[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2015/2016 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 108 ... 119 Laatste
Acties:
  • 248.353 views

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-01 12:55
L1nt schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 16:19:
De regels zijn de regels inderdaad. En als je vervolgens afspraken maakt en je zelfs toegeeft dat er aan voldaan is moet je niet nog even een nieuwe regel verzinnen omdat je eigenlijk vind dat je bestaande regels te kort schieten.
Waarom maak je je nou zo boos over dat de KNVB die laatste kans geeft? Regels zijn regels betekent weg FC Twente.

Je kan je niet beroepen op een afspraak die dankzij misleiding tot stand is gekomen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Noiz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-01 22:13
Het enige wat de KNVB belabberd heeft gedaan is eerst wat puntenaftrek en een boete geven in plaats van meteen de licentie intrekken. Daar hadden ze veel resoluter in moeten zijn.
Dat Twente op deze manier gestraft wordt is niet zo vreemd. Wat het vreemd maakt is dat ze eerder al een kleinere straf hebben gekregen.

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:35
Kunnen we het niet allemaal gewoon eens zijn over dat Twente gewoon naar de amateurs moet?
Want dat ze naar de JL gaan is blijkbaar waar zoveel mensen moeite mee hebben.

• nocalimero
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:20
Deadsy schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 16:22:
Kunnen we het niet allemaal gewoon eens zijn over dat Twente gewoon naar de amateurs moet?
Want dat ze naar de JL gaan is blijkbaar waar zoveel mensen moeite mee hebben.
Dat vindt de Centrale Spelers Raad in ieder geval niet.
En dat terwijl daar in ieder geval 1 speler in zit die er belang bij heeft dat Twente wordt teruggezet ...

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:22
Ik heb er alleen moeite mee als ze verdwijnen te bestaan. Als Jupiler League een scenario is waarin Twente behouden blijft voor het voetbal vind ik het een prima oplossing. Sterker nog, daar zou ik een seizoenskaart voor aanschaffen.

In de hele affaire vind ik de werkwijze van de KNVB ruk. En die van het bestuur van Twente eerlijk gezegd ook. Het probleem zit blijkbaar in het gerommel rond de transfer van Tadic. Ik kan er met mijn kop niet bij waarom Van den Belt heeft meegewerkt aan het opstellen nepfacturen. Maar dit gebeuren is in januari of februari bij de KNVB gemeld. Als dat dan de druppel is, waarom laat je daar als bond dan nog 3 maanden overheen gaan waarmee je de indruk laat bestaan dat schoon schip maken genoeg is?

Regeren is vooruitschuiven

• ph4ge
nocalimero schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 16:37:
Dat vindt de Centrale Spelers Raad in ieder geval niet.
En dat terwijl daar in ieder geval 1 speler in zit die er belang bij heeft dat Twente wordt teruggezet ...
Uit geen van de berichten blijkt of ze het compromis te zwaar of te licht vinden. Welke speler zou er belang bij hebben? Ik zie er juist een hoop die Eerstedivisie spelen en daar willen ze Twente er niet bij.

In ander nieuws, Kuijt heeft nog een jaartje verlengd. :)
T-MOB schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 16:39:
In de hele affaire vind ik de werkwijze van de KNVB ruk. En die van het bestuur van Twente eerlijk gezegd ook. Het probleem zit blijkbaar in het gerommel rond de transfer van Tadic. Ik kan er met mijn kop niet bij waarom Van den Belt heeft meegewerkt aan het opstellen nepfacturen. Maar dit gebeuren is in januari of februari bij de KNVB gemeld. Als dat dan de druppel is, waarom laat je daar als bond dan nog 3 maanden overheen gaan waarmee je de indruk laat bestaan dat schoon schip maken genoeg is?
Uit het besluit van de commissie blijkt dat er 3 incidenten zijn die zich voor hebben gedaan na het laatste beoordelingsmoment. Uiteindelijk zijn de regels nou eenmaal ook dat er een aantal beoordelingsmomenten zijn, de regels voorzien er niet in om tussen die momenten door de licentie in te trekken. Dan zou bovendien de sportieve impact helemaal rampzalig zijn voor de rest van het Nederlandse voetbal.

[ Voor 48% gewijzigd door ph4ge op 26-05-2016 16:43 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• nocalimero
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:20
ph4ge schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 16:40:
[...]

Uit geen van de berichten blijkt of ze het compromis te zwaar of te licht vinden. Welke speler zou er belang bij hebben? Ik zie er juist een hoop die Eerstedivisie spelen en daar willen ze Twente er niet bij.

In ander nieuws, Kuijt heeft nog een jaartje verlengd. :)
I stand corrected:

Robin Pröpper zou er nog belang bij gehad hebben als hij bij De Graafschap bleef, maar ik lees net dat hij naar Heracles gaat.

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

• -Bonalds
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22:56
Wordt Twente veroordeeld voor iets waar ze al eerder voor veroordeeld zijn? (ongeacht of de strafmaat toereikend was of niet) Of zijn er nieuwe feiten aan het ligt gekomen na de punten aftrek van april?

Dat is mij nog niet helemaal duidelijk in deze soap, weet iemand dat?

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Deadsy schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 16:22:
Nee.

Twente blijft 'gewoon' in de Eredivisie en de KNVB zal op procedurele gronden verliezen, als ze niet eerder zelf bij zinnen komen en bakzeil halen.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• ph4ge
-Bonalds schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 16:42:
Wordt Twente veroordeeld voor iets waar ze al eerder voor veroordeeld zijn? (ongeacht of de strafmaat toereikend was of niet) Of zijn er nieuwe feiten aan het ligt gekomen na de punten aftrek van april?

Dat is mij nog niet helemaal duidelijk in deze soap, weet iemand dat?
De laatste keer dat Twente puntenaftrek kreeg was dat omdat ze zich niet hielden aan het plan van aanpak. Dat plan van aanpak is vastgesteld in december onder valse voorwendselen van de kant van Twente. Bij het vorige beoordelingsmoment hield FC Twente informatie achter, waardoor ze niet direct de licentie kwijtraakten.

Ondertussen houdt FC Twente zich nu wel aan het plan van aanpak, maar worden ze bestraft voor misleiding rond en na het vorige beoordelingsmoment. Als de licentiecommissie de kennis van nu in december had gehad was FC Twente toen al zn licentie kwijt geweest, en daarom zegt de licentiecommissie dat ze de licentie nu alsnog kwijt zijn.

Ze worden dus niet dubbel bestraft, de punten aftrek en de boetes staan los van de huidige feiten. Die huidige feiten zouden op zichzelf wellicht ook een puntenstraf op kunnen leveren, maar omdat FC Twente al aan zn laatste kans bezig was en het ze extra wordt kwalijk genomen dat ook het vernieuwde bestuur niet volledig meewerkte is een puntenstraf geen optie.
Bastien schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 16:54:
Nee.

Twente blijft 'gewoon' in de Eredivisie en de KNVB zal op procedurele gronden verliezen, als ze niet eerder zelf bij zinnen komen en bakzeil halen.
Ik weet niet waar dit soort verhalen vandaan komen, maar de beslissing om de licentie af te nemen is keihard en er is juridisch weinig op af te dingen (zeg ik met de informatie die openbaar is en rechtenopleiding). Het meest waarschijnlijke scenario in mijn ogen is dat een rechter constateert dat de nieuwe licentie niet volgens de regels is afgegeven en dan een afweging maakt in hoeverre het redelijk en billijk is dat hij toch wordt afgegeven. Over het algemeen zijn een rechter een partij die zich herhaaldelijk frauduleus gedragen heeft bovendien niet snel het voordeel van de twijfel geven. FC Twente geldt bovendien gewoon als 1 partij, dat er wat personele wisselingen zijn geweest is in zn geheel geen factor.

In Nederland moet je het in het privaat recht (in tegenstelling tot het strafrecht) heel bont maken om louter op basis van procedures een conflict te verliezen, zeker als die procedures gewoon per definitie niet helemaal toereikend waren. Je moet dan echt aan kunnen tonen dat het zeer nadelig voor je is dat die procedure niet gevolgd is.

Het andere verweer dat de straf disproportioneel is zie ik helemaal geen standhouden, omdat FC Twente al zo vaak gestraft is en er actief geprobeerd is door de KNVB om tot een redelijke regeling te komen.

[ Voor 34% gewijzigd door ph4ge op 26-05-2016 17:08 ]

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:30

Player1S

Probably out in the dark

Verdiep je nou eens in de materie voordat je onzin verkoopt. Kort geding gaat er over dat er 15 december afspraken zijn en gemaakt en indien Twente voldoet aan die voorwaarden ze de licentie terug krijgen. Aangezien de Lc zelf aangeeft dat Twente heeft voldaan wil Twente via het kort geding afdwingen dat ze de licentie terug krijgen volgens afspraak.

Dus als Twente het kort geding wint hebben ze de licentie terug tenzij de bond in beroep gaat.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:10
L1nt schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 18:25:
Verdiep je nou eens in de materie voordat je onzin verkoopt. Kort geding gaat er over dat er 15 december afspraken zijn en gemaakt en indien Twente voldoet aan die voorwaarden ze de licentie terug krijgen. Aangezien de Lc zelf aangeeft dat Twente heeft voldaan wil Twente via het kort geding afdwingen dat ze de licentie terug krijgen volgens afspraak.

Dus als Twente het kort geding wint hebben ze de licentie terug tenzij de bond in beroep gaat.
Ja inderdaad, verdiep je eens in de materie. 8)7
Er stond gisteren op verschillende media ( waaronder fansites van Twente zelf ) een verklaring van de LC waarin ze aangaven dat er tussentijds al lang en breed aan twente was gecommuniceerd dat het voldoen aan de voorwaarden die op 15 december vastgelegd waren GEEN ENKELE garantie op behoud van de licentie zou geven.

Juist vanwege de lijken die na 15 december uit de kast kwamen, waarvan het bestuur van twente op 15 december al op de hoogte was en expres informatie achterhield omdat ze dondersgoed wisten dat het anders toen al voorbij was.

Twente-fans, ik snap dat het klote is, maar haal dat bord voor jullie kop en accepteer de feiten zoals ze er liggen.

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Dat probeer ik zoveel mensen duidelijk te maken, maar de muur is blijkbaar erg dik. (Bijna) al dat geneuzel in dit topic waar er van alles wordt bijgehaald is helemaal niet relevant voor het traject dat Twente nu bewandeld.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07-2025
Die afspraken waren natuurlijk geen vrijbrief om de boel te blijven belazeren. Nadat die afspraken zijn gemaakt, is er nog een hoop aan het licht gekomen. Voldoende om definitief de licentie in te trekken, dat daar buiten Twente zich aan de afspraken heeft gehouden, is wat minder relevant. Maar laten we de uitspraak van de rechter afwachten, het zou mij verbazen wanneer Twente in haar gelijk gesteld wordt en eerlijk gezegd naar mijn mening ook geen recht aan het recht doen.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Bastien schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 18:48:
Dat probeer ik zoveel mensen duidelijk te maken, maar de muur is blijkbaar erg dik. (Bijna) al dat geneuzel in dit topic waar er van alles wordt bijgehaald is helemaal niet relevant voor het traject dat Twente nu bewandeld.
Dus de fans zijn objectief? Hm....

Er zijn zat redenen gegeven waarom het gebeurt en Twente zich niet kan verschuilen achter het ingeslagen traject. Daar alleen "nietes" op roepen verandert dat niet. Maar hoop doet leven.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

lateef schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 18:51:
[...]

Die afspraken waren natuurlijk geen vrijbrief om de boel te blijven belazeren. Nadat die afspraken zijn gemaakt, is er nog een hoop aan het licht gekomen. Voldoende om definitief de licentie in te trekken, dat daar buiten Twente zich aan de afspraken heeft gehouden, is wat minder relevant. Maar laten we de uitspraak van de rechter afwachten, het zou mij verbazen wanneer Twente in haar gelijk gesteld wordt en eerlijk gezegd naar mijn mening ook geen recht aan het recht doen.
Ze zijn ook niet blijven bedonderen.
En dat er een hoop aan het licht kwam is natuurlijk inherent aan het verplichte onderzoek waar twente aan heeft mee gewerkt.

En als de KNVB dingen te weten is gekomen waardoor ze de licentie gingen intrekken hadden ze dat moeten communiceren ipv in april met aanvullende eisen komen die 0,0 invloed hebben achteraf.

De bond overtreed haar eigen regels. Eerst verzinnen ze een straf. Vervolgens delen ze een nieuwe licentie uit terwijl die nooit is aangevraagd. En aangezien ze alle papieren hebben weten ze dat alle overeenkomsten met de crediteuren alleen geldig zijn mits er eredivisie gespeeld word dus delen ze een licentie uit aan een vrijwel failliete club. Ook tegen hun eigen regels.

Verder is het ook nog eens schokkend dat niemand beseft dat het ter plekke verzinnen van straffen ook andersom kan gebeuren. Als volgend jaar een andere club fout blikt te zijn en volgens de nieuwe regels moet degraderen kunnen ze ook zomaar beslissen dat ze daar van af zien ook al was die club veel fouter.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
En wederom schendt de KNVB haar eigen regels. Reglementair moeten ze twee weken de tijd nemen om het oordeel van de CSR te overwegen, daarna mogen ze pas volgens hun eigen regels een standpunt innemen. Maar de bond houdt niet van regeltjes en heeft zijn oordeel al geveld.

Ik hoop nu echt dat de rechter morgen gehakt maakt met dit gehannes.

alles kan off-topic

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Ankona schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 20:08:
En wederom schendt de KNVB haar eigen regels. Reglementair moeten ze twee weken de tijd nemen om het oordeel van de CSR te overwegen, daarna mogen ze pas volgens hun eigen regels een standpunt innemen. Maar de bond houdt niet van regeltjes en heeft zijn oordeel al geveld.

Ik hoop nu echt dat de rechter morgen gehakt maakt met dit gehannes.
Nadeel is dat de rechter ook 2 weken nodig kan hebben.
Dat de Lc al zo snel reageert toont ook wel aan dat het besluit hoe dan ook vast stond. Ze houden nog niet eens de schijn op.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Of je realiseert je dat de uitspraak gevolgen heeft voor alle andere clubs en competities, die geen plannen kunnen maken tot dit opgelost is. Dus twee weken met de duimen draaien is voor niemand goed.

Het gaat om meer dan alleen FC Twente, dat moeten zelfs de supporters zich kunnen realiseren? Of blijft het zich als slachtoffer zien doorgaan?

[ Voor 7% gewijzigd door gambieter op 26-05-2016 20:22 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Ankona
Het is een kortgeding, geen uitvoerige beoordeling maar een snelle ingreep. De zaak dient om 10:00. Zou mooi zijn als de rechter om 10:10 al uitspraak doet.

alles kan off-topic

• LZ86
Ik zou zeggen Twente fans, lees nog maar eens even na:
http://www.knvb.nl/downlo...centiecommissie-fc-twente

Is namelijk geen speld tussen te krijgen.

[ Voor 14% gewijzigd door LZ86 op 26-05-2016 21:16 ]

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

De licentiecommissie staat thans voor de vraag wat de gevolgen voor FC Twente moeten
zijn van de na 15 december 2015 nog naar buiten gekomen informatie in de kwesties
Tadic, Corona en Engelaar. Zoals hiervoor opgemerkt is ook in die – op 15 december
2015 voor de licentiecommissie nog onbekende – kwesties sprake geweest van
opzettelijke en doelbewuste misleiding van de licentiecommissie door FC Twente.
Eveneens is hiervoor opgemerkt dat (een deel van) die informatie op dat moment binnen
FC Twente al bekend was bij verschillende functionarissen en dat hierover tijdens het
overleg op 10 december 2015 slechts in algemene, niet alarmerende bewoordingen een
uitspraak is gedaan (‘mogelijk meer onregelmatigheden’). De licentiecommissie rekent
FC Twente ook zwaar aan dat functionarissen van FC Twente nog op 30 december 2015
een bespreking voerden over de kwestie Tadic, terwijl de licentiecommissie op dat
moment in het ongewisse was over deze kwestie.
Billen branden, blaren zitten. Gegokt, en nogmaals verloren.

Overigens denk ik nog steeds dat de kort geding rechter uberhaupt geen uitspraak gaat doen in deze zaak. Te complex, teveel variabelen.

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07-2025
L1nt schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 19:27:
[...]
De bond overtreed haar eigen regels. Eerst verzinnen ze een straf. Vervolgens delen ze een nieuwe licentie uit terwijl die nooit is aangevraagd. En aangezien ze alle papieren hebben weten ze dat alle overeenkomsten met de crediteuren alleen geldig zijn mits er eredivisie gespeeld word dus delen ze een licentie uit aan een vrijwel failliete club. Ook tegen hun eigen regels.
Hoezo een verzonnen straf? Het intrekken van de licentie is een straf die allang tot de mogelijkheden behoorde en die terecht uitgevoerd wordt!

Je kan je twijfels maken over het verlenen van een nieuwe licentie, maar in redelijkheid en billijkheid is dat best goed te praten. Maar er is niemand die ze verplicht om die nieuwe licentie te accepteren, proberen ze het toch bij de amateurs? Ik geef Twente trouwens best aardige kansen, veel slechter dan Blokzijl zullen ze het niet doen... :+

• LZ86
nog een grappige quote van onno jacobs van 13 januari j.l uit die vermaarde Tubantia

"Het zou van slecht beleid getuigen als we geen rekening houden met de eerste divisie", reageert inteirm-directeur Onno Jacobs tegenover TC/Tubantia. "Als de club degradeert, dan wil dat niet zeggen dat de club niet meer bestaat. We zitten dan alleen met dure contracten, bij Twente staan er geen clausules in waarin rekening wordt gehouden met degradatie. Er zullen in dat geval dure spelers verkocht moeten worden in de zomer.''

en nu maar lullen dat degraderen failliet is ;w

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Daar gaat hij uit van degradatie, niet het opnieuw beginnen in de JL met een nieuwe licentie..
Dan begin je dus onderaan.
En de hele garantiestelling en planning die daarna gemaakt zijn baseren zich daar ook op.
Zo heel gek is dat dus niet.

• T-MOB
Sowieso is het gek dat de KNVB niet al in januari - toen Twente het gerommel rond de Tadic-affaire heeft gemeld - heeft laten doorschemeren dat dit consequenties kon hebben voor de licentie. Nu hebben ze Twente 3 maanden voor jan l*l aan een hervormingen laten werken. En daarmee de indruk gegeven dat de kous af was na het doorvoeren van de veranderingen. Maar goed, we gaan het zien. Als supporter heb je toch 0 invloed.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

T-MOB schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 23:17:
Nu hebben ze Twente 3 maanden voor jan l*l aan een hervormingen laten werken.
Niet voor jan l*l, maar om een gezonde club te krijgen zonder het gesjoemel van de voorgaande jaren. Dat is echter niet weg.

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:02
Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 13:05:
[...]

Ajax moet wel verkopen om geen verlies te gaan draaien over het afgelopen seizoen. Kunt als Ajax zijnde wel een groot eigen vermogen hebben maar dat verandert de regels van Financial Fair Play niet: http://www.financialfairp...l-fair-play-explained.php

Elders op het internet zijn er meerdere mensen beter in thuis, in het financiële wel en wee van Ajax: http://ajax.netwerk.to/forums/HTML/forum12/970-90.php
Ja, dan kunnen ze een Fischer beter verkopen. Totaal geen toevoeging op de selectie.

Offtopic:
Overigens is die Fairplay toch ook een sprookje?

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-12-2025
Zo, hoop dat er straks na de zitting heel wat borden voor hoofden weg gaan vallen.

M.i. kunnen er twee dingen gebeuren:

A. Rechter seponeert de zaak en verwijst Twente naar het sporttribunaal CAS.
B. Rechter neemt de zaak wel aan en naar mijn mening zal de KNVB dan gewoon gelijk krijgen, voor Twente is het dan hopen dat ze die JL licentie alsnog mogen krijgen.

Verwacht dat het optie A wordt, m.i. is het niet gewoon dat een voetbalclub een voetbalbond aanklaagt voor een civiele rechter.

Verwijderd

Mosin schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 23:22:
[...]

Ja, dan kunnen ze een Fischer beter verkopen. Totaal geen toevoeging op de selectie.

Offtopic:
Overigens is die Fairplay toch ook een sprookje?
Kan ik niet echt beoordelen. Maar het lijkt mij dat er voldoende boekhoudkundige constructies zijn te verzinnen om toch te kunnen handelen wanneer dat volgens die regels officieel niet zou kunnen. Hoef je alleen maar voor aan Barcelona te denken.

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:52
Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 00:05:
[...]

Kan ik niet echt beoordelen. Maar het lijkt mij dat er voldoende boekhoudkundige constructies zijn te verzinnen om toch te kunnen handelen wanneer dat volgens die regels officieel niet zou kunnen. Hoef je alleen maar voor aan Barcelona te denken.
Er is niet zoveel boekhoudkundig aan bijvoorbeeld een Barcelona of andere topclubs. Doordat zo'n club meer dan 500milj euro aan inkomsten per jaar binnenhaald kunnen ze veel meer schuld leiden en garantstellingen binnen slepen. Er immers geen financiële instelling die nee verkoopt als de inkomsten een veelvoud zijn van de openstaande schuld. In het ergste geval kopen ze een keer niets of weinig of verkopen juist wat spelers om wat gaten te dichten.
De financiële positie van Twente komt niet eens in de buurt van wat er speelt bij deze buitenlandse topclubs.

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:04
Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 13:05:
[...]

Ajax moet wel verkopen om geen verlies te gaan draaien over het afgelopen seizoen. Kunt als Ajax zijnde wel een groot eigen vermogen hebben maar dat verandert de regels van Financial Fair Play niet: http://www.financialfairp...l-fair-play-explained.php

Elders op het internet zijn er meerdere mensen beter in thuis, in het financiële wel en wee van Ajax: http://ajax.netwerk.to/forums/HTML/forum12/970-90.php
FFP gaat over een periode van 3 jaar. Dus als Ajax 1 jaar geen winst maakt is er geen enkel probleem hoor. Tenzij je iemand op een Ajax forum wil geloven die zegt dat hij van iemand gehoord heeft dat Ajax problemen heeft met een licentie en er vervolgens niet op wil reageren, zulke figuren vind je overal 8)7

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Krukar schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 00:04:
Zo, hoop dat er straks na de zitting heel wat borden voor hoofden weg gaan vallen.

B. Rechter neemt de zaak wel aan en naar mijn mening zal de KNVB dan gewoon gelijk krijgen, voor Twente is het dan hopen dat ze die JL licentie alsnog mogen krijgen.

Verwacht dat het optie A wordt, m.i. is het niet gewoon dat een voetbalclub een voetbalbond aanklaagt voor een civiele rechter.
Je vergeet dat Twente gewoon in het gelijk kan worden gesteld.

Fortuna heeft aantal jaren terug ook al overtuigend gewonnen bij de civiele rechter.

• ph4ge
T-MOB schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 23:17:
Sowieso is het gek dat de KNVB niet al in januari - toen Twente het gerommel rond de Tadic-affaire heeft gemeld - heeft laten doorschemeren dat dit consequenties kon hebben voor de licentie. Nu hebben ze Twente 3 maanden voor jan l*l aan een hervormingen laten werken. En daarmee de indruk gegeven dat de kous af was na het doorvoeren van de veranderingen. Maar goed, we gaan het zien. Als supporter heb je toch 0 invloed.
In het openbaar heeft de KNVB bij monde van van Oostveen al een aantal keer door laten schemeren dat er een serieus risico voor FC Twente was. Sterker nog, daar was een hoop kritiek op omdat hij voor zn beurt zou spreken. De KNVB geeft ook aan dat ze dit risico de afgelopen periode ook naar FC Twente hebben gecommuniceerd.

Er was nou eenmaal een groot sportief belang om deze beslissing niet eerder te nemen plus dat de regels voorschrijven dat er beoordelingsmomenten zijn en er niet gedurende het hele seizoen dit soort beslissingen genomen kunnen worden (wat ook logisch is). Maar de verrassing is bij FC Twente intern niet zo groot als ze doen voorkomen of ze moeten echt in een ontkenningsfase gezeten hebben.
L1nt schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 07:20:
Je vergeet dat Twente gewoon in het gelijk kan worden gesteld.

Fortuna heeft aantal jaren terug ook al overtuigend gewonnen bij de civiele rechter.
Ja, en de argumenten uit die zaak werken nu tegen FC Twente. Het werd immers de KNVB kwalijk genomen dat ze te strikt de regels volgden en geen oog hadden voor redelijkheid en billijkheid, terwijl FC Twente nu tegen een afwijking van die regels is die gemaakt is met het oog op redelijkheid en billijkheid. Het zal voornamelijk de KNVB zijn die van de Fortuna zaak gebruik gaat maken in de rechtszaal.

Daarom kan FC Twente haast alleen maar verliezen. Als de rechter inderdaad besluit dat de regels strak moeten worden gevolgd betekent dat alleen dat de nieuwe licentie verboden wordt. Er is geen rechter die mee gaat met het argument dat de top vervangen is en daarom geen straf hoort te krijgen.

[ Voor 32% gewijzigd door ph4ge op 27-05-2016 08:27 ]

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:02
Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 00:05:
[...]

Ja, ik stel het ook als een vraag. Je leest vaak dat Real en Barca de regeltjes omzeilen, maar anderen stellen dat de schulden te compenseren zijn met shirt verkoop enz. Overigens praten een hoop mensen pure onzin en kan ik het niet zeker zeggen. Ik denk zeker dat er een aantal clubs het zo doen.. Een Bayern, Barca of Real hebben denk ik wel een streepje voor bij de UEFA (lijkt me) alhoewel dat totaal niet eerlijk zou zijn.

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

ph4ge schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 07:24:
[...]

In het openbaar heeft de KNVB bij monde van van Oostveen al een aantal keer door laten schemeren dat er een serieus risico voor FC Twente was. Sterker nog, daar was een hoop kritiek op omdat hij voor zn beurt zou spreken. De KNVB geeft ook aan dat ze dit risico de afgelopen periode ook naar FC Twente hebben gecommuniceerd.

Er was nou eenmaal een groot sportief belang om deze beslissing niet eerder te nemen plus dat de regels voorschrijven dat er beoordelingsmomenten zijn en er niet gedurende het hele seizoen dit soort beslissingen genomen kunnen worden (wat ook logisch is). Maar de verrassing is bij FC Twente intern niet zo groot als ze doen voorkomen of ze moeten echt in een ontkenningsfase gezeten hebben.
Licentie kwijt was een optie. Niet de verzonnen en reglementair onmogelijke straf dat ze de licentie kwijt raken en direct, zonder dat deze aan gevraagd (wat reglementair verplicht is, voor 1 mei.), een nieuwe te verstrekken.
Zelfs de CSR geeft aan dat ze grote vraagtekens zetten bij de straf en of deze wel reglementair is.

Daarnaast zijn alle crediteurenakkoorden gemaakt met de insteek dat men de licentie terug zou kunnen krijgen als er aan de voorwaarden werd voldaan. Nu ze de licentie niet terug krijgen (ze krijgen immers een nieuwe), vervallen deze akkoorden waardoor de financiele situatie onhoudbaar word. Dit had de LC kunnen weten als ze daadwerkelijk hun werk hadden gedaan en daarmee overtreden ze nogmaals hun eigen regels doordat ze willens en wetens een licentie verstrekken aan financieel ongezonde club.

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:45

jeka

Support your local club.

Als Twente niet verder wil/kan in de JL is toch geen probleem van de KNVB. De KNVB probeerde twente nog te matsen. Twente wil/kan dit niet, dan toch lekker niet! Aju!

FCG

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-01 18:44
Het is ook eigenlijk zo goed als onmogelijk hierover te discussiëren als buitenwacht, want we kennen de feiten niet. We weten alleen wat de KNVB en Twente naar buiten brengen. Daarnaast kennen we de regelgeving niet exact.

Het enige dat je kan doen is vertrouwen hebben in rechters/licentiecommissie's dat ze een gewogen oordeel maken op basis van de feiten en de regelgeving.

Ik weiger dan ook mee te gaan in het calimero verhaal dat de KNVB bewust Twente nu probeert te naaien. Daar zitten gewoon mensen die een passende straf zoeken. Een boete van een paar ton is blijkbaar te licht, en compleet afnemen van de licentie te zwaar.
Blijkbaar hebben ze de regels dusdanig overtreden dat een dusdanige straf gepast is, maar blijkbaar is er ook nog het vertrouwen dat ze er weer bovenop komen, waardoor ze weer een nieuwe licentie hebben verkregen.
Vind het dan ook bijzonder vreemd dat Twente de handreiking van de clubs geweigerd heeft (degeradatie met behoud van status op TV-geld niveau in de eredivisie). Die handreiking had de schade enigszins beperkt kunnen houden.

Ze spelen nu hoog spel, alles of niets.

• Jwlb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-01 12:16
Krukar schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 00:04:

Is optie C niet ook mogelijk?
Rechter stemt in met het ontnemen van de licentie, aangezien dat gewoon volgens de reglementen is gegaan en geeft aan dat nieuwe licentie niet mogelijk is in verband met diezelfde reglementen en zet Twente terug naar de Amateurs?

• Ankona
Jwlb schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 09:41:
[...]

Rechter stemt in met het ontnemen van de licentie, aangezien dat gewoon volgens de reglementen is gegaan en geeft aan dat nieuwe licentie niet mogelijk is in verband met diezelfde reglementen en zet Twente terug naar de Amateurs?
Nee, ik begrijp dat sommigen hier dat graag willen maar dat is zeker bij een kort geding niet wat je kan verwachten. De rechter zal alleen kijken naar de belangen van Twente die door de KNVB geschonden zouden worden en urgent ingrijpen vereisen.

alles kan off-topic

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Jwlb schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 09:41:
[...]

Onmogelijk daar gaat het kort geding niet over.
De rechter stelt Twente in het gelijk en dwingt de LC zich te houden aan de afspraken van 15 december en Twente krijgt de licentie terug of de rechter stelt de LC in het gelijk. De rechter mag in deze niet zelf ook nog eens een nieuwe straf verzinnen.

• Ankona
L1nt schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 09:53:
[...]

Onmogelijk daar gaat het kort geding niet over.
De rechter stelt Twente in het gelijk en dwingt de LC zich te houden aan de afspraken van 15 december en Twente krijgt de licentie terug of de rechter stelt de LC in het gelijk. De rechter mag in deze niet zelf ook nog eens een nieuwe straf verzinnen.
Volgens mij gaat de rechter nog minder ver. Ik kan me niet voorstellen dat een kortgeding rechter een van de partijen gelijk zal geven, zeker de LC niet. Twente vecht bepaalde maatregelen aan en de rechter zal beoordelen of die opgeschort moeten worden.
We zullen zien, ze zullen inmiddels wel klaarzitten voor de zaak.

alles kan off-topic

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:11

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Toch heb ik nu nog het meest medelijden met De Graafschap.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• dutchgio
  • Niet online
Want? Die hebben zelf de play-offs verloren.

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:42
Waarom? Die hebben terecht verloren van GAE?

Hattrick: Thorgal Eagles

• erik91
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18-01 11:45
Schijnbaar staan er bij een aantal spelers van De Graafschap in het contract dat ze transfer vrij weg mogen als ze zouden degraderen. Die weten nu dus ook niet wat er gaat gebeuren...

Verwijderd

Zou het ook nog denkbaar zijn, dat er volgend jaar gewoon 1 extra club meespeelt in de Eredivisie? Ik denk zelf van niet, omdat de Graafschap de playoffs heeft verloren en ik hun kansen in een rechtszaak minder groot acht dan van FC Twente.

• dutchgio
  • Niet online
Dat lijkt me niet, de gevolgen daarvan zijn ook te groot.

Al wou men met Twente in de JL ook ineens 2 ploegen direct laten promoveren, hoe dat uit zou pakken is ook onbekend. Laat je er dan ook 2 direct degraderen uit de ED? Dat kan natuurlijk ook niet en komt er een andere club die de KNVB daarom aanklaagt.

• ph4ge
dutchgio schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 10:43:
Dat lijkt me niet, de gevolgen daarvan zijn ook te groot.

Al wou men met Twente in de JL ook ineens 2 ploegen direct laten promoveren, hoe dat uit zou pakken is ook onbekend. Laat je er dan ook 2 direct degraderen uit de ED? Dat kan natuurlijk ook niet en komt er een andere club die de KNVB daarom aanklaagt.
Hoezo niet? Voor aanvang van de competitie worden de regels bepaald, dan kan zo'n wijziging prima.

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-01 23:26
erik91 schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 10:40:
Schijnbaar staan er bij een aantal spelers van De Graafschap in het contract dat ze transfer vrij weg mogen als ze zouden degraderen. Die weten nu dus ook niet wat er gaat gebeuren...
Juist iedere Twente supporter heeft het nu alleen maar over die club maar ze vergeten ff dat het veel meer inpakt heeft. De Graafschap kan op deze manier ook heel veel geld verliezen als blijkt dat ze de spelers hebben laten weg gaan voor niets en dan opeens blijkt dat ze dat niet hadden hoeven doen.

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

rikoos schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 11:01:
[...]

Juist iedere Twente supporter heeft het nu alleen maar over die club maar ze vergeten ff dat het veel meer inpakt heeft. De Graafschap kan op deze manier ook heel veel geld verliezen als blijkt dat ze de spelers hebben laten weg gaan voor niets en dan opeens blijkt dat ze dat niet hadden hoeven doen.
Oh, we vinden het extreem vervelend voor ze maar wel even de juiste dader aanwijzen.

Inmiddels stroomt de informatie binnen en vooralsnog staat de LC er heel slecht voor.

• T-MOB
L1nt schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 11:02:
[...]

Oh, we vinden het extreem vervelend voor ze maar wel even de juiste dader aanwijzen.

Inmiddels stroomt de informatie binnen en vooralsnog staat de LC er heel slecht voor.
Nou, je kunt bij RTV oost de rechtzaak live volgen. En vooralsnog heeft alleen de advocaat van Twente het woord gehad. Er is dus nog niet te zeggen hoe het ervoor staat.

• dutchgio
  • Niet online
Het is nu de advocaat van Twente die alles opnoemt inderdaad, hierna zal die van de KNVB dat doen.

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Licentie is nu kwijt vanwege Tadic. Is reeds in Januari gemeld maar verder geen mededelingen over gedaan door KNVB of verdere navraag over geweest.

10 december aangegeven dat er nog meer onregelmatigheden waren. Dus niet voorgelogen

15 december verteld dat ze voor 1 mei alle lijken moesten opruimen en ze dan de licentie terug zouden krijgen.

Ook dikke sneer richting Bert van O. die het nadrukkelijk via de media probeert uit te vechten.

Benieuwt waar de knvb mee durft te komen.

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:02
KNVB zegt dat Twente zich moet beroepen in Zeist en via dit kort geding alleen maar zorgt voor vertraging. De beroepscommissie zal dan half juni een uitspraak doen.

• dutchgio
  • Niet online
Die vegen het dus weg, wijzen naar Zeist toe.

• Sjurm
dutchgio schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 11:22:
Die vegen het dus weg, wijzen naar Zeist toe.
Ergens wel logisch natuurlijk. Twente brengt goede punten naar voren, maar dit moeten ze eigenlijk helemaal niet bij de rechter doen. Het argument van Twente dat ze snel duidelijkheid willen hebben, wordt door de KNVB dus tegen ze gebruikt.

• PWM
  • Niet online

PWM

Als ik zo luister, komt dit wel uit straks:

PWM in "[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2015/2016 - Deel 2"
PWM schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 15:14:
Sowieso is het geen onderwerp voor een Kort Geding. Dat weet Twente ook wel. Dit gaat een bodemprocedure lopen waarbij Twente hoopt dat een beslissing hangende is als het nieuwe seizoen al begonnen is.

Slim, want beroep tegen de uitspraak van de licentiecommissie verliezen ze toch. Op deze manier proberen ze de boel (weer) te traineren.

[ Voor 62% gewijzigd door PWM op 27-05-2016 11:29 ]

• Sjurm
Hier lijken ze inderdaad op uit te willen komen.

Edit: de licentiecommissie heeft de fout gemaakt zo laat met een uitspraak te komen.

[ Voor 12% gewijzigd door Sjurm op 27-05-2016 11:31 ]

• PWM
  • Niet online

PWM

Je snapt wel meteen waarom advocaten graag per uur betaald willen worden he :p Hij is al 4 minuten hetzelfde aan het zeggen :+

• T-MOB
Maar het is de advocaat van de KNVB die procedureel de boel nu traineert, toch. Twente vraag om een inhoudelijke behandeling...

• PWM
  • Niet online

PWM

T-MOB schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 11:35:
Maar het is de advocaat van de KNVB die procedureel de boel nu traineert, toch. Twente vraag om een inhoudelijke behandeling...
Ja,maar dat kan een voorzieningenrechter dus niet ;)

• Ankona
De KNVB verlegt de aandacht naar de vorm ipv de argumenten. Juridisch misschien correct maar wel een zwaktebod.
Zal de rechter inzien dat ze dan over twee weken weer voor elkaar staan met dezelfde argumenten? Dat wachten op de beroepsprocedure dus juist een vertragingstactiek is?

alles kan off-topic

• rik86
  • Laatst online: 21:59
maar wie heeft er dan voordeel aan vertragen? niemand toch?

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
rik86 schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 11:40:
Twente wel lijkt me. Als er geen uitspraak is voor het nieuwe seizoen begint kunnen ze misschien alsnog eredivisie spelen

• dutchgio
  • Niet online
De rechter bepaalde toch vooraf dat hij wel de juiste is om een beslissing te nemen, ook al komt die er niet vandaag, maar over max. 2 weken?

• PWM
  • Niet online

PWM

rik86 schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 11:40:
Twente natuurlijk :) Op een gegeven moment begint de competitie en kan Twente dus deelnemen. De KNVB kan er dan voor kiezen hen het seizoen af te laten maken, aangezien het anders sowieso alleen maar fopwedstrijden zijn.

Als de competitie is begonnen en Twente zit in de Eredivisie, krijgen ze ook hun financiele steun.

• T-MOB
Nee Twente moet duidelijkheid hebben. De advocaat noemde 15 juni als datum waarop er liquiditeit nodig is. Als er niet duidelijk is waar Twente speelt kunnen er geen sponsorgelden en jaarkaarten worden geincasseerd. Dan gaat Twente dus failliet.

• Sjurm
T-MOB schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 11:43:
Nee Twente moet duidelijkheid hebben. De advocaat noemde 15 juni als datum waarop er liquiditeit nodig is. Als er niet duidelijk is waar Twente speelt kunnen er geen sponsorgelden en jaarkaarten worden geincasseerd. Dan gaat Twente dus failliet.
Die duidelijkheid kunnen ze krijgen via de beroepscommissie. Via de rechter zorgen ze enkel voor verdere vertraging, dus daar lijken ze op in te zetten.

• D-e-n
  • Laatst online: 00:10
T-MOB schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 11:43:
Dan had Twente de licentie voor de 1e divisie dus moeten accepteren. Dan was het voor iedereen duidelijk geweest. Twente lijkt iedereen te willen meeslepen in de eigen val.

• dutchgio
  • Niet online
Van Twitter:

"Twente vandaag voor 8e keer op rij ingedeeld in categorie 1 KNVB. In september volgende meetmoment. 9 keer cat. 1 betekent ook het einde"

Dus nog even uistellen en in onderzekerheid blijven zou ook het einde kunnen betekenen, ondanks de uitspraak en wel of geen ED.

• LZ86
PWM schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 11:42:
[...]

Twente natuurlijk :) Op een gegeven moment begint de competitie en kan Twente dus deelnemen. De KNVB kan er dan voor kiezen hen het seizoen af te laten maken, aangezien het anders sowieso alleen maar fopwedstrijden zijn.

Als de competitie is begonnen en Twente zit in de Eredivisie, krijgen ze ook hun financiele steun.
Me lijkt dat ze vroeg in een seizoen Twente best uit de competitie zullen halen. Is het seizoen al 10-15 wedstrijden onderweg is het denk ik wat anders. Hoe dan ook ziet het er slecht uit voor twente.

Failliet en doorstart als FC bord voor kop

[ Voor 3% gewijzigd door LZ86 op 27-05-2016 11:47 ]

• T-MOB
Sjurm schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 11:44:
[...]
Die duidelijkheid kunnen ze krijgen via de beroepscommissie. Via de rechter zorgen ze enkel voor verdere vertraging, dus daar lijken ze op in te zetten.
Het argument was juist dat wachten op de beroepscommissie te lang zou duren. Die hebben een paar weken nodig om tot uitspraak te komen. Van bewust traineren door Twente lijkt me geen sprake, want het traject met de beroepscommissie wordt (ongeacht de uitkomst van het kort geding) ook gewoon gestart.

• Sjurm
T-MOB schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 11:48:
[...]

Het argument was juist dat wachten op de beroepscommissie te lang zou duren. Die hebben een paar weken nodig om tot uitspraak te komen. Van bewust traineren door Twente lijkt me geen sprake, want het traject met de beroepscommissie wordt (ongeacht de uitkomst van het kort geding) ook gewoon gestart.
De rechter heeft ook 14 dagen nodig. Dus veel schiet je daar niet mee op.

• T-MOB
De rechter kan er maximaal 14 dagen over doen.

Maar inhoudelijk rammelt het toch wel wat bij de KNVB, heb ik het idee:
Rechter: Hoe verhoudt zich uw bevindingen met de mail van 13 april? ,,We willen niet meer verrast worden. Onwetenheid is geen excuus meer. Einde van mail zien we staan, per 1 mei willen we weten dat er echt niets meer is. Als er dan nog wat blijkt, dan valt de hakbijl.''

• LZ86
T-MOB schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 11:48:
[...]

Slecht argument, de rechter zal misschien nog langer in beslag nemen dan de beroepscommissie.

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

T-MOB schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 11:52:
De rechter kan er maximaal 14 dagen over doen.

Maar inhoudelijk rammelt het toch wel wat bij de KNVB, heb ik het idee:

[...]
enige doel van Bert van Oostveen is FC Twente kapot maken. Dat is inmiddels aan alles wel duidelijk.
Rechter: ,,Hoe moet Twente u nog snappen?''
oei oei KNVB

De man heet Bert van Oostveen, houd eens op met die infantiele verbasteringen.

[ Voor 21% gewijzigd door Ramzzz op 27-05-2016 12:58 ]

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 19-01 13:27

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

L1nt schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 11:52:
[...]

enige doel van Bert van O. is FC Twente kapot maken. Dat is inmiddels aan alles wel duidelijk.
En terecht. Als je de boel belazerd, dien je gestraft te worden. Ik vind het dan ook raar dat het bestuur van toen (vooralsnog) vrijuit gaat.

Steam ID = Ackerfiets

• Ankona
Volgens mij worden nu de messen geslepen. Het is de rechter die de advocaat van de knvb kritische vragen gaat stellen. Volgens mij staat het inmiddels 0-2.

alles kan off-topic

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Ankona schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 11:58:
Volgens mij worden nu de messen geslepen. Het is de rechter die de advocaat van de knvb kritische vragen gaat stellen. Volgens mij staat het inmiddels 0-2.
Rechter: ,,Ik probeer het te snappen. Ik ben het een beetje kwijtgeraakt.''
oftewel: uw verhaal deugt van geen kant.

• dutchgio
  • Niet online
KNVB veegt het weg en wil het behandelen in Zeist, de beroepscommissie. Daar hebben ze waarschijnlijk meer kans van slagen.
Rechter gaat daar nog niet helemaal in mee en zet ze aardig onder druk.

Nu komt de KNVB weer met een reactie.

• Sjurm
In december werd de licentie voorwaardelijk ingetrokken op basis van wat toen bekend was. Als Twente aan de voorwaarden zou voldoen, zou deze intrekking komen te vervallen.
Er bleken echter nog meer lijken in de kast te zitten die pas na het decemberbesluit aan het licht kwamen. Twente voldeed vervolgens wel aan de voorwaarden.

De licentiecommissie heeft vervolgens volgens mij niet heel handig gehandeld. Dus Twente zal hier misschien juridisch onderuit kunnen komen, al verdienen ze het niet echt als je het goed bekijkt.

• D-e-n
  • Laatst online: 00:10
L1nt schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 11:52:
[...]

enige doel van Bert van O. is FC Twente kapot maken. Dat is inmiddels aan alles wel duidelijk.
Ik heb meer het idee dat de KNVB geprobeerd heeft Twente de hand boven het hoofd te houden. En als dank probeert Twente de KNVB en het hele Nederlandse betaald voetbal te naaien.

Als ik een club uit de rest van de eredivisie was dan stonden de advocaten daar ook al klaar.

• dutchgio
  • Niet online
"Advocaat begint over het eigen onderzoek naar transfers. Dat was geen opdracht van Knuppe. Twente zegt: dat hebben we ter inzage aan alle partijen gegeven. Advocaat doet het voorkomen als het opdracht van licentiecommissie was. Mensen van Twente schudden het hoofd. "

Ook niet heel sterk

• PWM
  • Niet online

PWM

Op zich is het wel lekker. Als het recht zegenviert en Twente zijn licentie mag inleveren, is het een overwinning voor het voetbal.

Als de KNVB uiteindelijk verliest doordat verkeerde procedures zijn gebruikt, is de positie van een aantal mensen binnen de KNVB onhoudbaar, en is het een overwinning voor het voetbal.

Linksom of rechtsom, komt er een goede uitkomst :p

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Sjurm schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 12:00:
In december werd de licentie voorwaardelijk ingetrokken op basis van wat toen bekend was. Als Twente aan de voorwaarden zou voldoen, zou deze intrekking komen te vervallen.
Er bleken echter nog meer lijken in de kast te zitten die pas na het decemberbesluit aan het licht kwamen. Twente voldeed vervolgens wel aan de voorwaarden.

De licentiecommissie heeft vervolgens volgens mij niet heel handig gehandeld. Dus Twente zal hier misschien juridisch onderuit kunnen komen, al verdienen ze het niet echt als je het goed bekijkt.
Nee, voor 1 mei moest alles uit de kast zijn werd er gezegd. En daar is aan voldaan. Tenminste...als iemand het nog snapt want inmiddels is de gehele zaal de draad kwijt van het warrige verhaal van de advocaat.

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:35

wontcachme

You catch me? No you wont

Sjurm schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 12:00:

Echter wist Twente al in december voor dat besluit dat er meer dingen niet klopten. Die hadden ze niet gemeld toen. Als de LC die wel had geweten hadden ze de licentie ingetrokken.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

wontcachme schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 12:03:
[...]

Echter wist Twente al in december voor dat besluit dat er meer dingen niet klopten. Die hadden ze niet gemeld toen. Als de LC die wel had geweten hadden ze de licentie ingetrokken.
10 december gemeld dat er meer niet klopt. 15 december afspraken met LC gemaakt.

• Terranova
PWM schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 12:01:
Op zich is het wel lekker. Als het recht zegenviert en Twente zijn licentie mag inleveren, is het een overwinning voor het voetbal.

Als de KNVB uiteindelijk verliest doordat verkeerde procedures zijn gebruikt, is de positie van een aantal mensen binnen de KNVB onhoudbaar, en is het een overwinning voor het voetbal.

Precies zo is het. Twente heeft gewoon te veel geflikt om hier mee weg te komen. Maar als ze bij de KNVB falen dan gaat hopelijk ook van Oostveen er uit. En zijn opvolger mag dan Blind er wel uitflikkeren.

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-01 22:33

Rhapsody

In Metal We Trust

Vrees dat het de tweede optie gaat worden en iedereen blijft zitten.

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

• wontcachme
  • Laatst online: 23:35

wontcachme

You catch me? No you wont

L1nt schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 12:04:
[...]

10 december gemeld dat er meer niet klopt. 15 december afspraken met LC gemaakt.
10 december intern dat er meer niet klopt. Op 15 december niet gezegd tegen de LC. Die wisten alleen van Doyen af.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

• Sjurm
L1nt schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 12:02:
[...]

Nee, voor 1 mei moest alles uit de kast zijn werd er gezegd. En daar is aan voldaan. Tenminste...als iemand het nog snapt want inmiddels is de gehele zaal de draad kwijt van het warrige verhaal van de advocaat.
Ja, ik probeerde het verhaal van de advocaat een beetje weer te geven, maar het wordt wel erg vaag nu.

Dit laatste lijkt het op dit moment heen te gaan, beetje vaag verhaal van de knvb.
wontcachme schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 12:03:
[...]

Ja klopt, Twente probeert er op niet zo'n mooie wijze onderuit te komen.

• Arjan90
  • Laatst online: 18-01 21:36
"Zo staat het er ook". Als het er zo staat, dan hoeft er toch niet zoveel discussie over te zijn? :+

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• KingKoning
  • Laatst online: 18-01 18:44

beste is beide. Recht zegenviert, Twente levert licentie in, maar KNVB wordt door de rechter op de vingers getikt over de manier waarop ze hiermee zijn omgegaan, waardoor positie Bert van Oostveen onhoudbaar wordt. >:)

[ Voor 1% gewijzigd door Ramzzz op 27-05-2016 13:00 ]

• Terranova
Is dit trouwens dezelfde faal advocaat die keer op keer die de advocaat van Feyenoord voor lul is gezet?

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:58
Terranova schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 12:07:
Is dit trouwens dezelfde faal advocaat die keer op keer die de advocaat van Feyenoord voor lul is gezet?
Kunnen ze de advocaat van Feyenoord niet even lenen >:)

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Ankona
KingKoning schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 12:06:
[...]

...waardoor positie Bert van O. onhoudbaar wordt. >:)
Dat is die al jaren maar in Zeist is dat geen reden om iets te veranderen.

alles kan off-topic

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

lachwekkend. Nu betwist de advocaat het rapport van Knuppe. Een onafhankelijk aangesteld iemand. Die vent kan zelfs geen splinters meer vinden om mee te slaan

• dutchgio
  • Niet online
Rechter is kritisch tegen advocaat, die Ziyech erbij haalt. Daar heeft club al een boete voor gekregen. Advocaat: ,,Twente heeft daardoor hoger sportief kunnen manifesteren.'Daardoor andere BVO's ook zo ontstemd.''

Als je het zo moet gaan spelen...

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

dutchgio schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 12:23:
Rechter is kritisch tegen advocaat, die Ziyech erbij haalt. Daar heeft club al een boete voor gekregen. Advocaat: ,,Twente heeft daardoor hoger sportief kunnen manifesteren.'Daardoor andere BVO's ook zo ontstemd.''

Als je het zo moet gaan spelen...
Het is jammer dat de snor met zomerstop is.

Pagina: 1 ... 108 ... 119 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[html]<h2>Voor het EK2016 in Frankrijk: Themaforum: Sportzomer</h2>~[/html]
Voor de FIFA-perikelen: [Voetbal] FIFA-perikelen en opvolging Blatter
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2015/2016
Voor FC-Twente: FC Twente - hoe nu verder