[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2015/2016 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 104 ... 119 Laatste
Acties:
  • 247.626 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:35
Ankona schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 17:26:

Dat er gerommeld is staat buiten de discussie en dat Twente daarvoor ook gestraft is ook (punten in mindering) Maar feit is dat Twente zich sportief (binnen de regels van het spel, niet de onderbuik regels die anderen erbij halen) gehandhaafd heeft is duidelijk. Dus ze mogen uitkomen in de eredivisie. En omdat ze een proflicentie hebben voldoen ze ook aan de eis om in te mogen schrijven.
En hier ga je de fout in. Binnen de regels van het spel is op Twente absoluut NIET van toepassing, daarom zijn ze ook al zo vaak gestraft. In de regelementen staat ook duidelijk dat de KNVB geen andere straf meer overhad dan een belachelijk lage geldboete of intrekken van de licentie.

Juist doordat twente jarenlang doelbewust de boel belazerd heeft en hier oneerlijk voordeel en profijt van heeft gehad en er na de vorige voorwaardelijke uitspraak nog een flink aantal lijken uit de kast is gekomen zijn ze nu de licentie kwijt.

Ja, het is misschien stom van de KNVB dat ze Twente meteen een nieuwe licentie geven, maar het staat buiten kijf dat de straf gewoon terecht is, en Twente niets meer te zoeken heeft in de ED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
En nogmaals, ik ken het verhaaltje van de knvb over een nieuwe licentie. Maar volgens mij klopt daar niets van.
Ik begrijp niet waarom dat niet zou kloppen. Die club die stelselmatig de boel heeft belazerd, is haar licentie kwijt. Ondanks de sportieve resultaten - die ze te danken hebben aan dat belazeren - heeft die club geen recht op betaald voetbal, die licentie is ze ontnomen.

Nu heeft de KNVB ze een ongelofelijk coulante handreiking gedaan, waardoor ze met een nieuwe licentie weer in mogen stromen in de onderste tree van het betaald voetbal, de Jupiler League. Ze zijn dus helemaal niet teruggezet naar de Jupiler League, ondanks dat dat wellicht wel zo wordt benoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:26

wontcachme

You catch me? No you wont

* ik ben geen Twente supporter, maar vind wel dat Twente op grond van de prestaties en het regionale belang een plek verdient in de eredivisie. Dat ze los daarvan zich op financieel gebied moeten verbeteren onderschrijf ik ook. Maar terugzetten naar de JL vind ik om meerdere redenen ongewenst en ongepast.
Regionaal belang is een ontzettende dooddoener. Veendam en Haarlem hadden ook elke keer regionaal belang. Waar zijn die nu? Alsof regio Twente in een zwart niemandsland vervalt wanneer Twente failliet gaat. Leuk dat mensen in die regio graag naar Twente gaan en bedrijven sponsor willen zijn, maar betekent dat dat meerdere jaren regels breken zomaar vergeten moet worden? En vergeet niet dat de sportieve prestaties zijn behaald met fraude omdat ze spelers hebben kunnen halen die men niet kon betalen als ze via de regels speelden.

En nu blijkt er afgelopen maanden nog meer belastende informatie gevonden te zijn. Hoeveel kansen moet Twente krijgen? Intrekken die licentie en viel spass bij de amateurs komende jaren.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

FC Twente gaat in beroep tegen het voornemen van de licentiecommissie op de club te laten degraderen naar de Jupiler League.
FC Twente legt zich niet neer bij de sanctie van de KNVB. De club moest gisteren de licentie inleveren van de licentiecommissie. De club kreeg vervolgens een nieuwe licentie van de Jupiler League. Twente gaat daartegen in beroep.
Mooi zo, daar hoopte ik al op. Aanpakken die idioten van de licentiecommissie.

[ Voor 4% gewijzigd door Bastien op 19-05-2016 18:11 ]

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005

wontcachme

You catch me? No you wont

Bastien schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 18:09:
[...]
Hup licentiecommissie, trek dan maar de hele licentie in.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Wat zou jij dan wel een terechte straf vinden voor het gesjoemel, competitievervalsing, oplichting etc? Boete (lamenielache), 50 punten in mindering aan het begin van het seizoen (is ook een manier om JL voor elkaar te krijgen)?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

gambieter schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 18:16:
[...]

Wat zou jij dan wel een terechte straf vinden voor het gesjoemel, competitievervalsing, oplichting etc? Boete (lamenielache), 50 punten in mindering aan het begin van het seizoen (is ook een manier om JL voor elkaar te krijgen)?
Dat is niet relevant, wat ik een terechte straf vindt. De licentiecommissie hoort volgens hun reglementen te oordelen en eventueel te veroordelen en i.m.o. hebben ze dat niet gedaan. Daarom is hun voornemen dus laakbaar en blijkbaar denkt Twente daar ook zo over. Net als de door jouw genoemde straffen uit emotie voortkomen en niet volgens de regels kunnen worden opgelegd.

Dan moet men de reglementen maar aanpassen als de huidige niet meer voldoen.

[ Voor 5% gewijzigd door Bastien op 19-05-2016 18:22 ]

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-09 20:47
nocalimero schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 16:14:
[...]

Dat is 1 mogelijkheid inderdaad, dat zeg ik toch? De andere is een geldboete.

Maar volgens mij had de KNVB een aantal voorwaarden aan het terugkrijgen van de voorwaardelijk ingetrokken licentie gesteld. Zo moest FC Twente een volledig nieuw bestuur aanstellen, de correcte jaarcijfers indienden en een sluitende begroting aanleveren.
Volgens mij heeft de club aan al deze voorwaarden voldaan. Tenminste de KNVB zegt niet dat dit niet zo is. Dan geldt dat (imho) intrekking van de licentie niet aan de orde is. Mogelijk is dan nog een geldboete.
Zo zijn/waren de regels. Die verander je toch niet tijdens een spel?

Wat zie ik verkeerd?
Dat Twente in de tussentijd de boel bedonderde.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Bastien schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 18:21:
Dat is niet relevant, wat ik een terechte straf vindt.
Dat is te makkelijk. Wel roepen dat de licentiecommissie het fout doet, maar niet zelf constructief meedenken met hoe een club gestraft kan worden zodat de straf passend is bij de daden. Niets emotie, de emotie zit juist heel erg bij de fans die hopen dat de club ermee weg kan komen zonder enig nadeel te hebben van het eigen gedrag.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:49

On_E

Housemusic

[...]
Daar gaat de nieuwe licentie!

Bizar dat ze in beroep gaan...

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Nou hoop ik oprecht en van ganser harte dat Twente de licentie mag inleveren. Zolang de boel belazeren en er vanaf denken te komen door een paar maanden van goede wil te zijn. De groeten. Was het leven maar zo makkelijk.

Gisteren een supporter op de radio: "We moeten elkaar toch helpen"? Ja, eerst 6 jaar de vruchten plukken zonder vragen en zonder morren, en dan als puntje bij paaltje komt het tot maatschappelijk probleeem benoemen.

Twente :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-09 14:03
Leon Zwiers schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 17:11:
[...]

Recht op een eredivisieplek? Laat me niet lachen... zonder die spelers die ze onrechtmatig hebben aagetrokken ( m.n Ziyech )hadden ze nooit handhaving afgedwongen.

Twente heeft nergens recht op, maar mogen extreem blij zijn met de enorme handreiking van de KNVB
En dit is dus een wassen neus. Het is namelijk koffiedik kijken, simpelweg omdat je het niet weet. Misschien als Ziyech niet was gekomen was er een andere speler gekomen waardoor het team misschien wel als een geoliede machine was gaan lopen waardoor twente ook voldoende punten had gehaald om in de eredivsie te blijven.
wontcachme schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 17:49:
[...]

En nu blijkt er afgelopen maanden nog meer belastende informatie gevonden te zijn. Hoeveel kansen moet Twente krijgen? Intrekken die licentie en viel spass bij de amateurs komende jaren.
Informatie die het "nieuwe" Twente zelf naar buiten heeft gebracht. Informatie waarbij de KNVB ook heeft geëist dat er schoon schip gemaakt zou worden.
"Vervolgens komt dezelfde commissie tot de conclusie dat daarna nog nieuwe misstanden bekend zijn geworden. Maar het was nu juist de opdracht aan het ‘nieuwe’ FC Twente om volledig schoon schip te maken ten aanzien van het verleden. Vandaar ook de diepgaande onderzoeken. Voor alle duidelijkheid: het ‘nieuwe’ FC Twente heeft in alle opzichten volledig meegewerkt aan het op tafel krijgen van alle relevante feiten. Als gevolg daarvan hebben alle betrokken ex-bestuurders inmiddels het veld moeten ruimen. Desondanks wordt FC Twente, door de opbrengst van juist die medewerking, nu alsnog geconfronteerd met deze nieuwe, zeer verstrekkende sanctie.”
PWM schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 18:37:
Nou hoop ik oprecht en van ganser harte dat Twente de licentie mag inleveren. Zolang de boel belazeren en er vanaf denken te komen door een paar maanden van goede wil te zijn. De groeten. Was het leven maar zo makkelijk.

Gisteren een supporter op de radio: "We moeten elkaar toch helpen"? Ja, eerst 6 jaar de vruchten plukken zonder vragen en zonder morren, en dan als puntje bij paaltje komt het tot maatschappelijk probleeem benoemen.

Twente :w
6 jaar lang? De ellende is pas na 2011 begonnen. Ook in de verloren kampioenswedstrijd tegen Ajax in 2011 stonden er niet rare of te dure spelers op het veld.

En daarnaast er zo goed vanaf komen? Er is geen club zwaarder gestraft dan dit. En ik zal ongetwijfeld door een gekleurde bril kijken; maar er word van Twente verwacht dat ze zich aan de regels houden en ondertussen wil de KNVB wel zelf de regels die er op dit moment liggen overtreden? Ze hadden twee opties; of de licentie, of een geldboete. Dan kan het bedrag van de boete te laag zijn maar dat bedrag hebben ze zelf gesteld.

Van Tubantia.nl;
Jupiler League betekent faillissement FC Twente
FC Twente gaat in beroep tegen de straf, omdat het de financiële gevolgen van een verplichte teruggang naar de Jupiler League niet kan dragen. Met andere woorden: FC Twente gaat failliet als het verplicht moet afdalen. "Een belangrijk deel van de korte en lange termijn afspraken voor de financiële toekomst van de club zijn gemaakt onder het voorbehoud dat de huidige licentie (voor de Eredivisie) behouden blijft'', zegt bestuurder Jan Schutrups.

Alsnog doodsteek
"De licentiecommissie geeft aan te hebben gezocht naar een proportionele sanctie, maar de gekozen variant leidt binnen afzienbare tijd eveneens tot het faillissement van de club en zou dus even goed 'disproportioneel' zijn.Het ‘nieuwe’ FC Twente heeft steeds laten zien alle verantwoordelijkheid te willen nemen voor het rechtzetten van de misstappen uit het verleden, bijvoorbeeld door bij voorbaat niet in beroep te gaan en door alle sancties tot dusverre te accepteren (inclusief die vanuit de ECV), maar nu wordt naar ons rechtsgevoel een grens overschreden. Nu wordt onze club feitelijk alsnog de definitieve doodsteek toegebracht. Daar kunnen en mogen wij ons niet bij neerleggen.”

Verbijsterd
Interim-directeur Onno Jacobs, vult aan: "Zoals ik gistermiddag al aangaf zijn wij verbijsterd door het voorgenomen besluit dat zou betekenen dat FC Twente degradeert naar de Jupiler League. Met deze variant hebben wij op geen enkele wijze rekening kunnen houden, omdat het licentiereglement hier eenvoudigweg niet in voorziet. Bovendien stelt de licentiecommissie zelf in haar motivering vast dat FC Twente inmiddels heeft voldaan aan alle voorwaarden die de commissie eerder heeft gesteld ter voorkoming van “definitieve intrekking van de licentie van FC Twente”.

Schoon schip
"Vervolgens komt dezelfde commissie tot de conclusie dat daarna nog nieuwe misstanden bekend zijn geworden. Maar het was nu juist de opdracht aan het ‘nieuwe’ FC Twente om volledig schoon schip te maken ten aanzien van het verleden. Vandaar ook de diepgaande onderzoeken. Voor alle duidelijkheid: het ‘nieuwe’ FC Twente heeft in alle opzichten volledig meegewerkt aan het op tafel krijgen van alle relevante feiten. Als gevolg daarvan hebben alle betrokken ex-bestuurders inmiddels het veld moeten ruimen. Desondanks wordt FC Twente, door de opbrengst van juist die medewerking, nu alsnog geconfronteerd met deze nieuwe, zeer verstrekkende sanctie.”

[ Voor 49% gewijzigd door Robbie T op 19-05-2016 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:04
Robbie T schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 18:41:
[...]

En dit is dus een wassen neus. Het is namelijk koffiedik kijken, simpelweg omdat je het niet weet. Misschien als Ziyech niet was gekomen was er een andere speler gekomen waardoor het team misschien wel als een geoliede machine was gaan lopen waardoor twente ook voldoende punten had gehaald om in de eredivsie te blijven.

[...]

Informatie die het "nieuwe" Twente zelf naar buiten heeft gebracht. Informatie waarbij de KNVB ook heeft geëist dat er schoon schip gemaakt zou worden.

[...]
Ik ben het hier dus helemaal mee eens, als dit inderdaad een juiste samenvatting dan gaat dit een hele leuke rechtszaak worden. De KNVB lijkt zichzelf door deze uitspraak alsmede het moment van deze uitspraak zichzelf behoorlijk te kijk hebben gezet.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:41
[...]
Ja maar, de licentiecommissie heeft toch terecht de licentie ingetrokken? Dat is toch volgens de regelementen?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Neemt niet weg dat de licentiecommissie al heeft aangegeven dat als die lijken die na 15 december nog uit de kast zijn gekomen toen al bekend waren Twente al niet meer had bestaan.

Dat ze in beroep gaan is bizar, snappen ze zelf wel dat ze zichzelf nu naar een faillisement/amateurclub degraderen?

Mafkezen daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Leon Zwiers schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 18:46:
Neemt niet weg dat de licentiecommissie al heeft aangegeven dat als die lijken die na 15 december nog uit de kast zijn gekomen toen al bekend waren Twente al niet meer had bestaan.

Dat ze in beroep gaan is bizar, snappen ze zelf wel dat ze zichzelf nu naar een faillisement/amateurclub degraderen?

Mafkezen daar.
"Vervolgens komt dezelfde commissie tot de conclusie dat daarna nog nieuwe misstanden bekend zijn geworden. Maar het was nu juist de opdracht aan het ‘nieuwe’ FC Twente om volledig schoon schip te maken ten aanzien van het verleden. Vandaar ook de diepgaande onderzoeken."

Daarnaast is het zelfs nog zo dat de commissie tot die conclusie is gekomen doordat het "nieuwe" Twente deze misstanden zelf naar voren heeft gebracht.

[ Voor 9% gewijzigd door Robbie T op 19-05-2016 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Robbie T schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 18:48:
[...]

"Vervolgens komt dezelfde commissie tot de conclusie dat daarna nog nieuwe misstanden bekend zijn geworden. Maar het was nu juist de opdracht aan het ‘nieuwe’ FC Twente om volledig schoon schip te maken ten aanzien van het verleden. Vandaar ook de diepgaande onderzoeken.
Ja, en dan tellen die misstanden niet meer? Als ik mijn BV opzadel met leugens, bedrog en valsheid in geschriften, denk je dan dat de rechter zeg: "Oh, er is nieuw bestuur wat het hartstikke leuk doet, zand erover"

De licentiecommissie zal zich nu toch ook nog wel tegen het hoofd slaan dat ze Twente een kans hebben willen geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie T
PWM schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 18:51:
[...]

Ja, en dan tellen die misstanden niet meer? Als ik mijn BV opzadel met leugens, bedrog en valsheid in geschriften, denk je dan dat de rechter zeg: "Oh, er is nieuw bestuur wat het hartstikke leuk doet, zand erover"

De licentiecommissie zal zich nu toch ook nog wel tegen het hoofd slaan dat ze Twente een kans hebben willen geven.
Ondertussen worden ze voor de zoveelste keer gestraft voor dezelfde fouten. Fouten die hoofdzakelijk door 2 mensen zijn gemaakt. Fouten waar Twente al zoveel keer voor gestraft is. Vervolgens houd je je aan de procedures die de KNVB je oplegt en dan word je daar mee gestraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Robbie T schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 18:52:
Fouten waar Twente al zoveel keer voor gestraft is.
Gestraft? Kom op, miniem boetetje en 3 punten in mindering, oh, wat zal dat zeer hebben gedaan. Dat is als Holleeder met de lineaal op de vingers tikken ;) .

Maar ook aan jou de vraag: wat zou jij een terechte straf vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
De licentiecommissie neemt het ook de huidige twentebestuurders aardig kwalijk dat er niet op 15 december al overal openheid over was gegeven, want dit was natuurlijk al lang bekend en bewust verzwegen. Ze kunnen daar in t oosten dus wel lullen over schoon schip, maar tegelijk laten ze zien absoluut niet verbeterd te zijn.

Lekker makkelijk wel, stel je voor, je wordt opgepakt voor een moord, daar krijg je cel voor, een paar maanden later geef je toe nog 4 slachtoffers te hebben gemaakt, maar daar kan je niet meer voor worden gepakt, want bent tenslotte al veroordeeld en gedraagt je goed!

Ookal is het door 2 personen ( wat ik betwijfel ) alleen gedaan, dan nog zaten er zat lui omheen die de misstanden gewoon aan de kaak hadden kunnen stellen, maar die hielden hun mond, want ze hadden er zelf ook profijt van.

Hypocrisie van twente ten top.

[ Voor 26% gewijzigd door LZ86 op 19-05-2016 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
Robbie T schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 18:41:
[...]
Ondertussen worden ze voor de zoveelste keer gestraft voor dezelfde fouten. Fouten die hoofdzakelijk door 2 mensen zijn gemaakt. Fouten waar Twente al zoveel keer voor gestraft is. Vervolgens houd je je aan de procedures die de KNVB je oplegt en dan word je daar mee gestraft.
Nee hoor, in tegendeel zelfs, Twente is rijkelijk beloond voor het houden aan de procedures, ze hebben een nieuwe licentie gekregen, zo maar, hoefden ze niet eens om te vragen. Als ik Twente was, zou ik de KNVB daar op mijn blote knietjes voor danken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

JL betekent dus een faillissement, vandaar dat ze in beroep gaan.

Trek dan gewoon helemaal de stekker eruit en begin opnieuw bij de amateurs. Zien we ze over een jaar of 5 weer terug in de Eredivisie en heeft iedereen weer respect voor ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

On_E schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 18:58:
Ze kunnen ipv te gaan protesteren natuurlijk ook om de tafel gaan zitten met de schuldeisers en kijken of er aangepaste afspraken kunnen worden gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

gambieter schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 19:00:
[...]

Ze kunnen ipv te gaan protesteren natuurlijk ook om de tafel gaan zitten met de schuldeisers en kijken of er aangepaste afspraken kunnen worden gemaakt.
Goed punt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Kop op Tubentia:
Hoogleraar & advocaat: 'FC Twente maakt kans als ze straf aanvechten'
Tekst
De hoogleraar aan de VU vervolgt: "Zijn alle procedures en regels in acht genomen en is hoor en wederhoor gepleegd? Daar gaat de jurist van FC Twente nu heel nauwkeurig naar kijken", begint Olfers. "Als je daar een punt hebt, dan heb je een klein kansje bij de rechter."
:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
Dacht dat Twente de vierde club van Nederland was met een ongelofelijk grote regiofunctie? Dan ga je toch niet failliet van één - of wellicht een paar - jaar Jupiler League?
Trek dan gewoon helemaal de stekker eruit en begin opnieuw bij de amateurs. Zien we ze over een jaar of 5 weer terug in de Eredivisie en heeft iedereen weer respect voor ze.
Mochten ze al achter elkaar kampioen worden, iets meer :o :D

vijfde klasse > vierde klasse > derde klasse > tweede klasse > eerste klasse > hoofdklasse > derde divisie > tweede divisie > Jupiler League > Eredivisie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Telegrubantia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
gambieter schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 18:54:
[...]

Gestraft? Kom op, miniem boetetje en 3 punten in mindering, oh, wat zal dat zeer hebben gedaan. Dat is als Holleeder met de lineaal op de vingers tikken ;) .

Maar ook aan jou de vraag: wat zou jij een terechte straf vinden?
Inmiddels 12 punten in mindering, een boete van de KNVB en een boete van de FIFA. Uitsluiting van 3 jaar Europees voetbal.

Wat ik op dit moment een terechte straf vind? Aangezien de KNVB ook van de regels is en Twente aan alle eisen van de licentiecommissie heeft gedaan zoals gesteld in december 2015 is er maar 1 antwoord. Een boete. Ook al is deze aan de lage kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Robbie T schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 19:10:
Een boete. Ook al is deze aan de lage kant.
Uitnodiging aan de andere clubs om lekker te gaan sjoemelen dus, want er volgt toch geen straf. Zie Glasgow Rangers, daar klagen de supporters ook maar het was meer dan terecht.

Ook hoort er gestraft te worden voor het verleden, niet voor de situatie van nu.

[ Voor 11% gewijzigd door gambieter op 19-05-2016 19:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ph4ge
Robbie T schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 19:10:
Inmiddels 12 punten in mindering, een boete van de KNVB en een boete van de FIFA. Uitsluiting van 3 jaar Europees voetbal.

Wat ik op dit moment een terechte straf vind? Aangezien de KNVB ook van de regels is en Twente aan alle eisen van de licentiecommissie heeft gedaan zoals gesteld in december 2015 is er maar 1 antwoord. Een boete. Ook al is deze aan de lage kant.
Twente heeft aan de eisen van de licentiecommissie voldaan, maar heeft die licentiecommissie misleidt toen die afspraak werd gemaakt! Er is dus maar 1 straf: geen licentie.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
ph4ge schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 19:14:
[...]

Twente heeft aan de eisen van de licentiecommissie voldaan, maar heeft die licentiecommissie misleidt toen die afspraak werd gemaakt! Er is dus maar 1 straf: geen licentie.
Dit, alleen hardcore Twente fans zien dit geloof ik nog anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
Inderdaad! Ze mogen blij zijn dat de KNVB die misleiding door de vingers ziet en ze een nieuwe licentie geeft.

Een aantal pagina's terug werd afgevraagd wat er zou gebeuren als het Ajax of Feyenoord was geweest. Ik heb geen idee, maar die clubs hebben nooit zo lang en zo stelselmatig de boel belazerd. Wel weet ik dat kleinere clubs als Twente gewoon definitief hun licentie zijn kwijt geraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:41
ph4ge schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 19:14:
[...]

Nou, laat ze dat dan doen. Maar dat durven ze niet.

De licentiecommissie heeft 2 opties: een boete of intrekking licentie. Daar hebben ze niet uit durven kiezen en dus krijgen ze nu terecht een enorme shit-storm over zich heen. Van morrende (vice-) landskampioenen tot clubs die vechten tegen degradatie. Met wellicht zelfs nog rechtszaken erachteraan.

Ze hadden gewoon hun werk moeten doen, dan was er niks aan de hand geweest.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

alexbl69 schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 19:26:

De licentiecommissie heeft 2 opties: een boete of intrekking licentie. Daar hebben ze niet uit durven kiezen
Jawel hoor, ze hebben de licentie ingetrokken. Ze hebben daarna een nieuwe licentie aangeboden voor de JL. Het is dus niet dezelfde licentie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge

De licentiecommissie heeft 2 opties: een boete of intrekking licentie. Daar hebben ze niet uit durven kiezen en dus krijgen ze nu terecht een enorme shit-storm over zich heen. Van morrende (vice-) landskampioenen tot clubs die vechten tegen degradatie. Met wellicht zelfs nog rechtszaken erachteraan.

Dat hebben ze wel gedurfd, de licentie is immers ingetrokken. Waar het juridisch grijs gebied wordt is de handreiking dat ze gelijk een nieuwe licentie krijgen. Nou goed, dan gaat dat van tafel.

Je kan er over discussiëren of het het werk van de licentiecommissie is om die handreiking te doen, maar ik denk dat de meeste voetballiefhebbers een definitief einde van Twente ook zonde vinden, al kan je na alles wat Twente geflikt heeft het daar moeilijk mee oneens zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
[...]
Ze hebben gewoon hun werk gedaan, de licentie is ingetrokken. En ze hebben weer een nieuwe licentie gekregen, dat betekent dus instromen in de Jupiler League.

Als ze het alleen bij het intrekken van de licentie hadden gehouden, was er ook wat aan de hand geweest. Ondanks alles wat Twente heeft geflikt, zou het een gemis zijn als die club definitief in de geschiedenisboeken zou verdwijnen. Dat vond ik van bijvoorbeeld Haarlem of Veendam ook, maar toch een beduidend kleiner gemis dan als Twente verdwijnt. Twente verdient wat mij betreft best een tweede kans, maar het is niet meer dan terecht dat ze de zwaarste straf kregen en hun licentie kwijt raken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nocalimero
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 16:41
ph4ge schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 18:27:
[...]

Dat Twente in de tussentijd de boel bedonderde.
En dat is dus NIET zo,

Er kwamen meer "lijken uit de kast", juist omdat het "nieuwe" Twente openheid van zaken bood. Die zgn. nieuwe feiten hebben zonder uitzondering betrekking op het oude bestuur (Munsterman en Van der Laan).

Een van de terechte maatregelen was dan ook: een volledig nieuw bestuur.
Er is dus geen sprake van bedonderen door het "nieuwe" Twente, juist volledige medewerking.

Vandaar ook het beroep van FC Twente tegen deze beslissing.

De licentiecommissie schijnt juist gezegd te hebben dat het nieuwe Twente volledig aan alle voorwaarden voor het terugkrijgen van de licentie had voldaan. Dan blijft aan de commissie nog steeds de keuze:
of licentie intrekken (vreemd, want aan alle voorwaarden voldaan) of een boete.
Dat is/was het regelement!

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

lateef schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 19:36:
Twente verdient wat mij betreft best een tweede kans, maar het is niet meer dan terecht dat ze de zwaarste straf kregen en hun licentie kwijt raken.
Dat... maar blijkbaar is die tweede kans te min voor Twente en gaan ze in beroep tegen die nieuwe JL licentie. Hoe arrogant kun je zijn? Zaken verzwijgen terwijl je met je laatste kans aan de slag gaat, dom, dom, dom. Ik had tot gisteren absoluut sympathie met Twente, ik woon immers in de regio, maar nu ze in beroep gaan tegen deze uitspraak hebben ze bij mij het laatste stukje sympathie verloren. Geen nieuwe licentie meer. En als er echt een groot maatschappelijk is binnen de regio Twente dan gaat Heracles vanaf volgend jaar gouden tijden tegemoet...

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nocalimero
gambieter schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 19:14:
[...]

Uitnodiging aan de andere clubs om lekker te gaan sjoemelen dus, want er volgt toch geen straf. Zie Glasgow Rangers, daar klagen de supporters ook maar het was meer dan terecht.

Ook hoort er gestraft te worden voor het verleden, niet voor de situatie van nu.
Nee, je moet volgens de regels handelen.
Als nu blijkt dat de regels niet voldoen moet je NU de regels aanpassen. Maar niet gedurende een procedure de straf/regels aanpassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie T
Leon Zwiers schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 18:54:
De licentiecommissie neemt het ook de huidige twentebestuurders aardig kwalijk dat er niet op 15 december al overal openheid over was gegeven, want dit was natuurlijk al lang bekend en bewust verzwegen. Ze kunnen daar in t oosten dus wel lullen over schoon schip, maar tegelijk laten ze zien absoluut niet verbeterd te zijn.

Lekker makkelijk wel, stel je voor, je wordt opgepakt voor een moord, daar krijg je cel voor, een paar maanden later geef je toe nog 4 slachtoffers te hebben gemaakt, maar daar kan je niet meer voor worden gepakt, want bent tenslotte al veroordeeld en gedraagt je goed!

Ookal is het door 2 personen ( wat ik betwijfel ) alleen gedaan, dan nog zaten er zat lui omheen die de misstanden gewoon aan de kaak hadden kunnen stellen, maar die hielden hun mond, want ze hadden er zelf ook profijt van.

Hypocrisie van twente ten top.
Alsjeblieft zeg; lul toch niet zo dom. :X .Twente heeft zodra het bekend was openheid gegeven. Twente is hier zelf mee naar voren gekomen dat er met die transfers iets niet in de haak was. Heeft zelf de belastingdienst ingeschakeld en heeft zelf de jaarrekening ingetrokken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie T
Maar ach, ik stop ook met reageren hier in het topic. Ik ga het als Twente supporter toch niet eens zijn met de niet twente supporters. Dit is mijn club, mijn passie, de club waar ik supporter van ben.

Jullie zijn dat niet. Dus we gaan het nooit eens worden, een enkeling misschien daar gelaten.

De slogan van vak-p is niet voor niets; Wij tegen iedereen.

[ Voor 23% gewijzigd door Robbie T op 19-05-2016 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

nocalimero schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 19:45:
Een wijs advies voor FC Twente, als ze dat hadden gedaan was er geen probleem geweest. Nu verwachten dat je er met een "foei" vanaf komt...
Robbie T schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 19:49:
Maar ach, ik stop ook met reageren hier in het topic. Ik ga het als Twente supporter toch niet anders zijn. Dit is mijn club, mijn passie, de club waar ik supporter van ben.

Jullie zijn dat niet. Dus we gaan het nooit eens worden.
Je ziet echt niet dat de licentiecommissie heeft geprobeerd FC Twente te helpen? Ja, ze moeten minstens een seizoen lager spelen, maar hebben alle kansen om weer terug te komen op het hoogste niveau. Het kan al na 1 seizoen.

Als fan zal het inderdaad moeilijk zijn om er objectief naar te kijken.

[ Voor 52% gewijzigd door gambieter op 19-05-2016 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nocalimero
Han schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 19:44:
[...]

Dat... maar blijkbaar is die tweede kans te min voor Twente en gaan ze in beroep tegen die nieuwe JL licentie. Hoe arrogant kun je zijn? Zaken verzwijgen terwijl je met je laatste kans aan de slag gaat, dom, dom, dom. Ik had tot gisteren absoluut sympathie met Twente, ik woon immers in de regio, maar nu ze in beroep gaan tegen deze uitspraak hebben ze bij mij het laatste stukje sympathie verloren. Geen nieuwe licentie meer. En als er echt een groot maatschappelijk is binnen de regio Twente dan gaat Heracles vanaf volgend jaar gouden tijden tegemoet...
Volgens mij betoogt het "nieuwe" Twente bestuur juist dat deze nieuwe kans het faillissement betekent.
Dan is het geen kans.

Of je de doodstraf krijgt met de elektrische stoel of met de strop: het resultaat is hetzelfde.

Ik begrijp dat Twente vecht voor het voortbestaan. Blijkbaar vinden jullie dat vreemd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-09 19:49
Robbie T schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 19:47:
[...]

Alsjeblieft zeg; lul toch niet zo dom. :X .Twente heeft zodra het bekend was openheid gegeven. Twente is hier zelf mee naar voren gekomen dat er met die transfers iets niet in de haak was. Heeft zelf de belastingdienst ingeschakeld en heeft zelf de jaarrekening ingetrokken.
Dan verwijs ik nog een keer naar de verklaring van de KNVB:
Er is dus _geen_ openheid van zaken gegeven zodra het bekend was, er zijn nog diverse lijken uit de kast gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Robbie T schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 19:47:
[...]

Dom lullen? het is duidelijk dat je een gekleurde bril op hebt, maar dat Twente bewust nog dingen heeft verzwegen rond de 15 december "veroordeling" staat zwart op wit. Ik snap dondersgoed dat het klote is als je club naar de klote gaat, maar een beetje self awareness zou Twente in dit geval best goed gedaan hebben. Met dit beroep ben je al je resterende geloofwaardigheid en sympathie in het land kwijt.

Dood of de gladiolen?

Het zal de dood worden, en dat is volledig terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

Ik vind het een beetje een jammer dat geen enkele journalist dit heeft aan zien komen.
KNVB wilde dit niet tijdens het seizoen doen om de competitie niet te beinvloeden.

Ik durf te wedden dat ze het al eerder hadden gedaan als zowel ajax als psv beide keren 0-0 tegen FC Twente had gespeeld.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

De Franse competitie is echter niet veel soeps. En nu Zlatan weggaat helemaal niet meer :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nocalimero
BoB_HenK schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 19:51:
[...]

Dan verwijs ik nog een keer naar de verklaring van de KNVB:

[...]

Er is dus _geen_ openheid van zaken gegeven zodra het bekend was, er zijn nog diverse lijken uit de kast gekomen.
Jawel.

In december zat het oude bestuur er nog!
Daarbij kwam dat veel van dit soort zaken alleen bekend was bij Munsterman (en soms bij Van der Laan).

Zodra men in de boeken ging speuren en deze zaken tegen kwam zijn deze gemeld bij de KNVB en de Fiscus. Er is juist volledig meegewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-09 19:49
nocalimero schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 19:57:
[...]

Jawel.

Daarbij kwam dat veel van dit soort zaken alleen bekend was bij Munsterman (en soms bij Van der Laan).

Zodra men in de boeken ging speuren en deze zaken tegen kwam zijn deze gemeld bij de KNVB en de Fiscus. Er is juist volledig meegewerkt.
Ja, en? Oud bestuur of niet, er is niet op het benodigde moment openheid van zaken gegeven. Volledige medewerking of niet in 2016, in december 2015 had er (blijkbaar) openheid gegeven moeten worden, wat niet is gebeurd. Het gaat hier om de rechtspersoon/vereniging FC Twente die gestraft en niet Munsterman of van der Laan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
Han schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 19:44:
[...]

Nu woon ik niet in de regio, maar ik had ook nog wel sympathie met Twente of in elk geval ik misgun met name de supporters hun club niet. Maar als je je na je laatste kans zo gedraagt, vraag ik me echt af wat je bezielt.
nocalimero schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 19:45:
[...]
Als nu blijkt dat de regels niet voldoen moet je NU de regels aanpassen. Maar niet gedurende een procedure de straf/regels aanpassen.
Dat is toch ook helemaal niet gebeurd? Twente kon een boete krijgen of de licentie werd afgenomen, dat laatste is gebeurd. Een nieuwe licentie kan in principe iedereen krijgen, als je maar aan de eisen voldoet. Dat Twente die zo maar aangeboden kreeg, is wellicht vreemd, maar bij Twente kunnen ze dat beter als sympathiek gebaar voor hun verbeterde gedrag de laatste tijd en de status van de club in plaats van als een straf zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

nocalimero schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 19:57:
[...]

Jawel.

Again:

Het neerzetten van een nieuw (en wellicht oprecht) bestuur poetst niet opeens het verleden weg! Er zijn nieuwe zaken aan het licht gekomen die er voor zorgen dat Twente eigenlijk geen licentie zou mogen hebben. Dat er dan opeens een Paus in het bestuur zit, betekent niet dat alles vergeten en vergeven is.

We kennen 10 overtredingen. De KNVB zegt tegen het nieuwe bestuur: Maak eens schoon schip. En 3 maanden later zegt dat nieuwe bestuur: "Mmm, het waren geen 10 overtredingen maar 35 tot een paar weken geleden", dan moet er toch actie ondernomen worden? Of denk je dan echt dat omdat er nieuwe mensen zitten sinds kort, het opeens allemaal over kan waaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Nou gaat lekker in die play offs. Toch invloed van de uitspraak of gewoon te sterke tegenstanders?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
2-1 op beide velden atm, geeft nog wat perspectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
Gonadan schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 20:27:
Nou gaat lekker in die play offs. Toch invloed van de uitspraak of gewoon te sterke tegenstanders?
Denk dat al die ploegen elkaar niet heel veel ontlopen en dat NAC en de Eagles wel ploegen zijn die het thuisvoordeel weten te benutten. Al kan ik me bij Willem II wel enige verslapping voorstellen, zij lijken nu zeker te zijn van handhaving.

O, en De Graafschap kwam al redelijk vroeg met tien man te staan. Eagles is aan het uitlopen, wordt nog lastig zo voor De Graafschap.

[ Voor 13% gewijzigd door lateef op 19-05-2016 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 19-09 16:31

Baseman77

We move

T-MOB schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 16:47:
Nee het is andersom: bij een faillissement worden de contracten ontbonden omdat de club geen geld heeft om het salaris te betalen. Alleen als het hebben van een proflicentie in de contractvoorwaarden is opgenomen kan er om die reden ontbonden worden.
Daar zit wat in, klinkt inderdaad logisch d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Robbie T schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 19:49:
Maar ach, ik stop ook met reageren hier in het topic. Ik ga het als Twente supporter toch niet anders zijn. Dit is mijn club, mijn passie, de club waar ik supporter van ben.

Jullie zijn dat niet. Dus we gaan het nooit eens worden.
Die snap ik dan weer niet. Ik ben geen supporter maar het wel met je eens. :?

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Ankona schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 20:44:
[...]

Die snap ik dan weer niet. Ik ben geen supporter maar het wel met je eens. :?
Bericht aangepast ☺. Ben aan werk en iets te snel op versturen gedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:17
Heracles zojuist 1 - 0 vlak voor rust. Spannend!

[ Voor 12% gewijzigd door chim0 op 19-05-2016 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:15
1-1 inmiddels.

De graafschap lijkt wel klaar, 4-1 verloren.
Het wachten is op een nieuw filmpje van Sjaak Swart. :+

[ Voor 31% gewijzigd door dutchgio op 19-05-2016 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

lateef schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 20:37:
Denk dat al die ploegen elkaar niet heel veel ontlopen en dat NAC en de Eagles wel ploegen zijn die het thuisvoordeel weten te benutten. Al kan ik me bij Willem II wel enige verslapping voorstellen, zij lijken nu zeker te zijn van handhaving.

O, en De Graafschap kwam al redelijk vroeg met tien man te staan. Eagles is aan het uitlopen, wordt nog lastig zo voor De Graafschap.
Jammer voor De Graafschap , die zijn wel klaar zo. Dit haal je niet makkelijk meer in.
Ook Willem II zie ik niet heel erg hun best doen om dit goed maken.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 21:23
Bizar dat Twente in beroep gaat :|
Zo'n kans krijgen van de licentiecommissie gebeurt geen tweede keer.
Als het klopt wat de KNVB zegt over die misstanden in eind 2015, maken ze geen schijn van kans bij de rechter, en ik denk niet dat de licentiecommissie dit aanbod nog aanhoudt na een beroep.
Twente straks dus een amateurclub, die zien we over een jaar of 10 pas weer terug in de ED, jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Krukar schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 02:05:
Bizar dat Twente in beroep gaat :|
Zo'n kans krijgen van de licentiecommissie gebeurt geen tweede keer.
Als het klopt wat de KNVB zegt over die misstanden in eind 2015, maken ze geen schijn van kans bij de rechter, en ik denk niet dat de licentiecommissie dit aanbod nog aanhoudt na een beroep.
Twente straks dus een amateurclub, die zien we over een jaar of 10 pas weer terug in de ED, jammer...
Twente heeft niets te verliezen. Bij een degradatie vervallen diverse inkomsten terwijl een groot deel van de kosten op ED niveau blijven. Degraderen klinkt als een kans maar is gewoon een kansloze weg naar een snel failliet.
En daarnaast, de weg naar de ED ligt juridisch nog wel open. Diverse juristen zien kansen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-09 11:15
Oh wat zal Sjaak blij zijn met de degradatie van De Graafschap... Kom er maar in met die blije blik van hem.

Nu nog even aanvechten dat PSV vanwege de Twente perikelen onterecht kampioen is gewonnen en dan is de beste meneer weer helemaal in zijn sas :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorro
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07:37

Zorro

Z

Twente die het beroep wint en door verlies aan spelers die daar niet meer bij willen horen volgend jaar gewoon zelf degradeert zou ook wel genot zijn :D

How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
gambieter schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 19:29:
[...]
Jawel hoor, ze hebben de licentie ingetrokken. Ze hebben daarna een nieuwe licentie aangeboden voor de JL. Het is dus niet dezelfde licentie.
ph4ge schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 19:30:
[...]

Dat hebben ze wel gedurfd, de licentie is immers ingetrokken. Waar het juridisch grijs gebied wordt is de handreiking dat ze gelijk een nieuwe licentie krijgen. Nou goed, dan gaat dat van tafel.

Je kan er over discussiëren of het het werk van de licentiecommissie is om die handreiking te doen, maar ik denk dat de meeste voetballiefhebbers een definitief einde van Twente ook zonde vinden, al kan je na alles wat Twente geflikt heeft het daar moeilijk mee oneens zijn.
lateef schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 19:36:
[...]

Ze hebben gewoon hun werk gedaan, de licentie is ingetrokken. En ze hebben weer een nieuwe licentie gekregen, dat betekent dus instromen in de Jupiler League.

Als ze het alleen bij het intrekken van de licentie hadden gehouden, was er ook wat aan de hand geweest. Ondanks alles wat Twente heeft geflikt, zou het een gemis zijn als die club definitief in de geschiedenisboeken zou verdwijnen. Dat vond ik van bijvoorbeeld Haarlem of Veendam ook, maar toch een beduidend kleiner gemis dan als Twente verdwijnt. Twente verdient wat mij betreft best een tweede kans, maar het is niet meer dan terecht dat ze de zwaarste straf kregen en hun licentie kwijt raken.
Tja, maar zo werkt dat dus niet. Bijzonder vriendelijk van ph4ge en lateef dat jullie de club wel wil laten leven, maar als je iemand (terecht) bestraft voor het niet voldoen aan de regels, kun je natuurlijk niet een eigen creatieve interpretatie gaan geven aan de regels en bevoegdheden die je daarvoor hebt. Dan vervalt je moreel gezag.

De licentiecommissie heeft als taak de begrotingen van de clubs te controleren en heeft de bevoegdheid één of meerdere sancties te adviseren mocht zij daarbij onvolkomenheden ontdekken. Het verstrekken van een nieuwe licentie behoort bij mijn weten niet tot dit takenpakket, en is ook geen bevoegdheid van deze commissie. Deze uitspraak an sich is dus al bijkans bewijs dat dit 'onafhankelijke' advies tot stand is gekomen in nauwe samenwerking met de top van de KNVB.

Voor Twente is het nu vrij simpel, degradatie naar de Jupiler League staat voor ze gelijk aan een faillissement. Dus hebben ze daar nu geen andere keus dan alle schroom te laten varen en vol in de aanval te gaan. Ze lopen daarbij natuurlijk het risico dat ze dan alsnog de licentie kwijtraken, maar ze hebben toch niets meer te verliezen.

Dit begint inderdaad meer en meer op een persoonlijke vendetta van KNVB directeur Oostveen richting de oud Twente bestuurders te lijken. Maar de risico's voor de KNVB zijn enorm. Ze hebben de poorten geopend tot een juridisch mijnenveld. Niet alleen voor Twente, maar ook voor andere clubs die enorme sportieve en met name financiële belangen hebben bij een juiste toepassing van de regels. Wanneer wist de licentiecommissie dat de boel niet klopte? Dat kan met name voor Ajax en PSV enorme gevolgen hebben.

Daarnaast zijn er - zoals bij elke club - bij Twente ook een aantal invloedrijke rijke investeerders die miljoenen in de club hebben zitten. En die gaan zich natuurlijk ook roeren.

De voetballerij is allesbehalve een schone business. Twente heeft het wel heel bont gemaakt, maar je mag er van uitgaan dat er bij elke club wel 'iets' speelt dat men liever niet in de openbaarheid wil hebben. Dus ook de andere clubs zijn er niet bij gebaat dat één van de deelnemers aan deze 'omerta' dusdanig in de hoek wordt gedrukt dat daar al teveel informatie loskomt.

Benieuwd hoe dit gaat lopen de komende weken... maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-09 20:51
Aangezien de licentiecommissie voornemens was de licentie in te trekken, omdat ze een boete en/of puntaftrek veel te licht vond als straf, lijkt het me sterk dat na beroep Twente alsnog gewoon een boete krijgt of puntenaftrek.
Zou bovendien ook bijzonder ongeloofwaardig overkomen.

Fijn dat het bestuur zegt: Maar dit zijn fouten uit het verleden en we doen nu ons best.

Ja prima, maar als de commissie niets doet, zou dat een fiat zijn voor alle andere clubs om maar te gaan frauderen en als je dan gepakt wordt, het hele bestuur eruit flikkeren, schoon schip maken en zeggen: Ja, maar we doen het nu beter en het oude bestuur is uit beeld hoor!

Ik denk dat Twente zich in de vinger snijdt, er is een handreiking gemaakt, maar als ze het zo hard willen spelen, dan trekt de commissie gewoon de stekker er alsnog uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-09 21:22
Wat een geouwehoer rondom die straf
Nu wil de Jupiler league weer klagen omdat ze bang zijn dat Twente voor veel teams het kampioenschap weg kaapt
Dat moet ik nog zien

Waarom niet gewoon Twente in de eredivisie laten blijven met een vettere boete en flink wat puntenaftrek?
Volgens mij is dan iedereen het meest blij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy
  • Registratie: September 2015

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Wat bereik je met een geldboete?

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Niks, maar dat is wél volgens de normale procedure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nocalimero
Prosac schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 08:59:
Aangezien de licentiecommissie voornemens was de licentie in te trekken, omdat ze een boete en/of puntaftrek veel te licht vond als straf, lijkt het me sterk dat na beroep Twente alsnog gewoon een boete krijgt of puntenaftrek.

Fijn dat het bestuur zegt: Maar dit zijn fouten uit het verleden en we doen nu ons best.

Ja prima, maar als de commissie niets doet, zou dat een fiat zijn voor alle andere clubs om maar te gaan frauderen en als je dan gepakt wordt, het hele bestuur eruit flikkeren, schoon schip maken en zeggen: Ja, maar we doen het nu beter en het oude bestuur is uit beeld hoor!

Ik denk dat Twente zich in de vinger snijdt, er is een handreiking gemaakt, maar als ze het zo hard willen spelen, dan trekt de commissie gewoon de stekker er alsnog uit.
Maar als die handreiking nu betekent dat Twente zo goed als zeker failliet gaat?
Want dat is het geval!
Je zou dan als bestuurder toch geen knip voor de neus waard zijn als je deze straf kiest en vervolgens 2 tot 3 maanden later je faillissement moet aanvragen?

Daar komt bij dat de door de KNVB gekozen constructie aan alle kanten rammelt. De keuze zelf, de timing, de gevolgen voor de promotie/degradatie duels en de uiteindelijke goedkeuring neerleggen bij een spelerscommissie waarvan er meerdere persoonlijk belang bij een uitslag hebben. 8)7

Kortom, het lijkt me juist heel logisch dat dit wordt aangevochten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Ondanks het gestoethaspel van de KNVB zelf, is het natuurlijk ook ene combinatie van factoren.
  • grote malversaties bij Twente
  • bestuur zeer laakbaar, maar al weg - resten alleen nog stappen door FIOD / OM
  • na lange tijd van constante onhullingen, steeds meer ontutsende details (maar ook niet verwonderlijk als je zo'n erfenis ion de schoot geworpen krijgt als nieuw bestuur - lopende zaken gaan ook gewoon door
  • Twente heeft voldaan aan allerlei voorwaarden, maar toch nóg meer nieuwe ellende
  • zeer zware straf om een voorbeeld te stellen aan andere potentiële fraudeurs - en daarmee proberen herhaling te voorkomen (*)
Wie is er wel en niet benadeeld na deze stappen van de KNVB? Eredivisie heeft nadeel ondervonden, 1e divisie gaat dat nu ook claimen, etc.

Het houdt voorlopig niet op.

(* Vitesse was natuurlijk al een voorganger, dit is al een herhaling)

[ Voor 5% gewijzigd door Ramzzz op 20-05-2016 09:30 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nocalimero
Ramzzz schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 09:29:
Ondanks het gestoethaspel van de KNVB zelf, is het natuurlijk ook ene combinatie van factoren.
  • na lange tijd van constante onhullingen, steeds meer ontutsende details (maar ook niet verwonderlijk als je zo'n erfenis ion de schoot geworpen krijgt als nieuw bestuur - lopende zaken gaan ook gewoon door
  • Twente heeft voldaan aan allerlei voorwaarden, maar toch nóg meer nieuwe ellende
  • zeer zware straf om een voorbeeld te stellen aan andere potentiële fraudeurs - en daarmee proberen herhaling te voorkomen (*)
Wie is er wel en niet benadeeld na deze stappen van de KNVB? Eredivisie heeft nadeel ondervonden, 1e divisie gaat dat nu ook claimen, etc.

Hier ben ik het helemaal mee eens.

Ik ben trouwens echt benieuwd in hoeverre met name Munsterman en Van der Laan, maar ook de overige oud bestuurders van Twente, kunnen worden aangepakt door de FIOD. Weet iemand dit?
Want volgens mij klopte er helemaal niets van zaken als functiescheiding, beslisbevoegdheden en degelijke controle. Dit moet toch anderen ook zijn opgevallen? Bijvoorbeeld de KNVB, maar ook de accountant?
Ik krijg bij vooral de KNVB heel erg het idee dat ze vooral hun eigen straatje aan het schoonvegen zijn ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Vlassie1980 schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 08:47:
Oh wat zal Sjaak blij zijn met de degradatie van De Graafschap... Kom er maar in met die blije blik van hem.
Het maakt het alleen maar droeviger dat Ajax het tegen De Graafschap heeft laten liggen. :')
Ramzzz schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 09:29:

Waarbij het niet onbelangrijk is dat het nieuwe bestuur nu niet echt veel initiatief toont met het openbaren van de nieuw gevonden missers.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07:13
Prosac schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 08:59:

Eigenlijk zou niet alleen het oude bestuur eruit moeten worden gegooid, maar zouden zij vervolgd moeten worden. Ik weet niet in hoeverre dit mogelijk is, maar misschien is het beter de personen aan te pakken die dit veroorzaakt hebben en daarmee een voorbeeld te stellen voor andere bestuurders, dan de hele club het faillissement in te storten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Laatst online: 19-09 14:42
In ander nieuws, de Ajax kan op de laatste speeldag weer eens een kampioenschap mislopen. Vanavond is de ontknoping bij de dames. Als Twente vanavond punten laat liggen kan Ajax hem winnen. Zal een gezellig feest worden in Enschede als Twente hem wint.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Harribo schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 09:13:
Wat een geouwehoer rondom die straf
Nu wil de Jupiler league weer klagen omdat ze bang zijn dat Twente voor veel teams het kampioenschap weg kaapt
Dat moet ik nog zien

Waarom niet gewoon Twente in de eredivisie laten blijven met een vettere boete en flink wat puntenaftrek?
Volgens mij is dan iedereen het meest blij
Deze oplossing staat helemaal haaks op de regels. Een vettere boete en puntenaftrek kunnen helemaal niet. Dat de licentie wordt ingetrokken is volkomen terecht, alleen gelijk een nieuwe licentie is grijsgebied.

Twente heeft er zo'n zooitje van gemaakt dat de timing van de straf altijd slecht is. Je wil ook niet dat het achteraf lijkt dat de club die de plek van Twente inneemt bevoordeeld is of dat die club en Twente te weinig tijd hebben om zich voor te bereiden op de nieuwe werkelijkheid. Zowel voor Twente als zn stakeholders en de rest van het voetbal was er haast, voor zover je zo'n besluit een aantal weken geheim kan houden tegenwoordig.

Als je de uitspraak van de licentie commissie leest, dan is die kraak helder. Op 15 december heeft Twente een laatste kans gekregen en een plan wat ze op moeten volgen. Vast staat dat Twente toen nog informatie over 3 transfers achter hield die die beslissing nadelig zou beïnvloeden (geen laatste kans, weg licentie). Vast staat ook dat de top van Twente dit in ieder geval wist op 30 december, toen de deal nog goedgekeurd moest worden en details afgesproken werden, en het toen nog maanden geheim hield.

Meer details over hoe en wanneer die informatie wel naar buiten kwam is niet gegeven. Mogelijk is dat gelekt of heeft Jacobs het uiteindelijk uitgevonden en doorgespeeld. De exacte datum wordt niet genoemd, maar er wordt over zeer recent gesproken. Dat ging dus mis lang nadat Musterman en co vertrokken waren.

Hoe dan ook dit is de zoveelste fraude, terwijl Twente op dat moment eigenlijk al genoeg had geflikt om de licentie kwijt te raken en niemand zich nog vertrouwde. Dat sommige mensen nu over de licentie commissie vallen is schandalig, ik ben vaak de eerste om het handelen van de KNVB in twijfel te trekken maar hier is gewoon pragmatisch een zo goed mogelijk oplossing gezocht voor een probleem wat Twente veroorzaakt heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Ankona schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 08:31:
En daarnaast, de weg naar de ED ligt juridisch nog wel open. Diverse juristen zien kansen.
Dat laatste betwijfel ik ten zeerste. Waar wil Twente tegen in beroep gaan? Dat hun huidige licentie onvoorwaardelijk is ingetrokken? Lijkt me geen haalbare kaart aangezien Twente na hun een na laatste straf al te horen heeft gekregen dat bij de volgende maatregel de licentie zou worden ingetrokken. En dat is wat er gebeurt is. Twente is niet gedegradeerd, in tegenstelling tot wat veel mensen roepen, maar is zijn huidige licentie kwijt geraakt. Naast het kwijt raken van hun huidige licentie heeft Twente een nieuwe licentie aangeboden gekregen, een soort doorstart. Deze nieuwe licentie betreft een licentie voor het betaald voetbal, waarbij Twente begint op het laagste niveau binnen het betaald voetbal in Nederland; de Jupiler Leage.

Dus waar wil Twente tegen in beroep gaan?

- het kwijtraken van hun huidige licentie? Ik geef ze weinig kans, gezien alle feiten die nu aan het licht komen.
- het verkrijgen van een nieuwe licentie Betaald Voetbal? Prima, dan neem je die toch niet?

AL met al is het intrekken van hun licentie gewoon gerechtvaardigd. Over het aanbieden van een nieuwe licentie valt te discussiëren. Twente heeft de boel dermate belazert en verzwegen dat, met de wetenschap van alle informatie die Twente afgelopen maand heeft aangedragen, hun licentie eigenlijk al in december was ingetrokken indien die informatie toen al bekend was geweest.

Dat de club bij voorbaat zichzelf kansloos acht in de JL vind ik kenmerkend voor de malaise die er heerst binnen de club. Uiteraard vervallen alle afspraken die er zijn gemaakt met de schuldeisers en geldschieters omdat deze zijn gemaakt op basis van een eredivisie licentie, maar ik hoor nergens geluiden dat er wordt getracht om met alle betrokken partijen opnieuw rond de tafel te gaan voor een plan B; afgeslankt de JL in.
Bij voorbaat roepen dat het kansloos is vind te makkelijk en zwak richting de fans. In plaats van in beroep gaan, wat nagenoeg kansloos is, zou Twente hun energie moeten steken in een gedegen plan B. Als de maatschappelijke betrokkenheid daadwerkelijk zo groot is dan moet dat te doen zijn. Waarom lukt het clubs als NAC, ADO of Willem II wel? Verkoop de dure spelers, neem je verlies en ga afgeslankt verder. Wie weet speel je over enkele jaren weer op het hoogste niveau.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Sjurm schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 09:41:
[...]
Eigenlijk zou niet alleen het oude bestuur eruit moeten worden gegooid, maar zouden zij vervolgd moeten worden. Ik weet niet in hoeverre dit mogelijk is, maar misschien is het beter de personen aan te pakken die dit veroorzaakt hebben en daarmee een voorbeeld te stellen voor andere bestuurders, dan de hele club het faillissement in te storten.
Precies dit dus. Het is een trend die we helaas steeds vaker zien. Goedbetaalde bestuurders die volstrekt amoreel handelen en er telkens mee weg komen, terwijl de pijn van het wanbestuur terecht komt bij mensen met veel minder middelen die geen enkele invloed hebben op de beslissingen aan 'de top'.

Vind wat er nu bij Twente gebeurt enigszins vergelijkbaar met hoe bijvoorbeeld Sun Capital met V&D om is gesprongen. Foute beslissingen, de woekerwinsten die daaruit ontstaan gaan naar een relatief kleine groep die niet is aan te pakken, terwijl de 'man/vrouw met de pet' op het eind zonder baan zit. Of zonder club. Je ziet het overal terug komen, en steeds vaker. Wanneer wordt nu eindelijk het 'netwerk' eens aangepakt?

Enige hoop die ik heb is dat het 'netwerk' zichzelf nu gaat bijten aangezien de KNVB een aantal deelnemers aan dat netwerk nu ook te kakken heeft gezet. Maar het zal wel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
alexbl69 schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 09:54:
[...]

Precies dit dus. Het is een trend die we helaas steeds vaker zien. Goedbetaalde bestuurders die volstrekt amoreel handelen en er telkens mee weg komen, terwijl de pijn van het wanbestuur terecht komt bij mensen met veel minder middelen die geen enkele invloed hebben op de beslissingen aan 'de top'.

Vind wat er nu bij Twente gebeurt enigszins vergelijkbaar met hoe bijvoorbeeld Sun Capital met V&D om is gesprongen. Foute beslissingen, de woekerwinsten die daaruit ontstaan gaan naar een relatief kleine groep die niet is aan te pakken, terwijl de 'man/vrouw met de pet' op het eind zonder baan zit. Of zonder club. Je ziet het overal terug komen, en steeds vaker. Wanneer wordt nu eindelijk het 'netwerk' eens aangepakt?

Enige hoop die ik heb is dat het 'netwerk' zichzelf nu gaat bijten aangezien de KNVB een aantal deelnemers aan dat netwerk nu ook te kakken heeft gezet. Maar het zal wel niet.
Het verschil is wel dat Musterman en co er zelf niet beter van zijn geworden, sterker nog privé lopen ze financieel flinke schade op. Ik geloof dat het allemaal uit clubliefde is gebeurd, waarmee het natuurlijk niet goed te praten valt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

In de Tubantia een prima artikel over de licentiecommissie:

http://www.tubantia.nl/sp...-de-reglementen-1.6030662

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

ph4ge schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 10:01:
Het verschil is wel dat Musterman en co er zelf niet beter van zijn geworden, sterker nog privé lopen ze financieel flinke schade op. Ik geloof dat het allemaal uit clubliefde is gebeurd, waarmee het natuurlijk niet goed te praten valt.
En waar het grote gros alleen wijst naar Munsterman en Van Der Laan als de grote boosdoeners wordt er vergeten dat al hun beslissingen zijn goedgekeurd door de toenmalige raad van commissarissen, bestaande uit Gerald van den Belt, Hennie ten Hag, Hein Trebbe en Joop de Winter. Natuurlijk zwaaide Munsterman met de scepter, maar er was niemand binnen de raad van commissarissen die zich geroepen voelde om afstand te nemen van de kunstgrepen van Munsterman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-09 16:44
T-MOB schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 09:46:
In ander nieuws, de Ajax kan op de laatste speeldag weer eens een kampioenschap mislopen. Vanavond is de ontknoping bij de dames. Als Twente vanavond punten laat liggen kan Ajax hem winnen. Zal een gezellig feest worden in Enschede als Twente hem wint.
Vallen de dames van Twente dan helemaal buiten dit gebeuren? Of zijn die door het wanbeleid ook de pineut? Of hebben die een compleet andere licentie?
Want wat gaat daar mee gebeuren als voor Twente het doek straks valt?

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Die zijn ondergebracht in een aparte stichting na de financiele malaise.
Die vallen daar dus niet onder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

frumper schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 10:08:
Vallen de dames van Twente dan helemaal buiten dit gebeuren? Of zijn die door het wanbeleid ook de pineut? Of hebben die een compleet andere licentie?
Want wat gaat daar mee gebeuren als voor Twente het doek straks valt?
De 'vrouwentak' is losgemaakt van de organisatie van FC Twente. In mei dit jaar was er al besloten om het eerste vrouwenteam onder te brengen in een aparte stichting, buiten de club van FC Twente. Ook was er al besloten om te stoppen met alle andere vrouwenteams, bestaande uit Jong FC Twente Vrouwen, C3 en de trainingsgroepen Onder 12 en Onder 14. Alleen het eerste elftal zal blijven bestaan binnen een aparte stichting. Wel zou FC Twente de aankomende twee jaren nog een ton per jaar bijleggen om het financieel rond te krijgen voor die seizoenen. Of dat overeind blijft valt natuurlijk te betwijfelen, grote kans dat dat geld er niet meer komt en dat ook het eerste vouwenelftal financieel ten onder gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Laatst online: 19-09 14:42
Ja het (dames) beloftenelftal had ook al zo'n fantastische kampioenswedstrijd. In de laatste wedstrijd ooit van het team werden ze kampioen. Vervolgens was er niemand van de KNVB en ook geen medailles. Foutje van de bond, wel superlullig voor de dames.

Dat voruwenvoetbal hier zo groot is heeft trouwens ook een en ander te maken met het talent van dochter Munsterman....

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:11
Inderdaad interessant artikel, maar niet bemoedigend voor Twente. Licentiecommissie heeft door af te wijken van eigen regels juist geprobeerd redelijk en billijk te handelen, wat in feite de enige reden is waarvoor in het verleden een licentie-intrekking succesvol is aangevochten. Bovendien is het toekennen van een nieuwe licentie formeel niet volgens de regels gegaan, dus in theorie zouden clubs uit de Jupiler een goede kans maken dit juridisch aan te vechten.

Zover ik de hele brij aan informatie nu zie, is en faillissement van Twente in feite onvermijdelijk. Het is alleen nog een heel circus omdat niemand de boeken in wil gaan als de partij die het laatste zetje geeft. KNVB wil de licentie niet keihard intrekken, gemeente durft riskante garantstelling vooralsnog niet keihard in te trekken en benadeelde clubs uit verleden (mislopen tv-gelden, prijzen) of toekomst (Jupiler-clubs) durven geen procedures aan te spannen. Waarschijnlijk is het hopen op de rechter of de belastingdienst en dan roepen dat men Twente graag had behouden als dat mogelijk was geweest.

[ Voor 5% gewijzigd door Sempy op 20-05-2016 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Inderdaad. Als iemand het zou moeten aanvechten zijn het de andere clubs uit de JL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Want het Twente dat deel zou nemen aan de JL is zoveel sterker als de andere teams?
De huidige selectie wel ja, maar die valt natuurlijk uit elkaar als je echt in de JL moet gaan spelen.
En geld om de selectie te versterken is er ook niet al te veel.

Ze hebben bij Twente zelf al aangegeven dat spelen in de JL helemaal geen optie is, dan rek je de datum van het faillissement alleen maar uit. Die daadwerkelijke stap durft niemand te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Het enige wat rest voor FC Twente is zichzelf failliet verklaren, investeerders zoeken voor een doorstart onder een nieuwe naam, bijvoorbeeld FC Enschede, hopen de gemeente het stadion overneemt en op de blote knieën smeken dat de nieuwe vorm mag deelnemen aan de JL. Als de maatschappelijke betrokkenheid inderdaad zo groot is in Twente dan moet zoiets mogelijk zijn, maar dan ben je nog afhankelijk van de KNVB. Wanneer Twente de huidige beslissing gaat aanvechten gooien ze naar mijn mening eigenhandig alle deuren dicht voor enige coulance vanuit de KNVB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Als nieuwe club mag je dan wel gewoon onderaan beginnen lijkt me, dus niet in de JL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-09 20:51
dutchgio schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 11:22:
Als nieuwe club mag je dan wel gewoon onderaan beginnen lijkt me, dus niet in de JL.
Zie RBC, Veendam etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:11
Doorstart zou je in theorie ook kunnen doen onder de vlag van de hoogstspelende amateurclub in Enschede, geen idee hoe hoog die speelt, maar een eersteklasser zal er wel bij zitten gok ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

dutchgio schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 11:22:
Waarom? Elke club wordt gewoon ingeschaald op het verwachtte niveau. RBC mocht zelfs naar de hoofdklassa, maar had geen stadion. Bij bijvoorbeeld splitsingen van clubs mogen ze ook meteen hoger beginnen (kijk naar alle 'Jong-xxx'-teams). De KNVB wil niets liever dan meer profclubs, het probleem zit er juist altijd in dat clubs niet zo snel aan de eisen kunnen voldoen. Dat is ook waarom de 2e divisie nu wordt opgericht. Als Twente voldoet, dan mogen ze gewoon de JL in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

NRC heeft een goed commentaar geschreven. Even een kleinde quote:
Sterker nog: gelet op de opeenstapeling van frauduleuze handelingen, malversaties en misleidingen waaraan de club zich schuldig heeft gemaakt, mag FC Twente blij zijn dat ze nog bestaat. Als al die ernstige overtredingen eerder in hun volle omvang bekend waren geworden, was de club haar licentie al kwijt geweest en had zij het betaald voetbal moeten verlaten. Het is wrang om vast te stellen dat het dus mede aan misleiding te danken is dat FC Twente er nog is.
http://www.nrc.nl/handels...-club-nog-bestaat-1619672

Word een leuke soap de komende weken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-09 21:22
Ach ja ...ze zijn er in elk geval mee bezig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaRaDoX4
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 04-08 14:32

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

Misschien is het al eens gevraagd maar omtrent de discussie over FC Twente, Maar is willem 2 nu veilig of kan deze alsnog degraderen......

vind t allemaal weer lekker onduidelijk :9

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
PaRaDoX4 schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 13:18:
Misschien is het al eens gevraagd maar omtrent de discussie over FC Twente, Maar is willem 2 nu veilig of kan deze alsnog degraderen......

vind t allemaal weer lekker onduidelijk :9
Dat is op tv al voorbij gekomen ook: Willem II zou in alle gevallen al veilig zijn omdat ze hoger dan de Graafschap geëindigd waren.
Echt beroerde timing om zoiets bekend te maken, dat werkt echt alle mogelijkheden tot match 'fixing' in de hand :D

[ Voor 11% gewijzigd door apis29 op 20-05-2016 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaRaDoX4
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 04-08 14:32

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

apis29 schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 13:25:
[...]

Dat is op tv al voorbij gekomen ook: Willem II zou in alle gevallen al veilig zijn omdat ze hoger dan de Graafschap geëindigd waren.
Maar gister tijdens de wedstrijd kwam weer tersprake dat ze alsnog niet veilig waren.

EDIT: Of dit is pas na de wedstrijd van graafschap duidelijk geworden?

[ Voor 10% gewijzigd door PaRaDoX4 op 20-05-2016 13:27 ]

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
PaRaDoX4 schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 13:26:
[...]

Maar gister tijdens de wedstrijd kwam weer tersprake dat ze alsnog niet veilig waren.

EDIT: Of dit is pas na de wedstrijd van graafschap duidelijk geworden?
Ah, dat had ik dan niet meegekregen maar zo werd het eerder wel uitgelegd.
Pagina: 1 ... 104 ... 119 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[html]<h2>Voor het EK2016 in Frankrijk: Themaforum: Sportzomer</h2>~[/html]
Voor de FIFA-perikelen: [Voetbal] FIFA-perikelen en opvolging Blatter
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2015/2016
Voor FC-Twente: FC Twente - hoe nu verder