• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
warcow schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 18:36:
n.a.v. de mediamarkt 3=2 actie:
[afbeelding]

..Het lokt ook wel de spellen allemaal zelf te houden. :P Doom 4 CE zijn helaas nog niet echt mensen voor te vinden, die gaat mogelijk weer retour.
:o

Dear lord! Dat is toch een aardig bedrag zo, ik wilde de UC Collectors editie ook hebben echter kreeg ik al een kopie bij mijn PS4 dus dat was wat zinloos :9 Ik ga in November/December dit jaar de knip weer los gooien voor Rise of the Tomb Raider Collectors editie voor de PS4 :Y

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-11 14:44
Mrjraider schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 19:26:
[...]

:o

Dear lord! Dat is toch een aardig bedrag zo, ik wilde de UC Collectors editie ook hebben echter kreeg ik al een kopie bij mijn PS4 dus dat was wat zinloos :9 Ik ga in November/December dit jaar de knip weer los gooien voor Rise of the Tomb Raider Collectors editie voor de PS4 :Y
Die ziet er ook erg goed uit, meestal wacht ik met spellen tot ik ze voor 20-30 euro kan kopen als ik ze graag wil spelen (minder als ik ze minder graag wil spelen). Voor limited editie's van 1 van mijn favoriete spellen (uncharted) en gezien de mooie figure van doom wil ik wel een keer wat meer uitgeven. Ze waren respectievelijk ook "maar" 74 en 86 euro per stuk, dat vind ik nog te overzien.

Ik denk dat ik mijzelf gewoon maar aanneem alleen een CE te kopen als er iets bij zit (figure) die echt de moeite waard is en daarnaast het spel ook erg goed is. Toch wel mooi om iets van een kleine collectie op te bouwen, zo heb ik ook de barrel editie van Breaking Bad (bluray). :D

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
warcow schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 19:31:
[...]

Die ziet er ook erg goed uit, meestal wacht ik met spellen tot ik ze voor 20-30 euro kan kopen als ik ze graag wil spelen (minder als ik ze minder graag wil spelen). Voor limited editie's van 1 van mijn favoriete spellen (uncharted) en gezien de mooie figure van doom wil ik wel een keer wat meer uitgeven. Ze waren respectievelijk ook "maar" 74 en 86 euro per stuk, dat vind ik nog te overzien.

Ik denk dat ik mijzelf gewoon maar aanneem alleen een CE te kopen als er iets bij zit (figure) die echt de moeite waard is en daarnaast het spel ook erg goed is. Toch wel mooi om iets van een kleine collectie op te bouwen, zo heb ik ook de barrel editie van Breaking Bad (bluray). :D
Dat laatste doe ik ook, Uncharted is geweldig maar ik wil dan meteen alles en wil dan van deel 1 tot en met 4 de collectors editie >:) zo'n verzamelaar of pietleut ben ik dan weer wel :+

Van de Tomb Raider Reboot in 2013 (?) heb ik wel de collectors editie aangeschaft die koste een slordige 120 euro maar is het dubbel en dwars waard :*)

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:20

Grudgie

PSN: Grudgie7

Ik heb net sinds vandaag deze headphone pricewatch: Sony Gold Wireless Headset Zwart alleen als ik hem aandoe dan hoor ik alleen de stemmen van de mensen in de party en niet het geluid van de game.

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-10 22:33
Grudgie schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 21:07:
Ik heb net sinds vandaag deze headphone pricewatch: Sony Gold Wireless Headset Zwart alleen als ik hem aandoe dan hoor ik alleen de stemmen van de mensen in de party en niet het geluid van de game.
zit er niet een schuifje op die headset waarmee je kunt schuiven tussen chat en game of zoiets?

• Uffeltje
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17:47
Yep, met de knoppen aan de voorkant van de linker oorschelp verander je de balans tussen game en chat.

[ Voor 7% gewijzigd door Uffeltje op 25-05-2016 21:29 ]

YouTube

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-11 22:43
Uffeltje schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 21:29:
Yep, met de knoppen aan de voorkant van de linker oorschelp verander je de balans tussen game en chat.
Volgens mij kan je dat apart onstellen. Ps knop ingedrukt houden op je controler en dan in een van de menu's kan je dat aanpassen meen ik

PSN ID Binloading_nl

• Grudgie

Grudgie

Heb het al gevonden. Moest instellen dat alle audio over de koptelefoon moest gaan. Nu stond alleen chat over koptelefoon.
Mrjraider schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 19:33:
[...]

Dat laatste doe ik ook, Uncharted is geweldig maar ik wil dan meteen alles en wil dan van deel 1 tot en met 4 de collectors editie >:) zo'n verzamelaar of pietleut ben ik dan weer wel :+

Van de Tomb Raider Reboot in 2013 (?) heb ik wel de collectors editie aangeschaft die koste een slordige 120 euro maar is het dubbel en dwars waard :*)
Blij dat ik daar geen last van heb. Scheelt me een hoop centen. :)

• taker1987
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-11 17:22
Zojuist geld gezet op m'n ps dit heb ik gedaan via iDEAL in de store . Nu is het wel van m'n bank af maar staat het nog niet op m'n account . Normaal staat het er meteen op . Wat nu ?

psn: taker-mart

• Origins
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
No Man's Sky mogelijk uitgesteld..
Dat zou dus echt klote zijn, dus hoop dat Kotaku er vooralsnog naast zit.

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Origins schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 08:02:
Behoorlijk klote, maar ga er maar vanuit dat ze het gewoon goed hebben.

• Origins
  • Niet online
WeAreLegion schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 08:03:
[...]

Behoorlijk klote, maar ga er maar vanuit dat ze het gewoon goed hebben.
Jep, echt een game waar ik dus weer naar uitkeek, zoveelste uitstel van een game op de PS4..

• Scrisissszzz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-02 21:53
Origins schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 08:02:
Het nieuws staat zelfs op NU.nl..

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-11 21:02
Scrisissszzz schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 08:16:
[...]

Het nieuws staat zelfs op NU.nl..
Nu Man's Sky 8)7

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:26

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
No man's Sky, de nieuwe Daikatana... :P

Game is al eens eerder fors uitgesteld, iets zegt mij dat die game ergens serieuze problemen heeft. Intussen heeft de game al wel zoveel exposure gehad dat de hype straks over. Het hangt er allemaal vanaf hoelang de game nu uitgesteld wordt, een maandje zal niet veel invloed hebben, als het weer een half jaar is dan betwijfel ik of de game nog een commercieel succes wordt.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Verwijderd

Chaoss schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 08:51:

Game is al eens eerder fors uitgesteld, iets zegt mij dat die game ergens serieuze problemen heeft. Intussen heeft de game al wel zoveel exposure gehad dat de hype straks over. Het hangt er allemaal vanaf hoelang de game nu uitgesteld wordt, een maandje zal niet veel invloed hebben, als het weer een half jaar is dan betwijfel ik of de game nog een commercieel succes wordt.
Het lijkt me ook een erg uitdagend project voor de kleine studio van Hello Games. Als het gerucht waar is, denk ik ook performance issues.

• BlackEyedAngel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-11 17:09

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Liever uitstel dan een Batman Arkham Knight op PC achtige situatie, en der verkoop en reputatie van de ontwikkelaars als een kaartenhuis instort :{

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

Chaoss schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 08:51:

Zolang ze het niet langer dan na de PSVR uitstellen komt het wel goed hoor. Als het in juni niet wordt uitgebracht, dan kan het makkelijk 4 maanden later nog succesvol worden uitgebracht als PSVR launch titel 8)

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Verwijderd

PlayStation NL ‏

PlayStation Now is beschikbaar als open bèta. Welke game ga jij als eerste spelen?

https://www.playstation.com/nl-nl/explore/playstation-now/

Afbeeldingslocatie: https://psmedia.playstation.com/is/image/psmedia/psnow-bravia-two-column-01-ps4-eu-15apr16?$TwoColumn_Image$
Je zou haast denken dat het een auto-bot is die zoiets post, hij moet toch weten dat het al veelvuldig voorbij is gekomen. :=

• BlackEyedAngel

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Laat die jongen toch :*

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
dutchgio schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 10:48:
Je zou haast denken dat het een auto-bot is die zoiets post, hij moet toch weten dat het al veelvuldig voorbij is gekomen. :=
"Dit wordt genieten voor de echte Playstation fans"

Verwijderd

Sommige mensen in dit topic hadden PS Now nog niet op hun PS4 gevonden.

Vanaf nu moeten ze PS Now wel hebben op hun PS4 omdat ie in open beta fase zit.

• Scrisissszzz
Het is bijna juni en de maandelijkse opmerkingen over de posts van Dennis zijn nog niet geweest he ;)

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

• Grudgie

Grudgie

Gisteren de HDD vervangen van mijn PS4 voor een 2TB schijf. Dat was ook een makje. :D

• Scrisissszzz
Grudgie schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 11:06:
Gisteren de HDD vervangen van mijn PS4 voor een 2TB schijf. Dat was ook een makje. :D
Welke disk heb je gebruikt?

• Gregory76
  • Laatst online: 20:16

Gregory76

Sony PlayStation freak

Grudgie schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 11:06:
Ideaal. En inderdaad simpel klusje.
Die van mij zit inmiddels al weer vol :p Zodra er een 4TB beschikbaar komt........ :)

Ik heb deze er in zitten: 2TB HN-M201RAD M9T SpinPoint SA2

[ Voor 8% gewijzigd door Gregory76 op 26-05-2016 11:14 . Reden: Soort schijf ]

strava.app.link/jmaOuFSwnUb PSN: GregNL76 - Possessor of: PS1, PS2, PS3 phat, slim & superslim, PS4 (fw 5.05), PS4 Pro, PS4 Slim, PS5, PS Portal, PS Vita (HENkaku), PSP, PSVR, Nintendo Wii U, Switch (unpatched), DS, NES, GameBoy and more consoles!

• Grudgie

Grudgie

Gregory76 schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 11:13:
[...]

Die van mij zit inmiddels al weer vol :p Zodra er een 4TB beschikbaar komt........ :)

Ik heb deze pricewatch: Seagate Spinpoint M9T, 2TB
Gregory76 schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 11:13:
[...]

Ik zit op driekwart, maar dat is meer het geen zin hebben om dingen te wissen. 2TB is echt zat voor mij.

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:33
Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 11:01:
Sommige mensen in dit topic hadden PS Now nog niet op hun PS4 gevonden.
Vanaf nu moeten ze PS Now wel hebben op hun PS4 omdat ie in open beta fase zit.
Alsof dat jouw post daar dus iets aan veranderde :P. Niet dus. Net gecheckt en PS Now is nog altijd nergens te zien in de menu's. Lijkt er dus op dat ik die echt wel zelf moet aanschaffen via de Store.

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14:22
Ik heb wat foto's bij mijn ps4 advertentie gezet.

Playstation support bevestigde dat ik het geld in my wallet kwijt ben. Jammer. Ze gaan mijn account verwijderen op mijn verzoek.

• djmelvee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 02:55
Scrisissszzz schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 11:01:
[...]

Het is bijna juni en de maandelijkse opmerkingen over de posts van Dennis zijn nog niet geweest he ;)
Ben ik de enige die nu al vreest voor de flood die komt bij de E3?
Microsoft begint ook weer wat na te spartelen en de geruchten gaan dat ze een nieuwe Xbox gaan uitbrengen die krachtiger moet zijn dan de PS4 Neo. Blijkbaar realiseren ze zich nog steeds niet dat de inhaalrace van de PS3 en de oorwassing van de PS4 meer te maken heeft met een gevarieerder game aanbod en betere first party studio's.

• shoombak
  • Niet online
bram1984 schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 13:01:
Microsoft begint ook weer wat na te spartelen en de geruchten gaan dat ze een nieuwe Xbox gaan uitbrengen die krachtiger moet zijn dan de PS4 Neo. Blijkbaar realiseren ze zich nog steeds niet dat de inhaalrace van de PS3 en de oorwassing van de PS4 meer te maken heeft met een gevarieerder game aanbod en betere first party studio's.
Volgens mij is de flop van de X1 meer te wijten aan het feit dat deze gepromoot werd als entertainment machine en Sony de PS4 daar juist heel slim "for the gamers" tegenover kon zetten.

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
Ik kan niet wachten tot er weer een Playstation VS Xbox topic komt. Prachtige tijden daar gehad. _/-\o_

• steefje
Lekkerboeie86 schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 13:11:
Ik kan niet wachten tot er weer een Playstation VS Xbox topic komt. Prachtige tijden daar gehad. _/-\o_
Waar je zin in hebt:) Zijn altijd zulke kansloze discussies vooral gebaseerd op nada nothing. Fanboys hebben naar hun altijd een patent op de waarheid...Dat is lastig discuseieren, terwijl als iedereen er objectief in zou staan het een heel erg leuke discussie kan zijn.

PSN ID Binloading_nl

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-11 00:36

RoRoo

Certified Prutser

shoombak schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 13:10:
Volgens mij is de flop van de X1 meer te wijten aan het feit dat deze gepromoot werd als entertainment machine en Sony de PS4 daar juist heel slim "for the gamers" tegenover kon zetten.
De insteek van Microsoft is anders.. Microsoft kijkt nét even wat verder naar voren en proberen dus inderdaad een entertainment systeem aan te bieden. Een waarbij één centrale unit al je entertainment beheert.
Ik denk dat dat voor de gemiddelde gebruiker (mits het werkt) een uitermate goeie optie kan zijn.. Hand bewegingen voor navigatie, facial recognition etc. Maar ze slaan de plank nu nog een beetje mis.. De markt is er nog niet klaar voor. Teveel verschillen in aanbieders en techniek (TV)
Lekkerboeie86 schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 13:11:
Trollcity zeker?

Zelfde als waar nog steeds oorlogen om gevoerd worden: "Jouw geloof is slecht en mijn geloof is beter". En uiteindelijk als je kijkt waar beide op gebaseerd zijn, hetzelfde principe alleen andere namen.

Ik vind het zo nutteloos. Wil je gamen op pc, doe dat lekker. Wil je Uncharted... koop je een PS4.
Quantum Break?? Ow, pak een XOne..

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

• Lekkerboeie86
  • Nu online
Het was inderdaad een prachtig topic voor fanboys. En ja daar ben ik er zeker 1 van. Het is inderdaad allemaal niet erg volwassen, maar vond het wel een mooie tijd.

Mocht er een nieuwe Xbox komen, ga ik er wel vanuit dat er wéér verplicht een Kinect bij zit. :D
shoombak schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 13:10:
[...]

Ook, maar het betrof natuurlijk ook een nasleep van de PS3 cyclus. Ik begrijp hun strategie gewoon niet zo goed. Zo ingewikkeld is het allemaal niet. Er wordt geïnvesteerd in zaken als Kinect en timed exclusiviteit, maar het verleden heeft al uitgewezen dat dit niet de juiste pijlers zijn. Nu doen ze alles na wat Sony doet.

Enerzijds is concurrentie altijd goed, maar de huidige situatie scheelt mij als consument weer een hoop centen. :)

Verwijderd

toro schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 12:17:
Ik heb wat foto's bij mijn ps4 advertentie gezet.

Playstation support bevestigde dat ik het geld in my wallet kwijt ben. Jammer. Ze gaan mijn account verwijderen op mijn verzoek.
Ik neem even aan dat je geen PS3 of Vita hebt om het tegoed te besteden.

• Origins
  • Niet online
Lekkerboeie86 schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 13:28:
Het was inderdaad een prachtig topic voor fanboys. En ja daar ben ik er zeker 1 van. Het is inderdaad allemaal niet erg volwassen, maar vond het wel een mooie tijd.

Mocht er een nieuwe Xbox komen, ga ik er wel vanuit dat er wéér verplicht een Kinect bij zit. :D
Vond het ook een heerlijk topic hoor! vooral Mister X media onzin werd daar veel verkondigd, de grote haatsite richting het boze Playstation.

Leuk dat de nieuwe consoles nu echt hun weg weer gaan vinden, mag hopen overigens dat Sony er toch wel weer wat meer bijpompt qua kracht want nu lijkt het alsof Microsoft een streepje voor heeft qua snelheid.

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-11 23:00

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Iets genuanceerder mag wel want gevarieerder game aanbod is een kwestie van smaak. De grootste reden dat de PS4 het beter doet is dat de marketing afdeling van MS keer op keer faalt. Hoe kan je 75% van de europese landen als Tier2 wegzetten. Daar valt dus ook NL onder. Een Xbox One aankondigen mensen laten inschrijven voor een Day One versie en dan twee maanden later zeggen: Oh wacht jullie horen niet tot de Tier1 landen, dus releasen we een jaar later. Tja,dan kun je op 2 vingers natellen dat Xbox360 eigenaren overstappen naar de PS4.

Ik heb zelf een Xbox360 en zat ook te wachten op de Xbox One. Ben zelf een behoorlijke MS fanboy, maar man, wat voelde ik me genaaid toen het bericht naar buiten kwam dat de Xbox One niet in NL gelanceerd zou worden eind 2013. Uiteindelijk kon ik hem via de Duitse Microsoft store ook bestellen, maar je onderschat echt de negatieve effecten van deze fantastische actie van Microsoft.

XBL: MRE Inc

• Maichel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-11 10:08
Kwam net deze tegen....

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/20z48d4.png

Althans, kreeg 'm doorgestuurd via whatsapp :*)

PSN: Maichel

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:01
Mensen die geloven dat ms met een x1 komt met 6 tflops spacen hem hard.
De nieuwste 1070 van nvida haalt dat net.
En dat is een kaart van rond de 4a500 euro. Dan nog CPU bluray hdd etc erbij wordt het een console van 5a600 euro..
Vind ik de 4 tflops van ps4 Neo logischer klinken als je kijkt naar de polarisatie chips van amd.
Gok dat x1.5 en ps4 Neo ong zelfde chip zullen hebben.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:09
Maichel schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 14:39:
Kwam net deze tegen....

[afbeelding]

Althans, kreeg 'm doorgestuurd via whatsapp :*)
Ik kreeg even een hartverzakking.

• Maichel
Poulske schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 14:53:
[...]

Ik kreeg even een hartverzakking.
hehe :) Same here.

• Conscience NL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:03
MRE-Inc schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 14:31:
[...]

Iets genuanceerder mag wel want gevarieerder game aanbod is een kwestie van smaak. De grootste reden dat de PS4 het beter doet is dat de marketing afdeling van MS keer op keer faalt. Hoe kan je 75% van de europese landen als Tier2 wegzetten. Daar valt dus ook NL onder. Een Xbox One aankondigen mensen laten inschrijven voor een Day One versie en dan twee maanden later zeggen: Oh wacht jullie horen niet tot de Tier1 landen, dus releasen we een jaar later. Tja,dan kun je op 2 vingers natellen dat Xbox360 eigenaren overstappen naar de PS4.

Ik heb zelf een Xbox360 en zat ook te wachten op de Xbox One. Ben zelf een behoorlijke MS fanboy, maar man, wat voelde ik me genaaid toen het bericht naar buiten kwam dat de Xbox One niet in NL gelanceerd zou worden eind 2013. Uiteindelijk kon ik hem via de Duitse Microsoft store ook bestellen, maar je onderschat echt de negatieve effecten van deze fantastische actie van Microsoft.
Dus de PS4 doet het beter doordat de marketing van MS faalt? Daarmee doe je de PS4 zelf echt tekort imo.

PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14:22
Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 14:01:
[...]

Ik neem even aan dat je geen PS3 of Vita hebt om het tegoed te besteden.
Nee helaas. Anders was dat misschien wel een optie inderdaad.
MRE-Inc schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 14:31:
[...]

Nee hoor dat is gewoon een feit. MS heeft al jaren een sterke focus op (multiplayer) shooters en racegames. Tegenover games als Heavy Rain, Uncharted, The Last of Us, God of War, ICO, Journey, Bloodborne, Until Dawn etc. kunnen ze op exclusief gebied niets zetten. Geen kritiek verder, maar ik ben ervan overtuigd dat het hier wel grotendeels aan ligt.

En als je mijn post goed gelezen hebt, zie je dat ik het ook over het PS3 tijdperk heb. Dit was toen al het geval. De PS3 had om een aantal redenen (prijs, late release) een valse start, maar is de jaren daarna enorm ingelopen op de 360 en er uiteindelijk overheen gegaan. Kun je nagaan als er geen valse start was geweest. Ik heb zelf ook een Xbox 360, maar die stond alleen maar aan voor de Zumba van de vrouw. Alan Wake kort geprobeerd, vond ik weinig aan. Verder konden Halo en Gears me niet bekoren en meer was er voor mij persoonlijk ook echt niet op te beleven. Het ding heeft uiteindelijk langer niet in het stopcontact gezeten, als wel.

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Conscience NL schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 14:59:
[...]

Dus de PS4 doet het beter doordat de marketing van MS faalt? Daarmee doe je de PS4 zelf echt tekort imo.
Idd. Daarmee zeg je bijna dat de Xbox aan alles superieur zou zijn, terwijl hij dat verre maar dan ook verre van is.
Nee hoor dat is gewoon een feit. MS heeft al jaren een sterke focus op (multiplayer) shooters en racegames. Tegenover games als Heavy Rain, Uncharted, The Last of Us, God of War, ICO, Journey, Bloodborne, Until Dawn etc. kunnen ze op exclusief gebied niets zetten. Geen kritiek verder, maar ik ben ervan overtuigd dat het hier wel grotendeels aan ligt.

En als je mijn post goed gelezen hebt, zie je dat ik het ook over het PS3 tijdperk heb. Dit was toen al het geval. De PS3 had om een aantal redenen (prijs, late release) een valse start, maar is de jaren daarna enorm ingelopen op de 360 en er uiteindelijk overheen gegaan. Kun je nagaan als er geen valse start was geweest. Ik heb zelf ook een Xbox 360, maar die stond alleen maar aan voor de Zumba van de vrouw. Alan Wake kort geprobeerd, vond ik weinig aan. Verder konden Halo en Gears me niet bekoren en meer was er voor mij persoonlijk ook echt niet op te beleven. Het ding heeft uiteindelijk langer niet in het stopcontact gezeten, als wel
Die tijd dat de focus op multiplayer shooters was is ook voorbij. Op dit moment heeft Microsoft zelfs daarop helemaal niks noemswaardig, en zijn er zelfs meer shooters (multiplayer) op de PS4 dan op de Xbox One te krijgen.

[ Voor 63% gewijzigd door Recon24 op 26-05-2016 15:27 ]

v8power67 schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 14:50:
En dat is een kaart van rond de 4a500 euro. Dan nog CPU bluray hdd etc erbij wordt het een console van 5a600 euro..
Vind ik de 4 tflops van ps4 Neo logischer klinken als je kijkt naar de polarisatie chips van amd.
Vergeet niet dat hij hij pas in 2017 uitkomt, dan zijn het weer hele andere tijden kwa prijzen.

Trouwens leuk z'n kill strain beta, helemaal omdat er maar geen potjes gevonden worden.

En de paragon beta is ook nog niet online :(

[ Voor 3% gewijzigd door Nieuwevolger op 26-05-2016 15:33 ]

• steefje
Hoewel de redenen die Bram aangeeft voor mij de reden is geweest om over te stappen (heb niets met Halo en racegames) is dit aspect totaal niet veranderd sinds de X1. MS doet wat dat betreft nog steeds hetzelfde, nog steeds focus op dergelijke games en multiplayer. Wat dat betreft kan je niet verklaren dat Sony veel meer consoles heeft verkocht.

De features die MS demonstreerde waren wel veel meer gericht op een multimedia device tov de PS4 die zich presenteerde als ultieme gameconsole. Ik denk dat deze features veel mensen hebben aangesproken.

PSN ID Binloading_nl

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:33
v8power67 schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 14:50:
Ligt er maar net aan hoe graag MS marktleider wil worden natuurlijk, Nemen ze een flink verlies dan is er veel mogelijk en we weten allemaal wat voor bak geld er achter zit. Als ze de aandeelhouders kunnen overtuigen dan is alles mogelijk. Wat hoe dan ook geen nut heeft is om dezelfde specs als de Neo aan te houden voor een vergelijkbare prijs of er moet iets speciaals bij zitten. Je wil als MS namelijk PS4 bezitters overtuigen dat ze naar het MS kamp moeten overstappen en dat zal niet meevallen als je niks anders te beiden hebt dan wat exclusieve titels.
Recon24 schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 15:21:
[...]

Idd. Daarmee zeg je bijna dat de Xbox aan alles superieur zou zijn, terwijl hij dat verre maar dan ook verre van is.

[...]

Die tijd dat de focus op multiplayer shooters was is ook voorbij. Op dit moment heeft Microsoft zelfs daarop helemaal niks noemswaardig, en zijn er zelfs meer shooters (multiplayer) op de PS4 dan op de Xbox One te krijgen.
Mwah je hebt wat Halo's en een aantal Gears games toch? En Titan Fall. PS4 heeft alleen Killzone als pure exclusieve shooter. Ja je kan Alienation ook meetellen, maar ik pak even de traditionele first person shooter. Of mis ik er een paar?
Beakzz schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 15:33:
[...]

Ligt er maar net aan hoe graag MS marktleider wil worden natuurlijk, Nemen ze een flink verlies dan is er veel mogelijk en we weten allemaal wat voor bak geld er achter zit. Als ze de aandeelhouders kunnen overtuigen dan is alles mogelijk. Wat hoe dan ook geen nut heeft is om dezelfde specs als de Neo aan te houden voor een vergelijkbare prijs of er moet iets speciaals bij zitten. Je wil als MS namelijk PS4 bezitters overtuigen dat ze naar het MS kamp moeten overstappen en dat zal niet meevallen als je niks anders te beiden hebt dan wat exclusieve titels.
Nou, dat is juist het enige wat mij een nieuwe Xbox zal doen aanschaffen: een paar echt goede exclusives.

Verwijderd

bram1984 schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 15:42:
[...]

Mwah je hebt wat Halo's en een aantal Gears games toch? En Titan Fall. PS4 heeft alleen Killzone als pure exclusieve shooter. Ja je kan Alienation ook meetellen, maar ik pak even de traditionele first person shooter. Of mis ik er een paar?

[...]

Nou, dat is juist het enige wat mij een nieuwe Xbox zal doen aanschaffen: een paar echt goede exclusives.
Ik vind dat je Uncharted en Last of us ook bij de Shooters mag rekenen...

Ik heb zelf heel veel uur in Uncharted 2 MP en nog meer uren in Last of us MP gestoken... en ik ken veel mensen die datzelfde hebben gedaan.
Bram je mist resistance als shooter en als third person shooter had sony altijd nog soccum.

Maar de voorsprong van sony is vrij makkelijk te verklaren.

- de dramatische aankondiging van de xbox one met drm en degelijk, terwijl sony liet zien dat ze er voor de gamers waren.

- microsoft was zo achterlijk om de kinect er bij te verplichten, ten eerst maakte dit de console 100 euro duurde en mensen zitten gewoon niet op z'n camera in de woonkamer te wachten.

-Playstation was altijd al een sterke merknaam dan xbox.

-microsoft kon hun sterke reputatie van de eerste helft van de xbox 360 levenscyclus niet volhoeden, daarna ging de focus op kinect en games als halo en gears of war waren niet meer wat ze geweest waren.

- sony liet met de ps3 zien dat de beste games nog steeds van sony zelf komen en dit merk je nu met uncharted 4.

- sony was altijd al groter is japan en europa, met de xbox one liet microsoft ook weer zien dat ze amerika belangrijker vinden dat europa, dit doet sony veel minder.
Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 16:00:
[...]

Ik vind dat je Uncharted en Last of us ook bij de Shooters mag rekenen...

Ik heb zelf heel veel uur in Uncharted 2 MP en nog meer uren in Last of us MP gestoken... en ik ken veel mensen die datzelfde hebben gedaan.
Dan verschillen we daarin van mening. Beide games hebben een veel grotere focus op singleplayer. In de Uncharted 4 SP zit denk ik 70% platforming en 30% schieten. In The Last of Us is al helemaal geen focus op schieten, maar meer op stealth en melee. Sowieso zijn het geen traditionele shooters als KZ, Halo, Gears.

@Hierboven: Resistance is er niet op de PS4.

Verwijderd

bram1984 schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 16:05:
[...]

Dan verschillen we daarin van mening. Beide games hebben een veel grotere focus op singleplayer. In de Uncharted 4 SP zit denk ik 70% platforming en 30% schieten. In The Last of Us is al helemaal geen focus op schieten, maar meer op stealth en melee. Sowieso zijn het geen traditionele shooters als KZ, Halo, Gears.

Uhmm ik heb bedoelde mijn post anders..

Ik bedoelde de MP aspect van de game :)

• Scrisissszzz
bram1984 schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 16:05:
[...]

In Uncharted 4 ben je meer aan het klimmen en klauteren dan schieten inderdaad. Ik vind dat in de oude delen juist andersom. Daar was je toch meer aan het schieten.

Scrisissszzz schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 16:19:
[...]

In Uncharted 4 ben je meer aan het klimmen en klauteren dan schieten inderdaad. Ik vind dat in de oude delen juist andersom. Daar was je toch meer aan het schieten.
Eens inderdaad.

• Steffo78
  • Laatst online: 28-03 06:48
Dit artikel heeft mijn vermoeden bevestigd. PS4 Neo zal noodzakelijk zijn om PSVR games vlot te kunnen draaien. Waarschijnlijk zal het dan wel gaan om grafisch zwaardere spellen.

Link

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:33
Steffo78 schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 16:52:
Dit artikel heeft mijn vermoeden bevestigd. PS4 Neo zal noodzakelijk zijn om PSVR games vlot te kunnen draaien. Waarschijnlijk zal het dan wel gaan om grafisch zwaardere spellen.

Link
Zo benieuwd hoe dat uitpakt. Krijg een beetje het gevoel dat de Neo straks de reden gaat zijn dat de VR geen succes wordt (of iig aan het begin). Hoe dan ook in mijn geval gaat een Neo nu voor de VR die ik tot nu toe in pre-order heb staan en al helemaal als dit soort berichten de waarheid blijken.

Van te voren heb ik al (met veel kritiek hier :p) gezegd dat de huidige PS4 te zwak is voor normale games in VR en nu lijkt het toch echt zo te zijn. Simpele VR games op de PS4 en wil je een GTsport of Driveclub redelijk in VR spelen dan heb je een Neo nodig.

En als ik dan kijk hoe makkelijk ik geld uitgeef aan mijn hobby en beide zelfs voor mij een no go is in 1 koop dan gaat dat voor veel mensen een reden zijn om VR te skippen. En we weten allemaal hoe Sony om gaat met hardware zonder direct succes :+
Beakzz schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 18:07:
[...]

Zo benieuwd hoe dat uitpakt. Krijg een beetje het gevoel dat de Neo straks de reden gaat zijn dat de VR geen succes wordt (of iig aan het begin). Hoe dan ook in mijn geval gaat een Neo nu voor de VR die ik tot nu toe in pre-order heb staan en al helemaal als dit soort berichten de waarheid blijken.

Van te voren heb ik al (met veel kritiek hier :p) gezegd dat de huidige PS4 te zwak is voor normale games in VR en nu lijkt het toch echt zo te zijn. Simpele VR games op de PS4 en wil je een GTsport of Driveclub redelijk in VR spelen dan heb je een Neo nodig.

En als ik dan kijk hoe makkelijk ik geld uitgeef aan mijn hobby en beide zelfs voor mij een no go is in 1 koop dan gaat dat voor veel mensen een reden zijn om VR te skippen. En we weten allemaal hoe Sony om gaat met hardware zonder direct succes :+
Ben ook benieuwd hoe het loopt, je zou denken dat de ps4 games als gt sport ( wat er uit ziet als een gt6 remaster) en de geuitklede versie van driveclub kunnen draaien in vr. Mag toch hopen dat de beelden van driveclub vr draaide op een normale ps4, anders zijn we gewoon met z'n allen genaaid.

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-11 11:28
Ik vind het ook vaag. Eerst de VR als verkoopargument gebruiken, vervolgens de VR in de voorverkoop gooien, en er dan uiteindelijk mee komen dat je maar een handvol matige games kan spelen.

Natuurlijk niet gek gezien de kracht van de ps4, maar netjes zou het niet zijn. We wachten het af...

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:53
Xbox one heeft een exclusive die ik graag zou willen speleb: Ori! Deze is echter ook op pc te krijgen. Ryse lijkt me ook leuk, vroeger was ik dol op golden axe en final fight. Maar dit spel heeft wel veel slechte tot matige reviews gekregen EN wederom ook voor pc. Qua hardware is de one stiller (iig dan mijn non 1216 model), en de elite controller lijkt me ook leuk. (Wel veel te duur). Met forza heb ik dan weer weinig, idem met console fps.
Bovendien was bekend dat deze generatie consoles relatief zwak is. Dan vind ik het fijn dat de ps4 net wat sterker/ minder zwak is. En sf5 ps exclusief. Lang getwijfeld om mijn pc te upgraden (want ook daar sf 5, en dus veel xb one console exclusives) maar dit is goedkoper, en een pc in de woonkamer vind mevrouw Sagat niet leuk. Verder vind ik het fijn dat ik toegang heb de ps exclusives. Ooit ga ik ze spelen :)

10 second ninja DONE

• warcow
En nu..? :P

Als je geen haast hebt zou ik iig wachten op de nieuwe xbox/playstation modellen
Pepper92 schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 20:19:
Ik vind het ook vaag. Eerst de VR als verkoopargument gebruiken, vervolgens de VR in de voorverkoop gooien, en er dan uiteindelijk mee komen dat je maar een handvol matige games kan spelen.

Natuurlijk niet gek gezien de kracht van de ps4, maar netjes zou het niet zijn. We wachten het af...
Dat was toch wel het ding waar ik het meest bang voor was met de geruchten van de ps4k, ik geloof nog steeds dat die driveclub vr demo draaide op een normale ps4 en er dus nog hoop is, ben ik bang dat de volwaardige AAA titels in vr te kort gaan schieten op de normale ps4.

Verwijderd

Beakzz schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 18:07:
[...]

Jup. De vorige keren ben ik erin getrapt en dus sla ik deze ronde maar een keertje over. Desondanks ken ik wel verschillende personen in mijn omgeving die al een preorder geplaatst hebben.

Overigens vind ik dit soort geruchten ook niet echt goed voor de verkoop. :/

• Poulske
Gisteren Uncharted 4 aangeschaft, ben nu bij hoofdstuk 2. Het begin is nog wat traag helaas. :(

Verwijderd

Cant wait for the Neo :p

• Scrisissszzz
Poulske schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 08:32:
Gisteren Uncharted 4 aangeschaft, ben nu bij hoofdstuk 2. Het begin is nog wat traag helaas. :(
De eerste hoofdstukken is in U4 introductie en die is best lang. Maar als het verhaal je interesseert wel nodig voor de rest van de game :)

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-11 15:14
Ook Uncharted besteld met de MediaMarkt actie. Moeten eigenlijk deel 2 en 3 nog uitspelen. Keuzes maken maar ;)

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Mars18 schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 09:25:
Ook Uncharted besteld met de MediaMarkt actie. Moeten eigenlijk deel 2 en 3 nog uitspelen. Keuzes maken maar ;)
Als je tijd hebt zou ik eerst 2 en 3 gaan spelen voor je met 4 begint :)

• Poulske
Scrisissszzz schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 09:03:
[...]

De eerste hoofdstukken is in U4 introductie en die is best lang. Maar als het verhaal je interesseert wel nodig voor de rest van de game :)
Ja dat was bij U3 ook, kan alleen niet wachten op de grote momenten.

• Paulus07
  • Niet online
Vraagje over de store. Is het trouwens inmiddels mogelijk als je een game ziet voor 24,99 euro je die met ideal kan afrekenen voor 24,99 ipv geld in je wallet te gooien en dan de game te kopen en weer met zwevend geld te zitten?

Verwijderd

Paulus07 schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 10:49:
Vraagje over de store. Is het trouwens inmiddels mogelijk als je een game ziet voor 24,99 euro je die met ideal kan afrekenen voor 24,99 ipv geld in je wallet te gooien en dan de game te kopen en weer met zwevend geld te zitten?
Dat is helaas niet mogelijk.

Je kan alleen via ideal toevoegen.
Maar je kan het desnoods per 5 euro toevoegen, dus met veel "zwevend" geld zal je niet zitten..

@Hieronder..
Hmm dat wist ik niet :P .
Ik voeg altijd geld aan mijn wallet toe voordat ik iets koop :+

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2016 11:00 ]

• LuPo
  • Laatst online: 20:00
Ik heb nog nooit met zwevend geld gezeten. Hij voegt bij mij automatisch precies het bedrag van de aankoop toe.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

• Maichel
Voor de mensen die Fallout 4 nog willen, vandaag als dagaanbieding voor 28.90 bij Coolblue.

• Lekkerboeie86
  • Nu online
Maichel schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 11:07:
Voor de mensen die Fallout 4 nog willen, vandaag als dagaanbieding voor 28.90 bij Coolblue.
Wel met een plaatje erbij svp.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-11 08:18
Animated gif van 30MB of zo mag ook :)

Nickname does not reflect reality

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-11 22:28
LuPo schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 10:58:
[...]

Ik heb nog nooit met zwevend geld gezeten. Hij voegt bij mij automatisch precies het bedrag van de aankoop toe.
Klopt, dat kan op de PS3 en PS4, al doet de PS3 moeilijk met bepaalde banken.

Helaas kan dit niet via de browser of op de PS Vita...

• Maichel
Lekkerboeie86 schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 11:10:
[...]

Wel met een plaatje erbij svp.
Afbeeldingslocatie: http://thumbs.dreamstime.com/t/vinyl-ge%C3%AFsoleerdee-plaat-13660799.jpg

• Pannekoek_NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-11 16:31
Inmiddels? Dat is altijd al mogelijk geweest naar mijn idee :) Gewoon een game toevoegen aan je karretje, dan naar afrekenen gaan en dan vraagt PSN zelf of je het volledige bedrag wil overmaken. Wanneer je bv nog 4,99 op PSN hebt staan hoef je maar 20 over te zetten. Zo gaat het bij mij in ieder geval

• Paulus07
  • Niet online
Pannekoek_NL schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 11:57:
[...]

Inmiddels? Dat is altijd al mogelijk geweest naar mijn idee :) Gewoon een game toevoegen aan je karretje, dan naar afrekenen gaan en dan vraagt PSN zelf of je het volledige bedrag wil overmaken. Wanneer je bv nog 4,99 op PSN hebt staan hoef je maar 20 over te zetten. Zo gaat het bij mij in ieder geval
heb die optie nog niet eerder voorbij zien komen op ps3 of ps4 of eventueel via de pc. Daarom zat ik dus vaak met die zwevende wallets met nog 1,75 euro erin ofzo :P

• warcow
Zo reken ik ook vaak af en zo nu en dan voeg ik wat losse kaarten toe als ze in de aanbieding zijn. 15-20 % korting zoals bij de wehkamp soms is leuk meegenomen. Ga wel steeds minder kopen in de store, laatst nog wel heavy rain en beyond 2 souls gekocht maar eigenlijk vind ik op disc met doosje mooier in de collectie en grotere kans dat het over 10 jaar nog werkt. (Heb vanaf de nes de meeste gangbare consoles wel liggen en zo nu en dan pruts ik er wat mee)

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Pannekoek_NL schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 11:57:
Er zit volgens mij een minimum van 5 euro op, maar alles daarboven kun je het exacte bedrag betalen.

[ Voor 67% gewijzigd door SToRM666 op 27-05-2016 12:44 ]

PSN id: NL_SToRM

ik heb het weer verpest hoor, wou ik me aanmelden voor de paragon beta. kom ik er net achter dat bij het aanmaken van m'n paragon account een spellings fout heb gemaakt bij m'n email. inplaats van .com heb ik .con. Nu is mijn verkeerde email verbonden met m'n psn wat ik niet ongedaan krijg en geen 2e account aan kan linken en heb ik dus geen beta key gekregen, heb ze bij epic games al een mailtje gestuurd.

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Ik snap niet zo goed waarom dat spel zoveel aandacht krijgt. Al jarenlang. Bij elke presentatie laten ze weer wat zien. Volgens mij vooral hetzelfde, met dat beest in een grote open ruimte. Grafisch vind ik het niet bijzonder en verder weet ik niks van die game (wat is het doel, wat moet je doen). Dus ook niet waarom ik erop zou moeten wachten.

• Poulske
The Last Guardian boeit mij ook helemaal niets. Zal wel aan mij liggen.
Tom schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 13:02:
[...]

Ik snap niet zo goed waarom dat spel zoveel aandacht krijgt. Al jarenlang. Bij elke presentatie laten ze weer wat zien. Volgens mij vooral hetzelfde, met dat beest in een grote open ruimte. Grafisch vind ik het niet bijzonder en verder weet ik niks van die game (wat is het doel, wat moet je doen). Dus ook niet waarom ik erop zou moeten wachten.
Omdat ICO en Shadow of the Colossus respectievelijk een 90 en 91 op Metacritic hebben en dus in principe klassiekers genoemd kunnen worden?
Tom schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 13:02:
[...]

Ze hebben 7 jaar maar 2x wat laten zien.

• BlackEyedAngel

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Ik moet zeggen de 'bijzonderheid' van The Last Guardian ook wel een beetje diminished is na al die jaren :{

• steefje
Ik ben bang dat het ook ietsjes tegen gaat vallen gezien de lange ontwikkeltijd. Hopelijk zit ik er naast, want zowel Ico als Showdow waren echt enorme top games

PSN ID Binloading_nl

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

BlackEyedAngel schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 13:14:
Ik moet zeggen de 'bijzonderheid' van The Last Guardian ook wel een beetje diminished is na al die jaren :{
Ja inderdaad dat is helaas wel een beetje het geval inmiddels. Of ze moeten nog een joker inzetten op de E3.

De graphics zijn inmiddels ook wel achterhaald, maar we zijn ook wel flink verwend de laatste tijd en Uncharted heeft de lat wel erg hoog gelegd. Wat een grafisch geweld heeft die game.

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Pagina: 1 ... 121 ... 153 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
-Let op: er is een [PS4] Problemen en garantie-afhandelingen topic.
-Let op: er is een Het Playstation Network ervaringen topic - deel 2.
-Zoek je een headset?: KLIK.
-Vragen over US accounts?: KLIK.

Topic regels:
-Geen XBO vs PS4 discussie
-Geen offtopic discussie over andere bedrijfstakken van Sony (financieel, Tv's, etc.).
-Probeer gamespecifieke discussies in de daarvoor bestemde topics te houden :)

Er is ook een lijst met PSN ID's van tweakers, welke te vinden is via deze link