toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Feyenoord en Groningen doen zich beide wel te kort. Feyenoord domme rode kaart terwijl ze zo goed aan de tweede helft begonnen en Groningen speelt veel te angstig tegen 10 man.
Klopt, maar die hele term slaat nergens op.aicaramba schreef op zondag 13 december 2015 @ 16:15:
[...]
Dat bestaat weer wel. Laatst had bruma ook hands waarvan de scheids vond dat hij er niets aan kon doen.
Als ik met mijn handen omhoog sta en iemand geeft een voorzet en raakt mijn handen, dan is het 'aangeschoten' hands maar gewoon een penalty
Die komt ook niet echt lekker door, vond dat bij Vitesse altijd een uitstekende verdediger en had hem eigenlijk wel naar Ajax willen zien gaan, maar blijkbaar toch een stapje te hoog bij de top 3.
Float like a butterfly, sting like a bee.
v/d Heijden en Toornstra zijn zwaar onder de maat. wat mis je Gustafson en Botteghin zeg.
Groningen mag zich met dat punt na de 2e helft alsnog rijk rekenen, aangezien Feyenoord kans na kans ( zelfs met 10 man ) zelf helemaal verprutsen. Je ziet bijna weer die afgrijselijke tekortkomingen op het gebied van kansen benutten van de 2e helft van vorig seizoen weer terug.
[ Voor 53% gewijzigd door LZ86 op 13-12-2015 16:29 ]
Ja, als je vlak na rust rood pakt doe je het slecht.martinusz schreef op zondag 13 december 2015 @ 16:27:
Speelde vd Heijden weer slecht?
Die komt ook niet echt lekker door, vond dat bij Vitesse altijd een uitstekende verdediger en had hem eigenlijk wel naar Ajax willen zien gaan, maar blijkbaar toch een stapje te hoog bij de top 3.
Toornstra is gewoon niet geschikt als '10'. Daar heeft hij de verfijning niet voor. In de rol van Kuyt kan hij wel spelen. Vermeer, Kuijt en Karsdorp vond ik de uitblinkers vandaag.
[ Voor 9% gewijzigd door ph4ge op 13-12-2015 16:37 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Klopt. Volgens mij heet het ook geen aangeschoten hands meer, maar is de regel meer zoiets als: Heeft de verdediger z'n handen naast z'n lichaam ofzo.Vos schreef op zondag 13 december 2015 @ 16:25:
[...]
Klopt, maar die hele term slaat nergens op.
Als ik met mijn handen omhoog sta en iemand geeft een voorzet en raakt mijn handen, dan is het 'aangeschoten' hands maar gewoon een penalty.
Eerste helft enigsinds geluk dat het bij 1-0 bleef. Tweede helft was Feyenoord sterker, vooral na de rode kaart. Vilhena had de 1-2 op zijn schoen, hij kon raak schieten of de bal naar Kazim spelen, die compleet vrij voor open goal stond, maar nee. Vilhena kiest voor zijn eigen kans.
Beetje gemixt gevoel over de wedstrijd van vandaag. De ene kant tevreden met 1 punt want het is een traditioneel lastige uitwedstrijd, aan de andere kant had er wellicht meer ingezeten.
Verwijderd
Ik heb het ff gemist wat er gebeurd is?JST94 schreef op zondag 13 december 2015 @ 17:20:
Laten we hopen dat de tuchtcomissie Van der Heijden een wedstrijdje of 25 schorsing geeft. Wat is die vent slecht zeg, ik zie nog liever Boulahrouz of Mathijsen in plaats van Van der Heijden.
Denk dat ie hem gewoon slecht vindtVerwijderd schreef op zondag 13 december 2015 @ 17:45:
[...]
Ik heb het ff gemist wat er gebeurd is?
Verwijderd
Schandalige blunder van de arbitrage bij 0-1, meters buitenspel. Hoewel je als PSV zijnde altijd dusdanig sterk moet zijn tegen kleine clubs dat fouten van de arbitrage geen cruciale invloed hebben, was dit geen beste beurt, de arbitrage kost je 2 uiteindelijk punten.
Pff. En feyenoord had een penalty tegen moeten hebben.
[ Voor 27% gewijzigd door aicaramba op 13-12-2015 19:23 ]
Cillessen zag er bij de goal van Utrecht niet goed uit. Lijkt zich niet eens volledig te strekken.
Verwijderd
De arbitrage geeft Feyenoord 1 punt kado. Dat terwijl de arbitrage er PSV 2 kostte. Het voordeel van de gun-factor. Ofzo.
Verwijderd schreef op zondag 13 december 2015 @ 19:25:
OMG die handsbal van Nelom!
De arbitrage geeft Feyenoord 1 punt kado. Dat terwijl de arbitrage er PSV 2 kostte. Het voordeel van de gun-factor. Ofzo.

PSN: Finally_Chris
2 weken geleden scoorde PSV nog 2* in buitenspel positie en was het oorverdovend stil. Begint een beetje een obsessie te worden voor je.Verwijderd schreef op zondag 13 december 2015 @ 19:25:
[ Voor 9% gewijzigd door PWM op 13-12-2015 20:11 ]
Verwijderd
Toen speelden ze AZ van het kastje naar de muur en wonnen ze 3-0, waarna PSV het wel best vond. De coach van AZ noemde het een "terechte nederlaag".PWM schreef op zondag 13 december 2015 @ 20:02:
[...]
2 weken geleden scoorde PSV nog 2* in buitenspel positie en was het oorverdovend stil. Begint een beetje een obsessie te worden voor je.
Het had daar dus geen cruciale invloed, als het echt al 2x buitenspel was, daar staat me niet veel van bij. Dat heeft het dit weekend wel, op beide wedstrijden van zowel PSV als Feyenoord. Het wordt een beetje repetitief.
Mijn obsessie is simpelweg een eerlijke competitie. Punt.
Verwijderd
Anyway, elke ploeg heeft elk seizoen wel een paar mazzeltjes en pechgevallen. Bij Feyenoord is het de 2e wedstrijd op rij die met hulp wordt gewonnen, nadat er aan het begin van dit seizoen al een absurd aantal voordelen naar Feyenoord gingen. Onterecht penals bij de vleet. Zelfs Van Hanegem en de pro-Feyenoord media als het AD spraken daarover.
Beide discutabel en moeilijk om te zien, maar niet zo zeker als hier.
Mgoed. Dit weekend heeft psv wat pech, zij hebben eerder ook geluk gehad en zo zal het altijd blijven gaan.
Dat is altijd zo, vooral bij amateur voetbal is dat altijd zo vaag.Exocet schreef op zondag 13 december 2015 @ 19:53:
Leuk straks "winter"stop, zal je zien dat het sneeuwt als ze weer beginnen.
Inderdaad, dan kunnen we eigenlijk nog wel 3 weken door voetballen maar is het al winterstop.Terranova schreef op zondag 13 december 2015 @ 20:26:
[...]
Dat is altijd zo, vooral bij amateur voetbal is dat altijd zo vaag.
Terwijl de eerste 2 wedstrijden na de winterstop toch vaak afgelast worden omdat het juist dan keihard vriest of er teveel sneeuw ligt...
Voedingsadviseur bij Voeding-en-fitness.nl
Ach, tegen ADO kostte ons de arbitrage minimaal 1 punt en tegen Ajax kostte ons de arbitrage 3 punten. Soms zit het mee, soms tegen.Verwijderd schreef op zondag 13 december 2015 @ 19:25:
Erg belangrijke pot volgende week voor Feyenoord. Feyenoord zal MOETEN winnen wil het de voorsprong behouden op PSV, vooral omdat ze dan na de winterstop meteen een klein gaatje kunnen slaan op PSV door ze in de Kuip te verslaan. Ben wel benieuwd hoe Gio het defensief gaat oplossen. Botteghin geblesseerd, Van der Heijden is geschorst tegen Willem 2 en Kongolo is geschorst tegen NEC. Laten we hopen dat de overige verdedigers deze week geen blessure oplopen tijdens de training.
[ Voor 38% gewijzigd door JST94 op 13-12-2015 21:17 ]
Klopt ja, wij hebben al winterstop maar je kunt nu nog makkelijk een paar weken doorspelen.Terranova schreef op zondag 13 december 2015 @ 20:26:
[...]
Dat is altijd zo, vooral bij amateur voetbal is dat altijd zo vaag.
Beginnen februari weer. Het is maar afwachten wat voor weer het dan is, kans op sneeuw is dan in ieder geval hoger dan nu.
Ppffff altijd dat gezeik op de arbitrage. Maak je eerder zorgen dat Psv alleen maar reactie voetbal kan spelen waardoor ze tegen de kleintjes het moeilijk hebben.
Jammer dat Feyenoord niet kon profiteren van de puntverlies van de concurrenten. Maar seizoen duurt nog lang. We doen nog volop mee.
Je stopt maar niet met de eenzijdige berichtgeving he? Wat heeft Feyenoord jou ooit misdaan dat je er zo de pik op hebt?Verwijderd schreef op zondag 13 december 2015 @ 20:22:
Anyway, elke ploeg heeft elk seizoen wel een paar mazzeltjes en pechgevallen. Bij Feyenoord is het de 2e wedstrijd op rij die met hulp wordt gewonnen, nadat er aan het begin van dit seizoen al een absurd aantal voordelen naar Feyenoord gingen. Onterecht penals bij de vleet. Zelfs Van Hanegem en de pro-Feyenoord media als het AD spraken daarover.
Inderdaad, ben geen Feyenoord fan, maar zijn reacties worden een beetje zielig op een gegeven moment.D-e-n schreef op zondag 13 december 2015 @ 23:16:
[...]
Je stopt maar niet met de eenzijdige berichtgeving he? Wat heeft Feyenoord jou ooit misdaan dat je er zo de pik op hebt?
Aan het einde van de rit heeft elke ploeg wel voor of nadeel gehad van scheidsrechters, en ja wellicht 1 ploeg toevallig wat meer aan de goede kant hulp gehad, maar dat zal elk jaar weer een andere ploeg zijn.
Over het algemeen wordt je geen kampioen alleen door scheidsrechter beslissingen, daar moet je toch echt een seizoen stabiel voor voetballen. Op dit moment doet de klassieke top 3 dat trouwens alle drie behoorlijk. Lang geleden dat ze alle drie nog volop meedoen rond de winterstop.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Als Ajax supporter zijnde had het voor mij erger uit kunnen pakken gisteren
Aantreden met officieel 3 verdedigers in de opstelling.Han schreef op zondag 13 december 2015 @ 14:31:
De enige die er bij Ajax niks van bakt is de Boer. Het is niet om aan te gluren. De Boer is niet bij machte om deze ploeg aan het voetballen te krijgen, tekens dat tikkie breed en tikkie terug. Elke week weer een gedrocht om naar te kijken... Het ligt echt aan de tactiek van Ajax. Er zit totaal geen drang naar voren in. Mogelijkheden genoeg maar telkens de verkeerde keuzes. Zoiets is te trainen en een kwestie van de juiste tactiek. In mijn ogen is de Boer de hoofdschuldige...
Ik noem dat naief.
Drang naar voren, prima, maar dan moet de bal daar wel eerst komen...
Ik begrijp er echt helemaal niets meer van.
Van PSV was ik inmiddels gewend dat ze na een piek een dal laten zien, maar waarom de voltallige top-6 punten laat liggen?
En dan is het van Heracles en Vitesse nog te begrijpen - niveau vergelijkbaar, wanneer Vitesse net niet piekt.
Iets anders: waarom is een eigen goal, waarbij de bal via Brenet het doel ingaat, een eigen doelpunt voor Brenet, en krijgt Kuijt een doelpunt bijgeschreven dat ook duidelijk via Hateboer het net ingaat?
Hateboer geeft er nog veel meer effect aan dan Brenet ook... moet Kuijt in het zadel geholpen worden als topscoorder of zo?
Absurd.
[ Voor 35% gewijzigd door Ramzzz op 14-12-2015 09:51 ]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Man man man, wat heb ik me gisteren in de tweede helft op zitten vreten, de arbitrage was echt belachelijk slecht. Alle kaarten voor Groningen terecht, maar bij Feyenoord een aantal spelers opzichtig bij hetzelfde vergrijp slechts vermanend toespreken (ik noem een Kuyt of El Ahmadi).
De handsbal. Dat de scheids het niet goed ziet, oké, maar die grensrechter moet dat toch gewoon zien joh. Maar die man woont volgens mij in de omgeving van Rotterdam, alleen als het duidelijk de Feyenoorder was die de bal over de achterlijn speelde, gaf hij de bal aan Groningen (ingooi/corner). Te triest voor woorden. Maar uiteindelijk moet je zelf gewoon met 2/3-0 de rust in gaan, dan maakt het allemaal niet meer uit hoe amateuristisch er gefloten wordt. Mijn koninkrijk voor een spits die niet eerst 10x die bal goed moet leggen voor een schot, maar gewoon uithaalt (De Leeuw pfff).
De laatste 20 minuten zag je dat het Europees voetbal in de benen van Groningen sloop en kom je misschien nog wel goed weg (Vilhena). Maar over de hele denk ik dat Feyenoord het meest tevreden is met het puntje (waar ik vooraf voor tekende, maar nu wat zuur over ben).
Edit: Wat ^^^ zegt dus
[ Voor 9% gewijzigd door T-MOB op 14-12-2015 09:57 ]
Regeren is vooruitschuiven

Dit gezegd hebbende, dat bij de 1-0 het overduidelijke buitenspel niet werd geconstateerd is schandalig.
Ajax speelde dodelijk saai en was weer eens koning balbezit op eigen helft, maar meestal levert ze dit nog een (ruime) overwinning op ook. Utrecht had het echter tactisch prima staan en was ook gevaarlijker voorin, waar Ajax in de gehele wedstrijd slechts 1 (!) schot op doel geproduceerd kreeg. Een gelijkspel was ook wel terecht geweest, al was Utrecht de enige die de overwinning verdiende. En zo liep PSV zowaar nog een punt in ook, onverwacht maar heel erg prettig
PS: Frank de Boer is het tegenwoordig aardig kwijt. In zijn 1e 3 seizoenen was hij erg realistisch na afloop van de wedstrijden, maar sindsdien lijkt er ineens iets veranderd te zijn en zijn zijn nabesprekingen meer richting comedy capers gegaan. Van knappe zelfkritiek, naar het zoeken van de meest vreemde smoesjes (tijdstip wedstrijd, lengte gras, tijdstip sproeien gras, niet sproeien gras, scheidsrechter, tegenstander, tegenstander, tegenstander)...ook gisteren weer, "Ajax speelde tegen een muur" en "Utrecht speelde extreem defensief"? Ik weet niet wat er met hem is gebeurd, maar realistisch is hij al een hele tijd niet meer.
Feyenoord kreeg het ook voor elkaar om zwak te spelen, Groningen wist er redelijk van te profiteren. De rode kaart voor Vd Heijden was terecht, er is maar 1 straf voor het neerhalen van een doorgebroken tegenstander. Daarna had Groningen natuurlijk een penalty moeten hebben, Nelom maakte overduidelijk hands aangezien zijn armen zich absoluut niet op een natuurlijke positie bevonden. Onbegrijpelijke beslissing van de scheids, al is dit verre van de 1e keer dat Feyenoord enorm mazzelt met de arbitrage.
Wel knap hoe Feyenoord met 10 man overeind bleef.
Dat zal inderdaad wel, maar het blijft vreemd.Prosac schreef op maandag 14 december 2015 @ 09:56:
Zonder Hateboer had die bal van Kuyt ook gezeten. Dat is volgens mij het criterium.
In de PL was dit 'gewoon' een eigen doelpunt geweest en dat lijkt mij ook logischer, Hateboer verandert namelijk duidelijk de richting van de bal.
[ Voor 8% gewijzigd door Baseman77 op 14-12-2015 10:44 ]
PSV v Atlético Madrid
AA Gent v Wolfsburg
Roma v Real Madrid
Paris Saint Germain v Chelsea
Arsenal v Barcelona
Juventus v Bayern München
Benfica v Zenit St Petersburg
Dynamo Kyiv v Manchester City
Met Atlético niet de moeilijkst denkbare tegenstander, maar normaal gesproken wel een maatje te groot. Laten we hopen dat ze het in ieder geval spannend kunnen maken!
Alhoewel ik Atlético normaal gesproken ook wel een maatje te groot vind - in elk geval één van de 'mindere' tegenstanders.
Ik denk overigens dat ze in Madrid ook staan te juichen.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Alleszins 2 voetballende ploegen, worden leuke wedstrijden imo
Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro
Verwijderd
AS Roma - Real Madrid
PSG - Chelsea
Arsenal - FC Barcelona
Juventus - Bayern Munchen
PSV - Atletico Madrid
Benfica - Zenit
Dinamo Kiev - Manchester City
Mooie wedstrijden!
Verwijderd
Zenit is minder gevaarlijk dan Atletico hoor, staat niet voor niets 2e van de spaanse competitie.Niku schreef op maandag 14 december 2015 @ 12:33:
Mooie loting voor PSV, klein kansje om door te gaan. In ieder geval blij dat het geen Zenit is.
Blij dat het geen Zenit is omdat dat een ontzettend onaantrekkelijk affiche is, een verre reis betreft en (daardoor) moeilijk voor uitsupporters om mee te reizen.Verwijderd schreef op maandag 14 december 2015 @ 12:34:
[...]
Zenit is minder gevaarlijk dan Atletico hoor, staat niet voor niets 2e van de spaanse competitie.
Verwijderd
Oh zo, ja dan snap ik het welNiku schreef op maandag 14 december 2015 @ 12:35:
[...]
Blij dat het geen Zenit is omdat dat een ontzettend onaantrekkelijk affiche is, een verre reis betreft en (daardoor) moeilijk voor uitsupporters om mee te reizen.
Verder is PSG- Chelsea natuurlijk een mooie partij
En de WK voor clubs is ondertussen ook al aan de gang, halve finales:
Sanfrecce (Japan) v River Plate
Guangzhou (China) v Barcelona
Halve finale en finale live bij NOS
De NOS zendt op woensdag 16 en donderdag 17 december de halve finale-wedstrijden om 11.25 uur live op NPO 1 en via nos.nl uit. De winnaars van deze wedstrijden strijden op zondag 20 december om de titel WK voetbal voor clubteams. Deze wedstrijd wordt vanaf 11.30 uur live uitgezonden op NPO 2 en nos.nl
[ Voor 62% gewijzigd door apis29 op 14-12-2015 12:46 ]
Helemaal mee eensNiku schreef op maandag 14 december 2015 @ 12:33:
Mooie loting voor PSV, klein kansje om door te gaan. In ieder geval blij dat het geen Zenit is.
nu wel meer kans voor PSG aangezien Chelsea nog niet echt lekker loopt.
Atletico, hebben een echte vechtersmentaliteit. qua voetballers valt het opsich wel mee, maar ik denk dat die, helemaal thuis, te sterk zijn.
wel opmerkelijk dat ze dat bij de NOS uitzenden, maar dat zal wel aan de tijd van spelen liggen, is er toch niet veel anders boeiends..apis29 schreef op maandag 14 december 2015 @ 12:40:
Bayern was een mooiere loting geweest, die had ik wel willen zien als matchup.
Verder is PSG- Chelsea natuurlijk een mooie partij. Vorige keer PSG de underdog en nu andersom ...
En de WK voor clubs is ondertussen ook al aan de gang, halve finales:
Sanfrecce (Japan) v River Plate
Guangzhou (China) v Barcelona
[...]
finale River Plate v Barcelona lijkt me wel mooi.
[ Voor 52% gewijzigd door dutchgio op 14-12-2015 12:49 ]
Nouja, wie weet verrast PSV.
Inderdaad. Ik heb dat trouwens ook bij Arsenal - Barcelona. Déjà vu!dutchgio schreef op maandag 14 december 2015 @ 12:47:
PSG - Chelsea is niet de eerste keer, alsof ze elk seizoen elkaar loten.
Hehe Fenerbahce tegen Lokomotiv Moskou, ook leuk Turkije tegen Rusland
[ Voor 87% gewijzigd door apis29 op 15-12-2015 15:37 ]
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Met plaatsing voor CL 7 punten erbij. Om die 7 punten te halen moeten er 3 wedstrijden gewonnen worden in EL, dat zie ik niet snel gebeuren. Dus voor NL is dit een betere en zekere optie.OPSLAGHOND schreef op maandag 14 december 2015 @ 13:28:
Na een gunstig gelote groepsfase icm off-days / slechte fase voor zo'n beetje elke tegenstander zal psv nu een keer echt moeten voetballen. Aangezien dat nooit gaat lukken tegen de nummer twee van de Spaanse competitie, maar weer hopen op 2x een offday of arbitrale dwalingen. Ik had psv dan ook liever in de CL uitgeschakeld zien worden en vervolgens (veel) verder zien komen in de EL. Dat zou volgens mij ook beter zijn voor het Nederlands voetbal, de overwintering is enkel voor psv zelf goed lijkt me. Ben overigens benieuwd hoeveel van het gewonnen geld psv gaat opmaken aan spelers in de winterstop.
Sodeju, de afgunst druipt er vanaf.. hahaOPSLAGHOND schreef op maandag 14 december 2015 @ 13:28:
Na een gunstig gelote groepsfase icm off-days / slechte fase voor zo'n beetje elke tegenstander zal psv nu een keer echt moeten voetballen. Aangezien dat nooit gaat lukken tegen de nummer twee van de Spaanse competitie, maar weer hopen op 2x een offday of arbitrale dwalingen. Ik had psv dan ook liever in de CL uitgeschakeld zien worden en vervolgens (veel) verder zien komen in de EL. Dat zou volgens mij ook beter zijn voor het Nederlands voetbal, de overwintering is enkel voor psv zelf goed lijkt me. Ben overigens benieuwd hoeveel van het gewonnen geld psv gaat opmaken aan spelers in de winterstop.
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Waarom zouden we je uitlachen? Je hebt gewoon gelijk, maar aan de andere kant: Dat geldt eigenlijk voor iedere andere club die we hadden kunnen loten, misschien met uitzondering van KAA Gent. Gelukkig is dit wel een mooie club (geen reis naar het Oostblok), die doorgaans ook mooi voetbal laat zien. Zelfs als we dan verliezen hebben we in ieder geval een mooie wedstrijd gezienQu3st schreef op maandag 14 december 2015 @ 12:45:
Prachtige loting! Denk dat PSV niet veel kans maakt tegen Atletico. De mentaliteit bij knock-out is bij veel clubs anders dan in de groepsronde. Nu kunnen ze zich geen foutje permitteren. Maar het blijft voetbal, ik hoop voor de PSV-supporters dat ze binnenkort mij kunnen uitlachen
Nee, merp!
Gewoon helemaal niks, de selectie is breed zat een zolang er niemand vertrekt hoeft er ook niemand gehaald te worden.OPSLAGHOND schreef op maandag 14 december 2015 @ 13:28:
Misschien alvast anticiperen op vertrek van bijv. De Jong ofzo door een jonge gast door te schuiven / halen. Maar meer ook niet.
Verder een beetje misselijke post van opslaghond. Volgens mij heeft PSV op dit moment de mix van ervaring en eigen jeugd die Ajax nastreeft, waarmee het wel gelukt is om een keer te overwinteren en zit hem dat dwars.
[ Voor 23% gewijzigd door Chrosser op 14-12-2015 14:19 ]
Hoeft niet, daar hebben ze Locadia voor en in Jong PSV nog een talent rondlopen voor 'achter' Locadia. In principe zijn alle posities dubbel bezet als er geen blessures zijn.Chrosser schreef op maandag 14 december 2015 @ 14:15:
Bij de tafel van Kees heeft Brands volgens mij gezegd dat hij niet verwacht dat er in de winterstop iets gaat gebeuren. Hij hoopt dat Willems en Lestienne weer aansluiten en daarmee de selectie op volle oorlogssterkte is.
Misschien alvast anticiperen op vertrek van bijv. De Jong ofzo door een jonge gast door te schuiven / halen. Maar meer ook niet.
Nee, merp!
En je laat ook geen kans onbenut om een keertje lekker te kunnen trollen, of hoe zit dat?OPSLAGHOND schreef op maandag 14 december 2015 @ 13:28:
Zoveel geluk als jouw clubje heeft zou elke club wel willen hebben. Ajax loot 5/6 jaar op een rij clubs als Barcelona, real Madrid, Dortmund etcetera, PSV (ondanks een lagere klassering) daarentegen treft tegenstanders waar Ajax graag de andere jaren tegen geruild zou hebben. Maar Ajax had geen punten gepakt in de CL, zelfs niet met dezelfde tegenstanders en het geluk van Psv. Frank de Boer moet daar weg, het is al jaren niet om aan te zien maar nu zijn de resultaten daar ook naar.St@m schreef op maandag 14 december 2015 @ 14:00:
[...]Sodeju, de afgunst druipt er vanaf.. haha
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Bergwijn en Paal vind ik op dit moment wel boven de rest uit steken (Bergwijn ook al doorgeschoven na de A-selectie)
Als je naar de lotingen kijkt, is het op zijn minst opvallend te noemen dat PSV jaarlijks van die afgrijselijke Oostblok-ploegen treft, en sommige andere clubs alvast de hotelkamers kunnen boeken in de stad van hun 'vaste' tegenstanders.OPSLAGHOND schreef op maandag 14 december 2015 @ 14:22:
[...]
Zoveel geluk als jouw clubje heeft zou elke club wel willen hebben. Ajax loot 5/6 jaar op een rij clubs als Barcelona, real Madrid, Dortmund etcetera, PSV (ondanks een lagere klassering) daarentegen treft tegenstanders waar Ajax graag de andere jaren tegen geruild zou hebben. Maar Ajax had geen punten gepakt in de CL, zelfs niet met dezelfde tegenstanders en het geluk van Psv. Frank de Boer moet daar weg, het is al jaren niet om aan te zien maar nu zijn de resultaten daar ook naar.
Loting? De kansen om elkaar zó vaak achter elkaar te treffen zijn niet zo groot dat je deze lotingen verwacht.
Lundqvist, die hebben ze ook speciaal daarvoor opgepikt. Komt vast wel goed in de komende seizoenen, hoop ikChrosser schreef op maandag 14 december 2015 @ 14:24:
@Pausebreak: Wie bedoel je precies? Lammers? Lundqvist? Ik vind dat niet de talenten zoals Locadia dat was in de jeugd. Zowel Locadia als ook Memphis destijds waren echt een paar klasses beter dan de rest. Kan nu niet echt zeggen dat deze gasten er uit springen. Al is de weerstand hedendaags wel hoger.
Bergwijn en Paal vind ik op dit moment wel boven de rest uit steken (Bergwijn ook al doorgeschoven na de A-selectie)
Nee, merp!
Kortom, bij Ajax altijd pech bij de loting, team omgekocht, scheidsrechterlijke dwaling, off-day, persoonlijke fouten, tegenstander heeft dag van z'n leven, onterecht afgekeurde goal, enz.OPSLAGHOND schreef op maandag 14 december 2015 @ 14:22:
...huilverhaal...
Bij anderen: altijd geluk, tegenstander heeft off-day, buitenspeldoelpunt, enz.
Natte krant (363218) (V.242)
Atletico wint niet zo makkelijk met 4-0aicaramba schreef op maandag 14 december 2015 @ 13:03:
Ai.. Atletico madrid. Een van mijn minst gehoopte tegenstanders.. Doen niet onder voor barca en real (kijkende naar de primera division', maar hebben nou ook weer niet de naam dat ze iedereen er vrede mee heeft als ze 4-0 om de oren krijgen..
Nouja, wie weet verrast PSV.
Tegen Barcelona zal je met een 2-0 voorsprong in de eerste wedstrijd nog wel eens redelijk makkelijk kunnen worden geslacht.
Als je veel geluk in de thuiswedstrijd heb, kan je het misschien afmaken tegen Atletico.
Ook de spelers zullen minder angstig zijn en zelfvertrouwen krijgen dan tegen een Barca of een Real.
Maar wel leuke 2 potjes om naar uit te zien!
Ben in elk geval al blij dat het geen Barca, Real, Bayern is geworden. Dat lijkt me weinig aan om dan naar te kijken.
Atletico is een harde fysieke ploeg
[ Voor 47% gewijzigd door Harribo op 14-12-2015 15:06 ]
Verwijderd
Vfl Wolfsburg
Real Madrid
PSG
FC Barcelona
Bayern Munchen
Atletico Madrid
Benfica
Manchester City
Finale Barca - Bayern zou wel leuk zijn, moeten ze elkaar niet de volgende ronde loten...
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2015 16:28 ]
Met tweede bijzonder snelle en koele afmakers in de spits.Harribo schreef op maandag 14 december 2015 @ 15:05:
Ik acht Psv vrij kansloos tegen Atletico.
Maar wel leuke 2 potjes om naar uit te zien!
Ben in elk geval al blij dat het geen Barca, Real, Bayern is geworden. Dat lijkt me weinig aan om dan naar te kijken.
Atletico is een harde fysieke ploeg
Brunet kan zn mes en vork alvast klaar leggen.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Verwijderd
En de overige subtop valt tot nu toe ook wat tegen (Valencia, Sevilla)
Misschien, maar AM doet het gewoon de afgelopen jaren erg goed met het als hoogtepunt de CL finale twee jaar terug.apis29 schreef op maandag 14 december 2015 @ 21:51:
Nee dat komt omdat Barca en Madrid meer punten morsen dan normaal![]()
![]()
En de overige subtop valt tot nu toe ook wat tegen (Valencia, Sevilla)
PSV gaat het enorm moeilijk krijgen, als ze niet bezwijken onder de constante druk / pressie van AM dan kun ze altijd nog in de counter trappen (Griezman, Martinez).
Ik hoop in ieder geval twee leuke wedstrijden te zien
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Volgens VI neemt Utrecht alleen genoegen met minimaal 10 miljoen euro.
Het zal mij benieuwen, als je dat geld kan krijgen moet je dat uiteraard direct doen.
Voor 7 ton gekocht en dan in een half jaar tijd 10 miljoen krijgen, dan lach je je toch kapot?
Zal best even een aderlating zijn maar Boymans komt er weer aan en er zal ongetwijfeld een nieuwe Franse verrassing worden gehaald dan.
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
Denk je dat AA Gent geen kans maakt?Verwijderd schreef op maandag 14 december 2015 @ 16:27:
Laten we maar eens gaan voorspellen wie er door gaan ;p
Vfl Wolfsburg
Real Madrid
PSG
FC Barcelona
Bayern Munchen
Atletico Madrid
Benfica
Manchester City
Finale Barca - Bayern zou wel leuk zijn, moeten ze elkaar niet de volgende ronde loten...
Persoonlijk heb ik geen idee wat de sterke en zwakke punten van Wolfsburg zijn. Als Gent fan kan ik alleen maar hopen natuurlijk
Sowieso is onze campagne al geslaagd
Met topper Nana!ETzPliskin schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 12:31:
Als Gent fan kan ik alleen maar hopen natuurlijk![]()
Sowieso is onze campagne al geslaagdWie had het durven denken!
Verwijderd
Uit gaat Wolfsburg het lastig krijgen maar thuis wint Wolfsburg met 3-0 waardoor Gent er uit ligtETzPliskin schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 12:31:
[...]
Denk je dat AA Gent geen kans maakt?
Persoonlijk heb ik geen idee wat de sterke en zwakke punten van Wolfsburg zijn. Als Gent fan kan ik alleen maar hopen natuurlijk![]()
Sowieso is onze campagne al geslaagdWie had het durven denken!
Gent speelt nochtans sterk buitenshuis, kijk maar naar de goede wedstrijden in Valencia en Zenit, en de winst in Lyon. In voetbal kan alles, maar ik blijf wel realistisch natuurlijkVerwijderd schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 13:19:
[...]
Uit gaat Wolfsburg het lastig krijgen maar thuis wint Wolfsburg met 3-0 waardoor Gent er uit ligt
Voor zover ik weet, was hij een ton duurder. Nog steeds geweldige investering! Dat heeft Utrecht de laatste jaren redelijk goed gedaan. Zo kan ik me Strootman, Van Wolfswinkel en Dries Mertens herinneren.On_E schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 11:13:
Voor 7 ton gekocht en dan in een half jaar tijd 10 miljoen krijgen, dan lach je je toch kapot?
Nu hopen dat mijn club een goede vervanger kan halen en/of dat Booymans weer helemaal terugkomt
En Toornstra! Toch ook 2,5 miljoen winst op gepakt en om nou te zeggen dat ie door Feyenoord nog voor meer zal worden doorverkocht....don_jorg schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 14:08:
[...]
Voor zover ik weet, was hij een ton duurder. Nog steeds geweldige investering! Dat heeft Utrecht de laatste jaren redelijk goed gedaan. Zo kan ik me Strootman, Van Wolfswinkel en Dries Mertens herinneren.
Nu hopen dat mijn club een goede vervanger kan halen en/of dat Booymans weer helemaal terugkomt
Maar het is wel afwachten natuurlijk, het is niet altijd goed gegaan met aankopen. Gelukkig zit Foeke er niet meer om het te verbrassen aan 3 matige Zweden!
Toornstra, helemaal vergeten! Ja, dat was ook een goede aankoop. Jammer dat hij weg is. Vraag me trouwens af wat ze voor v/d Hoorn hebben gekregen, hoewel die tegenwoordig al blij is met een plek op de bank, denk ik.On_E schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 14:54:
[...]
En Toornstra! Toch ook 2,5 miljoen winst op gepakt en om nou te zeggen dat ie door Feyenoord nog voor meer zal worden doorverkocht....
Maar het is wel afwachten natuurlijk, het is niet altijd goed gegaan met aankopen. Gelukkig zit Foeke er niet meer om het te verbrassen aan 3 matige Zweden!
Die drie Zweden zijn wel de miskoop van de afgelopen jaren, ja. Hoewel Nganioni daar ook redelijk bij in de buurt komt
Hoeveel gemeenschapsgeld is er dan in FC Utrecht gestoken in de laatste jaren? Ik weet het antwoord wel:Friespeuk schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 14:57:
FC Utrecht kan beter wat van het gemeenschapsgeld terugbetalen wat er in de club gestopt is de afgelopen jaren.
Voor vd Hoorn is 4 miljoen euro betaald als ik het mij goed herinner.don_jorg schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 15:01:
[...]
Toornstra, helemaal vergeten! Ja, dat was ook een goede aankoop. Jammer dat hij weg is. Vraag me trouwens af wat ze voor v/d Hoorn hebben gekregen, hoewel die tegenwoordig al blij is met een plek op de bank, denk ik.
Die drie Zweden zijn wel de miskoop van de afgelopen jaren, ja. Hoewel Nganioni daar ook redelijk bij in de buurt komt. Aan de andere kant, onder Foeke wel meer prijzen dan ooit gewonnen!
[ Voor 45% gewijzigd door On_E op 15-12-2015 15:04 ]
Het is me niet helemaal duidelijk wat voorwaardelijk betekent. Dat betekent dat ze wel gewoon in de Eredivisie kunnen blijven?De KNVB heeft op basis van de uitgelekte contractstukken met Doyen Sports Group besloten FC Twente de proflicentie voorwaardelijk af te pakken. De Tukkers mogen daarnaast de komende drie seizoenen niet deelnemen aan Europees voetbal.
Qua boete is dat het maximum wat ze konden krijgen, dus het valt wel mee qua straf.
Europees voetbal kon je toch al vergeten. Ook de komende 3 seizoenen.
Tja ik vind het jammer dat het laatste deel niet is.dutchgio schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 17:18:
Als het nog een keer gebeurd, het misleiden van de KNVB dan lijkt me, maar die les is nu wel geleerd mag je hopen.
Qua boete is dat het maximum wat ze konden krijgen, dus het valt wel mee qua straf.
Europees voetbal kon je toch al vergeten. Ook de komende 3 seizoenen.
De komende 3x dat er Europees voetbal behaald wordt mag je niet mee doen.
Dit jaar halen ze het niet ( dus worden ze niet gestraft ).
En wordt je dus maximaal 2x gestraft.
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
De club uit Enschede mag de licentie alleen behouden als het "volledig meewerkt aan een onafhankelijk onderzoek naar de huidige structuur van de club". FC Twente gaat niet in beroep tegen de straf.
Ze worden geen enkele keer gestraft. Naast dit jaar is het ook de komende 2 jaar hoogst onwaarschijnlijk dat ze Europees voetbal zullen behalen.Kevinp schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 17:21:
[...]
Tja ik vind het jammer dat het laatste deel niet is.
De komende 3x dat er Europees voetbal behaald wordt mag je niet mee doen.
Dit jaar halen ze het niet ( dus worden ze niet gestraft ).
En wordt je dus maximaal 2x gestraft.
Er zal de komende jaren geen tot zeer weinig geld beschikbaar zijn voor versterkingen en naast Ziyech loopt er niets rond waar je veel geld voor kunt vangen.
Tenzij de subtop het volledig laat afweten zal Twente de komende jaren geen Europees ticket in ontvangst nemen.
Dit is dus een lachwekkende straf en in Twente zullen ze zich kapot lachen.
Ik ken de ins & outs natuurlijk niet, maar clubs als RBC, Veendam & Haarlem werden zonder pardon terug gezet of failliet verklaard. Twente wordt in mijn optiek gewoon gespaard omdat de club 'te groot' is.
Van mij mogen ze weer onderaan de ladder starten, want men heeft de boel belazerd, en hierdoor de competitie vervalst.
Werden die niet gewoon failliet verklaard omdat ze schuldeisers hadden ? Volgens mij had FC Haarlem bijv. een belastingschuld, heeft de KNVB natuurlijk weinig mee te maken.JPM85 schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 18:02:
Heel aparte straf als je het mij vraagt.
Ik ken de ins & outs natuurlijk niet, maar clubs als RBC, Veendam & Haarlem werden zonder pardon terug gezet of failliet verklaard. Twente wordt in mijn optiek gewoon gespaard omdat de club 'te groot' is.
Van mij mogen ze weer onderaan de ladder starten, want men heeft de boel belazerd, en hierdoor de competitie vervalst.
[ Voor 98% gewijzigd door Sup4rdurt op 15-12-2015 18:09 . Reden: Dubbelpost ]
Why waste time say lot word when few word do trick? | Tweakblog: durt.nl
Inderdaad, toont allesbehalve daadkrachtig optreden van de KNVB. Echt een lachertje deze "straf".JPM85 schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 18:02:
Heel aparte straf als je het mij vraagt.
Wat ik me wel afvraag: zullen ze toekomstige bekerwedstrijden wel spelen (directe plaatsing EL) en EL nacompetitie?
Wanneer ze de beker winnen zal de nr 2 waarschijnlijk de EL in gaan. Mogelijk de nummer X van de competitie.Chckdsk! schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 18:07:
[...]
Inderdaad, toont allesbehalve daadkrachtig optreden van de KNVB. Echt een lachertje deze "straf".
Wat ik me wel afvraag: zullen ze toekomstige bekerwedstrijden wel spelen (directe plaatsing EL) en EL nacompetitie?
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
De beker mogen ze gewoon spelen aangezien de beker en het ticket dat eraan vast zit aparte dingen zijn.Chckdsk! schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 18:07:
[...]
Inderdaad, toont allesbehalve daadkrachtig optreden van de KNVB. Echt een lachertje dese "straf".
Ze mogen dan de beker in ontvangst nemen maar het ticket zal naar de verliezer gaan.
De EL nacompetitie zullen ze denk ik ook mogen spelen aangezien er met die wedstrijden wel centen binnen gehaald worden.
Over competitievervalsing gesproken; ze weten zeker dat ze geen EL mogen spelen en kunnen hun tegenstander in het zadel helpen door bijv. de vaste kern alvast met vakantie te sturen...Deadsy schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 18:09:
[...]
De beker mogen ze gewoon spelen aangezien de beker en het ticket dat eraan vast zit aparte dingen zijn.
Ze mogen dan de beker in ontvangst nemen maar het ticket zal naar de verliezer gaan.
De EL nacompetitie zullen ze denk ik ook mogen spelen aangezien er met die wedstrijden wel centen binnen gehaald worden.
Aye, misschien doet de KNVB hier nog iets mee maar ik betwijfel het als ik die lachwekkende straf zie.Chckdsk! schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 18:10:
[...]
Over competitievervalsing gesproken; ze weten zeker dat ze geen EL mogen spelen en kunnen hun tegenstander in het zadel helpen door bijv. de vaste kern alvast met vakantie te sturen...
Maar laten we eerlijk zijn, hoe groot is de kans dat ze zich de komende jaren kwalificeren voor EL playoffs.
edit:
Stel Twente degradeert dit jaar. Dan zou deze straf nog grappiger zijn.
[ Voor 7% gewijzigd door Deadsy op 15-12-2015 18:13 ]
De KNVB heeft toch de 'bid' voor het WK uitgevoerd? Op frauduleuze wijze?
Onder toeziend oog van - of verordonneerd door - dezelfde Bert van Oostveen die al onder vuur ligt vanwege de kwalificatie-, selectie, en bondscoach-ellende?
Kan er dan niet wat harder aan zijn poten gezaagd worden?
Dit topic is gesloten.
~[html]<h2>Voor het EK2016 in Frankrijk: Themaforum: Sportzomer</h2>~[/html]
Voor de FIFA-perikelen: [Voetbal] FIFA-perikelen en opvolging Blatter
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2015/2016
Voor FC-Twente: FC Twente - hoe nu verder