MRE-Inc schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 14:31:
[...]
Iets genuanceerder mag wel want gevarieerder game aanbod is een kwestie van smaak. De grootste reden dat de PS4 het beter doet is dat de marketing afdeling van MS keer op keer faalt. Hoe kan je 75% van de europese landen als Tier2 wegzetten. Daar valt dus ook NL onder. Een Xbox One aankondigen mensen laten inschrijven voor een Day One versie en dan twee maanden later zeggen: Oh wacht jullie horen niet tot de Tier1 landen, dus releasen we een jaar later. Tja,dan kun je op 2 vingers natellen dat Xbox360 eigenaren overstappen naar de PS4.
Ik heb zelf een Xbox360 en zat ook te wachten op de Xbox One. Ben zelf een behoorlijke MS fanboy, maar man, wat voelde ik me genaaid toen het bericht naar buiten kwam dat de Xbox One niet in NL gelanceerd zou worden eind 2013. Uiteindelijk kon ik hem via de Duitse Microsoft store ook bestellen, maar je onderschat echt de negatieve effecten van deze fantastische actie van Microsoft.
Nee hoor dat is gewoon een feit. MS heeft al jaren een sterke focus op (multiplayer) shooters en racegames. Tegenover games als Heavy Rain, Uncharted, The Last of Us, God of War, ICO, Journey, Bloodborne, Until Dawn etc. kunnen ze op exclusief gebied niets zetten. Geen kritiek verder, maar ik ben ervan overtuigd dat het hier wel grotendeels aan ligt.
En als je mijn post goed gelezen hebt, zie je dat ik het ook over het PS3 tijdperk heb. Dit was toen al het geval. De PS3 had om een aantal redenen (prijs, late release) een valse start, maar is de jaren daarna enorm ingelopen op de 360 en er uiteindelijk overheen gegaan. Kun je nagaan als er geen valse start was geweest. Ik heb zelf ook een Xbox 360, maar die stond alleen maar aan voor de Zumba van de vrouw. Alan Wake kort geprobeerd, vond ik weinig aan. Verder konden Halo en Gears me niet bekoren en meer was er voor mij persoonlijk ook echt niet op te beleven. Het ding heeft uiteindelijk langer niet in het stopcontact gezeten, als wel.