MarvinG schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 10:04:
[...]
Ja, uiteraard staat de tijd stil wanneer er een challenge wordt aangevraagd.
Doelde meer op het inzetten van een challenge, terwijl je als trainer weet dat je eigenlijk geen gelijk hebt maar zo toch een drukkende tegenstander uit het ritme wilt halen bijvoorbeeld. Of je eigen team weer even lucht geven en de mogelijkheid bieden om de organisatie op orde te zetten...
Bij hockey ben je voor de rest van de wedstrijd (toch?) je mogelijkheid tot aanvragen van videoscheids kwijt zodra de videoscheids je ongelijk geeft. Dat is helemaal mooi voor die irritante figuren die zeiken om een kaart, of tegen de vierde man gaan flippen bij een overtreding. Zullen we het aan de videoscheids vragen? Oh nee, dan ineens niet meer? Klep houden, dan.
Nu zeuren ze tegen de scheids en soms hebben ze nog gelijk ook, terwijl de scheids daar niets mee kan omdat hij gewoon dingen mist. Zo verliezen scheidsrechters naar mijn idee ook veel respect. "Mensen maken fouten" is leuk maar als iedereen (inclusief een miljoen mensen voor de TV) kunnen zien dat een beslissing niet klopt, dan heeft dat nul waarde - een scheids had dat ook gewoon op een herhaling kunnen zien. Dat is niet alleen een fout, dat is ook gewoon de koppigheid van de FIFA e.d. om het te willen zien, om onbegrijpelijke redenen.
Ik kan me nog een wedstrijd herinneren waarin herhalingen in het stadion werden getoond. Daarop was te zien dat de scheids een fout maakte, wat een hele rare situatie geeft. Oplossing? Herhalingen in het stadion verbieden.
Weet het scheidsrechters-team in hockey het niet zeker, dan is
iedereen voor de TV het er ook mee eens: Tsjah, inderdaad lastig te zien. En hebben ze het fout terwijl een team geen videoscheids meer kan aanvragen, dan hadden ze eerder maar niet zo gretig moeten zijn.
[
Voor 9% gewijzigd door
bwerg op 10-01-2016 10:40
]
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.