[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2015/2016 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 28 ... 119 Laatste
Acties:
  • 247.703 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

De aanklager heeft zondag keeper Jeroen Zoet, die Lestienne te hulp schoot toen hij door agenten werd opgepakt, een boete van in totaal 595 euro opgelegd. Daarvan is 225 euro voor het vernielen van het toilet in de politiecel.
Serieus? Je sloopt het toilet in een politiecel en krijgt 225,- boete? Dan zou je toch gewoon nog even een weekje extra mogen blijven. Maar goed, dat is wellicht wat te algemeen.

Zal wel mooi zijn als hij een blessure heeft opgelopen hierdoor :p Dat is wel een mooie om uit te leggen aan je trainer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 00:55
Alsnog gaat zo'n geldboete helemaal nergens over in verhouding tot wat ze verdienen, dus die straf stelt dan niks voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

dutchgio schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 10:37:
Alsnog gaat zo'n geldboete helemaal nergens over in verhouding tot wat ze verdienen, dus die straf stelt dan niks voor.
Tja, dat geldt natuurlijk voor alle boetes. De rijken der aarde interesseert het geen reet om 500e boete te betalen voor te hard rijden, die rijden vrolijk net zo hard verder. Wat dat betreft hebben ze het in Scandinavië (Zweden?) beter bekeken, boete naar rato van je inkomen. U verdient een miljoen per jaar? Graag even 50.000 euro aftikken voor die pleepot dan.

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-10 10:20
Bra-Jo schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 11:31:
[...]

Tja, dat geldt natuurlijk voor alle boetes. De rijken der aarde interesseert het geen reet om 500e boete te betalen voor te hard rijden, die rijden vrolijk net zo hard verder. Wat dat betreft hebben ze het in Scandinavië (Zweden?) beter bekeken, boete naar rato van je inkomen. U verdient een miljoen per jaar? Graag even 50.000 euro aftikken voor die pleepot dan.
En een brood bij de bakker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Joster schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 12:54:
[...]

En een brood bij de bakker?
2000euro. Moet natuurlijk wel een beetje in verhouding staan.

[ Voor 14% gewijzigd door thewizard2006 op 22-12-2015 13:25 ]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimiferrari
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:18
Of zoals Marco Reus van Dortmund. Kreeg een boete van 540k euro voor het rijden zonder rijbewijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-10 12:59
Holy shit, dat is zelfs voor zo'n gast een stevige boete. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
krijg je als je minimaal 3 jaar lang zonder rijbewijs rijd. :)
waarschijnlijk wel langer al, maar toen is die nooit aangehouden en kon men niet bewijzen dat hij toen ook al zonder rijbewijs gereden heeft. is er wel gewoon 5 keer mee weggekomen door de boete te betalen, de 6e keer toen ze naar z'n rijbewijs vroegen ging het mis.
tja dan vraag je er ook wel een beetje om..

die boete is dus wel inkomensafhankelijk. staat gelijk aan een salaris van 3 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:05
dutchgio schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 10:37:
Doet PSV er dan niets mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:19
Deadsy schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 14:34:
[...]

Doet PSV er dan niets mee?
Waarom zou PSV er iets mee moeten doen? Als jij een overtreding maakt krijg je dan ook nog een boete van je werkgever?

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Gynnad schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 19:15:
[...]

Waarom zou PSV er iets mee moeten doen? Als jij een overtreding maakt krijg je dan ook nog een boete van je werkgever?
Komt vaker voor dat wanneer een speler slecht in het nieuws komt vanwege iets in hun prive leven dat de club besluit de speler te straffen.

En op dat laatste, afhankelijk van je baan kan het inderdaad gevolgen hebben wanneer je in je privé leven iets doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:02
Gynnad schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 19:15:
[...]

Omdat spelers een voorbeeld functie hebben en PSV ook zo in een kwaad daglicht zetten, het staat immers overal als keeper van PSV sloopt wc politiebureau. Nou niet echt bepaald reclame voor je club.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinG
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 30-12-2022
Ik denk dat de clubs hier intern heust wel iets mee doen ;)

Voedingsadviseur bij Voeding-en-fitness.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:38
MarvinG schreef op maandag 21 december 2015 @ 14:50:
Inderdaad wel begrijpelijk. Probleem is dat iedereen tegenwoordig gelijk alles op camera vastlegt. Hierdoor komen ook allerlei kleine dingen gigantisch in het nieuws en wordt er een groot probleem van gemaakt. Wat duw- en trekwerk heeft iedereen toch wel eens meegemaakt tijdens het uitgaan. Vind het nogal breed uitgemeten in de media...
Op zich is dat nog niet eens het probleem, alleen worden de "negatieve dingen" er vooral uitgelicht (of alleen getoond) en niet alles wat er gebeurt is. Het geeft een compleet vertekend beeld (of kan dit geven) van voorvallen.
Zo zie je in verschillende gevallen een bekend figuur wat fout doen, laten we zeggen een klap geven, maar je ziet dan weer precies niet dat daarvoor een klap wordt uitgedeeld aan die bekende persoon. (ik kan zo geen echt voorbeeld noemen, maar gezien "wat je ziet" op video, mis je een heel stuk voorgeschiedenis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:25
martinusz schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 20:20:
[...]

Omdat spelers een voorbeeld functie hebben en PSV ook zo in een kwaad daglicht zetten, het staat immers overal als keeper van PSV sloopt wc politiebureau. Nou niet echt bepaald reclame voor je club.
Uiteraard, maar het is aan de andere kant ook een kwestie van: niet verder nadenken dan je neus lang is.
Als je niks van de situatie weet, maar er wel over oordeelt, tja.. Dat ligt bij de mensen zelf. Geef mij maar een paar miljard, maar ik betwijfel over ik daardoor geen emoties meer heb..

De reden dat PSV zoiets moet doen, heeft gewoon te maken met de mensen die niet na willen denken. Dit is overigens niet de enigste discussie waarbij je met dat soort mensen te maken krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
Mosin schreef op woensdag 23 december 2015 @ 09:53:
[...]
Uiteraard, maar het is aan de andere kant ook een kwestie van: niet verder nadenken dan je neus lang is.
Als je niks van de situatie weet, maar er wel over oordeelt, tja.. Dat ligt bij de mensen zelf.
ik weet niet veel over de situatie, maar voldoende om daar over te kunnen oordelen. Dat je 's nachts om vier uur betrokken raakt bij een akkefietje, kan ik inkomen, dat de politie daarbij betrokken raakt ook. Dat de politie mogelijk - of in elk geval naar jouw idee - de verkeerde aanpakt, kan ik ook begrijpen. Dat je dan geïrriteerd en/of geëmotioneerd raakt, kan ik ook allemaal begrijpen. Dat is ons allemaal wel een keer overkomen toch?
Dat je dan je verzet bij arrestatie - wellicht vanuit emotie - is misschien begrijpelijk, maar al erg dom. Dat is namelijk op zich al een strafbaar feit. Maar wanneer je echt een sukkel bent en waar ik echt niets meer over de situatie hoef te weten om daar over te kunnen oordelen, is wanneer je als dat allemaal achter de rug is, in de cel de boel gaat lopen vernielen. Daar zijn echt geen excuses voor en kom je goed weg met slechts een boete. Dat je bij verzet bij arrestatie wegkomt met slechts een boete verbaast me eerlijk gezegd al.
Mosin schreef op woensdag 23 december 2015 @ 09:53:
[...]
De reden dat PSV zoiets moet doen, heeft gewoon te maken met de mensen die niet na willen denken. Dit is overigens niet de enigste discussie waarbij je met dat soort mensen te maken krijgt.
Ik wil gerust nadenken, maar de enige reden waarom PSV zoiets moet doen, is omdat je dat als werkgever niet kan accepteren dat een werknemer zoiets flikt, omdat hij daarmee het imago van de organisatie schaadt. Als betaald voetballer heb je ongelofelijk veel privileges, daartegenover wordt een heel klein beetje verwacht van je publieke gedrag, wanneer je die verwachting niet waar kunt maken, is het terecht dat je daarop wordt aangesproken en mogelijk ook voor wordt gestraft.

Overigens vind ik deze discussie niet zo enig en heb ik geen idee wie 'dat soort mensen' zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Uiteraard is het voor publieke figuren als voetballers, die één op één vereenzelvigd worden met hun broodheer, nodig op het fatsoen te bewaren.

Als ik de kroeg uitrol en ga knokken, komt niemand het te weten, en weet niemand waar ik werk.

Publieke figuren worden overal geschaduwd, gefilmd, etc., en dan weet je - als je IQ iets ruimer bemeten is dan de maat van je kiksen - dat je breed uitgemeten in de pers zult verschijnen.

Elke nitwit met een smartphone is dan ineens 'de media', en dan sta je er gekleurd op. En zo ook je werkgever.

Stevig aanpakken, intern, en dit op gepaste wijze in de media melden.

Eén van de meest geruchtmakende spelers wat exorbitante gedragingen betreft, is destijds ook niet te zuinig door de mangel gehaald in de pers.

En terecht.

Maar zolang niemand weet wat er precies is voorgevallen in Eindhoven, kan daar ook niemand echt over oordelen; ik neem aan dat PSV weet hoe de vork in de steel zit, en passende maatregelen neemt.

Het feit dat je het (neutrale) bevoegd gezag niet zijn werk laat uitvoeren, ook als je het er niet mee eens bent hoe dat gaat, wordt je niet in dank afgenomen. En is wat mij betreft in principe delictverzwarend.

[ Voor 18% gewijzigd door Ramzzz op 23-12-2015 12:53 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:01
Misschien kwam die wc pot wel in de korte hoek. :+

Maar als Zoet een partij de Bar Hari uit loopt te hangen mag Psv daar wat mee doen.

Net zoals dat iedereen altijd vind dat Feyenoord hun spelers die worden vrijgesproken dan maar zelf moet straffen. Omgekeerde wereld zo hè :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
Leon Zwiers schreef op woensdag 23 december 2015 @ 17:21:
Net zoals dat iedereen altijd vind dat Feyenoord hun spelers die worden vrijgesproken dan maar zelf moet straffen. Omgekeerde wereld zo hè :+
Weet je hoe ontzettend krom het is een speler te straffen die is vrijgesproken? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-10 13:24
offtopic:
Laat maar zitten ook. Piep.

[ Voor 79% gewijzigd door JanW op 23-12-2015 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Privé-aangelegenheden dien je privé te houden. Zowel bij de PSV-ers als de Ajacied vond het niet plaats tijdens hun dienstverband bij PSV respectievelijk Ajax. Lijkt mij dat het dus niet in het nieuws had mogen komen. Ook die spelers hebben recht op privacy in hun privé-leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:40

Niku

Alagaesii

Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2015 @ 20:02:
Privé-aangelegenheden dien je privé te houden. Zowel bij de PSV-ers als de Ajacied vond het niet plaats tijdens hun dienstverband bij PSV respectievelijk Ajax. Lijkt mij dat het dus niet in het nieuws had mogen komen. Ook die spelers hebben recht op privacy in hun privé-leven.
Die vlieger ging 15 jaar geleden op, nu iedereen een camera op zak heeft wens ik je veel succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BS en het zou me zwaar verbazen als daar ook geen clausule over in hun contracten staat. Dit is sowieso niet zomaar privé, ze begeven zich immers in de openbare ruimte. In hun geval heeft de werkgever wel degelijk last van dit gedrag en dat gaat echt niet alleen in de voetballerij op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:02
Niks privé aan, uitgaan in openbaar uitgaansgebied lijkt mij niet privé. Als ze zich gewoon gedragen is er niks aan de hand, maar volgens mij had zoet voor het eerst een biertje op hoezo, want die was aardig de weg kwijt.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niku schreef op woensdag 23 december 2015 @ 20:06:
[...]

Die vlieger ging 15 jaar geleden op, nu iedereen een camera op zak heeft wens ik je veel succes.
Volgens mij mag wie dan ook toch echt niet zo maar beelden van om het even wie dan ook publiceren, gold vroeger reeds en volgens mij nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2015 @ 22:15:
[...]

Volgens mij mag wie dan ook toch echt niet zo maar beelden van om het even wie dan ook publiceren, gold vroeger reeds en volgens mij nog steeds.
Regels ten opzichte van publiceren van beelden zijn inderdaad de afgelopen 15 jaar niet veranderd. Maar er is niets illegaals aan het publiceren van dit soort beelden. Wanneer jij besluit om je als een idioot in het openbaar te gedragen, dan is dat geheel voor je eigen risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

[...]

Dat is wel heel naïef. Alleen het Koninklijk Huis weet dat met de mediacode min of meer klaar te spelen.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:20

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Over dit onderwerp kan je erg veel lezen in het Foto & Video deel van GoT. Bescherming via portretrecht is zeer beperkt. In de openbare ruimte mag je gewoon vastgelegd worden, daar is geen enkele regel tegen. Het publiceren ligt iets gevoeliger, in beginsel mag het gewoon. Wil het onderwerp het niet dan kan hij tegen stribbelen, dan krijg je te maken met vraagstukken als commercieel gewin en/of beschadigen van persoon. Het eerste is in dit geval niet aan de orde, het tweede kan je over discussiëren. Middels jurisprudentie zal je tegen komen dat je meestal in het ongelijk gesteld wordt als je stomme dingen doet in de openbare ruimte, de redenatie is dat je had kunnen weten dat je vastgelegd ging worden. Dus als je dat niet wilt moet je dat niet doen.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:54
Tja van Gaal, zo gaat dat daar nu eenmaal. Misschien wel eens goed om dat publiekelijk zo aan te kaarten maar veranderen doe je het toch niet.
Ook in slechte tijden moet je daar zitten hoe zuur ook. Krijg je ook een aardige zakcent voor niet?

Ongelofelijk dat hij daar nog steeds zit. Denk het enige wat hem red, is de positie van zijn club in de competitie hoewel niet bovenaan. Denk als je er een killer spits neer zet dat hij dan al aardig uit de problemen is. Mata er dan achter. Rooney, Depay, Martial, het zijn de afgelopen maanden geen doelpunt makers

• Mosin
lateef schreef op woensdag 23 december 2015 @ 12:40:
[...]

ik weet niet veel over de situatie, maar voldoende om daar over te kunnen oordelen. Dat je 's nachts om vier uur betrokken raakt bij een akkefietje, kan ik inkomen, dat de politie daarbij betrokken raakt ook. Dat de politie mogelijk - of in elk geval naar jouw idee - de verkeerde aanpakt, kan ik ook begrijpen. Dat je dan geïrriteerd en/of geëmotioneerd raakt, kan ik ook allemaal begrijpen. Dat is ons allemaal wel een keer overkomen toch?
Dat je dan je verzet bij arrestatie - wellicht vanuit emotie - is misschien begrijpelijk, maar al erg dom. Dat is namelijk op zich al een strafbaar feit. Maar wanneer je echt een sukkel bent en waar ik echt niets meer over de situatie hoef te weten om daar over te kunnen oordelen, is wanneer je als dat allemaal achter de rug is, in de cel de boel gaat lopen vernielen. Daar zijn echt geen excuses voor en kom je goed weg met slechts een boete. Dat je bij verzet bij arrestatie wegkomt met slechts een boete verbaast me eerlijk gezegd al.

[...]

Ik wil gerust nadenken, maar de enige reden waarom PSV zoiets moet doen, is omdat je dat als werkgever niet kan accepteren dat een werknemer zoiets flikt, omdat hij daarmee het imago van de organisatie schaadt. Als betaald voetballer heb je ongelofelijk veel privileges, daartegenover wordt een heel klein beetje verwacht van je publieke gedrag, wanneer je die verwachting niet waar kunt maken, is het terecht dat je daarop wordt aangesproken en mogelijk ook voor wordt gestraft.

Overigens vind ik deze discussie niet zo enig en heb ik geen idee wie 'dat soort mensen' zijn...
Natuurlijk heeft hij een hele domme actie gemaakt door dat te doen. Alleen ben je er zelf niet bij geweest. Het klinkt misschien erg mieren neukerig, maar bij dit soort dingen is het belangrijk alles te weten. Als meneer Zoet wat gedronken had, ben ik het totaal met je eens dat hij ongelofelijk stom is geweest. Dan heeft hij zijn voorbeeld functie totaal niet begrepen. Hij kan ook denken dat ze hem onrecht aan hebben gedaan, waardoor hij totaal door het lint ging in de cel (geen legale reden om iets te slopen hoor :+ ).

En wat betreft het schaden van PSV zijn imago.. Ik ben zelf niet iemand die daarom direct PSV gaat aankijken. Dat het niet slim was, zijn we allebei wel eens. Helaas wordt er in mijn ogen vaak een beetje overdreven.

• Joster
Harribo schreef op donderdag 24 december 2015 @ 10:57:
Tja van Gaal, zo gaat dat daar nu eenmaal. Misschien wel eens goed om dat publiekelijk zo aan te kaarten maar veranderen doe je het toch niet.
Ook in slechte tijden moet je daar zitten hoe zuur ook. Krijg je ook een aardige zakcent voor niet?

Ongelofelijk dat hij daar nog steeds zit. Denk het enige wat hem red, is de positie van zijn club in de competitie hoewel niet bovenaan. Denk als je er een killer spits neer zet dat hij dan al aardig uit de problemen is. Mata er dan achter. Rooney, Depay, Martial, het zijn de afgelopen maanden geen doelpunt makers
Ik denk dat ze bij United inzien dat een andere manager niet direct gaat helpen.

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:35

PauseBreak

derp!

Joster schreef op donderdag 24 december 2015 @ 11:57:
[...]

Ik denk dat ze bij United inzien dat een andere manager niet direct gaat helpen.
De resultaten helpen natuurlijk ook. Ondanks dat hij een selectie heeft waarin al te lang niet was geïnvesteerd, zeker voor Premier League begrippen, doet hij het gewoon best goed. Het is vaak niet om aan te gluren, maar dat komt ook doordat bepalende spelers vaak niet thuis geven op momenten dat ze er moeten staan.

Nee, merp!

• Joster
PauseBreak schreef op donderdag 24 december 2015 @ 12:09:
[...]

De resultaten helpen natuurlijk ook. Ondanks dat hij een selectie heeft waarin al te lang niet was geïnvesteerd, zeker voor Premier League begrippen, doet hij het gewoon best goed. Het is vaak niet om aan te gluren, maar dat komt ook doordat bepalende spelers vaak niet thuis geven op momenten dat ze er moeten staan.
Tegelijk heeft Louis mogen investeren in die selectie en dat is nou ook niet echt mega geslaagd. Het elftal mist balans en een aantal echt goede spelers (pure spits, centrale verdediger sowieso). Maar goed, dat is ook meteen de reden dat een andere manager het niet (veel) beter zou doen..

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Joster schreef op donderdag 24 december 2015 @ 12:13:
[...]

Tegelijk heeft Louis mogen investeren in die selectie en dat is nou ook niet echt mega geslaagd. Het elftal mist balans en een aantal echt goede spelers (pure spits, centrale verdediger sowieso). Maar goed, dat is ook meteen de reden dat een andere manager het niet (veel) beter zou doen..
Dat klopt, maar het probleem dat iedere manager gaat hebben is dat er simpelweg te lang niet is geïnvesteerd. Ja, LvG heeft veel geld uit mogen geven, maar dat is maar naar een paar spelers gegaan, waarvan eigenlijk alleen Martial zijn meerwaarde regelmatig laat zien. Daarnaast zijn er nog een aantal spelers (Mata, Rooney bijv.) die niet (meer) hun oude niveau halen en hebben ze te kampen met behoorlijk wat blessures.
Dat bedoel ik dus ook met dat er te lang niet is geïnvesteerd in het elftal. De selectie is gewoon niet meer breed genoeg. Ze zullen dus ook wel moeten investeren in de winter willen ze bovenaan mee blijven draaien. En dat lukt een andere trainer dan LvG ook niet.

Nee, merp!

• Joster
PauseBreak schreef op donderdag 24 december 2015 @ 12:22:
[...]

Dat klopt, maar het probleem dat iedere manager gaat hebben is dat er simpelweg te lang niet is geïnvesteerd. Ja, LvG heeft veel geld uit mogen geven, maar dat is maar naar een paar spelers gegaan, waarvan eigenlijk alleen Martial zijn meerwaarde regelmatig laat zien. Daarnaast zijn er nog een aantal spelers (Mata, Rooney bijv.) die niet (meer) hun oude niveau halen en hebben ze te kampen met behoorlijk wat blessures.
Dat bedoel ik dus ook met dat er te lang niet is geïnvesteerd in het elftal. De selectie is gewoon niet meer breed genoeg. Ze zullen dus ook wel moeten investeren in de winter willen ze bovenaan mee blijven draaien. En dat lukt een andere trainer dan LvG ook niet.
Eens hoor :)

Dit vond ik overigens nog wel een grappige: https://twitter.com/TSBible/status/675008444672397313

• lateef
Mosin schreef op donderdag 24 december 2015 @ 11:37:
[...]
Natuurlijk heeft hij een hele domme actie gemaakt door dat te doen. Alleen ben je er zelf niet bij geweest. Het klinkt misschien erg mieren neukerig, maar bij dit soort dingen is het belangrijk alles te weten.
Je kan proberen iets recht te lullen wat krom is, maar het blijft toch echt krom. En je hoeft er echt niet bij geweest te zijn om over een deel van het gebeuren een oordeel te hebben.

Ze zijn bij een akkefietje betrokken geweest en daar is de politie bij betrokken geweest. Daar ben ik niet bij geweest en daar heb ik geen oordeel over. Maar vanaf het moment dat de politie besluit dat ze ingerekend moeten worden, hoef je daar niet bij geweest te zijn om er over te kunnen oordelen. Terecht of onterecht, de politie, zoals eerder aangehaald het neutrale en bevoegde gezag, besloot ze aan te houden. De politie is niet onfeilbaar, maar we leven niet in een politiestaat. Op dat moment laat je de politie gewoon haar werk doen en is het aan de officier van justitie om over het geheel te oordelen. Wanneer je je verzet bij arrestatie zit je, ongeacht de situatie, fout. Wanneer je vervolgens de boel in de cel sloopt, ga je natuurlijk helemaal te ver. Of er nu wel of geen alcohol in het spel is en of je nu wel of niet van mening bent of je onrecht is aangedaan.
Mosin schreef op donderdag 24 december 2015 @ 11:37:
[...]
En wat betreft het schaden van PSV zijn imago.. Ik ben zelf niet iemand die daarom direct PSV gaat aankijken. Dat het niet slim was, zijn we allebei wel eens. Helaas wordt er in mijn ogen vaak een beetje overdreven.
Je hoeft PSV daar ook niet direct op aan te kijken, maar hoe je het wendt of keert, PSV lijdt door zo'n actie wel imagoschade, die imagoschade hoeft niet groot te zijn en dat kan jij overdreven vinden, maar dat is wel (helaas?) de realiteit.

---

overigens
Leon Zwiers schreef op woensdag 23 december 2015 @ 17:21:
Misschien kwam die wc pot wel in de korte hoek. :+

Maar als Zoet een partij de Bar Hari uit loopt te hangen mag Psv daar wat mee doen.

Ik weet niet of je de situatie van Feyenoord er bij moet betrekken, maar wie ze van mij wel mag bestraffen - en vanuit een ander perspectief beredeneert? De KNVB. En dan vanuit het perspectief van de voetbalsupporter. De KNVB eigent zich - enigszins twijfelachtig - allerlei rechten toe voor het uitsluiten van supporters door gedragingen niet alleen in het stadion, maar ook rond een voetbalwedstrijd. Als je het gedrag van Lestienne en zeker Zoet zou doorvoeren naar dat perspectief, zou een boete en een stadionverbod toch wel op zijn plaats zijn. Drie jaar geen voetbalstadions bezoeken of deelnemen aan activiteiten van de KNVB, dat is namelijk wat je als gewone voetbalsupporter krijgt als je je zo gedraagt…

Extra zuur voor PSV (en haar supporters) is dat die supporters juist die dag een mooie actie hadden om aan te geven dat 'voetbal kijken geen misdaad is', een terechte actie, maar wel extra zuur om te zien dat juist dan de spelers zich misdragen...

En…
Gonadan schreef op donderdag 24 december 2015 @ 08:44:
[...]
Wil het onderwerp het niet dan kan hij tegen stribbelen, dan krijg je te maken met vraagstukken als commercieel gewin en/of beschadigen van persoon. Het eerste is in dit geval niet aan de orde, het tweede kan je over discussiëren. Middels jurisprudentie zal je tegen komen dat je meestal in het ongelijk gesteld wordt als je stomme dingen doet in de openbare ruimte, de redenatie is dat je had kunnen weten dat je vastgelegd ging worden. Dus als je dat niet wilt moet je dat niet doen.
Van het eerste kan natuurlijk ook sprake zijn, de maker kan hier zeker wel commercieel gewin van maken, maar de vrije nieuwsgaring gaat in dit soort gevallen wel boven het portretrecht. Het tweede punt ligt inderdaad wat genuanceerder. Van het beschadigen van een persoon is sprake wanneer de persoon niet schuldig is aan hetgeen is vast gelegd, bijvoorbeeld wanneer er een foto van je wordt gemaakt wanneer je je kinderen bij het schoolplein afhaalt en die foto wordt gebruikt bij een artikel over kinderlokkers. Wanneer je met je stomme/zatte kop je misdraagt in het openbaar, dan beschadig je jezelf. Wanneer dat vastgelegd wordt, heb je alleen de pech dat dat wat sneller verspreid…

[ Voor 40% gewijzigd door lateef op 24-12-2015 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:19
Volgens de telegraaf zijn Ryan Donk en Ricardo van Rhijn op weg naar Galatasaray.

Zou mooi zijn voor van Rhijn want bij Ajax heeft hij sinds Tete geen toekomst meer.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Ik las dat Galatasaray 3.5 miljoen over had voor van Rhijn. Hoe komen ze bij dat bedrag? Verder logisch als van Rhijn vertrekt. Geen speeltijd bij Ajax. Geen idee of hij bij Galatasaray ineens basisspeler zou worden.

[ Voor 42% gewijzigd door JST94 op 25-12-2015 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van Rhijn was in zijn eerste seizoen beter dan Tete in zijn eerste jaar (dit seizoen). Daarna wat weggezakt, maar hij kan het dus wel. Voetballend veel meer aanwezig, een hele fijne trap. Tete is een pure balafpakker en van een moderne back wordt meer verwacht.

Het is moeilijk bij Ajax als rechtsback, ook Van der Wiel is er weggehoond en de pispaal geworden, dat vond ik echt een Ajax-back en NLs elftal-back. Nu speelt ie te weinig om nog zijn topniveau te halen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2015 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
JST94 schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 10:53:
Ik las dat Galatasaray 3.5 miljoen over had voor van Rhijn. Hoe komen ze bij dat bedrag? Verder logisch als van Rhijn vertrekt. Geen speeltijd bij Ajax. Geen idee of hij bij Galatasaray ineens basisspeler zou worden.
Lijkt me ook best raar of er moeten heel erg slechte backs rond rennen bij Galatasaray. Grosskreutz gaat weg, maar mag ook niet spelen vanwege fouten in zijn contract. Tenminste als ik VI mag geloven.
Grosskreutz kan wel op meerdere posities uit de voeten, heeft meer ervaring en is een hele harde werker.. Je zou v. Rhijn toch niet als vervanger willen halen, lijkt me :/

Aan de ene kant weet je natuurlijk niet hoe hij het gaat doen. Galatasaray zou op het eerste gezicht toch een beter team dan Ajax moeten hebben. Podolski en Sneijder zijn er al 2, maar de rest is me heel eerlijk gezegd niet bekend :+

[ Voor 14% gewijzigd door Mosin op 25-12-2015 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:16
Mosin schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 11:09:
[...]

Lijkt me ook best raar of er moeten heel erg slechte backs rond rennen bij Galatasaray. Grosskreutz gaat weg, maar mag ook niet spelen vanwege fouten in zijn contract. Tenminste als ik VI mag geloven.
Grosskreutz kan wel op meerdere posities uit de voeten, heeft meer ervaring en is een hele harde werker.. Je zou v. Rhijn toch niet als vervanger willen halen, lijkt me :/

Aan de ene kant weet je natuurlijk niet hoe hij het gaat doen. Galatasaray zou op het eerste gezicht toch een beter team dan Ajax moeten hebben. Podolski en Sneijder zijn er al 2, maar de rest is me heel eerlijk gezegd niet bekend :+
Ze hadden dacht ik ook nog een goede turkse spits.
Ik volg de wedstrijden van Ajax niet actief, maar nav die lastste EL wedstrijd waarin van Rijn een basisplaats had, is het een kwestie van inpakken en wegwezen.

Anderzijds zou je hem kunnen houden, aangezien het toch altijd een goede speler was en Tete misschien in het centrum gebruiken?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Bossie schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 12:21:
[...]
Anderzijds zou je hem kunnen houden, aangezien het toch altijd een goede speler was en Tete misschien in het centrum gebruiken?
Lijkt mij voor het Nederlands Elftal een leuke oplossing. Karsdorp - Tete - de Vrij - Kongolo/Riedewald - Willems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Yilmaz, de spits van Turkije geloof ik.
En Inan, middenvelder die ook wel redelijk goed is.
Gala is wel van een hoger niveau als Ajax.
Prima oplossing voor Van Rhijn als hij daar wel aan spelen toe komt.

En Tete zou inderdaad ook centraal kunnen door z'n goede manier van verdedigen, dat werd afgelopen wedstrijd ook al even geprobeerd maar dan heeft hij wel z'n lengte tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 01:29
Spelen bij de top van Turkije is beter dan banken in Nederland maar ik vraag me af of Galatasaray wel zo'n veel hoger niveau heeft. Ik denk niet dat PSV er van zou verliezen. Probleem met Ajax is dat ze Europees totaal niet weerbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Bossie schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 12:21:
[...]

Ze hadden dacht ik ook nog een goede turkse spits.
Ik volg de wedstrijden van Ajax niet actief, maar nav die lastste EL wedstrijd waarin van Rijn een basisplaats had, is het een kwestie van inpakken en wegwezen.

Opzich is dat wel een oplossing, maar ik denk dat het voor iedereen beter is dat hij lekker naar Turkije gaat. Hij kan daar ook nog heel veel ervaring opdoen en samen met enige top spelers samen een potje ballen.
D-e-n schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 12:58:
Spelen bij de top van Turkije is beter dan banken in Nederland maar ik vraag me af of Galatasaray wel zo'n veel hoger niveau heeft. Ik denk niet dat PSV er van zou verliezen. Probleem met Ajax is dat ze Europees totaal niet weerbaar zijn.
Naja, het mag geen excuus zijn. Ajax ziet er in de Eredivisie nu ook niet erg goed uit. Het is meer winnen met geluk, dan winnen met dikke overtuiging van kwaliteit. Het is dat er weinig weerbare teams in Nederland zelf zijn. De teams die wel weerstand kunnen geven of een goede dag hebben, verslaan Ajax.
PSV verliest ook, alleen zij hebben geen kwaliteit tekort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
D-e-n schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 12:58:
Gala is wel beter dan Fener, daar waar Ajax niet van wint.
Maar dat zegt meer over Ajax dan over Fener of Gala.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Mosin schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 15:42:
[...]
Naja, het mag geen excuus zijn. Ajax ziet er in de Eredivisie nu ook niet erg goed uit. Het is meer winnen met geluk, dan winnen met dikke overtuiging van kwaliteit. Het is dat er weinig weerbare teams in Nederland zelf zijn. De teams die wel weerstand kunnen geven of een goede dag hebben, verslaan Ajax.
PSV verliest ook, alleen zij hebben geen kwaliteit tekort.
Kom op, Ajax speelt niet iedere wedstrijd goed inderdaad, maar PSV legt net zo'n waardeloze potten op tafel. Als je altijd wint met geluk sta je niet bovenaan met zo'n doelsaldo. Europees is het waardeloos inderdaad, maar in de competitie staat Ajax verdiend bovenaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
PauseBreak schreef op donderdag 24 december 2015 @ 12:22:
[...]

Dat sommige spelers hun niveau vaak niet halen komt denk ik ook omdat zo zoals Rooney te vaak op een andere positie moeten spelen of een type spel moeten spelen welke ze niet gewend zijn.
Hij heeft in anderhalf jaar tijd absurd veel geld mogen uitgeven, toch wel een dusdanige hoeveelheid dat er wel meer verwacht had mogen worden.
Daarnaast is het niet alsof hij slechts een paar spelers heeft kunnen halen. Als je naar de huidige basis 11 kijkt en naar de basis 11 van zijn voorganger dan is grootste gedeelte daarvan toch wel nieuw.
Maar een te groot deel van deze spelers voegt niets toe.

Een nieuwe trainer lost niets op omdat deze ook nieuwe spelers wil halen, terwijl je in de afgelopen 18 maanden al voor flink wat geld nieuwe spelers hebt gehaald. En een groot deel van de transfer waarde van deze spelers is sinds ze bij United zijn alweer verdampt.

Het niet ontslaan van v Gaal is denk ik ook deels uit trots. Hij is met veel bombarie binnen gehaald en zijn voorganger is ook al vroegtijdig vertrokken. Ze willen niet het type club zijn welke om de haverklap de trainer eruit gooit.

Kan er natuurlijk ook mee te maken hebben dat de persoon die ze op het oog hadden als vervanger al een club gevonden heeft (Ancelotti) of pas in de zomer beschikbaar is (Guardiola).
Had er zelf wel graag Ancelotti gezien.

[ Voor 12% gewijzigd door Deadsy op 25-12-2015 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Aghanim schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 16:35:
[...]

Kom op, Ajax speelt niet iedere wedstrijd goed inderdaad, maar PSV legt net zo'n waardeloze potten op tafel. Als je altijd wint met geluk sta je niet bovenaan met zo'n doelsaldo. Europees is het waardeloos inderdaad, maar in de competitie staat Ajax verdiend bovenaan.
Nee, oke. PSV speelt hoogstwaarschijnlijk erg laks dan? PSV wint van ManU en Ajax niet eens van een onbekende club. Ik vind het maar heel raar dan. Onderling valt het verschil toch heel erg mee. Heeft het dan met Europese druk te maken? Opzich zou ik dat juist niet verwachten van Ajax zijn spelers groep, omdat een aantal toch ambities hebben..

Natuurlijk heeft PSV wel kwaliteit meer op Europees gebied, maar ergens moet Ajax dan toch wel op niveau mee kunnen spelen? Tegen Fener hadden ze wel kunnen winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Mosin schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 22:22:
[...]

Nee, oke. PSV speelt hoogstwaarschijnlijk erg laks dan? PSV wint van ManU en Ajax niet eens van een onbekende club. Ik vind het maar heel raar dan. Onderling valt het verschil toch heel erg mee. Heeft het dan met Europese druk te maken? Opzich zou ik dat juist niet verwachten van Ajax zijn spelers groep, omdat een aantal toch ambities hebben..

Natuurlijk heeft PSV wel kwaliteit meer op Europees gebied, maar ergens moet Ajax dan toch wel op niveau mee kunnen spelen? Tegen Fener hadden ze wel kunnen winnen.
Was de afgelopen toch ook zo bij Ajax. Tegen echte top ploegen spelen ze top en ze laten het liggen tegen de clubs waar ze gewoon moeten winnen of clubs die gelijk zijn qua niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

Deadsy schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 00:01:
[...]

Was de afgelopen toch ook zo bij Ajax. Tegen echte top ploegen spelen ze top en ze laten het liggen tegen de clubs waar ze gewoon moeten winnen of clubs die gelijk zijn qua niveau.
Erg he.Dat is gewoon een mentaliteitsprobleem.
Daar zou je je als Ajax en beroepsvoetballers toch kapot voor moeten schamen. :N

★ What does that mean? ★

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
MrMonkE schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 00:05:
[...]

Erg he.Dat is gewoon een mentaliteitsprobleem.
Daar zou je je als Ajax en beroepsvoetballers toch kapot voor moeten schamen. :N
Nee. Dat is kwaliteit en ervaring. Je mist de kwaliteit en de ervaring om elke week op dat niveau te presteren. Net zo goed als Utrecht wel van Ajax kan winnen maar niet elke week zijn wedstrijden winnen kan.

Denken dat het een mentaliteitsprobleem probleem is is wat mij betreft ook één van de aspecten van het probleem. Dat suggereert namelijk dat er met dezelfde spelers meer mogelijk zou moeten zijn en dat is volgens mij niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:07

Vos

AFCA

Dat is altijd de vraag toch? Presteerde de ploeg die wedstrijd bovenmaats of is dat het niveau wat je kan nastreven en probeert te halen? Dat weet je nooit echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:24

Shabbaman

Got love?

Mentaliteit is een breed begrip. Alles wat niet fysiek is, is mentaal...

Van Gaal kon op het WK zijn spelers met een duidelijke instructie het veld in sturen. Hiddink hoopte vervolgens dat diezelfde spelers het op het veld zelf wel konden regelen. Als spelers een duidelijke taakstelling hebben, dan kunnen ze daar invulling aan geven. Komen spelers in situaties waar ze geen ervaring mee hebben (lees: iedere Europese wedstrijd) dan wordt het ineens lastig. Voor een deel is dat coaching, een deel kwaliteit, en een deel motivatie. Ik heb wel vaak het idee dat een team door de coach met verkeerde instructies het veld op gestuurd wordt. Dat lijkt me voor de spelers toch niet echt motiverend.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinG
Mosin schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 22:22:
[...]

Ajax heeft voorgaande jaren ook van clubs als United, City en Barcelona gewonnen. Dus dat PSV nu van United wint (wat ook belabberd draait) zegt verder weinig. Ajax laat het gewoon te vaak liggen tegen clubs als Molde, Rapid Wien en Steaua Boekarest..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
MarvinG schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 10:56:
[...]

Ajax heeft voorgaande jaren ook van clubs als United, City en Barcelona gewonnen. Dus dat PSV nu van United wint (wat ook belabberd draait) zegt verder weinig. Ajax laat het gewoon te vaak liggen tegen clubs als Molde, Rapid Wien en Steaua Boekarest..
We hebben het toch over nu..?
In die ''eerdere'' jaren had Ajax volgens mij ook wel wat meer kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Shabbaman schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 09:57:
Mentaliteit is een breed begrip. Alles wat niet fysiek is, is mentaal...

Van Gaal kon op het WK zijn spelers met een duidelijke instructie het veld in sturen. Hiddink hoopte vervolgens dat diezelfde spelers het op het veld zelf wel konden regelen. Als spelers een duidelijke taakstelling hebben, dan kunnen ze daar invulling aan geven. Komen spelers in situaties waar ze geen ervaring mee hebben (lees: iedere Europese wedstrijd) dan wordt het ineens lastig. Voor een deel is dat coaching, een deel kwaliteit, en een deel motivatie. Ik heb wel vaak het idee dat een team door de coach met verkeerde instructies het veld op gestuurd wordt. Dat lijkt me voor de spelers toch niet echt motiverend.
Het mislopen van de kwalificatie heeft naar mijn inziens voornamelijk met twee dingen te maken, namelijk persoonlijke fouten en de beperkte beschikbaarheid van Robben. Uiteraard heeft van Gaal hier ook de team prestatie gemaximaliseerd.

Wat Ajax betreft, de godenzonen uit Amsterdam zijn tegenwoordig grijze europese middenmoot en hebben het bijzonder lastig tegen tegenstanders die verdedigend spelen maar kunnen tegen aanvallende tegenstanders nog wel eens verrassen. Aangezien het Ajax systeem voor geen enkele tegenstander een verrassing kan zijn, weet je hoe je tegenstanders zich zullen opstellen, omdat geen enkele ploeg vrijwillig in het mes gaat lopen ;)

Ajax heeft altijd talentvolle spelers gehad, en momenteel lopen er ook een paar jongens rond met potentie, echter zullen deze bij het huidige Ajax snel uitgeleerd zijn en waarschijnlijk de club redelijk snel verlaten om in het buitenland wekelijks het maximale moeten te geven en zich daardoor verder ontwikkelen.

Tenminste dat hoop ik, persoonlijk zie ik liever dat een Klaassen / Tete zich in het buitenland verder ontwikkelen in sterke competities, dan af en toe een wedstrijdje te moeten spelen in de EL.
Daaruit zal ook blijken of het echt talenten zijn, Ajax had in het verleden talenten van het kaliber Isco, maar tegenwoordig faalt het merendeel dat naar het buitenland vertrekt.

Dit omdat ik voornamelijk meer een Oranje fan ben dan een Ajax fan ;) Sowieso, je moet wel een enorme Ajax fan zijn als je de EL wedstrijden hebt uitgekeken met dat inspiratieloze trage positie spel van hun :/
Dat systeem is waarschijnlijk de voornaamste reden dat ze tegen vooraf gelijkwaardige of zwakkere ingeschatte tegenstanders toch punten laten liggen. Echter is dit niet iets nieuws en je mag toch verwachten dat de Boer naar 4 jaar toch een "plan B" zou hebben ;)

Misschien moet Ajax eens lering trekken van PSV/Oranje tijdens het WK en een paar bepalende oudere spelers aanschaffen die het tevens het verschil kunnen maken. Het gerucht gaat dat ze het financieel zouden kunnen, of zouden in Amsterdam de financiële belangen groter zij dan de voetballende belangen :+

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Vos schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 09:11:
Dat is altijd de vraag toch? Presteerde de ploeg die wedstrijd bovenmaats of is dat het niveau wat je kan nastreven en probeert te halen? Dat weet je nooit echt.
Jawel. Als je het niveau vaker niet dan wel haalt is dat kennelijk je niveau niet. Of wil jij beweren dat Utrecht en NEC het niveau van Ajax en resp. Feyenoord zouden kunnen halen?
Bossie schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 11:49:
[...]
Het mislopen van de kwalificatie heeft naar mijn inziens voornamelijk met twee dingen te maken, namelijk persoonlijke fouten en de beperkte beschikbaarheid van Robben.
Ook in de wedstrijden waarin Robben (en de meeste andere spelers) er wel waren presteerde Oranje slecht. Dat heeft dus alles met coaching en opstelling te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Ervaring kan inderdaad geen kwaad. Ze hebben Heitinga al, maar die speelt amper tot niet..
Je wilt voor resultaat gaan en dat haal je bij Ajax er niet heel vaak uit. PSV heeft dat juist wel naar mijn inziens, ook omdat zij goede spelers aankopen en eigen talenten rond hebben lopen.

Ik zou het toch prettig vinden om Guardado naast me te hebben staan. Als jij het niet fixt, doet hij het wel. Als verdediger heb je ook wat meer rust en concentratie lijkt me.

Ajax is wel regelmatig kampioen geworden de laatste jaren, maar je zou nu wel stappen vooruit verwachten. Probeer eens voor de dubbel te gaan of over 3 jaar een team hebben staan, dat wel kan overwinteren. Je kunt als fan toch ook niet naar dit blijven kijken? Nu hebben ze 1 jaar niks gewonnen en direct is iedereen in de zeik. Misschien laat dat zien hoe ze er zelf tegen over staan.

Ik hoop juist dat Ajax stappen vooruit gaat maken! Het kan wel, maar je moet het ook willen als club zijnde.

[ Voor 6% gewijzigd door Mosin op 26-12-2015 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinG
Ik hoop ook dat Ajax stappen gaat maken en straks een leuk team heeft staan voor in Europa. Dan moeten er inderdaad wel 1 of 2 types als Guardado bijkomen. Al die jonge talenten is leuk, maar te mager voor Europees succes. En vraag me af of het lukt om een team 3 jaar bijeen te houden, worden altijd wel spelers weggeplukt door clubs met meer geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Napoli schijnt nog altijd interesse te hebben in Klaassen nadat 20 miljoen werd afgewezen. Zo beslissend is hij niet, voor 20+ miljoen moet je hem gewoon laten gaan.
Voor 25 miljoen moet je dat toch gewoon accepteren en heb je geld zat om dat te investeren, al hebben ze dat sowieso wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

D-e-n schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 12:07:
Jawel. Als je het niveau vaker niet dan wel haalt is dat kennelijk je niveau niet. Of wil jij beweren dat Utrecht en NEC het niveau van Ajax en resp. Feyenoord zouden kunnen halen?
Jij beschrijft het gemiddelde, Vos doelt op potentie. Gemiddelde over langere tijd kan een aardige indicator voor potentie zijn, maar is niet alles bepalend.

In die zijn heeft Vos wel gelijk, dat het er niet vaak genoeg uit komt kan ook door andere factoren komen dan een gebrek aan potentie. Ingezakte mentaliteit, een coach die steevast zijn systeem wil hebben, gebrek aan vertrouwen, te weinig ervaring, noem maar op.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Potentie is een lange termijn verhaal. Uiteindelijk zitten er op een termijn van jaren en jaren in meerdere Nederlandse ploegen spelers die wellicht in de top mee zouden kunnen maar met name bij Ajax schijnen ze soms te denken dat dat dan ook dit seizoen kan. En dat is dus kul. Daar is die ploeg gewoon te onervaren voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

offtopic:
Ik laat de poging tot gekleurde clubdiscussie even voor wat het is, dat voegt niets toe. :)

Uiteraard kan het jaren kosten om alle potentie van een speler tot uiting te laten komen. Dat neemt niet weg dat er ook spelers en/of teams zijn waarvan je onderhand mag verwachten dat er wel meer uit komt dan soms gebeurt. Als je dan teams, waarvan een aantal spelers al langer samen spelen, op mentaliteit en basistechniek door het ijs ziet zakken dan vraag je je toch af hoe dat komt. Vaak hebben ze te veel laten zien om het niveau niet te hebben, maar toch lukt het niet er te staan als het moet.

Ajax schijnt pogingen te doen om Traoré te huren met optie tot koop. Bij Vitesse deed hij het niet verkeer, maar hij wilde natuurlijk eigenlijk gewoon naar Chelsea. Maar ja, mocht het lukken heb je tenminste wel weer nog een aanvaller.

Wat ik dan schrijnend vind is (ja ik rant er vaker over) dat ze wéééééér een speler willen halen voor een positie waar hij niet voor 'gemaakt' is. Een citaat van vorig seizoen:
Toen ik bij Vitesse kwam speelde ik veelal aan de rechterzijkant. Sinds enkele maanden zet de manager me in de spits. Het gaat best goed, maar eigenlijk ben ik een middenvelder. Een aanvallende middenvelder met scorend vermogen. Ik hoop op een dag ook op die positie door te breken. Niet dat ik er slechter van word: in de afgelopen anderhalf jaar heb ik geleerd op drie posities te spelen. Dat neem ik mee in de rest van mijn loopbaan.
Om er dan waarschijnlijk na een paar maanden achter te komen dat het toch niet ideaal is, hem maar weer te passeren voor een andere niet bewezen spitsaanvaller en het riedeltje opnieuw te beginnen. :F

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Ik heb medelijden met de Twente fans, vooral als zo'n mafkees in je team speelt:
http://www.fcupdate.nl/vo...praken-aanvoerder-ziyech/
Zegt toch alweer genoeg over zo'n kerel.

[ Voor 16% gewijzigd door Mosin op 03-01-2016 23:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
Mosin schreef op zondag 03 januari 2016 @ 23:53:
Ik heb medelijden met de Twente fans, vooral als zo'n mafkees in je team speelt:
http://www.fcupdate.nl/vo...praken-aanvoerder-ziyech/
Ik heb het stukje gelezen en ik vind niet dat hij echt iets verkeerds zegt.
Het probleem voor de supporters is dat hij dingen zegt die hun eigenlijk niet willen horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Deadsy schreef op zondag 03 januari 2016 @ 23:59:
[...]

Ik heb het stukje gelezen en ik vind niet dat hij echt iets verkeerds zegt.
Het probleem voor de supporters is dat hij dingen zegt die hun eigenlijk niet willen horen.
Dit is meer algemeen over het breken van het protocol en de kritiek van supporters over zijn openlijke wil tot een vertrek, men valt meer over specifieke uitingen vermoed ik:
,,We hebben een jonge ploeg, natuurlijk'', zegt hij. ,,En ik snap dat sommige spelers worstelen met hun motivatie zelfvertrouwen. Maar soms zie ik ze fouten maken en denk ik: Leren jullie wel?"

Hij vervolgt: ,,Afspraken worden soms helemaal niet nagekomen. Simpele combinaties lopen dood. Het voetbal wordt steeds minder. Ik voel me gedwongen steeds dezelfde spelers op te zoeken. Mokotjo en Cabral vooral. Ik voel dat ik stilsta. Ik wil verder.''

Er is nog veel meer aan de hand bij Twente dan naar buiten is gekomen'', zegt hij in het gesprek met de krant. ,,Zelfs Guardiola of Mourinho had dit niet meer aan de praat gekregen. Volgslagen belachelijk dat hij is ontslagen. Het is nog veel slechter geworden. Dat heb ik al gezegd tegen Van Leeuwen (de technisch-directeur, red). Die zei dat hij het ook niet had gewild. Maar ja..je kunt A zeggen en B denken.''

Niet geliefd
Ziyech wilde destijds zijn aanvoerdersband inleveren, maar het bestuur vroeg hem dat niet te doen. ,,Heb ik mee ingestemd. Maar ik besloot wel: ik vertrek.'' Dat hij dat openlijk meerdere keren uitsprak is hem niet in dank afgenomen. Hij beseft dat een aanvoerder positiviteit moet uitstralen. ,,Maar ik was er helemaal klaar mee. Als mensen daar moeite mee hebben, interesseert me dat niet. Sindsdien ben ik niet meer geliefd bij de fans. Het zal wel.''

Munsterman knuffelde je als beste vriend'
De middenvelder zegt nu al weinig mensen te gaan missen bij FC Twente. 'Wat spelers, de materiaalman. Van het bestuur niemand. Munsterman knuffelde je alsof hij je beste vriend was. Maar even later knuffelde hij een volgende beste vriend. En daarna weer een volgende. Toen de shit uitkwam, was-ie weg. Van Van der Laan (voormalig rechterhand en opvolger Munsterman, red.) kreeg je soms een hand. Verder zag of hoorde je hem niet. Dat gold voor het hele bestuur.'
Dit is toch wel iets meer. Als het 10 jaar terug is en inmiddels je carriere ondanks deze 'teleurstelling' goed op hent weten te pakken is het anders wat, maar als nog speler van Twente en bovendien aanvoerder keer je je toch aardig tegen je nog altijd eigen club, en spelers.

En er is nog helemaal geen sprake van een transfer, op een gerucht van Schalke na. Hij gaat dus mee met de selectie op trainingskamp. Dat loopt ook niet echt lekker meer na dergelijke uitspraken lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lateef
Mosin schreef op zondag 03 januari 2016 @ 23:53:
Wat zegt dat dan? Naar mijn idee niet meer dan dat hij het - terecht - niet eens is met het beleid bij Twente en dat hij - terecht - weg wilt bij Twente en daar open en eerlijk over is.

Dat zijn inderdaad geen dingen die supporters willen horen, maar die zijn over het algemeen niet op enige objectiviteit te betrappen. En daarnaast hebben ze niet de belangen die een speler over het algemeen wel heeft. Je kan je afvragen of het netjes is, zoals hij het nu speelt, maar ja, netjes wordt er bij Twente sowieso nauwelijks gespeeld. Iets met zaaien en oogsten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Of hij dit nu zegt of niet, de kans dat hij deze maand vertrekt is vrij groot.

Bij bepaalde dingen vind ik het juist goed dat hij dit nu zegt en niet pas over 10 jaar of over x aantal maanden als hij bij een andere club zit.
Deze dingen moeten gezegd worden en nu heeft dit echt impact.

Dat hij de regels breekt door het niet eerst door de club te laten goedkeuren is minder maar kan ik ook begrijpen.
Want zoals ik al zei, ik vind dat dit juist nu gezegd moet worden en als je het dan volgens de regels doet zal het pas over een tijdje naar buiten komen en dan zal het veel minder impact hebben.

Zoals Lateef al zegt zijn de supporters verre van objectief en hebben hun ervoor gezorgd dat Schreuder weg moest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:14
Leuk he, profvoetballer zijn? Je mag niks zeggen, je mag niks doen. Voetbal is een commerciële machine geworden en de spelers zijn slaven die bevelen moeten opvolgen. Tja, je moet het maar willen. Dan maar geen miljoenen, maar wel mijn waardigheid als mens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
chim0 schreef op maandag 04 januari 2016 @ 05:09:
Leuk he, profvoetballer zijn? Je mag niks zeggen, je mag niks doen. Voetbal is een commerciële machine geworden en de spelers zijn slaven die bevelen moeten opvolgen. Tja, je moet het maar willen. Dan maar geen miljoenen, maar wel mijn waardigheid als mens.
Jij denkt dat het alleen profvoetballers niet in dank wordt afgenomen als ze publiekelijk negatief zijn over hun werkgever?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
chim0 schreef op maandag 04 januari 2016 @ 05:09:
Wat wil je hiermee zeggen? Dit is niet specifiek voor de voetbal branch maar geldt voor elk dienstverband. Geen enkele werkgever vindt het leuk om in de media door zijn eigen medewerkers door het slijk gehaald te worden.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Het is toch heel simpel allemaal? Op deze manier maakt hij zich onmogellijk dus mocht Twente ondanks het financiële gewin nog de illusie hebben dat hij ze misschien nog kan redden na de winterstop dan is die deur vast dicht. Heeft hij ook Raiola of zo? :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vitesse-trainer Peter Bosz per direct naar Maccabi Tel Aviv. Ongelukkig zo midden in het seizoen, maar het is hem gegund... :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Wanneer voert de knvb weer eens een regel in die het aantal buitenlanders beperkt. Of liever nog, ook het aantal andere aangekochte spelers binnen de selecties.
Clubs missen tegenwoordig iedere vorm van identiteit.
Dus regels die eigen opleiding en vasthouden van eigen spelers stimuleren.

(Ik weet dat er wat geneuzel is over europese regeltjes met het aannemen van personeel. Maar dat is niet relevant, de BVO's kunnen aannemen wie ze willen, het gaat erom dat er beperkingen moeten zijn voor het spelen van de wedstrijden)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ankona schreef op maandag 04 januari 2016 @ 09:04:
Wanneer voert de knvb weer eens een regel in die het aantal buitenlanders beperkt. Of liever nog, ook het aantal andere aangekochte spelers binnen de selecties.

(Ik weet dat er wat geneuzel is over europese regeltjes met het aannemen van personeel. Maar dat is niet relevant, de BVO's kunnen aannemen wie ze willen, het gaat erom dat er beperkingen moeten zijn voor het spelen van de wedstrijden)
Dat gaat er niet komen hoor. Nederlandse clubs blijven handelshuizen. Deal with it. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet. Met dank aan dhr. Bosman en de EU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Verwijderd schreef op maandag 04 januari 2016 @ 08:55:
Vitesse-trainer Peter Bosz per direct naar Maccabi Tel Aviv. Ongelukkig zo midden in het seizoen, maar het is hem gegund... :Y
Ik vind het wel jammer. Vond dat hij toch altijd een mooi, voetballend team neerzette bij Vitesse. Toch vraag ik me af wat je als coach moet bij een club als Maccabi Tel Aviv. Geld harken? :)
Ik denk dat zoiets pas gaat werken zodra het over de meeste voetbalcompetities wordt uitgerold. Dus niet alleen bij de KNVB.

[ Voor 38% gewijzigd door JST94 op 04-01-2016 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

JST94 schreef op maandag 04 januari 2016 @ 10:14:
Ik vind het wel jammer. Vond dat hij toch altijd een mooi, voetballend team neerzette bij Vitesse. Toch vraag ik me af wat je als coach moet bij een club als Maccabi Tel Aviv. Geld harken? :)
CL spelen. :?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Verwijderd schreef op maandag 04 januari 2016 @ 10:05:
[...]

Niet. Met dank aan dhr. Bosman en de EU.
Dat heeft enkel betrekking op de arbeidsrelaties, niet op de speelgerechtigheid.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:14
Gaius schreef op maandag 04 januari 2016 @ 07:00:
[...]

Jij denkt dat het alleen profvoetballers niet in dank wordt afgenomen als ze publiekelijk negatief zijn over hun werkgever?
Ankona schreef op maandag 04 januari 2016 @ 08:14:
[...]

Wat wil je hiermee zeggen? Dit is niet specifiek voor de voetbal branch maar geldt voor elk dienstverband. Geen enkele werkgever vindt het leuk om in de media door zijn eigen medewerkers door het slijk gehaald te worden.
Weet ik, maar gaat hier over voetbal. Ik ben vaak zat baantjes kwijtgeraakt, omdat ik de waarheid zei en mensen dat niet leuk vinden, maar daar heb ik toch echt maling aan. Ik zal het blijven doen, omdat ik in het belang van het bedrijf denk, maar dat doet niemand meer tegenwoordig. Ziyech lijkt me, net als ik, ook iemand die in belang van de club denkt en niet alleen zichzelf, dus die is het ook een keer zat en zegt gewoon wat ie denkt en dat vindt de club niet leuk want dan komt de waarheid boven tafel en valt iedereen door de mand. Iedereen denkt alleen maar aan zichzelf tegenwoordig, helemaal in de voetballerij als je hoort bij VI wat voor figuren er allemaal bij de clubs zitten. Maar je mag tegenwoordig gewoon niks zeggen of je bent weg.

En wat mezelf betreft, is allemaal werk gerelateerd geweest in het belang van het bedrijf en de kwaliteit en allemaal nog steeds terecht, vind ik. Maar ja, blijkbaar ben ik enige die zo denkt en begrijpen mensen mij niet of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Verwijderd schreef op maandag 04 januari 2016 @ 08:55:
Is het door ook in het midden if beginnen ze in Isreal straks aan nieuw seizoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bossie schreef op maandag 04 januari 2016 @ 11:07:
[...]

Is het door ook in het midden if beginnen ze in Isreal straks aan nieuw seizoen?
Ook midden in het seizoen. Ze hebben daar in 5 jaar al 9 trainers gehad. Ben benieuwd hoe lang hij het volhoudt, maar z'n bankrekening zal in ieder geval goed gevuld worden... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Was dit seizoen een succes. ;) Lijkt mij meer dat hij daar naar toe vertrekt om centen binnen te harken. Gelijk heeft ie hoor, zou ik ook doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

JST94 schreef op maandag 04 januari 2016 @ 13:47:
Was dit seizoen een succes. ;) Lijkt mij meer dat hij daar naar toe vertrekt om centen binnen te harken. Gelijk heeft ie hoor, zou ik ook doen. :)
Want bij Vitesse blijven is dan een hoger niveau? :D

Ik denk dat wij Hollanders de arrogantie maar even moeten laten varen en accepteren dat willekeurige prutlandjes net zo'n competitie hebben als ons prutlandje. ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Gonadan op 04-01-2016 14:26 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Zou het misschien kunnen zijn dat het internationale voetbal wordt verpest door teveel geld bij te weinig clubs?

http://www.volkskrant.nl/...68b3d9076b8fcd8c58a22bfb8

|:(

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Ramzzz schreef op maandag 04 januari 2016 @ 16:31:
Zou het misschien kunnen zijn dat het internationale voetbal wordt verpest door teveel geld bij te weinig clubs?

http://www.volkskrant.nl/...68b3d9076b8fcd8c58a22bfb8

|:(
Tsja, misschien was een algeheel transferverbod voor een langere periode wat effectiever geweest. Wie bedenkt nu in hemelsnaam dat je wel spelers mag kopen maar niet mag registreren? Dat is toch te bizar voor woorden?

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
PauseBreak schreef op maandag 04 januari 2016 @ 16:33:
[...]

Tsja, misschien was een algeheel transferverbod voor een langere periode wat effectiever geweest. Wie bedenkt nu in hemelsnaam dat je wel spelers mag kopen maar niet mag registreren? Dat is toch te bizar voor woorden?
Dan had je hetzelfde gehad aan het einde van die periode. Ik denk dat zoiets niet waterdicht te maken is. Zou je ze dan niet beter pakweg 5 jaar kunnen uitsluiten van deelname aan internationale toernooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

JST94 schreef op maandag 04 januari 2016 @ 16:56:
[...]

Dan had je hetzelfde gehad aan het einde van die periode. Ik denk dat zoiets niet waterdicht te maken is. Zou je ze dan niet beter pakweg 5 jaar kunnen uitsluiten van deelname aan internationale toernooien?
Nee want dan hadden ze die spelers überhaupt niet kunnen kopen en hadden die spelers dus waarschijnlijk elders gespeeld. Alhoewel de straf die jij hebt bedacht eigenlijk wel veel rechtvaardiger is als je kijkt naar het sportieve aspect.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:24

Shabbaman

Got love?

"Ontdekker Suárez gaat nu zelf naar Ajax" http://nos.nl/l/2078542

Investeren in de scouting lijkt me geen onverstandige keuze voor Ajax. Wel jammer voor Groningen.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-10 16:08
Tja, zo werd Hans van der Zee ook ooit gehaald omdat hij het 'zo goed' had gedaan bij AZ (o.a. Perez) en PSV (vooral Farfan). Maar of hij nu zo'n succes bij Ajax is..
Men vergeet vaak dat zo'n scout behalve één goede, ook tig niet zo goede spelers heeft gehaald.

Overigens hilarisch dat zijn contract 1 februari ingaat 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
mefjoew schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 11:50:

Overigens hilarisch dat zijn contract 1 februari ingaat 8)7
Wat is daar hilarisch aan?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Quad schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 11:51:
[...]

Dat ontgaat mij ook even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Shabbaman schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 10:43:
"Ontdekker Suárez gaat nu zelf naar Ajax" http://nos.nl/l/2078542

Investeren in de scouting lijkt me geen onverstandige keuze voor Ajax. Wel jammer voor Groningen.
Vooral opmerkelijk dat hij voor de scouting in Zuid-Amerika gehaald is, daar waar Overmars eerder juist liet weten daar totaal geen intresse in te hebben door contructies met spelerseigendom van club en derde partijen wat men in Portugal wel aandurft, daar is dat heel gewoon, maar bij Ajax niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Quad schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 11:51:
[...]

Hij begint na sluiting van de transferperiode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 02-10 13:35

Baseman77

We move

Heel de overgang van Veldmate is komisch...

Ten eerste is Veldmate helemaal niet de ontdekker van o.a. Suarez, dat was namelijk Grads Fühler.
De voormalige absolute topscout van Groningen die alweer enkele jaren voor Udinese werkt en in Peru is gaan wonen. Samen met Nijland kwam hij Suarez op het spoor tijdens een trip naar Uruguay, Veldmate leverde alleen een bijdrage bij de uiteindelijke afwikkeling van de transfer.

Veldmate werd enkele jaren terug 'gedegradeerd' tot hoofd scouting, sindsdien is er geen enkele voltreffer aangetrokken. Ook knap. Bij Groningen zijn ze ook helemaal niet rouwig om zijn vertrek.
Daarbij begint hij inderdaad zodra de transferwindow weer gesloten is.

Dat Overmars vorig jaar aangaf dat Ajax niets te zoeken heeft in Zuid-Amerika en nu de hoofd scouting van Groningen aantrekt vanwege zijn netwerk in Zuid-Amerika zegt eigenlijk al heel veel over hem, Overmars heeft er echt de ballen verstand van.
Briljante actie van Cruijff om ex-topvoetballers aan te stellen, bij PSV zijn ze er heel blij mee >:)

Natuurlijk is het afwachten, maar ik verwacht dat de overgang van Veldmate net zo´n flop wordt als de overgang van Vd Zee toentertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:58

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Op dit moment moeten we juist helemaal niet het aantal buitenlanders willen verminderen in de selecties. Eerder iets over het aantal huurlingen. Als je het alleen van Japie en Keesje uit ons kikkerland moet hebben wordt onze competitie van nog mindere kwaliteit.

Dat is iets anders dan alleen maar buitenlanders aantrekken. Ik denk dat Nederlandse clubs, al dan niet gedwongen, juist al een hoog percentage eigen jeugd in de eredivisie hebben rondlopen in vergelijking met veel andere competities. Natuurlijk zijn er een paar clubs uitzonderingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Laatst online: 17:04
Geweldig zoals Veldmate gehaald wordt als DE ontdekker van Suarez. Eigenlijk is niemand verantwoordelijk voor de ontdekking van Suarez, anders dan het pure geluk.

Suarez kwam uit niemands koker, Suarez speelde bij de tegenstander van de ploeg waar Fuhler en Nijland een speler gingen bekijken (Figueroa, nooit gehaald omdat zijn knieen brak bleken). Beide waren dermate onder de indruk van Suarez, dat ze hem maar als eerste haalden.

Veldmate heeft wel degelijk zijn bijdrage geleverd aan het succes van bijvoorbeeld Berg, Matavz en Granqvist, maar als eindverantwoordelijke. Een functie waar hij 2 jaar geleden weggepromoveerd is omdat de chemie en het succes al een tijdje uitbleven. Hij werd hoofd scouting.
Geen enkele speler uit de financiele succesperiode van FC Groningen komt door scoutingswerk van Veldmate, dan had Ajax toch echt iemand als Fuhler moeten halen.
Laatstgenoemde is overigens nu scout van Udinese én FC Groningen voor Zuid-Amerika. Hij wees eerder al contracten bij Feyenoord en PSV af, omdat hij aan Groningen verbonden wilde blijven.
Dus ik begrijp niet geheel van Ajax nu van Veldmate verwacht.

Even een beeld van de kennis Veldmate: Hij wees ooit een transfer van Huntelaar naar Groningen af omdat het toch niks kon worden met die jongen. :+

[ Voor 6% gewijzigd door Prosac op 06-01-2016 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 2-1 afgang van PSV in Malta, dat is pas komisch. Als je geen PSVer bent dan. Hoge pieken, diepe dalen dit seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 13:54:
De 2-1 afgang van PSV in Malta, dat is pas komisch. Als je geen PSVer bent dan. Hoge pieken, diepe dalen dit seizoen.
Niet alleen dit seizoen... :9
/me denkt terug aan de 2-6... O-)
Pagina: 1 ... 28 ... 119 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[html]<h2>Voor het EK2016 in Frankrijk: Themaforum: Sportzomer</h2>~[/html]
Voor de FIFA-perikelen: [Voetbal] FIFA-perikelen en opvolging Blatter
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2015/2016
Voor FC-Twente: FC Twente - hoe nu verder