijkt het, Twente dominant, Utrecht komt er niet aan te pas en staat na 8 minuten 2-0 achter.
Hoe kom je er op om een vrije trap te geven als ze met de hoofden tegen elkaar knallen.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
En nu nog iemand even claimen dat de KNVB en scheidsrechters dit bekokstoven en de concurrenten punten laten verliezenJST94 schreef op zondag 31 januari 2016 @ 22:28:
Vijf keer op rij verliezen en nog steeds 3e staan. Toch knap van Feyenoord.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Tomorrow is not today!
"Echte" supporters deze kerels!Feyenoord-speler met dood bedreigd
Rotterdam -- Feyenoord-speler Marko Vejinovic is thuis met de dood bedreigd. De middenvelder, die eerder dit seizoen nog werd opgeroepen voor Oranje, heeft bij de politie aangifte gedaan.
De politie heeft na intensief onderzoek in de nacht van zaterdag op zondag zeven vermoedelijke daders aangehouden en vastgezet. Mogelijk volgen er meer. Een dader heeft bekend.
De politie neemt de zaak zeer serieus en ook de club Feyenoord is zeer ontdaan door de zware bedreiging aan het adres van de speler die met een transfersom van 3,5 miljoen de duurste aankoop van dit seizoen is in Rotterdam. Temeer daar het bijna zeker is dat de daders aanhangers zijn van Feyenoord. "We zijn hier ziedend over. Je blijft uit het privédomein van spelers, hoe teleurstellend resultaten ook zijn”, zegt algemeen directeur Eric Gudde.
De doodsbedreiging, waarbij ook de vrouw van Vejinovic aanwezig was, heeft plaats in een periode van crisis bij Feyenoord. De club verloor gisteren voor de vijfde keer op rij en dat leidt tot grote frustraties bij de achterban. Vejinovic zou moeten verdwijnen.
Ook Michiel Kramer heeft bezoek gehad van supporters. De actie richting de spits, na een tegenvallende prestatie, was minder bedreigend dan bij Vejinovic. Kramer hoorde afgelopen week ’s avonds laat gerommel in zijn tuin en ging naar buiten. Vanuit een wegrijdende auto riepen mannen dat hij moest ’oprotten’ bij Feyenoord. Overwogen wordt om een aantal spelers beveiliging te geven.

Joop dat ze forse straffen krijgen en publiekelijk door t stof mogen. Schaam me bijna om voor Feyenoord te zijn.
Ergens ook wel jammer dat ze t niet bij Kazim hadden gedaan, die had ze helemaal verrot geslagen.
De ironie is dat Feyenoord ook punten is gaan morsen toen Vejinovic er ineens uit moest. Natuurlijk maakte hij de hoge verwachtingen niet helemaal waar, maar blijkbaar is er zonder hem geen balans op het middenveld. Sinds ons toptalent Vilhena er in staat geen punt meer gepakt, dat kan ook geen toeval zijn. Juist het middenveld faalt op het moment.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Verwijderd
Van der Heijden is een ander geval, dat vind ik een matige verdediger die wel aardig op kan bouwen. Maar goed, die was transfervrij en Vejinovic kostte 3.5 miljoen, dat is dus ook een andere categorie aankoop.
Bij Kramer ligt het aan instelling. Dat was bij ADO al een gemakzuchtige speler die niet bepaald bekend stond als een trainingsbeest. En bij Feyenoord speelt ie dus vooral als een balletjes-afwachter. Hij heeft zich vooral aangepast door zich vervelender te gedragen op het veld.
Verder geloof ik niet dat het aan Vilhena ligt, dat het middenveld niet goed draait. Kenneth Perez zei ook dat het mogelijk met de balans te maken had, dat Vilhena positioneel minder sterk was oid. Ik vind dat Vilhena ruimschoots voldoende brengt op het middenveld.
Twee van de ergste falers zijn Kuijt en Elia. Geen daden maar woorden. Van hen mag je verwachten dat ze er meteen staan en de jonge gasten bij de hand nemen.
En volgens mij loopt El Ahmadi ook overal en nergens de laatste maanden. Hij zou dan toch het stukje ervaring moeten zijn waaraan de rest zich optrekt? Hij zou toch de man moeten zijn die de gaatjes dicht voor Vejinovic? Als hij dat niet kan ontgaat zijn nut voor het elftal me compleet. Want aanvallend brengt hij helemaal niets.
Het ging ook voor het puntverlies overigens al wel eens moeizaam. Ook Gustafson had zijn dips en er kwam kritiek op Vejinovic. Daarom is Gio wat gaan proberen. Maar de onzekerheid in het elftal is naar mijn mening ook begonnen toen hij met de verdediging ging schuiven dan wat anders. Waarom moest Kongolo plots weer van de backpositie af?
Uiteindelijk is het probleem van Feyenoord ook een probleem dat dieper zit dan de laatste wedstrijden. Het gaat mis zodra er gedacht wordt dat de titel gehaald kan worden. Dan gaat men plots een hele batterij subtoppers halen. Probleem: elf subtoppers maakt nog geen kampioenselftal. Waar we onder Koeman een sympathiek jeugdig elftal hadden wat zich aan één topspits kon optrekken hebben we nu een verzameling subtoppers die het al moeilijk genoeg heeft met zichzelf.
Werden gister anders wel weer genaaid, Gustafon stond geen buitenspel bij zijn doelpunt. Ik wist het, Makkelie woont in Dordrecht (Dat is dicht bij Den Haag), kan echt niet dit.gambieter schreef op zondag 31 januari 2016 @ 22:35:
[...]
En nu nog iemand even claimen dat de KNVB en scheidsrechters dit bekokstoven en de concurrenten punten laten verliezen
Schijnt dat er een aantal malloten zijn geweest die Vejinovic en zijn vrouw hebben bedreigd met de dood bij hun huis. Dan ben je echt een partij niet goed in je bovenkamer.
[ Voor 18% gewijzigd door JST94 op 01-02-2016 09:22 ]
Iemand met de dood bedreigen is niet niks. Dit heeft impact op het gehele gezin en ik kan mij goed voorstellen dat de beste man hierdoor ook klaar is met zijn huidige werkgever. Flinke impact dus.rik86 schreef op maandag 01 februari 2016 @ 09:33:
10 jaar stadionverbod geven, voorwaardelijk levenslang met levenslange proeftijd. Is de enige oplossing in dat soort situaties. (ik ben op zich voor het geven van een 2e kans, vandaar maar 10 jaar...)
Wat dat betreft is gewoon een permanent stadionverbod het minste wat je ze kunt geven. Niks tweede kans. Dit zijn ook geen supporters en verpesten de boel ook alleen maar voor anderen, ook als ze in het stadion zitten.
Ik heb niks met Feyenoord (PSV fan hier) in die zin dat ik ze niet support. Maar wanneer je dit soort dingen leest dan krijg je wel sympathie voor de spelers. Ook al gaat het slecht, ook al is de inzet niet 100%, dan nog horen de supporters een gepaste afstand te houden tot deze mensen. Als iemand bepaald dat het niet goed is dan is dat de trainer en/of het bestuur. Niet een stel malloten.
PSV eindelijk bovenaan, nu maar hopen dat ze daar de rest van het seizoen ook blijven staan.
En bidden dat de blessure van Guardado meevalt
Hoezo speelt PSV eigenlijk erg bedroevend?MarvinG schreef op zondag 31 januari 2016 @ 15:24:
Ajax, PSV en Feyenoord spelen de laatste weken erg bedroevend.
Ze maken het onnodig spannend door iedere wedstrijd de tegenstander te laten scoren, maar dat is heel wat anders. De 1e helft tegen De Graafschap was heerlijk, tot de 3-1 was er ook helemaal niets aan de hand en was het wachten op de 4 en 5-0. De Graafschap was overigens enorm effectief, 2 goals uit 3 schoten op doel (PSV in totaal 13 schoten op doel).
Tegen Excelsior geven ze de 1e helft 2 goede kansen weg, maar in de 2e helft maken ze even heel duidelijk wie het beste team is.
Natuurlijk kan het beter, met name degelijker, maar bedroevend zou ik het absoluut niet noemen.
Ajax vind ik overigens ook niet bedroevend spelen, wel zaaddodend saai.
Aanvallend hebben ze echter een probleem, Ajax creëert echt veel te weinig voorin. Voornamelijk dankzij de tactiek en instelling van De Boer, als je alleen maar blijven drammen over degelijkheid en het vermijden van risico dan kun je dit verwachten.
Vorig seizoen had Ajax al ontstellend weinig aantal schoten op doel, dit begint zich nu weer te herhalen en kost ze punten.
not this shit again.gambieter schreef op zondag 31 januari 2016 @ 22:35:
En nu nog iemand even claimen dat de KNVB en scheidsrechters dit bekokstoven en de concurrenten punten laten verliezen
Helemaal mee eens!Remmetje schreef op maandag 01 februari 2016 @ 09:44:
Ik heb niks met Feyenoord (PSV fan hier) in die zin dat ik ze niet support. Maar wanneer je dit soort dingen leest dan krijg je wel sympathie voor de spelers. Ook al gaat het slecht, ook al is de inzet niet 100%, dan nog horen de supporters een gepaste afstand te houden tot deze mensen. Als iemand bepaald dat het niet goed is dan is dat de trainer en/of het bestuur. Niet een stel malloten.
In- en intriest dat spelers bedreigd worden.
PS: Al verbaast me niet dat dit bij Feyenoord gebeurt...Ajax heeft beruchte criminelen onder de supporters en daar gaan ze uit angst ook mee om tafel, maar Feyenoord heeft veruit de grootste groep randdebielen onder de supporters. Iedere keer als het "geweldige/weergaloze/fantastische/beste supportersgroep ooit" Legioen weer eens wordt opgehemeld in de media heb ik de neiging om een teiltje te pakken, ineens zijn dan blijkbaar de vele incidenten (nationaal en internationaal) vergeten. Dezelfde incidenten die zelden worden veroordeeld door de directie van Feyenoord. Je zaait wat je oogst, al durft Gudde nu wel eindelijk harde woorden te gebruiken (hij kan ook weinig anders, maar toch iets).
[ Voor 29% gewijzigd door gambieter op 01-02-2016 10:23 ]
Laat ik beginnen met te zeggen dat ik geen Feyenoorder ben (Utrechtsupporter hier). In goede en slechte tijden, de Kuip zit altijd vol. Waar je bij Twente, Ajax, PSV en ook Utrecht het stadion leger ziet worden, maakt het in Rotterdam-Zuid geen fluit uit hoe goed het team presteert. Dat zag je gisteren ook weer: volle bak.Baseman77 schreef op maandag 01 februari 2016 @ 09:51:
Iedere keer als het "geweldige/weergaloze/fantastische/beste supportersgroep ooit" Legioen weer eens wordt opgehemeld in de media heb ik de neiging om een teiltje te pakken, ineens zijn dan blijkbaar de vele incidenten (nationaal en internationaal) vergeten.
Bij Ajax zitten de zware criminelen, bij Feyenoord meer de kleine criminelen (naar mijn gevoel). Ook een redelijk grote groep met gekken, die inderdaad belachelijke dingen doen, zoals dit.
Om dan maar meteen te zeggen dat alle 50.000 supporters niet oprecht zijn, is weer zo'n generalisering. Laten er 100 of 200 zijn die dit doen. Nog steeds niet goed te praten, maar daarmee doe je de andere 49.800 veel en veel tekort.
Gio heeft zn oren naar de media laten hangen. Je kan zeggen wat je wil van Feyenoord voor de winterstop, maar het middenveld stond prima. Het middenveld scoort te weinig, net als de rest van het team, maar zelfs tegen Ajax en PSV had je veel balbezit en gaf je weinig weg. Sinds van Bronckhorst is gaan schuiven in een winnend team is het mis gegaan, de media en dus een deel van de supporters waren niet tevreden met een lichte achterstand en als resultaat is men gekke dingen gaan doen. Dat is overigens ook typisch Feyenoord.D-e-n schreef op maandag 01 februari 2016 @ 08:49:
Het ging ook voor het puntverlies overigens al wel eens moeizaam. Ook Gustafson had zijn dips en er kwam kritiek op Vejinovic. Daarom is Gio wat gaan proberen. Maar de onzekerheid in het elftal is naar mijn mening ook begonnen toen hij met de verdediging ging schuiven dan wat anders. Waarom moest Kongolo plots weer van de backpositie af?
Ik zeg niet dat het de schuld is van Vilhena, maar a. voegt hij niets toe en b. blijkbaar is het niet mogelijk om een middenveld in balans te bouwen met hem in het elftal. Hij krijgt enorm veel krediet omdat hij eigen jeugd is en er mensen zijn die telkens herhalen dat het een toptalent is, maar het probleem is gewoon dat het team op 1 positie gewijzigd is (los van blessures en schorsingen) en het sindsdien ingestort is.
Vejinovic had duidelijk veel minder krediet dan Vilhena en doordat er zo aan zijn poten gezaagd wordt is het een self fulfilling prophecy. Die man was nog niet de nieuwe Clasie en bracht nog niet wat je van hem verwacht, maar speelde niet slecht en het team functioneerde. Zelfde laken een pak voor Kramer. Je weet wat voor speler het is en binnen zijn mogelijkheden haalde hij een zesje. Die kritiek werd ook een self fulfilling prophecy, nu presteert heel de aanval niet.
Al heb je in deze fase ook gewoon een moment nodig om over het dode punt te komen. De 1-0 was een prachtige aanval, mooie pass van Kuyt en mooi afgemaakt. Dat had je ook over een doodpunt kunnen brengen.
[ Voor 6% gewijzigd door ph4ge op 01-02-2016 10:36 ]
Kan er op Varkenoord niet een schandpaal komen voor dit soort varkens?rik86 schreef op maandag 01 februari 2016 @ 09:33:
10 jaar stadionverbod geven, voorwaardelijk levenslang met levenslange proeftijd. Is de enige oplossing in dat soort situaties. (ik ben op zich voor het geven van een 2e kans, vandaar maar 10 jaar...)
Je benadeelt je eigen club gigantisch, stelletje hersenlozen...
[ Voor 8% gewijzigd door Ramzzz op 01-02-2016 10:43 ]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
http://www.lc.nl/sport/Fo...ambuur-fans-21063802.html
Stelletje randdebielen. Die Friese derby schijnt altijd wel beladen te zijn maar dit gaat helemaal nergens meer over.
Je kan er vergif op nemen dat deze mensen al lang en breed een stadionverbod hebben. Dat was bij de meeste recente incidenten het geval. Een voetbalclub kan er niets aan doen als er wat compleet buiten hun zicht en macht gebeurt. Het zijn gewoon gestoorden die ik niet met Feyenoord associeer.Ramzzz schreef op maandag 01 februari 2016 @ 10:42:
Kan er op Varkenoord niet een schandpaal komen voor dit soort varkens?
Je benadeelt je eigen club gigantisch, stelletje hersenlozen...
Maar vraag is of El Ahmadi dat dan wel doet. El Ahmadi is nu typisch zo'n speler die op basis van zijn leeftijd een abonnement heeft op een basisplek maar waarvan je je af moet vragen of hij dan wel wat toevoegt.ph4ge schreef op maandag 01 februari 2016 @ 10:35:
[...]
Ik zeg niet dat het de schuld is van Vilhena, maar a. voegt hij niets toe en b. blijkbaar is het niet mogelijk om een middenveld in balans te bouwen met hem in het elftal.
Dit is wel echt iets van de laatste tijd. De Friese derby is wel een echte derby, maar daarbij ging het nooit verder dan plagerijtjes over en weer. Er werden zeker geen trainers bedreigd (en zeker Foppe niet, die kan ook in Leeuwarden wel op de nodige sympathie rekenen). Bizar dat dit de laatste tijd zoveel lijkt voor te komen.Vlassie1980 schreef op maandag 01 februari 2016 @ 10:47:
Vejinovic is niet de enige die bedreigd is:
Stelletje randdebielen. Die Friese derby schijnt altijd wel beladen te zijn maar dit gaat helemaal nergens meer over.
Nee, merp!
Vlassie1980 schreef op maandag 01 februari 2016 @ 10:47:
Vejinovic is niet de enige die bedreigd is:
Dit is oud nieuws.. en volgens mij ook uitgebreid besproken hier.PauseBreak schreef op maandag 01 februari 2016 @ 11:12:
[...]
Dit is wel echt iets van de laatste tijd. De Friese derby is wel een echte derby, maar daarbij ging het nooit verder dan plagerijtjes over en weer. Er werden zeker geen trainers bedreigd (en zeker Foppe niet, die kan ook in Leeuwarden wel op de nodige sympathie rekenen). Bizar dat dit de laatste tijd zoveel lijkt voor te komen.
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Dat kan. Heb ik heerlijk gemist danSt@m schreef op maandag 01 februari 2016 @ 11:43:
[...]
[...]
Dit is oud nieuws.. en volgens mij ook uitgebreid besproken hier.
Nee, merp!
Dus je maakt zelf deze opmerking, maar als ik erop reageer worden mijn woorden verwijderd???gambieter schreef op zondag 31 januari 2016 @ 22:35:
Dat slaat echt nergens op.
Ik zeg niet dat het Legioen niet trouw is, maar wat jij zegt klopt ook weer niet.don_jorg schreef op maandag 01 februari 2016 @ 10:32:
Laat ik beginnen met te zeggen dat ik geen Feyenoorder ben (Utrechtsupporter hier). In goede en slechte tijden, de Kuip zit altijd vol. Waar je bij Twente, Ajax, PSV en ook Utrecht het stadion leger ziet worden, maakt het in Rotterdam-Zuid geen fluit uit hoe goed het team presteert. Dat zag je gisteren ook weer: volle bak.
Er zijn genoeg lege stoeltjes in de Kuip en het is er tijdens wedstrijden ook vaag genoeg doodstil, alleen hoor of lees je daar nauwelijks iets over. Let er maar eens op, zodra Feyenoord minder presteert (beetje standaard geworden in deze periode van het jaar) wordt in de media ineens de nadruk gelegd op het geweldige/fantastische Legioen.
Er komen aardig wat supporters kijken in de Kuip, helemaal aangezien Feyenoord zich qua resultaten eigenlijk geen topclub meer kan noemen, en dat is lovenswaardig, Zoals Feyenoord ook bekend staat om de vele uitsupporters. Maar het Legioen krijgt een steeds mytischere vorm...alsof de Kuip iedere thuiswedstrijd volledig gevuld is en de supporters alleen bestaan uit engeltjes die 90 minuten lang hun club volmondig aanmoedigen, de Kuip continue laten trillen en altijd lief zijn tegen de tegenstander.
Het wordt allemaal wat overdreven.
[ Voor 6% gewijzigd door Baseman77 op 01-02-2016 12:33 ]
El Ahmadi was tot "De Grote Crisis van 2016" een van de uitblinkers. De beste man kan niet scoren, en dat is maar goed ook anders had hij nooit bij Feyenoord gevoetbald want verder is hij zeer goed.D-e-n schreef op maandag 01 februari 2016 @ 10:51:
Maar vraag is of El Ahmadi dat dan wel doet. El Ahmadi is nu typisch zo'n speler die op basis van zijn leeftijd een abonnement heeft op een basisplek maar waarvan je je af moet vragen of hij dan wel wat toevoegt.
Mijn analyse blijft dat men gek is gaan doen na overdreven kritiek. Er zijn spelers die helemaal niet beter zijn dan de spelers die ze vervangen terwijl het er wel voor zorgt dat de spelers die ze vervangen geen vertrouwen meer hebben. Dat geldt voornamelijk voor Van Beek en Vejinovic, spelers die niet perfect in vorm waren maar veel beter dan de vorm waar heel Feyenoord momenteel in verkeerd.
Welke dan? Ik kan me alleen Vitesse - PSV herinneren waar PSV in de laatste minuut de 0-1 maakt en de uitslag onterecht was.Krukar schreef op zondag 31 januari 2016 @ 14:20:
[...]
Vergeet niet dat PSV al meer dan 2 keer zoveel tegendoelpunten heeft dan Ajax, dat kan ze nog wel eens gaan opbreken. Zo goed speelt PSV ook niet, hebben ook al een paar wedstrijden met geluk gewonnen dit seizoen.
Vaker juist pech gehad dit seizoen tegen ADO uit (hakbal in laatste minuut, waar PSV veel beter was) en Excelsior thuis waar je ook de veel betere was en in de laatste minuut de 1-1 om de oren krijgt. (natuurlijk beide mogelijpk als je je kansen niet afmaakt)
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Tot nu toe iedere wedstrijd volledig uitverkocht dit seizoen. Ik weet ook niet waar jij genoeg lege stoeltjes ziet. Verder, logisch dat het niet zo is dat iedere week het 90 minuten chaos is in de Kuip. Daar moet de wedstrijd ook naar zijn, de tegenstander etc. Maar op het moment dat het publiek er achter staat is er geen stadion dat zo kan kolken. Niet voor niets is het onder menig (Eredivisie) voetballer het meest gehate (of geliefde) stadion om te spelen.Baseman77 schreef op maandag 01 februari 2016 @ 12:00:
[...]
Dus je maakt zelf deze opmerking, maar als ik erop reageer worden mijn woorden verwijderd???
Dat slaat echt nergens op.
[...]
Ik zeg niet dat het Legioen niet trouw is, maar wat jij zegt klopt ook weer niet.
Er zijn genoeg lege stoeltjes in de Kuip en het is er tijdens wedstrijden ook vaag genoeg doodstil, alleen hoor of lees je daar nauwelijks iets over. Let er maar eens op, zodra Feyenoord minder presteert (beetje standaard geworden in deze periode van het jaar) wordt in de media ineens de nadruk gelegd op het geweldige/fantastische Legioen.
Er komen aardig wat supporters kijken in de Kuip, helemaal aangezien Feyenoord zich qua resultaten eigenlijk geen topclub meer kan noemen, en dat is lovenswaardig, Zoals Feyenoord ook bekend staat om de vele uitsupporters. Maar het Legioen krijgt een steeds mytischere vorm...alsof de Kuip iedere thuiswedstrijd volledig gevuld is en de supporters alleen bestaan uit engeltjes die 90 minuten lang hun club volmondig aanmoedigen, de Kuip continue laten trillen en altijd lief zijn tegen de tegenstander.
Het wordt allemaal wat overdreven.
Uhm, Willem II - PSV waar PSV 2 buitenspeldoelpunten maakt?Pubbert schreef op maandag 01 februari 2016 @ 12:50:
[...]
Welke dan? Ik kan me alleen Vitesse - PSV herinneren waar PSV in de laatste minuut de 0-1 maakt en de uitslag onterecht was.
Je bedoelt die wedstrijd waarover de meningen ernstig verdeeld zijn met betrekking tot wel of niet buitenspel?JST94 schreef op maandag 01 februari 2016 @ 13:22:
[...]
Uhm, Willem II - PSV waar PSV 2 buitenspeldoelpunten maakt?
Nee, merp!
Het ging over " met geluk gewonnen" maar statistisch gezien had PSV tegen Willem II ook meer kansen, meer schoten op doel, meer balbezit, dus is dat "met geluk" (punten) winnen? Daarnaast vond ik alleen de 0-1 twijfelachtig omdat hij de assist misschien juist van een Willem-II-er was ipv de Jong en daardoor het halve voetje buitenspel van Pereiro ophefte.JST94 schreef op maandag 01 februari 2016 @ 13:22:
[...]
Uhm, Willem II - PSV waar PSV 2 buitenspeldoelpunten maakt?
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Ook PSV heeft gedurende het seizoen wel eens mazzel, sowieso krijgt een een topclub vaak eerder het voordeel van de twijfel. Maar ik heb niet het idee dat PSV dit seizoen overdreven veel geluk heeft. Qua blessures (van bepalende spelers) juist niet in ieder geval, dat gaat nu eindelijk de goede kant op (al is het afwachten wat de schade is bij Guardado).
Op basis van een onderzoek van de KNVB over vorig seizoen stond Feyenoord 14e in de Eredivisie qua bezettingsgraad met 89%. Het gemiddelde van de Eredivisie was 90%.Biejor schreef op maandag 01 februari 2016 @ 13:16:
Tot nu toe iedere wedstrijd volledig uitverkocht dit seizoen. Ik weet ook niet waar jij genoeg lege stoeltjes ziet. Verder, logisch dat het niet zo is dat iedere week het 90 minuten chaos is in de Kuip. Daar moet de wedstrijd ook naar zijn, de tegenstander etc. Maar op het moment dat het publiek er achter staat is er geen stadion dat zo kan kolken. Niet voor niets is het onder menig (Eredivisie) voetballer het meest gehate (of geliefde) stadion om te spelen.
Ik moet wel zeggen dat niet vermeld wordt op basis waarvan die percentages zijn berekend, hoogstwaarschijnlijk op de cijfers die door de clubs worden verstrekt en daar zit verschil in.
Ajax bijv. scoorde 94%, maar dat lijkt me eigenlijk meer gebaseerd op de totale kaartverkoop en niet het daadwerkelijke aantal bezoekers. Aangezien Ajax het op die wijze doorgeeft, waar o.a. PSV het daadwerkelijke aantal toeschouwers doorgeeft.Voor meer info hierover: http://www.nrcnext.nl/blo...wers-bij-ajax-fc-utrecht/
In dit artikel wordt trouwens vermeld dat Feyenoord ook het totaal aantal verkochte kaarten doorgeeft en dat het gemiddelde 'no show percentage' bij Feyenoord een 10% is.
PS: Ik wil hiermee overigens niet zeggen dat het Legioen niets voorstelt (de Kuip kan inderdaad echt kolken en dat maakt zeker indruk), maar ik stoor me wel eens aan de constante stroom van overdreven lofbetuigingen over het Legioen. Helemaal gezien het aantal incidenten met Feyenoord 'supporters', waar om een of andere reden makkelijk aan voorbij wordt gegaan.
[ Voor 27% gewijzigd door Baseman77 op 01-02-2016 15:41 ]
Kan ik me in vinden, zijn bekende cijfers inderdaad. No show houd je altijd. Ik moet wel zeggen, en daar doelde ik ook meer op, dat ik het aantal lege stoeltjes in de Kuip reuze mee vind vallen. Laat het er een paar duizend per wedstrijd zijn, verdeeld over het hele stadion, en het is visueel vol (of visueel uitverkocht, is geloof ik een meer gangbare term).Baseman77 schreef op maandag 01 februari 2016 @ 15:35:
[...]
Op basis van een onderzoek van de KNVB over vorig seizoen stond Feyenoord 14e in de Eredivisie qua bezettingsgraad met 89%. Het gemiddelde van de Eredivisie was 90%.
Ik moet wel zeggen dat niet vermeld wordt op basis waarvan die percentages zijn berekend, hoogstwaarschijnlijk op de cijfers die door de clubs worden verstrekt en daar zit verschil in.
Ajax bijv. scoorde 94%, maar dat lijkt me eigenlijk meer gebaseerd op de totale kaartverkoop en niet het daadwerkelijke aantal bezoekers. Aangezien Ajax het op die wijze doorgeeft, waar o.a. PSV het daadwerkelijke aantal toeschouwers doorgeeft.Voor meer info hierover: http://www.nrcnext.nl/blo...wers-bij-ajax-fc-utrecht/
In dit artikel wordt trouwens vermeld dat Feyenoord ook het totaal aantal verkochte kaarten doorgeeft en dat het gemiddelde 'no show percentage' bij Feyenoord een 10% is.
PS: Ik wil hiermee overigens niet zeggen dat het Legioen niets voorstelt (de Kuip kan inderdaad echt kolken en dat maakt zeker indruk), maar ik stoor me wel eens aan de constante stroom van overdreven lofbetuigingen over het Legioen. Helemaal gezien het aantal incidenten met Feyenoord 'supporters', waar om een of andere reden makkelijk aan voorbij wordt gegaan.
Daarnaast. Ik vind zeker niet dat er voorbij wordt gegaan aan incidenten met Feyenoordsupporters. Ik ben absoluut niet van mening dat Feyenoord altijd in een kwaad daglicht wordt gesteld door de media, voor dat ik daarvan beticht word, maar ik ben soms wel de mening toebedeeld dat, als ergens Feyenoordsupporters bij betrokken zijn, dit onder een vergrootglas wordt uitgelicht. Meer dan wanneer het een andere club zou betreffen. Wellicht logisch door de geschiedenis van incidenten, maar misschien niet helemaal terecht of eerlijk.
Daar heb je ook gelijk in.Biejor schreef op maandag 01 februari 2016 @ 15:51:
Ik moet wel zeggen, en daar doelde ik ook meer op, dat ik het aantal lege stoeltjes in de Kuip reuze mee vind vallen. Laat het er een paar duizend per wedstrijd zijn, verdeeld over het hele stadion, en het is visueel vol (of visueel uitverkocht, is geloof ik een meer gangbare term).
De laatste wedstrijden verlaten supporters wel eerder de Kuip, maar dat is vrij logisch gezien de resultaten.
Qua voetbalgerelateerde incidenten ben ik het niet met je eens, maar qua niet voetbalgerelateerde incidenten wel. Tijdens bepaalde opstootjes/rellen die niets met voetbal te maken hebben wordt wel eens gemeld dat daar Feyenoord supporters bij betrokken waren, ik vraag me dan altijd af hoe de media daarbij komen...heeft dan een grotere groep een Feyenoord shirt aan en/of lopen ze Feyenoord te scanderen terwijl alle anderen over iets heel anders bezig zijn? Beetje vaag altijd die berichten.Ik ben absoluut niet van mening dat Feyenoord altijd in een kwaad daglicht wordt gesteld door de media, voor dat ik daarvan beticht word, maar ik ben soms wel de mening toebedeeld dat, als ergens Feyenoordsupporters bij betrokken zijn, dit onder een vergrootglas wordt uitgelicht. Meer dan wanneer het een andere club zou betreffen. Wellicht logisch door de geschiedenis van incidenten, maar misschien niet helemaal terecht of eerlijk.
Verwijderd
Ik vind dat je je er zo wel wat makkelijk van af maakt. Je doet de dubieuze aanname dat ze al een stadionverbod hebben, dat is verre van zeker.ph4ge schreef op maandag 01 februari 2016 @ 10:48:
[...]
Je kan er vergif op nemen dat deze mensen al lang en breed een stadionverbod hebben. Dat was bij de meeste recente incidenten het geval. Een voetbalclub kan er niets aan doen als er wat compleet buiten hun zicht en macht gebeurt. Het zijn gewoon gestoorden die ik niet met Feyenoord associeer.
En wie zegt dat het bij die andere incidenten gaat om supporters met een stadionverbod? De club zelf? Die heeft er alle belang bij om die boodschap uit te dragen, dan heeft de club er alles aan gedaan en is het makkelijk om je er van te distantiëren. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het waar is.
<knip> Totaal onnodig.
[ Voor 14% gewijzigd door Ramzzz op 01-02-2016 19:43 ]

En dit is wat er gemeld word. Het meeste zal onder het tapijt worden geschoven.
EDIT:
Overigens is het natuurlijk ook niet heel nieuw. Op de toekomst werden 2 spelers echt geslagen. John Jaake's huis is beklad en er stonden supporters voor zijn deur toen hij bij Ajax zat. Arie van Eijden en Martin Sturkenboom hebben allebei aangifte gedaan van bedreiging. Hiddink heeft 2 kogelbrieven gekregen in zijn tijd bij PSV. Toen Slory 2 100% kansen misste tegen Ajax werd hij ook bedreigd. Misselijke mensen zijn helaas van alle tijden.
[ Voor 49% gewijzigd door PWM op 01-02-2016 20:04 ]
Ik vraag mij af wat ze bij Ajax aan het doen zijn, voor mijn gevoel vlot het daar gewoon niet wat scouting/transfers betreft.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Wat is daar toch aan de hand, kunnen echt niks fatsoenlijk halen en PSV blijft zich prima versterken.
Verwijderd
PSV is bezig met Van Ginkel. Dat zou wat zijn als het lukt, ik ben enorm fan van die jongen, fantastische voetballer. Echt fantastisch.
Ik vind het buitengewoon frustrerend dat het jaar in, jaar uit gewoon niks is eigenlijk. Of het is een veel te dure speler of het is een waardeloze huur.
Het enige van alle transfers vind ik Schöne en Cillessen de beste aankopen, en dat is echt veel en veel te mager als je ziet waar PSV mee aan komt.
Bah bah.
⏩ PVOutput☀️
Verwijderd
Bazoer was ook een uitstekende aankoopQuad schreef op maandag 01 februari 2016 @ 20:22:
Overmars zit waarschijnlijk achter een kop thee en een puzzelboekje.
Ik vind het buitengewoon frustrerend dat het jaar in, jaar uit gewoon niks is eigenlijk. Of het is een veel te dure speler of het is een waardeloze huur.
Het enige van alle transfers vind ik Schöne en Cillessen de beste aankopen, en dat is echt veel en veel te mager als je ziet waar PSV mee aan komt.
Bah bah.
Wordt een grote.
Met mensen die ooit iets worden, wordt je geen kampioen dit jaar. PSV is kampioenskandidaat nummer 1 met spelers als Guardado, de Jong, Moreno en eventueel van Ginkel. In iedere lijn kunnen ze gewoon iemand neerzetten met meer ervaring dan de rest.Verwijderd schreef op maandag 01 februari 2016 @ 20:24:
[...]
Bazoer was ook een uitstekende aankoop
Wordt een grote.
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Zeker goede speler, maar vraag me af wat hij er zelf echt mee op schiet. Wil hij standinn zijn? Of stelt PSV hem op ten faveure van een eigen gekochte speler?Niku schreef op maandag 01 februari 2016 @ 20:18:
Zou wel een stunt zijn als PSV Van Ginkel weet te halen. Wellicht zelfs heel welkom, gezien de (mogelijke) blessure van Guardado.
Misschien heeft de CL hem over de streep getrokken. Verder, goed punt. Als iedereen fit is zie ik niet waar hij moet spelen, maar met Guardado in de kreukels vind ik het een meesterzet.Vos schreef op maandag 01 februari 2016 @ 21:06:
[...]
Zeker goede speler, maar vraag me af wat hij er zelf echt mee op schiet. Wil hij standinn zijn? Of stelt PSV hem op ten faveure van een eigen gekochte speler?
Overigens wordt morgen bekend waar er met Guardado is.
Verwijderd
Buiten het veld komen daar wel meer voetballers voor in aanmerking, ook ene Bazoer bijvoorbeeld.OPSLAGHOND schreef op maandag 01 februari 2016 @ 21:02:
Grootste tokkie op en buiten het veld in de Eredivisie en nog een stap voorruit gaan ... doet ie goed die Kazim.
Wat is dat toch een goeie TD zeg.
Vind t wel erg raar dat niemand Ziyech van Twente heeft verlost.
[ Voor 17% gewijzigd door LZ86 op 01-02-2016 21:28 ]
Bijna goed, want dan zou je Tete bedoelen....Verwijderd schreef op maandag 01 februari 2016 @ 21:17:
[...]
Buiten het veld komen daar wel meer voetballers voor in aanmerking, ook ene Bazoer bijvoorbeeld.
Van Ginkel is een prima aankoop, stand-in voor Guardado die waarschijnlijk er lang uit is.
Voor Eredivisie begrippen dan. Bij Stoke geen basisspeler.
Ziyech is denk ik niet haalbaar meer voor Ajax of PSV, Twente wil naar verluid zo'n 12 miljoen al zal men minder wellicht ook wel accepteren met een speler in ruil erbij. Zou je kampioen kunnen maken. Het is meer of hij dat zelf nog wil.
[ Voor 22% gewijzigd door dutchgio op 01-02-2016 21:35 ]
Verwijderd

De NOS brengt het een beetje sensatiezuchterig hoor... mijn hemel... "ze hebben het opgevraagd bij de 18 clubs"... nou nou, ik denk dat iedereen bijna uit zijn hoofd, maar zeker met enig google-werk, wel een aantal voorbeelden kan noemen uit de afgelopen jaren... het is niet zo dat het allemaal krampachtig geheim gehouden is alsof het aangerande vrouwen op een nieuwjaarsnacht betreft.... een stagiair 18 telefoontjes laten plegen en dan het resultaat als wereldschokkend NIEUWS brengen... tsja... het schijnt er tegenwoordig bij te horen... (alle 10 de keren zijn natuurlijk net zo fout, maar het komt een beetje over op mij als "hey, dit speelt nu, laten we nog eens wat oude koeien uit de sloot halen, wellicht kijkt er dan nog eens iemand naar onze nieuwssite")...PWM schreef op maandag 01 februari 2016 @ 19:50:
Gezellig:
[afbeelding]
En dit is wat er gemeld word. Het meeste zal onder het tapijt worden geschoven.
EDIT:
Overigens is het natuurlijk ook niet heel nieuw. Op de toekomst werden 2 spelers echt geslagen. John Jaake's huis is beklad en er stonden supporters voor zijn deur toen hij bij Ajax zat. Arie van Eijden en Martin Sturkenboom hebben allebei aangifte gedaan van bedreiging. Hiddink heeft 2 kogelbrieven gekregen in zijn tijd bij PSV. Toen Slory 2 100% kansen misste tegen Ajax werd hij ook bedreigd. Misselijke mensen zijn helaas van alle tijden.
morgen weer een nieuwsitem, want dan heeft Maurice de Hond weer een nietszeggend onderzoek gedaan in de categorie goh-wat-tocht-het-toch-met-die-open-deuren ..
[ Voor 3% gewijzigd door P.O. Box op 01-02-2016 21:45 ]
Leek meer een beetje een troll.Verwijderd schreef op maandag 01 februari 2016 @ 21:37:
@dutchgio Oops, foutje!Bij deze excuus aan Bazoer (al zou het wel heel toevallig zijn wanneer hij of een familielid van hem dit leest).
Tete is in het veld een baas, goede speler. In interviews etc. Oogt hij eerder bescheiden.
Die situatie rondom hem nu lijkt meer een incident, ondanks de impact.
Niet echt vergelijkbaar met Kazim die toch meermaals zowel binnen als buiten de lijnen zich misdragen heeft, van onsportief gedrag, overtredingen en een bedreiging aan toe.
Ze zullen bij Feyenoord blij zijn dat ze hem hebben weten te slijten.
Verwijderd
Editdutchgio schreef op maandag 01 februari 2016 @ 21:51:
[...]
Leek meer een beetje een troll.
Tete is in het veld een baas, goede speler. In interviews etc. Oogt hij eerder bescheiden.
Die situatie rondom hem nu lijkt meer een incident, ondanks de impact.
Niet echt vergelijkbaar met Kazim die toch meermaals zowel binnen als buiten de lijnen zich misdragen heeft, van onsportief gedrag, overtredingen en een bedreiging aan toe.
Ze zullen bij Feyenoord blij zijn dat ze hem hebben weten te slijten.
Neuh (bizar; spellingchecker maakt daar de hele tijd 'neus' van
Overigens moet je aldus van Bronckhorst niet te lang in de emotie blijven hangen. Derhalve voor alle Feyenoord supporters bij deze (vanaf de bijdrage van 'socrates' van 08:07 uur: http://feyenoord.netwerk.to/forums/HTML/forum21/553-250.php

En de blije reacties van de Celtic supporters: http://kerrydalestreet.co.uk/topic/9271521/1/
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2016 23:17 ]
PSV fantastisch met het aantrekken van van Ginkel, wat heeft Brands wel wat Overmars niet heeft vraag ik mij dus af.
Sjongejonge, stop dan gewoon als voetbalclub zijnde..
⏩ PVOutput☀️
In al deze opzichten heeft Overmars gefaald.
edit:
Ik lees ook dat Zivkovic terug keert bij van Ajax. Ik hoop van harte dat de Boer zijn persoonlijke principes gaat loslaten en in het teambelang gaat denken... lees: Zivkovic een eerlijke kans gaat geven in Ajax1 en zijn irritaties op zij schuift. Ik blijf Zivkovic een super talent vinden die in mijn ogen vertrouwen en speelminuten geeft. Kijk naar spelers als Ibrahimovich en een Suarez, die hadden onder de Boer ook een probleem gehad. De norse de Boer houdt niet van typetjes anders dan Scandinavische of Hollandse nuchterheid. Killing in mijn ogen. Laat Zivkovic maar een seizoenshelft spelen, die speler loopt over van talent maar heeft een andere benadering nodig.... Als of Zivkovic minder zou zijn dan Sanogo. Te triest voor woorden dit.
[ Voor 38% gewijzigd door Han op 02-02-2016 08:25 ]
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Die gaf aan dat het fysiek ook echt helemaal niets was. Na elk sprintje stond hij steevast met de handen op de knieen. Je kan wel zeggen dat het niet netjes was van Ajax, maar het lijkt er ook op dat Heitinga niet eerlijk is geweest over zijn gestel.
Mandaat.Quad schreef op maandag 01 februari 2016 @ 23:53:
PSV fantastisch met het aantrekken van van Ginkel, wat heeft Brands wel wat Overmars niet heeft vraag ik mij dus af.
Deze ben ik het aan de ene kant zo onwijs mee eens en aan de andere kant vind ik het ook moeilijk. Je hebt het vaak over spelers die juist níet in het teambelang denken waar De Boer zo'n moeite mee heeft. Juist omdat De Boer zo'n flexibel team wil kan je dat er eigenlijk niet bij hebben, het is niet de stijl bij Ajax om een heel team om één speler te bouwen.Han schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 00:16:
Ik hoop van harte dat de Boer zijn persoonlijke principes gaat loslaten en in het teambelang gaat denken... lees: Zivkovic een eerlijke kans gaat geven in Ajax1 en zijn irritaties op zij schuift.
Aan de andere kant wordt ik er wel heel erg moe van dat een speler nooit eens lang op zijn favoriete positie mag spelen. Elke keer weer worden spelers gehaald en dan anders ingezet dan de positie waar zij bij hun oude club in uitblonken. En dan wel weer klagen als de prestaties tegen vallen, dat is toch gewoon het kapot maken van spelers? Ik snap het soms gewoon niet.
Dit gevoel lees je ook steeds tussen de regels door. Denk je niet dat Heitinga veel meer geklaagd had als hij daadwerkelijk recht van spreken had? Waar veel fans vooraf al bang voor waren, dat trage sjonnie helemaal niet meer vooruit te fikken is, is bewaarheid gebleken. Het is alleen jammer dat ze het bij Ajax niet aan zagen komen.PWM schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 08:55:
Sprak van de week een doorgewinterde Ajacied. Gaat ook naar de trainingen en de wedstrijden van het tweede (waar Heitinga nog wel eens tegen een bal mocht schoppen).
Die gaf aan dat het fysiek ook echt helemaal niets was. Na elk sprintje stond hij steevast met de handen op de knieen. Je kan wel zeggen dat het niet netjes was van Ajax, maar het lijkt er ook op dat Heitinga niet eerlijk is geweest over zijn gestel.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Jammer voor hem dat het zo heeft moeten lopen, maar gezien zijn zeldzame speeltijd zal hij fysiek inderdaad aardig op zijn.
HahahaQuad schreef op maandag 01 februari 2016 @ 20:22:
Overmars zit waarschijnlijk achter een kop thee en een puzzelboekje.
Maar transferperiodes lijken me voor Ajacieden verschrikkelijk, het TH (met name Overmars en De Boer) maakt er al enkele jaren een redelijke puinhoop van...onbegrijpelijk dat Overmars maar aan mag blijven rommelen.
Wat ik trouwens opvallend vind: Overmars en De Boer wilden per sé een spits, maar volgens de RvC moest daar eerst financiële ruimte voor gemaakt worden. Nu zijn Sanogo, Heitinga, Duarte weggevallen en is alleen Zivkovic teruggekomen. Waar is die gewenste spits dan gebleven?
Sowieso ligt Guardado er minimaal enkele weken uit.Vos schreef op maandag 01 februari 2016 @ 21:06:
Zeker goede speler, maar vraag me af wat hij er zelf echt mee op schiet. Wil hij standinn zijn? Of stelt PSV hem op ten faveure van een eigen gekochte speler?
Daarbij heeft PSV inclusief Van Ginkel 'slechts' 4 spelers voor 3 posities, aangezien Maher en Schaars hebben aangetoond tekort te komen voor topniveau. En Van Ginkel is een type middenvelder dat PSV nog niet in de selectie had (box to box speler). Dus de 4 beste middenvelders krijgen speeltijd genoeg, dat zal echt geen probleem zijn.
Zijn vertrek is inderdaad prima voor FeyenoordPWM schreef op maandag 01 februari 2016 @ 21:32:
Fijn dat Kazim weg is. Heb hem nooit gemogen en voegde uiteindelijk alleen maar negativiteit toe. Geen idee wat hij ook verdiende.

Al vraag ik me af of Feyenoord hem gewoon heeft laten gaan of dat ze hem ook echt verkocht hebben.
Zijn salaris bij Feyenoord bedroeg trouwens 1 miljoen per jaar...
In mijn ogen staat Brands op eenzame hoogte in Nederland, waar Overmars eerder op eenzame laagte staat.Quad schreef op maandag 01 februari 2016 @ 23:53:
Blijkbaar was PSV al voor de kerst rond met Van Ginkel, men moest alleen wachten op de eventuele nieuwe aankoop van Stoke. Die gisteren dus werd geregeld, waarna PSV meteen kon toeslaan. Oftewel, Brands heeft een prima netwerk en uitstekende connecties. Daarbij helpen goede scouts ook, zo kwam Brands op het spoor van Guardado dankzij een tip van scout Schaling (leuke vent trouwens, voor de geïnteresseerden: @ThomasSchaling). Ook is Brands erg vasthoudend; Arias probeerde hij 2 seizoenen lang te halen voordat het lukte, Moreno kende hij natuurlijk al maar Brands was een seizoen eerder begonnen met een eventuele transfer, voor Pereiro heeft Brands ook een lange adem en veel geduld nodig gehad en de komst van Lestienne had ook heel wat voeten in de aarde. En veel spelers roemen Brands als persoon; zo was het erg mooi om te zien hoe warm het contact was tussen Brands en Memphis (tijdens het officiële afscheid van Memphis onlangs), Wijnaldum sprak na zijn vertrek vol lof over Brands, Moreno gaf na zijn komst bij PSV aan dat Brands altijd contact had gehouden nadat Moreno was vertrokken bij AZ en dat dit zeker een rol speelde toen Brands namens PSV interesse toonde.
Overmars daarentegen vraagt bij Pione Sisto na of hij interesse heeft in een overstap naar Ajax, krijgt niet meteen een "Ja dolgraag, Ajax is mijn absolute droomclub en ik kan echt niet wachten tot ik het mytische Ajax shirt aan kan trekken" te horen en haakt af...
Brands is echt niet heilig en heeft ook fouten gemaakt (zo is zijn kijk op verdedigers gelukkig stukken beter geworden de laatste jaren, ik krijg nog rillingen bij de gedachte aan Marcelo), maar ik heb echt geen flauw idee waarom Overmars nog niet buiten gegooid is.
Wat mij betreft gaat Ajax dan ook tot in lengte van dagen door met Overmars
Ik heb de Boer nooit gemogen, elke week dat saaie voetbal en elke week hetzelfde gezeik. Niks Europees meer en iedereen blijft maar ja knikken.. Tja, dat gaat een keer fout. Ajax is een mooie club, maar wat er nu gebeurd (in mijn ogen al tijden..) gaat gewoon niet. Dit seizoen gewoon flink ervan langs krijgen en dan maar weer opnieuw beginnen.
En talenten? Mooie zet van Ajax, maar Leroy Sane, Julian Draxler, Mario Götze en ga maar door, konden wel al op hoger niveau starten en Europees beginnen. Daarin moet je toch toegeven aan onze Oosterburen.
[ Voor 16% gewijzigd door Mosin op 02-02-2016 10:27 ]
Grappig om te lezen dat je dat nu pas leest, terwijl ze al jaren op hun flikker krijgen.Mosin schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 10:26:
Grappig om te lezen dat de Boer en Ajax (bestuur) nu openlijk over hun flikker krijgen, omdat PSV gewoon beter is. Dat had ik je een aantal jaren geleden al kunnen vertellen.
Nee want Ajax, dat is onderhand wel duidelijk.Ik heb de Boer nooit gemogen

De transferperiodes zijn inderdaad keer op keer een teleurstelling. Toch vraag ik mij af in hoeverre De Boer en Overmars überhaupt wat te zeggen hebben. In mijn ogen missen ze het mandaat om op eigen inzicht spelers aan te trekken. Er zit daar een RvC die continu de hand op de knip houdt en maar blijft mekkeren dat de bankrekening moet groeien. Ze zijn vast iets van plan, maar of dat goed is voor de club vraag ik mij af.Baseman77 schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 10:25:
Hahaha![]()
Maar transferperiodes lijken me voor Ajacieden verschrikkelijk, het TH (met name Overmars en De Boer) maakt er al enkele jaren een redelijke puinhoop van...onbegrijpelijk dat Overmars maar aan mag blijven rommelen.
Wat ik trouwens opvallend vind: Overmars en De Boer wilden per sé een spits, maar volgens de RvC moest daar eerst financiële ruimte voor gemaakt worden. Nu zijn Sanogo, Heitinga, Duarte weggevallen en is alleen Zivkovic teruggekomen. Waar is die gewenste spits dan gebleven?
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
[ Voor 93% gewijzigd door Ramzzz op 02-02-2016 11:47 ]

Of iemand heeft lopen slapen tijdens de medische keuring. Lijkt mij gewoon onmogelijk dat je in eens zo'n verval krijgt dat je niet eens fit genoeg bent om 45 minuten te spelen. Vaak bleef Heitinga gewoon op de bank terwijl Viergever of van der Hoorn mochten invallen.PWM schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 08:55:
[...] Je kan wel zeggen dat het niet netjes was van Ajax, maar het lijkt er ook op dat Heitinga niet eerlijk is geweest over zijn gestel.
Omdat Ajax, serieus, hun tijd hebben verdaan met het benaderen van Huntelaar. Huntelaar, een spits die miljoenen per jaar verdient, gewild is bij diverse buitenlandse clubs, dit seizoen nog 17 wedstrijden heeft gespeeld bij Schalke, etc. etc. Iedereen kan op z'n klompen aanvoelen dat dat een kansloze missie was.Baseman77 schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 10:25:
Dat gebeurde eerder ook al. Maar over de transfers heeft de Boer niks te vertellen, hij kan enkel wensen. Het is aan Overmars wie er gehaald wordt. De Boer wil alleen spelers die direct een meerwaarde hebben voor het eerste, Overmars haalt op zijn beurt Heitinga, die niet fit is en wedstrijdritme mist. Ook haalt Overmars Sanogo, die niet fit is en geen wedstrijdritme heeft. Dat zijn niet de keuzes van de Boer, geloof me.Mosin schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 10:26:
Grappig om te lezen dat de Boer en Ajax (bestuur) nu openlijk over hun flikker krijgen, omdat PSV gewoon beter is. Dat had ik je een aantal jaren geleden al kunnen vertellen.
Maar PSV is niet beter, het laat gewoon zien hoe het wel kan en moet. Het is in en in triest dat een Ajax, lees Overmars, het niet voor elkaar krijgt. Dat met al die miljoenen op de bank.
Fijne meerwaarde voor deze discussie zo
Maar ja, het is zeker jaren zo, met name over Overmars.
[ Voor 4% gewijzigd door Han op 02-02-2016 10:47 ]
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Nou ja, het is een spierblessure, dat weten we al. Ik gok op minstens 6-8 weken aan de kant. Daarom ben ik ook erg blij dat ze nu Van Ginkel hebben gehaald. Hoeven we tenminste niet tegen Atletico aan te treden met Maher in de basisNiku schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 10:38:
Overigens blijft het ook met Van Ginkel vandaag in spanning afwachten wat de ernst van de blessure van Guardado is.
Nee, merp!
Bij Ajax staat het geld op de bankMarvinG schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 10:42:
Top transferperiode weer zeg. Sanogo weg en Zivkovic terug, dat is inderdaad de gevestigde spits die ons kampioen gaat maken. Schrijnend om te zien dat PSV wel in staat is om spelers die een meerwaarde zijn binnen te halen.
Bij Psv staat het geld op het veld
Hij zal het in Nederland wel een stuk makkelijker hebben natuurlijk, dus voor PSV zal het wel goed zijn. Of het echter in de CL nog zou uitmaken...
Van Ginkel heeft wel als voordeel dat hij weet wat het inhoudt om het spelletje te spelen tegen vechtploegen / ploegen die zeer fysiek spelen. Maher kan daar totaal niet mee omgaan. Die jongen staat zelfs in de Eredivisie nog regelmatig zijn mannetje niet doordat hij gewoon fysiek tekortkomt (en dat is al het geval sinds hij overkwam van AZ).PWM schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 10:50:
Ik ben er altijd voor als onze competitie beter word, maar moet het nog zien. Bij Stoke City zat hij voornamelijk op de bank en mocht invallen. Heb een paar potten gezien, maar was niet bijster onder de indruk.
Hij zal het in Nederland wel een stuk makkelijker hebben natuurlijk, dus voor PSV zal het wel goed zijn. Of het echter in de CL nog zou uitmaken...
Kortom, Maher heeft voor mij in ieder geval bewezen dat hij zichzelf niet kan verbeteren en daarom heb ik meer fiducie in een middenveld met Van Ginkel bij afwezigheid van Guardado.
Nee, merp!
Het loopt dan lekker langs elkaar af zeg..Han schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 10:45:
[...]
Dat gebeurde eerder ook al. Maar over de transfers heeft de Boer niks te vertellen, hij kan enkel wensen. Het is aan Overmars wie er gehaald wordt. De Boer wil alleen spelers die direct een meerwaarde hebben voor het eerste, Overmars haalt op zijn beurt Heitinga, die niet fit is en wedstrijdritme mist. Ook haalt Overmars Sanogo, die niet fit is en geen wedstrijdritme heeft. Dat zijn niet de keuzes van de Boer, geloof me.
Maar PSV is niet beter, het laat gewoon zien hoe het wel kan en moet. Het is in en in triest dat een Ajax, lees Overmars, het niet voor elkaar krijgt. Dat met al die miljoenen op de bank.
Ik vind dat de Boer zich moet bemoeien met de transfers, hij weet tenslotte wat hij nodig heeft.. Overmars heeft het zichzelf niet makkelijk gemaakt met 2 weinig helpende transfers. En met al die miljoenen weet hij dus ook niet hoe hij spelers moet halen. Ik kan me voorstellen dat veel speler makelaars lastige figuren zijn.
Je laatste zin is de spijker op de kop, onbegrijpelijke actie dus weer van Overmars.Han schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 10:45:
Omdat Ajax, serieus, hun tijd hebben verdaan met het benaderen van Huntelaar. Huntelaar, een spits die miljoenen per jaar verdient, gewild is bij diverse buitenlandse clubs, dit seizoen nog 17 wedstrijden heeft gespeeld bij Schalke, etc. etc. Iedereen kan op z'n klompen aanvoelen dat dat een kansloze missie was.
Bij mijn weten beslist het TH over gewenste transfers en mag Overmars het vervolgens uitvoeren, mits de RvC accoord is. Overmars maakt zelf deel uit van het TH, maar De Boer ook.Dat gebeurde eerder ook al. Maar over de transfers heeft de Boer niks te vertellen, hij kan enkel wensen. Het is aan Overmars wie er gehaald wordt. De Boer wil alleen spelers die direct een meerwaarde hebben voor het eerste, Overmars haalt op zijn beurt Heitinga, die niet fit is en wedstrijdritme mist. Ook haalt Overmars Sanogo, die niet fit is en geen wedstrijdritme heeft. Dat zijn niet de keuzes van de Boer, geloof me.
Als dit klopt, dan beslist De Boer wel degelijk mee bij transfers.
Dit ben ik met je eens.PWM schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 10:50:
Bij Stoke City zat hij voornamelijk op de bank en mocht invallen. Heb een paar potten gezien, maar was niet bijster onder de indruk.
Maar het zegt an sich nog weinig over zijn waarde voor PSV. Zo was Guardado een wisselspeler bij Valencia en maakte hij weinig indruk als huurling bij Bayer Leverkusen...bij PSV is hij nu echter veruit de beste speler in de Eredivisie en ook in de CL is hij een absolute meerwaarde.
Van Ginkel was in ieder geval een groot talent en een prima middenvelder toen hij bij Vitesse vertrok, in Engeland en Italie (als huurling) kwam hij in aanraking met het 'grote mensen' voetbal en is hij fysiek sterker geworden. Bij PSV kan hij het goede gevoel weer terugkrijgen en gebruik maken van zijn eerdere ervaringen om zowel zichzelf als PSV naar een hoger niveau te tillen. Hij is ook pas net 23 en daarbij miste PSV nog een box to box middenvelder.
Helemaal mee eens, precies hierom zijn veel PSV'ers ook zo blij met zijn komst.PauseBreak schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 10:54:
Kortom, Maher heeft voor mij in ieder geval bewezen dat hij zichzelf niet kan verbeteren en daarom heb ik meer fiducie in een middenveld met Van Ginkel bij afwezigheid van Guardado.
En ook als Guardado weer fit is blijft er voldoende speeltijd over voor van Ginkel, Hendrix en Pröpper.
Edit: De blessure van Guardado lijkt mee te vallen

Guardado enkele weken uitgeschakeld
Uit aanvullende onderzoek is gebleken dat Andrés Guardado een verrekking aan de hamstrings heeft opgelopen. De verwachting is dat de Mexicaanse middenvelder enkele weken moet toekijken.
Individueel trainingsschema
Guardado viel afgelopen weekend in het eredivisieduel met De Graafschap uit toen hij met een uiterste inspanning een bal probeerde te controleren. De Mexicaan is inmiddels begonnen aan het hersteltraject en werkt een individueel programma af met de fysiotherapeuten van PSV.
www.psv.nl
[ Voor 10% gewijzigd door Baseman77 op 02-02-2016 11:33 ]
Die snap ik niet.Han schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 10:45:
[...]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Dit topic is gesloten.
~[html]<h2>Voor het EK2016 in Frankrijk: Themaforum: Sportzomer</h2>~[/html]
Voor de FIFA-perikelen: [Voetbal] FIFA-perikelen en opvolging Blatter
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2015/2016
Voor FC-Twente: FC Twente - hoe nu verder