[F1] Seizoen 2015 - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 92 Laatste
Acties:
  • 286.248 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:06
Als ik erin zou passen :X .

Teller staat nu op €5.655.

Die van Sainz doet 'slechts' €510: http://www.ebay.com/itm/S...t%3D6%26sd%3D181894258749

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-09 22:13

Smarron

The bend

Zo, vanochtend stond hij op $1100, nu al op $5600! Dat is ruim 1,5x meer dan die van Lewis en 11x meer dan die van Carlos.

edit:

Zo, zwaar te laat gereageerd...

[ Voor 17% gewijzigd door Smarron op 06-10-2015 19:46 ]

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
De toko staat al jaren te koop, blijkbaar hebben ze eindelijk wat interessants gevonden. Eerder dit jaar ging het al over overname door Quatar en een rijke Amerikaans.

De toko bestaat uit een oerwoud van bedrijven en eigenaren trouwens.

[ Voor 35% gewijzigd door Tralapo op 06-10-2015 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:44
Ik kijk er niet raar van op als Mateschitz F1 gaat kopen, wat perfect bij zijn marketingvehikel past. Op alle merchandise, DVD's, blu-ray's, videogames en langs de kant prijkt dan trots het Red Bull logo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:20
http://www.motorsport.com...rules-a-failure/?v=11&s=1

Erg interessant artikel, ook met een brief van de oud Renault Sport directeur ten tijde van de eerste turboblokken.
Suggestions:

Formula 1's next engine could be a 1,000 HP 2.8 litre turbocharged V8, with capped boost pressure, rev limited at 17,000 RPM and burning exclusively one brand of 110 octane gasoline.

Alternatively the famous 3.5 litre V10 from the mid-2000s period could and should be brought back to life.

Either alternative would cost the manufacturers and the teams only a fraction of what the current hybrid V6 costs.

The original KERS system should be reinstated.

Last, burning an ethanol based racing fuel should be considered:
Ik denk dat ie een 3.0 V10 bedoelt, maar dat mag de pret niet drukken.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 15:35

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Laten ze gewoon door de zure appel heen bijten en bij dit v6 format blijven (evt. het token systeem aanpassen, wat op meerdere manieren kan)

Waar ik het wel mee eens ben is het gebrek aan pushen door de brandstof regulatie. Geef daar wat meer speelruimte zodat coureurs weer lekker het onderste uit de kan kunnen halen.

En het schrappen van een hoop telemetrie daar kan ik me ook wel in vinden. Al was het maar om het inderdaad iets minder voorspelbaar te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Nee, Bernie is zelf maar een kleine aandeelhouder. Andere aandeelhouders zouden hun deel binnenkort verkopen en Bernie wil ook onder de nieuwe eigenaar de baas blijven spelen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:12
Wow, ik wist dat Max populair was, maar zo populair, zijn overal staat met stip op 1 op de veiling voor Justin Wilson.

Zijn overal is zelfs geliefder dan die van Hamilton. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Waarom wilden Renault en Mercedes die hybride motoren eigenlijk zo graag? Enige dat ik kan bedenken is dat ze hybride 'sexyer' wilden maken zodat het bij personenauto's beter geaccepteerd zou worden. Of dat het adagium 'there's no substitute for cubic inches' definitief ten grave zou worden gedragen. Een S-klasse met een 1.6 liter turbo zou dan plotseling te verkopen zijn.

Het is echter gedaan met als argument kostenbesparing, maar het is duidelijk dat dat niet klopt. Deze motoren zijn veel duurder. Ook als ze eenmaal redelijk uitontwikkeld zijn zullen ze door hun complexiteit veel duurder blijven dan hun atmosferische voorgangers. Qua technische spin-off voor normaal gebruik heb je er niet zoveel aan. De technische noviteiten richten zich hoofdzakelijk op piekvermogen, en daar heb je in de praktijk niet veel aan.

Terug naar de V8/V10 zou dus niet eens onlogisch zijn. Veel goedkoper en de onderlinge verschillen zijn een stuk kleiner.

En ze maken tenminste een beetje geluid ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:27
Zou mooi zijn als de ferrari 2016 motor straks een betrouwbaarheidsissue blijkt te hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
alexbl69 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 08:16:
Waarom wilden Renault en Mercedes die hybride motoren eigenlijk zo graag? Enige dat ik kan bedenken is dat ze hybride 'sexyer' wilden maken zodat het bij personenauto's beter geaccepteerd zou worden. Of dat het adagium 'there's no substitute for cubic inches' definitief ten grave zou worden gedragen. Een S-klasse met een 1.6 liter turbo zou dan plotseling te verkopen zijn.

Het is echter gedaan met als argument kostenbesparing, maar het is duidelijk dat dat niet klopt. Deze motoren zijn veel duurder. Ook als ze eenmaal redelijk uitontwikkeld zijn zullen ze door hun complexiteit veel duurder blijven dan hun atmosferische voorgangers. Qua technische spin-off voor normaal gebruik heb je er niet zoveel aan. De technische noviteiten richten zich hoofdzakelijk op piekvermogen, en daar heb je in de praktijk niet veel aan.

Terug naar de V8/V10 zou dus niet eens onlogisch zijn. Veel goedkoper en de onderlinge verschillen zijn een stuk kleiner.

En ze maken tenminste een beetje geluid ;) .
Mogelijk dat ze daarmee hun technische expertise in wilden zetten om zo een voor veel concurrenten een onoverbrugbare voorsprong te verkrijgen.
Mercedes is daar aardig in geslaagd.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-09 13:57
Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 18:27:
[...]

Van wat ik heb gelezen is de Ferrari 2015 motor redelijk aan de forse kant, dus dat zou betekenen dat TR het e.e.a aan voordeel aan aerodynamica gaat verliezen. Ferrari wil de 2016 variant compacter/slanker maken omdat ze dit jaar vanwege de motor de aerodynamica niet kunnen verbeteren.
Dat kan inderdaad nog weleens een negatieve invloed hebben op de aero, maar ben benieuwd hoeveel verschil dat gaat maken.

Laten we lekker afwachten tot de officiële aankondiging :). Dan kunnen we verder speculeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-09 10:46

iichel

Gazoooo

hoe zou het token systeem eigenlijk werken als de motor slechter wordt?
design 1 + 2 tokens -> design 1.1.
kun je dan terug naar design 1? kost het dan weer 2 tokens?

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is het altijd al zo geweest dat technologische innovaties uit de F1 in een bepaalde vorm (concrete eindproducten en/of kennis) terug kwamen in de consumentenproducten.

Gezien de opmars van Hybride of vol elektrische auto's kan ik me goed voorstellen dat de F1 daarmee een mooi testplatform is om aan dergelijke concepten en innovaties te sleutelen in de hoop dat delen daarvan toepasbaar gaan worden voor de consumentenmarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Verwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 09:06:
[...]

Volgens mij is het altijd al zo geweest dat technologische innovaties uit de F1 in een bepaalde vorm (concrete eindproducten en/of kennis) terug kwamen in de consumentenproducten.

Gezien de opmars van Hybride of vol elektrische auto's kan ik me goed voorstellen dat de F1 daarmee een mooi testplatform is om aan dergelijke concepten en innovaties te sleutelen in de hoop dat delen daarvan toepasbaar gaan worden voor de consumentenmarkt.
Daarom is het ook zo handig dat als je op de snelweg op de juiste afstand achter een politiewagen zit, je bij het inrijden van een trajectcontrole ineens een boost extra power van je electromotor krijgt om die voorbij te knallen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:25
Verwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 09:06:
[...]

Dat was ooit zo, maar volgens mij is het heel lang geleden dat technologie uit de F1 daadwerkelijk in de consumentenmarkt terecht kwam.
De ontwikkeling van hybride en full electric komt echt niet uit de F1, ook niet met deze motoren.

Hybrides zijn een tussenvorm en eigenlijk alleen een oplossing voor de beperkte range van full electric.
De toekomst zal full electric zijn, en dan heb je meer aan Formula E dan aan een F1.
De MGU-H ontwikkelingen zijn bijvoorbeeld prachtig, maar hebben uiteindelijk nul functie op een full electric auto.
Bovendien is men in de F1 alleen bezig om binnen de regels het maximale effect eruit te halen. Beperkingen oplossen die er in de consumentenmarkt niet zijn.

Kijk alleen al naar wat Tesla nu doet en wat een vermogen daar gehaald wordt met daarbij een redelijke (voor nu) range. Die ontwikkelingen zijn vele malen waardevoller voor de toekomst dan de ontwikkelingen in F1.
Het zegt ook iets dat juist Tesla en niet een bekend automerk degene is die een werkbare full electric neerzet.
Bovendien gaat die ontwikkeling razendsnel. Als je de model X presentatie bekijkt heb je soms het idee naar een SciFi te zitten kijken..

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-09 10:53
Señor Sjon schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 23:46:
http://www.motorsport.com...rules-a-failure/?v=11&s=1

Erg interessant artikel, ook met een brief van de oud Renault Sport directeur ten tijde van de eerste turboblokken.

[...]

Ik denk dat ie een 3.0 V10 bedoelt, maar dat mag de pret niet drukken.
Iedereen dezelfde brandstof vraag ik me ook van af hoe verstandig het is; brandstoffabrikanten zijn als sponsor behoorlijk actief in de F1. Zou een behoorlijke knauw kunnen zijn voor sommige teams om die sponsor kwijt te raken omdat ze de spulletjes niet meer mogen gebruiken.

Ander motorformat zou nog wel kunnen mits de motoren maar veel simpeler worden zodat nieuwe fabrikanten ook een competitief blok neer kunnen zetten zonder er eerst een miljard in te pompen. Alternatief zou misschien zijn om een aantal onderdelen van het blok te standaardiseren? Huidige format houden, maar wel simpeler maken om een blok te produceren.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Mwa, petrobras sponsort Williams geloof ik terwijl ze met Petronas brandstof rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:47
sanderb schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 09:19:
[...]

Dat was ooit zo, maar volgens mij is het heel lang geleden dat technologie uit de F1 daadwerkelijk in de consumentenmarkt terecht kwam.
De ontwikkeling van hybride en full electric komt echt niet uit de F1, ook niet met deze motoren.

Hybrides zijn een tussenvorm en eigenlijk alleen een oplossing voor de beperkte range van full electric.
De toekomst zal full electric zijn, en dan heb je meer aan Formula E dan aan een F1.
De MGU-H ontwikkelingen zijn bijvoorbeeld prachtig, maar hebben uiteindelijk nul functie op een full electric auto.
Bovendien is men in de F1 alleen bezig om binnen de regels het maximale effect eruit te halen. Beperkingen oplossen die er in de consumentenmarkt niet zijn.

Kijk alleen al naar wat Tesla nu doet en wat een vermogen daar gehaald wordt met daarbij een redelijke (voor nu) range. Die ontwikkelingen zijn vele malen waardevoller voor de toekomst dan de ontwikkelingen in F1.
Het zegt ook iets dat juist Tesla en niet een bekend automerk degene is die een werkbare full electric neerzet.
Bovendien gaat die ontwikkeling razendsnel. Als je de model X presentatie bekijkt heb je soms het idee naar een SciFi te zitten kijken..
Elektrisch is misschien de toekomst, maar hoeveel verdient Mercedes, Ferrari, Honda of Renault nu aan full elektrisch? Juist, misschien 0,01 van hun totale omzet. Hybrides? Miscchien 5-10% van hun omzet. (Iemand mag het uitzoeken als hij tijd heeft).

F1 kost geld, dat moet je legitimeren ten opzichte van je aandeelhouders. Want in tegenstelling tot wat mensen denken is het bestuur van het bedrijf geen eigenaar, maar slechts een instrument. De echte eigenaar is degene die het geld erin gestopt heeft. Investeringsmaatschappijen, beleggingsfondsen, vermogende families, private beleggers. Zij willen rendement op hun investering. Als je als bedrijf dus in F1 stapt moet je een doel en goed verhaal hebben.

Atmosferische V8's of V10's zijn voor bijna geen enkel bedrijf meer relevant. Hoe verkoop je dat aan je aandeelhouders? De V6T's gaan mee met de trent in de autowereld:
- klein blok
- zuiniger
- hybride

Dit is wat de consument 2015 wil. De consument 2035 will miss volledig elektrisch. Maar komende 20 jaar oid zullen we nog meer brandstof+elektrisch zien. Mercedes bouwt echt best wel een bijzondere reputatie op qua motoren. Deze bedrijven testen constant hoe mensen hun marktnaam zien en associeren waarmee... Ongetwijfeld ziet de Merc board dat die rating nu lekker omhoog gegaan is (= perfecte legitimatie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:50

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dan moet je de invloed van dat elektrische pakket inperken en/of meer vrijheid geven in benzine.
Ik ben nog steeds fan van max 100l per wedstrijd. Wat je ermee doet moet je zelf weten.

Elektrische power naar 100pk, motor naar 900pk.

Overigens zouden ze het ook interessanter moeten maken voor de Siemensen en Panasonics van deze wereld om F1 als ontwikkelingsplatform te gebruiken.
Dat lukt op dit moment natuurlijk ook amper.

[ Voor 29% gewijzigd door MikeyMan op 07-10-2015 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:53

Hoogie2004

Whohooooo

MikeyMan schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 09:57:
Dan moet je dat ook vrijgeven. Als iemand die 100kg brandstof wil inzetten in een super-efficiente generator, en vervolgens 1200pk elektrisch wil gebruiken, moet dat dan ook mogen.

Ik denk dat het huidige motor-format de ontwikkelingen van de echte wereld qua motoren goed volgt. Kleiner, met turbo en hybride is de huidige trend. Volledig elektrisch wordt de volgende stap voor de consument (en dus waarschijnlijk ook voor de racerij).

De opzet met tokens werkt echter niet / averrechts m.b.t. de kosten heb ik het idee. Je kunt nog steeds 100 alternatieven ontwikkelen, en dan kies je de beste daarvan en gebruikt je tokens om die in te zetten in de F1. De overige 99 ontwikkelingen belanden op een plank (of vinden hun weg op de een of andere manier naar de normale motoren). De research die erin gaat is natuurlijk niet altijd zomaar verloren, veel principes zullen terugvloeien naar de consumenten-motoren.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
MikeyMan schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 09:57:
Dan moet je de invloed van dat elektrische pakket inperken en/of meer vrijheid geven in benzine.
Ik ben nog steeds fan van max 100l per wedstrijd. Wat je ermee doet moet je zelf weten.

Overigens zouden ze het ook interessanter moeten maken voor de Siemensen en Panasonics van deze wereld om F1 als ontwikkelingsplatform te gebruiken.
Dat lukt op dit moment natuurlijk ook amper.
Ik zou juist het electrische vermogen opschroeven. Daar worden de auto's echt veel sneller van, aangezien de koppel van een electromotor gigantisch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creapYYY
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 20:30
Staat nu al op $12,500.00 terwijl Hamilton nog maar op $5,598.00 zit.

Zouden mensen inzien dat dit misschien een object is van een toekomstige wereldkampioen? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Adlermann schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 10:33:
[...]

Ik zou juist het electrische vermogen opschroeven. Daar worden de auto's echt veel sneller van, aangezien de koppel van een electromotor gigantisch is.
Wat hebben de autofabrikanten daar op dit moment aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tethtoril
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-11-2020
Iemand (virtuele) ervaring met Sochi layout?
Lijkt me geen Renault circuit?..

En Max was DOTR in Japan volgens lezers (kiezers) bij F1-Fanatic.
Carlos is volgens mij goed.. heel goed zelfs.. maar Max heeft blijkbaar die 'X-factor'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Tethtoril schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 11:55:
Het is een beetje start-stop achtig, echter niet zo erg als bijv. Canada. Veel ~90 graden bochten op laag / middelmatige snelheid, gevolgd door rechte stukken. Hoeft niet meteen een drama te zijn voor de Renault's.

Remmen is hier ook belangrijk, wat gunstig is voor Max.

[ Voor 6% gewijzigd door Hoogie2004 op 07-10-2015 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Nu online
MikeyMan schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 11:46:
[...]

Wat hebben de autofabrikanten daar op dit moment aan?
Veel meer dan een ouderwetse v8. Het v8/v10 tijdperk is voorbij.

De aankomende 20 jaar gaan hybride motoren gemeengoed worden. Full Electric is nog lang niet aan de orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dat zeg ik toch ook niet? V6turbo, of zelfs een I4 turbo lijkt me prima.

Snap sowieso niet dat ze voor een 1,6l v6 gegaan zijn. Optimale inhoud per cilinder ligt volgens mij rond de 500cc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Laatst online: 14:20

derx666

mecker ende blaet

Volgens mij zou het oorspronkelijk om een 4-cyl gaan (al dan niet in V-vorm), maar de fabrikanten wilden liever een 6-cyl. De inhoud is toen wel hetzelfde gebleven.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
MikeyMan schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 12:15:
Dat zeg ik toch ook niet? V6turbo, of zelfs een I4 turbo lijkt me prima.

Snap sowieso niet dat ze voor een 1,6l v6 gegaan zijn. Optimale inhoud per cilinder ligt volgens mij rond de 500cc.
Hoe verkoop je in investering van 300 miljoen per motorfabrikant in een ouderwets product?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:34

Player1S

Probably out in the dark

http://www.inautonews.com/lotus-now-locked-out-at-sochi

Lotus mag weer eens niet naar binnen.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Wat een drama weer daar...

Dit gaan we nog wel 1 of 2 races zien denk ik, tot de koop is afgerond en de rekeningen worden betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wat is het doel van Renault hiermee? Waarom laten ze dit gebeuren als ze daadwerkelijk willen overnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Nu online
MikeyMan schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 13:14:
Wat is het doel van Renault hiermee? Waarom laten ze dit gebeuren als ze daadwerkelijk willen overnemen?
Renault is gewoon nog aan het onderhandelen en wil gewoon zo goedkoop mogelijk de toko overnemen.

De rekeningen moeten toch wel betaald worden, of dat nu is of later....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:09
ik zie lotus gewoon in hun hospitality unit zitten?
https://twitter.com/Lotus_F1Team/status/651705239804997632

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 07:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Requiem19 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 09:55:
[...]

Elektrisch is misschien de toekomst, maar hoeveel verdient Mercedes, Ferrari, Honda of Renault nu aan full elektrisch? Juist, misschien 0,01 van hun totale omzet. Hybrides? Miscchien 5-10% van hun omzet. (Iemand mag het uitzoeken als hij tijd heeft).

F1 kost geld, dat moet je legitimeren ten opzichte van je aandeelhouders. Want in tegenstelling tot wat mensen denken is het bestuur van het bedrijf geen eigenaar, maar slechts een instrument. De echte eigenaar is degene die het geld erin gestopt heeft. Investeringsmaatschappijen, beleggingsfondsen, vermogende families, private beleggers. Zij willen rendement op hun investering. Als je als bedrijf dus in F1 stapt moet je een doel en goed verhaal hebben.
De investering in de F1 voor R&D is echt ondergeschikt aan de waarde van de "marketingkant" van deelname aan de F1.

Je zit in de F1 voor naamsbekendheid, het versterken van het merk. Daarnaast is het een gelegenheid voor ontmoetingen en events met potentiele klanten en nieuwe investeerders. Dat is een lastig te bepalen waarde, ook al doen ze er onderzoek naar. "Naamsbekendheid en brand awareness" -effecten zijn lastig te meten. Kijkcijfers en het bereik van een groot publiek in de wereld dus.

Natuurlijk helpt de R&D van de F1 voor de wegauto's in meer of mindere mate. De kennis is waardevol. Maar als het om de kennis zou gaan is het vele malen efficienter om niet mee te doen met de F1, maar gewoon een Circuit "in de achtertuin" te leggen en er een R&D-afdeling op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:48
Yep, iemand heeft dollars neergelegd. :9

Lotus zat natuurlijk al een tijd in zwaar weer. Bepaalde rekeningen werden daarom niet betaald. Ze worden nu voldaan op basis van noodzaak. Hospitality is noodzaak dus dat is dan ineens zo geregeld. Als Renault het team overneemt weten ze in ieder geval zeker dat er nog een berg onbetaalde facturen ligt.

Je moest eens weten hoeveel geld er wordt verdiend door de betaaltermijn te rekken. Een dag of wat extra rente vangen :) .

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Best leuk dat Renault zo aan het rekken is om zo goedkoop mogelijk te kunnen kopen maar dat betekend toch ook dat die auto voor 2016 vrij weinig aandacht krijgt door gebrek aan geld.

2016 word echt een overbruggingsjaar voor ze. Of ze moeten stiekem zelf al een auto klaar hebben maar daar zullen ze wel te Frans voor zijn.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
L1nt schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 13:38:
Best leuk dat Renault zo aan het rekken is om zo goedkoop mogelijk te kunnen kopen maar dat betekend toch ook dat die auto voor 2016 vrij weinig aandacht krijgt door gebrek aan geld.

2016 word echt een overbruggingsjaar voor ze. Of ze moeten stiekem zelf al een auto klaar hebben maar daar zullen ze wel te Frans voor zijn.
Ze hadden waarschijnlijk de hoop dat de deal eerder rond zou zijn. Dat lukte echter niet.

Ze hebben nu snel een overname en cash nodig om verder kunnen. En ze willen natuurlijk van die Mercedes achterin af, Renault zal een Renault willen. Mercedes zal ook niet graag zien dat Renault een kijkje in de keuken krijgt. Of je krijgt een hele gekke situatie dat het team van Renault is en wordt aangedreven door Mercedes.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Lotus Renault Mercedes. De overtreffende trap van BMW Sauber Ferrari :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

creapYYY schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 11:43:
[...]

Zouden mensen inzien dat dit misschien een object is van een toekomstige wereldkampioen? :9
Wellicht; het is wel de overall van het eerste seizoen van Max. Dat is een redelijk uniek object, zeker als hij WK wordt.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Tethtoril schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 11:55:

[knip]
Er wordt eigenlijk meer een vergelijking met Singapore gemaakt, maar sommige stukken zijn hier wel flink wat langer.

YouTube: Valtteri Bottas Sets Sochi Scorcher | 2014 Russian Grand Prix

[ Voor 11% gewijzigd door hardware-lover op 07-10-2015 14:26 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik kan me alleen nog het lift & coast herinneren. Als er niet twee SC's komen hebben we weer zo'n race vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

De banden voor de eerste race gingen veel te lang mee, ik meen me te herinneren dat Rosberg heel snel naar binnen moest en bijna de gehele race op één set banden reed. Dat is voor dit jaar helemaal anders als het goed is.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
En dat kwam weer omdat ze met de brandstof niet uitkwamen en dus de banden ook niet aan het pushen waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

hardware-lover schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 14:08:
[...]

Er wordt eigenlijk meer een vergelijking met Singapore gemaakt, maar sommige rechte stukken zijn hier wel flink wat langer.

YouTube: Valtteri Bottas Sets Sochi Scorcher | 2014 Russian Grand Prix
Als je daar eraf gaat, is het wel over zo te zien.
Weinig uitloop stroken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Señor Sjon schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 14:18:
En dat kwam weer omdat ze met de brandstof niet uitkwamen en dus de banden ook niet aan het pushen waren.
Ook dat zou zomaar kunnen, en dat is dan voor dit jaar niet veranderd ben ik bang.

Inderdaad: http://www.f1fanatic.co.u...tremely-frustrating-race/

[ Voor 13% gewijzigd door hardware-lover op 07-10-2015 14:25 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-09 12:59
hardware-lover schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 14:14:
De banden voor de eerste race gingen veel te lang mee, ik meen me te herinneren dat Rosberg heel snel naar binnen moest en bijna de gehele race op één set banden reed. Dat is voor dit jaar helemaal anders als het goed is.
Klopt, ROS in de eerste bocht een enorme flatspot (door poging in te halen van HAM).
Begon op Soft. De rest van de race op Hard dus gereden (dus afstand - 1 rondje = iets van 56 rondjes?).

Pirelli wist niet precies wat het asfalt zou doen, dus gekozen voor veiligheid.
Dit jaar dus SuperSoft & Soft meegenomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-09 13:25
Iemand nog een beetje inzicht of bijgehouden wat nou de verschillen in rondetijden zijn tov vorig jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:04

Edd

creapYYY schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 11:43:
[...]

Ik denk het.. De teller staat inmiddels op $20,000.00...
Of er is iemand die hem wel heeel graag wilt hebben.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Edd schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 15:49:
[...]
Ik denk het.. De teller staat inmiddels op $20,000.00...
Of er is iemand die hem wel heeel graag wilt hebben.
Ik vind het wel mooi dat de opbrengst zo heel aardig lijkt te worden voor het uiteindelijke doel van de veiling. Er lijken maar twee echt gegadigden te zijn, die drijven het bedrag zo op.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 16:31

Bosmonster

*zucht*

Max z'n overall inmiddels over de $20.000.. Hamilton nog ergens op $5500..

Bizar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Bosmonster schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 16:00:
Max z'n overall inmiddels over de $20.000.. Hamilton nog ergens op $5500..

Bizar :P
Vage toestand. Als je kijkt naar de biedingen zie je dat dezelfde persoon (k***r) tot wel 10 keer achter elkaar biedt. Van $14.500 tot en met $19.900 is allemaal van hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 22-09 16:31

Bosmonster

*zucht*

alexbl69 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 16:27:
[...]

Vage toestand. Als je kijkt naar de biedingen zie je dat dezelfde persoon (k***r) tot wel 10 keer achter elkaar biedt. Van $14.500 tot en met $19.900 is allemaal van hem.
Zit er weer iemand te kutten :( Eikels altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Bosmonster schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 16:28:
[...]

Zit er weer iemand te kutten :( Eikels altijd.
Even verder kijken bij die biedingen ;) Zitten automatische biedingen tussen van e***a

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Laatst online: 08:55

Martinspire

Awesomeness

Wat mij opvalt is dat het $83 aan shipping kost. Gaat ie in een gouden doos ofzo?

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Laatst online: 17:59

AzzKickah

06-CENSORED

Jullie gaan offtopic!! :o :o :N }:| :o :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Martinspire schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 16:53:
Wat mij opvalt is dat het $83 aan shipping kost. Gaat ie in een gouden doos ofzo?
Mogelijk willen ze iets van $20k een beetje verzekeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Is Russische les ook offtopic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

ze hebben niet echt opgelet bij dani en daniil leren aussie en russisch :P (RBR special feature op Youtube)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:10
Limburgs lied voor Max Verstappen

Rookie on the road. Zo heet het liedje dat Joëlle Panis en Jos van Rens hebben gemaakt voor Max Verstappen.

De zangeres uit Maastricht en de zanger-gitarist uit Beegden vonden elkaar in hun bewondering voor de jongste Formule 1-coureur aller tijden.

Dwayne Verheijden op accordeon
Ze schreven de ode aan Max samen, en kregen productionele medewerking van producer BJ Baartmans. Ook topaccordeonist Dwayne Verheijden uit Montfort en contrabassist Jo Didderen uit Ittervoort zijn in het nummer te horen.
http://www.1limburg.nl/li...appen?context=section-348

Hier is de videoclip te zien:
http://limburg.bbvms.com/view/website/2526983.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

De meesten Mercedes klanten-auto's gaan een verse krachtbron in hun auto krijgen voor dit weekeinde, dit zou dan de laatste moeten zijn voor dit seizoen. Niet de 2016 versie waar het Mercedes team zelf mee rondrijd, die vraagt speciale Petronas brandstof die voor de klanten-teams niet beschikbaar is.

Sauber mag met de Canada Ferrari krachtbron aan de slag, maar niet met de nog krachtigere Monza versie.

...
Both Williams drivers, one of the Force Indias ( believed to be Perez) and both Lotus drivers will get a fresh engine for this weekend’s race in Sochi. This will be their fourth and final engine of the season.

They will not get to use the new, improved Mercedes PU which was introduced in Monza until the start of 2016. It is believed that currently, this version of the engine requires a certain type of fuel, Petronas, which only Mercedes currently use.

Sauber will also receive a new Ferrari engine in Sochi. They will get the Canada specification rather than the upgraded one from Monza, which factory team Ferrari use.

...

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
En dan te bedenken dat er ooit 'straatbenzine' in moest kunnen, juist om exotische brandstoffen te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-09 13:48
Hoe kunnen ze nu al met de 2016 versie rijden :p Het is pas 2015 :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:09

Arfman

Drome!

KeRsTmAnNeKe schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 22:36:
Als je nu een nieuwe auto koopt, heb je grote kans dat het al het MY( Model Year) 2016 is met wat kleine verbeteringen. Beetje marketing, beetje verkopen boosten, beetje PR, is bij de F1 niet anders.

Vorig jaar wat Sochi een draak van een race volgens mij, hopelijk dit jaar iets meer spanning.

[ Voor 11% gewijzigd door Arfman op 08-10-2015 07:40 ]

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

KeRsTmAnNeKe schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 22:36:
Dat is al heel lang zo.
Mijn VW bus uit 1973 was van augustus en was dus modeljaar 1974. (en niet alleen op papier, ook in details)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Ach tjah, je kun nu toch ook al een motor gaan bouwen voor 2018 en daarmee nu gaan rijden.. het is maar net welk stickertje je erop plakt. Wat is een 2015 Ferrari motor? Die bestaat ook niet.. daar zijn ook 4 varianten van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Dat van die jaren is niet zo gek. De reden ligt in de assemblagestraat. Maak je een modelwijziging, dan moet je geregeld de straat aanpassen. Dat aanpassen van de straat doen ze in de zomervakantie. Al het assemblagepersoneel gaat collectief op vakantie (als een soort bouwvak). Na de vakantie begint de produktie van het nietuwe model wat dan ook de naam krijgt van het jaar erop. Dit is ook verwerkt in het chassisnummer met een letter.

Dat van die benzine vind ik gek. Vroeger was het zo dat benzinemaatschappijen hele exotische peut maakten die nauwelijks nog benzine mag heten. Sinds een tijd moet het min of meer straatbenzine zijn en moesten de teams aan het begin van het jaar een fuel sample inleveren en de benzine werd na de race gecontroleerd.

Dus wat er nu weer veranderd is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01:48

Racing_Reporter

Contentmaker

Requiem19 schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 08:51:
Ach tjah, je kun nu toch ook al een motor gaan bouwen voor 2018 en daarmee nu gaan rijden.. het is maar net welk stickertje je erop plakt. Wat is een 2015 Ferrari motor? Die bestaat ook niet.. daar zijn ook 4 varianten van...
Het schijnt dat dit ging om een development engine die ze vanaf Monza hadden, waar ze een boat load of tokens tegenaan hebben gegooid om volgend jaar hun huiswerk al klaar te hebben. Maar ja, inderdaad, 2015 Gen III of 2016 Gen 1, het is een beetje om des keizers baard ;)

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

asing schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 09:46:
Dat van die jaren is niet zo gek. De reden ligt in de assemblagestraat. Maak je een modelwijziging, dan moet je geregeld de straat aanpassen. Dat aanpassen van de straat doen ze in de zomervakantie. Al het assemblagepersoneel gaat collectief op vakantie (als een soort bouwvak). Na de vakantie begint de produktie van het nietuwe model wat dan ook de naam krijgt van het jaar erop. Dit is ook verwerkt in het chassisnummer met een letter.

Dat van die benzine vind ik gek. Vroeger was het zo dat benzinemaatschappijen hele exotische peut maakten die nauwelijks nog benzine mag heten. Sinds een tijd moet het min of meer straatbenzine zijn en moesten de teams aan het begin van het jaar een fuel sample inleveren en de benzine werd na de race gecontroleerd.

Dus wat er nu weer veranderd is....
Was het niet zo dat het voor x% moet lijken op echte benzine maar dat er wat speling is voor betere performance? Want ik geloof dat er in dat Shell-stuk op Sport-1 ook gemeld werd dat het dicht tegen de Shell V-Power zat met iets van een procent verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

wat is rede dat button niet de upgrade pakt, en alonso wel?
bedoel; die penalty kun je voor lief nemen; rest van seizoen 'iets' beter blok. kun je tenminste iets meer mee doen

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiezel
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-09 09:45
Racing_Reporter schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 09:54:
[...]

Het schijnt dat dit ging om een development engine die ze vanaf Monza hadden, waar ze een boat load of tokens tegenaan hebben gegooid om volgend jaar hun huiswerk al klaar te hebben. Maar ja, inderdaad, 2015 Gen III of 2016 Gen 1, het is een beetje om des keizers baard ;)
Nou boatload, dat koste ze 3 engine tokens. De 2016 engine van ferrari schijnt significant anders te zijn maar dan vooral qua afmetingen omdat de huidige nogal bulky is, wat de overall performance van de auto nogal beïnvloed. Het is dus niet volledig correct om overall engine performance puur te vergelijken op PK's. Of ze het echt waar kunnen maken blijft de vraag natuurlijk.

bron

-=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

Het waren er zeven toch..? Zoiets herinner ik me. Factcheck komt later wel.

En idd, het gaat om driveability, fuel economy, power, torque, weight, reliability, er is niet 1 factor die er een winnende motor van maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Laatst online: 17:59

AzzKickah

06-CENSORED

himlims_ schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 10:26:
wat is rede dat button niet de upgrade pakt, en alonso wel?
bedoel; die penalty kun je voor lief nemen; rest van seizoen 'iets' beter blok. kun je tenminste iets meer mee doen
Wellicht om de oude en nieuwe spec te kunnen vergelijken onder dezelfde omstandigheden op dezelfde baan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

AzzKickah schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 10:57:
[...]

Wellicht om de oude en nieuwe spec te kunnen vergelijken onder dezelfde omstandigheden op dezelfde baan.
seems legit

wel weer tijd worden voor race, die 2wk duren best lang :)

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Nu online
himlims_ schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 11:00:
[...]

seems legit

wel weer tijd worden voor race, die 2wk duren best lang :)
Ze hebben maar 1 motor kunnen upgraden.
Honda's push to get the upgrades ready for this weekend have meant that there were only enough items ready for one car, so it was decided that Alonso would be given them this time out.
www.motorsport.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Zul je zien, valt Alonso uit en haalt Button punten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:06
Heeft het klagen over zijn GP2 engine toch nog geholpen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:53

Wom

In hoeverre zouden de huidige ontwikkelingen bij Honda doorgetrokken worden naar de motor voor volgend jaar? Of gaan ze blijven evalueren op het concept wat ze nu hebben? Kan me voorstellen dat ze in dit 'verloren' seizoen al redelijk snel gefocust hebben op de 2016 motor.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baumans
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:35
robpol schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 11:32:
Heeft het klagen over zijn GP2 engine toch nog geholpen :P
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Racing_Reporter schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 10:51:
Het waren er zeven toch..? Zoiets herinner ik me. Factcheck komt later wel.

En idd, het gaat om driveability, fuel economy, power, torque, weight, reliability, er is niet 1 factor die er een winnende motor van maakt.
Je vergeet er eentje : een dusdanige bouw dat je er aerodynamisch niet teveel last van hebt. Honda heeft geprobeerd om het package zo klein mogelijk te maken om de achterkant van de McLaren zo smal mogelijk te krijgen. Dat werkte om 2 redenen niet : McLaren kon het voordeel aerodynamisch niet uitbuiten (gebrek aan talent in die hoek) en Honda's ontwerp compromiteerde de performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Iemand die zijn *mond* open doet:
http://www.nu.nl/formule-...nverkoopbaar-product.html

[ Voor 5% gewijzigd door Señor Sjon op 08-10-2015 12:25 ]

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

asing schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 11:57:
[...]

Je vergeet er eentje : een dusdanige bouw dat je er aerodynamisch niet teveel last van hebt. Honda heeft geprobeerd om het package zo klein mogelijk te maken om de achterkant van de McLaren zo smal mogelijk te krijgen. Dat werkte om 2 redenen niet : McLaren kon het voordeel aerodynamisch niet uitbuiten (gebrek aan talent in die hoek) en Honda's ontwerp compromiteerde de performance.
+ die dus.
Het zal tijd worden. Er is al lang genoeg gerotzooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scotix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:23
Today, 15 years ago, Schumi won his first WDC with Ferrari

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanrijn
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-02-2021
Verstappen ligt ver voor op Hamilton!
(nouja, op Ebay dan)

http://nos.nl/artikel/206...-hamilton-af-op-ebay.html

[ Voor 4% gewijzigd door vanrijn op 08-10-2015 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

http://www.gpupdate.net/n...d-laatste-vier-tokens-in/

Wel vreemd dat ze de ice upgraden. Dacht dat die juist prima was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Ze hadden nog maar een paar tokens over, daarmee kun je niet heel de MGU-H opnieuw designen. Want een nieuw design van de MGU-H zorgt er weer voor dat andere onderdelen ook aangepast moeten worden.

In de winter kunnen ze pas het elektrische gedeelte aanpakken. Dus wel slim dat ze nu al de ICE zo sterk mogelijk maken, dan kunnen ze in de winter 100% focussen op de ERS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-09 13:14

fynrd1

Fooled by Randomness

Via Omnicorse wordt gemeld dat, Charlie Whitening heeft gezegd dat je de resterende tokens dit jaar ook mag inzetten op een dynorun om gehomologeerd te worden. Dat kan betekenen dat Renault en Ferrari waarschijnlijk helemaal geen nieuw blok gaan inzetten tijdens de grand prix weekenden. Altans, geen ge-upgrade.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Charlie Whitening? Autocorrect of Freudiaans? :p

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-09 13:14

fynrd1

Fooled by Randomness

gambieter schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 15:04:
Charlie Whitening? Autocorrect of Freudiaans? :p
Laatste.. Lijkt ook allemaal zo op elkaar, zit totaal geen fantasie in die achternamen :+

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:06
RBR en STR beiden met Ferrari motoren volgend jaar:

http://www.thesportreview...ferrari-for-2016-engines/

Edit: hmm, blijkt speculatie te zijn en geen officieel bericht.

[ Voor 17% gewijzigd door Spollie op 08-10-2015 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
fynrd1 schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 15:03:
Via Omnicorse wordt gemeld dat, Charlie Whitening heeft gezegd dat je de resterende tokens dit jaar ook mag inzetten op een dynorun om gehomologeerd te worden. Dat kan betekenen dat Renault en Ferrari waarschijnlijk helemaal geen nieuw blok gaan inzetten tijdens de grand prix weekenden. Altans, geen ge-upgrade.
Dit begrijp ik niet. Care to explain?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juncto
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-09 21:46
Door middel van een motor op een dyno functionerend te laten zien aan de FIA, en op die manier de motor te homologeren, hoef je je team, cq klantenteam(-s) niet op te zadelen met een gridstraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Maar; dat kost je dan extra tokens ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Wat een ingewikkeld gedoe. Vrijgeven die ontwikkeling! Die idioterie met computergestuurde voorbij rij motortjes weg!
En om het eerlijk te houden, ook alle geheimzinnigheid weg. Ieder team moet in staat zijn bij de concurrent in de keuken te kijken. Wie innoveert heeft een tijdelijk voordeel maar de rest kan volgen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Niet online
Juncto schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 15:58:
Door middel van een motor op een dyno functionerend te laten zien aan de FIA, en op die manier de motor te homologeren, hoef je je team, cq klantenteam(-s) niet op te zadelen met een gridstraf.
En dan mag die motor allerlei aanpassingen hebben? Aan ICU, MGU-X etc?

Waarom heb je dan uberhaupt nog tokens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco_O
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16-01 10:53
BlauweFles schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 16:10:
[...]

En dan mag die motor allerlei aanpassingen hebben? Aan ICU, MGU-X etc?

Waarom heb je dan uberhaupt nog tokens?
Waarschijnlijk wordt bedoeld, dat met de resterende tokens aanpassingen gedaan mogen worden aan de PU. Deze hoeft dan vervolgens niet daadwerkelijk gebruikt te worden om gehomologeerd te zijn, maar mag ook dmv een dynorun gehomologeerd worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Niet online
aha helder. Thx.

Dus dan zet je ze in tbv 2016 en weegt het performance effect van de tokens niet op tegen de gridstraf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Charlie helpt hier Renault enorm mee. Die lopen natuurlijk een risico om tokens kwijt te raken doordat Red Bull en Toro Rosso ze niet willen 'helpen' door ermee te racen dit jaar.

Pagina: 1 ... 9 ... 92 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] - Seizoen 2015: waar te kijken?

IRC: http://irc.tweakers.net/f1
Formule E: [Formule E] Seizoen 2014-2015
Algemeen Race Topic: Algemeen race topic Deel 2

Probeer bij 'breaking news' ook de bronnen te vermelden.