[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2015/2016 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 109 ... 119 Laatste
Acties:
  • 247.620 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

dutchgio schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 12:23:
Rechter is kritisch tegen advocaat, die Ziyech erbij haalt. Daar heeft club al een boete voor gekregen. Advocaat: ,,Twente heeft daardoor hoger sportief kunnen manifesteren.'Daardoor andere BVO's ook zo ontstemd.''

Als je het zo moet gaan spelen...
Dat klopt toch ook? Zonder Ziyech was Twente misschien(?) uit zichzelf gedegradeerd, die gozer heeft zo'n aandeel in de doelpunten gehad, en had eigenlijk nooit gehaald mogen worden.

Maar wat ik nu begrijp van jullie berichten is dat de KNVB dit gaat verliezen, of lees ik het verkeerd? :P

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:44
Jammer dat de KNVB geen goede advocaat heeft... dat kan nog weleens goed voor Twente gaan uitpakken.
Op wat voor manier kan de KNVB Twente dan nog verder gaan dwarszitten?
Toen dit net begon had ik nog enige sympathie voor Twente, en gunde ik ze nog wel iets, maar zoals ze het nu aan het spelen zijn mogen ze wat mij betreft in de 5e klasse aansluiten.

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-09 08:25

Niku

Alagaesii

Afvalzak schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 12:41:
[...]

Dat klopt toch ook? Zonder Ziyech was Twente misschien(?) uit zichzelf gedegradeerd, die gozer heeft zo'n aandeel in de doelpunten gehad, en had eigenlijk nooit gehaald mogen worden.

Maar wat ik nu begrijp van jullie berichten is dat de KNVB dit gaat verliezen, of lees ik het verkeerd? :P
Ik denk dat de KNVB het gewoon gaat winnen. En terecht in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:28

Player1S

Probably out in the dark

12:31

,,Twente krijgt het eigen rapport keihard terug''. zegt Advocaat.

12:29

Het was bij licentiecommisie wel degelijk bekend dat er meer was dan Doyen, zegt advocaat Twente
Dit gaat de KNVB niet winnen. Behoorlijk lopen liegen. Zelfs de rechter ziet dit in.
Vraag is komt het tot gerechtelijk ingrijpen of komt de KNVB nog met een handreiking.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Afvalzak schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 12:41:
De FC Twente fans zullen zelfs de manier waarop de rechter zijn glas water drinkt uitleggen als kritiek op de KNVB, dus ik zou maar niets uit de berichten hier op gaan maken ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
KNVB heeft genoeg handreikingen gedaan lijkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

L1nt schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 12:43:
[...]

Dit gaat de KNVB niet winnen. Behoorlijk lopen liegen. Zelfs de rechter ziet dit in.
Vraag is komt het tot gerechtelijk ingrijpen of komt de KNVB nog met een handreiking.
Wat heeft Twente dan jarenlang precies gedaan? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

gambieter schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 12:43:
[...]

De FC Twente fans zullen zelfs de manier waarop de rechter zijn glas water drinkt uitleggen als kritiek op de KNVB, dus ik zou maar niets uit de berichten hier op gaan maken ;)
Misschien moet iedereen zijn favoriete club als avatar gebruiken, dan weet ik wat ik met een korrel zout moet nemen ;)

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Niku schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 12:45:
[...]

Wat heeft Twente dan jarenlang precies gedaan? ;)
Dus dat is een vrijbrief voor de bond?

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:28
Die van de KNVB ging het vooral uit de weg door te wijzen op procedures en om het naar de beroepscommissie te krijgen dan een inhoudelijke behandeling, zodra het enigzins inhoudelijk werd kwam het erop neer dat Twente gelijk had en hij met een wazig verhaal dat moest weerleggen.

Dooddoener 2.0:
,,Men is bij Twente kennelijk onzeker. Maar ik weet niet waarom.''

[ Voor 13% gewijzigd door dutchgio op 27-05-2016 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

L1nt schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 12:45:
[...]

Dus dat is een vrijbrief voor de bond?
Neen. Ik ben het gewoon niet met je redenaties eens. Al kan ik je dat door je rode bril niet kwalijk nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Niku schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 12:47:
[...]

Neen. Ik ben het gewoon niet met je redenaties eens. Al kan ik je dat door je rode bril niet kwalijk nemen.
Dat hoeft ook niet. Zolang Twente maar z'n licentie terug krijgt waar het recht op heeft volgens de gemaakte afspraken.
Als dank mogen jullie allemaal 1 wedstrijdje gratis komen kijken was al overeen gekomen. Kan alleen wel zijn dat gezien de haat richting de club momenteel de gemeente er een risico wedstrijd van maakt en je alsnog de bus moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

L1nt schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 12:50:
[...]

Dat hoeft ook niet. Zolang Twente maar z'n licentie terug krijgt waar het recht op heeft volgens de gemaakte afspraken.
Dat is dus niet zo, of in ieder geval niet zeker.
Als dank mogen jullie allemaal 1 wedstrijdje gratis komen kijken was al overeen gekomen. Kan alleen wel zijn dat gezien de haat richting de club momenteel de gemeente er een risico wedstrijd van maakt en je alsnog de bus moet betalen.
;(
Liever niet, ik vind Twente - FC Dordrecht niet zo'n spannend affiche. O+

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:45
L1nt schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 12:50:
[...]

Spreekt hier niet teveel een fan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18-09 19:42
Niku schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 12:43:
[...]

Ik denk dat de KNVB het gewoon gaat winnen. En terecht in mijn ogen.
Ze hebben een beetje een zwak verhaal, dus Twente zou zo maar kunnen winnen. Als de KNVB verliest dan is dat terecht, maar Twente verdient het niet te winnen wmb.
Ben ook benieuwd wat er gaat gebeuren mochten ze volgend jaar doodleuk weer ED spelen. De club zal niet erg geliefd meer zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52
FC Twente kan wel heel zielig roepen dat degradatie het faillissement betekend, maar als ze zich aan de regels hadden gehouden waren ze een paar jaar geleden toch ook al failliet gegaan.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
Sjurm schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 12:59:
[...]

Ze hebben een beetje een zwak verhaal, dus Twente zou zo maar kunnen winnen. Als de KNVB verliest dan is dat terecht, maar Twente verdient het niet te winnen wmb.
Ben ook benieuwd wat er gaat gebeuren mochten ze volgend jaar doodleuk weer ED spelen. De club zal niet erg geliefd meer zijn
Niet alleen bij aanhangers van andere clubs... ik zou als sponsor ook niet snel meer geld aan Twente willen spenderen... Deze zaak betekent op korte of iets langere termijn de ondergang naar de jupiler league voor Twente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

D-e-n schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 12:56:
[...]

Spreekt hier niet teveel een fan?
Misschien maar in deze moet je wat er gebeurd is wel los kunnen zien van wat er afgesproken is. En vandaag werd wel duidelijk dat de afgelopen maanden juist de KNVB diegene was die niet eerlijk heeft gehandeld en zelfs over punten heeft zitten liegen. Dit heeft Twente kunnen aantonen.

Het feit dat de advocaat van Twente op zaken in ging en de advocaat van de KNVB om de hete brei heen draaide is veelzeggend.

Uiteindelijk zal er een dezer dagen wel tot een compromis komen. Licentie terug maar extra boete er overheen. En ondertussen bid de KNVB dat Twente het 9e meetpunt niet haalt terwijl Twente juist met man en macht werkt om het wel te halen.
frumper schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 13:07:
[...]

Niet alleen bij aanhangers van andere clubs... ik zou als sponsor ook niet snel meer geld aan Twente willen spenderen... Deze zaak betekent op korte of iets langere termijn de ondergang naar de jupiler league voor Twente.
Daar vergis je je waarschijnlijk in. Veel Twentse bedrijven scharen zich nu juist achter Twente. Nu ze druk bezig zijn schoon schip te maken.
Toen de KNVB in april opeens nog een extra garantie eiste van 12 miljoen uit het bedrijfsleven kwamen een aantal bedrijven bij elkaar onder aanvoering van de directeur van Asito en met steun van Dik Wessels.
En die Dik Wessels is juist sinds vorige week helemaal pissig want die vind het besluit een actie van het westen tegen het oosten.
Ik zie eerder gebeuren dat Twente hier sterker en hopelijk schoner uit komt wat hopelijk leid tot een club die, gezien de achterban, makkelijk rond p4-8 kan spelen met uitschieters naar boven en beneden, afhankelijk van wat de rest doet.

[ Voor 39% gewijzigd door Player1S op 27-05-2016 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Nou, het zit er op. Mocht Twente volgend jaar onverhoopt Eredivisie spelen, dan mag heel Enschede wel bloemen sturen naar de advocaat van de KNVB. Geen idee waar ze die vandaag hebben gehaald, maar hij leek af en toe wel gedronken te hebben.

Spannend dus alsnog, wegens zijn slechte optreden, hoewel ik nog steeds niet helemaal zie wat deze voorzieningenrechter kan doen, anders dan de boel ophouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:34
Ach Twente zal nooit uit categorie 1 komen in September, tenminste als de rechter nu Twente z'n licentie teruggeeft. Daar zal de KNVB vast wel voor zorgen. Allemaal complete onzin dit.

Ze hadden gewoon Twente uit de competitie moeten halen in december ipv uitstellen. Dan was er ook minder gezeik geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjurm
Terranova schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 13:08:
Ach Twente zal nooit uit categorie 1 komen in September, tenminste als de rechter nu Twente z'n licentie teruggeeft. Daar zal de KNVB vast wel voor zorgen. Allemaal complete onzin dit.

Ze hadden gewoon Twente uit de competitie moeten halen in december ipv uitstellen. Dan was er ook minder gezeik geweest.
Met dit gezeik lopen zowel FC Twente als de KNVB grote imagoschade op. De licentiecommissie had sneller duidelijkheid moeten bieden en Twente had de handreiking van de KNVB moeten aanpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Terranova schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 13:08:

Als het crediteurenakkoord in werking gaat en de gemeentelijke garantstelling beschikbaar is dan zijn ze hard op weg om voldoende punten te behalen.
Nog steeds kantje boord maar ik denk niet dat de KNVB na vandaag het risico gaat lopen om in Cat 1 in te delen terwijl dat niet het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Het is duidelijk. De rechter wil de zaak aanhouden om de beroepsprocedure een kans te geven.
Dus twee opties: Twente wint het beroep of de rechter doet uitspraak.

(en ik heb de indruk dat de rechter hiermee een hint aan de knvb wil geven)

[ Voor 19% gewijzigd door Ankona op 27-05-2016 13:18 ]

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:01
PWM schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 13:07:
Nou, het zit er op. Mocht Twente volgend jaar onverhoopt Eredivisie spelen, dan mag heel Enschede wel bloemen sturen naar de advocaat van de KNVB. Geen idee waar ze die vandaag hebben gehaald, maar hij leek af en toe wel gedronken te hebben.

Spannend dus alsnog, wegens zijn slechte optreden, hoewel ik nog steeds niet helemaal zie wat deze voorzieningenrechter kan doen, anders dan de boel ophouden.
Ik weet heel weinig van rechtspraak en dergelijke... maar zelfs als leek vond ik het betoog van de KNVB ontzettend zwak. Niet antwoorden op vragen, en daaraan herinnerd worden door de rechter (auw?). Aangeven dat veel niet bekend is, en dat er dan in de rapporten staat dat dit wel bekend was...

Dat lijkt me toch vrij pijnlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Straks wint Twente de beroepsprocedure maar stelt de rechter de KNVB in het gelijk :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

PWM schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 13:17:
Straks wint Twente de beroepsprocedure maar stelt de rechter de KNVB in het gelijk :p
Op basis van het vertoonde spel van vandaag zou de KNVB dit winnen?

Uitspraak is na het beroep. Denk dat ie ofwel zegt dat het beroep gewonnen is en zijn uitspraak er niet toe doet of dat hij Twente alsnog in gelijk stelt mits beroep verloren gaat.

[ Voor 26% gewijzigd door Player1S op 27-05-2016 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Gaat niet gebeuren, als Twente tevreden is trekken ze het geding in en komt er geen uitspraak.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nocalimero
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:41
Dat zou wat zijn!!

Maar dat gaat niet gebeurden. Met de advocaat van de KNVB van vandaag lijkt me dat een utopie.

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
Kunnen ze Twente niet in de Eredivisie laten onder dezelfde voorwaarden als Jong PSV/AJAX/Utrecht in de jupilerleague voor zeg een periode van 5 jaar? Oftewel: je mag meespelen, maar je kan geen prijzen winnen... met als aanvulling dat degradatie wél mogelijk is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:42
PWM schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 13:07:

De advocaat van Twente had inderdaad het betere verhaal. Maar hij had ook wel de feiten aan zijn zijde. De kwestie Tadic, het "schoon schip" maken en de consequenties voor de licentie. Uiteindelijk lijkt het erop dat de straf door de KNVB op gevoel is gegeven, en dat daar achteraf een formele onderbouwing aan is gegeven. Dat kan natuurlijk nooit zo zijn, de voetballerij heeft ook niets aan een commissie die zo (willekeurig) opereert.

Overigens begrijp ik het sentiment wel hoor. Moreel gezien zou ik zelfs als supporter een verplichte degradatie nog wel te billijken vinden. Maar dan wel in een eerlijke procedure.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

frumper schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 13:20:
Kunnen ze Twente niet in de Eredivisie laten onder dezelfde voorwaarden als Jong PSV/AJAX/Utrecht in de jupilerleague voor zeg een periode van 5 jaar? Oftewel: je mag meespelen, maar je kan geen prijzen winnen... met als aanvulling dat degradatie wél mogelijk is...
Dat doen ze grotendeels al want in December is de licentie voorwaardelijk ingetrokken, hebben ze een boete gehad (€45.000, pas je reglement aan KNVB) en zijn ze voor 3 jaar uitgesloten voor Europees voetbal.

Dus 3 jaar lang speel je voor jan lul mee en ben je al minder interessant voor spelers. Qua budget zou Twente rond of iets boven AZ zitten dus theoretisch gewoon mogelijk om playoffs te behalen.
T-MOB schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 13:21:

Overigens begrijp ik het sentiment wel hoor. Moreel gezien zou ik zelfs als supporter een verplichte degradatie nog wel te billijken vinden. Maar dan wel in een eerlijke procedure.
Met wat voorwaarden zou ik er ook niet op tegen zijn. Maar dan moet ook de KNVB in staat zijn een dikke streep onder het verleden te trekken. En Bert van Oostveen. is daar niet toe in staat.

En nu: kappen daarmee.

[ Voor 24% gewijzigd door Ramzzz op 27-05-2016 13:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 19:24

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
L1nt schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 13:22:
Qua budget zou Twente rond of iets boven AZ zitten dus theoretisch gewoon mogelijk om playoffs te behalen.
Welk budget bedoel je? Het realistische of die van afgelopen jaren? O-)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

[...]

zijn ze voor 3 jaar uitgesloten voor Europees voetbal.
Even voor de goede orde: Ze zijn niet uitgesloten. Ze vragen geen vergunning aan.

De reden voor het niet aanvragen van de vergunning is dat de UEFA die kan weigeren en/of dat die onderzoek gaat doen.

Niemand heeft Twente uitgesloten, ze kunnen morgen de aanvraag doen.
Europese licentie: geen aanvraag, financieel risico en mogelijke uitsluiting meerdere jaren
Er wordt voor volgend seizoen geen Europese licentie aangevraagd bij de UEFA. Dit houdt in dat er geen gebruik wordt gemaakt van de mogelijkheid om te starten in de eerste kwalificatieronde voor de Europa League via het Fair Play Klassement. We hebben besloten ons terug te trekken uit het UEFA-licentie traject. Een moeilijke maar weloverwogen beslissing. Vorig seizoen kregen we wel een Europese licentie, maar toen was dat al op het randje, met bijvoorbeeld financiële garantstellingen van derden. We zijn nu een jaar verder met een toegenomen aantal financiële tegenvallers en dat maakt de kans dat we een Europese licentie krijgen dit seizoen zeer klein. Daarnaast maken we, als we het aanvraagtraject doorzetten, kans op boetes en zelfs uitsluiting van deelname aan Europees voetbal voor meerdere jaren. Dat zijn risico’s die we niet kunnen nemen. Al deze redenen maken dat we tot deze beslissing zijn gekomen.
Daarna is er een voorwaardelijke uitsluiting van de KNVB gekomen, maar dat is lood om oud ijzer.

[ Voor 55% gewijzigd door PWM op 27-05-2016 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

[...]

Dat doen ze grotendeels al want in December is de licentie voorwaardelijk ingetrokken, hebben ze een boete gehad (€45.000, pas je reglement aan KNVB) en zijn ze voor 3 jaar uitgesloten voor Europees voetbal.

Dus 3 jaar lang speel je voor jan lul mee en ben je al minder interessant voor spelers. Qua budget zou Twente rond of iets boven AZ zitten dus theoretisch gewoon mogelijk om playoffs te behalen.
Maar dat gedeelte is volledig terecht toch? Of vind je dat ook te zwaar?
En na deze straf bleek er nog meer te zijn verzwegen en toen moest de KNVB wel een zwaardere straf gaan zoeken. Zoals ik het begrepen heb.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

PWM schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 13:25:
[...]

Even voor de goede orde: Ze zijn niet uitgesloten. Ze vragen geen vergunning aan.

De reden voor het niet aanvragen van de vergunning is dat de UEFA die kan weigeren en/of dat die onderzoek gaat doen.

Niemand heeft Twente uitgesloten, ze kunnen morgen de aanvraag doen.
Verdiep je in de materie svp

http://www.nu.nl/binnenla...rekking-proflicentie.html

Afvalzak schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 13:25:
[...]

Maar dat gedeelte is volledig terecht toch? Of vind je dat ook te zwaar?
En na deze straf bleek er nog meer te zijn verzwegen en toen moest de KNVB wel een zwaardere straf gaan zoeken. Zoals ik het begrepen heb.
Is een terechte straf voor wat er gebeurd is. Een zware maar wel terecht.
Men valt ook niet over die straf maar dat we inmiddels keer op keer op keer gestraft worden voor hetzelfde.

Nee, deze straf was onderdeel van het intrekken van de licentie. Zie link hierboven. En het KG van vandaag toont aan dat er niks verzwegen was door het nieuwe bestuur en er wel degelijk schoon schip gemaakt is.

[ Voor 41% gewijzigd door Player1S op 27-05-2016 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ik had de lood om oud ijzer intrekking er nog even bij gezet ;)

Dit is overigens precies wat er allemaal gebeurt, handreikingen van de KNVB. Twente geeft aan geen Europees voetbal te willen spelen totdat alle financiele zaken op orde zijn. Ze spreken in december af dat eens lekker in een straf om te zetten, en zie daar: Fopstraf. Club die geen aanvraag wil doen, mag dat ook niet.

[ Voor 33% gewijzigd door PWM op 27-05-2016 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:41
Kan er niet een apart Twente topic geopend worden a.u.b.?

Iemand die vanavond nog naar Ierland - Nederland gaat zitten gluren? Heb gisteren Van Persie en Sneijder zien spelen. Blijft steeds minder van over, zeker bij Van Persie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

chim0 schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 13:28:

Iemand die vanavond nog naar Ierland - Nederland gaat zitten gluren? Heb gisteren Van Persie en Sneijder zien spelen. Blijft steeds minder van over, zeker bij Van Persie.
Die wedstrijd is een stuk minder interessant dan de Eredivisie op dit moment imho ;)

Overigens: Sneijder doet niet eens mee, van Persie is de laatste jaren echt geen schim meer van dat eerste jaar bij United. Lijkt wel alsof hij al zijn energie daarin gestopt heeft.
En natuurlijk in die kopbal tegen Spanje :9~ :D

[ Voor 21% gewijzigd door Afvalzak op 27-05-2016 13:31 ]

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:21

St@m

@ Your Service

Nee, dat interesseert al helemaal niemand ;) open maar een apart topic :+

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Iemand die vanavond nog naar Ierland - Nederland gaat zitten gluren? H
Ik wist oprecht niet dat Nederland moest spelen, laat staan tegen Ierland :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:34
PWM schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 13:30:
[...]

De spelers van het Nederlands elftal tot voor kort ook niet, vandaar wss al die afmeldingen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:14

Ja maar alleen omdat VI nu voorlopig afgelopen is. Ben vooral nieuwsgierig naar Strootman en Jansen.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
St@m schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 13:29:
[...]

Nee, dat interesseert al helemaal niemand ;) open maar een apart topic :+
Oh? Vroeger wel. En er zijn ook andere wedstrijden. Normaal gesproken als het even te lang over iets gaat, grijpt een modje meteen in, maar nu niet. Raar! Maar goed, ik wil geen topic reports doen of de "Twente-sfeer" verpesten, dus ga vooral verder en doe alsof ik niks gezegd heb. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 22:15
Krijgt Twente nu niet ook straf van UEFA extra vanwege naar een "normale" rechtbank te gaan?
Dat mag namelijk volgens hen niet geloof ik, nu hebben ze al europese straf, maar dan komt dit erbij.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

chim0 schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 13:34:
[...]

Oh? Vroeger wel. En er zijn ook andere wedstrijden. Normaal gesproken als het even te lang over iets gaat, grijpt een modje meteen in, maar nu niet. Raar! Maar goed, ik wil geen topic reports doen of de "Twente-sfeer" verpesten, dus ga vooral verder en doe alsof ik niks gezegd heb. :+
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het hele Twente gebeuren wel interessant vind, de slowchat iets minder :P
Maar wellicht dat ik het NL elftal opzet vanavond.. een wedstrijd die nergens om gaat en die het NL elftal waarschijnlijk met 2 vingers in de neus wint.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:39
hahaha, Ik wist niet eens dat NL vanavond moest spelen _/-\o_

Ik vind de eredivisie nu veel interessanter. Dit is eigenlijk een soort mini-NL. De twentefan die alles goedpraat wat twente gedaan heeft, met excuses daarvoor komt en de knvb/v Oostveen haat ( elke club die ooit iets met de knvb doet vind dat v Oostveen alleen hun maar moet hebben, zeer grappig altijd )

En de rest van "NL" die twente graag gestraft ziet worden. Meer please!

Laat dat NL elftal maar de pleuris krijgen voor nu, ik zie het wel weer wanneer Blind opgerot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
St@m schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 13:37:
[...]

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het hele Twente gebeuren wel interessant vind, de slowchat iets minder :P
Maar wellicht dat ik het NL elftal opzet vanavond.. een wedstrijd die nergens om gaat en die het NL elftal waarschijnlijk met 2 vingers in de neus wint.
Nederlands elftal en winnen gaat anders niet zo goed samen, laat staan makkelijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

PWM schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 13:30:
[...]

Inderdaad zeg... :$

On the other hand, wie wel? And who cares? :+

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

gambieter schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 12:43:
Nou, dat mag je zeggen. Zelden zo'n gekleurde verslaglegging gezien. :D

Ik vind ineens Snoecks, Grueter en De Vos wel meevallen. :+
dutchgio schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 10:37:
Want? Die hebben zelf de play-offs verloren.
bregweb schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 10:37:
Waarom? Die hebben terecht verloren van GAE?
Vanwege de onzekerheid waar zij met een beetje pech de hele zomer in gaan zitten. Ze kunnen van de eredivisie uit gaan met het risico dat ze financieel de sjaak zijn als ze alsnog degraderen.

Of ze gaan uit van de degradatie die ze verdiend hebben, maar dan loop je het risico dat als Twente er inderdaad uit vliegt je volgend jaar kansloos stijf onderaan staat.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
St@m schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 13:37:
[...]

Nou ja, Nederland dient nu als "sparringpartner" voor andere landen, die wel naar het EK gaan, dus voor hun gaat het nog een beetje ergens over. :+

Wat Twente betreft, kan ik alleen maar zeggen dat het jammer zou zijn als ze eerste divisie gingen spelen, want alles aan die club is Eredivisie waardig (stadion, sfeer, fans etc.). Daarom moet je ook niet de club haten, maar de mensen, die er een puinhoop van hebben gemaakt.

Ben overigens verbaasd over het aantal #care reacties wat betreft Nederlands elftal. Ik snap dat mensen zuur zijn over het feit dat ze niet naar het EK gaan, maar je moet je landje toch door dik en dun blijven steunen?

[ Voor 12% gewijzigd door chim0 op 27-05-2016 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

chim0 schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 13:44:
[...]

Ben overigens verbaasd over het aantal #care reacties wat betreft Nederlands elftal. Ik snap dat mensen zuur zijn over het feit dat ze niet naar het EK gaan, maar je moet je landje toch door dik en dun blijven steunen?
Ook als je het oneens bent met beleid/keuzes en prestaties?

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:32
Ja

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:39
Gonadan schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 13:42:
[...]
Of ze gaan uit van de degradatie die ze verdiend hebben, maar dan loop je het risico dat als Twente er inderdaad uit vliegt je volgend jaar kansloos stijf onderaan staat.
Net zoals afgelopen jaar bedoel je? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Afvalzak schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 13:48:
[...]

Voor mij: ja. Ik zit vanavond ondanks alles te cheeren voor de tv :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09 18:25

geerttttt

Manisch positief

Ik snap dit hele gedoe niet zo. Alle fouten die er gemaakt zijn komen uit de tijd dat er een compleet ander bestuur was. Dat bestuur was de reden dat die fouten gemaakt zijn en die zijn ook bewust gemaakt.

Wil je daar sancties aan verbinden, klaag die bestuurders dan aan wegens illegale praktijken, nu tref je een club met een interim-directeur die uiterst zijn best doet in het belang van de club, de spelers die al een ruim half jaar moeten spelen terwijl dit boven hun hoofd hangt en tenslotte de supporters die er ook niks aan kunnen doen.

Het is ook niet zo dat ze er makkelijk vanaf komen, er zijn al veel sancties geweest, veel geldboetes. Ze zouden er nu nog een geldboete van kunnen maken, maar met de sanctie die nu boven het hoofd hangt straf je de verkeerde personen vind ik. Een statement maken prima, en dat dit niet onbestraft kan blijven snap ik ook, maar persoonlijk zou ik zeggen dat de kous wel af moet zijn. :)

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Niku schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 13:50:
[...]

Voor mij: ja. Ik zit vanavond ondanks alles te cheeren voor de tv :)
:)F
Als ik even nadenk over hoe we als kijker mishandeld zijn de laatste keren verwacht ik dat je dat vlaggetje snel half stok hangt ;)

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

[...]
Als het NL elftal 0 views krijgt vanavond, gaat er toch ergens wel een set alarmbellen af.

En niet alleen bij de adverteerders - die zijn al in groten getale 'not amused' dat er niets te verdienen valt deze zomer. Kijkcijfers door de bodem heen, is een bijzonder sterk signaal.

Boycotten heeft juist enorm veel zin. De uitslag lezen we wel ergens. Dit 'live' gaan kijken is steun geven aan de foute keuzes die de KNVB nu al jaren maakt. En je ergert je vast toch weer te pletter. Ik ben geen masochist.

Consequent voorlopig niet kijken straft iedereen, en levert misschien meteen een win/win situatie op: Van Oostveen weg, Blind weg, etc. Met de voeten stemmen.

[ Voor 6% gewijzigd door Ramzzz op 27-05-2016 13:53 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Afvalzak schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 13:48:
[...]

Tja, dan wordt het inderdaad wat lastiger. Ik heb ook moeite om naar Madrid te kijken zonder Ronaldo, Benzema of Modric, maar ja dan ga ik toch kijken. Maar je hebt gelijk, bij zo'n vriendschappelijke wedstrijd is het misschien minder. Overigens was ik voor Koeman als bondscoach toen Hiddink aangesteld werd. Geweldige vent met een geweldige carrière en kwam uit 3 geweldige jaren bij Feyenoord. Maar volgens mij was het gros van Nederland toen voor Koeman. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Afvalzak schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 13:52:
[...]

:)F
Als ik even nadenk over hoe we als kijker mishandeld zijn de laatste keren verwacht ik dat je dat vlaggetje snel half stok hangt ;)
Vooruit, ik zal mijn oranje wetsuit deze keer niet aantrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Ramzzz schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 13:52:
[...]

Als het NL elftal 0 views krijgt vanavond, gaat er toch ergens wel een set alarmbellen af.
Nou, ik denk dat de kroegen gewoon vol zitten, hoor, en dat SBS6 gewoon weer miljoenen kijkers heeft. Alleen op Tweakers kijkt geen hond. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

chim0 schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 13:54:
[...]

Nou, ik denk dat de kroegen gewoon vol zitten, hoor en dat SBS6 gewoon weer miljoenen kijkers heeft. Alleen op Tweakers kijkt geen hond. D
Ik kijk wel hoor, maar het interesseert me nu ongeveer evenveel als De Graafschap - Cambuur, het is wel vermakelijk (hoop ik) maar ik lig er niet van wakker ;)

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16:31

Baseman77

We move

geerttttt schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 13:51:
Ik snap dit hele gedoe niet zo. Alle fouten die er gemaakt zijn komen uit de tijd dat er een compleet ander bestuur was. Dat bestuur was de reden dat die fouten gemaakt zijn en die zijn ook bewust gemaakt.
Dus je liegt, bedriegt en fraudeert enkele jaren, om vervolgens het complete bestuur te vervangen en er vanaf te komen met een paar boetes?
Dat zou wel heel makkelijk zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Bij gebrek aan iets beters staat ie hier waarschijnlijk wel op, zo'n boycot gaat me dan net wat te ver. :)
Helaas geen Vi meer inderdaad, al zouden die sowieso ook wijken voor Oranje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

martinusz schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 13:35:
Krijgt Twente nu niet ook straf van UEFA extra vanwege naar een "normale" rechtbank te gaan?
Dat mag namelijk volgens hen niet geloof ik, nu hebben ze al europese straf, maar dan komt dit erbij.
Volgens mij geld dat voor een heel land maar de UEFA pakt hierin niet altijd door. In Portugal was er ook 1 naar de rechter gestapt zonder UEFA sancties IIRC.

Oefenwedstrijden kijk ik al jaren niet meer. Die #care reacties hadden de spelers destijds al. Straalden uit alsof het shirt een last was ipv iets om trots op te zijn.
Ik ben trots op mijn afkomst (eerst Tukker dan Nederlander :+ ) maar mijn tijd besteed ik op zulke momenten wel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Leon Zwiers schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 13:48:
Net zoals afgelopen jaar bedoel je? :+
Afgelopen jaar ging het bijna goed. Als je nu leeg loopt gaat het volgend jaar gegarandeerd mis. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:35

wontcachme

You catch me? No you wont

L1nt schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 13:58:

Ik ben trots op mijn afkomst (eerst Tukker dan Nederlander :+ )
Goh. Dat hadden we nog niet door sinds 10:00 vanochtend :+ :+

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjun
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-01 12:18
Twente kan toch ook fuseren met Heracles? Staat er meteen een streep door het verleden, is een gezonde financiële huishouding gegarandeerd en is er in het Oosten van het land een topper in spé bij gekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

sjun schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 14:07:
Twente kan toch ook fuseren met Heracles? Staat er meteen een streep door het verleden, is een gezonde financiële huishouding gegarandeerd en is er in het Oosten van het land een topper in spé bij gekomen.
Ja, en Fortuna kan prima fuseren met MVV en Roda.. FC Limburg lijkt me wel een goede naam!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nocalimero
  • Laatst online: 16:41
En Ajax, FC Den Haag en Feijenoord tot FC Randstad!! 8)7

Kunnen we misschien weer potten breken in Europa?

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
Ja, alleen ligt dat een beetje gevoelig. Denk niet dat Heracles daar op zit te wachten, nu zij er prima voor staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
nocalimero schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 14:16:

Ik denk niet dat dat verschil gaat maken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
nocalimero schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 14:16:

Stop die ploegen samen en ze gaan heel wat breken. Ik denk wel meer dan alleen een paar potten.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

PSV, Ajax en Feyenoord. FC Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Nou, dan kunnen die Nederlanders die in het buitenland spelen er ook wel bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
dutchgio schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 14:21:
Nou, dan kunnen die Nederlanders die in het buitenland spelen er ook wel bij...
En zelfs dan kunnen we er niks van. We mogen niet eens proberen om potten te breken in Europa

---

Ben toch best benieuwd hoe Oranje vanavond gaat spelen. Ierland zal in de voorbereiding toch niet graag willen verliezen, dus geheel nietszeggend is de wedstrijd niet.
Vermoedelijke opstelling: Cillessen; Veltman, Bruma, Van Dijk en Willems; Bazoer, Wijnaldum en Strootman (aanvoerder); Promes, Janssen en Depay.

Opstelling zonder al die oudere generatie spelers. Hier zullen we het toch van moeten hebben de komende jaren waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Sjurm schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 14:27:
[...]

En zelfs dan kunnen we er niks van. We mogen niet eens proberen om potten te breken in Europa

---

Ben toch best benieuwd hoe Oranje vanavond gaat spelen. Ierland zal in de voorbereiding toch niet graag willen verliezen, dus geheel nietszeggend is de wedstrijd niet.
Vermoedelijke opstelling: Cillessen; Veltman, Bruma, Van Dijk en Willems; Bazoer, Wijnaldum en Strootman (aanvoerder); Promes, Janssen en Depay.

Opstelling zonder al die oudere generatie spelers. Hier zullen we het toch van moeten hebben de komende jaren waarschijnlijk.
Toch vind ik Strootman wat snel na 5 wedstrijden dit seizoenen 2 jaar blessureleed, maar ik ben wel heel benieuwd of hij het nog een beetje kan.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Ja ik vindt dat ook wat vroeg om hem meteen in de basis in te brengen.
Verder zal zoon Blind natuurlijk wel spelen, linkscentraal achterin en geen Van Dijk, of geen Bruma.
Depay is natuurlijk ook een lachertje als je andere spelers niet eens opneemt om hun wedstrijdfitheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nooit onder FC Twente berichten gekeken naar reacties op de site van Tubantia?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
dutchgio schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 14:35:
Ja ik vindt dat ook wat vroeg om hem meteen in de basis in te brengen.
Verder zal zoon Blind natuurlijk wel spelen, linkscentraal achterin en geen Van Dijk, of geen Bruma.
Depay is natuurlijk ook een lachertje als je andere spelers niet eens opneemt om hun wedstrijdfitheid.
Blind is geblesseerd, dus Van Dijk vervangt hem geloof ik. Die opstelling heb ik van NU.nl overigens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Nog altijd beter dan De Graafschap - Ajax! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 15:41

Japser

Jeej!

En ondertussen lijkt de Graafschap wel het grootste slachtoffer te worden aangezien daar nu een complete leegloop plaatsvindt. Inmiddels is het centrale verdedigings duo vertrokken en zal onze keeper ook niet lang meer blijven vrees ik...en dat komt omdat wij ze nu geen contract aan kunnen bieden omdat niet zeker is waar we spelen. Die jongens willen natuurlijk geen JL contract tekenen als ze volgend jaar onverhoopt toch op Eredivisie niveau moeten voetballen en gaan andere opties bekijken.

Zucht...het maakt mij al niet eens meer uit waar we spelen, Ere of Eerste divisie, ons nieuwe seizoen is bij voorbaat al kansloos, waar we ook spelen. Met dank aan...

Edit: even nog dit, het doet er in bovenstaande niet toe of we al dan niet terecht gedegradeerd zijn. Dat zijn we, maar als wij door het geval Twente alsnog in de Eredivisie uit moeten komen, dan kunnen wij daar niks aan doen. Ik lees heel veel dat de Graafschap het niet zou verdienen omdat we eruit geknikkerd zijn tegen de Eagles en dat is ook zo. Maar er moet iemand in blijven in het geval dat Twente degradeert, dat moeten wij dus zijn kennelijk.

Ben benieuwd wat de KNVB doet als de Graafschap in deze situatie gewoon weigert om in de Eredivisie te spelen omdat wij gewoon te weinig tijd/middelen hebben om de selectie op peil te brengen om van enige betekenis (die kans is zowiezo al klein :) )te zijn.

[ Voor 34% gewijzigd door Japser op 27-05-2016 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Valt toch ook wel weer mee, want de een was toch al transfervrij en de ander maakt een transfer naar een grotere club, daar krijg je ook gewoon een transfersom voor en die bovendien ook gewoon los staat van wel of geen ED voor De Graafschap.

En daarbij heb je de play-offs verloren dus hoor je ook gewoon in de JL te spelen. Dat door de situatie met Twente je eventueel ook nog in de ED kunt blijven is dan toch alleen maar mooi meegenomen?
Als je dat niet wil is er vast wel een andere club die daarvoor in de plaats wel ED wil spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser

Japser

Jeej!

Ik denk dat we toch die spelers hadden kunnen behouden als er nu al duidelijkheid was geweest of we Eredivisie hadden gespeeld of niet. Je kan nu de aflopende contracten niet verlengen omdat je niet weet hoe en wat...als je ze een Ere Divisie contract aanbiedt en je speelt toch JL dan neem je als club een risico en dat kan bij een club als de Graafschap niet omdat de middelen al heel beperkt zijn en we al schommelen tussen Cat-1 en Cat-2.

Edit: volgens mij zijn beide spelers transfervrij vertrokken trouwens, dus we houden er traditioneel weer geen cent aan over :)

[ Voor 12% gewijzigd door Japser op 27-05-2016 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Voor de Graafschap geldt dat dit een ploeg is die altijd op de grens van promoveren/degraderen zit tussen ED en JL. Spelers die ervoor kiezen om daar te spelen weten ook dat dat het ene jaartje onderaan de ED zal zijn en een ander jaar lekker meeballen in de JL. Sponsors weten dat ook, hele begroting is hier ook op gebaseerd.
Ik snap niet waar die nu zo over lopen te piepen. Ze zijn sportief gewoon gedegradeerd, daar kunnen ze op acteren. Juridisch mogen ze misschien volgend jaar toch weer onderaan mee ballen bij de grote jongens, als dat zo is moeten ze dat dan maar als een meevaller zien.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:32
Als de Graafschap nu nog aflopende contracten moet verlengen doen ze iets fout.

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Inderdaad, dat doe je dan normaal gesproken een jaar eerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Ankona schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 15:42:
Voor de Graafschap geldt dat dit een ploeg is die altijd op de grens van promoveren/degraderen zit tussen ED en JL. Spelers die ervoor kiezen om daar te spelen weten ook dat dat het ene jaartje onderaan de ED zal zijn en een ander jaar lekker meeballen in de JL. Sponsors weten dat ook, hele begroting is hier ook op gebaseerd.
Ik snap niet waar die nu zo over lopen te piepen. Ze zijn sportief gewoon gedegradeerd, daar kunnen ze op acteren. Juridisch mogen ze misschien volgend jaar toch weer onderaan mee ballen bij de grote jongens, als dat zo is moeten ze dat dan maar als een meevaller zien.
Bij de Graafschap hebben ze een bestuur gehad wat veel sponsoren en supporters hebben weg gejaagd. Oud werkgever was/is daar sponsor en zodoende kwam ik er nog wel regelmatig. Lange tijd zat het er gewoon vol tot paar jaar terug er nog geen 5000 man zat.
Nieuwe bestuur heeft het tij niet kunnen keren.
Potentieel middenmoot-net boven degradatiestreep Eredivisie IMHO
bregweb schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 16:09:
Als de Graafschap nu nog aflopende contracten moet verlengen doen ze iets fout.
Op zich niet want het is een club die rond deze tijd pas weet waar ze volgend jaar spelen.

[ Voor 4% gewijzigd door Player1S op 27-05-2016 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Ze zijn als het ware bij toeval gepromoveerd, dat was ook niet al een jaar eerder vastgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Jullie begrijpen toch ook wel dat de enige manier voor De Graafschap om volgend jaar überhaupt een kans te hebben is dat ze een selectie voorbereiden om de Eredivisie? Als je nu volledig op de JL focust kom je met een begroting en selectie aan waarmee je over twee jaar dus gegarandeerd in de JL speelt. Speel je nu al JL, of ga je met een goede selectie naar ED dan speel je over twee jaar misschien wel ED.

Het feit dat ze toch al de nacompetitie verloren hadden is geen reden dat ze niet gewoon duidelijkheid verdienen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser

Japser

Jeej!

Vergeet ook niet het financiele plaatje. Een jaar extra ED levert voor een club als De Graafschap gewoon veel geld op. Denk aan seizoenskaart verkoop (ik noem maar wat: 5000 in de JL tegen bijvoorbeeld 10000 in de ED), TV gelden, etc.

Ik zie het zo dat een tweede jaar ED ons een betere uitgangspositie kan bieden om eens net boven de streep te eindigen mochten we die kans krijgen en vandaar uit verder te groeien.Qua alles was dit seizoen voor ons een topseizoen: de sfeer was geweldig,sinds lange tijd weer uitverkocht bij wedstrijden, het voetbal was goed (voor Graafschap begrippen, als in we zijn bijna nergens weggespeeld behalve mss AZ uit) en het voelde gewoon allemaal goed om op voort te bouwen mits je erin zou blijven. Dat is sportief dus niet gelukt maar kan nog op een andere manier, dan vecht je daarvoor. Dat is de club zijn goed recht.

Het is nu dan toevallig de Graafschap wie het lastig heeft in deze kwestie trouwens (naast de hoofdrolspeler Twente natuurlijk), maar het had net zo goed een Cambuur kunnen zijn (als Willem 2 had verloren).. Voor hun had precies hetzelfde gespeeld. Ik heb af en toe het idee dat de club als een enorme zeikclub worden afgeschilderd maar ik denk dat elke club in deze positie hetzelfde had gedaan/geroepen en dat alle supporters van die club hetzelfde als ik zouden reageren.

Hoe dan ook...over 2 weken weten we meer!

[ Voor 5% gewijzigd door Japser op 27-05-2016 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
dutchgio schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 15:26:
Valt toch ook wel weer mee, want de een was toch al transfervrij en de ander maakt een transfer naar een grotere club, daar krijg je ook gewoon een transfersom voor en die bovendien ook gewoon los staat van wel of geen ED voor De Graafschap.
Een aantal spelers hebben een contract wat ontbonden zou worden als ze degradeerde (Salaris hoog etc). Nu krijgen we dus de situatie misschien dat Twente toch eruit vliegt. Inmiddels kiezen deze spelers nu andere clubs en dus voor niets weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:38
@jasper
Voor een Cambuur was het toch anders geweest.
Hun huidige selectie is knudde, dus of deze spelers nu weg gaan of blijven dat zal denk ik niet veel verschil maken.

Bij de Graafschap zullen nu spelers vertrekken omdat ze misschien degraderen maar wanneer blijkt dat ze in de ED blijven zal dit denk ik geen gigantisch gemis zijn, het zal alleen veel werk zijn om nieuwe spelers te halen.
Want ze zijn met deze spelers gewoon onderin geëindigd. Kan ook een kans zijn om te slechte spelers kwijt te raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjun
St@m schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 14:09:
[...]

Ja, en Fortuna kan prima fuseren met MVV en Roda.. FC Limburg lijkt me wel een goede naam!
Als de nood maar hoog genoeg is kan dat. Roda is immers al een fusieclub. Misschien kun je uitleggen waarom dat in Oost-Nederland absoluut niet zou kunnen? Wil er soms niemand wat met die lui uit Enschede te maken hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
sjun schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 20:12:
[...]

Als de nood maar hoog genoeg is kan dat. Roda is immers al een fusieclub. Misschien kun je uitleggen waarom dat in Oost-Nederland absoluut niet zou kunnen? Wil er soms niemand wat met die lui uit Enschede te maken hebben?
Probleem is dat er een rivaliserende aanhang is die niet altijd even netjes met elkaar omgaat.
Voordeel is dat je waarschijnlijk een deel van de petjes kwijt raakt.

Maar waarom zou Heracles met Twente fuseren? Halen ze dan niet ook alle mogelijke lijken die nog in de kast liggen in huis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjun
Deadsy schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 20:14:
[...]

Probleem is dat er een rivaliserende aanhang is die niet altijd even netjes met elkaar omgaat.
Voordeel is dat je waarschijnlijk een deel van de petjes kwijt raakt.

Maar waarom zou Heracles met Twente fuseren? Halen ze dan niet ook alle mogelijke lijken die nog in de kast liggen in huis?
Eigenlijk zou Twente gewoon moeten opgaan in Heracles dat tenminste deugdelijke bestuurders en een keurige boekhouding heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
sjun schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 20:15:
[...]

Eigenlijk zou Twente gewoon moeten opgaan in Heracles dat tenminste deugdelijke bestuurders en een keurige boekhouding heeft.
Bij dergelijke dingen is het geloof ik altijd het idee dat de leiding van beide clubs ook samengaat en dat leidende figuren van Twente hoge functies bij Heracles zouden krijgen.
Denk niet dat Jan Smit dat zou laten gebeuren, denk dat hij de nieuwe leiding van Twente er direct uit zou zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:34
Denk dat geen enkele eredivisieclub er belang bij heeft dat er een al te gedetailleerde inzage komt in de boeken. Zo van een afstandje lijkt het een rotte wereld waarin 'eerlijk' zakendoen bijna niet mogelijk is.

Het frustreert me dan ook enorm dat nu ook weer bij Twente de verkeerden worden gestraft, en de verantwoordelijken niet aangepakt worden. Natuurlijk, Munsterman en Vd Laan hebben ook geld in Twente geïnvesteerd, maar reken maar dat deze lieden (en de rest van de commissarissen) niet slechter zijn geworden van deze bestuursfuncties.

Die hebben de buit wel binnen. En zodra het kaartenhuis in gaat storten zijn ze vertrokken en zijn ze zo vrij als een vogeltje.

In de toekomst kunnen dit soort wantoestanden enkel worden voorkomen als eindelijk de verantwoordelijken persoonlijk worden aangepakt. Maar dat gebeurt nooit. Niet bij het voetballen, niet in de politiek, en niet in het bedrijfsleven. En daarom blijft 'de top' maar lekker aanklooien en roulette spelen met het geld van een ander. Gaat het goed, dan bij jij de gevierde man. Gaat het fout, vertrek je lekker naar de volgende snabbel of sabbatical. Je zakken zijn sowieso gevuld.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjun
Jan Smit lijkt me meer een man uit de streek dan wat er tegenwoordig bij FC Twente rondloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17:48

PauseBreak

derp!

sjun schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 20:12:
[...]

Nou ja, nog los van de supportersgroepen die elkaar de hersens inslaan om zoiets infantiels als een voetbalclub, heb je ook nog het probleem van locatie. Bij FC Twente is een heel industrieterrein uit de grond gestampt (en dat loopt de laatste jaren ook een stuk beter), zit een trein- en busstation eigenlijk geldt hetzelfde (muv het treinstation) ook voor Heracles.
Beide clubs hebben ook relatief nieuwe stadions en trainingscomplexen en beide clubs zijn in principe ook zelfstandig levensvatbaar (tenzij iemand dus hele rare dingen gaat doen zoals bij FCT is gebeurd).

Afgezien van deze vreemde episode is er eigenlijk geen enkele noodzaak om deze twee clubs te laten fuseren. Als je al iets wilt doen, waarom zou je FC Twente dan niet gewoon failliet laten gaan? Ja, dat is ook jammer voor de regio maar niet onoverkomelijk imo.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Beaches are for storming.

Niemand ook maar een beetje enthousiast over de oefenwedstrijd van Oranje vanavond? Voelt voor mij toch een beetje als een nieuwe start richting het volgende WK met Advocaat weer op de bank, Strootman weer terug, Janssen in de spits, etc.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Pagina: 1 ... 109 ... 119 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[html]<h2>Voor het EK2016 in Frankrijk: Themaforum: Sportzomer</h2>~[/html]
Voor de FIFA-perikelen: [Voetbal] FIFA-perikelen en opvolging Blatter
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2015/2016
Voor FC-Twente: FC Twente - hoe nu verder