En zijn actie in Monaco die zorgde voor zijn crash? Dat was wel een die-actie vind ik, ondanks dat hij ontkende dat het geen inhaalactie was....Hoogie2004 schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 09:50:
[...]
Verstappen op Ericsson in China was toch een redelijke do-or-die. Als Ericsson daar te laat gereageerd had was het in tranen geeindigd. De minst nette inhaalactie van Verstappen dit jaar imho.
Of ze doen het nog steeds omdat ze weten dat de ander dan óf de grindbak in gaat, óf gas terug moet doen. Degene achter ze neemt toch liever gas terug dan dat ie de grindbak ingaat.maussert schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 10:03:
[...]
Is dit eigenlijk ook niet het resultaat van de vele uitloopstroken op de circuits van tegenwoordig. Als je iemand wat minder ruimte laat, wéét je dat hij uit kan wijken en zijn race gewoon kan vervolgen. Iemand van de baan afdrukken waar een grindbak ligt zal minder snel gebeuren omdat de gevolgen simpelweg groter zijn.
Precies mijn mening, en wat ik al tijden zeg. Het is een gevolg van de uitloopstroken. Er is gewoon een regel voor, met straf. Forcing another driver off the track, maar die wordt nooit echt nageleefd...maussert schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 10:03:
[...]
Is dit eigenlijk ook niet het resultaat van de vele uitloopstroken op de circuits van tegenwoordig. Als je iemand wat minder ruimte laat, wéét je dat hij uit kan wijken en zijn race gewoon kan vervolgen. Iemand van de baan afdrukken waar een grindbak ligt zal minder snel gebeuren omdat de gevolgen simpelweg groter zijn.
Andere ding waar ik me aan irriteer is dat niemand de track-limits meer respecteert. Iedereen gebruikt die uitloopstroken als circuit....
Als je niet minimaal 2 wielen binnen de witte lijn houd = rondje afgekeurd (Practice en Kwali). In de race moet er wat anders voor verzonnen worden.
[ Voor 6% gewijzigd door Hoogie2004 op 28-10-2015 10:10 ]
Tja, discutabel. 100% mee eens dat het de schuld van Verstappen was, alleen de aanleiding is onduidelijk (was het een inhaal-actie of inschattingsfout?)ruudonline schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 10:08:
[...]
En zijn actie in Monaco die zorgde voor zijn crash? Dat was wel een die-actie vind ik, ondanks dat hij ontkende dat het geen inhaalactie was....
#edit: Sorry voor de 2 posts achter elkaar
[ Voor 5% gewijzigd door Hoogie2004 op 28-10-2015 10:13 ]
In de quali kunnen ze daar natuurlijk behoorlijk streng mee zijn, maar in de race zijn ze er wat soepeler mee.Hoogie2004 schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 10:10:
[...]
Precies mijn mening, en wat ik al tijden zeg. Het is een gevolg van de uitloopstroken. Er is gewoon een regel voor, met straf. Forcing another driver off the track, maar die wordt nooit echt nageleefd...
Andere ding waar ik me aan irriteer is dat niemand de track-limits meer respecteert. Iedereen gebruikt die uitloopstroken als circuit....
Als je niet minimaal 2 wielen binnen de witte lijn houd = rondje afgekeurd (Practice en Kwali). In de race moet er wat anders voor verzonnen worden.
Er zijn al wel een paar penalties uitgedeeld voor het stelselmatig overschrijden van de track limits hoor tijdens de race! Volgens mij was het dan meestal 5 sec penalty.
Je kunt tijdens een race niet elke track limit overschrijding bestraffen natuurlijk, het moet stelselmatig zijn.
[ Voor 6% gewijzigd door Bosmonster op 28-10-2015 10:24 ]
Rot toch op met al die penalties. Zet de baan dan zo op dat de rijders geen voordeel van over de lijntjes rijden hebben. Tegen een muur rijden ze ook niet vrijwillig aan. Leg er dan een strook gras naast de baan waarop ze de eerste 10 meter alleen maar glijden.
alles kan off-topic
In de race snap ik dat. Maar in de quali doen ze er echt helemaal niets aan...Bosmonster schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 10:23:
[...]
In de quali kunnen ze daar natuurlijk behoorlijk streng mee zijn, maar in de race zijn ze er wat soepeler mee.
Er zijn al wel een paar penalties uitgedeeld voor het stelselmatig overschrijden van de track limits hoor tijdens de race! Volgens mij was het dan meestal 5 sec penalty.
Je kunt tijdens een race niet elke track limit overschrijding bestraffen natuurlijk, het moet stelselmatig zijn.
...Silverstone dit jaar?Hoogie2004 schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 10:29:
[...]
In de race snap ik dat. Maar in de quali doen ze er echt helemaal niets aan...
In de quali wordt je ronde geschrapt? Daar doet alleen bijna niemand het (iig niet in z'n snelle ronde). Die fout maken ze niet zo snel nog een keer.Hoogie2004 schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 10:29:
[...]
In de race snap ik dat. Maar in de quali doen ze er echt helemaal niets aan...
[ Voor 18% gewijzigd door Bosmonster op 28-10-2015 10:33 ]
Ok, uitzondering die de regel bevestigd dan.
Alleen delen ze die straf bijna nooit uit. Goed voorbeeld was bijvoorbeeld Spa, waarin velen Raidillon afkorten (de linker bovenaan Eau Rouge). Bijna iedereen vloog daar met alle wielen buiten de witte lijn, waarbij ze met wat geluk nog wat curb meepakten met de rechterkant..Bosmonster schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 10:32:
[...]
In de quali wordt je ronde geschrapt? Daar doet alleen bijna niemand het (iig niet in z'n snelle ronde). Die fout maken ze niet zo snel nog een keer.
Leuke variabele erbij voor het komend weekend; de hoogte van het circuit.
http://nl.motorsport.com/...oor-f1-motoren-in-mexico/
Het Autodromo Hermanos Rodriguez ligt op 2.200 meter hoogte, waardoor de lucht ijler is dan op alle andere circuits. Dat betekent niet alleen dat het lastiger is om te koelen, ook moeten de turbo’s een stuk harder werken om het verlies aan kracht te herstellen. Renault’s Remi Taffin gaf aan dat de uitdaging totaal anders zijn dan in Sao Paulo – wat 750 meter boven zeeniveau ligt – en dat dit nooit eerder is voorgekomen in het moderne turbotijdperk.
De turboregels schrijven voor dat het toerental maximaal 125.000 per minuut mag bedragen, maar om zeker te zijn van de betrouwbaarheid, wordt er normaliter in een gebied rondom de 100.000 rpm gewerkt. Het opzoeken van de grens qua toerental vormt een grote uitdaging. Bovendien kan het betrouwbaarheidsproblemen veroorzaken, aldus Taffin.
Het zal dus aankomen op het vinden van de grens tussen performance en betrouwbaarheid. Dit kan nog weleens voor verrassingen kunnen gaan zorgen!
Het Autodromo Hermanos Rodriguez ligt op 2.200 meter hoogte, waardoor de lucht ijler is dan op alle andere circuits. Dat betekent niet alleen dat het lastiger is om te koelen, ook moeten de turbo’s een stuk harder werken om het verlies aan kracht te herstellen. Renault’s Remi Taffin gaf aan dat de uitdaging totaal anders zijn dan in Sao Paulo – wat 750 meter boven zeeniveau ligt – en dat dit nooit eerder is voorgekomen in het moderne turbotijdperk.
De turboregels schrijven voor dat het toerental maximaal 125.000 per minuut mag bedragen, maar om zeker te zijn van de betrouwbaarheid, wordt er normaliter in een gebied rondom de 100.000 rpm gewerkt. Het opzoeken van de grens qua toerental vormt een grote uitdaging. Bovendien kan het betrouwbaarheidsproblemen veroorzaken, aldus Taffin.
Het zal dus aankomen op het vinden van de grens tussen performance en betrouwbaarheid. Dit kan nog weleens voor verrassingen kunnen gaan zorgen!
[ Voor 17% gewijzigd door StealthyPeanut op 28-10-2015 10:45 ]
Maar zijn dat snelle geregistreerde ronden geweest?Hoogie2004 schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 10:39:
[...]
Alleen delen ze die straf bijna nooit uit. Goed voorbeeld was bijvoorbeeld Spa, waarin velen Raidillon afkorten (de linker bovenaan Eau Rouge). Bijna iedereen vloog daar met alle wielen buiten de witte lijn, waarbij ze met wat geluk nog wat curb meepakten met de rechterkant..
En dan nog mogelijke regen erbij en het feit dat het circuit nieuw is voor iedereen! Dat wordt een leukeStealthyPeanut schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 10:44:
[ Voor 29% gewijzigd door Bosmonster op 28-10-2015 10:56 ]
Tja, de rondes worden niet afgekeurd, er worden geen meldingen gegeven door de wedstrijdleiding. Of het de snelste ronde is van die sessie boeit in principe niet, als je de track limits overschrijd moet die ronde op dat moment al invalide worden imho.Bosmonster schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 10:54:
[...]
Maar zijn dat snelle geregistreerde ronden geweest?
Nieuw Motorgeluid: https://www.facebook.com/...536243414/?type=2&theater

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Ze hebben een leuke actie bij de Red Bull shop, aantal items van o.a. Toro Rosso afgeprijsd naar €15,-.
https://www.redbullshop.com/en/twitter15k/ voor de geïnteresseerde, is nog een paar uurtjes geldig.
Tip: meld je aan voor de nieuwsbrief, krijg je er nog is €10,- korting bij
.
https://www.redbullshop.com/en/twitter15k/ voor de geïnteresseerde, is nog een paar uurtjes geldig.
Tip: meld je aan voor de nieuwsbrief, krijg je er nog is €10,- korting bij
Helaas alleen voor orders boven de 50 euro dus minimaal 4 aanbiedingen kopen.
* Only valid at ww.redbullshop.com. Voucher cannot be combined with other vouchers. Not valid for Wings For Life products. Minimum order value EUR 50. Valid for 2 months from issue.
* Only valid at ww.redbullshop.com. Voucher cannot be combined with other vouchers. Not valid for Wings For Life products. Minimum order value EUR 50. Valid for 2 months from issue.
Ah dat was mij ontgaan, heb direct met een aantal collega's besteld.HMR90 schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 13:17:
Helaas alleen voor orders boven de 50 euro dus minimaal 4 aanbiedingen kopen.
Bedenk me net, heb een maand geleden dat schaalmodel in de Verstappen webshop besteld. Tot op heden echter niks geleverd gekregen. Heeft iemand anders dat ding al binnen?
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Dat zou pas ergens november worden
Hij geeft vantevoren al een excuus voor het ploffen van minstens één renault.StealthyPeanut schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 10:44:
De turboregels schrijven voor dat het toerental maximaal 125.000 per minuut mag bedragen, maar om zeker te zijn van de betrouwbaarheid, wordt er normaliter in een gebied rondom de 100.000 rpm gewerkt. Het opzoeken van de grens qua toerental vormt een grote uitdaging. Bovendien kan het betrouwbaarheidsproblemen veroorzaken, aldus Taffin.[/i]
2 Pagina's terug werd er wat geroepen over Rosberg en zijn bandentemperatuur. Nico heeft deze : http://www.mclaren.com/ap...item/display-unit-pcu-8d/
Het scherm is volledig te customizen en tapt zijn data rechtstreeks van de CAN bus. In principe is het dus mogelijk om de temperatuur van de banden weer te geven.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Ja ik snap ook niet dat de teams de rijders moeten informeren wat betreft banden temperatuur (en ook oververhitting van de remmen).asing schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 13:43:
[...]
2 Pagina's terug werd er wat geroepen over Rosberg en zijn bandentemperatuur. Nico heeft deze : http://www.mclaren.com/ap...item/display-unit-pcu-8d/
Het scherm is volledig te customizen en tapt zijn data rechtstreeks van de CAN bus. In principe is het dus mogelijk om de temperatuur van de banden weer te geven.
Wat ik wel eens ben met wat doornbos zei in de studio is dat Rosberg geen beginner is, die weet ook wel wat koude banden zijn, en die roept zoiets normaal gesproken alleen als er iets echt heel afwijkends is vergeleken met normaal. Er kan dus best iets meer aan de hand geweest zijn dan alleen maar koude banden.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
verdomme

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Wat verwachten jullie van Mexico GP?
Hij lijkt erg op Monza, dus veel lange rechte stukken...
Nadeel voor RB/STR?
Nadeel voor RB/STR?
Goed moment dus om de motor te wisselen, straffen te pakken en wat testwerk te verrichten.kevlar01 schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 14:30:
Nadeel voor RB/STR?
alles kan off-topic
ik voorspel een strike in turn 1. Het is een lange sprint naar die eerste bocht en dat gaat een drama worden voor een aantal coureurs. Ik zou niet graag vlak bij Crashtor op de grid staan.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Daar zit wel wat in.. is er bekend wat de nieuwe Renault motor qua prestaties vooruit gaat( aantal pk's erbij)? Dat zou een hoop compenseren. Al is betrouwbaarheid natuurlijk het belangrijkst.
Niet alleen de rechte stukken zijn een probleem, ook nog het feit dat ze op grote hoogte nog meer vermogen verliezen. Misschien hebben ze wel mazzel en verliezen ze minder dan Ferrari en Mercedes, maar ik denk het niet.
Kwa motor wisselen heeft het geen zin, die nieuwe motor is er pas in Brazilie (als ie daar al komt)...
Kwa motor wisselen heeft het geen zin, die nieuwe motor is er pas in Brazilie (als ie daar al komt)...
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Er zijn inderdaad wel wat rechte stukken, echter sector 2 heeft een mooie flow voor het rechte stuk(je) waar de RB/TR in uitblinken. Ook zou het kunnen dat zij voor start/finish iets eerder op het gas kunnen door hun goede chassis. Het circuit is wel echt aangepast en de echte hoge snelheidsbochten zijn toch wel een beetje weg denk ik.kevlar01 schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 14:30:
Nadeel voor RB/STR?
De motor is pas vanaf Interlagos beschikbaar helaasAnkona schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 14:36:
[...]
Goed moment dus om de motor te wisselen, straffen te pakken en wat testwerk te verrichten.
Ik denk overigens dat Interlagos wel een circuit is wat qua layout goed past bij de STR, power is daar een stuk minder belangrijk
Dat legendarische Renaultblok begint steeds meer op vaporware te lijken.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Haha idd! Een soort Duke Nukem hypeSeñor Sjon schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 14:52:
Dat legendarische Renaultblok begint steeds meer op vaporware te lijken.
Kunnen ze niet zeggen dat ze een nieuwe spec er in hangen, de straf pakken en dan een oude spec pakken om het weekend te rijden?
Wat heeft dat voor toegevoegde waarde? En alles wordt goed in de gaten gehouden, inclusief zegels etc. Gaat dus nooit werken.albino71 schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 15:01:
Kunnen ze niet zeggen dat ze een nieuwe spec er in hangen, de straf pakken en dan een oude spec pakken om het weekend te rijden?
Als je dit leest, heb je teveel tijd.
De motor moet de baan op zijn geweest om te tellen volgens mij.albino71 schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 15:01:
Waarom zouden ze dat doen?albino71 schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 15:01:
Er zijn nog drie races, dus de nieuwe motor zou dat makkelijk aan moeten kunnen.
Wellicht kun je meer uit de motor halen als hij nog maar 2 races mee hoeft.
De Mercedes/Ferrari schijnen een soort kwalificatiemodus te hebben waardoor er veel meer vermogen is. Die kunnen ze inderdaad niet de gehele race gebruiken.albino71 schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 15:14:
Wellicht kun je meer uit de motor halen als hij nog maar 2 races mee hoeft.
Rosberg's motor plofte op Monza ook toen hij in de full power stand stond om Vettel te achterhalen (hoewel dit zelfs de 6e race van die motor was).
Maar Renault heeft, afaik, geen kwalificatiemodus op dit moment in hun motoren. Het is een vrij rigide systeem. Hij doet het op volle kracht, of hij doet het niet..
De motoren zijn gemaakt om ongeveer 5 races mee te kunnen, dus als de nieuwe motor nu nog maar 3 races mee moet, is het wisselen in Mexico misschien wel het verstandigste idee. Ik snap ECHT niet waarom zowel RB als TR dit niet wil....
Langzamerhand komt er steeds meer info naar buiten omtrent RB en Mercedes:
http://www.formule1.nl/ni...thult-eisen-aan-red-bull/
Daarom dus;Requiem19 schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 15:17:
[...]
De Mercedes/Ferrari schijnen een soort kwalificatiemodus te hebben waardoor er veel meer vermogen is. Die kunnen ze inderdaad niet de gehele race gebruiken.
Rosberg's motor plofte op Monza ook toen hij in de full power stand stond om Vettel te achterhalen (hoewel dit zelfs de 6e race van die motor was).
Maar Renault heeft, afaik, geen kwalificatiemodus op dit moment in hun motoren. Het is een vrij rigide systeem. Hij doet het op volle kracht, of hij doet het niet...
De motoren zijn gemaakt om ongeveer 5 races mee te kunnen, dus als de nieuwe motor nu nog maar 3 races mee moet, is het wisselen in Mexico misschien wel het verstandigste idee. Ik snap ECHT niet waarom zowel RB als TR dit niet wil....
http://www.gpupdate.net/n...-voor-het-eerst-in-actie/
"Renault heeft laten weten dat condities niet ideaal zijn om met de nieuwe versie van de power unit te gaan rijden. De introductie van de D-specificatie, zoals Renault de nieuwe motor noemt, is uitgesteld naar Brazilië, wat voor ons een logischer moment is om het te doen"
Dit zal ermee te maken hebben denk ik. Ook de hoogte in Mexico heeft Renault & RB doen besluiten om hier nog niks mee te doen denk ik.
Ten eerste schijnt die nieuwe motor maar 1 tiende op te leveren. op een hele race is dat dus maar z'n 7 seconden. Dat is de gridstraf gewoon niet waard.Requiem19 schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 15:17:
[...]
Ten tweede heb ik het gevoel dat ze Renault niet te veel willen laten leren over de motor.
Best een logisch verhaal. En als je ziet hoe RB loopt te zwarte pieten naar Renault nu het wat minder gaat maar volledig zelf met de eer streek toen het goed ging.... Dan moet ik stellen dat het verhaal hierboven vanuit Mercedes gezien erg constructief en sportief is.Juncto schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 15:20:
Langzamerhand komt er steeds meer info naar buiten omtrent RB en Mercedes:
alles kan off-topic
Worden pas ergens halverwege november verwacht, stond er toen ook bij.alexbl69 schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 13:38:
Bedenk me net, heb een maand geleden dat schaalmodel in de Verstappen webshop besteld. Tot op heden echter niks geleverd gekregen. Heeft iemand anders dat ding al binnen?
Mikaela, de vriendin van Max, zit al net zo naast 'm in de auto als z'n vader
Het is ook een heel logisch verhaal. Mercedes en Renault(-Nissan) hebben een samenwerkingsverband. Hun core business heeft gezamelijke delen dus Mercedes is van mening dat ze hun partner niet moeten afvallen. Dat ze daarom toestemming willen van Renault is logisch.
Verder, ze accepteren dat RB met Mercedes sneller kan zijn dan Mercedes met hun eigen blok maar ze willen daar commercieel niet onder lijden.
Het is behoorlijk arrogant van RB dat ze Mercedes afwijzen omdat die enkele redelijke eisen stelt.
Verder, ze accepteren dat RB met Mercedes sneller kan zijn dan Mercedes met hun eigen blok maar ze willen daar commercieel niet onder lijden.
Het is behoorlijk arrogant van RB dat ze Mercedes afwijzen omdat die enkele redelijke eisen stelt.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Ik kijk toch liever naar Mikaela Ahlin-Kottulinsky dan naar ons Joske, hoor !Tralapo schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 15:27:
[...]
Worden pas ergens halverwege november verwacht, stond er toen ook bij.
Mikaela, de vriendin van Max, zit al net zo naast 'm in de auto als z'n vader![]()
[video]
“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross
Iets zegt me dat dit niet het hele verhaal is imoasing schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 15:30:
Het is ook een heel logisch verhaal. Mercedes en Renault(-Nissan) hebben een samenwerkingsverband. Hun core business heeft gezamelijke delen dus Mercedes is van mening dat ze hun partner niet moeten afvallen. Dat ze daarom toestemming willen van Renault is logisch.
Heb wel medelijden met B.E., zelfs op z'n 85ste werkt hij nog, zodat hij zijn pensioen kan aanvullen LOL
Liet ie Rosberg nog net in leven na de start in Japan en USA, dan rijd ie hem de volgende keer er wel helemaal af bedoelt ie, als deze voor hem start? http://www.mercedesamgf1....x-preview-lewis-hamilton/
Testing, one, two ...
Je vergeet een dingetje, een hogere ligging heeft praktisch geen invloed op de motoren zoals het was met de atmosferische units die continu lucht nodig hebben en heel snel beïnvloed worden door een gebrek eraan. Tot tien procent minder vermogen. Turboauto's hebben dat niet of nauwelijks.StealthyPeanut schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 15:25:
[...]
Daarom dus;
http://www.gpupdate.net/n...-voor-het-eerst-in-actie/
"Renault heeft laten weten dat condities niet ideaal zijn om met de nieuwe versie van de power unit te gaan rijden. De introductie van de D-specificatie, zoals Renault de nieuwe motor noemt, is uitgesteld naar Brazilië, wat voor ons een logischer moment is om het te doen"
Dit zal ermee te maken hebben denk ik. Ook de hoogte in Mexico heeft Renault & RB doen besluiten om hier nog niks mee te doen denk ik.
Als je dit leest, heb je teveel tijd.
De motoren niet, maar de turbo's wel. Dat zegt tenminste iemand met meer verstand van deze apparaten dan mijnpersoontjeRacing_Reporter schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 16:59:
[...]
Je vergeet een dingetje, een hogere ligging heeft praktisch geen invloed op de motoren zoals het was met de atmosferische units die continu lucht nodig hebben en heel snel beïnvloed worden door een gebrek eraan. Tot tien procent minder vermogen. Turboauto's hebben dat niet of nauwelijks.
Lijkt erop dat er steeds minder kans is dat RB er volgend jaar is.
http://www.espn.co.uk/f1/...allow-red-bull-honda-deal
Als Max niet binnen de Red Bull gelederen viel had het me werkelijk geen zak kunnen schelen, arrogante club, maar man, ik begin er langzaamaan wel wat zenuwachtig van te worden hoor.
Je kunt voor of tegen Red Bull zijn, er zouden dan wel toch een paar smaakmakers van de baan verdwijnen, en een smaakmaker rondom het hele Formule 1 race-weekend. Dat kan echt niet worden vervangen met een extra Mercedes, Ferrari en Honda, zo kijk ik er tegenaan.
Testing, one, two ...
Ik zou me er niet zo druk om maken. Ze krijgen echt wel een motor. Wellicht zelfs gewoon weer van Renault.Tralapo schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 17:07:
Als Max niet binnen de Red Bull gelederen viel had het me werkelijk geen zak kunnen schelen, arrogante club, maar man, ik begin er langzaamaan wel wat zenuwachtig van te worden hoor.
En als RB en TR eruit gaan dan krijgt Max zeker een plekje bij Mercedes of evt Ferrari als derde rijder, en gaan de teams met drie rijders op de grid.
[bericht dubbel geplaatst tijdens een Tweakers netwerk-storing]
[ Voor 79% gewijzigd door hardware-lover op 28-10-2015 17:16 ]
Testing, one, two ...
Nou leuk hoor, Max in derde auto. Elke keer in de top rijden en nooit op het podium mogen staanBigfoot schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 17:15:
[...]
Ik zou me er niet zo druk om maken. Ze krijgen echt wel een motor. Wellicht zelfs gewoon weer van Renault.
En als RB en TR eruit gaan dan krijgt Max zeker een plekje bij Mercedes of evt Ferrari als derde rijder, en gaan de teams met drie rijders op de grid.
Die derde auto hoop ik echt niet dat er komt (of in ieder geval niet met de regels zoals die nu bedacht zijn). Als teams junioren willen laten rijden, laat ze dan een tweede team starten ala STR.
[ Voor 16% gewijzigd door Bosmonster op 28-10-2015 17:19 ]
Waarom zou hij in de derde auto niet mee mogen doen voor de podiumplaatsen?
Die Rosberg kan hij makkelijk hebben en tov Hamilton lijkt Max ook zeker niet kansloos.....
Die Rosberg kan hij makkelijk hebben en tov Hamilton lijkt Max ook zeker niet kansloos.....
Punt is alleen dat de Formule 1 zich zelf niet meer serieus kan nemen wanneer de top team 3 auto's gaan inzetten... Dan beginen Force India en Williams & co weer te miepen.
Daarom is een "stok" best wel een alternatief.
Daarom is een "stok" best wel een alternatief.
Cogitationis poenam nemo patitur
Het weerbericht is al leuk voor zondag in Mexico City, nog steeds regen 
http://www.weather.com/we...City+Mexico+MXDF0132:1:MX
http://www.weather.com/we...City+Mexico+MXDF0132:1:MX
Ik snap ook niet waarom de FIA niet een eigen junior team inzet, met sowieso bijv. de GP2 kampioen erin als beloning. Want ook dit jaar zal die weer nergens terecht kunnen voor zover het nu lijkt.Bosmonster schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 17:18:
[...]
Als teams junioren willen laten rijden, laat ze dan een tweede team starten ala STR.
Met zo'n team kun je dan bijv. ook een kwakkelende motorenleverancier van dienst zijn met een extra team en data, of als opleidingsschool laten dienen voor engineers.
FIA een eigen team lijkt me nogal belangenverstrengeling en anti-commercieel.
F. Tost denkt dat een deal voor 2015 Ferrari motoren er aan zit te komen, maar aan de andere kant dus Red Bull die mogelijk niet op de grid staat volgend jaar (zie link van DRaakje).
Maar het andere interessante wat F. Tost zegt, het is nog steeds niet zeker welke rijders voor Toro Rosso rijden (hij verwacht wel Max en Carlos, maar dat is nog niet beslist, en Tost heeft daar geen zeggenschap over).
http://www.autosport.com/news/report.php/id/121546
Ricciardo en Verstappen dan maar in een Toro Rosso volgend jaar die Newey heeft ontworpen.
Maar het andere interessante wat F. Tost zegt, het is nog steeds niet zeker welke rijders voor Toro Rosso rijden (hij verwacht wel Max en Carlos, maar dat is nog niet beslist, en Tost heeft daar geen zeggenschap over).
Ricciardo en Verstappen dan maar in een Toro Rosso volgend jaar die Newey heeft ontworpen.
Wie zegt dat Verstappen Rosberg makkelijk kan hebben?Bigfoot schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 17:20:
Waarom zou hij in de derde auto niet mee mogen doen voor de podiumplaatsen?
Niet zo moeilijk toch? Bigfoot zegt dat.vhal schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 18:42:
[...]
Wie zegt dat Verstappen Rosberg makkelijk kan hebben?
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Vettel vs Max in Austin: http://www.dumpert.nl/med...956989/vettel_vs_max.html
Xbox Live: Miesjh NL
Die is pas 4x langs geweest...
Zonder Red Bull geen Torro Rosso. Dat is ook al zeker.nazuzed schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 18:29:
F. Tost denkt dat een deal voor 2015 Ferrari motoren er aan zit te komen, maar aan de andere kant dus Red Bull die mogelijk niet op de grid staat volgend jaar (zie link van DRaakje).
(waar zouden ze anders nog coureurs voor opleiden..)
[ Voor 3% gewijzigd door Bosmonster op 28-10-2015 21:10 ]
http://www.motorsport.com...l-red-bull-mercedes-deal/
Interessant stuk over de Mercedes vs. RB saga.
Interessant stuk over de Mercedes vs. RB saga.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Weet ik, maar het was in het geval dat Red Bull alleen maar een jaartje moest uitzitten...het was ook niet al te serieus bedoelt.Bosmonster schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 21:09:
[...]
Zonder Red Bull geen Torro Rosso. Dat is ook al zeker.
(waar zouden ze anders nog coureurs voor opleiden..)
Een medewerker van Red Bull zegt op Autosport.com forum dat er nu schot zit in het hele motor verhaal voor Red Bull, alleen hij zegt niet wat er gaat gebeuren, alleen dat de oplossing een bekende is...dus Renault, Mercedes, Honda en Ferrari motor kan nog allemaal...nog even afwachten wat het dus wordt.
En Toro Rosso zal dan in ieder geval wel met een 2015 Ferrari motor gaan rijden (zie Tost z'n opmerkingen), en dat is een grote verbetering ten opzichte van dit jaar, en dan maar hopen dat de STR11 relatief weer net zo goed is als dit jaar...nog een jaartje Toro Rosso voor Max met een veel betere motor en weer zo'n goed chassis kan heel leuk worden wanneer McLaren ook weer meer competitief meegaat doen.
Een motor die meer gelijk is aan de anderen is prima. Wanneer ze gewoon de laatste spec 2015 Ferrari motor krijgen is het het geen probleem. Ferrari gaat echt geen reuze sprongen meer maken gedurende het volgende seizoen. En je ziet dit seizoen dat Red Bull en Toro Rosso nog steeds behoorlijk competitief zijn en dat terwijl het gat aan het begin van het seizoen al groot was en alleen maar groter is geworden.
Volgend jaar zal er dan nauwelijks verschil zitten aan het begin van het seizoen (de '16 Ferrari motor wordt meer compact gemaakt voor betere aerodynamica), en omdat je gedurende het seizoen echt niet meer heel grote winsten in pk's hoeft te verwacht, zal de motor relatief een stuk beter zijn...het belangrijkste zal wezen dat Toro Rosso weer met een net zo goed chassis komt volgend jaar als ze dit jaar hebben.
Boullier kan nog wel meer zeggen maar de deal die Honda heeft dicteert dat ze in 2016 2 teams moeten leveren indien er vraag is. Die vraag is er blijkbaar dus succes met verbieden.DRaakje schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 17:02:
Lijkt erop dat er steeds minder kans is dat RB er volgend jaar is.
Mocht RBR & STR toch daadwerkelijk vertrekken is het automatisch ook einde verhaal voor bernie dus vrees ik nergens voor en iemand trekt nog wel een truukje uit de hoge hoed.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
RBR (en dus ook STR) is er volgend jaar gewoon bij. No worries.
Ik ben wel ontzettend benieuwd waar het nu uiteindelijk op uit zal draaien qua motorleverancier.
Ik ben wel ontzettend benieuwd waar het nu uiteindelijk op uit zal draaien qua motorleverancier.
De (F1) wereld is iets genuanceerder dan dat...L1nt schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 22:23:
[...]
Boullier kan nog wel meer zeggen maar de deal die Honda heeft dicteert dat ze in 2016 2 teams moeten leveren indien er vraag is. Die vraag is er blijkbaar dus succes met verbieden.
Honda kan prima leveren, maar onder welke voorwaarden? Zelfs met de regel dat je dezelfde gehomologeerde motor moet leveren aan klanten staat het je vrij om af te wijken op software of brandstof e.d.
Daarmee kun je alsnog een tweederangs product afleveren en voldoen aan de regels.
Als RBR daar niet mee akkoord gaat, kun je als Honda heel makkelijk zeggen dat je wel wilde voldoen aan de regel, maar dat de vraag -naar een Honda motor...niet de beste Honda motor- er niet was.
Hoe meer regels je op gaat leggen, hoe creatiever mensen worden in het interpreteren daarvan....
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Het probleem bij Honda is vooral dat ze akkoord zijn gegaan met het vetorecht van McLaren in beslissingen rond het leveren aan andere teams. En dan moet je net Ron Dennis hebben...
Maar ze kunnen het wel interessanter maken door hem wat sponsorgeld of promotie mee te geven. Sowieso kunnen ze wel wat agressiever talent promoten.Bosmonster schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 18:29:
FIA een eigen team lijkt me nogal belangenverstrengeling en anti-commercieel.
Qua motor heb ik het idee dat het gewoon helemaal op slot zit en eigenlijk niemand motoren wil gaan leveren. En dat Red Bull nu aan het kijken is of ze zelf iets op kunnen zetten. Dat ze bijvoorbeeld die gast aannemen die voor Renault een motor had ontworpen maar waar Renault niet verder mee was gegaan. Waarvan uiteindelijk bleek dat die wel beter zou werken dan het huidige model.
In principe is het een kwestie van mankracht, kennis en tijd. Gezien de tijd die ze al in de F1 zitten, kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat ze al lang weten hoe een motor eruit moet komen te zien. En ze hebben geld zat om er wat van te maken. Hoeft er niet eens een label op. Of ze moeten een 1 of ander merk hebben gevonden om als "motorleverancier" te fungeren.
[ Voor 35% gewijzigd door Martinspire op 28-10-2015 23:51 ]
Dat hele motorengedoe is een hele berg haantjesgedrag en commerciële belangen. Het is een utopie van de FIA dat het veld wordt voorzien van motoren die weinig voor elkaar onder doen. RB/TR is aerodynamisch zo sterk dat iedere teambaas een veto gebruikt om vooral niet te hoeven leveren.
Kortom, F1 is een wedstrijd van 2 teams en 4 coureurs. Mercedes en Ferrari maken uit wie op het podium komt. De rest is louter veldvulling. Op het moment dat ze te goed zouden worden krijgen ze een oudere spec motor of helemaal geen motor.
Daarnaast is het voor andere motorenbouwers praktisch onmogelijk om zich aan de voorkant van het veld te laten zien. De investeringen zijn enorm en de motoren heel erg complex.
Kortom, F1 is een wedstrijd van 2 teams en 4 coureurs. Mercedes en Ferrari maken uit wie op het podium komt. De rest is louter veldvulling. Op het moment dat ze te goed zouden worden krijgen ze een oudere spec motor of helemaal geen motor.
Daarnaast is het voor andere motorenbouwers praktisch onmogelijk om zich aan de voorkant van het veld te laten zien. De investeringen zijn enorm en de motoren heel erg complex.
Dat is het nu, maar dat is ook maar weer een fase. We hebben momenteel 4 motorenbouwers, dus dat is eigenlijk al best aardig wat.asing schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 08:10:
Zo lang was het niet geleden dat RB onverslaanbaar was met Renault-motoren.
Uiteindelijk kan er maar 1 de beste zijn en meestal betekent dat ook dat diegene dat een tijdje is. Maar uiteindelijk wordt ook Mercedes weer een keer van de troon gestoten.
Niemand weet wat er allemaal achter de schermen gebeurt. Lauda zegt dat ze één keer met Red Bull gesproken hebben en daarna niks meer gehoord hebben. Een ander verhaal zegt dat Red Bull het contract met Renault heeft opgezegd omdat ze ervan uitgegaan zijn dat ze er met Mercedes uit zouden komen. Één van die twee verhalen klopt in ieder geval niet (of misschien wel beide).
Als ik trouwens Ron Dennis was zou ik blij zijn als RBR Honda motoren zou krijgen. Ik geloof niet dat Honda volgend jaar al het gat naar Ferrari, Mercedes en misschien ook wel Renault zal gaan dichten. Met andere woorden, RBR met een Honda is makkelijker te verslaan dan RBR met iedere andere motor. Daarbij denk ik dat met hulp van RBR qua ontwikkeling van de motor uiteindelijk ook goed is voor Mclaren.
Als ik trouwens Ron Dennis was zou ik blij zijn als RBR Honda motoren zou krijgen. Ik geloof niet dat Honda volgend jaar al het gat naar Ferrari, Mercedes en misschien ook wel Renault zal gaan dichten. Met andere woorden, RBR met een Honda is makkelijker te verslaan dan RBR met iedere andere motor. Daarbij denk ik dat met hulp van RBR qua ontwikkeling van de motor uiteindelijk ook goed is voor Mclaren.
Tenzij Dennis denkt dat Honda het lek boven heeft en voor komend seizoen wel een competatieve motor heeft.
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Ron Dennis/Honda heeft/hebben voor 2015 bij de FIA lopen bedelen om dispensatie voor het mogen leveren aan één team. Voor 2016 zijn ze verplicht om, als dat verzoek er ligt, een 2e team te voorzien. Dat was van tevoren bekend maar het zijn net verwende kinderen.
Het is ook van de zotte dat een teambaas een motorenleverancier kan dwingen de regels te overtreden. Dus wat mij betreft gooit de FIA er een boete in. Je krijgt als Honda al het voordeel. Als RB een verzoek voor een motor indient en Honda zegt nee dan mag daar best een paar miljoen aan boete tegenover staan.
Het is ook van de zotte dat een teambaas een motorenleverancier kan dwingen de regels te overtreden. Dus wat mij betreft gooit de FIA er een boete in. Je krijgt als Honda al het voordeel. Als RB een verzoek voor een motor indient en Honda zegt nee dan mag daar best een paar miljoen aan boete tegenover staan.
Ron Dennis zou ook wel gek zijn als die een veto heeft om daar niet eerst even mee te wapperen natuurlijk, dus op zich zegt het ook weer niet zoveel. Het levert hem gewoon een goede onderhandelingspositie op en met een partij als Red Bull is dat geen overbodige luxe, want daar is, zeker in dit stadium, veel te halen.
L1nt schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 22:23:
[...]
Boullier kan nog wel meer zeggen maar de deal die Honda heeft dicteert dat ze in 2016 2 teams moeten leveren indien er vraag is. Die vraag is er blijkbaar dus succes met verbieden.
Zoals ik het lees is dat ze vanaf het 2e jaar aan 2 teams MOGEN leveren. Dat ze ook MOETEN leveren bij vraag haal ik er niet uit. Iemand die heir wat meer licht op kan laten schijnen?asing schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 09:02:
Ron Dennis/Honda heeft/hebben voor 2015 bij de FIA lopen bedelen om dispensatie voor het mogen leveren aan één team. Voor 2016 zijn ze verplicht om, als dat verzoek er ligt, een 2e team te voorzien. Dat was van tevoren bekend maar het zijn net verwende kinderen.
[ Voor 33% gewijzigd door stefanass op 29-10-2015 09:40 ]
In principe was de afspraak dat alle motorfabrikanten aan minimaal 3 teams moeten kunnen/willen leveren. Dit om te voorkomen dat alleen Ferrari, Mercedes en Renault rondreden en andere teams geen motor hadden.stefanass schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 09:37:
[...]
[...]
Zoals ik het lees is dat ze vanaf het 2e jaar aan 2 teams MOGEN leveren. Dat ze ook MOETEN leveren bij vraag haal ik er niet uit. Iemand die heir wat meer licht op kan laten schijnen?
Honda moest dus, eigenlijk, ook aan 3 teams kunnen/willen leveren in seizoen 1. Naast het feit dat niemand de Honda wilde in seizoen 1, heeft Honda ook onderhandeld dat zij niet verplicht waren om aan 3 teams te leveren.
De precieze afspraak is volgens mij achter gesloten deuren gemaakt. Het is derhalve onduidelijk of de afspraak alleen geldt voor jaar 1 (2015), of voor meerdere jaren en in hoeverre...
Eerste jaar 1 team, tweede jaar 2 teams en daarna 3 teams. Dat was de deal voor zover ik weet met BE.
Zou dus mooi volgend jaar RB kunnen zijn (en TR met de 2015 Ferrari) en in 2017 beiden met Honda.
Lijkt me, zeker voor Honda, een prima vooruitzicht. Al was het andersom (eerst TR en dan BR) waarschijnlijk gunstiger geweest.
Zou dus mooi volgend jaar RB kunnen zijn (en TR met de 2015 Ferrari) en in 2017 beiden met Honda.
Lijkt me, zeker voor Honda, een prima vooruitzicht. Al was het andersom (eerst TR en dan BR) waarschijnlijk gunstiger geweest.
[ Voor 53% gewijzigd door Bosmonster op 29-10-2015 09:52 ]
Ik denk dat Boullier ook best wel een 2e team wil leveren. Zolang dat 2e team maar niet sneller zou kunnen zijn dan McLaren. Bv Manor of Sauber zou hij vast minder problemen mee hebben dan RB of TR
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Klopt. Dat is de afspraak die Honda heeft met de FIA. Alleen heeft Honda met McLaren een andere afspraak gemaakt. Namelijk dat ze ook jaar 2 en 3 exclusief met ze rijden.Bosmonster schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 09:51:
Eerste jaar 1 team, tweede jaar 2 teams en daarna 3 teams. Dat was de deal voor zover ik weet met BE.
De afspraak die met de FIA is gemaakt is op een andere manier door Honda een McLaren doorgegeven/geïnterpreteerd. Honda zei tegen Dennis: we hebben bevestiging van FIA dat jullie de eerste periode (lees: 1e jaar) de enige zijn die deze motor rijden. Ron Dennis leest de afspraak als: voor de eerste periode (lees: 3 jaar) ben ik de enige.
Dus eigenlijk is het een misverstand.
En voor McLaren is het natuurlijk nog gevoeliger dan bij Mercedes en Ferrari. Als McLaren zoek wordt gereden door RBR met dezelfde motor hebben ze echt wel een probleem.
1 voordeel voor Mclaren, dan weten ze gelijk waar het probleem ligt, chassis of de motor :-)
Volgens Motorsport.com is Toro Rosso inmiddels toch echt wel safe voor volgend jaar. Zou er geen problemen mee hebben als ze inderdaad een 2015-Ferrari krijgen.
Al kan het wel inpact hebben op de aero, omdat de 2015-Ferrari toch aardig fors schijnt te zijn? http://www.motorsport.com...ns-as-ferrari-deal-nears/
Al kan het wel inpact hebben op de aero, omdat de 2015-Ferrari toch aardig fors schijnt te zijn? http://www.motorsport.com...ns-as-ferrari-deal-nears/
Relatief safe he, als Red Bull stopt, dan is TR ook exit.Tralapo schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 10:59:
Volgens Motorsport.com is Toro Rosso inmiddels toch echt wel safe voor volgend jaar. Zou er geen problemen mee hebben als ze inderdaad een 2015-Ferrari krijgen.
Maar 2015 motoren voor TR is echt wel een flinke stap voorwaarts.
De FIA zou de regels omtrent de motoren gewoon moeten kunnen vaststellen zonder dat de motorenleveranciers en teams hier teveel invloed op kunnen hebben. Dan hadden we nu Honda verplicht om 2 teams van motoren te voorzien als een tweede team hierom had gevraagd. Ook zou iedere motorleverancier 1 spec engine moeten leveren aan alle teams. Het probleem is dat de leveranciers ieder een team een voorkeursbehandeling geven.
Ze krijgen wel gewoon de laatste spec dan toch, inclusief alle ontwikkelingen t/m de laatste race van dit seizoen?Tralapo schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 10:59:
Gedurende het seizoen wordt er ook best wel wat aan geknutseld, maar het is mij onduidelijk of ze dit zien als voorbereidingen op de 2016 spec, of dat dat nog gewoon binnen de term van de 2015 spec valt..
[ Voor 15% gewijzigd door Bosmonster op 29-10-2015 11:07 ]
Dat kan de FIA, alleen niet op korte termijn. De FIA kan best zeggen dat er over 5 jaar met een V8 moet worden gereden. Alleen de regels voor volgend seizoen vereisen een dat alle teams het er mee eens zijn.asing schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 11:03:
De FIA zou de regels omtrent de motoren gewoon moeten kunnen vaststellen zonder dat de motorenleveranciers en teams hier teveel invloed op kunnen hebben. Dan hadden we nu Honda verplicht om 2 teams van motoren te voorzien als een tweede team hierom had gevraagd. Ook zou iedere motorleverancier 1 spec engine moeten leveren aan alle teams. Het probleem is dat de leveranciers ieder een team een voorkeursbehandeling geven.
Daar heb je inderdaad gelijk in.Adlermann schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 11:01:
[...]
Relatief safe he, als Red Bull stopt, dan is TR ook exit.
Maar 2015 motoren voor TR is echt wel een flinke stap voorwaarts.
Goed punt, dat vraag ik me ook afBosmonster schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 11:06:
[...]
Ze krijgen wel gewoon de laatste spec dan toch, inclusief alle ontwikkelingen t/m de laatste race van dit seizoen?
Gedurende het seizoen wordt er ook best wel wat aan geknutseld, maar het is mij onduidelijk of ze dit zien als voorbereidingen op de 2016 spec, of dat dat nog gewoon binnen de term van de 2015 spec valt..
Het lijkt mij, zolang de tokens van Seizoen 2015 gebruikt worden, dit onder die spec valt.Bosmonster schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 11:06:
[...]
Ze krijgen wel gewoon de laatste spec dan toch, inclusief alle ontwikkelingen t/m de laatste race van dit seizoen?
Alles met 2016 tokens is dan Seizoen 2016, dus dan zullen de laatste ontwikkelingen van 2015 wel in de 2015 spec zitten van volgend jaar.
De tokens voor 2016 worden tussen het seizoen 2015-2016 gebruikt (en mogelijk gedurende het seizoen als dat wordt toegstaan, gezien die maas gedicht was in de regels)
Lijkt mij een mooie vooruitgang op wat TR nu heeft in iedergeval, een Renault die beloftes maakt en steeds niet nakomt/aanpast als ze niet kloppen. (Cota was ook al niet gehaald nu).
De motor van Renault was wel klaar hoor, alleen wilde Red Bull hem niet. Dus om geen gezichtsverlies te lijden hebben ze de motor maar weer even "teruggetrokken".
*HAP*Bosmonster schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 15:54:
De motor van Renault was wel klaar hoor, alleen wilde Red Bull hem niet. Dus om geen gezichtsverlies te lijden hebben ze de motor maar weer even "teruggetrokken".
Er was allang bekent inderdaad dat hij niet gebruikt zou worden, want het verschil was te klein. (0.1s, waar dit eerder 0.6s of hoger was meen ik)
Het grote verschil doet mij gewoon denken aan dat iemand een getal riep, dit gaan we halen en toen ingehaald werd door de realiteit.
Wat verwachten jullie van dit weekend? Het ziet er niet uit als een gunstige baan voor een renault motor.
Ik wist niet dat de aanpassingen zo ernstig waren zeg:

Er is jah helemaal niks van de originele track over op de rechte stukken na.
Ik had begrepen dat alleen die Peralta-bocht aangepast was. Dikke bummer weer.

Er is jah helemaal niks van de originele track over op de rechte stukken na.
Ik had begrepen dat alleen die Peralta-bocht aangepast was. Dikke bummer weer.
Het is inderdaad geen gunstige baan voor de renault, maar door de lage luchtweerstand moet er weer wel gereden worden met grote hoeveelheden downforce (Monaco-level).
De weersomstandigheden zijn nog onduidelijk, volgens de voorspellingen is er een kans op regen, maar volgens iemand op Reddit zou het bijna nooit voor 3 uur regenen. Het kan dus wel dat het richting het einde van de race wisselvallig wordt.
De weersomstandigheden zijn nog onduidelijk, volgens de voorspellingen is er een kans op regen, maar volgens iemand op Reddit zou het bijna nooit voor 3 uur regenen. Het kan dus wel dat het richting het einde van de race wisselvallig wordt.
Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] - Seizoen 2015: waar te kijken?
IRC: http://irc.tweakers.net/f1
Formule E: [Formule E] Seizoen 2014-2015
Algemeen Race Topic: Algemeen race topic Deel 2
Probeer bij 'breaking news' ook de bronnen te vermelden.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] - Seizoen 2015: waar te kijken?
IRC: http://irc.tweakers.net/f1
Formule E: [Formule E] Seizoen 2014-2015
Algemeen Race Topic: Algemeen race topic Deel 2
Probeer bij 'breaking news' ook de bronnen te vermelden.