[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2015/2016 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 116 ... 119 Laatste
Acties:
  • 247.607 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:48
En het gaat maar door. 330 miljoen of zo te verdelen op het EK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

chim0 schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 10:03:
En het gaat maar door. 330 miljoen of zo te verdelen op het EK.
Ach, maar het EK is ook helemaal niet bijzonder meer?
Blind strooit zout in de wonden: 'Hoe bijzonder is EK nog als bijna heel Europa gaat?'

Het EK voetbal in Frankrijk staat op het punt van beginnen. Een recordaantal van 24 landen doet mee aan het toernooi, maar Nederland heeft zich niet weten te kwalificeren. Dat juist bondscoach Danny Blind een dag voor de openingswedstrijd zout in de wonden strooit, maakt het extra zuur. 'Hoe bijzonder is het nog als bijna heel Europa voortaan naar het EK gaat?', zegt Blind donderdag in een interview in het AD.
plank ================ /Blind 8)7

[ Voor 37% gewijzigd door Ramzzz op 09-06-2016 11:31 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 19:00
Prosac schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 08:38:
[...]

90% van de voetballers is broodvoetballer. Ze moeten bij voorkeur zich financieel onafhankelijk hebben gevoetbald zodat ze het na stoppen nog een tijdje kunnen redden. In Nederland is dat met het voetballerspensioneringsfonds best goed geregeld (kunnen ze na hun stoppen langdurig uit putten).

De happy few voetbal zich financieel onafhankelijk, maar het merendeel blijft toch echt in de marge voetballen. Op jonge leeftijd is niet te zeggen hoe goed iemand wordt, er hangt zoveel af van ontwikkeling en mentaliteit. Ik heb bij Groningen zoveel gehoord over grote talenten in de jeugd, maar die uiteindelijk niet doorbreken omdat de ontwikkeling ergens blijft stokken bijvoorbeeld van Nieff (niet eens gespeeld bij Excelsior)/Pedro (nu NAC) of omdat de mentaliteit (nog) niet goed zit. Ik noem een Zivkovic of een Letschert, bij die laatste lijkt het nu goed te komen, bij Zivko is het nog ff afwachten. Een Hateboer werd niet omschreven als een talent, maar redt het door een uitstekende mentaliteit ineens tot een vaste basisplaats. Het merendeel van de voetballers zit bij clubs waar ze een aardig salaris verdienen, maar meer ook niet. En je weet dat je hooguit tot je 34e/35e door kunt. En dan..
Ik denk zelfs dat het een stuk meer is dan 90%. Maar de meesten zijn slim genoeg om tegelijkertijd ook aan hun eigen ontwikkeling/opleidingen te werken zodat ze zodra ze stoppen de normale arbeidsmarkt in kunnen, sommigen stoppen zelfs een paar jaar eerder omdat ze een leuke baan kunnen krijgen.
Deze betaald dan wel minder dan voetballen maar bied dan wel meer toekomst.

Maar de categorie spelers die op hun 16e naar een Arsenal/Barca kan is toch van een andere niveau qua talent dan de resterende 99% van de voetballers.
En voor velen pakt die stap toch slecht uit, omdat ze dan continu verhuurd worden aan clubs die iemand willen die er direct staat en niet iemand die het hele seizoen nodig heeft om op niveau te komen en dan weer weg gaat.
Bij velen (zoals Zivkovic) is het talent er wel maar is het inderdaad een mentaliteits-probleem en ik denk dan zelf dat dit type bij een grote club eerder verzuipt dan bij een kleine club. Dan zijn ze 24 en hebben eigenlijk bizar weinig wedstrijden op niveau gespeeld en hebben dan wel al aardig wat centen en voelen zich te goed voor kleinere clubs (wat dan eigenlijk wel is wat ze nodig hebben).

Het pensioen fonds is inderdaad goed, maar sommige presteren het dan om tegen die tijd zo diep in de stront te zitten dat het pensioen fonds niet genoeg is.

@Ramzzz
BIJNA heel Europa. De enige landen die niet gaan zijn de landen die er niks van kunnen.

@Gonadan
Spelen bij een subtopper in een top competitie, daar is inderdaad helemaal niets mis mee. Maar de meeste talenten gaan dan naar een club die (nog) te hoog gegrepen is en daardoor niet geschikt voor hun ontwikkeling. Omdat ze dan terug naar de jeugd team gaan of omdat er een trainer zit die verwacht dat je er direct staat, sta je er niet direct dan mag je op de tribune zitten en halen ze al vlug een andere speler.

Ook maken ze dan soms de fout om naar een club te gaan die totaal niet bij ze past. Omdat de club helemaal niet speelt met het type speler dat jij bent of omdat hun stijl totaal niet bij je past.
Eerste die me dan te binnen schiet is De Jong die naar Gladbach ging.
Toen ik hoorde dat hij er naartoe ging was het eerste wat ik dacht dat hij totaal ongeschikt was voor het type voetbal dat Gladbach speelde en de andere aanvallers die goed bij hem zouden passen waren de week ervoor verkocht.
Dan maak je niet alleen als speler een fout maar ook als club.

[ Voor 16% gewijzigd door Deadsy op 09-06-2016 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:51

ST10©DE

Dus.............

Ramzzz schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 11:08:
[...]

Ach, maar het EK is ook helemaal niet bijzonder meer?

[...]

plank ================ /Blind 8)7
Klinkt een beetje als die clubs die roepen dat de beker maar een troostprijs is......

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19:08
Niet echt recht van spreken als je je zelf niet geplaatst hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

dutchgio schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 15:03:
Niet echt recht van spreken als je je zelf niet geplaatst hebt...
Hij is zo goochem niet om stil te zitten terwijl hij geschoren wordt...

Wat mij betreft, doet hij nog veel te weinig domme uitspraken. Hoe meer, hoe beter.

/exit

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:07
Ramzzz schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 15:46:
[...]

Hij is zo goochem niet om stil te zitten terwijl hij geschoren wordt...

Wat mij betreft, doet hij nog veel te weinig domme uitspraken. Hoe meer, hoe beter.

/exit
#Blexit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-09 20:50
In principe heeft Blind ook wel gelijk. Vind het maar raar om een EK met 24 landen te doen, en de beste nr's 3 gaan dan ook door...
Over 4 jaar wordt het nog meer toch? En dan ook niet meer in 1 land. In mijn ogen allemaal geen goede ontwikkelingen.
Maar vind dus dat Blind in principe wel gelijk heeft, alleen beetje gek om te zeggen als je er zelf niet eens bij bent. Maakt het namelijk alleen nog maar triester, voor het eerst 24 landen en je plaatst je niet eens... :F

Ik vind overigens de algemene Blind haat (Blexit 8)7) een beetje overtrokken. Die man moet t overnemen van Hiddink, en in de beslissende fase raakt z'n sterspeler geblesseerd (Robben), Indi pakt een OERDOMME rode kaart, en er viel ook nog een eigen goal dacht ik? (Van Persie als ik me niet vergis). De man is nu een half jaar bondscoach, zoveel kan je m niet echt aanrekenen.

Hoe die met de situatie Zyech omgegaan is, is erg vreemd, maar verder kan hij er ook niet zoveel aan doen dat er gewoon even geen goede lichting is. Tussen de generatie Robben/Sneijder/Persie en de nieuwe jonkies, zit nou eenmaal geen lichting van jongens van 25,26 die het even moeten oppakken.
Desondanks waait er wel een enorme anti-Blind wind door het land, wat ik allemaal een beetje overdreven vind.

Dom dat de KNVB hem 2 jaar geleden al heeft aangesteld in die eerst- assistent, dan bondscoach constructie, dat kunnen we v. Oostveen aanrekenen, maar daar kan Blindje zelf ook niet zoveel aan doen :+ Die man doet ook gewoon zn best.

[ Voor 52% gewijzigd door KingKoning op 09-06-2016 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:31

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Blexit. :+

Edit: Oh bah ik typ er ook nog eens wat bij. :(
Deadsy schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 14:03:
@Gonadan
Spelen bij een subtopper in een top competitie, daar is inderdaad helemaal niets mis mee. Maar de meeste talenten gaan dan naar een club die (nog) te hoog gegrepen is en daardoor niet geschikt voor hun ontwikkeling. Omdat ze dan terug naar de jeugd team gaan of omdat er een trainer zit die verwacht dat je er direct staat, sta je er niet direct dan mag je op de tribune zitten en halen ze al vlug een andere speler.
Eens, maar dat is in veel gevallen waar men hier over een transfer valt niet het geval. Tottenham voor Janssen zou ik bijvoorbeeld niet handig vinden. Eerder werd ook gesproken over Everton of Middlesbrough, dat zijn prima clubs om een jaar heen te gaan en jezelf te laten zien. Je bent dan echt niet veel beter af bij een Ajax of PSV.
Ook maken ze dan soms de fout om naar een club te gaan die totaal niet bij ze past. Omdat de club helemaal niet speelt met het type speler dat jij bent of omdat hun stijl totaal niet bij je past.
Eerste die me dan te binnen schiet is De Jong die naar Gladbach ging.
Toen ik hoorde dat hij er naartoe ging was het eerste wat ik dacht dat hij totaal ongeschikt was voor het type voetbal dat Gladbach speelde en de andere aanvallers die goed bij hem zouden passen waren de week ervoor verkocht.
Dan maak je niet alleen als speler een fout maar ook als club.
Die fout maken heel veel spelers en clubs inderdaad, ook andersom. Dan kopen ze een speler en gaan die anders gebruiken, alsof elke speler zomaar zijn lijn van succes doorzet al hij ineens totaal wat anders moet gaan doen. Hoe kom je daar toch op vraag ik mij altijd af. 8)7

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Gonadan schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 16:08:
Blexit. :+

Edit: Oh bah ik typ er ook nog eens wat bij. :(

[...]

Eens, maar dat is in veel gevallen waar men hier over een transfer valt niet het geval. Tottenham voor Janssen zou ik bijvoorbeeld niet handig vinden. Eerder werd ook gesproken over Everton of Middlesbrough, dat zijn prima clubs om een jaar heen te gaan en jezelf te laten zien. Je bent dan echt niet veel beter af bij een Ajax of PSV.

[...]

Die fout maken heel veel spelers en clubs inderdaad, ook andersom. Dan kopen ze een speler en gaan die anders gebruiken, alsof elke speler zomaar zijn lijn van succes doorzet al hij ineens totaal wat anders moet gaan doen. Hoe kom je daar toch op vraag ik mij altijd af. 8)7
Hangt af van de situatie. Ga je naar een subtopper die in de EL speelt of ga je naar een subtopper die net zo goed mee kan doen om degradatie.
Sommige clubs kijken toch vlugger naar iemand die bij een Ajax of PSV wat leuks in de CL heeft laten zien.
Daarnaast kan het flink duurder zijn wanneer je speler X van Southampton wilt kopen dan dat je dezelfde speler van Ajax of PSV wilt kopen.

En dat laatste is dan een fout die zo absurd veel trainers maken. Iedere gek weet dat de speler het beste op een bepaalde positie rendeert. Maar nee hoor, ze willen het wiel opnieuw uitvinden en laten hem op een positie spelen waar hij zijn sterkste punten niet kan inzetten.
de Jong vond ik dan zelf zo een domme aankoop omdat het voor Gladbach ook nog de duurste aankoop ooit was. Een nr9 die in de 16 moet zitten bij een club die meer baat heeft bij een speler met snelheid en meters kan maken met de bal.

Dan denk ik bij me zelf, tja ik speel wat FM en volg de Bundesliga een beetje maar dat is toch wel een zeer domme aankoop.
En Janssen zou bij Tottenham ook nog voor de bank gehaald worden. En Tottenham is dan ook geen middenmotor meer maar een club met hoge verwachtingen.

[ Voor 7% gewijzigd door Deadsy op 09-06-2016 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Deadsy schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 16:17:
Hangt af van de situatie. Ga je naar een subtopper die in de EL speelt of ga je naar een subtopper die net zo goed mee kan doen om degradatie.
Dat maakt zeker uit, maar als je het vergelijkt met de Nederlandse top (gechargeerd):
• 30 zaadwedstrijden, 4 uitdagend, 6 CL (als je mazzel hebt) en een beker waar je de aansprekende tegenstanders moet zoeken.
• 38 serieuze wedstrijden, twee uitdagende bekercompetities, alleen Europees moet je maar afwachten.
Sportief gezien heb ik wel een gevoel waar je meer van leert. :P
(disclaimer: Dit is uit het perspectief van iemand die hogerop wil, niet om clubs in de ED af te zeiken)
Sommige clubs kijken toch vlugger naar iemand die bij een Ajax of PSV wat leuks in de CL heeft laten zien.
Klopt, maar dat zijn vaak wel de grotere clubs. De bovenkant van een sterke competitie kijkt ook echt wel binnen hun eigen competitie, want dat is lekker dichtbij. Val je daar op dan val je voor de hele competitie op.
Daarnaast kan het flink duurder zijn wanneer je speler X van Southampton wilt kopen dan dat je dezelfde speler van Ajax of PSV wilt kopen.
Dat is zeker waar, maar dat is ook een kwestie van je contractduur beperken. Staat wel weer flink loon tegenover.
En dat laatste is dan een fout die zo absurd veel trainers maken. Iedere gek weet dat de speler het beste op een bepaalde positie rendeert. Maar nee hoor, ze willen het wiel opnieuw uitvinden en laten hem op een positie spelen waar hij zijn sterkste punten niet kan inzetten.
de Jong vond ik dan zelf zo een domme aankoop omdat het voor Gladbach ook nog de duurste aankoop ooit was. Een nr9 die in de 16 moet zitten bij een club die meer baat heeft bij een speler met snelheid en meters kan maken met de bal.

Dan denk ik bij me zelf, tja ik speel wat FM en volg de Bundesliga een beetje maar dat is toch wel een zeer domme aankoop.
En Janssen zou bij Tottenham ook nog voor de bank gehaald worden. En Tottenham is dan ook geen middenmotor meer maar een club met hoge verwachtingen.
Om maar eens wat te noemen: Wil je zonder buitenspelers spelen en alles voetballend over de lijn lopen, dan koop je een spits die strakke voorzetten van de achterlijn nodig heeft. :F

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:48
Snap de ophef niet zo? Ik ben het wel eens met Blind. Ik zit niet echt te wachten op Albanië - Kazachstan of zo. En dat is gelijk het volgende punt: het gaat steeds verder met landen die meedoen. Dadelijk doet Azië ook mee. Ik denk dat ie het gewoon in het algemeen bedoelt en niet zozeer op het Nederlands elftal of om zout in wonden te strooien. Tuurlijk zal er een stukje wrok in zitten, omdat ze niet geplaatst zijn, maar ik denk dat ie het gewoon algemeen bedoelt en ik ben het met hem eens. Ik wil ook kwaliteit zien i.p.v. zoveel mogelijk landen. Maar goed, we hebben de laatste jaren ook gezien dat we gingen zitten voor een (op papier) topwedstrijd en dat we een zaadpartij van hier tot Tokyo voorgeschoteld kregen en dat je dan naar Bournemouth - Swansea ging kijken en je op het puntje van je stoel zat dus ja.. Ik zou ook graag bijvoorbeeld Frankrijk - Duitsland in de finale willen zien, maar zal je net zien dat het een rukpartij wordt waar je U tegen zegt.

PS: Oeps, nu moet ik mezelf corrigeren. :P Volgens mijn theorie zou Albanië - Kazachstan dus wél een goeie wedstrijd kunnen worden (achteraf gezien) alleen je gaat er bij voorbaat niet voor zitten. Je gaat in eerste instantie zitten voor Frankrijk - Duitsland.

[ Voor 11% gewijzigd door chim0 op 09-06-2016 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Dan wordt het straks net als de CL en EL, pas na de poulefases begint het niveau een beetje wat te worden. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 00:00

Nibbz

Postmaster General

(jarig!)
KingKoning schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 16:04:
... Indi pakt een OERDOMME rode kaart, en er viel ook nog een eigen goal dacht ik? (Van Persie als ik me niet vergis). ...
van Persie en Jan Maat hebben beide toch een eigendoelpunt gemaakt (die ook zwaar wogen, Jan Maat maakte de 1-2 tegen Tsjechië in de laatste zoveel minuut toch?)

Het had gewoon zo moeten zijn :)

[ Voor 4% gewijzigd door Nibbz op 09-06-2016 17:01 ]

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
chim0 schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 16:54:
Snap de ophef niet zo? Ik ben het wel eens met Blind. Ik zit niet echt te wachten op Albanië - Kazachstan of zo.
Ik ook niet, ik zou wel voor een Nederland - kazachstan gaan zitten op het EK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Als ik al ga kijken dan is het voor de leukere West Europese landen denk ik: IJsland, (Noord) Ierland, Engeland, Wales, België, Zweden...

Best veel voormalig Europees kampioenen die niet meedoen trouwens: Nederland, Denemarken, Griekenland...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Dat zijn ook allemaal 'per ongeluk' kampioenen, niet omdat ze met regelmaat in de finale staan. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 21:14
Nederland was geen "per ongeluk" kampioen. Zoveel WK finales en 1988 was misschien wel de meest kansrijke Oranje-generatie ooit. Op dat EK hadden we mazzel maar als er één spelersgroep een prijs echt verdiend heeft was die het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

1998 was wat mij betreft de selectie ooit. Zo jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
Ongeveer diezelfde selectie speelde op dat EK 2000 in eigen land. Die hadden ze sowieso moeten winnen.... Die gemiste penalty's tegen Italie |:( |:(

In 1998 heb ik niet het idee dat ze, mochten ze door waren gegaan tegen brazilie, die finale zouden winnen van Zidane en co. Dat was ook een bijzonder goed frans elftal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NL per ongeluk EK winnaar? Klets, we stonden 3x in de finale van een WK. Dan stel je wat voor als voetbalnatie.

Griekenland was per ongeluk winnaar, dat was een enorme verrassing. Denemarken had in 1992 een veel betere selectie dan het zeer matige Griekenland in 2004.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinG
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 30-12-2022
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 08:26:
NL per ongeluk EK winnaar? Klets, we stonden 3x in de finale van een WK. Dan stel je wat voor als voetbalnatie.

Griekenland was per ongeluk winnaar, dat was een enorme verrassing. Denemarken had in 1992 een veel betere selectie dan het zeer matige Griekenland in 2004.
Griekenland was inderdaad een 'ongelukje'. Nikopolidis die ineens ballen ging tegenhouden en Charisteas die de winnende goal maakte...

Voedingsadviseur bij Voeding-en-fitness.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Laatst online: 21:36

Player1S

Probably out in the dark

Zowaar een uitstekend stuk in de telegraaf over FC Twente. Zou verplicht leesvoer moeten zijn voor iedereen. Zal heel wat ogen openen.
Kan het helaas niet volledig posten omdat dat in strijd zal zijn met de T.net regels.
In Amsterdam vindt op 10 december 2015 een overleg plaats tussen onder anderen Van Oostveen, de overgebleven commissarissen Trebbe en Joop de Winter en de Enschedese wethouder Eelco Eerenberg. Het wordt FC Twente dan in strenge bewoordingen duidelijk gemaakt dat de club de opgelegde straf - drie jaar geen Europees voetbal en het voorwaardelijk intrekken van de proflicentie - moet accepteren. Sterker nog, FC Twente mag niet in beroep gaan. De club en gemeente - die garant wil staan voor 32 miljoen euro - gaan er vanaf dat moment maandenlang vanuit dat de tukkers de licentie terugkrijgen, als ze voor 1 mei aan alle voorwaarden voldoen. Door FC Twente zelf wordt op dat moment - mondeling en eerder al schriftelijk - gemeld dat er mogelijk nog meer zaken uit het verleden zouden spelen.
Op diezelfde dag zegt de licentiecommissie de nieuwe leiding van FC Twente nogmaals dat de club absoluut schoon schip moet maken, om de proflicentie te behouden. De KNVB zegt later dat op deze vergadering met de licentiecommissie is afgesproken dat er een nieuwe ’weging’ zou komen inzake FC Twente, maar de tukkers hebben daar zelf geen weet van. Er is geen enkel schriftelijk bewijs van. FC Twente is pas na die vergadering uitgenodigd voor een informerende bijeenkomst.
FC Twente denkt alle deadlines te hebben gehaald. Op 3 mei stuurt Reinout Vriesendorp, voorzitter van de licentiecommissie, een e-mail dat de tukkers daadwerkelijk alles boven water moeten hebben gehaald. „Omdat het dan op dit aspect gerechtvaardigd is dat de licentiecommissie het aangekondigde voornemen tot intrekken van de licentie om deze reden niet zal doorzetten”, schrijft hij.

Signalen dat de licentiecommissie later overgaat op een alternatieve straf - degradatie naar de Jupiler League met een nieuwe licentie - zijn er dan niet. Het vermoeden dat er bepaalde krachten zijn losgekomen in Zeist na de tegenvallende straf van de FIFA en het nog zo lang aanblijven van met name toezichthouder Trebbe, viert daardoor naderhand hoogtij in Enschede en omstreken.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Vanmiddag(14:00) dus uitspraak over het kort geding.
Gaat één van beide partijen daarop in hoger beroep heeft het vrijwel direct invloed op de competitie omdat daar flink wat tijd overheen gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

dutchgio schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 09:13:
Vanmiddag(14:00) dus uitspraak over het kort geding.
Gaat één van beide partijen daarop in hoger beroep heeft het vrijwel direct invloed op de competitie omdat daar flink wat tijd overheen gaat...
En bij uitstel komen meer teams in gevaar want de lonen gaan gewoon door maar er worden geen inkomsten gegenereerd door middel van thuiswedstrijden.

Benieuwt wanneer de nieuwe bondsvoorzitter bekent word.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Hoewel ik nog steeds vind dat Twente absoluut geen plek meer zou moeten hebben in het Nederlands voetbal, verwacht ik nu dat ze gewoon ED spelen volgend jaar. Of het de rechter is die ingrijpt of de beroepscommisie, procedureel zijn er gewoon hele stomme fouten gemaakt.

Het is een crimineel die op vormfouten naar buitenloopt, maar ook dat is zoals het recht in elkaar zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:22
PWM schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 09:39:
Hoewel ik nog steeds vind dat Twente absoluut geen plek meer zou moeten hebben in het Nederlands voetbal, verwacht ik nu dat ze gewoon ED spelen volgend jaar. Of het de rechter is die ingrijpt of de beroepscommisie, procedureel zijn er gewoon hele stomme fouten gemaakt.

Het is een crimineel die op vormfouten naar buitenloopt, maar ook dat is zoals het recht in elkaar zit.
Ik betwijfel het, in het strafrecht is de procedure soms belangrijker dan het resultaat, in het privaatrecht niet. De enige afwijkingen van de procedure zijn gedaan in het belang van de partij die zich tegen die afwijking verzet en de enige manier waarop je je op een procedurefout kan beroepen is als die fout je belangen schaadt en daar is geen sprake van.

Ik denk dat de rechter gewoon geen uitspraak doet, omdat het niet bevoegd is, Twente niet ontvankelijk is, het voorbarig is of omdat het vindt dat de partijen er onderling uit moeten komen. Een kortgeding levert heel vaak geen (heldere) uitspraak op.

De manier van handelen van FC Twente geeft in ieder geval aan dat het nieuwe bestuur nog steeds zijn lesje niet geleerd heeft en gewoon verder gaat met proberen slimmer te zijn dan de licentiecommissie en de andere clubs. De hand waarmee de KNVB Twente probeerde te helpen wordt er af gehakt en gebruikt om de KNVB mee te slaan.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

ga het stuk van de Telegraaf even lezen.

Welke helpende hand van de KNVB? Die de club richting de afgrond drukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 11:04
L1nt schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 10:26:

AO 5x uitstel voor het inleveren van de benodigde papieren.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
ph4ge schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 10:11:
[...]

De manier van handelen van FC Twente geeft in ieder geval aan dat het nieuwe bestuur nog steeds zijn lesje niet geleerd heeft en gewoon verder gaat met proberen slimmer te zijn dan de licentiecommissie en de andere clubs. De hand waarmee de KNVB Twente probeerde te helpen wordt er af gehakt en gebruikt om de KNVB mee te slaan.
Eens. Onbegrijpelijk ook dat ze de handreiking van de ED clubs inzake TV gelden niet hebben aangenomen.

Ze blijven zich maar in bochten wringen en zich beroepen op allerlei vormfouten. Accepteer gewoon je straf, en accepteer dat je op de blaren moet zitten als je jarenlang de boel belazert heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-08 17:49
Twente.... Tja ik begrijp de supporters van deze club heel goed en ik zou ook zo reageren denk ik. Het voelt gewoon terecht niet goed. Helaas blijven we denk ik wel hier een meningsverschil houden of Twente genoeg gestraft is.

Ik blijf erbij dat het teveel ontvangen TV geld direct andere clubs heeft benadeeld en mocht Twente niet terug gezet worden of geen enorme punten aftrek bij de start van de Eredivisie dan zijn eigenlijk alle clubs slachtoffer van het Twente wanbeleid/bedrog.

Nogmaals qua club hoop ik echt dat ze blijven want het is een leuke club met een enorme achterban echter wat er gedaan is verdient nu eenmaal een echte straf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 00:00

Nibbz

Postmaster General

(jarig!)
L1nt schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 10:26:

de KNVB geeft ze toch de ruimte? KNVB had ook direct de licentie af kunnen pakken (maar zoeken naar een alternatieve straf). Ze zouden er juist blij mee moeten zijn toch?

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

rikoos schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 10:34:
Twente.... Tja ik begrijp de supporters van deze club heel goed en ik zou ook zo reageren denk ik. Het voelt gewoon terecht niet goed. Helaas blijven we denk ik wel hier een meningsverschil houden of Twente genoeg gestraft is.

Ik blijf erbij dat het teveel ontvangen TV geld direct andere clubs heeft benadeeld en mocht Twente niet terug gezet worden of geen enorme punten aftrek bij de start van de Eredivisie dan zijn eigenlijk alle clubs slachtoffer van het Twente wanbeleid/bedrog.

Nogmaals qua club hoop ik echt dat ze blijven want het is een leuke club met een enorme achterban echter wat er gedaan is verdient nu eenmaal een echte straf.
Als het huidige regels alleen te licht of te zwaar kunnen straffen, is dat de schuld van diegene die de regels opstelt of de schuld van diegene die ze overtreed?

En teveel tv-geld? Tot 2011 werd er normaal beleid gevoerd en dat leverde gemiddeld een p3 of p4 op. Was dat beleid gewoon doorgezet stonden ze nog steeds op die plek. Na 2011 is het qua uitgaven omhoog gegaan en qua prestaties naar beneden. Onder de streep heeft Twente er geen profijt van gehad.

Verder zijn ze voor alle overtredingen bestraft. Dat jij het niet eens bent met de sancties kun je niet de club aanrekenen.

Er zijn in December afspraken gemaakt, zie artikel Telegraaf, alle afspraken met gemeente, bedrijven en andere crediteuren zijn op basis van die afspraken gemaakt. Doordat de KNVB haar eigen regels overtreed komen die afspraken ook in het geding en daarmee het voortbestaan van de club.

Het is dus echt niet zo simpel als "accepteer gewoon je straf".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
L1nt schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 10:51:
Als het huidige regels alleen te licht of te zwaar kunnen straffen, is dat de schuld van diegene die de regels opstelt of de schuld van diegene die ze overtreed?
Het is uiteindelijk de eigen schuld van diegene die de regels overtreedt. Om het bij het voetbal te houden, je weet als je een doorgebroken man in de 16 meter neer legt dat je dan rood plus en penalty krijgt, iedereen vindt dat eigenlijk te zwaar, maar dat is de straf. Wat de KNVB doet is toch maar geel geven, en dan gaat de speler die geel ipv rood krijgt roepen dat dat volgens de regels niet kan, en dat dat dus betekent dat hij helemaal niet gestraft hoeft te worden.
En teveel tv-geld? Tot 2011 werd er normaal beleid gevoerd en dat leverde gemiddeld een p3 of p4 op. Was dat beleid gewoon doorgezet stonden ze nog steeds op die plek. Na 2011 is het qua uitgaven omhoog gegaan en qua prestaties naar beneden. Onder de streep heeft Twente er geen profijt van gehad.
|:(
Verder zijn ze voor alle overtredingen bestraft. Dat jij het niet eens bent met de sancties kun je niet de club aanrekenen.
Nee, niet alle overtredingen zijn bestraft. FC Twente heeft nog van alles achtergehouden waar de KNVB pas later achter kwam en waar ze nu voor willen straffen.
Er zijn in December afspraken gemaakt, zie artikel Telegraaf, alle afspraken met gemeente, bedrijven en andere crediteuren zijn op basis van die afspraken gemaakt. Doordat de KNVB haar eigen regels overtreed komen die afspraken ook in het geding en daarmee het voortbestaan van de club.

Zie je zelf niet de drogreden hierin? Als de KNVB zn eigen regels had gevolgd had FC Twente in de amateurs kunnen beginnen, het feit dat de KNVB daar van af wijkt zorgt er voor dat FC Twente nog een kans heeft, die afwijking zorgt er niet voor dat het moeilijker wordt de afwijking maakt dat het überhaupt nog mogelijk is.

De decemberafspraken - zelfs als we de uitleg van FC Twente volgen - kloppen gewoon niet. FC Twente zegt gewoon: "we hebben in december de KNVB misleidt waardoor ze een afspraak wilde maken. De KNVB heeft toen niet nadrukkelijk duidelijk een voorbehoud gemaakt dat als ze misleidt zouden worden de afspraak niet zou tellen, en dus telt de afspraak." De wet is logisch en heel duidelijk, dat een overeenkomst die onder misleiding tot stand gekomen is ontbonden kan worden.

Als ik jou een auto verkoop en zeg dat die auto nooit een ongeluk heeft gehad, en jij komt er vervolgens achter dat die auto wel een ongeluk heeft gehad, dan telt de verkoop niet meer.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-08 17:49
[...]

.........

Nogmaals ik begrijp de supporters heel goed maar ik begrijp ook de niet Twente supporters (zoals ik). Het voelt voor andere clubs niet goed aan als de Twente er nu zonder straf vanaf komt (jij denkt dat anders over, dat heb ik wel door ;-)), Twente vindt dat het al genoeg gestraft is en dat de KNVB de club kapot maakt maar dat is natuurlijk niet zo. Niemand anders dan Twente is verantwoordelijk dat ze in deze situatie zijn gekomen en NIET de knvb. Nu lijkt het voor iederen die niet voor Twente is dat ze wat zaken doen en er dan mee weg komen. NOGMAALS dat is de mening van bijna iedereen die GEEN Twente supporter is.

Het had veel erger kunnen zijn dan nu en Twente is qua club groot genoeg om zelfs een degradatie te overleven. Kijk naar een Rangers scenario in Schotland. Ook de onduidelijkheid nu bij een club als de Graafschap die door deze acties mee de ellende wordt getrokken is onfair naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
L1nt schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 08:47:
Zowaar een uitstekend stuk in de telegraaf over FC Twente. Zou verplicht leesvoer moeten zijn voor iedereen. Zal heel wat ogen openen.
De club en gemeente - die garant wil staan voor 32 miljoen euro - gaan er vanaf dat moment maandenlang vanuit dat de tukkers de licentie terugkrijgen, als ze voor 1 mei aan alle voorwaarden voldoen. Door FC Twente zelf wordt op dat moment - mondeling en eerder al schriftelijk - gemeld dat er mogelijk nog meer zaken uit het verleden zouden spelen.
Dit is iets waar Twente supporters steeds op terug komen, maar het is natuurlijk verdomde naïef om te denken dat wanneer je op 1 mei aan alle voorwaarden voldoet, maar dat wanneer er tussen 10 december en 1 mei nog allerlei lijken uit de kast komen, dat er dan geen extra sancties volgen.

Verder volledig met ph4ge, ik verwacht niet dat de rechter een (heldere, eensluidende) uitspraak doet. The show shall continue...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
[...]

Dat weet je niet. Was dat beleid doorgezet, was het misschien uitgaven omlaag, prestaties nog meer omlaag. waren ze misschien allang gedegradeerd. Of misschien wel niet, wie zal het zeggen. Je kan niet zomaar zeggen "stonden ze nog steeds op die plek".

Die afspraken die in december zijn gemaakt ja. Daar komt Twente steeds op terug, maar daarná zijn er nog meer lijken uit de kast gekomen. Twente heeft in december gezegd
Door FC Twente zelf wordt op dat moment - mondeling en eerder al schriftelijk - gemeld dat er mogelijk nog meer zaken uit het verleden zouden spelen.
Maar, dat betekent toch niet dat je niet meer gestraft kan worden? Alsof ik in de rechtzaal sta voor een diefstal, en zeg "Er komt binnenkort nog meer over mijn verleden naar buiten", later blijkt dat een moord te zijn, en dan moet ik maar niet meer gestraft worden???

Ik snap dat het zuur is als je club door wanbeleid en stelsematig overtreden van regels teruggezet wordt, en supporters kunnen er niets aan doen, maar die vormfouten van de KNVB waar Twente zich steeds op blijft beroepen maken dat niet goed.
Sterker nog, door het maar door en door te laten gaan, benadeelt Twente andere ED clubs (met name de Graafschap) én de JL clubs nog meer dan ze al gedaan hebben. Want niemand weet nu waar hij mbt volgend seizoen aan toe is.

[ Voor 7% gewijzigd door KingKoning op 10-06-2016 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

lateef schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 11:02:
[...]

[...]

Dit is iets waar Twente supporters steeds op terug komen, maar het is natuurlijk verdomde naïef om te denken dat wanneer je op 1 mei aan alle voorwaarden voldoet, maar dat wanneer er tussen 10 december en 1 mei nog allerlei lijken uit de kast komen, dat er dan geen extra sancties volgen.

Verder volledig met ph4ge, ik verwacht niet dat de rechter een (heldere, eensluidende) uitspraak doet. The show shall continue...
Nogmaals, voor jou en de rest. Uit het stuk van de telegraaf
In Amsterdam vindt op 10 december 2015 een overleg plaats tussen onder anderen Van Oostveen, de overgebleven commissarissen Trebbe en Joop de Winter en de Enschedese wethouder Eelco Eerenberg. Het wordt FC Twente dan in strenge bewoordingen duidelijk gemaakt dat de club de opgelegde straf - drie jaar geen Europees voetbal en het voorwaardelijk intrekken van de proflicentie - moet accepteren. Sterker nog, FC Twente mag niet in beroep gaan. De club en gemeente - die garant wil staan voor 32 miljoen euro - gaan er vanaf dat moment maandenlang vanuit dat de tukkers de licentie terugkrijgen, als ze voor 1 mei aan alle voorwaarden voldoen. Door FC Twente zelf wordt op dat moment - mondeling en eerder al schriftelijk - gemeld dat er mogelijk nog meer zaken uit het verleden zouden spelen.
Sterker nog, in een e-mail op 13 april schrijft de licentiecommissie nogmaals dat de club uit Enschede voor 1 mei alles moet openbaren om de licentie te kunnen behouden. „Uiteraard wordt dit anders als nadien nog onregelmatigheden naar buiten komen”, voegt de commissie er aan toe.
Signalen dat de licentiecommissie later overgaat op een alternatieve straf - degradatie naar de Jupiler League met een nieuwe licentie - zijn er dan niet. Het vermoeden dat er bepaalde krachten zijn losgekomen in Zeist na de tegenvallende straf van de FIFA en het nog zo lang aanblijven van met name toezichthouder Trebbe, viert daardoor naderhand hoogtij in Enschede en omstreken.
Los van het feit wat Twente gedaan heeft, dat valt niet goed te praten, heeft de KNVB, Bert van Oosterveen en de licentiecommissie Twente, de gemeente Enschede en de crediteuren van Twente bewust in de waan gelaten dat alles voor 1 mei op tafel moest zijn. Dat is ook gebeurd.

En de rechter zal hoogstwaarschijnlijk ook stellen dat het uiterst aanneembaar was en dat de KNVB zich aan de afspraak moet houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

KingKoning schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 11:03:

Maar, dat betekent toch niet dat je niet meer gestraft kan worden? Alsof ik in de rechtzaal sta voor een diefstal, en zeg "Er komt binnenkort nog meer over mijn verleden naar buiten", later blijkt dat een moord te zijn, en dan moet ik maar niet meer gestraft worden???
Als de rechter tegen jou zegt dat voor 1 mei alle dirt uit jou verleden boven tafel moet. Voldoe je hier aan krijg je 5 maand, voldoe je er niet aan krijg je de doodstraf.
Jij gooit alles netjes op tafel maar de rechter zegt "Meneer, ik vind 5 maand te weinig en de doodstraf te zwaar. Ik hak nu uw armen af. Als ik bepaalde dingen eerder wist, had ik u direct de doodstraf gegeven."

Ga jij er dan klakkeloos mee akkoord? Of wijs je hem op de eerdere afspraak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17:05

Niku

Alagaesii

L1nt schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 11:16:
[...]

Als de rechter tegen jou zegt dat voor 1 mei alle dirt uit jou verleden boven tafel moet. Voldoe je hier aan krijg je 5 maand, voldoe je er niet aan krijg je de doodstraf.
Jij gooit alles netjes op tafel maar de rechter zegt "Meneer, ik vind 5 maand te weinig en de doodstraf te zwaar. Ik hak nu uw armen af. Als ik bepaalde dingen eerder wist, had ik u direct de doodstraf gegeven."
:+

Ik kijk wel weer in dit topic om 14.00 uur, L1nt zijn mening ken ik nu wel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ik kan niet meer dan met tranen in mijn ogen een bak popcorn weg werken, wat een klucht hier. _O-

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Ook zo mooi om alleen rond de deadlines van de Twente-zaak actief te zijn hier. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

ph4ge schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 10:11:
[...]
Ik denk dat de rechter gewoon geen uitspraak doet, omdat het niet bevoegd is, Twente niet ontvankelijk is, het voorbarig is of omdat het vindt dat de partijen er onderling uit moeten komen. Een kortgeding levert heel vaak geen (heldere) uitspraak op.
Dat was mijn inschatting ook:

PWM in "[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2015/2016 - Deel 2"

Maar... De rechter zou geen 2 weken nodig moeten hebben voor een dergelijke uitspraak. Mijn verwachting zou dan zijn dat hij al eerder met een uitspraak zou komen gezien de urgentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

dutchgio schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 11:35:
Ook zo mooi om alleen rond de deadlines van de Twente-zaak actief te zijn hier. :)
In het verleden zeer actief geweest in het voetbal topic. Alleen ten tijde van de grootste ellende niet willen tonen omdat ik dan teveel door een gekleurde bril zou reageren.

Nu word mijn club echter bewust om zeep geholpen door de KNVB omdat, vooral 1 persoon, ze in het verleden behoorlijk op de pik getrapt zijn.

Er zijn grove fouten gemaakt door de club. Echter elke straf is als een man geïncasseerd. Zonder enig reglementaire onderbouwing zijn de andere clubs ook nog eens tegemoet gekomen.
Er zijn duidelijke afspraken gemaakt in december. Echter nu besluit de LC tot een niet bestaande straf waarvan zij weten, ze hebben immers alle documenten kunnen inzien, dat de club deze straf niet overleeft.
En dan gaan mensen hier ook nog eens het vertikken om zich echt in de afspraken te verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:24
L1nt schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 11:48:
[...]

Nu word mijn club echter bewust om zeep geholpen door de KNVB omdat, vooral 1 persoon, ze in het verleden behoorlijk op de pik getrapt zijn.

Er zijn grove fouten gemaakt door de club. Echter elke straf is als een man geïncasseerd. Zonder enig reglementaire onderbouwing zijn de andere clubs ook nog eens tegemoet gekomen.
Er zijn duidelijke afspraken gemaakt in december. Echter nu besluit de LC tot een niet bestaande straf waarvan zij weten, ze hebben immers alle documenten kunnen inzien, dat de club deze straf niet overleeft.
En dan gaan mensen hier ook nog eens het vertikken om zich echt in de afspraken te verdiepen.
In plaats van naar de daders te kijken wijs jij naar de KNVB 8)7
Wie heeft fraude gepleegd? Wie heeft dingen achter gehouden? Wie heeft niet alle feiten verteld zodra deze bekend waren?

Volgens mij kan je dat allemaal de KNVB niet toerekenen hoe graag je dat ook zou willen.
Ik begrijp dat het heel vervelend voor jouw club is maar om zo alles in de schuld van de KNVB te schuiven is idioot.

Er waren duidelijke afspraken gemaakt in december waarbij Twente niet volledige openheid van zaken heeft gegeven. Hadden ze dat wel gedaan dan was Twente op dat moment al uit de competitie gehaald.
Twente en de supporters hebben dan ook tot nu toe in mijn ogen enorm veel mazzel gehad met de coulance van de LC en KNVB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

TheJason schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 11:59:
[...]

In plaats van naar de daders te kijken wijs jij naar de KNVB 8)7
Wie heeft fraude gepleegd? Wie heeft dingen achter gehouden? Wie heeft niet alle feiten verteld zodra deze bekend waren?

Volgens mij kan je dat allemaal de KNVB niet toerekenen hoe graag je dat ook zou willen.
Ik begrijp dat het heel vervelend voor jouw club is maar om zo alles in de schuld van de KNVB te schuiven is idioot.

Er waren duidelijke afspraken gemaakt in december waarbij Twente niet volledige openheid van zaken heeft gegeven. Hadden ze dat wel gedaan dan was Twente op dat moment al uit de competitie gehaald.
Twente en de supporters hebben dan ook tot nu toe in mijn ogen enorm veel mazzel gehad met de coulance van de LC en KNVB.
Kijk dat bedoel ik, niet verdiepen in de zaak. Woorden in de mond leggen.
Er word niet ontkent dat Twente zelf de fout in is gegaan. We zijn er echter voor gestraft.
Op 10 december, reeds meerdere malen gepost, heeft Twente al aangegeven dat er meer naar boven kan komen. Op 15 december meld de LC dat 1 mei alles op tafel moet liggen omdat men anders de licentie definitief in trekt
Op 13 april word dit herhaalt door de KNVB en de LC. Toen was het merendeel allang op tafel.

En nu overtreed de bond haar eigen regels en brengt het voortbestaan van de club moedwillig in gevaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:24
Zeggen dat iedereen die het niet eens met je is zich eerst maar echt moet verdiepen in de zaak is echt een zwaktebod en slaat de discussie behoorlijk dood en is eigenlijk gewoon kinderachtig.

Uit punt 4 van de onderbouwing door de LC:
De licentiecommissie heeft thans de taak om te bezien a) in hoeverre FC Twente heeft
voldaan aan de voorwaarden die zij heeft gesteld aan de voorwaardelijke intrekking van
de licentie en wat het gevolg daarvan is voor definitieve intrekking van de licentie op
basis van het Decemberbesluit en b) wat de gevolgen voor FC Twente moeten zijn voor
de nadien nog naar buiten gekomen informatie in de kwesties Tadic, Corona en
Engelaar. Ook in die – op 15 december 2015 voor de licentiecommissie nog onbekende –
kwesties is sprake geweest van opzettelijke en doelbewuste misleiding van de
licentiecommissie door FC Twente. De licentiecommissie merkt in dit verband hier al vast
op dat (een deel van) die informatie op dat moment binnen FC Twente al wel bekend was
bij verschillende functionarissen en dat hierover tijdens het overleg op 10 december 2015
slechts in algemene, niet alarmerende bewoordingen een uitspraak is gedaan (‘mogelijk
meer onregelmatigheden’).

Dat is gewoon ook bewust niet alle feiten destijds vertellen. Als ze dat wel hadden gedaan was toen al de licentie definitief ingetrokken. Twente heeft dus al ontzettende mazzel gehad dat ze daar nog mee weg komen en dan verwijt jij nog dat de KNVB bewust Twente om zeep helpt :?

Heb je de hele onderbouwing wel eens gelezen? Daar staat vrij helder wat de overwegingen zijn geweest van de LC. Als daar dingen niet in kloppen dan lees ik dat graag maar dan niet met de onderbouwing: Die hebben zich ook niet verdiept in de zaak O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17:05

Niku

Alagaesii

L1nt schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 12:14:
[...]
En nu overtreed de bond haar eigen regels en brengt het voortbestaan van de club moedwillig in gevaar.
Dit zien echt alleen de Twente supporters zo, de rest van Nederland vindt dat Twente het voortbestaan van Twente moedwillig in gevaar heeft gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

nvm

[ Voor 99% gewijzigd door Player1S op 10-06-2016 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Het kan mij absoluut de broek niet bollen wat de bond allemaal verkeerd gedaan zou hebben. FC Twente is sowieso niet onschuldig, dus die klaagzang is niet meer dan vermakelijk. O-)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Laatst online: 21:11
Niku schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 12:26:
[...]
Dit zien echt alleen de Twente supporters zo, de rest van Nederland vindt dat Twente het voortbestaan van Twente moedwillig in gevaar heeft gebracht.
Ik ben Twentesupporter, maar ik zou zeggen dat allebei het geval is. Twente heeft gefaald in zijn beleid en de KNVB heeft gefaald als toezichthouder. Degradatie vind ik op zich een passende straf, maar de manier waarop de licentiecommissie zich heeft opgesteld is volstrekt onbetrouwbaar. Dan kun je grappen dat Twente dat wel verdiend heeft - maar voor de Nederlandse voetballerij is het natuurlijk diep triest.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
T-MOB schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 12:36:
Ik ben Twentesupporter, maar ik zou zeggen dat allebei het geval is. Twente heeft gefaald in zijn beleid en de KNVB heeft gefaald als toezichthouder. Degradatie vind ik op zich een passende straf, maar de manier waarop de licentiecommissie zich heeft opgesteld is volstrekt onbetrouwbaar. Dan kun je grappen dat Twente dat wel verdiend heeft - maar voor de Nederlandse voetballerij is het natuurlijk diep triest.
Dat is een beetje de omgekeerde wereld. FC Twente heeft de KNVB jarenlang misleidt, zelfs op het moment dat de laatste kans werd afgesproken door de KNVB. Het enige wat de KNVB onbetrouwbaar maakt is dat ze FC Twente maar kansen blijven geven. Fouten zijn menselijk, maar het is jarenlang bewust beleid wat zelfs onder het nieuwe bestuur gewoon door bleek te gaan.

[ Voor 7% gewijzigd door ph4ge op 10-06-2016 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Jarenlang is leuk maar dat doet denken dat het om tientallen jaren gaat terwijl het om 3 hooguit 4 jaar gaat.

En onder het nieuwe bestuur is men niet door gegaan. Dat is een leugentje van Bert van O(osterveen) om de publieke opinie te beïnvloeden.

Op 15 december is Twente een kans gegeven om schoon schip te maken. Hier is heel hard aan gewerkt en volgens de LC ook netjes aan voldaan. Toch besluit men om hun eigen afspraken aan de kant te schuiven. Eerst door aanvullende eisen te stellen en later door alsnog de licentie af te nemen en daarmee een doodvonnis uit te schrijven.

Ook een leuke trouwens:
KNVB dwingt FC Twente tot openheid van zaken maar diezelfde bond houd de leden van de beroepscommissie geheim, de locatie van waar het gehouden word en het is niet publiekelijk toegankelijk.... :F

[ Voor 16% gewijzigd door Player1S op 10-06-2016 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:59

wontcachme

You catch me? No you wont

L1nt schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 12:46:
Jarenlang is leuk maar dat doet denken dat het om tientallen jaren gaat terwijl het om 3 hooguit 4 jaar gaat.

En onder het nieuwe bestuur is men niet door gegaan. Dat is een leugentje van Bert van O(osterveen) om de publieke opinie te beïnvloeden.

Op 15 december is Twente een kans gegeven om schoon schip te maken. Hier is heel hard aan gewerkt en volgens de LC ook netjes aan voldaan. Toch besluit men om hun eigen afspraken aan de kant te schuiven. Eerst door aanvullende eisen te stellen en later door alsnog de licentie af te nemen en daarmee een doodvonnis uit te schrijven.

Ook een leuke trouwens:
KNVB dwingt FC Twente tot openheid van zaken maar diezelfde bond houd de leden van de beroepscommissie geheim, de locatie van waar het gehouden word en het is niet publiekelijk toegankelijk.... :F
Heel leuk en aardig die hetze van jou tegen de KNVB, maar je vergeet constant één ding:
quote: TheJason/Licentiecommisie
Uit punt 4 van de onderbouwing door de LC:
De licentiecommissie heeft thans de taak om te bezien a) in hoeverre FC Twente heeft
voldaan aan de voorwaarden die zij heeft gesteld aan de voorwaardelijke intrekking van
de licentie en wat het gevolg daarvan is voor definitieve intrekking van de licentie op
basis van het Decemberbesluit en b) wat de gevolgen voor FC Twente moeten zijn voor
de nadien nog naar buiten gekomen informatie in de kwesties Tadic, Corona en
Engelaar. Ook in die – op 15 december 2015 voor de licentiecommissie nog onbekende –
kwesties is sprake geweest van opzettelijke en doelbewuste misleiding van de
licentiecommissie door FC Twente.
De licentiecommissie merkt in dit verband hier al vast
op dat (een deel van) die informatie op dat moment binnen FC Twente al wel bekend was
bij verschillende functionarissen en dat hierover tijdens het overleg op 10 december 2015
slechts in algemene, niet alarmerende bewoordingen een uitspraak is gedaan (‘mogelijk
meer onregelmatigheden’).
Ze wisten op 10 december dat er nog een lading lijken uit de kast zouden komen (en sommige mensen hadden de lijken al gevonden), maar hebben die lijken terug de kast in geduwd, deur dicht geklemten pas in januari weer opengemaakt.

Het beste kan dit plaatje het nog verwoorden:
Afbeeldingslocatie: https://humanbeingforequality.files.wordpress.com/2014/11/wpid-skeletons-in-the-closet.png

[ Voor 5% gewijzigd door wontcachme op 10-06-2016 13:15 ]

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

L1nt schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 12:46:
Ook een leuke trouwens:
Openheid van zaken, betekent nog niet dat alles voor het publiek is.

De personen binnen FC Twente die het moeten weten, weten wel de leden, de locatie en de tijd. Dat is wat nodig is.

De belastingdienst verlangd van mij ook openheid van zaken, maar dat doe ik dan wel richting hen, en niet richting de rest van het land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

En het zorgt er ook voor dat deze mensen niet vooraf beinvloed gaan worden, of waarschijnlijker, dat hun families niet vooraf bedreigd gaan worden.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
ph4ge schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 12:40:
[...]
Dat is een beetje de omgekeerde wereld. FC Twente heeft de KNVB jarenlang misleidt, zelfs op het moment dat de laatste kans werd afgesproken door de KNVB. Het enige wat de KNVB onbetrouwbaar maakt is dat ze FC Twente maar kansen blijven geven. Fouten zijn menselijk, maar het is jarenlang bewust beleid wat zelfs onder het nieuwe bestuur gewoon door bleek te gaan.
Dat kansen blijven geven is onderdeel van het onbetrouwbaar zijn. De commissie is daarnaast meermaals onduidelijk geweest richting Twente en heeft verwachtingen gewekt. Als je begin april zegt dat "op 1 mei alles op tafel moet liggen, anders..." ben je gewoon onbetrouwbaar als je je daar niet aan houd.

In bredere zin heeft de KNVB natuurlijk al gefaald als toezichthouder door de idiote bestuursstructuur van Twente toe te staan waarbij de directie zichzelf moest controleren. Dat pleit niemand vrij, maar het is des te meer reden om de werking van de KNVB eens door te lichten. Hoe zit het bijvoorbeeld bij ADO?
wontcachme schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 13:12:
[...]

Heel leuk en aardig die hetze van jou tegen de KNVB, maar je vergeet constant één ding:

Ze wisten op 10 december dat er nog een lading lijken uit de kast zouden komen (en sommige mensen hadden de lijken al gevonden), maar hebben dat niet vermeld ondanks dat men het al wist.
Ja dat staat zo stellig in het besluit van de LC. Maar als je het kort geding gevolgd had dan wist je dat a) Twente daar inderdaad in min of meer algemene termen verslag van heeft gedaan. b) er zodra er duidelijkheid was melding is gedaan bij de LC. c) dat er naar aanleiding van die informatie de onderzoeksopdracht van Ben Knuppe is uitgebreid. En dat d) Twente zelf ook een onderzoek gestart is naar de transfers.

Eerlijk gezegd dacht ik voor de zaak van 2 weken terug ook dat Twente geen poot had om op te staan. Maar gezien het verloop geef ik ze eigenlijk best een goede kans mits de rechter van mening is dat hij inhoudelijk naar de zaak mag kijken. Nog een halfuurtje en dan weten we het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Laatst online: 14:51

ST10©DE

Dus.............

wontcachme schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 13:12:
[...]

[...]

Ze wisten op 10 december dat er nog een lading lijken uit de kast zouden komen (en sommige mensen hadden de lijken al gevonden), maar hebben die lijken terug de kast in geduwd, deur dicht geklemten pas in januari weer opengemaakt.
Ik zou graag twee frases willen benadrukken:
De licentiecommissie merkt in dit verband hier al vast
en het suggestieve
slechts in algemene, niet alarmerende bewoordingen
.

Er wordt hierbij van uitgegaan dat alles reeds bekend was bij de toenmalige commissarissen van Twente, terwijl de KNVB zelf schrijft dat dit maar een deel is. Kan het niet zo zijn dat Twente eerst de volledige waarheid heeft willen achterhalen en dan het volledige verhaal aan de KNVB heeft willen geven . En dit hebben ze dan binnen een maand gedaan. De overheid doet er langer over om een bonnetje te zoeken.

En op welke manier is "mogelijk meer onregelmatigheden" niet alarmerend???

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Is er weer een livestream?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lateef
T-MOB schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 12:36:
[...]
Dan kun je grappen dat Twente dat wel verdiend heeft - maar voor de Nederlandse voetballerij is het natuurlijk diep triest.
Het is inderdaad diep triest voor de Nederlandse voetballerij dat er een club is als FC Twente die jarenlang bewust de boel heeft belazerd. Dat zijn taferelen die je wellicht in Zuid-Europese landen verwacht, maar niet in Nederland. De krokodillentranen van FC Twente supporters zijn aandoenlijk, maar het zou vooral triest zijn voor de Nederlandse voetballerij wanneer zo'n club gewoon in de Eredivisie mag blijven acteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

BREAKING: FC Twente verliest kort geding
De KNVB mocht de licentie van de Eredivisie van FC Twente intrekken. Dat heeft de voorzieningenrechter van de rechtbank Midden-Nederland vrijdag beslist. FC Twente vocht de intrekking van de licentie aan in een kort geding.

Volgens de rechter had FC Twente het Decemberbesluit niet als een vrijbrief mogen opvatten. De licentiecommissie mocht consequenties verbinden aan de uitkomsten van het onderzoek.
Nu is het dus echt wel een beetje klaar, behalve als de KNVB zijn keutel intrekt.

[ Voor 35% gewijzigd door PWM op 10-06-2016 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
PWM schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 13:54:
BREAKING: FC Twente verliest kort geding
De KNVB mocht de licentie van de Eredivisie van FC Twente intrekken. Dat heeft de voorzieningenrechter van de rechtbank Midden-Nederland vrijdag beslist. FC Twente vocht de intrekking van de licentie aan in een kort geding.

Nu is het dus echt wel een beetje klaar, behalve als de KNVB zijn keutel intrekt.
Verrassende uitspraak, maar goed nieuws dat er recht is gesproken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Sterker nog, Twente krijgt gewoon een tik op de vingers en verliest op alle punten. Heeft de dronken KNVB advocaat niet alles verpest :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

onbegrijpelijk! Dan maar faillisement aanvragen. KNVB met volgend probleem opzadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
PWM schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 13:57:
Sterker nog, Twente krijgt gewoon een tik op de vingers en verliest op alle punten. Heeft de dronken KNVB advocaat niet alles verpest :+
Match Kort geding fixing! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
L1nt schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 13:57:
onbegrijpelijk! Dan maar faillisement aanvragen.
Waarom? Kunnen ze op dit moment niet aan hun schulden voldoen?
L1nt schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 13:57:
KNVB met volgend probleem opzadelen.
Welk probleem? Stel ze gaan failliet, dan is er gewoon een club minder in het betaald voetbal, als dat al probleem zou zijn, kan dat wellicht komend seizoen en zeker volgend seizoen zonder enig probleem opgelost worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Misschien toch tijd om niet alleen met een FC Twente bril te blijven kijken. Ondanks je onwrikbare overtuiging gaat ook de rechter niet met je mee, en dat ondanks een slechte advocaat van de KNVB.
Dan maar faillisement aanvragen. KNVB met volgend probleem opzadelen.
Ja, dat is slim, faillisement aanvragen om de KNVB te "straffen".

("als ik niet meer mee mag spelen, dan maak ik mijn eigen speelgoed kapot, hoor!")

[ Voor 57% gewijzigd door gambieter op 10-06-2016 14:04 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Niemand die zich verder zorgen maakt om Fortuna Sittard dat ook wederom op de rand van de afgrond staat? Die nemen het in ieder geval de KNVB niet kwalijk en zijn eerlijk over de gang van zaken.
Wel zonde dat die club keer op keer moet knokken om de eindjes aan elkaar te kunnen knopen.

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

lateef schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 14:01:
[...]

Waarom? Kunnen ze op dit moment niet aan hun schulden voldoen?
bij degradatie inderdaad niet. Geen tv-gelden, lager inkomsten jaarkaarten (minder verkocht en goedkoper), minder sponsorinkomsten.
Welk probleem? Stel ze gaan failliet, dan is er gewoon een club minder in het betaald voetbal, als dat al probleem zou zijn, kan dat wellicht komend seizoen en zeker volgend seizoen zonder enig probleem opgelost worden.
Jong FC Utrecht treed toe aan de JL zodat er weer 20 clubs zijn. Wegvallen FC Twente levert weer 19 clubs op. Dus kunnen ze beter wachten tot 4 augustus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

frumper schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 14:05:
Niemand die zich verder zorgen maakt om Fortuna Sittard dat ook wederom op de rand van de afgrond staat? Die nemen het in ieder geval de KNVB niet kwalijk en zijn eerlijk over de gang van zaken.
Wel zonde dat die club keer op keer moet knokken om de eindjes aan elkaar te kunnen knopen.
Omdat ze dit keer door eigen toedoen in de problemen zaten. Toen de KNVB de boel daar probeerde te vermoorden zijn ze wel met succes naar de rechter gestapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Alweer? Kunnen ze niet beter een nieuwsbericht uitbrengen wanneer ze een keer niet op de rand van de afgrond staan?

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
Deze uitslag hag ik niet verwacht. Ik hoop dat Twente zich nu snel richt op deelname in de Jupiler League. Jarenlang juridisch gehannes is in niemands belang. Nu maar hopen dat het idd financieel mogelijk is, want het hele financiele reddingsplan inclusief akkoorden was gebouwd op de veronderstelling dat Twente velig gespeeld was. Op korte termijn failliet is overigens wel een reeel scenario omdat er in deze periode cash binnen hoort te komen van seizoenskaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

T-MOB schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 14:10:
Deze uitslag hag ik niet verwacht. Ik hoop dat Twente zich nu snel richt op deelname in de Jupiler League.
Doen ze niet. De eerste reactie van hun is dat ze met dit vonnis geen rekening hadden gehouden..... En nu willen ze opeens wel tot maandag afwachten wanneer de commissie hun uitspraak doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

T-MOB schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 14:10:
Deze uitslag hag ik niet verwacht. Ik hoop dat Twente zich nu snel richt op deelname in de Jupiler League. Jarenlang juridisch gehannes is in niemands belang. Nu maar hopen dat het idd financieel mogelijk is, want het hele financiele reddingsplan inclusief akkoorden was gebouwd op de veronderstelling dat Twente velig gespeeld was. Op korte termijn failliet is overigens wel een reeel scenario omdat er in deze periode cash binnen hoort te komen van seizoenskaarten.
Het is gewoon einde verhaal. Of Wessels en die knakker van Asito moeten ruim de knip trekken.
Maar het is nu gewoon over en sluiten. Hooguit nog paar maand door procederen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:19
Nee, totaal niet eerlijk gezegd.
Die club wankelt al jaren en je kan niet aan een dood paard blijven trekken. Leuk en aardig dat Mark van Bommel ervandaan komt maar er zat bij elke thuiswedstrijd anderhalve man en een paardenkop.
Gewoon de stekker eruit trekken daar.

De achterban van Twente is veel groter en daarom vind ik het vooral voor die supporters erg zuur dat Twente naar de filistijnen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:32
wontcachme schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 14:12:
[...]

Doen ze niet. De eerste reactie van hun is dat ze met dit vonnis geen rekening hadden gehouden..... En nu willen ze opeens wel tot maandag afwachten wanneer de commissie hun uitspraak doet.
Van NOS:
Het oordeel van de beroepscommissie is nu echter irrelevant, aangezien die niets meer kan wijzigen aan het oordeel van de rechter.
Dus die uitspraak van de commissie kan niets meer betekenen voor Twente (?)

Als dat zo is, zou wat zijn wanneer die uitspraak wel in het voordeel van Twente zou zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
Sjurm schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 14:17:
[...]
Van NOS:
Dus die uitspraak van de commissie kan niets meer betekenen voor Twente (?)

Als dat zo is, zou wat zijn wanneer die uitspraak wel in het voordeel van Twente zou zijn
NOS anticipeerde blijkbaar ook op winst voor Twente, de tekst is aangepast. Andersom zou het oordeel irrelevant zijn, als Twente had gewonnen mocht de licentie niet worden ingetrokken. Nu kan de beroepscommissie nog wel bepalen dat Twente er in blijft. Maar dat zie ik niet gebeuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nocalimero
  • Laatst online: 20:43
Volgens mij is faillissement dan wel intrekking van van de licentie een reëel scenario.

Het faillissement scenario is hierboven al uitgelegd.
Intrekking van de licentie is ook reëel vanwege de financiële situatie. Ze mogen in september niet meer in de categorie 1 worden ingedeeld. En dat kan bijna niet anders bij degradatie ...

Dus wordt FC Twente in september de licentie ontnomen. Heeft Van Oostveen toch gewonnen.

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
Nee met een nieuwe licentie zouden ook 9 nieuwe meetmomenten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nocalimero
T-MOB schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 14:22:
Nee met een nieuwe licentie zouden ook 9 nieuwe meetmomenten komen.
Is dat zo?
Dan is een Houdini act nog mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Dan zouden ze daar erg goed mee weg komen, maar moet de boel toch aardig op de schop om te accepteren dat ze de JL in moeten als redmiddel, wat er nog steeds niet in gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
L1nt schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 14:05:
[...]

bij degradatie inderdaad niet. Geen tv-gelden, lager inkomsten jaarkaarten (minder verkocht en goedkoper), minder sponsorinkomsten.

[...]
Dan moeten de supporters zich van de goede kant laten zien, en gewoon voor dit jaar in de Jupiler league de volle mep betalen voor hun seizoenskaart. In goede én slechte tijden achter je club staan! En waren de sponsoren nu juist niet aan te slepen? Laat die dan ook maar eens tonen écht te willen steunen voor de club.

TV-gelden hebben ze handreiking gehad van de andere clubs maar zelf afgeslagen, tja... dat is eigen schuld dikke bult.

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:31

Japser

Jeej!

[...]

[...]
Had je mss toch die deal, aangeboden door alle andere clubs, moeten aannemen ipv nu te janken. Had je gewoon je tv gelden gehad en een jaartje een niveautje lager gevoetbald.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreakNL
  • Laatst online: 20:59

FreakNL

Well do ya punk?

[...]

[...]
.
Da's dan treurig, maar eigen schuld. Als ik het me goed herinner stond Twente er niet best voor rond de winterstop en was de thuiswedstrijd tegen De Graafschap een beetje een kentering. Als je die had verloren was het misschien helemaal niks meer geworden en had je "gewoon" op sportieve gronden kunnen degraderen. Was je dan ook failliet gegaan?

Iedere club kan degraderen, behalve de top 3 misschien. Als je dat niet kan overleven heb je sowieso een kutbeleid.

Ik geloof er overigens niet in, dat Twente dan meteen failliet is. De kleinere teams kunnnen meestal overleven door flink te snijden, de grotere clubs redden het vaak door de enorme achterban en gemeenschappelijke functie.

Overigens staat dit op de site van de gemeente Enschede, inzake de garantstelling:
Wat gebeurt er als FC Twente degradeert?

Uit doorrekening van de gevolgen van degradatie blijkt dat FC Twente 2 jaren kan overleven in de Jupilerleague.. FC Twente moet dus binnen deze periode weer terug zijn op het hoogste niveau.
https://www.enschede.nl/n...lde-vragen-over-fc-twente

Ga dus ook niet lopen miepen nu. Verkoop Ziyech voor 4 miljoen ipv 10, maak afspraken met de gemeente over een achtergestelde huur en ga met zijn allen achter die club staan in de JL. Dan ben je in 2 jaar terug met een schone lei. Lukt dat niet, dan was je blijkbaar ook niet zo'n grote club als je gedacht had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nocalimero
FreakNL schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 14:26:
[...]

Da's dan treurig, maar eigen schuld. Als ik het me goed herinner stond Twente er niet best voor rond de winterstop en was de thuiswedstrijd tegen De Graafschap een beetje een kentering. Als je die had verloren was het misschien helemaal niks meer geworden en had je "gewoon" op sportieve gronden kunnen degraderen. Was je dan ook failliet gegaan?

Iedere club kan degraderen, behalve de top 3 misschien. Als je dat niet kan overleven heb je sowieso een kutbeleid.

Ik geloof er overigens niet in. De kleinere teams kunnnen meestal overleven door flink te snijden, de grotere clubs redden het vaak door de enorme achterban en gemeenschappelijke functie.

Overigens staat dit op de site van de gemeente Enschede, inzake de garantstelling:

[...]

https://www.enschede.nl/n...lde-vragen-over-fc-twente

Ga dus ook niet lopen miepen nu. Verkoop Ziyech voor 4 miljoen ipv 10, maak afspraken met de gemeente over een achtergestelde huur en ga met zijn allen achter die club staan in de JL. Dan ben je in 2 jaar terug met een schone lei. Lukt dat niet, dan was je blijkbaar ook niet zo'n grote club als je gedacht had.
Volgens mij doelt het stuk op de site van de gemeente Enschede over een "normale" degradatie. Dit is geen normale degradatie, maar een licentie voor een "nieuwe club". Dus veel lagere inkomsten vanuit tv-gelden.
Dat scheelt nogal. Het is volgens mij het verschil tussen overleven of faillissement.

Overigens vind ik dat de goedmaak uitkering vanuit Twente naar de andere clubs nu ook vervalt. Scheelt toch al weer 2 miljoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
Voor de JL zou ik wel een seizoenskaart kopen - veel handigere speeldagen om naar het stadion te gaan. Maar of ze het kunnen redden is maar de vraag. De informatie op de site van gemeente Enschede is van december. Inmiddels is er een een hoop veranderd en een crediteurenakkoord gesloten. Als dat ongeldig blijkt bij degradatie heeft Twente helemaal niets, behalve dan financiele ellende...

Ziyech gaat nog wel genoeg opbrengen. Daar staan genoeg clubs voor in de rij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
[...]

De andere Eredivisieclubs hebben toch al een toezegging gedaan met het tv-gelden gat? Of hebben die hun toezegging - na de verschrikkelijke houding van FC Twente - teruggetrokken?

Daarnaast dacht ik dat FC Twente toch zo'n grote club was met zo'n belangrijke regio functie? Waarom zouden ze dan minder seizoenskaarten verkopen en waarom zouden er dan minder sponsorinkomsten komen?

Verder worden de inkomsten wellicht ook minder, maar de uitgaven ook. Er zal flink gekort kunnen worden op spelerssalarissen. Aangezien degradatie op sportieve gronden niet onmogelijk was, mag ik toch wel hopen dat ze clausules hebben opgenomen met betrekking tot degradatie. En daarnaast zal Twente ook spelers moeten/kunnen verkopen. In plaats van het verongelijkte kind spelen, hadden ze in Twente beter energie kunnen steken in de doorstart in de Jupiler League. Mocht Twente dit niet lukken, is er slechts één partij te verwijten; FC Twente zelf.
[...]
Jong FC Utrecht treed toe aan de JL zodat er weer 20 clubs zijn. Wegvallen FC Twente levert weer 19 clubs op. Dus kunnen ze beter wachten tot 4 augustus.
Waarom kunne ze beter wachten tot 4 augustus? En verder zie ik het probleem niet, afgelopen seizoenen waren er ook 19 clubs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Die garantstelling van de gemeente was toch ook niet meer nodig, nu de bedrijven in de regio garant stonden voor Twente? Het is afwachten of die afspraken ook voor de JL gelden, dus of ze zijn gemaakt om de club te redden of om de club op het hoogste niveau te behouden etc. Anders kun je daar ook weer overnieuw mee beginnen en dan is het in principe wel failissement ja tenzij er weer een oplossing wordt gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

lateef schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 14:33:

Waarom kunne ze beter wachten tot 4 augustus? En verder zie ik het probleem niet, afgelopen seizoenen waren er ook 19 clubs.
En dat wilden ze niet dus vandaar dat het weer aangevuld is tot 20. Wachten tot 4 augustus is dag voor de competitie begint en dus geen optie meer om het gat te vullen.

1 ding is in ieder geval zeker, mijn kinderen gaan niet op voetbal. Geen rooie cent die van mij nog richting de bond gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

T-MOB schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 14:32:
Voor de JL zou ik wel een seizoenskaart kopen - veel handigere speeldagen om naar het stadion te gaan. Maar of ze het kunnen redden is maar de vraag. De informatie op de site van gemeente Enschede is van december. Inmiddels is er een een hoop veranderd en een crediteurenakkoord gesloten. Als dat ongeldig blijkt bij degradatie heeft Twente helemaal niets, behalve dan financiele ellende...

Ziyech gaat nog wel genoeg opbrengen. Daar staan genoeg clubs voor in de rij...
Hier ook gewoon verlengt en dat zal ook blijven staan maar ik begrijp best dat menig supporter al elk dubbeltje moet omdraaien en juist de vrijdagen en maandagen niet red en daarom zo goed als gedwongen worden om niet te verlengen.

Laffe bende ook daar in Seist. Wel doodstraf opleggen maar niet de trekker durven over te halen. Gewoon laten doodbloeden.

Licentie intrekken vanwege de fouten is kut maar acceptabel. Deze wanoplossing omdat hun eigen regels niet voldoende toereikend zijn is misselijkmakend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Je moet toch echt die rode bril ff afzetten.

Zet als club de tering naar de nering en laat zien dat je bestaansrecht hebt.

Twente (supporters incluis) komt nu over als een klein kind wat zijn zin niet krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52
Je kan de KNVB wel de schuld geven maar je moet bij het oude bestuur zijn van de club.

En als je echte supporters hebt zou het geen probleem moeten zijn. Ik weet zeker als dit bij Feyenoord was gebeurd dan zou volgend seizoen de kuip bij elke wedstrijd stijf uitverkocht zijn.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

L1nt schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 14:40:
[...]

Licentie intrekken vanwege de fouten is kut maar acceptabel. Deze wanoplossing omdat hun eigen regels niet voldoende toereikend zijn is misselijkmakend.
Huh, dus liever de club opdoeken dan een niveautje lager doorgaan?

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

L1nt schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 14:40:
[...]

..

Nu ben je echt de weg kwijt. Wij (ik ben supporter van een andere eredivisieclub, dus ik voel me verbonden en onderdeel) doen een handreiking mbt de tv-gelden. Wat doen jullie? Je bijt de hand die je voedt. *knip* doe eens niet.

[ Voor 5% gewijzigd door gambieter op 10-06-2016 15:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnowDude
Ik snap niet waar ze bij FC Twente het lef vandaan halen om zo te reageren. Ze hebben een aantal jaar geleden de boel belazerd en ze hadden toen al failliet moeten zijn, Nu krijgen ze van de licentie commissie een laatste strohalm aangereikt om er weer boven op te komen en dan gaan ze zich gedragen als een stampvoetend klein kind.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Afvalzak schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 14:41:
[...]

Huh, dus liever de club opdoeken dan een niveautje lager doorgaan?
Liever naar de club maar dit besluit betekend faillissement. De KNVB is zelf te laf om het definitieve oordeel te vellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weststar
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:03
Krijgt FC Twente met degradatie naar de JL wel een begroting rond die hen (in september volgens mij) uit Cat. 1 haalt? Anders is het dan al over en sluiten......

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

En waarom betekent die faillisement?

Als Twente dit jaar op sportieve gronden was gedegradeerd, was het dan ook over geweest? (serieuze vraag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:46
stel dat fc twente failliet gaat wat gaat er dan met de spelers gebeuren ?
normaal wordt alles verkocht aan de hoogste bieder maar dat kan je met een speler natuurlijk niet doen.
je kan een speler moeilijk tegen zijn wil een contract laten tekenen bij de hoogste bieder. zijn deze spelers dan gewoon contractvrij ? zoja dan zal ik als clubs nog even wachten met bieden op spelers en ze straks transfervrij oppikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
RenaldoN schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 15:00:
stel dat fc twente failliet gaat wat gaat er dan met de spelers gebeuren ?
normaal wordt alles verkocht aan de hoogste bieder maar dat kan je met een speler natuurlijk niet doen.
je kan een speler moeilijk tegen zijn wil een contract laten tekenen bij de hoogste bieder. zijn deze spelers dan gewoon contractvrij ? zoja dan zal ik als clubs nog even wachten met bieden op spelers en ze straks transfervrij oppikken.
Volgens mij zijn een aantal spelers al contract vrij vanwege de degradatie

Pagina: 1 ... 116 ... 119 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[html]<h2>Voor het EK2016 in Frankrijk: Themaforum: Sportzomer</h2>~[/html]
Voor de FIFA-perikelen: [Voetbal] FIFA-perikelen en opvolging Blatter
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2015/2016
Voor FC-Twente: FC Twente - hoe nu verder