[F1] Seizoen 2015 - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 ... 92 Laatste
Acties:
  • 286.252 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Señor Sjon schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 15:21:
[...]

Je leest het verkeerd. Verstappen krijgt vaak straffen om de rookie een lesje te leren, terwijl het halve veld zich van dezelfde acties bediend. Zie bijvoorbeeld het enginecover verhaal in Monza en nu de wingendplate van Sainz. Zou Sainz ook een straf krijgen voor het indirect in gevaar brengen van die marshall? Of Hulkenberg voor het uitschakelen van drie auto's incl hemzelf?
Wat is de logica daar? Je doet nu net alsof Sainz geen rookie zou zijn en daarom geen straf krijgt voor dat deel van z'n achtervleugel dat hij verloor. Sainz IS ook een rookie en als wat jij zegt waar zou zijn, zou hij ook een straf krijgen.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:57

Piggen

Lekker bakkie

NickThissen schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 15:13:
[...]

Dit is ook helemaal niet wat ik bedoel.

Dit was 100% de schuld van Kimi, laat ik dat voorop stellen.

Wat ik bedoel is dat eerder in de race (en dit is al jaren zo) inhaal acties gedaan werden die eigenlijk heel veel leken op de actie van Kimi. Die van Kimi was dan iets extremer omdat hij van verder naar achter kwam, maar het principe blijft hetzelfde. Inhaal acties waarbij de auto aan de binnenkant te laat remt om de bocht met een krappe binnenlijn te kunnen nemen, en daardoor maar gewoon helemaal uitwijkt naar de buitenkant van de bocht op de exit. De andere auto moet dan maar van de baan rijden of remmen om zijn inhaler te ontwijken. Dit vind ik puur onzin. De auto die inhaalt zou ruimte moeten laten op de exit zodat de andere auto kan proberen te verdedigen door een buitenbocht te nemen. Dit is zo in elke andere auto sport, behalve in de F1. In de F1 is het ineens normaal dat dit niet gebeurt en dat iedereen elkaar van de baan drukt.

Bij de inhaal actie van Vettel op Kimi vroeg in de race had Kimi ook zijn auto op de baan kunnen laten staan en dan was hij door Vettel aangereden. Dan was het ook een belachelijke actie van Vettel, hij had de binnenbocht nooit kunnen halen en rijdt zomaar Kimi van de baan! Maar omdat Kimi van de baan af stuurt ontwijkt hij het contact. Dat hij dan zijn positie moet teruggeven bewijst dat de "regel" is dat Vettel hier ok zat en dat hij dus elke centimeter van de baan mag gebruiken, en dat Kimi maar moet zorgen dat hij daar niet meer zit. Had er nou een muur gestaan of had er gras gelegen, dat had Kimi in het gras / in de muur gezeten en was het waarschijnlijk wel een penalty voor Vettel. Maar puur omdat er runoff ligt mag je elkaar gewoon van de baan drukken, en dat vind ik gewoon onzin :)

Of het nou een regel is of niet, het slaat nergens op en het is geen racen.
Volgens mij zou in het laatste geval nog wel de straf 'forcing another driver off the track' kunnen worden gegeven, maar dat ligt er misschien ook aan in hoeverre de andere partij klaagt bij de wedstrijdleiding. Nu was het natuurlijk Ferrari tegen Ferrari. Wellicht dat Kimi die straf had kunnen krijgen als de actie op Bottas wel goed was gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 21:07

Bullet NL

Eigen Wijs

StealthyPeanut schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 15:22:
[...]

Dit bedoel ik dus. Iedereen is dit na 1 race weer vergeten, maar als een rookie deze actie had gemaakt was er meer aan de hand geweest.

Ik val Ves niet aan hoor, rustig maar -O-
Feit dat je meerder reacties op je schrijven krijgt laat zien dat je zeker niet duidelijk in je opmerking was.
Overigens, gezien het feit dat Kimi vermoedelijk strafpunten gaat krijgen door het veroorzaken van dit ongeval, en met het feit dat hij er al een paar heeft, hij vermoedelijke de volgende race 10 plaatsen straf krijgt hoop ik dat ze hem voor deze race dus nu een straf geven die ze hem direct opleggen.

Hij ging overigens ook door met racen terwijl hij wist dat hij schade had aan de auto, als ik me niet vergis leek het er op dat hij door een kapotte wielophanging de bodemplaat ook op de grond had liggen.

Heeft een F1 auto na de finisch ook nog steeds een minimale hoogte qua bodemplaat?

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Toen ik de herhaling zag, dacht ik dat Bottas Raikonen nogal lomp aan het afsnijden was. De presentator bij Sport1 was duidelijk overtuigt dat dit de fout van Raikonen is, en daar ging ik dan maar van uit. :)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:05
Maar beste Bullet, als er iemand 'gevoelig' is voor elke opmerking, ben jij het wel.

Dat laat deze episode ook weer zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-09 13:57
Bullet NL schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 15:32:
[...]

Feit dat je meerder reacties op je schrijven krijgt laat zien dat je zeker niet duidelijk in je opmerking was.
Overigens, gezien het feit dat Kimi vermoedelijk strafpunten gaat krijgen door het veroorzaken van dit ongeval, en met het feit dat hij er al een paar heeft, hij vermoedelijke de volgende race 10 plaatsen straf krijgt hoop ik dat ze hem voor deze race dus nu een straf geven die ze hem direct opleggen.

Hij ging overigens ook door met racen terwijl hij wist dat hij schade had aan de auto, als ik me niet vergis leek het er op dat hij door een kapotte wielophanging de bodemplaat ook op de grond had liggen.

Heeft een F1 auto na de finisch ook nog steeds een minimale hoogte qua bodemplaat?
Als ik het nu terug lees had ik het wel iets duidelijker neer kunnen zetten inderdaad.

Een straf volgt wel voor Rai denk ik, maar geen idee welke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobby1971
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01-10 15:08
Luxicon schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 15:33:
Toen ik de herhaling zag, dacht ik dat Bottas Raikonen nogal lomp aan het afsnijden was. De presentator bij Sport1 was duidelijk overtuigt dat dit de fout van Raikonen is, en daar ging ik dan maar van uit. :)
Als je op het moment van insturen echt compleet niemand naast je hebt, mag je gewoon de apex aansnijden.

Schuldvraag lijkt mij dan ook overduidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:57
Raikkonen mag wat mij betreft op de 11e plaats neer gezet worden, die actie van hem was zo zo slecht van iemand met zoveel ervaring.

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
mobby1971 schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 15:38:
[...]

Als je op het moment van insturen echt compleet niemand naast je hebt, mag je gewoon de apex aansnijden.

Schuldvraag lijkt mij dan ook overduidelijk.
Aha, dus volgens de regels is Raikonen absoluut fout bezig geweest. Ik heb het niet zo heel goed bekeken, maar het kwam anders over, alsof hij er al naast zat, maar dat was dus niet zo.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:42
Kijk Perez terug in zijn McLaren jaar in Monaco. Dat was ook divebomben en dat is tegenwoordig in alle Formuleklasses de norm aan het worden helaas.

Edit
Als je veel te laat remt, dan zit je er vanzelf naast ja. Anders was er geen contact.

[ Voor 24% gewijzigd door Señor Sjon op 11-10-2015 15:41 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

StealthyPeanut schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 15:37:
[...]

Als ik het nu terug lees had ik het wel iets duidelijker neer kunnen zetten inderdaad.

Een straf volgt wel voor Rai denk ik, maar geen idee welke.
Feitelijk schrijven we min of meer het zelfde, ik reageerde op jou omdat ik het erbij halen van Max Verstappen niet helemaal kon plaatsen. Zo simpel is het. Zand er over ;)
kevz schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 15:39:
Raikkonen mag wat mij betreft op de 11e plaats neer gezet worden, die actie van hem was zo zo slecht van iemand met zoveel ervaring.
Hmmm, dan verdienen de Marussia's ook om voor the Iceman te eindigen.

[ Voor 42% gewijzigd door Bullet NL op 11-10-2015 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:43
Ach liever dat er iemand eens iets te optimistisch inschat, dan dat we in een rijtje rijden.

Dit is toch wat we willen? Lekker racen, voor elk gaatje gaan, en af en toe een leuke crash.

Zo hoort F1 te zijn. Inclusief de actie van Raikonen, en ook incl de actie van Max op Monaco.

Waarom hebben we het hier nog überhaupt over..

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

pinda powerrr schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 13:48:
[...]
Op zich terechte opmerkingen hoor. VES geeft info aan het team die er totaal niet toe doet en geeft geen antwoord op de vraag die gesteld wordt. Daarmee wordt gezegd dat hij nog net dat stukje volwassenheid mist. Op zich niks mis mee, komt vanzelf met de jaren.
Ik vond het eigenlijk een beetje vreemd dat die opmerking werd gemaakt want hij koppelde wel degelijk terug wat hij zelf aan schade kon zien en merken aan de auto via de boordradio? Is dat radiofragment niet overal te horen geweest?

Overigens zou Raikkonen beslist geen enkel punt mogen scoren als je de nummer 3 van dat moment van de baan af rijd.

[ Voor 8% gewijzigd door hardware-lover op 11-10-2015 15:48 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

hardware-lover schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 15:44:
[...]

Ik vond het eigenlijk een beetje vreemd dat die opmerking werd gemaakt want hij koppelde wel degelijk terug wat hij zelf aan schade kon zien en merken aan de auto via de boordradio? Is dat radiofragment niet overal te horen geweest?
Er wordt in radioberichten geknipt, ik zou het zeker niet als een chronologisch bewijs na een incident gebruiken. Kijk naar het geluid wat er uit de helm bij Hamilton komt. Kan me goed voorstellen dat Verstappen de vraag in eerste instantie niet helemaal goed kon verstaan.
Devian schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 15:43:

Waarom hebben we het hier nog überhaupt over..
Omdat mensen graag met een vingertje willen wijzen.... ;)

Maarrrr.... een puntje voor Max zou leuk zijn ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Bullet NL op 11-10-2015 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

[...]

Ach, je moet als presentator toch wat roepen. En bij Max is het makkelijk te zeuren over zijn leeftijd. Dus als je irrelevante meuk gaat roepen dat je er niets aan kon doen (wat ik me voor kan stellen) en het team wel drie keer moet vragen of je door kan gaan (en je dan elke keer "retire" lijkt te roepen, wat "Rear Tire" was) en uiteindelijk op een andere manier vraagt (waardoor communicatie wel goed ging).

Zijn antwoord "Only the tire and I cant see the bodywork" was een prima antwoord. Dat daarvoor allemaal was niet zo duidelijk en een beetje in 'the heat of the moment'. Dat BBC dat immature noemt, prima. Dat noemen ze andere coureurs ook weleens. Alleen ontploft dan half de fanatieke kern van de max verstappen fans hier :P.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-09 23:30

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Topicstarter
[...]

Overigens zou Raikkonen beslist geen enkel punt mogen scoren als je de nummer 3 van dat moment van de baan af rijd.
Wat is dat nu voor bullshit? Hij ging in de aanval, verremde en vergiste zich. Klaar. Kan gebeuren, race-incident. De nummer 3 is net zo goed onderdeel van het pack als de nummer 20

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Firesphere schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 16:05:
[...]

Wat is dat nu voor bullshit? Hij ging in de aanval, verremde en vergiste zich. Klaar. Kan gebeuren, race-incident. De nummer 3 is net zo goed onderdeel van het pack als de nummer 20
Mee eens, uiteindelijk krijgt de nummer 3 zijn positie ook niet terug, hoeveel je RAI ook straft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:01
<knip>

Wat is jullie mening hier over? Bezwaar maken of..? :)

offtopic.

[ Voor 87% gewijzigd door Ramzzz op 11-10-2015 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ze zijn ook tegelijk uitgevallen toch? Ik zou niet kunnen zeggen wie er het eerst is uitgevallen, aangezien ze elkaar hebben geraakt. De vorige keer was het formeel gewoon een finish, want het was geen DNF volgens de regels.

Juist bij dit soort weddenschappen moeten ze de regels heel strikt en zonder discussiemogelijkheden toepassen. Als ze een van de twee coureurs als eerste uitgevallen hadden gerekend, hadden ze zich de woede van iedereen die op de ander had gegokt op de hals gehaald ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
30s straf voor RAI... Ook 5s voor Alonso? Dat maakt Mercedes kampioen :)

[ Voor 59% gewijzigd door Grrrrrene op 11-10-2015 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

8e daarmee, en Mercedes kampioen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 01-10 20:58
Grrrrrene schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 16:18:
30s straf voor RAI... Ook 5s voor Alonso? Dat maakt Mercedes kampioen :)
10 sec stop and go is dus 30 seconde volgens hun?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 01-10 07:40
En ALO 5 sec straf ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Dan is VES 10e toch? 2.2s achter Alonso...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Laatst online: 21:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Laatst online: 14:01
Max toch een puntje? Dat zou gaaf zijn! Bron van Alonso?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
bocht afgesneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:54
Out of bounds in bocht 16 ergens halverwege de race

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik heb dat niet helemaal goed begrepen misschien, iets met een bepaalde bocht waar hij iets heeft gedaan, hopelijk heeft iemand het beter gehoord :)

Edit: Dus toch bocht 16, wist het niet zeker meer :)

[ Voor 9% gewijzigd door Grrrrrene op 11-10-2015 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

Danielson schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 16:14:
Jongens ik ben even benieuwd naar jullie mening, ik waag wel eens een klein gokje op Bwin.

Vorige race had ik op het volgende onderdeel ingezet: Which driver will be the first to retire from the race? met als antwoord Nasr. Hij viel ook daadwerkelijk als eerste uit, maar in de officiële uitslag stond hij niet als retired omdat hij 90% van de race had uitgereden waardoor ik de weddenschap verloor.

Nu had ik deze race op dezelfde vraag ingezet op Ericcson, volgens de officiële uitslag is hij als eerste uitgevallen omdat hij als laatste op de lijst staat. Nu heb ik deze weddenschap wel gewonnen, maar krijg ik maar de helft uitbetaal omdat ze volgens Bwin tegelijk uitvallen.

De vorige race bekeken ze heel zwart/wit naar de officiële F1 uitslag, maar deze race zegt Bwin dat ze beide tegelijk uitgevallen zijn.

Wat is jullie mening hier over? Bezwaar maken of..? :)
Ga je dit nu elke race vragen?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-09 19:44

RoyK

Hobby tekenaar

Ik lees net dat zo een beetje alles wel stuk was aan de auto van Max. Eigenlijk nog best okey dat hij 1.43 rond heeft gereden met een bolide die niet meer wil.

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Grrrrrene schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 16:21:
Ik heb dat niet helemaal goed begrepen misschien, iets met een bepaalde bocht waar hij iets heeft gedaan, hopelijk heeft iemand het beter gehoord :)
Hij was gedurende de race al gewaarschuwd voor bocht 16, als ik me goed herinner, en blijkbaar toch doorgegaan. Max 10e zou mooi zijn.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Laatst online: 21:37
Misschien moeten we overal maar weer grindbakken neerzetten i.p.v. uitloopstroken, dan wordt de uitslag weer op de baan bepaald i.p.v. achter de groene tafel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
gambieter schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 16:22:
[...]

Hij was gedurende de race al gewaarschuwd voor bocht 16, als ik me goed herinner, en blijkbaar toch doorgegaan. Max 10e zou mooi zijn.
Klopt ze hebben waarschuwing gekregen. Max staat 2,2 sec achter dus 5 sec straf is p10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
alwind schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 16:23:
[...]

Klopt ze hebben waarschuwing gekregen. Max staat 2,2 sec achter dus 5 sec straf is p10
Die waarschuwing werd inderdaad uitgezonden via de team radio, dus hij was gewaarschuwd. Max naar P10 is mooi voor het harde werk, maar hij lag bij de start natuurlijk op koers voor meer. That's racing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

kevz schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 13:22:
[...]

Zat ik ook aan te denken. Ik bedoel wat is dit voor onzin dat het gaspedaal blijft hangen... Was daar geen geld meer voor? Bullshit :P
Volgens mij zijn jullie Singapore vergeten, waar Hamilton uitviel door problemen met het gaspedaal.. ;)

WATCH: Lewis Hamilton forced to retire from the Singapore GP

Om het dan over sabotage te gaan hebben is op z'n minst erg discutabel -O-

[ Voor 6% gewijzigd door Destruction op 11-10-2015 16:30 ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Boktor schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 16:23:
Misschien moeten we overal maar weer grindbakken neerzetten i.p.v. uitloopstroken, dan wordt de uitslag weer op de baan bepaald i.p.v. achter de groene tafel.
Kijk naar de startcrash van GP2 en je ziet hoe het gebrek aan track limits uiteindelijk het ongeluk veroorzaken. Man of 5 steekt de bocht af en piept tussen bord en vangrail door. Alleen 1tje schampt de vangrail, wiel van velg en 2-3 man eruit. Barrier stuk en 20 min ducttapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Op welke sites volgen jullie dit F1 nieuws zo rap? De sites die ik bezoek zijn niet zo snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

RoyK schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 16:33:
Op welke sites volgen jullie dit F1 nieuws zo rap? De sites die ik bezoek zijn niet zo snel.
https://twitter.com/F1/status/653216915117182976

Peugeot 307 1.6 16v '05 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Thanks. Daar zie ik overigens niets over een mogelijke 5 sec straf voor Alonso staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

http://www.skysports.com/f1/grandprix/russia/live-blog
Hier wel ;)
16:21
Alonso also gets a five second time penalty, which will move Max Verstappen into the points, relegating Alonso to 11th.

[ Voor 51% gewijzigd door Humma Kavula op 11-10-2015 16:40 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:35

rammes

koekebakker 1e klas

Social media zoals Twitter, websites zijn zo 2005.

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Puntje voor VES zou leuk zijn. Houdt hij toch nog wat over aan een race waarin hij niets heeft kunnen laten zien door al het gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:39
http://www.verstappen.nl/?locatie=bericht&id=9379

reactie van max:

“Mijn start was niet top, maar in de eerste bocht kon ik de verloren posities weer terugpakken. Voor me gebeurde echter een crash, waarbij beide auto’s mijn kant op spinden. Ik kon nergens heen.” Door een touche met Nico Hulkenberg loopt de auto van Max schade op. “De band liep van de velg en ik had veel schade: aan de vloer, de vleugel en ik denk ook aan de achterwielophanging. Daardoor had ik daarna heel veel overstuur en was mijn bandenslijtage natuurlijk ook veel hoger. Dat was verre van ideaal. Ik heb alles gegeven om terug te komen, maar met die schade kon ik er niet meer van maken. Erg jammer. Ik richt mijn vizier nu op de USA, waar het hopelijk beter gaat.”

[ Voor 84% gewijzigd door Sporedd op 11-10-2015 16:49 ]

Don't trust an atom, they make up everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
FIA maakte het live bekend op sky sports vandaar dat ik het wist. Ze waren de nieuwe puntenlijst nog aan het uitrekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Destruction schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 16:28:
[...]

Volgens mij zijn jullie Singapore vergeten, waar Hamilton uitviel door problemen met het gaspedaal.. ;)

WATCH: Lewis Hamilton forced to retire from the Singapore GP

Om het dan over sabotage te gaan hebben is op z'n minst erg discutabel -O-
Maar Hamilton viel uit met een gaspedaal dat te weinig gas gaf, wat Rosberg had was veel gevaarlijker: een gaspedaal dat niet terug kwam als hij het losliet. Hij vertelde dat hij zijn voet niet ver genoeg van het gas kon halen omdat zijn knie dan tegen het stuur kwam en sturen zo onmogelijk werd. Hamilton heeft het dus ervaren als een verlies van vermogen, Rosberg als een auto die nauwelijks af te remmen was ;)

Ik weet ook niet of de oorzaak voor beide problemen hetzelfde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Toch nog een puntje overgehouden aan een race waar de 9e plek al knap zou zijn met alle deelnemers nog in de race.

Al met al wel verdiend denk ik. Die stomme pech in de eerste bocht na de fout van HUL heeft veel meer punten in de weg gezeten.

[ Voor 4% gewijzigd door StealthyPeanut op 11-10-2015 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Kijk, elk puntje is er een.... Bovendien staat p10 beter in de statistieken dan p11 ;)
Maar zoals Max Verstappen zelf ook overal laat optekenen, zijn auto was niet top meer.... Gezien de beuk die hij rond zijn achterwiel kreeg ook wel te verklaren. Jammer, er had misschien wel meer in gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:49

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ja, als je ziet waar Kvyat eindigt, had er zeker meer in gezeten. P4/P5 misschien wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:16

sjaool

Every life should have 9 cats

Bullet NL schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 17:00:
Kijk, elk puntje is er een.... Bovendien staat p10 beter in de statistieken dan p11 ;)
Maar zoals Max Verstappen zelf ook overal laat optekenen, zijn auto was niet top meer.... Gezien de beuk die hij rond zijn achterwiel kreeg ook wel te verklaren. Jammer, er had misschien wel meer in gezeten.
Inderdaad, hij heeft er echt het maximaal haalbare uit weten te halen en dan is die ene punt welverdiend. De Max die we gewend zijn hebben we hierdoor helaas niet gezien. Over twee weken nieuwe ronde nieuwe kansen.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos2007
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Max verstappen woensdag bij RTL late night RTL4:
http://www.verstappen.nl/?locatie=bericht&id=9372

[ Voor 9% gewijzigd door Pos2007 op 11-10-2015 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-09 06:50

Bestla

Kvinne

Nou, ik geef het je maar te doen om met een schadeauto van Max toch nog dit resultaat te rijden. Chappeau voor de man. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Firesphere schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 16:05:
[...]
Wat is dat nu voor opmerking? Hij ging in de aanval, verremde en vergiste zich. Klaar. Kan gebeuren, race-incident. De nummer 3 is net zo goed onderdeel van het pack als de nummer 20
De derde plaats levert nogal wat meer op dan een plek buiten de punten. Het gaat niet alleen om deze race maar ook om het resultaat van het gehele kampioenschap. Er gaan nu 15 punten verloren voor Bottas en Williams terwijl Ferrari nog verder uitloopt nu. En dat is dan werkelijk BS.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Topicstarter
hardware-lover schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 18:09:
[...]

De derde plaats levert nogal wat meer op dan een plek buiten de punten. Het gaat niet alleen om deze race maar ook om het resultaat van het gehele kampioenschap. Er gaan nu 15 punten verloren voor Bottas en Williams terwijl Ferrari nog verder uitloopt nu. En dat is dan werkelijk BS.
En dus moet raikonnen maar lijden? Nee, als het om de 8e plek ging, dan was er ineens niets aan de hand?

Bullshit dus. hoort bij racen, of je nu 1e of laatste ligt. Als er straffen worden uitgedeeld op basis van het mogelijk behaalde aantal punten.... Sigh.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Buiten de punten is vanaf plek 11 en hoger maar dat doet er verder niet zo toe natuurlijk, dubbel sigh :+

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Topicstarter
hardware-lover schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 18:18:
Buiten de punten is vanaf plek 11 en hoger maar dat doet er verder niet zo toe natuurlijk, dubbel sigh :+
Goed, voor mijn part de 18e plek. Iemand zwaarder straffen omdat degene die hij raakt toevallig X aantal punten (theoretisch) behaalt, is bullshit. Al was het een gevecht om plaats 11. Harder straffen om mogelijke punten is not done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Firesphere schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 18:31:
[...]

Goed, voor mijn part de 18e plek. Iemand zwaarder straffen omdat degene die hij raakt toevallig X aantal punten (theoretisch) behaalt, is bullshit. Al was het een gevecht om plaats 11. Harder straffen om mogelijke punten is not done.
Alleen bij het verstoren van een WK gevecht nemen ze het zwaarder op voor zover ik weet. Als het de laatste race is; en de coureurs ook van tevoren verteld wordt dat daar extra op gelet zal worden.

Krijgt Raikkonen nog strafpunten trouwens? Dit lijkt mij zwaarder dan Max' zijn aanrijding in Monaco, terwijl daar het slachtoffer nog gewoon doorkon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Topicstarter
Roamor schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 19:04:
[...]

Alleen bij het verstoren van een WK gevecht nemen ze het zwaarder op voor zover ik weet. Als het de laatste race is; en de coureurs ook van tevoren verteld wordt dat daar extra op gelet zal worden.

Krijgt Raikkonen nog strafpunten trouwens? Dit lijkt mij zwaarder dan Max' zijn aanrijding in Monaco, terwijl daar het slachtoffer nog gewoon doorkon.
Jep, Raikkonen heeft een penalty gehad.
http://www.formula1.com/c...after-last-lap-clash.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 29-09 11:11

spartacusNLD

This is Sparta!!

Net de GP teruggekeken via Sport1 Gemist.. moest om dit momentje wel lachen:

https://streamable.com/trus

''Very brave Russian running across the track'' :P

Deze was ook wel mooi :9

https://streamable.com/xhtn

veel spectacel (meer dan verwacht!) VES nog net 10e en blij voor Perez d:)b was een leuke GP :)

[ Voor 77% gewijzigd door spartacusNLD op 11-10-2015 19:28 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Topicstarter
spartacusNLD schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 19:23:

Deze was ook wel mooi :9

https://streamable.com/xhtn

veel spectacel (meer dan verwacht!) VES nog net 10e en blij voor Perez d:)b was een leuke GP :)
Mocht je die van Reddit hebben... check de requester ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:34

backupdevice

No Risk , Full Push

Ik zit al een paar weken naar Carlos Sainz te kijken en ik weet niet wat ik er mee aan moet.

Laat ik voorop stellen dat ik hem een hele snelle driver vind en dat hij zeker ver kan komen, maar op een of andere manier is het in mijn ogen net niet.

Vanaf Singapore lijkt het wel dat hij zichzelf en de auto aan het "overdriven" is. In Japan het incident met het inrijden van de pitstraat. Inderdaad een late call maar toch. Veel lookups en zeer onrustig rijden.

Dit weekend de crash. Kan gebeuren maar in die bocht moet je dus zelf hadmatig de DRS uitzetten en heeft hij niet gedaan. Tijdens de race een goede opmars van plaats 20 naar plaats 7 maar toch weer een tijdstraf vanwege de witte lijn. En daarna uitvallen vanwege de remmen. Kan gebeuren en die spin is een logisch vervolg , maar om dan toch weer door te gaan op volle snelheid is niet verstandig. Gevolg is een tweede spin en daarna verliest hij ook nog delen van zijn achtervleugel.

Het lijkt er mij op dat hij echt aan het overdriven is. Wat misschien wel met zijn 1 jarig contract te maken heeft maar hij zou misschien wat meer coaching van papa moeten hebben? Terug naar de basis en gewoon snelle ronden rijden.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Daar is ie al sinds het begin van het seizoen mee bezig. Volgens mij inherent aan zijn rijstijl. Alleen nu kosten de foutjes meer dan eerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:24

Arfman

Drome!

Wat dat betreft wel bijzonder dat Max in het begin van het seizoen kritiek kreeg op zijn "wilde" manier van inhalen (terwijl dat muv Monaco altijd goed ging en er ook wel beheerst uitzag imo) terwijl Sainz stiekem meer brokken maakt(e).

Maar ik weet niet of Sainz na de eerste rem failure gecoached is door het team. Natuurlijk moet hij het zelf ook aanvoelen maar toch.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
De limiet opzoeken hoort bij sport. Als dat in de F1 niet mag/hoort is het geen topsport.

(nooit in de muur is altijd te voorzichtig/langzaam)

[ Voor 24% gewijzigd door Ankona op 12-10-2015 09:43 ]

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:11
@Backupdevice

Lijkt er inderdaad op. De man heeft alle pech van de wereld lijkt het wel, maar heeft enkel een contract voor dit seizoen en moet het nu laten zien. Hij wil simpelweg veel te graag. Max heeft het voordeel dat hij een contract voor 3 jaar heeft. Dat geeft toch wel rust, want ook hij zou anders flink zenuwachtig beginnen te worden.

Vroeg me gisteren af wanneer Max' laatste 'cleane' race was, dus zonder allerlei malheur waar hij weinig of geen invloed op heeft. Dat is al een tijdje geleden. Dit is het overzicht voor beide rijders:

RaceVerstappenSainz
AustraliëUitval, technisch
Maleisië
ChinaUitval, technisch
BahrainUitval, technischUitval, technisch
Spanje
MonacoGridpenalty
CanadaGridpenalty +10
OostenrijkUitval, technisch
EngelandUitval, technisch
HongarijeUitval, technisch
BelgiëGridpenalty +10Uitval, technisch
ItaliëGridpenalty +30
SingaporeStartproblemen
JapanUitval in Q1
RuslandMalheur L1Uitval, technisch

Let wel, dit zijn dus zaken waar ze zelf geen invloed op hebben gehad. Uitvallen als gevolg van een ongeval of gridpenalties daardoor staan er dus niet bij. Wellicht dat ik zaken over het hoofd zie, dan lees ik het wel ;) .

Er zijn nu 15 races geweest. Volgens bovenstaand overzicht is Max' resultaat in 9 gevallen negatief beïnvloed door 'externe' factoren, bij Sainz was dit 7 keer het geval. Bij Max valt verder op dat hij nu al 5 races op rij niet 'clean' heeft kunnen rijden. De laatste keer was in Hongarije, waar hij prompt 4e werd (ok, mede door vele incidenten op de baan).

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
backupdevice schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 09:13:
Ik zit al een paar weken naar Carlos Sainz te kijken en ik weet niet wat ik er mee aan moet.

Laat ik voorop stellen dat ik hem een hele snelle driver vind en dat hij zeker ver kan komen, maar op een of andere manier is het in mijn ogen net niet.

Vanaf Singapore lijkt het wel dat hij zichzelf en de auto aan het "overdriven" is. In Japan het incident met het inrijden van de pitstraat. Inderdaad een late call maar toch. Veel lookups en zeer onrustig rijden.

Dit weekend de crash. Kan gebeuren maar in die bocht moet je dus zelf hadmatig de DRS uitzetten en heeft hij niet gedaan. Tijdens de race een goede opmars van plaats 20 naar plaats 7 maar toch weer een tijdstraf vanwege de witte lijn. En daarna uitvallen vanwege de remmen. Kan gebeuren en die spin is een logisch vervolg , maar om dan toch weer door te gaan op volle snelheid is niet verstandig. Gevolg is een tweede spin en daarna verliest hij ook nog delen van zijn achtervleugel.

Het lijkt er mij op dat hij echt aan het overdriven is. Wat misschien wel met zijn 1 jarig contract te maken heeft maar hij zou misschien wat meer coaching van papa moeten hebben? Terug naar de basis en gewoon snelle ronden rijden.
Klopt inderdaad. Terwijl hij toch echt wel erg snel is, maar net dat stukje concentratie mist ofzo.

Paaltje Suzuka, muur Singapore, veel lockups, crash Sochi (DRS + rembalans handmatig aanpassen) en gisteren ook weer over de witte lijn + 2e keer spinnen op volle snelheid terwijl je een probleem hebt. Daarbij zien zijn inhaalacties er niet helemaal clean uit vind ik (Singapore dwingt hij 2 keer iemand buiten de baan bij inhaalacties).

Hij is in pure snelheid erg goed, zie kwali. Maar hij mist net dat stukje concentratie of overzicht in de race waardoor hij toch wel vaak kleine foutjes maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Laatst online: 20:47
Arfman schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 09:35:
Wat dat betreft wel bijzonder dat Max in het begin van het seizoen kritiek kreeg op zijn "wilde" manier van inhalen (terwijl dat muv Monaco altijd goed ging en er ook wel beheerst uitzag imo) terwijl Sainz stiekem meer brokken maakt(e).

Maar ik weet niet of Sainz na de eerste rem failure gecoached is door het team. Natuurlijk moet hij het zelf ook aanvoelen maar toch.
Max is misschien wat enthousiast :) , maar hij rijdt beheerst. De kritiek was/is ook niet dat hij wil inhaalt, maar op punten waar je het niet verwacht.
Ik heb ook het idee dat Sainz zich te graag wil bewijzen. Hij rijdt vaak op het randje van zijn kunnen of dat van de auto...maar ook op momenten dat het niet hoeft.
Hij kreeg overigens voor de failure al een waarschuwing. Als het dan misgaat mag je verwachten dat je toch echt even rustig aan doet.
De coureur blijft zelf verantwoordelijk. Zie Rosberg: Die kreeg de melding om zich aan te passen aan de situatie, maar besloot zelf dat het onverantwoord was om door te rijden met dat gaspedaal...en bij hem hing er een stuk meer van af.
spartacusNLD schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 19:23:

Lachen? Omdat het nu goed ging ja... Maar wat een domme actie! Niet eens dat ie even de baan opgaat om de debris op te rapen, maar wel dat ie de verkeerde kant opkijkt.. Als je op een circuit 1 ding zeker weet, is het dat de auto's vanaf 1 kant komen..en die pannekoek kijkt daar nu net niet naar.
Zijn collega's staan ook schaapachtig achter het hek..
Hebben die gasten geen communicatie in hun oor? Dat iemand ze kan vertellen dat er een snelle rode auto aankomt?

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
sanderb schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 09:47:

Lachen? Omdat het nu goed ging ja... Maar wat een domme actie! Niet eens dat ie even de baan opgaat om de debris op te rapen, maar wel dat ie de verkeerde kant opkijkt.. Als je op een circuit 1 ding zeker weet, is het dat de auto's vanaf 1 kant komen..en die pannekoek kijkt daar nu net niet naar.
Hebben die gasten geen communicatie in hun oor? Dat iemand ze kan vertellen dat er een snelle rode auto aankomt?
Er wordt meer geklaagd over het gebrek aan geluid dat die V6 motoren leveren. :+

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Hamilton wil na zijn carrière wellicht track-designer worden omdat hij de Tilke banen ruk vindt :) :

http://www.mirror.co.uk/s...n-slams-formula-1-6611121
http://f1carsetup.com/ind...allenged-on-track-design/

Kan hem geen ongelijk geven. Afgezien van alle incidenten was de race gisteren in de basis weinig opwindend.

[ Voor 38% gewijzigd door alexbl69 op 12-10-2015 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Wat mij opvalt aan Hamilton (in positieve zin) is dat hij tijdens dit weekend een aantal keren heeft aangegeven meer strijd te willen. Meteen na afloop gaf hij aan dat hij zich had verheugd om een gevecht met Nico. En later gaf hij aan dat hij hoopt dat ze volgend jaar écht met Ferrari kunnen gaan vechten.

Vond ik wel opvallend. Hij is erg blij met z'n auto en trots op het team, maar ergens is de racer Hamilton zich aan het vervelen geloof ik. Ik vind het sterk dat hij dat zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:00

MrSleeves

You'll thank me later.

sanderb schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 09:47:
[...]

Hij keek niet, maar raapte wat op; en blijkbaar rechtshandig vandaar dat hij die kant op draait.
Maar als je een keer het ongeluk Tom Pryce hebt gezien, geen aanrader (hoewel misschien voor baan marshall verplichte kost, zodat ze dit soort fratsen niet uithalen). :o

Maar ja, Russen; die zie je toch ongezekerd aan allerlei kranen en gebouwen hangen/balanceren.. :D

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
BlauweFles schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 10:16:
Wat mij opvalt aan Hamilton (in positieve zin) is dat hij tijdens dit weekend een aantal keren heeft aangegeven meer strijd te willen. Meteen na afloop gaf hij aan dat hij zich had verheugd om een gevecht met Nico. En later gaf hij aan dat hij hoopt dat ze volgend jaar écht met Ferrari kunnen gaan vechten.

Vond ik wel opvallend. Hij is erg blij met z'n auto en trots op het team, maar ergens is de racer Hamilton zich aan het vervelen geloof ik. Ik vind het sterk dat hij dat zegt.
Mwoah, dat is makkelijk praten. Maar als met strijd het kwartje de andere kant op valt is hij ook niet zo gezellig. Hij is niet voor niets bij McLaren weggegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Niet online
Señor Sjon schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 10:22:
[...]

Mwoah, dat is makkelijk praten. Maar als met strijd het kwartje de andere kant op valt is hij ook niet zo gezellig. Hij is niet voor niets bij McLaren weggegaan.
Klopt :) Als Nico wint is hij bloed chagrijnig.

Maar toch hoorde je Schumacher dit nooit zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
misschien was Schumacher wel wat oprechter.

Alles voor het imago dat de sponsors graag willen zien.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

BlauweFles schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 10:23:
[...]

Klopt :) Als Nico wint is hij bloed chagrijnig.

Maar toch hoorde je Schumacher dit nooit zeggen.
vind dat alleen maar terecht, zie ook dat stukje met die voetballer henry(?) vs hamilton, dat interview daarna;
"being a gentleman when losing"
fck dat was reactie; ik wil winnen, en niets anders dan dat. vind dat ook wel mooi van hamilton dat hij dan ook echt niet te genieten is... dat siert hem, van dat soort figuren ken de F1 er veel te weinig. Hamiltin, Alonso zijn karakters... wat de F1 ook maakt wat het is.

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Hamiltons daden komen inderdaad niet overeen met zijn woorden, maar ik kan me wel voorstellen dat dit behoorlijk saai begint te worden. Heb het gevoel dat hij ook veel meer respect heeft voor een Vettel dan voor Rosberg. Rosberg heeft bewezen een maatje te klein te zijn, terwijl Vettel met hetzelfde materiaal waarschijnlijk gelijkwaardig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Laatst online: 17:34

backupdevice

No Risk , Full Push

Señor Sjon schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 10:22:
[...]

Hamilton gaat dadelijk zijn 4e wereldtitel winnen. Mooi man 3 daarvan zijn behaald in een periode waarin het door de regels onmogelijk was voor de concurrentie om Merc in te halen. Dat weet Hamilton ook. Die was liever met zware seizoenen keihard vechten kampioen geworden dan met 2 vingers in zijn neus door de regelgeving kampioen te worden. Leuk voor de centen maar een groot kampioen de laatste jaren? Ja wel tov zijn teamgenoot.

Vettel is ook 4 x kampioen geworden maar wel met Alonzo en Webber in zijn staart. Als Hamilton iemand in zijn staart heeft zitten rijdt hij 5 seconden weg in 2 ronden.

Dat vind Hamilton niet leuk.

[ Voor 12% gewijzigd door backupdevice op 12-10-2015 10:37 ]

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

volgende maand race of champions, zet ik mijn centen op team duitsland :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:21
Maar altijd willen winnen en chagrijnig zijn als je niet wint, botst toch niet met het feit dat je meer concurrentie wilt? Ik bedoel, ik kan me voorstellen dat dit soort races toch minder als winnen voelen dan dat je 90 á 100 minuten lang een gevecht moet leveren en dan de overwinning binnen sleept. Helemaal als 't regelmatig relatief simpel gaat. En dat ook nog eens in combinatie met het moeten sparen van je auto/rustig aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Niet online
Nog twee opvallende dingen nav gisteren:

1) Coulthard meldde na afloop: opvallend dat we een goede race hadden, misschien wel doordat er de hele race 'gepushed' kon worden op de banden. In plaats van banden die snel op zijn. Wel jammer dat het Pirelli contract alweer getekend is. Michelin leek mij een leukere optie.
2) Couldhard zei ook: the words 'save fuel' should be forbidden in F1. Vond ik wel grappig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Ik vraag me sowieso af wat het met mensen (coureurs zijn dat ook) doet als ze 35 miljoen in 1 jaar binnen harken alleen al met hun contract. Los van alle extra's er omheen. Als je dan ook nog met redelijk gemak (Hamilton is natuurlijk een fantastische coureur) 20 seconden weg rij bij de rest, en de rest allemaal in de 1.43 aan het rijden is.. wat dat betreft zit het lekker dicht bij elkaar... hoe voelt een kampioenschap dan eigenlijk? Ik denk dat het zelfs voor een winnaar mentaliteit toch een randje heeft van "mheeh"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tethtoril
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-11-2020
himlims_ schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 10:36:
volgende maand race of champions, zet ik mijn centen op team duitsland :X
Schumi met Vettel was geweldig!
Vettel supersnel met die buggy, Schumi met (o.a) V8's.

Weet niet met welke combinatie GER nu rijdt (?).
Vettel met Hulk?
http://www.raceofchampion...eofChampions.aspx?pg=7784

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
BlauweFles schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 10:49:
Nog twee opvallende dingen nav gisteren:

1) Coulthard meldde na afloop: opvallend dat we een goede race hadden, misschien wel doordat er de hele race 'gepushed' kon worden op de banden. In plaats van banden die snel op zijn. Wel jammer dat het Pirelli contract alweer getekend is. Michelin leek mij een leukere optie.
2) Couldhard zei ook: the words 'save fuel' should be forbidden in F1. Vond ik wel grappig.
We hadden geluk met de twee lange SC's. Daardoor hadden ze niet de problemen die ze vorig jaar hadden. Maar het blijft een zielloos circuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maussert
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
backupdevice schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 10:35:
[...]

Hamilton gaat dadelijk zijn 4e 3e wereldtitel winnen. Mooi man 3 2 daarvan zijn behaald in een periode waarin het door de regels onmogelijk was voor de concurrentie om Merc in te halen. Dat weet Hamilton ook. Die was liever met zware seizoenen keihard vechten kampioen geworden dan met 2 vingers in zijn neus door de regelgeving kampioen te worden. Leuk voor de centen maar een groot kampioen de laatste jaren? Ja wel tov zijn teamgenoot.

Vettel is ook 4 x kampioen geworden maar wel met Alonzo en Webber in zijn staart. Als Hamilton iemand in zijn staart heeft zitten rijdt hij 5 seconden weg in 2 ronden.

Dat vind Hamilton niet leuk.
FTFY :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:58
(Voorop gesteld, ik ga niet alle quotes opzoeken van de afgelopen pagina's)

Heb best genoten van de race die ik op BBC bekeken heb, was erg balen voor Ves dat hij op de verkeerde plek was..
Verder kon ik het wel deels met de commentatoren eens zijn dat (mocht hij het echt zo gezegd hebben en er niet veel geknipt was) dat het niet heel goed overkwam. (tot 2x toe? dus het kan gewoon misverstand zijn geweest, dat kan ik niet goed beoordelen)
Tevens vond ik het niet neerbuigend overkomen, maar meer hij kan mooi op leerschool bij Bottas. (die zelfs na de crash zo rustig bleef, niet normaal. Fins bloed zeker :+ )

Jammer dat de auto te erg beschadigd was en hij eigenlijk roemloos rond reed, maar dat zat er wel weer een keer aan te komen na die knallers afgelopen races.

Er werden inderdaad veel mensen van de baan gedrukt vond ik deze race, waar het echt Do or Die was voor de andere partij meestal. (Meeste zijn wel al belicht)
De divebomb van Rai was wel toppunt, zonde dat daardoor podium verdween voor Bottas.

Voor Vettel krijg ik steeds meer respect, bij RBR kwam dit voor mijn gevoel er niet zo uit.
Hij is op het podium altijd vrolijk en maakt een dolletje met Ham/Ros en heb al meerdere press Conferences gezien waar ik dubbel lag.
Deze race ook de droge (zo vatte ik het op) reactie over de marshall en dit deed hij eerdere races ook al. (met de gek op de baan de vorige race. Wat zei hij toen over de Board Radio, he has something to show his family),

Ik snap nog steeds niet dat mensen in het topic meteen vol in de aanval gaan als er iets (neigt) negatief te zijn richting Ves. (maar dat zal ik wel nooit begrijpen ook verwacht ik)

Oo en Ham roept naar mijn gevoel wat om populair te zijn, want als hij inderdaad verliest volgend jaar van Ferrari dan piept hij wel anders. het is makkelijk praten als je zo ruim wint elke keer. (als hij net zo praat volgend jaar als hij wel vaker verliest verdient hij wel een pluim natuurlijk en heb ik ongelijk gehad :o )

[ Voor 8% gewijzigd door Ithric op 12-10-2015 11:46 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoetnik385
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:44
Vettel lijkt het inderdaad goed naar z'n zin te hebben. In de ruimte waar ze na afloop een slok water drinken, maakte hij tegen Hamilton een dolletje omdat hij (Vettel) de snelste ronde had. Een beetje zoals bij een rondje karten met collega's. Hamilton had geen idee waar-ie het over had.

www.steamloco.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Ik vindt Vettel zijn instelling en houding dit jaar sowieso gemoedelijker en relaxter dan die van Hamilton. Wanneer ik Hamilton zo zie dan krijg ik altijd het gevoel dat hij teveel met voetballers omgaat die het hebben gemaakt, van gekkigheid niet meer weten wat je moet doen om op te vallen. Natuurlijk iedereen zijn roem, maar bij Hamilton gaat het naar mijn gevoel te veel over de top.

Ik krijg soms het idee dat hij net te veel met imago bezig is, hij weet races te winnen omdat ze bij Mercedes een uitmuntende auto voor heb hebben ontwikkeld. Dat geluk had hij ook bij McLaren. Ik vraag het me echt af als hij een auto ook echt beter kan maken. Dus samen met het team een stuk ontwikkeling doen. Ipv in een gespreid bedje terecht komen bij hele ervaren teams die eigenlijk zonder driverinput ook wel weten hoe ze de setup van een F1 auto voor elkaar moeten krijgen.

Nee, Vettel staat bij mij wat hoger dan primadonna Hamilton in de pikorde.

[ Voor 6% gewijzigd door Bullet NL op 12-10-2015 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allesvooriphone
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12-09 17:48
Toch vraag ik me af waarom merc rosberg aanhoud hij is duidelijk niet het niveau van hamilton en verliest vaker onnodig punten voor Mercedes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Omdat hij geen bedreiging vormt voor de nummer 1 en toch goed genoeg is om tweede te worden. Soort Barrichello. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maussert
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
Bullet NL schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 11:51:
Ik vindt Vettel zijn instelling en houding dit jaar sowieso gemoedelijker en relaxter dan die van Hamilton. Wanneer ik Hamilton zo zie dan krijg ik altijd het gevoel dat hij teveel met voetballers omgaat die het hebben gemaakt, van gekkigheid niet meer weten wat je moet doen om op te vallen. Natuurlijk iedereen zijn roem, maar bij Hamilton gaat het naar mijn gevoel te veel over de top.

Ik krijg soms het idee dat hij net te veel met imago bezig is, hij weet races te winnen omdat ze bij Mercedes een uitmuntende auto voor heb hebben ontwikkeld. Dat geluk had hij ook bij McLaren. Ik vraag het me echt af als hij een auto ook echt beter kan maken. Dus samen met het team een stuk ontwikkeling doen. Ipv in een gespreid bedje terecht komen bij hele ervaren teams die eigenlijk zonder driverinput ook wel weten hoe ze de setup van een F1 auto voor elkaar moeten krijgen.

Nee, Vettel staat bij mij wat hoger dan primadonna Hamilton in de pikorde.
Deel deze mening wel met je, al vind ik op een bepaalde manier Hamilton wel volwassener geworden. Al zal het echte bewijs daarvan waarschijnlijk pas geleverd worden als het voor een langere periode tegenzit.

Dat hij de auto niet beter zou kunnen maken betwijfel ik. Zijn eerste jaar bij Mercedes is hij ook 'slechts' 4e geworden in het kampioenschap, dus het is zeker niet zo dat hij in een gespreid bedje terecht is gekomen. Dat ze het zo goed zouden doen met de nieuwe hybrid motoren kon hij vooraf ook niet weten natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 20:24
Zo slecht is die Rosberg echt niet hoor, hele weekend was hij gelijkwaardig aan Hamilton. Al denk ik wel dat hij net van Hamilton zou hebben verloren mocht hij geen technische problemen hebben gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-10 13:24
En het is een Duitse auto, en hij is de op een na beste Duitser in het veld (Het feit da hij uit Monaco komt en de auto's in de UK gebouwd worden doen daar niets aan af ;))

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Laatst online: 22:57

Martinspire

Awesomeness

Arfman schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 09:35:

Als de vonken er vanaf schieten, moet je dat toch wel kunnen zien lijkt me. Ook de rook alleen al moet je in je ooghoeken makkelijk kunnen zien. Dus ja: het is gewoon een hele domme fout van Sainz. Die had hem rustig naar de pits moeten brengen.

Aan de andere kant: pitstop had ook weinig zin gehad, dan hadden ze hem daar eruit gehaald. Zijn race was hoe dan ook over. Maar het kostte nu wat meer dan dat ie hem rustig had thuisgebracht of aan de kant gezet. En als je dan 1x spint, dan moet je toch wel doorhebben dat er iets mis is. Kan me ook niet voorstellen dat zijn team niets gezegd heeft. Hij had gewoon rustiger moeten doen. Je hebt een probleem waar je niks aan kunt doen, accepteer dat dan ook.
alexbl69 schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 09:43:
@Backupdevice

Lijkt er inderdaad op. De man heeft alle pech van de wereld lijkt het wel, maar heeft enkel een contract voor dit seizoen en moet het nu laten zien. Hij wil simpelweg veel te graag. Max heeft het voordeel dat hij een contract voor 3 jaar heeft. Dat geeft toch wel rust, want ook hij zou anders flink zenuwachtig beginnen te worden.

Vroeg me gisteren af wanneer Max' laatste 'cleane' race was, dus zonder allerlei malheur waar hij weinig of geen invloed op heeft. Dat is al een tijdje geleden. Dit is het overzicht voor beide rijders:

RaceVerstappenSainz
AustraliëUitval, technisch
Maleisië
ChinaUitval, technisch
BahrainUitval, technischUitval, technisch
Spanje
MonacoGridpenalty
CanadaGridpenalty +10
OostenrijkUitval, technisch
EngelandUitval, technisch
HongarijeUitval, technisch
BelgiëGridpenalty +10Uitval, technisch
ItaliëGridpenalty +30
SingaporeStartproblemen
JapanUitval in Q1
RuslandMalheur L1Uitval, technisch

Let wel, dit zijn dus zaken waar ze zelf geen invloed op hebben gehad. Uitvallen als gevolg van een ongeval of gridpenalties daardoor staan er dus niet bij. Wellicht dat ik zaken over het hoofd zie, dan lees ik het wel ;) .

Er zijn nu 15 races geweest. Volgens bovenstaand overzicht is Max' resultaat in 9 gevallen negatief beïnvloed door 'externe' factoren, bij Sainz was dit 7 keer het geval. Bij Max valt verder op dat hij nu al 5 races op rij niet 'clean' heeft kunnen rijden. De laatste keer was in Hongarije, waar hij prompt 4e werd (ok, mede door vele incidenten op de baan).
Je vergeet volgens mij nog wel de slechte pitstops. Regelmatig dat ze enkele seconden tot een (halve) minuut langer over hun pitstop deden dan nodig was.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-09 02:00

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Martinspire schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 12:29:
[...]
Als de vonken er vanaf schieten, moet je dat toch wel kunnen zien lijkt me. Ook de rook alleen al moet je in je ooghoeken makkelijk kunnen zien. Dus ja: het is gewoon een hele domme fout van Sainz. Die had hem rustig naar de pits moeten brengen.

Aan de andere kant: pitstop had ook weinig zin gehad, dan hadden ze hem daar eruit gehaald. Zijn race was hoe dan ook over. Maar het kostte nu wat meer dan dat ie hem rustig had thuisgebracht of aan de kant gezet. En als je dan 1x spint, dan moet je toch wel doorhebben dat er iets mis is. Kan me ook niet voorstellen dat zijn team niets gezegd heeft. Hij had gewoon rustiger moeten doen. Je hebt een probleem waar je niks aan kunt doen, accepteer dat dan ook.

[...]

Je vergeet volgens mij nog wel de slechte pitstops. Regelmatig dat ze enkele seconden tot een (halve) minuut langer over hun pitstop deden dan nodig was.
Over Sainz zijn boord radio horde je al dat ze zeiden dat de Brakes critical waren ne dat hij rustig ana moest doen.

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 18:04

Damian

Insane Obtrusion

Is het al vast dan dat Rosberg volgend jaar weer bij Mercedes zit?

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 01-10 07:40
Damian schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 12:40:
Is het al vast dan dat Rosberg volgend jaar weer bij Mercedes zit?
Ja, zijn positie is "confirmed"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:10
Mercedes en Ferrari willen verstappen hebben als Red Bull stopt en er 3 auto's ingezet gaan worden.
http://www.ad.nl/ad/nl/10...naar-Max-Verstappen.dhtml

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

dat was een flinke klapper van sainz

The first impact with the wall on the left hand side of the track was at 204 km/h, while he hit the TecPro barriers at 150 km/h with an impact recorded at 46G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 27-07 16:04
Barfman schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 13:04:
Mercedes en Ferrari willen verstappen hebben als Red Bull stopt en er 3 auto's ingezet gaan worden.
http://www.ad.nl/ad/nl/10...naar-Max-Verstappen.dhtml
En deze.....
http://www.rtlnieuws.nl/s...utm_campaign=Headliner.nl

Wolff wil die 3de bolide maar al te graag inzetten.

https://f1manager.info/ranking/4605

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juncto
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-09 21:46
ik krijg steeds meer het idee dat het dreigement van Mateschitz, steeds meer in z'n nadeel werkt, zowel Ferrari als Mercedes zien een 3de auto wel zitten, en laat dat nou net 2 partijen zijn waar Mateschitz wat van wilt....
Pagina: 1 ... 21 ... 92 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] - Seizoen 2015: waar te kijken?

IRC: http://irc.tweakers.net/f1
Formule E: [Formule E] Seizoen 2014-2015
Algemeen Race Topic: Algemeen race topic Deel 2

Probeer bij 'breaking news' ook de bronnen te vermelden.