You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Volgens de live timing heeft Max nu 3 gele blokjes achter zijn naam. Dat waren er 2 na de crash dus ik denk dat hij weer in de pits is. Of Max moet de transmitter in zijn pak hebben.bvk schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 21:15:
Maar krijgen ze de wagen zo snel weer in de pits dan?
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Ja, maar aan de verkeerde kant van de baanBadeend schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 21:17:
Dat ding stond toch zo goed als bij de ingang van de pits?
Hoe het precies zat, snapte ik niet/kreeg ik niet helemaal mee. Ze zeiden dat de turbo's hier meer toeren lopen dan op zeeniveau, en dat dat voor Renault goed uitkomt, maar waarom dit nou precies was weet ik nietfynrd1 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 21:08:
[...]
Omdat deze op een lager RPM draait dan bij de concurrenten, en de concurrenten door gebrek aan koeling minder hoog kunnen gaan? Zag iets in staan over 100.000RPM
Iets met ijle lucht en minder weerstand? Of het nu zo goed is voor een turbo qua levensduur durf ik niet te zeggen, men had het over 125K ipv 100K maxPolbeer91 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 21:18:
[...]
Hoe het precies zat, snapte ik niet/kreeg ik niet helemaal mee. Ze zeiden dat de turbo's hier meer toeren lopen dan op zeeniveau, en dat dat voor Renault goed uitkomt, maar waarom dit nou precies was weet ik niet
"Every 100m power output drops 1%. At 2,200m the ICE has 22% less power so turbo spins to compensate"Polbeer91 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 21:18:
[...]
Hoe het precies zat, snapte ik niet/kreeg ik niet helemaal mee. Ze zeiden dat de turbo's hier meer toeren lopen dan op zeeniveau, en dat dat voor Renault goed uitkomt, maar waarom dit nou precies was weet ik niet
"power is 22% less, so the turbo spins faster to input more oxygen to ICE. It will spin 8% more here than Abu Dhabi"
Dit zijn tweets van Renault zelf. Ben benieuwd waarom de Renault motor hier meer voordeel uithaalt.
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
De turbo's kunnen 125K tpm draaien, maar staan op safe afgesteld op 100K tpm. Door de ijle lucht zouden ze de turbo's op max moeten afstellen om hetzelfde vermogen er uit te halen.vhal schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 21:21:
[...]
Iets met ijle lucht en minder weerstand? Of het nu zo goed is voor een turbo qua levensduur durf ik niet te zeggen, men had het over 125K ipv 100K max
Waiting on the world to change
De tering, die kwam wel ff mooi driftend de pitsstraat binnenkevz schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 21:23:
Vettel, lekker aan het driften
Wat een ijsbaan zeg, prachtig om te zien haha
Signature
Hij zette hem bijna nose first in de muur daar.CFC-Mathijs schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 21:24:
[...]
De tering, die kwam wel ff mooi driftend de pitsstraat binnen
Het is echt glad, alsof het geregend heeft. Er is gewoon geen grip! Dat kan leuk zijn maar Max staat er al naast.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
https://twitter.com/Mattzel89/status/660186541701120000Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 21:22:
Wordt gezegd dat er iets onder de auto van Max door ging en hij daardoor grip verloor
Als dat witte gevalletje bedoeld wordt, dan is dat het iig niet. Hij begint al te glijden voordat hij daar is.
Dit valt mij het hele seizoen ook al op, beetje een schrapend geluid in lage toeren, tegenovergestelde van soepel. Ook de enige motor die zo klinkt geloof ik o_OCFC-Mathijs schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 21:27:
Wat maakt die Honda trouwens een lelijk geluid zeg als die laag in z'n toeren zit.
Het begint al te druppelen geloof ik, druppels op de heli lens?u_nix_we_all schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 21:27:
Als het nu ook nog gaat regenen wordt het helemaal een glibberzooitje
Lijkt er meer op dat hij er voor uitwijkt ?Badeend schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 21:28:
[...]
https://twitter.com/Mattzel89/status/660186541701120000
Als dat witte gevalletje bedoeld wordt, dan is dat het iig niet. Hij begint al te glijden voordat hij daar is.
Samsung Flip 7
Samsung Flip 7
crash btw Sainz doet t wel netjeshimlims_ schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 21:35:
Schakel net pas in, waarom heeft max nig geen tijd neergezet?
Samsung Flip 7
Hij zette zijn auto in de muur. Beelden een paar posts terug.himlims_ schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 21:35:
Scroll even omhoog op deze pagina...himlims_ schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 21:35:
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
[ Voor 7% gewijzigd door Catmandos op 30-10-2015 21:41 ]
Supersoft zijn niet meegenomen naar het circuit. Volgens mij rijden ze alleen op Softs en MediumsCatmandos schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 21:36:
sainz is nu op de supersoft en dus lekker snel

supersoft zou er toch niet zijn ?? btw wat betekent het kruisje achter zn naam ?Catmandos schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 21:36:
sainz is nu op de supersoft en dus lekker snel
Samsung Flip 7
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Dus ik heb goede hoop over de TR wagens. Zolang je ze uit de muur houdt natuurlijk...
Cogitationis poenam nemo patitur
Je bedoelt ?Bullet NL schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 21:39:
Is er al nieuws over het oplappen van Max zijn auto?
Samsung Flip 7
Offie nog gaat rijden o.i.d. wellicht?
Nee, ik zou dat verwachten op Xevi zijn twitter, maar die is stil.Bullet NL schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 21:39:
Is er al nieuws over het oplappen van Max zijn auto?
Jij kijkt al ff geen F1 meer volgens mijMichel242186 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 21:42:
waarom geen reserve wagen meer?...kan me herinneren dat die er een paar jaar geleden wel was.
Dont know
Samsung Flip 7
wegens kostenbesparing weg bezuinigtMichel242186 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 21:42:
waarom geen reserve wagen meer?...kan me herinneren dat die er een paar jaar geleden wel was.
Ik volg t ook weer sinds jaaaaaaren, met dank aan Max
Samsung Flip 7
Kosten......Michel242186 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 21:42:
Wel raar dat er net een periode was dat veel rijders problemen hadden en dat het nu goed gaat...
Dat is toch alleen bij qualifying? Als je daar je auto niet rijdend naar binnen brengt mag je de baan niet meer op.Badeend schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 21:43:
Mag niet meer
kijk altijd alles..hehe..maar vroeg me ineens af waarom die eigenlijk verdwenen was.
was voor max nu wel handig geweest..
Volgens mij zijn ze nu allemaal bijna overgestapt op Softs.. Zouden de Mediums gewoon te weinig grip geven? Of niet warm genoeg worden?Bullet NL schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 21:43:
[...]
Kosten......
Wel raar dat er net een periode was dat veel rijders problemen hadden en dat het nu goed gaat...
-
[ Voor 10% gewijzigd door Damian op 30-10-2015 21:47 ]
Hij bedoelt de reservewagen vermoed ikasing schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 21:44:
[...]
Dat is toch alleen bij qualifying? Als je daar je auto niet rijdend naar binnen brengt mag je de baan niet meer op.
de softs moeten ook getest worden (data genereren) en de mediums worden denk ik te snel koud... wordt nog een probleem het komend weekend (denk ik)Edd schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 21:45:
[...]
Volgens mij zijn ze nu allemaal bijna overgestapt op Softs.. Zouden de Mediums gewoon te weinig grip geven? Of niet warm genoeg worden?
Ik moest meteen aan de rallycross denken waar ze ook vaak het voorwiel over de kerb hangen en zo lekker vlot door de bochten glijden. Wie weet, van z'n pa geleerd hahaEdd schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 21:47:
Haha Sainz gebruikt de kerbs gewoon als een soort van geleiderail.
Komt dat niet omdat Schumacher zijn held was en hij nu bij hetzelfde team zit?StealthyPeanut schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 12:32:
Wat valt Vettel me trouwens elke keer positief op. Sympathieke vent, haast altijd wel een glimlach op z'n gezicht, in voor een lolletje etc. etc.
Je ziet echt dat hij bij Ferrari op z'n plek zit en hij weer geniet van het spelletje.
Ach, het werd wel keer weer tijd voor een fout(je)RoyK schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 21:54:
Zou wel jammer zijn als max de enige is die hem in de muur plaatst. Want dan kunnen ze weer mekkeren over 'ervaring' enzo. Zou Sainz een beetje hebben zitten grinniken??
Samsung Flip 7
Nee hoor, heeft gewoon een nieuwe neus gehaald.dave1972 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 22:00:
Bottas is toch ook foetsie ?
Yup ik zag t thanksTralapo schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 22:02:
[...]
Nee hoor, heeft gewoon een nieuwe neus gehaald.
Samsung Flip 7
En tikt daar vervolgens a la sainz een paaltje mee uit de grond.Tralapo schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 22:02:
[...]
Nee hoor, heeft gewoon een nieuwe neus gehaald.
En niet de eerste keer dit seisoen. Wat Haas in hem zien?asing schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 22:03:
Rode vlag, romain staat ernaast.
Dit was gewoon een technisch defectRoyK schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 22:08:
[...]
En niet de eerste keer dit seisoen. Wat Haas in hem zien?
Tja.. Dit is niet echt zijn schuld.. Technisch probleem, koppeling kapot.RoyK schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 22:08:
[...]
En niet de eerste keer dit seisoen. Wat Haas in hem zien?
-
Kijk ik ergens anders naar?asing schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 22:03:
Rode vlag, romain staat ernaast.
Ik weet niet of je afgeleid bent door K3 zoekt K3?
Al gaf zijn team wel meerdere malen aan dat hij rustig moest blijven en 'm in de versnelling moest zetten. Daar wilde hij niet naar luisteren en stapte gewoon uit.Edd schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 22:09:
[...]
Tja.. Dit is niet echt zijn schuld.. Technisch probleem, koppeling kapot.

Ach hou op, Kimi bij McLaren was goed. De Kimi van nu is duidelijk veel en veel minder.Grimmie187 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 14:04:
[...]
De plek in het kampioenschap zegt juist alles, zeker voor het team. Er hangen nog een paar euro's aan namelijk..
Zolang Kimi zijn punten sprokkelt voor het WCC en Ferrari 2e wordt (hoogst haalbare dit seizoen) ben ik zeer tevreden met deze constructie. Dat jij iets tegen Kimi hebt, tja..
Volgens mij was er een onderhandse deal dat een bank die 90% van de kaarten opgekocht had zodat het populair leek.Tralapo schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 20:58:
Ziet er echt goed uit ja. Kwam er vandaag pas achter dat alle ~110.000 kaarten verkocht zijn. Dat komt niet vaak meer voor!
Zou kunnen, maar als je ziet wat er nu al zit, tijdens een simpele FP2. Dat halen veel GP's al niet eens meer.alwind schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 22:13:
[...]
Volgens mij was er een onderhandse deal dat een bank die 90% van de kaarten opgekocht had zodat het populair leek.
Ow.. F1 staat op de ipad in een hoekje zonder geluid, en daat staat Grossian "weer"Edd schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 22:09:
[...]
Tja.. Dit is niet echt zijn schuld.. Technisch probleem, koppeling kapot.
Als je op je iPad had gelet had je de replay kunnen zien waarbij te zien was dat de bak in 4 bleef hangen. Er werd geroepen op de radio dat hij in die versnelling naar de pit moest rijden. Daarna meldde Grosjean rook. De race engineer zei dat het niet uitmaakte en dat hij naar de pit moest komen maar ergens daar had hij hem naast de baan gezet.RoyK schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 22:16:
[...]
Ow.. F1 staat op de ipad in een hoekje zonder geluid, en daat staat Grossian "weer"
Dan is Kimi echt slecht tegenover Vettel. Beter een goedkopere rijder in de tweede Ferrari te zetten.Grimmie187 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 15:07:
[...]
Met remmen kan je tegenwoordig echt geen verschil meer maken en banden zijn ook te gelimiteerd om hier substantieel voordeel uit te kunnen halen.
Ik ben het wel met je eens maar ik vind Max een topper vanwege zijn houding/instelling en zijn race instinct (zie duel met Vettel in USA).
Volgens Ted en Croft kan Johnnie Walker wel eens verhuizen naar Force India, waar ze samen met Aston Martin dat team willen oppakken. Het geld van Aston Martin zou komen van de huidige eigenaren van de schuld van AM, die interesse in F1 zouden hebben. AM zelf heeft weinig kapitaal.
[ Voor 7% gewijzigd door Tralapo op 30-10-2015 22:22 ]
Edit, blijkbaar niet, hoort bij Louis vuitton
[ Voor 44% gewijzigd door MikeyMan op 30-10-2015 22:24 ]
Dames en heren, welkom bij het wereldkampioenschap figuurschaatsenglijden
Jij kijkt ook naar Sky.... Crofty stelde het voor om de webcam van Austin te bekijken...Tralapo schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 22:27:
Ondertussen in Austin trouwens... dachten we dat het vorige week slecht was
[afbeelding]
Bullet NL schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 22:30:
[...]
Jij kijkt ook naar Sky.... Crofty stelde het voor om de webcam van Austin te bekijken...

Bijna ja. Sky via de tv? Hier gewoon Sport1 via de tv.josje94 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 22:31:
Volgens mij kijkt bijna iedereen in dit topic naar Sky..
Dit topic is gesloten.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] - Seizoen 2015: waar te kijken?
IRC: http://irc.tweakers.net/f1
Formule E: [Formule E] Seizoen 2014-2015
Algemeen Race Topic: Algemeen race topic Deel 2
Probeer bij 'breaking news' ook de bronnen te vermelden.