Blijkbaar had het nieuwe bestuur weet van fraudeleuze transfers, en heeft die verzwegen.Deadsy schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 22:32:
[...]
Ben wel benieuwd waarover men in 2016 nog heeft gelogen, kan me niet voorstellen dat ze zo dom zijn.
Tja,
Optie A: Neem de enorme handreiking aan en ga flink afgeslankt verder in de JL
Optie B: Ga in beroep ( dikke middelvinger naar te coulante KNVB/Licentiecommissie ) en verlies je licentie en ga verder in de 2e amateursklasse
Ik snap niet dat Twente nog zo moeilijk doet, ze hebben niets te willen en moeten ontzettend blij zijn dat optie B niet gewoon meteen is ingezet, wat volledig terecht zou zijn geweest.
Optie A: Neem de enorme handreiking aan en ga flink afgeslankt verder in de JL
Optie B: Ga in beroep ( dikke middelvinger naar te coulante KNVB/Licentiecommissie ) en verlies je licentie en ga verder in de 2e amateursklasse
Ik snap niet dat Twente nog zo moeilijk doet, ze hebben niets te willen en moeten ontzettend blij zijn dat optie B niet gewoon meteen is ingezet, wat volledig terecht zou zijn geweest.
Voor de zoveelste keer, zeer matige scheids.. Doet niks af aan Liverpool dat slecht ging spelen, maar die vent bakte er helemaal niks van
Wow, in de tweede helft is Liverpool helemaal van de mat gespeeld. Compleet kansloos. De eerste helft was 60-40 voor Liverpool, de tweede helft 20-80 of 10-90 voor Sevilla.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Als ze de garantstelling en het geld van de verschillende partijen weten te behouden zie ik het ze wel halen.Pyramiden schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 22:34:
[...]
Dan zouden ze ook failliet zijn. Ik denk dat de kans al groot is dat ze in de JL een doorstart moeten maken. Die schuld van hen lijkt me niet te dragen met de inkomsten uit de JL.
Maar dan moeten ze na 1 jaar promoveren, geen domme risico's nemen door spelers te behouden die ze niet kunnen betalen en uiteraard geld vangen voor de betere spelers. Als een Ziyech en co in het contract heeft staan dat hij gratis of bijna gratis weg mag bij degradatie dan is het denk ik dweilen met de kraan open.
Maar als sommige mensen hun zin krijgen gaan ze naar de amateurs en zijn inderdaad in een week na de uitspraak failliet.
Dat de KNVB hier de regels wat aanpast daar moet men blij mee zijn, als alles klopt had de KNVB de licentie kunnen intrekken en het daarbij kunnen laten, zo van zoek het zelf maar uit.
Ik hoop dat de KNVB morgen nog met flink wat bedrog en gelieg van Twente naar buiten komt en dat de mensen die roepen om de rechter dan heel stil worden.
Wat kan het FIOD trouwens doen met Twente behalve een boete? Kunnen voormalig bestuurders door het FIOD vervolgd worden?
Over die garanstelling zou ik me juist zorgen maken. Het lijkt me niet onaannemelijk dat een aantal partijen bij degradatie ook niet garant staan.Deadsy schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 22:41:
[...]
Als ze de garantstelling en het geld van de verschillende partijen weten te behouden zie ik het ze wel halen.
Maar dan moeten ze na 1 jaar promoveren, geen domme risico's nemen door spelers te behouden die ze niet kunnen betalen en uiteraard geld vangen voor de betere spelers. Als een Ziyech en co in het contract heeft staan dat hij gratis of bijna gratis weg mag bij degradatie dan is het denk ik dweilen met de kraan open.
Alle garantstellingen komen te vervallen bij degradatie naar de Julipeler Leage. Twente is technische gezien op dit moment failliet...Pyramiden schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 22:43:
Over die garanstelling zou ik me juist zorgen maken. Het lijkt me niet onaannemelijk dat een aantal partijen bij degradatie ook niet garant staan.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Dit is wel interessant, wordt toch wel duidelijk dat het eigenlijk sowieso aflopende zaak is...
http://925.nl/archief/201...er-uit-fc-twente-trekken/
Float like a butterfly, sting like a bee.
Bij het crediteuren akkoord is afgesproken dat Twente niet meer achter Musterman en co aan gaat, maar dat geldt niet voor derde partijen en zeker niet de FIOD. Je kan niet onderling afspreken om de belastingdienst te tillen. Los van dat dat akkoord bij degradatie van tafel is.Deadsy schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 22:41:
Wat kan het FIOD trouwens doen met Twente behalve een boete? Kunnen voormalig bestuurders door het FIOD vervolgd worden?
Jack van Gelder geeft aan dat er nog 3 frauduleuze handelingen rond transfers zijn verzwegen door het nieuwe bestuur. Tot op het einde hebben ze geprobeerd om de situatie beter af te schilderen dan hij was, ook toen ze al voorwaardelijk de licentie kwijt waren. Zelfs zonder dat feit kan de licentie commissie er gewoon niet omheen dat Twente niet voldoet aan de eisen en dat er heel veel is gebeurd wat onacceptabel is. Het is een klein wonder dat de licentie commissie ze nog een licentie voor de Eerstedivisie biedt.
[ Voor 3% gewijzigd door ph4ge op 18-05-2016 23:10 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Technisch gezien kan het definitieve faillissement dat je beschrijft nog maarliefst 4 weken boven de markt blijven hangen.Han schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 23:03:
[...]
Alle garantstellingen komen te vervallen bij degradatie naar de Julipeler Leage. Twente is technische gezien op dit moment failliet...
Bijzonder kwalijke zaak. Ik begrijp emotioneel de reactie van fans dat Twente door 'terugzetting' 'gestraft' wordt wel, maar m.i. zwijnen ze ontzettend indien ze op JL niveau verder mogenph4ge schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 23:09:
[...]
Bij het crediteuren akkoord is afgesproken dat Twente niet meer achter Musterman en co aan gaat, maar dat geldt niet voor derde partijen en zeker niet de FIOD. Los van dat dat akkoord bij degradatie van tafel is.
Jack van Gelder geeft aan dat er nog 3 frauduleuze handelingen rond transfers zijn verzwegen door het nieuwe bestuur. Tot op het einde hebben ze geprobeerd om de situatie beter af te schilderen dan hij was, ook toen ze al voorwaardelijk de licentie kwijt waren. Zelfs zonder dat feit kan de licentie commissie er gewoon niet omheen dat Twente niet voldoet aan de eisen en dat er heel veel is gebeurd wat onacceptabel is. Het is een klein wonder dat de licentie commissie ze nog een licentie voor de Eerstedivisie biedt.

[ Voor 52% gewijzigd door BoB_HenK op 18-05-2016 23:12 ]
Maar kan het FIOD achter Munsterman en co aangaan betreffende de oplichtingen of kunnen ze alleen achter Twente aangaan.ph4ge schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 23:09:
[...]
Bij het crediteuren akkoord is afgesproken dat Twente niet meer achter Musterman en co aan gaat, maar dat geldt niet voor derde partijen en zeker niet de FIOD. Je kan niet onderling afspreken om de belastingdienst te tillen. Los van dat dat akkoord bij degradatie van tafel is.
Want in het verleden wanneer bestuurders de boel kapot maakten konden ze ongestraft weg lopen.
Want alles wat Munsterman deed werd door de RvC goedgekeurd en tevens door de controleurs binnen de club.
Jammer genoeg vervulde Munsterman meerdere functies waaronder die met een controlerende functie op Munsterman.
[ Voor 3% gewijzigd door Deadsy op 18-05-2016 23:25 ]
Onderdeel van het crediteurenakkoord is een forse afschrijving op de schulden. De balans waar dat artikel op is gebaseerd komt dus niet overeen met hoe de boel doorgestart zou worden. Dat het financieel behoorllijk mager is lijkt me verder wel duidelijk. Aan de andere kant: als Twente deze zomer Ziyech, Guiterrez en Mokotjo goed weet te verkopen dan zou men heel de garantstelling van de gemeente niet nodig hebben.martinusz schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 23:06:
Dit is wel interessant, wordt toch wel duidelijk dat het eigenlijk sowieso aflopende zaak is...
Verder begrijp ik geen zak van de KNVB. Zoals ik het altijd begreep zijn er twee dingen aan de hand bij Twente. Enerzijds is er de financiele kwestie: KNVB heeft regels voor financial fairplay waaraan de clubs moeten voldoen. Daarvoor moeten kloppende jaarcijfers worden overlegd, en wanneer een club in de zorgwekkende categorie zit volgt er curatele (en een plan van aanpak). Lever je niet tijdig of onjuiste jaarcijfers in dan staat daar een sanctie op: 3 punten aftrek. Heb je dat drie keer gehad dan volgt bij de 4e overtreding intrekking van de licentie. In geval van Twente is er 3x puntenaftrek geweest (vorig seizoen 6 punten, dit seizoen 3 vanwege de afhandeling van de affaire Tadic), dus bij een volgende overtreding zou het exit zijn.
Anderzijds is er de kwestie integriteit / de Doyen deal. Twente heeft een deel van die overeenkomst achtergehouden voor de KNVB. Voor die misleiding is Twente gestraft met een geldboete en een voorwaardelijke intrekking van de licentie. De voorwaarde was dat de bestuursstructuur op de schop ging: alle aanbevelingen uit een of ander rapport moesten worden overgenomen. Ook mag Twente 3 jaar niet Europees uitkomen (als Nederland ueberhaupt nog tickets krijgen voor Europees voetbal).
Afijn. Voor zover bekend heeft Twente met het crediteurenakkoord voldaan aan de financiele voorwaarden. Daarnaast is het bestuur omgegooid: alle aanbevelingen van Ben Knuppe zijn overgenomen. In aanvulling daarop is er zelfs 12 miljoen aan garantstellingen verkregen die de KNVB last minute nog extra wist te eisen. Tenzij er nieuwe feiten aan het licht zijn gekomen heeft de KNVB helemaal geen grond om de licentie in te trekken (of ook maar een boete in te stellen). Wat dat betreft vind ik de gang van zaken bedenkelijk. Het heeft er de schijn van dat er vanuit verschillende hoeken wat rancune wordt botgevierd.
Een jaartje Jupiler League lijkt me overigens best lachen. Dan gaat foxsports de deur uit en komt er een seizoenskaart. Daarvoor zijn JL-speeldagen veel geschikter dan die in de eredivisie.
In de JL doet Twente volgend jaar ook bovenin mee. In de eredivisie zou het met wat er over blijft knokken zijn tegen degradatie. Seizoen '17/'18 kan Twente denk ik beter starten als kampioen van de Jupiler League dan als nr 17 van de eredivisie die zich net weet te handhaven in de playoffs. Uiteindelijk denk ik dat het voor de club zo gek nog niet is. Wel bizar hoe snel dat gegaan is, van voorbeeldclub ten tijde van het kampioenschap in een jaar of 5 compleet de afgrond in

Regeren is vooruitschuiven
Vraag mij af of een Twente zonder Guiterrez, Ziyech en Mokotjo wel even met twee vingers in de neus kampioen wordt in de JL zoals sommigen hier lijken te denken...
Denk dat daarmee de overige JL teams lichtelijk onderschat worden.
Met het spelersmateriaal wat Twente volgend seizoen overhoudt zie ik ze niet zomaar kampioen worden in de JL, zeker niet als ze moeten concurreren met clubs als VVV en NAC.
Denk dat daarmee de overige JL teams lichtelijk onderschat worden.
Met het spelersmateriaal wat Twente volgend seizoen overhoudt zie ik ze niet zomaar kampioen worden in de JL, zeker niet als ze moeten concurreren met clubs als VVV en NAC.
[ Voor 8% gewijzigd door Krukar op 19-05-2016 02:11 ]
Zonder Ziyech was Twente dit seizoen al kansloos gedegradeerd. Als ook Guiterrez en Mokotjo geloosd worden maken ze geloof ik ook echt geen kans om meteen kampioen te worden. Eigenlijk is de moraal van het verhaal gewoon dat Twente failliet gaat, als het nu al niet is, dan is het in de loop van volgend jaar.
Het schijnt dat er nog meer frauduleuze zaken zijn ontdekt, dus dan klopt het wel, want dan zijn ze in de voorwaardelijke tijd alsnog de klos. Een nieuwe JL licentie is dan eigenlijk heel coulant van de KNVB, maar of dat Twente levend houdt betwijfel ik.T-MOB schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 01:29:
[...]
Onderdeel van het crediteurenakkoord is een forse afschrijving op de schulden. De balans waar dat artikel op is gebaseerd komt dus niet overeen met hoe de boel doorgestart zou worden. Dat het financieel behoorllijk mager is lijkt me verder wel duidelijk. Aan de andere kant: als Twente deze zomer Ziyech, Guiterrez en Mokotjo goed weet te verkopen dan zou men heel de garantstelling van de gemeente niet nodig hebben.
Verder begrijp ik geen zak van de KNVB. Zoals ik het altijd begreep zijn er twee dingen aan de hand bij Twente. Enerzijds is er de financiele kwestie: KNVB heeft regels voor financial fairplay waaraan de clubs moeten voldoen. Daarvoor moeten kloppende jaarcijfers worden overlegd, en wanneer een club in de zorgwekkende categorie zit volgt er curatele (en een plan van aanpak). Lever je niet tijdig of onjuiste jaarcijfers in dan staat daar een sanctie op: 3 punten aftrek. Heb je dat drie keer gehad dan volgt bij de 4e overtreding intrekking van de licentie. In geval van Twente is er 3x puntenaftrek geweest (vorig seizoen 6 punten, dit seizoen 3 vanwege de afhandeling van de affaire Tadic), dus bij een volgende overtreding zou het exit zijn.
Anderzijds is er de kwestie integriteit / de Doyen deal. Twente heeft een deel van die overeenkomst achtergehouden voor de KNVB. Voor die misleiding is Twente gestraft met een geldboete en een voorwaardelijke intrekking van de licentie. De voorwaarde was dat de bestuursstructuur op de schop ging: alle aanbevelingen uit een of ander rapport moesten worden overgenomen. Ook mag Twente 3 jaar niet Europees uitkomen (als Nederland ueberhaupt nog tickets krijgen voor Europees voetbal).
Afijn. Voor zover bekend heeft Twente met het crediteurenakkoord voldaan aan de financiele voorwaarden. Daarnaast is het bestuur omgegooid: alle aanbevelingen van Ben Knuppe zijn overgenomen. In aanvulling daarop is er zelfs 12 miljoen aan garantstellingen verkregen die de KNVB last minute nog extra wist te eisen. Tenzij er nieuwe feiten aan het licht zijn gekomen heeft de KNVB helemaal geen grond om de licentie in te trekken (of ook maar een boete in te stellen). Wat dat betreft vind ik de gang van zaken bedenkelijk. Het heeft er de schijn van dat er vanuit verschillende hoeken wat rancune wordt botgevierd.
Een jaartje Jupiler League lijkt me overigens best lachen. Dan gaat foxsports de deur uit en komt er een seizoenskaart. Daarvoor zijn JL-speeldagen veel geschikter dan die in de eredivisie.
In de JL doet Twente volgend jaar ook bovenin mee. In de eredivisie zou het met wat er over blijft knokken zijn tegen degradatie. Seizoen '17/'18 kan Twente denk ik beter starten als kampioen van de Jupiler League dan als nr 17 van de eredivisie die zich net weet te handhaven in de playoffs. Uiteindelijk denk ik dat het voor de club zo gek nog niet is. Wel bizar hoe snel dat gegaan is, van voorbeeldclub ten tijde van het kampioenschap in een jaar of 5 compleet de afgrond in
Float like a butterfly, sting like a bee.
Echt apart hoor, als je dat stadion ziet, alle zakelijke mogelijkheden in dat stadion... Catering in eigen beheer.
2 jaar achter elkaar daar FIFA toernooien mogen organiseren, aardige mensen. Zonde voor de regio...
2 jaar achter elkaar daar FIFA toernooien mogen organiseren, aardige mensen. Zonde voor de regio...
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Je kunt natuurlijk niet je halve basiself lozen zonder daar wat voor terug te halen, ook al is dat beduidend minder.
Tja, het lastige met dat soort lijken uit de kast is natuurlijk wel in hoeverre dat 't huidige bestuur is aan te rekenen. Ik kan me goed voorstellen dat in een organisatie als Twente waar heel veel fout is gedaan door een klein select groepje, die dat ook geprobeerd hebben dat goed te verbergen, het lastig is, helemaal als dat kleine selecte groepje weg is, om alles snel boven tafel te krijgen.martinusz schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 07:55:
[...]
Het schijnt dat er nog meer frauduleuze zaken zijn ontdekt, dus dan klopt het wel, want dan zijn ze in de voorwaardelijke tijd alsnog de klos. Een nieuwe JL licentie is dan eigenlijk heel coulant van de KNVB, maar of dat Twente levend houdt betwijfel ik.
Wie zou er nog voor Twente willen spelen nu dit alles bekend is? Ze gaan naar de Jupiler League, dus 'leuke' spelers kiezen wel voor wat meer uitdagends. Een lang contract tekenen zul je ook niet snel doen, aangezien het zomaar voorbij kan zijn daar. Erg vervelende situatie dit voor Twente, maar ze hebben het zelf zover laten komen.
Tomorrow is not today!
Hoe groot is de kans dat Ziyech, Mokotjo en Cabral degradatie clausules in hun contract hebben staan? Ik neem aan dat een beetje een spelersmakelaar dat in een contract laat zetten.
En zou dat beteken dat ze gratis de deur uit lopen als Twente de Jupiler League in gaat?
En zou dat beteken dat ze gratis de deur uit lopen als Twente de Jupiler League in gaat?
Niet denk ik, want dat was natuurlijk helemaal niet aan de orde. Ze wilden juist bovenin aanhaken, met alle gevolgen van dien.
Cabral is sowieso al transfervrij geloof ik.
Cabral is sowieso al transfervrij geloof ik.
Als die clausules erin staan zal het eerder gaan om een gelimiteerde transfersom.Pyramiden schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 09:14:
Hoe groot is de kans dat Ziyech, Mokotjo en Cabral degradatie clausules in hun contract hebben staan? Ik neem aan dat een beetje een spelersmakelaar dat in een contract laat zetten.
Oh Cabral loopt dan al de deur uit.
Om wat voor bedragen heb je het bij zo'n gelimiteerde transfersom? Ik neem aan dat het niet voldoende is om de -11 miljoen op het eigen vermogen te dekken, waardoor ze sowieso failliet zouden gaan.
Om wat voor bedragen heb je het bij zo'n gelimiteerde transfersom? Ik neem aan dat het niet voldoende is om de -11 miljoen op het eigen vermogen te dekken, waardoor ze sowieso failliet zouden gaan.
Dat Sevilla gisteren de Europa League nog pakte had ik na de eerste helft niet meer verwacht. Nog meer mensen die gekeken hebben?
(even wat anders dan FC Twente
)
(even wat anders dan FC Twente
Voedingsadviseur bij Voeding-en-fitness.nl
Verwijderd
Ik heb even een stukje meegepakt van de tweede helft. Na 17 seconden lag de bal al in het netje dankzij Gameiro.MarvinG schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 09:24:
Dat Sevilla gisteren de Europa League nog pakte had ik na de eerste helft niet meer verwacht. Nog meer mensen die gekeken hebben?
(even wat anders dan FC Twente)
Het lijkt wel satire:
Van der Sar: 'Ik ken uitleg KNVB niet'
Dit moet je gewoon per definitie uitsluiten. Ajax heeft het zelf laten liggen.De degradatie van FC Twente maakt voor Ajax de druiven van de misgelopen landstitel extra zuur. Ajax speelde in Enschede gelijk (2-2) en zou als alle resultaten van FC Twente worden geschrapt op doelsaldo bovenaan eindigen, omdat PSV 'gewoon' twee keer van de tukkerS won.
De kans dat Ajax naar de rechter of het (sporttribunaal) CAS stapt is nihil, maar directeur Edwin van der Sar kon dat nog niet voor honderd procent uitsluiten.
"Het is hier middernacht en ik ken de uitleg van de KNVB nog niet. Ook wil ik het graag bespreken met mijn collega's in de directie", liet Van der Sar woensdag vanuit China weten.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Sjaak Swart kreeg weer last van onderbuikgevoelens, Ajax heeft het zelf laten liggen.
Verliezen is pijnlijk maar het hoort erbij.
Verliezen is pijnlijk maar het hoort erbij.
Eerste helft gezien, 1-0 voor Liverpool. De rest 'gemist' en kwam pas weer bij toen ze de medaille als troostprijs kregen.MarvinG schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 09:24:
(even wat anders dan FC Twente)
Had het Liverpool gegund, maar wel knap van Sevilla om zo terug te komen.
Klopp die 5 finales op rij verliestdutchgio schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 09:44:
[...]
Eerste helft gezien, 1-0 voor Liverpool. De rest 'gemist' en kwam pas weer bij toen ze de medaille als troostprijs kregen.
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Ik vind het een heel raar besluit van de KNVB en het lijkt mij ook aan alle kanten aanvechtbaar.
Sportief gezien klopt er niets van, op basis van het spel hoort Twente in de eredivisie. Als Twente degradeert een niet een volledige leegloop krijgt in de selectie dan spelen de andere teams daar volgend jaar voor spek en bonen.
Maar buiten het veld, niemand zal ontkennen dat Twente wat creatief met de centen en rapportages omgegaan is. Maar wie zijn nou echt benadeeld? Vooral de eigen balans.
En om in het kader van fair play de boel weer op orde te maken zijn er afspraken gemaakt met de KNVB. Twente moest verbeteringen doorvoeren om de licentie te behouden. Voor zover ik weet is het Twente gelukt om deze afspraken na te komen. Waar haalt de KNVB dan het recht (moreel en juridisch) vandaag om de afspraken te breken en alsnog aan die licentie te gaan trekken?
Sportief gezien klopt er niets van, op basis van het spel hoort Twente in de eredivisie. Als Twente degradeert een niet een volledige leegloop krijgt in de selectie dan spelen de andere teams daar volgend jaar voor spek en bonen.
Maar buiten het veld, niemand zal ontkennen dat Twente wat creatief met de centen en rapportages omgegaan is. Maar wie zijn nou echt benadeeld? Vooral de eigen balans.
En om in het kader van fair play de boel weer op orde te maken zijn er afspraken gemaakt met de KNVB. Twente moest verbeteringen doorvoeren om de licentie te behouden. Voor zover ik weet is het Twente gelukt om deze afspraken na te komen. Waar haalt de KNVB dan het recht (moreel en juridisch) vandaag om de afspraken te breken en alsnog aan die licentie te gaan trekken?
alles kan off-topic
Aleen de eigen fans? Hoezo?Ankona schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 09:49:
Ik vind het een heel raar besluit van de KNVB en het lijkt mij ook aan alle kanten aanvechtbaar.
Ze hebben stelselmatig veel meer/betere spelers kunnen kopen dan eigenlijk mogelijk was. Denk als je het echt goed gaat bekijken er wel iets meer dan "de eigen fans" zijn benadeeld...
Wat denk je bijv. van clubs die gedegradeerd zijn met verliespunten tegen Twente die ze anders mogelijk niet hadden gehad, of clubs die om die reden playoffs missen o.i.d.
Ook het kampioenschap in 2009/2010 is natuurlijk erg twijfelachtig op deze manier....
Als de nieuwsgeving klopt en er is zelfs in 2016 nog gelogen door het nieuwe bestuur, zou dat aanvechten nog wel eens tegen kunnen vallen.
Denk eerder dat Twente in hun handjes mag knijpen met de coulance van de KNVB om direct een nieuwe proflicentie uit te geven. Gaat Twente dit aanvechten zit de kans erin dat de KNVB terug komt op die beslissing en dat Twente volgend seizoen in de topklasse mag voetballen a lá Glasgow Rangers.
Feyenoord is zeker benaderd door dit gebeuren, FC Twente heeft namelik Zyiech gehaald, door meer salaris te bieden dan Feyenoord, echter hadden zij daar nornaal gesproken geen mogelijkheid voor.Ankona schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 09:49:
Zal voor veel meer clubs gelden.
Het meest idiote vind ik nog dat we het continu over 'Twente' hebben. De fraude is echter door een paar goedbetaalde bestuurders gepleegd, terwijl deze lieden schijnbaar nog steeds onaantastbaar zijn. Dat is toch niet rechtvaardig?
Tevens vermoed ik dat de KNVB hiermee wel eens flink in de problemen kan komen. Met name de uitspraak dat Twente eigenlijk op basis van de verstrekte informatie eind vorig jaar de licentie had moeten verliezen, maar dat er uit een soort 'coulance' nu een houtje-touwtje oplossing is bedacht, is bijzonder gevaarlijk.
Was Twente namelijk (conform de o-zo belangrijke regeltjes) uit de competitie genomen, dan was niet PSV maar Ajax kampioen geweest. En nu kan de KNVB wel beweren dat PSV kampioen blijft, maar op welke regel is die uitspraak dan gebaseerd? Ik acht de kans niet ondenkbeeldig dat Ajax de gang naar de rechter maakt en dat deze warrige beslissing van de KNVB wel eens enorm grote consequenties kan hebben voor het Nederlandse voetbal.
Daarnaast is het ronduit slap dat ze de hete aardappel doorschuiven naar een paar spelers, waarvan een aantal ook nog eens een groot (persoonlijk) belang hebben bij de degradatie van Twente.
Tevens vermoed ik dat de KNVB hiermee wel eens flink in de problemen kan komen. Met name de uitspraak dat Twente eigenlijk op basis van de verstrekte informatie eind vorig jaar de licentie had moeten verliezen, maar dat er uit een soort 'coulance' nu een houtje-touwtje oplossing is bedacht, is bijzonder gevaarlijk.
Was Twente namelijk (conform de o-zo belangrijke regeltjes) uit de competitie genomen, dan was niet PSV maar Ajax kampioen geweest. En nu kan de KNVB wel beweren dat PSV kampioen blijft, maar op welke regel is die uitspraak dan gebaseerd? Ik acht de kans niet ondenkbeeldig dat Ajax de gang naar de rechter maakt en dat deze warrige beslissing van de KNVB wel eens enorm grote consequenties kan hebben voor het Nederlandse voetbal.
Daarnaast is het ronduit slap dat ze de hete aardappel doorschuiven naar een paar spelers, waarvan een aantal ook nog eens een groot (persoonlijk) belang hebben bij de degradatie van Twente.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Kwam meer doordat Ziyech geen gegarandeerde basisplek kreeg bij Feyenoord, maar als Twente niet mee had geboden was hij inderdaad naar Feyenoord gegaan lijkt mij.Mars18 schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 09:57:
[...]
Feyenoord is zeker benaderd door dit gebeuren, FC Twente heeft namelik Zyiech gehaald, door meer salaris te bieden dan Feyenoord, echter hadden zij daar nornaal gesproken geen mogelijkheid voor.
Kijk wat de Spaanse clubs doen, die kopen alle toppers van de wereld op op kosten van de Europese Unie (ze besparen immers op de belastingen en dat lijkt min of meer door de Spaanse overheid gedoogd te worden)
alles kan off-topic
Inderdaad, wat een staaltje journalistiek. Van der Sar midden in de nacht in China bellen om hem uitspraken te ontlokken. Natuurlijk kan en wil hij er niets concreets over zeggen, die zeggenschap heeft hij niet en hij wil gewoon slapen. Maar goed, dit is natuurlijk wel het niveau wat je kunt verwachten van een Telegraafjournalist.ph4ge schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 09:40:
Het lijkt wel satire:
[...]
Dit moet je gewoon per definitie uitsluiten. Ajax heeft het zelf laten liggen.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
De enige reden dat Twente het sportief gered heeft is omdat ze de boel zo belazerd hebben. Als ze nooit zoveel hadden gefraudeerd of echt schoonschip hadden gemaakt was de selectie nog veel zwakker geweest en hadden ze geen Ziyech gehad om de situatie te camoufleren.Ankona schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 09:49:
Elke andere voetbalclub is benadeeld. Van de topclubs die een hogere klassering hadden kunnen halen of niet hadden hoeven opbieden tegen Twente bij het halen van spelers, tot subtoppers die in plaats van Twente net betere spelers hadden gehad of Europees voetbal hadden gehaald tot aan de degradanten die wel binnen hun budget bleven en met fraude het misschien ook wel gehaald hadden. Daarnaast beschadigen ze reputatie van heel de Eredivisie en van heel voetballend Nederland.Ankona schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 09:49:
Het recht wat de KNVB heeft is vrij simpel. Er zijn regels voor een licentie, en die heeft Twente ruimschoots en herhaaldelijk gebroken, en dat niet per ongeluk maar bewust. Als Twente zelfs recent nog geen informatie had achtergehouden waren de afspraken met de KNVB er nooit gekomen, dus dat ze die afspraken zijn nagekomen is een bijzaak, die zijn gemaakt terwijl Twente de boel nog belazerde.Ankona schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 09:49:
Het enige morele vraagstuk is of de KNVB Twente überhaupt nog wel een kans mag geven omdat er clubs voor veel minder ten onder zijn gegaan en er normaal gesproken een heel traject vooraf gaat aan het verkrijgen van een licentie.
Meerdere journalisten hebben gemeld dat Twente ook simpelweg meer salaris bood. En dat op een transfer die ze zelfs met de kennis van toen niet hadden mogen doen.Afvalzak schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 09:59:
Kwam meer doordat Ziyech geen gegarandeerde basisplek kreeg bij Feyenoord, maar als Twente niet mee had geboden was hij inderdaad naar Feyenoord gegaan lijkt mij.
Tja, als je zo duf bent dat je niet kan bedenken dat je per definitie niet in de rechtszaal kampioen wil worden kan je misschien beter maar niet opnemen en had je geen directeur moeten worden. Waarschijnlijker is dat er wel over nagedacht wordt.Gonadan schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 10:00:
Inderdaad, wat een staaltje journalistiek. Van der Sar midden in de nacht in China bellen om hem uitspraken te ontlokken. Natuurlijk kan en wil hij er niets concreets over zeggen, die zeggenschap heeft hij niet en hij wil gewoon slapen. Maar goed, dit is natuurlijk wel het niveau wat je kunt verwachten van een Telegraafjournalist.
[ Voor 17% gewijzigd door ph4ge op 19-05-2016 10:04 ]
Ja, maar dit is de Eredivisie en niet de Primera Division.Ankona schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 09:59:
Kijk wat de Spaanse clubs doen, die kopen alle toppers van de wereld op op kosten van de Europese Unie (ze besparen immers op de belastingen en dat lijkt min of meer door de Spaanse overheid gedoogd te worden)
In de Eredivisie gelden andere regels, waar je je aan dient te houden als Nederlandse club, doe je dat niet dan wordt je daarvoor gestraft.
Het gedrag van FC Twente in de ED gaan goedpraten omdat er ergens in een andere competitie andere regels gelden is natuurlijk een drogredenering van jewelste.
Ach er is weer wat meer kattenbakvulling door verkocht.Gonadan schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 10:00:
[...]
Inderdaad, wat een staaltje journalistiek. Van der Sar midden in de nacht in China bellen om hem uitspraken te ontlokken. Natuurlijk kan en wil hij er niets concreets over zeggen, die zeggenschap heeft hij niet en hij wil gewoon slapen. Maar goed, dit is natuurlijk wel het niveau wat je kunt verwachten van een Telegraafjournalist.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Ik vind het eigenlijk een laffe uitspraak van de KNVB.
Ze hadden twee opties voor straffen, blijkbaar vonden ze de licentie intrekken te zwaar en de boete te licht. Maar nu blijkt dat terugzetting naar de Jupiler League zeer waarschijnlijk inhoudt dat FC Twente alsnog failliet gaat vanwege alle negatieve consequenties daarvan (lagere tv gelden, minder of geen transfer opbrengsten, mogelijk lagere sponsorgelden).
Nu zorgt de KNVB voor een extreem slechte uitgangspositie voor een nieuwe start. Met weer een flink gat in de begroting, ditmaal veroorzaakt door de KNVB zelf. Volgens mij hoopt men in Zeist dat de club uit zichzelf failliet gaat. Wellicht om hun eigen straatje (want waar was het toezicht?) schoon te vegen.
Kortom, volgens mij had de (licentiecomissie van de) KNVB 2 opties, ze durven de zwaarste straf niet uit te spreken maar zorgen er wel voor dat de club deze uitspraak bijna niet kan overleven ....
Neem dan gewoon de licentie af. Dan is er meteen een duidelijke situatie, ook voor Willem II, De Graafschap, hun tegenstanders en evt zelfs Cambuur. Dit blijft gewoon weer doormodderen.
Ze hadden twee opties voor straffen, blijkbaar vonden ze de licentie intrekken te zwaar en de boete te licht. Maar nu blijkt dat terugzetting naar de Jupiler League zeer waarschijnlijk inhoudt dat FC Twente alsnog failliet gaat vanwege alle negatieve consequenties daarvan (lagere tv gelden, minder of geen transfer opbrengsten, mogelijk lagere sponsorgelden).
Nu zorgt de KNVB voor een extreem slechte uitgangspositie voor een nieuwe start. Met weer een flink gat in de begroting, ditmaal veroorzaakt door de KNVB zelf. Volgens mij hoopt men in Zeist dat de club uit zichzelf failliet gaat. Wellicht om hun eigen straatje (want waar was het toezicht?) schoon te vegen.
Kortom, volgens mij had de (licentiecomissie van de) KNVB 2 opties, ze durven de zwaarste straf niet uit te spreken maar zorgen er wel voor dat de club deze uitspraak bijna niet kan overleven ....
Neem dan gewoon de licentie af. Dan is er meteen een duidelijke situatie, ook voor Willem II, De Graafschap, hun tegenstanders en evt zelfs Cambuur. Dit blijft gewoon weer doormodderen.
"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"
Klopt, ik wil het ook niet goedpraten. Ik wil alleen andere reacties nuanceren waarin gesuggereerd wordt dat alle andere ploegen zo zwaar benadeeld zijn omdat potentiële aankopen aan hun neus voorbij gingen door deze fraude. Er spelen nu immers diverse spelers in de primera division op kosten van de EU terwijl die anders in de "eigen" competities gebleven waren.Krukar schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 10:02:
[...]
Ja, maar dit is de Eredivisie en niet de Primera Division.
In de Eredivisie gelden andere regels, waar je je aan dient te houden als Nederlandse club, doe je dat niet dan wordt je daarvoor gestraft.
Het gedrag van FC Twente in de ED gaan goedpraten omdat er ergens in een andere competitie andere regels gelden is natuurlijk een drogredenering van jewelste.
alles kan off-topic
Een negatief eigen vermogen is niet hetzelfde als failliet. Zolang Twente aan de betalingsverplichtingen kan voldoen zal er geen faillissement komen. Het belangrijkste is dan ook een sluitende begroting. In dat licht heeft de constructie wel een vervelende bijwerking. Twente stroomt onderin binnen in de voetbalpiramide, daarmee krijgen ze aanzienlijk minder TV-gelden dan de plek 8 ofzo waar ze anders zouden staan.Pyramiden schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 09:21:
Oh Cabral loopt dan al de deur uit.
Wat er precies gaat gebeuren weet verder volgens mij nog niemand. Want het scenario zoals het er nu ligt was helemaal niet mogelijk. Niemand bij Twente of haar financiers heeft er rekening mee kunnen houden. Het zou exit of erin blijven zijn.
Je hebt wel een punt over dat de regels van o.a. de PD invloed hebben op Nederlandse clubs, maar mijn punt is dat het niets te maken heeft met de discussie rondom FC Twente.Ankona schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 10:05:
[...]
Klopt, ik wil het ook niet goedpraten. Ik wil alleen andere reacties nuanceren waarin gesuggereerd wordt dat alle andere ploegen zo zwaar benadeeld zijn omdat potentiële aankopen aan hun neus voorbij gingen door deze fraude. Er spelen nu immers diverse spelers in de primera division op kosten van de EU terwijl die anders in de "eigen" competities gebleven waren.
De regels van de PD erbij gaan halen om het gedrag van FC Twente te nuanceren is een stropopredenering.
Nederlandse clubs zijn wel degelijk benadeeld door FC Twente en de KNVB onderneemt daar actie op. Als clubs op Europees niveau benadeeld worden dan is dat een zaak voor de FIFA/UEFA, maar dat is een compleet andere discussie.
Hij is nog geen directeur, dus heeft die zeggenschap nog niet. Daarbij zie ik eigenlijk niet meer dan een kort stukje waarin de journalist vermoedelijk gewoon afgewimpeld werd. Maar goed, ben jij wellicht de doelgroep van de Telegraaf? Iemand die met open ogen in dergelijke opruiende stukjes stapt? Je ziet continu in kranten of op TV uitspraken van spelers en trainers die overduidelijk ontlokt worden, uit verband getrokken of simpelweg in de mond gelegd. Allemaal om maar een citaat te hebben waar de schapen "nòòòòòòòòh" om roepen. Trap er toch niet in.ph4ge schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 10:01:
Tja, als je zo duf bent dat je niet kan bedenken dat je per definitie niet in de rechtszaal kampioen wil worden kan je misschien beter maar niet opnemen en had je geen directeur moeten worden. Waarschijnlijker is dat er wel over nagedacht wordt.
Los daarvan stip je wel een interessant punt aan. Waarom wil je niet in de rechtszaal kampioen worden?
Sportief gezien lijkt mij dat geen discussie. Ajax heeft het simpelweg ontzettend verneukt tegen De Graafschap en daarmee het kampioenschap niet verdiend. Punt.
Commercieel gezien kan het een interessant verhaal worden. Door het missen van het kampioenschap mis je mogelijk de CL met haar inkomsten, plus andere inkomsten gerelateerd aan het kampioenschap. Een flinke aderlating voor de begroting.
Wellicht zou het lonen om naar de rechter te stappen en van de KNVB financiële compensatie te eisen? Lijkt me wel humor om die kop van Bertje dan te zien.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik heb de Telegraaf laag zitten, maar als het klopt dat ze deze quotes verzinnen dan verwacht ik spoedig een rechtszaak. Dat lijkt me dus niet het geval. Quotes zijn quotes, als je letterlijk quote maakt het niet uit waar het staat tenzij het verzonnen is. "geen commentaar" zeggen is natuurlijk ook altijd een optie, of gewoon uitsluiten zoals elke sportman verwacht.Gonadan schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 10:11:
Hij is nog geen directeur, dus heeft die zeggenschap nog niet. Daarbij zie ik eigenlijk niet meer dan een kort stukje waarin de journalist vermoedelijk gewoon afgewimpeld werd. Maar goed, ben jij wellicht de doelgroep van de Telegraaf? Iemand die met open ogen in dergelijke opruiende stukjes stapt? Je ziet continu in kranten of op TV uitspraken van spelers en trainers die overduidelijk ontlokt worden, uit verband getrokken of simpelweg in de mond gelegd. Allemaal om maar een citaat te hebben waar de schapen "nòòòòòòòòh" om roepen. Trap er toch niet in.
[ Voor 10% gewijzigd door ph4ge op 19-05-2016 10:18 ]
Bijzonder, ik noem de opties: uitlokken, uit de context halen en in de mond leggen, de optie verzinnen heb ik niet genoemd. In de opties die ik noem zal hij daadwerkelijk zo'n zin geuit hebben, maar je weet niet in welke context of als reactie waarop.
Een artikel met deze context heeft maar een doel, reacties zoals die van jou ontlokken. Je mag de Telegraaf dan laag hebben zitten, je reageert wel precies zoals de doelgroep.
Maar inderdaad, niet opnemen of geen context was misschien verstandiger geweest. Al had er dan prima in de krant kunnen staan dat hij weigert het uit te sluiten. Als ze willen komt er toch wel iets sappigs in die kattenbakvulling. Ik negeer het maar gewoon, het gaat toch nergens over.
Een artikel met deze context heeft maar een doel, reacties zoals die van jou ontlokken. Je mag de Telegraaf dan laag hebben zitten, je reageert wel precies zoals de doelgroep.
Maar inderdaad, niet opnemen of geen context was misschien verstandiger geweest. Al had er dan prima in de krant kunnen staan dat hij weigert het uit te sluiten. Als ze willen komt er toch wel iets sappigs in die kattenbakvulling. Ik negeer het maar gewoon, het gaat toch nergens over.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Tja, of zou de doelgroep zijn de mensen die het gaan verdedigen omdat het Ajax is?Gonadan schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 10:28:
Bijzonder, ik noem de opties: uitlokken, uit de context halen en in de mond leggen, de optie verzinnen heb ik niet genoemd. In de opties die ik noem zal hij daadwerkelijk zo'n zin geuit hebben, maar je weet niet in welke context of als reactie waarop.

Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat Twente dit overleeft. Ze zaten voor gisteren overduidelijk al diep in de financiële sores, maar nu zijn er alleen maar bakken ellende bijgekomen.T-MOB schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 10:07:
[...]
Een negatief eigen vermogen is niet hetzelfde als failliet. Zolang Twente aan de betalingsverplichtingen kan voldoen zal er geen faillissement komen. Het belangrijkste is dan ook een sluitende begroting. In dat licht heeft de constructie wel een vervelende bijwerking. Twente stroomt onderin binnen in de voetbalpiramide, daarmee krijgen ze aanzienlijk minder TV-gelden dan de plek 8 ofzo waar ze anders zouden staan.
Wat er precies gaat gebeuren weet verder volgens mij nog niemand. Want het scenario zoals het er nu ligt was helemaal niet mogelijk. Niemand bij Twente of haar financiers heeft er rekening mee kunnen houden. Het zou exit of erin blijven zijn.
De TV-gelden die je al noemt zullen inderdaad nog maar een fractie zijn van wat er tot nu toe binnenkwam. Daarnaast lijkt het me logisch dat het verliezen van de oude licentie automatisch betekent dat alle bestaande contracten per direct nietig zijn. Ergo; alle spelers kunnen transfervrij vertrekken en de balanspost 'Bezittingen spelers' is per direct gereduceerd tot 0.
Veel uitgaven (eigenlijk alles behalve de spelerssalarissen) blijven echter voorlopig nog wel op eredivisieniveau. Doorlopende leasecontracten voor auto's, schoonmaak, directie, het nu veel te dure stadion. De afgelopen periode is er al flink in de kosten gesneden, dus echt grote besparingen zullen niet meer mogelijk zijn.
Zou werkelijk niet weten hoe ze hier uit moeten komen.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Echt dikke onzin. Bij Feyenoord kon hij meer verdienen maar Twente bood hem de garantie dat ie op 10 ging spelen.Mars18 schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 09:57:
[...]
Feyenoord is zeker benaderd door dit gebeuren, FC Twente heeft namelik Zyiech gehaald, door meer salaris te bieden dan Feyenoord, echter hadden zij daar nornaal gesproken geen mogelijkheid voor.
Ken je feiten
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Waarom zouden die contracten nietig zijn? Dat zijn arbeidscontracten die zijn gesloten tussen speler en bedrijf. Niet tussen licentie en spelers. Clausules voor ontbinding bij licentieverlies zouden absurd zijn, zeker in de tijd dat de dure spelers gecontracteerd zijn.alexbl69 schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 10:34:
[...]
Daarnaast lijkt het me logisch dat het verliezen van de oude licentie automatisch betekent dat alle bestaande contracten per direct nietig zijn. Ergo; alle spelers kunnen transfervrij vertrekken en de balanspost 'Bezittingen spelers' is per direct gereduceerd tot 0.
Ik denk dat je onderschat hoe FC Twente leeft in de regio. Ik verwacht dat het stadion ook in de Jupiler league aardig gevuld zal zijn. Een jaar Jupiler League kan de club best overleven. Zolang er perspectief is om sportief gezien weer snel op te klimmen blijft het bedrijfsleven er ook wel achter staan.Veel uitgaven (eigenlijk alles behalve de spelerssalarissen) blijven echter voorlopig nog wel op eredivisieniveau. Doorlopende leasecontracten voor auto's, schoonmaak, directie, het nu veel te dure stadion. De afgelopen periode is er al flink in de kosten gesneden, dus echt grote besparingen zullen niet meer mogelijk zijn.
Haha die had ik wel verwacht, alleen dan in minder vriendelijke vorm van één van de extremisten.ph4ge schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 10:32:
Tja, of zou de doelgroep zijn de mensen die het gaan verdedigen omdat het Ajax is?Ik snap wel wat je bedoeld hoor, maar het is gewone een domme opmerking van vd Sar linksom of rechtsom.

Zoals het citaat nu gepresenteerd is lijkt de opmerking inderdaad dom. Ik erger mij dan ook altijd het hele seizoen lang aan de citaten die verschijnen en de reacties die daarop komen, niet alleen van Ajax maar van alle clubs. Zo ontzettend vaak zit ik een interview te kijken waar eigenlijk en alle redelijkheid een normale en begrijpbare mening geponeerd wordt. Om dan de volgende dag in een krant of op een website citaten uit het interview te lezen die op zichzelf staand net als bovenstaand voorbeeld een flinke beeldvorming creëren. Terwijl het citaat in de context van het interview eigenlijk onschuldig was.
Wellicht zei Sar nog meer: "Het is hier middernacht en ik ken de uitleg van de KNVB nog niet. Ook wil ik het graag bespreken met mijn collega's in de directie. Maar goed, het doet er allemaal niet toe want we hebben het zelf weggegeven en vervolgstappen hierop moet je niet willen. Ik lag in m'n nest en heb nog niets meegekregen, dus wil ik weer pitten dus laat me met rust." *klik*
Maar als onze fijne journo dat weg laat...
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik vind het zelfs verre van knap van Sevilla, even waarom:dutchgio schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 09:44:
[...]
Eerste helft gezien, 1-0 voor Liverpool. De rest 'gemist' en kwam pas weer bij toen ze de medaille als troostprijs kregen.
- Liverpool had 2/3 penalties moeten krijgen
- Liverpool stond weer eens in de finale en Sevilla voor de DERDE keer (deze mannen weten wat ze doen)
- Het stond maar 1-0
Dus Sevilla heeft meer en deels geluk in het begin en kan met zijn ervaringen over 1 tegen doelpuntje heen walsen. Daar vind ik helemaal niks bijzonders aan. In de tweede helft waren ze veeel beter en dat mag ook zeker gezegd worden. De druk lag gewoon bij Liverpool en dat heeft zich gister uitgesproken.
Als ze nu terug komen van een 3-0 achterstand, ben ik het met je eens.. Liverpool had het niet mee en verpeste het zelf ook een beetje.
Waarom is het een domme opmerking van hem?ph4ge schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 10:32:
[...]
Tja, of zou de doelgroep zijn de mensen die het gaan verdedigen omdat het Ajax is?Ik snap wel wat je bedoeld hoor, maar het is gewone een domme opmerking van vd Sar linksom of rechtsom.
Het enige waarop hij is geciteerd:
"Het is hier middernacht en ik ken de uitleg van de KNVB nog niet. Ook wil ik het graag bespreken met mijn collega's in de directie"
Je kunt het een politiek antwoord noemen, maar ik zie niet in wat hier dom aan is. Ik had het juist dom gevonden als hij zich had laten uitlokken tot het doen van een stellige uitspraak over dit onderwerp.
absoluut oneens...ph4ge schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 10:32:
[...]
Iedere BVO is een bedrijf... Ajax is zelfs een beursgenoteerd bedrijf...
iedereen, ook ajacieden, reageert vanuit zijn hart: "zo willen we niet kampioen zijn"... maar als bedrijf zijnde is vanuit je hart reageren het domste wat je kunt doen... je moet altijd weloverwogen met je verstand een keuze maken... zeker als het een verschil kan maken van 10 miljoen euro...
Het is dus niet meer dan logisch dat Van der Sar het eerst met de directie wil bespreken. Uiteindelijk kan het best zijn dat Ajax er voor kiest de sportieve gronden zwaarder te laten wegen dan de financiële gronden. En daar zal het waarschijnlijk ook wel op uitkomen. Maar dat je dat als bedrijf zijnde zorgvuldig moet afwegen staat buiten kijf. En dus is het linksom EN rechtsom een verstandige opmerking van Van der Sar.
Aaaah dat klopt, haha. Misschien een beetje overheen gekeken, maar het was een hele ongelukkige wedstrijd voor Liverpool.dutchgio schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 10:57:
Zoals gezegd, ik heb niet alles gezien.
Penalties had gekund inderdaad, dat zat niet mee.
Om even iets anders aan te halen wat waarschijnlijk niet op prijs wordt gesteld, maar ik heb zo'n gevoel dat een scheids nooit durft te fluiten tegen Spaanse ploegen. Het verlies van Bayern vind ik klote, maar die scheids was ook echt super bagger. Nu heb ik er ook weer mijn vragen over..
Laat het maar zien danL1nt schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 10:38:
[...]
Echt dikke onzin. Bij Feyenoord kon hij meer verdienen maar Twente bood hem de garantie dat ie op 10 ging spelen.
Ken je feiten
"Hakim heeft een goed gesprek gehad met Fred Rutten en de onderhandelingen verliepen perfect. Ook het contract bij Feyenoord was geweldig, beter dan bij Twente. Maar hij heeft niet voor het geld, maar voor de sportieve uitdaging gekozen."
- http://www.nu.nl/voetbal/...ente-boven-feyenoord.html
Dat is al helaas een tijdje de manier om nieuws te creëren. Gewoon mensen opbellen en hopen dat je dan wat kan schrijvenGonadan schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 10:00:
[...]
Media is zeer armoedig in dit land
Wat betreft Twente... Ik heb er niets mee eerlijk gezegd. En als je kijkt wat er allemaal gebeurd is, dan kan het gewoon geen zachte straf worden. Dit soort dingen kunnen niet. Vorm van corruptie wat je geen voet aan de grond wilt zetten
Ja helaas worden ook andere onschuldige mensen geraakt zo gaan die dingen.
Heb ook niemand gehoord toen Twente die kampioenschap won.
Het liep stuk op dat Feyenoord een rol voor hem als linksbuiten voor ogen had, en niet vast. Ze hielden teveel vast aan Immers.(?)lateef schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 13:04:
[...]
"Hakim heeft een goed gesprek gehad met Fred Rutten en de onderhandelingen verliepen perfect. Ook het contract bij Feyenoord was geweldig, beter dan bij Twente. Maar hij heeft niet voor het geld, maar voor de sportieve uitdaging gekozen."
Twente bood hem de garantie van speeltijd op '10, wat hij wou.
Prima,lateef schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 13:04:
[...]
Al is die wel voorgelogen
Het zijn zware tijden voor Hakim Ziyech. Door de problemen van zijn club FC Twente speelt hij nu niet voor de titel, maar staat hij met zijn ploeggenoten in de onderste regionen van de Eredivisie. Ziyech zegt in een interview met Elf Voetbal niet boos te zijn. "Maar ik ben wel teleurgesteld."
Het was de toenmalige trainer van FC Twente, Alfred Schreuder, die Ziyech overhaalde om van SC Heerenveen naar Enschede te komen. "Hij was er op dat moment ook nog overtuigd dat FC Twente er als club goed voorstond", legt Ziyech uit. "Ook hij had gekozen voor de uitdaging om in De Grolsch Veste de strijd aan te gaan met de traditionele top drie. In de gesprekken die mijn zaakwaarnemer met voorzitter Joop Munsterman voerde, werd die ambitie ook voorgespiegeld."
Niet veel later bleek het allemaal heel anders te zitten. FC Twente zit in grote financiële problemen en de een na de andere speler vertrok. "Ik ben niet kwaad geweest. Wel teleurgesteld. Als verhalen op leugens blijken te berusten, is dat pijnlijk."
Eerder liet de creatieve speler al weten dat het wat hem betreft genoeg is. Ziyech hoopt in de winter naar een andere club te verhuizen.
[ Voor 0% gewijzigd door Ramzzz op 19-05-2016 13:31 ]
dat is zeker waar en ik wilde daar overigens niet mee zeggen dat Feyenoord niet is benadeeld, want als Twente niet zo'n frauduleuze bende was geweest, had het het contract bij Twente nooit ook zo geweldig kunnen zijn en had de sportieve uitdaging waarschijnlijk onvoldoende opgewogen tegen de financiële vergoeding.
---
En over die hele situatie bij Twente, vind dat ze in hun handjes mogen knijpen dat ze een nieuwe licentie hebben kunnen krijgen (een club als RBC moest helemaal onderaan in de laagste amateur klasse opnieuw beginnen). Laat nu maar zien dat ze inderdaad die vierde club van Nederland zijn, als dat daadwerkelijk zo is en ze echt schoon schip gaan vegen, dan moeten ze ook met één - of meerdere jaren - Jupiler League wel op de been kunnen blijven.
Het is sneu voor de supporters, maar het is veel te makkelijk om dat af te schuiven op een paar mensen. Er zijn veel meer mensen geweest die daar van op de hoogte zijn geweest, maar er is niemand geweest die aan de bel heeft getrokken. De club heeft willens en wetens de boel belazerd en het is terecht dat hun licentie is afgenomen. Dat ze een nieuwe licentie hebben gekregen, is een mooi gebaar en verdient een club met de grootte als Twente wellicht wel, maar meer verdienen ze niet.
En het komt wellicht als een vreemde gang van zaken over, maar echt vreemd is het niet. Voor hun gedrag in het verleden worden ze - terecht - gestraft door de licentie af te nemen. Nu beweren ze schoon schip te gaan maken en voldoen ze aan de licentievoorwaarden voor betaald voetbal, dan stroom je dus in in de Jupiler League, formeel hoort nieuwe Tweede Divisie (en alles daar onder) bij het amateurvoetbal. En - in elk geval in het verleden - hoefde er niet noodzakelijk een sportieve prestatie tegenover te staan om van het amateurvoetbal naar de profs te gaan, belangrijkste vereiste waren de licentievoorwaarden. Daar lijkt Twente nu aan te kunnen voldoen. Twente hoeft deze nieuwe licentie slechts te accepteren. Doen ze dat niet, ook goed, maar wat mij betreft dan geen betaald voetbal meer in Enschede...
Dat zijn oude berichten, oa bij VI en op Rijnmond is later besproken dat de aanbieding van Twente financieel op zn minst net zo goed was. Ook dat zou te maken hebben met een iets lager basis salaris maar wel allerlei creatieve constructies. Hoe dan ook mocht Twente Ziyech überhaupt niet kopen en zijn ze daar ook voor bestraft.dutchgio schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 13:23:
Het liep stuk op dat Feyenoord een rol voor hem als linksbuiten voor ogen had, en niet vast. Ze hielden teveel vast aan Immers.(?)
Twente bood hem de garantie van speeltijd op '10, wat hij wou.
Ziyech is ook een blind paard dan, club stond toen ze m voor de neus van feyenoord wegkaapten al onder curatele en mocht een speler met de prijs van Ziyech niet eens kopen. Hebben die boete toen gewoon ingecalculeerd.
http://www.nu.nl/voetbal/...e-niet-in-competitie.html
Gaat leuk worden nu
Naar de 2e divisie dan maar. Oh wacht kan niet, daar speelt Jong Twente al
Gaat leuk worden nu
Naar de 2e divisie dan maar. Oh wacht kan niet, daar speelt Jong Twente al
http://www.ad.nl/ad/nl/14...-Twente-niet-welkom.dhtml
En zo gaat het gekonkel van de KNVB verder ....
Uit alles blijkt dat dit besluit nooit genomen had mogen worden. Het was of een boete of licentie intrekken.
En dus niet FC Twente laten degraderen.
Je kunt niet de spelregels veranderen tijdens het spel ...
Uit alles blijkt dat dit besluit nooit genomen had mogen worden. Het was of een boete of licentie intrekken.
Nu wat ander nieuws.
Ruben Schaken heeft 2 zoontjes en ze hebben beide bij Ajax en Feyenoord stage gelopen.
En ze konden bij beide clubs blijven, maar de een heeft nu voor Feyenoord gekozen en de ander voor Ajax.
Ik vind het wel grappig. De 2 verschillen 1 jaar maar dan zit je daar straks als vader bij een jeugd wedstrijd tussen de 2.
@nocalimero
het is ook niet degraderen.
Ze zijn de licentie kwijt geraakt en zaten zonder competitie, ze hebben toen een nieuwe licentie gekregen voor de JL.
Achteraf had de KNVB dat laatste niet moeten doen en hoogstens moeten zeggen dat het Twente vrij staat een nieuwe aan te vragen en ze dan in de JL te plaatsen.
Of gewoon licentie in trekken en het daarbij laten.
Ruben Schaken heeft 2 zoontjes en ze hebben beide bij Ajax en Feyenoord stage gelopen.
En ze konden bij beide clubs blijven, maar de een heeft nu voor Feyenoord gekozen en de ander voor Ajax.
Ik vind het wel grappig. De 2 verschillen 1 jaar maar dan zit je daar straks als vader bij een jeugd wedstrijd tussen de 2.
@nocalimero
het is ook niet degraderen.
Ze zijn de licentie kwijt geraakt en zaten zonder competitie, ze hebben toen een nieuwe licentie gekregen voor de JL.
Achteraf had de KNVB dat laatste niet moeten doen en hoogstens moeten zeggen dat het Twente vrij staat een nieuwe aan te vragen en ze dan in de JL te plaatsen.
Of gewoon licentie in trekken en het daarbij laten.
[ Voor 35% gewijzigd door Deadsy op 19-05-2016 15:30 ]
Inderdaad, dit komt er dus van als je je eigen regels gaat creeren....nocalimero schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 15:19:
Helemaal om dat op zo'n moment te doen, slaat gewoon nergens op...
Misschien is het voor de KNVB ook tijd om te degraderen?
Ajax kampioenen!!! 
Ik ben wel benieuwd hoe de regeling er uit ziet. Twente heeft zijn team niet teruggetrokken, maar de licentie is ingenomen en weer uitgegeven. Volgens de regelementenbundel geldt dit:
offtopic:
/sarcasme
/sarcasme
Ik ben wel benieuwd hoe de regeling er uit ziet. Twente heeft zijn team niet teruggetrokken, maar de licentie is ingenomen en weer uitgegeven. Volgens de regelementenbundel geldt dit:
Artikel 14 - Terugtrekken uit de competitie
1. Het terugtrekken van een elftal door een betaaldvoetbalorganisatie uit de competitie gedurende een seizoen heeft tot gevolg dat:
a. alle door dat elftal gespeelde wedstrijden als niet gespeeld worden beschouwd;
b. dat geen rekening wordt gehouden met eventueel in mindering gebrachte winstpunten tengevolge van het niet opkomen
tegen het teruggetrokken elftal;
c. het wederom deelnemen aan een volgende competitie alleen kan geschieden met toestemming van het bestuur betaald
voetbal, dat daaraan voorwaarden kan verbinden.
2. Het terugtrekken van een elftal tijdens de competitie tast de verkregen rechten van andere elftallen niet aan.
3. Het bepaalde in lid 1 en 2 van dit artikel is van overeenkomstige toepassing indien ingevolge het Licentiereglement de licentie
van de betaaldvoetbalorganisatie vervalt.
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
"3. Het bepaalde in lid 1 en 2 van dit artikel is van overeenkomstige toepassing indien ingevolge het Licentiereglement de licentie
van de betaaldvoetbalorganisatie vervalt."
Maar play-offs zullen wel als losse competitie gelden, maken ze er zoiets van...
van de betaaldvoetbalorganisatie vervalt."
Maar play-offs zullen wel als losse competitie gelden, maken ze er zoiets van...
nocalimero schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 15:19:
Ik begrijp het hele gedoe rondom 'eigen regels creëren' werkelijk niet. De regel is dat Twente geen licentie meer zou moeten hebben na het structureel misleiden van KNVB, licentiecommissie en 17 ED clubs. De licentie wordt ingetrokken, waarbij er min of meer uit coulance besloten is om ze toch nog een licentie op een niveau lager te geven. Dat laatste begrijp ik dan weer niet, het had gewoon over en uit moeten zijndutchgio schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 15:40:
[...]
Inderdaad, dit komt er dus van als je je eigen regels gaat creeren....
Helemaal om dat op zo'n moment te doen, slaat gewoon nergens op...
Misschien is het voor de KNVB ook tijd om te degraderen?

Toch wel humor: http://www.tubantia.nl/sp...-over-fc-twente-1.6028794

[ Voor 6% gewijzigd door gambieter op 19-05-2016 16:09 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Dat is 1 mogelijkheid inderdaad, dat zeg ik toch? De andere is een geldboete.BoB_HenK schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 16:03:
[...]
[...]
Ik begrijp het hele gedoe rondom 'eigen regels creëren' werkelijk niet. De regel is dat Twente geen licentie meer zou moeten hebben na het structureel misleiden van KNVB, licentiecommissie en 17 ED clubs. De licentie wordt ingetrokken, waarbij er min of meer uit coulance besloten is om ze toch nog een licentie op een niveau lager te geven. Dat laatste begrijp ik dan weer niet, het had gewoon over en uit moeten zijn
Maar volgens mij had de KNVB een aantal voorwaarden aan het terugkrijgen van de voorwaardelijk ingetrokken licentie gesteld. Zo moest FC Twente een volledig nieuw bestuur aanstellen, de correcte jaarcijfers indienden en een sluitende begroting aanleveren.
Volgens mij heeft de club aan al deze voorwaarden voldaan. Tenminste de KNVB zegt niet dat dit niet zo is. Dan geldt dat (imho) intrekking van de licentie niet aan de orde is. Mogelijk is dan nog een geldboete.
Zo zijn/waren de regels. Die verander je toch niet tijdens een spel?
Wat zie ik verkeerd?
Er staat dan ook 'gedurende het seizoen' wat niet het geval is.Outerspace schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 15:58:
Ajax kampioenen!!!
offtopic:
/sarcasme
[...]
Wat volgens de KNVB niet klopt, is dat die boete te laag is... maar ja, die hebben ze zelf op die hoogte gezet.
Ik ben eigenlijk van mening, dat mocht Twente inderdaad nu de licentie kwijt raken, dat de duels dus inderdaad ongedaan moeten worden. Echter, dat kan niet meer, want dan krijg je een compleet andere eindstand, ook voor de playoffs die al in volle gang zijn. Het seizoen is dus nog niet afgelopen
Ik ben heel benieuwd hoe en waar dit gaat eindigen, maar door de onduidelijkheid van de KNVB denk ik dat Twente gewoon eredivisie speelt.
Ik ben eigenlijk van mening, dat mocht Twente inderdaad nu de licentie kwijt raken, dat de duels dus inderdaad ongedaan moeten worden. Echter, dat kan niet meer, want dan krijg je een compleet andere eindstand, ook voor de playoffs die al in volle gang zijn. Het seizoen is dus nog niet afgelopen
Ik ben heel benieuwd hoe en waar dit gaat eindigen, maar door de onduidelijkheid van de KNVB denk ik dat Twente gewoon eredivisie speelt.
[ Voor 4% gewijzigd door frumper op 19-05-2016 16:18 ]
Life is what happens while you're busy making other plans
Ajax kan dit misschien wel willen, maar het gaat niet gebeuren.Gonadan schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 10:11:
Waarom wil je niet in de rechtszaal kampioen worden?
Twente heeft officieel de licentie verloren na het seizoen, de play-offs tellen hiervoor namelijk niet mee. Hierdoor blijft de eindstand van de Eredivisie intact en gaat het 'alleen' consequenties hebben voor de clubs in de play-offs. PSV is en blijft dus de landskampioen.
Volgens mij is iedere speler transfervrij zodra de club de licentie kwijtraakt, dat was voorheen ook het geval bij de clubs die failliet gegaan zijn en daardoor hun licentie verloren.T-MOB schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 10:43:
Waarom zouden die contracten nietig zijn? Dat zijn arbeidscontracten die zijn gesloten tussen speler en bedrijf. Niet tussen licentie en spelers. Clausules voor ontbinding bij licentieverlies zouden absurd zijn, zeker in de tijd dat de dure spelers gecontracteerd zijn.
Alleen krijgt Twente nu meteen een nieuwe licentie, wat uniek is...dus het is twijfelachtig wat de consequenties zijn.
Juistaicaramba schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 16:15:
Er staat dan ook 'gedurende het seizoen' wat niet het geval is.
[ Voor 7% gewijzigd door Baseman77 op 19-05-2016 16:26 ]
De definitieve uitspraak van deze soap is pas over twee weken. Dan zijn ook de nacompetitie/playoffs afgelopen. Dus deze beslissing wordt helemaal niet tijdens welk lopend seizoen dan ook genomen.
Wel is de intentie uitgesproken, mensen/clubs kunnen zich erop voorbereiden. Maar definitief dus niets --> niet tijdens de competitie.
Wel is de intentie uitgesproken, mensen/clubs kunnen zich erop voorbereiden. Maar definitief dus niets --> niet tijdens de competitie.
Zou dit nog steeds gelden? http://www.nrc.nl/handels...a-in-bekeraffaire-6978192
Dan kan Ajax maar beter niet naar de rechter stappen27 augustus 1991
BVV Den Bosch stapte na de verloren bekerfinale tegen Feyenoord (0-1) naar de rechter omdat het duel een onrechtmatig verloop zou hebben gehad doordat fans van Feyenoord zich regelmatig op het veld bevonden. Een Utrechtse rechter gaf de Brabantse ploeg deels gelijk, een Amsterdamse in hoger beroep helemaal niet. Daardoor bleef de uitslag gehandhaafd.
Intussen was ook de tuchtcommissie van de UEFA in actie gekomen. Die besloot tot ieders verrassing BVV Den Bosch voor enige jaren uit te sluiten van Europees voetbal, omdat de club naar de civiele rechter was gestapt. De UEFA accepteerde Feyenoord als bekerwinnaar.
Wat ik me afvraag, zijn er twee soorten licenties?
Volgens mij is het zo dat je om betaald voetbal te mogen spelen een licentie nodig hebt. Daarnaast bepalen je resultaten op welk niveau je mag spelen.
Twente heeft nu een licentie. Al dan niet een nieuwe voor wat het waard is. En op basis van de sportieve prestatie mag het uitkomen in de eredivisie waarvoor het de nodige licentie heeft.
Volgens mij is het zo dat je om betaald voetbal te mogen spelen een licentie nodig hebt. Daarnaast bepalen je resultaten op welk niveau je mag spelen.
Twente heeft nu een licentie. Al dan niet een nieuwe voor wat het waard is. En op basis van de sportieve prestatie mag het uitkomen in de eredivisie waarvoor het de nodige licentie heeft.
alles kan off-topic
Het kan wel, maar niet via een civiele rechter. Dat mag dus niet.gambieter schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 16:36:
Zou dit nog steeds gelden? http://www.nrc.nl/handels...a-in-bekeraffaire-6978192
[...]
Dan kan Ajax maar beter niet naar de rechter stappen
Je moet het dan aanvechten bij het CAS(?) geloof ik.
Ik zou 't best een interessante case vinden als Ajax eerst de KNVB aanklaagt bij de civiele rechter, vervolgens de UEFA Ajax en/of de KNVB uitsluit, want civiele rechter en vervolgens dit bij 't Europees hof van Justitie terecht komt, want ik kan me gevoelsmatig voorstellen dat die gehakt maken van 't UEFA-standpunt dat 't niet bij een civiele rechter mag. Enige nadeel als voetbalclub is dat je 4 jaar op een uitspraak moet wachtendutchgio schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 16:41:
[...]
Het kan wel, maar niet via een civiele rechter. Dat mag dus niet.
Je moet het dan aanvechten bij het CAS(?) geloof ik.
Damned if you do, damned if you don't. Ze kunnen beter op eigen kracht proberen in de CL-groupfase te komen
Nee, er zijn geen twee soorten licenties, Twente heeft een nieuwe licentie en op basis van die nieuwe licentie stromen ze in op het laagste niveau van het betaald voetbal, de Jupiler League dus.Ankona schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 16:37:
Wat ik me afvraag, zijn er twee soorten licenties?
Nee het is andersom: bij een faillissement worden de contracten ontbonden omdat de club geen geld heeft om het salaris te betalen. Alleen als het hebben van een proflicentie in de contractvoorwaarden is opgenomen kan er om die reden ontbonden worden.Baseman77 schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 16:25:
[...]
Volgens mij is iedere speler transfervrij zodra de club de licentie kwijtraakt, dat was voorheen ook het geval bij de clubs die failliet gegaan zijn en daardoor hun licentie verloren.
Alleen krijgt Twente nu meteen een nieuwe licentie, wat uniek is...dus het is twijfelachtig wat de consequenties zijn.
Mocht Ajax stappen ondernemen dan zal dit denk ik zijn op basis van het idee dat de licentie van Twente te laat is ingetrokken en dat men deze al aan het begin van 2016 had moeten intrekken.
Er zijn inderdaad voorwaarden gesteld aan het terugkrijgen van de voorwaardelijk ingetrokken licentie. Echter zijn er tussen het moment dat dat besluit is genomen en 1 mei nog meer belastende feiten naar voren gekomen:nocalimero schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 16:14:
[...]
Dat is 1 mogelijkheid inderdaad, dat zeg ik toch? De andere is een geldboete.
Maar volgens mij had de KNVB een aantal voorwaarden aan het terugkrijgen van de voorwaardelijk ingetrokken licentie gesteld. Zo moest FC Twente een volledig nieuw bestuur aanstellen, de correcte jaarcijfers indienden en een sluitende begroting aanleveren.
Volgens mij heeft de club aan al deze voorwaarden voldaan. Tenminste de KNVB zegt niet dat dit niet zo is. Dan geldt dat (imho) intrekking van de licentie niet aan de orde is. Mogelijk is dan nog een geldboete.
Zo zijn/waren de regels. Die verander je toch niet tijdens een spel?
Wat zie ik verkeerd?
Indien deze feiten december vorig jaar (toen het eerder genoemde besluit is genomen) al bekend waren, was de licentie direct en onvoorwaardelijk ingetrokken. Het spel is dus niet veranderd, FC Twente heeft simpelweg nog vaker de KNVB voorgelogen dan in eerste instantie werd gedacht. Zuiver de regels van het spel volgen leidt tot intrekken van de licentie, zonder dat er een nieuwe wordt verleend. Ergo, Twente zwijnt hier enorm
[ Voor 0% gewijzigd door BoB_HenK op 19-05-2016 16:52 . Reden: quote tags verkeerd, aangepast ]
Maar dan had dat meteen na het constateren van de genoemde feiten moeten gebeuren. Dus tijdens de competitie!! Maar daar had de KNVB de ballen niet voor. Want dat zou het kampioenschap beïnvloeden.BoB_HenK schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 16:51:
[...]
Er zijn inderdaad voorwaarden gesteld aan het terugkrijgen van de voorwaardelijk ingetrokken licentie. Echter zijn er tussen het moment dat dat besluit is genomen en 1 mei nog meer belastende feiten naar voren gekomen:
[...]
Indien deze feiten december vorig jaar (toen het eerder genoemde besluit is genomen) al bekend waren, was de licentie direct en onvoorwaardelijk ingetrokken. Het spel is dus niet veranderd, FC Twente heeft simpelweg nog vaker de KNVB voorgelogen dan in eerste instantie werd gedacht. Zuiver de regels van het spel volgen leidt tot intrekken van de licentie, zonder dat er een nieuwe wordt verleend. Ergo, Twente zwijnt hier enorm
Of ze hadden de voorwaarden moeten aanscherpen. Maar niet het huidige bestuur een worst voorhouden en dan als aan alle voorwaarden wordt voldaan een giftig oud brokje geven.
Dat is de regels aanpassen.
Dus blijft staan: of licentie intrekken of een boete.
Dus dan licentie intrekken, en als ze een nieuwe aanvragen mogen ze evt instromen in de Jupiler league.nocalimero schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 16:58:
[...]
Life is what happens while you're busy making other plans
Ik snap niet zo goed wat de ophef van iedereen toch is.
het is toch overduidelijk? Twente is d licentie kwijt, en krijgt als handreiking een nieuwe voor de JL waar ze blij mee moeten zijn.
Hebben mensen dan liever dat Twente een amateurclub wordt en failliet gaat?
het is toch overduidelijk? Twente is d licentie kwijt, en krijgt als handreiking een nieuwe voor de JL waar ze blij mee moeten zijn.
Hebben mensen dan liever dat Twente een amateurclub wordt en failliet gaat?
Ik denk dit. Want de meeste mensen, zelfs eigen aanhang, vind het niets dat ze naar de JL gaan.
Dus gewoon intrekken en het daarbij laten.
Zoals ik al aangaf ben ik bij die twee keuzes voor het intrekken van de licentie. Ik ben het met je eens dat de KNVB bij constatering eerder had moeten ingrijpen, mijn enige punt is en blijft dat het moord-en-brand-schreeuw-gehalte m.b.t. het zogenaamde veranderen van regels hier niet op zijn plaats is en dat Twente van geluk mag spreken dat de KNVB bereid is een handreiking te doen.nocalimero schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 16:58:
[...]
Maar dan had dat meteen na het constateren van de genoemde feiten moeten gebeuren. Dus tijdens de competitie!! Maar daar had de KNVB de ballen niet voor. Want dat zou het kampioenschap beïnvloeden.
Of ze hadden de voorwaarden moeten aanscherpen. Maar niet het huidige bestuur een worst voorhouden en dan als aan alle voorwaarden wordt voldaan een giftig oud brokje geven.
Ik denk zelf dat ze in december/januari de licentie niet durfden in te trekken omdat men dan massaal zou gaan zeuren over dat het niet zou mogen dat een club halverwege de competitie eruit gehaald word, wat zou dit doen met de arme spelers etc.
En wat gaat men dan doen met het stadion etc.
Gezeur en onvrede was er toch wel geweest.
En wat gaat men dan doen met het stadion etc.
Gezeur en onvrede was er toch wel geweest.
Juist dat licentie intrekken durft de KNVB niet.frumper schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 17:03:
[...]
Dus dan licentie intrekken, en als ze een nieuwe aanvragen mogen ze evt instromen in de Jupiler league.
En instromen in de Jupiler League ook niet.
En volgens mij gaat Jong FC Twente naar de 2e Divisie, dus dat kan ook niet ....
Dat is de uitleg, maar klopt die ook? Zoals je zelf al aangeeft is er maar een soort licentie en is het niet de licentie die bepaald op welk niveau deelgenomen mag worden.lateef schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 16:47:
[...]
Nee, er zijn geen twee soorten licenties, Twente heeft een nieuwe licentie en op basis van die nieuwe licentie stromen ze in op het laagste niveau van het betaald voetbal, de Jupiler League dus.
Twente is ook niet uit de competitie genomen. Ze hebben op basis van de sportieve prestaties recht op een plek in de eredivisie en beschikken over de noodzakelijke licentie.
alles kan off-topic
ik vind de knvb echt amateuristisch overkomen met dit twente gebeuren.
waarom moest dit perse deze week en niet na de playoff finales?
dan was er geen/veel minder gezeur geweest. de KNVB moet toch ook snappen dat dit allerlei verwarring zorgt in de playoffs.
waarom moest dit perse deze week en niet na de playoff finales?
dan was er geen/veel minder gezeur geweest. de KNVB moet toch ook snappen dat dit allerlei verwarring zorgt in de playoffs.
Recht op een eredivisieplek? Laat me niet lachen... zonder die spelers die ze onrechtmatig hebben aagetrokken ( m.n Ziyech )hadden ze nooit handhaving afgedwongen.Ankona schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 17:09:
[...]
Dat is de uitleg, maar klopt die ook? Zoals je zelf al aangeeft is er maar een soort licentie en is het niet de licentie die bepaald op welk niveau deelgenomen mag worden.
Twente is ook niet uit de competitie genomen. Ze hebben op basis van de sportieve prestaties recht op een plek in de eredivisie en beschikken over de noodzakelijke licentie.
Twente heeft nergens recht op, maar mogen extreem blij zijn met de enorme handreiking van de KNVB
Ik denk dat je het zo moet zien: Je hebt een club die op basis van prestaties uit het verleden in de eredivisie zijn wedstrijden afwerkt. Vervolgens raakt deze club zijn licentie en daarmee zijn plaats in de eredivisie kwijt. Vervolgens krijg je een nieuwe licentie en mag je weer profvoetbal gaan spelen, maar die plek in de eredivisie was je al kwijt, dus mag je weer onderaan beginnen.Ankona schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 17:09:
[...]
Dat is de uitleg, maar klopt die ook? Zoals je zelf al aangeeft is er maar een soort licentie en is het niet de licentie die bepaald op welk niveau deelgenomen mag worden.
Vergelijk het met een inschrijving op een woonruimteverdeelsysteem zoals Woningnet. Zolang je bent ingeschreven mag je meespelen (meedingen naar woningen), maar onder bepaalde omstandigheden verlies je je inschrijving. Je mag je vervolgens wel weer inschrijven, maar je opgebouwde wachttijd ben je kwijt en je begint dus weer onderaan.
Ja, ik begrijp het verhaaltje wel, maar volgens mij klopt dat niet.
Je speelt op een bepaald niveau omdat je aan sportieve voorwaarden voldaan hebt. Om betaald voetbal te mogen spelen heb je een licentie nodig om aan te tonen dat je ook aan extra voorwaarden voldoet.
Dat er gerommeld is staat buiten de discussie en dat Twente daarvoor ook gestraft is ook (punten in mindering) Maar feit is dat Twente zich sportief (binnen de regels van het spel, niet de onderbuik regels die anderen erbij halen) gehandhaafd heeft is duidelijk. Dus ze mogen uitkomen in de eredivisie. En omdat ze een proflicentie hebben voldoen ze ook aan de eis om in te mogen schrijven.
En nogmaals, ik ken het verhaaltje van de knvb over een nieuwe licentie. Maar volgens mij klopt daar niets van.
* ik ben geen Twente supporter, maar vind wel dat Twente op grond van de prestaties en het regionale belang een plek verdient in de eredivisie. Dat ze los daarvan zich op financieel gebied moeten verbeteren onderschrijf ik ook. Maar terugzetten naar de JL vind ik om meerdere redenen ongewenst en ongepast.
Je speelt op een bepaald niveau omdat je aan sportieve voorwaarden voldaan hebt. Om betaald voetbal te mogen spelen heb je een licentie nodig om aan te tonen dat je ook aan extra voorwaarden voldoet.
Dat er gerommeld is staat buiten de discussie en dat Twente daarvoor ook gestraft is ook (punten in mindering) Maar feit is dat Twente zich sportief (binnen de regels van het spel, niet de onderbuik regels die anderen erbij halen) gehandhaafd heeft is duidelijk. Dus ze mogen uitkomen in de eredivisie. En omdat ze een proflicentie hebben voldoen ze ook aan de eis om in te mogen schrijven.
En nogmaals, ik ken het verhaaltje van de knvb over een nieuwe licentie. Maar volgens mij klopt daar niets van.
* ik ben geen Twente supporter, maar vind wel dat Twente op grond van de prestaties en het regionale belang een plek verdient in de eredivisie. Dat ze los daarvan zich op financieel gebied moeten verbeteren onderschrijf ik ook. Maar terugzetten naar de JL vind ik om meerdere redenen ongewenst en ongepast.
alles kan off-topic
Dit topic is gesloten.
Let op:
~[html]<h2>Voor het EK2016 in Frankrijk: Themaforum: Sportzomer</h2>~[/html]
Voor de FIFA-perikelen: [Voetbal] FIFA-perikelen en opvolging Blatter
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2015/2016
Voor FC-Twente: FC Twente - hoe nu verder
~[html]<h2>Voor het EK2016 in Frankrijk: Themaforum: Sportzomer</h2>~[/html]
Voor de FIFA-perikelen: [Voetbal] FIFA-perikelen en opvolging Blatter
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2015/2016
Voor FC-Twente: FC Twente - hoe nu verder