[F1] Seizoen 2015 - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 92 Laatste
Acties:
  • 286.242 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02:31
hardware-lover schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 19:29:
[...]

Zo snel? Twee seizoenen onbetrouwbaarheid en minder power leveren dan de concurrent? Dan valt het snel klagen best wel mee misschien?
En ik vermoed dat het volgend jaar niet veel beter gaat met de Renault motoren

De upgrade in austin brengt ook maar 0.1 seconde per rondje...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

powah33 schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 19:16:

Misschien moet RB gewoon een jaartje stoppen en gewoon zijn coureurs houden en doorbetalen......staat iedereen mooi te vissen naar coureurs die niet vrijkomen :)
Nee, daar maak je je populair mee. Dan weet je in ieder geval zeker dat de fans van die 4 coureurs een hekel krijgen aan het merk.
Sowieso ben ik wel een beetje klaar met Red Bull (en Renault overigens ook). Red Bull zijn een stel cry-baby's en Renault een stel Fransen en dan weet je het wel. Niet om te generaliseren, maar ik werk bij een Frans bedrijf en herken de koppigheid en arrogantie wel. En onterecht, want het zijn af en toe een stel bousilleurs.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 16:31

Bosmonster

*zucht*

De onderhandelingen tussen Ferrari en Red Bull gaan dus nog wel even door en die gesprekken lijken zich volgens de BBC toe te spitsen op twee aspecten: de nieuwe regels rond de ontwikkeling van de aandrijflijn en het contract van Max Verstappen.

Dat eerste is vooral een troef van Red Bull: Ferrari wil volgend jaar tijdens het seizoen graag de motor kunnen blijven doorontwikkelen, maar de huidige regels verbieden dat. De Italianen hebben alle andere teams nodig om deze regel te wijzigen. Mocht Red Bull geen motoren krijgen van Ferrari dan zou Red Bull overwegen deze regelwijziging (en dus Ferrari) te dwarsbomen.

Ferrari op zijn beurt heeft z'n zinnen gezet op Max Verstappen. Volgens de BBC is de Scuderia dusdanig onder de indruk van de 18-jarige Nederlander dat ze Red Bull best de nieuwste motoren willen leveren als ze in ruil daarvoor in 2017 tegen een gereduceerd tarief Verstappen mogen overnemen. Wordt vervolgd.
Misschien was Ferrari al die tijd al van plan het te laten escaleren, om vervolgens gewoon een pak eisen op tafel te leggen in ruil voor een motor.

Waarom iets "gratis" geven als je er wat voor terug kan krijgen..

Misschien dat ze dit zelfs al wisten in kamp Verstappen en zich daarom niet zo druk maakten. (die zullen vast betrokken zijn bij een dergelijke beslissing natuurlijk)

[ Voor 6% gewijzigd door Bosmonster op 02-10-2015 21:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
hardware-lover schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 19:29:
[...]

Zo snel? Twee seizoenen onbetrouwbaarheid en minder power leveren dan de concurrent? Dan valt het snel klagen best wel mee misschien?
Onzin. Ze hebben een paar races dit seizoen meegevochten voor de overwinning en podium behaald. Aan het begin van het seizoen waren ze al aan het klagen. Soms win je niet altijd, dat is sport en dat mag je ook eens accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
alwaysleft schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 21:23:
[...]

Onzin. Ze hebben een paar races dit seizoen meegevochten voor de overwinning en podium behaald. Aan het begin van het seizoen waren ze al aan het klagen. Soms win je niet altijd, dat is sport en dat mag je ook eens accepteren.
Ach, de Renault motor is echt troep. Alleen dankzij het zeer goede aero-pakket deden ze mee in enkel races. Renault heeft gewoon deze overstap onderschat EN toen ze erachter kwamen ook nog niet eens voldoende geld ingezet.

Wmb heeft Red Bull echt wel te wat te klagen hoor. Renault heeft het goed verprutst en er zit nog steeds niet echt verbetering in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Adlermann schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 21:31:
[...]

Ach, de Renault motor is echt troep. Alleen dankzij het zeer goede aero-pakket deden ze mee in enkel races. Renault heeft gewoon deze overstap onderschat EN toen ze erachter kwamen ook nog niet eens voldoende geld ingezet.

Wmb heeft Red Bull echt wel te wat te klagen hoor. Renault heeft het goed verprutst en er zit nog steeds niet echt verbetering in.
Aan het begin van het seizoen was de topsnelheid absoluut ruk, en onbetrouwbaarheid heel hoog. Beide zijn al heel wat verbeterd dit seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Renault heeft elke vorm van hulp, en ondersteuning afgeslagen. Afspraken en toezeggingen worden niet nagekomen. Dus tja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Verwijderd schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 21:38:
Renault heeft elke vorm van hulp, en ondersteuning afgeslagen. Afspraken en toezeggingen worden niet nagekomen. Dus tja.
En volgend jaar keihard terug slaan. Kijk waar Ferrari vanaf komt vorig jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Ik vind de reactie van Red Bull ook wat overdreven, maar onbegrijpelijk is het niet. Renault laat zich al 2 jaar achter elkaar (het begon seizoen 2014 al in de testfase) niet van z'n beste kant zien. Ze zijn eigenwijs in hun keuzes, slaan alle hulp die RB ze biedt af en blijven afspraken niet nakomen.

Dat zou ik na 2 jaar ook wel zat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:19

Arfman

Drome!

alwaysleft schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 21:42:
[...]

Kennelijk heeft RB genoeg gezien bij Renault (aan commitment, investeringen, budget) dat ze nu al weten dat het ook volgend jaar niks wordt.

Maar ach, RB zijn toch maar crybaby's volgens de welingelichte bronnen hier dus ... |:(

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Interessante samenvatting van de BBC trouwens:
Red Bull & Renault: How it started, where it went wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Inderdaad.

Maar was al gepost ... :o

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Ik heb in een van de eerdere links gelezen dat Renault eigenlijk vanaf dag 1 al ondermaats presteerde en dat het speciale chassis vanaf 2009 pas echt soelaas bood, althans voor diegene die ermee om kon gaan ( vettel ).
Ook toen was de Renault gemiddeld 5% slomer dan de concurrentie.( ik denk dat de concurrentie dat dus ook weet, hence het niet willen leveren van competitieve motoren )
Als je dan als Renault zijnde gaat lobbyen voor de nieuwe 1.6 motoren en roepen dat je een turbo expert bent.. Tja, maar goed, 2 kampen, 2 schuld ;)

Ik hoop alleen serieus voor Max dat hij volgend jaar rijd.

edit
Diezelfde link als hierboven dus... :+

[ Voor 3% gewijzigd door Humma Kavula op 02-10-2015 22:31 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

JvS schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 18:24:
Het ultieme doel is toch meer red bull verkopen zou ik zo zeggen :). Marketing en imago is een middel. En voor Naamsbekendheid hoeft Coca Cola ook geen reclame te maken. Maar stop ermee, en je zou schrikken hoe snel je weg bent. Ze willen gewoon een cool imago krijgen/houden en naamsbekendheid houden / uitbreiden.
Red Bull geeft je vleugels; snel, top, hip, jong etc. En daarbij is het 'all or nothing' best begrijpelijk.
En daarmee meer Red Bull verkopen :P. Eigenlijk is RB gewoon een marketingbedrijf dat een heel simpel productje heeft. Ik schat dat zo'n 80% van hun marge naar marketing gaat :).
Afbeeldingslocatie: http://image.slidesharecdn.com/redbullmarketinganalysis-140620091955-phpapp02/95/red-bull-records-marketing-analysis-18-638.jpg
Requiem19 schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 18:40:
Als RB meer blikjes verkoopt maar RB F1 op P5 finisht met een tractor motorblok, denk je dat RB dan doorgaat in F1?

Dan verliest herr Dr. DM al z'n lol in z'n projectje.
Die schijnt al tijden vooral op de achtergrond bezig te zijn, daar waar hij eerder graag in de spotlights stond. Of het nog zijn leukste hobby is... maar idd leuk voor erbij, die 4 autootjes :+
Bosmonster schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 21:18:
Misschien was Ferrari al die tijd al van plan het te laten escaleren, om vervolgens gewoon een pak eisen op tafel te leggen in ruil voor een motor.

Misschien dat ze dit zelfs al wisten in kamp Verstappen en zich daarom niet zo druk maakten. (die zullen vast betrokken zijn bij een dergelijke beslissing natuurlijk)
Of ze betrokken zijn bij dit soort zaken betwijfel ik, dare i say it "uitgesloten". Coureurs hebben daar maar beperkt/geen invloed op - en roeien met wat ze toegeworpen krijgen. Zie ook geschiedenis van pa... als ze er leer uit getrokken hebben maken ze zich niet druk, want kunnen er waarschijnlijk weinig aan veranderen. Daarlangs past Max wel perfect bij het imago.. top, hip etc.
alwaysleft schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 21:42:
[...]
Ferrari gaat Mercedes voorbij ... oooooh :X

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Laatst online: 22:45
Suggestie op amder Forum;

Ferrari rekt onderhandelingen met RB zodat Rb minder tijd heeft om aan 2016 bolide te werken (kan pas als je motor afmetingen en cooling requirements weet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09 14:17

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Even omdraaien.

RB stopt onderhandelingen met Ferrari omdat Rb geen tijd meer heeft om aan 2016 bolide te werken (kan pas als je motor afmetingen en cooling requirements weet).

;)

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
;).

Idee was dat Ferrari wel motoren wil leveren aan RB in belang van F1, maar wel wil dat het RB chassis mindercis dan het Ferrari chassis. Door nu de onderhandelingen te rekken zorgt Ferrari ervoor dat de RB gewoon langzamer is vlg jaar. Als t echt kritisch wordt qua tijd geeft Ferrari wel toe, blijft RB in F1, en is Ferrari ws sneller ;--).

Als RB onderhandelingen stopt moeten we ons zorgen gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

^^ with stupid :)

Red Bull heeft dat eigenlijk ook gezegd. Horner zei dat het voor STR lastiger was om nu nog een andere motor er in te zetten, omdat ze minder resources hadden.

Misschien heeft Ferrari er wel voor gezorgd dat de eerste race 2 weken eerder is, zodat ze 2 weken minder hoeven te rekken met hetzelfde resultaat.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Voor de liefhebbers, live timing: https://onedrive.live.com...aleRofU&ithint=file%2czip
Ik heb Rossi er bij gezet, want die zat er niet bij in de laatste versie (is uit mei ofzo geloof ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09 14:17

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

F1-baas wil Verstappen niet kwijt

http://www.telegraaf.nl/t...stappen_niet_kwijt__.html
Formule 1-baas Bernie Ecclestone probeert achter de schermen zijn invloed aan te wenden om de twee Formule 1-teams Red Bull en Scuderia Toro Rosso alsnog aan een competitieve motor voor volgend seizoen te helpen.

„In het belang van de Formule 1. Het zou een groot gemis zijn wanneer een talent als Max Verstappen volgend seizoen niet op de grid staat”, zegt Ecclestone exclusief tegen Telesport.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Laatst online: 23:20

Destruction

(ex-)Automonteur

@hierboven: iets zegt me dat dat wel goed komt. Ik vraag me ook af wat Renault/Lotus bedoelt als ze tweeten dat ze een aantal "tasty" opties hebben voor volgend jaar?

Wat eerder gepost wordt is ook best plausibel, RB en TR staan volgend jaar gewoon aan de start, gewoon met een Ferrari motor. Maar wel met een crack auto omdat de tijd te kort is geweest.

[ Voor 36% gewijzigd door Destruction op 03-10-2015 11:21 ]

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beOnt
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:12
Destruction schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 11:19:
@hierboven: iets zegt me dat dat wel goed komt. Ik vraag me ook af wat Renault/Lotus bedoelt als ze tweeten dat ze een aantal "tasty" opties hebben voor volgend jaar?

Wat eerder gepost wordt is ook best plausibel, RB en TR staan volgend jaar gewoon aan de start, gewoon met een Ferrari motor. Maar wel met een crack auto omdat de tijd te kort is geweest.
Ik hoop dat ze daarmee oa. Vandoorne bedoelen. Zou echt spijtig zijn mocht hij geen zitje krijgen volgend jaar. Een Maldonado die bergen geld meebrengt, en een goede rijder naast hem zou wel een goede start zijn voor renault.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Als Vandoorne niet in F1 komt, kunnen ze GP2 beter afschaffen.

Na Hamilton is hij imo verreweg de beste GP2 coureur ooit. Misschien zelfs wel beter dan Hamilton in 2006.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
dat soort telegraaf artikelen zeggen eigenlijk geen ruk... niet dat het niet waar is, maar als er het volgende staat: "zegt Ecclestone exclusief tegen Telesport.", dan weet ik genoeg.... tegen "De Morgen" wordt naar Vandoorne gevraagd en geantwoord, tegen l'Equipe naar Grosjaen, etc etc etc....

(los daarvan vraag ik me af wat er zo "exclusief" aan is... Als Ecclestone een exclusief interview met de telegraaf heeft gedaan was er wel groter uitgepakt, dus ik gok dat het ergens een kort quotje is geweest in het voorbij lopen... zo irritant die kranten tegenwoordig... doordat ze niet meer op papier hoeven te drukken worden de meest onzinnige berichten gepubliceerd... van 1 tweet van Yolanthe kan de telegraaf 3 dagen lang een "nieuws"-bericht plaatsen... zelfde geldt voor AD).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Destruction schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 11:19:

Kevin Magnussen, Jean-Eric Vergne, Stoffel Vandoorne and current reserve Jolyon Palmer.

Lotus Renault zoekt voor volgend jaar nog een goedkope starter waarschijnlijk, want geld is er voorlopig (zelfs met Renault) nog niet.

Stoffel heeft een contract met Mercedes volgens mij, dus zo goedkoop zal die niet zijn. Magnussen en Vergne zullen rijden voor een prikkie, net als Palmer, maar of bij die laatste talent zit is nog maar de vraag.

[ Voor 41% gewijzigd door Bosmonster op 03-10-2015 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Stoffel rijd in de kleuren van Mclaren.

[ Voor 62% gewijzigd door hardware-lover op 03-10-2015 21:11 . Reden: B&D-er behoeft verduidelijking ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

hardware-lover schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 15:10:
Ah ja McLaren natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Alonso schijnt een stevig gesprek gehad te hebben en heeft een paar eisen voor volgend jaar. Althans, dat stelt Read Motorsport: http://readmotorsport.com...-makes-ultimatum-mclaren/

Zo zou Alonso eisen dat Arai opstapt bij Honda, dat hij invloed heeft op de ontwikkeling van de auto van volgend jaar.

Belangrijkste eis lijkt me de laatste: dat hij alsnog dreigt te vertrekken als Q3 in Melbourne niet gehaald wordt.

Geen idee hoe serieus dit genomen moet worden, maar je krijgt toch steeds meer het idee dat de twee 'oudjes' aan alle kanten over het team heen lopen?

[ Voor 9% gewijzigd door Tralapo op 03-10-2015 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:37

Player1S

Probably out in the dark

hardware-lover schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 15:10:
Zwart, zilver-grijs. Oftewel het halve veld :+

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-09 11:50
Tralapo schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 18:04:
Alonso schijnt een stevig gesprek gehad te hebben en heeft een paar eisen voor volgend jaar. Althans, dat stelt Read Motorsport: http://readmotorsport.com...-makes-ultimatum-mclaren/

Zo zou Alonso eisen dat Arai opstapt bij Honda, dat hij invloed heeft op de ontwikkeling van de auto van volgend jaar.

Belangrijkste eis lijkt me de laatste: dat hij alsnog dreigt te vertrekken als Q3 in Melbourne niet gehaald wordt.

Geen idee hoe serieus dit genomen moet worden, maar je krijgt toch steeds meer het idee dat de twee 'oudjes' aan alle kanten over het team heen lopen?
Zou me niet verbazen als dit waar is. Alonso is een absolute geweldenaar maar wel iemand die het hele team naar zijn hand wil zetten. Dat is hem fataal geworden bij Ferrari en zo lang Dennis het voor het zeggen heeft bij McLaren gaat het hem daar ook niet lukken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:33
Is deze al langs gekomen ?? https://vid.me/61lk

Karun Chandhok (kennen we die nog?) praat over Max in The F1 Show.

Er komt een statistiekje langs over de prestaties. De puntenstand weten we, dat Carlos Max outqualified met 9 om 5 zal ook bekend zijn. Echter, Carlos heeft 28 overtakes achter zijn naam staan, Max al 38 :D.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grolle
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 10:26
asing schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 20:02:
Is deze al langs gekomen ?? https://vid.me/61lk

Karun Chandhok (kennen we die nog?) praat over Max in The F1 Show.
Leuke clip. Hmmm die Jorda kan maar beter niet praten. (stil staan op foto's mag ze wat vaker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-09 13:27

Martinspire

Awesomeness

Mja en qualificatie zegt natuurlijk ook weinig, want het is vaak vooral of je net in q2 of q3 belandt of niet. En daar zit (bij dat team) toch vaak wel wat geluk bij. En max heeft nu al 2 (of 3?) keer bij kwalificatie problemen gehad waardoor ie niet meer verder kon. Overall zitten ze er niet zo naast, al vind ik het flauw dat ze de statistiek "snelste rondetijd in de race" ook niet meenemen.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:13

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Daarnaast, Max is ook steeds sneller aan het worden in de Q sessies.

Wel een mooie meid zeg!

[ Voor 18% gewijzigd door MikeyMan op 04-10-2015 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Laatst online: 22:17

Vos

AFCA

Is die 9 om 5 stand met kwalificaties ook inclusief de problemen en straffen? Zoals de problemen van Max in de laatste race.

Ben even niet in de gelegenheid om het uit te zoeken ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Vos op 04-10-2015 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XNL073
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16:07
De 9 om 5 is gewoon zonder problemen. Zijn alle quali's van dit seizoen met elkaar vergeleken. Staat ook voor iedere quali/race onder in beeld op Sport1 ter vergelijking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-09 13:48
Dit is marketingbudget voor een kleine tak van Redbull, records, hoewel het voor sommige bedrijven zat geld is is dit natuurlijk peanuts, zeker vergeleken met de totale spend van redbull...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik had me er intussen ook wat verder in verdiept, het komt neer op dat 30-40% van de omzet aan marketing wordt uitgegeven. Ik schat dat dat ze 2 miljard euro per jaar is. En dat gaat allemaal op aan sponsoring en viral achtige marketing. Red Bull adverteert niet echt veel op TV enzo.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Laatst online: 22:17

Vos

AFCA

XNL073 schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 11:31:
De 9 om 5 is gewoon zonder problemen. Zijn alle quali's van dit seizoen met elkaar vergeleken. Staat ook voor iedere quali/race onder in beeld op Sport1 ter vergelijking
Ok, dankje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 27-07 16:04

https://f1manager.info/ranking/4605

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-09 21:21
MikeyMan schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 08:45:
Daarnaast, Max is ook steeds sneller aan het worden in de Q sessies.

Wel een mooie meid zeg!
Dat is Carmen Jordá, simulator rijder voor Lotus. (Officieel ontwikkelingsrijder, maar tegenwoordig zit je dan vooral in de simulator.)

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Hakkinen vindt Max een echte "pro"

http://motorsports.nbcspo...en-is-already-a-real-pro/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Maandag avond Servus TV vanaf 20:15 (op de sat kanaal 143) , Christian Horner is te gast waarbij er gesproken zal worden over RBR, de toekomst en de motor problematiek.

Morgen meer nieuws? Kans aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:55
alwaysleft schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 20:13:
Maandag avond Servus TV vanaf 20:15 (op de sat kanaal 143) , Christian Horner is te gast waarbij er gesproken zal worden over RBR, de toekomst en de motor problematiek.

Morgen meer nieuws? Kans aanwezig.
Ik ben benieuwd, die tv zender is zo te zien eigendom van Red Bull dus het zou zo maar kunnen dat er wat nieuws word verteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
ADDG schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 20:28:
[...]

Ik ben benieuwd, die tv zender is zo te zien eigendom van Red Bull dus het zou zo maar kunnen dat er wat nieuws word verteld.
Op de zender werd ook Max Verstappen als coureur van Toro Rosso aangekondigd...dus wie weet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Denk wel echt dat er het 1 en ander bekend wordt gemaakt vanavond. Christian Horner zal echt niet op tv verschijnenen als er nog helemaal niks bekend is. Ik zet toch mijn geld op een Ferrari deal met Max als ruilmiddel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Kennelijk zoekt Red Bull nog wel personeel:
http://www.f1today.net/nl...zoek-naar-nieuw-personeel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:03
Van diezelfde site:

http://www.f1today.net/nl...torleverancier-toro-rosso

Waarschijnlijk gaat Toro Rosso dus met 2015 Ferrari motoren rijden.

[ Voor 3% gewijzigd door Spollie op 05-10-2015 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:19

Arfman

Drome!

Nu is F1Today niet echt een betrouwbare site, maar een 2015 PU is een flinke domper. Zal moeilijk worden voor Max om zich daarmee in de kijker te rijden, ik verwacht namelijk weer grote stappen in PU land volgend jaar.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

robpol schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 11:52:
Van diezelfde site:

http://www.f1today.net/nl...torleverancier-toro-rosso

Waarschijnlijk gaat Toro Rosso dus met 2015 Ferrari motoren rijden.
En daar hebben ze het erover dat RB toch nog steeds aan het onderhandelen is met Mercedes en Ferrari.
Wat een heerlijke soap is dit toch 8)

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-09 07:51

Hoogie2004

Whohooooo

Arfman schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 11:54:
Nu is F1Today niet echt een betrouwbare site, maar een 2015 PU is een flinke domper. Zal moeilijk worden voor Max om zich daarmee in de kijker te rijden, ik verwacht namelijk weer grote stappen in PU land volgend jaar.
Nja, of er een 2015 spec gebruikt mag worden gaat ook afhangen van de toegestane ontwikkeling tijdens het seizoen.

Als er namelijk beslist wordt dat er maar 1 spec actief mag zijn, heeft Ferrari geen enkele optie om een 2015 motor te leveren, aangezien alle motoren identiek moeten zijn volgens de reglementen (in ieder geval qua hardware).

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
2015 Spec Ferrari is in ieder geval al beter dan 2015 Renault spec. 2016 renault spec is ook nog maar de vraag hoe goed deze zou zijn.

Renaukt gebruikte in decwinter van 14/15 ongeveer 20 tokens om de motor onbetrouwbaar en nauwelijks sterker te maken.

Gains van Ferrari en Mercedes zullen ieder jaar afnemen. Dus verschil met 2015 Ferrari zal relatief meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Nou ja, zelfs als het maar de helft van de huidige achterstand van de Manors op de rest van het veld zou zijn, zou het een vrij kansloos verhaal worden volgend seizoen

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-09 13:57
naitsoezn schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 12:29:
Nou ja, zelfs als het maar de helft van de huidige achterstand van de Manors op de rest van het veld zou zijn, zou het een vrij kansloos verhaal worden volgend seizoen
Beetje kort door de bocht denk ik. Het ligt bij Manor aan zoveel meer zaken dan alleen het motorvermogen :P .

2015 spec is niet super, maar beter dan niets denk ik dat ze gedacht moeten hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

F1today... de site die nieuws bedenkt om maar hits op zijn ads te krijgen... nee die is al lang van de bookmarklijst verdwenen. kun je net zo goed flyer van de efteling pakken... ook vol met spookjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Hoogie2004 schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 11:56:
[...]

Nja, of er een 2015 spec gebruikt mag worden gaat ook afhangen van de toegestane ontwikkeling tijdens het seizoen.
ls er namelijk beslist wordt dat er maar 1 spec actief mag zijn, heeft Ferrari geen enkele optie om een 2015 motor te leveren, aangezien alle motoren identiek moeten zijn volgens de reglementen (in ieder geval qua hardware).
tenzij anders overeengekomen; zie manor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
2014 spec Ferrari was even goed als Renault. 2015 spec is een grooootttte stap voorwaarts. Kunnen ze bijna niet herhalen vlg jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tethtoril
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-11-2020
Manor krijgt toch 2016 spec?
Wordt nog spannend om plaats 14-18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
himlims_ schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 13:06:
[...]

tenzij anders overeengekomen; zie manor
Manor krijgt 2016 spec van Mercedes!

Die gaan alleen met de motor al een paar seconden pakken.

En, nee, voglend jaar mag in principe niet met oudere motoren gereden worden als de regels niet aangepast worden. Alleen met gehomologeerde motoren mag er gereden worden.

Dat is dus de troef die Red Bull nog in handen heeft. Ze kunnen dat gewoon blokkeren dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Tethtoril schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 13:12:
Manor krijgt toch 2016 spec?
Wordt nog spannend om plaats 14-18
daar gaat het niet om; gaat om feit dat men niet meerdere specs motoren op de baan mag hebben... tenzij anders overeen gekomen; manor

snap ook wel dat ze met merc. rijden, maar is irrelevant aan discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
himlims_ schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 13:28:
[...]

daar gaat het niet om; gaat om feit dat men niet meerdere specs motoren op de baan mag hebben... tenzij anders overeen gekomen; manor

snap ook wel dat ze met merc. rijden, maar is irrelevant aan discussie
Nee, manor krijgt 2016 spec.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/121106

En ze krijgen de rest van de aandrijflijn van williams (nou ja kopen).

Die gaan een flinke stap maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-09 10:53
Mwoah ik denk dat een 2015 Ferrari PU volgend jaar minder achter zal lopen op de topmotoren dan de Renault motor van nu.

Wel eens dat het een flinke domper zou zijn hoor, zie ook geen reden dat Ferrari niet gewoon 2016 materiaal kan leveren aan Torro Rosso. Dat ze terughoudend zijn voor 2016 materiaal richting Red Bull Racing kan ik me ergens nog wel voorstellen (hoewel het een team als Ferrari zou sieren in het belang van de sport te handelen) maar weigeren om recent materiaal richting Torro Rosso te verschepen slaat nergens op, die gaan echt geen bedreiging in het kampioenschap vormen.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
XyritZz schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 13:31:
[...]

Mwoah ik denk dat een 2015 Ferrari PU volgend jaar minder achter zal lopen op de topmotoren dan de Renault motor van nu.

Wel eens dat het een flinke domper zou zijn hoor, zie ook geen reden dat Ferrari niet gewoon 2016 materiaal kan leveren aan Torro Rosso. Dat ze terughoudend zijn voor 2016 materiaal richting Red Bull Racing kan ik me ergens nog wel voorstellen (hoewel het een team als Ferrari zou sieren in het belang van de sport te handelen) maar weigeren om recent materiaal richting Torro Rosso te verschepen slaat nergens op, die gaan echt geen bedreiging in het kampioenschap vormen.
Er is gewoon ook nog echt wel een logistiek probleem hoor. Dat geloof ik echt wel. Dit is een deal die vrij laat is, en dan je motorenproductie weer op te schalen.

Maar ik verwacht eigenlijk niet zo heel veel verschil in 2016 voor merc/ferrari in vergelijking met 2015. Je mag voor volgend jaar ok weer minder van de motoren wijzigen, dus dat beperkt de ontwikkeling ook wel aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Adlermann schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 13:24:
[...]

En, nee, voglend jaar mag in principe niet met oudere motoren gereden worden als de regels niet aangepast worden. Alleen met gehomologeerde motoren mag er gereden worden.

Dat is dus de troef die Red Bull nog in handen heeft. Ze kunnen dat gewoon blokkeren dus.
RB zal dus pleiten voor het toestaan van 2015 motoren, anders heeft zusje TR nu een hoop geld uitgegeven voor mooie motoren die ze helaas niet mogen gebruiken.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ankona schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 13:41:
[...]

RB zal dus pleiten voor het toestaan van 2015 motoren, anders heeft zusje TR nu een hoop geld uitgegeven voor mooie motoren die ze helaas niet mogen gebruiken.
Waarom zou RB daarop sturen? Das totaal niet in hun belang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Het lijkt me eigenlijk logischer als Ferrari wel 2016 materiaal levert, maar pas later aan TR (dat het bv betrouwbaarder is). Dan loopt Ferrari toch wel voor en is het mogelijk iets sneller, maar loopt TR ook weer niet te ver achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tethtoril
DM zal niet 'buigen' voor 2015 motoren.
TR, mjah.. RB nooit.

Begin zowat de tijd te missen dat Cosworth functionerende customer V8/V10 kon leveren.
Huidige formule is afhankelijk van Ferrari imo.
Als ze inzien dat ze Mercedes via 'gereguleerde' ontwikkeling niet kunnen bijhouden/aansluiten is het snel gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

alwaysleft schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 11:24:
Denk wel echt dat er het 1 en ander bekend wordt gemaakt vanavond. Christian Horner zal echt niet op tv verschijnen als er nog helemaal niks bekend is. Ik zet toch mijn geld op een Ferrari deal met Max als ruilmiddel.
Als het om groot nieuws betreffende de motoren voor 2016 zou gaan voor Red Bull (of hun plannen voor 2016 en daarna), niet enkel RBR, dan zou men eerder Dr. Helmut Marko als gast verwacht hebben misschien? Maar Servus TV = Red Bull, dus dit media "middel' kan ook ingezet worden om het ongenoegen van Red Bull nog maar eens duidelijk te maken?

[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 05-10-2015 14:22 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Een goede coureur rijd zich met elke auto in de kijker. Reken er maar op dat de meeste teambazen beter kunnen inschatten wat elke auto kan dan wij. Daarbij zullen zij ook veel meer mee krijgen dan wat wij op tv zien.

Max moet gewoon z'n ding doen en dan komt alles goed. Veel in beeld, veel punten en liefst podiums is leuk voor ons kijkers maar als hij het uiterste uit de auto haalt plus dat beetje extra dan valt hij echt wel op waar het moet.

Webber en Alonso hebben het in een Minardi moeten laten zien en ik zou blij zijn als Max al een carriere als Webber krijgt. Nederlandse race winnaar is al top. WDC is natuurlijk helemaal machtig mooi. Maar beide hoeven volgend seizoen niet hoor.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
L1nt schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 14:55:
[...]

Een goede coureur rijd zich met elke auto in de kijker. Reken er maar op dat de meeste teambazen beter kunnen inschatten wat elke auto kan dan wij. Daarbij zullen zij ook veel meer mee krijgen dan wat wij op tv zien.

Max moet gewoon z'n ding doen en dan komt alles goed. Veel in beeld, veel punten en liefst podiums is leuk voor ons kijkers maar als hij het uiterste uit de auto haalt plus dat beetje extra dan valt hij echt wel op waar het moet.

Webber en Alonso hebben het in een Minardi moeten laten zien en ik zou blij zijn als Max al een carriere als Webber krijgt. Nederlandse race winnaar is al top. WDC is natuurlijk helemaal machtig mooi. Maar beide hoeven volgend seizoen niet hoor.
Maar Alonso kon dit dit jaar niet doen !! werd door iedereen om de oren gereden..en dat laat zien wat 100+ PK minder doet.
Dus ik zie het somber in voor STR als de geruchten waar zijn, en hun met een 2015 pu moeten rijden.
Je vergeet dat onderhand het hele veld rondom hun wel sterker is geworden.... zelfs manor maakt sprongen...hoe wil je je dan in de kijker rijden.....door weer downforce in te leveren om aan je topspeed te komen??

Ik hoop maar dat dit (2015 pu deal) maar geruchten zijn en er uiteindelijk gewoon een fatsoenlijke motordeal komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
powah33 schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 15:47:
[...]
..hoe wil je je dan in de kijker rijden...
Zoals al jaren in de F1, door sneller te zijn dan je teamgenoot.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tethtoril
Ankona schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 15:50:
[...]

Zoals al jaren in de F1, door sneller te zijn dan je teamgenoot.
Iedereen let idd op de strijd tussen Rossi en Stevens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
Sry dat kan voor de coureurs en in het team misschien veel betekenen...maar levert echt geen extra air time op.
Kijk Will Stevens...die zie je niet echt veel op tv...mooie inhaalacties gezien van hem??? NOPE!!
Omdat zijn bolide niet voorruit te branden is.
Wil je iets moois kunnen doen in een race moet je er wel de middelen voor hebben.

STR kon dit in 2015 aardig in het midden veld....maar als je dan het midden veld sterker maakt word dit absoluut moeilijker.

Tevens gaan de overige tokens van Ferrari besteed worden aan de 2016 pu's en hoef je dus totaal geen progressie of update te verwachten als je tekent voor een 2015 model.

Maar gelukkig zie jij het tenminste positief in voor 2016.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

powah33 schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 16:01:
Sry dat kan voor de coureurs en in het team misschien veel betekenen...maar levert echt geen extra air time op.
Kijk Will Stevens...die zie je niet echt veel op tv...mooie inhaalacties gezien van hem??? NOPE!!
Wil je iets moois kunnen doen in een race moet je er wel de middelen voor hebben.

STR kon dit in 2015 aardig in het midden veld....maar als je dan het midden veld sterker maakt word dit absoluut moeilijker.

Tevens gaan de overige tokens van Ferrari besteed worden aan de 2016 pu's en hoef je dus totaal geen progressie of update te verwachten als je tekent voor een 2015 model.

Heb je mijn verhaal uberhaubt wel gelezen?
De teams baseren hun keuzes niet op wat wij op tv zien. Op basis daarvan kun je je afvragen waarom Hamilton de laatste race uberhaubt mocht starten. Race er voor nauwelijks in beeld geweest 8)7

Nogmaals. De teams weten van elkaar best wel wat de auto kan en op basis daarvan kunnen ze ook heel goed inschatten wat de coureur kan.
En Max heeft inmiddels al genoeg ogen doen openen dat men echt niet direct op hem afknapt als de STR met een 2015 motor opeens niet meer mee kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-09 13:14

fynrd1

Fooled by Randomness

Beetje kort door de bocht, teams beoordelen een coureur op een hele andere manier dan jij als kijker. Gelukkig hebben genoeg coureurs zich zo in de kijker gespeeld zonder dat ze op een bovennatuurlijke manier het halve veld op een ronde hebben gereden.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
Kan best zo zijn dat teams zo beoordelen...maar toch vind een team het ook prettig als er een soort van "hype" rond een coureur hangt...dat is goed voor de sponsors en de verkoop rondom het F1 gebeuren.

Max heeft dit nu, omdat hij juist iets heeft kunnen laten zien. Als max gestart was in een manor ...dan zag het er absoluut anders uit voor hem. en hadden de topteams zijn kunsten minder gezien "omdat hij er de middelen niet voor had.

Ik ben niet kort door de bocht...wil je presteren en meedoen..dan moet je er de bolide voor hebben.
Wat voor nut heeft het gehad om weg te gaan bij Renault om vervolgens voor een 1 jaar oude pu te tekenen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flotter
  • Laatst online: 26-09 09:34

Flotter

Pelipper!

Als STR volgend jaar inderdaad 2015 Ferrarimotoren zou gebruiken, dan neem ik aan dat het toch wel de motoren zijn van het eind van het seizoen? Ik denk dat ze dan nog wel redelijk mee moeten kunnen komen.
Mocht het om de motoren van begin dit seizoen gaan dan zal het wat lastiger worden.

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Iedereen denkt maar dat de 2015 Ferrari PU zo enorm minder zal zijn vergeleken met de 2016 PU's... Die motor is bijna net zo goed als de huidige Mercedes.

Ik denk dat de 2015 Ferrarimotor in 2016 een minimaal net zo goeie, maar ik denk zelfs betere deal is dan de 2015 Renault Motor in 2015. Ik denk dat Honda en Renault enorm in hun handjes knijpen als ze in de winter in de buurt van de Ferrari motor gaan komen. En ik denk namelijk dat het verschil tussen de 2015 en 2016 motor van Ferrari en Mercedes een stuk minder groot zal zijn dan het verschil tussen de huidige Renault vs hudige Ferrari / Mercedes....

Ik zie dit wel goedkomen in elk geval :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
powah33 schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 16:28:
Kan best zo zijn dat teams zo beoordelen...maar toch vind een team het ook prettig als er een soort van "hype" rond een coureur hangt...dat is goed voor de sponsors en de verkoop rondom het F1 gebeuren.

Max heeft dit nu, omdat hij juist iets heeft kunnen laten zien. Als max gestart was in een manor ...dan zag het er absoluut anders uit voor hem. en hadden de topteams zijn kunsten minder gezien "omdat hij er de middelen niet voor had.

Ik ben niet kort door de bocht...wil je presteren en meedoen..dan moet je er de bolide voor hebben.
Wat voor nut heeft het gehad om weg te gaan bij Renault om vervolgens voor een 1 jaar oude pu te tekenen??
Dus? Wat is je punt omtrent de discussie dat het slecht is voor MAX om de Ferrari motor 2015 te ontvangen?

Hij heeft het juist wel laten zien, dus de teams weten dat hij het kan. Zij gaan hem beoordelen op zijn prestaties en niet op de prestatie van de auto.

[ Voor 8% gewijzigd door StealthyPeanut op 05-10-2015 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
Dat het indd slecht is om als enigste team samen met RBR een 2015 motor te rijden....juist nu de mercedes motoren zo krachtig zijn en alle zwakke teams om je heen nu juist snellere motoren krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann

De tokens van dit jaar gaan de motor van dit jaar, de tokens van volgend jaar naar volgend jaar.

En door het jaar heen mag niet meer ontwikkeld worden volgend jaar.
Een ferrari 2015 motor is voor Torro Rosso prima. Als ze een vergelijkbaar chassis hebben dan gaan ze er relatief zelfs op vooruit.

Honda en Renault gaan volgend jaar echt nog niet op het niveau van Ferrari 2015 zitten. Als je kijkt dat de upgrade van Renault in Austin maar 0.1 seconde per rondje gaat brengen, dan zie ik ze deze winter geen grote stappen maken.

En Max hoeft in een TR natuurlijk ook nog niet te winnen/ voor podiums te strijden...

En ik vermoed dat met de huidige regels Mercedes / Ferrari voor 2016 echt geen 30-40 pk meer gaan vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door Adlermann op 05-10-2015 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
powah33 schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 16:46:
Dat het indd slecht is om als enigste team samen met RBR een 2015 motor te rijden....juist nu de mercedes motoren zo krachtig zijn en alle zwakke teams om je heen nu juist snellere motoren krijgen.
Maar, zoals jezelf aangeeft, maakt dat voor Max minder uit, omdat iedereen die ook maar een beetje met F1 te maken heeft al helemaal op de hoogte is van het fenomeen Max Verstappen.

En daarbij; een Ferrari 2015 motor is gewoon een prima krachtbron om je kunsten te vertonen en punten te pakken -> niks meer, niks minder.

[ Voor 12% gewijzigd door StealthyPeanut op 05-10-2015 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
Misschien ben ik wel teleurgestelt als ze echt deze deal zouden aangaan.
Ik heb jaren genoten van de F1.
En ben dan ook terug een "kijker" geworden door de agresieve rijstijl van Max.
Elke kansje dat er is maakt hij of probeerd hij gebruik van te maken.

Had hem dus veel liever in een STR gezien met een fatsoenlijke snelle 2016 PU.
Dan kon je indd stiekem eens hopen op een podium plekje.

We zullen zien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Er is ook nog de mogelijkheid dat Max naar RB gaat in de plaats voor Kvyat. Daar moeten we nu maar even op hopen, anders is het weer een jaartje middenmoot knokken. Op zich ook niks mis mee, maar het is altijd maar weer even afwachten hoe de auto mee kan komen met een oude motor, terwijl de rest alleen maar geüpgradet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Adlermann schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 16:48:
[...]

De tokens van dit jaar gaan de motor van dit jaar, de tokens van volgend jaar naar volgend jaar.
Eh, hoe dan? De 2016 motor is volgens mij een doorontwikkeling van de 2015 pu. Dit op basis van beschikbare tokens.

Ze kunnen niet ineens een pu from scratch bouwen voor 16.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
MikeyMan schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 17:23:
[...]

Eh, hoe dan? De 2016 motor is volgens mij een doorontwikkeling van de 2015 pu. Dit op basis van beschikbare tokens.

Ze kunnen niet ineens een pu from scratch bouwen voor 16.
Ja, ok, maar je hebt elk jaar een set tokens (en die worden elk jaar minder). je kan niet tokens van het ene jaar meenemen naar het andere jaar :)

En vanaf volgend jaar moet je de tokens voor februari opgemaakt hebben (voor de homologatie). Vanaf 28 feb is 0.0 motorontwikkeling mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-09 13:14

fynrd1

Fooled by Randomness

Hoezo zou het er anders uitzien voor hem?

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
fynrd1 schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 17:52:
[...]

Hoezo zou het er anders uitzien voor hem?
Er valt weinig in te halen met een Manor. Je teamgenoot verslaan is leuk, maar dat doen 9 anderen ook. Met inhaalacties heeft Max dit seizoen wel de aandacht op zich gevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Adlermann schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 17:29:
[...]

Ja, ok, maar je hebt elk jaar een set tokens (en die worden elk jaar minder). je kan niet tokens van het ene jaar meenemen naar het andere jaar :)

En vanaf volgend jaar moet je de tokens voor februari opgemaakt hebben (voor de homologatie). Vanaf 28 feb is 0.0 motorontwikkeling mogelijk.
Daar moet nog over onderhandeld worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Requiem19 schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 18:29:
[...]

Daar moet nog over onderhandeld worden...
Om het te veranderen ja, maar de huidige regels staan die loop hole niet meer toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Adlermann schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 18:33:
[...]

Om het te veranderen ja, maar de huidige regels staan die loop hole niet meer toe.
True, maar zou het zo blijven? Regels in F1 zijn zo'n beetje als het weerbericht. Met name Honda/Renault hebben in '16 een verloren seizoen als de motor in maart 2016 gehomologeerd moet worden.

The lobby will be strong with this one...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:19

backupdevice

No Risk , Full Push

Max valt op doordat hij heel goed op de rem is en resoluut is.

Daar kijken teams naar. Hoe werkt hij met zijn materiaal en wat doet hijzelf beter als anderen. In Max zijn geval is de rem een unique selling point

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Maar ik vermoed dat de Toro Rosso met een 2015 PU volgend jaar op ongeveer dezelfde plek staat. Dat is voor TR een prima plaats hoor. Ze hebben ook maar 1/3 van het budget van Red Bull.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Adlermann schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 19:19:
Maar ik vermoed dat de Toro Rosso met een 2015 PU volgend jaar op ongeveer dezelfde plek staat. Dat is voor TR een prima plaats hoor. Ze hebben ook maar 1/3 van het budget van Red Bull.
Nu halen ze regelmatig een McLaren, Sauber, Force India en soms zelfs Williams in. Dat zie ik ze met een oude motor echt niet doen, ook al zal het verschil bij Ferrari niet zo groot zijn met volgend jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Martinspire schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 19:22:
[...]

Nu halen ze regelmatig een McLaren, Sauber, Force India en soms zelfs Williams in. Dat zie ik ze met een oude motor echt niet doen, ook al zal het verschil bij Ferrari niet zo groot zijn met volgend jaar.
Die oude motor is sterker dan ze nu hebben, en realistisch gezien ook sterker wat renault volgend jaar gaat aanbieden.

Ik zie het probleem echt niet hoor.

McLaren zal waarschijnlijk verder naar voren gaan, mara dat is geen schande. Die hoort er ook gewoon voor te staan.

Sauber / FI zal ook volgend jaar geen probleem zijn. Ze zitten qua vermogen er juist dichter op. Dus zou het juist makkelijker moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Olav Mol bevestigt net op Twitter dan Toro Rosso definitief 2015 spec Ferrari motoren gaat krijgen.

Beter dan niks natuurlijk voor Max Verstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Yep het zijn manor en mclaren die inlopen, ze zullen power technisch er beter voorstaan ten opzichte van de rest, en al helemaal tov Renault.

Ik zie dit wel als positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
JvS schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 19:33:
Yep het zijn manor en mclaren die inlopen, ze zullen power technisch er beter voorstaan ten opzichte van de rest, en al helemaal tov Renault.

Ik zie dit wel als positief.
Of zoals olav mol het zei:

De concurrenten van TR willen met hun 2016 motor 0.5 Seconden winnen.

TR wint met de 2015 motor 0.7 seconden. Dus effectief lopen ze wel 0.2 seconden in :)

(ja ok, dat had ook 1.2 kunnen zijn, maar ik vermoed ook dat Red Bull wel onderscheid wil in de twee teams) :)

Het moet wel een opleidingsteam blijven, geen concurrent voor punten.

Maar als Red Bull dus 1.2 seconden per rondje ga at winnen met een een 2016 motor, dan gaat het wel spannend worden voorin :)

[ Voor 13% gewijzigd door Adlermann op 05-10-2015 19:36 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 92 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] - Seizoen 2015: waar te kijken?

IRC: http://irc.tweakers.net/f1
Formule E: [Formule E] Seizoen 2014-2015
Algemeen Race Topic: Algemeen race topic Deel 2

Probeer bij 'breaking news' ook de bronnen te vermelden.