Denk het ook, betwijfel dat ze in de JL in staat zullen zijn om de rente te betalen over hun uitstaande schulden.T-MOB schreef op zondag 29 november 2015 @ 12:23:
Degradatie betekent faillissement denk ik. Het stadion is veel te duur voor de jupiler league. Ik hoop op een geldboete en dat die dan volledig op Munsterman en Van der Laan verhaald kan worden.
Dat zou inderdaad niet verkeerd zijnAghanim schreef op zondag 29 november 2015 @ 14:55:
Bah, Ajax had er al 3 moeten maken. Zul je zien dat PEC het zometeen wel doet.
Ik stem voor.Aghanim schreef op zondag 29 november 2015 @ 14:55:
Bah, Ajax had er al 3 moeten maken. Zul je zien dat PEC het zometeen wel doet.
0-1 voor Ajax
Edit: weer een gigantische kans zeg pff
Edit: weer een gigantische kans zeg pff
[ Voor 62% gewijzigd door Sydney08 op 29-11-2015 15:09 ]
Tomorrow is not today!
Verwijderd
Volgens het live blog van de NOS had Ajax allang voor moeten staan met meerdere doelpunten.
Klopt, het zijn ook geen kleine kansen die ze krijgen. Het afmaken gaat niet goed, de rest wel erg goed. Younes speelt ook lekker op de vierkante meter en speelt makkelijk zijn mannetje(s) daar uit.
Rust nu
Rust nu
Tomorrow is not today!
Lekker op appèl aan 't vlaggen grens. Younes staat een meter voor de verdediger nog, maar toch vlaggen omdat de speler van Zwolle zo hard roept
Waren drie man doorheen met één verdediger van Zwolle erbij.

[ Voor 17% gewijzigd door JanW op 29-11-2015 15:49 ]
Sneu zeg, pakt de bal af bij v.d. Beek. Echt 100% op de bal, en nog een vrije trap voor Ajax. 
Volgens mij staat Ryan Thomas er niet in. Die is een stuk beter dan Menig. Die kan niet echt potten breken tot op heden. Becker op rechts is wel prima.
Zal wel 0-2 worden, tenzij Ajax erg gaat terugzakken met Serero. Zal vast niet. Ajax kampioen.
Volgens mij staat Ryan Thomas er niet in. Die is een stuk beter dan Menig. Die kan niet echt potten breken tot op heden. Becker op rechts is wel prima.
Zal wel 0-2 worden, tenzij Ajax erg gaat terugzakken met Serero. Zal vast niet. Ajax kampioen.
[ Voor 62% gewijzigd door Luxicon op 29-11-2015 16:11 ]
...
0-2 Ajax, mooi zo! Weer een moeilijke pot goed afgesloten, of er moet iets heel geks gebeuren de laatste minuten. Ajax is goed bezig!
Tomorrow is not today!
Wat lult die commentator nou met z'n verdedigend gewisseld bij Ajax? Klaassen staat gewoon in de spits nu. Dus zelfde spelwijze.
Ik kan me soms echt zo doodergeren aan die vent, hij ziet werkelijk niets goed.
Ajax dus weer een clean overwinning, verbazingwekkend vind ik het.
Dan mijn summiere voorbeschouwing op PSV. PSV speelt thuis tegen AZ, een aansprekende naam uit het linkerrijtje: 4-0.
Dan mijn summiere voorbeschouwing op PSV. PSV speelt thuis tegen AZ, een aansprekende naam uit het linkerrijtje: 4-0.
Lijkt me toch logisch, als Milik eruit gaat er Serero erin komt. Het is dat de Boer iedereen in de spits zet, maar normaal is dat een verdedigende wissel.Terranova schreef op zondag 29 november 2015 @ 16:15:
Wat lult die commentator nou met z'n verdedigend gewisseld bij Ajax? Klaassen staat gewoon in de spits nu. Dus zelfde spelwijze.
...
Schöne mag wat mij betreft wel een paar keer in de basis blijven staan ipv Fischer. Die speelde weer niet veel klaar.
Klopt, maar hij zegt daarna zelf dat Klaassen in de spits gaat en blijft daarna volhouden dat het een verdedigende wissel is.Luxicon schreef op zondag 29 november 2015 @ 16:17:
[...]
Lijkt me toch logisch, als Milik eruit gaat er Serero erin komt. Het is dat de Boer iedereen in de spits zet, maar normaal is dat een verdedigende wissel.
Lekkere overwinning. Ajax begint steeds beter te spelen in de competitie en pakt steeds de punten. Als ze deze lijn kunnen doortrekken worden ze gewoon kampioen.
Haha ja, dat is dan een belachelijke uitspraak van de commentator.Terranova schreef op zondag 29 november 2015 @ 16:18:
[...]
Klopt, maar hij zegt daarna zelf dat Klaassen in de spits gaat en blijft daarna volhouden dat het een verdedigende wissel is.
...
Klaassen heeft al vaker in de spits gestaan en zoals Ajax speelt kan een nr10 gewoon op 9 spelen.
Het kan allemaal, zelfs Schöne wordt soms in de spits gezet. Persoonlijk vind ik Klaassen een soort behouden spelverdeler, die soms aanvallend is, omdat het nou eenmaal opgedragen wordt. Hij heeft van nature niet echt een aanvallende neus voor de goal.Deadsy schreef op zondag 29 november 2015 @ 16:20:
Klaassen heeft al vaker in de spits gestaan en zoals Ajax speelt kan een nr10 gewoon op 9 spelen.
...
Fischer speelde heel veel klaar, hij wist alleen niet tussen de palen te schieten. Dat laatste kan en moet hem aangerekend worden natuurlijk, maar hij creëert wel het e.e.a. Met een beetje meer geluk / kwaliteit wat afmaken betreft maakt Fischer 4 doelpunten in de eerste helft.JanW schreef op zondag 29 november 2015 @ 16:18:
Schöne mag wat mij betreft wel een paar keer in de basis blijven staan ipv Fischer. Die speelde weer niet veel klaar.
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Dat laatste hebben jammer genoeg teveel spelers bij Ajax niet.Luxicon schreef op zondag 29 november 2015 @ 16:22:
[...]
Het kan allemaal, zelfs Schöne wordt soms in de spits gezet. Persoonlijk vind ik Klaassen een soort behouden spelverdeler, die soms aanvallend is, omdat het nou eenmaal opgedragen wordt. Hij heeft van nature niet echt een aanvallende neus voor de goal.
Maar als je met 2 vleugels speelt die vaak naar binnen komen en voor eigen succes gaan, dan kan een nr10 in de spits wel lekker werken.
Ja precies, maar dan mag Klaassen wel meer op goal schieten of een man uitspelen, want hij passt veel (ook breed) rond de 16 meter. Ik ben fan van hem, maar ik vind dat hij meer aanvallend risico moet nemen.Deadsy schreef op zondag 29 november 2015 @ 16:23:
[...]
Dat laatste hebben jammer genoeg teveel spelers bij Ajax niet.
Maar als je met 2 vleugels speelt die vaak naar binnen komen en voor eigen succes gaan, dan kan een nr10 in de spits wel lekker werken.
Edit: Dat zal voor iedereen weer anders zijn, maar ik vind dat je een opgewonden gevoel moet krijgen als een aanvallende middenvelder aan de bal komt op 30 meter vanaf de goal. Dat diegene een mooie combinatie maakt, iemand uitspeelt, en graag op doel schiet. Dat krijg ik niet op de manier zoals Klaassen nu speelt. Daarom vind ik het niet echt een goed plan om hem in de spits te zetten. Maarja, sommige mensen zien kwaliteiten die ik niet zie.
[ Voor 29% gewijzigd door Luxicon op 29-11-2015 16:31 ]
...
Dat ontbreekt nog, maar als hij dat zou doen was hij denk ik wel al weg geweest.Luxicon schreef op zondag 29 november 2015 @ 16:28:
[...]
Ja precies, maar dan mag Klaassen wel meer op goal schieten of een man uitspelen, want hij passt veel (ook breed) rond de 16 meter. Ik ben fan van hem, maar ik vind dat hij meer aanvallend risico moet nemen.
Edit: Dat zal voor iedereen weer anders zijn, maar ik vind dat je een opgewonden gevoel moet krijgen als een aanvallende middenvelder aan de bal komt op 30 meter vanaf de goal. Dat diegene een mooie combinatie maakt, iemand uitspeelt, en graag op doel schiet. Dat krijg ik niet op de manier zoals Klaassen nu speelt. Daarom vind ik het niet echt een goed plan om hem in de spits te zetten. Maarja, sommige mensen zien kwaliteiten die ik niet zie.
Want als hij de eigenschap had om veel op goal te schieten en ook nog veel te scoren dan werd er denk ik al aan hem getrokken.
1-0 was dus inderdaad een eigen goal, 2-0 wel clean van De Jong.
Gaat lekker zo! Kijken of ze ook een keer in de competitie de nul kunnen houden.
Gaat lekker zo! Kijken of ze ook een keer in de competitie de nul kunnen houden.
Ajax, PSV en Feyenoord zijn alle 3 op het moment veel beter dan de rest van de Eredivisie. Als het zo door gaat wordt het heel spannend en kunnen onderlinge wedstrijden en een enkele off day of arbitrale blunder de competitie beslissen. Maar al deze 3 clubs hebben ook meerdere slechte wedstrijden gehad dus het is nog verre van zeker dat ze in deze flow blijven.Aghanim schreef op zondag 29 november 2015 @ 16:20:
Lekkere overwinning. Ajax begint steeds beter te spelen in de competitie en pakt steeds de punten. Als ze deze lijn kunnen doortrekken worden ze gewoon kampioen.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
En na het missen van een paar enorme kansen en een afgekeurde goal is het nu toch 3-0, weer De Jong 
En man, wat is die Pereiro goed. Hopelijk kan PSV zo snel mogelijk toe naar Lestienne - De Jong - Pereiro. Zeker als Willems er dan weer bij is, zie ik PSV gewoon landskampioen worden.
En man, wat is die Pereiro goed. Hopelijk kan PSV zo snel mogelijk toe naar Lestienne - De Jong - Pereiro. Zeker als Willems er dan weer bij is, zie ik PSV gewoon landskampioen worden.
[ Voor 47% gewijzigd door Niku op 29-11-2015 17:29 ]
PSV lijkt me ook sterker dan Ajax, maar het moet misschien onderling beslist worden.
...
En rood voor AZ, Luckassen slaat De Jong. Moeten toch nog wat goals gaan vallen zo.
[ Voor 8% gewijzigd door Niku op 29-11-2015 18:03 ]
Verwijderd
Als PSV wedstrijden speelt zoals tegen Willem II hoeft het niet onderling beslist te wordenLuxicon schreef op zondag 29 november 2015 @ 17:56:
PSV lijkt me ook sterker dan Ajax, maar het moet misschien onderling beslist worden.
Man man man. Het was nou ook niet een verbogen klap zonder dat er een bal in de buurt was. Veel dommer krijg je ze niet.Niku schreef op zondag 29 november 2015 @ 18:01:
En rood voor AZ, Luckassen slaat De Jong.
Terecht afgekeurde 4de goal trouwens.
AZ is wel een lelijk eendje aan het worden.
Terecht afgekeurd inderdaad, maar ook weer niet slim van Maher. Als hij weg blijft is het gewoon wel 4-0.PWM schreef op zondag 29 november 2015 @ 19:20:
[...]
Man man man. Het was nou ook niet een verbogen klap zonder dat er een bal in de buurt was. Veel dommer krijg je ze niet.
Prachtig om te zien weer. Bij Utrecht krijgt er een speler 2x geel voor lullige overtredingen (waar je ze kan geven). Mag in de 1ste helft inrukken.
Meerdere donkere gele blijven daarna onbestraft liggen. Prima aanwinst voor Zeist deze scheids.
Meerdere donkere gele blijven daarna onbestraft liggen. Prima aanwinst voor Zeist deze scheids.
Zou jeroen grueter voor FC Utrecht zijn? Hij doet in zijn verslag van de samenvattig net alsof Utrecht de champions leauge finale wint. Barazite zou de mooiste goal van het seizoen hebben gescoord. Wat een rare snuiter.
[ Voor 4% gewijzigd door Señor Sjon op 30-11-2015 09:58 . Reden: hou het netjes. ]
Hij zei "1 van de mooiste", dat is heel wat andersPuDy schreef op zondag 29 november 2015 @ 19:30:
Barazite zou de mooiste goal van het seizoen hebben gescoord. Wat een rare snuiter.
Alsnog, dat wekte bij mij ook verbazing op.
Goed ingeschoten hoor, maar meteen verkiezen tot een van de mooiste is dan ook wat overdreven.
Goed ingeschoten hoor, maar meteen verkiezen tot een van de mooiste is dan ook wat overdreven.
2 woorden: Martin Hansen.PuDy schreef op zondag 29 november 2015 @ 19:30:
Zou jeroen grueter voor FC Utrecht zijn? Hij doet in zijn verslag van de samenvattig net alsof Utrecht de champions leauge finale wint. Barazite zou de mooiste goal van het seizoen hebben gescoord. Wat een debiel.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Die had overigens wel bij de Puskas award genomineerden mogen staan.
Verwijderd
Het begin van boycotten en het begin van een wereldoorlog, daar daarvoor hebben we een ander gesprek dus daar zeg ik niet te veel over.
In dat klassement staat FC Twente fier bovenaanPWM schreef op zondag 29 november 2015 @ 19:20:
[...]
Man man man. Het was nou ook niet een verbogen klap zonder dat er een bal in de buurt was. Veel dommer krijg je ze niet.
Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.
Met 10 man 4 goals in 20 minuten maken zie je nou eenmaal niet elke week, zeker niet als er zulke fantastische goals bij zitten.PuDy schreef op zondag 29 november 2015 @ 19:30:
Zou jeroen grueter voor FC Utrecht zijn? Hij doet in zijn verslag van de samenvattig net alsof Utrecht de champions leauge finale wint. Barazite zou de mooiste goal van het seizoen hebben gescoord. Wat een debiel.
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
Verwijderd
Het stond ook in het teken van de 10 jaar geleden overleden David DiTommaso. Dan is het prachtig als je met 10 man wint, met idd een prachtgoal van Barazite, je ziet niet vaak dat spelers met hun chocoladebeen scoren uit zo'n moeilijke hoek. Ik vind het een vrij wereldvreemde reactie van PuDy.
Wat PSV betreft: er staat een prettig team. Pereiro wordt een internationale topper, die jongen heeft zo veel talent, het middenveld Guardado-Hendrix-Propper loopt over van de kwaliteit. Als Lestienne en Willems er na de winterstop weer bij zijn, kan er wat leuks gaan gebeuren. Grootste twijfelpunt is de mentaliteit/focus. Het plafond ligt heel hoog, tegen alle verwachtingen in hoort dit PSV thuis in de CL, maar die ondergrens... Excelsior thuis anyone?
Zwakste schakel qua individuele posities is Zoet, imo meerdere klassen minder dan Cillessen. Maar als je dan ziet wat Twente in de goal heeft staan, dan kan het veel slechter.
Wat PSV betreft: er staat een prettig team. Pereiro wordt een internationale topper, die jongen heeft zo veel talent, het middenveld Guardado-Hendrix-Propper loopt over van de kwaliteit. Als Lestienne en Willems er na de winterstop weer bij zijn, kan er wat leuks gaan gebeuren. Grootste twijfelpunt is de mentaliteit/focus. Het plafond ligt heel hoog, tegen alle verwachtingen in hoort dit PSV thuis in de CL, maar die ondergrens... Excelsior thuis anyone?
Zwakste schakel qua individuele posities is Zoet, imo meerdere klassen minder dan Cillessen. Maar als je dan ziet wat Twente in de goal heeft staan, dan kan het veel slechter.
[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2015 10:28 ]
Vergeet ook die eerste goal niet, dat was tiki-taka in Utrecht.Verwijderd schreef op maandag 30 november 2015 @ 10:21:
Het stond ook in het teken van de 10 jaar geleden overleden David DiTommaso. Dan is het prachtig als je met 10 man wint, met idd een prachtgoal van Barazite, je ziet niet vaak dat spelers met hun chocoladebeen scoren uit zo´n moeilijke hoek. Ik vind het een vrij wereldvreemde reactie van PuDy.
Ja het was een mooie dag voor Di Tommaso, vond het ook wel jammer dat men bij een Studio Voetbal met geen woord hierover heeft gerept. Er was ook nog een mooie actie op de Bunnikside waarbij met vlaggetjes van een heleboel landen duidelijk werd gemaakt dat voetbal van iedereen is, niks van gezien.
Maar als er een klein groepje kwetsend zingt staat het op de voorpagina.
Ja, dat was bij PSV - AZ ook zo. Na de terechte rode kaart voor AZ, kreeg ineens alleen PSV nog geel te zien, terwijl er vanuit AZ kant ook echt wel genoeg werd geschopt. Toch vreemd dat bij veel scheidsrechters na zo'n beslissing de lijn van wat wel/niet kan nog veel inconsequenter wordt dan normaal.PWM schreef op zondag 29 november 2015 @ 19:28:
Prachtig om te zien weer. Bij Utrecht krijgt er een speler 2x geel voor lullige overtredingen (waar je ze kan geven). Mag in de 1ste helft inrukken.
Nee, merp!
Verwijderd
Afkeuren van de goal van De Jong na het schot van Brenet leek me overigens onterecht. Hij stond niet buitenspel en Maher wel. Maar waarom zou Maher daar hinderlijk buitenspel hebben gestaan? De enige die hij hinderde was De Jong zelf. Jammer, hattrickje was wel leuk geweest.
Vond het wel terecht, Maher maakt een beweging naar de bal en neemt daardoor deel aan het spel. Als hij zich beseft had dat hij buitenspel stond en was blijven staan, was het een goal geweest.Verwijderd schreef op maandag 30 november 2015 @ 13:25:
Afkeuren van de goal van De Jong na het schot van Brenet leek me overigens onterecht. Hij stond niet buitenspel en Maher wel. Maar waarom zou Maher daar hinderlijk buitenspel hebben gestaan? De enige die hij hinderde was De Jong zelf. Jammer, hattrickje was wel leuk geweest.
Heeft niets meer wereldvreemd zijn te maken. Ik verwacht dat een commentator onafhankelijk verslag kan doen van een sportwedstrijd. Dat het een top prestatie van Utrecht was lijkt me duidelijk, maar Heracles gaf het Utrecht bijna cadeau.Verwijderd schreef op maandag 30 november 2015 @ 10:21:
Het stond ook in het teken van de 10 jaar geleden overleden David DiTommaso. Dan is het prachtig als je met 10 man wint, met idd een prachtgoal van Barazite, je ziet niet vaak dat spelers met hun chocoladebeen scoren uit zo'n moeilijke hoek. Ik vind het een vrij wereldvreemde reactie van PuDy.
Je bedoelt dan emotieloos neem ik aan?PuDy schreef op maandag 30 november 2015 @ 16:27:
[...]
Heeft niets meer wereldvreemd zijn te maken. Ik verwacht dat een commentator onafhankelijk verslag kan doen van een sportwedstrijd. Dat het een top prestatie van Utrecht was lijkt me duidelijk, maar Heracles gaf het Utrecht bijna cadeau.
Grueter was erg enthousiast over de mooie goals, geef 'm eens ongelijk, als Barcelona zo scoort glijdt van der Gijp volgende week nog van zijn stoel af bij VI:
http://i.giphy.com/aETft2NOdF9GE.gif
Volgens mij zat Maher er ook nog even aan. Ik vond het ook terecht dat dat doelpunt werd afgekeurd.Niku schreef op maandag 30 november 2015 @ 13:43:
[...]
Vond het wel terecht, Maher maakt een beweging naar de bal en neemt daardoor deel aan het spel. Als hij zich beseft had dat hij buitenspel stond en was blijven staan, was het een goal geweest.
Nee, merp!
Mooie goal, trage host. Imgurlink die wel binnen een minuut te bekijken isOn_E schreef op maandag 30 november 2015 @ 16:37:
[...]
Je bedoelt dan emotieloos neem ik aan?
Grueter was erg enthousiast over de mooie goals, geef 'm eens ongelijk, als Barcelona zo scoort glijdt van der Gijp volgende week nog van zijn stoel af bij VI:
http://i.giphy.com/aETft2NOdF9GE.gif
Enige jammere is dat Barazite twee balcontacten nodig heeft.JanW schreef op maandag 30 november 2015 @ 16:45:
[...]
Mooie goal, trage host. Imgurlink die wel binnen een minuut te bekijken ishttp://i.imgur.com/vv5BpWI.gifv
Verwijderd
1. Utrecht herdacht de overleden clubheld David Di Tommaso en wilde heel graag winnen om hem te eren
2. Utrecht stond 0-1 achter
3. Utrecht kwam met 10 man te staan
4. Barazite maakte eerst gelijk en toen 2-1
5. Door een schitterende trap uit een moeilijke hoek, met zijn mindere linker
NATUURLIJK is enig enthousiasme dan te billijken, als commentator. Als je op dat moment droog en nuchter blijft in je verslaggeving, ben je totaal ongeschikt als commentator.
Als ik die wedstrijd volledig had gezien (als PSVer), had ik ook zeer enthousiast gereageerd. Ik vind het dus nog steeds, en wederom, een wereldvreemde reactie.
2. Utrecht stond 0-1 achter
3. Utrecht kwam met 10 man te staan
4. Barazite maakte eerst gelijk en toen 2-1
5. Door een schitterende trap uit een moeilijke hoek, met zijn mindere linker
NATUURLIJK is enig enthousiasme dan te billijken, als commentator. Als je op dat moment droog en nuchter blijft in je verslaggeving, ben je totaal ongeschikt als commentator.
Als ik die wedstrijd volledig had gezien (als PSVer), had ik ook zeer enthousiast gereageerd. Ik vind het dus nog steeds, en wederom, een wereldvreemde reactie.
De shit hier om de hoek is blijkbaar groter dan ik dacht.
Als het zo doorgaat is de licentiecommissie blijkbaar niet eens meer nodig om de stekker uit 'ons' clubje te trekken. 
Ik hoop toch dat ooit de onderste steen boven komt hoe dit zo gierend uit de klauw heeft kunnen lopen.

Ik hoop toch dat ooit de onderste steen boven komt hoe dit zo gierend uit de klauw heeft kunnen lopen.
Een garantstelling van 32 miljoen euro voor FC Twente is 'een beetje uit nood en een beetje uit liefde'. Dat zegt wethouder Eerenberg van Enschede.
FC Twente zit in zwaar weer. De KNVB dreigt de licentie van de club in te trekken en daarnaast wordt de dreiging van een faillissement steeds groter.
Het college van Enschede wil de noodlijdende club te hulp schieten en stelde vandaag de gemeenteraad voor om in te stemmen met een garantstelling van 32 miljoen euro. Met die garantstelling zou de club orde op zaken kunnen stellen.
Schuldeisers werken mee
Alle partijen die een lening hebben openstaan bij de club, zijn gevraagd mee te werken aan de operatie.
Een aantal schuldeisers wordt afgekocht. Sommige schuldeisers zullen hun rente verlagen om de club tegemoet te komen, andere schuldeisers zullen zelfs hun verlies moeten nemen en zien een deel van hun geld niet meer terug.
De rentelast van de club neemt op die manier in één keer flink af. Daarnaast kan dankzij de garantstelling van 32 miljoen een nieuwe lening voor de club worden afgesloten bij de bank.
Belangen van Enschede
Het noodplan is ook in het belang van de gemeente Enschede, zegt wethouder Eerenberg. Enschede heeft op dit moment nog een lening van 17 miljoen uitstaan bij de club. Gaat FC Twente failliet, dan kan de gemeente fluiten naar dat geld.
Het is kiezen uit twee kwaden, waarbij de garantstelling minder risicovol is volgens het gemeentebestuur. Bij niet ingrijpen is er een kans van 90 procent dat Enschede de 17 miljoen niet terugziet, tegenover 10 procent dat er een beroep wordt gedaan op de garantstelling.
Strenge voorwaarden
De risico's zijn daarbij zoveel mogelijk beperkt, zegt Eerenberg: "Wij geven niet zomaar een garantie van 32 miljoen euro. We hebben daar stevige eisen aan gesteld". Zo moet FC Twente direct de 17 miljoen terugbetalen die Enschede eerder aan de club leende.
Ook eist de gemeente dat de club schoon schip maakt in de organisatie: er komt een onafhankelijk onderzoek naar de bestuurders en de structuren binnen de club en FC Twente moet een klokkenluidersregeling in het leven roepen.
Stadion niet langer van Twente
Daarnaast zal het stadion met de nieuwe deal niet langer eigendom zijn van FC Twente. De Grolsch Veste wordt ondergebracht in een aparte stichting en de club gaat huur betalen voor het gebruik van het stadion.
Ook al het andere wat waardevol is, wordt veiliggesteld. Eerenberg: "Ik heb met Twente afgesproken dat we alle onderpanden die er maar zijn in ons bezit krijgen als gemeente. Mocht er een noodscenario zijn, dan hebben wij die onderpanden."
"Goede constructie"
Het is een goede constructie, betoogt wethouder Eerenberg. "Het kost ons geen geld. Niet op dit moment. Pas als het misgaat zou een garantstelling ons geld kosten. Niets wijst erop dat het die kant opgaat omdat er echt een heel nieuw FC Twente ontstaat door deze deal."
Voordat het zover is, wordt er eerst nog een flinke politieke discussie gevoerd over de eventuele garantstelling. De gemeenteraad beslist uiteindelijk of het plan door kan gaan. Op 14 december komt het voorstel waarschijnlijk in stemming.
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
Misselijk dat gemeentes dit soort gokken nog durven nemen (als het aangenomen word). Tot nu toe loopt het, helaas, nog los met dit soort constructies, dat maakt het niet wenselijk. Ik kan ook mijn hele vermogen op groen zetten met roulette en 3* winnen, maar ergens gaat het fout.
Een van de clubs met zo'n gok speelt nu verdienstelijk CL. Twente staat er nog veel slechter voor. Ik wens de gemeente Enschede veel geluk met een stadion zonder voetbalclub.
Een van de clubs met zo'n gok speelt nu verdienstelijk CL. Twente staat er nog veel slechter voor. Ik wens de gemeente Enschede veel geluk met een stadion zonder voetbalclub.
Verwijderd
Ten eerste, vind je dat niet een tikje hypocriet als supporter van een club die fors financieel is gesteund door de gemeente? Daar is zo'n garantie niets bij. Ten tweede, wil je echt weer die kant op? Dat leidt vooral tot een hoop ontkenning en irritatie.PWM schreef op maandag 30 november 2015 @ 19:42:
Misselijk dat gemeentes dit soort gokken nog durven nemen (als het aangenomen word). Tot nu toe loopt het, helaas, nog los met dit soort constructies, dat maakt het niet wenselijk. Ik kan ook mijn hele vermogen op groen zetten met roulette en 3* winnen, maar ergens gaat het fout.
De situatie bij PSV en Twente is echt anders en ik denk niet dat iemand zin heeft in een herhaling van zetten rond de redding van PSV.Verwijderd schreef op maandag 30 november 2015 @ 20:49:
Ten eerste, vind je dat niet een tikje hypocriet als supporter van een club die fors financieel is gesteund door de gemeente? Daar is zo'n garantie niets bij. Ten tweede, wil je echt weer die kant op? Dat leidt vooral tot een hoop ontkenning en irritatie.
Dat gezegd hebbende is het natuurlijk schandalig dat er al 17 miljoen Euro gemeenschapsgeld in zit en dat er nog eens een smak geld tegenaan gegooid wordt omdat anders die 17 miljoen Euro definitief weg is. Bovendien heeft die club zich financieel bestuurlijk zo misdragen dat er geen enkel vertrouwen meer kan zijn op basis waarvan de gemeenschap zo'n gok kan nemen, nog los van dat je dan erg slecht gedrag beloond.
Ook is het maar de vraag of dit uberhaupt mag van Europa en de KNVB en of het voldoende is want de herhaaldelijke overtredingen zijn dermate ernstig dat de licentie los van de huidige problemen al op de tocht staat.
Ik ben tegen elke vorm van support door gemeentes, ik gebruik in dit soort situaties geen brillen.Verwijderd schreef op maandag 30 november 2015 @ 20:49:
[...]
Ten eerste, vind je dat niet een tikje hypocriet als supporter van een club die fors financieel is gesteund door de gemeente?
Enlighten me. Voor hoevee tientallen mljoenen zit Rotterdam er in?Daar is zo'n garantie niets bij.
De gok heeft uitbetaald, daarom maakt het nu niet meer uit. Nu is er geen schade, anders had Eindhoven een lap grond van 3 knikker en een snicker tegen een miljoenen bedrag. Over de zin en onzin kan je discussieren, dat het een gok was is evident.Ten tweede, wil je echt weer die kant op? Dat leidt vooral tot een hoop ontkenning en irritatie.
Als Feyenoord om zou vallen doordat de gemeente geen steun geeft, mijn zegen heeft het. Je houd je eigen broek op, of je valt om. Dat er fouten zijn gemaakt in het verleden, betekent niet dat je nu maar door kan blijven gaan. Enschede verdubbelt ruim het risico, het is van de gekke.
[ Voor 51% gewijzigd door PWM op 30-11-2015 21:40 ]
Verwijderd
Feyenoord heeft letterlijk geld gekregen van Rotterdam, de gemeente Eindhoven kan als gemeente goedkoop lenen en "gaf" die status voor niets aan PSV. Zodat PSV dure leningen met hoge rente kon inruilen voor een lening met een veel lagere rente. Dus idd, de situaties zijn totaal anders.ph4ge schreef op maandag 30 november 2015 @ 21:27:
[...]
De situatie bij PSV en Twente is echt anders en ik denk niet dat iemand zin heeft in een herhaling van zetten rond de redding van PSV.
Ik heb hier ooit de gemeentesteun die Ajax heeft gehad uitgebreid uiteengezet, ik kan datzelfde doen voor Feyenoord. Daar valt heel veel over te vertellen. Maar waarom? Liever stel ik voor dat we ons met zijn allen niet hypocriet opstellen.
Als dat jouw samenvatting is, kunnen we het inderdaad beter laten rusten.Verwijderd schreef op maandag 30 november 2015 @ 21:36:
[...]
Feyenoord heeft letterlijk geld gekregen van Rotterdam, de gemeente Eindhoven kan als gemeente goedkoop lenen en "gaf" die status voor niets aan PSV.
Het gaat verder ook helemaal niet om PSV, het gaat nu om Twente waar men weer fouten maakt als gemeente. Een stadion zonder voetbalclub is zo ongeveer 0,- waard. En dat is het onderpand voor Enschede.
Wat op zich feitelijk al meer is dan het onderpand voor Eindhoven, dat was de grond onder het stadion.
Ik ben blij dat Rotterdam een stokje gestoken heeft voor een grote bijdrage aan een nieuw stadion.
[ Voor 24% gewijzigd door PWM op 30-11-2015 21:45 ]
Als je dat feitelijk kan doen en kan onderbouwen met bronnen vind ik het persoonlijk een verrijking van mijn kennis van het Nederlandse voetbal en alles wat daaromheen gebeurd.Verwijderd schreef op maandag 30 november 2015 @ 21:36:
[...]
Ik heb hier ooit de gemeentesteun die Ajax heeft gehad uitgebreid uiteengezet, ik kan datzelfde doen voor Feyenoord. Daar valt heel veel over te vertellen. Maar waarom? Liever stel ik voor dat we ons met zijn allen niet hypocriet opstellen.
Dus ik zou het niet erg vinden als je dat deed
Verwijderd
De rentevrije, achtergestelde lening (in de praktijk een eufemisme voor een schenking) die Rotterdam aan Feyenoord toekende was nog maar 1 aspect.PWM schreef op maandag 30 november 2015 @ 21:41:
[...]
Als dat jouw samenvatting is, kunnen we het inderdaad beter laten rusten.
Het gaat verder ook helemaal niet om PSV, het gaat nu om Twente waar men weer fouten maakt als gemeente.
Ik ben voor financiële steun aan voetbalclubs, omdat die ook heel veel betekenen voor de gemeente. Daar moet iets tegenover staan. Als je kijkt waar de overheid allemaal subsidie voor geeft, is het absurd dat de betaald voetbalclubs geen helpend handje zouden krijgen.
Ik ben wel erg benieuwd, want de regels mbt staatssteun gelden pas sinds 2002 en daarna heeft Feyenoord vrijwel niks gehad. Eerder zijn er garanties geweest voor de verbouwing van het stadion (wat niet van Feyenoord is), garanties waar de gemeente op verdiend heeft terwijl de Kuip ook in het belang van de gemeente is.Verwijderd schreef op maandag 30 november 2015 @ 21:36:
Feyenoord heeft letterlijk geld gekregen van Rotterdam, de gemeente Eindhoven kan als gemeente goedkoop lenen en "gaf" die status voor niets aan PSV. Zodat PSV dure leningen met hoge rente kon inruilen voor een lening met een veel lagere rente. Dus idd, de situaties zijn totaal anders.
Het enige wat ik weet is dat het havenbedrijf wat in feite een staatsbedrijf is een box heeft. Daar kan je over discussiëren of dat staatssteun is (lijkt mij vergezocht en andere clubs hebben ook (semi) publieke sponsoren).
Of je moet vinden dat het contract met Fortis staatssteun werd op het moment dat ze genationaliseerd werden, dan gaat het over enkele miljoenen maar dat contract was er al voordat ze staat werden en konden ze in principe niet onder uit.
Volgens mij is het artikel van de Telegraaf waarin de suggestie werd gewekt dat Feyenoord ook veel steun kreeg later geratificeerd, maar ik kan er vrij weinig van terugvinden behalve een interview waarin staat dat Feyenoord het oneens is met de conclusies van de Telegraaf.
[ Voor 8% gewijzigd door ph4ge op 30-11-2015 22:00 ]
De salarissen van spelers en bestuurders van voetbalclubs zijn keer 8 gegaan sinds de jaren 90. Dat houden we gewoon in stand met gemeentesteun. Zelfs de salarissen van de Twente spelers beginnen bij 4* modaal, en die kunnen niet eens voetballen.Verwijderd schreef op maandag 30 november 2015 @ 21:46:?
[...]
Ik ben voor financiële steun aan voetbalclubs, omdat die ook heel veel betekenen voor de gemeente. Daar moet iets tegenover staan. Als je kijkt waar de overheid allemaal subsidie voor geeft, is het absurd dat de betaald voetbalclubs geen helpend handje zouden krijgen.
Over staatsteun en PSV gesproken, hoe is dat afgelopen 1,5 jaar geleden toen de europese commissie het kopen van de grond onder het philips stadion en de herdgang voor 50 miljoen door de gemeente Eindhoven als zijnde staatsteun bestempelde? Ik weet dat PSV/Eindhoven hiertegen in beroep ging, maar kan de afloop hiervan niet vinden?
Ook ik ben nogal tegen elke vorm van staatsteun voor welke BVO dan ook. Zolang er zo ontiegelijk veel overheids geld in de beveiliging rondom de wedstrijden gepompt moet worden om mensen zich enigzins normaal te laten gedragen mag er wat mij betreft geen cent extra naartoe.
Ik zit ook met smart te wachten op strengere straffen voor die tokkies die hun handen niet thuis kunnen houden.
Ook ik ben nogal tegen elke vorm van staatsteun voor welke BVO dan ook. Zolang er zo ontiegelijk veel overheids geld in de beveiliging rondom de wedstrijden gepompt moet worden om mensen zich enigzins normaal te laten gedragen mag er wat mij betreft geen cent extra naartoe.
Ik zit ook met smart te wachten op strengere straffen voor die tokkies die hun handen niet thuis kunnen houden.
100% eensLeon Zwiers schreef op maandag 30 november 2015 @ 22:47:
Float like a butterfly, sting like a bee.
Ik ben niet op de hoogte van de voorgestelde constructies in Rotterdam, maar als ik kijk naar de gebiedsontwikkeling rond de Arena in Amsterdam, dan denk ik dat de gemeente z'n geld er dubbel en dwars uitgehaald heeft (kan ik niet met feiten aantonen, maar als ik daar zo rondkijk kan ik me niet voorstellen dat het een slechte deal geweest is voor de gemeente). Als Rotterdam ook zoiets rond een nieuwe Kuip probeert te realiseren, zie ik niet in waarom de gemeente zich koest zou moeten houden? Het is slechts deel van een veel groter plan dan...PWM schreef op maandag 30 november 2015 @ 21:41:
[...]
Als dat jouw samenvatting is, kunnen we het inderdaad beter laten rusten.
Ik ben blij dat Rotterdam een stokje gestoken heeft voor een grote bijdrage aan een nieuw stadion.
Verwijderd
De Europese Commissie heeft daar vooralsnog geen uitspraak over gedaan. Het is nog hangende.Leon Zwiers schreef op maandag 30 november 2015 @ 22:47:
Over staatsteun en PSV gesproken, hoe is dat afgelopen 1,5 jaar geleden toen de europese commissie het kopen van de grond onder het philips stadion en de herdgang voor 50 miljoen door de gemeente Eindhoven als zijnde staatsteun bestempelde? Ik weet dat PSV/Eindhoven hiertegen in beroep ging, maar kan de afloop hiervan niet vinden?
Grappig, zit Bulgaarse televisie te kijken en daar laten ze een filmpje zien van Groningen - ADO waarbij in de rust een meisje op haar knieën gaat voor d'r vriendje en hem ten huwelijk vraagt, maar die gozer rent keihard weg. Iemand gezien?
Je zit Bulgaarse televisie te kijken?chim0 schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 05:30:
Grappig, zit Bulgaarse televisie te kijken en daar laten ze een filmpje zien van Groningen - ADO waarbij in de rust een meisje op haar knieën gaat voor d'r vriendje en hem ten huwelijk vraagt, maar die gozer rent keihard weg. Iemand gezien?
Oude kpn reclame?chim0 schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 05:30:
Ja, is dat zo raar als je Bulgaar bent?
Nope, gewoon in de rust tijdens de wedstrijd afgelopen zondag.
[ Voor 87% gewijzigd door chim0 op 01-12-2015 14:48 ]
Dat verklaart het een en ander uiteraard.
Klinkt te herkenbaar, zeker omdat het ook bij Groningen ischim0 schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 14:07:
[...]
Ja, is dat zo raar als je Bulgaar bent?
[...]
Nope, gewoon in de rust tijdens de wedstrijd afgelopen zondag.
YouTube: Huwelijksaanzoek in stadion krijgt verrassende wending...
Hoeveel geld denk jij dat er terugvloeit naar de overheid vanuit het betaalde voetbal?Leon Zwiers schreef op maandag 30 november 2015 @ 22:47:
Er zijn niet veel bronnen voor maar in 2004 leverde voetbal de overheid 377 miljoen euro aan belastinggeld op, terwijl de totale kosten (dus niet alleen beveiliging) voor dat jaar 170 miljoen euro waren.
http://www.sport2b.nl/Pers/kosten_baten_koning_voetbal.pdf
En in die tijd waren de politiekosten hoger dan nu en de bedragen die in het voetbal rond gingen minder.
Oftewel ik denk dat het verschil in kosten en baten nu nog hoger is.
[ Voor 5% gewijzigd door On_E op 02-12-2015 09:56 ]
Vertier voor het volk kost geld, of dat nou muziek, een zwembad, het theater of voetbal is, het kost de schatkist geld. En laat voetbal nou juist één van de voordeligere soorten van vermaak zijn. Daarbij is het natuurlijk ook niet zo dat de mensen die zich nu bij voetbal uitleven zonder voetbal thuis gaan zitten een Zweeds raadsel op te lossen. Die gaan ergens anders een uitlaatklep zoeken. Het voordeel van voetbal is dat dit redelijk gecontroleerd gaat. Het alternatief is dat we geen idee hebben.Leon Zwiers schreef op maandag 30 november 2015 @ 22:47:
Is een oud filmpje. Er is niet van iets dergelijks gebeurd. Gebeurde vorig jaar tijdens NAC thuis en was een reclamestuntje van KPN.chim0 schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 05:30:
http://w.customermedia.nl...unt-bij-fc-groningen-nac/
Althans.. of ik moet zondag al totaal niet op hebben zitten letten tijdens de rust.
Aan de andere kant kan voetbal prima op eigen poten staan, juist omdat het populair is. Als het al een taak is van de overheid om vermaak te creëren richt je dan op vermaak wat niet zo commercieel aantrekkelijk is.argro schreef op woensdag 02 december 2015 @ 10:03:
Vertier voor het volk kost geld, of dat nou muziek, een zwembad, het theater of voetbal is, het kost de schatkist geld. En laat voetbal nou juist één van de voordeligere soorten van vermaak zijn. Daarbij is het natuurlijk ook niet zo dat de mensen die zich nu bij voetbal uitleven zonder voetbal thuis gaan zitten een Zweeds raadsel op te lossen. Die gaan ergens anders een uitlaatklep zoeken. Het voordeel van voetbal is dat dit redelijk gecontroleerd gaat. Het alternatief is dat we geen idee hebben.
Dat moet je dus de keuze maken dat BVO's eigen 'politie' inzetten of de politie zelf betalen. Met dat laatste bepalen de BVO's ook de behoefte. Beide staan op gespannen voet met enkele grondbeginselen wat de organisatie van de politie betreft. Overigens moet dit dan niet alleen voor voetbal gelden, maar ook voor Pinkpop, de TT Assen, de Marathon van Rotterdam et cetera.ph4ge schreef op woensdag 02 december 2015 @ 10:30:
[...]
Aan de andere kant kan voetbal prima op eigen poten staan, juist omdat het populair is. Als het al een taak is van de overheid om vermaak te creëren richt je dan op vermaak wat niet zo commercieel aantrekkelijk is.
[ Voor 10% gewijzigd door argro op 02-12-2015 10:36 ]
Het is toch vrij simpel? Clubs zijn verantwoordelijk voor de veiligheid in het stadion, de gemeente voor daarbuiten.
Als je clubs op laat draaien voor politiekosten (wat ik echt onzin zou vinden gezien mijn eerdere post over dat de overheid genoeg geld verdient aan voetbal) dan moeten ook andere evenementenorganisaties dat voortaan doen en dan draai je er een heleboel de nek om. (want die kunnen dat niet betalen)
Als je clubs op laat draaien voor politiekosten (wat ik echt onzin zou vinden gezien mijn eerdere post over dat de overheid genoeg geld verdient aan voetbal) dan moeten ook andere evenementenorganisaties dat voortaan doen en dan draai je er een heleboel de nek om. (want die kunnen dat niet betalen)
Dat lijkt mij ook een prima uitgangspunt. Dat de overheid bijdraagt aan bijv. de veiligheid vind ik wat anders als gewoon begrotingsondersteuning zoals bij een aantal clubs gebeurd is en nu bij FC Twente gesuggereerd wordt.On_E schreef op woensdag 02 december 2015 @ 10:40:
Het is toch vrij simpel? Clubs zijn verantwoordelijk voor de veiligheid in het stadion, de gemeente voor daarbuiten.
FC Twente heeft gewoon een te grote broek aangetrokken. Als die risico's goed hadden uitgepakt had de gemeente ook niet meegedeeld in de winst. Dat is onderdeel van het ondernemingsrisico.
Was het nou beperkt tot investeringen die ongelukkig uitpakken is het ook nog wat anders dan nu bewust de boel bedonderen zoals FC Twente. De houding van FC Twente sinds de financiele problemen ontstaan zijn is heel anders dan andere clubs in dezelfde situatie, zoals Feyenoord.
Dat is niet helemaal waar. De lokale economie profiteert ook van zo'n voetbalclub. Als FC Twente er van de één op de andere dag niet meer is, dan gaat de horeca in Enschede dat bijvoorbeeld wel merken. Ook levert zo'n club werkgelegenheid op.ph4ge schreef op woensdag 02 december 2015 @ 10:43:
[...]
Als die risico's goed hadden uitgepakt had de gemeente ook niet meegedeeld in de winst.
Precies, als de gemeente er voor kiest dat de lokale BVO moet bijdragen aan de politiekosten (die overigens in Groningen bijvoorbeeld jaarlijks afnemen rond het voetbal) dan moet men er ook voor kiezen dat de horeca bijdraagt aan de inzet van politie tijdens stapavonden en dat evenementen de kosten dragen voor de inzet van politie er omheen.argro schreef op woensdag 02 december 2015 @ 10:35:
[...]
Dat moet je dus de keuze maken dat BVO's eigen 'politie' inzetten of de politie zelf betalen. Met dat laatste bepalen de BVO's ook de behoefte. Beide staan op gespannen voet met enkele grondbeginselen wat de organisatie van de politie betreft. Overigens moet dit dan niet alleen voor voetbal gelden, maar ook voor Pinkpop, de TT Assen, de Marathon van Rotterdam et cetera.
Mwa, bij Twente kan je wel het punt maken dat dat niet echt opgaat. Het enige wat Twente heeft ontplooid is de kartbaan en bioscoop. Beiden geen succesverhalen. Ook de verhuur van zakelijke ruimtes in en om het stadion loopt al jaren niet echt lekker.argro schreef op woensdag 02 december 2015 @ 10:48:
[...]
Dat is niet helemaal waar. De lokale economie profiteert ook van zo'n voetbalclub. Als FC Twente er van de één op de andere dag niet meer is, dan gaat de horeca in Enschede dat bijvoorbeeld wel merken. Ook levert zo'n club werkgelegenheid op.
De rest van het businesspark was er sowieso wel gekomen door de ligging t.o.v. de universiteitscampus. Iets dat voor bijv. ApolloVredestein een veel belangrijkere factor is dan de aan- of afwezigheid van FC Twente.
Nee, merp!
Van Oostveen zijn contract verlengd tot 2019....
Nederlands voetbal keldert qua niveau snoeihard naar beneden en hij mag blijven zitten. De KNVB is net zo rot als de UEFA en FIFA
Nederlands voetbal keldert qua niveau snoeihard naar beneden en hij mag blijven zitten. De KNVB is net zo rot als de UEFA en FIFA
Als jij Bert van Oostveen wilt afrekenen op de matige resultaten in de kwalificatie, dan verdient hij ook credits voor de 3de plek van het afgelopen WK en ook voor de 2de plek van het WK daarvoor. Al met al een positieve balans lijkt mij. Het is tamelijk opportunistisch om hem de laan uit te sturen na een tegenvaller.Vlassie1980 schreef op woensdag 02 december 2015 @ 11:35:
Van Oostveen zijn contract verlengd tot 2019....
Het gaat om meer dan die tegenvaller, er is bijvoorbeeld niet echt een duidelijke lijn bij de KNVB, en Van Oostveen is daar hoofdzakelijk verantwoordelijk (of eindverantwoordelijk) voor.argro schreef op woensdag 02 december 2015 @ 11:51:
[...]
Als jij Bert van Oostveen wilt afrekenen op de matige resultaten in de kwalificatie, dan verdient hij ook credits voor de 3de plek van het afgelopen WK en ook voor de 2de plek van het WK daarvoor. Al met al een positieve balans lijkt mij. Het is tamelijk opportunistisch om hem de laan uit te sturen na een tegenvaller.
We hebben het de afgelopen 2 WK's goed gedaan, maar EK's waren dramatisch.argro schreef op woensdag 02 december 2015 @ 11:51:
[...]
Als jij Bert van Oostveen wilt afrekenen op de matige resultaten in de kwalificatie, dan verdient hij ook credits voor de 3de plek van het afgelopen WK en ook voor de 2de plek van het WK daarvoor. Al met al een positieve balans lijkt mij. Het is tamelijk opportunistisch om hem de laan uit te sturen na een tegenvaller.
Als je je niet kunt plaatsen voor een EK met 24 landen dan moet je gewoon je conclusie trekken. Hij heeft ook major fout gemaakt door Blind aan te stellen. Blind is een veel te lieve man en geen keiharde trainer. Daar ga je de oorlog niet mee winnen, en met Bertje van Oostveen al helemaal niet.
Maar hij heeft ook Van Gaal (nogmaals) als bondscoach benoemd. Dat pakte fenomenaal uit. En het mislopen van het EK is ook Hiddink aan te rekenen. Hiddink die de grote favoriet onder het Nederlandse volk was voor de positie van bondscoach. Dat pakte echter niet goed uit. Daarna heeft Blind de reeds dramatisch gestarte kwalificatie afgesloten, op een even dramatische wijze. Ik tel één gewaagde keuze die goed uitpakte (Van Gaal), één logische keuze die slecht uitpakte (Hiddink) en één gewaagde keuze die slecht uitpakte (Blind). Alles opgeteld geen topprestatie, maar ook wel een beetje dun om een rotschop op te baseren.Vlassie1980 schreef op woensdag 02 december 2015 @ 12:12:
[...]
We hebben het de afgelopen 2 WK's goed gedaan, maar EK's waren dramatisch.
Als je je niet kunt plaatsen voor een EK met 24 landen dan moet je gewoon je conclusie trekken. Hij heeft ook major fout gemaakt door Blind aan te stellen. Blind is een veel te lieve man en geen keiharde trainer. Daar ga je de oorlog niet mee winnen, en met Bertje van Oostveen al helemaal niet.
Waar heb je dat vandaan dat Hiddink de grote favoriet was?argro schreef op woensdag 02 december 2015 @ 12:17:
[...]
Maar hij heeft ook Van Gaal (nogmaals) als bondscoach benoemd. Dat pakte fenomenaal uit. En het mislopen van het EK is ook Hiddink aan te rekenen. Hiddink die de grote favoriet onder het Nederlandse volk was voor de positie van bondscoach. Dat pakte echter niet goed uit. Daarna heeft Blind de reeds dramatisch gestarte kwalificatie afgesloten, op een even dramatische wijze. Ik tel één gewaagde keuze die goed uitpakte (Van Gaal), één logische keuze die slecht uitpakte (Hiddink) en één gewaagde keuze die slecht uitpakte (Blind). Alles opgeteld geen topprestatie, maar ook wel een beetje dun om een rotschop op te baseren.
Volgens mij was vooral Koeman de grote favoriet.
Ik moet zelf ook toegeven dat ik twijfels had toen van Gaal als opvolger van van Marwijk werd geselecteerd aangezien hij zich ook niet wist te plaatsen voor het WK in Japan en Zuid-Korea, maar dat pakte inderdaad heel goed uit.
Met Hiddink draaiden we in 1998 een super WK, maar nu kwam er niks uit. En Blind... Ik vind het gewoon geen bondscoach.
Maar even terugkomend op van Oostveen: Hij is eindverantwoordelijke en we zijn er volgend jaar niet bij. Dan is er voor mij maar 1 oplossing en dat is exit van Oostveen en andere verantwoordelijken en vervolgens met een schone lei beginnen en doorpakken.
V Oostveen is niet alleen veratwoordelijk voor het nl elftal. Hij is medeverantwoordelijk voor de neergang van het nl clubvoetbal de laatste jaren. Hij grijpt ook niet in om dit te keren en zie, over niet al te lange tijd onze CL plaats kwijt.
Daar mag hij zeker wel op worden afgerekend. De aanstelling en onvoorwaardelijke steun aan Blind komt daar als kers op de taart op.
Daar mag hij zeker wel op worden afgerekend. De aanstelling en onvoorwaardelijke steun aan Blind komt daar als kers op de taart op.
Wat moet ie doen dan aan de belachelijke tv-gelden in andere landen?Leon Zwiers schreef op woensdag 02 december 2015 @ 12:40:
V Oostveen is niet alleen veratwoordelijk voor het nl elftal. Hij is medeverantwoordelijk voor de neergang van het nl clubvoetbal de laatste jaren. Hij grijpt ook niet in om dit te keren en zie, over niet al te lange tijd onze CL plaats kwijt.
De belachelijke tv-gelden zijn een excuus als je wordt verslagen door Barcelona of weggetikt door Bayern. Ook verliezen van een subtopper uit Spanje, Engeland of een ploeg uit Italië of Frankrijk is zo te verklaren. Wat niet te verklaren is dat we niet kunnen winnen van Celtic en allerlei Scandinavische of Oost-Europese ploegjes die een begroting hebben die onder die van onze clubs ligt. Dat is gewoon een kwestie van slecht beleid.On_E schreef op woensdag 02 december 2015 @ 12:53:
[...]
Wat moet ie doen dan aan de belachelijke tv-gelden in andere landen?
Het was vroeger zo dat we in Nederland met minder geld meer deden. Nu lijkt het alsof we verhoudingsgewijs minder doen met het geld dat we wel hebben. De echte top halen we nooit meer in maar wat mij betreft moet Nederland als doel hebben de beste van de rest te zijn, op basis van een goede opleiding en slim beleid. Eerst stap daarin: kappen met het "geld" excuus.
De kartbaan is deze week failliet gegaan. Maar voor de regionale economie is FC Twente wel van belang. Ze huisvesten de grootste business club vab de regio.PauseBreak schreef op woensdag 02 december 2015 @ 10:59:
[...]
Mwa, bij Twente kan je wel het punt maken dat dat niet echt opgaat. Het enige wat Twente heeft ontplooid is de kartbaan en bioscoop. Beiden geen succesverhalen. Ook de verhuur van zakelijke ruimtes in en om het stadion loopt al jaren niet echt lekker.
De rest van het businesspark was er sowieso wel gekomen door de ligging t.o.v. de universiteitscampus. Iets dat voor bijv. ApolloVredestein een veel belangrijkere factor is dan de aan- of afwezigheid van FC Twente
De straf die de licentiecommissie op kan leggen is ook nogal vreemd. Het is ofwel het afnemen van de licentie ofwel een boete van max 45.000. Dat eerste lijkt me nogal zwaar, het tweede is belachelijk weinig.
Voor een andere straf zou de tuchtcomissie er aan te pas moeten komen. Een sportieve straf ligt imho echter niet voor de hand. Het voorliggende probleem is de vermeende inmenging van Doyen in het transferbeleid en het verzwijgen daarvan richting KNVB. Dat is fraude en in strijd met de regels, maar de gewraakte clausules hebben Twente geen sportief voordeel opgeleverd (verplicht spelers verkopen is eerder een nadeel). Het met een te grote broek leven natuurlijk wel, daarvoor hebben ze vorig jaar puntenaftrek gehad. Als het afgesproken plan verder wordt gehaald zou dat niet opnieuw hoeven.
Regeren is vooruitschuiven
De toplanden haal je inderdaad nooit meer in, dat moet je ook niet meer willen.D-e-n schreef op woensdag 02 december 2015 @ 13:02:
[...]
De belachelijke tv-gelden zijn een excuus als je wordt verslagen door Barcelona of weggetikt door Bayern. Ook verliezen van een subtopper uit Spanje, Engeland of een ploeg uit Italië of Frankrijk is zo te verklaren. Wat niet te verklaren is dat we niet kunnen winnen van Celtic en allerlei Scandinavische of Oost-Europese ploegjes die een begroting hebben die onder die van onze clubs ligt. Dat is gewoon een kwestie van slecht beleid.
Het was vroeger zo dat we in Nederland met minder geld meer deden. Nu lijkt het alsof we verhoudingsgewijs minder doen met het geld dat we wel hebben. De echte top halen we nooit meer in maar wat mij betreft moet Nederland als doel hebben de beste van de rest te zijn, op basis van een goede opleiding en slim beleid. Eerst stap daarin: kappen met het "geld" excuus.
Niet winnen van Celtic? Ajax won toch?
Dat er vaak niet wordt gewonnen van Scandinavische ploegen heeft volgens mij vooral te maken met dat we die vroeg in de Europese toernooien tegenkomen en dan zijn zij al halverwege hun eigen competitie terwijl wij daar nog aan moeten beginnen of net begonnen zijn.
En Oostblok-landen zijn een stuk soepeler als het gaat om financiële regels, hier wordt een Haarlem of RBC uit de competitie gehaald voor 2 ton schuld terwijl ze daar niet kijken op een miljoentje meer of minder, ook daar kan een Van Oostveen weinig aan veranderen lijkt me.
Wat kan ie dan wel doen? Mijn mening:
- Per direct kunstgras verbieden in de Eredivisie
- Niet-EU salaris regels afschaffen, zodat een Roda JC ook eens een gokje kan wagen met een speler van buiten de EU.
- En waar ze al mee bezig zijn, open competities, dus een landelijke divisie erbij en promotie/degradatie vanuit amateurs naar betaald.
Voor wat betreft de opleiding hoef je volgens mij echt niet veel te veranderen, de geschiedenis leert ons dat toptalenten vaak in ''golven'' komen, na Cruijff/Van Hanegem e.d. werd er geroepen dat we nooit meer zulke goede spelers zouden krijgen, tot de generatie Gullit/Van Basten kwam. Daarna hetzelfde doemdenken, zulke spelers krijgen we nooit meer... Tot de Robbens en Sneijders er waren.
Ik ga er vanuit dat we in de toekomst weer toptalenten zullen hebben.
En oh ja, het geld ''excuus'' heeft natuurlijk wel een heel groot aandeel hoor, tegenwoordig krijgt een Watford of Bournemouth meer tv-geld dan alle Eredivisieclubs bij elkaar. Dat betekent dat zij kunnen shoppen bij onze topclubs of net daaronder. Spelers van 18 vertrekken al naar een Benfica, dat was 10-20 jaar terug ondenkbaar. En hierdoor hou je een kwaliteitsarme en veel te jonge Eredivisie over.
edit: Wat trouwens direct zou helpen maar helaas onhaalbaar is zou wat mij betreft de 6+5 regel zijn, dat clubs niet meer dan 5 buitenlanders in de basis mogen opstellen.
Dan voorkom je dat clubs als Chelsea 50+ spelers op de tribune heeft zitten/uitgeleend heeft.
[ Voor 11% gewijzigd door On_E op 02-12-2015 13:24 ]
Los van de vraag of dat aan v Oostveen ligt is het toch nog steeds niet zo Rapid Wien een hogere begroting heeft dan Ajax, en Basel ook niet. Het zijn nog kleinere competities dan de Nederlandse en toch wint het geld hier in dit geval dan niet.On_E schreef op woensdag 02 december 2015 @ 13:14:
[...]
En Oostblok-landen zijn een stuk soepeler als het gaat om financiële regels, hier wordt een Haarlem of RBC uit de competitie gehaald voor 2 ton schuld terwijl ze daar niet kijken op een miljoentje meer of minder, ook daar kan een Van Oostveen weinig aan veranderen lijkt me.
PrimaPer direct kunstgras verbieden in de Eredivisie
Die regels zijn er niet voor niks. Het laatste wat je wilt is dat clubs bakken vol met te dure buitenlanders gaan binnen halen.Niet-EU salaris regels afschaffen, zodat een Roda JC ook eens een gokje kan wagen met een speler van buiten de EU.
Iedereen roept dat altijd maar ik heb nog geen argument gezien dat laat zien dat dat bijdraagt aan het niveau. De grote successen zijn ook vooral behaald in de oude situatie: een homogene eerste divisie als een soort van vangnet onder de eredivisie.En waar ze al mee bezig zijn, open competities, dus een landelijke divisie erbij en promotie/degradatie vanuit amateurs naar betaald.
Ik ben juist bang voor negatieve effecten. Talent gaat zich mogelijk verspreiden over meerdere divisies in plaats van dat het zich concentreert in de eerste divisie. Terwijl je als klein land je talent juist zoveel mogelijk zou moeten bundelen.
En wat denk je dat er gebeurt met clubs als Dordrecht als die degraderen? Dan heb je geïnvesteerd in een professionele accommodatie en dan moet je een divisie lager als een veredeld amateurclubje gaan spelen. En weg is de landelijke aandacht. De doodsteek voor zo'n club. Wat uiteindelijk overblijft is een eerste divisie met een paar potentiële eredivisieploegen die strijden om promotie en een hele rits streekgebonden amateurclubs. Daar wordt het niveau echt niet hoger van.
Verschil is dat Nederlandse voetballers er veel beter op staan dan die uit Oostenrijk of Zwitserland.D-e-n schreef op woensdag 02 december 2015 @ 13:30:
[...]
Los van de vraag of dat aan v Oostveen ligt is het toch nog steeds niet zo Rapid Wien een hogere begroting heeft dan Ajax, en Basel ook niet. Het zijn nog kleinere competities dan de Nederlandse en toch wint het geld hier in dit geval dan niet.
Die competities worden niet afgeroomd door het grote geld terwijl dat hier nog altijd wel gebeurt, speel je drie keer de bal naar de juiste kleur als 18-jarige Nederlander dan staan er al clubs in de rij.
Verder zal het ook te maken hebben met de mentaliteit, waar een Ajax tegen Rapid Wien misschien eerder zal denken dat het kat in 't bakkie is zullen ze in Wenen juist extra gemotiveerd zijn omdat Ajax nog altijd een grote naam heeft.
Die regels zijn achterhaald, het zorgt er nu alleen maar voor dat Ajax, PSV en Feyenoord nog eens een talent uit Zuid-Amerika kunnen halen en de rest niet meer. In Porto trekken ze ieder jaar gewoon 10 Zuid-Amerikanen aan voor een schijntje aan salaris, zit daar 1 parel bij ben je spekkoper. Dat kan hier niet door die regel en we zijn 't enige land die deze regel heeft.D-e-n schreef op woensdag 02 december 2015 @ 13:30:
Die regels zijn er niet voor niks. Het laatste wat je wilt is dat clubs bakken vol met te dure buitenlanders gaan binnen halen.
Goede punten wel, toch ben ik altijd voorstander geweest van een open competitie.D-e-n schreef op woensdag 02 december 2015 @ 13:30:
Iedereen roept dat altijd maar ik heb nog geen argument gezien dat laat zien dat dat bijdraagt aan het niveau. De grote successen zijn ook vooral behaald in de oude situatie: een homogene eerste divisie als een soort van vangnet onder de eredivisie.
Ik ben juist bang voor negatieve effecten. Talent gaat zich mogelijk verspreiden over meerdere divisies in plaats van dat het zich concentreert in de eerste divisie. Terwijl je als klein land je talent juist zoveel mogelijk zou moeten bundelen.
En wat denk je dat er gebeurt met clubs als Dordrecht als die degraderen? Dan heb je geïnvesteerd in een professionele accommodatie en dan moet je een divisie lager als een veredeld amateurclubje gaan spelen. En weg is de landelijke aandacht. De doodsteek voor zo'n club. Wat uiteindelijk overblijft is een eerste divisie met een paar potentiële eredivisieploegen die strijden om promotie en een hele rits streekgebonden amateurclubs. Daar wordt het niveau echt niet hoger van.
Ik denk dat dit op de lange termijn alleen maar goed is voor de onderlinge concurrentie, maar misschien baseer ik mij hiermee wel teveel op mijn onderbuik.
Het voordeel van de illegale deal is dat ze spelers konden halen die ze anders niet konden halenT-MOB schreef op woensdag 02 december 2015 @ 13:02:
Voor een andere straf zou de tuchtcomissie er aan te pas moeten komen. Een sportieve straf ligt imho echter niet voor de hand. Het voorliggende probleem is de vermeende inmenging van Doyen in het transferbeleid en het verzwijgen daarvan richting KNVB. Dat is fraude en in strijd met de regels, maar de gewraakte clausules hebben Twente geen sportief voordeel opgeleverd (verplicht spelers verkopen is eerder een nadeel). Het met een te grote broek leven natuurlijk wel, daarvoor hebben ze vorig jaar puntenaftrek gehad. Als het afgesproken plan verder wordt gehaald zou dat niet opnieuw hoeven.
Daarnaast is het heel normaal dat financieel wanbeleid minpunten oplevert, dat is Twente recent al eens eerder overkomen. Ik zou zeggen dat -6 punten die ze vorig seizoen hebben gehad niet het gewenste pedagogische effect hadden en dat de straf dus op zn minst 2 keer zo zwaar zou moeten zijn. Al is het ook al hun derde slag, 3 strikes your out is ook helemaal geen gekke gedachte.
Ik heb echt totaal geen medelijden met de club. Dit is niet iets wat ze overkomt, die is niet beleid wat verkeerd uitpakt, dit is pure misleiding.
Dit topic is gesloten.
Let op:
~[html]<h2>Voor het EK2016 in Frankrijk: Themaforum: Sportzomer</h2>~[/html]
Voor de FIFA-perikelen: [Voetbal] FIFA-perikelen en opvolging Blatter
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2015/2016
Voor FC-Twente: FC Twente - hoe nu verder
~[html]<h2>Voor het EK2016 in Frankrijk: Themaforum: Sportzomer</h2>~[/html]
Voor de FIFA-perikelen: [Voetbal] FIFA-perikelen en opvolging Blatter
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2015/2016
Voor FC-Twente: FC Twente - hoe nu verder