[F1] Seizoen 2015 - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 50 ... 92 Laatste
Acties:
  • 286.277 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
pinda powerrr schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 15:45:
Filmpje van Max in gevecht met Vettel, gezien vanuit de auto van Raikonen. Heerlijk om te zien dat zo'n "snotjoch" Vettel in een Ferrari het gewoon een tijd lastig kan maken. Ook zie je goed dat Max echt andere lijnen rijdt op bepaalde bochten en daardoor Vettel goed kan bijbenen.

http://m.videa.hu/videok/...15-f15-t-zTZHvgWj9wwf5Wbk
Gaaf filmpje, dat gevecht duurde dus langer dan we gezien hadden. Max die ook een flinke kwak krijgt van Vettel op 2:51 zeg (niet opzettelijk denk ik). _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-10 22:04

Bullet NL

Eigen Wijs

Roamor schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 15:57:
[...]

Gaaf filmpje, dat gevecht duurde dus langer dan we gezien hadden. Max die ook een flinke kwak krijgt van Vettel op 2:51 zeg (niet opzettelijk denk ik). _/-\o_
Gewoon weg opvallend hoe Max op sommige stukken dichter bij Vettel weet te komen en er soms voorbij komt, wel duidelijk te zien dat de Ferrari meer vermogen boven in heeft. Wat ik dan weer opvallend vind, Max trekt weg bij Kimi, kan haast niet anders of het hybide deel van de TR zit wel goed in elkaar.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-10 17:06
Racierox schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 15:06:
De move van Sainz (op Ricciardo) afgelopen zondag is ook merkwaardig te noemen, dat had heel anders kunnen eindigen: https://streamable.com/s8q1
Inderdaad. Had echt anders af kunnen lopen. Wellicht dat Ricciardo daarop doelde met;

http://nl.motorsport.com/...s-te-enthousiast/?v=2&s=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:25
StealthyPeanut schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 16:09:
[...]

Inderdaad. Had echt anders af kunnen lopen. Wellicht dat Ricciardo daarop doelde met;

Edit: Nevermind 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door DonJunior op 27-10-2015 16:12 ]

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:18

AzzKickah

06-CENSORED

Haal je de TR en de RB door elkaar dan... Het is toch echt Sainz die hem opeens naar links prakt.

Edit: Oh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:25
AzzKickah schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 16:15:
[...]

Haal je de TR en de RB door elkaar dan... Het is toch echt Sainz die hem opeens naar links prakt.

Edit: Oh.
hahaha ja precies dat deed ik .. kwam er net iets te laat achter :+

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racierox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07-10 15:39
StealthyPeanut schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 16:09:
[...]

Kan niet missen inderdaad:
Het grote probleem is wanneer zij tijdens het aanremmen van lijn veranderen: je hoeft je tegenstander niet af te knijpen wanneer je eenmaal aan het remmen bent. Op dat moment blokkeer je je remmen en dan heb je geen controle meer. Ik denk dat zij de volgende keer wat intelligenter moeten zijn.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Even wat anders... Zou het ook wel gaaf vinden als Istanbul Park terugkomt.
Erg gaaf circuit met die dubbele doordraaiers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Ligt het aan mijn oranje-max-bril of zijn de inhaalacties van Max over het algemeen een stuk "cleaner" dan die van Sainz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-10 12:22
Ricciardo kan er ook wat van. Die schiet vaker wel dan niet door.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Señor Sjon schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 15:41:
[...]

Ze zijn helemaal Tilke gegaan op die uitloopstrook. Volgens mij hebben ze ook een stuk meer gedaan dan het verzoek was en je ziet alweer dat de uitdaging compleet uit die bocht is gehaald.
Ik ben het met je eens dat met het asfalteren van de Parabolica (en volgens mij nog wat meer bochten) de uitdaging voor F1-coureurs minder is. De 'uitdaging weghalen voor F1' is echter niet het doel geweest, het doel is die bocht veiliger maken voor de coureurs op tweewielers. Door het grind te vervangen voor asfalt is de kans op blessures kleiner.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-10 12:22
Ja klopt. Maar dat kan ook anders dan maar een paar meter asfalt erbij leggen. Je zag ook in de kwalificatie in Austin dat men zo gewend is aan bochten afsnijden dat ze stuk voor stuk voor de bijl gingen in T10. Linkerkant wagen is licht door het afdalen van het heuveltje en dat in combinatie met een plas op de kerb zorgde voor aardig wat spinnende auto's. Ook Sainz is zo in de hekken geland. Gewoon door ervan uit te gaan dat alles wel normaal begaanbaar is. Oh ja, Kvyat dacht ook volgas over nat kunstgras te kunnen karren.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racierox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07-10 15:39
StealthyPeanut schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 16:29:
Ligt het aan mijn oranje-max-bril of zijn de inhaalacties van Max over het algemeen een stuk "cleaner" dan die van Sainz?
Dat ligt niet aan de oranje bril, zeker de laatste races lijkt het of Sainz zich wil bewijzen en neemt dan veel risico. In Singapore vond ik dit erg opvallend en ook in Austin weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Señor Sjon schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 16:39:
Ja klopt. Maar dat kan ook anders dan maar een paar meter asfalt erbij leggen. Je zag ook in de kwalificatie in Austin dat men zo gewend is aan bochten afsnijden dat ze stuk voor stuk voor de bijl gingen in T10. Linkerkant wagen is licht door het afdalen van het heuveltje en dat in combinatie met een plas op de kerb zorgde voor aardig wat spinnende auto's. Ook Sainz is zo in de hekken geland. Gewoon door ervan uit te gaan dat alles wel normaal begaanbaar is. Oh ja, Kvyat dacht ook volgas over nat kunstgras te kunnen karren.
Mijns inziens maakt dat niet veel uit, met een paar meter asfalt extra zullen de coureurs ook de grens verleggen en de limiet opzoeken.
Misschien moeten de F1 en Motogp/WSBK tegenover gesteld over het circuit. Voor F1 uitloopstrook bij ingaan van de bocht, grind bij het uitkomen. Voor de Motogp/WSBK is het grind dan bij het ingaan van de bocht (is hier nog risico wat ik over het hoofd zie?) en een uitloopstrook bij het uit komen van de bocht. In de praktijk zie ik het helaas niet gebeuren ;).

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:09

derx666

mecker ende blaet

Dat ben ik helemaal met je eens zelfs. Zag je ook wel op Singapore toen Sainz achter Max aanreed. Max positioneerde z'n auto heel intelligent en zat elke keer volledig naast z'n tegenstander bij het insturen. Z'n tegenstanders hoefden iig niet voor hem uit te wijken. Bij Sainz was dat heel anders, die gooide echt van een afstandje z'n auto er tussen, en Maldonado of Grosjean moest echt flink uitwijken voor hem (bocht 1 dacht ik).
Nu bij Ricciardo hetzelfde, Max gaat er netjes langs, en Sainz rijd hem in z'n wielen. Het was aan Ricciardo te danken dat dat niet in een flink ongeluk uitmondde. Als die wielen in elkaar haken gaat 1 van de 2 gegarandeerd over de kop.
Max maakt z'n auto wel breed, en bij Raikkonen was het ook op het randje bij het aanremmen van de hairpin na het lange rechte stuk, maar hij duwde hem op dat moment niet van de baan. Volgens mij wilde hij zo ver mogelijk naar rechts omdat daar het circuit droger was, en dus meer grip. Dat hij hem daarna op de exit laat staan zoals Hamilton dat ook doet is z'n goed recht. Hij zit er volledig naast, en zit aan de binnenkant, dus het is zijn racelijn.
Idem bij Hamilton en Rosberg in de eerste bocht. Ik vind dat Rosberg daar gewoon zit te huilen omdat hij weet dat hij verslagen is, maar toch probeert om er nog iets van te maken. Als Hamilton hem dan geen ruimte geeft, dan is het Hamilton z'n schuld. Echter... Hamilton zit voor het insturen er volledig aan de binnenkant naast (zelfs ietsjes er voor), en neemt gewoon de racelijn. Dat Rosberg die ook wil nemen is zijn probleem... Op dat moment heeft Rosberg de keuze om eraf te gaan, of door te zetten en een ongeluk forceren. Hij kiest er uiteindelijk voor om eraf te gaan nadat hij ziet dat forceren niet lukt. Dat Hamilton niet verder instuurt is gewoon omdat hij niet verder in hoeft te sturen om de bocht te halen, dat Rosberg daar mee probeert te rijden aan de buitenkant is fijn voor Rosberg, maar niet Hamilton z'n probleem.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polbeer91
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-08 13:00
Of als er formule 1 gereden wordt gewoon een een 30cm dikke laag zand op de uitloopstroken dumpen

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:37
Sainz timed zo te zien volledig verkeerd. Het is ver voor het instuurpunt, dus het is waarschijnlijk zijn bedoeling om Ricciardo te blocken. Echter heeft hij schijnbaar niet door dat Ricciardo al naast hem zit. Heel veel geluk inderdaad, want als ze er op deze manier beide uit zouden zijn gevlogen zou Sainz flink wat kritiek hebben gekregen.

En die beelden van VET/VES.... prachtig, dat hadden we in de race helaas nog niet gezien. Dat was wel een heel heftig gevecht.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwakzalver
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-07 12:13
Voorbereidingen Mexicaanse Grand Prix:
Cómo preparar la carrera de México en 5 lecciones - por Esteban Gutiérrez
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=DN9fU0V499w]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:32

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Is het trouwens ook niet raar dat ros op pole aan de buitenkant start?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

pinda powerrr schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 15:45:
Filmpje van Max in gevecht met Vettel, gezien vanuit de auto van Raikonen. Heerlijk om te zien dat zo'n "snotjoch" Vettel in een Ferrari het gewoon een tijd lastig kan maken. Ook zie je goed dat Max echt andere lijnen rijdt op bepaalde bochten en daardoor Vettel goed kan bijbenen.

http://m.videa.hu/videok/...15-f15-t-zTZHvgWj9wwf5Wbk
Prachtig _o_

Onbegrijpelijk dat je dit niet meer ziet in de race. Dit is toch wat men wil zien?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
AzzKickah schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 17:50:
[...]

Prachtig _o_

Onbegrijpelijk dat je dit niet meer ziet in de race. Dit is toch wat men wil zien?!
Om eerlijk te zijn wist de regisseur denk ik ook niet wat hem overkwam. Normaal moet je zoeken naar gevechten, en nu had je periodes met 3/4 gevechten tegelijk.
derx666 schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 16:49:
[...]
Max maakt z'n auto wel breed, en bij Raikkonen was het ook op het randje bij het aanremmen van de hairpin na het lange rechte stuk, maar hij duwde hem op dat moment niet van de baan.
Volgens mij reed Verstappen een rechte lijn, maar zie je Raikkonen naar binnen proberen te komen. Verder helemaal met je eens; Verstappen's moves zijn gewoon erg clean en overtuigend (alleen die op Ericsson in China was optimistisch). Bij Sainz ziet het er botter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Als je ook ziet hoeveel inhaalacties Max al heeft gedaan en hoe vaak hij überhaupt al een geblokkeerd wiel heeft gehad. Die gast voelt zijn remdruk zo ongelofelijk goed aan. Gewoon onvoorstelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:40

pinda powerrr

Slow down...

Roamor schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 18:05:
[...]

Om eerlijk te zijn wist de regisseur denk ik ook niet wat hem overkwam. Normaal moet je zoeken naar gevechten, en nu had je periodes met 3/4 gevechten tegelijk.
Dit was wel eens wat anders dan een start->HAM op 1->twee inhaalacties door DRS->HAM over finish (gechargeerd natuurlijk)
Er waren camera's te weinig om al die acties op de baan bij te houden.

En om de oranje bril maar weer op te doen: Mercedes en Ferrari zien deze beelden ook en die weten dondersgoed dat het aan Max' zijn kwaliteiten ligt dat hij het Vettel moeilijk kan maken en weg rijdt bij Raikonen. Het ligt in ieder geval niet aan de hoeveelheid paardenkrachten van de Renault, zoveel was wel duidelijk :+

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polbeer91
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-08 13:00
StealthyPeanut schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 18:10:
Als je ook ziet hoeveel inhaalacties Max al heeft gedaan en hoe vaak hij überhaupt al een geblokkeerd wiel heeft gehad. Die gast voelt zijn remdruk zo ongelofelijk goed aan. Gewoon onvoorstelbaar.
Valt mij ook steeds op inderdaad, gaat ie bij iemand binnendoor, denk ik dat gaat ie nooit redden, remt ie gewoon harder dan de tegenstander zonder te blokkeren om dan toch nog de bocht te halen

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Laatst online: 16:09

derx666

mecker ende blaet

Roamor schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 18:05:

[...]

Volgens mij reed Verstappen een rechte lijn, maar zie je Raikkonen naar binnen proberen te komen. Verder helemaal met je eens; Verstappen's moves zijn gewoon erg clean en overtuigend (alleen die op Ericsson in China was optimistisch). Bij Sainz ziet het er botter uit.
Ik dacht dat juist Max iets naar Kimi toe reed, maar ik kan het mis hebben. Maakt ook niet uit, er zat nog genoeg ruimte tussen. En wat betreft die actie in China ben ik het helemaal met je eens, alleen denk ik niet dat zijn plan was om daar in te gaan halen, maar dat hij schrok van het vroege remmen van Ericsson, en hij deze actie maakte om er niet tegenaan te rijden. Je ziet hem daar ook echt z'n auto op het laatste moment naar rechts gooien, en eigenlijk helemaal de apex missen. Ericsson moet daar ook echt uitwijken om er niet tegenaan te rijden. Iedereen lyrisch, en Max vindt het wel prima :)

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Polbeer91 schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 18:21:
[...]

Valt mij ook steeds op inderdaad, gaat ie bij iemand binnendoor, denk ik dat gaat ie nooit redden, remt ie gewoon harder dan de tegenstander zonder te blokkeren om dan toch nog de bocht te halen
Inderdaad. Viel me vooral op Monza op:

http://www.sport1.nl/vide...ok-nasr-het-nakijken.html

http://www.sport1.nl/vide...utton-en-houdt-stand.html

Kan ze niet op YouTube vinden.

Als je ziet hoe hij hier harder remt maar niet blokkeert. Geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Gaaf filmpje! Hapert overigens wel als een gek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Die op Button vind ik vooral subliem.

Of die aan het begin van het seizoen op Ricciardo in... Maleisie? Toen ie er eerst rechts bij zat, alsnog er achterlangs kruisde en hem het nakijken gaf _o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:59
Dat ligt niet aan je roze bril. Max kan heel zuiver rijden, a la Button. Je ziet hem nooit wild doen en hij houdt al remmend volledige controle.

Sainz is bijna net zo snel maar moet het meer hebben van de lompere rijstijl.

De boordradio van Kimi was ook wel mega geweest op dat moment. :9

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:45
AzzKickah schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 17:50:
[...]

Prachtig _o_

idd mooi filmpje. Op 2:51 raakt Vettel Max nog bijna door de wielspin die hij heeft. had ook anders kunnen aflopen dat gevecht :D .

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Roamor schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 15:57:
[...]

Prachtig filmpje idd, ene Senna reed ook altijd andere lijnen dan de rest.... Ik zeg niks ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Max zal wel denken, wat rijdt iedereen toch rare lijnen. De ideale lijn is gewoon elke keer vrij. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
AzzKickah schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 20:11:
Max zal wel denken, wat rijdt iedereen toch rare lijnen. De ideale lijn is gewoon elke keer vrij. :+
Geweldig om te zien dat hij met een wagen die in theorie een paar tiende per seconde per ronde langzamer is dan de Ferrari, gewoon het gevecht aan durft. Max, wat een held al O+ :) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Max, daar was toch iedereen het wel over eens dat het een belediging voor de sport was om zo'n snotaap zonder ervaring in de koningsklasse mee te laten rijden? Speciaal voor hem, maar net iets te laat, hebben ze de regels aangepast zodat die kinderen in de toekomst niet meer mogen meespelen.

Waarom doet nu ineens iedereen net of hij wel bij de grote jongens hoort?

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Euh? Rare reactie?

De prestaties -en vooral de manier waarop- spreken volgens mij voor zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:19

Vos

AFCA

Ankona schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 20:47:
Max, daar was toch iedereen het wel over eens dat het een belediging voor de sport was om zo'n snotaap zonder ervaring in de koningsklasse mee te laten rijden? Speciaal voor hem, maar net iets te laat, hebben ze de regels aangepast zodat die kinderen in de toekomst niet meer mogen meespelen.

Hij laat toch gewoon zien dat hij prima mee kan? Nagenoeg geen gekkigheid op Monaco na.

Maar inderdaad, wie is 'iedereen'....

[ Voor 3% gewijzigd door Vos op 27-10-2015 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:01

sjaool

Every life should have 9 cats

Ankona schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 20:47:
Wie bedoel je met "iedereen"? Ik gok op de grotere teams en ervaren coureurs. De fans zul je waarschijnlijk niet bedoelen.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Zijn er mensen hier die abonnee zijn op een f1 magazine? Tot 2 jaar geleden zat ik bij rtl gp en die waren prima en leuk om te lezen.

Is dat ook kwalitatief het beste magazine? Of zijn er andere goede f1 magazines?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:43
StealthyPeanut schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 20:52:
Zijn er mensen hier die abonnee zijn op een f1 magazine? Tot 2 jaar geleden zat ik bij rtl gp en die waren prima en leuk om te lezen.

Is dat ook kwalitatief het beste magazine? Of zijn er andere goede f1 magazines?
Ik ben plus subscriber op autosport. Miv beter dan een papieren magazine die altijd achterloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Adlermann schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 20:55:
[...]

Ik ben plus subscriber op autosport. Miv beter dan een papieren magazine die altijd achterloopt.
Hoeveel kost dat per maand? Ow zie het al, 4,50 in de maand....

[ Voor 6% gewijzigd door alwaysleft op 27-10-2015 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:16

Arfman

Drome!

AzzKickah schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 19:20:
Die op Button vind ik vooral subliem.

Of die aan het begin van het seizoen op Ricciardo in... Maleisie? Toen ie er eerst rechts bij zat, alsnog er achterlangs kruisde en hem het nakijken gaf _o_
Commentaar van (ik dacht) Brundle destijds: here we see Ricciardo, one of the "raciest" racers of the grid, being outraced by Verstappen. Incredible.

"How good is Hamilton?"

"I don't know, I have never driven his car"

Max, fucking eindbaas. Dan maar oranje bril en chauvinistisch, maar wat een baas :D

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

"I don't know. I can tell you if I'm in the same car against him. Then I know how good he is."

Om even te mierenneuken ;) :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moofnor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:52

Moofnor

King of my castle

Ik kan het alleen maar met hem eens zijn. iedereen vind Hamilton een geweldig coureur, maar het enige wat we na dit seizoen weten is dat hij beter is dan Rosberg. En dat de auto van Merc vele malen beter is dan die van de rest^^

NOS heeft ook iemand rondlopen doe helemaal weg is van Hamilton, krijgt nog meer aandacht dan Verstappen, rijtje Senna, Schumi enz.

Nee, Moof is niet zo'n fan van Hamilton :+

- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Hamilton is ongetwijfeld echt heel erg goed.

Hoe kicken zou het zijn als we volgend jaar daadwerkelijk een gelijkwaardige Merc en Ferrari hebben? Met een Williams die altijd op de loer ligt.

Weg met die dominantie. Verschillende kleuren auto's to the front!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Moofnor schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 21:19:
Ik kan het alleen maar met hem eens zijn. iedereen vind Hamilton een geweldig coureur, maar het enige wat we na dit seizoen weten is dat hij beter is dan Rosberg. En dat de auto van Merc vele malen beter is dan die van de rest^^

NOS heeft ook iemand rondlopen doe helemaal weg is van Hamilton, krijgt nog meer aandacht dan Verstappen, rijtje Senna, Schumi enz.

Kijk de seizoenen 2007/8/9/10 en 12 nog eens terug dan. In geen van die seizoenen had hij de beste auto, maar deed hij toch regelmatig bijzondere dingen.

In 2011 was hij voor het eerst echt slecht. Goede pace, maar constant crashen met Massa 😇.

Rosberg versloeg een steeds beter wordende Schumi, maar Hamilton maakt gehakt van Rosberg. Hamilton is buitencategorie goed, hoewel hij privé een bijzonder figuur is :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

Moofnor schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 21:19:

Lees voor je lol dit stukje even: Wikipedia: Lewis Hamilton

Hamilton werd in zijn rookie jaar tweede in het WDC en versloeg daarmee zijn teamgenoot Alonso. Vind je Alonso ook een langzame coureur? ;)

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

"This meant that Hamilton broke Bruce McLaren's record of being the youngest driver to ever lead the world championship."

Hmm.. >:) :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-10 11:50

Martinspire

Awesomeness

Schitterend gevecht van Vettel en Verstappen vanaf de wagen van Raikkonen:
http://videa.hu/videok/sp...15-f15-t-zTZHvgWj9wwf5Wbk

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Laatst online: 02-10 15:00

MrSleeves

You'll thank me later.

AzzKickah schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 21:44:
[...]

"This meant that Hamilton broke Bruce McLaren's record of being the youngest driver to ever lead the world championship."

Hmm.. >:) :)F
Heeft Max nog 4 jaar de tijd. :)

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Martinspire schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 22:09:
Daar hebben we het al 2 pagina's over :+ :D

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 10:18
Laguna Seca zou wel echt een heel tof circuit zijn hoor. Kwam hier een filmpje tegen van Marc Gene in een 2003 Ferrari F1 over het circuit heen. Gaat ook prima door de Corkscrew bocht. Wel een vrij korte baan volgens mij.. Hij rijdt er namelijk onder de 1 minuut 10. Ik vind persoonlijk de combinatie van bocht 3/4 en aanremmen naar 5 erg interessant waar een mooie inhaaloptie zou zijn.

Oh kut, niet gezien dat dit filmpje 4/5 pagina's geleden ook al naar voren is gekomen.. Af en toe gaat dit topic te snel voor mij O-)

[ Voor 13% gewijzigd door Mathijs14 op 27-10-2015 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Zo dan! Ze zaten te rekenen op een podiumfinish voor Max alleen die laatste SC nekte hem !!

http://www.motorsport.com...term=News&utm_content=www

Zou dat top geweest zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 11:40

Bosmonster

*zucht*

Nou dat erg optimistisch gedacht. Weet niet hoe die de twee Mercs van zich af had moeten houden, maar dan had er echt een wonder moeten gebeuren :P

De enige manier om hier op het podium te komen was als er eentje van de baan geknald was. En met Rosberg zaten we daar nog best dichtbij :+

[ Voor 32% gewijzigd door Bosmonster op 27-10-2015 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Bosmonster schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 22:59:
Nou dat erg optimistisch gedacht. Weet niet hoe die de twee Mercs van zich af had moeten houden, maar dan had er echt een wonder moeten gebeuren :P

De enige manier om hier op het podium te komen was als er eentje van de baan geknald was. En met Rosberg zaten we daar nog best dichtbij :+
Max had hem kunnen uitrijden en beide Mercs moesten nog een keer stoppen. Dat geeft 20+ seconden winst.

Maar ik zeg het niet, de teambaas van TR zegt het en die zit niet uit zijn nek te kletsen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

asing schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 22:37:
Zo dan! Ze zaten te rekenen op een podiumfinish voor Max alleen die laatste SC nekte hem !!

http://www.motorsport.com...term=News&utm_content=www

Zou dat top geweest zijn!
Leuk geweest idd, maar het is als, als.. Denk overigens dat Hulkenberg (als hij niet was gecrashed :) ) er dan nog wel voor was gekomen.
Dit vind ik dan wel echte bullshit : http://www.gpupdate.net/n...was-max-kampioen-geweest/
Hamilton vind ik echt een eikel, maar is wel helaas een van de beste coureurs, snel, agressief en compleet, Verstappen heeft nog echt wel even nodig om op dat niveau te gaan komen, en geef hem ook lekker die tijd bij TR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Laatst online: 13:29

TommyGun

Stik er maar in!

CFC-Mathijs schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 22:23:
Laguna Seca zou wel echt een heel tof circuit zijn hoor. Kwam hier een filmpje tegen van Marc Gene in een 2003 Ferrari F1 over het circuit heen. Gaat ook prima door de Corkscrew bocht. Wel een vrij korte baan volgens mij.. Hij rijdt er namelijk onder de 1 minuut 10. Ik vind persoonlijk de combinatie van bocht 3/4 en aanremmen naar 5 erg interessant waar een mooie inhaaloptie zou zijn.

[video]

Oh kut, niet gezien dat dit filmpje 4/5 pagina's geleden ook al naar voren is gekomen.. Af en toe gaat dit topic te snel voor mij O-)
Laguna Seca _/-\o_

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 23:05:
[...]

Leuk geweest idd, maar het is als, als.. Denk overigens dat Hulkenberg (als hij niet was gecrashed :) ) er dan nog wel voor was gekomen.
Dit vind ik dan wel echte bullshit : http://www.gpupdate.net/n...was-max-kampioen-geweest/
Hamilton vind ik echt een eikel, maar is wel helaas een van de beste coureurs, snel, agressief en compleet, Verstappen heeft nog echt wel even nodig om op dat niveau te gaan komen, en geef hem ook lekker die tijd bij TR.
Max rijdt in een Torro Rosso afgelopen race top 4 tijden. Zet hem in een Mercedes en hij rijdt dezelfde tijden als Hamilton. Waarom zou hij nu al niet de raceskills van Hamilton kunnen hebben? Zet Max en Hamilton in 1 dezelfde wagen en volgens mij scheelt het niet veel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

asing schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 22:22:
[...]

Daar hebben we het al 2 pagina's over :+ :D
Deze link zie ik anders niet staan. Wel die van Italië? Anyways, blijft gaaf

[ Voor 4% gewijzigd door Martinspire op 27-10-2015 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-10 12:31
Martinspire schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 22:09:
Had em nog niet gezien, mooi duel inderdaad! Los van het feit dat Max een held is en het Vettel hier flink lastig maakt vind ik de racekunst van Vettel vanaf 2m30s zo mega bruut! Zijn natuurlijke instinct om de auto altijd op de goede plek te positioneren is bizar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Martinspire schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 23:17:
[...]

Deze link zie ik anders niet staan. Wel die van Italië? Anyways, blijft gaaf
plop
Ik heb deze ook meermaals bekeken maar wat een pareltje is die jongen.
De lijnen die hij kiest om te verdedigen en uit de dirty air te blijven, ik wil hem inderdaad wel eens naast Hammie zien in dezelfde auto :P

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Hamilton is ook een baas hoor.

Check zijn 1e seizoen F1 eens!

En wat dacht je van gp2 inhaalrace in Turkije...

Ik denk wel dat Max minimaal net zo goed is.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:25
Señor Sjon schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 15:41:
[...]

Tsja, ik snap eigenlijk niet dat we tegenwoordig zo hard streven naar rondjes van 100 seconden. Daar lijken de meeste banen wel op ontworpen.
Als de rondes korter worden heb je meer last van achterblijvers en als ze langer worden rijden ze minder rondes en komen ze dus minder vaak langs bij het publiek.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:01

sjaool

Every life should have 9 cats

albino71 schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 23:24:
Hamilton is ook een baas hoor.

Check zijn 1e seizoen F1 eens!

En wat dacht je van gp2 inhaalrace in Turkije...

[video]

Ik denk wel dat Max minimaal net zo goed is.
Ik zie hem in de inhaalrace vooral profiteren van een veel snellere wagen. ;)
Maar er zitten mooie acties tussen.

Ik weet zeker dat Max minimaal net zo goed is. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-10 21:16

fynrd1

Fooled by Randomness

Minstens net zo goed? Is het hier al zover ja?

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

StealthyPeanut schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 20:52:

Ik lees de Nederlandse Formule 1 sinds kort via mijn Bliyoo abo op de tablet en op papier lees ik de RTL GP (losse verkoop indien inhoud interresant genoeg) en de Engelse F1 Racing als abo.

[ Voor 3% gewijzigd door MegaTronics op 28-10-2015 07:07 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:25

JvS

Ik heb hem zelf ook

fynrd1 schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 02:44:
Minstens net zo goed? Is het hier al zover ja?
Als je de mening van een persoon als "hier" ziet, is alles hier al zover :P.

Overigens zou ik het ook graag willen zien en heb ik ook goede hoop dat Max beter is dan Hamilton. :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Max weet zelf niet of hij beter is dan Lewis. Dus wie zijn wij dan om te beweren dat hij hij beter is?

Zet die über roze bril af, en geniet van wat Max op de baan laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Het is al vaker voorbij gekomen, maar die Rosberg is gewoon echt niet een van de slimsten volgens mij:
"There's something wrong with the front tyres. They're not working at all, just juddering - big understeer." (Rosberg)
"That sounds like they're just cold..." (Mercedes)
Rosberg senses problems on his way to the grid on Sunday afternoon, but has Mercedes' frank assessment of conditions to reassure him.
Laatst ook al met die briefjes op z'n stuur :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-10 23:05
Bosmonster schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 08:09:
Het is al vaker voorbij gekomen, maar die Rosberg is gewoon echt niet een van de slimsten volgens mij:

[...]

Laatst ook al met die briefjes op z'n stuur :')
Volgens mij vergeet je dat de engineers de temperatuur van de banden kunnen zien en Rosberg niet. Dus als Rosberg roept dat hij problemen heeft met zijn banden is dat toch niet dom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-10 23:47

HaterFrame

Well... Poo came out!

Midden in de race heb je een punt, maar onderweg naar de start grid kun je er van uit gaan dat je banden niet op temperatuur zijn toch?

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:19

Bergie

Lekker belangrijk...

Volgens mij is Rosberg gewoon een coureur die het wat minder goed 'aanvoelt' en daarvoor de informatie van de sensoren nodig heeft om er goed mee om te kunnen gaan. Waar een Hamilton (en Verstappen zo te zien ook (/roze bril)) gewoon voelen aan hun auto of de banden goed op temperatuur zijn etc

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Tristan schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 08:43:
[...]

Volgens mij vergeet je dat de engineers de temperatuur van de banden kunnen zien en Rosberg niet. Dus als Rosberg roept dat hij problemen heeft met zijn banden is dat toch niet dom?
Geeft wel weer hoe afhankelijk de rijders zijn geworden van de info vanuit de pits.
Radio eruit en pitbord terug. Nou ok, radio gebruik beperken tot absoluut minimum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Maar is het niet zo dat als ie vraagt "zijn mn banden warm genoeg" dat ze hem dat niet mogen vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
hjs schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 08:56:
[...]

Geeft wel weer hoe afhankelijk de rijders zijn geworden van de info vanuit de pits.
Radio eruit en pitbord terug. Nou ok, radio gebruik beperken tot absoluut minimum.
Informatie verwerken en toepassen is ook een vaardigheid waarmee je je grenzen kunt verleggen. Waarom dit beperken ten gunste van de klojo's die niet met data om kunnen gaan?

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:22

Hoogie2004

Whohooooo

Het radio-verkeer wordt komend jaar flink aan banden gelegd. Er komt een lijst met dingen die nog wel gezegd mogen worden, en that's it. Laat de coureurs het maar uitzoeken in de wagen.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Ankona schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 08:59:
[...]

Informatie verwerken en toepassen is ook een vaardigheid waarmee je je grenzen kunt verleggen. Waarom dit beperken ten gunste van de klojo's die niet met data om kunnen gaan?
Klojo's die hun auto minder goed aanvoelen beperk je ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Tristan schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 08:43:
[...]

Volgens mij zou je als ervaren en dikbetaalde coureur wel moeten weten hoe koude banden aanvoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Hoogie2004 schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 09:03:
Het radio-verkeer wordt komend jaar flink aan banden gelegd. Er komt een lijst met dingen die nog wel gezegd mogen worden, en that's it. Laat de coureurs het maar uitzoeken in de wagen.
Ik dacht dat er dit jaar al een aardige restrictie op stond? In ieder geval over situatie informatie van andere riders.
Bosmonster schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 09:06:
[...]

Volgens mij zou je als ervaren en dikbetaalde coureur wel moeten weten hoe koude banden aanvoelen.
Mja de engineer zegt "sounds like cold.." en niet "they are cold..." een cruciaal verschil imo.

[ Voor 27% gewijzigd door Tristan op 28-10-2015 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:19

Bergie

Lekker belangrijk...

Bosmonster schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 09:06:
[...]

Maar als je denkt dat je banden in de opwarmronde al lekker op temperatuur heb gekregen en toch nog onderstuur hebt ga je twijfelen natuurlijk. Blijkbaar heeft hij dan een stukje bevestiging nodig vanuit de pits dat het aan de bandentemperatuur ligt/

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Tristan schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 09:07:
[...]

Ik dacht dat er dit jaar al een aardige restrictie op stond? In ieder geval over situatie informatie van andere riders.
Klopt, echter wordt het nog veel stricter.

31 messages staan nu op de lijst die mogen:"
http://www.autosport.com/news/report.php/id/120372

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Tristan schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 09:07:
[...]

Mja de engineer zegt "sounds like cold.." en niet "they are cold..." een cruciaal verschil imo.
Precies. Het klonk echt van "dat zijn volgens mij gewoon koude banden...", ipv "de sensoren zeggen dat je koude banden hebt".

Juist de toon (en dat is niet de eerste keer op de boordradio van Nico), en dingetjes zoals die plakkers op zn stuur met de startprocedure etc.

Hij komt niet op mij over als de meest snuggere rijder. Of in ieder geval eentje die het meer van instructies moet hebben dan gevoel.

[ Voor 6% gewijzigd door Bosmonster op 28-10-2015 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Vorig jaar was Rosberg erg sterk. Toen mocht je alle informatie nog doorgeven via de radio. Dit jaar is heel veel informatie aan banden gelegd en is Rosberg tijdens een "normale" kwalificatie structureel nummer 2. Ook in de race is Hamilton wel de bovenliggende partij op pure snelheid.

Het bovenstaande bericht van de USGP bevestigd dit alleen maar denk ik. Rosberg heeft gewoon meer informatie en ondersteuning nodig van het team om echt snel te kunnen en misschien wel durven te gaan. Hamilton is een coureur die zijn wagen veel beter aanvoelt en op eigen gevoel veel beter de max kunnen opzoeken.

[ Voor 6% gewijzigd door StealthyPeanut op 28-10-2015 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Ik denk dat het uiteindelijke verschil is dat Rosberg een erg berekende rijders is en Hamilton een erg spontane rijder. M.a.w. Rosberg kan tot de max gaan als hij bij wijze van spreken zwart op wit heeft waar de max ligt. Hamilton kan tot de max gaan door het gewoon zelf uit te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:10

vhal

ಠ_ಠ

Rosberg is wel beter met het verwerken van informatie (zeg maar de analytische rijder) daar waar Hamilton het meer op gevoel doet. Het zijn twee totaal verschillende rijders.

En wat betreft zijn toon; er zijn rijders te noemen die helemaal freaken in hun auto (Romain 'he hit me! he hit me!' Grosjean om maar even een voorbeeld te noemen.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-10 20:46
vhal schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 09:21:
Rosberg is wel beter met het verwerken van informatie (zeg maar de analytische rijder) daar waar Hamilton het meer op gevoel doet. Het zijn twee totaal verschillende rijders.
Je kan ze qua manier van rijden vergelijken met:

Rosberg - Alain Prost; zat altijd te rekenen in zijn auto.
Hamilton - Ayrton Senna; do or die

Niet dat ik Rosberg van de kwaliteit van Prost vind, maar qua manier van rijden wel vergelijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Ryur schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 09:23:
[...]

Je kan ze qua manier van rijden vergelijken met:

Rosberg - Alain Prost; zat altijd te rekenen in zijn auto.
Hamilton - Ayrton Senna; do or die

Niet dat ik Rosberg van de kwaliteit van Prost vind, maar qua manier van rijden wel vergelijkbaar.
Precies. En wat maakt een Hamilton en een Max nou zo geweldig? Ze weten 9 van de 10 keer een do or die zo te bespelen dat het een do wordt die in hun voordeel uitpakt. Waar Rosberg heeft berekend dat de kans op een die erg groot is en het niet daarom niet doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
En dan heb je nog Kimi welke het wel berekend maar een beetje te oud wordt om de uitkomst goed te lezen :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maussert
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15:31
En toch vind ik ook Max ook een erg berekende rijder. Zijn clean moves zijn vaak het resultaat van zorgvuldige voorbereiding van de actie, bijvoorbeeld door een paar bochten ervoor al andere lijnen te gaan rijden. Ik heb Max nog niet echt do or die acties zien uitvoeren.

Ik ben het wel eens met de vergelijking overigens.

[ Voor 9% gewijzigd door maussert op 28-10-2015 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

maussert schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 09:42:
En toch vind ik ook Max ook een erg berekende rijder. Zijn clean moves zijn vaak het resultaat van zorgvuldige voorbereiding van de actie, bijvoorbeeld door een paar bochten ervoor al andere lijnen te gaan rijden. Ik heb Max nog niet echt do or die acties zien uitvoeren.

Ik ben het wel eens met de vergelijking overigens.
*kuche*Blanchimont*kuche*

Hm, verslikte me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maussert
^ Klopt. Dat was stalen ballen, maar hij zat er wel duidelijk naast. Een do or die vind ik meer in een gat duiken wat er toch eigenlijk niet is... Hulkenberg, Raikkonen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

maussert schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 09:49:
^ Klopt. Dat was stalen ballen, maar hij zat er wel duidelijk naast. Een do or die vind ik meer in een gat duiken wat er toch eigenlijk niet is... Hulkenberg, Raikkonen ??
Verstappen op Ericsson in China was toch een redelijke do-or-die. Als Ericsson daar te laat gereageerd had was het in tranen geeindigd. De minst nette inhaalactie van Verstappen dit jaar imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
De minst nette, maar toch nog gecontroleerd. Geen geblokkeerde wielen of niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maussert
True, die was ik even vergeten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

StealthyPeanut schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 09:51:
De minst nette, maar toch nog gecontroleerd. Geen geblokkeerde wielen of niks.
Gecontroleerd 'roekeloos' dan :) Maar soms moet je geluk hebben dat de ander oplet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
In de top kun je je niet permitteren een zwakke plek te hebben. Ze moeten dus allemaal berekenend kunnen rijden.

En nooit de controle verliezen betekent altijd te voorzichtig.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat noemen ze toch racen? Op het scherpst van de snede er alles uit proberen te halen en ervoor vechten. En soms is dat een Mexican standoff en kijk je wie de grootste kloten heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Hoogie2004 schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 09:52:
[...]

Gecontroleerd 'roekeloos' dan :) Maar soms moet je geluk hebben dat de ander oplet :+
Inderdaad :*) . Hoewel die van Kimi dan wel weer een echte do-or-die was.

Zulke acties mogen van mij wel echt blijven komen overigens :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

StealthyPeanut schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 09:56:
[...]

Van mij mogen die ook blijven ja. Maar het moet niet te gek worden natuurlijk, dat ze elkaar telkens van de baan rijden als de voorganger niet oplet :X

Overigens mag de wedstrijdleiding van mij wel iets strenger zijn op het coureurs van de baan duwen, je moet gewoon plaats laten, dat bevorderd het side-by-side close racen namelijk. Nu zitten ze heel even naast elkaar, en dan drukt de een de ander eraf, en is ie er voorbij... Een doorn in mijn oog dat dat gewoon mag :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StealthyPeanut schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 09:56:

Als de actie van Kimi was gelukt was hij ervoor geprezen, en was het bestempeld als agressief, gepassioneerd, talent. Er was wat reuring ontstaan in de media waarbij Bottas had geklaagd over de actie als zijnde te gevaarlijk, enzovoorts, maar dat is typisch F1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maussert
Hoogie2004 schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 09:58:
[...]

Van mij mogen die ook blijven ja. Maar het moet niet te gek worden natuurlijk, dat ze elkaar telkens van de baan rijden als de voorganger niet oplet :X

Overigens mag de wedstrijdleiding van mij wel iets strenger zijn op het coureurs van de baan duwen, je moet gewoon plaats laten, dat bevorderd het side-by-side close racen namelijk. Nu zitten ze heel even naast elkaar, en dan drukt de een de ander eraf, en is ie er voorbij... Een doorn in mijn oog dat dat gewoon mag :(
Is dit eigenlijk ook niet het resultaat van de vele uitloopstroken op de circuits van tegenwoordig. Als je iemand wat minder ruimte laat, wéét je dat hij uit kan wijken en zijn race gewoon kan vervolgen. Iemand van de baan afdrukken waar een grindbak ligt zal minder snel gebeuren omdat de gevolgen simpelweg groter zijn.
Pagina: 1 ... 50 ... 92 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] - Seizoen 2015: waar te kijken?

IRC: http://irc.tweakers.net/f1
Formule E: [Formule E] Seizoen 2014-2015
Algemeen Race Topic: Algemeen race topic Deel 2

Probeer bij 'breaking news' ook de bronnen te vermelden.