[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2015/2016 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 29 ... 119 Laatste
Acties:
  • 247.703 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 13:56:
[...]

Niet alleen dit seizoen... :9
/me denkt terug aan de 2-6... O-)
Welke hoge pieken bedoel je dan? De diepe dalen zijn me duidelijk ;)

Ach ja, zolang we thuis maar niet met 2-6 van Ajax verliezen. Dat zou veel erger zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 13:58:
[...]

Welke hoge pieken bedoel je dan? De diepe dalen zijn me duidelijk ;)

Ach ja, zolang we thuis maar niet met 2-6 van Ajax verliezen. Dat zou veel erger zijn.
Oh right. Ik doelde inderdaad alleen op de diepe dalen. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 00:55
Ze kunnen het na de winterstop natuurlijk wel goedmaken door er weer 10-0 van te maken. Eigenlijk is het dan 0-10. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Wang heeft ADO weer niet betaald. Geen nieuws, iedereen wist dat het te laat/niet zou komen. Iedereen? Nee, niet iedereen:
Het niet nakomen van de belofte zorgt voor financiële problemen in de Hofstad. ADO gaf een deel van het beloofde geld al uit, onder meer aan de renovatie van het jeugdcomplex en videoschermen in het stadion. Zolang het geld niet binnen is, dreigt een gat op de begroting en terugval naar categorie 1 van de licentiecommissie van de KNVB.
Echt fantastisch _/-\o_ Na alle ellende in het begin van het niet nakomen van enige afspraak, gewoon alvast geld uitgeven wat je nog niet hebt en waarvan je ook niet weet of het eigenlijk wel komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mogelijk zeggen ze dat gewoon om druk zetten op die gekke Chinees. Veel communicatie rondom voetbalclubs is strategisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:59
PWM schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 14:26:
Wang heeft ADO weer niet betaald. Geen nieuws, iedereen wist dat het te laat/niet zou komen. Iedereen? Nee, niet iedereen:

[...]

Echt fantastisch _/-\o_ Na alle ellende in het begin van het niet nakomen van enige afspraak, gewoon alvast geld uitgeven wat je nog niet hebt en waarvan je ook niet weet of het eigenlijk wel komt.
Op radio 1 vanochtend een interview waarin hij Wangbetaler werd genoemd :o

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

ephymerous schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 17:29:
[...]

Op radio 1 vanochtend een interview waarin hij Wangbetaler werd genoemd :o
Ja, scheve ogen houd je natuurlijk altijd...

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:48
Nothing to see here, move on people...
‘FIFA blundert en publiceert naam van Ballon d’Or winnaar’
Woensdag, 6 januari 2016 om 15:51
Op 11 januari wordt in Zürich de winnaar van de Ballon d’Or uitgeroepen. Lionel Messi wordt gezien als topfavoriet; Cristiano Ronaldo en Neymar zijn de andere genomineerden. NUsport-journalist Michel Abbink ontdekte woensdag een gigantische blunder op de website van de wereldvoetbalbond FIFA: de winnaar lijkt per ongeluk al bekend gemaakt te zijn.
/
Abbink toont op Twitter een schermafbeelding met begeleidende tekst dat Messi is uitgeroepen tot winnaar van de Ballon d’Or. Ook de naam van de vrouwelijke winnaars staat vermeld: de Duitse Célia Sasic.
De verkiezing van de beste speler van de wereld wordt al jaren gedomineerd door Messi en Ronaldo. In 2008 won Ronaldo en vervolgens was het vier keer de beurt aan Messi. Daarna was Ronaldo twee keer de beste en voor de huidige editie is Messi de favoriet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ramzzz schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 17:32:
[...]

Ja, scheve ogen houd je natuurlijk altijd...
:D

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 02-10 13:35

Baseman77

We move

Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 13:54:
De 2-1 afgang van PSV in Malta, dat is pas komisch. Als je geen PSVer bent dan. Hoge pieken, diepe dalen dit seizoen.
Jij hecht waarde aan de uitslag van een oefenwedstrijd tijdens een trainingsstage in de winterstop, waarbij Cocu alle 27 spelers speeltijd geeft? Mij zullen die wedstrijden echt een zorg zijn, of PSV nu wint of verliest. Pas vanaf de wedstrijd tegen Feyenoord tellen de uitslagen weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met pieken en dalen bedoelde ik het primair niveau van het spel, niet zo zeer de uitslag.

Van Hibernians uit Malta hoort de A1 ook te winnen en ik had het twijfelachtige genoegen die wedstrijd een beetje te kunnen volgen via PSV.nl. Onwaarschijnlijk slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:25
Kaap schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 17:33:
Nothing to see here, move on people...

[...]
Messi is natuurlijk een geweldige voetballer, maar met de FIFA ben ik het echt nooit eens wat dat betreft..
Ribery en Neuer hadden wat mij betreft de prijs mogen ontvangen..

Ach ja.. Ook al verliest een van hun zijn vorm, dan worden ze toch wel gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Twente schijnt vandaag in een oefenwedstrijd van Gent gewonnen te hebben.
Dus of Gent stelt ook maar weinig voor, of je moet gewoon niet teveel waarde aan een oefenwedstrijd hechten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-10 10:20
Mosin schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 21:18:
[...]

Messi is natuurlijk een geweldige voetballer, maar met de FIFA ben ik het echt nooit eens wat dat betreft..
Ribery en Neuer hadden wat mij betreft de prijs mogen ontvangen..

Ach ja.. Ook al verliest een van hun zijn vorm, dan worden ze toch wel gekozen.
Heeft Ribery in 2015 überhaupt gespeeld ja?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinG
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 30-12-2022
dutchgio schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 21:18:
Twente schijnt vandaag in een oefenwedstrijd van Gent gewonnen te hebben.
Dus of Gent stelt ook maar weinig voor, of je moet gewoon niet teveel waarde aan een oefenwedstrijd hechten :+
Ik denk dat je niet teveel waarde aan een oefenwedstrijdje moet hechten ;)

Voedingsadviseur bij Voeding-en-fitness.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

Dat lijkt me overduidelijk ja...oefenwedstrijden zeggen echt helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Joster schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 08:35:
[...]

Heeft Ribery in 2015 überhaupt gespeeld ja?
Nee, als je de afgelopen jaren dit evenement gevolgd hebt, dan zul je opeens Ribery en Neuer in een van deze evenementen tegen komen. Die waren op dat moment gewoon belangrijker dan Messi en Ronaldo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Messi is toch wel een van de meest overgewaardeerde spelers van het moment.

Ok, hij kan genadeloos toeslaan als hij in de buurt van het doel de bal krijgt. Bij Barcelona heeft hij een team om zich heen dat hem in positie kan brengen. Bij het nationale team ontbreken die kwaliteiten en is Messi meestal onzichtbaar. Hij kan niet het spel maken en kan niet het team op sleeptouw nemen.
Toen hij geblesseerd was werd hij bij Barcelona totaal niet gemist.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-10 10:20
Mosin schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 09:38:
[...]

Nee, als je de afgelopen jaren dit evenement gevolgd hebt, dan zul je opeens Ribery en Neuer in een van deze evenementen tegen komen. Die waren op dat moment gewoon belangrijker dan Messi en Ronaldo ;)
Ah, dan ligt het daar aan. Ik volg dit evenement nooit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
PWM schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 14:26:

[...]

ADO moet niet piepen. Meneer Wang heeft al de nodige centen in de club gestoken maar er niets voor terug gekregen. In de ogen van ADO is hij slechts een suikeroom met verplichtingen.

(en los daarvan, ooit hebben ze besloten zichzelf te verkopen. Tja, dan ben je een speeltje geworden voor de eigenaar)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Joster schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 09:43:
[...]

Ah, dan ligt het daar aan. Ik volg dit evenement nooit :D
Kan ik me goed voorstellen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arm1n
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 13:50

Arm1n

Zeven over half twee

De KNVB gaat experimenteren met een videoscheidsrechter

-Volgend seizoen in de beker
-Scheidsrechter krijgt ondersteuning van videoscheidsrechter bij doelpunten, rode kaarten en penalties
-Teams mogen geen beelden opvragen

Goed nieuws lijkt me! Ik had dat nog niet zo snel aanzien komen. Ben erg benieuwd hoe dit gaat uitpakken in de praktijk. Krijgen we meer discussie of juist minder?

Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:40

Niku

Alagaesii

Arm1n schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 12:12:
De KNVB gaat experimenteren met een videoscheidsrechter

-Volgend seizoen in de beker
-Scheidsrechter krijgt ondersteuning van videoscheidsrechter bij doelpunten, rode kaarten en penalties
-Teams mogen geen beelden opvragen

Goed nieuws lijkt me! Ik had dat nog niet zo snel aanzien komen. Ben erg benieuwd hoe dit gaat uitpakken in de praktijk. Krijgen we meer discussie of juist minder?
Zeer goede zaak. Lijkt dat we minder discussie krijgen, al blijven de discutabele punten altijd voor interpretatie vatbaar en dus discutabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinG
Niku schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 12:24:
[...]

Zeer goede zaak. Lijkt dat we minder discussie krijgen, al blijven de discutabele punten altijd voor interpretatie vatbaar en dus discutabel.
Zal inderdaad altijd wel iets discutabel blijven, omdat ook de videoscheids een mens is en zijn eigen oordeel geeft.

Ik ben voorstander van het video-challenge systeem zoals in het volleybal bijvoorbeeld ook is. Je mag 3x een challenge aanvragen, iets in die trant. Maar goed, dan kan het weer gebruikt worden om tijd te gaan rekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
MarvinG schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 15:34:
[...]

Zal inderdaad altijd wel iets discutabel blijven, omdat ook de videoscheids een mens is en zijn eigen oordeel geeft.

Ik ben voorstander van het video-challenge systeem zoals in het volleybal bijvoorbeeld ook is. Je mag 3x een challenge aanvragen, iets in die trant. Maar goed, dan kan het weer gebruikt worden om tijd te gaan rekken.
Daarom lijkt me het ook goed om werkelijke speeltijd in te voeren. Tijd loopt zodra bal rolt. Dan heeft het wachten met een ingooi, uittrap of langdurig blijven liggen op het gras ook geen zin meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:12

Player1S

Probably out in the dark

JST94 schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 15:51:
[...]

Daarom lijkt me het ook goed om werkelijke speeltijd in te voeren. Tijd loopt zodra bal rolt. Dan heeft het wachten met een ingooi, uittrap of langdurig blijven liggen op het gras ook geen zin meer.
IMHO zijn er maar 2 opties om onnodig tijdrekken en toneelspel te stoppen.

1: de door jou genoemde werkelijke speeltijd invoeren

2: Draconische straffen invoeren voor overdreven toneel en tijdrekken. En dan praat ik over minimaal 5 wedstrijden bij eerste overtreding en elke keer verdubbelen bij daaropvolgende overtredingen en de teller word niet op nul gezet bij nieuw seizoen of spelen in ander land.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:38
MarvinG schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 15:34:
[...]

Het challengen of anderszijds gebruik maken van deze optie betekent gewoon "tijd-stop" => dan kunnen ze daar geen tijd meer meer rekken.

Verder aanpakken van het echte treuzelen en tijdrekken (bijvoorbeeld gepoogd door voetballers door te blijven liggen, of 3 / meer spelers de bal door de handen te laten gaan voor een ingooi, etc..) ook echt aan te pakken. Dan is niet eens de zuivere speeltijd nodig, al moet ik zeggen zoals bij Hockey, of Handbal, daar doen ze ook met zuivere tijd, dat men ook nog even echt "alles op alles" zet in de laatste minuut/ seconden, omdat ze toch weten dat het direct daarna afgelopen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinG
jbdeiman schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 16:25:
[...]

Het challengen of anderszijds gebruik maken van deze optie betekent gewoon "tijd-stop" => dan kunnen ze daar geen tijd meer meer rekken.

Verder aanpakken van het echte treuzelen en tijdrekken (bijvoorbeeld gepoogd door voetballers door te blijven liggen, of 3 / meer spelers de bal door de handen te laten gaan voor een ingooi, etc..) ook echt aan te pakken. Dan is niet eens de zuivere speeltijd nodig, al moet ik zeggen zoals bij Hockey, of Handbal, daar doen ze ook met zuivere tijd, dat men ook nog even echt "alles op alles" zet in de laatste minuut/ seconden, omdat ze toch weten dat het direct daarna afgelopen is.
Ja, uiteraard staat de tijd stil wanneer er een challenge wordt aangevraagd.
Doelde meer op het inzetten van een challenge, terwijl je als trainer weet dat je eigenlijk geen gelijk hebt maar zo toch een drukkende tegenstander uit het ritme wilt halen bijvoorbeeld. Of je eigen team weer even lucht geven en de mogelijkheid bieden om de organisatie op orde te zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Ajax speelt een prima pot tegen HSV... staat inmiddels al met 3-0 voor. En dat had best nog wat meer mogen zijn, Ajax had recht op twee penalty's :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:16
Han schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 19:45:
Ajax speelt een prima pot tegen HSV... staat inmiddels al met 3-0 voor. En dat had best nog wat meer mogen zijn, Ajax had recht op twee penalty's :)
Het zal vanavond wel los gaan in Amsterdam, nu Ajax eens een internationale wedstrijd gaat winnen.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:06
Han schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 19:45:
Ja gaat lekker ja, die scheids is inderdaad een beetje aan kloten.

Die vrije trap waaruit de 3-1 kwam was compleet verkeerd gezien, gewoon tackle op de bal.

Maarja tis maar een vriendschappelijke wedstrijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:07

Vos

AFCA

Bossie schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 19:55:
[...]

Het zal vanavond wel los gaan in Amsterdam, nu Ajax eens een internationale wedstrijd gaat winnen.
De vorige is niet zo lang geleden hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Vos schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 21:46:
[...]

De vorige is niet zo lang geleden hoor ;)
Dit millennium nog, toch? :+

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

MarvinG schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 10:04:
[...]

Ja, uiteraard staat de tijd stil wanneer er een challenge wordt aangevraagd.
Doelde meer op het inzetten van een challenge, terwijl je als trainer weet dat je eigenlijk geen gelijk hebt maar zo toch een drukkende tegenstander uit het ritme wilt halen bijvoorbeeld. Of je eigen team weer even lucht geven en de mogelijkheid bieden om de organisatie op orde te zetten...
Bij hockey ben je voor de rest van de wedstrijd (toch?) je mogelijkheid tot aanvragen van videoscheids kwijt zodra de videoscheids je ongelijk geeft. Dat is helemaal mooi voor die irritante figuren die zeiken om een kaart, of tegen de vierde man gaan flippen bij een overtreding. Zullen we het aan de videoscheids vragen? Oh nee, dan ineens niet meer? Klep houden, dan.

Nu zeuren ze tegen de scheids en soms hebben ze nog gelijk ook, terwijl de scheids daar niets mee kan omdat hij gewoon dingen mist. Zo verliezen scheidsrechters naar mijn idee ook veel respect. "Mensen maken fouten" is leuk maar als iedereen (inclusief een miljoen mensen voor de TV) kunnen zien dat een beslissing niet klopt, dan heeft dat nul waarde - een scheids had dat ook gewoon op een herhaling kunnen zien. Dat is niet alleen een fout, dat is ook gewoon de koppigheid van de FIFA e.d. om het te willen zien, om onbegrijpelijke redenen.

Ik kan me nog een wedstrijd herinneren waarin herhalingen in het stadion werden getoond. Daarop was te zien dat de scheids een fout maakte, wat een hele rare situatie geeft. Oplossing? Herhalingen in het stadion verbieden. 8)7

Weet het scheidsrechters-team in hockey het niet zeker, dan is iedereen voor de TV het er ook mee eens: Tsjah, inderdaad lastig te zien. En hebben ze het fout terwijl een team geen videoscheids meer kan aanvragen, dan hadden ze eerder maar niet zo gretig moeten zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door bwerg op 10-01-2016 10:40 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinG
Ja je bent dan inderdaad je challenge kwijt als ongelijk hebt. Als jij het wel goed hebt, dan behoud je de mogelijkheid om een challenge in te zetten. Dit zouden ze dan inderdaad ook door moeten voeren bij het voetbal.

Maar goed, denk niet dat we op korte termijn zulke veranderingen gaan zien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:19
Het is nog aardig rustig bij de top 3 op de transfermarkt, zou er nog wat gebeuren?

Bij Ajax mogen van Rhijn en Boilessen weg, er schijnt een bod van 20 miljoen te zijn geweigerd op Klaassen en er wordt nog gezocht naar een spits.

Spelen er nog zaken bij PSV en Feyenoord ?

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:35

PauseBreak

derp!

Bij PSV speelt niks. De enige transfer is al gedaan en dat is een 18-jarige Zuid-Amerikaan voor de toekomst.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:02
Gynnad schreef op maandag 11 januari 2016 @ 22:48:
Het is nog aardig rustig bij de top 3 op de transfermarkt, zou er nog wat gebeuren?

Bij Ajax mogen van Rhijn en Boilessen weg, er schijnt een bod van 20 miljoen te zijn geweigerd op Klaassen en er wordt nog gezocht naar een spits.

Galatasary zou 8 miljoen op Milik hebben geboden, verder inderdaad maar rustig op de NL markt bij de top 3?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Gynnad schreef op maandag 11 januari 2016 @ 22:48:

Klaassen heeft heel duidelijk aangegeven zelf ook helemaal niet weg te willen, maar dan ook echt niet.
Die is nog niet uitgeleerd bij Ajax, vindt hij zelf ook.
Bij Ajax willen ze heel veel maar gebeurt er toch niks. De Boer was ook lovend over Dolberg, spits uit de jeugd. Grote kams dat ze die door laten stromen want een tweede spits kopen schijnt heel lastig te zijn.

PSV lijkt compleet, al kan er misschien nog wat gebeuren met Maher maar daar slaat waarschijnlijk niemand op toe in de toch mindere winterse transferperiode.

Feyenoord heeft een bod uitgebracht op Tapia van Twente, maar die lijken daar ondanks de financiële nood niet direct aan mee te willen werken. Verder speelt er nog niet echt wat rond Vilhene, maar interesse is er wel. Tekent hij echt niet bij dan kun je ook 1 á 2(?) maanden wachten en als belangstellende club hem benaderen om te tekenen, zonder transfersom.

Verder inderdaad vrij rustig.
Cambuur heeft Lachman gehuurd, ex-Twente en PEC. Die lijkt dus ook niet echt te slagen bij Sheffield.

[ Voor 5% gewijzigd door dutchgio op 11-01-2016 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:52

On_E

Housemusic

Gelukkig begint het volgende week weer zeg, weer lekker zeiken op voetbal. :+

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinG
On_E schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 10:06:
Gelukkig begint het volgende week weer zeg, weer lekker zeiken op voetbal. :+
Ja, duurt me veel te lang zo die 'winterstop'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

En de winter begint dit weekend :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:19
MarvinG schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 10:16:
[...]

Ja, duurt me veel te lang zo die 'winterstop'.
Wel meteen twee leuke wedstrijden Ado - Ajax en Feyenoord - PSV

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

Makkelie is aangesteld als scheidsrechter voor Feyenoord-PSV, echt ongelooflijk...net die ene scheids die al jaren aantoont een Feyenoord fan te zijn, helemaal in de Kuip. Vorig jaar naaide hij PSV al, nu krijgt hij wederom de kans. Lekker KNVB 8)7 |:(

En de winterstop blijft komisch.
Februari is gemiddeld de koudste maand van het jaar, logisch dus om de winterstop in december/januari te houden. Als het amateurvoetbal dadelijk weer begint, dan is het bijna standaard dat de eerste weken veel wedstrijden afgelast worden.

[ Voor 35% gewijzigd door Baseman77 op 12-01-2016 13:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 03-10 12:52

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Inderdaad Baseman77, volstrekt onlogisch dat juist deze scheidsrechter Feyenoord-PSV mag fluiten. Heeft dit seizoen al twee maal PSV gefloten, beide wedstrijden in Eindhoven tussen PSV tegen Groningen en NEC. We weten allemaal hoe dat afgelopen is:

Groningen mocht vrij rondschoppen, met als hoogtepunt de charge van de heer Kappelhof op Andrès Guardado. Over NEC hoeven we niets te zeggen als we terugdenken aan Marcel Ritzmaier op Luuk de Jong. Makkelie stond erbij en keek er naar.

Toen Makkelie Feyenoord floot tegen de Graafschap ging het juist andersom. Onterecht afgekeurde goal van de Graafschap waardoor Feyenoord weer lekker de puntjes pakte.

Nee KNVB, hier slaan jullie de spijker volkomen mis. Feyenoord staat al met 2-0 voor.

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar teken ik voor: 2-0 :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
3-0 want Makkelie schijnt ook nog eens politieagent in notabene regio Rotterdam is.
De KNVB ontkent dat nu met een tweet, maar Makkelie zelf heeft op z'n eigen site staan van wel.
Al met al een nogal dubieuze beslissing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Een hoop calimero's en het is nog niet eens carnaval...
Kom op zeg, PSV heeft genoeg kwaliteit om van Feyenoord te winnen, wie er ook scheidsrechter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-10 06:50
Makkelie heeft Feyenoord de afgelopen seizoenen heel vaak benadeeld, echt lachwekkend dat hij nou ineens pro-Feyenoord zou zijn. Het is tegenwoordig bij elke wedstrijd in de Kuip raak dat tegenstanders voor de wedstrijd al druk op de arbitrage proberen te leggen. Er zijn nou eenmaal geen scheidsrechters over die boven elke discussie staan lijkt het wel.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Danny Makkelie! Die woont in de regio Rotterdam en werkt 20 uur per week als hoofdagent bij de politie Rotterdam!

Op zijn homepage heeft ie het nu aangepast, ook zijn Wikipedia pagina is aangepast.

"Bij de Nederlandse Politie is hij werkzaam als hoofdagent bij de politie Dordrecht." Daar stond begin van de middag nog Rotterdam.

Dit is gewoon competitievervalsing. En al is het Dordrecht, dat is praktisch Rotterdam. Die kan niet normaal over straat als ie Feyenoord benadeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Laten we na de wedstrijd maar oordelen over Makkelie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Niku schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 20:09:
Hij heeft hoe dan ook de schijn van partijdigheid over de wedstrijd heen weten te leggen. Dat is best knap eigenlijk. Ik snap de KNVB ook niet. Haal gewoon een arbiter uit een ander deel van het land. Het is niet alsof ze die niet hebben.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Hahaha, en dacht je dat bijv. Björn Kuipers (nomen est omen) wél door beide partijen met open armen ontvangen wordt dan? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:06
Ach ja Makkelie, ik weet van een collega van hem dat hij altijd erg graag de felicitaties in ontvangst neemt als hij een keertje Feyenoord mocht fluiten en hij Feyenoord geholpen heeft.

Sowieso bizar dat het überhaupt mag dat ze die wedstrijden nog mogen fluiten, zeker na meerdere incidenten.

Maarja dit keer sta ik als Ajax fan er buiten, dus zolang het maar een gelijkspel wordt dan ben ik tevreden :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Ramzzz schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 20:14:
Hahaha, en dacht je dat bijv. Björn Kuipers (nomen est omen) wél door beide partijen met open armen ontvangen wordt dan? :+
Ach ja, zo zijn er altijd wel mensen te bedenken waar iemand iets tegen kan hebben. Er zijn er ook genoeg te bedenken waar vrij weinig mis mee is. Feit blijft dat het totaal niet nodig is om een scheidsrechter op deze wedstrijd te zetten die in een van beide regio's woont en werkt. Dat wel doen getuigt van weinig competentie imho.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt mij ook het verstandigste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-09 15:47

CR1691

Hero of Time

Is het al carnaval? Hebben een hoop PSV supporters zich alvast als Calimero verkleed dan :+ . En of Makkelie nou fluit of niet, PSV heeft het al jaren moeilijk in de Kuip. Dat zal dit jaar wederom niet anders zijn.

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Family Guy

Family Guy

Op zich ook wel grappig dat de Feyenoorders zich meteen op het Calimero-gedrag herroepen. Jammer dat ze niet gewoon objectief kunnen zijn door te stellen dat de KNVB er beter aan had gedaan om een scheidsrechter uit een andere regio, het liefst uit Groningen, aan te stellen. Jullie zijn er kennelijk nogal blij mee.
We beoordelen Makkelie nu niet, maar zijn aanstelling als scheids wordt in twijfel getrokken. Dit ligt bij de KNVB, niet bij Makkelie.

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
Verwijderd schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 19:58:
Danny Makkelie! Die woont in de regio Rotterdam en werkt 20 uur per week als hoofdagent bij de politie Rotterdam!

Op zijn homepage heeft ie het nu aangepast, ook zijn Wikipedia pagina is aangepast.

"Bij de Nederlandse Politie is hij werkzaam als hoofdagent bij de politie Dordrecht." Daar stond begin van de middag nog Rotterdam.

Dit is gewoon competitievervalsing. En al is het Dordrecht, dat is praktisch Rotterdam. Die kan niet normaal over straat als ie Feyenoord benadeelt.
Hulde, 12 januari en je doet nu al een gooi naar de meest kleinzerige reactie van 2016 d:)b

Al zou hij al agent zijn in Rotterdam, dan nog zou dat niets uit mogen maken. Maar dat is hij dus niet, hij is agent in Dordrecht, wat valt onder district Zuid-Holland-Zuid, wat weer valt onder de Regionale Eenheid Rotterdam (één van de tien Regionale Eenheden van Nationale Politie). De beste man woont en werkt in Dordrecht, niet in Rotterdam en heeft dat ook nooit gedaan.

Het is diepdroevig dat de Calimero's in Eindhoven hier een punt van maken, je zou toch denken dat ze het niet nodig hebben om zich in te dekken bij PSV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Kan aan die discussie nu een einde gebreid worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinG
PWM schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 10:20:
En de winter begint dit weekend :p
Daarom ook de benaming 'winterstop'. Eigenlijk blijkt elk jaar dat er nog prima wat langer door gevoetbald kan worden. Meestal worden de wedstrijden na de winterstop juist afgelast :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinG
Gynnad schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 13:00:
[...]

Wel meteen twee leuke wedstrijden Ado - Ajax en Feyenoord - PSV
Ja dat zeker! Hebben we in ieder geval iets om naar uit te kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
Family Guy schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 13:55:
Toen Makkelie Feyenoord floot tegen de Graafschap ging het juist andersom. Onterecht afgekeurde goal van de Graafschap waardoor Feyenoord weer lekker de puntjes pakte.
:')

Zo is er achter iedere scheidsrechter wel wat te zoeken. Laten we gewoon pas oordelen over Makkelie na zondag. Het jammere is dat het eigenlijk maar twee kanten opkan nu. 1. PSV verliest en een hoop roepen dat Makkelie voor Feyenoord is. 2. PSV wint en een hoop Feyenoorders roepen dat Makkelie zich niet wou laten kennen door nu juist tegen Feyenoord te fluiten. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door JST94 op 13-01-2016 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy

Family Guy

Klopt JST. Na dit mag ik hopen dat Makkelie zondag een foutloze wedstrijd fluit. En dat dit dan nog even flink de media ingegooid wordt. Dan kunnen PSV'ers noch Feyenoorders, ongeacht het resultaat, klagen over de arbitrage.

Ik heb niks tegen de scheids, maar wel tegen de (rare) keuze van de KNVB. We zullen zien. Heb wel weer zin in het voetballen na de winterstop.

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

JST94 schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 13:41:
[...]

Het jammere is dat het eigenlijk maar twee kanten opkan nu. 1. PSV verliest en een hoop roepen dat Makkelie voor Feyenoord is. 2. PSV wint en een hoop Feyenoorders roepen dat Makkelie zich niet wou laten kennen door nu juist tegen Feyenoord te fluiten. ;)
En precies dit is waarom ik van mening ben dat de KNVB hem niet op deze wedstrijd had moeten zetten.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
PauseBreak schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 14:48:
En precies dit is waarom ik van mening ben dat de KNVB hem niet op deze wedstrijd had moeten zetten.
Wie dan wel? Blom die Feyenoord-Ajax negatief beinvloedde? Kuipers die de laatste edities van PSV-Feyenoord negatief beinvloedde? Gözübüyük die juist weer als pro-Feyenoord te boek staat? Een willekeurige andere scheidsrechter wiens neef een buurvrouw heeft met een zus die in de buurt van Rotterdam woont of die ooit eens een discutabele beslissing in het nadeel/voordeel van een van de 2 clubs heeft genomen?

Het is tegenwoordig gewoon altijd wat en als het niet de scheidsrechter is dan heeft men het voor de wedstrijd altijd uitgebreid over het "Kuip effect". Dit soort theater voor de wedstrijden hoort er gewoon bij tegenwoordig.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Gewoon om het even een scheidsrechter die niet in een van beide regio's woont en/of werkt. Dat is echt niet zo moeilijk hoor.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:12

Player1S

Probably out in the dark

http://www.nu.nl/voetbal/...bs-in-bekertoernooi-.html

Leuk idee op zich. Op Teletekst staat dat de KNVB de amateurclubs een aanwinst vinden en ze het ook steeds beter doen.
Leuk... MAAR!! ga dan ook eisen dat het achterlijke puntensysteem geschrapt word en elk land een vast aantal clubs mag afvaardigen voor Europees voetbal want ik ben nu al klaar met dat gejank als een kleine club toevallig Europees haalt. Kun je nagaan wat er gebeurd als een Amateurclub een paar keer geluk heeft met de wedstrijd en de loting. Kunnen ze zomaar een keer Europees pakken....

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PauseBreak schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 14:48:
[...]

Waarmee je exact aan geeft dat het niets met de scheidsrechter heeft te maken maar daarentegen des te meer met de perceptie van tig mensen.

Kortom, terecht dat de KNVB zijn oren niet laat hangen naar de vooringenomen perceptie van tig lieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 17:21:
[...]

Waarmee je exact aan geeft dat het niets met de scheidsrechter heeft te maken maar daarentegen des te meer met de perceptie van tig mensen.

Kortom, terecht dat de KNVB zijn oren niet laat hangen naar de vooringenomen perceptie van tig lieden.
Nee, je moet als KNVB gewoon rekening kunnen houden met dit soort zaken. Ook voor de arbiter in kwestie kan dit niet prettig zijn (geweest).

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PauseBreak schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 16:39:
[...]

Gewoon om het even een scheidsrechter die niet in een van beide regio's woont en/of werkt. Dat is echt niet zo moeilijk hoor.
Zo onthutsend simpel is het idd. Minder complex kan het niet worden. Er wordt van alles bijgehaald omdat dat makkelijker aan te vallen is (de stropopredenering), maar exact dit is de kern.

Dordrecht is regio Rotterdam. Vandaar dat de politie in Dordrecht zo heet: Politie Eenheid Rotterdam. Scheidsrechters blijven mensen en of ie nu wil of niet, die schouderklopjes in je directe Feyenoord-minded omgeving doen je altijd wat. Des te meer met een publiek beroep waarbij je veelvuldig op straat te vinden bent.

Dat Makkelie tijdens de vorige editie van Feyenoord-PSV 2 penalties gaf aan Feyenoord en een rode kaart vond ik nogal opmerkelijk in een niet al te harde pot. Dat kan in theorie nog een incident zijn, al vond ik het voor de wedstrijd al vreemd dat hij die pot kreeg gezien zijn woon- en werkplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-09 15:47

CR1691

Hero of Time

Ik kan me nog wel ene Ben Haverkort herinneren die regelmatig wedstrijdjes van Ajax floot. Was ook niet veel ophef over ondanks dat hij voor Ajax gespeeld heeft.

Wat zijn we toch weer allemaal heerlijk selectief. Het is al te merken dat de PSV-supporters bang zijn.

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

CR1691 schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 18:20:
Het is al te merken dat de PSV-supporters bang zijn.
Knikkende knieën ja, we herinneren ons 1999 allemaal nog :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:20

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 18:15:
Zo onthutsend simpel is het idd. Minder complex kan het niet worden. Er wordt van alles bijgehaald omdat dat makkelijker aan te vallen is (de stropopredenering), maar exact dit is de kern.
En ook de kern is grote onzin. Het is lovenswaardig om de schijn van partijdigheid te willen tegen gaan maar daar kan de KNVB met dit soort zaken toch echt niet aan beginnen.

De scheidsrechters van de KNVB zijn in beginsel niet partijdig en zullen eventuele affiniteit voor wat dan ook niet in de beslissingen laten mee wegen. Waar een scheidsrechter dan ook woont of werkt. Als je van dat beginsel al niet uit kunt gaan wat blijft er dan van de geloofwaardigheid over? Op enigerlei rekening houden met rand zaken geeft al direct aan dat je niet 100% vertrouwt in het beginsel. Dat is funest voor het vertrouwen in de scheidsrechter en geeft een opening om meer scheidsrechters ter discussie te stellen.

Want waar ligt dan de grens? Men beschouwt nu de arbeidslocatie als iets om rekening mee te houden. Geldt dat dan ook voor zijn partner? Of voorkeur van de familie? Een scheidsrechter die in Eindhoven woont en werkt maar zijn hele familie en schoonfamilie is voor Feyenoord, voor wie zou hij dan theoretisch zijn? Moet je dat gaan screenen?

Nee. Het beginsel is dat een scheidsrechter niet partijdig is tijdens het uitoefenen van zijn werk, daar moet je van uit kunnen gaan anders zat hij niet op die positie. Als je daar aan gaat tornen is het einde zoek, dan is er altijd een verband te vinden wat partijdigheid suggereert.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Helemaal met Gonadan eens. Het lijkt hier wel alsof aluminiumfolie in de bonus is bij de Appie. Echt gewoon triest die 'discussie' hierboven.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PauseBreak schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 17:26:
[...]

Nee, je moet als KNVB gewoon rekening kunnen houden met dit soort zaken. Ook voor de arbiter in kwestie kan dit niet prettig zijn (geweest).
Rekening houden met de perceptie van sommige groepen supporters inzake het aanstellen van bepaalde scheidsrechters in bepaalde wedstrijden?

Kom op zeg. Je committeert je als club aan de voorwaarden voor deelname aan de eredivisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:03
Ach sommige tegenreacties zijn net zo triest. PSV supporters worden over één kam gescheerd. Niku bijvoorbeeld zegt: laten we Makkelie na de wedstrijd beoordelen. En dit is ook de eerste keer dat ik van me laat horen in deze discussie en de scheids boeit me niet zo, als hij maar achter af gezien goed gefloten heeft (of slecht en daardoor in het voordeel van PSV ;)).
Ik denk dat de reacties over Makkelie niet speciaal over Makkelie gaan, maar meer over de frustratie dat Feyenoord ogenschijnlijk de scheidsrechter al wel erg vaak mee heeft gehad. En dat het lijkt alsof sommige scheidsrechters in de Kuip sneller geneigd zijn in het voordeel van Feyenoord te fluiten. Al zie ik dit in het Philips Stadion ook vaker in het voordeel van de thuisploeg dan de uitploeg gebeuren.

Laten we met z'n allen gewoon afspreken om na de wedstrijd de heer Makkelie te beoordelen. Ik ben zelf i.i.g. niet bang. Ik ben van mening dat PSV, op de rechtsbuiten (Kuijt) na, op elke positie een betere speler heeft. En in grotere wedstrijden heeft PSV vaker wel dan niet laten zien zich goed te kunnen motiveren om een goede wedstrijd te spelen. Wat mij betreft zijn het de Feyenoorders die bang zouden moeten zijn >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Laten we hopen op een goedmakertje voor de wedstrijd in Eindhoven, dan is de boel weer in evenwicht en heeft niemand wat te klagen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:07

Vos

AFCA

Laten we a.u.b. niet aan goedmakertjes doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 19:00:
[...]

Rekening houden met de perceptie van sommige groepen supporters inzake het aanstellen van bepaalde scheidsrechters in bepaalde wedstrijden?

Kom op zeg. Je committeert je als club aan de voorwaarden voor deelname aan de eredivisie.
Toch vreemd dat er op bepaalde andere momenten wel van die voorwaarden wordt afgeweken, juist omdat er rekening wordt gehouden met supportersbelangen en hoe wat overkomt. De bekerwedstrijd een paar jaar terug die ineens uit én thuis werd, bijvoorbeeld.

Het is toch te bizar voor woorden dat je geen rekening houdt met hoe je beslissingen overkomen? Zeker als groot commercieel bedrijf met een monopoliepositie zou je er goed aan doen om ervoor te zorgen dat de PR kant wordt meegenomen in je beslisboom.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

PauseBreak schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 21:02:
[...]

Toch vreemd dat er op bepaalde andere momenten wel van die voorwaarden wordt afgeweken, juist omdat er rekening wordt gehouden met supportersbelangen en hoe wat overkomt. De bekerwedstrijd een paar jaar terug die ineens uit én thuis werd, bijvoorbeeld.

Het is toch te bizar voor woorden dat je geen rekening houdt met hoe je beslissingen overkomen? Zeker als groot commercieel bedrijf met een monopoliepositie zou je er goed aan doen om ervoor te zorgen dat de PR kant wordt meegenomen in je beslisboom.
Daar had Feyenoord imho stevig te klagen dat Ajax een uit- en thuiswedstrijd kreeg ja.

Maar tegelijkertijd terecht dat Ajax dan publiek bij de uitwedstrijd wilde.

Geneuzel... :O

http://vorige.nrc.nl//bin...-Ajax_in_twee_wedstrijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Omdat de KNVB geen inkomsten kan halen uit het komende EK moet er bezuinigd worden... o.a. de reiskosten van de scheidsrechters behoorden tot de maatregelen... zie daar, Makkelie fluit Feyenoord-PSV ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PauseBreak schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 21:02:
[...]

Die bekerfinale was toch een aanfluiting eerste klas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gonadan schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 18:36:
[...]

En ook de kern is grote onzin. Het is lovenswaardig om de schijn van partijdigheid te willen tegen gaan maar daar kan de KNVB met dit soort zaken toch echt niet aan beginnen.

De scheidsrechters van de KNVB zijn in beginsel niet partijdig en zullen eventuele affiniteit voor wat dan ook niet in de beslissingen laten mee wegen. Waar een scheidsrechter dan ook woont of werkt. Als je van dat beginsel al niet uit kunt gaan wat blijft er dan van de geloofwaardigheid over? Op enigerlei rekening houden met rand zaken geeft al direct aan dat je niet 100% vertrouwt in het beginsel. Dat is funest voor het vertrouwen in de scheidsrechter en geeft een opening om meer scheidsrechters ter discussie te stellen.

Want waar ligt dan de grens? Men beschouwt nu de arbeidslocatie als iets om rekening mee te houden. Geldt dat dan ook voor zijn partner? Of voorkeur van de familie? Een scheidsrechter die in Eindhoven woont en werkt maar zijn hele familie en schoonfamilie is voor Feyenoord, voor wie zou hij dan theoretisch zijn? Moet je dat gaan screenen?

Nee. Het beginsel is dat een scheidsrechter niet partijdig is tijdens het uitoefenen van zijn werk, daar moet je van uit kunnen gaan anders zat hij niet op die positie. Als je daar aan gaat tornen is het einde zoek, dan is er altijd een verband te vinden wat partijdigheid suggereert.
Hartstikke leuk dat je daar van uit gaat, maar Bjorn Kuipers fluit geen wedstrijden van FC Twente meer omdat ie een paar supermarkten heeft in Twente. Hij heeft een publiek beroep en de meeste klanten van zijn supermarkten zijn FC Twente supporter. "Scheidsrechters zijn per definitie onpartijdig" ging daar even de prullenbak in.

Sowieso is dat een onhoudbaar beginsel, omdat het direct impliceert dat scheidsrechters niet menselijk zijn. Uiteraard zijn ze dat wel. Je moet er naar streven dat ze zo onpartijdig mogelijk zijn, en bij dat streven hoort dat je rekening houdt met hun achtergrond als je ze wedstrijden toebedeelt.

Waar je de grens moet leggen? Toppers mogen nooit gefloten worden door een scheidsrechter die in 1 van beide regio's woont en/of werkt. Of hij er in het verleden binding mee heeft gehad, zoals Haverkort voor zijn carrière als scheidsrechter voor Ajax speelde, is niet belangrijk. Het gaat om huidige binding met de regio.

Verder zou nagenoeg elke Feyenoorder hier moord en brand schreeuwen als de wedstrijd werd gefloten door iemand uit de regio Eindhoven, die werkt bij de politie Eindhoven en de vorige keer 2 penalties en een rode kaart gaf in het voordeel van PSV + een goal goed keurde na een overtreding op een Feyenoorder... en sindsdien meerdere keren ter discussie heeft gestaan in de media wegens dubieuze beslissingen in het voordeel van de club uit zijn regio (wedstrijden tegen ADO, de Graafschap onder meer). Lekker hypocriet om dan nu de redelijkheid zelve te acteren.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2016 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 01:29
@benedicttokkie
Je hebt de voorbeelden waarin Feyenoord bevoordeeld wordt al weer paraat zie ik. Wanneer mogen we van jou eens voorbeelden zien waarin Feyenoord benadeeld wordt? Die zijn er namelijk wel, vaak nog in dezelfde wedstrijd, maar jij hebt een zeldzaam talent ontwikkeld om dat nooit te willen zien kennelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Goed, maak maar een apart 'zeikoverMakkelie topique' aan, die discussie is nu wel gevoerd. Moge de beste winnen zondag (PSV uiteraard).

Ron Jans heeft verlengd bij PEC, lijkt me een verstandige beslissing van beide partijen. Ben zeer benieuwd waar Jans ooit heen gaat als hij klaar is bij PEC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 07:35:
Hartstikke leuk dat je daar van uit gaat, maar Bjorn Kuipers fluit geen wedstrijden van FC Twente meer omdat ie een paar supermarkten heeft in Twente. Hij heeft een publiek beroep en de meeste klanten van zijn supermarkten zijn FC Twente supporter. "Scheidsrechters zijn per definitie onpartijdig" ging daar even de prullenbak in.
Bedankt voor het perfecte voorbeeld waarom je er dus in totaal niet aan moet beginnen. Dus naast woon en werkplaats komt zakelijk belang er ook aan bij.

Leg je er nu maar bij neer, het gelijk ga je niet halen in deze kansloze exercitie. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Gonadan schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 10:52:
[...]

Bedankt voor het perfecte voorbeeld waarom je er dus in totaal niet aan moet beginnen. Dus naast woon en werkplaats komt zakelijk belang er ook aan bij.

Leg je er nu maar bij neer, het gelijk ga je niet halen in deze kansloze exercitie. :)
Bjorn Kuipers woont in Oldenzaal -> regio Twente.
Makkelie woont in Dordrecht -> regio Rotterdam.

Als je Kuipers op een Twentewedstrijd zet of Makkelie op een Feyenoord (of Exelsior of Sparta of Dordrecht) pot, hou je altijd die twijfels. En dan hoeven ze niet eens te gaan 'thuisfluiten', stel dat de scheids een onpopulaire beslissing moet maken voor de club uit zijn regio, een penalty in de 90e minuut bijvoorbeeld. Die scheidsrechter komt elke dag fans tegen van de club die hij benadeeld heeft, denk je dat dat voor hem prettig is?

Een 'echte' rechter wordt bij de minste connectie met een rechtszaak er vanaf gehaald om de schijn van partijdigheid tegen te gaan. Scheidsrechters op een toernooi mogen ook niet hun eigen land fluiten. Waarom niet in de competitie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Heb ik al uitgelegd, ga maar even terug lezen. Supporters vinden toch wel een vergezochte connectie, of bedenken hem zelf.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Als ik naar mijn eigen situatie kijk: ikzelf woon in Haarlem, dat zou dan regio Amsterdam zijn. Dat betekent dat ik geen wedstrijden van Ajax zou mogen fluiten. Vervolgens krijg ik een wedstrijd van Feyenoord toegewezen waarbij ik dus (als Feyenoord-fan.....) zes strafschoppen aan Feyenoord geef :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Niet online
Gonadan schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 11:23:
Heb ik al uitgelegd, ga maar even terug lezen. Supporters vinden toch wel een vergezochte connectie, of bedenken hem zelf.
Dat kun je ook op een iets respectvollere toon zeggen. :/

Jij vindt dat Björn Kuipers de WK finale van 2010 had mogen fluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-10 13:24
D-e-n schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 11:31:
Als ik naar mijn eigen situatie kijk: ikzelf woon in Haarlem, dat zou dan regio Amsterdam zijn. Dat betekent dat ik geen wedstrijden van Ajax zou mogen fluiten. Vervolgens krijg ik een wedstrijd van Feyenoord toegewezen waarbij ik dus (als Feyenoord-fan.....) zes strafschoppen aan Feyenoord geef :)
Kuip-effect :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
D-e-n schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 11:31:
Sterker nog, Ajax en Feyenoord (iets mindere mate PSV supporters) zitten door het hele land. Je moet een kluizenaar zijn om niet regelmatig supporters van die clubs tegen te komen.

Topscheidsrechter Kuipers heeft ook de laatste 2 edities van PSV-Feyenoord op rij PSV bevoordeeld. Geen idee hoe dat komt, maar als Feyenoord supporter zitten we natuurlijk niet meer op hem te wachten. Over elke scheidsrechter kan je zo wel wat bedenken, als je daar eenmaal aan gaat beginnen dan vindt je nooit meer een geschikte scheidsrechters. Mensen zoals Tokkie met een zeer selectief geheugen zijn toch nooit tevreden.

Het is gewoon een spel, onderdeel van de wedstrijd is gewoon om de scheidsrechter te beïnvloeden en daar hoort dit blijkbaar ook bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

wimjongil schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 11:34:
Dat kun je ook op een iets respectvollere toon zeggen. :/
Trek het je niet persoonlijk aan, maar ik heb in een offtopic discussie geen behoefte om voor iedere nieuwkomer die niet terug leest standpunten te gaan herhalen. Het toont ook respect voor andere posters om moeite te doen om hun standpunten daadwerkelijk te lezen. :)
Jij vindt dat Björn Kuipers de WK finale van 2010 had mogen fluiten?
Een goede vraag, waarop ik geneigd ben 'nee' te antwoorden. Hoewel dat tegen mijn eigen standpunt in gaat vind ik afkomst in een landen toernooi een heel andere categorie dan woonplaats. Of zou een Engelse scheidsrechter die in Nederland werkt, of zijn vrouw, dan ook niet mogen fluiten?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Niet online
Gonadan schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 11:42:
[...]

Trek het je niet persoonlijk aan, maar ik heb in een offtopic discussie geen behoefte om voor iedere nieuwkomer die niet terug leest standpunten te gaan herhalen. Het toont ook respect voor andere posters om moeite te doen om hun standpunten daadwerkelijk te lezen. :)
Dat snap ik, had ik ook gedaan. Accepté.
[...]

Een goede vraag, waarop ik geneigd ben 'nee' te antwoorden. Hoewel dat tegen mijn eigen standpunt in gaat vind ik afkomst in een landen toernooi een heel andere categorie dan woonplaats. Of zou een Engelse scheidsrechter die in Nederland werkt, of zijn vrouw, dan ook niet mogen fluiten?
Dat is inderdaad waar de schoen wringt. Een Fries of een Limburger heeft waarschijnlijk ook een sterkere band met z'n regio. Je maakt een einde aan die problemen als je zegt dat een scheidsrechter geen wedstrijden mag fluiten uit z'n eigen provincie. Natuurlijk hou je een paar twijfelgevallen over, die zul je altijd houden. Maar zoals ik het zie is dit een heel makkelijke manier om (de schijn van) partijdigheid bij scheidsrechters tegen te gaan. Er zitten ook eigenlijk geen nadelen aan, dat is het mooie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
wimjongil schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 11:46:
[...]
Je maakt een einde aan die problemen als je zegt dat een scheidsrechter geen wedstrijden mag fluiten uit z'n eigen provincie.
Geboren in Zuid-Holland en woonachtig in Noord-Holland: wat is nu mijn provincie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Niet online
D-e-n schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 12:01:
[...]

Geboren in Zuid-Holland en woonachtig in Noord-Holland: wat is nu mijn provincie?
Wat denk je zelf? :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

ph4ge schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 11:37:
[...]

Sterker nog, Ajax en Feyenoord (iets mindere mate PSV supporters) zitten door het hele land. Je moet een kluizenaar zijn om niet regelmatig supporters van die clubs tegen te komen.

Topscheidsrechter Kuipers heeft ook de laatste 2 edities van PSV-Feyenoord op rij PSV bevoordeeld. Geen idee hoe dat komt, maar als Feyenoord supporter zitten we natuurlijk niet meer op hem te wachten. Over elke scheidsrechter kan je zo wel wat bedenken, als je daar eenmaal aan gaat beginnen dan vindt je nooit meer een geschikte scheidsrechters. Mensen zoals Tokkie met een zeer selectief geheugen zijn toch nooit tevreden.

Het is gewoon een spel, onderdeel van de wedstrijd is gewoon om de scheidsrechter te beïnvloeden en daar hoort dit blijkbaar ook bij.
Deze denktrant ga ik Feyenoorders, Ajacieden, PSV'ers en overige klagers over selectief (c.q. specifiek) geheugen en gekleurde brillen bij arbitrage in de toekomst nog eens voorhouden.

Het zou me niet eens zo veel moeite kosten om exact dezelfde teneur al waar je tegen ageert ook in andere situaties, en vanuit een ander perspectief, terug te vinden.

De KNVB wikt en weegt, en beoordeelt wie waar kan fluiten.

Ik denk dat de onderstaande lijst nog veel meer vragen zou oproepen, als je werkelijk overal een complot wilt zien.

http://www.knvb.nl/nieuws...divisie-en-jupiler-league

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:58

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Hebben de clubs zelf er eigenlijk iets over gezegd? Volgens mij niet. Het is dus weer iets dat tussen supporters en media speelt. De clubs besteden er helemaal geen aandacht aan.

Eigenlijk alles wat partijdigheid betreft ,tenzij er echt iets raars is voorgevallen, komt niet echt terug bij de clubs. Slecht dat de knvb dan ook reageert op wat vergezochte partijdigheid eigenlijk maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het is duidelijk hoog tijd dat er weer tegen een bal wordt getrapt, zodat het gemekker weer gaat over wat er op het veld is gebeurd.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1 ... 29 ... 119 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[html]<h2>Voor het EK2016 in Frankrijk: Themaforum: Sportzomer</h2>~[/html]
Voor de FIFA-perikelen: [Voetbal] FIFA-perikelen en opvolging Blatter
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2015/2016
Voor FC-Twente: FC Twente - hoe nu verder