Tja, zo kan je iedereen die wat fout doet wel onbestraft laten.
Leef je eens in met alle clubs die failliet zijn gegaan of die enorme stappen terug hebben moeten zetten vanwege dit systeem. Twente lapt het allemaal herhaaldelijk aan zn laars, liegt en bedriegt, en wordt vervolgens doodleuk met een symbolische boete gestraft en gered door de gemeenschap. Dit is natuurlijk een compleet verkeerd signaal. Elke club weet nu dat ze onverantwoorde financiële risico's kunnen blijven nemen, er over mogen liegen als er vragen gesteld worden en als het goed gaat dan worden ze kampioen en als het mis gaat heeft het geen gevolgen. Of geldt dat alleen voor "grote" clubs?
Zo'n Ziyech mochten ze helemaal niet halen, en wordt straks met misschien wel 5 miljoen Euro winst verkocht. Het minste wat je kan doen is die winst afpakken, dan wordt het tenminste niet beloond en dan hebben we het nog niet over straffen. Daarnaast is het enorm oneerlijk naar concurrenten van Twente zoals De Graafschap, als die dit soort "beleid" ook hadden gevolgd hadden ze misschien wel boven Twente gestaan.
Ik vind het echt niet op gaan dat er maar 2 mensen verantwoordelijk waren. Blijkbaar heeft "de rest" (supporters, club, sponsoren, media, gemeente etc) allemaal zitten slapen en dat is ze net zo goed kwalijk te nemen, en de rest heeft net zo goed jarenlang geprofiteerd en staan juichen om Munsterman.
De club kapot maken gaat heel ver, maar een keiharde straf is zeker op zn plaats. Dan denk ik aan bijv. -12 punten (6 punten meer dan de straffen tot nu toe en het lijkt mij logisch dat als je je lesje niet leert dat de straf dan steeds zwaarder wordt). Daarmee is de club niet kapot maar voelen ze het wel.
In Italië hebben ze grote clubs titels afgepakt, vele punten in mindering gegeven en zelfs laten degraderen, dat was ook niet in het belang van de competitie. Daarbij vergeleken zijn wij een bananenrepubliek lijkt het wel. Wat zijn we toch een laf land als het om misstanden gaat. De premier liegt en bedriegt maar blijft doodleuk zitten, de leiding van de KNVB is compleet de weg kwijt maar blijft doodleuk zitten, de banken gaan failliet en worden doodleuk gered en gaan op dezelfde voet verder, etc. Als je maar rijk, belangrijk of machtig genoeg bent kom je overal mee weg.
[
Voor 12% gewijzigd door
ph4ge op 16-12-2015 09:11
]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"