[F1] Seizoen 2015 - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 53 ... 92 Laatste
Acties:
  • 286.278 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:04
baviaan schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 11:52:
[...]

Klopt, maar er zijn nog meer teams. Kvyat is echt geen koekenbakker, dan reed hij niet in die RB.
Wat ik bedoel te zeggen, de topteams willen hem niet, daar is hij niet goed genoeg voor. Die zijn al bezet en zitten meer te azen op Max en Riciardo. En voor de mindere teams zal je toch een grote zak geld mee moeten nemen, in ieder geval een grotere zak dan iemand anders die daar wil rijden (Kaltenborn anyone...).

Edit: met Bosmonster

WoT: Frunzzzzz NoobMeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baviaan
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

Bosmonster schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 11:54:
[...]

Hij is geen koekenbakker, maar er zijn gewoon geen stoeltjes meer voor 2016 dan.

En daarnaast, goede nieuwe coureurs zijn er echt ruim genoeg. Hij springt er niet bovenuit en onderpresteert zelfs in verhouding tot Riciardo, dus zie voor hem niet heel veel toekomst in de sport.

Hooguit een stoeltje bij een B-team (Sauber ofzo, als die genoeg geld mee kan nemen uit Rusland)
Volgens mij rijdt hij mede in die RB omdat hij zichzelf vorig jaar bij TR behoorlijk in de kijker reed. He, aan wie doet dat me denken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-10 12:22
Er is geen andere RB rijder in opkomst uit lagere klassen, dus ze zullen de stoelendans met deze vier gewoon houden.

Edit:
@hierboven.
Nee, Vettel ging weg naar Ferrari, dus werd hij sneller gepromoveerd dan de bedoeling was. Hij zou dit jaar zijn 2e jaar TR moeten rijden. RB vond het risico te groot om gelijk één van de twee rookies in het moederteam te zetten.

[ Voor 52% gewijzigd door Señor Sjon op 30-10-2015 11:57 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-10 17:06
Frunz schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 11:50:
[...]

Het kan dat hij dan bij een ander team aan de slag kan, echter zal hij dan geld mee moeten nemen. Hij rijdt te kleurloos rond om als paid-driver aan de slag te gaan IMHO.

[...]

Dat kan zo zijn, maar RB gaat geen mensen terug plaatsen naar TR, dan pakken ze wel een nieuw talent.
Kleurloos rond rijden of niet goed genoeg zijn om een paid-driver te worden is wel een wereld van verschil.

Ik zet Kvyat toch wel een stuk hoger in dan een Maldonado.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-10 11:40

Bosmonster

*zucht*

baviaan schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 11:55:
[...]

Volgens mij rijdt hij mede in die RB omdat hij zichzelf vorig jaar bij TR behoorlijk in de kijker reed. He, aan wie doet dat me denken?
Aan Sainz. Nog zo eentje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
StealthyPeanut schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 11:56:
[...]

Kleurloos rond rijden of niet goed genoeg zijn om een paid-driver te worden is wel een wereld van verschil.

Ik zet Kvyat toch wel een stuk hoger in dan een Maldonado.
Alleen in de markt waar Kvyat zich bevind maakt het niet uit of je een stuk hoger wordt ingeschat. Het gaat om de zak geld die je meeneemt om het team te ondersteunen. En ik weet niet of hij genoeg meeneemt om bijvoorbeeld een Maldonado te overbieden.

Overigens bood Maldonado altijd wel een hoop spektakel op de baan >:), dat vind ik van Kvyat nou niet heel erg.

[ Voor 3% gewijzigd door Frunz op 30-10-2015 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Alles hangt samen met de motoren denk ik. Zodra Red Bull de knoop doorhakt daarover, weten we ook binnen een dag waar Max volgend jaar rijdt. Zolang Red Bull blijft natuurlijk. Als ze stoppen, dan moet er eerst een besluit zijn over een evt 3e auto, voor er voor Max weer mogelijkheden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:15
baviaan schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 11:55:
[...]

Nee, TR had net bedankt voor de diensten van Vergne. Alleen Kvyat zat daar dus nog. En toen ging Vettel weg. RBR had dus niet echt keuze als ze uit eigen gelederen iemand moesten promoveren.

Voorlopig is het koffiedik kijken. Als TR met Ferrari gaat rijden is dat misschien wel de beste keus. Als RDR ineens met Mercedes gaat rijden wordt dat de beste keus. Maar er is nog niks besloten of getekend.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Wat valt Vettel me trouwens elke keer positief op. Sympathieke vent, haast altijd wel een glimlach op z'n gezicht, in voor een lolletje etc. etc.

Je ziet echt dat hij bij Ferrari op z'n plek zit en hij weer geniet van het spelletje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09-10 20:54
StealthyPeanut schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 12:32:
Wat valt Vettel me trouwens elke keer positief op. Sympathieke vent, haast altijd wel een glimlach op z'n gezicht, in voor een lolletje etc. etc.

Je ziet echt dat hij bij Ferrari op z'n plek zit en hij weer geniet van het spelletje.
Dat viel mij dus ook meerdere keren al op, bij Ferrari is hij echt stuk blijer en spontaner.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:01
Kvyat heeft de uitstraling van een zak aardappels, dat helpt hem ook niet echt. Max past wat dat betreft veel beter bij de doelgroep van Red Bull.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Vettel is nu nog de "underdog" en dan kan ie veel relaxter zijn, omdat Mercedes nu nog als duidelijke nummer 1 wordt gezien. Alles wat ie eruit kan halen is mooi meegenomen, de 3 races die ze wilden winnen, hebben ze al gewonnen, opdracht geslaagd. Als ze werkelijk competitief worden dan neemt de druk vanzelf toe. Maar zoals ie zich nu kan en mag gedragen (hij wordt zelfs nog wel eens tot rust gemaand tijdens de interviews als ie teveel offtopic gaat), komt ie wel behoorlijk charmant over. Hoe meer Lewis en Nico elkaar in de haren zitten, hoe groter zijn glimlach wordt ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
robpol schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 12:37:
Kvyat heeft de uitstraling van een zak aardappels, dat helpt hem ook niet echt. Max past wat dat betreft veel beter bij de doelgroep van Red Bull.
_/-\o_ 8) Ik verslikte me in m'n koffie na deze opmerking :7

En trouwens voor zondag;

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/ot2hhe.png

oOo oOo oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zou mij niks verbazen (gevoelsmatig) dat Kimi na dit seizoen al stopt. Hij heeft dan wel een contract, maar eerlijk gezegd, heeft ie het niet meer. Vettel is beter, Kimi zeurt alleen maar over alles en wordt toch alweer 37. Hij komt wel vaker met verrassingen.

Nergens op gebaseerd, dus schiet me niet af :p. Puur een gedachte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Laatst online: 09:46

beany

Meeheheheheh

Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 12:46:
Het zou mij niks verbazen (gevoelsmatig) dat Kimi na dit seizoen al stopt. Hij heeft dan wel een contract, maar eerlijk gezegd, heeft ie het niet meer. Vettel is beter, Kimi zeurt alleen maar over alles en wordt toch alweer 37. Hij komt wel vaker met verrassingen.

Nergens op gebaseerd, dus schiet me niet af :p. Puur een gedachte.
Mwa, hij is er zelf nog niet over uit: http://www.gpupdate.net/n...dat-hij-doorgaat-in-2017/

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

robpol schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 12:37:
Haha dat sowieso. Zeker als je hem nu naast Riciardo ziet, wat toch wel een van de leukere personen is in F1, valt ie gewoon helemaal weg.

Overigens is er nog een argument voor Red Bull om Max te promoveren. Zij weten ook wel dat ze hem kwijt gaan raken. We vergeten het nu een beetje, maar naast Mercedes en Ferrari, is Red Bull ook nog steeds een mogelijk top team.

Zij willen ook nog wel even profiteren van de Max-hype voor die verhuist. Of misschien gaan ze juist wel proberen om hem een concurrerend voorstel te doen en dan helpt het ook niet om hem bij TR te laten rijden volgend jaar.
Kimi wordt erg het handje boven het hoofd gehouden hoor door Ferrari. Elk ander team had hem denk ik echt geen nieuw contract gegund. Het kost Ferrari gewoon punten volgend jaar.

[ Voor 20% gewijzigd door Bosmonster op 30-10-2015 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:51
Bosmonster schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 12:47:
[...]

Haha dat sowieso. Zeker als je hem nu naast Riciardo ziet, wat toch wel een van de leukere personen is in F1, valt ie gewoon helemaal weg.

Overigens is er nog een argument voor Red Bull om Max te promoveren. Zij weten ook wel dat ze hem kwijt gaan raken. We vergeten het nu een beetje, maar naast Mercedes en Ferrari, is Red Bull ook nog steeds een mogelijk top team.

Zij willen ook nog wel even profiteren van de Max-hype voor die verhuist. Of misschien gaan ze juist wel proberen om hem een concurrerend voorstel te doen en dan helpt het ook niet om hem bij TR te laten rijden volgend jaar.
Als je zeker weet dat hij weggaat, dan zou ik hem als Red Bull gewoon ontslaan.... Of at least bij TR laten rijden. Dan wordt het zeker geen concurrent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Adlermann schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 12:49:
[...]

Als je zeker weet dat hij weggaat, dan zou ik hem als Red Bull gewoon ontslaan.... Of at least bij TR laten rijden. Dan wordt het zeker geen concurrent.
Meestal zijn er serieuze performance-clausules in dat soort afkoopcontracten. Hoe beter Max presteert, hoe meer bijvoorbeeld Ferrari zou moeten betalen om het contract af te kopen. Zelfs in dat scenario is het een win/win voor Red Bull om Max goed te laten rijden.

Ontslaan is natuurlijk het domste wat je kunt doen, dan krijg je niks (behalve een rechtzaak van heren Verstappen aan je broek)..

[ Voor 6% gewijzigd door Bosmonster op 30-10-2015 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Frunz schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 11:59:
[...]

Overigens bood Maldonado altijd wel een hoop spektakel op de baan >:), dat vind ik van Kvyat nou niet heel erg.
Bood, inderdaad. Hij zit gek genoeg al 54 dagen zonder brokken. Dat kan toch niet? :+
http://hasmaldonadocrashedtoday.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat betreft 2017.

Ik bedoel dit seizoen. Wellicht een droomscenario; Kimi neemt afscheid, daar hij toch weet geen kampioen meer te worden. Max verhuist naar Ferrari en Ferrari levert in ruil een paar leuke motoren aan de Red Bull auto's.

Edit:
Of dat Rosberg geen zin meer heeft in Hamilton en vertrekt?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2015 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Kimi wordt erg het handje boven het hoofd gehouden hoor door Ferrari. Elk ander team had hem denk ik echt geen nieuw contract gegund. Het kost Ferrari gewoon punten volgend jaar.
Dat vind ik wat makkelijk gezegd. Wat moeten ze dan? Ze zitten ongetwijfeld te hopen op een Max in 2017. Ook alle andere toppers zitten nog muurvast.

Als je dan een jaar moet 'uitzitten', kies je denk ik liever ervaring, ondanks dat hij mwah, mwah rijdt, dan een rookie die misschien je wagen elke week in de prak rijdt. Ben je nog verder van huis.

Of een Gutiérrez, die ze nu liever eerst laten rijden bij Haas. Ferrari doet altijd vrij moeilijk over nieuwe mensen.

[ Voor 7% gewijzigd door Tralapo op 30-10-2015 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:36

Killjoy

Klingon lawn products

Tralapo schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 12:57:
[...]

Bood, inderdaad. Hij zit gek genoeg al 54 dagen zonder brokken. Dat kan toch niet? :+
Sky had er verleden weekend al over dat Raikkonen een betere Madonado imitatie weergaf dan Pastor zelf :P

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Tralapo schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 13:03:
[...]

Dat vind ik wat makkelijk gezegd. Wat moeten ze dan? Ze zitten ongetwijfeld te hopen op een Max in 2017. Ook alle andere toppers zitten nog muurvast.

Als je dan een jaar moet 'uitzitten', kies je denk ik liever ervaring, ondanks dat hij mwah, mwah rijdt, dan een rookie die misschien je wagen elke week in de prak rijdt. Ben je nog verder van huis.

Of een Gutiérrez, die ze nu liever eerst laten rijden bij Haas. Ferrari doet altijd vrij moeilijk over nieuwe mensen.
Kimi is overigens ook al aardig op weg met z'n schadegevallen :D :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:10

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2qzbd.jpg

*proest* _O-

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
[...]
Vind ik onzin. Kimi staat gewoon 4e in het kampioenschap, hoezo het kost Ferrari punten?

Ferrari is een 1 man team, (bijna) altijd geweest. Het team draait nu om Vettel, ik kan me geen betere 2e support coureur bedenken dan Kimi eigenlijk.

Tuurlijk zou ik het gaaf vinden als Max naar 'mijn' team komt maar zoals de verhoudingen binnen Ferrari nu liggen is daar totaal geen aanleiding toe. Vettel is de komende jaren bij Ferrari om verder te bouwen aan zijn 'legacy', een opkomende coureur als Max past daar totaal niet naast.

No way dat Ferrari een 2e coureur gaat halen die het Vettel lastig kan/wil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Tralapo schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 12:57:
[...]
Hij is de laatste tijd inderdaad onopvallend goed bezig, en steeds in de punten. Tijdelijke vervangers hebben we genoeg. Kimi bij Bottas in Rusland, Bottas bij Grosjean en Massa bij Alonso in Amerika.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:57

vhal

ಠ_ಠ

Grimmie187 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 13:35:
[...]

Vind ik onzin. Kimi staat gewoon 4e in het kampioenschap, hoezo het kost Ferrari punten?
iets met het constructeurskampioenschap?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Laatst online: 07-10 12:22
[...]

Ferrari is een 1 man team, (bijna) altijd geweest. Het team draait nu om Vettel, ik kan me geen betere 2e support coureur bedenken dan Kimi eigenlijk.

Tuurlijk zou ik het gaaf vinden als Max naar 'mijn' team komt maar zoals de verhoudingen binnen Ferrari nu liggen is daar totaal geen aanleiding toe. Vettel is de komende jaren bij Ferrari om verder te bouwen aan zijn 'legacy', een opkomende coureur als Max past daar totaal niet naast.

No way dat Ferrari een 2e coureur gaat halen die het Vettel lastig kan/wil maken.
Ben ik niet helemaal eens: Wikipedia: 2015 Formula One season
Bij de constructeurs zie je de head-to-head tussen de rijders.
Vettel: 3x 1; 3x 2; 6x 3, geen DNF, 251 punten
Kimi: 1x 2; 1x 3, 4x DNF, 123 punten
Alleen in Singapore stonden ze allebei op het podium.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Nu online
vhal schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 13:50:
[...]

iets met het constructeurskampioenschap?
Haha yeah right.. Je bedoelt dat als Kimi beter zijn best had gedaan had Ferrari Mercedes kunnen verslaan in het WCC? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:56
[...]

Je kunt 4e staan met 5 punten, de plek in het kampioenschap zegt niets. Kimi faalt net als vorig jaar KEIHARD. Hij is, wat mij betreft, in ieder geval Ferrari onwaardig en misschien zelfs wel F1 onwaardig.

Hij presteert het slechtste van alle teamgenoten die Vettel ooit heeft gehad. Minder dan Bourdais, Webber en zeker minder dan Ricciardo. Is Kimi er nog omdat Ferrari toch weer een ouderwetse nr 2 coureur wil, of omdat Ferrari teveel vertrouwen in verbetering heeft?

Waarschijnlijk is het een tactische keuze gezien de huidige constellatie op de drivers market. Desalniettemin vind ik het op het genante af voor Ferrari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:57

vhal

ಠ_ಠ

Grimmie187 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 13:53:
[...]

Haha yeah right.. Je bedoelt dat als Kimi beter zijn best had gedaan had Ferrari Mercedes kunnen verslaan in het WCC? 8)7
Nee, dat niet. Misschien dat het Mercedes-feestje iets later was :P

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[...]

[knip]
Nou ja "gewoon"? Hij staat inderdaad 4e, maar eigenlijk hoort daar iemand anders te staan die hij van een derde plek heeft afgehouden?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Nu online
Requiem19 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 13:55:
[...]

Je kunt 4e staan met 5 punten, de plek in het kampioenschap zegt niets. Kimi faalt net als vorig jaar KEIHARD. Hij is, wat mij betreft, in ieder geval Ferrari onwaardig en misschien zelfs wel F1 onwaardig.

Hij presteert het slechtste van alle teamgenoten die Vettel ooit heeft gehad. Minder dan Bourdais, Webber en zeker minder dan Ricciardo. Is Kimi er nog omdat Ferrari toch weer een ouderwetse nr 2 coureur wil, of omdat Ferrari teveel vertrouwen in verbetering heeft?

Waarschijnlijk is het een tactische keuze gezien de huidige constellatie op de drivers market. Desalniettemin vind ik het op het genante af voor Ferrari.
De plek in het kampioenschap zegt juist alles, zeker voor het team. Er hangen nog een paar euro's aan namelijk..

Zolang Kimi zijn punten sprokkelt voor het WCC en Ferrari 2e wordt (hoogst haalbare dit seizoen) ben ik zeer tevreden met deze constructie. Dat jij iets tegen Kimi hebt, tja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
hardware-lover schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 13:59:
Nou ja "gewoon"? Hij staat inderdaad 4e, maar eigenlijk hoort daar iemand anders te staan die hij van een derde plek heeft afgehouden?
Dus omdat de nummer 1 rijder van Ferrari 4 punten meer heeft dan de nummer 2 van Mercedes, moet de nummer 2 van Ferrari ook boven Rosberg staan, dan zouden het beide nummer 1 rijders zijn. Het verschil is inderdaad te groot (hij heeft minder dan de helft van de punten), maar z'n plek op de ranglijst lijkt me voldoende.

@hieronder, inderdaad verkeerd begrepen, maar dan nog, het blijft racen, een ongeluk kan gebeuren. Hij heeft z'n straf gehad, daarmee is het klaar. Overigens had Bottas dan nog niet boven Kimi gestaan.

[ Voor 14% gewijzigd door Frunz op 30-10-2015 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 11:31

ATS

(jarig!)
Ithric schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 12:34:
[...]

Dat viel mij dus ook meerdere keren al op, bij Ferrari is hij echt stuk blijer en spontaner.
Alleen dat overdreven gedoe met het na de race over de radio in het Italiaans bedanken van het team is wat over de top wat mij betreft.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Nu online
Frunz schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 14:06:
[...]

Dus omdat de nummer 1 rijder van Ferrari 4 punten meer heeft dan de nummer 2 van Mercedes, moet de nummer 2 van Ferrari ook boven Rosberg staan, dan zouden het beide nummer 1 rijders zijn. Het verschil is inderdaad te groot (hij heeft minder dan de helft van de punten), maar z'n plek op de ranglijst lijkt me voldoende.
Nee hij bedoelt dat Kimi in Rusland Bottas van de baan heeft gereden waardoor hij nu 4e ligt in het kampioenschap i.p.v. Bottas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Grimmie187 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 14:04:
[...]

De plek in het kampioenschap zegt juist alles, zeker voor het team. Er hangen nog een paar euro's aan namelijk..
Hij zit maar NET boven beide Williamsen. Gezien het puntenpotentieel van de Ferrari (ruim 2x zoveel dus), presteert ie zelfs voor een tweede rijder ver ondermaats. Dit jaar komt het misschien nog net goed met een krappe 4de plaats. Volgend jaar kan diezelfde prestatie misschien wel een 6de of 7de plek zijn. Daar zit je als Ferrari-zijnde niet op te wachten lijkt me.

Hij hoeft het echt niet zo goed te doen als Vettel, maar zeggen "dat ie het goed doet" is wel een hele donkere Kimi-zonnebril.

[ Voor 15% gewijzigd door Bosmonster op 30-10-2015 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 11:31

ATS

(jarig!)
[...]
Doet Ferrari dat niet sowieso? Lastig om binnen te komen, maar ook lastig om eruit gewieberd te worden? Massa heeft daar ook jaren rondjes gereden zonder dat hij echt potten kon breken.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:10
[...]

Zolang Kimi zijn punten sprokkelt voor het WCC en Ferrari 2e wordt (hoogst haalbare dit seizoen) ben ik zeer tevreden met deze constructie. Dat jij iets tegen Kimi hebt, tja..
Als mede rode brigade fan ben ik het met je eens dat mede door de punten van Kimi we 2e staan, en we hier blij mee moeten zijn gezien de laatste jaren.

Wel is er te weinig tegenstand voor de 2e plaats dit jaar vanuit Williams en RBR, waardoor het gat tussen Vettel en Kimi gecamoufleerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Het wordt pas leuk als Ferrari nog een klein stapje maakt het Mercedes gaat kloppen. Dan is Mercedes ineens in de markt om hun ruk chassis op het tweede spoor te zetten en liever een RB Mercedes kampioen te maken.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Nu online
Bosmonster schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 14:10:
[...]

Hij zit maar NET boven beide Williamsen. Gezien het puntenpotentieel van de Ferrari (ruim 2x zoveel dus), presteert ie zelfs voor een tweede rijder ver ondermaats. Dit jaar komt het misschien nog net goed met een krappe 4de plaats. Volgend jaar kan diezelfde prestatie misschien wel een 6de of 7de plek zijn. Daar zit je als Ferrari-zijnde niet op te wachten lijkt me.

Hij hoeft het echt niet zo goed te doen als Vettel, maar zeggen "dat ie het goed doet" is wel een hele donkere Kimi-zonnebril.
We hoeven het ook niet eens te zijn? :P

Ik heb trouwens niet gezegd 'dat ie het goed doet', ik zei dat ik tevreden ben met deze constructie. Als Ferrari volgend jaar dichterbij zit en Kimi haalt niet voldoende punten om het team te kunnen laten vechten voor het WCC dan wordt het weer een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Grimmie187 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 14:15:
[...]

We hoeven het ook niet eens te zijn? :P

Ik heb trouwens niet gezegd 'dat ie het goed doet', ik zei dat ik tevreden ben met deze constructie. Als Ferrari volgend jaar dichterbij zit en Kimi haalt niet voldoende punten om het team te kunnen laten vechten voor het WCC dan wordt het weer een ander verhaal.
Yes, dan is het namelijk al te laat, voor iets dat iedereen mijlenver zag aankomen.

Zonde.

Ik hoop op recht voor je dat Kimi z'n 4de plek dit jaar vast kan houden met de Williamsen in z'n nek.

[ Voor 9% gewijzigd door Bosmonster op 30-10-2015 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Nu online
Bosmonster schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 14:25:
[...]

Yes, dan is het namelijk al te laat, voor iets dat iedereen mijlenver zag aankomen.

Zonde.
Ik heb vertrouwen dat Kimi volgend jaar wel voldoende punten gaat halen, of in ieder geval genoeg punten bij de concurrentie wegkaapt voor de 5e titel 1e titel van Vettel (jaja, one can hope..) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Grimmie187 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 14:07:
[...]
Nee hij bedoelt dat Kimi in Rusland Bottas van de baan heeft gereden waardoor hij nu 4e ligt in het kampioenschap i.p.v. Bottas.
d:)b

Maar Bottas zou inderdaad nog geen vierde hebben gestaan, daar heeft Frunz gelijk in.

[ Voor 14% gewijzigd door hardware-lover op 30-10-2015 14:45 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Laatst online: 11:26

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Als Ferrari wil je toch neem ik aan zoveel mogelijk druk bij je concurrenten neerleggen? Vettel doet het wat dat betreft goed: hij houdt consequent Williams, Force India en Red Bull op achterstand en geeft alleen toe aan Mercedes. Profiteert op de momenten dat Mercedes het lastig heeft.
Die kwaliteit heeft Raikonnen niet (meer). Hij hoort vlak achter Vettel te zitten op z'n minst, om foutjes die Vettel eventueel maakt 'op te kunnen vullen'. Maar dat lukt 'm niet, de Williamsen zitten er regelmatig voor, de Red Bulls vaak ook en zit 'ie eens een keer goed, crasht 'ie...

Begrijp me goed, ik ben en was altijd al een Kimi-fan maar eerlijk is eerlijk; hij is niet meer de coureur die 'ie ooit was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
[...]

Het gaat ook niet om nu, maar om 2017. Dit jaar was er geen ander team een bedreiging voor Ferrari (hoewel Kimi er bijna in slaagt om achter de Williams' te eindigen in het WDC).

Het gaat om 2016. Als RB, Mcl, Williams etc sterker zijn en Kimi presteert weer zo, dan kost dit Ferrari meer geld dan heel Kimi's salaris.

Welke andere coureur heeft zoveel persoonlijke fouten gemaakt dit jaar?

- Crashen in Austin
- Spin (in het droge!) op Montreal in z'n eentje
- Spin (in het droge!) in z'n eentje in Oostenrijk
- Bottas torpederen in Sochi
- Gemiddeld 0,3 langzamer in kwalificatie dan Vettel (dat is het grote verschil op Stevens / Mehri na)
- 13 - 3 tegen Vettel in kwalificatie
- In de race substantieel veel trager dan Vettel.

Waarom zou een Ferrari fan Kimi nog willen behouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Nu online
Icephase schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 14:46:
Als Ferrari wil je toch neem ik aan zoveel mogelijk druk bij je concurrenten neerleggen? Vettel doet het wat dat betreft goed: hij houdt consequent Williams, Force India en Red Bull op achterstand en geeft alleen toe aan Mercedes. Profiteert op de momenten dat Mercedes het lastig heeft.
Die kwaliteit heeft Raikonnen niet (meer). Hij hoort vlak achter Vettel te zitten op z'n minst, om foutjes die Vettel eventueel maakt 'op te kunnen vullen'. Maar dat lukt 'm niet, de Williamsen zitten er regelmatig voor, de Red Bulls vaak ook en zit 'ie eens een keer goed, crasht 'ie...

Begrijp me goed, ik ben en was altijd al een Kimi-fan maar eerlijk is eerlijk; hij is niet meer de coureur die 'ie ooit was...
Klopt, de beste man is namelijk ook al bijna 37 en dus in de lente van zn carriere.

Maar ik vind hem niet zo slecht als mensen doen voorkomen: Hij kwalificeert zich vaak naast of vlak achter Vettel en heeft best veel pech gehad dit seizoen. In de race doet hij qua pace ook meestal niet onder voor Vettel, maarja echt een objectieve mening is het niet nee :+

*edit* @ Requiem
Ik ben het zeker met de helft van je punten niet eens, die overigens feitelijk ook niet eens kloppen.

[ Voor 4% gewijzigd door Grimmie187 op 30-10-2015 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Grimmie187 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 14:51:
[...]

Klopt, de beste man is namelijk ook al bijna 37 en dus in de lente van zn carriere.
In de lente? Die man ligt al lang en breed in de kist van z'n carriere.

Maar goed, we zullen zien volgend jaar. Misschien heeft ie ineens een heropleving op z'n oude dag.

[ Voor 15% gewijzigd door Bosmonster op 30-10-2015 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Grimmie187 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 14:51:
[...]

Maar ik vind hem niet zo slecht als mensen doen voorkomen: Hij kwalificeert zich vaak naast of vlak achter Vettel en heeft best veel pech gehad dit seizoen. In de race doet hij qua pace ook meestal niet onder voor Vettel, maarja echt een objectieve mening is het niet nee :+

*edit* @ Requiem
Ik ben het zeker met de helft van je punten niet eens, die overigens feitelijk ook niet eens kloppen.
Wat klopt er dan feitelijk niet? Als ik verkeerde data citeer dan moet ik m'n bronnen eens wat kritischer tegen het licht houden namelijk ;).

[ Voor 7% gewijzigd door Requiem19 op 30-10-2015 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

Requiem19 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 14:50:
[...]

Het gaat ook niet om nu, maar om 2017. Dit jaar was er geen ander team een bedreiging voor Ferrari (hoewel Kimi er bijna in slaagt om achter de Williams' te eindigen in het WDC).

Het gaat om 2016. Als RB, Mcl, Williams etc sterker zijn en Kimi presteert weer zo, dan kost dit Ferrari meer geld dan heel Kimi's salaris.

Welke andere coureur heeft zoveel persoonlijke fouten gemaakt dit jaar?

- Crashen in Austin
- Spin (in het droge!) op Montreal in z'n eentje
- Spin (in het droge!) in z'n eentje in Oostenrijk
- Gemiddeld 0,3 langzamer in kwalificatie dan Vettel (dat is het grote verschil op Stevens / Mehri na)
- 13 - 3 tegen Vettel in kwalificatie

Waarom zou een Ferrari fan Kimi nog willen behouden?
Er is denk ik wel een beetje een 'onofficiele' ranking van coureurs i.c.m. hun auto:

1. Hamilton
2. Rosberg
3. Vettel
4. Raikonnen
5. Bottas
6. Massa
7. Ricciardo
8. Kvyat
etc.

Stel dat er nooit iets mis gaat, en alle races eindigen zoals ze 'op papier' zouden eindigen. Dus dat de coureurs elke race in bovenstaande volgorde eindigen. Dan krijg je de volgende stand na 16 rondes:

Hamilton 400
Rosberg 288
Vettel 240
Raikonnen 192
Bottas 160
Massa 128
Ricciardo 96
Kvyat 64

De werkelijke stand is echter:

Hamilton 327 -73 (oftewel - 2,92x zijn target)
Vettel 251 +11 (oftewel + 0,73x zijn target)
Rosberg 247 -41 (oftewel - 2,28x zijn target)
Raikonnen 123 -69 (oftewel - 5,75x zijn target!!!)
Bottas 111 -49 (oftewel - 4,9x zijn target)
Massa 109 -19 (oftewel - 2,38x zijn target)
Kvyat 76 +12 (oftewel + 3 x zijn target)
Ricciardo 74 -22 (oftewel - 3,7x zijn target)

De reden dat Hamilton ver achter loopt is dat bij een uitvalbeurt hij direct 25 punten mist tov zijn target, en bij Ricciardo en Kvyat lopen andere coureurs (perez, hulkenberg, verstappen) vaak puntjes te snoepen. Williams gaat op sommige banen compleet niet vooruit en Vettel doet het eigenlijk boven verwachting goed, en Raikonnen... tja...

[ Voor 6% gewijzigd door Icephase op 30-10-2015 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Laatst online: 08-10 18:04

backupdevice

No Risk , Full Push

Nee niet Sainz. We hebben hier over een move naar een ( nu nog ) top team. Sainz is snel, misschien wel ook wel geholpen door de auto, maar het is duidelijk dat het geen absolute topper is.

In mijn ogen laat Max wel zien dat hij een absolute topper is. Niet alleen door de uitslagen. Hoe je het ook went of keer, Max heeft de X factor die de grote teams zoeken.

[ Voor 10% gewijzigd door backupdevice op 30-10-2015 14:59 ]

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

backupdevice schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 14:58:
[...]

Nee niet Sainz. We hebben hier over een move naar een ( nu nog ) top team. Sainz is snel, misschien wel ook wel geholpen door de auto, maar het is duidelijk dat het geen absolute topper is.

In mijn ogen laat Max wel zien dat hij een absolute topper is. Niet alleen door de uitslagen. Hoe je het ook went of keer, Max heeft de X factor die de grote teams zoeken.
Kvyat doet mij niet denken aan Max, juist dus meer aan Sainz. Een prima en vaak snelle coureur, maar maakt teveel fouten en absoluut geen wereldtop.

Max doet mij meer denken aan Vettel.

[ Voor 3% gewijzigd door Bosmonster op 30-10-2015 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08-10 19:05

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Banden en remmen wordt vooral gestuurd vanuit de pitstraat. Als je als ''broekie'' dat advies in de wind slaat en je remmen aan gort rijdt dan is dat niet topper maar gewoon eigenwijs ;)

Al deel ik de rest wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Nu online
Requiem19 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 14:55:
[...]

Wat klopt er dan feitelijk niet? Als ik verkeerde data citeer dan moet ik m'n bronnen eens wat kritischer tegen het licht houden namelijk ;).
Vond ik een raceongeluk, blij dat hij em ernaast zette zelfs.

Kun je dat onderbouwen? Volgens mij is dit niet waar, maar ik kan ernaast zitten.

Onzin, behalve dat dit moeilijk te bewijzen is vanwege banden/strategieen/etc. Maar kijk Maleisie maar eens terug bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Chrosser schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 15:02:
Banden en remmen wordt vooral gestuurd vanuit de pitstraat. Als je als ''broekie'' dat advies in de wind slaat en je remmen aan gort rijdt dan is dat niet topper maar gewoon eigenwijs ;)

Al deel ik de rest wel..
Met remmen bedoel ik hoe Max kan remmen en de auto recht kan houden. En met banden bedoel ik hoe hij de banden aanvoelt. Dit zijn naast zijn uitslagen de dingen die volgens de kenners hem zo goed maken. ( oftwel ik zuig het niet uit mijn duim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Nu online
backupdevice schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 15:04:
[...]

Met remmen bedoel ik hoe Max kan remmen en de auto recht kan houden. En met banden bedoel ik hoe hij de banden aanvoelt. Dit zijn naast zijn uitslagen de dingen die volgens de kenners hem zo goed maken. ( oftwel ik zuig het niet uit mijn duim.
Met remmen kan je tegenwoordig echt geen verschil meer maken en banden zijn ook te gelimiteerd om hier substantieel voordeel uit te kunnen halen.

Ik ben het wel met je eens maar ik vind Max een topper vanwege zijn houding/instelling en zijn race instinct (zie duel met Vettel in USA).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08-10 19:05

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Ja voornamelijk de ''race'' feeling vind ik erg sterk bij Max. Ik heb bij een bepaald aantal coureurs het gevoel dat ze alleen op pure snelheid iemand voorbij komen.

Max kan meer onverwachtse plekken toeslaan en straalt dan ook een bepaalde zekerheid uit. Iets dat ook Vettel bijvoorbeeld altijd wel heeft gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-10 14:10
Grimmie187 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 15:03:
[...]

Dat was een divebomb van jewelste op een moment dat er geen ruimte voor was. Hij was nog ver achter bottas, remde te laat en dook in een gat wat er niet was. Dat was een kamikaze actie. IMO

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Grimmie187 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 15:07:
[...]

Met remmen kan je tegenwoordig echt geen verschil meer maken en banden zijn ook te gelimiteerd om hier substantieel voordeel uit te kunnen halen.

Ik ben het wel met je eens maar ik vind Max een topper vanwege zijn houding/instelling en zijn race instinct (zie duel met Vettel in USA).
Sorry hoor, maar als je de post race interviews met ex F1 coureurs hoort en bijv Brundle dan zeggen vaak genoeg dat zijn braking " sensational ' is. Zeg niet dat het veel verschil maakt maar blijkbaar valt het de kenners wel op.

[ Voor 6% gewijzigd door backupdevice op 30-10-2015 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:43

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Inderdaad, het remmen maakt wel degelijk verschil.
Waar de rest al blokkerend totaal geen controle meer heeft, weet Max nóg later te remmen en volledige controle te houden in veel gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09-10 20:54
ATS schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 14:07:
[...]

Alleen dat overdreven gedoe met het na de race over de radio in het Italiaans bedanken van het team is wat over de top wat mij betreft.
Klopt inderdaad, dat komt iets te ingestudeerd over.
Aan de andere kant kan ik me ook voorstellen dat je zeker je team wil bedanken, want alleen redt hij het zeker niet tegen Merc. (maar Italiaans is dan iets te)
hardware-lover schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 12:37:
Vettel is nu nog de "underdog" en dan kan ie veel relaxter zijn, omdat Mercedes nu nog als duidelijke nummer 1 wordt gezien. Alles wat ie eruit kan halen is mooi meegenomen, de 3 races die ze wilden winnen, hebben ze al gewonnen, opdracht geslaagd. Als ze werkelijk competitief worden dan neemt de druk vanzelf toe. Maar zoals ie zich nu kan en mag gedragen (hij wordt zelfs nog wel eens tot rust gemaand tijdens de interviews als ie teveel offtopic gaat), komt ie wel behoorlijk charmant over. Hoe meer Lewis en Nico elkaar in de haren zitten, hoe groter zijn glimlach wordt ;)
Kan wel wezen inderdaad, maar maakt mij niet veel uit hoe het zo is.
Ik heb meerdere malen gelachen om wat hij na de race doet en via de boardradio. _/-\o_

Mogelijk zal dit nog veranderen dus, maar hij heeft wel laten zien dat hij lekker op zijn plekje zit.

EDIT:
[...]

Waarom ziet het inhalen er bij Max dan zoveel beter uit als bij andere, met lock-ups etc.?
De stelling "Met remmen kan je tegenwoordig echt geen verschil meer maken " is dan al meteen ontkracht als je beetje het seizoen bekeken hebt.

[ Voor 18% gewijzigd door Ithric op 30-10-2015 15:17 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Vettel is voor mij een van de toppers van dit jaar idd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-09 19:44

RoyK

Hobby tekenaar

Ik zeg zondag: crash eerste bocht met de top 6, daarna rijd Max naar het podium :D

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Nu online
Remmen gaat gewoon om hoeveel remdruk je kunt trappen in een F1 auto, is min of meer gelijk voor iedere coureur. De rest vind ik onder racekunst vallen, we bedoelen dus volgens mij hetzelfde.. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Grimmie187 op 30-10-2015 15:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Que? Maximale remdruk zullen ze allemaal wel trappen. Het gaat juist om het doseren en het omgaan met de rembalans.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
[...]

De remmen aanvoelen is een kunst. Zeker om de grens op te zoeken tussen maximale remdruk en blokkering. Als je ziet hoelaat hij kan remmen t.o.v. zijn tegenstanders ZONDER te blokkeren.... als je dat al geen verschil meer vindt maken, tja..... wat is het dan wel?

Ik schat de echte F1-elite toch wel iets hoger in qua kennis en ervaring,

[ Voor 5% gewijzigd door StealthyPeanut op 30-10-2015 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

RoyK schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 15:19:
Ik zeg zondag: crash eerste bocht met de top 6, daarna rijd Max naar het podium :D
Ik vrees dat, tenzij er iets geks gebeurt, Max om z'n oren gereden gaat worden door iedereen met een 2015 Mercedes of Ferrari motor..

Dit is een tweede Monza.
Grimmie187 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 15:19:
Remmen gaat gewoon om hoeveel remdruk je kunt trappen in een F1 auto, is min of meer gelijk voor iedere coureur. De rest vind ik onder racekunst vallen, we bedoelen dus volgens mij hetzelfde.. :)
Ik begin me af te vragen of je zelf uberhaupt wel eens in een auto hebt gereden? De rem is geen aan/uit switch.

[ Voor 37% gewijzigd door Bosmonster op 30-10-2015 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

Bosmonster schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 15:23:
[...]

Ik vrees dat, tenzij er iets geks gebeurt, Max om z'n oren gereden gaat worden door iedereen met een 2015 Mercedes of Ferrari motor..

Dit is een tweede Monza.
Welnee, ze rijden met veel meer downforce dan in Monza. Dus dat kost de Merc's en Ferrari's veel topspeed. TR (en ook RB) kan met minder downforce toe omdat het chassis zo goed is. Dus dat kost relatief veel minder topspeed. Ik denk dus dat de topspeed veel dichter bij elkaar ligt dan in andere races!

Vandaar ook de opmerking van Bottas dat ze het ws. zwaar krijgen: de Williams zal maximale downforce moeten zetten om in de buurt te kunnen blijven in de bochten, waardoor ze het voordeel van de straight line speed verliezen.

[ Voor 16% gewijzigd door Icephase op 30-10-2015 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Nu online
StealthyPeanut schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 15:23:
[...]

De remmen aanvoelen is een kunst. Zeker om de grens op te zoeken tussen maximale remdruk en blokkering. Als je ziet hoelaat hij kan remmen t.o.v. zijn tegenstanders ZONDER te blokkeren.... als je dat al geen verschil meer vindt maken, tja..... wat is het dan wel?
Nevermind, we bedoelen hetzelfde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Icephase schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 15:25:
[...]

Welnee, ze rijden met veel meer downforce dan in Monza. Dus dat kost de Merc's en Ferrari's veel topspeed. TR (en ook RB) kan met minder downforce toe omdat het chassis zo goed is. Dus dat kost relatief veel minder topspeed. Ik denk dus dat de topspeed veel dichter bij elkaar ligt dan in andere races!
Laten we het hopen (of een regendansje doen) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Laatst online: 02-10 15:00

MrSleeves

You'll thank me later.

[...]

Kun je dat onderbouwen? Volgens mij is dit niet waar, maar ik kan ernaast zitten.

Onzin, behalve dat dit moeilijk te bewijzen is vanwege banden/strategieen/etc. Maar kijk Maleisie maar eens terug bijvoorbeeld.
De uitslag is niet echt in het voordeel van Raikkonen.
Kwalificatie: Vettel 2, Raikkonen 11 (verschil in Q2, 2.5 sec).
Uitslag: Vettel 1, Raikkonen 4 (op ruim 53 sec).

Uiteraard helpen opgehouden worden tijdens kwalificatie niet mee, en een lekke band in de eerste ronde ook niet. Maar die auto was die dag wel echt de snelste auto, want Vettel versloeg de Mercedessen op snelheid, niet omdat ze pech hadden.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-10 21:16

fynrd1

Fooled by Randomness

[...]

Vandaar ook de opmerking van Bottas dat ze het ws. zwaar krijgen: de Williams zal maximale downforce moeten zetten om in de buurt te kunnen blijven in de bochten, waardoor ze het voordeel van de straight line speed verliezen.
De ijle lucht heeft een grote invloed op de ICE, de significantie van een goede ERS en Turbo komt dan hier bovendrijven. Betreft downforce zit je er een beetje naast, ze moeten inderdaad meer vleugel zetten, maar dit gaat niet gepaard met meer drag, als je dit vergelijkt met lowdownforce settings op zeeniveau. Iets met 't Reynoldsgetal, mocht jij je afvragen waarom :)

Tekort aan topsnelheid zal dus voornamelijk komen door het tekort aan vermogen vanuit de ICE. McLaren zal het dus heel erg zwaar krijgen denk ik, omdat de, nagenoeg niet op hoogte afhankelijke ERS, bij hun relatief zwak is.

[ Voor 10% gewijzigd door fynrd1 op 30-10-2015 15:46 ]

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
[...]

Maar ook TR rijdt met meer downforce;

„Het wordt voor de auto zwaarder dan voor de coureur. De motor en remmen krijgen het enorm te verduren. Bovendien heb ik door de hoogte minder downforce (wegligging, red.) en valt zo één van mijn voordelen weg,” aldus de jonge Formule 1-coureur.

http://www.telegraaf.nl/t...=email&utm_campaign=email

Laten we hopen dat het mee gaat valllen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Auto's die relatief meer downforce hebben / kunnen zetten blijven toch hun relatieve voordeel houden of ben ik nou gek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
  • Laatst online: 05-10 18:19
[...]

Ben ik met je eens. Bij Monza rijdt iedereen met minimale vleugel (zelfs aangepast vleugels om drag te voorkomen) en daardoor kunnen RBR en TR niet compenseren door iets minder vleugel te zetten. Daarbij in Monza een start/stop circuit met een paar lange rechte stukken. In Mexico heb je alleen een super lang recht stuk bij start/finish, de lengte van het andere rechte stuk valt erg mee. Monza is 71% volgas terwijl Mexico 54% volgas is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

fynrd1 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 15:40:
[...]

De ijle lucht heeft een grote invloed op de ICE, de significantie van een goede ERS en Turbo komt dan hier bovendrijven. Betreft downforce zit je er een beetje naast, ze moeten inderdaad meer vleugel zetten, maar dit gaat niet gepaard met meer drag, als je dit vergelijkt met lowdownforce settings op zeeniveau. Iets met 't Reynoldsgetal, mocht jij je afvragen waarom :)

Tekort aan topsnelheid zal dus voornamelijk komen door het tekort aan vermogen vanuit de ICE. McLaren zal het dus heel erg zwaar krijgen denk ik, omdat de, nagenoeg niet op hoogte afhankelijke ERS, bij hun relatief zwak is.
Heb je gelijk in, maar WouterHelm zegt eigenlijk beter wat ik bedoel:
WouterHelm schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 15:45:
[...]

Ben ik met je eens. Bij Monza rijdt iedereen met minimale vleugel (zelfs aangepast vleugels om drag te voorkomen) en daardoor kunnen RBR en TR niet compenseren door iets minder vleugel te zetten. Daarbij in Monza een start/stop circuit met een paar lange rechte stukken. In Mexico heb je alleen een super lang recht stuk bij start/finish, de lengte van het andere rechte stuk valt erg mee. Monza is 71% volgas terwijl Mexico 54% volgas is.
Het gaat om [in vergelijking met]. In absolute zin levert het inderdaad niet meer drag op maar andere teams moeten wellicht méér vleugel bij zetten dan TR waardoor TR tov die teams winst pakt op topsnelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
[...]

Die 0,3 heb ik gebaseerd op deze bron:
http://forums.autosport.c...een-team-mates/?p=7341037

Dat is iemand die per race de kwalificatieverschillen tussen coureurs bijhoudt en update.

- Langzamer dan Vettel: alleen in Bahrein was Kimi echt sneller dan Vettel, de rest van de races wisselde het tussen dramatisch veel langzamer of iets langzamer.

Maleisië:
58 seconden achterstand

China
1 seconde

Spanje
15 seconde

Monaco:
10 seconde

Canada
-4 seconde (Raikkonen voordeel)

Silverstone
+1 ronde...

Italië
43 seconde...

Singapore
17 seconde

Japan
13 seconde

Rusland
67 seconde

Ik kan er niet veel meer van maken dan dat Kimi gewoon passé is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:53
Laten we niet vergeten dat Ferrari volgens mij er nog nooit is in geslaagd om 2 gelijkwaardige auto's te bouwen...

Kimi is de nr. 2 rijder van Ferrari, en doet dat best goed. De experts zien dat ook, en daarom mag hij blijven ;).

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Nha, ik denk dat het eerder iets was van; Laten we Kimi nog één jaar verlengen.....wie moeten we anders nemen voor dat ene jaar?

[ Voor 7% gewijzigd door StealthyPeanut op 30-10-2015 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Weinig coureurs die je gaat strikken om te tekenen voor 1 jaar idd. Kimi wilde nog wel een jaartje en was makkelijke keus tot ze in 2017 iets beters kunnen krijgen.

Hopen dat ie nog een beetje kan meekomen en die het iets beter doet dan dit jaar. Als die nog verder terugzakt heeft Ferrari gewoon een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Devian schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 15:58:
Laten we niet vergeten dat Ferrari volgens mij er nog nooit is in geslaagd om 2 gelijkwaardige auto's te bouwen...

Kimi is de nr. 2 rijder van Ferrari, en doet dat best goed. De experts zien dat ook, en daarom mag hij blijven ;).
Het zit bij Ferrari doorgaans niet zozeer in het materieel als wel de psychologie van de '2e rijder'...

Hoewel Kimi en Massa het best goed deden toen ze samen reden. Misschien waren het toen tegelijkertijd twee 2e rijders? (just kidding - Kimi en Massa vond ik toen best wel goed presteren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meintje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:19
Seconden
Requiem19 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 15:55:
[...]

Dat is iemand die per race de kwalificatieverschillen tussen coureurs bijhoudt en update.

- Langzamer dan Vettel: alleen in Bahrein was Kimi echt sneller dan Vettel, de rest van de races wisselde het tussen dramatisch veel langzamer of iets langzamer.

Maleisië:
58 seconden achterstand

China
1 seconde

Spanje
15 seconde

Monaco:
10 seconde

Canada

Silverstone
+1 ronde...

Italië
43 seconde...

Singapore
17 seconde

Japan
13 seconde

Rusland
67 seconde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Requiem19 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 15:55:
[...]

Maleisië:
58 seconden achterstand

China
1 seconde

Spanje
15 seconde

Monaco:
10 seconde

Canada

Silverstone
+1 ronde...

Italië
43 seconde...

Singapore
17 seconde

Japan
13 seconde

Rusland
67 seconde

En dan lees je dit bericht;'

http://www.gpupdate.net/n...dat-hij-doorgaat-in-2017/

Raikkonen kroonde zich in 2007, na een spannende race in Brazilië, tot wereldkampioen in de Formule 1. De voormalig coureur van Sauber, McLaren en Lotus denkt dat hij het nog in zich heeft om voor de tweede keer 's werelds beste te worden. "Als ik dat geloof niet gehad zou hebben, dan was ik hier niet geweest. Dan zou ik iets anders zijn gaan doen", reageert hij.

Hoe zou hij dan de foutjes en snelheidsverschil met Vettel ervaren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Want je zegt ook uren en kilometers?

eenheid is enkelvoud

Als je dan al bijdehand doet, wees dan in ieder geval juist...

[ Voor 14% gewijzigd door Bosmonster op 30-10-2015 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
StealthyPeanut schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 16:21:
[...]

En dan lees je dit bericht;'

http://www.gpupdate.net/n...dat-hij-doorgaat-in-2017/

Raikkonen kroonde zich in 2007, na een spannende race in Brazilië, tot wereldkampioen in de Formule 1. De voormalig coureur van Sauber, McLaren en Lotus denkt dat hij het nog in zich heeft om voor de tweede keer 's werelds beste te worden. "Als ik dat geloof niet gehad zou hebben, dan was ik hier niet geweest. Dan zou ik iets anders zijn gaan doen", reageert hij.

Hoe zou hij dan de foutjes en snelheidsverschil met Vettel ervaren?
Kimi is nogal gevoelig voor de balans van de auto en met name de voorkant. Dit voerde hij vorig seizoen aan als reden waarom Alonso hem (nog harder dan Vettel) versloeg.

Dit jaar is het al iets beter en is het gat 0,3 naar Vettel ipv 0,7 zoals vorig jaar. Misschien vertrouwt hij erop dat de Ferrari in 2016 meer naar zijn wens is? 'pointier front end'?

Het enige wat je, imo, nog goed ziet qua Kimi's kwaliteiten is zijn bandenmanagement. Hij kan nog steeds lange stints rijden en dan aan het einde versnellen, vaak ook meer dan Vettel aan het einde. Maar helaas verliest hij door zijn matige kwalificaties en trage begin van de stints gewoon veel te veel waardoor elke race gelijk gecompromitteerd is.

Wat mij betreft zijn er dit jaar 2 coureurs die over een heel seizoen echt onder de maat presteren
- Maldonado
- Kimi

Hülkenberg is ook goed op weg om zich in dat rijtje te voegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-10 21:16

fynrd1

Fooled by Randomness

Icephase schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 15:53:
[...]

Heb je gelijk in, maar WouterHelm zegt eigenlijk beter wat ik bedoel:

[...]

Het gaat om [in vergelijking met]. In absolute zin levert het inderdaad niet meer drag op maar andere teams moeten wellicht méér vleugel bij zetten dan TR waardoor TR tov die teams winst pakt op topsnelheid.
Je doet de aanname dat het chassis van TR superieur is aan die van de andere teams. Maar Ferrari als Mercedes en RedBull staan op dit gebied ver voor. Ik snap daarom niet zo goed waarom er überhaupt een nadeel is voor Ferrari en Mercedes tegenover Redbull en Toro Rosso.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meintje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:19
Bosmonster schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 16:23:
[...]

Want je zegt ook uren en kilometers?

eenheid is enkelvoud

Als je dan al bijdehand doet, wees dan in ieder geval juist...
Een Google zoektocht levert op dat de meningen uiteen lopen. Laten we die discussie hier maar niet aan gaan :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

meintje schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 16:44:
[...]

Een Google zoektocht levert op dat de meningen uiteen lopen. Laten we die discussie hier maar niet aan gaan :+
Sinds wanneer kun je discussiëren over juist taalgebruik? :+

Maar goed, inderdaad off topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Volgens Adam Cooper gaan er zeer sterke geruchten dat John Booth en Graeme Lowdon, de teambaas en CEO van Manor, hun ontslag ingediend hebben. Ze zouden geen vertrouwen hebben in een serieuze toekomst voor het team.

https://twitter.com/adamcooperF1/status/660120438656229376
https://twitter.com/adamcooperF1/status/660120872301125634

Op Sky gaat het inmiddels alweer over Max trouwens. Ze zouden 'm graag naast Lewis zien.

[ Voor 12% gewijzigd door Tralapo op 30-10-2015 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Juist nu ze alles voor elkaar hebben voor 2016? Aparte timing. Zal wel wat meer achter schuilen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Bosmonster schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 16:52:
Juist nu ze alles voor elkaar hebben voor 2016? Aparte timing. Zal wel wat meer achter schuilen!
Volgens Cooper is er behalve het geld van Bernie de laatste tijd weinig serieus geld binnengehaald middels investeringen. De twee zouden dan ook weinig vertrouwen hebben in de twee eigenaren van het team op de langere termijn.

Zijn blogpost: http://adamcooperf1.com/2...t-to-leave-manor-f1-team/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Tralapo schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 16:50:
Volgens Adam Cooper gaan er zeer sterke geruchten dat John Booth en Graeme Lowdon, de teambaas en CEO van Manor, hun ontslag ingediend hebben. Ze zouden geen vertrouwen hebben in een serieuze toekomst voor het team.

https://twitter.com/adamcooperF1/status/660120438656229376
https://twitter.com/adamcooperF1/status/660120872301125634
Wow, ik dacht juist dat zij nu de weg naar boven zouden vinden met hun mercedes en Williams support...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tethtoril
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-11-2020
Wat is 'Crofty' toch een irritante commentator.
Geen zin zonder te grinniken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Tethtoril schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 17:03:
Wat is 'Crofty' toch een irritante commentator.
Geen zin zonder te grinniken..
Ja, vind je? Ben groot fan van David.

FP1 onderweg op inters, by the way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tethtoril
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-11-2020
Tralapo schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 17:05:
[...]

Ja, vind je? Ben groot fan van David.

FP1 onderweg op inters, by the way.
Ja, vind ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De baan is heel erg glad, op intermediates glijden de auto's alle kanten op terwijl de baan niet eens zo nat is. De curbs zijn voorzien van een verse laag gladde verf zonder zand.

Er is vrij weinig uitloop bij fouten, en als het zondag echt gaat regen gaan we nog wel wat brokken zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Nu online

AzzKickah

06-CENSORED

Sorry, maar mag ik even?

:r :r :r

Wat een ongeinspireerde, lelijke, grijze prutbaan zeg. Bah!
Dat stadion-gedeelte, super idee, die tribunes er zo omheen: prachtig. Maar het is wederom gewoon een stel witte lijnen getekend op een plakkaat asfalt, zowat de gehele baan. De naam circuit verdient het niet eens.
Gad-ver-damme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Die spidercam in het stadion! Ik ben er nu al verliefd op. Maar wat gras was mooi geweest ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Palmer rijdt in De lotus van GRO voor FP1...
Betekent dat nog iets?

Edit: palmer heeft inderdaad voor 2016 getekent met lotus. Wist ik nog niet...

[ Voor 37% gewijzigd door JackBol op 30-10-2015 17:25 ]

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Pagina: 1 ... 53 ... 92 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] - Seizoen 2015: waar te kijken?

IRC: http://irc.tweakers.net/f1
Formule E: [Formule E] Seizoen 2014-2015
Algemeen Race Topic: Algemeen race topic Deel 2

Probeer bij 'breaking news' ook de bronnen te vermelden.