Die hoop heb ik opgegeven. Laten we maar gewoon hopen dat ze de oplopende lijn van de laatste drie wedstrijden voortzetten ...Faddermakker schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 21:59:
Elke keer hoop ik dat Oranje verliest opdat Blind dan vertrekt...Lekker verdedigd weer, geen verdediger te bekennen rondom Wijnaldum
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Aanvallend ok maar Verdedigend komt ie veel tekort
Ja maar Blind ziet een toekomstige controleur in hem...Harribo schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 22:05:
En zie hier dat Bazoer voor de zoveelste keer zijn man laat lopen. Strootman repareerde dat steeds maar die is er nu niet meer
Aanvallend ok maar Verdedigend komt ie veel tekort
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
[ Voor 38% gewijzigd door LZ86 op 04-06-2016 22:12 ]
Strootman speelde fijn.
Kunnen we nu echt geen betere vrije trappen nemen? Zeer armoedig dit
Vind btw Oostenrijk tegen vallen. Ze missen afmakers en kwaliteit voorin. Behalve Arnautovic dan.
Janko en Harnik zijn ook niet meer wat ze geweest zijn
Mooie actie Promes!
[ Voor 71% gewijzigd door Harribo op 04-06-2016 22:15 ]
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Nu doen we net of Bazoer er opeens geen ene klote meer van kanHarribo schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 22:12:
Blind ziet in Bazoer een controleur?? Hahaha
Strootman speelde fijn.
Kunnen we nu echt geen betere vrije trappen nemen? Zeer armoedig dit
Vind btw Oostenrijk tegen vallen. Ze missen afmakers en kwaliteit voorin. Behalve Arnautovic dan.
Janko en Harnik zijn ook niet meer wat ze geweest zijn
Mooie actie Promes!
Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.
Nou, sinds de tweede seizoenshelft is het in ieder geval geen rozengeur en maneschijn.Faddermakker schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 22:19:
[...]
Nu doen we net of Bazoer er opeens geen ene klote meer van kan
Float like a butterfly, sting like a bee.
Nou nee hij heeft zijn kwaliteiten maar komt verdedigend tekort en dat kan eigenlijk niet.Faddermakker schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 22:19:
[...]
Nu doen we net of Bazoer er opeens geen ene klote meer van kan
Niet in dit Oranje
Ligt ook wel aan Oostenrijk dat we winnen. Die hebben toch ook veel makkelijke kansen gemist zeg.
Vast wel weer een keer! Ooit! Of ik dat nog mee ga maken is weer een ander verhaal...martinusz schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 22:27:
We winnen het EK ik voel het!
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
En daarom snapte ik de keuze ook niet helemaal om met Bazoer en Strootman te spelen.ph4ge schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 22:06:
[...]
Ja maar Blind ziet een toekomstige controleur in hem...
1 controleur is toch genoeg en eventueel kan Wijnaldum dat ook, repareerde toch ook weer behoorlijk wat.
Persoonlijk had ik dan toch voor v Ginkel gekozen ipv Bazoer.
Of het nu aan Blind ligt of niet, ze spelen toch een stuk directer nu dan in de kwalificatie.
Boeit me echt niet of Blind er wat van zou kunnen of niet, als ze zo blijven spelen vind ik het prima.
Robben kun je als backup gebruiken voor de rechterkant en Sneijder mja, zijn tijd is geweest, laat Strootman de kar maar gaan trekken.
Only fools are enslaved by time and space.
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Het is niet ten nadele van Bazoer maar van Blind, die snapt niet dat Siberië sommige middenvelders aanvallend ingesteld zijn en sommige controleurs.Fleximex schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 22:21:
Nou, sinds de tweede seizoenshelft is het in ieder geval geen rozengeur en maneschijn.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Je hebt gewoon nog steeds genoeg kwaliteit om zelfs met Blind te winnen van een groot deel van de EK deelnemers. We hadden gewoon 11 betere spelers in het veld staan de hele wedstrijd, dan maakt het niet uit wie de coach is. Dat er dan verder nog steeds weinig van klopt en dat het veel beter kan is gewoon een feit, maar ook zo win je gemakkelijk van categorie Oostenrijk.Shabbaman schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 22:43:
Natuurlijk kan Blind er nog steeds geen drol van, daarom zijn Advocaat en Van Basten er ook om zijn werk te doen.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Dat is ook gelijk het verschil tussen deze twee laatste wedstrijden en die hele EK-reeks. De opstellingen hebben, los van voorkeur voor namen, meer balans. Een spits die arbeid levert, buitenspelers die diepte geven, middenvelders die kunnen lopen en een rechtsback die kan verdedigen: dat maakt het spelen gelijk een stuk simpeler. Dan heb je weliswaar geen wereldtop meer maar wel degelijke subtop die gewoon van IJsland en Tsjechië had kunnen winnen.
Ik ben het met je eens over de spelers, maar ik ben het maar tot op beperkte hoogte met je eens over de coach. Afgezien van de opstelling en wissels verprutsen (dat kan Blind prima), zie je de invloed van de coach ook bij dode spelmomenten (je moet ervoor trainen, bijvoorbeeld (al zijn het nog steeds de spelers die het dan doen) en afspraken maken (wat de spelers in theorie ook kunnen, maar onder Blind of Hiddink nog niet echt gedaan hadden). Idem: de taakstelling op het veld. Van Gaal kon zijn spelers goed instrueren. Zelfs de spelers uit de Eredivisie konden daardoor het team (II bedoel natuurlijk Robben) laten uitblinken op het afgelopen WK. En de spelers de discipline laten opbrengen om die afspraken na te laten komen (waar het met teams vol vedetten wel eens misgaat).ph4ge schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 22:50:
[...]
Je hebt gewoon nog steeds genoeg kwaliteit om zelfs met Blind te winnen van een groot deel van de EK deelnemers. We hadden gewoon 11 betere spelers in het veld staan de hele wedstrijd, dan maakt het niet uit wie de coach is. Dat er dan verder nog steeds weinig van klopt en dat het veel beter kan is gewoon een feit, maar ook zo win je gemakkelijk van categorie Oostenrijk.
Nee Nederland begint zijn waardigheid een beetje terug te krijgen.Han schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 22:44:
Wat negatief allemaal zeg.... als of Oostenrijk niet kan voetballen. Een 0-2 uit is een prima resultaat
Maarrrrr..... Ik ben toch niet de enige die gezien heeft dat Oostenrijk een aantal opgelegde kansen tegen onze verdediging wist te creëren en ze allemaal om zeep hielp?
Hadden ze die een beetje beter benut, dan had Nederland niet gewonnen denk ik.
En dan wordt er toch weer iets anders gekeken naar dit Oranje. Dan is het minder hosanna in de media. De uitslag bepaalt de sfeer en het opportunisme.
Als je realistisch bent, mag je stellen dat Nederland het redelijk goed heeft gedaan maar over de killer mentaliteit van Oostenrijk niet te klagen had?
Oostenrijk...die zie ik eerlijk gezegd weinig potten breken op het EK. Of hun spitsen hadden een offday.
En Zoet, die keepte weer heel goed. Blind zei dat hij tegen het niveau van Cilessen aan zit. Ik zeg momenteel beter dan Cillesen. Hij maakt cruciale reddingen
Dat doen alle keepers, waar ik benieuwd naar ben is of hij de verdediging meer vertrouwen geeft en goed coacht.Harribo schreef op zondag 05 juni 2016 @ 08:31:
En Zoet, die keepte weer heel goed. Blind zei dat hij tegen het niveau van Cilessen aan zit. Ik zeg momenteel beter dan Cillesen. Hij maakt cruciale reddingen
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Voedingsadviseur bij Voeding-en-fitness.nl
Naar verluid vragen ze 10M voor hem, helpt natuurlijk niet mee als hij zijn doelpunten in Oranje mee blijft pakken.D-e-n schreef op zondag 05 juni 2016 @ 10:46:
Wat dat betreft blijft Janssen beter in Nederland
Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.
Smerige voetballer is het ook, perfect op zijn plek bij een middenmoter in Engeland. Wannabe Zlatan
Spugen naar je directe tegenstander... https://streamable.com/1ek6
Het viel me op dat Cilessen gelijk weer een paar keeperballen uit trapte of zo direct naar de keeper van de tegenstander schoot, terwijl Zoet een aantal keer echt goed snel omschakelde. Het was maar kort en de wedstrijd was doodgebloed, maar Zoet maakte ook keepend echt een betere indruk.Harribo schreef op zondag 05 juni 2016 @ 08:31:
Ach, hij had kennelijk z'n excuses al aangeboden in de rust, prima toch?JanW schreef op zondag 05 juni 2016 @ 11:46:
Kenny Tete komt terug in de hotelkamer, broekzak wordt geleegd, sleutels, telefoon, portemonnee, Marko Arnautovic.
Smerige voetballer is het ook, perfect op zijn plek bij een middenmoter in Engeland. Wannabe Zlatan![]()
Spugen naar je directe tegenstander... https://streamable.com/1ek6
Het gaat hier nogal eens over inzet of het gebrek aan en dat kun je Arnautovich niet ontzeggen.
wbt Janssen, ik zie hem wel gepresenteerd worden als eerste aankoop van Koeman bij Everton.
Wat gebeurd er dan met Lukaku bij Everton. Als hij blijft, zal Janssen voornamelijk op de bank zitten (mocht Janssen naar Everton gaan that is. Arsenal lijkt me wel iets voor hem.Maar daar gaat Vardy schijnbaar al naar toe)LoneRanger schreef op zondag 05 juni 2016 @ 11:58:
[...]
Ach, hij had kennelijk z'n excuses al aangeboden in de rust, prima toch?
Het gaat hier nogal eens over inzet of het gebrek aan en dat kun je Arnautovich niet ontzeggen.
wbt Janssen, ik zie hem wel gepresenteerd worden als eerste aankoop van Koeman bij Everton.
[ Voor 3% gewijzigd door Nibbz op 05-06-2016 12:05 ]
13:37
Als Ajax zijnde gewoon op tafel leggen en binnen halen die gast. Milik is na de zomer weg en Huntelaar komt toch niet.Faddermakker schreef op zondag 05 juni 2016 @ 10:50:
[...]
Naar verluid vragen ze 10M voor hem, helpt natuurlijk niet mee als hij zijn doelpunten in Oranje mee blijft pakken.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Lukaku is waarschijnlijk onhoudbaar voor Everton, zelfs z'n oude club Chelsea wil hem terughalen.Nibbz schreef op zondag 05 juni 2016 @ 12:05:
[...]
Wat gebeurd er dan met Lukaku bij Everton. Als hij blijft, zal Janssen voornamelijk op de bank zitten (mocht Janssen naar Everton gaan that is. Arsenal lijkt me wel iets voor hem.Maar daar gaat Vardy schijnbaar al naar toe)
Janssen lijkt me voor Ajax onhaalbaar geworden. Ze geven zelf geen 10 miljoen uit en Janssen wel zelf graag naar het buitenland.
Huntelaar is juist makkelijker te halen. Mag mogelijk weg bij Schalke, daar kom je er wel mee uit. Hoef je alleen Huntelaar zelf nog te overtuigen.
[ Voor 11% gewijzigd door dutchgio op 05-06-2016 13:10 ]
Volgens mij wilde die jongen iets te graag wat laten zien en spugen uit frustratie maakt iemand niet gelijk een vieze speler, vraag maar aan Rijkaard.JanW schreef op zondag 05 juni 2016 @ 12:00:
Spugen naar je tegenstander is geen inzet, net zoals de constante kleine overtredingen die hij maakte. Het is gewoon een slechte verliezer die, als het niet loopt, heel erg snel een ontzettend vervelend mannetje wordt.
Zat even naar z'n stats te kijken over afgelopen seizoen en zie 2 gele kaarten in 45 wedstrijden, zal dan wel meevallen wbt een ontzettend vervelend mannetje te zijn die niet tegen z'n verlies kan.
Maar goed, ik denk dat jij dat anders ziet en dat mag.
Huntelaar is de best verdienende speler bij Schalke, als ie naar Ajax gaat met dat salarisplafond houdt ie vast iets van een dubbel maandsalaris over tov van nu
[ Voor 31% gewijzigd door apis29 op 05-06-2016 13:21 ]
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Die lijkt me nog wel zo goed dat het niet op een Heitinga debacle uit gaat lopen.
[ Voor 28% gewijzigd door dutchgio op 05-06-2016 16:18 ]
Laat hem eerst maar eens naar een middenmoter gaan in een topcompetitie. Of PSV of Ajax mocht hij in Nederland willen blijven.Nibbz schreef op zondag 05 juni 2016 @ 12:05:
[...]
Wat gebeurd er dan met Lukaku bij Everton. Als hij blijft, zal Janssen voornamelijk op de bank zitten (mocht Janssen naar Everton gaan that is. Arsenal lijkt me wel iets voor hem.Maar daar gaat Vardy schijnbaar al naar toe)
Aye, Heitinga was de 2 jaar voordat hij naar Ajax kwam al geen basis speler meer, Huntelaar wel en ook nog bij een betere club.dutchgio schreef op zondag 05 juni 2016 @ 16:18:
De Eredivisie stelt qua niveau natuurlijk niet heel veel voor, daar moet Huntelaar nog wel in mee kunnen.
Die lijkt me nog wel zo goed dat het niet op een Heitinga debacle uit gaat lopen.
Mja, binnenkort gaan de mensen weer roepen dat ze vd Vaart terug moeten halen.
Bron: De StandaardOp 9 november nog eens ouderwetse Nederland - België
Vlak na afloop van de oefeninterland België - Noorwegen maakte de Belgische Voetbalbond bekend dat de Rode Duivels op 9 november in Amsterdam een oefenmatch tegen Nederland spelen. De wedstrijd vindt plaats in de Amsterdam ArenA.
Het laatste duel tussen België en Nederland dateert van 15 augustus 2012. Onze Duivels wonnen toen met 4-2 in het Koning Boudewijnstadion. Nederland kon zich niet kwalificeren voor Euro 2016, maar won afgelopen week wel van EK-gangers Oostenrijk en Polen.
O, leuk, in die sfeerloze galmbak.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Met die amateurs bij jullie in de defensie zou dat geen probleem moeten zijn. Ik hoorde jullie voetbalman op radio 2 nog zagen over hoe makkelijk die Noren er doorheen liepen
Nee, merp!
Dat zou ik ook doen. Voor Janssen ook beter. En als hij blijft scoren in Oranje, kan Ajax hem met winst verkopen, iedereen blijmartinusz schreef op zondag 05 juni 2016 @ 12:28:
[...]
Als Ajax zijnde gewoon op tafel leggen en binnen halen die gast. Milik is na de zomer weg en Huntelaar komt toch niet.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Bij thuiswedstrijden van Oranje, die ik jarenlang allemaal bezocht, merkte je heel goed dat dat gebouw gewoon een rol speelt in de sfeer. Exact hetzelfde publiek en toch veel meer sfeer in de Kuip. Je hebt zelf toch ook meer naar je zin in een leuke woonkamer dan in een leeg hok met wat klapstoeltjes?Jorizzz schreef op maandag 06 juni 2016 @ 08:50:
Wat een onzin. Sfeer ontleen je niet aan een gebouw, sfeer maak je als supporters. Ik heb vaak zat wedstrijden meegemaakt in de Arena die zéér sfeervol waren. Natuurlijk, vaak waren dat wedstrijden die ergens om gingen en die gewonnen werden, maar ik heb in de tot in den treure bejubelde Kuip toch ook wedstrijden gezien waar er (afgezien van het uitvak waar ik me in bevond) na een minuut of 20 geen greintje sfeer meer te bekennen was...
Natuurlijk heb je altijd ups en downs, maar ondanks de aanzienlijk slechtere prestaties van Feyenoord zal niemand ontkennen dat gemiddeld genomen de sfeer aanzienlijk anders is in de Kuip dan in de ArenA. De term beter wil ik niet gebruiken, want dat is ook gewoon een kwestie van smaak, net als dat de een liever naar een bruincafe gaat en de ander liever naar een enorm dance festival. Mijn schoonvader met een seizoenskaart voor Ajax zegt altijd "als je wil zingen moet je bij het koor gaan", die gaat voor een ander soort sfeer naar het stadion als iemand die naar de Kuip gaat.
Het is gewoon stemmingmakerij, door een mod. Kansloos is misschien niet het goede woord, overbodig is het zeker wel.FreakNL schreef op maandag 06 juni 2016 @ 07:42:
Zo kansloos is de opmerking niet, de Arena IS een sfeerloze galmbak. Smiley had hij ook weg kunnen laten. Opmerking is wel een beetje overbodig, dat wel.
Ben ik met je eens. Gaat mij om de manier waarop dit hier gebracht wordt.ph4ge schreef op maandag 06 juni 2016 @ 09:01:
[...]
Bij thuiswedstrijden van Oranje, die ik jarenlang allemaal bezocht, merkte je heel goed dat dat gebouw gewoon een rol speelt in de sfeer. Exact hetzelfde publiek en toch veel meer sfeer in de Kuip. Je hebt zelf toch ook meer naar je zin in een leuke woonkamer dan in een leeg hok met wat klapstoeltjes?
Natuurlijk heb je altijd ups en downs, maar ondanks de aanzienlijk slechtere prestaties van Feyenoord zal niemand ontkennen dat gemiddeld genomen de sfeer aanzienlijk anders is in de Kuip dan in de ArenA. De term beter wil ik niet gebruiken, want dat is ook gewoon een kwestie van smaak, net als dat de een liever naar een bruincafe gaat en de ander liever naar een enorm dance festival. Mijn schoonvader met een seizoenskaart voor Ajax zegt altijd "als je wil zingen moet je bij het koor gaan", die gaat voor een ander soort sfeer naar het stadion als iemand die naar de Kuip gaat.
[ Voor 58% gewijzigd door Vos op 06-06-2016 22:29 ]
Dat je verschillende voorkeuren kan hebben qua sfeer snap ik. Maar hoe kan je schoonvader dan genieten van naar het voetbal gaan? Ik vind het persoonlijk geen ruk aan wanneer en gewoon niet gezongen zou worden. Waarom dan niet gewoon voor de TV gaan zitten?ph4ge schreef op maandag 06 juni 2016 @ 09:01:
[...]
Mijn schoonvader met een seizoenskaart voor Ajax zegt altijd "als je wil zingen moet je bij het koor gaan", die gaat voor een ander soort sfeer naar het stadion als iemand die naar de Kuip gaat.
http://www.vi.nl/web/nieu...-ziyech.htm?channel=phone
Om eerlijk te zijn: ik ben van 1989 tot 1998 elke zondag naar het voetbal geweest, en al is de sfeer natuurlijk duizend keer beter in het stadion als thuis, om voetbal (of elke andere sport) goed te zien zit je toch beter voor je TVJST94 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 13:47:
[...]
Dat je verschillende voorkeuren kan hebben qua sfeer snap ik. Maar hoe kan je schoonvader dan genieten van naar het voetbal gaan? Ik vind het persoonlijk geen ruk aan wanneer en gewoon niet gezongen zou worden. Waarom dan niet gewoon voor de TV gaan zitten?
Zou wat zijn. Middenveld Guardado, Propper, Ziyech. Poeh.Joster schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 23:26:
PSV schijnt naar Ziyech te hebben geïnformeerd..
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat dit pas de eerste keer zou zijn dat een andere Nederlandse club naar hem informeert.Joster schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 23:26:
PSV schijnt naar Ziyech te hebben geïnformeerd..
Aan de andere kant, als hij voor 10 mil weg mag zijn er ongetwijfeld meer clubs die hem willen. Die concurrentie kan de prijs best nog opdrijven.dutchgio schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 07:28:
Die vragen echt geen 10 miljoen meer, lijkt me best haalbaar. Je zou er zelfs een ruildeal van kunnen maken maar geen speler van PSV die nu naar de onzekerheid van Twente wil natuurlijk.
Zou mooi zijn als hij in de ED bleef. PSV heeft dan echt een goede selectie, ook weer voor de CL. Al gaat Bruma waarschijnlijk weg.
Van Ginkel?Niku schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 23:48:
[...]
Zou wat zijn. Middenveld Guardado, Propper, Ziyech. Poeh.
Kan er best bij. En dan weer gewoon ouderwets 4-4-2 gaan spelen...
Die was gehuurd, ze hebben wel eerste recht op koop. Rondom een eventuele transfer is het wat stil.
Ik zie PSV ze ook best allebei halen. Concurrentie is goed, Ziyech is op meerdere plaatsen inzetbaar, je kan variëren qua aanvallende / meer verdedigende veldbezetting, etc.Vos schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 08:57:
[...]
Die was gehuurd, ze hebben wel eerste recht op koop. Rondom een eventuele transfer is het wat stil.
Maar goed.. we zullen na 2 competitie-wedstrijden wel weer mensen als Tibbling en Rusnak alsnog kwijt raken.
Ik weet dat ze hem gehuurd hebben, maar denk dat ze er goed aan doen om die optie tot koop te lichten. En als Ziyech er dan ook nog eens bij komt zie ik het somber in voor Ajax helaasVos schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 08:57:
[...]
In Nederland is dat soort enorme concurrentie zinloos. De praktijk is dat je in de eredivisie toch gewoon met een basis werkt en het gevolg is dan dat er eentje van de vier constant op de bank komt. Voor iemand als Ziyech (of potentiële Nederlandse internationals als v Ginkel of Propper) wordt dat al snel een uitzichtloze situatie.Joster schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 09:07:
[...]
Ik zie PSV ze ook best allebei halen. Concurrentie is goed, Ziyech is op meerdere plaatsen inzetbaar, je kan variëren qua aanvallende / meer verdedigende veldbezetting, etc.
Net zo goed vind ik het onzin dat Feyenoord ook iedere keer bakken met middenvelders moet halen terwijl ze de eerste elf nog niet eens op orde hebben. Alhoewel Ziyech bij Feyenoord natuurlijk wel een enorme kwaliteitsinjectie zou betekenen
ja beetje zonde voor Hahn omdat het slecht is voor deze relatief jonge speler om dan op de bank te zitten. Hij heeft bij PEC aangetoond dat hij zich prima staande kan houden in de Eredivisie. Zou er echt geen interesse zijn geweest voor Vermeer? Hij heeft toch de nodige punten gepakt voor Feijenoord aan het begin van het seizoen? In mijn ogen kapitaal verlies, maar ach "wij" aan de zijlijn weten het altijd beterph4ge schreef op maandag 06 juni 2016 @ 22:16:
Vermeer heeft verlengd bij Feyenoord, uitstekende zaak! Had verwacht dat hij nog in het buitenland wilde gaan cashen. Hahn dan maar weer verhuren.
Ziyech kan ook op de flank, als 4e middenvelder of als tweede spits spelen.. Als je Maher, Schaars, Lestienne en waarschijnlijk Narsingh kwijt raakt en de komst van Van Ginkel tot het laatste moment onzeker is lijkt me het aantrekken van Ziyech juist uitermate goed.D-e-n schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 09:44:
[...]
In Nederland is dat soort enorme concurrentie zinloos. De praktijk is dat je in de eredivisie toch gewoon met een basis werkt en het gevolg is dan dat er eentje van de vier constant op de bank komt. Voor iemand als Ziyech (of potentiële Nederlandse internationals als v Ginkel of Propper) wordt dat al snel een uitzichtloze situatie.
Net zo goed vind ik het onzin dat Feyenoord ook iedere keer bakken met middenvelders moet halen terwijl ze de eerste elf nog niet eens op orde hebben. Alhoewel Ziyech bij Feyenoord natuurlijk wel een enorme kwaliteitsinjectie zou betekenen
Verwijderd
Ja, maar ze kochten die andere middenvelder van Twente, wat ik overigens nog steeds niet helemaal begrijp. Het middenveld is al overbezet, denk ik. Wellicht dat deze speler de selectie weer aanvult, nu Vilhena vertrekt.D-e-n schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 09:44:
[...]
In Nederland is dat soort enorme concurrentie zinloos. De praktijk is dat je in de eredivisie toch gewoon met een basis werkt en het gevolg is dan dat er eentje van de vier constant op de bank komt. Voor iemand als Ziyech (of potentiële Nederlandse internationals als v Ginkel of Propper) wordt dat al snel een uitzichtloze situatie.
Janssen-discussie: het zou zonde zijn als hij naar het buitenland vertrekt zonder tussenstop bij een club in Nederland. Er zijn al genoeg spelers vertrokken, waar we vervolgens nooit meer wat gehoord hebben (afgezien van verhalen over dure auto's, gokken, drugs, vrouwen, etc...).
Dan zou hij Toornstra weer uit de basis verdringen.Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 11:32:
[...]
Ja, maar ze kochten die andere middenvelder van Twente, wat ik overigens nog steeds niet helemaal begrijp. Het middenveld is al overbezet, denk ik. Wellicht dat deze speler de selectie weer aanvult, nu Vilhena vertrekt.
Weinig mensen zijn het niet met jou eens.Janssen-discussie: het zou zonde zijn als hij naar het buitenland vertrekt zonder tussenstop bij een club in Nederland. Er zijn al genoeg spelers vertrokken, waar we vervolgens nooit meer wat gehoord hebben (afgezien van verhalen over dure auto's, gokken, drugs, vrouwen, etc...).
Het grootste talent uit de Eredivisie faalt opzichtig in Engeland, maar hup! - we gaan toch maar weer op 18/19/20-jarige leeftijd weg naar het grote geld.
[ Voor 9% gewijzigd door Ramzzz op 08-06-2016 11:37 ]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Dat zag hij bij Feyenoord ook niet zitten en daar komt hij niet echt tot zijn recht volgens mij.
PSV kan altijd anders gaan spelen natuurlijk. Dat klopt. Ik weet niet of dat echter het plan is. Vergeet niet dat Bergwijn en Pereiro er ook nog rondlopen.als 4e middenvelder of als tweede spits spelen.
Maher en Schaars zijn andere types in mijn ogen en Lestienne kunnen ze zo wel opvangen. Die Bergwijn moet ook minuten gaan maken. Gaat Narsingh?Als je Maher, Schaars, Lestienne en waarschijnlijk Narsingh kwijt raakt
Toornstra speelt op dit moment hangend rechtsbuiten. Ik denk niet dat Tapia dat kan.Ramzzz schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 11:35:
[...]
Dan zou hij Toornstra weer uit de basis verdringen.
Denk niet dat Feyenoord er in mee kan gaan, laat staan dat dat nog interessant is voor Ziyech zelf.
En Toornstra staat op dit moment in de basis bij Feyenoord. En zolang men blijft vasthouden aan Kuijt achter Kramer zul je niet veel anders kunnen. Bij alleen het idee al dat men met vier aanvallers zou willen gaan spelen word ik als Feyenoord-supporter heel erg moedeloos. Het tactisch vernuft is al jaren niet erg hoog in de Kuip.
Misschien ziet ie dat bij PSV wel zittenD-e-n schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 11:51:
[...]
Dat zag hij bij Feyenoord ook niet zitten en daar komt hij niet echt tot zijn recht volgens mij.
[...]
True, maar zullen beiden sowieso (nog) niet alles gaan spelen.PSV kan altijd anders gaan spelen natuurlijk. Dat klopt. Ik weet niet of dat echter het plan is. Vergeet niet dat Bergwijn en Pereiro er ook nog rondlopen.
[...]
Maher is wel ongeveer een zelfde type als je hem in zijn kracht benut. Schaars is inderdaad een ander type, maar je hebt niet altijd exact dezelfde types nodig als je een vervanger zoekt. Als je een middenveld kan opstellen met 3/4 van de spelers Hendrix, Guardado, Pröpper, Van Ginkel en Ziyech heb je zo ongeveer alle type middenvelders in je selectie.Maher en Schaars zijn andere types in mijn ogen en Lestienne kunnen ze zo wel opvangen. Die Bergwijn moet ook minuten gaan maken. Gaat Narsingh?
Narsingh mag uitkijken naar een andere club ja. PSV vindt hem sowieso niet voldoen en wil door selecteren.
Hahn heeft zijn kruisbanden gescheurd, die is op zn vroegst tegen de winterstop aan pas weer fit. Voor dit seizoen kan Feyenoord echt niet op hem rekenen (als hij na zo'n blessure al op z'n oude niveau terug kan komen, laat staan Vermeer benaderen), dus is het wel lekker dat Vermeer nog even vast ligt.Grono112 schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 10:23:
ja beetje zonde voor Hahn omdat het slecht is voor deze relatief jonge speler om dan op de bank te zitten. Hij heeft bij PEC aangetoond dat hij zich prima staande kan houden in de Eredivisie. Zou er echt geen interesse zijn geweest voor Vermeer? Hij heeft toch de nodige punten gepakt voor Feijenoord aan het begin van het seizoen? In mijn ogen kapitaal verlies, maar ach "wij" aan de zijlijn weten het altijd beter
Kuyt is 35, hij mag geen reden zijn om af te zien van Ziyech. Kuyt kan bovendien op heel veel posities.D-e-n schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 11:57:
Feyenoord en Ziyech zie ik niet gebeuren nee.
En Toornstra staat op dit moment in de basis bij Feyenoord. En zolang men blijft vasthouden aan Kuijt achter Kramer zul je niet veel anders kunnen. Bij alleen het idee al dat men met vier aanvallers zou willen gaan spelen word ik als Feyenoord-supporter heel erg moedeloos. Het tactisch vernuft is al jaren niet erg hoog in de Kuip.
Ziyech is gewoon de Eredivisie ontgroeid. Zou mij echt enorm verbazen als hij in Nederland blijft. Zelfs Janssen is onhaalbaar geworden voor Nederlandse clubs en die balt pas een half jaartje goed.
[ Voor 32% gewijzigd door ph4ge op 08-06-2016 12:40 ]
Voor begin van het EK(vrijdag) zou er al duidelijkheid rondom Ziyech moeten komen, er is concrete intresse.
Middlesbrough wordt genoemd, waar Fisher van Ajax ook al heen is vertrokken.
Wat zou dat zonde zijn, daar tegen degradatie gaan klooien. Ga dan lekker bij PSV of Ajax voetballen. 2 seizoentjes, kan je daarna naar de Tottenhams/Schalkes/Sevilla's van deze wereld.dutchgio schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 12:54:
Bij Twente melden ze nu dat ze niet ingaan op bedragen van 4-6 miljoen.
Voor begin van het EK(vrijdag) zou er al duidelijkheid rondom Ziyech moeten komen, er is concrete intresse.
Middlesbrough wordt genoemd, waar Fisher van Ajax ook al heen is vertrokken.
Zou me niet verbazen als Koeman hem oppikt bij Everton straks.
Ziyech de Eredivisie ontgroeid? Daar ben ik het niet mee eens.. Die jongen kan nog heel wat leren in de Eredivisie en zal zeker niet meteen een vaste waarde worden in een "grote" competitie... Als international wordt hij zeker niet altijd opgesteld en ik ben van mening dat de talenten veel te vroeg de overstap maken.. Het zelfde geldt voor Jansen.. Die jongen draait krap een half jaar lekker in de Eredivisie en zou nu in de Premier League meteen een grote jongen zijn? Mensen als Vardy zijn meer uitzondering dan regel en er zijn genoeg voorbeelden waar het fout is gegaan..ph4ge schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 12:38:
[...]
Ziyech is gewoon de Eredivisie ontgroeid. Zou mij echt enorm verbazen als hij in Nederland blijft. Zelfs Janssen is onhaalbaar geworden voor Nederlandse clubs en die balt pas een half jaartje goed.
hmr hmr hmr hmr hmr hmr
Dat zeg ik ook niet. Het was mijn antwoord op de vraag waarom Toornstra nu basis staat.ph4ge schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 12:38:
[...]
Kuyt is 35, hij mag geen reden zijn om af te zien van Ziyech.
edit:
Ik erger me wat dat betreft ook een beetje aan Kuijt. Kuijt wil kennelijk dat Feyenoord zich versterkt om mee te doen met de titel en dan zie je namen als Berghuis en Dost voorbij komen. Maar als die twee zouden komen verdwijnt Kuijt in mijn ogen dus gewoon naar de bank.
Als Ziyech zou komen dan kan Kuijt desnoods naar de bank. Alhoewel hij dan eerder weer gewoon rechtsvoor of op de plek van Kramer zou komen.Kuyt kan bovendien op heel veel posities.
[ Voor 23% gewijzigd door D-e-n op 08-06-2016 13:21 ]
Ziyech is al meer dan een seizoen een van de beste in de Eredivisie, bij een buitengewoon trieste club. Die is gewoon klaar, daar twijfel ik niet aan. Janssen komt heel snel, maar er zijn meer spelers die in hun hele carriere maar 1 goed half jaar hadden. Hij zou zeker een tussenstap moeten maken.hmr schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 13:13:
Ziyech de Eredivisie ontgroeid? Daar ben ik het niet mee eens.. Die jongen kan nog heel wat leren in de Eredivisie en zal zeker niet meteen een vaste waarde worden in een "grote" competitie... Als international wordt hij zeker niet altijd opgesteld en ik ben van mening dat de talenten veel te vroeg de overstap maken.. Het zelfde geldt voor Jansen.. Die jongen draait krap een half jaar lekker in de Eredivisie en zou nu in de Premier League meteen een grote jongen zijn? Mensen als Vardy zijn meer uitzondering dan regel en er zijn genoeg voorbeelden waar het fout is gegaan..
Met alle respect, maar hij gaat echt niet naar Feyenoord, als hij ook bij Ajax en PSV gewoon basis zou spelen. Beiden clubs hebben zowel sportief als financieel meer te bieden. Daarnaast kunnen ze hem vermoedelijk ook niet betalen.
Shameless plug:
Zoals gemeld is de [EK2016] Tweakers EK Pool 2016 geopend. Inmiddels zit er ook al een prijs in de prijzenpot.
Ook is het veel makkelijker om de stap te maken van een PSV of Ajax naar een grote club in het buitenland.
En zelfs vanuit een Ajax of PSV lukt de overstap niet altijd, laat staan als je vanuit een degradatie kandidaat komt.dutchgio schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 16:03:
Vergeet niet dat hij bij PSV zo de CL in kan, de buitenlandse clubs die dat ook hebben zijn nog niet voor Ziyech gekomen en dus heb je wel een streepje voor.
Ook is het veel makkelijker om de stap te maken van een PSV of Ajax naar een grote club in het buitenland.
En dat hij international is maakt ook niet zo veel uit, want zoals aangegeven is hij daar geen vaste basis speler en heeft hij weten te schitteren tegen zwakke landen.
Daarnaast, nog niets bijzonders laten zien in de CL of op een EK/WK.
Als hij al naar het buitenland gaat dan moet dat absoluut geen top club zijn maar een subtopper waarvan hij weet dat hij een goede kans heeft op speeltijd en welke het juiste type spel spelen, want vooral bij dat laatste maken spelers vaak de foute keuze.
Inderdaad, maar dat is meer doordat de spelers minder lang bij Ajax of PSV blijven.chim0 schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 18:57:
Plus dat het vroeger van Ajax of PSV naar Barcelona of Real Madrid was en nu van Ajax naar Southampton of Freiburg.
Zouden ze langer blijven dan zou een stap naar de echte top er eerder in zitten, want ze gaan grotendeels een paar jaar te vroeg weg.
Daarnaast gaan de echt grote talenten die vroeger op hun 17e naar Ajax of PSV gingen nu op hun 17e naar een club met geld, om dan continu verhuurd te worden en waar we dan vaak niets meer van horen.
De talenten die naar Ajax/PSV gaan zijn niet meer de echte top talenten maar de spelers daar onder.
En vanwege het grote geld natuurlijk want dat is de grootste reden waarom alles nu zo verkloot is en Ajax of PSV nooit de CL kunnen winnen. Bij Newcastle pak je het driedubbele als bij Ajax dus ja..Deadsy schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 19:04:
[...]
Inderdaad, maar dat is meer doordat de spelers minder lang bij Ajax of PSV blijven.
Precies, als je een beetje kunt ballen krijg je in Nederland met moeite 1mln per jaar, bij een degradatie kandidaat krijg je dan zonder veel moeite al 2.5mln en als je een goede zaakwaarnemer hebt nog meer.chim0 schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 19:08:
[...]
En vanwege het grote geld natuurlijk want dat is de grootste reden waarom alles nu zo verkloot is en Ajax of PSV nooit de CL kunnen winnen. Bij Newcastle pak je het driedubbele als bij Ajax dus ja..
Want een goede zaakwaarnemer hebben is belangrijker dan je kunnen, tenminste zo lijkt het vaak.
En zoveel mogelijk geld verdienen op de korte termijn is voor veel spelers belangrijker dan ontwikkeling, speeltijd, prijzen etc.
als je dan met je 20e kiest voor bv Newcastle United en niet voor een Ajax/PSV heb je vind ik weinig vertrouwen in je potentie.
Dan zeggen mensen dat het een normale keuze is want men wil tenminste de financiële toekomst veiligstellen.
En dat klopt, het gat is flink. Maar hoeveel van die gasten kiezen al vroeg voor het geld en hebben dan wanneer hun carriere over is bijna geen cent? Of moeten op hun 30e nog steeds voor het geld kiezen?
Weet ik niet. Geen CL, geen prijzen. Genoeg te winnen nog.Vlassie1980 schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 15:59:
Ziyech gaat echt wel naar het buitenland toe, die heeft het hier wel gezien.
90% van de voetballers is broodvoetballer. Ze moeten bij voorkeur zich financieel onafhankelijk hebben gevoetbald zodat ze het na stoppen nog een tijdje kunnen redden. In Nederland is dat met het voetballerspensioneringsfonds best goed geregeld (kunnen ze na hun stoppen langdurig uit putten).Deadsy schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 19:15:
[...]
En dat klopt, het gat is flink. Maar hoeveel van die gasten kiezen al vroeg voor het geld en hebben dan wanneer hun carriere over is bijna geen cent? Of moeten op hun 30e nog steeds voor het geld kiezen?
De happy few voetbal zich financieel onafhankelijk, maar het merendeel blijft toch echt in de marge voetballen. Op jonge leeftijd is niet te zeggen hoe goed iemand wordt, er hangt zoveel af van ontwikkeling en mentaliteit. Ik heb bij Groningen zoveel gehoord over grote talenten in de jeugd, maar die uiteindelijk niet doorbreken omdat de ontwikkeling ergens blijft stokken bijvoorbeeld van Nieff (niet eens gespeeld bij Excelsior)/Pedro (nu NAC) of omdat de mentaliteit (nog) niet goed zit. Ik noem een Zivkovic of een Letschert, bij die laatste lijkt het nu goed te komen, bij Zivko is het nog ff afwachten. Een Hateboer werd niet omschreven als een talent, maar redt het door een uitstekende mentaliteit ineens tot een vaste basisplaats. Het merendeel van de voetballers zit bij clubs waar ze een aardig salaris verdienen, maar meer ook niet. En je weet dat je hooguit tot je 34e/35e door kunt. En dan..
Het enige wat je mist is Europese wedstrijden. Dan durf ik te betwijfelen of die handvol wedstrijden die je bij Ajax of PSV in de CL mag spelen zwaarder weegt dan elke week serieuze wedstrijden in plaats van tegen (met alle respect) een Cambuur.
Meer geld, een betere competitie, speeltijd, dus ook nog kans om alsnog door een grotere club gescout te worden. Ik zie het probleem eigenlijk niet zo.
Wat daarentegen niet handig is, is het te vroeg naar een grotere club gaan. Dan ben je 'voor erbij' en is de kans reëel dat je jezelf helemaal niet kunt laten zien.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dit topic is gesloten.
![]()
~[html]<h2>Voor het EK2016 in Frankrijk: Themaforum: Sportzomer</h2>~[/html]
Voor de FIFA-perikelen: [Voetbal] FIFA-perikelen en opvolging Blatter
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2015/2016
Voor FC-Twente: FC Twente - hoe nu verder