250-350K, schattingen lopen wat uiteen. 450K is teveel. Daarnaast inderdaad bonussen en van deals met Jumbo en Exact wordt 'ie zelf ook uiteraard niet minder.StealthyPeanut schreef op maandag 02 november 2015 @ 09:17:
Nha, zijn pa heeft er ook 7 jaar een woning gehad en wellicht dat Max er toen ook gewoon veel is geweest. Als dat dan een plek is geworden waar hij graag komt dan snap ik het wel. Kan me voorstellen dat het een geweldige plaats is om te wonen.
En als het nu al kan; waarom niet? Zijn salaris is dit jaar 450k en dan komen er nog bonussen etc. bij volgens mij?
Bijna alle coureurs "wonen" in Monaco. Maar die zijn daar zelden.StealthyPeanut schreef op maandag 02 november 2015 @ 09:17:
Nha, zijn pa heeft er ook 7 jaar een woning gehad en wellicht dat Max er toen ook gewoon veel is geweest. Als dat dan een plek is geworden waar hij graag komt dan snap ik het wel. Kan me voorstellen dat het een geweldige plaats is om te wonen.
Max zal ook gewoon grotendeels in België blijven wonen verwacht ik.
Echt heDanielson schreef op maandag 02 november 2015 @ 08:46:
Wat een leven heeft die jongen momenteel, ik ben toch niet snel jalours, maar....
Ja.. Altijd werken in de weekenden..
Zou 'ie op zondagen ook 200% uitbetaald krijgen?aicaramba schreef op maandag 02 november 2015 @ 09:28:
Ja.. Altijd werken in de weekenden..
Dat is het interessante van de hele woonplaatsdiscussie, waar iemand als Valentino Rossi ook leuk over mee kan pratenBosmonster schreef op maandag 02 november 2015 @ 09:22:
[...]
Bijna alle coureurs "wonen" in Monaco. Maar die zijn daar zelden.
Max zal ook gewoon grotendeels in België blijven wonen verwacht ik.
Ieder land heeft een eigen definitie van wanneer iemand inwoner is. De meeste landen kijken naar 'alle feiten en omstandigheden', en gaan daarbij uit van 'het middelpunt van je leven'.
Jezelf inschrijven in Monaco betekent niet dat je daar woont. Je zou er echt regelmatig moeten zijn, krant abonnement, sportschool, elektra abonnement, sociaal leven etc.
Guus Hiddink had ook zo'n constructie met België, maar de Nederlandse fiscus kwam erachter dat hij toch wel erg veel in Amsterdam gesignaleerd werd. Na uitgebreid onderzoek bleek dat, o.a., de Voetbal International toch echt in Amsterdam bezorgd werd en zijn vriendin/vrouw ook hier alleen maar aan het shoppen was. Dus had Hiddink zich ten onrechte als inwoner van België opgegeven en kon hij mooi aftikken
Die hele woonplaats discussie is natuurlijk nog oneindig veel ingewikkelder, maar dit zijn wel mooie verhalen vind ik altijd (ik doe met dit onderwerp best veel in m'n werk..
Was er niet een minimum aan dagen wat je in Monaco moest zijn om jezelf inwoner te mogen noemen? Staat me iets van bij. Overigens heeft Doornbos volgens mij nog een tijdje onder een Monegaskisch licentie gereden.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Dat kan, sommige landen hanteren een 'dagen-regel', vaak is dit 183 dagen per jaar. Dit wordt in belastingverdragen ook gebruikt om te bepalen of een werknemer die over de grens werkt in dat land belasting moet betalen.Wom schreef op maandag 02 november 2015 @ 09:35:
Was er niet een minimum aan dagen wat je in Monaco moest zijn om jezelf inwoner te mogen noemen? Staat me iets van bij. Overigens heeft Doornbos volgens mij nog een tijdje onder een Monegaskisch licentie gereden.
Voor een F1 coureur zal dit erg lastig zijn, omdat hij zelden echt thuis is; hij is in ieder geval 19x van donderdag t'm zondagavond van huis, naast zijn overige verplichtingen.
Ja, logisch. 5 ton op je 18e is nog lang niet voldoende....
/s
/s
[ Voor 3% gewijzigd door Smultie op 02-11-2015 09:37 ]
Ik ben ook wel heel benieuwd hoe hiermee omgegaan wordt.Ankona schreef op maandag 02 november 2015 @ 09:15:
Leuk zo'n intern veto recht. Maar diskwalificeert Ron daarmee dan niet Honda als leverancier zodat hij zelf ook zonder motor komt te zitten?
- De FIA heeft een contract met Honda.
- McLaren heeft een contract met Honda.
En nu blijken die twee elkaar tegen te spreken.
Als de FIA met Dennis akkoord gaat, kunnen ze Mercedes en Ferrari ook geen verplichtingen meer opleggen. Als ze Honda dwingen, loopt Honda kans dat ze contractbreuk plegen met McLaren.
Of Honda en McLaren mogen ook niet meer meedoen
Leuke puzzel wederom..
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Wellicht gaat Max er voor het mooie weer wonen, maar misschien ook vanwege belasting voordelen. Who cares? Veel mensen met vermogen vertrekken ergens naar een belastingparadijs. Zou gek zijn als je dat zelf dan ook niet doet..
En het hele jaar loopt hij te miepen dat Renault hem te weinig vermogen levert.Chrosser schreef op maandag 02 november 2015 @ 09:52:
Wellicht gaat Max er voor het mooie weer wonen, maar misschien ook vanwege belasting voordelen. Who cares? Veel mensen met vermogen vertrekken ergens naar een belastingparadijs. Zou gek zijn als je dat zelf dan ook niet doet..
alles kan off-topic
Dus is hij minstens 4 maal 19 = 56 dagen niet in NL/B. Daar komen nog simulatorwerkzaamheden, sponsorverplichtingen en zijn buitenlandse vriendin bijRequiem19 schreef op maandag 02 november 2015 @ 09:37:
[...]
Dat kan, sommige landen hanteren een 'dagen-regel', vaak is dit 183 dagen per jaar. Dit wordt in belastingverdragen ook gebruikt om te bepalen of een werknemer die over de grens werkt in dat land belasting moet betalen.
Voor een F1 coureur zal dit erg lastig zijn, omdat hij zelden echt thuis is; hij is in ieder geval 19x van donderdag t'm zondagavond van huis, naast zijn overige verplichtingen.
Laat ik het zo stellen : Max kan aantonen dat hij minder dan 183 dagen per jaar in NL/B aanwezig is en hier dus ook geen belasting hoeft te betalen.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Volgens mij is over het "waarom" nu juist geen discussie.Chrosser schreef op maandag 02 november 2015 @ 09:52:
De vraag is meer of die er ook echt zou wonen. Hij is pas 18 en woonde officieel volgens mij nog gewoon thuis.
Zullen we het belastingklimaat voor WI houden? 
Ze rijden al met genoeg gewicht rond, heb liever dat ze weer rond de 550kg zitten dan die zware kolossen van nu.hardware-lover schreef op maandag 02 november 2015 @ 00:04:
Klopt helemaal. Het wordt tijd voor strafgewicht in deze klasse als dat zo door gaat. Het gat met de rest lijkt eerder groter dan kleiner te worden.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
I care, zwaar asociaal graaigedrag!Chrosser schreef op maandag 02 november 2015 @ 09:52:
Het werkt een stukje ingewikkelder, waardoor jouw stelling incorrect is. Maar het gaat wat ver om dat allemaal in detail te bespreken hierasing schreef op maandag 02 november 2015 @ 09:54:
[...]
Dus is hij minstens 4 maal 19 = 56 dagen niet in NL/B. Daar komen nog simulatorwerkzaamheden, sponsorverplichtingen en zijn buitenlandse vriendin bij.
Laat ik het zo stellen : Max kan aantonen dat hij minder dan 183 dagen per jaar in NL/B aanwezig is en hier dus ook geen belasting hoeft te betalen.
De huidige situatie, zal, waarschijnlijk zijn dat hij inwoner is van België en in België belastingplichtig is over zijn wereldinkomen (alle inkomsten dus). Voor inkomen dat hij buiten België verdient zal per inkomensbestanddeel bekeken moeten worden welk land heffingsbevoegd is.
Voor sporters gelden zeer nadelige regels over het algemeen als het gaat om grensoverschrijdend inkomen.
[ Voor 74% gewijzigd door Señor Sjon op 02-11-2015 10:25 ]
Yamaha MT-09
Maak liever een topicreport.
[ Voor 86% gewijzigd door Señor Sjon op 02-11-2015 10:25 ]
Wat voor voordeel zie je daaraan dan?Señor Sjon schreef op maandag 02 november 2015 @ 09:58:
Zullen we het belastingklimaat voor WI houden?
[...]
Ze rijden al met genoeg gewicht rond, heb liever dat ze weer rond de 550kg zitten dan die zware kolossen van nu.
Ik zou ze liever zelfs wat zwaarder zien, zodat de remzones wat langer worden en er wat meer inhaalmogelijkheden zijn.
Rondetijden... Het gewicht is de grootste oorzaak van de huidige 'trage' rondetijden.MikeyMan schreef op maandag 02 november 2015 @ 10:26:
[...]
Wat voor voordeel zie je daaraan dan?
Ik zou ze liever zelfs wat zwaarder zien, zodat de remzones wat langer worden en er wat meer inhaalmogelijkheden zijn.
100 kg aan brandstof scheelt zo'n 5-7 seconde per ronde. De auto's hebben nu een minimum gewicht van 715 (+/-) kg.
Als je de auto's maximaal 550 kg maakt, zouden ze direct 10 seconde per ronde sneller zijn (!). Wat je dan zou kunnen doen is de aero nog meer beperken, waardoor de auto's moeilijker te besturen worden.
Lichtere auto's zijn altijd win. Ze wegen evenveel als mijn oude 205 nu.
Gewicht is aan de ontwerpers om dat te minimaliseren binnen de regels.
Maak het tanken weer onderdeel van de strategie, dan krijg je realistische tactische pitstops en snelheidsverschillen. Veel beter dan drs en door regeltjes verplichte onlogische banden keuzes.
Ja, ik ben voorstander van zoveel mogelijk vrij geven zodat de teams echt onderscheidend kunnen zijn. Alleen veiligheid en (maximale) afmetingen zou je op moeten leggen. (stel je voor dat er een team een wagen van 12 meter breed bouwt, daar komt niemand meer langs)
Maak het tanken weer onderdeel van de strategie, dan krijg je realistische tactische pitstops en snelheidsverschillen. Veel beter dan drs en door regeltjes verplichte onlogische banden keuzes.
Ja, ik ben voorstander van zoveel mogelijk vrij geven zodat de teams echt onderscheidend kunnen zijn. Alleen veiligheid en (maximale) afmetingen zou je op moeten leggen. (stel je voor dat er een team een wagen van 12 meter breed bouwt, daar komt niemand meer langs)
alles kan off-topic
Kan hem daar niet eens ongelijk in geven. Zou wel bijzonder zuur zijn als RBR/TR met hun betere chassis volgend jaar de McLarens om de oren rijden met een motor wiens ontwikkeling McLaren nu het seizoen kost.asing schreef op maandag 02 november 2015 @ 09:17:
[...]
U bent correct. Ron is van mening dat sinds McLaren de zure appel heeft moeten eten, hij ook alleen de zoete appel mag.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
De geschiedenis leert dat we jouw suggesties al hebben toegepast in F1. Dat was ook gelijk de minst boeiende periode in de F1, namelijk 2000-2009. Kijk gerust nog eens wat races terug uit die tijd. Ja, er zitten ook mooie races tussen, maar de meerderheid van die races was nog saaier dan de GP van Mexico gisteren.Ankona schreef op maandag 02 november 2015 @ 10:37:
Dan worden races weer beslist door het team met de beste pitstop strategie.Ankona schreef op maandag 02 november 2015 @ 10:37:
Heel dat DRS en Hybride systeem zit er juist in zodat coureurs een boost kunnen krijgen waardoor inhalen makkelijker wordt.
Een race waar alle inhaalacties in de pitstraat gebeuren is dodelijk saai om naar te kijken.
Ik zou wel een voorstander zijn van een vorm van DRS die voor iedereen beschikbaar is (altijd), maar dan maximaal x keer per race. Kan de coureur zelf bepalen of hij het voor inhalen/verdedigen gaat gebruiken.RocketKoen schreef op maandag 02 november 2015 @ 10:41:
[...]
Dan worden races weer beslist door het team met de beste pitstop strategie.
Heel dat DRS en Hybride systeem zit er juist in zodat coureurs een boost kunnen krijgen waardoor inhalen makkelijker wordt.
Een race waar alle inhaalacties in de pitstraat gebeuren is dodelijk saai om naar te kijken.
Zoals het nu is, vind ik het maar wat kunstmatig.
Volledig mee eens. In de huidige vorm is DRS waardeloos.Adlermann schreef op maandag 02 november 2015 @ 10:44:
[...]
Ik zou wel een voorstander zijn van een vorm van DRS die voor iedereen beschikbaar is (altijd), maar dan maximaal x keer per race. Kan de coureur zelf bepalen of hij het voor inhalen/verdedigen gaat gebruiken.
Zoals het nu is, vind ik het maar wat kunstmatig.
Ik denk dat het een stuk interessanter wordt als iedere coureur gewoon DRS krijgt voor (bijv 100 secondes) x seconde tijdens een race. Dan is de coureur in kwestie volledig vrij om het te gebruiken wanneer hij wil en wáár hij wil. Bijvoorbeeld al bij het opkomen van het rechte stuk, ipv halverwege. De verdedigende partij kan dan ook kiezen om het te gebruiken wanneer hij wil.
Zou dat niet een stuk gavere acties opleveren? Een auto die z'n volledige ERS gebruikt, de ander DRS, waarna de eerste auto op het volgende rechte stuk met DRS er voorbij komt. Laat de coureurs ook zelf maar kiezen of ze 'flauwe bochten' vol met DRS open nemen.
- niet kunstmatig
- meer spanning
Precies. RB had een motor kunnen hebben, maar ze waren niet tevreden met de Ferrari 2015 versie. Ze willen gewoon teveel voor een team dat weinig te eisen heeft. McLaren heeft een k*tseizoen dat ze veel geld gaat kosten door de lage positie waar ze eindigen, en dan wil RB opeens meeliften zonder het seizoen pijn lijden.alexbl69 schreef op maandag 02 november 2015 @ 10:41:
Kan hem daar niet eens ongelijk in geven. Zou wel bijzonder zuur zijn als RBR/TR met hun betere chassis volgend jaar de McLarens om de oren rijden met een motor wiens ontwikkeling McLaren nu het seizoen kost.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Red Bull heeft al een Renault lijdensweg achter de rug twee seizoenen lang
Volgens mij zijn de powerunits gigantisch zwaar sinds alle hybride meuk die er op zit. Viel me op aan de auto van Vettel gisteren toen die getakeld werd hoe scheef die hing. Je zou bijna denken dat er weer een marshall op de neus moest gaan zitten zoals heel heel heel vroegerAnkona schreef op maandag 02 november 2015 @ 10:37:
Met de oude V8 motoren zaten ze zo ver onder het minimumgewicht dat ze de auto met ballast volledig in balans wisten te houden, die dingen hingen kaarsrecht aan een takel.
Reduceren van minimumgewicht hoeft van mij niet, dan krijgen we weer berichten over coureurs met anorexia en McLaren die kotslepeltjes aan de mannen uitdeelt.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Daarin verschillen we dan van mening. Dat voorbijrijden met DRS vind ik dus echt saai. Geen strijd om een plekkie, geen vernuftig schaken van de teams.RocketKoen schreef op maandag 02 november 2015 @ 10:41:
[...]
Dan worden races weer beslist door het team met de beste pitstop strategie.
De race die mij nog altijd bijstaat is die geniale vier stopper van Schumacher. Gewoon het lef hebben de anderen te verassen met een andere strategie.
En met het ontwerpen van auto's. Toch mooi als er een Tyrell met zes wielen aan de start verschijnt? Of een Honda die zijn vering electronisch bijregelt afhankelijk van het gewicht aan brandstof? Of een renault die ineens een turbo op zijn motor schroeft?
alles kan off-topic
Sinds Pirelli mogen ze niet meer zoveel met de balans voor/achter spelen helaas. Uit 'kostenoverwegingen'

De huidige pu's hebben een minimum gewicht van 150 kg. De V8 zat rond de 95 kg (exclusief KERS).XyritZz schreef op maandag 02 november 2015 @ 10:51:
[...]
Volgens mij zijn de powerunits gigantisch zwaar sinds alle hybride meuk die er op zit. Viel me op aan de auto van Vettel gisteren toen die getakeld werd hoe scheef die hing. Je zou bijna denken dat er weer een marshall op de neus moest gaan zitten zoals heel heel heel vroeger.
Met de oude V8 motoren zaten ze zo ver onder het minimumgewicht dat ze de auto met ballast volledig in balans wisten te houden, die dingen hingen kaarsrecht aan een takel.
Reduceren van minimumgewicht hoeft van mij niet, dan krijgen we weer berichten over coureurs met anorexia en McLaren die kotslepeltjes aan de mannen uitdeelt.
Misschien kunnen de huidige PU's wel lichter, maar de regels verbieden dat.
Onderdeel van een goed design is ook gewicht, laat de teams maar strijden om de auto zo licht mogelijk te maken.
Een minimum gewicht voor de coureurs lijkt mij dan meer op zijn plaats. Gewoon minimaal 80 kg en anders een rugzak met lood dragen.XyritZz schreef op maandag 02 november 2015 @ 10:51:
[...]
alles kan off-topic
Mooie statistiek, Max is de enige coureur die de afgelopen 5 races punten heeft gescoord. En heeft daarmee vettel's record in de TR evenaart. Hij is niet alleen sneller dan Sainz, maar ook consequenter.
Hamilton toch ook? Ow neeperpixel schreef op maandag 02 november 2015 @ 10:57:
Mooie statistiek, Max is de enige coureur die de afgelopen 5 races punten heeft gescoord. En heeft daarmee vettel's record in de TR evenaart. Hij is niet alleen sneller dan Sainz, maar ook consequenter.
Die heeft een 0-score in Singapore gehad.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
DTM heeft dacht ik een standaard voor stoel + rijder. Lichtere rijders hebben een zwaardere stoel met een 'normale' gewichtsverdeling. Dus niet alles op de bodem, maar ook de schouders e.d.Ankona schreef op maandag 02 november 2015 @ 10:57:
[...]
Een minimum gewicht voor de coureurs lijkt mij dan meer op zijn plaats. Gewoon minimaal 80 kg en anders een rugzak met lood dragen.
Niet in een omgebouwde Minardi, die heeft altijd in topteams gezeten.
Prachtige score iddXyritZz schreef op maandag 02 november 2015 @ 11:00:
[...]
Die heeft een 0-score in Singapore gehad.
Met alle restricties die er zijn, is het een kwestie van tijd /geld tot de maximum haalbare output gehaald wordt.Requiem19 schreef op maandag 02 november 2015 @ 10:52:
[...]
Misschien kunnen de huidige PU's wel lichter, maar de regels verbieden dat.
Alles ligt eigenlijk vast: max RPM, min gewicht, max fuel, max mgu-k, etc etc.. Als iedereen straks die ICE en de ideale configuratie in orde heeft zullen de verschillen daarin klein zijn.
Dan is het een kwestie van wie het beste de beschikbare energie op de weg krijgt.
Die komt uit 3 elementen: De brandstof, de MGU-K en de MGU-H.
Niet voor niets is stiekem de gebruikte brandstof nu al een belangrijke factor.
Zelfs binnen de regels is daar blijkbaar nog wat te winnen en kun je het verschil maken tussen een Mercedes motor in een een Mercedes en dezelfde motor in een Williams.
Daarnaast is de MGU-H een hele belangrijke. Je mag onbeperkt hitte omzetten in energie en direct aan de MGU-K voeren. Als je dat goed voor elkaar hebt kun je het beschikbare vermogen vergroten zonder de accu leeg te trekken.
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Weet iemand trouwens hoe die hiite -> energie omzetting in de MGU-H gebeurt ?
Ik dacht dat die MGU-H vooral de overtollige "torque" op de as van de turbo omzette naar energie, maar zoals het hier staat gaat het om warmte energie. Ik dacht dat het juist verschrikkelijk moeilijk was om dat efficient naar energie om te zetten.
Ik dacht dat die MGU-H vooral de overtollige "torque" op de as van de turbo omzette naar energie, maar zoals het hier staat gaat het om warmte energie. Ik dacht dat het juist verschrikkelijk moeilijk was om dat efficient naar energie om te zetten.
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
uitlaatgassen = warm, het werkt idd gewoon via de rotatie van de turbo
member of Los Alcoholicos ban dhmo
Volgens mij heb je ook gelijk. Heat slaat op de hete uitlaatgassen die de turbo aandrijft, de as van de turbo is weer verbonden met een motor/generator.derx666 schreef op maandag 02 november 2015 @ 11:29:
Weet iemand trouwens hoe die hiite -> energie omzetting in de MGU-H gebeurt ?
[ Voor 75% gewijzigd door Señor Sjon op 02-11-2015 11:52 ]
Beetje vaag dus, want je zet niet echt warmte om in energie, maar meer uitlaatgassen die uitzetten (dit is wel door warmte natuurlijk). Het is dus eigenlijk heel interessant om die turbo zoveel mogelijk te laten draaien, wat dan weer natuurlijk bagger is voor het verbruik.
Maar als je dus bij het gas los/afremmer geen fuel inspuit, maar wel gewoon de motor z'n compressie en uitlaat slag laat doen, dan blijft de turbo natuurlijk ook draaien (minder hard, maar draaien is draaien).
Kun je denk ik heel interessante constructies mee bedenken
Maar als je dus bij het gas los/afremmer geen fuel inspuit, maar wel gewoon de motor z'n compressie en uitlaat slag laat doen, dan blijft de turbo natuurlijk ook draaien (minder hard, maar draaien is draaien).
Cube Nuroad Race (2022)
Volgens mij zit er een dynamo/electromotor aan de turbo. Op het moment dat je de uitlaatgasenergie niet nodig hebt kan je die extra energie vangen met de dynamo (de motor levert stroom). Op het moment dat je juist extra lucht nodig hebt geef je stroom en spoelt de turbo extra op.derx666 schreef op maandag 02 november 2015 @ 11:55:
Beetje vaag dus, want je zet niet echt warmte om in energie, maar meer uitlaatgassen die uitzetten (dit is wel door warmte natuurlijk). Het is dus eigenlijk heel interessant om die turbo zoveel mogelijk te laten draaien, wat dan weer natuurlijk bagger is voor het verbruik.
Een heel vernuftig stukje techniek.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Niet zo zeer extra opspoelen, maar je hebt geen turbogat, omdat de turbo al op snelheid is. Hierdoor reageert ie nagenoeg hetzelfde als een NA auto op het gaspedaal. Dit is echt een heel vernuftig stukje techniek, en zal in de toekomst (of misschien nu al) ook in normale auto's gebruikt worden.
Cube Nuroad Race (2022)
So what?Señor Sjon schreef op maandag 02 november 2015 @ 10:51:
Red Bull heeft al een Renault lijdensweg achter de rug twee seizoenen lang
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Niet? Ik vind het echt een pracht van een baan, vaak erg boeiende races daar.Ryur schreef op maandag 02 november 2015 @ 12:10:
Mooi opgeschoond!
Ik kijk niet echt uit naar Brazilië. Vind het niet zo'n leuke baan.
Vond het circuit waar ze gisteren reden er qua omgeving/atmosfeer ook erg goed uit zien. Liever dit soort circuits dan van die hagelnieuwe banen die er vaak zo klinisch uitzien.
'KVYAT KOMT OOK IN 2016 UIT VOOR RED BULL RACING'
Gepubliceerd op 02 nov 2015 12:12
image
Red Bull Racing houdt de line-up intact voor volgend seizoen. Dat heeft teambaas Christian Horner verklaard tegenover BBC Sport. Dat betekent dat Daniil Kvyat ook in 2016 als teamgenoot van Daniel Ricciardo fungeert. Tenzij Red Bull Racing er niet in slaagt om een motorenpartner te strikken.
Dat is nog de enige mits die een langer verblijf van Kvyat bij Red Bull Racing kan verhinderen. Horner: "Ricciardo heeft een doorlopend, waterdicht contract en we hebben een optie op Kvyat. Daniil doet het uitstekend. Dus als wij in de Formule 1 blijven, dan komt hij ook volgend jaar voor ons uit."
Daarmee drukt Horner de geruchten over een promotie van Max Verstappen naar de hoofdmacht van Red Bull de kop in. De jonge Nederlander imponeert in zijn debuutseizoen bij opleidingsteam Toro Rosso, maar alles wijst erop dat hij in 2016 meer ervaring op mag doen in de luwte.
Gepubliceerd op 02 nov 2015 12:12
image
Red Bull Racing houdt de line-up intact voor volgend seizoen. Dat heeft teambaas Christian Horner verklaard tegenover BBC Sport. Dat betekent dat Daniil Kvyat ook in 2016 als teamgenoot van Daniel Ricciardo fungeert. Tenzij Red Bull Racing er niet in slaagt om een motorenpartner te strikken.
Dat is nog de enige mits die een langer verblijf van Kvyat bij Red Bull Racing kan verhinderen. Horner: "Ricciardo heeft een doorlopend, waterdicht contract en we hebben een optie op Kvyat. Daniil doet het uitstekend. Dus als wij in de Formule 1 blijven, dan komt hij ook volgend jaar voor ons uit."
Daarmee drukt Horner de geruchten over een promotie van Max Verstappen naar de hoofdmacht van Red Bull de kop in. De jonge Nederlander imponeert in zijn debuutseizoen bij opleidingsteam Toro Rosso, maar alles wijst erop dat hij in 2016 meer ervaring op mag doen in de luwte.
Dan wordt het allemaal zoals het een half jaar geleden al geschetst werd. Gewoon dezelfde rijders in dezelfde auto's, waaronder Max nog een jaar STR.
Overigens heb ik daar niet zo'n problemen mee, zeker niet als ze de Ferrari motor krijgen met de huidige Aero. Dan kan STR toch prima gaan meedoen in de top 10 weer.
Overigens heb ik daar niet zo'n problemen mee, zeker niet als ze de Ferrari motor krijgen met de huidige Aero. Dan kan STR toch prima gaan meedoen in de top 10 weer.
[ Voor 36% gewijzigd door Bosmonster op 02-11-2015 12:39 ]
Ach, wie weet heeft Red Bull weer een goed werkende motor tegen die tijd en kan Max gewoon overstappen naar RBR.Verwijderd schreef op maandag 02 november 2015 @ 12:52:
En dan in 2017 naar Ferrari in ruil voor 2017 spec motoren. Goede deal!
Als je ziet hoe redelijk Renault nu presteert, dan zie ik ze volgend jaar wel vergelijkbaar presteren met Ferrari. Honda zal ook wel vooruitgang gaan boeken neem ik aan.
Max zou niet de eerste zijn die ten onder gaat aan een te vroege stap naar de top (in welke sport dan ook). Van mij mag die het dus rustig aan doen, misschien zelfs wel gewoon na STR nog langs RBR om z'n contract vol te maken en in 2018 pas verder kijken.
[ Voor 12% gewijzigd door Bosmonster op 02-11-2015 13:10 ]
Een totaaloverzichtje van de laagvliegers van gisteren.
(alhoewel, laagvliegen op +2000m boven zeespiegel?)

Bron: Petr Hlawiczka
(alhoewel, laagvliegen op +2000m boven zeespiegel?)

[ Voor 21% gewijzigd door hardware-lover op 02-11-2015 13:47 ]
Testing, one, two ...
Het kan aan mij liggen, maar ik snap totaal niet hoe ik deze sheet moet lezen? Rosberg en Hamilton echt zo'n lage topsnelheid ja?
Blijkbaar beiden niet in DRS gereden misschien? Er staat een hoogste topsnelheid en het tijdstip waarop? Heel erg moeilijk is het overzichtje niet, toch?
Testing, one, two ...
DRS an sich is een redelijke oplossing, maar het verschil is nu te groot. En de zones / meetpunten zijn gewoon niet handig uitgedacht; Canada en Mexico bijvoorbeeld..... 1 meetpunt voor 2 DRS zondesAnkona schreef op maandag 02 november 2015 @ 10:37:
Daarbij mag de vleugel wel iets minder verder openklappen. Nu scheelt het 30 kmh, maar het zou mooi zijn als het 10kmh wordt bijvoorbeeld. Dan komt het vaak nog aan op de remzone en niet 500 meter daarvoor.
Max nog een jaar in de TR is helemaal niet verkeerd met een Ferrari2015 motor erin. Dan kan hij denk ik best eens voor wat verrassingen zorgen!
[ Voor 6% gewijzigd door StealthyPeanut op 02-11-2015 13:37 ]
Die cijfers zijn vaak niet waardevol ivm slipstream en/of DRS. Hetzelfde geld voor het overzicht van de snelste rondetijden, als je laat stopt heb je kun je met een legere tank en verse banden een snelle ronde op de klokken zetten.Joster schreef op maandag 02 november 2015 @ 13:33:
Het kan aan mij liggen, maar ik snap totaal niet hoe ik deze sheet moet lezen? Rosberg en Hamilton echt zo'n lage topsnelheid ja?
Oh wacht, ik verkeek me totaal op de kolom "tijd" haha. Ik had eerst echt niet in de gaten dat het een tijdstip was.hardware-lover schreef op maandag 02 november 2015 @ 13:34:
Blijkbaar beiden niet in DRS gereden misschien? Er staat een hoogste topsnelheid en het tijdstip waarop? Heel erg moeilijk is het overzichtje niet, toch?
DRS inderdaad. Beiden hebben volgens mij geen enkele keer DRS kunnen enablen, anders hadden die zeker ook op 360+ gelopen.hardware-lover schreef op maandag 02 november 2015 @ 13:34:
Maar zegt ook weer dat topsnelheid niet zo boeiend is. Het is een moment opname die van zoveel factoren afhankelijk is.
Het enige wat werkelijk waardevol is, is de uitslag van de race. Alles wat tussentijds wordt opgenomen/geregistreerd is voor de weet, als zal het voor ons veel minder van belang zijn dan voor de teams zelf. Nog maar een niet er toedoend overzichtje dan?SpaceAce schreef op maandag 02 november 2015 @ 13:37:
[...]
Die cijfers zijn vaak niet waardevol ivm slipstream en/of DRS. Hetzelfde geld voor het overzicht van de snelste rondetijden, als je laat stopt heb je kun je met een legere tank en verse banden een snelle ronde op de klokken zetten.

Testing, one, two ...
JA! De oplossing voor RB is gevonden......!
http://www.f1today.net/nl...ault-uitweg-voor-red-bull
Red Bull Racing is mogelijk op Renault aangewezen om volgend jaar in de Formule 1 te racen. Motorsport.com bericht dat het voortbestaan van de Oostenrijkse renstal gered kan worden door in 2016 gebruik te maken van naamloze of omgedoopte Renault-krachtbronnen.
Zal mij benieuwen.... Zal Renault hiernaast dan toch ook nog Lotus overnemen?
Red Bull Racing is mogelijk op Renault aangewezen om volgend jaar in de Formule 1 te racen. Motorsport.com bericht dat het voortbestaan van de Oostenrijkse renstal gered kan worden door in 2016 gebruik te maken van naamloze of omgedoopte Renault-krachtbronnen.
Ik weet niet hoeveel verschil er nu is tussen de TR en RB auto's. Maar Max rijdt de huidige RB's nog lang niet zoek. M.i. is hij best goed, maar haalt hij de subtop op dit moment nog niet.Bosmonster schreef op maandag 02 november 2015 @ 13:09:
Max zou niet de eerste zijn die ten onder gaat aan een te vroege stap naar de top (in welke sport dan ook). Van mij mag die het dus rustig aan doen, misschien zelfs wel gewoon na STR nog langs RBR om z'n contract vol te maken en in 2018 pas verder kijken.
alles kan off-topic
De 2014 Ferrari is eigenlijk helemaal hopeloos in de Manors. Dat zal ook wel dik schelen in de rondetijd.
En wat is hier (en hierboven) de legenda van de rode / gele / grijze / witte kleur van de balken rondom rondetijden / topsnelheden?hardware-lover schreef op maandag 02 november 2015 @ 13:45:
[...]
Het enige wat werkelijk waardevol is, is de uitslag van de race. Alles wat tussentijds wordt opgenomen/geregistreerd is voor de weet, als zal het voor ons veel minder van belang zijn dan voor de teams zelf. Nog maar een niet er toedoend overzichtje dan?
[afbeelding]
Het chassis is ook uit 1997...Señor Sjon schreef op maandag 02 november 2015 @ 13:56:
De 2014 Ferrari is eigenlijk helemaal hopeloos in de Manors. Dat zal ook wel dik schelen in de rondetijd.
Joh..... Er is veel verschil tussen TR en RB.... Zo rijd RB altijd met de laatste spec's Renault (behalve nu even vanwege de penalty's) en hebben ze een veeeeeeeel groter budget voor de ontwikkeling van de auto...Ankona schreef op maandag 02 november 2015 @ 13:54:
[...]
Ik weet niet hoeveel verschil er nu is tussen de TR en RB auto's. Maar Max rijdt de huidige RB's nog lang niet zoek. M.i. is hij best goed, maar haalt hij de subtop op dit moment nog niet.
Ondanks dat TR dus gelieerd is al RB is het wel degelijk een langzamere auto....
Daarom is he ook zo knap van Carlos en Max dat ze het regelmatig beter doen dan de RB coureurs....
Feitelijk is een TR een auto die in de middenmoot zou moeten rijden, de subtop waar Max nu al een aantal keer is weten te eindigen is ontzettend goed. Overigens.... De auto bepaald deels waar je staat, ik weet zeker dat een TR met Mercedes motor op gelijke voet kan presteren als een Williams (dus voor FI)
Cogitationis poenam nemo patitur
Torretje in tha back?Joster schreef op maandag 02 november 2015 @ 14:00:
[...]
En wat is hier (en hierboven) de legenda van de rode / gele / grijze / witte kleur van de balken rondom rondetijden / topsnelheden?
Testing, one, two ...
Beetje off-topic, maar ik vind het wel grappig! 
Mijn vriendin vind het altijd leuk om samen met mij de F1 te kijken en ze begint er ook steeds meer intresse voor te krijgen en meer kennis te krijgen.
Alleen nu ze hoogzwanger is en haar hormonen door het lijf gieren vind ze snel dingen erg zielig, dus ook de Manors als ze weer voor de 3e keer op een ronde worden gezet! Ze heeft het zo met ze te doen!
Mijn vriendin vind het altijd leuk om samen met mij de F1 te kijken en ze begint er ook steeds meer intresse voor te krijgen en meer kennis te krijgen.
Alleen nu ze hoogzwanger is en haar hormonen door het lijf gieren vind ze snel dingen erg zielig, dus ook de Manors als ze weer voor de 3e keer op een ronde worden gezet! Ze heeft het zo met ze te doen!
Jammer dat de nieuwe graaier eigenaar alle hoop op verbetering ook wel om zeep heeft geholpen inmiddelsDanielson schreef op maandag 02 november 2015 @ 14:03:
Beetje off-topic, maar ik vind het wel grappig!

Ik zat naar verbanden in de tijden / posities te zoeken, niet in motoren
Laat ik het erop houden dat ik ziek / zwak / misselijk / verkouden ben waardoor álle scherpte ontbreekt
Mocht iemand nog IT werk in de F1 zoeken: https://haasf1team.applytojob.com/apply/jobs/details/ADqovk?
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Renault heeft wel een intentieverklaring getekend om de boel over te nemen, Ted bij Sky had het erover dat het allemaal wat langer duurt omdat ze wss nog met de FOM overhoop liggen wbt geld.StealthyPeanut schreef op maandag 02 november 2015 @ 13:54:
JA! De oplossing voor RB is gevonden......!
Zal uiteindelijk wel rondkomen.
Maakt niet uit joh, we zijn hier om elkaar vooruit te helpen, kleine moeite, groot plezier.Joster schreef op maandag 02 november 2015 @ 14:09:
[...]
Ik zat naar verbanden in de tijden / posities te zoeken, niet in motoren![]()
Laat ik het erop houden dat ik ziek / zwak / misselijk / verkouden ben waardoor álle scherpte ontbreekt
Maar toch beterschap gewenst
Testing, one, two ...
Naamloze motoren? En dan? Als je dan alsnog een blok zonder power hebt van een partner die niet kan/wil ontwikkelen rij je nog achteraan.
Of het block gaat Infiniti heten ofzo ipv Renault. Het is maar branding.MikeyMan schreef op maandag 02 november 2015 @ 14:22:
Naamloze motoren? En dan? Als je dan alsnog een blok zonder power hebt van een partner die niet kan/wil ontwikkelen rij je nog achteraan.
Grappig, wist niet dat McLaren ook zoveel software leverde:Wom schreef op maandag 02 november 2015 @ 14:10:
Mocht iemand nog IT werk in de F1 zoeken: https://haasf1team.applytojob.com/apply/jobs/details/ADqovk?
A working knowledge of McLaren Applied Technology software such as Atlas, System Monitor, Atlas Data Server and SQL Race
[ Voor 39% gewijzigd door Bosmonster op 02-11-2015 14:25 ]
Ben je ervan bewust dat er een clausule in het contract met Mercedes zit. Hierin staat dat het contract ontbonden kan worden als Manor van eigenaar wisselt.Bosmonster schreef op maandag 02 november 2015 @ 14:05:
[...]
Jammer dat de nieuwe graaier eigenaar alle hoop op verbetering ook wel om zeep heeft geholpen inmiddels
Bron : Olav Mol
Laat ik haar dat maar niet vertellen, ik kan haar nu altijd nog troosten om te vertellen dat ze volgende jaar Mercedes motoren en Williams bakken krijgen!Bosmonster schreef op maandag 02 november 2015 @ 14:05:
[...]
Jammer dat de nieuwe graaier eigenaar alle hoop op verbetering ook wel om zeep heeft geholpen inmiddels
Maar daar niet blij mee zou zijn omdat het leveren aan Manor als laatste excuus is gebruikt om het dan niet meer aan RBR te kunnen doen.asing schreef op maandag 02 november 2015 @ 14:28:
[...]
Ben je ervan bewust dat er een clausule in het contract met Mercedes zit. Hierin staat dat het contract ontbonden kan worden als Manor van eigenaar wisselt.
Of heel erg blij zodat ze Manor zelf over kunnen nemen als B-team om zo volgend jaar in de voorste gelederen mee te kunnen strijden mit der Pascal? Mercedes 2015 chassis met 2016 krachtbron, die zou bijna iedere rijder op de grid wel onder zijn bibs willen hebben?
[ Voor 28% gewijzigd door hardware-lover op 02-11-2015 14:45 ]
Testing, one, two ...
Het rommelt wel heel erg dit jaar in de F1. Ben benieuwd wat er allemaal gaat gebeuren de aankomende weken/maanden.
Behalve de rijdersmarkt, die is nog nooit zo rustig geweest.albino71 schreef op maandag 02 november 2015 @ 14:38:
Het rommelt wel heel erg dit jaar in de F1. Ben benieuwd wat er allemaal gaat gebeuren de aankomende weken/maanden.
gesolliciteerdWom schreef op maandag 02 november 2015 @ 14:10:
Logische clausule wat mij betreft, er wordt nu her en der geschreven dat het is om te voorkomen dat Red Bull het Manor team over kan nemen om zo alsnog aan het Mercedes blok te komen maar daar geloof ik niets van.asing schreef op maandag 02 november 2015 @ 14:28:
[...]
Ben je ervan bewust dat er een clausule in het contract met Mercedes zit. Hierin staat dat het contract ontbonden kan worden als Manor van eigenaar wisselt.
Force India zal hetzelfde in het contract hebben staan, aangezien die ook toestemming hebben moeten vragen aan Mercedes voor de eventuele Aston Martin deal.
Mercedes (en ik vermoed de andere fabrikanten) zetten dit in het contract omdat hun naam wel verbonden is aan het team, dan wil je ook je handen er vanaf trekken als het team overgenomen wordt door een partij waarmee je niet verbonden wil zijn.
Als Mercedes dat had willen doen hadden ze dat beter vorig jaar kunnen doen, toen was Manor nog praktisch gratis. Nu moet het toch een aardig bedrag opleveren (enige reden waarom de huidige eigenaar het gekocht heeft).hardware-lover schreef op maandag 02 november 2015 @ 14:36:
[...]
Maar daar niet blij mee zou zijn omdat het leveren aan Manor als laatste excuus is gebruikt om het dan niet meer aan RBR te kunnen doen.
Of heel erg blij zodat ze Manor zelf over kunnen nemen als B-team om zo volgend jaar in de voorste gelederen mee te kunnen strijden mit der Pascal? Mercedes 2015 chassis met 2016 krachtbron, die zou bijna iedere rijder op de grid wel onder zijn bibs willen hebben?
Maar goed, die clausule zal in ieder contract staan inderdaad, zodat ze altijd een slag achter de arm hebben mocht er iets raars gebeuren.
qoute"Red Bull Racing is mogelijk op Renault aangewezen om volgend jaar in de Formule 1 te racen. Motorsport.com bericht dat het voortbestaan van de Oostenrijkse renstal gered kan worden door in 2016 gebruik te maken van naamloze of omgedoopte Renault-krachtbronnen."/qoute
Misschien spreken ze over naamloze motoren, En mag RB zelf uit mag maken wie er aan sleutelt.
Zou mooi zijn als Bvb Ilmor deze blokken zou mogen aanpassen om ze zodoende toch nog beter te maken.
Ik ben benieuwd.
http://nl.motorsport.com/...naamloze-renault-motoren/
qoute"Red Bull Racing is mogelijk op Renault aangewezen om volgend jaar in de Formule 1 te racen. Motorsport.com bericht dat het voortbestaan van de Oostenrijkse renstal gered kan worden door in 2016 gebruik te maken van naamloze of omgedoopte Renault-krachtbronnen."/qoute
Misschien spreken ze over naamloze motoren, En mag RB zelf uit mag maken wie er aan sleutelt.
Zou mooi zijn als Bvb Ilmor deze blokken zou mogen aanpassen om ze zodoende toch nog beter te maken.
Ik ben benieuwd.
http://nl.motorsport.com/...naamloze-renault-motoren/
[ Voor 10% gewijzigd door powah33 op 02-11-2015 15:53 ]
https://f1manager.info/ranking/4605
Tikkie trug Jaap?
...
“About the accident with Bottas, there are always two different ways to look at things, everybody can have their own view, but, to be honest, I did not expect a much different end result. It’s racing in the end, but I think I was expecting that it probably might happen after Russia. Has he done it on purpose? I don’t know, you can decide yourselves, it doesn’t change the final outcome right now and it’s not going to change anything for me for the future.”
...
...
“About the accident with Bottas, there are always two different ways to look at things, everybody can have their own view, but, to be honest, I did not expect a much different end result. It’s racing in the end, but I think I was expecting that it probably might happen after Russia. Has he done it on purpose? I don’t know, you can decide yourselves, it doesn’t change the final outcome right now and it’s not going to change anything for me for the future.”
...
Testing, one, two ...
Ja hoorde hem in een interview dat ook zeggen inderdaad, vond het op zich wel sterk.hardware-lover schreef op maandag 02 november 2015 @ 15:33:
Tikkie trug Jaap?
...
...
Hij maakt niemand zwart, maar geeft aan dat het racen is.
(Dit komt natuurlijk omdat hij enkele races ervoor de rollen omgekeerd waren), maar BOT deed het beter want hij had amper schade.
Mateschitz announces new deadline for crisis end
"We have extended the time again for two or three weeks"
2 November 2015 - 15h20, by GMM
Dietrich Mateschitz has confirmed that his end-of-October deadline for a resolution of Red Bull’s engine crisis has been extended.
The deadline came and went during the Mexican grand prix weekend, as frenzied negotiations with Honda appeared to hit a wall.
Team boss Christian Horner admitted he has had some talks with Honda as well as Ron Dennis, but the McLaren team boss seems determined to veto any deal.
"Honda are very keen," he said, "but unfortunately they have a contractual status that is between them and McLaren that’s nothing to do with us."
FIA president Jean Todt and Bernie Ecclestone are now involved in resolving the crisis, and so Red Bull magnate Mateschitz has confirmed he is willing to wait a little longer.
"We have extended the time again for two or three weeks," he confirmed to Speed Week, a Red Bull-linked German language publication.
The Austrian billionaire acknowledged, however, that Red Bull’s earlier plans for a fully "competitive engine" for 2016 are likely to come to nothing.
"The factory teams fear and know that we would be faster than them. Everyone sees that," said Mateschitz.
And so the search for a power unit of any description is still on.
"Without an engine we will go. This is not a soapbox derby," Mateschitz said.
There are reports that the relationship with Renault could be patched up, or that Red Bull could perhaps run an unbranded turbo V6 supplied by the French marque.
On the topic of Renault, Mateschitz was clear: "We have cancelled the contract."
He also described another rumour - that Renault might abandon its plans to buy Lotus and instead buy Red Bull - as "unthinkable".
Contract met Renault is opgezegd. Handig Red-Bull..
Dietrich Mateschitz has confirmed that his end-of-October deadline for a resolution of Red Bull’s engine crisis has been extended.
The deadline came and went during the Mexican grand prix weekend, as frenzied negotiations with Honda appeared to hit a wall.
Team boss Christian Horner admitted he has had some talks with Honda as well as Ron Dennis, but the McLaren team boss seems determined to veto any deal.
"Honda are very keen," he said, "but unfortunately they have a contractual status that is between them and McLaren that’s nothing to do with us."
FIA president Jean Todt and Bernie Ecclestone are now involved in resolving the crisis, and so Red Bull magnate Mateschitz has confirmed he is willing to wait a little longer.
"We have extended the time again for two or three weeks," he confirmed to Speed Week, a Red Bull-linked German language publication.
The Austrian billionaire acknowledged, however, that Red Bull’s earlier plans for a fully "competitive engine" for 2016 are likely to come to nothing.
"The factory teams fear and know that we would be faster than them. Everyone sees that," said Mateschitz.
There are reports that the relationship with Renault could be patched up, or that Red Bull could perhaps run an unbranded turbo V6 supplied by the French marque.
On the topic of Renault, Mateschitz was clear: "We have cancelled the contract."
He also described another rumour - that Renault might abandon its plans to buy Lotus and instead buy Red Bull - as "unthinkable".
Iets met oude schoenen niet weggooien voordat je nieuwe hebt....
Dit was een eis van Mercedes om motoren te leveren aan red bull. Vervolgens heeft Mercedes zich op onverklaarbare wijze teruggetrokken uit de onderhandelingen.alwaysleft schreef op maandag 02 november 2015 @ 17:16:
Mateschitz announces new deadline for crisis end
PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
De laatste optie gaat ie niet op in.
Renault koopt Lotus niet en stopt en Red Bull neemt de motoren over.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
En laat Ilmor eraan sleutelen.. Dat is iets wat net door mijn gedachten speelde.L1nt schreef op maandag 02 november 2015 @ 18:07:
De laatste optie gaat ie niet op in.
Stel dat RB van Renault de rechten of een x aantal motoren koopt, deze door Ilmor onder handen laat nemen en daarmee gaat racen?
Gewoon een gedachtekronkel..
-
In de tijd van McLaren-Mercedes was IIlmor de fabrikant van de motoren, ze kunnen wel wat... Tis eigendom van Penske, geen idee hoe daar de relaties met andere merken liggen.Edd schreef op maandag 02 november 2015 @ 18:27:
[...]
En laat Ilmor eraan sleutelen.. Dat is iets wat net door mijn gedachten speelde.
Stel dat RB van Renault de rechten of een x aantal motoren koopt, deze door Ilmor onder handen laat nemen en daarmee gaat racen?
Gewoon een gedachtekronkel..
Cosworth hebben we natuurlijk ook nog...
Cogitationis poenam nemo patitur
Ach, als die schoenen dusdanig knellen dat het zeer doet kun je ze beter maar zo snel mogelijk uit trappen. Moet wel zeggen dat zowel RBR als Torro Rosso vrij solide presteren de laatste races, als Renault nog een performance update uit de hoge hoed kan toveren is het allemaal geeneens meer zo dramatisch denk ik.kevlar01 schreef op maandag 02 november 2015 @ 17:24:
Iets met oude schoenen niet weggooien voordat je nieuwe hebt....
Ik ben wel benieuwd hoe de strijd tussen FIA en Ron Dennis m.b.t. Honda opgelost gaat worden. De FIA zal er alles aan doen om motoren te regelen voor Red Bull, en zal Honda aan die clausule proberen te houden.
Geloof er overigens geen snars van dat Ron Dennis de motoren "exclusief" wil houden, hij is doodsbang dat ze zoek worden gereden door Red Bull Honda. Die beschamende prestaties is echt niet 100% de schuld van Honda, die McLaren is volgens mij ook gewoon een draak van een auto.
Christian Horner Q&A: Red Bull would consider FIA customer engine
...
Q: Do you have different car concepts on the drawing board, ready to choose one once the engine is decided?
CH: We have designed four versions of the car - so one engine should fit. So we wait until the music stops and see which chair we are sitting in - or even if we have a chair at all! (laughs)
...
...
Q: Do you have different car concepts on the drawing board, ready to choose one once the engine is decided?
CH: We have designed four versions of the car - so one engine should fit. So we wait until the music stops and see which chair we are sitting in - or even if we have a chair at all! (laughs)
...
Testing, one, two ...
Dit topic is gesloten.
Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] - Seizoen 2015: waar te kijken?
IRC: http://irc.tweakers.net/f1
Formule E: [Formule E] Seizoen 2014-2015
Algemeen Race Topic: Algemeen race topic Deel 2
Probeer bij 'breaking news' ook de bronnen te vermelden.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] - Seizoen 2015: waar te kijken?
IRC: http://irc.tweakers.net/f1
Formule E: [Formule E] Seizoen 2014-2015
Algemeen Race Topic: Algemeen race topic Deel 2
Probeer bij 'breaking news' ook de bronnen te vermelden.