[F1] Seizoen 2015 - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 88 ... 92 Laatste
Acties:
  • 286.204 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
pfff dan bellen ze toch gewoon. Die gasten hebben echt wel een mobieltje

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
Icephase schreef op woensdag 02 december 2015 @ 10:13:
[...]

Pitborden zijn al ik weet niet hoeveel seizoenen niet meer in gebruik, ik weet niet of die volgend jaar terug gaan komen? Op zich mogen ze wel info m.b.t. veiligheid enzo doorgeven via de radio dus zouden ze niet per se nodig hoeven zijn. Data verzenden van pit naar auto mag niet. Dus die 'strat mode 10' aanwijzingen gaan dan echt niet meer mogelijk zijn.

Of ze moeten natuurlijk een andere 'work-around' verzinnen.. >:)
Toch zag ik aan het einde van de eerste ronde duidelijk erg veel pitborden tegelijk langs de muur hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Er komt misschien een stoeltje vrij in een van die taxi's:
http://www.nu.nl/formule-...gen-moeizame-relatie.html

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baviaan
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

ATS schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 21:10:
Wazig effect: de reclame op de baan staat er dus alleen voor TV kijkers, niet in realiteit:
Zo raar is dat niet, bij voetbal is dat niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juncto
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:27
Toto Wolf lijkt de coureurs onder druk te gaan zetten, en dan denk ik Nico meer dan Hamilton, want de sfeer onderling moet verbeteren, anders zal de huidige driver line up mogelijk herzien kunnen worden.
http://www.rtl.nl/%28/spo..._lineup_aan_te_passen.xml
Misschien een erg oranje gedachte, maar dit bied kansen voor M. Verstappen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:14

ATS

baviaan schreef op woensdag 02 december 2015 @ 11:42:
[...]
Zo raar is dat niet, bij voetbal is dat niet anders.
Het geeft wel rare visuele glitches, zoals in het getoonde screenshot.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Laatst online: 15:14

ATS

Juncto schreef op woensdag 02 december 2015 @ 12:04:
Toto Wolf lijkt de coureurs onder druk te gaan zetten, en dan denk ik Nico meer dan Hamilton, want de sfeer onderling moet verbeteren, anders zal de huidige driver line up mogelijk herzien kunnen worden.
Dat lijkt me niet, want Max is niet het type voor 2e rijder, en de huidige twee jongens duidelijk ook niet. Daarom zie ik hem ook niet zo snel op de plek van Kimi: Max wil de plek van Seb.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:07

Hoogie2004

Whohooooo

Het is gewoon een verkapte manier om alvast afscheid van Rosberg te nemen, na volgend jaar loopt zijn contract af. :+ Rosberg weet nu dus al dat hij op zoek moet naar iets anders.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 12:02
hoe je het ook went of keer.. Een echte 1e rijder hebben lijkt me altijd handiger als team dan 'beide als nummer 1'..

Voor ons als kijker is het natuurlijk wel anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Letop, Rosberg en Sainz ruilen van stoeltje. Redbull geeft stiekum het premium materiaal aan STR en daar gaan ze met hun Ferrari power!

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 15:21
Zeker Nico die onder druk staat, Hamilton heeft tot en met 2018 een contract en dat van Nico loopt na komend seizoen af.

Daarnaast past Nico niet echt binnen de doelstelling van Mercedes om via F1 een wat frisser/hipper imago te krijgen... daar is Nico eigenlijk net iets te netjes voor. Die past meer bij het "Mercedes is voor 50+"-imago.

Buitenlandse media sprak daarom ook over Verstappen als mogelijke opvolger, omdat Max juist wel dat jonge publiek aanspreekt en perfect bij Mercedes past wat dat betreft. Schijnt ook dat Max een aardig mondje Duits spreekt, dat zou ook in zijn voordeel kunnen werken.

Ach we zullen het wel zien, persoonlijk zie ik Max denk ik liever eerst nog richting Red Bull gaan. Teamgenoot van Hamilton is wel ineens een hele zware opgave, en ik denk dat hij meer dan 2 jaar ervaring nodig heeft om dat aan te kunnen.

Rosberg zie ik nog wel terug gaan naar Williams om daar de met pensioen gaande Massa op te volgen.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-09 22:23

Wom

Denk ook dat Rosberg dit zich meer moet aantrekken dan Hamilton. Overigens zou ik Rosberg dan nog eerder richting McLaren gaan gevoelsmatig. Denk dat daar ook wel na komend seizoen iets veranderd in de rijdersbezetting.

Of Hamilton stopt en richt zich volledig op zijn muziekcarrière natuurlijk. :+

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Mercedes zou er goed aan doen om beide coureurs hun eigen tactiek-engineer te geven, of in ieder geval de vrijheid om iets te proberen.

Nu weten ze beiden dat er niet echt geknokt wordt op alle fronten, dus na de start moet je er op de baan voorbij (vaak bijna onmogelijk in gelijk materiaal en gelijke strategie).

Hamilton leek na de afgelopen Grand Prix veel minder teleurgesteld als normaal als hij 2e wordt. Imho puur omdat hij eens een andere aanpak mocht proberen. Hamilton kent dat ook nog uit de McLaren tijd, waar elke coureur zijn eigen tactiek-engineer heeft (of had).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:59

Player1S

Probably out in the dark

XyritZz schreef op woensdag 02 december 2015 @ 12:20:

Rosberg zie ik nog wel terug gaan naar Williams om daar de met pensioen gaande Massa op te volgen.
Ik zie eerder het Irvine-Jaguar scenario voor me.

2016 is overgangsjaar voor Renault (als die deal uberhaubt door gaat) en 2017 gaan ze er vol tegenaan. Nieuwe regels en nieuwe rijder in de vorm van Rosberg die het zat is 2e viool te spelen en denkt dat hij een ander fabrieksteam wel eventjes naar de titel leid.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Nha, dat zie ik niet echt gebeuren eigenlijk. Ze hebben nu al 2 nummer 1 rijders en die filosofie betwijfelen ze een beetje. Met Max naast Lewis wordt dat alleen maar erger denk ik. Dan krijg je een nog meer huilende Lewis als Max elke keer voor hem staat 8) .

[ Voor 5% gewijzigd door StealthyPeanut op 02-12-2015 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Bosmonster schreef op woensdag 02 december 2015 @ 10:15:
Pitborden bestaan nog steeds. Rossi heeft er intensief gebruik van moeten maken toen z'n radio uitviel ook.

De strenge regels die gelden voor radio zijn zelfs pas vorig jaar ook voor pitborden gaan gelden. Tot dan werden die gebruikt voor de "gevoeligere" informatie.
weet niet hoe dit in praktijk gaat werken

vettel aan pits; "Hoe was de vakantie?"
pits: "was erg warm, maar alles goed"

[..] (8>

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
himlims_ schreef op woensdag 02 december 2015 @ 15:07:
[...]

[..] (8>
Dat gebeurde dit jaar al :). Hamilton vroeg iets, volgens mij over hoe hij een bocht nam.

- "You know we can't answer that"
"Oh, hows the weather?"
- "Looking great"

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De situatie met strat-6 en strat-10 (of strat-3 en strat-7) loopt al vrij lang. In Monaco heeft Lewis geheel tegen afspraak in zijn auto op strat-6 gezet en heeft hiervoor schijnbaar excuses moeten maken. Schijnbaar is hem meerdere malen verzocht de andere setting te activeren en had hij dit gewoon geweigerd. Daarentegen zegt Lewis dat Nico hetzelfde heeft gedaan in Bahrein.

Voorbeeld uit 2014:
http://www.f1fanatic.co.u...r-fight-hamilton-rosberg/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15:43
himlims_ schreef op woensdag 02 december 2015 @ 15:07:
[...]

[..] (8>
Het verschil is, dat volgend jaar is aangegeven wat wel gezegd/vraagd mag worden en wat niet.
Dus daar zal zeker het weer als niet bij vallen, je kan er mogelijk dus wel omheen maar niet meer zoals dit jaar gedaan werd.
Als er gevaar is (Band lek/vleugel kapot of een obstakel voor je) mag wel gewoon nog wat ik begreep.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kid1988
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-08 12:52
hardware-lover schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 18:10:
Nou, het probleem van de McHonda is duidelijk, dat zit in de cockpit en is eenvoudig op te lossen voor volgend seizoen als je onderstaand plaatje ziet? ;)

[afbeelding]
Heel simpel:
"GP2 engine", daar weet vandoorne wel raad mee.

kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
kid1988 schreef op woensdag 02 december 2015 @ 16:14:
[...]

Heel simpel:
"GP2 engine", daar weet vandoorne wel raad mee.
:*)
De 1 na laatste race was Alonso ook in vakantie mode natuurlijk, dus wat verwacht je dan als hij ineens teruggeroepen wordt. >:)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ankona schreef op woensdag 02 december 2015 @ 12:19:
Letop, Rosberg en Sainz ruilen van stoeltje. Redbull geeft stiekum het premium materiaal aan STR en daar gaan ze met hun Ferrari power!
XyritZz schreef op woensdag 02 december 2015 @ 12:20:
[...]
Buitenlandse media sprak daarom ook over Verstappen als mogelijke opvolger, omdat Max juist wel dat jonge publiek aanspreekt en perfect bij Mercedes past wat dat betreft. Schijnt ook dat Max een aardig mondje Duits spreekt, dat zou ook in zijn voordeel kunnen werken.
Ik zie een Hulkenberg wel naar Mercedes vertrekken eigenlijk. Beetje de duitse "Button" wat dat betreft.

Lewis en Jenson was altijd het beste combo in de F1 in mijn beleving.

[ Voor 4% gewijzigd door enchion op 02-12-2015 17:03 ]

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:59

Martinspire

Awesomeness

Ik denk dat Hulkenberg de stap niet gaat maken. Daar is ie niet constant genoeg voor. Perez doet het nu bv al beter.
Maar wat als bv Alonso erheen gaat? Kan Stoffel mooi naar McLaren toe. Ik denk niet dat ze bij Mercedes Max al willen, die is nog te jong. Daardoor eerder iemand die al wat meer ervaring heeft. Bottas zou ook nog kunnen. Een Kvyat of Ricciardo zou op zich ook nog wel kunnen, dan schuift Max bv door.

Toch denk ik dat Rosberg nog wel een jaartje blijft, maar dat ie daarna ook gewoon weg is. En als dan ook meteen Raikkonen, Massa, Maldonado, Alonso en Button weggaan, zal er aardig wat talent de F1 in stromen. Wie denken jullie eigenlijk dat na 2016 nog in de F1 zal blijven? Van de mensen die er dus al een tijdje in zitten?

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:30

JvS

Ik heb hem zelf ook

Alonso en Hamilton, ook al zo'n topcombinatie :P

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Martinspire schreef op woensdag 02 december 2015 @ 17:17:
Ik denk niet dat ze bij Mercedes Max al willen, die is nog te jong.
Je bedoeld dat hij nog niet braaf luistert naar de team-orders denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik denk dat Hulkenberg de stap niet gaat maken. Daar is ie niet constant genoeg voor. Perez doet het nu bv al beter.
Maar wat als bv Alonso erheen gaat? Kan Stoffel mooi naar McLaren toe. Ik denk niet dat ze bij Mercedes Max al willen, die is nog te jong. Daardoor eerder iemand die al wat meer ervaring heeft. Bottas zou ook nog kunnen. Een Kvyat of Ricciardo zou op zich ook nog wel kunnen, dan schuift Max bv door.
Ik doelde bij Hulkenberg er ook op dat de Hulk het niet erg zou vinden als 2e rijder te rijden. Zou nl allang blij zijn om bij het 1e team te rijden.

Alle andere door jou gesuggereerden zouden daar wel veel moeite mee hebben lijkt me.

Alonso eindigt F1 bij McLaren, durf ik veel chocolade-geld op in te zetten.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verder over Hamilton
AMuS talked to a few engineers from the team about Lewis' recent performance:
Lewis, like other top drivers, refuses to admit that someone is faster than him. He is thus looking for reasons in the strategy, the car, or the setup.
One of Lewis' explanations was that the weight distribution had changed. An engineer from the team denies that the slight weight difference between Nico and Lewis would make any difference.
Mercedes also deny that there were dramatic changes to the car after Singapore. Paddy Lowe says that they mostly just altered their procedures to prevent making the same mistakes they'd made in Singapore.
They say that the setups after Singapore cannot be compared, because they are each different setups tailored to different tracks.
Lewis said that in Abu Dhabi they had changed something in the damping on his request, which didn't work and was responsible for Nico beating him. According to someone from the team they simply altered the characteristic of the shock-absorber to previously used settings. Lewis had used the same configuration in an unspecified race before Singapore, which he won.
Apparently, Rosberg studied Hamilton's setup and changed his setup philosophy slightly. Since then he's been feeling more comfortable in the car. Hamilton initially did not change anything and when Rosberg began beating him in the races he changed too much. Someone from the team also said that Hamilton hasn't been working as hard since he secured the title, while Rosberg has been working harder. Toto Wolff has, of course, denied this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:43

fynrd1

Fooled by Randomness

nazuzed schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 20:20:
[...]

Yup !

Meer efficiënte/energie uit de brandstof halen resulteert in een betere explosie in de cilinder inderdaad, en dus meer power...en dat verschilt, zoals je kunt lezen in de link, in hoe het design is (het moet er zo goed mogelijk op afgestemd worden). Maar de betere explosie moet dus ook gepaard gaan zonder klop.
Naja, het is natuurlijk andersom he ;), betere verbranding zorgt voor een hogere efficiëntie, waarvan je energie ook weer mag opdelen in arbeid en warmte.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 27-07 16:04
Misschien dat mercedes al rekening houd, dat Max niet vrijkomt voor hun zitje van Rosberg.
Ze daarom E. Ocon al stiekem aan het klaarstomen zijn.
Lekker goedkoop, luisterd goed als nieuwkomer, is snel, dus perfect als 2de rijder naast Hamilton.

http://www.gpupdate.net/n...uit-van-mercedes-f1-team/

https://f1manager.info/ranking/4605

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Is Wehrlein niet eerst dan? Hoewel ik Ocon hoger inschat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 14:31
Verwijderd schreef op woensdag 02 december 2015 @ 15:31:
De situatie met strat-6 en strat-10 (of strat-3 en strat-7) loopt al vrij lang. In Monaco heeft Lewis geheel tegen afspraak in zijn auto op strat-6 gezet en heeft hiervoor schijnbaar excuses moeten maken. Schijnbaar is hem meerdere malen verzocht de andere setting te activeren en had hij dit gewoon geweigerd. Daarentegen zegt Lewis dat Nico hetzelfde heeft gedaan in Bahrein.

Voorbeeld uit 2014:
http://www.f1fanatic.co.u...r-fight-hamilton-rosberg/
‘Strat-6′ appears to be Mercedes’ ‘full attack’ engine mode
Dus bij Mercedes is strat-6 full-power?
Nico, strat-3 to charge the battery.
Strat-3 om de batterij (extra) op te laden?
A dozen laps into the race both drivers were given the instruction to go to ‘strat[egy] mode seven’. As Hamilton was reassured that both drivers had been told to do the same, we can infer they were being told to use a setting which gave less performance, to save fuel, engine life or both.
en Strat-7 om brandstof/motor te sparen?

Strat-10 is dan zeker de 'cruise' (aka ultra spaarstand) stand, aangezien ze daar de laatste paar rondes voor het einde van de Abu Dhabi werden gevraagd in te rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Roamor schreef op woensdag 02 december 2015 @ 18:33:
Is Wehrlein niet eerst dan? Hoewel ik Ocon hoger inschat.
Ocon is heel goed in 2e worden, denk dat ze dat wel kunnen gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:28

Bosmonster

*zucht*

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/721bZ4vke89caOTEnzVWWsFW/full.png
Max gaat sowieso doorschuiven, ongeacht of Kvyat of Ricciardo weggaat (mits hij bij RB blijft natuurlijk). Dan wordt er gewoon eentje uitgeschopt. Hij gaat niet 3 jaar bij STR rijden.

Wordt interessant na volgend jaar. Ferrari is duidelijk toenadering aan het zoeken, zeker met de engine deal. En Toto schuift ook niet onder stoelen of banken dat hij enorm fan van Max is en daar is zijn manager ook al op de koffie geweest. En Horner wil hem natuurlijk gewoon zelf houden (at least a decade ;)), die zien in hem ook een ticket naar een nieuwe kampioen.

[ Voor 86% gewijzigd door Bosmonster op 02-12-2015 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 14:31
Fastest Race Laps over de afgelopen 3 jaar in excel vergeleken. Was makkelijk, want kon de DHL fastest racelaps lijsten kopieren :P)
Zonder te corrigeren voor weer (Japan 2014 was erg nat), veranderingen aan de baan (Brazil, Singapore, etc) en verschil in banden zijn de verschillen met vorig jaar toch niet heel groot. Neem je Japan niet mee, dan wordt het verschil helemaal klein. Aan de andere kant zegt de snelste raceronde niet veel over de maximale qualifing pace of de gemiddelde racepace gezien over de totale race. Dus enigszins nutteloos, maar toch geinig.

Track2013 2014 2015 2013-2014 2014-2015 2015 t.o.v. 2013
Australia 1:29.274 1:32.478 1:30.945 3.6% -1.7% 1.9%
Malaysia 1:39.199 1:43.066 1:42.062 3.9% -1.0% 2.9%
Bahrain 1:36.961 1:37.020 1:36.311 0.1% -0.7% -0.7%
China 1:36.808 1:40.402 1:42.208 3.7% 1.8% 5.6%
Spain 1:26.217 1:28.918 1:28.270 3.1% -0.7% 2.4%
Monaco 1:16.577 1:18.479 1:18.063 2.5% -0.5% 1.9%
Canada 1:16.182 1:18.504 1:16.987 3.0% -1.9% 1.1%
Great Britain 1:33.401 1:37.176 1:37.093 4.0% -0.1% 4.0%
Hungary 1:24.069 1:25.724 1:24.821 2.0% -1.1% 0.9%
Belgium 1:50.756 1:50.511 1:52.416 -0.2% 1.7% 1.5%
Italy 1:25.849 1:28.004 1:26.672 2.5% -1.5% 1.0%
Singapore 1:48.574 1:50.417 1:50.041 1.7% -0.3% 1.4%
Japan 1:34.587 1:51.600 1:36.145 18.0% -13.8% 1.6%
United States 1:39.856 1:41.379 1:40.666 1.5% -0.7% 0.8%
Brazil 1:15.436 1:13.555 1:14.832 -2.5% 1.7% -0.8%
Abu Dhabi 1:43.434 1:44.496 1:44.517 1.0% 0.0% 1.0%
Austria 1:12.142 1:11.235 -1.3%
Russia 1:40.896 1:40.071 -0.8%
Gemiddeld 3.0% -1.2% 1.7%
Gemiddeld (zonder Japen) 2.0% -0.4% 1.7%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De banen zijn daarnaast ook flink gewijzigd, zowel in layout als curbs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Afgelopen seizoen was de winterstop en de aanloop tot de start vervuild met lucht, geruchten en veel speculaas. Zal deze keer niet veel anders zijn. Daarom doe ik er vast een schepje bovenop;
Mercedes
De dames Britney en Pinocchio blijven dit seizoen vooral druk met elkaar. Dat gaat ze opbreken of escaleert in 'race incident' hoe dan ook. Veel drama en TMZ nieuws daar. Momenteel lijkt Mercedes de regie in handen te hebben maar of dat goed gaat met deze competitieve rijders [..] lijkt me wel tof als we weer echt racen krijgen mochten ze de coureurs meer vrijheid geven. Of komt er toch vervroegd een plekje vrij omdat iemand zijn toekomst in de USA wel ziet zitten; muziek.. indie- nascar?
Ferrari
Persoonlijk verwacht ik wel het nodige van dit historisch team; maar 2016 zal nog niet DE klap worden richting de silver-arrows, dat stokje wordt in 2017 afgepakt. Verwacht wel dat Seb en Ferrari altijd op de loer liggen, wanneer de dames bij Mercedes een vout maken zijn de paardjes er klaar voor.
Williams
Was afgelopen seizoen erg onbestendig, soms verrassend soms amateuristisch. Hoe dan ook, een knappe prestatie gezien hun situatie paar jaar geleden [..] Zij hebben het qua punten en financieel beter gedaan dan andere teams welke vergelijkbare situatie verkeerd(e)n. Wanneer Williams wel de juiste calls geeft aankomend seizoen, kan dat nog best leuk worden. Hoewel Massa en Bottas aardige acties hebben gemaakt, denk ik dat ze vaker op podium hadden gestaan wanneer de gemiddelde leeftijd wat lager was.
Red Bull
Goed; geen eindresultaat waar men trots op kan zijn. Echter qua exposure en artikelen wat over dit team(merk) geschreven is afgelopen seizoen is zeer behoorlijk. Maar of dat zo positief geweest is? Ben erg benieuwd naar de toekomstige prestaties van dit team, glimmende trofeeën hebben ze wel verdiend, toch? Ricciardo vond ik erg sterk dit seizoen. Maar Kvyat heeft mij op meerdere fronten doen verrassen.
Force India
Zowel Perez als de WEC-kampieon hebben het goed gedaan en kan het team zeker trots zijn op behaalde resultaat. Helaas is De Hulk regelmatig uitgevallen. Waarna Perez opvallend vaak in de schijnwerpers heeft gestaan. Achteraf gezien is dat korte uitstapje bij McLaren niet verkeerd geweest. Erg benieuwd of de vernieuwde samenwerking met Jan de Wandelaar en Austin Martin een boost kan geven aan hun gestaagd momentum.
Lotus
Triest [..] persoonlijk verwacht ik weinig van de (intenties) van Renault
Toro Rosso
Geweldig seizoen en spektakel tussen de rookies. Beide hebben ups en downs beleeft (Sainz misschien wat meer) En wat betreft Max... weten we allemaal. Ik hoop dat hij blijft groeien in prestaties en lekker zijn eigen ding blijft doen. NO?!!
Sauber
Weet nog steeds niet wat ik van dit team moet vinden of waar te plaatsen. Die Monisha Kaltenborn zie ik liever vertrekken edoch ze wel een solide steunpilaar lijkt te zijn in het team; dat is ook een hele prestatie. De beste prestatie kwam van felipe nasr, was in de GP2 sterk. Op mij heeft hij weinig indruk achter gelaten, maar heeft wel constant gereden. Een eigenschap die teams graag zien in hun rijders. Mogelijk gaan ze gebruik maken van een Honda blok, zo stond afgelopen week in de media. Maar is dat, zoals redbull, niet beetje te laat?
McLaren
De "GP2 engine" was om te janken, maar daar iemand wel raad mee. Op gebied van geluid heeft de Honda toch wel gewonnen van de rest, maar geef toe :X ook dit zuigt :+ Had eerder dit seizoen een vertrek van Button voorspeld, dat bleek onjuist. Schijnbaar is er licht aan de horizon en/of helpt een dik salaris. Want mijn held Alonso en ook Button blijven geloven in sprookjes - en dat op die leeftijd... of gaat het echt goed komen in 2016?
Manor
Een raceteam ontstaan uit liefde voor de motorsport en ambitie een statement te maken in F1. Helaas is men niet zo ver gekomen en dragen de auto's, in de vorm van rijdende chicanes, weinig bij aan het circus.
Haas
Een grote jongen in de USA, veeel ervaring en vermogen. Maar ervaring is deze klasse is beperkt. Echter verwacht ik best veel van ze; grosjean is een ondergewaardeerde stokbroodbakker die zijn top nog moet bereiken. (Binnen paar seizoenen naar Ferrari O-) ) En de samenwerking met Ferrari en hun spelletjes is ook niet verkeerd. Dat lijkt me waardevolle onderwijzer om deze tak van sport mee in te stappen.

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

himlims_ schreef op woensdag 02 december 2015 @ 23:13:
Lotus
Triest [..] persoonlijk verwacht ik weinig van de (intenties) van Renault
Als je een rijder als Maldonado opnieuw voor je laat rijden, iets wat zeker met Renault moet zijn besproken als er plannen zijn om de boel over te nemen, stel je je eisen qua sportief resultaat gelijk naar nul.
Dan ben je op geld uit.

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasp
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 13:28
Het is officieel. 3 slick compounds per race mogelijk ipv 2. Nog niet duidelijk is of je per se alle drie de compounds moet gebruiken etc...

https://twitter.com/pirellisport/status/672309930695749632

Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
Zou wel mooi zijn als je er minimaal 2 van moet rijden.. Krijg je toch wat meer variatie misschien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

ProudElm schreef op donderdag 03 december 2015 @ 09:42:
Zou wel mooi zijn als je er minimaal 2 van moet rijden.. Krijg je toch wat meer variatie misschien..
Dat is nu toch ook zo?

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axente
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-05-2022
Ik zou hopen op alle 3 maar dat is misschien te veel gevraagd en zullen teams niet willen. Zeker als er veel verschil zitten tussen 1 en 3. Zou er wel voor kunnen zorgen dat er meer inhaalacties zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
Ja, maar nu hebben ze geen keuze. Beide moeten gereden worden. Als er straks dus 3 compounds zijn en je moet er minimaal 2 van hebben gereden in een race kan dat dus misschien voor variatie zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ik ben geneigd te denken dat juist door grotere snelheidsverschillen (harde band tov zachte en andere strategie) je van die nep inhaalacties krijgt, of inhaalacties doordat iemand een pitstop maakt.

Ik wil strijd op de baan en niet vanachter de computerschermen.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-09 13:28
Ze krijgen het nu al niet fatsoenlijk in beeld met de graphics. :+

Valt me wel op dat de brandstofverbruik stats al sinds de zomerstop verdwenen zijn? Of kijk ik teveel naar livetiming/binnenkant van mijn ogen tijdens de race?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
Axente schreef op donderdag 03 december 2015 @ 09:52:
Ik zou hopen op alle 3 maar dat is misschien te veel gevraagd en zullen teams niet willen. Zeker als er veel verschil zitten tussen 1 en 3. Zou er wel voor kunnen zorgen dat er meer inhaalacties zijn?
Dat hoop ik juist niet, dan is een 1-stopper sowieso geen optie meer terwijl dat juist wel mogelijk moet zijn op een aantal circuits door de hardere twee compounds te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axente
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-05-2022
XyritZz schreef op donderdag 03 december 2015 @ 10:04:
[...]

Dat hoop ik juist niet, dan is een 1-stopper sowieso geen optie meer terwijl dat juist wel mogelijk moet zijn op een aantal circuits door de hardere twee compounds te kiezen.
Daar heb je gelijk in, 1 stopper met harderen compound of 2/3stopper met zachteren maakt het wel interresanter in strategie. Het is alleen lastig te zeggen denk ik bij beide opties wat het nou spannender maakt voor ons als kijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
Axente schreef op donderdag 03 december 2015 @ 10:07:
[...]

Daar heb je gelijk in, 1 stopper met harderen compound of 2/3stopper met zachteren maakt het wel interresanter in strategie. Het is alleen lastig te zeggen denk ik bij beide opties wat het nou spannender maakt voor ons als kijker.
Dat laatste zal vooral aan Pirelli liggen. Als een 1-stopper duidelijk sneller gaat zijn dan een 2 of 3 stopper dan kiezen alle teams blind voor die 1-stopper.

Het is dus aan Pirelli om de banden zo te selecteren dat er meerdere strategieen ongeveer even snel zijn, en hopelijk zijn de regels dan ook zo dat de teams niet voor de race al aan moeten kondigen welke twee van de drie compounds ze gebruiken. Dan opent het de mogelijkheid om tijdens de race nog van compounds/strategie te wisselen; bijv. als een coureur klem komt te zitten in verkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:28

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Volgens mij wilden ze ook juist van de 1 stoppers af. Dus zo gek zou dat niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 13:45

Bergie

Lekker belangrijk...

Señor Sjon schreef op donderdag 03 december 2015 @ 09:58:

Valt me wel op dat de brandstofverbruik stats al sinds de zomerstop verdwenen zijn? Of kijk ik teveel naar livetiming/binnenkant van mijn ogen tijdens de race?
Die zijn idd niet veel meer in beeld geweest volgens mij.
Volgens mij hadden ze daar ook meer van verwacht; in principe rijdt iedereen nu weer gewoon zijn race zonder zich echt actief druk te moeten maken over het verbruik volgens mij. Ze brengen het in ieder geval niet heel actief naar buiten dat ze brandstof moeten sparen.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Het originele plan was dat teams voor het weekend kiezen welke 2 compounds ze zullen gebruiken. Ik gok dat de praktijk zal uitwijzen dat de teams dan over het algemeen voor de 2 zachtste gaan kiezen, behalve als ze een variant vinden met een hardere compound die in de race sneller is door een stop minder ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hoogie2004 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 10:20:
Het originele plan was dat teams voor het weekend kiezen welke 2 compounds ze zullen gebruiken. Ik gok dat de praktijk zal uitwijzen dat de teams dan over het algemeen voor de 2 zachtste gaan kiezen, behalve als ze een variant vinden met een hardere compound die in de race sneller is door een stop minder ofzo.
Das maar helemaal de vraag. Neem aan dat er op vrijdag met alledrie de compounds gereden mag worden.
En dat op basis daarvan gekozen moet worden.
Sowieso zal over de hele linie het rubber wat zachter zijn, en er wat meer slijtage zijn, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Waarom hebben we het hier nog niet gehad in de aanpassing van de tokens?

YearOriginal allocation of tokensNew allocation of tokens
20162532
20172025
20181520
2019315
Ecclestone and Todt given new power to address F1’s “pressing issues”

FIA president Jean Todt and FOM chief Bernie Ecclestone have been given a mandate to address F1’s “pressing issues” following a meeting of the World Motor Sport Council.

The pair, who saw their proposal for an alternative F1 engine formula defeated by the F1 Commission last week, have been tasked with making “recommendations and decisions regarding a number of pressing issues in Formula One such as governance, power units and cost reduction”.

Todt and Ecclestone have said they intend to do so by the end of next month. The decision was approved by all bar one of the WMSC representatives.

The WMSC also approved an increase in the number of power unit development ‘tokens’ allowed for each engine manufacturer over the coming seasons (zie boven)

New engine manufacturers will be given 15 tokens in their first year and 32 in their second.

The FIA also opened the door for teams to continue using year-old power units, as Manor did this year. “Power units homologated in previous seasons may now be re-homologated,” noted the FIA in a statement. “Previously no manufacturer could supply more than one specification of PU.”

“The World Motor Sport Council was also advised that the FIA had agreed for Ferrari to supply a fourth customer team with a 2015-specification power unit in 2016,” it added. The fourth team is expected to be Toro Rosso, in addition to Sauber, Haas and Ferrari.
Men brengt het als enorme verandering, maar gezien je in totaal 66 tokens per motor hebt zitten, kunnen ze nog maar de helft aanpassen. Vraag me af of dit voldoende bewegingsruimte gaat geven. Maar goed, het is in ieder geval beter nu. Ik had liever gezien dat ze tijdens het seizoen zoveel tokens kregen, maar daarbuiten volledig vrije ontwikkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
Zoals ik het lees, worden het dus GEEN 1 stoppers meer.

"qoute"Verder heeft de WMSC goedkeuring gegeven voor het voorstel dat Pirelli volgend jaar drie soorten droogweerbanden meeneemt naar elke Grand Prix in plaats van twee. Nieuw in 2016 is de ultrasofte compound, naast de supersofts, softs, mediums en hards. Iedere coureur heeft gedurende een raceweekend dertien bandensets voor droog weer, waarbij er voor tien naar eigen inzicht gekozen mag worden uit de drie beschikbare compounds. Voor de drie resterende sets is de keuze aan Pirelli. De Italiaanse firma wijst twee bandensets aan voor de race, waarvan er één daadwerkelijk gebruikt moet worden. Daarnaast is een coureur, als hij Q3 haalt, verplicht het zachtste aanwezige rubber te gebruiken. Iedere rijder moet TIJDENS DE RACE TENMINSTE TWEE VERSCHILLENDE BANDENSPECIFICATIES GEBRUIKEN. Deze regel komt te vervallen als er intermediates of regenbanden nodig zijn."/qoute"

BRON:http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/333676/mandaat-todt-en-ecclestone-motorregels-versoepeld/?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl

EDIT*** vreemd stukje.....Eerst word er gesproken over "waarvan er 1 daadwerkelijk gebruikt moet worden" daarna spreken ze over "tijdens de race tenminste twee verschillende bandenspecificaties gebruiken"

Ben nu toch niet zeker of de 1 stopper niet meer gebruikt mag worden. :X

[ Voor 11% gewijzigd door powah33 op 03-12-2015 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

powah33 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 11:05:

"qoute"Verder heeft de WMSC goedkeuring gegeven voor het voorstel dat Pirelli volgend jaar drie soorten droogweerbanden meeneemt naar elke Grand Prix in plaats van twee. Nieuw in 2016 is de ultrasofte compound, naast de supersofts, softs, mediums en hards. Iedere coureur heeft gedurende een raceweekend dertien bandensets voor droog weer, waarbij er voor tien naar eigen inzicht gekozen mag worden uit de drie beschikbare compounds. Voor de drie resterende sets is de keuze aan Pirelli. De Italiaanse firma wijst twee bandensets aan voor de race, waarvan er één daadwerkelijk gebruikt moet worden. Daarnaast is een coureur, als hij Q3 haalt, verplicht het zachtste aanwezige rubber te gebruiken. Iedere rijder moet TIJDENS DE RACE TENMINSTE TWEE VERSCHILLENDE BANDENSPECIFICATIES GEBRUIKEN. Deze regel komt te vervallen als er intermediates of regenbanden nodig zijn."/qoute"

BRON:http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/333676/mandaat-todt-en-ecclestone-motorregels-versoepeld/?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl
Ze beginnen de race op de banden uit Q2.
Dus dat hoeven niet de Super Super Super Soft te zijn.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
Je hebt gelijk....ik was mijn edit al aan het verwerken toen jij je post maakte.
Maar het stukje is niet bijzonder duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Het kan dus zo zijn dat teams voor de race de 2 hardere compounds meenemen, en dan 1 setje van de zachste indelen voor Q2 :P

Het biedt wel wat mogelijkheden, maar ik ben benieuwd of het in de praktijk niet zo gaat zijn dat iedereen hetzelfde kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Setup een beetje aanpassen, voor en achter een verschillende compound en klaar.

Waardeloze regel om kunstmatige schijnspanning in te brengen. Laat de teams lekker elkaar verrassen met tactiek, dan kunnen kleine teams ook weer eens voor een sensatie zorgen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 09:06

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Topicstarter
McLaren gooit een prototype er in:
http://www.mclaren.com/formula1/car/mclaren-mp4-x/

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Bruut, maar een bandenwissel lijkt me een uitdaging :)

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Dat ze zo'n ding maar eens echt bouwen, en laten zien hoe hard het kan :)

Newey heeft enkele jaren geleden ook zo'n prototype getekend, zonder regels.Helaas ook nooit echt gebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 22:38

Arfman

Drome!

Hoogie2004 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 11:37:
[...]

Dat ze zo'n ding maar eens echt bouwen, en laten zien hoe hard het kan :)

Newey heeft enkele jaren geleden ook zo'n prototype getekend, zonder regels.Helaas ook nooit echt gebouwd.
Wel "gesimuleerd" in Forza Motorsport (Of Gran Turismo, dunno) waaruit bleek dat het ding zo hard door de bocht ging dat een rijder een blackout zou krijgen :+

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Arfman schreef op donderdag 03 december 2015 @ 11:54:
[...]

Wel "gesimuleerd" in Forza Motorsport (Of Gran Turismo, dunno) waaruit bleek dat het ding zo hard door de bocht ging dat een rijder een blackout zou krijgen :+
Tja, de simulatie kun je natuurlijk wel wat overdrijven :P Bewijs die cijfers maar eens op de baan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Hoogie2004 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 11:55:
[...]

Tja, de simulatie kun je natuurlijk wel wat overdrijven :P Bewijs die cijfers maar eens op de baan :+
Volgens mij waren die cijfers wel loosely gebaseerd op berekeningen van Red Bull destijds. Ding had geloof ik 2 of 2 x zoveel downforce als een huidige F1 auto met ook nog eens veel meer vermogen. 350 km/h door Eau Rouge enzo :+

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:47
Ik denk niet dat ze bij Mercedes Max al willen, die is nog te jong.
Ten eerste : ze wilden hem al hebben maar konden geen stoeltje geven.

Ten tweede : Hij mag misschien te jong zijn voor ze, of te onervaren. Maar stel dat bijvoorbeeld Ferrari hem vastlegt voor 3 jaar? Dan is het ineens een hele geduchte concurrent. Dus ze kunnen hem beter nu laten tekenen en laten rijpen, dan dat ze hem straks als concurrent hebben.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:04

Cheezus

Luiaard

Arfman schreef op donderdag 03 december 2015 @ 11:54:
[...]

Gelukkig heeft Red Bull daar alvast wat voor op de plank liggen http://www.redbullairrace.../quick-guide-g-race-suits :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
powah33 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 11:05:

EDIT*** vreemd stukje.....Eerst word er gesproken over "waarvan er 1 daadwerkelijk gebruikt moet worden" daarna spreken ze over "tijdens de race tenminste twee verschillende bandenspecificaties gebruiken"

Ben nu toch niet zeker of de 1 stopper niet meer gebruikt mag worden. :X
1-stop kan zeker nog, als je twee compounds moet gebruiken dan hoef je toch maar één keer te stoppen?

Wel rare regels allemaal hoor, waarom zo moeilijk maken. Flikker gewoon een zooi banden bij de teams naar binnen in drie verschillende compounds. Wens ze succes en zeg dat ze twee compounds tijdens de race moeten gebruiken.

Die onzin dat Pirelli dan weer setjes gaan aanwijzen die gebruikt moeten worden tijdens de race... waar slaat het op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knol_02
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-05 09:48
https://mobile.twitter.com/redbullracing?ref_src=twsrc%5Etfw

Het wordt dus een gerebrande Renault onder de naam TAG Heuer, dit is direct de reden waarom Ron Dennis niet blij is zoals Christian Horner vorige week aangaf. Tegelijkertijd was dat dan dus ook een beetje sensatie zaaien.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CVSwNrkWwAAm_Bi.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door knol_02 op 03-12-2015 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

En meteen weer een mooie "jab" naar Renault :D

EDIT: Zwitserland .. niet alleen het land van TAG Heuer maar ook van Wikipedia: Mario Illien

[ Voor 62% gewijzigd door Arfman op 03-12-2015 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Señor Sjon schreef op donderdag 03 december 2015 @ 09:58:

Het is de laatste race toch even in beeld geweest meen ik me te herinneren, enkel van de top 10 van dat moment.

Edit: Ja, is te zien in de op één na laatste ronde, wat het dan nog voor toegevoegde waarde heeft?

Die tijdstraf en strafpunt voor Verstappen voor het buiten de baan inhalen van Button is, volgens de onboard beelden van beiden, niet terecht uitgedeeld. Verstappen krijgt een tik op het voorwiel van de voorvleugel van Button, en gaat daardoor buiten de baan. Hij zat er op dat moment al voor dus. Verstappen was veel te aardig voor Button, hij had hem gewoon geen ruimte moeten geven en de auto naar buiten moeten laten lopen zodat Button niet anders kon dan zelf van de baan af rijden of er een ongeluk van maken.

Waar is eigenlijk de straf gebleven voor "pushing another car off track"?

[ Voor 43% gewijzigd door hardware-lover op 03-12-2015 13:16 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

nvm

[ Voor 99% gewijzigd door albino71 op 03-12-2015 14:12 ]

Te koop....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Laatst online: 18-09 13:19
Haha Hamilton is lekker bezig de laatste tijd:

http://www.f1today.net/nl...gt-veel-dat-is-hoe-hij-is

Ik vind Hamilton minstens net zo'n grote mieperd als Rosberg, beide zijn bij het minste geringste direct over hun theewater. Quotes van Hamilton over dat dit aan de opvoeding van Rosberg ligt vind ik op het ongepaste af trouwens..

Ook leuk wanneer Mercedes min of meer oproept tot harmonie binnen het team voor volgend seizoen en dit de reactie van Hamilton is haha >:)

Nee dank je, doe mij dan maar liever gewoon 1e coureur 2e coureur zoals in Maranello..

[ Voor 9% gewijzigd door Grimmie187 op 03-12-2015 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[edit] al gepost...

[ Voor 92% gewijzigd door hardware-lover op 03-12-2015 14:39 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
wat zou het kunnen toevoegen...verwaring?

qoute"Pirelli has also announced the teams will make their choices within a deadline set by the Italian manufacturer. The teams will first communicate its choices to the FIA, which will in turn inform Pirelli so they know how many tyres to produce. The choices for each car will remain secret until two weeks before a race. If a team does not meet the deadline, the choice will be made for it by the FIA."/qoute"

Ze mogen dus niet eens in het weekend beslissen welke band ze willen gebruiken?? dit moet eerder al worden aangegeven en zal geheim gehouden worden tot 2 weken voor elke race??
Echt word steeds waziger als jet mij vraagt.

Geef elke team een berg banden en laat ze zelf in het weekend uitmaken welke banden ze gebruiken...wat overblijft gaat terug naar pirelli. dan krijg je juist dat teams inspringen op andere banden types omdat het hun auto beter ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Laatst online: 13-09 20:24
powah33 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 14:49:
[...]

"Pirelli has also announced the teams will make their choices within a deadline set by the Italian manufacturer. The teams will first communicate its choices to the FIA, which will in turn inform Pirelli so they know how many tyres to produce. The choices for each car will remain secret until two weeks before a race. If a team does not meet the deadline, the choice will be made for it by the FIA."
Dan krijg je wellicht wel verschillende keuzes tussen teams die ze niet meer op het laatst kunnen veranderen. Dus wellicht wat extra spanning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
Dat klopt wat je zegt bigfoot....maar een verkeerde keuze, die je in het weekend dus niet meer kan rechtzetten...omdat je goeie banden type niet voor je gemaakt/beschikbaar is.

Dus alles draait nu op de juiste keuze maken een maand of zoiets van te voren?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Voordeel voor de grote teams. Die hebben veel meer resources om vooraf een goede keus te maken qua banden.

Wat een vreemd gedoe weer, of mis ik iets?

Te koop....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• powah33
albino71 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 14:59:
Voordeel voor de grote teams. Die hebben veel meer resources om vooraf een goede keus te maken qua banden.

Wat een vreemd gedoe weer, of mis ik iets?
precies!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• majoh
  • Laatst online: 18:41

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Vind ik ook een vreemde situatie. Heb geen zin om naar een loterij te kijken. "Wie heeft de juiste keuze gemaakt??"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazuzed
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-07-2024
Bigfoot schreef op donderdag 03 december 2015 @ 14:55:
[...]

Dan krijg je wellicht wel verschillende keuzes tussen teams die ze niet meer op het laatst kunnen veranderen. Dus wellicht wat extra spanning.
Nog meer spanning ?...daar zal Lewis blij mee wezen, hij doet het niet zo best sinds spanning is verhoogd.

Dat kan nog wel eens leuk gaan worden...ik denk dat vooral Haas daar blij mee zal zijn, die hebben helemaal geen data van vorig jaar. Ze creëren zowel een beetje een loterij, geen enkel team die van te voren weet wat het weer zal zijn 2 weken van te voren...sommige banden doen het gewoon beter bij bepaalde temperaturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

hardware-lover schreef op donderdag 03 december 2015 @ 13:01:
[...]

Het is de laatste race toch even in beeld geweest meen ik me te herinneren, enkel van de top 10 van dat moment.

Edit: Ja, is te zien in de op één na laatste ronde, wat het dan nog voor toegevoegde waarde heeft?

Die tijdstraf en strafpunt voor Verstappen voor het buiten de baan inhalen van Button is, volgens de onboard beelden van beiden, niet terecht uitgedeeld. Verstappen krijgt een tik op het voorwiel van de voorvleugel van Button, en gaat daardoor buiten de baan. Hij zat er op dat moment al voor dus. Verstappen was veel te aardig voor Button, hij had hem gewoon geen ruimte moeten geven en de auto naar buiten moeten laten lopen zodat Button niet anders kon dan zelf van de baan af rijden of er een ongeluk van maken.

Waar is eigenlijk de straf gebleven voor "pushing another car off track"?
Button kreeg ook weinig ruimte, dus daarom kreeg hij geen straf denk ik, zonder contact had ie ook de bocht niet gehaald. Verder ging het ook niet om of ie ervoor zat of niet, maar meer dat ie al dik begon te accelereren naast de baan. Als ie meer naar binnen was gedoken had ie over het nepgras gemoeten, en had ie waarschijnlijk Button alsnog moeten uitremmen. Punt is in ieder geval dat ie teveel voordeel haalde naast de baan om zo Button voor te blijven. Dat mag niet en dus straf. Niet hoe hij naast de baan beland is, dat is gewoon een racing incident gebleken. Maar meer dat ie er daarna teveel voordeel uithaalde om van buiten de baan toch voor Button te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
Het zal wel betekenen dat de grote teams ongeveer gelijk aantal van alle banden neemt en dan weinig in FP uitkomt as de keuze bekent is.
FIA heeft het dan voor elkaar en er is helemaal geen actie meer in de FP's voor de race op misschien wat 1 setje van elke testen in een weekend.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

majoh schreef op donderdag 03 december 2015 @ 15:02:
Vind ik ook een vreemde situatie. Heb geen zin om naar een loterij te kijken. "Wie heeft de juiste keuze gemaakt??"
Heel de formule 1 draait om 'vooraf de juiste keuzes maken'.
De ontwikkeling in F1 vind feitelijk plaats in December, Januari en Februari.
Als je deze drie maanden verprutst, heb je een waardeloos seizoen.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:28

Bosmonster

*zucht*

powah33 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 14:59:
Dat klopt wat je zegt bigfoot....maar een verkeerde keuze, die je in het weekend dus niet meer kan rechtzetten...omdat je goeie banden type niet voor je gemaakt/beschikbaar is.

Dus alles draait nu op de juiste keuze maken een maand of zoiets van te voren?!
Team en teamstrategie is een belangrijk onderdeel van de sport. Een team dat continu de strategie (zoals bandenkeuze, pitstopstrategie, etc) vernaggelt, wint niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Martinspire schreef op donderdag 03 december 2015 @ 15:02:
[...]
Button kreeg ook weinig ruimte, dus daarom kreeg hij geen straf denk ik, zonder contact had ie ook de bocht niet gehaald. Verder ging het ook niet om of ie ervoor zat of niet, maar meer dat ie al dik begon te accelereren naast de baan. Als ie meer naar binnen was gedoken had ie over het nepgras gemoeten, en had ie waarschijnlijk Button alsnog moeten uitremmen. Punt is in ieder geval dat ie teveel voordeel haalde naast de baan om zo Button voor te blijven. Dat mag niet en dus straf. Niet hoe hij naast de baan beland is, dat is gewoon een racing incident gebleken. Maar meer dat ie er daarna teveel voordeel uithaalde om van buiten de baan toch voor Button te blijven.
Zonder er verder een discussie over te willen starten, jij hebt de onboard beelden van de Canal+ samenvatting ook gezien neem ik nu aan?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• powah33
Bosmonster schreef op donderdag 03 december 2015 @ 15:38:
[...]

Team en teamstrategie is een belangrijk onderdeel van de sport. Een team dat continu de strategie (zoals bandenkeuze, pitstopstrategie, etc) vernaggelt, wint niet.
Dat snap ik ..... Maar nu konden teams nog tijdens de race hun banden/pitstop strategy aanpassen aan de omstandigheden......wat extra spanning teweeg bracht voor de kijker en de concurenten op de baan.
Als dit alles een beetje vast gelegd gaat worden.....dan ontneem je weer een deel van de sport.

Maar ik wil dit best van de andere kant bekijken >>> waar is het goed voor??? en wat brengt het extra???

-Dat pirelli minder banden hoeft te produceren, omdat ze precies weten wat de teams gaan gebruiken!?

Verder zie ik er geen voordelen bij......
Is het niet juist spannend om te zien dat bvb mercedes voor een 2stopper gaat en Ferrari daar juist op reageert en voor een 1 stopper gaat??
Als dit van te voren gaat worden vastgelegd dan zal je indd zien dat de rijke top teams 95% dezelfde setjes bestellen en gebruiken.

Ik vind het in iedergeval onnodig en jammer.

Edit* alles maar steeds veranderen!!
Voor 2017 worden de banden nog breder en de auto's nog breder...en de vleugels nog groter.
Resultaat weer minder makkelijk inhalen....zie je het al voor je 2 super brede autos naast elkaar door Blanchimont..gaat dan niet meer gebeuren..simpel weg omdat het niet meer past.

Ze moeten zich eerst eens afvragen of het de sport wel mooier maakt ipv nieuwe regels verzinnen omdat het tijd is voor nieuwe regeltjes.

[ Voor 16% gewijzigd door powah33 op 03-12-2015 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

hardware-lover schreef op donderdag 03 december 2015 @ 15:39:
[...]

Zonder er verder een discussie over te willen starten, jij hebt de onboard beelden van de Canal+ samenvatting ook gezien neem ik nu aan?
Nee, maar dat doet niets af aan het feit dat Verstappen zeker een meter of 50 naast de baan heeft gereden op volle acceleratie na de racing incident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Laatst online: 23:29
powah33 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 15:48:
[...]

Dat snap ik ..... Maar nu konden teams nog tijdens de race hun banden/pitstop strategy aanpassen aan de omstandigheden......wat extra spanning teweeg bracht voor de kijker en de concurenten op de baan.
Als dit alles een beetje vast gelegd gaat worden.....dan ontneem je weer een deel van de sport.

Maar ik wil dit best van de andere kant bekijken >>> waar is het goed voor??? en wat brengt het extra???

-Dat pirelli minder banden hoeft te produceren, omdat ze precies weten wat de teams gaan gebruiken!?

Verder zie ik er geen voordelen bij......
Is het niet juist spannend om te zien dat bvb mercedes voor een 2stopper gaat en Ferrari daar juist op reageert en voor een 1 stopper gaat??
Als dit van te voren gaat worden vastgelegd dan zal je indd zien dat de rijke top teams 95% dezelfde setjes bestellen en gebruiken.

Ik vind het in iedergeval onnodig en jammer.

Voor 2017 worden de banden nog breeder en de auto's nog breeder...en de vleugels nog groter.
Resultaat weer minder makkelijk inhalen....zie je het al voor je 2 super breede autos naast elkaar door Blanchimont..gaat dan niet meer gebeuren..simpel weg omdat het niet meer past.

Ze moeten zich eerst eens afvragen of het de sport wel mooier maakt ipv nieuwe regels verzinnen omdat het tijd is voor nieuwe regeltjes.
- Het brengt onvoorspelbaarheid. Sommige teams zullen ineens heel sterk zijn in een bepaald weekend. Hoe meer variabele er zijn, hoe meer onzekerheid.
- Denk ook aan verschil tussen kwalificatie en race: neem je een uberzachte band voor de Q en de hardste voor de race? Hierdoor staat miss Williams een keer vooraan, maar moet dan de race rijden met banden die sneller slijten. Het zorgt voor meer variatie.

Re 2017: er zit juist wel een idee achter: men vindt F1 nu te langzaam, niet meer 'exciting' genoeg. Dus auto's moeten sneller, dus bredere banden/auto's.

Je mag erover klagen, maar zeggen dat het is 'omdat het tijd is voor nieuwe regels', is niet waar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
powah33 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 15:48:
[...]

Voor 2017 worden de banden nog breder en de auto's nog breder...en de vleugels nog groter.
Resultaat weer minder makkelijk inhalen....zie je het al voor je 2 super brede autos naast elkaar door Blanchimont..gaat dan niet meer gebeuren..simpel weg omdat het niet meer past.

Ach, die paar centimeter extra gaat het verschil niet maken. Juist de vleugels gaan het tricky maken, grotere achtervleugel is meer downforce verlies bij draften, en dat is nu al zo'n groot probleem.

Ideale oplossing lijkt me (beperkt/gecontroleerd) grond-effect terug invoeren. Niet meer zo extreem/gevaarlijk als vroeger, maar op een veilige manier downforce genereren die je niet verliest als je vlak achter een ander zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trouwens, zijn de banden team of coureur gebonden. Zou nog interessant kunnen zijn mochten teamgenoten andere bandenkeuzes maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
dat mogen ze ...coureurs mogen verschillende bandenkeuze hebben

[ Voor 68% gewijzigd door powah33 op 03-12-2015 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zou dan wellicht ook automatisch betekenen andere strategieën :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
Requiem19 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 16:09:
[...]

*KNIP*

Re 2017: er zit juist wel een idee achter: men vindt F1 nu te langzaam, niet meer 'exciting' genoeg. Dus auto's moeten sneller, dus bredere banden/auto's.

Je mag erover klagen, maar zeggen dat het is 'omdat het tijd is voor nieuwe regels', is niet waar...
Bredere auto zijn niet nodig voor meer snelheid.
Hamilton topt met 362,3 km/p in mexico.....vroeger gingen die wagens harder als 362 meen ik me te herinneren...en toen hadden ze die trotzooi als drs niet nodig...
Meer pk en meer fuel doet al wonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Laatst online: 13-09 20:24
Inhaalacties krijg je voornamelijk als de coureurs die de snelste racepace hebben minder snel zijn in de kwalificatie. Of als de kwalificatie meer kans elementen heeft.

Op zich is dat nu al zo door de kwalificatie in drie stukken op te delen tov vroeger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazuzed
XyritZz schreef op donderdag 03 december 2015 @ 16:19:
[...]

Ach, die paar centimeter extra gaat het verschil niet maken. Juist de vleugels gaan het tricky maken, grotere achtervleugel is meer downforce verlies bij draften, en dat is nu al zo'n groot probleem.

Ideale oplossing lijkt me (beperkt/gecontroleerd) grond-effect terug invoeren. Niet meer zo extreem/gevaarlijk als vroeger, maar op een veilige manier downforce genereren die je niet verliest als je vlak achter een ander zit.
Bredere banden geven juist weer meer mechanische grip. Je kunt dan dus minder van de downforce laten afhangen met simpelere voorvleugels. Het probleem nu is dat de voorvleugels wel zoveel downforce generen door alle vleugeltjes/laagjes die er op zitten dat je in de problemen komt op het moment dat er niet voldoende lucht meer is door de wagen ervoor.

Maar inderdaad, een gestandaardiseerde bodem met beperkt grondeffect als aanvulling zou ook wel wenselijk zijn in combinatie met simpelere voorvleugels en bredere banden. Het voordeel van bredere banden is ook nog hogere snelheid + de auto wordt meer snappy net zoals vroeger, het wordt dan lastiger om op de limiet te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 09:06

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Topicstarter
Opvallend in die lijst... Hamilton. Ik vind hem helemaal niet een "nummer 1" coureur als ik het afgelopen seizoen bekijk.

Beter dan Rosberg, maar echt niet meer dan een nummer 4 of 5 naar mijn mening.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Frappanter aan die bandenkeuze vooraf is dat je ook nogal afhankelijk bent van het weer. Wordt het ineens veel warmer of kouder dan je dacht kan een bandenkeuze nogal verschil maken.

Ergens wel weer onvoorspelbaar natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Laatst online: 23:29
powah33 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 16:32:
[...]

Bredere auto zijn niet nodig voor meer snelheid.
Hamilton topt met 362,3 km/p in mexico.....vroeger gingen die wagens harder als 362 meen ik me te herinneren...en toen hadden ze die trotzooi als drs niet nodig...
Meer pk en meer fuel doet al wonderen.
Het gaat niet om de topsnelheid, maar de bochtensnelheid.

Door de banden te verbreden, heb je een groter contactvlak met de weg. Dit zorgt ervoor dat je meer grip hebt en harder door bochten kunt. Bredere auto's zorgen voor meer aerodynamische oppervlakte, waardoor je meer bochtensnelheid hebt. Dit zorgt dus voor snellere rondetijden en ook voor meer G-krachten op de coureurs, waardoor de 'jongens van de mannen gescheiden worden'.

Begin jaren '00 waren de G krachten zo hoog, dat coureurs wel eens in elkaar storten op het podium (Trulli, Maleisië bijvoorbeeld). Fysiek was een F1 race toen zwaarder dan veel duursporten. Nu is een race fysiek eenvoudig, omdat de rondetijden (en g krachten) heel laag liggen op racepace.

Er zit dus echt wel veel gedachte achter eerlijk gezegd :).

Enige nadeel van de 2017 regels is dat inhalen nog moeilijker wordt indien ze de snelheidswinst dmv turbulente downforce voor elkaar krijgen. Downforce dmv groundeffect is the way to go, maar daar willen de teams niet echt aan helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Firesphere schreef op donderdag 03 december 2015 @ 16:38:
[...]

Opvallend in die lijst... Hamilton. Ik vind hem helemaal niet een "nummer 1" coureur als ik het afgelopen seizoen bekijk.

Beter dan Rosberg, maar echt niet meer dan een nummer 4 of 5 naar mijn mening.
Als je WK wordt, dan sta je eigenlijk altijd wel terecht op 1. Daar lijkt me niet echt een discussie over mogelijk. Het uiteindelijke doel van iedereen op de grid is WK worden. Dat is het ultieme doel. Als je dat wordt hoor je de hoogste score te krijgen imho.

Ik vind de lijst een stuk beter dan de andere die laatst voorbij kwam. Daar stond RAI op 9 geloof ik (lijst van de teambazen).

[ Voor 11% gewijzigd door StealthyPeanut op 03-12-2015 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazuzed
Sky was beter dan AMuS en Autosport met Max, die andere 2 gaven hem stelselmatig een te laag cijfer, wat ze op het einde nog even probeerden goed te maken met hem hele hoge cijfers te geven maar wat niet helemaal geslaagd is.

Max heeft, zoals z'n naam al aangeeft, in de meeste races het maximale er uitgehaald wat maar kon met alle problemen die hij had, hij heeft niet veel punten laten liggen door z'n rijden (wel door mechanische pech, slechte strategie en slechte pit stops)...en dat is ook precies waarom hij bij de teambazen zo hoog scoort.
Pagina: 1 ... 88 ... 92 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] - Seizoen 2015: waar te kijken?

IRC: http://irc.tweakers.net/f1
Formule E: [Formule E] Seizoen 2014-2015
Algemeen Race Topic: Algemeen race topic Deel 2

Probeer bij 'breaking news' ook de bronnen te vermelden.