[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2015/2016 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 119 Laatste
Acties:
  • 247.583 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:24
Niku schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 21:59:
Wat is die Robben toch goed zeg.

En tijd voor Luuk de Jong, een spits die wel kan voetballen.
Die Robben straalt ook gewoon plezier uit _/-\o_

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Ja, hij heeft supergoede mentaliteit. Zo enthousiast na wat hij bereikt heeft, na een oefenwedstrijd. :)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:13

Fiber

Beaches are for storming.

Niku schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 22:41:
[...]

Vind je dat een goede reden? Vind dat beetje zielig, net als die 100e van RvP.

Maar enfin, zeuren in de marge.
100 vind ik nog wel wat hebben als de wedstrijd het toelaat, dat halen er niet zo heel veel. 25 zegt mij niks.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:37
Niku schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 22:41:
[...]

Vind je dat een goede reden? Vind dat beetje zielig, net als die 100e van RvP.

Maar enfin, zeuren in de marge.
Nee, maar dat is wel de reden. Anders hoef je niet nog 2 minuten te spelen, dan bedank je toch ook gewoon.

Het is ook niet heel bijzonder, maar je krijgt wel iets oid als beloning daarvoor, dus zal hem die interland ook daarom wel gegund zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:11
Ik heb net het verslag gelezen maar de wwedstrijd niet gezien
toch erg dat Robben ons moet helpen omdat we blijkbaar het niet zonder hem afkunnen
Robben daarentegen laat natuurlijk weer mooi zien dat hij wereldtop is
Dost ook goed gedaan lees ik?
Dat zijn spelers die het verschil maken

Verder, en dat heb ik al eerder aangegeven, kunnen spelers uit de eredivisie niet.
Het zijn goede spelers in de eredivisie maar zodra het niveau omhoog gaat, vallen ze bijna allemaal stuk voor stuk door de mand
En Bazoer vind ik echt overrated.

[ Voor 7% gewijzigd door Harribo op 14-11-2015 02:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-09 13:23

Niku

Alagaesii

Harribo schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 02:46:
Ik heb net het verslag gelezen maar de wwedstrijd niet gezien
toch erg dat Robben ons moet helpen omdat we blijkbaar het niet zonder hem afkunnen
Robben daarentegen laat natuurlijk weer mooi zien dat hij wereldtop is
Dost ook goed gedaan lees ik?
Dat zijn spelers die het verschil maken
Vond Dost echt heel matig, voetballend brengt hij totaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 11:34
Dost was inderdaad niet goed. Buiten 't doelpunt en de assist op Robben voegde hij voetballend niks toe. Kan nog geen bal over de grond terug kaatsen, komt allemaal halfhoog aan bij medespelers die weer tijd kwijt zijn om de bal te controleren. Probeer tegen Duitsland 't maar eens met De Jong, daar heb ik meer vertrouwen in als spits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Niku schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 10:55:
[...]

Nouja hij staat wel op de scorelijst en heeft een assist
Dat vind ik belangrijk,rest is bijzaak. Verder heb ik in de samenvatting alleen Promes wat zien creëren

Heb de beelden bekeken. Zonder Robben had ik het nnog willen zien
Hij scoort 2x en bij de eerste goal draait hij goed weg waardoor iedereen verrasd is. Weer wat anders dan suf rondtikken waarbij elke pass voorspelbaar is en dus goed te verdedigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 20:58
Niku schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 10:55:
[...]

Voetballend was het niet bijzonder inderdaad, maar hij gaf wel een assist die zo goed was dat ik eerst twijfelde of het niet Sneijder was die de assist gaf. En een goal. Dus dan heb je het toch goed gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
JanW schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 11:18:
Dost was inderdaad niet goed. Buiten 't doelpunt en de assist op Robben voegde hij voetballend niks toe. Kan nog geen bal over de grond terug kaatsen, komt allemaal halfhoog aan bij medespelers die weer tijd kwijt zijn om de bal te controleren. Probeer tegen Duitsland 't maar eens met De Jong, daar heb ik meer vertrouwen in als spits.
Is dit juist niet wat er moet veranderen bij het Nederlands elftal.
Een goal en een assist, prima, volgende keer gewoon weer laten spelen.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanW
Als je je medespelers met bijna iedere bal in de problemen brengt omdat die niet goed is, dan moet dat inderdaad veranderen. Probeer 't dan eens met De Jong, kijk hoe hij het doet, daar zijn die oefenwedstrijden voor. Als je puur naar de statistieken kijkt heeft hij het goed gedaan, maar tegen een tegenstander van niveau verwacht ik niet dat je er zo genadig van afkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Bossie schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 12:22:
[...]

Is dit juist niet wat er moet veranderen bij het Nederlands elftal.
Een goal en een assist, prima, volgende keer gewoon weer laten spelen.
Inderdaad, resultaat. Ik denk dat de Jong misschien meer ballen goed terugkaatst maar daar gaat het niet echt om.

Een spits wordt afgerekend op doelpunten, heel simpel. Al zou Dost ook de hele tijd niets doen, het gaat om dat ene moment. Dáár hebben we wat aan, niet aan dat zogenaamde goede voetbal met controle.
En assists van het kaliber wat Dost gaf, telt ook flink vind ik. 2x ff superscherp zijn als het moet, daar gaat het om. Kunnen veel (eredivisie) spelers nog wat van leren.

Een spits als Makaay zag je ook bijna niet, maar toch een topspits. 1 of 2 ballen -> goal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12:10

PauseBreak

derp!

Harribo schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 12:28:
[...]

Een spits als Makaay zag je ook bijna niet, maar toch een topspits. 1 of 2 ballen -> goal
Vreemde vergelijking, want Makaay kon wél een bal kaatsen. Of aannemen zonder dat die bal meteen 3m van hem af sprong. Dost kan zelfs de meest basale dingen niet. Een nog veel beperktere speler dan Huntelaar, en Huntelaar kan al niks.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Dost deed z'n best, maar dat voetballende is gewoon niet echt z'n kwaliteit.
En precies wat hij wel goed kan, daar valt die goal uit.

Is het dus de afweging of je hem laat staan of verder experimenteerd met een De Jong, die eigenlijk bewezen heeft een hoger niveau niet aan te kunnen.

Promes op '10 was wel prima, en Sneijder daarachter om meer te kunnen opbouwen is geen slechte zet. Dat zag je 2 wedstrijden terug ook al toen hij ineens comtinu de bal kwam halen bij de verdediging, die niet kunnen opbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dost is dus een Huntelaar? Afmaker, maar geen speler die wat maakt. Alleen, als je De Jong speelt, wie gaat de goals dan maken?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Laatst online: 13:13

Fiber

Beaches are for storming.

Wellicht De Jong en Dost of Huntelaar samen in een echt twee spitsen systeem...?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12:10

PauseBreak

derp!

gambieter schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 12:53:
Dost is dus een Huntelaar? Afmaker, maar geen speler die wat maakt. Alleen, als je De Jong speelt, wie gaat de goals dan maken?
Wat dacht je van De Jong? Doet hij in de CL ook. :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rapport Ling is publiekelijk verkrijgbaar. Valt waarachtig niet mee om te zien hoe inconsistent de contracten, afbakeningen en diverse werkoverleggen waren bij Ajax.

Dat statement van Derksen dat de voetballerij zo uniek zo zijn kun je na dat rapport van Ling ook gevoeglijk wel in het ronde archief deponeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:21
PauseBreak schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 12:35:
Vreemde vergelijking, want Makaay kon wél een bal kaatsen. Of aannemen zonder dat die bal meteen 3m van hem af sprong. Dost kan zelfs de meest basale dingen niet. Een nog veel beperktere speler dan Huntelaar, en Huntelaar kan al niks.
Ik vind dat echt vreemd, de vorige wedstrijden zag je een wereld van verschil als Dost er in kwam voor Huntelaar, hij is veel meer een kapstok. Kwam er misschien niet super uit gisteren, maar dat is ook lastig in een 5 dubbele dekking. Dost is op dit moment toch de beste spits die we hebben, imo. Laat de Jong eerst maar eens succesvol de stap maken naar een grote competitie.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Verwijderd schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 14:16:

Dat statement van Derksen dat de voetballerij zo uniek zo zijn kun je na dat rapport van Ling ook gevoeglijk wel in het ronde archief deponeren.
Ik vind (en niet vond) dat de meeste statements van Derksen helaas sowieso wel in de prullenbak kunnen. Niets anders zo'n beetje doen dan mensen afzeiken.

Derksen-van Rossum zou nu een gouden afzeikduo vormen

Wbt spitsen in Oranje... Het is wie je er ook neerzet het allemaal niet. Dan maar een man die scoort.
Zie helaas ook nog geen goede nationale spits eraan komen. Verdedigers en middenvelders, ok, maar een goede centrumspits? Zet te denken, opmerkelijk

[ Voor 21% gewijzigd door Harribo op 15-11-2015 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Locadia opgeroepen als vervanger van Elia bij Oranje.

Eerste reactie zou zijn: 'goedmakertje voor PSV'. Maar is het rendement van Locadia bij PSV ook niet gewoon hoger dan dat van Elia bij Feyenoord? Hij is natuurlijk geen echte linksbuiten en wordt gehaald voor de bank, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:00
ph4ge schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 14:38:
[...]

Ik vind dat echt vreemd, de vorige wedstrijden zag je een wereld van verschil als Dost er in kwam voor Huntelaar, hij is veel meer een kapstok. Kwam er misschien niet super uit gisteren, maar dat is ook lastig in een 5 dubbele dekking. Dost is op dit moment toch de beste spits die we hebben, imo. Laat de Jong eerst maar eens succesvol de stap maken naar een grote competitie.
Dost kwam er dan ook vaak in als extra spits, terwijl Huntelaar of van Persie heel de wedstrijd tegen 2 of 3 man stonden. Je ziet dus dat als Dost start het niet veel anders is, Oranje bediend de spits nu eenmaal niet zo goed, dat is al jaren zo. Het is niet voor niks dat Robben steeds de ster is.

Huntelaar en van Persie zijn de best scorende spitsen die Oranje heeft gehad, en nu gaan mensen (zie reactie Pausebreak) roepen dat ze niets zijn :X

[ Voor 10% gewijzigd door Martinusz op 15-11-2015 12:18 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Niku schreef op zondag 15 november 2015 @ 12:07:
Locadia opgeroepen als vervanger van Elia bij Oranje.

Eerste reactie zou zijn: 'goedmakertje voor PSV'. Maar is het rendement van Locadia bij PSV ook niet gewoon hoger dan dat van Elia bij Feyenoord? Hij is natuurlijk geen echte linksbuiten en wordt gehaald voor de bank, maar toch.
Weer een rare keuze. Nu speelt Locadia een goed seizoen, daar niet van, maar waarom moet er per se een vervanger voor Elia opgeroepen worden in de vorm van een aanvaller die (dit seizoen) op dezelfde plek speelt. Blind heeft in het verleden juist laten zien dat hij die regel helemaal niet volgt. Ik had eerder Pröpper of zelfs alsnog Van Persie opgeroepen. Of Jermain Lens die wel al heel lang als flankspeler fungeert.
Ik zou wel eens de redenering willen weten. Zit hij er bij als spits of als flankspeler? Als spits is het wel ironisch. Zit hij alsnog achter De Jong :+
Ach. Leuk voor Locadia, dat dan weer wel.

edit: en naar mijn weet zijn er voor Robben, Van Dijk en Bazoer geen vervangers opgeroepen?

[ Voor 4% gewijzigd door Fleximex op 15-11-2015 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Nee joh vervangers niet nodig, we rollen die Duitsers, aka "ce germans" , zo op :-)

Ach leuk voor Locadia en misschien steekt ie er wat van op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

Shabbaman

Got love?

Fleximex schreef op zondag 15 november 2015 @ 12:42:
[...]

Weer een rare keuze. Nu speelt Locadia een goed seizoen, daar niet van, maar waarom moet er per se een vervanger voor Elia opgeroepen worden in de vorm van een aanvaller die (dit seizoen) op dezelfde plek speelt. Blind heeft in het verleden juist laten zien dat hij die regel helemaal niet volgt. Ik had eerder Pröpper of zelfs alsnog Van Persie opgeroepen. Of Jermain Lens die wel al heel lang als flankspeler fungeert.
Ik zou wel eens de redenering willen weten. Zit hij er bij als spits of als flankspeler? Als spits is het wel ironisch. Zit hij alsnog achter De Jong :+
Ach. Leuk voor Locadia, dat dan weer wel.

edit: en naar mijn weet zijn er voor Robben, Van Dijk en Bazoer geen vervangers opgeroepen?
Volgens mij heb ik Locadia jaren geleden wel eens zien renderen in een systeem met twee spitsen. Kan ook in m'n hoofd zijn geweest, of in FM...

Hoe dan ook, als tweede spits in 5-3-2 met een vrije rol, of een zwervende FTW, dan lijkt Locadia me geen slechte keus. Een soort Lens, zeg maar.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cruijff stopt er mee bij Ajax, aldus voorpublicaties van zijn column mogen in de Telegraaf.

Ik stop ermee.

Al jarenlang stel ik vast dat de kern van mijn visie niet binnen Ajax wordt uitgevoerd. Daar komt bij dat ik steeds sterker het gevoel heb gekregen dat dit bewust gebeurt. En aan spelletjes doe ik niet mee.

Natuurlijk is dit een hard gelag. Ik ben nu eenmaal geen bestuurder en had goede hoop dat de boel bij een paar ervaren bestuurders in goede handen zou zijn. Dat die ook de voetballers, die net als ik niet vertrouwd zijn met vergaderen, besturen en noem maar op, zouden helpen en begeleiden.

Maar als ik alles op een rij zet, dan kom ik tot de conclusie dat de voorzitter van de raad van commissarissen gefaald heeft. Hans Wijers heeft zelfs een directeur als Michael Kinsbergen, die de beste sponsorcontracten uit de clubgeschiedenis heeft afgesloten, via de achterdeur buiten Ajax gezet.
Een andere commissaris, Theo van Duivenbode, zagen we als één van ons. Helaas is hij, toen het er op aankwam, steeds achter een boom gaan staan. Juist hij had de sleutelfiguur moeten zijn, maar uiteindelijk is hij zo’n beetje met alles akkoord gegaan.
Ook in de nieuwe voorzitter van de rvc, Leo van Wijk, ben ik teleurgesteld. Samen met Tscheu La Ling hebben we het rapport van Tscheu doorgenomen en hij was het helemaal eens met wat erin stond. Om uiteindelijk toch het tegenovergestelde te doen.
Vanuit de rvc is nu Dolf Collee als algemeen directeur benoemd. Op grond waarvan? Ook hij heeft het jarenlang laten gebeuren. Zelfs toen uit het rapport van Ling bleek waar de problemen lagen, heeft hij daar niets mee gedaan.

Maar het ergste van alles vind ik nog de voorzitter van de bestuursraad. In feite de voorzitter van de vereniging Ajax. Hennie Henrichs heeft vijf clubiconen laten vallen om de rvc te dekken. Zo’n mentaliteit past niet bij onze club. Ik hoop daarom dat een mogelijkheid wordt gevonden om Ajax weer Ajax te laten worden. Misschien door alle aandelen op te kopen of zo. Zodat we weer terugkeren naar onze eigen clubcultuur, met een voorzitter die wel weet voor wie hij moet staan.

Tot slot de vijf spelers. Ga snel bij elkaar zitten en kijk dan eerst naar jezelf. Zorg dat het in orde komt. Alleen zal dat niet meer onder de paraplu van het Cruijff-plan gebeuren, omdat mijn naam er niet meer aan vastzit.

Intussen zit de eerste kuur van mijn ziektebehandeling erop en daar heb ik geen nadelige gevolgen van ondervonden. We zijn dus onderweg en gelukkig biedt het voetbal me genoeg afleiding. Ik ben druk bezig met allerlei technische analyses, die ik straks in mijn column ga bespreken. Daarin gaat het nooit om de persoon, nooit om een club, maar altijd om de details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Wel fijn dat de beste man weer het boetekleed bij een ander legt en niet naar zichzelf kijkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Napo schreef op maandag 16 november 2015 @ 07:27:
Wel fijn dat de beste man weer het boetekleed bij een ander legt en niet naar zichzelf kijkt...
Ik ben bang dat je de invloed van Cruijff als extern adviseur op het dagelijkse bestuur van Ajax behoorlijk overschat. Het lijkt erop dat hij simpelweg gehoord word omdat ze geen keuze hebben.

Ajax laat naar mijn inziens toch een enorme kans liggen, het is toch al jaren duidelijk dat de sportieve ambities in Amsterdam niet primair zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Bossie schreef op maandag 16 november 2015 @ 07:54:
[...]

Ik ben bang dat je de invloed van Cruijff als extern adviseur op het dagelijkse bestuur van Ajax behoorlijk overschat. Het lijkt erop dat hij simpelweg gehoord word omdat ze geen keuze hebben.
Cruijff heeft nogal vaak er een handje van om geen verantwoordelijkheid te nemen en falen bij derde te leggen. Een rol als extern adviseur is ook onzinnig als Cruijff zijnde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Napo schreef op maandag 16 november 2015 @ 08:16:
[...]

Cruijff heeft nogal vaak er een handje van om geen verantwoordelijkheid te nemen en falen bij derde te leggen. Een rol als extern adviseur is ook onzinnig als Cruijff zijnde.
Want?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Cruijff had gewoon niet zo'n organisatorisch wangedrocht moeten neerzetten. "technisch hart" ...... hoe kun je nu ooit denken dat dat goed gaat? Hij had gewoon één baas moeten aanwijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Enfin, laat de chaos bij Ajax maar weer beginnen. (Is al lang begonnen uiteraard.)

Wat ben ik toch blij met de rust die er altijd bij PSV heerst <3

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Fleximex schreef op zondag 15 november 2015 @ 12:42:
[...]

Is Robben naar huis dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Ja, zou alleen tegen Wales spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Nu online
Oh, oké, niet meegekregen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Dus laat die hoop op een goed resultaat voor morgen maar varen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Paar jaar terug was er ook chaos, en toen volgden er vier kampioenschappen op rij :+

Maar het is weer een circus ook. Jonk is boos, maar is zelf degene die werk weigert. Dat moet ik op mijn werk niet proberen. En dan nog gaan dreigen dat mensen op de toekomst achter je staan, bla bla. Kom op zeg, dat moet dan een volwassen organisatie zijn :')

Dan komt er een rapport van Ling, daar springen de tranen je van in de ogen, zoveel taalfouten en feitelijke onjuistheden dat daar in staan. Het aankoopbeleid deugt niet, maar twee van de laatste 30 aankopen zijn directe versterkingen. Dat betekent dus dat El Ghazi, Milik, Bazoer, Cillesen, Gudelj, Fischer geen directe versterking zouden zijn.

Cruijff zelf blijft lekker stoken en onrust veroorzaken. Hij zal vast goede punten hebben, zeker wat betreft de jeugdopleiding, maar hoe kan het toch zijn dat er in een organisatie waar volwassen mensen werken, er zo met elkaar wordt omgegaan? Jonk, De Boer en Overmars hebben jaren samen gespeeld bij oranje. Ga gewoon om tafel met elkaar, maar wegblijven lost nooit iets op.

Ik ben helemaal klaar met dat geneuzel. Ik ben blij dat Cruijff in ieder geval heeft aangegeven te stoppen. Nu Jonk nog, of om tafel gaan met de rest. Kinderachtige gedrag moet niet worden beloond, want dan blijven we in dit soort situaties terecht komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-09 09:05
JanW schreef op maandag 16 november 2015 @ 10:04:

Dan komt er een rapport van Ling, daar springen de tranen je van in de ogen, zoveel taalfouten en feitelijke onjuistheden dat daar in staan. Het aankoopbeleid deugt niet, maar twee van de laatste 30 aankopen zijn directe versterkingen. Dat betekent dus dat El Ghazi, Milik, Bazoer, Cillesen, Gudelj, Fischer geen directe versterking zouden zijn.

Ik ben helemaal klaar met dat geneuzel. Ik ben blij dat Cruijff in ieder geval heeft aangegeven te stoppen. Nu Jonk nog, of om tafel gaan met de rest. Kinderachtige gedrag moet niet worden beloond, want dan blijven we in dit soort situaties terecht komen.
Van jouw rijtje worden alleen Cillessen, Milik en Gudelj als aankopen gezien, omdat de rest al in de jeugd werd aangetrokken. Die vallen in een andere categorie. Cillessen is een duidelijke versterking natuurlijk, van de andere twee valt dat niet zo hard te stellen.
Dat het rapport geen schoonheidsprijs verdient ben ik met je eens, maar het belangrijkste punt is dat helder benoemd wordt waar de problemen door ontstaan. Juist dat punt (een heldere taakverdeling met benoeming van de verantwoordelijken) is ook hetgeen Jonk wil bewerkstelligen. Staat een prima analyse op catenaccio.nl.

Ja er is een hoop geneuzel, maar dat komt imo door zakenlieden die altijd denken het beter te weten c.q. beter willen worden van een club als Ajax. Cruijff erkent zelf ook dat het fout was zijn vertrouwen te stellen in 'ervaren bestuurders' en blijft, zoals altijd, 'zijn voetbalgroep' beschermen. Daarom ook dat hij praat in termen als 'een van ons'.
Alle recht om kritiek te hebben op Cruijff vanwege zijn 'vanaf zijn berg'-gedrag, maar ik ga daar niet in mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
mefjoew schreef op maandag 16 november 2015 @ 11:14:
[...]
Van jouw rijtje worden alleen Cillessen, Milik en Gudelj als aankopen gezien, omdat de rest al in de jeugd werd aangetrokken. Die vallen in een andere categorie.
Maar het zijn wel gewoon aankopen. Die kosten geld en als het goed is leveren ze daarna weer geld op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
D-e-n schreef op maandag 16 november 2015 @ 11:21:
[...]

Maar het zijn wel gewoon aankopen. Die kosten geld en als het goed is leveren ze daarna weer geld op.
Gaat erom dat in het 'plan-Cruijff' nadrukkelijk benoemd is dat voor het eerste elftal geen breedteaankopen gedaan moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Laatst online: 12-09 21:39
D-e-n schreef op maandag 16 november 2015 @ 11:21:
[...]

Tenzij we het over jeugd hebben, dan worden spelers als Fischer en Bazoer ineens als eigen jeugd gezien. ;)
Die discussie daargelaten, die jongens (Bazoer, Fischer, El Ghazi) zijn niet als directe versterkingen gehaald, maar voor de jeugd, met het idee van daaruit naar het Ajax-niveau voor het eerste te groeien.

Waar Ling op doelt zijn die jongens als Sinkgraven, Gudelj en Milik die je bewust -direct- voor het eerste haalt. Daarvan kun je stellen dat eigenlijk alleen Cillissen tot nu toe zijn centen waard is geweest (met dank aan Vermeer).
En dan om verschillende redenen zijn die anderen miskopen, hun kwaliteiten passen niet bij Ajax, De Boer gebruikt ze niet (goed) of er liep in de jeugd ook wel iemand rond die hetzelfde kunstje zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
Prosac schreef op maandag 16 november 2015 @ 11:34:
[...]

Tenzij we het over jeugd hebben, dan worden spelers als Fischer en Bazoer ineens als eigen jeugd gezien. ;)
Die discussie daargelaten, die jongens (Bazoer, Fischer, El Ghazi) zijn niet als directe versterkingen gehaald, maar voor de jeugd, met het idee van daaruit naar het Ajax-niveau voor het eerste te groeien.

Waar Ling op doelt zijn die jongens als Sinkgraven, Gudelj en Milik die je bewust -direct- voor het eerste haalt. Daarvan kun je stellen dat eigenlijk alleen Cillissen tot nu toe zijn centen waard is geweest (met dank aan Vermeer).
En dan om verschillende redenen zijn die anderen miskopen, hun kwaliteiten passen niet bij Ajax, De Boer gebruikt ze niet (goed) of er liep in de jeugd ook wel iemand rond die hetzelfde kunstje zou kunnen.
Precies!
Eens ook voor wat betreft het drietal dat je noemt, krankzinnig om die te bestempelen als eigen jeugd. Ja, de voorwaarden worden gecreëerd om die jongens door te laten stromen (net als eerder bij Eriksen, Vertonghen en Alderweireld). Maar nee, die jongens zijn niet volledig zelf-opgeleid. Geldt wel voor spelers als Riedewald, Tete en Klaassen, maar die waren dan ook al vóór de Cruijffolutie bij Ajax.
Enige tot nu toe merkbare gevolg voor de gemiddelde Ajax-volger van het gedoe vijf jaar geleden, is dat jeugdspelers fysiek rijper lijken als ze hun debuut in Ajax 1 maken. Voor het overige geldt dat de plannen of niet zijn uitgevoerd (het aankopen-verhaal), of dat het nog enige jaren duurt voordat je de gevolgen gaat zien (jeugdopleiding, waarin als het goed is steeds minder spelers in de eindfase worden aangetrokken en het eigen niveau steeds hoger wordt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Laatst online: 12-09 21:39
Het ideaalplaatje is natuurlijk 11 spelers uit de eigen jeugd, dat is een illusie, omdat je ongetwijfeld nog steeds een aantal (potentiele) toppers/ervaren spelers haalt voor je basis. Zonder ervaring kak je -hoe goed je ook bent- uiteindelijk wel in en je jeugd kan niet altijd alles maar voortbrengen.
Aankopen moeten een directe versterking zijn voor je basis, als je spelers voor de bank (breedte) gaat halen, dan moet je daar lekker een jeugdspeler neerzetten.

Groningen koopt/haalt ook te vaak een gokje. Als je miljoenen uit gaat geven dan moet zo'n speler binnen 6 maanden bijna onbetwist in de basis staan. Deels ligt dat ook aan de trainer (en speler).. want Kostic werd bijna kapot gemaakt door Maaskant en staat nu op het punt voor vele miljoenen naar Schalke te gaan. En een Matavz verneukte het bijna voor zichzelf.
Dan zitten we nu ook nog met bv Islamovic.. kost alleen loon, was een gokje, maar de invalbeurten na 1,5 jaar zijn op 1 hand te tellen en de basisplekken kan een leprapatient af.
Dan denk ik.. had een Bacuna niet wat vaker kunnen invallen dan? Of een andere jeugdspeler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
Prosac schreef op maandag 16 november 2015 @ 12:16:
Het ideaalplaatje is natuurlijk 11 spelers uit de eigen jeugd, dat is een illusie, omdat je ongetwijfeld nog steeds een aantal (potentiele) toppers/ervaren spelers haalt voor je basis. Zonder ervaring kak je -hoe goed je ook bent- uiteindelijk wel in en je jeugd kan niet altijd alles maar voortbrengen.
Aankopen moeten een directe versterking zijn voor je basis, als je spelers voor de bank (breedte) gaat halen, dan moet je daar lekker een jeugdspeler neerzetten.

Groningen koopt/haalt ook te vaak een gokje. Als je miljoenen uit gaat geven dan moet zo'n speler binnen 6 maanden bijna onbetwist in de basis staan. Deels ligt dat ook aan de trainer (en speler).. want Kostic werd bijna kapot gemaakt door Maaskant en staat nu op het punt voor vele miljoenen naar Schalke te gaan. En een Matavz verneukte het bijna voor zichzelf.
Dan zitten we nu ook nog met bv Islamovic.. kost alleen loon, was een gokje, maar de invalbeurten na 1,5 jaar zijn op 1 hand te tellen en de basisplekken kan een leprapatient af.
Dan denk ik.. had een Bacuna niet wat vaker kunnen invallen dan? Of een andere jeugdspeler?
Dat is inderdaad een van de moeilijkste punten uit de voetballerij. De beleidsmakers bij Ajax kregen eerder kritiek op de aankopen Huntelaar, Suarez en Sulejmani, omdat zij voor veel geld gekocht werden. Deze spelers in een eerder stadium aantrekken was een stuk goedkoper geweest. Vandaar dat men nu probeert dit soort spelers al in de jeugd aan te trekken, zodat de winst aan het eind van de rit hoger uitvalt.

Probleem met een aankoop die direct een versterking voor de basis is, is dat dit soort spelers voor Ajax niet altijd te halen is ofwel dat de hoofdprijs betaalt moet worden en een misser dus inderdaad té kostbaar is. Daarin de juiste weg vinden blijft blijkbaar bijzonder moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13-09 23:19
mefjoew schreef op maandag 16 november 2015 @ 12:31:
[...]

Dat is inderdaad een van de moeilijkste punten uit de voetballerij. De beleidsmakers bij Ajax kregen eerder kritiek op de aankopen Huntelaar, Suarez en Sulejmani, omdat zij voor veel geld gekocht werden. Deze spelers in een eerder stadium aantrekken was een stuk goedkoper geweest. Vandaar dat men nu probeert dit soort spelers al in de jeugd aan te trekken, zodat de winst aan het eind van de rit hoger uitvalt.

Probleem met een aankoop die direct een versterking voor de basis is, is dat dit soort spelers voor Ajax niet altijd te halen is ofwel dat de hoofdprijs betaalt moet worden en een misser dus inderdaad té kostbaar is. Daarin de juiste weg vinden blijft blijkbaar bijzonder moeilijk.
Mee eens, er is niet 1 club die alleen maar spelers koopt die een directe versterking is. Dat is ook een utopie en je zult er rekening mee moeten houden (vandaar ook dat breedte aankopen worden gedaan) je, wanneer er iemand uitvalt niet per definitie "slechter" moet worden. Dit kan je deels met jeugd doen, maar als er niemand is die dat niveau heeft zal je wel moeten kopen.

Wel denk ik dat het goed is jeugd af en toe eerder een kans te geven, als ik kijk (voetbal nu 22 jaar, sinds mijn 8e) bijvoorbeeld naar het verschil tussen de hoogste jeugd elftallen en wat er in de senioren speelt is het verschil behoorlijk. Zo'n soort verschil zie ik ook bij het 1e elftal en "de beloften". Laat ze af en toe eens een potje meetrainen, wedstrijden waar het "nergens om gaat", als is het maar bijvoorbeeld in de 2e helft, lekker mee voetballen en "voelen" wat het is om in het 1e te spelen. Minder zullen ze er niet van worden, maar het lijkt wel alsof het allemaal draait om "dezelfde spelers", trainers passen ook keer op keer dezelfde wisselingen toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 12:09

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Dat betekent dus dat El Ghazi, Milik, Bazoer, Cillesen, Gudelj, Fischer geen directe versterking zouden zijn.
Dat klopt dan ook helemaal. Al die spelers zijn niet vanaf het eerste moment, dus direct, een versterking geweest. Dat een groot deel nu uiteindelijk goed presteert is fijn, maar dat maakt ze niet met terugwerkende kracht een directe versterking. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Van jouw rijtje worden alleen Cillessen, Milik en Gudelj als aankopen gezien, omdat de rest al in de jeugd werd aangetrokken. Die vallen in een andere categorie. Cillessen is een duidelijke versterking natuurlijk, van de andere twee valt dat niet zo hard te stellen.
Dat het rapport geen schoonheidsprijs verdient ben ik met je eens, maar het belangrijkste punt is dat helder benoemd wordt waar de problemen door ontstaan. Juist dat punt (een heldere taakverdeling met benoeming van de verantwoordelijken) is ook hetgeen Jonk wil bewerkstelligen. Staat een prima analyse op catenaccio.nl.

Ja er is een hoop geneuzel, maar dat komt imo door zakenlieden die altijd denken het beter te weten c.q. beter willen worden van een club als Ajax. Cruijff erkent zelf ook dat het fout was zijn vertrouwen te stellen in 'ervaren bestuurders' en blijft, zoals altijd, 'zijn voetbalgroep' beschermen. Daarom ook dat hij praat in termen als 'een van ons'.
Alle recht om kritiek te hebben op Cruijff vanwege zijn 'vanaf zijn berg'-gedrag, maar ik ga daar niet in mee.
Oud voetballers zonder bestuurlijke ervaring op belangrijke bestuurlijke posities zetten was vragen om problemen.

De ledenraad is verantwoordelijk voor de samenstelling van de bestuursraad. De bestuursraad op zijn beurt verantwoordelijk voor de samenstelling van de RvC. En de RvC op zijn beurt verantwoordelijk voor de samenstelling van de directie. En de directie is verantwoordelijk voor de dagelijkse gang van zaken binnen Ajax.

Waar zitten de oud voetballers? Op directieniveau. Terwijl zij daar zo goed als geen ervaring mee hebben.

Dat er vervolgens tal van strubbelingen plaatsvonden in de dagelijkse gang van zaken lijkt mij niet zo vreemd. Betreffende oud voetballers vulden het naar vermogen in. Feitelijk verzopen zij onder de hen toebedeelde functies. Ondersteuning hadden zij nodig. Ondersteuning van mensen die wel weten hoe je een onderneming als Ajax runt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
  • Nu online

Cruijff zelf blijft lekker stoken en onrust veroorzaken. Hij zal vast goede punten hebben, zeker wat betreft de jeugdopleiding, maar hoe kan het toch zijn dat er in een organisatie waar volwassen mensen werken, er zo met elkaar wordt omgegaan? Jonk, De Boer en Overmars hebben jaren samen gespeeld bij oranje. Ga gewoon om tafel met elkaar, maar wegblijven lost nooit iets op.

Ik heb het "rapport" (feitelijk meer een opsomming van enkelvoudige waarnemingen) ook gelezen, maar bij mij heerst toch wel een verbazing die per pagina groter werd. Waar mij de tranen het meest van in de ogen sprongen is het feit dat blijkbaar in een dusdanig grote onderneming, die nota bene beursgenoteerd is, er blijkbaar jaren achter elkaar transfers worden gedaan zonder onderbouwing, vergaderingen waar letterlijk niets wordt vastgelegd in notulen of actielijsten en waar functieomschrijvingen zo onduidelijk zijn. Op basis van dat rapport verschilt het per maand wat nu de inbreng van de Boer en Overmars is in het zogenoemde technische hart. Nu weet ik dat het een eenzijdige opstel van bevindingen is, maar ik ga toch altijd uit van het principe "waar rook is, is vuur".

Het is toch onbestaanbaar dat inzake Gudelj (waar blijkbaar 1 afkeurend scoutingsrapport voor bestond en 2 die geen oordeel gaven), dat er vervolgens alsnog ettelijke miljoenen aan gespendeerd worden en het broertje en vader ook een functie wordt gegeven op basis van letterlijk niets. Sowieso roept de geschetste werkwijze van de betrokken bij mij vragen op of zij wel zo geschikt zijn voor het bedrijfsleven. Wat dat betreft kan ik Jonk ook wel begrijpen, maar dat praat natuurlijk zijn acties niet goed.

Wat betreft Cruijff, tja.. Hoeveel echt relevante input kan je geven als je zo ver van alles staat. Tuurlijk zal hij in de grote lijnen best zijn ideeën etc hebben, maar als je je vervolgens niet of nauwelijks laat zien en geen deelneemt aan vergaderingen kan je volgens mij ook niet goed genoeg op de hoogte zijn op detailniveau om dergelijke uitspraken te blijven doen.
[...]

Ja er is een hoop geneuzel, maar dat komt imo door zakenlieden die altijd denken het beter te weten c.q. beter willen worden van een club als Ajax. Cruijff erkent zelf ook dat het fout was zijn vertrouwen te stellen in 'ervaren bestuurders' en blijft, zoals altijd, 'zijn voetbalgroep' beschermen.
Tja, de groep die er nu zit toont ook aan (te) weinig affiniteit te hebben met het bedrijfsleven, dus in mijn ogen van het ene uiterste naar het andere uiterste.

[ Voor 9% gewijzigd door Jaap. op 16-11-2015 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JapieTalent schreef op maandag 16 november 2015 @ 14:33:
[...]

Tja, de groep die er nu zit toont ook aan (te) weinig affiniteit te hebben met het bedrijfsleven, dus in mijn ogen van het ene uiterste naar het andere uiterste.
Deed mij zelfs een beetje denken aan het volledig uitsluiten van de Bath partij en de ontbinding van het leger van Irak nadat de V.S. Bagdad had ingenomen.

Gevolgen zijn bekend, imploderen van het maatschappelijk leven daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Dat het broertje en de vader ook een baan krijgen is heel normaal in het buitenland. Of je Gudelj zelf nou 1 ton extra salaris geeft of dat geld gebruikt om 2 familieleden aan het werk te zetten is om het even, belastingtechnisch en symbolisch is het wat gunstiger voor de familie Gudelj.

Gudelj speelde al jaren in de Eredivisie. Ik kan me niet voorstellen dat ze die niet genoeg aan het werk hebben gezien om er een oordeel over te vormen. Volgens mij vond ook iedereen dat Ajax zo'n type mistte en dat Gudelj klaar was voor deze stap, en voorlopig is hij basisspeler.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 16 november 2015 @ 14:52:
[...]

Deed mij zelfs een beetje denken aan het volledig uitsluiten van de Bath partij en de ontbinding van het leger van Irak nadat de V.S. Bagdad had ingenomen.

Gevolgen zijn bekend, imploderen van het maatschappelijk leven daar.
Ondanks dat ik hiervan niet op de hoogte ben geloof ik je hierin op je woord.

Ik heb eigenlijk maar twee woorden voor hoe het interne gesteggel binnen Ajax op dit moment op me over komt: enorm amateuristisch.
ph4ge schreef op maandag 16 november 2015 @ 14:53:
Dat het broertje en de vader ook een baan krijgen is heel normaal in het buitenland. Of je Gudelj zelf nou 1 ton extra salaris geeft of dat geld gebruikt om 2 familieleden aan het werk te zetten is om het even, belastingtechnisch en symbolisch is het wat gunstiger voor de familie Gudelj.

Gudelj speelde al jaren in de Eredivisie. Ik kan me niet voorstellen dat ze die niet genoeg aan het werk hebben gezien om er een oordeel over te vormen. Volgens mij vond ook iedereen dat Ajax zo'n type mistte en dat Gudelj klaar was voor deze stap, en voorlopig is hij basisspeler.
Dus omdat het in het buitenland gebeurd is het normaal? Ik vind het op zijn minst vreemd dat er twee extra banen gecreëerd moeten worden om één speler binnen te halen waar überhaupt geen positief advies voor gegeven is. Bovendien gebeurd het volgens mij in het buitenland enkel om de ouders van een jonge voetballer een handvat te geven makkelijker te integreren in het betreffende land. Papa en broertje Gudelj waren reeds werkzaam binnen Nederland.

Hij is wel basisspeler, maar is dit het niveau spelers dat je nastreeft/ Ajax na wil streven? Volgens mij niet, gechargeerd, maar ik vind het maar een beperkte voetballer die bij velen het voordeel van de twijfel krijgt omdat hij hard kan schieten en er een aantal van die ballen binnen zijn gevallen. Afgezien daarvan ga ik er vanuit dat een scout enerzijds kijkt of de speler kwaliteiten heeft die een meerwaarde zijn en dat afzet tegen de te betalen prijs. Dat de bewindslieden vervolgens alle adviezen in de wind slaan en hun eigen gang gaan, tja dat kan een keer voorkomen maar als dit keer op keer gebeurd begin ik me toch af te vragen waarom er scouts werkzaam zijn en scoutingsrapporten gemaakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
JapieTalent schreef op maandag 16 november 2015 @ 15:06:
Dus omdat het in het buitenland gebeurd is het normaal? Ik vind het op zijn minst vreemd dat er twee extra banen gecreëerd moeten worden om één speler binnen te halen waar überhaupt geen positief advies voor gegeven is. Bovendien gebeurd het volgens mij in het buitenland enkel om de ouders van een jonge voetballer een handvat te geven makkelijker te integreren in het betreffende land. Papa en broertje Gudelj waren reeds werkzaam binnen Nederland.
Zoals ik al zei, of je nou Gudelj een ton extra geeft of 2 baantjes creeert, het is om het even. Niet de moeite waar van benoemen. Pa Gudelj kan overigens echt wel wat.
JapieTalent schreef op maandag 16 november 2015 @ 15:06:
Hij is wel basisspeler, maar is dit het niveau spelers dat je nastreeft/ Ajax na wil streven? Volgens mij niet, gechargeerd, maar ik vind het maar een beperkte voetballer die bij velen het voordeel van de twijfel krijgt omdat hij hard kan schieten en er een aantal van die ballen binnen zijn gevallen. Afgezien daarvan ga ik er vanuit dat een scout enerzijds kijkt of de speler kwaliteiten heeft die een meerwaarde zijn en dat afzet tegen de te betalen prijs. Dat de bewindslieden vervolgens alle adviezen in de wind slaan en hun eigen gang gaan, tja dat kan een keer voorkomen maar als dit keer op keer gebeurd begin ik me toch af te vragen waarom er scouts werkzaam zijn en scoutingsrapporten gemaakt worden.
Volgens mij heb je een beetje teveel nostalgische gevoelens. In principe is het heel normaal dat Ajax de uitblinkers van clubs als AZ koopt. Dat ze niet allemaal de nieuwe Suarez zijn is logisch, er is geen club die alleen maar super aankopen doet. Bij PSV en Feyenoord zitten ook een aantal dure spelers op de bank. Je weet nooit zeker hoe een speler het gaat doen en 3 maanden is ook wel een beetje vroeg om een speler te beoordelen. Cilissen had volgens mij ook 2 jaar nodig om een beetje te overtuigen.

Dat niet elke speler een doorslaand succes is is geen reden om nooit meer iets te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

ph4ge schreef op maandag 16 november 2015 @ 15:12:
Zoals ik al zei, of je nou Gudelj een ton extra geeft of 2 baantjes creeert, het is om het even. Niet de moeite waar van benoemen. Pa Gudelj kan overigens echt wel wat.
Het zijn wel twee extra contracten die je moet afkopen als je er van af wilt. Er is wel degelijk verschil tussen een hoger salaris van Gudelj zelf of twee extra mensen op de loonlijst. Niet dat ik tegen die constructie ben, maar verschil is er wel.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
  • Nu online
[...]
Tja, dat is een keuze. Ik blijf het onzinnig vinden. Daarbij heeft ook Ajax een salarisstructuur met plafond en ik neem niet aan dat iedereen maar zo dit soort eisen kan gaan stellen. Hoewel, het zou me gezien de recente ontwikkelingen ook niet meer verbazen eigenlijk.
[...]
Volgens mij heb je een beetje teveel nostalgische gevoelens. In principe is het heel normaal dat Ajax de uitblinkers van clubs als AZ koopt. Dat ze niet allemaal de nieuwe Suarez zijn is logisch, er is geen club die alleen maar super aankopen doet. Bij PSV en Feyenoord zitten ook een aantal dure spelers op de bank. Je weet nooit zeker hoe een speler het gaat doen en 3 maanden is ook wel een beetje vroeg om een speler te beoordelen. Cilissen had volgens mij ook 2 jaar nodig om een beetje te overtuigen.

Dat niet elke speler een doorslaand succes is is geen reden om nooit meer iets te kopen.
Ik wil ook niet zeggen dat ze nooit wat moeten kopen. Ik vind namelijk Sinkgraven nog steeds een prima aankoop, over de prijs valt te twisten en deze vind ik zelf nogal aan de hoge kant. Zeker als je nu leest dat Ziyech (die toch over een langere termijn beter heeft gepresteerd), voor een bedrag tussen de 5 en 6 miljoen is op te halen. Maar ondanks dit vind ik Sinkgraven wel een speler die binnen de filosofie van Ajax past.

En natuurlijk kan je niet in de toekomst kijken hoe een speler zich gaat manifesteren, maar ik vind wel dat je daar dan ook rekening mee moet houden in het te betalen bedrag. Want nogmaals over Sinkgraven die ik ook hierboven noem: 9 miljoen voor een speler die amper een jaar op het hoogste niveau speelt is gewoon veel te veel. Cillessen had inderdaad ook enige tijd nodig, enerzijds ook doordat hij niet vanaf het begin de kans heeft gekregen, maar die kostte dan ook geen 9 miljoen.

Bottom line vind ik dat als je enkele jaren geleden met z'n allen achter "plan Cruijff" gaat staan omdat het op dat moment een zooitje was en je ook geen Sulejmani achtige transfers meer wilt gaan doen, prima. Maar dan vind ik het wel erg vreemd dat er nu transfers worden gedaan waar, wederom, ettelijke miljoenen worden betaald voor spelers die niet of nauwelijks positief zijn beoordeeld door de mensen die hiervoor zijn aangesteld. Het onderstreept de wijze van denken in de voetballerij waarin het gewoon is dat de waan van de dag regeert, maar op bedrijfsniveau vind ik het hoogst merkwaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
Iemand bekend met de manier van werken van Michel Kreek? Schijnt de beoogd opvolger van Jonk als Hoofd Opleidingen bij Ajax te zijn. Iets te makkelijk om hier nu te roepen dat hij vast meer een ja-knikker is dan Jonk, maar anderzijds spreekt zijn loopbaan als trainer/opleider (momenteel hoofd jeugd bij Almere City) nou ook niet van dé juiste man voor Ajax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Gonadan schreef op maandag 16 november 2015 @ 15:22:
Het zijn wel twee extra contracten die je moet afkopen als je er van af wilt. Er is wel degelijk verschil tussen een hoger salaris van Gudelj zelf of twee extra mensen op de loonlijst. Niet dat ik tegen die constructie ben, maar verschil is er wel.
Dat is slechts wat extra administratie, voor zover dat juridisch niet slim geregeld is. Of je nou 1 contract van 1 miljoen afkoopt of 1 contract van 0,9 en 2 contracten van 0,05 zal niet zoveel uitmaken.

Ik denk dat het logisch is dat clubs als Ajax spelers als Sinkgraven en Gudelj halen bij clubs als Heerenveen en AZ. Je kan niet elke keer een Suarez, Huntelaar of Ibrahimovic halen, zekerheid hoe een speler het doet bij een nieuwe club heb je nooit, maar niet geschoten is altijd mis. Gudelj was klaar voor de stap naar de top 3 en heeft kwaliteiten die de selectie van Ajax niet heeft en Sinkgraven was een toptalent.

Zekere versterkingen zitten financieel in een hele andere categorie, als ze al willen komen, en zelfs dan kunnen ze op de eerste training hun kruisbanden scheuren. Maar dat wil niet zeggen dat je er meer aan hebt om je geld tegen 0% rente te laten renderen op de bank. Als je met de voetbalkennis die Ajax in huis heeft elk jaar 3 spelers haalt van rond de 15 miljoen Euro samen, en dat kan Ajax makkelijk zeker als ze CL spelen, dan wordt je absoluut sterker naar verloop van tijd. Een aantal spelers zullen tegenvallen, een aantal conform verwachting maar er zal ook af en toe een meevaller tussen zitten.

Ondertussen is het voor de Nederlandse competitie ook goed dat dit geld doordruppelt naar de subtop en verder ipv ergens nutteloos op de bank staat.

PSV accepteert ook dat ze af en toe een Maher halen die een beetje mislukt maar heeft dat zelfde risico met De Jong en Guardado genomen en dat zijn spelers die Ajax ook graag had gewild. De jeugd wordt ook beter met zulke spelers om je heen. Met minder budget doet Feyenoord dat ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
  • Nu online
mefjoew schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 09:29:
Iemand bekend met de manier van werken van Michel Kreek? Schijnt de beoogd opvolger van Jonk als Hoofd Opleidingen bij Ajax te zijn. Iets te makkelijk om hier nu te roepen dat hij vast meer een ja-knikker is dan Jonk, maar anderzijds spreekt zijn loopbaan als trainer/opleider (momenteel hoofd jeugd bij Almere City) nou ook niet van dé juiste man voor Ajax.
Kreek is reeds in dienst van Ajax, maar op voorspraak van Jonk bij Almere gestald om ervaring op te doen. Althans, als ik voetbalzone moet geloven.
ph4ge schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 10:36:
[...]

Ik denk dat het logisch is dat clubs als Ajax spelers als Sinkgraven en Gudelj halen bij clubs als Heerenveen en AZ. Je kan niet elke keer een Suarez, Huntelaar of Ibrahimovic halen, zekerheid hoe een speler het doet bij een nieuwe club heb je nooit, maar niet geschoten is altijd mis. Gudelj was klaar voor de stap naar de top 3 en heeft kwaliteiten die de selectie van Ajax niet heeft en Sinkgraven was een toptalent.
Wat betreft Sinkgraven, eens. Wat betreft Gudelj niet, maar dat heb ik reeds aangegeven. Overall denk ik eveneens dat het logisch is dat clubs als Ajax shoppen bij de subtop, maar dat wil niet zeggen dat elke gevraagde prijs maar betaald moet worden.
[...]
Zekere versterkingen zitten financieel in een hele andere categorie, als ze al willen komen, en zelfs dan kunnen ze op de eerste training hun kruisbanden scheuren. Maar dat wil niet zeggen dat je er meer aan hebt om je geld tegen 0% rente te laten renderen op de bank. Als je met de voetbalkennis die Ajax in huis heeft elk jaar 3 spelers haalt van rond de 15 miljoen Euro samen, en dat kan Ajax makkelijk zeker als ze CL spelen, dan wordt je absoluut sterker naar verloop van tijd. Een aantal spelers zullen tegenvallen, een aantal conform verwachting maar er zal ook af en toe een meevaller tussen zitten.

Ondertussen is het voor de Nederlandse competitie ook goed dat dit geld doordruppelt naar de subtop en verder ipv ergens nutteloos op de bank staat.
Geld dat op de bank staat is inderdaad niet heel waardevol, maar het uitgeven aan pure middelmaat (v/d Hoorn / Zimling / Sanogo, of bij PSV Maher / Bruma) lijkt me ook weinig zinvol.

Maar afgezien van dat, ben ik wel benieuwd wie jij dan als toppers van 5 miljoen ziet die, beschikbaar zijn, naar de Eredivisie willen komen en wel degelijk een versterking zijn t.o.v. de huidige spelers (die nogmaals al meer dan deze bedragen hebben gekost). Ik denk namelijk dat er weinig te vinden zijn, en de voetballers die hier wel wat voor voelen zijn er vaak zoals de Jong (die een mindere stap hebben gemaakt en zich opnieuw willen bewijzen) of een Kuijt (aan het eind van zijn carrière en af willen bouwen.

Dat er geld doorstroomt naar de rest van de competitie is in theorie prima, maar natuurlijk geen garantie voor verbetering. Als je bijvoorbeeld Heerenveen van de afgelopen jaren bekijkt hebben zij, gezien de veranderingen in beleid en de inkomsten die zij hebben gehad van transfers, zich financieel enorm ontwikkeld waardoor ze nu in de veilige categorie 3 zitten. Is dit dan garantie voor ook verbetering van de sportieve prestaties? Dat niet blijkt met een 12e plek. Om over de chaos die daar op bestuurlijk niveau zich afspeelt de laatste jaren nog maar te zwijgen, want het rommelt natuurlijk niet alleen in Amsterdam.

PSV accepteert ook dat ze af en toe een Maher halen die een beetje mislukt maar heeft dat zelfde risico met De Jong en Guardado genomen en dat zijn spelers die Ajax ook graag had gewild. De jeugd wordt ook beter met zulke spelers om je heen. Met minder budget doet Feyenoord dat ook.
Klopt helemaal. Nogmaals, ik ben het niet met je oneens dat er best geld uit gegeven mag worden voor een echte versterking, desnoods pas je hiervoor het salarisplafond aan, maar dan moet het wel een echte versterking zijn en geen middelmaat als we de laatste jaren hebben gezien. Wat dat betreft heeft PSV met De Jong en Guardado en Feyenoord met Kuijt de spijker op z'n kop geslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
JapieTalent schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 11:12:
Maar afgezien van dat, ben ik wel benieuwd wie jij dan als toppers van 5 miljoen ziet die, beschikbaar zijn, naar de Eredivisie willen komen en wel degelijk een versterking zijn t.o.v. de huidige spelers (die nogmaals al meer dan deze bedragen hebben gekost). Ik denk namelijk dat er weinig te vinden zijn, en de voetballers die hier wel wat voor voelen zijn er vaak zoals de Jong (die een mindere stap hebben gemaakt en zich opnieuw willen bewijzen) of een Kuijt (aan het eind van zijn carrière en af willen bouwen.
Wat ik juist aangeef is dat je niet van te voren weet wie er toppers worden. Toen PSV Maher haalde en Ajax Vd Hoorn waren dat wel potentiële toppers. Dat worden dan geen absolute toppers, maar als je ze in die categorie haalt zit er ook weleens een Suarez of Huntelaar tussen.

Verder ben ik geen fulltime scout, ik weet veel te weinig specifiek over de kwaliteiten die op dat niveau rondlopen. Ik ga er gewoon vanuit dat er net als de afgelopen 60 jaar nog steeds spelers bij clubs als Heerenveen lopen die een versterking kunnen worden voor de top 3. Ziyech is daar op dit moment het bekendste voorbeeld van. Zeker weten doe je het niet, zo simpel is het niet. De ene speler blijkt aan te haken en beter te worden met een beter team om zich heen, de ander kan dat juist niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Dat is slechts wat extra administratie, voor zover dat juridisch niet slim geregeld is. Of je nou 1 contract van 1 miljoen afkoopt of 1 contract van 0,9 en 2 contracten van 0,05 zal niet zoveel uitmaken.
Weet je überhaupt wat er bij komt kijken? Ik heb het gevoel dat je het als erg makkelijk af doet zonder daadwerkelijk inzicht te hebben in hoe ontslag werkt. :)
Dat is ook heel logisch. Mijn commentaar is dan ook niet zozeer op die handelswijze, ik vind alleen dat Gudelj gewoon nog niet overtuigd heeft. Bij dergelijke spelers verwacht ik wel dat ze direct meer brengen dan wat er nu staat, dat zie ik nog onvoldoende vind ik.

Het zal een mooie balans moeten zijn. Ik mis de goede scouting waarbij echt talenten opgepikt worden. Wellicht is dat in deze tijden veel lastiger omdat de rijkere clubs gewoon alles kopen wat los en vast zit, maar veel van de aankopen zijn leuk maar niet erg leuk.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
  • Nu online
ph4ge schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 11:34:
[...]

Wat ik juist aangeef is dat je niet van te voren weet wie er toppers worden. Toen PSV Maher haalde en Ajax Vd Hoorn waren dat wel potentiële toppers. Dat worden dan geen absolute toppers, maar als je ze in die categorie haalt zit er ook weleens een Suarez of Huntelaar tussen.

Verder ben ik geen fulltime scout, ik weet veel te weinig specifiek over de kwaliteiten die op dat niveau rondlopen. Ik ga er gewoon vanuit dat er net als de afgelopen 60 jaar nog steeds spelers bij clubs als Heerenveen lopen die een versterking kunnen worden voor de top 3. Ziyech is daar op dit moment het bekendste voorbeeld van. Zeker weten doe je het niet, zo simpel is het niet. De ene speler blijkt aan te haken en beter te worden met een beter team om zich heen, de ander kan dat juist niet aan.
Je weet ook niet van te voren wie er toppers worden, zeker niet. Daarom is het des te gekker dat de mensen bij Ajax obv het rapport maar lukraak wat aankopen en de adviezen van de mensen die er verstand van zouden moeten hebben (de scouts) in de wind slaan.

Ik ben eveneens geen scout, maar wel voetballiefhebber genoeg om te denken dat ik er enigszins verstand van heb. Als je de door jou genoemde namen vergelijkt dan is Maher inderdaad een aankoop geweest die helaas is mislukt. Waar dat aan ligt durf ik niet te zeggen, maar hij liet het bij AZ over langere tijd zien wel te kunnen. Destijds vond ik het ook jammer dat hij naar PSV ging. Ziyech's situatie is in mijn ogen eigenlijk soortgelijk: heeft over langere tijd laten zien een meerwaarde te zijn en het verschil te kunnen maken. Bovendien past hij qua speelwijze (net als Maher overigens) in het spel van Ajax en zou ik dit een prima aankoop vinden. Zeker als je in ogenschouw neemt dat hij "maar" 5 - 6 miljoen hoeft te kosten.

Van der Hoorn en Sinkgraven daarentegen hadden net een half jaar enkele goede wedstrijden gespeeld. Van der Hoorn viel in datzelfde seizoen gedurende het jeugd EK hopeloos door de mand. Tel daarbij op dat zijn manier van spelen vrij lomp en ongepolijst is, iets wat niet bepaald in de filosofie van Ajax past en ik vind het een onverstandige aankoop. Wat betreft Sinkgraven, hij heeft zeker talent en potentie, maar 9 miljoen voor zoveel onzekerheid vind ik persoonlijk een te groot risico, zeker als het hoofd van de jeugdopleiding je dan adviseert dat er ook in de jeugd grote talenten aankomen die vergelijkbaar zijn en dus al in huis zijn.
Gonadan schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 11:36:
[...]

Dat is ook heel logisch. Mijn commentaar is dan ook niet zozeer op die handelswijze, ik vind alleen dat Gudelj gewoon nog niet overtuigd heeft. Bij dergelijke spelers verwacht ik wel dat ze direct meer brengen dan wat er nu staat, dat zie ik nog onvoldoende vind ik.
Ik vraag me ook af of dat nog gaat komen. Ikzelf vind Gudelj ook niet echt binnen het elftal passen. Ik zou liever zien dat de Boer het middenveld Bazoer Klaassen Schöne/Sinkgraven zou gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Weet je überhaupt wat er bij komt kijken? Ik heb het gevoel dat je het als erg makkelijk af doet zonder daadwerkelijk inzicht te hebben in hoe ontslag werkt. :)
Dat valt reuze mee, je geeft iemand gewoon zn resterende salaris mee en je bent er vanaf. Administratief niet spannend en financieel niet noemenswaardig. Het zijn tijdelijke voetbalcontracten (neem ik aan), niet te vergelijken met normaal arbeidsrecht.

offtopic:
Zoals sommigen hier wel weten heb ik oa ondernemingsrecht met minor arbeidsrecht gestudeerd en doe ik in mijn dagelijks werk niets anders dan het schrijven en managen van contracten.
Ik denk dat de verwachting niet realistisch is. Zelfs als je Messi haalt is het maar de vraag hoe hij het doet in een heel ander team op een heel ander niveau. Als 1 op de 3 transfers een schot in de roos is doe je het al vrij goed. Bij PSV accepteert men ook dat oa Maher en Narsingh niet slagen maar dat Guardado en De Jong dat wel doen.

Ajax is natuurlijk meer een wespennest, met hogere druk en een heel apart eigen systeem dus wellicht zullen er relatief wel iets meer spelers mislukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

ph4ge schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 11:56:
Dat valt reuze mee, je geeft iemand gewoon zn resterende salaris mee en je bent er vanaf. Administratief niet spannend en financieel niet noemenswaardig. Het zijn tijdelijke voetbalcontracten (neem ik aan), niet te vergelijken met normaal arbeidsrecht.
De tijdelijke aard van de contracten maakt het inderdaad wel simpeler dan iemand met een vast dienstverband.
offtopic:
Zoals sommigen hier wel weten heb ik oa ondernemingsrecht met minor arbeidsrecht gestudeerd en doe ik in mijn dagelijks werk niets anders dan het schrijven en managen van contracten.
offtopic:
Drogreden van autoriteit.
Ik denk dat de verwachting niet realistisch is. Zelfs als je Messi haalt is het maar de vraag hoe hij het doet in een heel ander team op een heel ander niveau. Als 1 op de 3 transfers een schot in de roos is doe je het al vrij goed. Bij PSV accepteert men ook dat oa Maher en Narsingh niet slagen maar dat Guardado en De Jong dat wel doen.

Ajax is natuurlijk meer een wespennest, met hogere druk en een heel apart eigen systeem dus wellicht zullen er relatief wel iets meer spelers mislukken.
Wellicht, maar het is voor mij wel belangrijk hoe ze aan iemand komen. Van een Sinkgraven of een Maher had je nog niet heel veel kunnen zien, dus dat is meer een gok. Als zo'n iemand niet brengt wat je had gehoopt dan is dat niet zo'n ramp.

Kijk je naar Gudelj dan draait die al een tijdje mee, als je voor zo'n iemand gaat verwacht ik daar meer van. Net zoals je van De Jong ook gewoon verwacht dat hij slaagt, daar mag geen twijfel over zijn. Misschien ben ik daar te strikt in hoor, maar dat is wel mijn gevoel.

Bij Ajax heb ik voornamelijk het gevoel dat ze heel veel spelers halen die ongeveer van het niveau zijn waar er al zes van rond lopen. Alsof ze liever kwantiteit dan kwaliteit hebben. Daarnaast heb ik vaak het gevoel dat spelers aangekocht worden maar niet gebruikt worden op de manier waarop zij uitblonken. Onder het mom van een goede speler kan zich aanpassen moet hij een heel andere positie en speelwijze gaan hanteren. Veel spelers zijn daardoor mislukt in mijn optiek. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Gonadan schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 12:44:
De tijdelijke aard van de contracten maakt het inderdaad wel simpeler dan iemand met een vast dienstverband.

offtopic:
Drogreden van autoriteit.
Drogreden? Jij vraagt mij of ik weleens met ontslag te maken heb en ik reageer daar op. Ik ben zeker geen autoriteit, verder ook niet zo relevant want zo ingewikkeld is het niet :)
Bij Ajax heb ik voornamelijk het gevoel dat ze heel veel spelers halen die ongeveer van het niveau zijn waar er al zes van rond lopen. Alsof ze liever kwantiteit dan kwaliteit hebben. Daarnaast heb ik vaak het gevoel dat spelers aangekocht worden maar niet gebruikt worden op de manier waarop zij uitblonken. Onder het mom van een goede speler kan zich aanpassen moet hij een heel andere positie en speelwijze gaan hanteren. Veel spelers zijn daardoor mislukt in mijn optiek. :)
Ik denk dat elke voetbalclub dat probleem heeft. Alleen dat van die speelwijze is wel een Ajax dingetje, al is dat ook wel een beetje overrated. Ja, de Boer speelt vrijwel altijd 4-3-3, maar als je dan bijv. middenvelders in de spits en op de vleugel zet is dat natuurlijk niet meer de 4-3-3 zoals Ajax dat ooit speelde. Echt klassiek 4-3-3 Hollandsche school speelt Ajax maar zelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

ph4ge schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 13:05:
Drogreden? Jij vraagt mij of ik weleens met ontslag te maken heb en ik reageer daar op. Ik ben zeker geen autoriteit, verder ook niet zo relevant want zo ingewikkeld is het niet :)
Da's waar, ik vroeg er zelf om. :+
Ik denk dat elke voetbalclub dat probleem heeft. Alleen dat van die speelwijze is wel een Ajax dingetje, al is dat ook wel een beetje overrated. Ja, de Boer speelt vrijwel altijd 4-3-3, maar als je dan bijv. middenvelders in de spits en op de vleugel zet is dat natuurlijk niet meer de 4-3-3 zoals Ajax dat ooit speelde. Echt klassiek 4-3-3 Hollandsche school speelt Ajax maar zelden.
Precies, kap dan met die onzin en gebruik spelers gewoon waar ze goed in zijn. Fok dat 4-3-3, als het maar leuk is om te kijken ben ik allang blij. Dus wel aanvallend op balbezit, maar wel realistisch.

In mijn optiek is De Boer rechtstreeks verantwoordelijk voor vormcrisis van sommige spelers. Klaassen werd een tijdje meer controlerend gebruikt en kon veel moeilijker uitblinken, die moest er weer helemaal in komen. Schöne werd ook een beetje de slet van het elftal, raakte uit de flow en moet nu weer vechten voor een basisplaats. Je koopt met Sigthórsson een spits die fantastisch rendeert als je hem via de vleugels bakken met voorzetten geeft, maar je gaat spelen met naar binnen draaiend klutsvolk en verwacht dat hij gaat meevoetballen. Waarom? Je had toch allang gezien dat hij zo niet voetbalt?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Nu online
[...]

[...]

Wellicht, maar het is voor mij wel belangrijk hoe ze aan iemand komen. Van een Sinkgraven of een Maher had je nog niet heel veel kunnen zien, dus dat is meer een gok. Als zo'n iemand niet brengt wat je had gehoopt dan is dat niet zo'n ramp.

Kijk je naar Gudelj dan draait die al een tijdje mee, als je voor zo'n iemand gaat verwacht ik daar meer van. Net zoals je van De Jong ook gewoon verwacht dat hij slaagt, daar mag geen twijfel over zijn. Misschien ben ik daar te strikt in hoor, maar dat is wel mijn gevoel.
Mwah, Maher had ook al iets van 65 wedstrijden bij AZ gespeeld en was daar zo'n beetje de beste van het team. Dat was voor PSV niet zozeer een gok, die vertrouwden erop dat hij die extra stap kon gaan maken. Ik vind dat echt wel een verschil met Sinkgraven die nog maar de helft van het aantal wedstrijden van Maher had gespeeld.

Gudelj was ook een gok. Die heeft ook bij AZ nog nooit aangetoond een topper te zijn in de topwedstrijden, was ook niet echt de beste speler daar, etc. Voor de Jong geldt eigenlijk hetzelfde, die heeft 2 jaar stil gestaan..

Dus ik denk inderdaad dat het vrij strikt is wat je voelt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
  • Nu online
Gonadan schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 13:11:
[...]

Da's waar, ik vroeg er zelf om. :+

[...]

Precies, kap dan met die onzin en gebruik spelers gewoon waar ze goed in zijn. Fok dat 4-3-3, als het maar leuk is om te kijken ben ik allang blij. Dus wel aanvallend op balbezit, maar wel realistisch.

In mijn optiek is De Boer rechtstreeks verantwoordelijk voor vormcrisis van sommige spelers. Klaassen werd een tijdje meer controlerend gebruikt en kon veel moeilijker uitblinken, die moest er weer helemaal in komen. Schöne werd ook een beetje de slet van het elftal, raakte uit de flow en moet nu weer vechten voor een basisplaats. Je koopt met Sigthórsson een spits die fantastisch rendeert als je hem via de vleugels bakken met voorzetten geeft, maar je gaat spelen met naar binnen draaiend klutsvolk en verwacht dat hij gaat meevoetballen. Waarom? Je had toch allang gezien dat hij zo niet voetbalt?
Volgens mij moet je met het huidige materiaal ook prima 433 kunnen spelen. Er is genoeg kwaliteit om in de Eredivisie leuk mee te draaien, maar zoals jij ook aangeeft: zolang je spelers blijft misbruiken op verkeerde posities en blijft hameren op zekerheid en balbezit (wat weer leidt tot dat eindeloze gebrei), schiet dat niet veel op. Laat die jongens gewoon eens vrijuit voetballen. Het mag allemaal wel wat opportunistischer: gooi die bal eens voor de goal, probeer eens wat meer risico. In Nederland moet je daar toch mee weg komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Joster schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 13:34:
Mwah, Maher had ook al iets van 65 wedstrijden bij AZ gespeeld en was daar zo'n beetje de beste van het team. Dat was voor PSV niet zozeer een gok, die vertrouwden erop dat hij die extra stap kon gaan maken. Ik vind dat echt wel een verschil met Sinkgraven die nog maar de helft van het aantal wedstrijden van Maher had gespeeld.

Gudelj was ook een gok. Die heeft ook bij AZ nog nooit aangetoond een topper te zijn in de topwedstrijden, was ook niet echt de beste speler daar, etc. Voor de Jong geldt eigenlijk hetzelfde, die heeft 2 jaar stil gestaan..

Dus ik denk inderdaad dat het vrij strikt is wat je voelt ;)
Van Maher wist ik juist vrij zeker dat hij ging falen. :D
Hij had al wel veel wedstrijden gespeeld maar slechts een klein recent deel echt goed, maar hij dacht zelf al wel Messi achterna te gaan. Dus ik ben het niet helemaal met je voorbeeld eens. :)
JapieTalent schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 13:36:
Volgens mij moet je met het huidige materiaal ook prima 433 kunnen spelen. Er is genoeg kwaliteit om in de Eredivisie leuk mee te draaien, maar zoals jij ook aangeeft: zolang je spelers blijft misbruiken op verkeerde posities en blijft hameren op zekerheid en balbezit (wat weer leidt tot dat eindeloze gebrei), schiet dat niet veel op. Laat die jongens gewoon eens vrijuit voetballen. Het mag allemaal wel wat opportunistischer: gooi die bal eens voor de goal, probeer eens wat meer risico. In Nederland moet je daar toch mee weg komen.
Het kan altijd, de vraag is of je het moet willen. Echt 4-3-3 heb je buitenspelers voor nodig, die zijn er niet echt. Sowieso is de vleugel tegenwoordig bedoeld om naar binnen te trekken in plaats van de achterlijn te halen zoals vroegâh.

Zo zou een Tete perfect kunnen renderen met een echte vleugelspeler op rechts, maar als je van die naar binnen trekkers hebt kan je beter een Van Rijn nemen die er overheen komt en dan de voorzet maar geeft.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADDG
  • Nu online
Toch nog serieuze dreiging bij de Duitsland - Nederland kennelijk want de wedstrijd is alsnog op last van de politie afgelast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
Het stadion wordt ook ontruimt.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Kreeg net ook dat eerste bericht binnen ja.
Stadion ontruimd en wedstrijd afgelast..

Verdacht pakketje gevonden meld Nu.nl

[ Voor 20% gewijzigd door dutchgio op 17-11-2015 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Laatst online: 13:59

Player1S

Probably out in the dark

ADDG schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 19:22:
Toch nog serieuze dreiging bij de Duitsland - Nederland kennelijk want de wedstrijd is alsnog op last van de politie afgelast.
Serieuze dreiging of een randdebiel die meent grappig te zijn?

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADDG
  • Nu online
L1nt schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 19:25:
[...]

Serieuze dreiging of een randdebiel die meent grappig te zijn?
Tja het zal wel de laatste zijn maar tegenwoordig kan je het risico niet meer nemen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soundtrack
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-04-2024
De oefenwedstrijd tussen het Nederlands elftal en Duitsland is afgelast. Het stadion is ontruimd.
Dat melden meerdere internationale media.

Rond de HDI Arena, het stadion in de Duitse stad, wordt het decor gekleurd door de blauwe zwaailichten van honderden politieauto's. De vondst van een verdacht pakketje leidde tot chaotische taferelen op de toegangswegen rond het stadion, die een uur lang geblokkeerd waren.

Door: NU.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Laatst online: 13:59

Player1S

Probably out in the dark

ADDG schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 19:26:
[...]

Tja het zal wel de laatste zijn maar tegenwoordig kan je het risico niet meer nemen helaas.
Oh ze hebben groot gelijk dat ze het serieus nemen hoor maar als het inderdaad een randdebiel is hard aanpakken. 10 jaar verbod op internet capabele apparaten ofzo.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Inderdaad, na België-Spanje is ook Duitsland-Nederland afgelast. Engeland-Frankrijk gaat voorlopig door.

Ik heb er gemengde gevoelens bij, bij die afgelasting. Eigenlijk geeft men de terroristen wat ze willen. Aan de andere kant wil men natuurlijk nog veel minder een drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADDG
  • Nu online
Valse bommelding en verdachte koffer:
Jeroen Akkermans ‏@JeroenAkkermans 6m6 minutes ago

Er was een verdachte koffer aangetroffen. Het bleek een valse bommelding. Maar de spanning liep op. Wedstrijd afgelast.

[ Voor 4% gewijzigd door ADDG op 17-11-2015 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
En de angst slaat toch toe. Verdomme zeg, klote terroristen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan9711
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:55

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

Toch is er iets aan de hand, gezien de vaart waarmee het stadion word geeavacueerd.

Mijn tweakblog: http://johan9711.tweakblogs.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Je kunt het risico niet meer nemen, ook nu blijkt dat het waarschijnlijk niets is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 11:04
Leon Zwiers schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 19:33:
En de angst slaat toch toe. Verdomme zeg, klote terroristen ook.
Tja dat is natuurlijk volkomen waar. Echter wist je dat dit ging gebeuren.

Ik bedoel zodra er iemand belde met een bommelding was dit gebeurd. Je weet daarbij goed dat het onzin is. Het moet gebeuren, maar van de andere kant was uitstellen met een domme rede een beter idee geweest.
YellowOnline schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 19:31:
Inderdaad, na België-Spanje is ook Duitsland-Nederland afgelast. Engeland-Frankrijk gaat voorlopig door.

Ik heb er gemengde gevoelens bij, bij die afgelasting. Eigenlijk geeft men de terroristen wat ze willen. Aan de andere kant wil men natuurlijk nog veel minder een drama.
Je doet het nooit goed is het vals alarm had het door moeten gaan, is het toch een bom had je beter moeten beveiligen.

waarom nu zo'n stadion aanvallen, er zijn makkelijkere doelen.

Maar goed nu genoeg, het is wel erg offtopic.

[ Voor 40% gewijzigd door Kevinp op 17-11-2015 19:43 ]

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADDG
  • Nu online
Kevinp schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 19:40:
[...]

Tja dat is natuurlijk volkomen waar. Echter wist je dat dit ging gebeuren.

Ik bedoel zodra er iemand belde met een bommelding was dit gebeurd. Je weet daarbij goed dat het onzin is. Het moet gebeuren, maar van de andere kant was uitstellen met een domme rede een beter idee geweest.
Dat is ook precies wat het grotere doel van terreur is, het ontwrichten van het dagelijkse leven door angst te zaaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Nu online
Ja had ook liever uitstel gezien, maarja met Parijs nog zo vers in het geheugen is het natuurlijk complete chaos en paniek bij de politie dus dan maar afgelasten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADDG
  • Nu online
Op het RTL nieuws hebben ze het toch over een concrete dreiging en dat er verdachte figuren in de buurt van het stadion gesignaleerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan9711

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

ADDG schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 19:50:
Op het RTL nieuws hebben ze het toch over een concrete dreiging en dat er verdachte figuren in de buurt van het stadion gesignaleerd zijn.
https://www.periscope.tv/w/1jMKgVMXBalxL
Deze streamer zei dat één van de parijs verdachten zou zijn gesignaleerd, verkleed als buschauffeur. (Ik weet niet wat er van waar is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Nu online
Johan9711 schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 19:51:
[...]

https://www.periscope.tv/w/1jMKgVMXBalxL
Deze streamer zei dat één van de parijs verdachten zou zijn gesignaleerd, verkleed als buschauffeur. (Ik weet niet wat er van waar is)
Dat zal wel complete bullshit zijn, mensen gaan overal geesten zien zo, en de media doet er lekker aan mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan9711

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

Daar ga ik ook vanuit. Maar het is maar een van de vele geluiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Tja wij weten het niet

Had wel gehoopt dat sbs6 dan Denemarken- Zweden zou uitzenden maar helaas, ze gaan verder met hun pulp tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
YellowOnline schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 19:31:

Maar, dit zijn een paar vriendschappelijke potjes die echt nergens om gaan (behalve geld)
Naar mijn mening hadden deze gewoon afgelast moeten/kunnen worden, beetje de boel laten bezinken en mensen erover laten nadenken wat er eigenlijk gebeurd is.

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 13:08
ADDG schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 19:50:
Dat is vrij normaal bij de gemiddelde voetbalwedstrijd.

Op het moment zal de politie nog niets weten en zullen ze dus ook nog niets naar buiten brengen.
Dus je mag er vanuit gaan dat de meeste info die de media op dit moment naar buiten brengt puur giswerk is.

En dat ze iets willen flikken bij een voetbal wedstrijd is vrij logisch. Er zijn cameras bij en het is live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
In duitsland zijn er nog wel mensen die Munchen 1972 niet vergeten zijn. Daar zullen ze dus echt elk vermeend risico uit willen sluiten.

en los daarvan. Afgelasten is win-win. Aan de ene kant is de win dat er geen doden vallen, aan de kant van de terroristen dat ze toch maximaal angst zaaien en de maatschappij ontwrichten.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 13:07

Cis

Deadsy schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 20:41:
[...]

Dat is vrij normaal bij de gemiddelde voetbalwedstrijd
Er gaan geruchten over een ambulance, geladen met explosieven. Dat is een serieuze dreiging. Echt normaal lijkt deze geplande wedstrijd allerminst.
Anyhow, deze vriendschappelijke wedstrijd hadden ze gewoon op voorhand moeten afgelasten. Eerst zorgen dat ieders rusthartslag weer onder de 80bpm zit...

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomski1986
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-09 08:55
Dafuq zeg, waar gaan we naartoe de dag vandaag :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:28
Denemarken - Zweden kan een leuke pot worden op Ziggo Sport (wel schakelwedstrijd met Slovenië - Oekraïne)

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 13:08
Cis schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 20:46:
[...]

Er gaan geruchten over een ambulance, geladen met explosieven. Dat is een serieuze dreiging. Echt normaal lijkt deze geplande wedstrijd allerminst.
Anyhow, deze vriendschappelijke wedstrijd hadden ze gewoon op voorhand moeten afgelasten. Eerst zorgen dat ieders rusthartslag weer onder de 80bpm zit...
Ze hadden ze allemaal moet afgelasten.

Maar dat met die ambulance is zolang de politie niets erover zegt niet meer dan een gerucht, iets waarmee de media in dergelijke gevallen al vlug komt puur omdat ze iets nieuws willen zeggen in plaats van in de herhaling blijven vallen.

De politie heeft ook al een praatje gehouden maar heeft hier eigenlijk niets gezegd behalve dat er een melding binnengekomen is.

edit:
Als je op de hoogte wilt blijven is Bild.de denk ik wel een goede plek.
Vrij veel pulp op de site maar ze zijn meestal vrij snel met het brengen van nieuws en updates.

[ Voor 9% gewijzigd door Deadsy op 17-11-2015 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Zlatan _/-\o_

Ook _/-\o_ voor dat hoogstandje bij de zijlijn daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Oe, Kra, I, Ne .... Oe, Kra, Ine ... Oe, Kraine ... Oekraine, Oekraine *O*.

Wat een scheidsrechter :N , maar die is altijd blind geweest.

Die muur van Denemarken dan :+ , zet de kleinste aan de buitenkant en die springt dan ook nog eens niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Nu online
Gonadan schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 14:47:
[...]

Van Maher wist ik juist vrij zeker dat hij ging falen. :D
Hij had al wel veel wedstrijden gespeeld maar slechts een klein recent deel echt goed, maar hij dacht zelf al wel Messi achterna te gaan. Dus ik ben het niet helemaal met je voorbeeld eens. :)
En van Gudelj had je verwacht dat het een zekerheidje was? Dat slaat dan echt nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Joster schreef op woensdag 18 november 2015 @ 08:38:
En van Gudelj had je verwacht dat het een zekerheidje was? Dat slaat dan echt nergens op.
Nee, Gudelj vond ik geen logische keuze. Je hebt de rest van de discussie niet gelezen begrijp ik? :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Nu online
[...]

Uit deze quote maakte ik toch echt op dat je Gudelj als een zekerheidje zag, maar dat zal dan wel aan mij liggen ;)

Ik had van Maher eerder verwacht dat hij aan kon haken bij de top van NL dan dat Gudelj dat kan. De toekomst zal het uitwijzen, maar voor mij leek het erop dat jij dat andersom zag. En dat vond ik vreemd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Joster schreef op woensdag 18 november 2015 @ 11:20:
[...]

Uit deze quote maakte ik toch echt op dat je Gudelj als een zekerheidje zag, maar dat zal dan wel aan mij liggen ;)

Ik had van Maher eerder verwacht dat hij aan kon haken bij de top van NL dan dat Gudelj dat kan. De toekomst zal het uitwijzen, maar voor mij leek het erop dat jij dat andersom zag. En dat vond ik vreemd :D
Nee zeker niet, wat ik beschrijf is dat als je voor zo'n speler gaat ik verwacht dat je hem als zekerheidje ziet. Vanwege de tijd die hij al mee doet ga je hem niet gokken dat hij zich nu ineens wel stormachtig gaat ontwikkelen.

Persoonlijk had ik hem sowieso nooit gekocht omdat ik vind dat hij geinig is tegen de middenmoot maar Ajax niet echt verder gaat helpen. Dan geef ik dat geld liever uit aan een talent wat mogelijk nog wel een flinke ontwikkeling gaat maken. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Pagina: 1 ... 11 ... 119 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[html]<h2>Voor het EK2016 in Frankrijk: Themaforum: Sportzomer</h2>~[/html]
Voor de FIFA-perikelen: [Voetbal] FIFA-perikelen en opvolging Blatter
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2015/2016
Voor FC-Twente: FC Twente - hoe nu verder