Nieuwevolger schreef op zondag 12 juni 2016 @ 12:45:
[...]
Ik zie het wel zitten hoor een game van een marvel personage als spiderman, captain america of iron man om er een game als de batman serie van te maken. Probleem is wel een beetje dat batman opzich zelf staand veel intressanter is dan alle andere helden, maar als marvel meerdere helden bij elkaar gooit kan het wat moois worden.
Het is vooral het vliegen bij superman/ironman en webslingen of andere powers bij spiderman die het lastig maken. In principe is Batman een vrij makkelijk personage om voor te ontwikkelen. De maps zijn ook redelijk eenvoudig (qua opzet). Maar een goede serieuze spidermangame zou wel geweldig zijn. Al ligt die licentie bij Sony en niet Marvel.
Iron man zie ik eigenlijk ook niet echt als boeiende game want dat verzand al snel in het afslachten van vele mensen. Superman idem dito. Gaat al snel de Deadpool. Die laten zich lastig naar serieuze game omzetten. Misschien de iets mindere helden dan? Al moet ik zeggen dat ik nog niet echt op Batman ben uitgekeken.
[...]
Horizon is wel een nieuwe IP he, natuurlijk niet te vergelijken met bijvoorbeeld een aankondiging van een nieuwe zelda, halo of uncharted. Ik denk dat het voor nieuwe IP wel een goeie indruk heeft achter gelaten. Volgens mij heeft horizon ook genoeg game of the show awards gewonnen. Maar ik vind ook niet dat microsoft veel onderdeed met aankondigingen van recore en sea of thieves, alleen werd daar niet zoveel van laten zien.
Horizon was vooral in Nederland wel een hit en dat heeft een beetje de overhand genomen in Nederlandse media. In het buitenland waren ze ook wel blij met de titel maar niet zo lyrisch als hier. Toch, gaat vast een prima game worden.
Ik vraag me alleen af hoeveel nieuwe IPs we sowieso kunnen verwachten. Ik heb niet het idee dat er veel studio's met iets nieuws bezig waren en dat er de afgelopen maanden vooral veel studio's gestopt zijn, dan dat er nieuwe teams bij zijn gekomen.