[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2015/2016 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 107 ... 119 Laatste
Acties:
  • 247.622 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:49

Superkiwi

Hoi doei

Lekkerboeie86 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 07:47:
Hopelijk gaan ze ook veel seizoenkaarten verkopen, want een half volle Arena past niet in de ambitie van de club lijkt me.
Vanwaar deze uitspraak?
Gebaseerd op de bezoekersaantallen bij Vitesse?

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23:25
ephymerous schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 08:27:
[...]

Als 'm dat lukt snoert hij een flink van de aanhang die tegen Bosz is flink de mond. Persoonlijk ben ik blij met deze aanstelling, goede coach die zijn teams mooi en verzorgd voetbal laat spelen. :)
Ik zou ook niet snel een betere trainer kunnen bedenken die ook haalbaar is. Seedorf of Rijkaard zijn natuurlijk aansprekende namen, maar of die dezelde kwaliteit hebben is natuurlijk de vraag.

Mocht Milik verkocht worden komt Haller misschien weer in beeld.

Klaassen eruit voor Ziyech vind ik ook wel een versterking. Volgens mij is Ajax ook de enige club waar Ziyech interesse in heeft binnen NL.

Nu Feyenoord nog wat versterkingen, want het verschil binnen de top 3 hoeft voor mij niet nog groter te worden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 22:15
Leicester zou 20 miljoen over hebben voor Milik, wordt lastig houden zo voor Ajax. En zou ook balen zijn, want dan moet je weer op zoek naar een spits.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinG
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 30-12-2022
martinusz schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 08:44:
Leicester zou 20 miljoen over hebben voor Milik, wordt lastig houden zo voor Ajax. En zou ook balen zijn, want dan moet je weer op zoek naar een spits.
Ja ik hoop echt dat Milik blijft. Gewoon een goede spits voor Ajax. Ze zijn toch niet bereid om echt veel geld neer te leggen voor een betere spits...

Voedingsadviseur bij Voeding-en-fitness.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:28

Player1S

Probably out in the dark

lateef schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 23:16:
[...]

Twente heeft jarenlang willens en wetens de boel belazerd en dan zouden andere clubs bij de KNVB moeten klagen? 8)7
En andere clubs niet? PSV moest de grond onder het stadion verkopen omdat ze jarenlang geld gaven aan goede doelen ipv spelers die ze eigenlijk op dat moment niet konden betalen?
Feyenoord had de vrienden van feyenoord nodig omdat ook zij aan goede doelen gaven?

Al alle clubs vandaag volledig open kaart spelen, ben jij dan werkelijk zo naïef om te denken dat er alleen rotzooi bij Twente gebeurde?

Het feit dat ze nu opeens allemaal met halfslachtige "handreikingen" komen zegt meer dan genoeg. Dat Bert van O. nu opeens nog met zogenaamde dirt moet komen zegt nog veel meer.

De clubs hadden gisteren 1 standpunt moeten innemen en dat was het onmiddellijke vertrek van deze prutser eisen.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23:25
dvdkiwi schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 08:41:
[...]

Vanwaar deze uitspraak?
Gebaseerd op de bezoekersaantallen bij Vitesse?
Uhm neej. Ajax is een grote club met goed gevulde prijzenkast. Daar hoort een grote aanhang bij die een 12e man kan vormen. De link met Vitesse zie ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:47
L1nt schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 08:47:
En andere clubs niet? PSV moest de grond onder het stadion verkopen omdat ze jarenlang geld gaven aan goede doelen ipv spelers die ze eigenlijk op dat moment niet konden betalen?
Feyenoord had de vrienden van feyenoord nodig omdat ook zij aan goede doelen gaven?

Al alle clubs vandaag volledig open kaart spelen, ben jij dan werkelijk zo naïef om te denken dat er alleen rotzooi bij Twente gebeurde?
Het verschil is dat die clubs wel gelijk openkaart speelde en strak de regels en afspraken volgde op het moment dat het mis ging. Toen het bij Twente mis ging kochten ze doodleuk gewoon spelers die ze helemaal niet mochten kopen en namen ze de boete voor lief en deden ze nog veel meer wat het daglicht niet kon verdragen.

Feyenoord heeft natuurlijk ook een shit periode meegemaakt maar het uiteindelijk wel zelf weer opgelost, in volledige samenwerking met de KNVB. Ze hebben zelfs een dubbele bekerfinale geslikt. Dan is het zuur dat een andere club volledig schijt heeft aan diezelfde regels en vindt dat alles met een symbolische boete vergeven moet worden.
L1nt schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 08:47:
Het feit dat ze nu opeens allemaal met halfslachtige "handreikingen" komen zegt meer dan genoeg. Dat Bert van O. nu opeens nog met zogenaamde dirt moet komen zegt nog veel meer.

De clubs hadden gisteren 1 standpunt moeten innemen en dat was het onmiddellijke vertrek van deze prutser eisen.
Het enige wat het zegt is dat zowel de clubs als de KNVB het gevoel laten meewegen en het zonde vinden dat een club als FC Twente verdwijnt en dat er aan hun kant alles wordt gedaan om de club te redden. Het enige antwoord van FC Twente is een middelvinger en wijsvingers naar anderen dus achteraf kan je wel zeggen dat van Oostveen en co een fout hebben gemaakt door FC Twente zoveel kansen te geven.

Overigens, dit doet me denken aan een oude post van jou. Ik zei dat FC Twente ook had gelogen toen ze de garantstelling van de gemeente kregen, omdat ze toen zeiden dat ze 2 jaar in de Eerstedivisie zouden overleven, en nu zeggen dat degradatie een faillissement betekent.
L1nt schreef op zondag 22 mei 2016 @ 15:56:
Ik snap dat de gemiddelde supporter van andere clubs niet de moeite nemen om zich daadwerkelijk in de materie te verdiepen maar sommigen hier zouden dat eens moeten doen voor ze onzin verkopen.

Die bovenstaande berekening is op basis van een sportieve, reguliere en vooral legale degradatie. Door de onrechtmatige ter plekke verzonnen constructie van de KNVB is Twente een opeens een nieuwe profclub waardoor het alle punten tbv de tv-gelden verliest. Dit kost de club miljoenen op jaarbasis en daardoor is een degradatie opeens niet meer fatsoenlijk op te vangen.
'FC Twente is zich in de vingers aan het snijden'

Bert van Oostveen betreurt het feit dat FC Twente de aangeboden geste van de Eredivisie CV niet met beide handen heeft aangepakt. De Tukkers kregen tijdens de jaarlijkse vergadering betaald voetbal van de KNVB in Zeist van de andere clubs de mogelijkheid om qua mediageld gebruik te blijven maken van de status van een eredivisieclub. […]
Het wordt gewoon zo zachtjes aan duidelijk dat qua mentaliteit bij FC Twente niks veranderd is.

[ Voor 4% gewijzigd door ph4ge op 25-05-2016 09:07 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Peter Bosz, goede trainer maar of ie geschikt is voor Ajax? Hij laat zijn ploegen aantrekkelijk en herkenbaar voetballen, dat heeft Ajax natuurlijk wel heel lang gemist. De Boer is een resultaattrainer. Die past eigenlijk beter bij pakweg PSV, daar zou ie op handen worden gedragen na 4 schalen in 6 jaar. Ik vind het een toptrainer in wording. Ik zou hem heel graag bij Oranje zien, daar loopt immers de slechtste NLse bondscoach aller tijden.

Wat een raar voetbaljaar sowieso. Als PSVer ben ik blij met de CL campagne en de gunstige ontknoping van de Eredivisie.

Maar ik baal van de degradatie van Twente, leuk dat alle moraalridders weer uit hun holen komen maar alle clubs houden er dubieuze praktijken op na. Creatief boekhouden is de standaard, niet de uitzondering. Ook bij hun club. Maar het wijst veel lekkerder naar een ander. Dat men het bij Twente wel behoorlijk bont heeft gemaakt, lijkt me wel duidelijk.

Dieptepunt van het jaar was het overlijden van Cruijff. WAT een verlies voor het NLs voetbal. Dramatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:49

Superkiwi

Hoi doei

Lekkerboeie86 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 08:47:
[...]
Uhm neej. Ajax is een grote club met goed gevulde prijzenkast. Daar hoort een grote aanhang bij die een 12e man kan vormen. De link met Vitesse zie ik niet.
De Arena zat elke wedstrijd goed vol, daarom snapte ik jouw opmerking niet ;)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:35
Kijk je wel hele wedstrijden van Ajax dan? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sup4rdurt
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 14:17
'FC Twente is zich in de vingers aan het snijden'

Bert van Oostveen betreurt het feit dat FC Twente de aangeboden geste van de Eredivisie CV niet met beide handen heeft aangepakt. De Tukkers kregen tijdens de jaarlijkse vergadering betaald voetbal van de KNVB in Zeist van de andere clubs de mogelijkheid om qua mediageld gebruik te blijven maken van de status van een eredivisieclub. […]
Als ik dit soort dingen lees begrijp ik de woede van de JL clubs wel ja; is toch geen eerlijke concurrentie dan?

Why waste time say lot word when few word do trick? | Tweakblog: durt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Dat zou dan gedaan worden om de club in leven te houden, het is niet zo dat ze ineens meer transfers kunnen doen oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chckdsk! schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 09:23:
[...]

Als ik dit soort dingen lees begrijp ik de woede van de JL clubs wel ja; is toch geen eerlijke concurrentie dan?
Het was ook de bedoeling was dat TWEE clubs zouden kunnen promoveren uit de JL.

Maar ja, in wezen haal je de JL voor komend seizoen dan wel onderuit, dat voldoet niet meer aan de wetten van de topsport wat mij betreft.

Er zijn dan ook alleen maar verliezers. Ik ben voorstander van een andere straf, ze hebben nu al voor een unieke constructie gekozen die niet volgens het boekje gaat (niet beschreven is), dan hadden ze ook voor een andere constructie kunnen kiezen. Er zijn legio mogelijkheden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

ph4ge schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 09:03:
[...]
Het verschil is dat die clubs wel gelijk openkaart speelde en strak de regels en afspraken volgde op het moment dat het mis ging. Toen het bij Twente mis ging kochten ze doodleuk gewoon spelers die ze helemaal niet mochten kopen en namen ze de boete voor lief en deden ze nog veel meer wat het daglicht niet kon verdragen.

Feyenoord heeft natuurlijk ook een shit periode meegemaakt maar het uiteindelijk wel zelf weer opgelost, in volledige samenwerking met de KNVB. Ze hebben zelfs een dubbele bekerfinale geslikt. Dan is het zuur dat een andere club volledig schijt heeft aan diezelfde regels en vindt dat alles met een symbolische boete vergeven moet worden.

[...]
Het enige wat het zegt is dat zowel de clubs als de KNVB het gevoel laten meewegen en het zonde vinden dat een club als FC Twente verdwijnt en dat er aan hun kant alles wordt gedaan om de club te redden. Het enige antwoord van FC Twente is een middelvinger en wijsvingers naar anderen dus achteraf kan je wel zeggen dat van Oostveen en co een fout hebben gemaakt door FC Twente zoveel kansen te geven.

Overigens, dit doet me denken aan een oude post van jou. Ik zei dat FC Twente ook had gelogen toen ze de garantstelling van de gemeente kregen, omdat ze toen zeiden dat ze 2 jaar in de Eerstedivisie zouden overleven, en nu zeggen dat degradatie een faillissement betekent.

[...]

[...]
Het wordt gewoon zo zachtjes aan duidelijk dat qua mentaliteit bij FC Twente niks veranderd is.
Bert van O. is bezig met een grote persoonlijke vete tegen Twente. Niet meer en niet minder. 15 december zijn er eisen gesteld. Toen bleek dat we daar nog wel eens aan gingen voldoen werd ergens in april een extra eis neer gelegd dat er een extra garantie moest zijn van 12 miljoen. Ook hier is aan voldaan. Twente is zelfs bereid geweest de andere clubs te compenseren.
Vervolgens wringt de LC, die zogenaamd onafhankelijk is, zich in onmogelijke bochten om de licentie toch af te nemen en, zonder dat er ooit een aanvraag is geweest voor een licentie, een nieuwe toe te kennen.

En gisteren konden de clubs en de KNVB opeens de LC overrulen door met allerlei voorstellen te komen.

En zoals ik je al eerder heb proberen uit te leggen. Twente kon 2 jaar JL overleven mits ze sportief degradeerden. Door deze illegale truk van de LC vervalt de licentie en dus ook alle tv-gelden. Dat veranderd alles.
Gisteren kon men opeens wel het tv-geld behouden maar waarschijnlijk heeft de club nog een goede troef achter de hand.

Ik hoop dat football leaks snel gaat lekken over de rest van Nederland. Een grote groep supporters en bestuurders hebben nu al lading boter op hun kop.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
L1nt schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 09:43:
Ik hoop dat football leaks snel gaat lekken over de rest van Nederland. Een grote groep supporters en bestuurders hebben nu al lading boter op hun kop.
Dus lang verhaal kort gemaakt, het enige wat jij FC Twente kwalijk neemt is dat ze keer op keer op keer gepakt zijn en de rest niet? _/-\o_

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-07 13:15
ph4ge schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 09:45:
[...]

Dus lang verhaal kort gemaakt, het enige wat jij FC Twente kwalijk neemt is dat ze keer op keer op keer gepakt zijn en de rest niet? _/-\o_
Misschien valt er over de rest wel helemaal niks te lekken, en hebben ze de enigste gepakt. 8)

PSN: Alvanosa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

ph4ge schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 09:45:
[...]

Dat wil jij er graag van maken.

Ik neem het de oud bestuurders zeer kwalijk dat zij er zo'n puinhoop van hebben gemaakt.

Ik neem het Bert van O. echter zeer kwalijk dat hij zijn frustraties ten opzichte van Munsterman nu botviert op het huidige FC Twente. Twente is gevraagd het verleden achter zich te laten maar Bert van O. is hier zelf niet toe in staat.

Ik neem het ook de andere clubs kwalijk dat ze zich nu opstellen als stelletje lijkenprikkers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ph4ge
L1nt schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 09:49:
Dat wil jij er graag van maken.

Ik neem het de oud bestuurders zeer kwalijk dat zij er zo'n puinhoop van hebben gemaakt.

Ik neem het Bert van O. echter zeer kwalijk dat hij zijn frustraties ten opzichte van Munsterman nu botviert op het huidige FC Twente. Twente is gevraagd het verleden achter zich te laten maar Bert van O. is hier zelf niet toe in staat.

Ik neem het ook de andere clubs kwalijk dat ze zich nu opstellen als stelletje lijkenprikkers.
Als dat zo was dan zou de licentie toch gewoon al lang en breed ingetrokken zijn, en zouden de KNVB en de clubs toch niet allerlei handreikingen doen? Uit jouw reacties komt telkens naar voren dat je de handreikingen niet vindt kunnen. Het lijkt erop alsof je boos bent dat ze flexibel zijn in de regels in het voordeel van FC Twente. Lees de beslissing van de licentiecommissie nog eens na en je ziet gewoon dat er ook na 15 december nog van alles is gebeurd wat niet mag.

Zwart-wit gezegd heeft FC Twente geen licentie meer en hadden ze die eigenlijk al een half jaar kwijt moeten zijn. Ik snap niet hoe jij als FC Twente fan boos kan zijn dat heel de voetbalwereld niet zo principieel is en een poging doet om toch FC Twente te redden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
[...]

Twente is gevraagd het verleden achter zich te laten maar Bert van O. is hier zelf niet toe in staat.
Wow, dus zo werkt de wereld tegenwoordig, je mag de boel besodemieteren, maar ach er is nu toch een nieuw bestuur dus alles is weer goed 8)7 :F

Ik denk dat steeds meer mensen minder sympathie voor de Tukkers gaan hebben als ze zo hun kop in het zand blijven steken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:51
[...]

Het is kut voor de supporters, maar wat jij stelt kan natuurlijk niet. Volkswagen heeft diverse nieuwe managers sinds dieselgate. Moeten de overheden en particulieren dan nu ook maar alle zaken tegen het bedrijf laten vallen, want er zit toch een nieuw bestuur? Of de Rabobank met die rente-fraude: "Alle verantwoordelijken zijn eruit, dus laat die boetes maar zitten joh!"

Als de KNVB dit op zijn beloop laat, mag wat mij betreft Nijland direct via allerlei vage constructies FC Groningen richting een toppositie helpen, misschien zelfs kampioenschap (ja, ik weet dat Twente pas na het kampioenschap de problemen over zichzelf begon af te roepen). Om vervolgens bij/rond het uitlekken van de belastende stukken opstappen, nieuwe bestuurtje en hoppa.. opnieuw beginnen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
ph4ge schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 09:56:
[...]

Zwart-wit gezegd heeft FC Twente geen licentie meer en hadden ze die eigenlijk al een half jaar kwijt moeten zijn. Ik snap niet hoe jij als FC Twente fan boos kan zijn dat heel de voetbalwereld niet zo principieel is en een poging doet om toch FC Twente te redden.
Dit. De commissie vond een boete veel te makkelijk en licht, wilde eigenlijk de licentie intrekken. Van Oostveen heeft in overleg vervolgens de huidige constructie bedacht om Twente te behouden voor het betaald voetbal.
Om dan te zeggen dat Van Oostveen rancuneus is en Twente kapot wil maken, dan heb je niet goed opgelet de laatste twee weken.

Zonder Van Oostveen had Twente nu 6e klasse zaterdag Enschede-West gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Dat heeft de commissie toch zelf bedacht? Die gaan notabene over de licenties.
Maar met zo'n constructie had je ook wel voor de boete, de te lichte straf, in plaats van het intrekken van de licentie, de te zware straf, met wat aanvullends kunnen komen om het toch te verzwaren. Want zo open ter interpretatie ligt het nu wel.
Van Oostveen doet er juist alles aan om er een snel eind aan te maken, dat is wel duidelijk geworden de afgelopen weken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 14:42
Prosac schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 10:00:
[...]
Dit. De commissie vond een boete veel te makkelijk en licht, wilde eigenlijk de licentie intrekken. Van Oostveen heeft in overleg vervolgens de huidige constructie bedacht om Twente te behouden voor het betaald voetbal.
Om dan te zeggen dat Van Oostveen rancuneus is en Twente kapot wil maken, dan heb je niet goed opgelet de laatste twee weken.
In Twente zijn ze van mening dat Twente zo helemaal niet behouden wordt voor het voetbal. Of je nu failliet gaat met of zonder licentie, dat maakt weinig uit. Je kunt moeilijk van FC Twente verlangen dat ze blij zijn dat ze met licentie failliet gaan.
Sportief gezien kan ik als supporter best leven met terugplaatsing naar de Jupiler League. Een andere oplossing is misschien om Twente met 15 of 20 punten aftrel te laten starten in de Eredivisie (KNVB is toch al buiten de regels om aan het bewegen). Als Twente dan het jaar er op degradeert heeft men daar een jaar langer op kunnen anticiperen.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
T-MOB schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 10:14:
In Twente zijn ze van mening dat Twente zo helemaal niet behouden wordt voor het voetbal. Of je nu failliet gaat met of zonder licentie, dat maakt weinig uit. Je kunt moeilijk van FC Twente verlangen dat ze blij zijn dat ze met licentie failliet gaan.
Sportief gezien kan ik als supporter best leven met terugplaatsing naar de Jupiler League. Een andere oplossing is misschien om Twente met 15 of 20 punten aftrel te laten starten in de Eredivisie (KNVB is toch al buiten de regels om aan het bewegen). Als Twente dan het jaar er op degradeert heeft men daar een jaar langer op kunnen anticiperen.
Degradatie is het hele seizoen een reële optie geweest, en toen er geld bij de Gemeenschap opgehaald moest worden werd er al beloofd dat FC Twente 2 jaar in de Eerstedivisie zou kunnen overleven. Nu is er ook nog extra geld via TV rechten en een extra promotieplaats toegezegd. Ze hadden waarschijnlijk beter hun energie en geld kunnen stoppen in het voorbereiden op die situatie dan de kont tegen de kribbe gooien. Als er nu al zoveel wordt gedaan door de KNVB en de andere clubs om FC Twente te behouden dan zou er waarschijnlijk nog wel meer mogelijk zijn als FC Twente zich eindelijk eens schuldbewust en constructief opstelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
Dat begrijp ik, maar Twente heeft (zeker de eerste seizoenshelft) toch tijdenlang in de gevarenzone gezeten. Lijkt mij dat er toen ook al geanticipeerd werd op een mogelijke degradatie. Verder kwamen er uit Twente indertijd ook wel een berichten dat Twente prima een X-aantal seizoenen kon overleven in de Jupiler League. Wat is er intussen veranderd dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-09 11:15
Ik verwacht dat hij de kerst niet haalt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Wie? Bosz, Twente, of Van Oostveen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
dutchgio schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 10:31:
Wie? Bosz, Twente, of Van Oostveen? :+
Ik denk: Bosz
Ik hoop: Van Oostveen ( moest al lang zijn opgebokt na het debacle met Oranje )

Voor Twente vind ik het vooral zuur voor de supporters. Ik zie nu gebeuren dat ze de proflicentie in moeten leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
ph4ge schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 10:22:
[...]
Degradatie is het hele seizoen een reële optie geweest, en toen er geld bij de Gemeenschap opgehaald moest worden werd er al beloofd dat FC Twente 2 jaar in de Eerstedivisie zou kunnen overleven. Nu is er ook nog extra geld via TV rechten en een extra promotieplaats toegezegd. Ze hadden waarschijnlijk beter hun energie en geld kunnen stoppen in het voorbereiden op die situatie dan de kont tegen de kribbe gooien. Als er nu al zoveel wordt gedaan door de KNVB en de andere clubs om FC Twente te behouden dan zou er waarschijnlijk nog wel meer mogelijk zijn als FC Twente zich eindelijk eens schuldbewust en constructief opstelt.
In de laatste periode, waarin er overeenstemming moest komen met crediteuren en er 12 miljoen aan garantstellingen moest worden geregeld was Twente al veilig gespeeld. Dat TV-geld zou er dan natuurlijk sowieso "gewoon" blijven. Men ging er hier van uit dat wanneer men aan de voorwaarden van de voorwaardelijke intrekking zou voldoen dat het daarmee af was.

Of Twente het in de huidige situatie zou kunnen redden in Jupiler League kunnen wij hier niet beoordelen. Ik zou ook verwachten dat het geen problemen zou hoeven opleveren. Maar het bestuur dat wel inzicht heeft in de lopende afspraken en verplichtingen claimt dat het tot faillissement zal leiden. Als dat je realiteit is dan kun je deze straf niet accepteren, ook al zou je hem er moreel of sportief acceptabel vinden.

Weet iemand trouwens wat er gebeurt met de UEFA-punten van FC Twente wanneer de club verdwijnt? Blijven die bij Nederland horen of verliezen we dan nog meer plekken voor Europees voetbal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
T-MOB schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 10:41:
[...]

Weet iemand trouwens wat er gebeurt met de UEFA-punten van FC Twente wanneer de club verdwijnt? Blijven die bij Nederland horen of verliezen we dan nog meer plekken voor Europees voetbal?
Bedenk eens wat het meest logisch is... he, dat blijkt ook nog eens het antwoord te zijn.... :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
[...]
Of Twente het in de huidige situatie zou kunnen redden in Jupiler League kunnen wij hier niet beoordelen. Ik zou ook verwachten dat het geen problemen zou hoeven opleveren. Maar het bestuur dat wel inzicht heeft in de lopende afspraken en verplichtingen claimt dat het tot faillissement zal leiden.
Oh, als het bestuur van Twente het zegt dan zal het vast kloppen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Gaius schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 10:45:
Oh, als het bestuur van Twente het zegt dan zal het vast kloppen. :D
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
  • Laatst online: 04-07 13:15
[...]

In de laatste periode, waarin er overeenstemming moest komen met crediteuren en er 12 miljoen aan garantstellingen moest worden geregeld was Twente al veilig gespeeld. Dat TV-geld zou er dan natuurlijk sowieso "gewoon" blijven. Men ging er hier van uit dat wanneer men aan de voorwaarden van de voorwaardelijke intrekking zou voldoen dat het daarmee af was.

Of Twente het in de huidige situatie zou kunnen redden in Jupiler League kunnen wij hier niet beoordelen. Ik zou ook verwachten dat het geen problemen zou hoeven opleveren. Maar het bestuur dat wel inzicht heeft in de lopende afspraken en verplichtingen claimt dat het tot faillissement zal leiden. Als dat je realiteit is dan kun je deze straf niet accepteren, ook al zou je hem er moreel of sportief acceptabel vinden.

De clubs wouden Twente zelfs tegemoet komen met de TV-gelden, maar dit wil twente niet daarnaast is er ook nog eens het volgende voorgekomen:
Tegelijkertijd stuitte de commissie de afgelopen maanden op nog meer belastende informatie. Als die informatie in december 2015 bekend was, had de commissie de licentie per direct en onvoorwaardelijk ingetrokken
Bron

Ik snap echt totaal niet waar Twente momenteel mee bezig is, ze mogen al van geluk spreken dat de andere info niet in december bekend was.

PSN: Alvanosa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
L1nt schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 09:43:
[...]
Bert van O. is bezig met een grote persoonlijke vete tegen Twente. Niet meer en niet minder.
Grappig want dat hoor ik bij elke club deze beschuldiging ;-) Bij Feyenoord hoor ik alleen maar dat hij Feyenoord probeert kapot te maken, Bij PSV hoor je dat hij er alles aan doet om Ajax kampioen te maken en bij Ajax hoor je alleen maar dat de KNVB anti Ajax is ...... Ga nu maar een bij de Graafschap vragen wat ze van de KNVB vinden en met name over Bertje.

Tja wat is er nu van waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nocalimero
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:41
rikoos schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 10:52:
[...]

Grappig want dat hoor ik bij elke club deze beschuldiging ;-) Bij Feyenoord hoor ik alleen maar dat hij Feyenoord probeert kapot te maken, Bij PSV hoor je dat hij er alles aan doet om Ajax kampioen te maken en bij Ajax hoor je alleen maar dat de KNVB anti Ajax is ...... Ga nu maar een bij de Graafschap vragen wat ze van de KNVB vinden en met name over Bertje.

Tja wat is er nu van waar?
Misschien is Bert van Oostveen gewoon niet zo'n heel goede bestuurder ...

Het hele gebeuren rondom Twente, de timing van het voorgenomen besluit van de Licentie Commissie, de toetsing van het besluit door de Spelersraad (met spelers die belang bij een bepaalde uitslag hebben!) en alle onzekerheid rondom wel of geen degradatie van De Graafschap getuigt in ieder geval niet van leiderschap, toch?

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
Daar heb je ook helemaal gelijk in maar zoals je nu zegt, het is geen persoonlijke vete richting één club maar gewoon onvermogen. Ik moet er wel om lachen dat elke supporter van een club net doet alsof zij alleen de hoorn van de KNVB over zich heen krijgen, dat klopt dus niet ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

rikoos schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 11:01:
Daar heb je ook helemaal gelijk in maar zoals je nu zegt, het is geen persoonlijke vete richting één club maar gewoon onvermogen. Ik moet er wel om lachen dat elke supporter van een club net doet alsof zij alleen de hoorn van de KNVB over zich heen krijgen, dat klopt dus niet ;-)
Toorn of hoon? :P

Je bedoelt vast niet een cornucopia (Hoorn des overvloeds). :+

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:53
Zo, de licentiecommissie heeft ook gehakt gemaakt van hét twente excuus.
Ze wisten dus dondersgoed dat voldoen aan de voorwaarden geen garantie was voor het behoud van de licentie. Op vi.nl een leuk stukje hierover.

Het lijkt erop dat ze nu puur di rechtszaak doen om iedereen eens lekker te zieken voordat ze failliet gaan..... Typisch twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vlassie1980
http://www.voetbalzone.nl/inbeeld.asp?uid=278839#1

Kan je zien hoeveel schuld de Spaanse clubs hebben. Lichtelijk oneerlijke concurrentie anyone? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Je zou haast denken dat ze daar ook eens wat licenties moeten intrekken, maar dan blijft er geen voetbal meer over in Spanje. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Along with clubs like Athletic Club Bilbao and Granada, Villarreal are thought to be one of very few clubs in Spanish football who are without any debts, whilst also maintaining a philosophy of resisting the urge to spend beyond their means, by financing large expenditures externally.
Volgens voetbalzone respectievelijk: 43,4 65,5 en 32,1. Bij de Europa League ook nog een paar keer voorbij horen komen dat Villareal geen schulden had ...

Real staat er ook op voor 615 miljoen en dat klopt ook al voor "geen kant" :+

[ Voor 10% gewijzigd door apis29 op 25-05-2016 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik snap er niet veel meer van.. Clubs hier in NL mogen (gelukkig) geen schulden hebben, in het buitenland mag dit wel allemaal. De top clubs in PL, La Liga .. het is echt belachelijk. :X
Verbaasd mij ook waarom de UEFA die dan wel beschermen, misschien vriendjespolitiek? :+

Het is jammer dat Twente degradeert, maar dat had al veel eerder moeten gebeuren.
Snap nog steeds niet dat de KNVB en die commissie niet worden aangepakt voor het laat reageren en zorgen voor paniek bij clubs.

Verder lijkt mij de GS niet echt een hele leuke club om erbij te hebben, wat ik overal zo lees. :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Omdat ze daar wel omzet draaien ;). En zoals al vaak genoeg voorbij is gekomen: zolang je van een lening je afbetaling netjes blijft voldoen is er niks aan de hand en kan je waarschijnlijk ook nog eens wat bij de belasting afschrijven.

Ah, deze had ik laatst nog gelezen: http://www.catenaccio.nl/...voorbeeld-voor-elke-club/
Het feit waar de gemiddelde Nederlandse voetbalfan continu aan voorbij gaat, mag inmiddels duidelijk zijn. Het maken van schulden is geen probleem – en soms zelfs aan te raden – als de investeringen die je met geleend geld doet meer geld opbrengen dan de leningen je kosten.
Netto schuld van Real zou volgens dit artikel zo'n €92 miljoen moeten zijn

Hier nog wat over afgelopen seizoen: http://www.mundodeportivo...-8-millones-de-euros.html
Netto schuld €96 miljoen (gestegen van €72), omzet van €661 miljoen en een netto winst over 2014/15 van €42 miljoen.

[ Voor 50% gewijzigd door apis29 op 25-05-2016 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:24

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Lekkerboeie86 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 07:47:
Ik verwacht dat hij best leuk transferbudget gaat krijgen.
Dat zou mij enorm verbazen. Waarom loopt De Boer al vijf jaar te klagen dat hij praktisch niets mag spenderen en zou Bosz nu ineens een leuke som mogen uitgeven?

Dat zou betekenen dat De Boer al die jaren zelf de hand op de knip heeft gehouden en ten onrechte de club daarvan de schuld heeft gegeven. Of verwacht je dat Bosz dit bedongen heeft in het contract?
dutchgio schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 09:27:
Dat zou dan gedaan worden om de club in leven te houden, het is niet zo dat ze ineens meer transfers kunnen doen oid.
Hoe ga je dat dan uitleggen aan de JL clubs die de afgelopen jaren failliet zijn gegaan?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Misschien dat er na 2 keer geen kampioen wat ruimte ontstaat, maar doorgaans is het behoorlijk 'hand op de knip' bij Ajax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Leuk om achteraf nog iets over te lezen:

AD-2016-05-25

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
Ramzzz schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 11:06:
[...]

Toorn of hoon? :P

Je bedoelt vast niet een cornucopia (Hoorn des overvloeds). :+
Sorry 8)7 _/-\o_ >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Ramzzz schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 14:23:
Leuk om achteraf nog iets over te lezen:

[afbeelding]
Ik mis alleen nog dat "onterechte" beslissingen later in de competitie een grotere impact hebben dan eerder in de competitie :+ :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
HollowGamer schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 12:44:
Ik snap er niet veel meer van.. Clubs hier in NL mogen (gelukkig) geen schulden hebben, in het buitenland mag dit wel allemaal. De top clubs in PL, La Liga .. het is echt belachelijk. :X
Verbaasd mij ook waarom de UEFA die dan wel beschermen, misschien vriendjespolitiek? :+

Het is jammer dat Twente degradeert, maar dat had al veel eerder moeten gebeuren.
Snap nog steeds niet dat de KNVB en die commissie niet worden aangepakt voor het laat reageren en zorgen voor paniek bij clubs.

Verder lijkt mij de GS niet echt een hele leuke club om erbij te hebben, wat ik overal zo lees. :/
Je moet het net zo ziens als dat jij een huis koopt. Je neemt een hypotheek (schuld) met als onderpand je huis. Als je falliet gaat om het zo maar te zeggen kan jij je huis verkopen en los jij je schuld af. Bij die clubs werkt dat ook zo (even los van inkomensgaranties, omzet/winst etc). Als ze al hun spelers, station, materiaal etc verkopen dan wordt die schuld (deels) afgelost. Dit is de garantie zeg maar. Waarom dit in NL niet mag/kan etc weet ik ook niet. Wel apart dat hier een scheve constructie wordt gehanteerd indien dit zo is al ben ik wel meer een voorstander van het Nederlandse idee. Voornamelijk omdat ik het persoonlijk zwaar onzin vind dat er zo gigantisch veel geld in een sport wordt gestoken. Maarja, vraag en aanbod he.

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
thewizard2006 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 14:41:
[...]

Je moet het net zo ziens als dat jij een huis koopt. Je neemt een hypotheek (schuld) met als onderpand je huis. Als je falliet gaat om het zo maar te zeggen kan jij je huis verkopen en los jij je schuld af. Bij die clubs werkt dat ook zo (even los van inkomensgaranties, omzet/winst etc). Als ze al hun spelers, station, materiaal etc verkopen dan wordt die schuld (deels) afgelost. Dit is de garantie zeg maar. Waarom dit in NL niet mag/kan etc weet ik ook niet. Wel apart dat hier een scheve constructie wordt gehanteerd indien dit zo is al ben ik wel meer een voorstander van het Nederlandse idee. Voornamelijk omdat ik het persoonlijk zwaar onzin vind dat er zo gigantisch veel geld in een sport wordt gestoken. Maarja, vraag en aanbod he.
Moeten je spelers alleen wel je eigen volledige eigendom zijn en niet (deels) van een derde partij ;) ;)
en je stadion niet van een gemeente bijvoorbeeld. Anders blijft er niet bar veel over :)

[ Voor 4% gewijzigd door Martinusz op 25-05-2016 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
martinusz schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 14:43:
[...]

Moeten je spelers alleen wel je eigen volledige eigendom zijn en niet (deels) van een derde partij ;) ;)
Ook spelers die deels eigendom zijn zijn geld waard. Maar afgezien daarvan is er natuurlijk nog veel meer wat mee werkt aan een borg/garantiestelling zoals alle trainingscomplexen, shirt verkopen, merk rechten, tv gelden etc Dit kan allemaal verkocht worden en daarmee kan je de schulden aflossen. Of anders gezegd daarom mogen deze clubs die schulden hebben omdat de banken/verstrekkers deze bedragen kunnen vorderen als de nood aan de man komt. En tja, zoals gezegd is dat redelijk vergelijkbaar met de manier hoe jij en ik een huis kunnen lenen maar ook hoe heel veel "normale" bedrijven kunnen werken (voor een tijdje).

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:10
martinusz schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 14:43:
[...]

en je stadion niet van een gemeente bijvoorbeeld. Anders blijft er niet bar veel over :)
Is dat tegenwoordig niet verboden? Dat een speler gedeeld eigendom is van 2 of meer partijen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Ja, dat mag niet meer. Bestaande constructies zijn er echter nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
Wellicht omdat er met schulden op zich weinig mis is. Naar mijn weten mogen clubs in Nederland ook gewoon schulden hebben. Er zijn ook clubs met schulden en die kunnen toch echt hun licentie behouden. Je schulden moeten alleen wel in verhouding staan met je bezittingen. Daarin is de KNVB wellicht wat kritischer in dan andere bonden (dat weet ik niet), maar daar lijkt me op zich niet veel mis mee. Het houdt in elk geval de clubs gezonder en meer levensvatbaar.

Twente is ook haar licentie niet kwijt, omdat ze schulden hebben, maar omdat ze zich herhaaldelijk niet aan de regels hebben gehouden.
Het moment is nooit goed. En eerder was er blijkbaar niet voldoende aanleiding voor een onvoorwaardelijke intrekking van de licentie. Er zijn in een seizoen een aantal toetsingsmomenten, bij de voorlaatste had Twente nog een kans en was de licentie voorwaardelijk ingetrokken. In de tijd die daarna volgde, bleek Twente nog meer misstappen te hebben begaan en werd de licentie na de laatste toetsing logischerwijs definitief ingetrokken. Dan bevond het aanbieden van een nieuwe licentie wellicht zich wellicht in een grijs gebied, maar binnen de grenzen van redelijkheid en billijkheid een sympathiek gebaar dat ze gewoon met beide handen aan hadden moeten pakken. Na het laatste toetsingsmoment kon Twente formeel geen nieuwe licentie aanvragen. Met deze handreiking heeft Twente nog de mogelijkheid betaald voetbal te kunnen spelen. Dat Twente met deze handreiking van mening is, dat ze dan failliet gaan, zegt meer over het draagvlak van de club. Wanneer het draagvlak en de regiofunctie inderdaad zo groot is als rond Twente altijd beweerd wordt, moeten ze makkelijk Jupiler League kunnen spelen.

Dat andere clubs nu ook in paniek raken, is ook een zwaktebod. De eredivisieclubs die nacompetitie speelden hadden sowieso alles in eigen handen om zich te kunnen behouden voor de eredivisie, ze hadden 'slechts' de play-offs hoeven winnen. Dat is in het geval van De Graafschap niet gelukt, maar ze hebben nu mogelijk/waarschijnlijk toch nog een kans om zich te handhaven. Wanneer het na de nacompetitie bekend was geworden, was de situatie weinig anders.

Met betrekking tot de strijd om het kampioenschap, is het naar mijn idee ook het beste dat de beslissing pas na de competitie bekend is geworden.

Dat de Jupiler League clubs kritisch zijn, vind ik nog enigszins begrijpelijk, maar ik denk dat ze niet zo heel veel te vrezen hebben. Om het hoofd boven water te houden, zal Twente flink in het spelersbudget moeten snijden en dat je ook niet zo maar kampioen in de Jupiler League wordt, heeft NAC dit seizoen wel laten zien.
GS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
Twente degraderen is uberhaubt geen oplossing.

Die club speelt niet op Jupiler League niveau. Daarin laten spelen is oneerlijk naar de cubs in de JL toe. Twente wint met 3 vingers in de neus het kampioenschap daar. Dat zou ook gewoon een farce zijn.

Twente is ook niet een club die je wilt laten verdwijnen, ze hebben hun sporen best wel verdiend in de Eredivisie. Van mij mogen ze wel een kans om alles weer recht te zetten nu. Gooi er nog een boete tegenaan en klaar ermee.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:28

Rhapsody

In Metal We Trust

Devian schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 18:45:

Die club speelt niet op Jupiler League niveau. Daarin laten spelen is oneerlijk naar de cubs in de JL toe. Twente wint met 3 vingers in de neus het kampioenschap daar. Dat zou ook gewoon een farce zijn.

Twente is ook niet een club die je wilt laten verdwijnen, ze hebben hun sporen best wel verdiend in de Eredivisie. Van mij mogen ze wel een kans om alles weer recht te zetten nu. Gooi er nog een boete tegenaan en klaar ermee.
Als Twente degradeert zullen er toch wel een aantal spelers vertrekken. Ziyech wil sowieso weg. En dan is Twente wel een stuk zwakker hoor.

De details en de waarheid in de hele kwestie weet ik niet. Maar als Twente willens en wetens de boel heeft bedonderd mogen ze nu op de blaren zitten.

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef

Degradatie of nacompetitie was afgelopen seizoen voor Twente geen geheel onreëel scenario. Uiteindelijk hebben ze, met name te danken aan Ziyech, de nacompetitie kunnen ontlopen. Zonder Ziyech - en een verdere noodzakelijke leegloop van de club - staat er geen eredivisiewaardige ploeg meer en zeker geen ploeg die met drie vingers in de neus het kampioenschap pakt.
Nog een boete tegenaan? Dat is een vrijbrief voor alle andere clubs om je op een vergelijkbaar schandalige manier te misdragen! Daarnaast zijn er in het verleden een hoop andere clubs geweest die hun sporen meer dan verdiend hadden, maar vanwege mismanagement of te weinig draagvlak zijn verdwenen. Zo gaat dat, in sommige gevallen, helaas. De wijze waarop Twente zich echter heeft misdragen, is in Nederland uniek. Dat ze ondanks dat toch nog een kans krijgen om alles weer recht te zetten, is dat ook, maar dat hebben ze waarschijnlijk slechts te danken omdat ze zo'n 'grote' club zijn. Twente kan beter even pas op de plaats nemen en de gulle handreikingen maar bijzonder dankbaar accepteren. Niet? Probeer het dan lekker bij de amateurs of wellicht kunnen ze een licentie in Duitsland krijgen... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
lateef schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 19:10:
[...]

Degradatie of nacompetitie was afgelopen seizoen voor Twente geen geheel onreëel scenario. Uiteindelijk hebben ze, met name te danken aan Ziyech, de nacompetitie kunnen ontlopen. Zonder Ziyech - en een verdere noodzakelijke leegloop van de club - staat er geen eredivisiewaardige ploeg meer en zeker geen ploeg die met drie vingers in de neus het kampioenschap pakt.

[...]

Nog een boete tegenaan? Dat is een vrijbrief voor alle andere clubs om je op een vergelijkbaar schandalige manier te misdragen! Daarnaast zijn er in het verleden een hoop andere clubs geweest die hun sporen meer dan verdiend hadden, maar vanwege mismanagement of te weinig draagvlak zijn verdwenen. Zo gaat dat, in sommige gevallen, helaas. De wijze waarop Twente zich echter heeft misdragen, is in Nederland uniek. Dat ze ondanks dat toch nog een kans krijgen om alles weer recht te zetten, is dat ook, maar dat hebben ze waarschijnlijk slechts te danken omdat ze zo'n 'grote' club zijn. Twente kan beter even pas op de plaats nemen en de gulle handreikingen maar bijzonder dankbaar accepteren. Niet? Probeer het dan lekker bij de amateurs of wellicht kunnen ze een licentie in Duitsland krijgen... :+
Twente had afgelopen seizoen al puntenaftrek gehad, met die punten erbij zaten ze ruim boven de nacompetitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
Devian schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 19:20:
[...]
Twente had afgelopen seizoen al puntenaftrek gehad, met die punten erbij zaten ze ruim boven de nacompetitie.
Vooral alleen op de eerste zin reageren en de rest van mijn reactie negeren 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Hoorde net wat "harde kern" supporters van Ajax over Bosz op de radio. Die kwamen op dat er mensen met een Ajax hart aangesteld hadden moeten worden, zoals Jaap Stam :p Kort geheugen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
Haha. Dan had Johan Cruiff een Feyenoordhart.

Ik ben wel benieuwd naar Ajax onder Bosz. Eens kijken hoe snel het balletje-breed er uitgeslepen kan worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moedig van Bosz en Ajax maar een recept voor strubbelingen door de stammenstrijd die Ajax al vaker parten heeft gespeeld. Waarbij deze of gene ongetwijfeld zal gaan refereren aan het Feyenoord-verleden van Bosz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
lateef schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 19:24:
[...]

Vooral alleen op de eerste zin reageren en de rest van mijn reactie negeren 8)7
Waarom zou ik in vredesnaam op de rest moeten reageren? Mag toch zelf weten waar ik op reageer? 8)7

Ik had alleen over het punten stuk de behoefte om nog wat meer te zeggen. Ik snap wat je zegt en voel nergens de behoefte om een verdere reactie tegevn. Dat ik niet reageer op de rest wil niet zeggen dat ik het niet met je eens ben? Of dat ik niet begrijp wat je zegt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
Devian schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 19:58:
[...]
Mag toch zelf weten waar ik op reageer? 8)7
Ja hoor, moet je helemaal zelf weten, alleen in een discussie is het wel prettig om niet slechts te 'cherrypicken', iets wat je hier wel leek te doen. Zonder Ziyech en nog een aantal andere spelers die zeer hoogstwaarschijnlijk zullen vertrekken, zal Twente, die het dit seizoen al niet makkelijk had, echt geen selectie hebben die met drie vingers in de neus kampioen van de Jupiler League wordt. Je initiële aanname lijkt me dus op zijn minst voorbarig en daar ga je verder niet op in. Dat Twente dit seizoen genoeg punten had, kan iedereen zien. Daar hoefde je me echt niet op te attenderen, dat bevestigde ik zelfs al in mijn eerste reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Laatst online: 19:47
Een kleine troll, maar dit nieuws is beter voor Ajax dan het kampioenschap: http://www.fcupdate.nl/vo...ekenen-bij-middlesbrough/

Weg met die kwal.. Matige kerel die zich te goed voelt(?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Oud nieuws. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Maaaaaaar goed nieuws :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-09 08:14
Jammer.

Hij begon goed bij ajax.
Op een gegeven moment waren er zelf geruchten dat Barca hem wou.
nu komt hij nog geen training pilon voorbij :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
The soap continues:
Ondertussen komt naar buiten dat de CSR Twente steunt, en de straf om de licentie in te trekken te zwaar vindt. :)
Het is slechts een advies, niet bindend, maar opmerkelijk is het wel.
Het rommelt lekker verder zo...

[ Voor 27% gewijzigd door dutchgio op 26-05-2016 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:22
Jammer dat ie weg gaat. Had hoop dat ie zijn vorm weer zou vinden. Op 10 heeft hij nog goede wedstrijden gespeeld, Celtic thuis bijvoorbeeld.

Te goed voelt ie zich niet, waar dat idee vandaan komt? Zo komt ie ook niet over, hij is gedreven, wil soms te vaak/te graag iets laten zien omdat hij zo lang eruit is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:24

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
En scenario's als hier onder, speelt al heel lang.

https://www.ajaxlife.nl/u...bij-jong-ajax-ajautr-1516

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
PWM schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 19:32:
Hoorde net wat "harde kern" supporters van Ajax over Bosz op de radio. Die kwamen op dat er mensen met een Ajax hart aangesteld hadden moeten worden, zoals Jaap Stam :p Kort geheugen :+
Hoeveel jaar heeft hij eigenlijk echt gespeeld bij ajax?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

1 seizoen. Aan het begin van het tweede is hij gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

dutchgio schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 12:12:
The soap continues:
Ondertussen komt naar buiten dat de CSR Twente steunt, en de straf om de licentie in te trekken te zwaar vindt. :)
Nogal logische beslissing. Bert van O. en zijn kornuiten dachten mooi de CSR voor het karretje te spannen en die hebben er direct al voor bedankt bij monde van Hesp.

Ook ronduit schandalige keuze van de LC. Als de CSR de straf zou steunen konden ze mooi richting de CSR wijzen en als de CSR tegen stemt kunnen ze het advies negeren.

Ik heb maar 1 advies voor Bert van O.: ruim je bureau maar vast op. Dan kan het Nederlands voetbal eindelijk weer vooruit kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Laatst online: 18-09 08:25

Niku

Alagaesii

T-MOB schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 19:41:
Haha. Dan had Johan Cruiff een Feyenoordhart.

Ik ben wel benieuwd naar Ajax onder Bosz. Eens kijken hoe snel het balletje-breed er uitgeslepen uitgesloopt kan worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
JanW schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 12:13:
Jammer dat ie weg gaat. Had hoop dat ie zijn vorm weer zou vinden. Op 10 heeft hij nog goede wedstrijden gespeeld, Celtic thuis bijvoorbeeld.

Te goed voelt ie zich niet, waar dat idee vandaan komt? Zo komt ie ook niet over, hij is gedreven, wil soms te vaak/te graag iets laten zien omdat hij zo lang eruit is geweest.
Instelling heeft 'ie al niet, het is leuk als je mooi begint maar je zult het vast moeten houden. Als je de kans krijgt om je minuten te maken in het tweede, dan is dat met een reden (redenen). Als hij zich volwassen vindt moet hij het al niet zo oplossen. Maar goed, ik ken daarnaast de situatie niet. Ik vind het pas oneerlijk als je constant 200% geeft en niemand kijkt naar je om. Dat eerste betwijfel ik al. Younes is vele malen beter, want hij zal alleen maar gaan groeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
PWM schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 19:32:
toch wel knap dat ze nog van die tokkies hebben kunnen vinden... ik kan vrij weinig mensen vinden die echt tegen Bosz zijn.... wel mensen die zeggen "ik had liever een ander gehad", maar die vullen dat meestal aan met "maar we geven hem een kans"...
ik ben allang blij dat het niet Stam of Vd Brom is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

L1nt schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 12:43:
[...]

Nogal logische beslissing. Bert van Oostveen en zijn kornuiten dachten mooi de CSR voor het karretje te spannen en die hebben er direct al voor bedankt bij monde van Hesp.

Ook ronduit schandalige keuze van de LC. Als de CSR de straf zou steunen konden ze mooi richting de CSR wijzen en als de CSR tegen stemt kunnen ze het advies negeren.
Het is toch gewoon procedure? Of Bert van Oostveen het nu wel of niet wil, dat advies moet even gevraagd worden. En nee, erg relevant is het niet.

Overigens lijkt het me een mooie stap voor het voetbal. Bert van Oostveen weg, Twente weg, re-organisatie bij de KNVB, en dan weer vooruit.

[ Voor 10% gewijzigd door PWM op 26-05-2016 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ajax moet wel verkopen om geen verlies te gaan draaien over het afgelopen seizoen. Kunt als Ajax zijnde wel een groot eigen vermogen hebben maar dat verandert de regels van Financial Fair Play niet: http://www.financialfairp...l-fair-play-explained.php

Elders op het internet zijn er meerdere mensen beter in thuis, in het financiële wel en wee van Ajax: http://ajax.netwerk.to/forums/HTML/forum12/970-90.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
http://www.vi.nl/nieuws/d...n-werkelijk-niks-goed.htm
Foppe de Haan walgt van de manier waarop de KNVB zich tegenwoordig profileert. De soap rond FC Twente, het gedoe rondom de Europese licentie van FC Utrecht en de keuzes van en de omgang met verschillende bondscoaches ergeren de ervaren trainer. 'Niks heeft goed uitgepakt.'
'Ik snap al lange tijd niet waarmee de KNVB bezig is', is De Haan, die het afgelopen seizoen interim-trainer was van SC Heerenveen, duidelijk in gesprek met Metro. 'Ze doen werkelijk niks goed. Hoe ze met FC Twente omspringen deugt niet en dat had zijn weerslag op de nacompetitie. Ronduit competitievervalsing. Veel clubs zitten nu met vraagtekens, er kan momenteel niet eens een competitie-opzet gemaakt worden voor volgend seizoen.'

De Haan houdt directeur betaald voetbal Bert van Oostveen verantwoordelijk voor de chaos en is van mening dat de positie van Van Oostveen al lange tijd onhoudbaar is. 'Er zijn te veel regels. Je kunt je daarachter verschuilen, maar mensen maken die regels. Het zit hem dus wel degelijk in de personen die er zitten. De affaire met Guus Hiddink maakt duidelijk hoe de KNVB met mensen omgaat.'

Hiddink werd nog geen jaar na zijn aanstelling ontslagen door Van Oostveen, die de Achterhoeker eigenlijk bezocht om het beleid te bespreken en vervolgens assistent Danny Blind aanstelde als bondscoach van Oranje. 'Van Oostveen had toen al zijn conclusies moeten trekken. Hoe je het ook wendt of keert, hij is verantwoordelijk voor alles. De KNVB hoort dienend te zijn aan het voetbal, maar dat is de bond al lang niet meer. Dat is het grootste probleem.'
Hij slaat de spijker precies op zijn kop, die van Oostveen moet zo snel mogelijk opbokken.
Als je je niet kunt plaatsen voor een EK met 24 landen als Nederland zijnde dan moet de eindverantwoordelijke de hand in eigen boezem steken en zeggen dat hij heeft gefaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:22
P.O. Box schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 12:50:
[...]

toch wel knap dat ze nog van die tokkies hebben kunnen vinden... ik kan vrij weinig mensen vinden die echt tegen Bosz zijn.... wel mensen die zeggen "ik had liever een ander gehad", maar die vullen dat meestal aan met "maar we geven hem een kans"...
ik ben allang blij dat het niet Stam of Vd Brom is geworden.
Dat komt vooral van de groep van de F-side. Diezelfde groep hoor je niet als het bestuur met elkaar overhoop ligt en wanneer er bepaalde mensen proberen clubmensen tegen te werken. Zodra er iemand met een beetje Feyenoordhistorie dan ineens bij Ajax komt werken staan ze op hun achterste poten. Gewoon negeren, uitstervend vak vol met zure fans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Spelersraad heeft gesproken, Degraderen is niet wenselijk, blijft over gewoon die licentie intrekken.

Twente weg, v Oostveen weg, Blind weg, en we kunnen weer vooruit kijken!

Oh en natuurlijk een v Geel out! Want wij kunnen niet achterblijven! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:24
dutchgio schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 12:12:
The soap continues:
Zo opmerkelijk vind ik dit eigenlijk niet, deze raad is opgericht om de belangen van contractspelers te behartigen. Zie het maar als de ondernemingsraad van het betaald voetbal. Puur vanuit die rol is het logisch dat ze negatief adviseren over een maatregel die zal leiden tot banenverlies onder contractspelers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Leon Zwiers schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 13:16:
Spelersraad heeft gesproken, Degraderen is niet wenselijk, blijft over gewoon die licentie intrekken.

Twente weg, v Oostveen weg, Blind weg, en we kunnen weer vooruit kijken!

Oh en natuurlijk een v Geel out! Want wij kunnen niet achterblijven! :+
Twente gaat nergens heen.

Als Bert van O. nu nog niet zijn conclusies trekt zakt het Nederlands voetbal nog verder weg. Ik mag dan ook hopen dat de Nederlandse clubs straks wel het besef hebben om collectief het vertrouwen op te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 13:05:
[...]

Ajax moet wel verkopen om geen verlies te gaan draaien over het afgelopen seizoen. Kunt als Ajax zijnde wel een groot eigen vermogen hebben maar dat verandert de regels van Financial Fair Play niet: http://www.financialfairp...l-fair-play-explained.php

Elders op het internet zijn er meerdere mensen beter in thuis, in het financiële wel en wee van Ajax: http://ajax.netwerk.to/forums/HTML/forum12/970-90.php
Volgens mij waren ze die FFP alweer aan het afzwakken omdat het 'beoogde effect' al grotendeels bereikt was. Maar dat zal denk ik dat linker tabelletje zijn dan tov. het rechter 'if owner does not inject equity' :+
Dacht dat ze vorig jaar 20+ miljoen winst hadden gemaakt dan kan die 6-8 miljoen toch nooit een gevaar oplveren?

Misschien was Fischer nog wel wat voor PSV geweest als opvolger van Lestienne :D (maar ik bedenk me net dat Locadia er al staat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
L1nt schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 13:23:
[...]

Twente gaat nergens heen.

Als Bert van O. nu nog niet zijn conclusies trekt zakt het Nederlands voetbal nog verder weg. Ik mag dan ook hopen dat de Nederlandse clubs straks wel het besef hebben om collectief het vertrouwen op te zeggen.
Tja, je bent geloof ik een twente-fan, dus ik snap dat je het niet wil zien..... maar twente gaat hier no-way mee wegkomen. Er is teveel gebeurd om het zomaar door de vingers te zien "want nieuw bestuur".

Natuurlijk moet Bert zijn conclusies trekken, maar dat gebeurd niet, want hij had die conclusies al tijden geleden moeten trekken toen pijnlijk duidelijk werd dat het NL voetbal niets meer voorstelt en er niets aan is gedaan om dat tij te keren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Leon Zwiers schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 13:56:
[...]

Tja, je bent geloof ik een twente-fan, dus ik snap dat je het niet wil zien..... maar twente gaat hier no-way mee wegkomen. Er is teveel gebeurd om het zomaar door de vingers te zien "want nieuw bestuur".
En jij leest alleen wat de media je voorschotelt en denkt niet voor jezelf.

Twente is inmiddels voor totaal 7 miljoen gestraft. Hoeveel meer moet er nog gestraft worden?
http://www.tubantia.nl/sp...enen-aan-boetes-1.6047280

Ga er maar gewoon van uit dat ze "er wel mee weg komen" om maar even de sensatie media termen te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

L1nt schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 14:11:
[...]

Twente is inmiddels voor totaal 7 miljoen gestraft. Hoeveel meer moet er nog gestraft worden?

Ga er maar gewoon van uit dat ze "er wel mee weg komen" om maar even de sensatie media termen te gebruiken.
Hihi:
Twente moest ook de onderzoekskosten van het rapport Knuppe zelf betalen en legde twee weken geleden 1.7 miljoen euro op tafel ter compensatie voor de andere eredivisieclubs.
Compensatie is wat anders dan boete he.
Ook weet de club nu al dat het de komende twee seizoen niet aan de play-offs voor Europees voetbal mag mee doen. De totale schadepost wordt op dit moment door de club op ruim 7 miljoen euro berekend.
_O- Ze rekenen er gewoon mee dat ze niet mee mogen doen aan play-offs (hadden ze al niet gehaald), en zo te zien dus ook dat ze de play-offs zouden winnen.

De 170.000 euro boete uit het stuk is de enige boete. Die 7 ton televisiegelden is discutabel. De rest gewoon onzin.

EDIT:

Ik neem mijn woorden terug, deze:
Die 7 ton televisiegelden is discutabel.
Is niet discutabel, maar onzin. Twente heeft door de fraude boven zijn stand geleefd en hogere plekken gehaald dan normaal van een club van die statuur. Die 2 seizoen (minimale) puntenaftrek, poetst niet 4 seizoenen hogere eindstand weg.

[ Voor 12% gewijzigd door PWM op 26-05-2016 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

PWM schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 14:37:

Is niet discutabel, maar onzin. Twente heeft door de fraude boven zijn stand geleefd en hogere plekken gehaald dan normaal van een club van die statuur. Die 2 seizoen (minimale) puntenaftrek, poetst niet 4 seizoenen hogere eindstand weg.
Bewijs dat maar eerst eens. Met normaal beleid hebben ze tot 2010 gewoon bovenin mee gedraaid. Als dit vast was gehouden hadden ze ook gewoon bovenin gespeeld. Omdat een aantal mafketels het nodig achten om vanaf 2010 structureel aan te haken en onverantwoorde bedragen te spenderen ging het mis.

En waar had Feyenoord gestaan als zij zich niet diep in de schulden hadden gedrukt? Of PSV? Had Cambuur uberhaubt de Eredivisie gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

L1nt schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 15:11:
[...]

Bewijs dat maar eerst eens. Met normaal beleid hebben ze tot 2010 gewoon bovenin mee gedraaid. Als dit vast was gehouden hadden ze ook gewoon bovenin gespeeld. Omdat een aantal mafketels het nodig achten om vanaf 2010 structureel aan te haken en onverantwoorde bedragen te spenderen ging het mis.
Ze rekenen zelf toekomstige resultaten mee, en bij deze zeg jij: "Bewijs maar eerst eens" :p
En waar had Feyenoord gestaan als zij zich niet diep in de schulden hadden gedrukt? Of PSV? Had Cambuur uberhaubt de Eredivisie gehaald?
Volgens mij zijn de schulden hier de problematiek niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge

Zelfs als het waar is, wat het niet is, alleen op de illegale transfer van Ziyech verdienen ze dat al. Dat illustreert dat het geen echte straf is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
[...]

Ja, want die "7 miljoen" is natuurlijk zat genoegdoening voor het onterecht hoger staan op de ranglijst dan normaal het geval was waarvoor teveel geld ontvangen, illegale transfers waar dik aan verdiend is/wordt, het belazeren van de hele eredivisie, de sponsorgelden die anders waarschijnlijk niet/minder binnen gekomen zijn, het naaien van andere clubs met spelers kopen die helemaal niet haalbaar waren etc etc.

Dan beticht je mij ervan dat ik de media blind geloof en dan link je er een bron bij uit Twente lijfblad Tubantia 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

ph4ge schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 15:30:
[...]

Zelfs als het waar is, wat het niet is, alleen op de illegale transfer van Ziyech verdienen ze dat al. Dat illustreert dat het geen echte straf is.
Die transfer is allang bestraft.
En hopelijk heeft de KNVB er van geleerd. €45.000 is natuurlijk een lachertje bij spelers boven de miljoen.
Iedereen kan op z'n klompen aanvoelen dat elke club die dat kan/wil betalen die boete dan op de koop toe neemt.
Op diezelfde klompen kun je ook aanvoelen dat Twente het nooit had gedaan als het opeens 25% van de transferwaarde was.
Leon Zwiers schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 15:38:

Dan beticht je mij ervan dat ik de media blind geloof en dan link je er een bron bij uit Twente lijfblad Tubantia 8)7
Dit zegt genoeg over jou oogkleppen want de Tubantia was de afgelopen jaren juist extreem kritisch.

[ Voor 21% gewijzigd door Player1S op 26-05-2016 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
L1nt schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 15:39:
[...]

En hopelijk heeft de KNVB er van geleerd. €45.000 is natuurlijk een lachertje bij spelers boven de miljoen.
Iedereen kan op z'n klompen aanvoelen dat elke club die dat kan/wil betalen die boete dan op de koop toe neemt.
Op diezelfde klompen kun je ook aanvoelen dat Twente het nooit had gedaan als het opeens 25% van de transferwaarde was.

[...]

Dit zegt genoeg over jou oogkleppen want de Tubantia was de afgelopen jaren juist extreem kritisch.
Tuurlijk kerel, droom lekker verder. Alsof dat excuus van een boete voor ziyech voldoende was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Leon Zwiers schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 15:41:
[...]

Tuurlijk kerel, droom lekker verder. Alsof dat excuus van een boete voor ziyech voldoende was.
Dat de boete niet in verhouding staat geef ik zelfs toe. Dat jij niet in staat bent om een stapje terug te nemen en er anders naar te kijken kan ik niks aan doen.

Het is niet goed te praten, het is niet goed te keuren maar gezien de bedragen wel begrijpelijk.
Hetzelfde dat ik best begrijp dat iemand met een top salaris er niet wakker van ligt als er een boete van €100 op de mat ligt terwijl een bijstandsmoeder er weken van wakker ligt. Die persoon met topsalaris zal dus ook niet beter op zijn snelheid letten. Hadden we hier het Finse systeem dan deed ie dat wel.

Vandaar dat de KNVB hopelijk leert van de situatie en de boete koppelt aan ofwel tranferbedrag (valt nog mee te sjoemelen door laag basisbedrag te betalen en dat te compenseren met bonussen) of aan begroting (minder sjoemelgevoelig).

http://www.vvcs.nl/nieuws/1601-persbericht-csr

de CSR twijfelt in ieder geval ook of de handelswijze van de LC reglementair toelaatbaar is.

[ Voor 7% gewijzigd door Player1S op 26-05-2016 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
L1nt schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 15:46:
[...]

http://www.vvcs.nl/nieuws/1601-persbericht-csr

de CSR twijfelt in ieder geval ook of de handelswijze van de LC reglementair toelaatbaar is.
Het reglementaire deel zullen ze bedoelen het verstrekken van een nieuwe licentie, want licentie intrekken is gewoon reglementair namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:10
martinusz schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 16:05:
[...]

Het reglementaire deel zullen ze bedoelen het verstrekken van een nieuwe licentie, want licentie intrekken is gewoon reglementair namelijk.
Denk het ook, want de licentie in trekken is iets wat de KNVB kan, zomaar een licentie uitgeven voor de JL is het gene waarmee mensen moeite hebben.
Dus wat ze zeggen is min of meer: terug naar de amateurs met Twente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
L1nt schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 15:39:
Tja, en dat verklaart mede waarom heel voetballend Nederland klaar is met Twente. Als je in cat 3 zit met een transferverbod vanwege financiele wantoestanden, dan wordt je geacht mee te werken. Feyenoord deed dat ook, die misten daardoor oa. Strootman. Je hebt je aan de regels te houden, wat FC Twente de afgelopen jaren doet is de regels als optioneel zien en een afweging maken wat is de pakkans en wat zijn de gevolgen.

En als jij er zo in zit dat de regels nou eenmaal de regels zijn en dat alle wantoestanden afgedaan zijn met de lichte boetes die gegeven zijn, dan ben je het er ook mee eens dat de regels de regels zijn en dat als je je na de laatste kans je nog misdraagt dat je dan je licentie kwijt bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

ph4ge schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 16:17:
[...]

Tja, en dat verklaart mede waarom heel voetballend Nederland klaar is met Twente. Als je in cat 3 zit met een transferverbod vanwege financiele wantoestanden, dan wordt je geacht mee te werken. Feyenoord deed dat ook, die misten daardoor oa. Strootman. Je hebt je aan de regels te houden, wat FC Twente de afgelopen jaren doet is de regels als optioneel zien en een afweging maken wat is de pakkans en wat zijn de gevolgen.

En als jij er zo in zit dat de regels nou eenmaal de regels zijn en dat alle wantoestanden afgedaan zijn met de lichte boetes die gegeven zijn, dan ben je het er ook mee eens dat de regels de regels zijn en dat als je je na de laatste kans je nog misdraagt dat je dan je licentie kwijt bent.
De regels zijn de regels inderdaad. En als je vervolgens afspraken maakt en je zelfs toegeeft dat er aan voldaan is moet je niet nog even een nieuwe regel verzinnen omdat je eigenlijk vind dat je bestaande regels te kort schieten.

Pagina: 1 ... 107 ... 119 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[html]<h2>Voor het EK2016 in Frankrijk: Themaforum: Sportzomer</h2>~[/html]
Voor de FIFA-perikelen: [Voetbal] FIFA-perikelen en opvolging Blatter
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2015/2016
Voor FC-Twente: FC Twente - hoe nu verder