rwbk schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 10:53:
[...]
Deze discussie is al 100x gevoerd. Je betaald voor het online blablabla, games zijn extra ze hoeven die niet te geven. Ze zijn nooit van jou, ja dat verhaal ken ik nu wel. Maar toch betaal je voor die games die je nadat je ps plus afgelopen is niet meer kan spelen. Zelfs de singleplayer van die games niet.
Even een andere twist aan het verhaal, voordat ik plus had, en 'instant game collectie'als term hoorde, dacht ik dat de games die beschikbaar waren,dat dan ook 12 maanden lang waren, en dat je ze in die tijd kon spelen Dus dat je bij het lid worden, ook alle games die er de maanden daarvoor beschikbaar waren kon spelen. Eigenlijk is dat als concept toch ook veel logischer dan wat we nu hebben? Maar dan zelfs zonder die 12 maanden termijn.
Wat is er op tegen, dat Sony zou zeggen 'op het moment dat jij plus hebt, kan je bij de IGC' Dus alle games die ooit in plus gezeten hebben. Op het moment dat je geen plus meer hebt, kan je er niet meer bij, maar als je dan bv 3 maanden later weer inhaakt, heb je die 3 gemiste games ook gewoon weer beschikbaar.
Dat lijkt me een stuk klantvriendelijker dan wat we nu hebben. Waar ik als de dood ben dat ik een keer een maand niet oplet (en dat het die maand dan net wel dikke games zijn

) en ze dus misloop. Ook wist ik in het begin niet dat ik voor andere systemen kon kopen, volgens mij was er nog geen ps4 aanbod (ben gestart in maart 2013 geloof ik), maar wel een paar vita games misgelopen dus......
De verklaring is wsl juist dat er genoeg mensen niet opletten en dus idd 'vergeten' de gratis games te kopen

en/of dat de publishers nu 'maar' een maand hun games gratis weggeven, ipv 'voor altijd'.