Zoet is jonger en heeft nog steeds een stijgende lijn te pakken, terwijl de ontwikkeling van Cilissen stagneert. Het enige voordeel wat Cilissen heeft tov zn concurrenten (Zoet, Krul, Vermeer) is dat hij altijd het voordeel heeft gekregen en daardoor wat meer ervaring heeft, terwijl die anderen stuk of stuk voordelen tov Cilissen hebben.
Ik zal ook eens een opstelling neergooien.
-----1
---2-3-4
5-6-7-8-9
---10-11
1 - Keeper: Zoet de voorkeur, maar maakt niet echt uit.
2 - Tete (of Veltman) - Verdedigend spelen en niet over de middenlijn komen
3 - Van Dijk (of Vlaar) - Rugdekking geven
4 - Bruma (of Kongolo) - Verdedigend spelen en niet over de middenlijn komen
5 - Janmaat (of Karsdorp of Vd Wiel) - De hele flank bespelen, voorzetten geven
6 en 8 - Lopende spelers, box to box, Strootman en Propper zou ik kiezen, maar Bazoer, V. Ginkel of Wijnaldum kunnen ook, ook Fer en Vilhena kunnen die rol vullen.
7 - Clasie (of Strootman of Blind of Bazoer of Vilhena) - Passende spelers die alle bewegende spelers kunnen bedienen en de gaten voor de verdediging dichtlopen.
9 - Willems (V Aanholt of Blind of Pieters)- De hele flank bespelen, voorzetten geven
10 - Jansen (of Robben of Depay of Van Persie) - vrije rol om de andere spits heen - ook veel bewegen. Zoals Tomasson vroeger bij Feyenoord of - dare I say - een verbeterde versie van Immers.
11 - Dost (of Jansen, De Jong of Van Persie) - aanspeelpunt en afmaker
Ik haal mijn inspiratie uit het Feyenoord onder Koeman en Oranje onder van Gaal, die maakte dezelfde analyse die ik op Oranje loslaat.
Wat hebben we wel?
- Degelijke keepers
- Puur verdedigende centrale verdedigers
- Aanvallend sterke backs
- Lopende en passende middenvelders
- Lange balvaste spitsen
Wat hebben we niet of niet goed genoeg?
- Voetballende/opbouwende centrale verdedigers
- Verdedigende backs (tot op zekere hoogte, maar centraal wordt er niet gevoetbald en 4 verdedigers die niet kunnen voetballen is een probleem)
- Creatieve nummer 10's (Sneijder schrijf ik af)
- Buitenspelers die een spits kunnen bedienen
- Spitsen die zelf wat creëren
In essentie houdt het concept in dat je heel veel energie in de wedstrijd legt, waardoor je zowel aanvallend als verdedigend een overtal situatie kan creëren en afhankelijk van waar de wedstrijd om vraagt lange ballen kan spelen naar je spits of buitenspelers met de rest die aansluit of via de passer op het middenveld mensen de diepte in kan sturen.
Wat je niet moet doen is 4-3-3 spelen met een spits die bediend moet worden en buitenspelers die dat niet kunnen en verdedigers die heel veel de bal hebben maar daar niks mee kunnen. Kijk naar wat je wel hebt en gebruik spelers in hun kracht.
in balbezit is dit 3-3-4 en zonder balbezit 5-4-1. De generatie Sneijder, Van Persie, Huntelaar, Robben etc moet je in principe gewoon afschrijven, tenzij er 1 van die voormalige toppers weer een periode fit en in vorm komt en dan nog zou ik er geen elftal meer omheen bouwen. Oranje heeft gewoon op dit moment geen spelers die het verdienen om een elftal omheen te bouwen.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"