Acties:
  • +10 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Fxurs0f.jpg
Welkom in het E3 2016 topic!
(12, 13) 14, 15, 16 juni wordt wederom de Electronic Entertainment Expo gehouden in de Convention Center in Los Angeles. De grootste gamesbeurs van de wereld elk jaar een grote bron van gamenieuws. Dit jaar is het de 22e keer dat hij wordt gehouden!

Op zondag begint de pret al met de presentatie van EA gevolgd maandag met Bethesda, Microsoft PC Gaming Show en Ubisoft. Dinsdag hebben we dan nog Sony en Nintendo (en dit jaar weer niet live). Gezien de geruchten belooft dit weer een hele toffe beurs te worden, waarbij de kans erg groot is dat er weer nieuwe hardware wordt aangekondigd.

Op dinsdag 14 juni gaat dan de beurs van start en zal er weer een heleboel nieuws verschijnen van speelsessies, gamepresentaties en interviews.

In dit topic kunnen we praten over het laatste nieuws, de heetste geruchten en de vetste filmpjes. Diverse Nederlandse media zijn aanwezig om verslag te doen. Ook de oude gamesites zoals IGN en Gamespot zijn van de partij. Streams zullen verschijnen op de sites van publishers en fabrikanten, Youtube, Twitch en uStream. Groot gemis dit jaar is natuurlijk Gametrailers, die afgelopen jaar zijn gestopt.

Er zal mogelijk wat overlap zijn met specifieke game-topics. Dit topic zal vooral draaien om de presentaties en wat er op de beurs afspeelt. Ook de frontpage zal hier aandacht aan besteden, dus verwacht veel nieuwtjes. Ter zijner tijd zullen er ook video's in het topic worden opgenomen

Let op: Dit is geen Playstation vs Xbox of ander rel-topic!

Persconferenties

Hieronder een handig overzicht met de persconferenties:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/NWMfMaC.jpg
EA: 12 juni om 22.00 uur Nederlandse tijd
De jaarlijkse releases van EA zullen dit jaar wederom getoond worden, maar ook gaan de ogen dit jaar uit naar Battlefield 1, Mirrors Edge Catalyst, Titanfall 2 en misschien nog wat nieuwe franchises. Mass Effect zal dit jaar ook wel getoond gaan worden, hopelijk eindelijk ook gameplay. En wie weet Peggle 3?

Officiële pagina: http://www.ea.com/play2016/
Officiële livestream pagina: http://www.twitch.tv/ea

Bethesda: 13 juni om 4.00 uur Nederlandse tijd
Dishonored 2 lijkt getoond te worden bij Bethesda, misschien BattleCry, maar verder is er nog niet veel bekend. Doom is reeds uit net als Fallout 4 en Elder Scrolls maar misschien krijgen die DLC. Of misschien toch Skyrim 2?

Officiële site: https://be3showcase.bethsoft.com/
Officiële livestream pagina: https://www.twitch.tv/bethesda

Microsoft: 13 juni om 18.30 uur Nederlandse tijd
Komt er toch al nieuwe hardware aan (net als Sony)? Gaan we een Xbox 1.5 zien? De geruchten zijn legio en er is eigenlijk nog niets glashard ontkent (ook de samenwerking met Oculus niet). Games met een grote kans om getoond te worden: Gears of War 4 zien, Halo Wars 2, Forza (Horizon 3 of APEX), Crackdown 3, Recore, Ion, Ashen, Below, Sea of Thieves en mogelijk een Hololens game. Verder dus waarschijnlijk een Xbox One Slim en een Xbox 1.5. Nieuwe IP en wat nieuwe 3rd party aankondigingen gaan we ook vast zien.

Naast de persconferentie houdt Microsoft ook tijdens de beursdagen een Xbox Daily evenement, welke van 1.00 tot 2.00 Nederlandse tijd wordt gehouden (een uur vroeger dan vorig jaar). Daar zal men vanuit de beurs de laatste nieuwtjes ten gehore brengen. Ook zijn ze op Twitch aan het streamen (Dinsdag 14 juni van 21.00 tot 1.00, Woensdag 15 juni van 19.00 tot 1.00 en Donderdag 16 juni van 19.00 tot 2.00)

Meer info over de Xbox One is ook te vinden in het X1 topic: [XBO] Xbox One - Deel 5

Officiële pagina: http://www.xbox.com/en-US/e3
Officiële livestream: http://www.twitch.tv/xbox

PC Gaming Show: 13 juni om 21.00 uur Nederlandse tijd
De tweede PC Gaming Show. AMD heeft samen met PC Gamer en Twitch weer een nieuwe PC Conferentie opgezet en zal een combinatie worden van meerdere publishers en sprekers. Enkele presentaties van AMD, Bohemia Interactive, Borealys, Boss Key, Digital Extremes, Microsoft, New World, Other Ocean, Paradox Interactive, Razer, Relic, Sega, Square Enix (die dus geen eigen show heeft dit jaar), Wildcard, TaleWorlds Entertainment, Torn Banner en Tripwire zullen in de spotlights gaan staan om nieuwe aankondigingen te doen. Specifieke games weten we nog niet.

Officiële pagina: http://www.pcgamingshow.com/
Officiële livestream pagina: http://www.twitch.tv
Ubisoft 13 juni om 22.00 uur Nederlandse tijd
We weten nog niet goed wat Ubisoft gaat tonen. Wel lijkt een Assassins Creed dit jaar uitgesloten. Ghost Recon Wildlands zal zich waarschijnlijk laten zien. Misschien nog DLC voor The Division of Rainbow Six Siege. Er gaan ook geruchten over een nieuwe Watchdogs of Splinter Cell. For Honor moet ook dit jaar uitkomen en een nieuwe IP, zoals de laatste 5 jaar het geval is geweest, lijkt ook geen raar idee.

Officiële pagina: https://www.ubisoft.com/nl-NL/event/e3-2016
Officiële livestream pagina: http://www.twitch.tv/ubisoft

Sony: 14 juni om 03.00 uur Nederlandse tijd
Het gaat goed met Sony (met inmiddels 40 miljoen verkochte PS4 consoles) en ook dit jaar gaan ze weer knallen. Playstation VR (Neo) lijkt uit te gaan komen en hoewel het al her en der wat presentaties en aandacht heeft gehad, lijkt het erop dat we toch eindelijk een release en prijs gaan krijgen. De geruchten op een PS4K/PS4 Neo/PS4.5 worden ook steeds groter, net als een PS4 Mini, dus daar gaan we ook meer van zien. Dan nog de vraag welke games ze gaan tonen. Uiteraard kijken we uit naar Horizon Zero Dawn, The Last Guardian, Gran Turismo Sport (of 7?) en meer. De vraag is nog wel of de Vita nog aandacht gaat krijgen.

Hoewel de livestream voor Amerikanen op een prima tijdstip is, valt het bij ons precies in de nacht. En omdat de show de afgelopen jaren altijd 2 uur aantikte, blijven alleen de echte die-hards over.

Meer info over de Playstation 4 kun je lezen in het PS4 topic: [PS4] PlayStation 4 - deel 6

Officiële pagina: https://www.playstation.com/nl-nl/e3/
Officiële livestream: http://www.twitch.tv/playstation

Nintendo: 14 juni om 18.00 uur Nederlandse tijd
Nintendo streamed wederom een presentatie en zal daar onder andere Zelda tonen. Verder lijkt er een nieuwe Nintendo console te komen als opvolger van de WiiU, maar het is nog niet bekend of dat ook bij de E3 getoond gaat worden.

Meer info over de Wii U kun je lezen in het WiiU topic: Het Nintendo Wii U Topic - Deel 2
Meer info over de nieuwe Nintendo console kun je lezen in het NX topic: Nintendo NX - Nieuws en geruchten topic

Officiële pagina: http://e3.nintendo.com
Officiële livestream: https://www.twitch.tv/nintendo

Geen persconferentie, wel aanwezig
Grote publishers die ontbreken maar wel te zien zullen zijn, zijn onder andere Square Enix, Activision en Take Two. De kans op een nieuwe GTA is klein, maar meer video van Call of Duty Infinite War zit er wel in.

Beurs
De stad Los Angeles is tijdens de E3 eventjes van ons, de gamers. Waar San Diego elk jaar omtovert in een walhalla voor de comic-fan, is de E3 toch altijd een belangrijk moment voor de die-hard gamer en is het voor menig het hoogtepunt van het jaar. Veel nieuws, veel interesse en indrukwekkende stands. Vooral de Westerse ontwikkelaars staan in de spotlight, daar waar de Tokio Gameshow en Gamescom Keulen ook hun steentje bijdragen.

Openingstijden
Dinsdag: 12.00 - 18.00
Woensdag: 10.00 - 18.00
Donderdag: 10.00 - 17.00

Tijdsverschil
Het tijdsverschil is 9 uur. Is het hier dus 0.00, dan is het daar 15.00. Het is daar overigens net als hier ook zomertijd. Wij zitten in CET (GMT+ 2) en zij in PDT (GMT - 7)

Handig!
De officiële site van de beurs geeft je al aardig wat info over het evenement van dit jaar:
http://www.e3expo.com/

Handige links
Hier zijn enkele websites om in de gaten te houden (of later na te kijken):
IGN US
Gamespot
Youtube
Tweakers
Power Unlimited
Gamekings.tv
IGN Benelux
Gamer.nl
InsideGamer

Mis je jouw link? Geef het door via PM

Overig
Deze TS wordt bijgehouden door Martinspire - admin van de GoT Xbox community GoTLive.nl Tegenwoordig is GoTLive te vinden als Slack community. Kijk op de site om lid te worden en hoe het allemaal werkt. Er is plaats om te discussiëren of tweakers te zoeken om online mee te gamen. Aanmelden is een simpel dus neem dan zeker een kijkje.

Wil je helpen met de TS of heb je tips? Stuur me een PM!

Updates:
27 mei: eerste opzet TS en start van topic.

Opmerking
In dit topic kun je terecht voor alles omtrent E3. Natuurlijk kun je ook in de andere topics erover praten en op slack of IRC ben je van harte welkom. Probeer niet te ver van het onderwerp af te wijken en heb respect voor elkaars reactie. Mochten er problemen zijn of neem je aanstoot aan een reactie, geef dat dan aan via een Topicreport! (via de rapporteerknop bovenaan de pagina).

Vorige topics
E3 2015 topic
E3 2014 topic
E3 2013 topic
E3 2012 topic
E3 2011 topic

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-04 15:33
Ben benieuwd wat Microsoft gaat onthullen bij de PC Gaming Show, het viel vorig jaar nogal tegen. Hopelijk gaan ze nu een keer over games praten, en zijn deze geruchten waar: http://www.dsogaming.com/...games-reported-coming-pc/

Verder hoop ik op meer Rising Storm 2 en Battlefield 1 gameplay.

Ik ga dit jaar weer alles proberen te kijken, behalve Ubisoft. Ik kan me de laatste goede Ubi game niet eens herinneren.

Edit: weer een prachtige TS trouwens! _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Avioto op 27-05-2016 13:10 ]

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • 0 Henk 'm!
die dinsdag er na een herexamen :( dus de streams die s'nachts zijn en de hele dag nieuwtjes volgen zit er niet in :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08:17
Benieuwd naar dit jaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb mindere verwachtingen dan vorig jaar over de E3, ben ten eerste bang dat er teveel over hardware geluld gaat worden. Ten tweede omdat vorig jaar alle grote klappers als final fantasy 7 remake, fallout 4 en the last guardian uit de doeken kwamen, verwacht ik niet iets wat dat kan overtreffen. Verwacht ook daarom dat we nu veel gameplay gaan zien van games waar we vorig jaar een trailer van kregen. Enigste hoop die ik heb is dat rockstar z'n game aan het teasen gaat zodat we weten waar ze aan werken, voor de rest laat ik me verrassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij 1 van de eerste E3 trailers:

Weet nog niet echt wat ik ervan moet vinden. Veel open-world games met een gigantische wereld zijn vaak hardstikke leeg of saai en vaak gevuld met van die makkelijke "start je missie bij punt a, ga dan naar punt b voor reden x en naar punt c voor de echte missie om dan naar punt d te gaan voor de afronding"-opbouw die gewoon tijd rekt. Als shooter ziet ie er ook nog vrij standaard uit eigenlijk en het zal me niet verbazen als je uiteindelijk toch elke missie als rambo afmaakt.

Maar we gaan het ongetwijfeld zien. De E3 demo van 2015 vond ik wel gaaf en voor coop-shooters ben ik altijd wel in, maar of het echt een topper gaat worden weet ik nog niet.

Plaats ook vooral veel trailers in dit topic. Ik vind het E3 topic altijd het beste werken als er gewoon veel nieuws in staat. Discussies kunnen altijd nog wel naar specifieke game- of hardware-topics worden verplaatst.

[ Voor 12% gewijzigd door Martinspire op 27-05-2016 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinspire schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 18:47:
Volgens mij 1 van de eerste E3 trailers:
[video]

Weet nog niet echt wat ik ervan moet vinden. Veel open-world games met een gigantische wereld zijn vaak hardstikke leeg of saai en vaak gevuld met van die makkelijke "start je missie bij punt a, ga dan naar punt b voor reden x en naar punt c voor de echte missie om dan naar punt d te gaan voor de afronding"-opbouw die gewoon tijd rekt. Als shooter ziet ie er ook nog vrij standaard uit eigenlijk en het zal me niet verbazen als je uiteindelijk toch elke missie als rambo afmaakt.

Maar we gaan het ongetwijfeld zien. De E3 demo van 2015 vond ik wel gaaf en voor coop-shooters ben ik altijd wel in, maar of het echt een topper gaat worden weet ik nog niet.

Plaats ook vooral veel trailers in dit topic. Ik vind het E3 topic altijd het beste werken als er gewoon veel nieuws in staat. Discussies kunnen altijd nog wel naar specifieke game- of hardware-topics worden verplaatst.
Vind ghost recon een beetje op de heists van gta online lijken, samen co-op steeds een groep enemies verslaan lijkt het op. Je moet van ubi natuurlijk niet verwachten dat ze het ei opnieuw uitvinden, maar zolang de content goed is en afwisselend kan het wat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:40
Ik ben erg benieuwd wat we voor nieuws gaan zien deze E3. Ben zelf wel het meest geïnteresseerd in Nintendo, al ben ik wel van bewust dat die niet veel gaat laten zien. Maar misschien hebben ze nog een verrassing in petto.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Remmetje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-04 12:57
Ik ben wel erg blij dat zowel de presentaties van Microsoft als Nintendo op zeer schappelijke Nederlandse tijden worden gehouden. Dit waren voor mij de enigste 2 die ik echt wou kijken dit jaar (al het andere nieuws lees ik gewoon van nieuws sites).

Overigens wederom een nette TS Martin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaazz87
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-06-2022
Gaan er nog meer mensen e3 kijken vanuit de bios?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 406530

Nieuwevolger schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 21:14:
[...]

Vind ghost recon een beetje op de heists van gta online lijken, samen co-op steeds een groep enemies verslaan lijkt het op. Je moet van ubi natuurlijk niet verwachten dat ze het ei opnieuw uitvinden, maar zolang de content goed is en afwisselend kan het wat worden.
Het oogt een beetje als Army of Four (ipv Two) met de mogelijkheid à la Hitman om scenario's op meerdere manieren te spelen. Tot op heden niet bijzonder, maar ik denk wel vermakelijk met wat vrienden/andere Tweakers.

Een vergelijking met The Division ligt wellicht ook voor de hand, maar ik mis vooralsnog het RPG-element en de omgeving is natuurlijk anders (stad vs wijde wereld). Ik kan de game ook niet echt open world noemen ondanks dat het geen kleine game is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 661369

Zou Bethesda een nieuwe Quake aankondigen? Ze hebben een vacature geplaatst voor die game, dus ze kunnen de game al vroeg aankondigen. Aan de andere kant is het nog wel vroeg als ze maar een maand geleden er een vacature voor hebben geplaatst.
nieuws: Vacatures id Software wijzen mogelijk op komst van nieuwe Quake-game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiny
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-03 12:04

Tiny

Wat eten we?

Ooh ik heb er zin in, kan bijna niet wachten op het Microsoft (Xbox) Event.... mooi tijdstip trouwens ook weer.
TOP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 05-05 01:14

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Thnx Martinspire voor de leuke TS.

Ook ik ben benieuwd. Helaas kan ik de Sony persconferentie niet kijken i.v.m. werken de ochtend erna (dat kan ik echt nier meer aan om in de nacht op te blijven).

Ik verwacht (misschien onterecht) nog wel wat vuurwerk van Microsoft om wat marktaandeel van Sony af proberen te snoepen. Zowel Sony als MS vind ik overigens magertjes qua exclusives dit najaar, dus ik hoop dat ze nog kunnen verrassen.

Verder ben ik wel benieuwd naar de Ubi conferentie. Elk jaar is dit de meest gelikte persco en elk jaar gooien ze ofwel een nieuwe IP er uit of een knaller die niemand zag aankomen.

Heb er zin in!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beetje inkomen met de PU Live van afgelopen donderdag:

Ik had niet eerder gehoord dat nieuwe hardware komt omdat AMD met de lijn van die chips gaat stoppen die er nu inzitten en ze daarom hebben besloten om ook meteen een stapje verder te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
http://www.insidegamer.nl...letoads-en-age-of-empires

Zou een sterke zet zijn van microsoft om een xbox versie van age of empire te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuwevolger schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 22:47:
http://www.insidegamer.nl...letoads-en-age-of-empires

Zou een sterke zet zijn van microsoft om een xbox versie van age of empire te maken.
Hmm. Ik vraag het me af. Dan moet het qua besturing wel worden aangepast, want de oude ging niet fantastisch. En Halo Wars haalt het (imo) niet qua diepte.
Verder zou ik het wel raar vinden, gezien Age of Empires Online het niet gehaald heeft om te blijven bestaan (ondanks dat die imo prima speelde). Misschien dat het Castle Siege (of een mogelijke opvolger) wordt, maar daar hoef je niet om te staan springen imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinspire schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 12:53:
[...]

Hmm. Ik vraag het me af. Dan moet het qua besturing wel worden aangepast, want de oude ging niet fantastisch. En Halo Wars haalt het (imo) niet qua diepte.
Verder zou ik het wel raar vinden, gezien Age of Empires Online het niet gehaald heeft om te blijven bestaan (ondanks dat die imo prima speelde). Misschien dat het Castle Siege (of een mogelijke opvolger) wordt, maar daar hoef je niet om te staan springen imo
Ze zullen inderdaad met een aangepaste versie moeten komen. Maar als ze gewoon een versie in de middel eeuwen maken dan stroom het geld binnen. Age of empire vind bijna iedereen wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser

Chrosser

Dat age of empires online het niet heeft gehaald, verbaasd me ook nog steeds.
Echt een leuke game en best veel gespeeld ook! Hoop iets nieuws voor de pc toch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinspire schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 18:08:
[...]

Ik ga er vanuit dat het gewoon mods voor GTA 4 zijn die dit voor elkaar krijgen.
Er staat wel bij een medewerken van rockstar. Maar ik ga ook niet uit van dlc ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuwevolger schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 18:31:
[...]

Er staat wel bij een medewerken van rockstar. Maar ik ga ook niet uit van dlc ofzo.
Alsof die gasten niet met mods bezig kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Hoe krijg je toegang tot de E3? Zou er graag een keer heen gaan van een zakelijk potje :P
GC viel mij maar tegen (donderdag 2014) maar E3 en TGS staan nog op de planning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eL_Jay schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 18:40:
Hoe krijg je toegang tot de E3? Zou er graag een keer heen gaan van een zakelijk potje :P
GC viel mij maar tegen (donderdag 2014) maar E3 en TGS staan nog op de planning.
Je moet sowieso een perspas hebben voor iets. Ik weet niet meer hoe moeilijk dat tegenwoordig is, maar als je geen pers bent, dan kom je er niet in. Het is niet publiekelijk toegankelijk of iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Martinspire schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 20:38:
[...]

Je moet sowieso een perspas hebben voor iets. Ik weet niet meer hoe moeilijk dat tegenwoordig is, maar als je geen pers bent, dan kom je er niet in. Het is niet publiekelijk toegankelijk of iets.
Of eventuele relaties.

Bedenk wel dat er nog een behoorlijk prijskaartje hangt aan een dergelijke trip. Ik zou bijna aanbevelen om er ook een roadtrip aan te koppelen. Gamescom is veel beter te behappen (zelfs driemaal bezocht als pers). Ik weet alleen niet hoe veel partijen daarvoor een aanvraag indienen. Bij gamescom bleek er ineens een limiet te bestaan, wat ook te maken had met de wildgroei aan websites en Youtube-kanalen.

@El_Jay: Waarom viel het precies tegen? Ik weet niet welke verwachtingen je hebt gehad bij gamescom. Ik denk dat E3 wel wat meer momentum heeft doordat er meerdere uitgevers een persconferentie geven waarbij ze hun line-up voor komende tijd mee tonen. Ook worden er overal het algemeen meer nieuwe games (of hardware) aangekondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Anoniem: 406530 schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 08:37:
[...]

Of eventuele relaties.

Bedenk wel dat er nog een behoorlijk prijskaartje hangt aan een dergelijke trip. Ik zou bijna aanbevelen om er ook een roadtrip aan te koppelen. Gamescom is veel beter te behappen (zelfs driemaal bezocht als pers). Ik weet alleen niet hoe veel partijen daarvoor een aanvraag indienen. Bij gamescom bleek er ineens een limiet te bestaan, wat ook te maken had met de wildgroei aan websites en Youtube-kanalen.

@El_Jay: Waarom viel het precies tegen? Ik weet niet welke verwachtingen je hebt gehad bij gamescom. Ik denk dat E3 wel wat meer momentum heeft doordat er meerdere uitgevers een persconferentie geven waarbij ze hun line-up voor komende tijd mee tonen. Ook worden er overal het algemeen meer nieuwe games (of hardware) aangekondigd.
De leuke speeltjes had je je van tevoren voor moeten inschrijven (o.a. Morpheus).
HypeGames grote aandacht, innovatieve games als Talos Principle in verdomhoekjes.
Zwijnende Nederlanders
Weinig echte onthullingen
Een AMD stand die perfect de teloorgang van AMD personificeerde
Drukte, zelfs op Dev-Donderdag (al kwam dat in de verste verte niet in de buurt van de zaterdag massa. Relatief weinig kunnen spelen. (een game of 6)

Wat wel heel erg leuk was:
-Diablo 3 couch-coop met 4 man.
-De niet direct game-gerelateerde hal en de hardware hal.

M.b.t. kosten wij hebben een persoonlijk potje op de zaak die je voor leuke dingen mag aanwenden. Zo is een collega vorig jaar naar Google IO geweest (en er een weekje vakantie aangeplakt). Dat zie ik ook wel met de E3 en TGS zitten ;)

Wat me in e3 aanspreekt.
Onthullingen
Minder druk
Meer speeltijd
Meer goodies

TGS:
Japanse Ridiculiteit
J-games
Japanse hardware. (robots enzo, al heb ik geen idee of die op de TGS aanwezig zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

eL_Jay schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 09:34:
[...]

De leuke speeltjes had je je van tevoren voor moeten inschrijven (o.a. Morpheus).
HypeGames grote aandacht, innovatieve games als Talos Principle in verdomhoekjes.
Zwijnende Nederlanders
Weinig echte onthullingen
Een AMD stand die perfect de teloorgang van AMD personificeerde
Drukte, zelfs op Dev-Donderdag (al kwam dat in de verste verte niet in de buurt van de zaterdag massa. Relatief weinig kunnen spelen. (een game of 6)

Wat wel heel erg leuk was:
-Diablo 3 couch-coop met 4 man.
-De niet direct game-gerelateerde hal en de hardware hal.

M.b.t. kosten wij hebben een persoonlijk potje op de zaak die je voor leuke dingen mag aanwenden. Zo is een collega vorig jaar naar Google IO geweest (en er een weekje vakantie aangeplakt). Dat zie ik ook wel met de E3 en TGS zitten ;)

Wat me in e3 aanspreekt.
Onthullingen
Minder druk
Meer speeltijd
Meer goodies

TGS:
Japanse Ridiculiteit
J-games
Japanse hardware. (robots enzo, al heb ik geen idee of die op de TGS aanwezig zijn)
In de 3 jaar dat ik er geweest ben, merkte ik ook een enorme toename van belangstelling op pers- en relatiedag. Het eerste jaar was wat dat betreft echt het beste. Het nadeel is dat deze dag ook veelal volgepland werd met afspraken, waardoor ik de beursvloer veelal moest bezoeken op de bezoekersdagen. De zaterdag ben ik niet eens meer gegaan in verband met de uitzinnige drukte.

Hypegames krijgen gewoon meer aandacht, omdat er meer budget aan wordt besteed door de big budget uitgevers. Pure marketing. Achter een game als The Talos Principle (echt een aanrader!!!) schuilt veel minder budget. Het is al mooi dat je het hebt kunnen vinden.

Er was ook altijd een MMO / F2P hal, waar ik nooit echt wist wat ik ervan moest vinden. En bovendien ook zoveel.

Ik hoop dat een bezoek aan de E3 die verwachtingen kan waarmaken. Ik denk dat het ook daar best druk is en dat je alsnog moet wachten. Het mooiste is natuurlijk als je afspraken hebt bij uitgevers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kondigt Xbox UK nou eigenlijk aan wat er in de komende persconferentie zit? Lijkt me wel heel toevallig als ze het gewoon even over wat random games hebben.
  • Dishonored 2
  • Battlefield 1 (waarschijnlijk is die dus zowel bij EA als bij Xbox te zien)
  • Gears of War 4
  • Halo Wars 2
  • Recore
offtopic:
Ellen O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die games waren ook al aangekondigd, dus niet onverwachts. Bf1 kon je ook wel verwachten met dat reuse logo vam xbox voor de trailer van bf1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuwevolger schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 23:07:
Die games waren ook al aangekondigd, dus niet onverwachts. Bf1 kon je ook wel verwachten met dat reuse logo vam xbox voor de trailer van bf1.
Tuurlijk ligt het wel in de lijn van verwachting, maar er was verder nog niets bevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinspire schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 01:13:
[...]

Tuurlijk ligt het wel in de lijn van verwachting, maar er was verder nog niets bevestigd.
Eey martin, waar hoop en denk jij eigenlijk op met de e3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuwevolger schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 16:16:
[...]

Eey martin, waar hoop en denk jij eigenlijk op met de e3?
Ik hoop op wat verrassingen, maar denk dat het meeste al wel gespoiled is (of het nog langer op zich laat wachten).
  • Dus een PS4k voor VR en iets voor streaming vanaf elke device
  • Xbox Slim + Scorpio en samenwerking met Oculus (en HTC?). Ik verwacht eigenlijk geen Hololens. Of misschien iets met een Hololens v2 die meer geschikt is voor gaming oid. Misschien iets met externe PC zoals ook Oculus en Vive hebben.
  • Hopelijk NX (al denk ik eigenlijk dat ze die pas in Japan aankondigen)
Qua games:
  • Xbox gaat weer met Gears 4, Halo Wars, Forza Horizon 3 uitpakken. Heeft weer zo'n 1 week exclusive voor Battlefield 1 en gaat nog wat geks doen met Crackdown 3 of Recore. Hopelijk nog wat unieks maar eigenlijk verwacht ik het niet. Wederom focus op komende najaar. En er komt minstens 1 nieuwe Kinectgame die weer uitgebreid afgekraakt gaat worden. En mn gevoel zegt dat ze Mafia 3 even demonstreren. Het zal me ook niet verbazen als ze komen met een nieuwe shooter en als Mass Effect hier getoond gaat worden met iets van een exclusive eraan. Oja en ze hadden nog steeds 1 game niet laten zien die ze bij de Xbox Reveal getoond hadden, dus die moet ook nog komen (als ie niet geannuleerd is)
  • Sony laat wat meer VR games zien, enkele games (waar ik zelf totaal niet naar uitkijk maar de pers slikt als zoete koek) als Final Fantasy 7, the Last Guardian en Shenmue 3. Maar gelukkig dan nog Gran Turismo Sport, Horizon Zero Dawn en misschien iets van The Last of Us 2? En uiteraard weer wat games die ze al laten zien maar nog (soms 1, maar meestal) 2 of 3 jaar op zich laten wachten zoals elke keer het geval is (en waardoor iedereen elke keer doet alsof Sony E3 wint terwijl ze elk najaar nog maar weinig exclusives uitbrengen). Oja en ze brengen COD
  • Nintendo wordt vooral Zelda Zelda Zelda. Kans op nieuwe IP is vrij klein.
  • EA gaat groot met Mass Effect, Titanfall en Battlefield 1 (al hoop ik op nog een nieuwe IP)
  • Ubisoft gaat Ghost Recon Wildlands laten zien, nieuwe DLC voor The Division en Rainbow Six Siege, plus For Honor. 99% kans op Watchdogs 2. En uiteraard weer nieuwe game.
  • Bethesda zal wel volledig om Dishonored draaien en misschien Fall Out 4 DLC. Maar de kans is groot dat ik die presentatie skip omdat ik hun games gewoon niet interessant vind
  • PC Games Show wordt weer 1 grote circlejerk met weinig boeiende aankondigingen.
Ik vraag me verder af of we nog wat gaan horen over Vivendi gezien die interesse hebben in Ubisoft en ook al Gameloft hebben overgenomen middels een Hostile Takeover. De broer van Yves Guillemot gaat daar al weg (waarschijnlijk om weer een eigen studio op te richten en aardig wat personeel uit Gameloft mee te nemen). Wat ook zal betekenen dat series als Rainbow Six, Far Cry, Assassins Creed en Ghost Recon de komende jaren aan kwaliteit gaan inboeten, mocht dat het geval zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik verwacht zelf sowieso een stuk mindere e3 dan vorig jaar, vooral veel gameplay waarvan we nu alleen nog maar een trailer van hebben gezien.

Op hardware hoop ik dat de krachtige consoles niet waar zijn, maar als de xbox de scorpion laat zien, gaat sony vast en zeker z'n ps neo showen. De nx verwacht ik niet en voor vr verwacht ook geen grote games, alleen wat kleinere titels.

Bethesda heeft denk ik nog wel 2 nieuwe games, anders heeft het ook geen zin een show te houden. Bijna zeker dat de makers van de vorige wolvenstein met iets komen.

Ea weinig verrasingen, misschien nog een wat kleinere game in de zin van een AA game.

Ubi watchdogs en 1 uitsmijter.

Xbox veel nieuwe gameplay, en wat middelgrote verrasingen in de zin van een age of empire of battletoads.

Sony komt met god of war 4 en hopelijk nog een goeie verrasing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog een week wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kan niet wachten op de E3, al is het eigenlijk maar voor één spel: Civilization 6.

Maar wie weet zijn er nog andere interessante aankondigingen :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser

Chrosser

Vind wel dat er nog weinig hype is dit jaar. Qua games / nieuwtjes is het nog redelijk slap moet ik zeggen. Ben wel echt benieuwd.

Zelfs op IGN en de grotere sites is het nog relatief rustig

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chrosser schreef op maandag 06 juni 2016 @ 11:03:
Vind wel dat er nog weinig hype is dit jaar. Qua games / nieuwtjes is het nog redelijk slap moet ik zeggen. Ben wel echt benieuwd.

Ben ik met je eens, normaal pakken de alle grote nederlandse game sites en helemaal gamekings uit met dikke previews en verwachting filmpjes, de hype begon al een kleine maand van te voren.

Maar dit jaar gaan we echt reveals missen van games zoals fallout 4 en elk jaar hopen op de last guardian zit er ook niet meer in.

Je merkt wel echt dat deze e3 vooral gaat draaien om de games die vorig jaar werden aangekondigd inplaats van grote verrasingen. De grote uitsmeiter van sony is ook al bekend, namelijk god of war 4. Van ea, bethesda en nintendo hoeven we ook weinig verrasingen te verwachten, hopelijk komt ubi er wel met eentje.

Dit jaar moeten we het hebben van de andere third party studios, hopelijk word bekend waar rockstar mee bezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chrosser schreef op maandag 06 juni 2016 @ 11:03:

Dat gaat deze week wel beginnen. Vorig jaar ook dikke drukte in de week voor E3 met hoeveel trailers en pre-e3-trailers er getoond werden. Veel verder hoef je het ook niet te doen want dan is de aandacht weer ingekakt tot E3 aanvangt. Verder draait het toch vooral om de presentaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser

Chrosser

Eens.

Hoop ook met name weer op vette items van Gamekings. Hou wel van dat niet te serieuze. En ze laten ook wat vibes van LA zelf zien. Want de presentaties en games zijn daar meestal toch wat te gelikt ten opzichte van de eindproducten. De pre- en reviews daar moet je sowieso altijd met een korreltje zout nemen.

Gaat tweakers in de personen Paul en Jurian dit jaar ook weer naar LA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:45
Ik kan niet wachten op meer beelden van Zelda. :9~

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chrosser schreef op maandag 06 juni 2016 @ 12:12:
Eens.

Hoop ook met name weer op vette items van Gamekings. Hou wel van dat niet te serieuze. En ze laten ook wat vibes van LA zelf zien. Want de presentaties en games zijn daar meestal toch wat te gelikt ten opzichte van de eindproducten. De pre- en reviews daar moet je sowieso altijd met een korreltje zout nemen.

Gaat tweakers in de personen Paul en Jurian dit jaar ook weer naar LA?
Ik vind vooral steven, jj en skate erg goed bij gamekings, die kunnen nog een beetje goed een sterk verhaal vertellen. Die jongens houden je wel zoet de uurtjes voor de shows. Zelf vind ik dat boris maar een beetje aan het lullen is, emiel meestal wat verteld wat niemand wat intresseert en shelly heeft er al helemaal geen verstand van. David vind ik dan nog wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser

Chrosser

Op Polygon.com staat een leuk artikel over E3 predictions per studio/uitgever.

Best interessant. Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier komen de eerste aankondigingen al, ff12 remaster en the walking dead season 3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tiny
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-03 12:04

Tiny

Wat eten we?

Ik ben benieuwd waar Deep silver / Volition mee komt.
Hopelijk een Saint Row vervolg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bownbreaker
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 05-05 20:28
Wordt dit jaar ook weer een ouderwetse E3 all-nighter, all nighters eigenlijk dit jaar, zondag en maandag. Ik volg alles gewoon weer op Gamekings.tv. Héle goede coverage daar en check het daar al sinds ze begonnen zijn met de E3 streams. Ze hebben het E3 programma daar ook online gegooid zie ik nu, site ligt er momenteel uit dus kan er geen link van sturen.

Ik ben heel benieuwd naar Mass Effect en kijk ook erg uit naar de nieuwe Deus Ex, daarnaast kan ik natuurlijk ook niet wachten om meer te zien van Battlefield 1.

[ Voor 17% gewijzigd door bownbreaker op 07-06-2016 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij gamekings met brievenmaandag had boris wel wat bijzonders te vertellen.

Ten eerst zei hij dat amazon en google geintresseerd zijn xbox volgens geruchten, zelf nooit eerder gehoord.

Maar ten tweede zei boris dat hun enige kans om playstation terug te pakken was om xbox live gratis te maken.

Nou kraamt boris wel vaker onzin uit, maar het gevoel dat die man al jaren de weg kwijt is, zo zei hij vorig jaar nog dat sony persconferentie helemaal niks ging worden en denk hij dat deze e3 beter word dan de vorige...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Nieuwevolger schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 23:10:
Bij gamekings met brievenmaandag had boris wel wat bijzonders te vertellen.

Ten eerst zei hij dat amazon en google geintresseerd zijn xbox volgens geruchten, zelf nooit eerder gehoord.

Maar ten tweede zei boris dat hun enige kans om playstation terug te pakken was om xbox live gratis te maken.

Nou kraamt boris wel vaker onzin uit, maar het gevoel dat die man al jaren de weg kwijt is, zo zei hij vorig jaar nog dat sony persconferentie helemaal niks ging worden en denk hij dat deze e3 beter word dan de vorige...
Dat van Amazon had ik al wel eerder gehoord. Dat Google ook interesse zou hebben is voor mij ook nieuw. Persoonlijk hoop ik dan op Google die Xbox overneemt van Microsoft mocht dat ooit gebeuren. Daar heb ik meer vertrouwen in dan Amazon.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:36

Compizfox

Bait for wenchmarks

Was die PC Gaming-show er vorig jaar nou ook al? Kan me het niet herinneren.

[ Voor 7% gewijzigd door Compizfox op 07-06-2016 23:26 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zeror schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 23:20:
[...]

Dat van Amazon had ik al wel eerder gehoord. Dat Google ook interesse zou hebben is voor mij ook nieuw. Persoonlijk hoop ik dan op Google die Xbox overneemt van Microsoft mocht dat ooit gebeuren. Daar heb ik meer vertrouwen in dan Amazon.
Ik denk ook niet dat we de komende jaren een overname hoeven te verwachten, maar ik zou het me ergste vijand niet gunnen dat xbox word overgenomen. Google wilt alleen maar informatie van je hebben en advertenties verkopen, kinect is voor hun een natte droom. Terwijl amazon z'n beetje alleen maar spulletjes verkopen, die hebben nooit het geduld om xbox zolang te ondersteunen in zware tijden.

Als je een xbox fan ben mag je hopen dat xbox door zolang mogelijk blijft, Ze hebben veel opgebouwd sinds de eerste xbox en zonde om het weg te doen. Natuurlijk had microsoft met de aankondiging van de xbox one foute plannen, maar mag hopen dat ze daar nu wel voor altijd van hebben geleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zeror schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 23:20:
[...]

Maar vertel me, waarom zou Google Xbox overnemen en niet gewoon zelf iets in elkaar zitten? Ze hebben Microsoft toch helemaal niet nodig? Ze hebben de middelen en exposure om zelf zoiets de wereld in te brengen, dus lijkt het me vrij onlogisch. En het is niet alsof de Xbox divisie het slecht doet dat MS er vanaf wil. Sterker, het geeft ze de middelen om de huiskamer binnen te stappen (wat ze gezien de terugloop van de PC wel nodig hebben). En ook op andere vlakken (Apps, VR, OS) matchen ze niet lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Martinspire schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 23:56:
[...]

Maar vertel me, waarom zou Google Xbox overnemen en niet gewoon zelf iets in elkaar zitten?
Zelf een gameconsole maken betekent dat de console zich moet gaan bewijzen. Xbox heeft dat allang gedaan. Het is dus makkelijker om een gevestigde naam over te nemen en daarop voort de borduren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het kost een fortuin en wat geluk op een nieuw console markt uittebrengen, er is al nauwelijks plek voor 3 spelers tegelijk om te profiteren. Je moet ook nog eens goeie first party studios opkopen/oprichten voor goeie exclusives.

Google ziey dat natuurlijk wel zitten om een centrale plek in de woonkamer te veroveren, lekker nog meer gegevens van mensen verzamelen en nog gerichter adventeren. Je ziet het ook al met smart tv's.

Maar goed, verwacht ook niet dat microsoft xbox zo van de hand gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nieuwevolger schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 10:01:
Het kost een fortuin en wat geluk op een nieuw console markt uittebrengen, er is al nauwelijks plek voor 3 spelers tegelijk om te profiteren. Je moet ook nog eens goeie first party studios opkopen/oprichten voor goeie exclusives.

Google ziey dat natuurlijk wel zitten om een centrale plek in de woonkamer te veroveren, lekker nog meer gegevens van mensen verzamelen en nog gerichter adventeren. Je ziet het ook al met smart tv's.

Maar goed, verwacht ook niet dat microsoft xbox zo van de hand gaat doen.
Bij het opkopen van studio's of ontwikkelaars loop je het risico dat de gehele toko leegloopt en dat IP's verbonden zijn aan uitgevers. Per saldo lopen ze het risico van de aanschaf van een lege huls. Beter kunnen ze exclusieve titels in huis halen. Wellicht zelf een 1 of 2 studio's opstarten en personeel werven.

Google heeft als partij zeker het vermogen, maar het is de vraag of een dergelijke diepe investering terugverdiend kan worden binnen een redelijke termijn. Voor Microsoft heeft het ook een aardige tijd geduurd voordat ze hun investering terugverdiend hadden. Daarbij dien je ook te bedenken dat iedere cyclus 5-7 jaar duurt en dan moet je dus alweer extra investeringen doen om mee te komen in de volgende generatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser

Chrosser

Microsoft is echter ook niet van het ''2e viool spelen'' en zal dus ook zomaar de stekker eruit trekken als ze dat nodig achten. Persoonlijk zou ik dat erg jammer vinden, want qua exclusives sluiten de Xbox games veel meer aan op mijn persoonlijke voorkeuren dan bijvoorbeeld een PS.

Laten we hopen dat er voor beide kampen een leuke E3 aan zit te komen en dat we nog even zo mogen verder gaan.

Wat vinden jullie trouwens van de mogelijke aankondigingen van de Xbox Scorpio / PS4 Neo.
Qua performance zou de Xbox bijvoorbeeld 4x krachtiger worden. Zitten we daar op te wachten? Na drie jaar Xbox One. Of gaan ze hier de plank weer misslaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nieuwevolger schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 10:01:
Valt wel mee toch. Microsoft redt zich al jaren alleraardigst en hun eigen studio's zitten lang niet op het niveau van die van Sony.

Edit: Voordat mensen zich aangevallen voelen: dat baseer ik op de verkoopcijfers van zowel de PS3 (vanwege late release en hoge prijs met een hele dikke achterstand begonnen, maar de X360 inmiddels ingehaald), als de PS4. Dat + het feit dat er in de top 10 best scorende X1 games (afgaande op Metacritic) geen enkele exclusive aanwezig is. Op 11 vinden we Ori met een 88, die je ook op de PC kan spelen. In de PS4 top 10 vinden we er 5, waarvan 2 in de top 3 die ook nog eens van een eigen studio af komen.
Tiny schreef op maandag 06 juni 2016 @ 15:00:
Ik ben benieuwd waar Deep silver / Volition mee komt.
Hopelijk een Saint Row vervolg.
http://www.pu.nl/artikele...we-game-agents-of-mayhem/

[ Voor 25% gewijzigd door bram1984 op 08-06-2016 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@butchNL Het kost een fortuin om grote studio's op te richten, met 2 studio's redt je het echt lang niet tegen sony die er volgens mij een stuk of 10 hebben als het niet meer is, dan moet je ook nog hopen dat hun nieuwe ip's een beetje aanslaan bij het publiek of je geeft third party ontwikkelaars een hele grote zak met geld voor (tijdelijke) exclusvies. maar dat kost ook een fortuin. Als je het goed wilt doen kan je beter xbox op kopen, dan heb je tenminste een grote naam en neem dan aan dat ze ook meteen de studio's en ip's van microsoft opkopen.

@chrosser als xbox inderdaad alleen maar verlies draait ( ik weet niet of dat zo is) dan zal vroeg of laat te stekker er inderdaad uitgaan. Maar dat zijn echt zorgen voor de verre toekomst. Persoonlijk hoop ik ook niet op de verbeterde consoles, sowieso is de kans helemaal niet zo groot dat ze op e3 getoond worden maar in plaats daar van later. Waarom zou microsoft een xbox1,5 een jaar van te voren aankondigen, dat gaat alleen maar ten koste van de verkopen van de huidige xbox one.

@bram microsoft destijds een hele grote slag geslagen om halo exclusive voor de xbox te laten uitkomen, dat is eigenlijk de grootste reden dat de oude xbox nog een beetje ging verkopen en de xbox360 op het begin een groot succes. Helemaal toen ze met epic gears of war gingen maken. Maar het werd wel pijnlijk toen epic en bungie met beide titels zijn gestopt en de huidige ontwikkelaars hebben niet de kwaliteit om de kwaliteit van de eerste delen van halo en gears of war te evenaren.

Maar wie had ooit gedacht dat microsoft met de aankondiging van kinect in 1x alles in de soep gingen gooien wat ze jaren lang hebben opgebouwd. Dat was het moment dat microsoft geen goeie exclusief meer hadden uitgebracht voor de xbox360 terwijl sony juist met ijzersterke exclusives kwam en konden daar door nog gelijk komen met de xbox360 kwa verkopen.
Op dit moment had playstation weer een betere naam dan xbox, maar toen de xbox one werd aangekondigd hebben ze het zo hard verpest, elk willekeurig ander persoon had serieus beter gedaan wat microsoft die dag op e3 deed. Ten eerst heeft iedereen een hekel aan dingen zoals altijd online en het dood maken van de 2e handse markt. Maar die verschrikkelijke kinect moest ook weer terug komen waardoor de xbox 100 euro duurde werd dan de playstation 4, terwijl het weinig toevoegde. En als laats hebben ze het voor elkaar gekregen ondanks dat de xbox one iets minder krachtig is dan de ps4, het apparaat wel een vors stuk groter was dan de ps4, terwijl microsoft met de xbox360 juist een mooi design hadden gemaakt.

Ik denk dat als microsoft gewoon de xbox one op de zelfde manier had aangekondigd als de ps4, de verkopen van de ps4 nog steeds beter waren, maar de verschillen echt veel kleiner waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bram1984 schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 14:08:
[...]

Valt wel mee toch. Microsoft redt zich al jaren alleraardigst en hun eigen studio's zitten lang niet op het niveau van die van Sony.

Edit: Voordat mensen zich aangevallen voelen: dat baseer ik op de verkoopcijfers van zowel de PS3 (vanwege late release en hoge prijs met een hele dikke achterstand begonnen, maar de X360 inmiddels ingehaald), als de PS4.
Kwaliteit != Kwantiteit
Dat + het feit dat er in de top 10 best scorende X1 games (afgaande op Metacritic) geen enkele exclusive aanwezig is. Op 11 vinden we Ori met een 88, die je ook op de PC kan spelen. In de PS4 top 10 vinden we er 5, waarvan 2 in de top 3 die ook nog eens van een eigen studio af komen.
Metacritic is nou ook niet echt het walhalla. Iedere beroepsmongool blogger met een perspas kan daar in de "critics" komen. En het zijn vaak die gasten die rustig een 0 uitdelen om een gemiddelde naar beneden te trekken.

Verder zitten er genoeg games boven de 80 bij beide consoles. De daadwerkelijke scores zijn vrij subjectief. En veel Xbox One titels hebben een grote focus op Multiplayer, waar Sony zich vooral op Singleplayer stort. En we weten allemaal wel dat singleplayergames over het algemeen beter scoren bij de pers.

Persoonlijk vind ik ook dat er (voor mij) weinig interessante exclusives uitkomen elk jaar voor de PS4. De X1 heeft er voor mij wat meer. Maar goed, het is bij beiden nog altijd meer dan wat ik voor de Wii U haal :+
Nieuwevolger schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 14:48:
Op dit moment had playstation weer een betere naam dan xbox, maar toen de xbox one werd aangekondigd hebben ze het zo hard verpest, elk willekeurig ander persoon had serieus beter gedaan wat microsoft die dag op e3 deed.
Ehm, de Xbox Reveal en Xbox @ E3 waren 2 verschillende momenten. E3 was op zich gewoon prima, maar toen was het kwaad al geschied en waren de SonyPonies blind voor elke nieuwe aankondiging.
Ik denk dat als microsoft gewoon de xbox one op de zelfde manier had aangekondigd als de ps4, de verkopen van de ps4 nog steeds beter waren, maar de verschillen echt veel kleiner waren.
Dus je hebt liever 2 klonen dan 2 unieke consoles? Got it!

[ Voor 20% gewijzigd door Martinspire op 08-06-2016 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinspire schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 14:56:
[...]
Kwaliteit != Kwantiteit

[...]
Metacritic is nou ook niet echt het walhalla. Iedere beroepsmongool blogger met een perspas kan daar in de "critics" komen. En het zijn vaak die gasten die rustig een 0 uitdelen om een gemiddelde naar beneden te trekken.

Verder zitten er genoeg games boven de 80 bij beide consoles. De daadwerkelijke scores zijn vrij subjectief. En veel Xbox One titels hebben een grote focus op Multiplayer, waar Sony zich vooral op Singleplayer stort. En we weten allemaal wel dat singleplayergames over het algemeen beter scoren bij de pers.

Persoonlijk vind ik ook dat er (voor mij) weinig interessante exclusives uitkomen elk jaar voor de PS4. De X1 heeft er voor mij wat meer. Maar goed, het is bij beiden nog altijd meer dan wat ik voor de Wii U haal :+
Verrassend. Martin die reageert. :)

En inderdaad. Daarom staan er in de top 10 van Sony 5 exlusives die blijkbaar een hogere kwaliteit hebben. Meer en beter scorend dus.

En de Metacritic lijsten waar ik op doel zijn gebaseerd op professionele sites en magazines en niet op pannenkoeken die een 0 geven alleen maar om te trollen. Dat zijn jongens als Polygon, IGN, PU, Times, Washington Post, Edge, Telegraph. Gewoon gerenommeerde en doorgaans gerespecteerde sites die niet zomaar een 0 geven, dus jammer, maar die vlieger gaat niet op. Of je moet een X1 exclusive kunnen noemen die onterecht buiten de top 10 is gevallen door een troll review. Polygon gaf TLoU overigens een 7 en de Washington Post gaf Uncharted 4 zelfs een 4 en alsnog staan beide games in de PS4 top 3, dus zoveel maakt een lagere score in z'n algemeenheid niet uit.

Daarbij zien we alleen Overwatch, Destiny en FIFA pure multiplayer games in de X1 top 10. Destiny vinden we bij de PS4 op plek 40 en FIFA op plek 30. Dus ja, er is qua exclusives relatief gezien gewoon niet zo heel veel te beleven op de X1, als we deze lijsten naast elkaar houden. Halo 5, de "Uncharted" van Microsoft, staat zelfs op een armetierige 37e plek. Voor Quantum Break, wat een killer app en een system seller had moeten worden, moeten we zelfs naar pagina 2 gaan op een 114e plek. Zelfs CoD: Ghosts en Watch Dogs staan hoger.

Mocht je ze er even bij willen pakken:

http://www.metacritic.com...ll/ps4/filtered?sort=desc

http://www.metacritic.com...boxone/filtered?sort=desc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juke!
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 24-02-2021
Is Valve eigenlijk aanwezig?

Wordt nu toch echt tijd voor HL3,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes-
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-05 10:42
bram1984 schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 14:08:
[...]

Word je niet moe van jezelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinspire schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 14:56:

[...]
Dus je hebt liever 2 klonen dan 2 unieke consoles? Got it!
uiteindelijk zijn de ps4 en de xbox one bijna dezelfde apparaten nadat microsoft al z'n plannen hebben geschrapt. op wat kleine functies en een paar exclusives na komen de meeste games op beide consoles uit en zien ze er z'n beetje het zelfde uit op de resolutie na..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bram1984 schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 15:15:
[...]

Verrassend. Martin die reageert. :)

En inderdaad. Daarom staan er in de top 10 van Sony 5 exclusives die blijkbaar een hogere kwaliteit hebben. Meer en beter scorend dus.

En de Metacritic lijsten waar ik op doel zijn gebaseerd op professionele sites en magazines en niet op pannenkoeken die een 0 geven alleen maar om te trollen. Dat zijn jongens als Polygon, IGN, PU, Times, Washington Post, Edge, Telegraph.
Moet ik echt even een lijst van "critics" erbij pakken van een willekeurige game om aan te tonen dat het niet alleen van dat soort reviewers zijn? Er zitten echt aardig wat muffe blogjes tussen hoor? En tuurlijk, 0 zie je daar niet vaak, maar laag wel degelijk. Of heel veel 10 (wat ook een beetje onrealistisch is)
Daarbij zien we alleen Overwatch, Destiny en FIFA pure multiplayer games in de X1 top 10. Destiny vinden we bij de PS4 op plek 40 en FIFA op plek 30. Dus ja, er is qua exclusives relatief gezien gewoon niet zo heel veel te beleven op de X1, als we deze lijsten naast elkaar houden. Halo 5, de "Uncharted" van Microsoft, staat zelfs op een armetierige 37e plek. Voor Quantum Break, wat een killer app en een system seller had moeten worden, moeten we zelfs naar pagina 2 gaan op een 114e plek. Zelfs CoD: Ghosts en Watch Dogs staan hoger.
Halo 5 en Halo Collection hadden net als een aantal andere titels bij launch veel problemen waar ze op zijn afgerekend, zeker de eerste generatie games had veel problemen maar dat is inmiddels opgelost. Een SP game als Uncharted heeft daar veel minder last van omdat maar een fractie ook de MP gaat spelen bij launch (en niet heel raar wordt die ook niet echt geweldig gewaardeerd). De situatie van release is dan ook wel degelijk van belang en daarom zeggen reviewcijfers helemaal niet hoe goed een game wel of niet is omdat het een momentopname is die door allerlei zaken kan worden beïnvloed.

Maar ondanks alles overheersen 3rd party titels in beide lijstjes, dus de vraag is in hoeverre men uberhaupt op exclusives zit te wachten en het niet gewoon iets is van de fanboys om daar een piswedstrijd van te maken. Zoals ik al zei: boven de 80 zijn er al genoeg spellen. Moeten er meer in de 90+? Zeker, maar dat betekend niet dat de exclusives van eender welke console slecht zijn.

Sowieso heb ik de laatste jaren vaker dat de gemiddelde cijfers anders zijn dan mijn persoonlijke voorkeuren en dat die steeds verder uit elkaar gaan. Ik denk dat ik daar niet de enige in ben. Reviewcijfers geven een indicatie maar niet het hele verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Juke! schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 15:20:
Is Valve eigenlijk aanwezig?

Wordt nu toch echt tijd voor HL3,
Zo, dat zou een verrassing zijn zeg. Wanneer Valve ineens een trailertje van HL3 omhoog slingert. Zie dat wel zitten eigenlijk. Of het gaat gebeuren...

[ Voor 9% gewijzigd door Zeror op 08-06-2016 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nieuwevolger schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 14:48:
@butchNL Het kost een fortuin om grote studio's op te richten, met 2 studio's redt je het echt lang niet tegen sony die er volgens mij een stuk of 10 hebben als het niet meer is, dan moet je ook nog hopen dat hun nieuwe ip's een beetje aanslaan bij het publiek of je geeft third party ontwikkelaars een hele grote zak met geld voor (tijdelijke) exclusvies. maar dat kost ook een fortuin. Als je het goed wilt doen kan je beter xbox op kopen, dan heb je tenminste een grote naam en neem dan aan dat ze ook meteen de studio's en ip's van microsoft opkopen.
Het is een combinatie van beiden, zoals ik ook heb aangegeven. Je initiële investering wordt alleen maar substantiëler en de kans dat het wordt terugverdiend alsmaar kleiner. Het kan zijn dat je nog steeds onvoldoende hebt om te spelen als (hard)core gamer, maar gelukkig is er dan nog de third party ondersteuning in de meeste gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinspire schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 15:37:
[...]
Moet ik echt even een lijst van "critics" erbij pakken van een willekeurige game om aan te tonen dat het niet alleen van dat soort reviewers zijn? Er zitten echt aardig wat muffe blogjes tussen hoor? En tuurlijk, 0 zie je daar niet vaak, maar laag wel degelijk. Of heel veel 10 (wat ook een beetje onrealistisch is)
Ja, doe eens? Mag ik je eraan herinneren dat dit in dit geval voor beide partijen geldt. Het is niet zo dat de cijfers in de X1 lijst van totaal andere sites afkomstig zijn dan de cijfers uit de PS4 lijst.
Halo 5 en Halo Collection hadden net als een aantal andere titels bij launch veel problemen waar ze op zijn afgerekend, zeker de eerste generatie games had veel problemen maar dat is inmiddels opgelost. Een SP game als Uncharted heeft daar veel minder last van omdat maar een fractie ook de MP gaat spelen bij launch (en niet heel raar wordt die ook niet echt geweldig gewaardeerd). De situatie van release is dan ook wel degelijk van belang en daarom zeggen reviewcijfers helemaal niet hoe goed een game wel of niet is omdat het een momentopname is die door allerlei zaken kan worden beïnvloed.
Vervelend, maar dan nog hadden er wel minstens 2 exclusives in de top 10 mogen staan, mijn insziens. Hoewel ik me wel afvraag welke game volgens jou op dit moment wel top 10 materiaal is. DriveClub had hier overigens ook last van.
Maar ondanks alles overheersen 3rd party titels in beide lijstjes, dus de vraag is in hoeverre men uberhaupt op exclusives zit te wachten en het niet gewoon iets is van de fanboys om daar een piswedstrijd van te maken. Zoals ik al zei: boven de 80 zijn er al genoeg spellen. Moeten er meer in de 90+? Zeker, maar dat betekend niet dat de exclusives van eender welke console slecht zijn.
Logisch, want dat zijn er nu simpelweg meer. Maar zoals gezegd: toch 5 exclusives in de PS4 top 10 en 0 in die van de X1. Daaruit kun je simpelweg de conclusie trekken die ik in mijn eerste post al vermeld.
Sowieso heb ik de laatste jaren vaker dat de gemiddelde cijfers anders zijn dan mijn persoonlijke voorkeuren en dat die steeds verder uit elkaar gaan. Ik denk dat ik daar niet de enige in ben. Reviewcijfers geven een indicatie maar niet het hele verhaal.
Dat heb ik ook hoor, maar je moet toch iets kunnen gebruiken om dingen te kunnen bepalen. De all Time Meta top 10 kun je in dit geval prima hanteren om te kunnen beoordelen welke console de hoogst scorende exclusives heeft. Maar ik begrijp bijvoorbeeld inderdaad niet dat GTA 5 zo hoog staat. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 406530 schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 15:45:
[...]

Het is een combinatie van beiden, zoals ik ook heb aangegeven. Je initiële investering wordt alleen maar substantiëler en de kans dat het wordt terugverdiend alsmaar kleiner. Het kan zijn dat je nog steeds onvoldoende hebt om te spelen als (hard)core gamer, maar gelukkig is er dan nog de third party ondersteuning in de meeste gevallen.
Daarom denk ik ook dat het vrij onmogellijk om een plekje te winnen tussen de big 3. Je zou sowieso dik moeten investeren om een marktaandeel te winnen in de huidige markt. Of je zou met een apparaat moeten komen wat zich totaal kan onderscheiden van de huidige consoles als de wii. Maar dan moet je ook nog zorgen dat er een reden is dat je third party games gaat spelen op nieuwe console inplaats van bijvoorbeeld een ps4. Bijvoorbeeld door betere graphics, maar dat maakt je console automatisch duurder, tenzij je bereid bent dikke verliezen te leiden op ieder verkochte console. Als je nagaat eigenlijk gewoon een onmogelijke opdracht, of je zou een samenwerking kunnen aangaan met 1 van de console bouwers.

edit; half live 3 zal denk ik wel een droom blijven, maar met heel veel geluk misschien een portal 3 of left for dead 3.

[ Voor 5% gewijzigd door Nieuwevolger op 08-06-2016 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nny
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 04-04 21:18

Nny

Vind het wel kenmerkend voor deze generatie dat de top 10 volgens die lijstjes bestaat uit 5 remakes en een expansion.

PSN, Twitter: NNY1980

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-04 15:33
Bizar dat mensen hier metacritic serieus nemen en hun tijd verdoen met een zinloze Sony vs Microsoft discussie in een E3 topic :P Wat mij betreft falen zowel Sony als Microsoft hard deze generatie, en zijn ze veel te afhankelijk van sequels en remakes. En als ze dan een originele IP maken, krijgen we troep als the Order 1866. Hopelijk zien we verbetering op deze E3, maar ik ben bang van niet.

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Avioto schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 17:01:
Bizar dat mensen hier metacritic serieus nemen en hun tijd verdoen met een zinloze Sony vs Microsoft discussie in een E3 topic :P Wat mij betreft falen zowel Sony als Microsoft hard deze generatie, en zijn ze veel te afhankelijk van sequels en remakes. En als ze dan een originele IP maken, krijgen we troep als the Order 1866. Hopelijk zien we verbetering op deze E3, maar ik ben bang van niet.
bloodborne mag er anders wel wezen en horizon zero dawn ziet er ook heel goed uit. Games als the last guardian, recore en scalebound zien er veel belovend uit. Maar sommige nieuwe ip's pakken inderdaad niet uit zoals gehoopt zoals quantem break en the order.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Avioto schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 17:01:
Metacritic is een opsomming van een totaal aantal reviews, dus als je dan toch een relatief goede maatstaf wilt hebben, is dat de beste die er is. Er staan ook geen enorm slechte games hoog en er staan ook geen hele goede games hoog, dus overall klopt het wel in grote lijnen.

De user reviews daarentegen, die gaan nergens over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bram1984 schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 18:06:
[...]

Metacritic is een opsomming van een totaal aantal reviews, dus als je dan toch een relatief goede maatstaf wilt hebben, is dat de beste die er is. Er staan ook geen enorm slechte games hoog en er staan ook geen hele goede games hoog, dus overall klopt het wel in grote lijnen.

De user reviews daarentegen, die gaan nergens over.
Metacritic is typisch zo'n bron die je net zelf zo kunt misbruiken dat de data geeft wat jij wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
E3 hype begind te groeien hoor, watch dogs ziet er ook goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier een langere preview van de game.

Begint vanaf 14:00

[ Voor 62% gewijzigd door Martinspire op 08-06-2016 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eens kijken hoeveel er van die graphics over blijven. De schaal is in ieder geval indrukwekkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:55
Martinspire schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 18:12:
[...]

Metacritic is typisch zo'n bron die je net zelf zo kunt misbruiken dat de data geeft wat jij wilt.

[video]
Wat is er mis met het gemiddelde cijfer van reviews, volgens mij een prima bron. User reviews natuurlijk niet.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hier meer van Deus Ex:

Oja en in een Blogpost heeft Remedy aangegeven niet op E3 te zijn dit jaar.

[ Voor 75% gewijzigd door Martinspire op 08-06-2016 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-03 14:26
Heel veel zin in, filmpjes kijken via Pixelcake en Gamekings, en hopelijk Tweakers !

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrosser

Chrosser

Met alle respect ook voor die critics, maar als ik de top 10 games van de PS4 bekijk en de daar staat Flower en Journey in als best beoordeeld dan is dat gewoon meegaan in de indie hype van dat moment. Iets cool vinden omdat het anders is. Voor die rommel zou ik in ieder geen PS4 kopen. Ook bloodborne spreekt mij persoonlijk totaal niet aan.

Ik heb wel een PS4 gekocht voor the last of us remastered en de uncharted serie en ik denk wel meerdere mensen (t.o.v. journey / flower). Microsoft zet tegenover uncharted bijv. de tijdelijke exclusiviteit van Tombraider en zo kan Microsoft over een aantal genres met verschillende games prima counteren. Uiteindelijk kun je op deze manier gewoon je console uitkiezen waarbij games beter bij je passen. Sony heeft toch nog een wat ''Japanser'' tintje en Microsoft wat meer Amerikaans.

Ik snap bijvoorbeeld de hype rondom the last guardian totaal niet. Het is dadelijk gewoon een of andere indie puzzelgame. Dat is iets heel anders dan de oorspronkelijke aankondiging jaren geleden. Let op dat er vanwege originaliteit dalijk ook weer zeer hoge cijfers gaat krijgen. Ik snap daar dan maar echt weinig van.

Daar tegenover heeft Microsoft inderdaad wel teleurgesteld in de exclusives. Quantum Break leverde hele wisselende cijfers op, van negens tot vieren. Dat is dan maar net hoe de reviewers er in zitten. Dus er mogen voor mij wat nieuwe exclusives komen van beide partijen.

Laat ze maar beide flink uitpakken!!

[ Voor 12% gewijzigd door Chrosser op 09-06-2016 15:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
Martinspire schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 22:37:
Oja en in een Blogpost heeft Remedy aangegeven niet op E3 te zijn dit jaar.
Remedy heeft blijkbaar wel twee nieuwe games in ontwikkeling
http://www.insidegamer.nl...-quantum-break-in-de-maak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacquesDoekjes
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:50
Chrosser schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 12:03:
Met alle respect ook voor die critics, maar als ik de top 10 games van de PS4 bekijk en de daar staat Flower en Journey in als best beoordeeld dan is dat gewoon meegaan in de indie hype van dat moment. Iets cool vinden omdat het anders is. Voor die rommel zou ik in ieder geen PS4 kopen.
Ik ga volgend jaar een PlayStation kopen voor journey :)
En firewatch, en life is strange, en the witness, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zeror schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 12:58:
[...]

Remedy heeft blijkbaar wel twee nieuwe games in ontwikkeling
http://www.insidegamer.nl...-quantum-break-in-de-maak
Klopt, maar als ze ze niet laten zien heeft het verder weinig invloed op de komende E3 ;)
Verder vraag ik me af wat die nieuwe partner is. Sony ipv Microsoft of zijn ze voor de Rift/Vive/PSVR bezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chrosser schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 12:03:
Met alle respect ook voor die critics, maar als ik de top 10 games van de PS4 bekijk en de daar staat Flower en Journey in als best beoordeeld dan is dat gewoon meegaan in de indie hype van dat moment. Iets cool vinden omdat het anders is. Voor die rommel zou ik in ieder geen PS4 kopen. Ook bloodborne spreekt mij persoonlijk totaal niet aan.

Ik heb wel een PS4 gekocht voor the last of us remastered en de uncharted serie en ik denk wel meerdere mensen (t.o.v. journey / flower). Microsoft zet tegenover uncharted bijv. de tijdelijke exclusiviteit van Tombraider en zo kan Microsoft over een aantal genres met verschillende games prima counteren. Uiteindelijk kun je op deze manier gewoon je console uitkiezen waarbij games beter bij je passen. Sony heeft toch nog een wat ''Japanser'' tintje en Microsoft wat meer Amerikaans.
Met Flower heb ik zelf ook niet zoveel. Je kan verder zeggen wat je wilt, maar Journey en Bloodborne zijn beide meesterwerken en tonen wat mij betreft aan dat je games zelfs kunst kunt noemen. Vooral Journey is bijna een soort spirituele ervaring waarin je helemaal wegdroomt. Dat je het niks vindt, dat kan natuurlijk. Ik vind een game als Journey beter dan het gros van de AAA titels. GTA 5 staat op 1. Daar vind ik dan weer geen ene reet aan.

Wat valt er verder niet te snappen aan de hype van The Last Guardian? Team Ico (geen indie developer overigens) heeft op de PS2/3 twee klassiekers afgeleverd en sindsdien zijn ze bezig met de ontwikkeling van The Last Guardian. De verwachtingen zijn hoog. Ik zou me er toch eens in verdiepen, met termen als "een of andere indie puzzelgame" heb je er zo te zien niet al te veel van meegekregen. :)

[ Voor 12% gewijzigd door bram1984 op 09-06-2016 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Even vraagje aan diegenen die gaan en zoiets al eerder bezocht hebben. Ik kan 15,16 juni pas naar LA gaan om de beurs te bezoeken, is dan praktisch haalbaar om ter plekke een entree ticket te kopen en huurauto ergens te parkeren? (ik kom daar wegens steden trip)

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Martinspire schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 13:25:
[...]

Klopt, maar als ze ze niet laten zien heeft het verder weinig invloed op de komende E3 ;)
Verder vraag ik me af wat die nieuwe partner is. Sony ipv Microsoft of zijn ze voor de Rift/Vive/PSVR bezig?
Ze zijn er niet omdat er nog niks valt te zien. Heeft geen zin om dan naar een E3 te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrosser

Chrosser

bram1984 schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 13:41:
[...]

Met Flower heb ik zelf ook niet zoveel. Je kan verder zeggen wat je wilt, maar Journey en Bloodborne zijn beide meesterwerken en tonen wat mij betreft aan dat je games zelfs kunst kunt noemen. Vooral Journey is bijna een soort spirituele ervaring waarin je helemaal wegdroomt. Dat je het niks vindt, dat kan natuurlijk. Ik vind een game als Journey beter dan het gros van de AAA titels. GTA 5 staat op 1. Daar vind ik dan weer geen ene reet aan.

Wat valt er verder niet te snappen aan de hype van The Last Guardian? Team Ico (geen indie developer overigens) heeft op de PS2/3 twee klassiekers afgeleverd en sindsdien zijn ze bezig met de ontwikkeling van The Last Guardian. De verwachtingen zijn hoog. Ik zou me er toch eens in verdiepen, met termen als "een of andere indie puzzelgame" heb je er zo te zien niet al te veel van meegekregen. :)
Ik moet wel zeggen dat ik mij gebaseerd heb op de gameplay die vorig jaar?! (dacht ik) vertoond is tijdens de E3. Zoals ik daarop kan beoordelen is het toch een soort puzzle game, maar anders dan bijvoorbeeld een tombraider / Uncharted, waar ook puzzelelementen in naar voren komen. het voelt voor mij niet aan als een triple A game.

Verder klopt het uiteraard dat het persoonlijke smaak is. om die indies te benoemen als een all time classic titel is mijn inziens ook echt overdreven. de verkoopaantallen zullen beslist ook best laag zijn, miss niet omdat het een psplus titels?? zijn geweest.
Cyb3 schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 15:00:
Even vraagje aan diegenen die gaan en zoiets al eerder bezocht hebben. Ik kan 15,16 juni pas naar LA gaan om de beurs te bezoeken, is dan praktisch haalbaar om ter plekke een entree ticket te kopen en huurauto ergens te parkeren? (ik kom daar wegens steden trip)
Tenzij je pers/journalist bent kun je geen entreetickets kopen. Het is geen publiek toegankelijke beurs.
JacquesDoekjes schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 13:07:
[...]

Ik ga volgend jaar een PlayStation kopen voor journey :)
En firewatch, en life is strange, en the witness, etc.
Vooral doen ;) . Al zul je niet tot de meerderheid behoren die specifiek voor zulk soort titels een ps4 gaat kopen.

[ Voor 21% gewijzigd door Chrosser op 09-06-2016 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=b41a8ogdzTw]

Hmm, wist niet dat ze daar nog verder mee gingen:
LEGO Dimensions packs based on 16 new entertainment properties will begin launching on September 27, 2016 with the Ghostbusters Story Pack, Adventure Time and Mission: Impossible Level Packs, Harry Potter and Adventure Time Team Packs, and The A-Team Fun Pack. Additional expansion packs based on other highly anticipated films Fantastic Beasts and Where to Find Them and The LEGO Batman Movie and wildly popular properties The Goonies, Sonic The Hedgehog, Teen Titans Go!, LEGO City Undercover, Knight Rider, The Powerpuff Girls, Gremlins, Beetlejuice and E.T. The Extra-Terrestrial will be released in product waves stretching into summer of next year. All expansion packs provide players with continued compatibility to use everything from waves 1-9 interchangeably, anywhere throughout the game. And no new starter pack is required, as all new packs will simply enhance the LEGO Dimensions Starter Pack game and work with the existing LEGO Toy Pad.

LEGO minifigures included in the wave 6 through 9 expansion packs will come with special, golden Toy Tags which unlock a Battle Arena within the Free Play Adventure World of the corresponding entertainment brand. Each Battle Arena has four different gameplay modes and comes with its own traps, special powers and interactive environments that make every battle arena unique.

[ Voor 119% gewijzigd door Martinspire op 09-06-2016 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lego demension moet wel een natte droom zijn voor kinderen met rijke ouders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Bethesda pakt groot uit. Blink182 treed bij ze op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
http://gamer.nl/articles/...016-nieuwssamenvatting-2/

In 1x op de hoogte.

Ook al hoeft een skyrim remaster van mij niet, puur om het feit dat de remaster wel een prijs kaartje van minimaal 40 euro terwijl de pc versie al voor 3 euro te krijgen is in een actie.

Maar goed, als ze het doen stop er dan co-op erin, doen ze tenmjnste nog iets nieuws erin en geeft de remaster een meer waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Waarschijnlijk geen nieuws van Playstation 4 Neo op de E3.

http://www.insidegamer.nl...e3-aldus-playstation-baas

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo, behoorlijk wat nieuws voor een gewoon interview :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!
aah gunstig toch, hoeft het ook niet de persconferentie te verpesten met langdradig gebabbel en krijgen we hopelijk gewoon beelden van games die van de normale ps4 komen .

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Origins
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
PU bestaat dat nog?
Mijn voorkeur gaat vooralsnog uit naar GameKings :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
offtopic:
Waarom die Ikea kast op de achtergrond? Insidegamer gebruikt die ook al. Beetje afgezaagd om als background te gebruiken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
http://gamer.nl/articles/overig/pre-e3-2016-fotos/

wat zijn die john wick en rad world war 2 game?
Pagina: 1 2 ... 10 Laatste