Als het zo simpel is kun jij misschien antwoorden? Ikzelf vind het in dit kader niet zo simpel namelijk.
Ja inderdaadgambieter schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 12:29:
Het is duidelijk hoog tijd dat er weer tegen een bal wordt getrapt, zodat het gemekker weer gaat over wat er op het veld is gebeurd.
Helaas gaat veel nieuws over voetbal niet over het voetbal zelf. Hoop suggestief geleuter en zeker als het over technische managers en beleid gaat, val ik in slaap
Btw Boilesen gaat misschien verkassen? Nogmaals, die Dijks is een lichtelijk drama, dan zie ik liever Boilesen
Ok, dus ik woon in Alkmaar en mag dus geen AZ fluiten. Liefst ook geen Volendam of Ajax e.d. Is dan alle schijn verdwenen?wimjongil schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 11:46:
Dat is inderdaad waar de schoen wringt. Een Fries of een Limburger heeft waarschijnlijk ook een sterkere band met z'n regio. Je maakt een einde aan die problemen als je zegt dat een scheidsrechter geen wedstrijden mag fluiten uit z'n eigen provincie. Natuurlijk hou je een paar twijfelgevallen over, die zul je altijd houden. Maar zoals ik het zie is dit een heel makkelijke manier om (de schijn van) partijdigheid bij scheidsrechters tegen te gaan. Er zitten ook eigenlijk geen nadelen aan, dat is het mooie.
Waarschijnlijk niet want men zal er snel achter zijn dat mijn halve familie voor Feyenoord is, dus die ook maar niet fluiten? Of gaat het dan om provincie? Want dan is Utrecht verboden, evenals De Graafschap, NEC en Vitesse.
Of gaat dat dan te ver? Wat ligt dan de grens? Gaat het om woon provincie, geboorte provincie of moeten we vragen waar ik de meeste affiniteit meer heb? Ik geef geen fuk om AZ dus zou erg objectief zijn, terwijl mijn familie mee lyncht als ik tegen Feyenoord zou beslissen. Zeg het maar, wat is dan eerlijk?
Precies die discussie moet je dus zien te voorkomen. Je kunt dat doen door keihard te bepalen waar je wel en geen rekening mee hoofd, dat hoeft niet per se 'niets' te zijn zoals in mijn beginsel. Je moet je echter wel realiseren dat de discussie nooit zal ophouden.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik neem aan dat je begrijpt dat dit een drogreden is. Mocht D-e-n een scheidsrechter zijn geweest, dan had hij volgens jouw argumentatie in Noord-Holland geen wedstrijden mogen fluiten, terwijl hij geen enkele binding heeft met clubs in die regio, maar wel van Feyenoord, terwijl hij met die club wel binding heeft.Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 07:35:
[...]
Het gaat om huidige binding met de regio.
Van een scheidsrechter mag gewoon geacht worden dat hij neutraal is. Dat daar al in enige mate door de KNVB naar gekeken wordt, is eigenlijk al te bizar. Zoals bijvoorbeeld Kuipers die niet voor Twente mag fluiten of Makkelie die FC Dordrecht niet mag fluiten.
Het is daarnaast ook totaal onhoudbaar, in elk geval voor Ajax en Feyenoord. Voor provincieclubs zou je daar misschien nog rekening mee kunnen - maar mijns inziens niet moeten - houden, maar voor Ajax en Feyenoord is dat niet mogelijk, dat zijn clubs met een binding die zich niet tot de regio beperken.
Het is ook te bizar voor woorden dat dit überhaupt een issue is. Kijk ik bijvoorbeeld naar mijzelf, ik ben amateurscheidsrechter, ik doe dat omdat ik daar lol in heb en omdat het toch een soort van noodzakelijk kwaad is. Ik heb dat voor de KNVB gedaan, maar dat doe ik niet meer. Ik ben nu dus clubscheidsrechter en fluit zo af en toe teams van andere verenigingen waar ik vrienden/bekenden heb spelen. Voor alle wedstrijden die ik fluit, heb ik dus een binding met de vereniging/het team. Maar als scheidsrechter wil ik gewoon dat iedereen een leuke wedstrijd kan spelen, je bent dus gewoon een neutrale partij en laat eventuele affiniteit niet in je beslissingen mee wegen. Als ik dat op mijn bescheiden niveau al kan, mag je toch aannemen dat een scheidsrechter in het betaald voetbal dat zeker kan. Dat zijn mensen die ondanks wellicht enige affiniteit met een regio/club vooral affiniteit hebben met het fluiten en daar zo ver mogelijk in willen komen. Enige partijdigheid zal ze daarin alleen maar beperken.
Kuipers heeft zelf besloten om geen wedstrijden van Twente te fluiten, dit is geen besluit van de KNVB geweest.lateef schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 13:54:
[...]
Van een scheidsrechter mag gewoon geacht worden dat hij neutraal is. Dat daar al in enige mate door de KNVB naar gekeken wordt, is eigenlijk al te bizar. Zoals bijvoorbeeld Kuipers die niet voor Twente mag fluiten of Makkelie die FC Dordrecht niet mag fluiten.
De leidsman heeft namelijk vier supermarkten in de regio Twente. "Ik heb aangegeven geen FC Twente te willen fluiten. Ik kan dat zelf heel goed scheiden. Voor mij is het rood tegen een andere kleur, maar ik heb commerciële belangen in die regio. Het merendeel van de klanten in mijn supermarkt is Twente-supporter", aldus Kuipers in een interview met Voetbal International.
"De regel bij de KNVB is dat scheidsrechters niet fluiten in de stad waar ze vandaan komen, dus als Oldenzaler zou ik in Enschede moeten kunnen fluiten. Maar ik denk dat dit voor iedereen het beste is", besluit hij.
Een rechter wordt ook geacht neutraal te zijn. Is hij ook meestal. Wordt alsnog van sommige zaken afgehaald.lateef schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 13:54:
[...]
Ook @gonadan: ik snap jullie standpunt en dat het een hellend vlak is. Het gaat mij echter niet eens zozeer om of de scheidsrechter een supporter van een club is of niet, het gaat mij erom dat als hij een impopulaire beslissing voor tienduizenden toeschouwers die bij hem om de hoek wonen maakt, hij daar privé last van kan ondervinden.
Dan had hij geen scheidsrechter moeten worden. Helaas zijn vele 'supporters' bereid om het halve land door te reizen om iemand lastig te vallen om een penalty.
En dan klagen over een verplichte combi omdat je moet reizen.
En dan klagen over een verplichte combi omdat je moet reizen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
On a different note: http://www.nrc.nl/nieuws/...-madrileense-voetbalclubs
Tot de zomer van 2017 mogen Real Madrid en Atletico Madrid geen nieuwe spelers aantrekken. Dat heeft wereldvoetbalbond FIFA donderdag bekendgemaakt. De clubs worden bestraft voor het overtreden van regels bij het aantrekken van minderjarige spelers.
De overtredingen hebben volgens de FIFA plaatsgevonden tussen 2005 en 2014 (Real) en 2007 en 2014 (Atletico). Bij welke spelers de overtreding is begaan werd niet naar buiten gebracht.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Bedankt voor de opheldering, dat wist ik niet, het was een (misschien wat te voorbarige) conclusie die ik trok uit een reactie hierboven. Ik wist wel dat je niet mag fluiten voor een club uit de stad waar je woont, maar ik wist niet waar hij woonde. Op zich vind ik geen onverstandig besluit van hem, zoals hij zelf aangeeft, vanwege commerciële belangen. Makkelie heeft die commerciële belangen niet, dus ik zie niet in waarom hij 25 kilometer van zijn woon- en werkplek niet zou mogen fluiten...JanW schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 13:59:
[...]
Kuipers heeft zelf besloten om geen wedstrijden van Twente te fluiten, dit is geen besluit van de KNVB geweest.
[...]
Evenals dat sommige scheidsrechter van sommige wedstrijden worden afgehaald (of daar niet op worden gezet). Maar, nogmaals, een wedstrijd niet mogen fluiten omdat je toevallig 25 kilometer van die club woont of werkt vind ik geen valide argument.wimjongil schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 14:01:
[...]
Een rechter wordt ook geacht neutraal te zijn. Is hij ook meestal. Wordt alsnog van sommige zaken afgehaald.
Dus er komen massaal vraagtekens bij PSV'ers over de aanstelling van Makkelie, voor het eerst voor zover ik me kan herinneren (zeikerds heb je altijd en overal), en dan zijn PSV'ers ineens calimero's?
Net die ene club die je de laatste 2 jaar juist totaal niet meer hoort klagen over externe oorzaken (lang leve Brands, Cocu en met name Gerbrands) en de supporters daardoor ook nauwelijks meer...
Je kunt ook gewoon zeggen dat de aanstelling nogal ongelukkig is.
Je kunt het ook toeval vinden dat Makkelie op zijn eigen site zijn werkgebied na de ophef ineens heeft gewijzigd van Rotterdam naar Dordrecht (alsof dat veel verschil maakt).
Los hiervan heeft hij onder veel PSV supporters geen krediet meer, na het naaien van PSV tijdens de vorige Feyenoord- PSV en dit seizoen het dubieuze afkeuren van een De Graafschap goal tegen Feyenoord, het tegen Groningen een aanslag op Guardado slechts bestraffen met geel en het tegen NEC een aanslag op De Jong ook slechts bestraffen met geel (waar beide keren rood gegeven had moeten worden). Dat helpt dan ook niet echt natuurlijk.
Bij iedere andere scheids was er ongetwijfeld ook geklaagd, maar nooit zo massaal als nu.
Ik vind het erg knap van Kuipers dat hij de valkuil heeft ingezien en al lang geen wedstrijden van Twente wil fluiten, daar kan Makkelie nog wat van leren. Ook qua fluiten trouwens, Makkelie is op zijn hoogst een redelijke scheids. Wat hij dus bij de belangrijke topper Feyenoord-PSV te zoeken heeft is mij dan ook een raadsel.
Net die ene club die je de laatste 2 jaar juist totaal niet meer hoort klagen over externe oorzaken (lang leve Brands, Cocu en met name Gerbrands) en de supporters daardoor ook nauwelijks meer...
Je kunt ook gewoon zeggen dat de aanstelling nogal ongelukkig is.
Je kunt het ook toeval vinden dat Makkelie op zijn eigen site zijn werkgebied na de ophef ineens heeft gewijzigd van Rotterdam naar Dordrecht (alsof dat veel verschil maakt).
Los hiervan heeft hij onder veel PSV supporters geen krediet meer, na het naaien van PSV tijdens de vorige Feyenoord- PSV en dit seizoen het dubieuze afkeuren van een De Graafschap goal tegen Feyenoord, het tegen Groningen een aanslag op Guardado slechts bestraffen met geel en het tegen NEC een aanslag op De Jong ook slechts bestraffen met geel (waar beide keren rood gegeven had moeten worden). Dat helpt dan ook niet echt natuurlijk.
Bij iedere andere scheids was er ongetwijfeld ook geklaagd, maar nooit zo massaal als nu.
Ik vind het erg knap van Kuipers dat hij de valkuil heeft ingezien en al lang geen wedstrijden van Twente wil fluiten, daar kan Makkelie nog wat van leren. Ook qua fluiten trouwens, Makkelie is op zijn hoogst een redelijke scheids. Wat hij dus bij de belangrijke topper Feyenoord-PSV te zoeken heeft is mij dan ook een raadsel.
[ Voor 3% gewijzigd door Baseman77 op 14-01-2016 16:34 ]
Noem mij een willekeurige scheidsrechter en ik kan met dezelfde drogredenen die de PSV'ers nu toepassen uitleggen waarom hij in het nadeel is voor Feyenoord. Ook voor Makkelie is dat geen enkel probleem, gewoon even het selectieve geheugen aanzetten. Sterker nog, het feit dat hij zo geïntimideerd wordt voor de wedstrijd kan alleen maar nadelig voor Feyenoord uitpakken.
[ Voor 19% gewijzigd door ph4ge op 14-01-2016 17:16 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
En precies om deze Catch 22 - damned if you do, damned if you don't - moet er geen controverse over het functioneren van een scheidsrechter kunnen bestaan.ph4ge schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 17:15:
Noem mij een willekeurige scheidsrechter en ik kan met dezelfde drogredenen die de PSV'ers nu toepassen uitleggen waarom hij in het nadeel is voor Feyenoord. Ook voor Makkelie is dat geen enkel probleem, gewoon even het selectieve geheugen aanzetten. Sterker nog, het feit dat hij zo geïntimideerd wordt voor de wedstrijd kan alleen maar nadelig voor Feyenoord uitpakken.
Of er gewoon mee stoppen overal een complot te willen zien.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Wat een corrupte bende is dat voetbal toch ook zeg. Weer 2 van die Spaanse poepclubs die een transferverbod krijgen. Barca die daar gewoon schijnt aan had en alvast 70+ spelers aantrok maar ze 2 weken geleden pas officieel inschreef. No wonder dat die alles winnen in clubverband.
Dan ben ik blij dat het enige wat wij te zeiken hebben hier uit welke stad de scheids schijnt te komen
Dan ben ik blij dat het enige wat wij te zeiken hebben hier uit welke stad de scheids schijnt te komen
Verwijderd
Huh? Het is evident dat Kuijpers zakelijke belangen heeft omdat hij in de regio woont en werkt. Precies wat ik betoog.Gonadan schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 10:52:
[...]
Bedankt voor het perfecte voorbeeld waarom je er dus in totaal niet aan moet beginnen. Dus naast woon en werkplaats komt zakelijk belang er ook aan bij.
Leg je er nu maar bij neer, het gelijk ga je niet halen in deze kansloze exercitie.
Ik zie helemaal geen reden, laat staan een drogreden. Welke reden bedoel je voor welk gevolg oid?lateef schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 13:54:
Ik neem aan dat je begrijpt dat dit een drogreden is.
Natuurlijk, omdat het een algemeen geldend zou moeten zijn. HEEL makkelijk toe te passen. Niet fluiten in je eigen regio, heel makkelijk te checken en het is heel aannemelijk/logisch dat een scheidsrechter wordt beïnvloed door zijn omgeving. Zeker als die scheidsrechter een publiek beroep heeft.Mocht D-e-n een scheidsrechter zijn geweest, dan had hij volgens jouw argumentatie in Noord-Holland geen wedstrijden mogen fluiten, terwijl hij geen enkele binding heeft met clubs in die regio, maar wel van Feyenoord, terwijl hij met die club wel binding heeft.
Je hoort als KNVB te streven naar zo objectief mogelijke scheidsrechters, ALLICHT horen dit soort zaken daarbij. Er is al zo veel discussie over scheidsrechters (we hebben ook ee stel incapabele blunderkezen in NL), ga die twijfel nou niet voeden. Dat is de taak van de KNVB, die hier faalt.
Waarom zou je in godsnaam van een scheidsrechter moeten achten dat hij neutraal is? Dat hoort hij te zijn ja. Net als een politieagent niet racistisch hoort te zijn. Ga eens in de States kijken naar het optreden van de politie. Je bent hier gewoon schrijnend naïef.Van een scheidsrechter mag gewoon geacht worden dat hij neutraal is. Dat daar al in enige mate door de KNVB naar gekeken wordt, is eigenlijk al te bizar. Zoals bijvoorbeeld Kuipers die niet voor Twente mag fluiten of Makkelie die FC Dordrecht niet mag fluiten.
Kuijpers geeft zelf aan dat hij niet neutraal kan zijn als hij Twente zou fluiten, er is ook een scheidsrechter uit de buurt van Groningen die de club waar hij zelf altijd kwam niet wil fluiten. Omdat hij niet neutraal is.
Voor een Amsterdamse scheidsrechter wordt het gevaarlijk op straat als hij Ajax benadeelt, zijn kinderen kunnen daar last van krijgen op school etc. etc. En een Rotterdamse scheidsrechter kan in Rotterdam minder veilig over straat als hij Feyenoord 2 penals tegen geeft.Het is daarnaast ook totaal onhoudbaar, in elk geval voor Ajax en Feyenoord. Voor provincieclubs zou je daar misschien nog rekening mee kunnen - maar mijns inziens niet moeten - houden, maar voor Ajax en Feyenoord is dat niet mogelijk, dat zijn clubs met een binding die zich niet tot de regio beperken.
Het omgekeerde geldt ook: Makkelie zal de nodige schouderklopjes en complimenten hebben gehad voor zijn optreden tijdens Feyenoord-PSV. Zie ook de reactie van een mede-Tweaker die een collega van hem kent.
Om dat soort zaken gaat het. Niet om een clubvoorkeur van een scheids, of ie ergens fan van is oid want dat is wat mij betreft totaal niet aan de orde.
Natuurlijk, omdat jij dat wil zal iedereen dat wel willen toch? Jouw instelling is de enige juiste en de enige mogelijke. Pffff.Het is ook te bizar voor woorden dat dit überhaupt een issue is. Kijk ik bijvoorbeeld naar mijzelf, ik ben amateurscheidsrechter, ik doe dat omdat ik daar lol in heb en omdat het toch een soort van noodzakelijk kwaad is. Ik heb dat voor de KNVB gedaan, maar dat doe ik niet meer. Ik ben nu dus clubscheidsrechter en fluit zo af en toe teams van andere verenigingen waar ik vrienden/bekenden heb spelen. Voor alle wedstrijden die ik fluit, heb ik dus een binding met de vereniging/het team. Maar als scheidsrechter wil ik gewoon dat iedereen een leuke wedstrijd kan spelen, je bent dus gewoon een neutrale partij en laat eventuele affiniteit niet in je beslissingen mee wegen. Als ik dat op mijn bescheiden niveau al kan, mag je toch aannemen dat een scheidsrechter in het betaald voetbal dat zeker kan. Dat zijn mensen die ondanks wellicht enige affiniteit met een regio/club vooral affiniteit hebben met het fluiten en daar zo ver mogelijk in willen komen. Enige partijdigheid zal ze daarin alleen maar beperken.
Nee, omdat hij daar winkels heeft, woonplaats doet er niet toe.Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 18:25:
Huh? Het is evident dat Kuijpers zakelijke belangen heeft omdat hij in de regio woont en werkt. Precies wat ik betoog.
Dus nóg een factor om rekening mee te houden, precies wat ik betoog.
Maar goed, om anderen het topic niet uit te jagen houd ik op met de discussie. Iedereen die het niet wil begrijpen zie ik morgen wel klagen over de scheidsrechter.

Zeiss Distagon 21 f/2.8
Verwijderd
Dat is zijn werk, hij heeft supermarkten of een supermarkt. Niet echt logisch om manager te zijn van een supermarkt in Groningen als je in Gouda woont, of wel?Gonadan schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 18:33:
Nee, omdat hij daar winkels heeft, woonplaats doet er niet toe.
Nee dus. Tomato, tomato.Dus nóg een factor om rekening mee te houden, precies wat ik betoog.
Ik wil niet heel vervelend zijn, en me ook absoluut niet in de ( zinloze ) discussie mengenVerwijderd schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 18:25:
Kuijpers geeft zelf aan dat hij niet neutraal kan zijn als hij Twente zou fluiten, er is ook een scheidsrechter uit de buurt van Groningen die de club waar hij zelf altijd kwam niet wil fluiten. Omdat hij niet neutraal is.
Quote van Kuipers vanuit een interview met VI:
"Ik heb aangegeven geen FC Twente te willen fluiten. Ik kan dat zelf heel goed scheiden. Voor mij is het rood tegen een andere kleur, maar ik heb commerciële belangen in die regio. Het merendeel van de klanten in mijn supermarkt is Twente-supporter", aldus Kuipers in een interview met Voetbal International.
"De regel bij de KNVB is dat scheidsrechters niet fluiten in de stad waar ze vandaan komen, dus als Oldenzaler zou ik in Enschede moeten kunnen fluiten. Maar ik denk dat dit voor iedereen het beste is", besluit hij.
Volgende keer wat meer factchecken en minder je gekleurde bril ophouden
Dat was mijn interruptie
Je voert het aan als argument, dat argument is niet valide, ergo een drogreden.Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 18:25:
[...]
Ik zie helemaal geen reden, laat staan een drogreden. Welke reden bedoel je voor welk gevolg oid?
Dat doet de KNVB toch ook gewoon. Je mag niet fluiten in de stad waar je woont. Makkelie mag FC Dordrecht niet fluiten, de club in de stad waar hij woont (en werkt).Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 18:25:
[...]
Natuurlijk, omdat het een algemeen geldend zou moeten zijn. HEEL makkelijk toe te passen. Niet fluiten in je eigen regio, heel makkelijk te checken en het is heel aannemelijk/logisch dat een scheidsrechter wordt beïnvloed door zijn omgeving. Zeker als die scheidsrechter een publiek beroep heeft.
Je hoort als KNVB te streven naar zo objectief mogelijke scheidsrechters, ALLICHT horen dit soort zaken daarbij. Er is al zo veel discussie over scheidsrechters (we hebben ook ee stel incapabele blunderkezen in NL), ga die twijfel nou niet voeden. Dat is de taak van de KNVB, die hier faalt.
Wellicht, maar ik vergelijk liever niet met de situatie van de politie in de VS, daar is institutioneel racisme, bij de KNVB lijkt me er geen sprake van institutionele partijdigheid.Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 18:25:
[...]
Je bent hier gewoon schrijnend naïef.
Als het je daar om gaat, lijkt het me helemaal eenvoudig. Zoals al aangehaald heeft de KNVB daar duidelijke regels over, een scheidsrechter mag de club uit zijn woonplaats niet fluiten. Makkelie mag FC Dordrecht niet fluiten.Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 18:25:
[...]
Om dat soort zaken gaat het. Niet om een clubvoorkeur van een scheids, of ie ergens fan van is oid want dat is wat mij betreft totaal niet aan de orde.
Dat het niet de enige mogelijke is, is me algemeen bekend. Dat het de enige juiste instelling zou moeten zijn, lijkt me evident.Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 18:25:
[...]
Natuurlijk, omdat jij dat wil zal iedereen dat wel willen toch? Jouw instelling is de enige juiste en de enige mogelijke. Pffff.
[ Voor 61% gewijzigd door Ramzzz op 14-01-2016 19:12 ]
Ja maar, dat was toen!Ramzzz schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 19:11:
[modbreak]Deze discussie is nu wel voldoende uitgekauwd.[/]
[...]
[modbreak]Ehm... nee dus. :)[/]
[ Voor 8% gewijzigd door LZ86 op 14-01-2016 19:19 ]
Gelukkig, we kunnen het weer over voetbal hebben. Is de drempel weer wat lager voor zinnige bijdragen.
De KNVB is van plan ADO te helpen met de huidige problemen. Omdat de belchinezen niet over de brug komen dreigt een liquiditeitsprobleem. Ondanks dat het geen financiële steun zal zijn verrast het mij toch. Is dit niet gewoon onderdeel van het zakelijke risico van ADO?
De KNVB is van plan ADO te helpen met de huidige problemen. Omdat de belchinezen niet over de brug komen dreigt een liquiditeitsprobleem. Ondanks dat het geen financiële steun zal zijn verrast het mij toch. Is dit niet gewoon onderdeel van het zakelijke risico van ADO?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Heeft ADO niet geleerd dat je in geval van ruzie over geld, je de tegenpartij de andere Wang moet toekeren?Gonadan schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 19:54:
Gelukkig, we kunnen het weer over voetbal hebben. Is de drempel weer wat lager voor zinnige bijdragen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ja, dat zou ik ook denken. Moeten ze maar niet in zee gaan met zulke investeerders..Gonadan schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 19:54:
Maar goed, ben benieuwd met wat voor 'hulp' de KNVB op de proppen gaat komen.
Voedingsadviseur bij Voeding-en-fitness.nl
Vreemd inderdaadGonadan schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 19:54:
Maar op zich gebeurd het wel vaker natuurlijk, overheid die zich gaat bemoeien met failissement van een V&D bijvoorbeeld, dat doen ze ook niet voor de lokale bakker.
Volgens mij heeft ADO een risico genomen en moeten ze de consequenties maar dragen, als de KNVB hierin iets gaat doen is het wel echt heel vreemd. Iedereen gewoon zijn eigen broek ophouden.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Wat dat betreft ben ik blij met Frans van Seumeren, die doet zulke gekke dingen niet met zijn club.
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
Dat is toch volgens sigaarsnor het probleem,voetbal is geen bedrijf en moet je ook niet zo runnen.wimjongil schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 15:13:
Ik blijf me altijd verbazen over hoe slecht voetbalclubs als bedrijf worden gerund.
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Yep, als Ado niet aan zijn financiële verplichtingen kan voldoen dan gewoon nat laten gaan.martinusz schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 09:38:
[...]
Vreemd inderdaad![]()
Maar op zich gebeurd het wel vaker natuurlijk, overheid die zich gaat bemoeien met failissement van een V&D bijvoorbeeld, dat doen ze ook niet voor de lokale bakker.
Volgens mij heeft ADO een risico genomen en moeten ze de consequenties maar dragen, als de KNVB hierin iets gaat doen is het wel echt heel vreemd. Iedereen gewoon zijn eigen broek ophouden.
De KNVB moet zich alleen met het voetbal bemoeien.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Het lijkt wel alsof dat juist moet. Doe je alles bedrijfskundig heel braaf en verantwoord dan kan je gewoonweg niet mee komen. De hele top moet het hebben van risicovolle acties nemen, investeerders of een louche subsidie uit onverwachte hoek.wimjongil schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 15:13:
Ik blijf me altijd verbazen over hoe slecht voetbalclubs als bedrijf worden gerund.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Omdat het ook jarenlang is gedoogd, maar daar lijkt enigszins nu voor gestraft te worden, zie Barca, Real, Athletico. Als is dat nog maar het topje van de ijsberg natuurlijk.Gonadan schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 16:29:
[...]
Het lijkt wel alsof dat juist moet. Doe je alles bedrijfskundig heel braaf en verantwoord dan kan je gewoonweg niet mee komen. De hele top moet het hebben van risicovolle acties nemen, investeerders of een louche subsidie uit onverwachte hoek.
Ik denk het eerst allemaal eens goed moet klappen, voordat iedereen eens inziet dat het zo niet langer kan. Of het uberhaupt een keer gaat gebeuren is de vraag, voorlopig in ieder geval nog niet.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Dan kun je dat doortrekken en programmeren een leuke hobby noemen en dus stellen dat Microsoft niet als een bedrijf gerund hoeft te worden. Onzin natuurlijk. Voetbal is een miljoenenbusiness, dan moet je daar ook met beleid mee omgaan.MegaTronics schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 16:11:
[...]
Dat is toch volgens sigaarsnor het probleem,voetbal is geen bedrijf en moet je ook niet zo runnen.
Tsja, die zullen op den duur wel op hun plaat gaan. Een bedrijf goed runnen hoeft overigens niet te betekenen dat je ouderwets bent. Ik hoop dan ook vurig dat FC Midtjylland ManU uit de EL knikkert, omdat zij met een nieuwe, innovatieve aanpak goede resultaten neerzetten.Gonadan schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 16:29:
[...]
Het lijkt wel alsof dat juist moet. Doe je alles bedrijfskundig heel braaf en verantwoord dan kan je gewoonweg niet mee komen. De hele top moet het hebben van risicovolle acties nemen, investeerders of een louche subsidie uit onverwachte hoek.
Die Kazim hè, die is niet zo slim volgens mij.
Vervolgens:quote: Via fr12.nlColin Kazim-Richards is niet opgenomen in de wedstrijdselectie voor de topper van zondag tegen PSV. Hoofdtrainer Giovanni van Bronckhorst is na overleg met de clubleiding tot deze maatregel gekomen, mede omdat de spits vrijdag kort voor aanvang van de persconferentie intimiderend gedrag vertoonde ten opzichte van een verslaggever van de schrijvende pers.
De media en voetballiefhebbers zijn Kazim, die al zo vaak in het nieuws kwam met opstootjes, meer dan zat. De Turk zelf reageert in gesprek met De Telegraaf verontwaardigd. "Ja, het gáát altijd over Kazim en het zal áltijd over mij blijven gaan."

Hoe hij ook reageerde op die verslaggever en vervolgens wegscheurde in zijn Bentley, die man snapt er weinig van.
Scheurde hij weg in zijn Bentley ja? Ik dacht dat spelers van Feyenoord verplicht waren om voor het woon-werk verkeer een Opel te rijden.Vos schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 19:15:
Hoe hij ook reageerde op die verslaggever en vervolgens wegscheurde in zijn Bentley, die man snapt er weinig van.
Als speler moet je daar toch 'boven' staan? Gewoon niet op reageren op wat journalisten schrijven over jou. Ik dacht dat Kazim wel eens had gezegd dat hij geen kranten las of tv keek oid om meningen uit de media niet mee te krijgen. Maar volgens mij is hij snel op zijn tenen getrapt zodra je iets over hem schrijft.
Maandagochtend moet hij zich weer melden bij de club. Ik denk dat er een héél stevig gesprek zal plaatsvinden met wellicht een ontbinding van zijn contract. Hij zet hier natuurlijk (weer) de club in negatief daglicht, het bedreigen van een journalist is gewoon not-done.
Mooi moment voor de club om zijn contract te ontbinden lijkt me. Achabar als pinchhitter weer een kans geven.
ja dat zouden ze moeten doen, maar gebeurt niet.
dan verdien je er maar niks aan, maar ben je er wel vanaf.
in ieder geval van het weekend niet bij de selectie, dat mag wel zo blijven.
dan verdien je er maar niks aan, maar ben je er wel vanaf.
in ieder geval van het weekend niet bij de selectie, dat mag wel zo blijven.
Pfft.. Goede speler blijft het hoor, Ziyech. Zou een leuke speler voor Ajax zijn.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Net als de rest van de top-3 heeft Ajax al een aardig overschot aan spelers op het middenveld.Quad schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 20:31:
Pfft.. Goede speler blijft het hoor, Ziyech. Zou een leuke speler voor Ajax zijn.
Of je moet er wéér een op de tribune willen zetten...
Ja in ieder geval het mooiste als hij in de Eredivisie blijft.
Het is dat Ajax al zo veel middenvelders heeft maar dit moet je eigenlijk niet zomaar laten lopen.
Nu ook weer belangrijk voor Twente en het publiek staat er ook ineens weer achter.
Het is dat Ajax al zo veel middenvelders heeft maar dit moet je eigenlijk niet zomaar laten lopen.
Nu ook weer belangrijk voor Twente en het publiek staat er ook ineens weer achter.
Opvolger van Schöne. Maar qua spel past het denk ik wel beter bij PSV.Ramzzz schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 20:33:
[...]
Net als de rest van de top-3 heeft Ajax al een aardig overschot aan spelers op het middenveld.
Of je moet er wéér een op de tribune willen zetten...
⏩ PVOutput☀️
Verwijderd
Is de eerste helft van het seizoen niet je van het geweest voor Twente maar zie Twente echt nog wel klimmen op de ranglijst. Daarvoor is er te veel geïnvesteerd in de jeugd, de opleiding etc.
Dit twente is te afhankelijk van ziyech.
Als die weggaat is het over en uit. Volgend jaar jupiler league. Tapia enige verdediger die nog beetje kan verdedigen gaat ook weg.
Met alleen guiterez, mokotjo ga je het niet redden.
De rest doet mee met een goed draaiend team een cabral kan af en toe nog een goal maken. Maar de bank is echt alleen maar jeugd.
Als Tapia en de ziyech weggaan heeft de graafschap op elke positie betere spelers.
Als die weggaat is het over en uit. Volgend jaar jupiler league. Tapia enige verdediger die nog beetje kan verdedigen gaat ook weg.
Met alleen guiterez, mokotjo ga je het niet redden.
De rest doet mee met een goed draaiend team een cabral kan af en toe nog een goal maken. Maar de bank is echt alleen maar jeugd.
Als Tapia en de ziyech weggaan heeft de graafschap op elke positie betere spelers.
Volgens mij kunnen er best nog wel eens spelers gaan opstaan als Ziyech weg zou gaan. Het verschil is nu gewoon te groot.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Moest ff wennen gisteravond toen ik Twente Heracles keek
Hele tijd Engels voetbal zitten kijken en nu dit.
Maar moest echt wennen, wat apatisch en slecht voetbal. Vooral sloom.
Toen Ziyech die 3 Heraclieden voorbij ging, dacht ik niet, wat een mooie goal maar wat raar dat niemand voluit erin gaat of mee rent. Ziyech wordt dan op een sokkel gehezen maar dat verdedigen kan echt op YouTube. In het land der blinden is 1 oog koning
Ik bedoel ook maar te zeggen, dat soort sloom slecht verdedigen en dan er zo door heen joggen, kan Ziyech elders wel vergeten hoor. Ziyech is een goede speler volgens mij maar je moet het wel in perspectief zien.
Niet om negatief te zijn want ik vermaak me prima met de eredivisie maar het lijkt soms wel 4e klasse amateurs
Toen Ziyech die 3 Heraclieden voorbij ging, dacht ik niet, wat een mooie goal maar wat raar dat niemand voluit erin gaat of mee rent. Ziyech wordt dan op een sokkel gehezen maar dat verdedigen kan echt op YouTube. In het land der blinden is 1 oog koning
Ik bedoel ook maar te zeggen, dat soort sloom slecht verdedigen en dan er zo door heen joggen, kan Ziyech elders wel vergeten hoor. Ziyech is een goede speler volgens mij maar je moet het wel in perspectief zien.
Niet om negatief te zijn want ik vermaak me prima met de eredivisie maar het lijkt soms wel 4e klasse amateurs
[ Voor 15% gewijzigd door Harribo op 16-01-2016 11:03 ]
Ach, zo geweldig is het niveau in de PL ook echt niet hoor.
Het grootste verschil is alleen dat het tempo daar vele malen hoger ligt, dat maakt het voetballen een stuk lastiger (en het als kijkspel erg leuk). Maar qua (amateuristische) fouten doen ze niet onder voor de Eredivisie...
Het grootste verschil is alleen dat het tempo daar vele malen hoger ligt, dat maakt het voetballen een stuk lastiger (en het als kijkspel erg leuk). Maar qua (amateuristische) fouten doen ze niet onder voor de Eredivisie...
Verwijderd
Totaal niet mee eens, dat was gewoon een hele mooie goal en in de PL wordt ook vaak zat slecht verdedigd. Alleen is het meer rennen en vliegen dus ziet het er actiever uit. Voor echt goed voetbal moet je niet in Engeland zijn, maar in Spanje of bij FC Bayern.Harribo schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 10:59:
Moest ff wennen gisteravond toen ik Twente Heracles keek
Ziyech speelde maar 1 Heraclied voorbij overigens.
Nou ik kijk behoorlijk wat engels voetbal en als ik dan die spits van wattford zie is die ook technisch vele malen verder dan een milik bijvoorbeeld. Het is echt niet alleen het tempo en het fysieke aspect wat het verschil maakt.Baseman77 schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 11:59:
Ach, zo geweldig is het niveau in de PL ook echt niet hoor.
Ik zal vast de enige oosterling in dit topic zijn, maar het publiek staat er altijd achter (uitzondering daar gelaten). We spreken ons enkel uit als we het ergens niet mee eens zijn. Ik vind dat het publiek zich uitstekend heeft gedragen gister naar m.n. ziyech. Zijn uitspraken in de volkskrant waren imo namelijk onacceptabel, ongeacht of hij een punt heeft of niet.dutchgio schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 20:33:
Ja in ieder geval het mooiste als hij in de Eredivisie blijft.
Best wat uitzonderingen dan. 
Maar zit jij niet gewoon in het verkeerde topic dan? We hebben er speciaal één voor mensen die de mickeymousecompetitie niets vinden, dat houdt het hier ook weer leuker.
Zie:
[Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2015/2016
Maar zit jij niet gewoon in het verkeerde topic dan? We hebben er speciaal één voor mensen die de mickeymousecompetitie niets vinden, dat houdt het hier ook weer leuker.
Zie:
Die is inderdaad wel wat energieker.NiQo schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 12:21:
Nou ik kijk behoorlijk wat engels voetbal en als ik dan die spits van wattford zie is die ook technisch vele malen verder dan een milik bijvoorbeeld. Het is echt niet alleen het tempo en het fysieke aspect wat het verschil maakt.
[ Voor 39% gewijzigd door Gonadan op 16-01-2016 12:36 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Verwijderd
Tsja, en ik zag PSV 2x tegen Manchester United voetballen en de meest technische voetballers op het veld waren Propper en Guardado. United creeerde in eigen huis daarbij vrijwel niets tegen PSV.NiQo schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 12:21:
[...]
Nou ik kijk behoorlijk wat engels voetbal en als ik dan die spits van wattford zie is die ook technisch vele malen verder dan een milik bijvoorbeeld. Het is echt niet alleen het tempo en het fysieke aspect wat het verschil maakt.
Fysiek en conditioneel is de PL veel beter en uiteraard vind je er meer goede voetballers, dat komt door het geld en niets anders. Maar technisch gezien blijft de PL ver achter bij La Liga. De opleidingen zijn er dramatisch, vandaar dat er zo veel jonge spelers worden weggekocht uit de opleidingen van vooral Ajax en Feyenoord.
Er iig enorm veel in het voetbal geïnvesteerd in Engeland. In NL willen we niet dat het voetbal veel geld kost. DUS is de competitie minder. Alleen degenen die bereid zijn om veel meer geld in het voetbal te steken dan nu de norm is (als individuele supporter en als gemeenschap), hebben dan ook recht van klagen over het niveau.
Als je een auto koopt van 1000 euro terwijl je buren er 1 kopen van 20.000 euro, mag je ook niet klagen als die van jou vaker bij de garage staat en minder comfortabel, luxe en sportief is. Ja goh!
Heracles was sowieso erg zwak, nogal een onderschatting van een Twente dat er ineens vol voor ging.
Ziyech nam afscheid, nog meer als voor de winterstop, maar volgens mij speelt er nog niet echt iets. Het beste zou natuurlijk zijn om tot de zomer te blijven, Twente te redden en dan een mooie transfer te maken. Sluit je ook mooi aan in de voorbereiding en val je niet halverwege het seizoen binnen waar men al een stsbiele basiself heeft etc.
Maar van het niveau in Engeland klopt wel. Het gaat allemaal veel en veel sneller. Zie Liverpool - Arsenal en Newcastle -Man U eerder deze week. Beide wedstrijden eindigden in 3-3 maar dat was wel een spektakel, zo snel als het ging. Dat is niet alleen fysiek maar ook technisch, slimheid met loopacties etc.
United is dan ook niet zo'n heel goed voorbeeld van het technischie, snelle, goede voetbal..
Beetje vergelijkbaar met Ajax dat in de underdog positie goed presteert, maar niet als het het spel moet maken en de tegenstander inzakt. Dat loopt allesbehalve lekker daar.
Ajax durt het niet aan om te investeren, die steken alles in de jeugd terwijl je weet dat je het daarmee alleen niet red. Een spits scouten en kopen die er in de Nederlandse competitie 20 inschiet en je kampioen maakt zou niet heel moeilijk moeten zijn. Maarja met de berekining van max 1 miljoen salaris kun je geen kwaliteitsimpulsen halen.
Men had ook al een bod op 25 miljoen voor Bazoer geaccepteerd. Daar zeg je dus al geen nee tegen omdat het sportieve vlak daartegen opweegt. Geld is leuk, maar als je daar niks mee doet ga je er dus alleen maar op achteruit. Het is dat Bazoer de overstap zelf niet zag zitten maar anders was je hem nu al weer kwijt.
Ziyech nam afscheid, nog meer als voor de winterstop, maar volgens mij speelt er nog niet echt iets. Het beste zou natuurlijk zijn om tot de zomer te blijven, Twente te redden en dan een mooie transfer te maken. Sluit je ook mooi aan in de voorbereiding en val je niet halverwege het seizoen binnen waar men al een stsbiele basiself heeft etc.
Maar van het niveau in Engeland klopt wel. Het gaat allemaal veel en veel sneller. Zie Liverpool - Arsenal en Newcastle -Man U eerder deze week. Beide wedstrijden eindigden in 3-3 maar dat was wel een spektakel, zo snel als het ging. Dat is niet alleen fysiek maar ook technisch, slimheid met loopacties etc.
United is dan ook niet zo'n heel goed voorbeeld van het technischie, snelle, goede voetbal..
Beetje vergelijkbaar met Ajax dat in de underdog positie goed presteert, maar niet als het het spel moet maken en de tegenstander inzakt. Dat loopt allesbehalve lekker daar.
Ajax durt het niet aan om te investeren, die steken alles in de jeugd terwijl je weet dat je het daarmee alleen niet red. Een spits scouten en kopen die er in de Nederlandse competitie 20 inschiet en je kampioen maakt zou niet heel moeilijk moeten zijn. Maarja met de berekining van max 1 miljoen salaris kun je geen kwaliteitsimpulsen halen.
Men had ook al een bod op 25 miljoen voor Bazoer geaccepteerd. Daar zeg je dus al geen nee tegen omdat het sportieve vlak daartegen opweegt. Geld is leuk, maar als je daar niks mee doet ga je er dus alleen maar op achteruit. Het is dat Bazoer de overstap zelf niet zag zitten maar anders was je hem nu al weer kwijt.
Nee, ik reageerde op iemandGonadan schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 12:34:
Best wat uitzonderingen dan.
Zie:
[...]
Die is inderdaad wel wat energieker.
Ben het volledig met je eens. Met mu kies je trouwens wel de op dit moment meest slaapverwekkend voetballende ploeg uitVerwijderd schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 13:00:
[...]
Tsja, en ik zag PSV 2x tegen Manchester United voetballen en de meest technische voetballers op het veld waren Propper en Guardado. United creeerde in eigen huis daarbij vrijwel niets tegen PSV.
Fysiek en conditioneel is de PL veel beter en uiteraard vind je er meer goede voetballers, dat komt door het geld en niets anders. Maar technisch gezien blijft de PL ver achter bij La Liga. De opleidingen zijn er dramatisch, vandaar dat er zo veel jonge spelers worden weggekocht uit de opleidingen van vooral Ajax en Feyenoord.
Er iig enorm veel in het voetbal geïnvesteerd in Engeland. In NL willen we niet dat het voetbal veel geld kost. DUS is de competitie minder. Alleen degenen die bereid zijn om veel meer geld in het voetbal te steken dan nu de norm is (als individuele supporter en als gemeenschap), hebben dan ook recht van klagen over het niveau.
Als je een auto koopt van 1000 euro terwijl je buren er 1 kopen van 20.000 euro, mag je ook niet klagen als die van jou vaker bij de garage staat en minder comfortabel, luxe en sportief is. Ja goh!
Liv-Ars was echt geweldig. En ik denk dat bazoer echt een pareltje kan worden dus zeg ik maar weer lucky ajaxdutchgio schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 13:11:
Heracles was sowieso erg zwak, nogal een onderschatting van een Twente dat er ineens vol voor ging.
Ik zie bij toeval dat de VEA momenteel leiden in een oefenpotje tegen Ijsland ...
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
En Van de Berg weer eens rood na een domme actie, ook niet de eerste keer. En dat is dan je aanvoerder.
Score viel npg mee, hadden nog wel meer doelpunten gemaakt kunnen worden maar PEC was niet sterk in de afronding.
Score viel npg mee, hadden nog wel meer doelpunten gemaakt kunnen worden maar PEC was niet sterk in de afronding.
Mwoh.... enigszins begrijpelijk. Wat een onzinnige rode kaart. Net meerdere keren de herhaling gezien, vond het absoluut geen rode kaart. Dat je vervolgens zwaar gefrustreerd afreageert is te begrijpen. Helemaal gezien het wedstrijdbeeld, Heerrenveen had de overhand en het was wachten op de gelijkmaker. Na de rode kaart was het gedaan, een kaart met gevolgen. Dat wordt zelfs door de spelers en trainer van Zwolle bevestigd. Overigens ook dat het een onbegrijpelijke rode kaart is, de spelers van Zwolle waren net zo verbaast, vonden ook dat er niks aan de hand was.Leon Zwiers schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 22:11:
Die v/d Berg mag ook nog wel aangepakt worden door de aanklager. Belachelijk gedrag na die kaart.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Idd, Heerenveen - Pec moet overgespeeld worden. Volstrekt idiote acties van de scheids.
alles kan off-topic
Dan nog, hij heeft een voorbeeldfunctie. Hoe onterecht ook, zo idioot behoor je je als voetballer, en zeker niet als aanvoerder van een elftal NIET te gedragen. Ik ben het er mee eens dat dit weer eens een goed voorbeeld is van het abominabele gefluit op de NL velden, maar dit praat je er niet mee goed imho.
Hoe kan je in hemelsnaam die tokkies in vele stadions op de tribune aanpakken als er op het veld zulk gedrag wordt vertoond.
Hoe kan je in hemelsnaam die tokkies in vele stadions op de tribune aanpakken als er op het veld zulk gedrag wordt vertoond.
Niet mee eens. Op grond waarvan heeft hij een voorbeeld functie?Leon Zwiers schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 23:20:
Dan nog, hij heeft een voorbeeldfunctie.
Hij wordt zwaar genaaid door een blunderende scheidsrechter. Wat mij betreft had hij die hele kaart genegeerd en de scheids weggestuurd met de mededeling "we blijven met elf man op het veld of we gaan met elf man naar de kleedkamer, maar voor jou zit de wedstrijd erop! "
alles kan off-topic
Wat heb jij gerookt dan.Ankona schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 23:23:
[...]
"we blijven met elf man op het veld of we gaan met elf man naar de kleedkamer, maar voor jou zit de wedstrijd erop! "

⏩ PVOutput☀️
Voorbeeldfunctie voor de vele kinderen/jongeren die erg opkijken tegen iemand als hem? Voetbal wordt nogal goed bekeken namelijkAnkona schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 23:23:
[...]
Niet mee eens. Op grond waarvan heeft hij een voorbeeld functie?
Hij wordt zwaar genaaid door een blunderende scheidsrechter. Wat mij betreft had hij die hele kaart genegeerd en de scheids weggestuurd met de mededeling "we blijven met elf man op het veld of we gaan met elf man naar de kleedkamer, maar voor jou zit de wedstrijd erop! "

[ Voor 4% gewijzigd door LZ86 op 16-01-2016 23:37 ]
Ik kon zelf het natrappen niet zien, maar vd Berg was daar wel weer zeer dom bezig. Hij had gewoon na de overtreding de bal moeten pakken in plaats van naar die speler toe te gaan. Terecht of niet, hij is altijd bij dit soort akkefietjes betrokken en hij leert het nooit. Zonde, want bij de stand van 2-1 had er voor Heerenveen veel meer ingezeten.
Mooie potjes vandaag. Feyenoord - PSV en ADO - Ajax. Ik ben benieuwd
Voedingsadviseur bij Voeding-en-fitness.nl
We zitten altijd af te geven op de scheidsrechters in Nederland, maar ik weet niet of jullie net MOTD hebben gekeken. Nou, ik kan de fouten op twee handen tellen gisteren in Engeland. En in de meeste gevallen stond de beste man er bovenop.
In theorie ben ik het met je eens, maar laten we niet vergeten dat voetballers in feite ook maar tokkies zijn die toevallig een bal wél goed kunnen raken.Leon Zwiers schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 23:20:
Dan nog, hij heeft een voorbeeldfunctie. Hoe onterecht ook, zo idioot behoor je je als voetballer, en zeker niet als aanvoerder van een elftal NIET te gedragen. Ik ben het er mee eens dat dit weer eens een goed voorbeeld is van het abominabele gefluit op de NL velden, maar dit praat je er niet mee goed imho.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Hoop dat PSV vandaag eindelijk met Lestienne, De Jong en Pereiro als voorhoede aantreedt.
Dat is ook absoluut waar!Gonadan schreef op zondag 17 januari 2016 @ 10:24:
[...]
In theorie ben ik het met je eens, maar laten we niet vergeten dat voetballers in feite ook maar tokkies zijn die toevallig een bal wél goed kunnen raken.
Die kaart voor Bazoer, dat is toch helemaal geen kaart waard? Of kijk ik naar een andere sport dan voetbal?
Wat een vreselijk schijt publiek toch ook bij ADO... 
Constant oerwoud geluiden en in het begin direct weer het 'joden jacht' scanderen. Vreselijke no-brainers daar. Sowieso, oerwoud geluiden terwijl je eigen trainer donker is, net als enkele spelers van ADO. Hopelijk een flinke straf voor ADO deze week. De speaker probeert tevergeefs de geluiden te stoppen met oproepen richting het publiek...
Kwam wel een grappige tweet tegen op twitter net:

Constant oerwoud geluiden en in het begin direct weer het 'joden jacht' scanderen. Vreselijke no-brainers daar. Sowieso, oerwoud geluiden terwijl je eigen trainer donker is, net als enkele spelers van ADO. Hopelijk een flinke straf voor ADO deze week. De speaker probeert tevergeefs de geluiden te stoppen met oproepen richting het publiek...
Kwam wel een grappige tweet tegen op twitter net:
Nick Hoekman (@nickhoekman)
17-01-16 13:14
Wegens oerwoudgeluiden vanaf de tribune, mag Ajax volgend seizoen géén donkere spelers opstellen in de uitwedstrijd tegen ADO. #adoaja
[ Voor 23% gewijzigd door Han op 17-01-2016 13:21 ]
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Dat stond toch al vast voor de wedstrijd, samen met een schoppend ADO die met te veel wegkomen. Dat is al 10 jaar zo
Edit: Goeie grap van ergens anders.
Ado krijgt straf voor de spreekoren. Ajax mag volgend jaar geen donkere spelers meer opstellen in Den Haag
Edit 2: te laat
Edit: Goeie grap van ergens anders.
Ado krijgt straf voor de spreekoren. Ajax mag volgend jaar geen donkere spelers meer opstellen in Den Haag
Edit 2: te laat
[ Voor 42% gewijzigd door Terranova op 17-01-2016 13:27 ]
Wedstrijd zal worden stilgelegd mochten ze hiermee doorgaan. Ben benieuwd of ze genoeg verstand in de hersenpan hebben om er inderdaad mee op te houden. Zal wel niet.
Nou, het heeft in ieder geval niet geholpen. Eerste balcontact van Bazoer en ze beginnen weer. Wedstrijdje of 5 zonder publiek zou niet verkeerd zijn.
Nou, het heeft in ieder geval niet geholpen. Eerste balcontact van Bazoer en ze beginnen weer. Wedstrijdje of 5 zonder publiek zou niet verkeerd zijn.
[ Voor 36% gewijzigd door JanW op 17-01-2016 13:40 ]
Misselijke club dat Ado den Haag
Supporters vertonen racistisch gedrag en Schaken schopt Cillesen het licht letterlijk uit de ogen en de tanden uit de mond 
Laten we deze club alsjeblieft verplicht degraderen of op een andere manier hard straffen. Hopelijk kijkt de UEFA mee.
/edit
Dat alle voetballers mietjes zijn blijkt ook niet waar te zijn

Laten we deze club alsjeblieft verplicht degraderen of op een andere manier hard straffen. Hopelijk kijkt de UEFA mee.
/edit
Dat alle voetballers mietjes zijn blijkt ook niet waar te zijn
[ Voor 46% gewijzigd door ephymerous op 17-01-2016 13:49 ]
XXXVI
Cillessen kan vandaag nog ff naar de tandarts zo te zien. Pfft..

⏩ PVOutput☀️
Botsing met schaken was pure pech, totaal niet bewust. Hoewel de klap hard was lijkt het (gelukkig) toch mee te vallen. Bezoekje aan de tandarts lijkt mij overigens geen overbodige luxe.
PSN: Finally_Chris
Kan de scheids beslissen dat de wedstrijd wordt gestaakt tot 't stadion leeg is? Jammer voor die mensen die geld hebben betaald en zich wel normaal gedragen, maar dat tuig leert hier natuurlijk niks van als ze gewoon mogen blijven zitten.
Wedstrijd is verder wel bizar slecht. Ajax heeft nog geen aanval opgezet in de tweede helft volgens mij, en ADO mist de kwaliteit om echt gevaarlijk te worden.
Wedstrijd is verder wel bizar slecht. Ajax heeft nog geen aanval opgezet in de tweede helft volgens mij, en ADO mist de kwaliteit om echt gevaarlijk te worden.
[ Voor 25% gewijzigd door JanW op 17-01-2016 13:50 ]
Kijk de herhaling nog maar eens goed...CR1691 schreef op zondag 17 januari 2016 @ 13:46:
Botsing met schaken was pure pech, totaal niet bewust.
Heb ik meerdere keren gezien. Totaal niet het idee dat het de intentie van Schaken was om de kop van Cillissen eraf te trappen hoor. Hij was te laat en kwam te lomp in. Dat soort dingen gebeuren nou eenmaal, zelf ook een keer overkomen.
PSN: Finally_Chris
Hij ging wel bewust de actie aanCR1691 schreef op zondag 17 januari 2016 @ 13:50:
[...]
Heb ik meerdere keren gezien. Totaal niet het idee dat het de intentie van Schaken was om de kop van Cillissen eraf te trappen hoor. Hij was te laat en kwam te lomp in. Dat soort dingen gebeuren nou eenmaal, zelf ook een keer overkomen.
De intentie dat hij zijn hoofd eraf wil trappen had hij niet nee, maar dat zegt ook niemand.
[ Voor 19% gewijzigd door Vos op 17-01-2016 13:53 ]
UEFA zal vast wel een mening hebben over de banaankleurige shirts waar ADO in speelt.Leon Zwiers schreef op zondag 17 januari 2016 @ 13:42:
Letten we eventjes op UEFA? DIT is nu racisme.... een opblaasbanaantje niet
Sempy schreef op zondag 17 januari 2016 @ 13:52:
[...]
UEFA zal vast wel een mening hebben over de banaankleurige shirts waar ADO in speelt.
Tja sneu publiek, krijgt nog wel een vervolg mag ik hopen....
Ajax kakt een beetje in nu, de eerste helft creëerden ze nog vanalles maar nu is het weer het vertrouwde "de wedstrijd uitspelen".
ADO laat ook niet veel zien.
Ajax kakt een beetje in nu, de eerste helft creëerden ze nog vanalles maar nu is het weer het vertrouwde "de wedstrijd uitspelen".
ADO laat ook niet veel zien.
De rol van de Boer is wel bijzonder. Ondanks dat spelers als Fisscher, van de Beek en Milik geen bal goed raken denkt hij niet aan wisselen

XXXVI
Tja, ondanks het abominabele spel winnen ze t.n.t wel. Weinig reden om te wisselen dan.ephymerous schreef op zondag 17 januari 2016 @ 14:06:
De rol van de Boer is wel bijzonder. Ondanks dat spelers als Fisscher, van de Beek en Milik geen bal goed raken denkt hij niet aan wisselen
Alleen wanneer ze echte tegenstand krijgen zakken ze zwaar door de mand
Ben benieuwd naar de actie(s) van de KNVB na deze wedstrijd. Naar mijn idee mag Van Boekel wel een paar weken naar de jupiler league of op vakantie, omdat ie gewoon niks doet/niet optreedt tegen dat wangedrag. ADO een boete en een aantal wedstrijden zonder publiek. Die boete kunnen ze dan niet betalen, want geld hebben ze niet.
Of verwacht ik nu te veel van de KNVB?
[ Voor 9% gewijzigd door JanW op 17-01-2016 14:13 ]
Je verwacht te veel. Bij Utrecht-Ajax waren er voor de winterstop ook oerwoudgeluiden richting Bazoer en ik heb niet vernomen dat daar wat mee gedaan is. En dat was nog eens een wedstrijd waar Utrecht en straf uitzat voor eerdere spreekkoren.JanW schreef op zondag 17 januari 2016 @ 14:12:
Ben benieuwd naar de actie(s) van de KNVB na deze wedstrijd. Naar mijn idee mag Van Boekel wel een paar weken naar de jupiler league of op vakantie, omdat ie gewoon niks doet/niet optreedt tegen dat wangedrag. ADO een boete en een aantal wedstrijden zonder publiek. Die boete kunnen ze dan niet betalen, want geld hebben ze niet.
Zoiets zou wel moeten, maar of de KNVB daar ook in mee gaat en dergelijke acties onderneemt is maar de vraag.
Sowieso zal Van Boekel wel beschermd worden en als het al een keer fluiten in de Jupiler League wordt, wordt dat niet als straf gecommuniceerd.
Sowieso zal Van Boekel wel beschermd worden en als het al een keer fluiten in de Jupiler League wordt, wordt dat niet als straf gecommuniceerd.
Gelukkig wint Ajax, alleen al verdiend door gedrag van de fans.
Wat mij betreft geen reden om niet te wisselenLeon Zwiers schreef op zondag 17 januari 2016 @ 14:09:
[...]
Tja, ondanks het abominabele spel winnen ze t.n.t wel. Weinig reden om te wisselen dan.
Alleen wanneer ze echte tegenstand krijgen zakken ze zwaar door de mand
[ Voor 9% gewijzigd door ephymerous op 17-01-2016 14:22 ]
XXXVI
Nu lekker onderuit gezakt de andere wedstrijd kijken. Hopen op een gelijkspelletje of winst voor Feyenoord. Feyenoord zie ik nog wel veel punten verspelen, dus vandaag mogen ze van mij dan wel winnen.
Tomorrow is not today!
Zo, zakelijke overwinning in en uit-wedstrijd waar wel vaker onnodig puntverlies wordt geleden en straks zeker puntverlies voor een of meerdere concurrenten. Geen beroerde start van de 2e seizoenshelft.
Gelukkig wel gewonnen in Den Haag. Niet van harte maar de 3 punten zijn binnen. Eens zien wat Feyenoord - PSV oplevert straks. Hopelijk winst voor Feyenoord.

⏩ PVOutput☀️
Doe maar een gelijk spel... maar dat is meer de wens van de gedachte, niet echt in de lijn van de verwachting. Laat PSV maar winnen, dan haakt Feyenoord voorlopig af. PSV laat wel puntjes liggen straks na de Europese duels
Verwijderd
Spacey23 schreef op zondag 17 januari 2016 @ 14:24:
Nu lekker onderuit gezakt de andere wedstrijd kijken. Hopen op een gelijkspelletje of winst voor Feyenoord. Feyenoord zie ik nog wel veel punten verspelen, dus vandaag mogen ze van mij dan wel winnen.
Het publiek is wat stil
Tomorrow is not today!
Dit topic is gesloten.
Let op:
~[html]<h2>Voor het EK2016 in Frankrijk: Themaforum: Sportzomer</h2>~[/html]
Voor de FIFA-perikelen: [Voetbal] FIFA-perikelen en opvolging Blatter
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2015/2016
Voor FC-Twente: FC Twente - hoe nu verder
~[html]<h2>Voor het EK2016 in Frankrijk: Themaforum: Sportzomer</h2>~[/html]
Voor de FIFA-perikelen: [Voetbal] FIFA-perikelen en opvolging Blatter
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2015/2016
Voor FC-Twente: FC Twente - hoe nu verder