[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2015/2016 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 ... 119 Laatste
Acties:
  • 247.706 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:54
Wat een grap die straf voor Twente
Europees voetbal bereiken ze vast sowieso niet en mee helpen aan een onderzoek lijkt me ook te doen
Een echte straf is die boete hoewel niet erg hoog

Maar dit gun ik Twente ook wel. En het Nederlandse voetbal
Enige wat mij steekt... Pak de veroorzakers aan. Ik hoor daar niets over.
Dus je mag het als manager verkloten en dan mag je er ook tussen uit naaien?

Ik heb trouwens geen respect voor supporters die vd laan en munsterman persoonlijk bedreigen. Laat ze met rust, dat hoort onze rechtstaat te doen

[ Voor 15% gewijzigd door Harribo op 15-12-2015 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:54
Harribo schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 18:59:
Europees voetbal bereiken ze vast sowieso niet en mee helpen aan een onderzoek lijkt me ook te doen

Ik heb trouwens geen respect voor supporters die vd laan en munsterman persoonlijk bedreigen. Laat ze met rust, dat hoort onze rechtstaat te doen
En die echte straf (de boete) hoeven ze geeneens zelf te betalen.

En Munsterman en vd Laan waren blijkbaar volledig bevoegd om de dingen te doen die ze gedaan hebben. Hun hebben met toestemming van de RVC de regels ze aangepast dat hun twee alles konden doen.

De RVC heeft ook gewoon hun werk niet goed gedaan (zoals bekend laat een RVC het wel vaker afweten).

De idioten die hun bedreigen zijn sowieso van die kansloze figuren met een IQ dat je op 1 hand kunt tellen.

[ Voor 5% gewijzigd door Deadsy op 15-12-2015 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Harribo schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 18:59:

Denk dat de club an sich niet geholpen is met een zeer zware straf of uitsluiting. Vooralsnog is dit gelazer veroorzaakt door twee mensen. Gebrek aan toezicht binnen de club is wel ernstig tekortgeschoten maar daar doe je nu niets meer aan. Het meewerken aan het onderzoek is één, alle eisen die daaruit naar voren komen moeten voor 1 mei 2016 werkend zijn. Dat hoeft op zich ook niet een probleem te zijn hoop ik maar dat geeft wel een flinke uitdaging. Want dat onderzoek zal hoop ik de hele structuur binnen de club op de kop zetten om in de toekomst dit gelazer uit te sluiten.

De aanklager gaat nu ook aan het werk, dat zal vziw vooral gericht zijn op het handelen van Munsterman en Van der Laan. Verder gaat de hele zaak ook nog naar de FIFA en bestaat zeker de kans dat Twente een transferverbod krijgt (ze zijn niet de eerste met zoiets). Dus de kous is nog lang niet af, dit was nog maar fase één.
Eens... alleen gebeurt daar niet echt wat met rommelende (top)bestuurders. Die dekken elkaar als loopse honden.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Bastien schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 19:08:
[...]
Denk dat de club an sich niet geholpen is met een zeer zware straf of uitsluiting.
Natuurlijk moet je een club niet direct volledig kapot maken wanneer ze iets fout doen maar bij Twente is het echt de zoveelste keer in een vrij korte periode dat ze de regels breken.

Dus hoever moet je als bond gaan om een club tegemoet te komen bij het straffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Deadsy schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 19:10:
[...]

Natuurlijk moet je een club niet direct volledig kapot maken wanneer ze iets fout doen maar bij Twente is het echt de zoveelste keer in een vrij korte periode dat ze de regels breken.

Dus hoever moet je als bond gaan om een club tegemoet te komen bij het straffen?
Alle straffen van het laatste jaar (±) komen voort uit dezelfde oorzaak. Telkens komt er weer wat uit dezelfde beerput naar boven borrelen. Zolang de gravers van die beerput geen openheid van zaken geven blijft het in de toekomst mogelijk dat er nog meer naar boven komt. Dat zie je nu wel met het contract met Doyen, wat niemand blijkbaar had verwacht.

Want ik denk (en hoop ook) dat als dit door de huidige topmensen bij Twente was gevonden, ze het zelf wel aanhangig hadden gemaakt bij de KNVB omdat ze op de klompen konden aanvoelen dat het gelazer anders veel groter zou zijn (en die situatie is er nu dus). Maar goed, dat is speculatie van mijn kant.

Maar als dat gevoel er is heeft de boel enkel straffen om het straffen niet zoveel zin. Dan kun je beter, als de wil van beide kanten er is, werken aan een totaaloplossing. Die komt er nu dus middels dat onderzoek. Daar is de club bij gebaat en het voetbal in NL ook in mijn ogen. Er is en wordt ontzettend hard gewerkt door de club om het tij te keren, dan heeft telkens verder naar beneden trappen geen zin.

[ Voor 16% gewijzigd door Bastien op 15-12-2015 19:27 ]

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Bastien schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 19:24:
[...]
Alle straffen van het laatste jaar (±) komen voort uit dezelfde oorzaak. Telkens komt er weer wat uit dezelfde beerput naar boven borrelen. Zolang de gravers van die beerput geen openheid van zaken geven blijft het in de toekomst mogelijk dat er nog meer naar boven komt. Dat zie je nu wel met het contract met Doyen, wat niemand blijkbaar had verwacht.

Want ik denk (en hoop ook) dat als dit door de huidige topmensen bij Twente was gevonden, ze het zelf wel aanhangig hadden gemaakt bij de KNVB omdat ze op de klompen konden aanvoelen dat het gelazer anders veel groter zou zijn (en die situatie is er nu dus). Maar goed, dat is speculatie van mijn kant.
Maar nu is alles naar buiten gekomen en is nu het gelazer zo veel groter dan dat het was voordat het Doyen contract lekte?
Want ze mogen 3 jaar niet Europa in, iets wat hoogstwaarschijnlijk toch niet zal gebeuren, en ze hebben een 45k boete welke door een deel van de aanhang betaald word.
Dus eigenlijk is er geen straf, en dan ga ik er vanuit dat ze gewoon volledig meewerken met het onderzoek en er dus geen nieuwe straf zal komen vanuit de KNVB.

Misschien dat de FIFA ze nog een transfer verbod zal geven, maar daar straf je Twente ook niet echt mee.
Want een eventueel transfer verbod zal pas na de winterse transferperiode komen (FIFA heeft vaak lang nodig voor zoiets).
In de winter vertrekt Ziyech en dan zal er misschien wat geld zijn voor versterkingen en dat geld zal dan ook direct deze winter uitgegeven worden.
In de volgende transferperiodes zal er waarschijnlijk toch geen geld zijn voor transfers en gratis spelers willen vaak veel tekengeld of een hoger salaris en daar hebben ze ook geen geld voor.
Dus zo zwaar straf je ze niet met een transfer verbod.

Of de huidige leiding van Twente van begin af aan (sinds het aftreden van Munsterman) eerlijk is geweest zou ik niet durven zeggen, want het is nu niet zo alsof ze echt voor iemand bang zouden moeten zijn.
Hoe vaak hebben ze de afgelopen paar jaar de regels gebroken? En telkens kregen ze een tik op de vingers van de KNVB, nooit een echte straf met gevolgen.
Dus de KNVB is nu niet iemand waar ik bang voor zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
Ondertussen staat NEC op rand van uitschakeling in de beker, door HHC Hardenberg, lekker hoor. :)

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:38
De geldboete is de maximale die de KNVB kon opleggen. Intrekken van de licentie is het enige ander wat ze konden doen. Met de voorwaardelijke intrekking hebben ze nog een aardige uitweg gevonden om iets extra te kunnen doen. De eigen regels zijn gewoon niet zo heel handig, alsof je een inbreker alleen maar kunt straffen door `foei' te zeggen of gelijk de doodstraf te geven.

Verder halen veel mensen wat dingen door elkaar. De straffen die nu zijn gegeven zijn voor het misleiden van de licentiecomissie. Er is geconcludeerd dat er onterecht een UEFA-licentie verschaft is in het seizoen '14/'15 (ik kan me niet herinneren dat Twente dat seizoen europees gespeeld heeft, dat zal wel een een voorronde geweest zijn). Daarvoor is de straf van 3 seizoenen geen Europees voetbal. Voor het misleiden van de KNVB zijn de boete en voorwaardelijke licentie-ontneming.

Daarnaast is er de penibele financiele situatie van FC Twente. Dat is waarvoor er vorig jaar puntenaftrek is gegeven. En als de club komend voorjaar niet stijgt naar categorie 2 verliest het alsnog de licentie. Om dat te voorkomen zijn een hoop mensen bezig (geweest) met een reddingsplan. Er is/wordt nu een akkoord gesloten met schuldeisers waardoor er een flink deel van de schulden wordt kwijtgescholden en een ander deel is omgezet in achtergestelde leningen. Het ontnemen van de licentie zou natuurlijk een bom leggen onder dat akkoord. Zonder licentie is de club ten einde. Volgens de directie zou 2 seizoenen Jupiler League nog te overleven zijn.
Maar wat ik eigenlijk wil zeggen is dat de vergelijking met Veendam of AGOVV niet opgaat. Die clubs zijn financieel ten onder gegaan. Twente vooralsnog niet, en ik verwacht ook niet dat het gaat gebeuren. Het draagvlak voor de club is daarvoor veel te groot. Er zijn partijen genoeg die willen investeren in de club, zolang maar duidelijk is dat alle lijken uit de kast zijn. Wat dat betreft is dat KNVB-onderzoek geen echte straf, zo'n onderzoek willen ze bij de club net zo hard.

Het lijkt er trouwens wel op dat jubileumjaren in het Nederlandse voetbal synoniem worden met rampjaren. Bij PSV was het ook al zo'n drama.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:30
Dat Europees in 14/15 is van de fair play klassering, waar de beloning europees voetbal was. Door de financiële malaise konden ze dat al niet accepteren omdat er dan ook al boetes van de UEFA zouden volgen. Ook toen geen enkele Europese wedstrijd gespeeld dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:48
Ik snap niet hoezo 40 duizend de hoogste boete is die de KNVB Kon opleggen.
Bij andere boetes voor wangedrag van fans gaat dit altijd in de tonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat valt er te snappen? Alsof het in het belang van de KNVB is dat Twente over de kop gaat. Pfff...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Joostje123 schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 20:42:
Ik snap niet hoezo 40 duizend de hoogste boete is die de KNVB Kon opleggen.
Bij andere boetes voor wangedrag van fans gaat dit altijd in de tonnen.
Artikel 11 in het reglement van de licentiecommissie: http://downloadcentrum.kn...tiereglement.pdf?id=81654

En het is niet de aanklager in dit geval, die legt volgens mij raddraaiers-naheffingen op. Maar schiet mij er niet op lek, zoveel weet ik er gelukkig niet van. :P

[ Voor 17% gewijzigd door Bastien op 15-12-2015 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:38
dutchgio schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 20:32:
Dat Europees in 14/15 is van de fair play klassering, waar de beloning europees voetbal was. Door de financiële malaise konden ze dat al niet accepteren omdat er dan ook al boetes van de UEFA zouden volgen. Ook toen geen enkele Europese wedstrijd gespeeld dus.
Dat weigeren was toch juist dit seizoen? Daardoor heeft Go Ahead 2 Europese wedstrijden gespeeld. In seizoen 13/14 is Twente derde geworden, daarom in '14/'15 voorronde Europa League. Dat ik het niet meer weet is verder niet zo gek. Dat de KNVB van mening is dat Twente daar voordeel van gehad heeft is ook vrij bijzonder, die 3 seizoenen uitsluiting waren eerder op zijn plek geweest voor de sportieve (wan-)prestatie in die 2 wedstrijden.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Lekker bezig Heerenveen... nog geen half uur gespeeld en al 2-0 achter en een rode kaart. En dat terwijl het een paar weken geleden nog zo gemakkelijk ging tegen Roda.

Nouja, dan maar geen beker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faabjan
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-06 15:04
Foppe ontslaan, duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Heerenveen keihard op de aanval de laatste 10 minuten. Het had 2-1 kunnen zijn.

Edit: En dat is het nu ook. Helaas wel door een eigen doelpunt.

[ Voor 29% gewijzigd door Saturnus op 15-12-2015 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:47
Quad schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 20:14:
Ondertussen staat NEC op rand van uitschakeling in de beker, door HHC Hardenberg, lekker hoor. :)
Erg leuk voor het dorp, helaas niet bij geweest :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
RoD schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 21:16:
Lekker bezig Heerenveen... nog geen half uur gespeeld en al 2-0 achter en een rode kaart. En dat terwijl het een paar weken geleden nog zo gemakkelijk ging tegen Roda.

Nouja, dan maar geen beker.
Ik vond die rode kaart wel erg gemakkelijk gegeven hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:34
Verwijderd schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 21:01:
Wat valt er te snappen? Alsof het in het belang van de KNVB is dat Twente over de kop gaat. Pfff...
Tja, zo kan je iedereen die wat fout doet wel onbestraft laten.

Leef je eens in met alle clubs die failliet zijn gegaan of die enorme stappen terug hebben moeten zetten vanwege dit systeem. Twente lapt het allemaal herhaaldelijk aan zn laars, liegt en bedriegt, en wordt vervolgens doodleuk met een symbolische boete gestraft en gered door de gemeenschap. Dit is natuurlijk een compleet verkeerd signaal. Elke club weet nu dat ze onverantwoorde financiële risico's kunnen blijven nemen, er over mogen liegen als er vragen gesteld worden en als het goed gaat dan worden ze kampioen en als het mis gaat heeft het geen gevolgen. Of geldt dat alleen voor "grote" clubs?

Zo'n Ziyech mochten ze helemaal niet halen, en wordt straks met misschien wel 5 miljoen Euro winst verkocht. Het minste wat je kan doen is die winst afpakken, dan wordt het tenminste niet beloond en dan hebben we het nog niet over straffen. Daarnaast is het enorm oneerlijk naar concurrenten van Twente zoals De Graafschap, als die dit soort "beleid" ook hadden gevolgd hadden ze misschien wel boven Twente gestaan.

Ik vind het echt niet op gaan dat er maar 2 mensen verantwoordelijk waren. Blijkbaar heeft "de rest" (supporters, club, sponsoren, media, gemeente etc) allemaal zitten slapen en dat is ze net zo goed kwalijk te nemen, en de rest heeft net zo goed jarenlang geprofiteerd en staan juichen om Munsterman.

De club kapot maken gaat heel ver, maar een keiharde straf is zeker op zn plaats. Dan denk ik aan bijv. -12 punten (6 punten meer dan de straffen tot nu toe en het lijkt mij logisch dat als je je lesje niet leert dat de straf dan steeds zwaarder wordt). Daarmee is de club niet kapot maar voelen ze het wel.

In Italië hebben ze grote clubs titels afgepakt, vele punten in mindering gegeven en zelfs laten degraderen, dat was ook niet in het belang van de competitie. Daarbij vergeleken zijn wij een bananenrepubliek lijkt het wel. Wat zijn we toch een laf land als het om misstanden gaat. De premier liegt en bedriegt maar blijft doodleuk zitten, de leiding van de KNVB is compleet de weg kwijt maar blijft doodleuk zitten, de banken gaan failliet en worden doodleuk gered en gaan op dezelfde voet verder, etc. Als je maar rijk, belangrijk of machtig genoeg bent kom je overal mee weg.

[ Voor 12% gewijzigd door ph4ge op 16-12-2015 09:11 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dan breken de supporters de tent af. Zelfs in Heerenveen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ph4ge schreef op woensdag 16 december 2015 @ 08:53:
[...]

Tja, zo kan je iedereen die wat fout doet wel onbestraft laten.

Leef je eens in met alle clubs die failliet zijn gegaan of die enorme stappen terug hebben moeten zetten vanwege dit systeem. Twente lapt het allemaal herhaaldelijk aan zn laars, liegt en bedriegt, en wordt vervolgens doodleuk met een symbolische boete gestraft en gered door de gemeenschap. Dit is natuurlijk een compleet verkeerd signaal. Elke club weet nu dat ze onverantwoorde financiële risico's kunnen blijven nemen, er over mogen liegen als er vragen gesteld worden en als het goed gaat dan worden ze kampioen en als het mis gaat heeft het geen gevolgen. Of geldt dat alleen voor "grote" clubs?

Zo'n Ziyech mochten ze helemaal niet halen, en wordt straks met misschien wel 5 miljoen Euro winst verkocht. Het minste wat je kan doen is die winst afpakken, dan wordt het tenminste niet beloond en dan hebben we het nog niet over straffen. Daarnaast is het enorm oneerlijk naar concurrenten van Twente zoals De Graafschap, als die dit soort "beleid" ook hadden gevolgd hadden ze misschien wel boven Twente gestaan.

Ik vind het echt niet op gaan dat er maar 2 mensen verantwoordelijk waren. Blijkbaar heeft "de rest" (supporters, club, sponsoren, media, gemeente etc) allemaal zitten slapen en dat is ze net zo goed kwalijk te nemen, en de rest heeft net zo goed jarenlang geprofiteerd en staan juichen om Munsterman.

De club kapot maken gaat heel ver, maar een keiharde straf is zeker op zn plaats. Dan denk ik aan bijv. -12 punten (6 punten meer dan de straffen tot nu toe en het lijkt mij logisch dat als je je lesje niet leert dat de straf dan steeds zwaarder wordt). Daarmee is de club niet kapot maar voelen ze het wel.

In Italië hebben ze grote clubs titels afgepakt, vele punten in mindering gegeven en zelfs laten degraderen, dat was ook niet in het belang van de competitie. Daarbij vergeleken zijn wij een bananenrepubliek lijkt het wel. Wat zijn we toch een laf land als het om misstanden gaat. De premier liegt en bedriegt maar blijft doodleuk zitten, de leiding van de KNVB is compleet de weg kwijt maar blijft doodleuk zitten, de banken gaan failliet en worden doodleuk gered en gaan op dezelfde voet verder, etc. Als je maar rijk, belangrijk of machtig genoeg bent kom je overal mee weg.
Moet je de hele club bestraffen voor een paar jaar wanbestuur, wat te herleiden is tot enkele bestuurders? Nee toch zeker.

In tegenstelling tot Roosendaal of Veendam is betaald voetbal levensvatbaar in Enschede. De straf is licht, maar Twente heeft het al heel moeilijk dus dat de KNVB geen boete geeft waardoor ze definitief om zeep geholpen worden is heel logisch.

Denk je dat Feyenoord nog had bestaan als de KNVB alles heel strikt volgens de regels had gedaan? De echt grote clubs komen er altijd weer bovenop. Wat is de Eredivisie nou nog zonder Feyenoord of Ajax? Dan is er voor mij als PSVer geen zak meer aan.

Ik ben het met je eens dat de straf bijzonder licht is, maar is de club nog niet voldoende gestraft voor de fouten en misstanden? Ik zeg: genadig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17:56

Niku

Alagaesii

Cocu wijzigt de basis dus op 5 plaatsen met Pasveer, Isimat, Schaars, Maher en Bergwijn. Staat nog een heel behoorlijk elftal, maar ik ben er toch niet blij mee. Had liever een PSV op oorlogssterkte gezien, de beker is ook een prijs en uit bij Heracles is nog wat recht te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Verwijderd schreef op woensdag 16 december 2015 @ 19:09:
Denk je dat Feyenoord nog had bestaan als de KNVB alles heel strikt volgens de regels had gedaan? De echt grote clubs komen er altijd weer bovenop. Wat is de Eredivisie nou nog zonder Feyenoord of Ajax? Dan is er voor mij als PSVer geen zak meer aan.
Feyenoord was in die periode het beste jongetje van de klas terwijl Twente ook nadat ze in categorie 3 kwamen keer op keer de regels bewust bleef breken en bewust probeerde de boel te flessen. Daarnaast is Feyenoord er zonder gemeenschapsgeld bovenop gekomen. De vergelijking met Feyenoord en andere clubs die financiële problemen hebben of hadden gaat om die 2 redenen totaal niet op.

Het is dat Doyen gehackt werd anders waren ze er gewoon mee weggekomen. Waarschijnlijk is het daarom het topje van de ijsberg, want alleen via een externe partij is er wat uitgelekt wat achter werd gehouden dus wie weet wat ze nog meer achterhouden? Ook het nieuwe bestuur heeft dit niet uit zichzelf bekend gemaakt!

Dat een kleine groepje het heeft verziekt is natuurlijk niet waar. Zoals ik al zei, er lopen veel mensen in en rond de club, op zn minst zijn ze medeschuldig aan het feit dat er blijkbaar totaal geen toezicht was en er een cultuur heerst waar men niet kritisch is en dit dus kan gebeuren. Waarschijnlijker is dat er veel mensen in en rond de club boter op hun hoofd hebben.

Vergis je niet, in 2003 is de gemeenschap ook al met miljoenen Euro's bijgesprongen en was de KNVB ook al buitengewoon genadig. Het foute gedrag ging gewoon verder met een kampioenschap als gevolg en daarna weer een bijna faillissement. Het afgelopen jaar heeft Twente op zn minst 4 keer bewust de regels overtreden. Geen foutje, geen pech, maar opzet en opzet moet je een club zwaar aanrekenen. Genade toon je als het eenmalig is en een ongeluk is, niet als het opzet is.
Ik ben het met je eens dat de straf bijzonder licht is, maar is de club nog niet voldoende gestraft voor de fouten en misstanden? Ik zeg: genadig zijn.
De club is in zn geheel niet gestraft, dus nee, dat is niet genoeg.

In Italie is een grote club als Juventus gewoon gedegradeerd vanwege wantoestanden, andere grote clubs kregen veel punten in mindering. Bij Juventus waren het ook maar 2 personen die verantwoordelijk waren. Volgens mij was iedereen het met die straffen eens. Ik zie niet in waarom Twente hier te groot of te zielig zou zijn om ook rechtvaardig te straffen. Dit is gewoon typisch Nederlands.

EDIT: In ander nieuws, Kozakken Boys komt gewoon met 10 man terug van een achterstand tegen AZ _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door ph4ge op 16-12-2015 21:20 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
@ph4ge

+1 Zoals gezegd, welke straf?
Alsof je een klein kind gaat bestraffen door hem geen spruitjes te laten eten. Boete hebben ze niet zelf betaald en de kans dat ze de komende 3 jaren Europees voetbal halen is absurd klein.

Mensen doen alsof Twente 1x iets fout gedaan heeft en dat het allemaal de schuld is van Munsterman.
Maar dat is onzin, ja het is Munsterman die het deed maar het was de RVC die weg keek en hun werk niet deed.
Het top punt voor mij was toen ze een transferverbod hadden en toch spelers gingen halen en de boete gewoon betaalden. En dat vond iedereen bij Twente blijkbaar normaal.

Toen bij Feyenoord naar buiten kwam dat er schulden waren werd er gewerkt om erachter te komen hoe erg het was en toen kwam men elke paar dagen naar buiten met een nieuw bericht over hoe erg het was. En dit was te danken aan het feit dat Feyenoord zelf meewerkte.

Twente was fout bezig, is betrapt maar bleef toch dingen geheim houden. Hoe vaak is Twente de afgelopen 2 jaar betrapt bij foute dingen? En dan worden ze meestal betrapt, het is niet alsof ze telkens zelf met de info kwamen.
Zou me niet verbazen als er nog dingen naar buiten komen.

[ Voor 10% gewijzigd door Deadsy op 16-12-2015 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
[...]
Moet je de hele club bestraffen voor een paar jaar wanbestuur, wat te herleiden is tot enkele bestuurders? Nee toch zeker.
Lees zijn vierde alinea eens terug. Het valt niet te verkopen dat slechts enkele/twee bestuurders hiervoor verantwoordelijk zijn. Ik ben het volledig met hem eens dat "de rest" daar even goed voor verantwoordelijk is.

En daarnaast, een paar jaar wanbestuur? Twente stapelt wanbeleid op wanbeleid. En betaald voetbal levensvatbaar in Twente? Wellicht, maar niet op de voet waarop ze denken te kunnen leven. Dat blijkt uit opeenstapeling van wanbeleid en wanbestuur. Twente heeft een regiofunctie en moet daar naar handelen. Het is te klein voor een vaste plek in de top van Nederland en mist de landelijke (en Europese of zelfs mondiale) uitstraling die Ajax en Feyenoord en in wat mindere mate PSV wel hebben.
[...]
Denk je dat Feyenoord nog had bestaan als de KNVB alles heel strikt volgens de regels had gedaan?
Ja, dat denk ik wel. Welke regels heeft Feyenoord willens en wetens gebroken?
Zachte heelmeester… En Twente is daar bij uitstek een voorbeeld van! Laat ze maar een keer echt op de blaren zitten, misschien dat ze er dan wel iets van leren. En komen ze er dan niet bovenop, tja wellicht dat het betaald voetbal in Enschede dan toch niet zo levensvatbaar is…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Lol, Castro zijn eerste poging ging niet helemaal lekker, maar in zijn tweede poging lukt het hem wel om een doelpunt te veroorzaken. De familie zit er weer warmpjes bij :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Heerlijke 2-2 van PSV. Wereldgoal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:26

Hupske

AFCA

Zoo, prachtige aanval! PSV duidelijk de betere ploeg en gaan verdiend door.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:27
Ik weet niet wat Heracles strijdplan was, maar na rode kaart stopte ze gewoon met voetballen. Lekkere wedstrijd van Locadia. Leuk voor die jongen dat hij op zo'n manier de man van de wedstrijd kan worden.

Ik als supporter ben ook vooral blij dat het geen verlenging is geworden. Geen onnodige krachten verspelen voor de volgende competitiewedstrijd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:29

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Jammer van het grimmige einde, maar wel lekker voor PSV zo. Heerlijke goals van Locadia!

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:42

Vos

AFCA

Net de beelden gezien van dat eigen doelpunt, zo schlemielig zie je ze zelden :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Niku schreef op woensdag 16 december 2015 @ 22:19:
Heerlijke 2-2 van PSV. Wereldgoal.
De 2-3 dan mag ik hopen. >:)
2-2 was de grabbel van Castro dacht ik :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:23

St@m

@ Your Service

Ik was wat anders aan het doen, dus heb de wedstrijd bij vlagen gezien (zonder geluid). Wel de rode kaart en ik meende toch echt dat het een ordinaire schwalbe was. Of werd hij wel geraakt?

Edit: lees alleen maar over een strafschop, dus zal wel terecht geweest zijn.

Edit2: beelden even teruggezien.. Volgens mij toch echt een schwalbe, raakt hem niet lijkt me zo.

[ Voor 32% gewijzigd door St@m op 16-12-2015 23:35 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• ph4ge
Deadsy schreef op woensdag 16 december 2015 @ 21:52:
Het top punt voor mij was toen ze een transferverbod hadden en toch spelers gingen halen en de boete gewoon betaalden. En dat vond iedereen bij Twente blijkbaar normaal.
Dat is inderdaad het beste voorbeeld waarom veel mensen in Twente boter op hun hoofd hebben en nu niet gek op zouden moeten kijken als de hele club gewoon gestraft wordt. Supporters, lokale media, sponsoren, iedereen rond de club stond op de banken toen ze dit flikten. Gelukkig lees je nu wel her en der dat enkele Twente supporters ook niet begrijpen dat ze zo goed weggekomen zijn.

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:27
Als je de beelden goed kijkt zie je dat hij net geraakt wordt. Al moet je je afvragen of Tannane niet Pasveer zelf raakt in deze. Hij doet werkelijk geen enkele poging om de keeper te ontwijken en gaat heel gewillig liggen. Pasveer houdt zich heel erg in. Wat ik dan niet snap is dat, als hij door zou lopen, hij open goal had. Dus waarom dan? Misschien dat hij geen overzicht over de situatie had en het zekere voor het onzekere nam.
Ook als niet PSV supporter zou ik het niet raar vinden als de scheids hier niet voor zou fluiten. Hoewel ik het niet met de beslissing van Kuipers eens ben, snap ik wel dat hij fluit. Er is contact.

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Fleximex schreef op donderdag 17 december 2015 @ 09:27:
Als je de beelden goed kijkt zie je dat hij net geraakt wordt. Al moet je je afvragen of Tannane niet Pasveer zelf raakt in deze. Hij doet werkelijk geen enkele poging om de keeper te ontwijken en gaat heel gewillig liggen. Pasveer houdt zich heel erg in. Wat ik dan niet snap is dat, als hij door zou lopen, hij open goal had. Dus waarom dan? Misschien dat hij geen overzicht over de situatie had en het zekere voor het onzekere nam.
Ook als niet PSV supporter zou ik het niet raar vinden als de scheids hier niet voor zou fluiten. Hoewel ik het niet met de beslissing van Kuipers eens ben, snap ik wel dat hij fluit. Er is contact.
Wat er precies gebeurt zullen alleen de spelers zelf weten, maar scheidsrechters maken de afgelopen speelronde van meerdere situaties een 'ontnemen van een doelpoging' waar dat op zijn minst discutabel is.

Als het een overtreding was, moest het een penalty zijn (want er binnen).

En dan hoeft het geen rood te zijn (want doelpuntkans zeer groot bij penalty).

En nu was het dus geen van tweeën. :F

Ik kan me voorstellen dat je dan eigenlijk beide clubs benadeelt - alhoewel de vrije trap nu alsnog een doelpunt oplevert.

Maar dankzij rood ging PSV beter voetballen - tel uit je winst, scheids...

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Niku

Niku

Alagaesii

dutchgio schreef op woensdag 16 december 2015 @ 23:03:
[...]

De 2-3 dan mag ik hopen. >:)
2-2 was de grabbel van Castro dacht ik :o
Notice the sarcasm :+

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Breekt er een z'n been vlgns mij bij Guangzhou, voet stond een beetje dwars op de rest :X . River Plate eerste finalist en Suarez scoort net de 1-0 uit rebound na afstandsschot van Rakitic.

[ Voor 35% gewijzigd door apis29 op 17-12-2015 12:09 ]

• dutchgio
Wel saaie wedstrijd, weinig creativiteit bij Barcelona zonder Messi en Neymar, tegenover een verdedigend blok.
Waar kennen we dat van... ;)

• Niku

Niku

Alagaesii

Wel ontzettend zuur dat Messi niet mee doet.

• Niku

Niku

Alagaesii

En toch maar weer drie doelpunten van Suarez.

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
Niku schreef op donderdag 17 december 2015 @ 12:33:
Wel ontzettend zuur dat Messi niet mee doet.
hoezo dat?

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

• Niku

Niku

Alagaesii

Waarom ik het zuur vind of waarom hij niet mee doet?

Het eerste: ik zie de beste speler ter wereld graag spelen :+
Het tweede: hij is ziek en schijnt last van nierstenen te hebben.

• Terryb47
Messi is ook maar mens, dus hij kan ook geblesseerd raken of ziek zijn.
Het is echt niet het einde van de wereld als ie een keer niet meedoet, dan krijgen anderen ook eens de kans om te schitteren.

• Niku

Niku

Alagaesii

Terryb47 schreef op donderdag 17 december 2015 @ 13:29:
Messi is ook maar mens, dus hij kan ook geblesseerd raken of ziek zijn.
You don't say :')
Het is echt niet het einde van de wereld als ie een keer niet meedoet, dan krijgen anderen ook eens de kans om te schitteren.
Messi heeft er al maanden uit gelegen dit seizoen ;)

• Terryb47
Ja en dus? Het is echt niet zo dat ze niet zonder hem kunnen. Wereldbeker is leuk en zo, maar echt niet zo belangrijk.

• Niku

Niku

Alagaesii

Terryb47 schreef op donderdag 17 december 2015 @ 14:26:
Ja en dus? Het is echt niet zo dat ze niet zonder hem kunnen. Wereldbeker is leuk en zo, maar echt niet zo belangrijk.
Probeer je me nu te vertellen dat ik het niet zuur mag vinden dat Messi niet mee doet? ;)

• Terryb47
Tuurlijk mag jij dat zuur vinden, ik zeg alleen maar dat ik het overdreven vind (mag dat?) Het is geen halve finale CL of WK ofzo....

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 02-10 13:35

Baseman77

We move

Wat betreft de straf voor Twente, volgens mij worden er hierbij wat zaken door elkaar gehaald.
De nu uitgesproken straf betreft alleen de straf door de licentiecommissie, de zaak is door de KNVB echter ook doorgespeeld aan de tuchtcommissie en de FIFA.

De licentiecommissie is beperkt in haar strafmaatregelen en heeft een voor haar doen erg strenge uitspraak gedaan; de boete is maximaal (meer mogen ze dus niet opleggen), uitsluiting van Europees voetbal is maximaal, voorwaardelijke intrekking licentie is bijna maximaal (waarbij Twente volledige openheid en medewerking moet geven aan de KNVB, dat is niet zomaar iets).

De tuchtcommissie heeft meer en zwaardere mogelijkheden om te straffen, zij kan punten aftrekken, hoge(re) boetes opleggen en schorsingen bepalen.
De FIFA kan Doyen aanpakken en eventueel Twente nog langer uitsluiten van Europees voetbal.

Dus er kunnen nog verdere maatregelen volgen richting Twente.

Daarbij stelt de gemeente Twente eisen bij het voorgestelde reddingsplan, wat ook sportieve gevolgen zal hebben voor Twente:
Eisen gemeente hebben ook sportieve gevolgen voor Twente

De gemeente Enschede stelt FC Twente bij het reddingsplan een aantal aanvullende eisen voor, die ook sportieve gevolgen zullen hebben voor de club. Vrijdagavond wordt het voorstel in de raad besproken.

Zo mag FC Twente de eerste 4,8 miljoen euro aan transferinkomsten niet direct herinvesteren en moet er bij een overname van het stadion huur worden vooruitbetaald, waarvoor enkele miljoenen moeten worden gereserveerd. Hierdoor wordt de club gedwongen om een of meer middenvelders te verkopen, wil Twente in de winterstop ook nieuwe spelers verwelkomen.

De basisspelers Hakim Ziyech, Renato Tapia en Kamohelo Mokotjo zijn dan het meest interessant om te verkopen, omdat Twente volledig eigenaar is van dit drietal. Met hun transferinkomsten heeft de club de door de gemeente gestelde drempel het snelst bereikt en houdt het wellicht nog wat geld over om nieuwe krachten te strikken om het elftal voor de Eredivisie te behouden.

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
Terryb47 schreef op donderdag 17 december 2015 @ 14:34:
Tuurlijk mag jij dat zuur vinden, ik zeg alleen maar dat ik het overdreven vind (mag dat?) Het is geen halve finale CL of WK ofzo....
jawel, het is een WK :?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• dutchgio
En nog een halve finale ook. :+

• Deadsy
Baseman77 schreef op donderdag 17 december 2015 @ 14:34:
Wat betreft de straf voor Twente, volgens mij worden er hierbij wat zaken door elkaar gehaald.
De nu uitgesproken straf betreft alleen de straf door de licentiecommissie, de zaak is door de KNVB echter ook doorgespeeld aan de tuchtcommissie en de FIFA.

De licentiecommissie is beperkt in haar strafmaatregelen en heeft een voor haar doen erg strenge uitspraak gedaan; de boete is maximaal (meer mogen ze dus niet opleggen), uitsluiting van Europees voetbal is maximaal, voorwaardelijke intrekking licentie is bijna maximaal (waarbij Twente volledige openheid en medewerking moet geven aan de KNVB, dat is niet zomaar iets).

De tuchtcommissie heeft meer en zwaardere mogelijkheden om te straffen, zij kan punten aftrekken, hoge(re) boetes opleggen en schorsingen bepalen.
De FIFA kan Doyen aanpakken en eventueel Twente nog langer uitsluiten van Europees voetbal.

Dus er kunnen nog verdere maatregelen volgen richting Twente.

Daarbij stelt de gemeente Twente eisen bij het voorgestelde reddingsplan, wat ook sportieve gevolgen zal hebben voor Twente:

[...]
Voor de FIFA hoeven ze niet bang te zijn aangezien die ook beperkt zijn in hun mogelijkheden.
Hun kunnen een transfer verbod opleggen of zoals je zelf al aangeeft ze nog langer uitsluiten van Europa.
Maar een transfer verbod is geen ramp aangezien daar toch geen geld voor is en dit verbod zal op zijn vroegst komende zomer van kracht zijn en als Ziyech volgende maand vertrekt zal het beschikbare geld ook direct uitgegeven worden.
Dat de FIFA een langere uitsluiting uitdeelt dan de KNVB is zeer onwaarschijnlijk als je kijkt naar de straffen die ze in het verleden uitgedeeld hebben.

Betreffende de tuchtcommissie, de KNVB heeft de zaak wel naar hun doorgeschoven maar deze zijn nog geen tuchtzaak begonnen, zoiets las ik tenminste een week geleden ofzo.

Trouwens vorig jaar heeft Twente 2x 3 punten aftrek gekregen. Toen ging het verhaal rond dat als ze binnen een bepaalde periode een 3e keer een puntenaftrek kregen dat de licentie dan automatisch ingetrokken werd.

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:12
Messi fans kun je bijna dictators noemen, 1 verkeerd woord en je bent de zak :')
Overigens prima voetballer, maar soms zijn die fans om moe van te worden.

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:45
Feyenoord heeft het nog knap lastig met Wilhelm zwei. el Ahmadi stat weer eens waardeloos te ballen. Veel te veel overtredingen nodig en hij vertraagd het middenveld.

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-09 15:47

CR1691

Hero of Time

Niet alleen Feyenoord heeft het lastig, ook Fox Sports Go is weer lekker aan het haperen. Als ik per refresh 10 seconden voetbal kan zien is het veel.

PSN: Finally_Chris

• LZ86
En feyenoord achte.... Bedankt Veijnovic!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Haha en die blunder van Marko krijg ik dan wel weer net mee natuurlijk :+

• dutchgio
Kenmerkend Vejinovic levert hem zo in, nog aardig afgemaakt van Andersen.

• PWM
  • Niet online

PWM

Ik ben zo hard aan het proberen er gevoel bij te hebben... Maar het lukt gewoon niet :p Verliezen van Willem II thuis blijft een afgang, maar die beker blijft me niet boeien.

Zondag uit bij NEC ga ik er voor zitten.

• LZ86
PWM schreef op donderdag 17 december 2015 @ 21:17:
Ik ben zo hard aan het proberen er gevoel bij te hebben... Maar het lukt gewoon niet :p Verliezen van Willem II thuis blijft een afgang, maar die beker blijft me niet boeien.

Zondag uit bij NEC ga ik er voor zitten.
het is onze enige kans op een prijs sinds jaren. Ik hoop toch echt dat ze nog wakker worden en m winnen. Maar wat staat Feyenoord een partij klote te ballen zeg.... zo verdien je he-le-maal niets!

• dutchgio
Je hebt wel en prijs en speelt gegarandeerd groepsfase dus wat betreft zou het meer moeten betekenen, maar dat geldt voor meer clubs zo.

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Ik wil graag dat Feyenoord hem wint. Zoals gezegd is het een mooie prijs maar de beloning is nog mooier, gegarandeerd Europees voetbal.

• ph4ge
Leon Zwiers schreef op donderdag 17 december 2015 @ 21:23:
[...]

het is onze enige kans op een prijs sinds jaren. Ik hoop toch echt dat ze nog wakker worden en m winnen. Maar wat staat Feyenoord een partij klote te ballen zeg.... zo verdien je he-le-maal niets!
Ik snap niet waarom al die passes steeds te hard zijn. Is het een andere bal of een ander veld ofzo?

Eindelijk de eerste gele kaart voor W2, zal een keer tijd worden.

• PWM
  • Niet online

PWM

Als je nu 100,- op tafel legt, zou ik niet weten wie de beker vorig jaar heeft gewonnen. Maar goed, de makkelijkste weg naar Europees voetbal zie ik inderdaad ook wel.

• dutchgio
Groningen, speelden ook daarom Europees en pakten de eerste prijs ooit.

• MyUtd4Life
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:15
Wat een ongelofelijk teleurstellende eerste helft van Feyenoord, waarbij je niet mag klagen dat kans uit corner er voor Willem II niet in ging. Geen enkele middenvelder scoort in mijn ogen een voldoende vandaag en Nelom laat maar eens zien waarom hij het niveau van Feyenoord niet aan kan. Had dan liever Nieuwkoop, die het aardig deed op rechtsback, in de ploeg.

FIFA Benelux Administrator

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:48
PWM schreef op donderdag 17 december 2015 @ 21:25:
Als je nu 100,- op tafel legt, zou ik niet weten wie de beker vorig jaar heeft gewonnen. Maar goed, de makkelijkste weg naar Europees voetbal zie ik inderdaad ook wel.
Ook wel makkelijk als je hem de laatste 20 jaar, maar 2x gewonnen heb voor een club als Feyenoord gewoon veel te weinig

• LZ86
Het jammerste is nog, je kan je hele middenveld wel wisselen, maar je hebt amper beter op de bank :(

• PWM
  • Niet online

PWM

Joostje123 schreef op donderdag 17 december 2015 @ 21:36:
[...]

Ook wel makkelijk als je hem de laatste 20 jaar, maar 2x gewonnen heb voor een club als Feyenoord gewoon veel te weinig
Ik zeg ook niet dat ze het wel lekker doen, of dat ze wat mij betreft de kantine medewerkers moeten opstellen ;) Maar 3 punten in de competitie zijn me meer waard, ondanks dat die kans om die te winnen 10% is.

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Feyenoord begint eindelijk wakker te worden.

• ph4ge
PWM schreef op donderdag 17 december 2015 @ 21:41:
Ik zeg ook niet dat ze het wel lekker doen, of dat ze wat mij betreft de kantine medewerkers moeten opstellen ;) Maar 3 punten in de competitie zijn me meer waard, ondanks dat die kans om die te winnen 10% is.
Allebei belangrijk. Je put kracht uit goede wedstrijden in de beker en het is financieel interessant. De Kuip zit ook niet voor niets weer gewoon vol. Gewoon een prijs en gegarandeerd groepsfase EL, natuurlijk is het belangrijk.

• St@m

St@m

@ Your Service

Och och Zivkovic :D hoeveel kansen heb je nodig :?

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• ephymerous
Die Zivkovic is niet scherp, zijn tweede 100% kans die hij mist :/

XXXVI

• Vos

Vos

AFCA

Duitsers ;)

Ja Zivkovic, krab je maar even achter de oren.

• St@m

St@m

@ Your Service

Hoppa, verlenging, nog 30 minuten extra in de benen. Helaas wel een makkie zondag.

• ph4ge
Lijkt er op dat niemand bij Feyenoord de beker belangrijk vind. :p

• LZ86
Wat komen we daar goed weg zeg! Nu nog voor de verlening afmaken =p

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Nu afmaken graag. Op basis van de tweede helft meer dan verdiend.

• St@m

St@m

@ Your Service

ph4ge schreef op donderdag 17 december 2015 @ 22:32:
Lijkt er op dat niemand bij Feyenoord de beker belangrijk vind. :p
Sarcasme? Volgens mij was iedereen wel blij, zoals t heurt!

• ph4ge
Haha 2 minuten blessuretijd, wat een toeval.

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:31
Gister gewed dat PSV in de laatste minuut zou scoren en gewonnen, vandaag gewed dat Feyenoord in de laatste minuut zou scoren (ik zat er dicht bij). Als Ajacied voel je dat gewoon aan :)

• Vos

Vos

AFCA

CR1691 schreef op donderdag 17 december 2015 @ 22:33:
Nu afmaken graag. Op basis van de tweede helft meer dan verdiend.
Heeft Feyenoord ook zulke grote kansen gehad als Zivkovic? Ik kijk pas net.

• PWM
  • Niet online

PWM

Die Streppel alleen heeft al 5 minuten weten te rekken :+

Op basis van de tweede helft, meer dan verdiend.

Edit: @hierboven Zivkovic op de doellijn met de bal, zonder keeper, mag nog niet als kans worden geteld :p

[ Voor 33% gewijzigd door PWM op 17-12-2015 22:39 ]

• St@m

St@m

@ Your Service

Vos schreef op donderdag 17 december 2015 @ 22:38:
[...]

Heeft Feyenoord ook zulke grote kansen gehad als Zivkovic? Ik kijk pas net.
Nee

• LZ86
Tweede helft was Feyenoord veel beter. De nietscoren ziekte van vorig seizoen is helaas weer terug

Tijd voor de winterstop.

• Vos

Vos

AFCA

Leon Zwiers schreef op donderdag 17 december 2015 @ 22:39:
Tweede helft was Feyenoord veel beter. De nietscoren ziekte van vorig seizoen is helaas weer terug

Tijd voor de winterstop.
Ze waren de laatste potten aardig effectief. Dus niet overdrijven :).

• LZ86
Die pot die van Groningen bijna verloren ging bedoel je? ;). Het scoren gaat een stuk minder makkelijk de laatste 3-4 potjes.

• Vos

Vos

AFCA

Ik vind het wel meevallen, helemaal vergeleken met vorig jaar.

• ph4ge
Vos schreef op donderdag 17 december 2015 @ 22:54:
Ik vind het wel meevallen, helemaal vergeleken met vorig jaar.
Ja, maar slechter afmaken dan vorig seizoen kan haast niet.

• PWM
  • Niet online

PWM

Hoop wel dat de verlenging beslissend is. Die 5 penalties worden anders waarschijnlijk in de statistieken meegenomen door sommige mensen hier :+

Weinig vuur meer over.

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-10 19:42
PWM schreef op donderdag 17 december 2015 @ 22:57:
Hoop wel dat de verlenging beslissend is. Die 5 penalties worden anders waarschijnlijk in de statistieken meegenomen door sommige mensen hier :+
_O- _O- _O-

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-10 23:05

Weinig vuur meer over.
:Y)

• ph4ge
Het is nog in de Kuip ook, dat zal ongetwijfeld mooie complottheorieën opleveren.

Overigens schijnen we een penalty killer besteld te hebben destijds bij Ajax. Volgens mij heeft hij bij Feyenoord nog geen penalty gepakt dus dat wordt wel een keer tijd.

• LZ86
Pingel! Laat de complottheorie maar komen! Maar eindelijk wordt dat vasthouden bij Kramer een keer gezien zeg.

• St@m

St@m

@ Your Service

Ah, daar is de pingel wel binnen de tijd

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-10 19:42
Daar komen de discussies :+

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Oh daar komen de complotten weer :+

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
Welke complotten? Het is gewoon een terecht gegeven pingel.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

• Vos

Vos

AFCA

Oh daar komen de calimeros weer :+

Jullie vergeten nog te zeggen dat er 50 herhalingen komen ;).

[ Voor 48% gewijzigd door Vos op 17-12-2015 23:10 ]

• ephymerous
Kuip effect! :+

XXXVI

Pagina: 1 ... 25 ... 119 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[html]<h2>Voor het EK2016 in Frankrijk: Themaforum: Sportzomer</h2>~[/html]
Voor de FIFA-perikelen: [Voetbal] FIFA-perikelen en opvolging Blatter
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2015/2016
Voor FC-Twente: FC Twente - hoe nu verder