Haha. Dat doe ik ook. Al was het maar omdat ik tegenwoordig games tracht uit te spelen (evt. 100% Trophies), voordat ik aan de volgende game begin. Ondertussen wordt de backlog alleen wel groter, dus ik zal zeker niet alles gaan spelen.
Hoe bevalt deze game? Ik hou wel van puzzelgames, en een uitdaging! De looks van de game spreken me ook wel aan...Twixie schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 23:38:
Vanavond eens herbegonnen met The Witness en na een dik uur en 69 panels is mijn eerste trophy binnen. Ook al bijna pen en papier nodig gehad want mijn aftands geheugen werd nogal op de proef gesteld. Al enkele typische Riven momenten meegemaakt. Het is wel duidelijk dat Blow een fan was van de Myst reeks.
"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."
Kleine nuance: Ubisoft Massive. Die hebben Watch Dogs niet gemaakt, en FC4 ook niet. En ook geen recentelijke AC. Hun laatste game is FC3 en die is uitstekend.Scrisissszzz schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 08:04:
[...]
Ik heb precies dezelfde mening. Ik weet nog dat iemand me over The Division vertelde en ik het concept echt supervet vond! Totdat ik vroeg wie maakt die game eigenlijk? Ubisoft.. Ow ok... dan dikke kans dat ik het niks ga vinden zei ik al haha!
Ik heb wel toegang tot de beta want ergens hoop ik dat de setting zo vet is dat ik hem wel wil gaan kopen, maar ben er bang voor. Vooral na het Watch Dogs verhaal en al die melkkoeien genaamd Assassins Creed zoveel en Far Cry 4
Heb het toevallig ontdekt toen ik mijn savegame van dag 1 verwijderde om opnieuw te beginnen. Bij de savegame staat vermeld hoeveel panels je opgelost hebt. Vraag me overigens wel af of er een nettere manier is om de annotatie bij een savegame te zien. Beetje tricky om naar je Game Data te gaan en dan Verwijderen te kiezen om daar dan je Savegame van The Witness te moeten zoeken om te zien hoe ver je zitSvennie schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 07:08:
[...]
gisteren ook mijn eerste trophy gehaald, kan je ergens zien hoeveel panels je gedaan hebt of houd je ze zelf bij? Ik heb ook pen en papier erbij liggen, wel nodig zo af en toe
Ben dus nog maar begonnen, maar het is duidelijk al helemaal mijn type game. Ik vond destijds (ok, lang geleden) Myst, Riven, Myst III, ook allemaal fantastisch. Ik krijg helemaal hetzelfde gevoel bij The Witness, en gecombineerd met de overwegend positieve reviews denk ik dat ik het alleen maar beter ga vinden naarmate ik verder geraak.ReCreator schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 08:34:
[...]
Hoe bevalt deze game? Ik hou wel van puzzelgames, en een uitdaging! De looks van de game spreken me ook wel aan...
Het is wel duidelijk het het soort game is dat je moet van houden. Als je een hekel hebt aan logica puzzels zoals je ze bvb ook in IQ tests vindt, dan ga je ook geen genot hebben van een game als The Witness. Als je na 2 minuten kauwen op een puzzel al naar je browser grijpt om de oplossing te zoeken, is het niets voor jou. Wanneer je echter meer volhardend bent en uiteindelijk de missing clue ontdekt is het gevoel des te geweldiger.
Er zijn nog altijd Aha-erlebnissen van Riven die ik me levendig herinner, zelfs al is dat meer dan 15 jaar geleden. Ik verwacht eigenlijk hetzelfde bij The Witness.
In Riven moest je ergens 3 of 5 dierensymbolen kiezen:
spoiler:
Een van de dieren ontdekte ik als silhouet van de uitgang van een grot. Een ander dier vond je omdat ergens het gekras van een voorwerp een identiek geluid maakte als een van de dieren... Het is die combinatie van puzzelen en ontdekken die zalig is. Ik verwacht dat The Witness ook dat soort 'environmental clues' heeft.
Als je in de game de optie kiest om een savegame te laden kun je ook zien hoeveel panels je opgelost hebt. Daarna kun je het daadwerkelijke laden van de game annuleren. Nog niet helemaal netjes natuurlijk maar veiliger dan de verwijderen optieTwixie schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 08:48:
[...]
Heb het toevallig ontdekt toen ik mijn savegame van dag 1 verwijderde om opnieuw te beginnen. Bij de savegame staat vermeld hoeveel panels je opgelost hebt. Vraag me overigens wel af of er een nettere manier is om de annotatie bij een savegame te zien. Beetje tricky om naar je Game Data te gaan en dan Verwijderen te kiezen om daar dan je Savegame van The Witness te moeten zoeken om te zien hoe ver je zit.
Gratis Dynamische Thema van Helldivers
https://store.playstation...00231_00-ETH0000000000093
Deze prijs is alleen beschikbaar tussen 27/1/2016 05:30 pm en 24/2/2016 12:59 am.
Waarschijnlijk alleen gratis voor Plus leden.
Deze prijs is alleen beschikbaar tussen 27/1/2016 05:30 pm en 24/2/2016 12:59 am.
PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82
Verwijderd
Thanks voor de tip. Ik heb hem aangeschaft, bevestiging binnen en nu wil hij niet verschijnen op de downloadlijst. Vandaag de PS4 maar weer eens aanslingeren dus.JSchut schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 09:58:
Gratis Dynamische Thema van Helldivers
Baal er nu wel van dat ik afgelopen maand geen PS4 heb gekocht. Nu zijn ze weer gewoon op het oude prijsniveau
Domme ik
Tesla M3LR '21
Verwijderd
Vanaf 300 Euro nu:Las Vegas schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 11:58:
Baal er nu wel van dat ik afgelopen maand geen PS4 heb gekocht. Nu zijn ze weer gewoon op het oude prijsniveauDomme ik
http://tweakers.net/product/324445/sony-playstation-4/
Nee, want de Amazon.de prijs staat altijd onderaan bij de PW : http://www.amazon.de/dp/B...VS1W&childASIN=B010TNVS1W
Ah, die Amazon prijs had ik niet gezien nog. Dat is nog wel schappelijk
Thanks.
Tesla M3LR '21
Lieferung in die Niederlande Freitag, 29. Jan.:vj_slof schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 12:13:
Lieferung innerhalb Deutschlands.
nah super !ralph075 schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 12:14:
[...]
Lieferung in die Niederlande Freitag, 29. Jan.:
Mit Amazon.de VISA Karte:
Zwischensumme: € 296,96
Gutschrift auf Karte: - € 30,00
Sie zahlen: € 266,96
[ Voor 22% gewijzigd door vj_slof op 28-01-2016 12:18 ]
Edit: niet goed gekeken, is nieuwste versie Ps4
[ Voor 50% gewijzigd door Homeland op 28-01-2016 13:11 ]
nee, [CUH-1216A] staat erbijniekvandermeer schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 13:09:
Edit: niet goed gekeken, is nieuwste versie Ps4
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Bij de mediamarkt zou je op 280 euro zitten zonder BTW (BTW dagen zijn bezig bij mediamarkt)
Ook leuk bundels aanwezig of met extra controle
Consoles doen alleen niet mee aan de actie helaas...Barfman schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 13:29:
Bij de mediamarkt zou je op 280 euro zitten zonder BTW (BTW dagen zijn bezig bij mediamarkt)
Ah oke, dat is dan weer jammerdestroye schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 13:31:
[...]
Consoles doen alleen niet mee aan de actie helaas...
Wat ze ook nog doen: ze maken de spullen alleen wel eerst duurder, reken je dus niet rijk. Daarnaast krijg je de korting op modellen die ze kwijt willen, de hard lopende gewilde apparaten zijn ineens magisch "tijdelijk niet leverbaar". Je krijg dat wat in de aanbieding is goedkoper maar zeker niet die 20% waar ze mee adverteren (ook niet de 17.3% effectieve korting)Barfman schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 13:29:
PSN ID: Svennie-NL
En controllers ook niet, dacht ik ga ze inslaan
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Verwijderd
Jup, en ik dacht even een mooie gaming headset voor de PS4 te gaan scoren...Mars18 schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 14:23:
[...]
En controllers ook niet, dacht ik ga ze inslaan
Ben nieuw op PS4 gebied.
Via een website heb ik een PS4 spel gekocht, dacht in eerste instantie dat ik een code zou krijgen om deze in te wisselen in de store.
Nu kreeg ik deze mail, ik ben benieuwd in hoeverre dit te vertrouwen/veilig is, wat vinden jullie ?
Bij de instructies zat een inlognaam en wachtwoord.
Instructies
1. Houdt de Playstation knop ingedrukt nadat je jouw Playstation 4 heb opgestart, kies vervolgens ‘Overschakelen naar andere gebruiker’
2. Kies nu voor ‘Nieuwe gebruiker’ en op‘Accepteren’ bij de voorwaarden.
3. Log nu in met de gegevens die je hebt gekregen van ons, druk vervolgens op‘Accepteren’ wanneer er gevraagd wordt om je Playstation 4 als de primaire console in te stellen.
4. Als Sony vraagt om je account te upgraden kies je ‘Do this later’.
5. Je bent nu ingelogd, je spel staat in de ‘Bibliotheek’ (helemaal rechts). Je kunt nu beginnen met het downloaden van je spel!
6. Als het downloaden klaar is verschijnt het spel op je Homescreen.
*Als je download gestart is kan je inloggen op je eigen account zonder dat het downloaden stopt.
**Verwijder nooit het account die je hebt gekregen van ons, anders verlies je het spel.
***Je moet het account dat je van ons gekregen hebt binnen 24 uur activeren, het downloaden van het spel hoef je echter niet binnen 24 uur af te ronden.
****Na het downloaden van je spel/spellen is het niet meer nodig om op de gekochte account in te loggen.
***** Laat aan ons meteen weten als je opeens van de account afgegooid wordt!
Via een website heb ik een PS4 spel gekocht, dacht in eerste instantie dat ik een code zou krijgen om deze in te wisselen in de store.
Nu kreeg ik deze mail, ik ben benieuwd in hoeverre dit te vertrouwen/veilig is, wat vinden jullie ?
Instructies
1. Houdt de Playstation knop ingedrukt nadat je jouw Playstation 4 heb opgestart, kies vervolgens ‘Overschakelen naar andere gebruiker’
2. Kies nu voor ‘Nieuwe gebruiker’ en op‘Accepteren’ bij de voorwaarden.
3. Log nu in met de gegevens die je hebt gekregen van ons, druk vervolgens op‘Accepteren’ wanneer er gevraagd wordt om je Playstation 4 als de primaire console in te stellen.
4. Als Sony vraagt om je account te upgraden kies je ‘Do this later’.
5. Je bent nu ingelogd, je spel staat in de ‘Bibliotheek’ (helemaal rechts). Je kunt nu beginnen met het downloaden van je spel!
6. Als het downloaden klaar is verschijnt het spel op je Homescreen.
*Als je download gestart is kan je inloggen op je eigen account zonder dat het downloaden stopt.
**Verwijder nooit het account die je hebt gekregen van ons, anders verlies je het spel.
***Je moet het account dat je van ons gekregen hebt binnen 24 uur activeren, het downloaden van het spel hoef je echter niet binnen 24 uur af te ronden.
****Na het downloaden van je spel/spellen is het niet meer nodig om op de gekochte account in te loggen.
***** Laat aan ons meteen weten als je opeens van de account afgegooid wordt!
Je hebt eigenlijk toegang tot een account gekocht, dit mag niet volgens de voorwaarden van Sony. Het kan verder op zich geen kwaad, maar ik zou het zeker niet nog eens doen.Signs schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 15:29:
Ben nieuw op PS4 gebied.
**knip**
[ Voor 51% gewijzigd door SD5k op 28-01-2016 15:31 ]
Ik zou dat nooit doen, de kans dat je gekochte spel ineens niet meer werkt is te groot....
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
Verstandiger is om m'n betaling in te trekken ?
Ik wil geen gezeik dat het account/spel opeens niet meer werkt.
Inderdaad nooit doen.
Als je een game digitaal wilt kopen, koop hem dan gewoon in de officiele store. Of maak een US account aan en koop hem via daar. Instructie in topic warning.
Voor de beste deals als je fysieke games wilt kijk op www.budgetgaming.nl of voor 2e hands hier in de pricewatch.
Als je een game digitaal wilt kopen, koop hem dan gewoon in de officiele store. Of maak een US account aan en koop hem via daar. Instructie in topic warning.
Voor de beste deals als je fysieke games wilt kijk op www.budgetgaming.nl of voor 2e hands hier in de pricewatch.
PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."
Eventueel een download code kopen kan ook nog (mits via betrouwbare site).Scrisissszzz schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 15:33:
Als je een game digitaal wilt kopen, koop hem dan gewoon in de officiele store.
Das waar. Ik gebruik in ieder geval altijd budgetgaming omdat de sites die daar op staan wel te vertrouwen zijn iig. Daar staan inderdaad ook sites tussen die psn codes leveren.ralph075 schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 15:45:
[...]
Eventueel een download code kopen kan ook nog (mits via betrouwbare site).
PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."
Zeker betaling intrekken. Zou liever iets meer betalen maar in elk geval zeker zijn dat je de game kan blijven spelen.Signs schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 15:33:
Verstandiger is om m'n betaling in te trekken ?![]()
Je hebt een account gekocht via 'een' website. Games moet je kopen bij bekende webshops, niet via random websites die je via google hebt gevonden. En als je het bij kleine websites koopt: ALTIJD nagaan of je een code krijgt, moet expliciet vermeld zijn, anders dikke kans dat je een account koopt... De kans dat je een slotje krijgt over 3 dagen is 50%. Of jij of een andere koper van die game krijgt 100% een slotje na een paar dagen. Mocht je het fijne willen weten:
ASNNetworks in "[PS4] PlayStation 4 - deel 5"
[ Voor 20% gewijzigd door ASNNetworks op 28-01-2016 17:01 ]
koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store
zelf ook een keer wat besteld en werkte prima . tot de game opeens niet meer werkte , ik kon hem toen opnieuw aanschaffen kreeg ik als antwoord toen ik contact met ze opnam haha , nooit meer dus ...
kingfriko
Bedankt voor de reacties. Ik heb inmiddels mijn geld teruggekregen.
Was meer gemakzucht. Code kopen, inwisselen op de psn website, automatisch downloaden en als ik thuis zou komen gamen
Was meer gemakzucht. Code kopen, inwisselen op de psn website, automatisch downloaden en als ik thuis zou komen gamen
Met een code is dat inderdaad een prima reden voor gemakzucht. Zo'n account helaas niet.Signs schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 17:36:
Bedankt voor de reacties. Ik heb inmiddels mijn geld teruggekregen.
Waarom zou je in godsnaam een paar euro minder betalen en krijg je heel het gedoe met andere accounts erbij. Je kan wel na gaan dat zulke sites niet helemaal betrouwbaar zijn.
Oeps wrong topic
[ Voor 90% gewijzigd door SC4RF4C3 op 28-01-2016 18:01 ]
Verwijderd
'Dying Light: The Following gaat als eerste de 7e core gebruiken van de PS4 CPU'
Bron: Klik Hier
Ik ben erg benieuwd of dat ook wat zal schelen aan eyecandy.
Bron: Klik Hier
Ik ben erg benieuwd of dat ook wat zal schelen aan eyecandy.
The division pre order geplaatst bij SEN maar kan geen beta downloaden.... Niet beschikbaar voor aankoop. Tja dat is balen....
Er werden echt massaal keys verstrekt de afgelopen dagen.bukkum schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 20:01:
The division pre order geplaatst bij SEN maar kan geen beta downloaden.... Niet beschikbaar voor aankoop. Tja dat is balen....
Dat is gek, mijne was meteen erna beschikbaar. Al via de site geprobeerd? En anders via je PS4bukkum schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 20:01:
Ik zal bekennen dat ik nog nooit (nee, geen grap) iéts van Dying Light heb gezien...
Maar dit ziet er wel tof uit
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Omdat iedereen de beta inwilde hebben ze hem maar stop gezet in sommige landen, waaronder Nederland.bukkum schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 20:01:
http://forums.ubi.com/sho...Access-for-PSN-Pre-orders
OK helaas voor mij dan. Was eigenlijk niet van plan om m te proberen maar dacht later toch maar welKlor schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 20:37:
[...]
Omdat iedereen de beta inwilde hebben ze hem maar stop gezet in sommige landen, waaronder Nederland.
http://forums.ubi.com/sho...Access-for-PSN-Pre-orders
Haha, ik kwam het gisteren al tegen op het AD.Svennie schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 14:15:
[...]
Wat ze ook nog doen: ze maken de spullen alleen wel eerst duurder, reken je dus niet rijk.
http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/4233132/2016/01/27/Droger-vlak-voor-actie-100-euro-verhoogd-mag-dat.dhtml
Dit klinkt als praktijken waarin ze een game meerdere keren verkopen. Ik krijg hier geen goed gevoel bij.
Verwijderd
Ik ben van plan om binnenkort een Playstation 4 te gaan kopen. Nu twijfel ik dus tussen de 500gb en de 1tb versie, ik heb eigenlijk geen idee of je echt 1 tb nodig zou hebben. Hoeveel games zou je op een 500gb gemiddeld kwijt kunnen? Ik heb begrepen dat je de fysieke games die je koopt ook moet installeren op de ps4?
Nu zag ik dat een PS4 op amazon.de een stuk goedkoper is (500 gb versie), verschilt deze in enige vorm van de nederlandse versie? Ik neem aan dat ik gewoon de taal naar nederlands/engels kan zetten en dat hij dan precies hetzelfde is als een PS4 die ik in nederland koop?
Nu zag ik dat een PS4 op amazon.de een stuk goedkoper is (500 gb versie), verschilt deze in enige vorm van de nederlandse versie? Ik neem aan dat ik gewoon de taal naar nederlands/engels kan zetten en dat hij dan precies hetzelfde is als een PS4 die ik in nederland koop?
500gb is behoorlijk weinig, de gemiddelde game heeft al 35/40 gb nodig. als je dan de ps plus games en dlc zit je al snel tegen de 500 gb aan. heel irritant als je hdd bijna vol is, dat bijvoorbeeld patches ook niet kunnen worden gedownload. heb zelf 7 games zelf gekocht en m'n hdd zat al vol. ik zou sowieso voor 1 tb gaan.Verwijderd schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 21:55:
Ik ben van plan om binnenkort een Playstation 4 te gaan kopen. Nu twijfel ik dus tussen de 500gb en de 1tb versie, ik heb eigenlijk geen idee of je echt 1 tb nodig zou hebben. Hoeveel games zou je op een 500gb gemiddeld kwijt kunnen? Ik heb begrepen dat je de fysieke games die je koopt ook moet installeren op de ps4?
Ik heb kort de demo gespeeld en kon niet aan de controls wennen. Geloof dat je met je rb moest slaan/schieten. Kan je de controls aanpassen dat je slaat met rechter trigger en klimt met x? Leek me echt een must have maar geen kans gegeven verder.
Via nVidia kan je nog beta key krijgen: https://contests.nvidia.c...ivision-beta-key-giveawaybukkum schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 20:01:
Slaan en schieten is R2. Springen/klimmen is R1. Schoppen is L1 en item is L2. Ik was er zo aan gewend.bukkum schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 22:05:
[...]
Ik heb kort de demo gespeeld en kon niet aan de controls wennen. Geloof dat je met je rb moest slaan/schieten. Kan je de controls aanpassen dat je slaat met rechter trigger en klimt met x? Leek me echt een must have maar geen kans gegeven verder.
Had het gezien en is zo idd gelukt.Barfman schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 22:41:
[...]
Via nVidia kan je nog beta key krijgen: https://contests.nvidia.c...ivision-beta-key-giveaway
Ik heb niet heel veel spellen die zo weinig ruimte innenem; Arkham Knight bijvoorbeeld heeft al 60Gb nodig, Battlefield gaat al over de 70GbNieuwevolger schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 21:58:
[...]
500gb is behoorlijk weinig, de gemiddelde game heeft al 35/40 gb nodig.
Zo heel veel spellen staan er niet op mijn schijf, maar ruimte over heb ik niet.
Ja zeker!! Nog 1,5 week en dan weer lekker zombies slashen en schijnbaar ook omver rijden
Die game is coop zoo komisch he. Goed van de gasten van Techland hoe ze het aanpakken. Zo een grote DLC uitbrengen ook. Kunnen andere devs wat van leren.
Ik had vorige week precies hetzelfde, toen mijn vriendin aankwam met: Je wilde toch nog de PS4? Laten we die dan nu kopen. Wij hadden dan wel als eis dat wij 2 controllers nodig hadden.Verwijderd schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 21:55:
Ik had toen gekeken naar de verschillende versies (500GB, 1TB) en de varianten met/zonder extra spel/controller.
Voor mij was het uiteindelijk snel duidelijk (even alleen versies zonder spel):
500GB voor €343
1TB voor €380
1TB met 2 controllers voor €400 (ook bij Bart Smit)
Als je uiteindelijk 2 controllers nodig hebt, lijkt mij de laatste versie duidelijk de makkelijke keuze. Een controller kost lost €60,-, dus in principe krijg je de 500GB er 'gratis' bij.
PSN: Redrafted
Voor die paar tientjes ga je toch sowieso niet moeilijk doen? Altijd die met 1 tb nemen.
Helaas alweer expired. Ligt ook aan mezelf, want ben een beetje laat...Barfman schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 22:41:
[...]
Via nVidia kan je nog beta key krijgen: https://contests.nvidia.c...ivision-beta-key-giveaway
Iemand nog een idee??
Wel zo hanidg om dit in het topic zelff te posten.
[ Voor 27% gewijzigd door SqueakyClean op 29-01-2016 09:03 ]
Inderdaad!ChrisLNFF schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 08:45:
Voor die paar tientjes ga je toch sowieso niet moeilijk doen? Altijd die met 1 tb nemen.
Je kunt wel kijken wat relatief het goedkoopst is maar zoveel praktischer als je 1TB neemt.
Tenzij het verschil zo enorm is dat je zelf kunt gaan inbouwen
Ik zou sowieso voor de goedkoopste gaan en er meteen 2TB in zetten. Ik vind 1TB echt te weinig.
Lol, mijn 500 gig is nog niet eens voor de helft vol
Heb nog nooit een far cry gespeeld omdat de setting me nooit kon boeien. Echter primal ziet er prima uit en met de dagdeal van wehkamp (http://www.wehkamp.nl/Zoe...rpp=24&Blocks=0&View=Grid) ben ik maar overstag gegaan
.
Something under the bed is drooling
ik heb nog 190gb over, niet slecht voor een ps4 die ik sinds maart 2014 al heb ^^ChrisLNFF schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 09:25:
Lol, mijn 500 gig is nog niet eens voor de helft vol
ik weet ook niet hoe je in godsnaam 500gb vol kan krijgen lol.
nothing stops this train
Ik snap ook niet echt dat mensen ruimte te kort komen. Als ik aan een spel begin speel ik het meestal gelijk uit en haal alle trofeeën daarvoor. Daarna start ik het spel vrijwel niet meer op, heb laatst een hele reeks aan spellen verwijderd om dat ik ze toch niet meer aanraak. Er valt toch vrijwel niets meer te doen in de meeste games als je platina al hebt gehaald. Behalve spellen als driveclub wat wel leuk blijft.
PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
Je moet eigenlijk kijken wat voor ps4 gamer je bent:
500gb: voor de mensen die schijfjes gebruiken.
1tb: voor de mensen die games downloaden
2tb: voor de mensen die niet op kunnen ruimen
nothing stops this train
er zit geen verschil qua ruimte gebruik tussen downloaders en schijfgebruikersKol Nedra schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 09:49:
Spel wordt tenslotte geïnstalleerd.
Ik heb de PS4 sinds oktober, 1tb maar heb nog maar 400gb vrij. Op een enkele download na (ps+ games en wat gratis spellen) heb ik alle spellen op schijf
[ Voor 15% gewijzigd door cypher21 op 29-01-2016 09:52 ]
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Een reskin waarin je als holbewoner speelt waarin de typische Far Cry elementen (guns en voertuigen) ontbreken. Ik zal deze alleen spelen als ik 'm gratis krijg, verwacht ik.Mauz1978 schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 09:38:
Heb nog nooit een far cry gespeeld omdat de setting me nooit kon boeien. Echter primal ziet er prima uit en met de dagdeal van wehkamp (http://www.wehkamp.nl/Zoe...rpp=24&Blocks=0&View=Grid) ben ik maar overstag gegaan.
Dude, fysieke games worden ook geïnstalleerd dus dat maakt geen bal uit.Kol Nedra schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 09:49:
En beetje AAA game is al 60GB of groter en dit gaat alleen maar groter worden de komende tijd. Een Horizon kan gerust de 100GB aantikken. Shadowfall (een lineaire game van dezelfde dev) is al 50GB.
Daarbij heb ik veel saves en captures en is het prettig om gewoon PS Plus games zorgeloos te kunnen downloaden zonder tijd te moeten spenderen aan opruimen.
Edit: excuses voor de dubbele post.
Die setting (met guns en voertuigen) boeide mij dus nooit, zelfs niet gratis. primal aan de andere kant dus wel... En ik dacht laat ik de dagdeal delen voor mensen die m sowieso willen kopenbram1984 schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 09:58:
[...]
Een reskin waarin je als holbewoner speelt waarin de typische Far Cry elementen (guns en voertuigen) ontbreken. Ik zal deze alleen spelen als ik 'm gratis krijg, verwacht ik.
Something under the bed is drooling
Ik hoop dan uiteraard wel dat je er veel plezier aan beleeft.Mauz1978 schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 10:03:
[...]
Die setting (met guns en voertuigen) boeide mij dus nooit, zelfs niet gratis. primal aan de andere kant dus wel... En ik dacht laat ik de dagdeal delen voor mensen die m sowieso willen kopen.
Ik wacht op het deel erna.
Alleen al het feit dat je aan geeft hoe jij het doet geeft een beetje weg dat je het wel snapt. Andere spelen dus blijkbaar niet de hele game gelijk uit, hebben veel games zonder einde (sportgames / online mp), spellen voor local mp avondjes, spelen eigenlijk bijna nooit games uit (thats me) of willen gewoon kunnen kiezen zodra ze klaar zijn met een ander game.Lasmibalsingh schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 09:44:
Ik snap ook niet echt dat mensen ruimte te kort komen. Als ik aan een spel begin speel ik het meestal gelijk uit en haal alle trofeeën daarvoor. Daarna start ik het spel vrijwel niet meer op, heb laatst een hele reeks aan spellen verwijderd om dat ik ze toch niet meer aanraak. Er valt toch vrijwel niets meer te doen in de meeste games als je platina al hebt gehaald. Behalve spellen als driveclub wat wel leuk blijft.
Als ik zin heb om een spel te spelen en eerst moet gaan downloaden/installeren dan is er een grote kans dat ik er na al geen zin meer in dat spel heb. Wat jij doet is dus veel efficiënter, maar iets wat ik persoonlijk met maar heel weinig games kan. Ik was bijvoorbeeld helemaal in to Fallout 4 en toen kwam Just Cause 3 uit. Mooi voor even tussendoor dacht ik nog, maar Falout niet meer aangeraakt. Zelfde verhaal met Just Cause 3 door een 3e lange sessie in GTA online.
Vaak weet ik nog niet eens welk spel ik ga spelen wanneer ik de PS aan zet, echt opruimen doe ik dus ook niet. Wel bewust voor de 500GB versie gegaan, komt tzt toch een 2TB schijf in 
Van het weekend is de vrouw des huize de deur uit, tijd om ff lekker to no-lifen dus
Van het weekend is de vrouw des huize de deur uit, tijd om ff lekker to no-lifen dus
Known as dlm | PSN ID = Rickz1989
3 spellen klaar hebben staan om te spelen is om en bij 150 GB. Ik ben inderdaad misschien wel wat te old-skool en hecht geen waarde aan multiplayer spellen.Beakzz schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 10:42:
[...]
Alleen al het feit dat je aan geeft hoe jij het doet geeft een beetje weg dat je het wel snapt. Andere spelen dus blijkbaar niet de hele game gelijk uit, hebben veel games zonder einde (sportgames / online mp), spellen voor local mp avondjes, spelen eigenlijk bijna nooit games uit (thats me) of willen gewoon kunnen kiezen zodra ze klaar zijn met een ander game.
Als ik zin heb om een spel te spelen en eerst moet gaan downloaden/installeren dan is er een grote kans dat ik er na al geen zin meer in dat spel heb. Wat jij doet is dus veel efficiënter, maar iets wat ik persoonlijk met maar heel weinig games kan. Ik was bijvoorbeeld helemaal in to Fallout 4 en toen kwam Just Cause 3 uit. Mooi voor even tussendoor dacht ik nog, maar Falout niet meer aangeraakt. Zelfde verhaal met Just Cause 3 door een 3e lange sessie in GTA online.
PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
Hier nog 1Lasmibalsingh schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 11:00:
[...]
3 spellen klaar hebben staan om te spelen is om en bij 150 GB. Ik ben inderdaad misschien wel wat te old-skool en hecht geen waarde aan multiplayer spellen.
Ik heb wel wat games standaard op de HDD staan. Driveclub, Trials Fusion, Binding of Isaac en nog wat plus games. Daar komen meestal maar 1 of 2 games bij. En als die uit zijn gaan ze er weer af.
Ik koop eigenlijk nooit digital games. Hier en daar een uitzondering.
Ik snap het nut wel van een grotere HDD en die zal er bij mij met de tijd ook komen. Maar voor nu red ik het prima.
[ Voor 6% gewijzigd door JSchut op 29-01-2016 11:04 ]
PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82
Verwijderd
Tot op heden richt ik mij steevast op 1 game op de PS4. De schijf wordt ondertussen gevuld door de PS+ games. Ik heb drie games in de kast staan voor de PS4, waarbij ik voornemens ben om The Witcher III als eerste op te pakken. Gezien de aanvulling door PS+ heb ik vooralsnog geen behoefte aan veel nieuwe games op schijf (een uitzondering daargelaten).
Zie net die video van dying light, en wat me opvalt is is dat het een 60fps video is.
En weet nog van originele game dat toen Nxgamer hem analyseerde en de ps4 versie soms door een fout wat meteen gepatvhed werd ruim over de 30fps heen schoot soms makkelijk in de 40.
Dit icm optimalisatie van dev en sdk's van sony's kant, en een 7e cpu core erbij, zou deze game dan nu 60fps gaan draaien op de ps4 ?
Dat zou wel een flinke overhaul zijn. En mogelijk dat ik hem dan wel haal.
Oroginelw spel alleen demo gedaan maar vond de setting nie zo. Maar nu country side lijkt me veel leuker.
En weet nog van originele game dat toen Nxgamer hem analyseerde en de ps4 versie soms door een fout wat meteen gepatvhed werd ruim over de 30fps heen schoot soms makkelijk in de 40.
Dit icm optimalisatie van dev en sdk's van sony's kant, en een 7e cpu core erbij, zou deze game dan nu 60fps gaan draaien op de ps4 ?
Oroginelw spel alleen demo gedaan maar vond de setting nie zo. Maar nu country side lijkt me veel leuker.
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
ja lekker is dat he, zondag is mijn vrouw ook de deur uit, yayRickz schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 10:47:
Vaak weet ik nog niet eens welk spel ik ga spelen wanneer ik de PS aan zet, echt opruimen doe ik dus ook niet. Wel bewust voor de 500GB versie gegaan, komt tzt toch een 2TB schijf in
nothing stops this train
Ik ga er niet vanuit, maar het klopt inderdaad dat indoor de fps soms lijkt te verhogen.v8power67 schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 11:14:
Zie net die video van dying light, en wat me opvalt is is dat het een 60fps video is.
Ik snap het wel, heb er zelf namelijk ook last vanLasmibalsingh schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 09:44:
Net als jij speel ik een spel ook door en ga vaak voor alle trofeeën, maar zeggen dat er daarna niks meer te doen is gaat voor mij niet op, enkele games daargelaten.
Enkele voorbeelden:
-Diablo 3 43Gb, platinum en wordt nog gespeeld;
-Driveclub 28Gb, platinum en wordt nog gespeeld;
-Battlefield 4 73Gb, platinum en wordt nog gespeeld;
-Project Cars 26Gb, bijna platinum maar wordt daarna zeker nog gespeeld;
-Mortal Kombat X 40Gb, wordt sporadisch gespeeld;
-Batman Arkham Knight 57Gb, platinum en wordt heel soms nog opgestart.
-Bloodborne 30Gb, platinum en wordt nog gespeeld.
Tel daar nog wat kleine games, Sharefactory, youtube etc bij op en je zit zo vol.
Overigens heb je niet eens 500Gb tot je beschikking; ik heb 404Gb gebruikt en er is nog slechts 37Gb vrij.
Dat is dus slechts 440Gb en niet de 500 die iedereen denkt
Ik heb nog een PS4 beta code voor the Division, aangezien ik de beta ook voor PC heb. Inleveren kan in de PS Store.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
http://www.eurogamer.net/...ding-your-ps4-with-an-ssd
Dit las ik van de week toevallig, inhakend op het disk verhaal. Die OZC disk is toch aanzienlijk sneller, alleen jammer dat ie maar 480gb is.
Ga zelf denk ik ook een 2tb disk erin gooien. 1tb kan ook maar voor die kleine meerprijs gewoon meteen 2tb erin en niet meer moeilijk doen.
Dit las ik van de week toevallig, inhakend op het disk verhaal. Die OZC disk is toch aanzienlijk sneller, alleen jammer dat ie maar 480gb is.
Ga zelf denk ik ook een 2tb disk erin gooien. 1tb kan ook maar voor die kleine meerprijs gewoon meteen 2tb erin en niet meer moeilijk doen.
Heerlijk! Kan ook wel spelen wanneer ze wel thuis is maar weet dat ze dat niet altijd leuk vind. Hebben beide een redelijk druk leven, dus de uurtjes die ze niet thuis is probeer ik vaak wel mee te pakkenKol Nedra schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 11:18:
[...]
ja lekker is dat he, zondag is mijn vrouw ook de deur uit, yay
Ik was er al een aan het zoeken, thanks!! Ik weet welk spel er dit weekend gespeeld gaat wordenPoulske schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 13:32:
Ik heb nog een PS4 beta code voor the Division, aangezien ik de beta ook voor PC heb. Inleveren kan in de PS Store.![]()
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
[ Voor 6% gewijzigd door Rickz op 29-01-2016 13:51 ]
Known as dlm | PSN ID = Rickz1989
Incl. alle DLC is Arkham Knight bij mij 72.24GBdvdkiwi schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 12:59:
[...]
-Batman Arkham Knight 57Gb, platinum en wordt heel soms nog opgestart.
Ik begin Arkham Knight al aardig zat te raken na een paar uur spelen.....
Die Batmobile stukken, waar er tot nu toe veel te veel van zijn, vind ik echt niet tof.
Ben bang dat ik deze game snel weer in de verkoop doe.
Die Batmobile stukken, waar er tot nu toe veel te veel van zijn, vind ik echt niet tof.
Ik snap je wel. Ik had hetzelfde op een gegeven moment. Heb de main game wel uitgespeeld en een heel aantal side missies gedaan, maar toen ik erachter kwam dat ik +200 vraagtekentjes moest zoeken voor een, blijkbaar saai, eindgevecht tegen The Riddler ben ik afgehaakt.On_E schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 13:45:
Heb dan ook respect voor kiwi dat ie de platinum heeft voor deze game
Hahaha, graag gedaan. Mooi dat iemand er volledig gebruik van gaat maken.Rickz schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 13:35:
[...]
Heerlijk! Kan ook wel spelen wanneer ze wel thuis is maar weet dat ze dat niet altijd leuk vind. Hebben beide een redelijk druk leven, dus de uurtjes die ze niet thuis is probeer ik vaak wel mee te pakken
[...]
Ik was er al een aan het zoeken, thanks!! Ik weet welk spel er dit weekend gespeeld gaat worden
Wat wil je voor de game hebben?On_E schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 13:45:
[ Voor 26% gewijzigd door Poulske op 29-01-2016 14:03 ]
Edit: oeps dubbel post.
[ Voor 92% gewijzigd door Poulske op 29-01-2016 14:03 ]
Haha ik ga de game nog wat langer de kans geven maar als ik er definitief klaar mee ben stuur ik je wel een berichtje.
Verwijderd
The Division beta meteen verwijderd na 10 minuten en mijn preorder geannuleerd.
Geen spel voor mij.
Geen spel voor mij.
Ik heb hem toevallig van de week uitgespeeld. Ik vond de Batmobile stukken helemaal niet zo vervelend. Wel waren ze wat aan de makkelijke kant en ik snap dat je het net te vaak vindt terugkomen, maar verder is het best vermakelijk. Verder echt een geweldig spel.On_E schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 13:45:
Al ga ik hem wel na Knightfall ook weer verwijderen van de harde schijf. Als iemand met een 500 gb HD in z'n ps4.
Als jij het al niet leuk vind dan hoef ik het niet meer te proberen. Normaal vind je alles leukVerwijderd schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 14:28:
Geen spel voor mij.
10 minuutjes niet wat te kort
Het account van Dennis is duidelijk gehacked.Verwijderd schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 14:28:
Geen spel voor mij.
Verwijderd
Ik vond de graphics erg tegenvallen en voor de rest gewoon een standaard shooter.
Misschien over een half jaar een keer de Gold edition halen voor 19,99 max.
Ik ben ook veel te druk met CoD: BOIII voorlopig, dus kan ik mooi geld uitsparen.
Ik ben ook veel te druk met CoD: BOIII voorlopig, dus kan ik mooi geld uitsparen.
Het is een RPG he, sommige mensen schijnen dat niet helemaal door te hebben namelijk. Ik heb helaas nog niet kunnen spelen omdat het modem hier stuk is gegaan gisteren.Verwijderd schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 14:58:
Ik vond de graphics erg tegenvallen en voor de rest gewoon een standaard shooter.
Offtopic vraagje: ik heb een vrij druk leven, altijd wel iets te doen. Als ik op de bank plof en ik heb de tv voor mij alleen, dan zet ik altijd ff een game op waarmee ik na een half uurtje weer klaar bent. Oftewel: ik speel nooit singelplayers omdat ze simpelweg te lang duren (en omdat ik altijd 10x dood ga voordat ik verder kom).
Ben ik de enige die dit heeft?
Aan de ene kant vind ik dit jammer want vroegah (toen ik 12 tot 16 was) speelde ik Uncharted en Assassin's Creed. Nu ik 18 ben, speel ik alleen nog maar Call of Duty en Battlefield (zelfs geen GTA want die singelplayers duren mij te lang
).
Aan de ene kant vind ik dit jammer want vroegah (toen ik 12 tot 16 was) speelde ik Uncharted en Assassin's Creed. Nu ik 18 ben, speel ik alleen nog maar Call of Duty en Battlefield (zelfs geen GTA want die singelplayers duren mij te lang
An a day keeps the doctor away.
Verwijderd
Je zal vast niet de enige zijn..iApp schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 15:13:
Offtopic vraagje: ik heb een vrij druk leven, altijd wel iets te doen. Als ik op de bank plof en ik heb de tv voor mij alleen, dan zet ik altijd ff een game op waarmee ik na een half uurtje weer klaar bent. Oftewel: ik speel nooit singelplayers omdat ze simpelweg te lang duren (en omdat ik altijd 10x dood ga voordat ik verder kom).
Aan de ene kant vind ik dit jammer want vroegah (toen ik 12 tot 16 was) speelde ik Uncharted en Assassin's Creed. Nu ik 18 ben, speel ik alleen nog maar Call of Duty en Battlefield (zelfs geen GTA want die singelplayers duren mij te lang).
Ik ook een fase gehad dat ik alleen maar MP games speelde, en dan voornamelijk C.O.D. (voornamelijk ook omdat het altijd gezellig was met de clan...)
Maar daar ben ik gelukkig weer uitgegroeid haha
Voor de rest is het gewoon smaken verschillen he.
Als je gewoon plezier heb in de MP games die je speelt, dan is er toch geen probleem
Ik heb The Division net zo'n anderhalf uur gespeeld, bevalt me prima tot nu toe. Het is inderdaad geen standaard shooter, af en toe moet je de tijd nemen om te kijken hoe alles werkt. Ik vind dit zelf wel een fijne manier van spelen, je kan heel veel stats uitbreiden aan jezelf maar ook aan de verschillende basissen. Als je behoefte hebt aan actie zijn er genoeg kleinere missies te vinden.
De graphics vind ik zelf erg sfeervol, het gevoel van New York lijkt goed over te komen (ben er zelf nog nooit geweest). Daarnaast verwacht ik in een online open world action RPG geen cutting edge graphics.
De map is maar een gedeelte van Manhattan (alleen down town volgens mij), maar omdat je alles te voet doet voelt het toch vrij groot. Waarschijnlijk worden de spelers uiteindelijk keihard uitgehoerd met DLC.
En dan vergeet ik het grootste pluspunt nog bijna: het voelt tot nu toe nog niet aan als een typische Ubisoft game.
De graphics vind ik zelf erg sfeervol, het gevoel van New York lijkt goed over te komen (ben er zelf nog nooit geweest). Daarnaast verwacht ik in een online open world action RPG geen cutting edge graphics.
De map is maar een gedeelte van Manhattan (alleen down town volgens mij), maar omdat je alles te voet doet voelt het toch vrij groot. Waarschijnlijk worden de spelers uiteindelijk keihard uitgehoerd met DLC.
En dan vergeet ik het grootste pluspunt nog bijna: het voelt tot nu toe nog niet aan als een typische Ubisoft game.
[ Voor 8% gewijzigd door SD5k op 29-01-2016 15:23 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
-Let op: er is een [PS4] Problemen en garantie-afhandelingen topic.
-Let op: er is een Het Playstation Network ervaringen topic - deel 2.
-Zoek je een headset?: KLIK.
-Vragen over US accounts?: KLIK.
Topic regels:
-Geen XBO vs PS4 discussie
-Geen offtopic discussie over andere bedrijfstakken van Sony (financieel, Tv's, etc.).
-Probeer gamespecifieke discussies in de daarvoor bestemde topics te houden
Er is ook een lijst met PSN ID's van tweakers, welke te vinden is via deze link
-Let op: er is een [PS4] Problemen en garantie-afhandelingen topic.
-Let op: er is een Het Playstation Network ervaringen topic - deel 2.
-Zoek je een headset?: KLIK.
-Vragen over US accounts?: KLIK.
Topic regels:
-Geen XBO vs PS4 discussie
-Geen offtopic discussie over andere bedrijfstakken van Sony (financieel, Tv's, etc.).
-Probeer gamespecifieke discussies in de daarvoor bestemde topics te houden
Er is ook een lijst met PSN ID's van tweakers, welke te vinden is via deze link