[F1] Seizoen 2015 - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 49 ... 92 Laatste
Acties:
  • 286.277 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

Manor Marussia kreeg toch een paar tellen zendtijd en zelfs de onboard camera van Rossi werd even ingeschakeld.

De Amerikaanse vlag vond ik wel weer een beetje over de top maar ach...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-10 13:41

Bosmonster

*zucht*

Beetje chauvinisme mag wel hoor. Ze hebben de mazzel dat ze toch bijna geen sponsoring hebben dus kunnen doen met de livery wat ze willen, dus waarom niet zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Ik vond het wel wat hebben, ze hebben inderdaad de ruimte om er mee te spelen dus waarom niet.

Daarnaast stonden er twee nieuwe Amerikaanse sponsoren op die met Rossi mee kwamen, dus het is een mooi gebaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Autosport.com gebruikt o.a. de volgende (kern)woorden voor de prestatie van Max (cijfer voor de race: 10).

Flawless. Outstanding. Star of the race. Supreme Racecraft.

Volgens mij is een beetje chauvinisme trots wel op z'n plaats ;)

[ Voor 2% gewijzigd door BlauweFles op 26-10-2015 15:39 . Reden: zie onder :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
BlauweFles schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 15:25:
Autosport.com gebruikt o.a. de volgende (kern)woorden voor de prestatie van Max (cijfer voor de race: 10).

Flawless. Outstanding. Star of the race. Supreme Racecraft.

Volgens mij is een beetje chauvinisme wel op z'n plaats ;)
chau·vi·nis·me (het; o)
1
blinde liefde voor het eigen land
Chauvinisme is hier dus niet op z'n plaats :)
Gewoon fantastisch.

Op autosport.com staat:
A thrilling race with plenty of hard-charging performances, but only one that earned a maximum 10-out-of-10 score.

Was dat voor Verstappen?

[ Voor 14% gewijzigd door Exocet op 26-10-2015 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:06

Stoney3K

Flatsehats!

Nette prestatie van Max, P4. Heel even zelfs een podiumplaats kunnen rijden, alhoewel ie donders goed wist dat de Mercedessen en Ferrari's niet bij te houden waren met een (zwakkere) STR. Al heeft ie Raikkonen aardig het leven zuur weten te maken ;)

Ik ben eens benieuwd wat er gaat gebeuren als de Toro Rosso's volgend jaar met een Ferrari krachtbron gaan rijden, dan kan het goed zijn dat we het Wilhelmus nog gaan horen aan het einde van een paar GP's ;)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-10 11:50

Martinspire

Awesomeness

Wel rare keuzes voor mooiste inhaalacties. Kijk, dat je Max bij China selecteerd, maar waarom dan niet op Nasr? En ook 2 anderen vond ik er al niet thuis horen.

Maar goed, toch gestemt :Y)

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:03
Stoney3K schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 15:45:
Ik ben eens benieuwd wat er gaat gebeuren als de Toro Rosso's volgend jaar met een Ferrari krachtbron gaan rijden, dan kan het goed zijn dat we het Wilhelmus nog gaan horen aan het einde van een paar GP's ;)
Iedereen vergeet dat Torro Rosso jarenlang Ferrari motors had en in die tijd maar 1 podiumplaats (Vettel op 1 in Monza 2009) verzilverd heeft? Maarja we kunnen altijd hopen :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Och gerem:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3SGTJJs.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-10 10:11
soulcrusher schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 15:52:
[...]

Iedereen vergeet dat Torro Rosso jarenlang Ferrari motors had en in die tijd maar 1 podiumplaats (Vettel op 1 in Monza 2009) verzilverd heeft? Maarja we kunnen altijd hopen :)
Dat was voor de nieuwe motoren (alhoewel ferrari ook nog voor tr vorig jaar, maar toen waren dit nog zwakke motoren). Toen lagen de motoren allemaal veel dichterbij elkaar. Het ging toen veel meer om het chassis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Laatst online: 29-09 11:31

ATS

De Rookie of the Year moet hij sowieso binnen kunnen halen lijkt me. De rest is bonus.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Martinspire schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 15:46:
[...]

Wel rare keuzes voor mooiste inhaalacties. Kijk, dat je Max bij China selecteerd, maar waarom dan niet op Nasr? En ook 2 anderen vond ik er al niet thuis horen.

Maar goed, toch gestemt :Y)
Tja, als ze ze allemaal in de lijst opnemen, krijg je een pull down die niet op de pagina past :+

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

albino71 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 16:00:
[...]

Tja, als ze ze allemaal in de lijst opnemen, krijg je een pull down die niet op de pagina past :+
Duh, maar ik vind dat er in USGP alleen al betere inhaalacties waren dan 4/5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Yeah dat was Max. Enige 10/10.

Jammer dat het artikel achter een paywall zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:08
Bosmonster schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 16:43:
[...]

Yeah dat was Max. Enige 10/10.

Jammer dat het artikel achter een paywall zit...
39 cent per artikel valt ook nog wel mee. Koop regelmatig daar wel een artikel. Zijn welvan goede kwaliteit meestal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Verstappen produced an outstanding effort to make the top 10 in qualifying, having missed most of the final free practice session thanks to a problem with his Renault engine, and was undoubtedly the star of this race.

He showed supreme racecraft and delicate judgement throughout, raced hard with everyone he came across, pulled off multiple passing moves in a car that wasn't fast in a straightline, and finished higher than a Toro Rosso merited. Flawless.
Het Autosport stukje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Laatst online: 23:57

AzzKickah

06-CENSORED

Ook van Sky krijgt Max de hoogste waardering van iedereen :)
http://www.skysports.com/...-states-gp-driver-ratings

En had iedereen dit al gezien? _o_
http://www.dumpert.nl/med...jij_dat_hamilton_is_.html

baas (de; m; meervoud: bazen)
1 Max Verstappen

[ Voor 42% gewijzigd door AzzKickah op 26-10-2015 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-10 14:10
Ook hier (Ik weet niet of het een goede news site is, maargoed) krijgt verstappen de hoogste ranking:

http://www.f1zone.net/new...rix-driver-ratings/49561/
33 | Max Verstappen | Toro Rosso | G: 8th | R: 4th | 10/10

Verstappen has lit up Formula 1 since his debut and this was another example of his talent. Verstappen battled cleanly with the Ferrari drivers before switching to Options and managing them expertly throughout the remainder of the race to secure fourth spot.

[ Voor 50% gewijzigd door aicaramba op 26-10-2015 18:16 ]

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

Afbeeldingslocatie: https://papegaaien.files.wordpress.com/2013/03/papegaai-kaal.jpg

Deze jongen wil graag zijn veren terug die vandaag en gister zijn uitgeplukt voor een ene 'Max' ;)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-10 22:04

Bullet NL

Eigen Wijs

Het is wel leuk om te lezen, wat je ook bekijkt of leest.... Letterlijk alle media zijn louter extreem positief over Jongboy Max

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Goede reactie van Max hoor.

Heb het zelf niet zo op Hamilton dus zou graag zien dat Max in de zelfde auto zou zitten en hem aan gort rijdt. :+ :P

Dat petje smijten mwoah, een echte kampioen, althans zoals ik dat zie, gaat op zo'n moment niet zijn teleurgestelde teammate treiteren.

[ Voor 6% gewijzigd door Help!!!! op 26-10-2015 19:19 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Ik was juist blij dat ze elkaar niet gingen lopen negeren, gaat Nico dat petje terug lopen gooien als een klein kind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Kippenvel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

AzzKickah schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 19:40:
Ik was juist blij dat ze elkaar niet gingen lopen negeren, gaat Nico dat petje terug lopen gooien als een klein kind.
After winning the US Grand Prix, Lewis Hamilton throws Nico Rosberg's podium hat to him, only for Nico to throw it right back
Watch as Nico Rosberg throws his podium cap back at Lewis Hamilton after the Englishman secured his third title with victory in the US GP.

Having congratulated his team-mate with a handshake in the holding room where the top three-finishing drivers assemble before going on to the podium, a disconsolate Rosberg threw back the baseball cap which Hamilton had tossed to him.

Rosberg later described the incident as "just our typical games" to Sky Sports News HQ.
Je kan beter zeggen dat ze beide "kinderachtig" bezig waren. Aan de andere kant vond ik het ook wel weer grappig, beetje haat/liefde verhouding hebben die twee

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Help!!!! schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 19:19:
[...]

Goede reactie van Max hoor.

Heb het zelf niet zo op Hamilton dus zou graag zien dat Max in de zelfde auto zou zitten en hem aan gort rijdt. :+ :P

Dat petje smijten mwoah, een echte kampioen, althans zoals ik dat zie, gaat op zo'n moment niet zijn teleurgestelde teammate treiteren.
Ik geloof helemaal niet dat Hamilton wilde treiteren. Hij pakt de stapel petjes, nr 1 voor zichzelf, nr 2 gooit hij naar Nico, en (volgens mij hebben velen dat gemist) geeft petje nr 3 aan Vettel die rechts van hem buiten beeld staat.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• User
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:36

User

S3

u_nix_we_all schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 20:27:
[...]

Ik geloof helemaal niet dat Hamilton wilde treiteren. Hij pakt de stapel petjes, nr 1 voor zichzelf, nr 2 gooit hij naar Nico, en (volgens mij hebben velen dat gemist) geeft petje nr 3 aan Vettel die rechts van hem buiten beeld staat.
Ik denk dat het een beetje vreemd overkwam bij Rosberg, vanuit hem gezien kreeg hij ineens een petje in zijn schoot gemikt. Normaal gesproken als je iemand iets toegooit geef je even een brul zodat de ander weet dat er wat aan komt zeilen. Rosberg vatte het 'gebaar' een beetje denigrerend op denk ik, Hamilton had het hem toch ook kunnen geven? Ik denk niet dat Hamilton het zo bedoelde, maar zo kwam het absoluut op Rosberg over. Je verliest net door een persoonlijke fout een race, komt de racewinnaar even achteloos je een petje toesmijten.

Ik kan Rosberg prima begrijpen, als ik in zijn schoenen had gestaan was ik nog even gaan staan om dat petje wat harder terug te kunnen mieteren. :+ (Plus nog een fles water er achteraan oid O-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polbeer91
  • Laatst online: 11-08 13:00
Adam cooper heeft wat te melden op twitter https://twitter.com/adamcooperF1

Fia gaat zich inzetten voor een lowbudget 2017 klantenmotor, aangezien Ferrari'z'n veto gebruikt heeft om een cap op de prijs van de huidige motoren te voorkomen. Het is wel allemaal nog 'possible'and 'could' maar het plan is er...

edit: zie ook http://formulaspy.com/for...ost-saving-measures-20044

[ Voor 16% gewijzigd door Polbeer91 op 26-10-2015 20:47 ]

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Polbeer91 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 20:45:

Fia gaat zich inzetten voor een lowbudget 2017 klantenmotor, aangezien Ferrari'z'n veto gebruikt heeft om een cap op de prijs van de huidige motoren te voorkomen. Het is wel allemaal nog 'possible'and 'could' maar het plan is er...
Goed nieuws voor Red Bull...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet nog steeds door de strategy group akkoord worden verklaard... forget it

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:44

Hoogie2004

Whohooooo

Als er een competitieve 3th party motor komt, voor een fractie van de kosten, zijn de fabrikanten pleite en is dat het einde van de F1 in de originele vorm. Het wordt dan een klasse a Indycar, Gp2 etc.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polbeer91
Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 20:49:
Moet nog steeds door de strategy group akkoord worden verklaard... forget it
Help ff, de strategy-group zijn de vijf grootste teams toch? Hoe worden daar beslissingen genomen? consent, meerderheid, iets anders?

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Hoogie2004 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 20:51:
Als er een competitieve 3th party motor komt, voor een fractie van de kosten, zijn de fabrikanten pleite en is dat het einde van de F1 in de originele vorm. Het wordt dan een klasse a Indycar, Gp2 etc.
Nou ja, die zijn er altijd wel geweest in het verleden (tis maar hoe je competitive noemt). Iets cheaps wat 95% van de prestaties levert zou mijns inziens wel goed zijn.

De motorfabrikanten hebben nu wel veel te veel macht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:44

Hoogie2004

Whohooooo

Adlermann schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 20:59:
[...]

Nou ja, die zijn er altijd wel geweest in het verleden (tis maar hoe je competitive noemt). Iets cheaps wat 95% van de prestaties levert zou mijns inziens wel goed zijn.

De motorfabrikanten hebben nu wel veel te veel macht.
Ze praten erover dat de motor zo goed moet zijn als de Mercedes, dat betekent dat elk team dus de beste motor kan krijgen voor 6 miljoen (of whatever de prijs word). Er is dan voor Mercedes, Ferrari, Honda en Renault geen enkele reden om deel te nemen als motor-leverancier, omdat een blok dat zich niet aan dezelfde reglementen hoeft te houden, voor een fractie van de prijs even snel gemaakt wordt....

Mark my words, never going to happen dat dat blok even goed wordt als de beste fabrikantenblokken. Dat het op 0,5 seconden komt, misschien. Maar het zou me niet verbazen als de fabrikanten dreigen met een vertrek als er een blok komt met andere technologie, waarbij de FIA de krachtverhoudingen kan bepalen...

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Hoogie2004 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 21:02:
[...]

Ze praten erover dat de motor zo goed moet zijn als de Mercedes, dat betekent dat elk team dus de beste motor kan krijgen voor 6 miljoen (of whatever de prijs word). Er is dan voor Mercedes, Ferrari, Honda en Renault geen enkele reden om deel te nemen als motor-leverancier, omdat een blok dat zich niet aan dezelfde reglementen hoeft te houden, voor een fractie van de prijs even snel gemaakt wordt....

Mark my words, never going to happen dat dat blok even goed wordt als de beste fabrikantenblokken. Dat het op 0,5 seconden komt, misschien. Maar het zou me niet verbazen als de fabrikanten dreigen met een vertrek als er een blok komt met andere technologie, waarbij de FIA de krachtverhoudingen kan bepalen...
Maar er moet wel iets gebeuren, want de huidige motor is zo ingewikkeld dat een onafhankelijke partij niet zo maar een blok kan bouwen (zoals cosworth altijd deed). Het moet niet zo zijn dat de motorfabrikanten de f1 kunnen dicteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

User schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 20:34:
[...]
Ik denk dat het een beetje vreemd overkwam bij Rosberg, vanuit hem gezien kreeg hij ineens een petje in zijn schoot gemikt. Normaal gesproken als je iemand iets toegooit geef je even een brul zodat de ander weet dat er wat aan komt zeilen. Rosberg vatte het 'gebaar' een beetje denigrerend op denk ik, Hamilton had het hem toch ook kunnen geven? Ik denk niet dat Hamilton het zo bedoelde, maar zo kwam het absoluut op Rosberg over. Je verliest net door een persoonlijke fout een race, komt de racewinnaar even achteloos je een petje toesmijten.
Precies.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-10 12:22
Polbeer91 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 20:45:

edit: zie ook http://formulaspy.com/for...ost-saving-measures-20044
Klopt. Het zou gaan om een biturbo 2.2l V6 met een simpel ERS/KERS systeem. Motor is niet geheel ontoevallig dezelfde format als de blokken van IndyCar. Bernie & Todt kunnen dit in 2017 invoeren omdat ze samen 12/18 van de stemmen hebben. Dan is immers geen SWG unanimiteit nodig.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Topicstarter
Klinkt ook als 1 van de stomste voorstellen van de afgelopen jaren.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Nu online

Edd

Firesphere schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 21:17:
Klinkt ook als 1 van de stomste voorstellen van de afgelopen jaren.
Hoezo dat dan? Een beetje concurrentie mag wat mij betreft wel.
Verder zal het niet de eerste keer zijn dat men met verschillende motortypen in de F1 rijdt.

Misschien komt het ook wel een klein beetje doordat het hybride spul mij gestolen kan worden, maar dat is wat anders ;)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Het hele voorstel kan ook gebruikt worden om de huidige motorleveranciers onder druk te zetten en Red-Bull te leveren.

PSN: Shiver23

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Ik krijg er zo onderhand een beetje een Donald Duck gevoel bij. Die werkte zichzelf ook altijd steeds verder in de nesten.

En dan mogen Kwik, Kwek en Kwak het weer oplossen zeker. Nou ik weet niet waar die Kwik, Kwek en Kwak nog vandaan moeten komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ATS
  • Laatst online: 29-09 11:31

ATS

Edd schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 21:43:
[...]

Hoezo dat dan? Een beetje concurrentie mag wat mij betreft wel.
Verder zal het niet de eerste keer zijn dat men met verschillende motortypen in de F1 rijdt.

Misschien komt het ook wel een klein beetje doordat het hybride spul mij gestolen kan worden, maar dat is wat anders ;)
Ik vind het juist een prachtig stuk techniek en behoorlijk innovatief.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Ik val er midden in, maar Nieuwsuur heeft het over Hamilton. Beelden uit z'n hele carrière.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

En bij de concurrent een stukje over Max: http://www.rtlz.nl/busine...-levert-max-verstappen-op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Jesus die doos.. naar de GP van Australië keken maar 29.000 mensen, dus het is enorm gegroeid!

No shit, dat was midden in de nacht :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Bosmonster schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 23:20:
[...]

Jesus die doos.. naar de GP van Australië keken maar 29.000 mensen, dus het is enorm gegroeid!

No shit, dat was midden in de nacht :')
Gelukkig corrigeert hij haar direct.

F1 op Zandvoort lijkt me leuk, maar verre van haalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Dus, wat levert hij nu op?

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

"onbekend" :+

Echt een waardeloos stukje idd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Laatst online: 08-10 10:48
Tickets in België werden 4x sneller verkocht dit jaar. En dat komt door Max. Sure, ik zie de link niet. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-10 10:26
Jolke schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 08:32:
[...]

Tickets in België werden 4x sneller verkocht dit jaar. En dat komt door Max. Sure, ik zie de link niet. 8)7
1) Max woont in België
2) Nederland ligt naast België en Max Verstappen is 'een Nederlander'

Makkelijke link toch?
De enige vraag die je mag stellen is of deze correlatie terecht is en of men dit heeft onderzocht.
Wat maakt het dat het 4x sneller verkocht. Het is dan een aanname dat de oorzaak ligt bij de komst van Max bij F1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-10 13:39
RiCk schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 08:44:
[...]

1) Max woont in België

Makkelijke link toch?
De enige vraag die je mag stellen is of deze correlatie terecht is en of men dit heeft onderzocht.
Wat maakt het dat het 4x sneller verkocht. Het is dan een aanname dat de oorzaak ligt bij de komst van Max bij F1 :)
Ik vraag me ook af hoe ze dat meten. ik geloof best dat het invloed heeft op het aantal Nederlanders dat naar Spa gaat. Maar de tickets zijn een jaar van te voren al te koop, en volgens mij waren er op race day nog tickets te krijgen.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Ik denk niet dat je bij RTL Z gedegen onderzoek hoeft te verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 14:34
[...]

1) Max woont in België

Makkelijke link toch?
Laten we ook niet vergeten dat er dit jaar geen duits GP was. Dat telt ook zeker mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

ThunderNet

Flits!

Gisteren tickets besteld voor spa :) \o/ hele weekend gold 3 kaarten :D Wordt m'n eerste gp :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Burn!....
Toto: "When you ask how an MGU-K or an MGU-H works and how all that integrates, very few will be able to answer" Bernie: “Including Honda.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• died_laughing
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-10 17:24
ThunderNet schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 09:21:
Gisteren tickets besteld voor spa :) \o/ hele weekend gold 3 kaarten :D Wordt m'n eerste gp :)
Waar heb je deze besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is nog wel een leuke plaat, hoe de huidige engines in elkaar steken qua werking:

Afbeeldingslocatie: https://i.kinja-img.com/gawker-media/image/upload/19dbq9eq6jrt7jpg.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

ThunderNet

Flits!

http://www.spafrancorchamps.nl/

Is volgens mij via sportstadion dan :) Met campingplaats voor het gehele weekend erbij :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• died_laughing
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-10 17:24
ThunderNet schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 09:28:
[...]

http://www.spafrancorchamps.nl/

Is volgens mij via sportstadion dan :) Met campingplaats voor het gehele weekend erbij :)
Bedankt.
Ik ben 2 keer op Spa geweest.
1000km en de 24 uurs race.
F1 lijkt me toch wel heel gaaf om een keer doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
ATS schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 22:04:
[...]

Ik vind het juist een prachtig stuk techniek en behoorlijk innovatief.
Probleem is dat heel veel zaken al voorgeschreven zijn, dus het is beperkt innovatief helaas. Dan wijs ik toch weer naar hoe men het in WEC oplost met allerlei verschillende motoren. In F1 zou dat ook moeten kunnen en is het ook erg lang mogelijk geweest. Eigenlijk is men pas rond 2000 de V10 gaan verplichten omdat men bang was voor de mogelijke Toyota, Honda en Ferrari V12 en de daarbij behorende wapenwedloop. Iets wat nu eigenlijk in full swing is doordat Mercedes er belachelijk veel geld in heeft gepompt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Laatst online: 08-10 10:48
[...]

Dat is precies mijn punt. Correlatie snap ik, maar het automatisch tot een causaliteit te make, ging mij te ver. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Señor Sjon schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 10:19:
[...]

Probleem is dat heel veel zaken al voorgeschreven zijn, dus het is beperkt innovatief helaas. Dan wijs ik toch weer naar hoe men het in WEC oplost met allerlei verschillende motoren. In F1 zou dat ook moeten kunnen en is het ook erg lang mogelijk geweest. Eigenlijk is men pas rond 2000 de V10 gaan verplichten omdat men bang was voor de mogelijke Toyota, Honda en Ferrari V12 en de daarbij behorende wapenwedloop. Iets wat nu eigenlijk in full swing is doordat Mercedes er belachelijk veel geld in heeft gepompt.
Je kunt niet 1 op 1 de regels van het WEC overnemen voor F1. Ik zou die vrijheid ook wel willen, maar is het realistisch?

Wat als je het zo vrij geeft als in WEC en Ferrari investeert 400 miljoen in concept a (v6 turbo), Mercedes Investeert 400 miljoen in concept b (V8 atmospherisch + erc).

Uiteindelijk blijkt concept a veel beter, dan moet of a) Mercedes de investering van 400 miljoen afschrijven en opnieuw beginnen, of b) er moeten regels komen om de verschillende concepten te balanceren. Dat laatste gaat NOOIT lukken zolang F1 teams zelf invloed hebben op de regels. Ferrari gaat dan alles blokkeren etc.

Er zijn dus 2 principiële bezwaren tegen het open gooien van de regels:
- Teams hebben invloed in de besluitvorming van F1 regelgeving en kunnen daarmee van alles blokkeren
- De budgetten in F1 zijn zo groot, dat 1 verkeerde lange termijn investering een team failliet kan laten gaan.

Bij WEC zijn die elementen niet van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Teams moeten sowieso uit het besluitvormingsproces gehaald worden. Dat levert een steeds gemankeerder F1 op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Dat ben ik absoluut met je eens.

Het probleem, als je het vanuit de teams bekijkt, is dat de financiële belangen te groot zijn. Het geld dat omgaat in F1 is eigenlijk te groot geworden, waardoor veel beslissingen op zakelijk niveau genomen worden. Vanuit zakelijk oogpunt is het volkomen logisch dat teams mee willen beslissen over de regels.

Immers, als jij bijna een half miljard investeert, wil je niet dat een onafhankelijke derde partij volkomen buiten jou om besluit waarin jij investeert. Stel dat de FIA alle beslissingbevoegdheid heeft en morgen besluit dat vanaf 2017 3,5 liter V12's terugkomen. Dan kan Mercedes alle investeringen in de V6T in de prullenbak doen.

Geen invloed kunnen hebben is zakelijk gezien een te groot risico voor teams als Ferrari, Mercedes en Renault. Als je met harde hand hun invloed wegneemt, is de kans significant groter dat hun boards snel besluiten om uit F1 te stappen.

Ik zie niet in hoe je deze pad-stelling kunt oplossen. Als iemand het wel ziet, ben ik zeer benieuwd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Persoonlijk zou ik zeggen, zorg dat Honda/Renault weer een beetje bijkomen en zorg dan dat de ingewikkelde systemen gestandaardiseerd worden (hybrid systemen), of dat er een concurrerend standaard package daarvoor komt wat bijvoorbeeld nieuwe leveranciers zoals Cosworth kunnen gebruiken.

In Formule E ligt ook een gedeelte vast en de rest is vrij voor invulling. Zo zijn de verschillen een stuk kleiner met de extreem complexe technologie.

De grote merken doen ook mee met grote investeringen om deze in de praktijk te kunnen gebruiken. Daarom zijn ze ook overgestapt op hybrid, wat ik een hele goede ontwikkeling vind. Verbrandingsmotoren kunnen niet eeuwig de top blijven als een beetje hypercar die je koopt tegenwoordig al een hybrid (en uiteindelijk waarschijnlijk zelfs volledig elektrisch) is.

De hele boel maar weer op z'n kop gooien en hybrid praktisch terugdraaien snap ik niet. Het heeft gewoon tijd nodig. Dat dat betekent dat het ene merk het sneller onder de knie heeft dan een andere is dan maar zo. Maar geef het op z'n minst een paar jaar.

[ Voor 41% gewijzigd door Bosmonster op 27-10-2015 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-10 11:18
[...]

1) Max woont in België

Makkelijke link toch?
We kijken allemaal met een Nederlandse pet op, ook jij met je antwoord.
Misschien dat ene Stoffel Vandoorne in de GP voorprogramma er ook mee te maken zou kunnen hebben gehad????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Señor Sjon schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 10:19:
[...]

Probleem is dat heel veel zaken al voorgeschreven zijn, dus het is beperkt innovatief helaas. Dan wijs ik toch weer naar hoe men het in WEC oplost met allerlei verschillende motoren.
WEC is geen goed voorbeeld, door de wapenwedloop daar zijn er eigenlijk ook nog maar 3 teams over in de LMP1 Audi, Porsche en Toyota, en daarvan horen er zelfs 2 bij het zelfde concern.

En er zijn een hele tijd zelfs maar 2 teams geweest, Audi/Peugeot en later Audi/Toyota

WEC is alleen leuk vanwege de verschillende klassen door elkaar heen.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:54
Ecclestone wil een 2e race in de USA : http://www.gpupdate.net/n...eds-op-tweede-race-in-vs/

Laguna Seca wordt in ieder geval genoemd. Ja die, met de "Corkscrew"!
The Mazda Raceway Laguna Seca near Monterey, California, is home to the famous "Corkscrew" turn. It's considered to be one of motorsport's most challenging turns due to the drop in elevation as well as its blind crest and apex on the uphill approach.
Ik zeg : bring it on! :)

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Nu online

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Topicstarter
asing schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 13:34:
Ecclestone wil een 2e race in de USA : http://www.gpupdate.net/n...eds-op-tweede-race-in-vs/

Laguna Seca wordt in ieder geval genoemd. Ja die, met de "Corkscrew"!

[...]

Ik zeg : bring it on! :)
Kunnen F1's wel over de Corkscrew?

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Laatst online: 02-10 15:00

MrSleeves

You'll thank me later.

Firesphere schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 13:35:
[...]

Kunnen F1's wel over de Corkscrew?
Dat vroeg ik me ook al af; misschien op drie wielen. ;)

New Jersey is in ieder geval uit de gratie zo lijkt het.

[ Voor 12% gewijzigd door MrSleeves op 27-10-2015 13:38 ]

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
Vast wel, dit komt er ook overheen :

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/b1/Horag_Corkscrew.jpg

Je stuurt letterlijk een blind gat in en je moet maar hopen dat het goed komt. Het is een Maldonado-trap, dat is zeker.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Ferrari moet verantwoording afleggen aan de media over het niet entertainen van fans afgelopen zaterdag... right. http://www.motorsport.com...f1-team-not-a-circus-act/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Maar momenteel zijn de faciliteiten op Laguna Seca toch meer van het niveau Zandvoort/Assen? Daar moet volgens mij best wat aan gedaan worden om op F1-level te komen (of hoe ze dat noemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Nu online

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Topicstarter
Tralapo schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 13:39:
Ferrari moet verantwoording afleggen aan de media over het niet entertainen van fans afgelopen zaterdag... right. http://www.motorsport.com...f1-team-not-a-circus-act/
:F
Het is ondertussen echt een circus geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik hoop juist niet op Laguna Seca. Het zou de baan onherkenbaar veranderen in één grote uitloopstrook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:58
Tralapo schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 13:39:
Ah, dat verklaart een hoop. De teams hebben dus gewoon 'opdracht' gekregen om wat 'spontaans' te doen. Het was even leuk, maar werd al snel een clowneske aanfluiting. Tenminste, dat is mijn mening.

Geef Ferrari groot gelijk dat ze niet aan die poppenkast mee wensten te doen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

Señor Sjon schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 13:44:
Ik hoop juist niet op Laguna Seca. Het zou de baan onherkenbaar veranderen in één grote uitloopstrook.
Ach, ik meen mij te herinneren vanuit het Eurosport Indycar tijdperk van 15 jaar terug ofzo dat ze wel ergens een circuit kunnen 'fixen' op een verlaten haventerrein met gigantische hoeveelheden aan asfalt (of was het een vliegveld?).

Eerlijk gezegd zou ik liever een race willen zien op een oval maar ik ben bang dat dit nooit zal gebeuren (al is het maar omdat Renault dan helemaal kansloos is). Dan maar iets zoals Long Beach ofzo

[ Voor 6% gewijzigd door vhal op 27-10-2015 14:20 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
vhal schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 14:19:
[...]

Ach, ik meen mij te herinneren vanuit het Eurosport Indycar tijdperk van 15 jaar terug ofzo dat ze wel ergens een circuit kunnen 'fixen' op een verlaten haventerrein met gigantische hoeveelheden aan asfalt (of was het een vliegveld?).

Eerlijk gezegd zou ik liever een race willen zien op een oval maar ik ben bang dat dit nooit zal gebeuren (al is het maar omdat Renault dan helemaal kansloos is).
Cleveland of Edmonton zal dat zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polbeer91
alexbl69 schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 13:54:
[...]

Ah, dat verklaart een hoop. De teams hebben dus gewoon 'opdracht' gekregen om wat 'spontaans' te doen. Het was even leuk, maar werd al snel een clowneske aanfluiting. Tenminste, dat is mijn mening.

Geef Ferrari groot gelijk dat ze niet aan die poppenkast mee wensten te doen.
Waar haal je vandaan dat ze opdracht hebben gekregen? Dat lees ik helemaal niet terug.
In mijn ogen heeft Ferrari alle recht om aan dit soort gekkigheid niet mee toe doen (net als de joligheid op twitter, doen ze ook niet aan mee), en de media hebben alle recht om te vragen waarom ze dit niet doen.

Persoonlijk heb ik erg genoten zaterdag, ook al weet je dat ze op een gegeven moment inderdaad bewust lopen te zoeken naar dingen om de fans een beetje te vermaken.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Polbeer91 schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 14:30:
[...]

Persoonlijk heb ik erg genoten zaterdag, ook al weet je dat ze op een gegeven moment inderdaad bewust lopen te zoeken naar dingen om de fans een beetje te vermaken.
Niet alleen de fans, ze wilden ook zich zelf een beetje vermaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polbeer91
SnowDude schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 14:34:
[...]
Niet alleen de fans, ze wilden ook zich zelf een beetje vermaken
True, ik zou me ook de pleuris vervelen na 2 uur wachten.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-10 10:26
bvbal79 schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 13:10:
[...]

We kijken allemaal met een Nederlandse pet op, ook jij met je antwoord.
Misschien dat ene Stoffel Vandoorne in de GP voorprogramma er ook mee te maken zou kunnen hebben gehad????
Begrijpelijk, misschien iets te stellig, dat je dat zegt. Dat is ook de reden dat ik dat betitel als een aanname want zoals iemand anders al reageerde, mogelijk wel correlatie maar geen causaliteit. Stoffel reed overigens in 2014 'al' GP2 in Spa. Van pole gestart, als 2e en 6e geëindigd (bron).
Nu einde discussie? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:56
Señor Sjon schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 13:44:
Waarom zou de baan in één grote uitloopstrook veranderen? Volgens mij denken velen dat de oorzaak de F1 zelf is, waar deze ergens anders (bij de tweewielers) gezocht moet worden:

'The change may be in anticipation of the possible return of World Superbikes to Monza in 2015, with safety officers from the series recently meeting track officials and raising concerns about the lack of run-off areas.'

En

'Volgens ESPNF1 kan de verandering wel eens ingegeven zijn doordat de MotoGP in 2015 mogelijk weer neerstrijkt in Monza en het feit dat de organisatie van de MotoGP eerder dit jaar haar zorgen heeft uitgesproken over het gebrek aan uitloopruimte naast de baan.'

Wat ik daaruit opmaak is dat de grindbakken worden aangepast ten gunste van de Motogp/WSBK. Beide klasses rijden al races op Laguna Seca waardoor ik niet verwacht dat de baan (grindbakken) aangepast hoeven te worden.

Los daarvan denk ik dat Laguna Seca te klein/krap is om het hele "circus" (:P) te hosten.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racierox
  • Laatst online: 07-10 15:39
De move van Sainz (op Ricciardo) afgelopen zondag is ook merkwaardig te noemen, dat had heel anders kunnen eindigen: https://streamable.com/s8q1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Coureurs houden van uitdaging. Daarom zij de Eau Rouge, Parabolica, Monaco en de oude Hockenheimring zo geliefd. Om hard te gaan heb je titanium ballen nodig.

Dat heb je ook met Laguna Seca :

Het is gewoon geen Tilke baan waar je ruimte hebt voor foutjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Laatst online: 08-10 12:31
Ik geloof er helemaal niets van dat een huidige F1 auto fatsoenlijk door de corkscrew bocht heen komt (tenzij stapvoets).

Daarnaast (zoals alesandro hierboven al zegt) verkeert Laguna Seca in zo'n mega belabberde staat dat daar de komende jaren helemaal geen deftige klasses kunnen racen, laat staan F1..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Nu online

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Topicstarter
Grimmie187 schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 15:10:
Ik geloof er helemaal niets van dat een huidige F1 auto fatsoenlijk door de corkscrew bocht heen komt (tenzij stapvoets).

Daarnaast (zoals alesandro hierboven al zegt) verkeert Laguna Seca in zo'n mega belabberde staat dat daar de komende jaren helemaal geen deftige klasses kunnen racen, laat staan F1..
Zelfs dan niet, blijven ze hangen op de bodemplaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Sebring een mogelijkheid? Of zijn die betonnen platen op de start/finish niet verantwoord? Op die baan zijn trouwens ook weinig uitloop mogelijkheden op sommige stukken... Vind het wel een gave layout hebben.

Zie ook voor impressie YouTube: Star Mazda - Billy Goshen onboard lap Sebring March 17th, 2009

EDIT: vind de kwaliteit van het asfalt wel erg slecht.. dit zullen ze dan wel aan moeten passen denk ik.

[ Voor 39% gewijzigd door kevlar01 op 27-10-2015 15:38 . Reden: filmpje toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

FabiandJ schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 14:21:
[...]

Cleveland of Edmonton zal dat zijn.
Cleveland idd, tnx :) Edmonton is een beetje 'na mijn tijd'
Firesphere schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 15:11:
[...]

Zelfs dan niet, blijven ze hangen op de bodemplaat.
Staan de Indycars dan zoveel hoger?

[ Voor 34% gewijzigd door vhal op 27-10-2015 15:22 ]

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 08-10 16:16

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM

Ik zie het probleem niet.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 14:34
Zo te zien is er 3 jaar geleden nog met een f1 gereden daar. De vraag is natuurlijk wat de setup dan is, maar het gaat nog vrij rap door de corkscrew.

YouTube: Ferrari Racing Days Laguna Seca - F1 Test Driver: Marc Gene - RECORD SETTING LAP!!

Edit: spuit 11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Nu online

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Topicstarter
vhal schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 15:21:
[...]

Cleveland idd, tnx :) Edmonton is een beetje 'na mijn tijd'

[...]

Staan de Indycars dan zoveel hoger?
Was niet een serieus bedoelde opmerking ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:41

pinda powerrr

Slow down...

Gaaf circuit!
Maar ziet er ook erg "kort" uit. Een willekeurig rondje uit bovenstaand filmpje duur 1:09 hoe snel zullen ze dan wel niet gaan op vol gas?

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Sebring, Road America, Virginia Internation Raceway (VIR), Mid Ohio, Watkin's Glen zijn ook nog mogelijkheden. En dan pak ik nog niet de circuits bij die ook delen van ovals gebruiken want dan zouden we terug kunnen keren naar Indianapolis en daarnaast hebben we Daytona nog en nog vele anderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Señor Sjon schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 10:37:
Teams moeten sowieso uit het besluitvormingsproces gehaald worden. Dat levert een steeds gemankeerder F1 op.
Mwoah, helemaal weghalen vind ik ook niet top. Dan heb je uiteindelijk ook niks meer te zeggen. Maar er zitten nu wel teveel politieke spelletjes (zie uitsluiten van Red Bull voor motoren). Daar moeten we vanaf.
MrSleeves schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 13:40:
Maar momenteel zijn de faciliteiten op Laguna Seca toch meer van het niveau Zandvoort/Assen? Daar moet volgens mij best wat aan gedaan worden om op F1-level te komen (of hoe ze dat noemen).
Mja veiligheid lijkt me een issue, maar ook is de baan eigenlijk veel te kort en te smal. En dat hebben meer banen in de VS. Prima voor indicar en andere sporten, maar de F1 is toch wel wat anders imo.

Ik zou het liefste iets zien als een Melbourne-achtige baan in een 1 of andere stad. Lang genoeg, breed genoeg, veilig genoeg en toch wel een baan waar je ze lekker ziet raggen. Net als Canada overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
alesandro_46 schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 14:53:
[...]

Waarom zou de baan in één grote uitloopstrook veranderen? Volgens mij denken velen dat de oorzaak de F1 zelf is, waar deze ergens anders (bij de tweewielers) gezocht moet worden:

'The change may be in anticipation of the possible return of World Superbikes to Monza in 2015, with safety officers from the series recently meeting track officials and raising concerns about the lack of run-off areas.'

En

'Volgens ESPNF1 kan de verandering wel eens ingegeven zijn doordat de MotoGP in 2015 mogelijk weer neerstrijkt in Monza en het feit dat de organisatie van de MotoGP eerder dit jaar haar zorgen heeft uitgesproken over het gebrek aan uitloopruimte naast de baan.'

Wat ik daaruit opmaak is dat de grindbakken worden aangepast ten gunste van de Motogp/WSBK. Beide klasses rijden al races op Laguna Seca waardoor ik niet verwacht dat de baan (grindbakken) aangepast hoeven te worden.

Los daarvan denk ik dat Laguna Seca te klein/krap is om het hele "circus" (:P) te hosten.
Ze zijn helemaal Tilke gegaan op die uitloopstrook. Volgens mij hebben ze ook een stuk meer gedaan dan het verzoek was en je ziet alweer dat de uitdaging compleet uit die bocht is gehaald.
pinda powerrr schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 15:33:
Gaaf circuit!
Maar ziet er ook erg "kort" uit. Een willekeurig rondje uit bovenstaand filmpje duur 1:09 hoe snel zullen ze dan wel niet gaan op vol gas?
Tsja, ik snap eigenlijk niet dat we tegenwoordig zo hard streven naar rondjes van 100 seconden. Daar lijken de meeste banen wel op ontworpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:41

pinda powerrr

Slow down...

Filmpje van Max in gevecht met Vettel, gezien vanuit de auto van Raikonen. Heerlijk om te zien dat zo'n "snotjoch" Vettel in een Ferrari het gewoon een tijd lastig kan maken. Ook zie je goed dat Max echt andere lijnen rijdt op bepaalde bochten en daardoor Vettel goed kan bijbenen.

http://m.videa.hu/videok/...15-f15-t-zTZHvgWj9wwf5Wbk

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:43
pinda powerrr schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 15:45:
[..]Ook zie je goed dat Max echt andere lijnen rijdt op bepaalde bochten
[..]
Dat viel mij ook al een paar keer op inderdaad. Wel vreemd dat hij totaal andere lijnen rijdt en toch zo goed uit komt. Over het algemeen zijn die lijnen optimaal voor de exit speed van een bocht. Maar blijkbaar krijgt hij het buiten de standaard lijnen ook aardig voor elkaar. Blijft het een knappe prestatie vinden.

Overigens valt me ook op in dat filmpje hoe vaak RAI een foutje maakt. Overstuur, onderstuur, wheel lock etc..

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

FabiandJ schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 15:34:
Sebring, Road America, Virginia Internation Raceway (VIR), Mid Ohio, Watkin's Glen zijn ook nog mogelijkheden. En dan pak ik nog niet de circuits bij die ook delen van ovals gebruiken want dan zouden we terug kunnen keren naar Indianapolis en daarnaast hebben we Daytona nog en nog vele anderen :)
Daytona maakt nog wel redelijk kans. Is al een grade 2 circuit: http://www.fia.com/sites/...ableaulicencescircuit.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 05:54

Wom

DonJunior schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 15:53:
[...]

Overigens valt me ook op in dat filmpje hoe vaak RAI een foutje maakt. Overstuur, onderstuur, wheel lock etc..
De hele race heeft Kimi lopen vechten met zijn Ferrari. Alsof de afstelling niet helemaal op punt stond. Iets wat ik kan begrijpen overigens. Maar er zat erg veel onrust bij Kimi in ieder geval.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Pagina: 1 ... 49 ... 92 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] - Seizoen 2015: waar te kijken?

IRC: http://irc.tweakers.net/f1
Formule E: [Formule E] Seizoen 2014-2015
Algemeen Race Topic: Algemeen race topic Deel 2

Probeer bij 'breaking news' ook de bronnen te vermelden.